(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه ۲۸  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۴

حديث دشت عشق
فينال پنجم قهرماني بسكتبال غرب آسيا مهرام- الرياضي، راند آخر
اخبار كوتاه از فوتبال
مشخص شدن تركيب نهايي فرنگي كاران اعزامي به جام جهاني
با وجود فعاليت 15 سرپرست درفدراسيون هاي ورزشي خبري از برگزاري مجامع انتخاباتي نيست !
تشكر «حماس» از فدراسيون شمشيربازي ايران
خواندني از ورزش ايران
سواركار 71 ساله ، پيرترين ورزشكار المپيك لندن
مرگ بازيكن ايتاليايي در زمين فوتبال
آغاز اردوي تيم ملي قايقراني ازاول ارديبهشت
معرفي شناگران حاضر در رقابت هاي مالزي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي پوراسماعيلي»
مشق عاشقي در كربلاي پنج
حيا و فروتني از چهره اش مي باريد، احترام به پدر و مادر و ياري پدر در كار كشاورزي سرلوحه زندگيش بود، تقيد به امور عبادي و نمازشب او را در جهت رسيدن به حريم انس معبود پيش مي برد و به منزلگاه سعادت و در مسير شهادت قرارش داد.
شهيد پوراسماعيلي در رشته رياضي فيزيك تحصيل و در كنار آن دروس حوزه را هم مطالعه مي كرد تا پس از اتمام دبيرستان كه به طور كامل به فراگيري معارف اهل بيت(ع) پرداخت. وي رسائل و مكاسب را به پايان رسانيد و اين بار نوبت درس عاشقي بود تا به ياري رزمندگان اسلام بشتابد و دين خويش را ادا كند. پاداش آن همه مجاهداتش در عمليات كربلاي پنج، شهادت در راه خدا بود كه اولياي الهي درآرزوي آنند.
طلبه بسيجي شهيد «علي پوراسماعيلي» سال 1343 در نجف آباد متولد شد و در 20/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



فينال پنجم قهرماني بسكتبال غرب آسيا مهرام- الرياضي، راند آخر

مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا امروز با برگزاري آخرين رقابت ميان دو تيم مهرام و الرياضي و تعيين قهرمان به پايان مي رسد.
اين پنجمين ديدار تيم هاي مهرام ايران و الرياضي لبنان در مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسياست كه همچون دو ديدار گذشته از ساعت 19در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود و بدون توجه به رقم خوردن هر نتيجه اي، آخرين رقابت دو تيم در اين مرحله از مسابقات هم خواهد بود چون تيم برنده قهرمان مي شود.
مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا به صورت 2 از 3 برگزار مي شود. از مجموع چهار ديدار برگزار شده اين مرحله هر يك از تيم هاي مهرام و الرياضي ميزبان دو ديدار بوده اند و صاحب دو برد و دو باخت هم شده اند.
دو ديدار نخست اين مرحله از مسابقات دو هفته پيش در دو روز متوالي در بيروت برگزار شد كه طي آن نماينده كشورمان در ديدار نخست متحمل شكست شد اما در دومين بازي به پيروزي دست يافت. به فاصله يك هفته بعد هم ديدارهاي سوم و چهارم اين مرحله در تهران برگزار شد.
شاگردان مصطفي هاشمي دوشنبه شب گذشته ديدار سوم مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا را با پيروزي خود تمام كردند اما نداشتن دفاع متمركز، توپ هاي لو رفته زياد و ناهماهنگي در حمله به خصوص در نيمه دوم باعث شد آنها نتيجه ديدار چهارم اين مرحله كه به فاصله يك روز بعد برگزار شد را واگذار كنند.
اين در حالي است كه مهرام با پيروزي در ديدار چهارم مي توانست قهرماني خود در مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا را جشن بگيرد اما پيروزي رقم خورده براي لبناني ها باعث شد جدال دو تيم براي تعيين قهرمان به ديدار پنجم كشيده شود كه فردا برگزار مي شود.
پيش از اين مهرام طي دو دوره و طي سال هاي 2009 و 2010 قهرمان غرب آسيا شده بود كه هر دو قهرماني هم با مربيگري مصطفي هاشمي به دست آمد. سال گذشته اين تيم به عنوان سومي اين مسابقات بسنده كرد و الرياضي قهرمان شد.
مهرام و الرياضي در حالي برگزار كننده ديدار پاياني مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا خواهند بود كه به واسطه حضور در اين مرحله سهميه شركت در مسابقات باشگاه هاي آسيا (خردادماه- لبنان) را كسب كرده اند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان: وزارت ورزش دخالت كند
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: از مسئولان فدراسيون فوتبال، كميته استيناف و ورزش كشور مي خواهم رأي پرسپوليس را قبل از بازي مقابل الغرافه بشكنند و روحيه را به تيم ما برگردانند.
محمد رويانيان گفت: انتظار ما اين است كه قبل از بازي با الغرافه رأي كميته استيناف اعلام شود تا ده ها هزار هوادار پرشور پرسپوليس يكصدا با حضور در ورزشگاه آزادي، جوانمردانه تيم خود را تشويق كنند. وي افزود: يكي از كمترين توقعات را در آستانه اين بازي حساس از فدراسيون فوتبال داريم و حتي دوست داريم مسئولان وزارت ورزش نيز در اين موضوع دخالت كنند تا روحيه را به ما در اين بازي ملي برگردانند.
سفر استقلالي ها به امارات
استقلالي ها ساعت 7 صبح امروز تهران را به مقصد دوبي ترك خواهند كرد تا خودشان را براي بازي با الجزيره آماده كنند. شاگردان پرويز مظلومي 2 جلسه در امارات تمرين خواهند كرد و روز چهارشنبه به مصاف الجزيره خواهند رفت.
6 پيشنهاد براي سرمربي صبا
ويسي سرمربي تيم صباي قم با تكذيب خبر حضورش در تيم فولاد خوزستان در فصل آينده رقابت هاي ليگ برتر گفت: شش پيشنهاد خوب براي فصل آينده به من شده ولي فولاد جزو هيچ يك از اين گزينه ها نيست.
عدم اعتراض پرسپوليس
در حالي كه انتظار مي رفت راي كميته استيناف پيرامون اتفاقات ديدار دو تيم پرسپوليس و داماش اوايل هفته جاري اعلام شود، دبير اين كميته مي گويد هنوز اعتراضي از باشگاه پرسپوليس به دستشان نرسيده است. علي فرشاد سپهر درباره پرونده ديدار دو تيم پرسپوليس و داماش اظهار كرد: هنوز اعتراضي از باشگاه پرسپوليس به دست ما نرسيده است و تا زماني كه پرونده در اختيار كميته استيناف قرار نگرفته نمي توانيم راجع به آن اظهار نظر كنيم.
عضو هيات مديره از مظلومي ليست گرفت
زرينچه عضو هيات مديره باشگاه استقلال مي گويد كه هنوز درباره مديرعاملي و كادر فني فصل آينده در هيات مديره صحبتي نشده اما رسولي نژاد از مظلومي ليست خواسته است كه نشان مي دهد از سرمربربي تيم حمايت مي كنند.
ملي پوشان تست مي دهند
بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان امروز با حضور در مركز سنجش آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك در تست هاي اين مركز شركت مي كنند. همچنين بازيكنان تيم ملي روز گذشته با حضور در سالن بدنسازي و سنجش آكادمي زير نظر كارلوس كي روش تمرينات بدنسازي انجام دادند.
ارايه مدارك تباني
قائم مقام باشگاه پرسپوليس از ارائه مدارك تباني تيم فوتسال اين باشگاه در ديدار با گيتي پسند اصفهان به حراست وزارت ورزش خبر داد. جمشيد زارع ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: همانطور كه پيش از اين اعلام كرديم، تباني برخي از بازيكنان تيم فوتسال پرسپوليس در آن بازي براي ما قطعي شده است و در اين خصوص مدارك لازم را گردآوري كرده ايم. ما اين مدارك را تا پايان وقت اداري يكشنبه به حراست وزارت ورزش و امور جوانان و آقاي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ارائه كرديم.
قهرماني مارسي در جام حذفي فوتبال فرانسه
تيم مارسي با برتري مقابل ليون براي سومين سال پياپي به عنوان قهرماني جام حذفي فوتبال فرانسه دست پيدا كرد. تيم فوتبال مارسي شنبه شب در ديدار پاياني جام حذفي فرانسه با تك گل براندائو در دقيقه 104 موفق شد ضمن پايان دادن به روند 12 بازي بدون برد خود به رقابت هاي ليگ اروپاي فصل آينده راه يابد.
علي مودت در خانه ابدي آرام گرفت
مراسم تشييع پيكر علي مودت صبح روز گذشته با حضور جمع كثيري از علاقه مندان، مسئولان ورزشي و رسانه اي در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار شد . پس از اين مراسم، پيكر مرحوم مودت براي دفن به بهشت زهرا انتقال يافت و در قطعه نام آوران آرام گرفت.
فدراسيون فوتبال پيشنهاد موريتاني را نپذيرفت
با لغو بازي تيم ملي امارات با ايران، فدراسيون تلاش خود را آغاز كرد تا بتواند تيم ديگري را جايگزين امارات كند. تيم ملي موريتاني كه در امارات بسر مي برد و مي خواهد با مصر بازي كند به فدراسيون ايران پيشنهاد داد حاضر است در ازاي گرفتن 20 هزار دلار و تامين هزينه هاي سفر اين تيم به ايران با تيم ملي بازي كند اما فدراسيون فوتبال اين پيشنهاد را نپذيرفت. موريتاني در رده بندي جهاني در رتبه 202 قرار دارد.
سپاهان بدون محروم و مصدوم در قطر
كاروان تيم فوتبال سپاهان براي ديدار با تيم لخويا امشب عازم قطر مي شود. سپاهان براي بازي روز چهارشنبه خود مقابل لخويا بازيكن مصدوم يا محرومي ندارد و از همه بازيكنان خود براي اين مسابقه استفاده مي كند.

 



مشخص شدن تركيب نهايي فرنگي كاران اعزامي به جام جهاني

تركيب نهايي تيم ملي كشتي فرنگي ايران اعزامي به پيكارهاي جام جهاني در روسيه با دعوت از قاسم رضايي مشخص شد.
مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي در سال 2012، با حضور تيم هاي 10 كشور برتر جهان در روزهاي 30 و 31 ارديبهشت ماه در شهر سارانسك روسيه برگزار خواهد شد.
اسامي فرنگي كاران اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است :
¤ 55كيلو: حميد سوريان و محمد فقيري
¤60كيلو: اميد نوروزي و عبدالمحمد پاپي
¤ 66كيلو: سعيد عبدولي و علي محمدي
¤ 74كيلو: محسن قاسمي و هادي عليزاده
¤ 84كيلو: طالب نعمت پور و داود اخباري
¤ 96كيلو: قاسم رضايي ، داود گيل نيرنگ و محمدرضا اكبري
¤ 120كيلو: بشير باباجانزاده و امير قاسمي منجزي

 



با وجود فعاليت 15 سرپرست درفدراسيون هاي ورزشي خبري از برگزاري مجامع انتخاباتي نيست !

در حالي كه تكليف رياست 15 فدراسيون ورزشي مشخص نيست وزارت ورزش و جوانان هنوز برنامه اي براي برگزاري مجامع انتخاباتي ندارد.
پس از اعلام موضع سازمان بازرسي كل كشور مبني بر ممنوعيت حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي، وزارت ورزش و جوانان به ترتيب انتخابات فدراسيون هاي واليبال، دووميداني و فوتبال را برگزار كرد. علي رغم بحث هايي كه درباره برگزاري انتخابات فدراسيون هاي پرورش اندام، ژيمناستيك و كاراته در دهه پاياني اسفند مطرح بود، برگزاري مجامع انتخاباتي با انتخابات فوتبال متوقف شد.
پس از برگزاري مجمع فوتبال، امور مجامع وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد كه مجامع انتخاباتي ساير فدراسيون هايي كه دوره رياست چهارساله آن ها به پايان رسيده و يا توسط سرپرست اداره مي شوند، در سال جديد برگزار خواهد شد.
در همان برهه فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام هم منحل و به انجمن تبديل شد تا تكليف يك فدراسيون ورزشي مشخص شد.
در حالي كه 15 فدراسيون ورزشي توسط سرپرست اداره مي شوند و برخي از روساي فدراسيون هاي ورزشي از جمله فدراسيون هاي موتورسواري و پهلواني و زورخانه اي به دليل پايان دوره چهارساله رياست شان به طور غيرقانوني، فعاليت دارند، خبري از برگزاري مجامع انتخاباتي نيست و در واقع وزارت ورزش برنامه اي براي برگزاري مجامع انتخاباتي ارائه نكرده است.
در شرايطي كه تكليف برگزاري مجامع انتخاباتي مشخص نيست اما مجامع عادي و سالانه در دستور كار وزارت قرار دارند و در حال برگزاري هستند به طوري كه امروز اولين مجمع عادي فدراسيون هاي ورزشي در فدراسيون بدمينتون در حال برگزاري است و مجامع پينگ پنگ و ورزش هاي سه گانه به ترتيب 3 و 17 ارديبهشت برگزار خواهند شد.

 



تشكر «حماس» از فدراسيون شمشيربازي ايران

پس از خودداري ملي پوشان شمشيربازي از رقابت با نمايندگان رژيم اشغالگر قدس در جام جهاني روسيه، جنبش مقاومت اسلامي «حماس» فلسطين از فدراسيون شمشيربازي تشكر كرد.
در جريان مسابقات شمشيربازي قهرماني جهان در روسيه، امير رضا كنعاني در دو بخش جوانان و نوجوانان و تيم فلوره با تركيب عليرضا ادهمي، شايان طلوعي و عليرضا سلمياني وركانه با مواجه شدن برابر نمايندگان رژيم اشغالگر قدس در اقدام شجاعانه ايي با به رسميت نشناختن اين رژيم از مسابقات انصراف دادند.
با توجه به اين اقدام ورزشكاران ايراني، خالد قدومي نماينده جنبش مقاومت «حماس» فلسطين طي نامه اي به شرح ذيل مراتب تشكر و قدرداني را از فدراسيون شمشيربازي به عمل آورد. مشروح نامه در ادامه آمده است:
شنيدن خبر خودداري تيم ملي شمشيربازي از مسابقه با تيم رژيم اشغالگر قدس، بسي مايه مسرت و خوشحالي شد و بازتاب آن در رسانه هاي خبري، دلگرمي و قوت قلب ملت ستمديده فلسطين به تداوم مبارزات عادلانه خود عليه اشغالگران صهيونيست را به دنبال داشت.
بي شك چنين اقدامات خيرخواهانه اي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به يك رويه راهبردي در مسابقات بين المللي و ورزشكاران و تيم هاي ورزشي جمهوري اسلامي تبديل شده است، پژواك روحيه جوانمردي اين عزيزان و احساس مسئوليت بالاي مسئولان ورزشي و ورزشكاران عزيز ايران در حمايت از مهم ترين قضيه جهان اسلام يعني قضيه فلسطين است، لذا برخود واجب مي دانم كه از طرف جنبش مقاومت اسلامي«حماس» و ملت فلسطين مراتب قدرداني و تشكر خود را به خاطر اين اقدام انسان دوستانه و حمايت جوانمردانه ابراز دارم و موفقيت اعضاي محترم تيم ملي شمشيربازي را در ميادين ورزشي جهان از درگاه احديت مسألت دارم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ علي يعقوبيان، شروين طلوعي، مريم وهابي، مجتبي عابديني و نجمه سازنچيان 5 شمشيرباز كشورمان در دو بخش مردان و زنان به منظور حضور در رقابت هاي انتخابي المپيك بامداد امروز عازم ژاپن شدند.
¤ محمد عباسي، وزير وزارت ورزش و جوانان به منظور شركت در دومين كنوانسيون ورزش هاي المپيكي بامداد ديروز به روسيه سفر كرد. دومين كنوانسيون جهاني ورزش هاي المپيكي طي روزهاي 28 و 29 فروردين ماه و با حضور وزراي ورزش و رؤساي كميته ملي المپيك كشورهاي مختلف جهان در مسكو برگزار مي شود.
¤ كاوه مهرابي كه به منظور ارتقاي رنك بين المللي و كسب سهميه المپيك در رقابت هاي بين المللي پرو در شهر ليما حاضر شده بود، پس از كسب سه پيروزي، در مرحله نيمه نهايي مقابل چو سيانگ تان از كشور مالزي قرار گرفت و 21 بر 11 و 21 بر 13 مغلوب شد تا به همراه ساتاوات پونگ نايرات از كشور مالزي بر سكوي سوم قرار گيرد.
¤ مرحله پنجم آمادگي اردوي تيم كشتي فرنگي نوجوانان براي شركت در جام سامورگاچف روسيه از امروز تا پنجم ارديبهشت ماه در خانه كشتي تهران آغاز مي شود.
¤ افشين داوري، رئيس فدراسيون دو و ميداني طي حكمي تيمورغياثي را به عنوان مدير سازمان تيم هاي ملي اين فدراسيون منصوب كرد.
¤ طرح ادغام فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك در قالب انجمني به همين عنوان در بدنه فدراسيون ورزش هاي همگاني بالاخره به سرانجام رسيد و طي مراسمي با حضور نمايندگان وزارت ورزش و جوانان، مسئولان انجمن آمادگي جسماني و ايروبيك و مسئولان فدراسيون ورزش هاي همگاني در محل اين انجمن برگزار شد.

 



سواركار 71 ساله ، پيرترين ورزشكار المپيك لندن

يك اسب سوار 71 ساله ژاپني پيرترين ورزشكاري است كه در المپيك 2012 لندن حضور خواهد داشت.
هيروشي هوكتسو 71 ساله از ژاپن پيرترين ورزشكار حاضر در رقابت هاي المپيك2012 لندن خواهد بود. اين ورزشكار در رشته اسب سواري فعاليت مي كند. اين ورزشكار مسن درباره شرايط جسماني خود گفت: همان وضعيت بدني را دارم كه وقتي دانشجو بودم داشتم. سلامتي من هيچ راز خاصي ندارد. هر روز صبح ساعت 7 از خواب بيدار مي شوم. وقتي سر كار مي رفتم مدت 30 سال مجبور بودم ساعت 5 بيدار شوم تا بتوانم اسب سواري كنم. پس از آن به خانه بازمي گشتم و آماده رفتن به اداره مي شدم اما حالا مي توانم تا ساعت 7 بخوابم.
وي ادامه داد: من به شخصه چهار بار در هفته آشپزي مي كنم، غذاهاي پرچرب هم نمي خورم. در مصرف سس هم زياده روي نمي كنم. در حال حاضر شرايط جسماني ام خوب است. البته گاهي اوقات فراموش مي كنم كه وسايلم را كجا گذاشته ام و براي مطالعه هم به عينك نياز دارم. شايد اين ها نشانه هاي پير شدن باشند. ركورد مسن ترين ورزشكار حاضر در ادوار المپيك در اختيار اسكار سوان از كشور سوئد است كه در 72 سالگي در رقابت هاي تيراندازي المپيك 1920 حاضر بود و به مدال نقره دست يافت.

 



مرگ بازيكن ايتاليايي در زمين فوتبال

فوتبال ايتاليا و اروپا شب گذشته زير سايه اتفاقي قرار گرفت كه در رقابت هاي ليگ سري B اين كشور رخ داد.
بازي ليوورنو در خانه پسكارا كه با دو گل دقايق 4 و 11 بازيكن مهمان با برتري ليوورنو در جريان بود در دقيقه 31 به دليل به زمين افتادن پير مارينو موروسيني هافبك 25 ساله ليوورنو متوقف شد. پزشكان بلافاصله بالاي سر موروسيني آمدند اما او به دليل ايست كامل قلبي جان خود را از دست داده بود. اين بازي نيمه كاره ماند و فدراسيون فوتبال ايتاليا اعلام كرد بازي هاي هفته آينده اين ليگ هم برگزار نخواهد شد.

 



آغاز اردوي تيم ملي قايقراني ازاول ارديبهشت

اردوي تداركاتي تيم ملي آب هاي آرام مردان با حضور 31 قايقران در دو بخش كاياك و كانو از روز جمعه در درياچه آزادي برگزار خواهد شد.
پس از برگزاري تست انتخابي تيم ملي، قايقرانان آب هاي آرام كشورمان خود را براي حضور در مسابقات كاپ جهاني آماده مي كنند. به همين دليل اردوي تداركاتي اين تيم از جمعه، اول ارديبهشت به مدت سه هفته تا 21 ارديبهشت برگزار خواهد شد. مسابقات كاپ يك جهاني اواخر ارديبهشت در لهستان برگزار مي شود.

 



معرفي شناگران حاضر در رقابت هاي مالزي

اسامي ملي پوشان اعزامي به رقابت هاي شناي كاپ آزاد مالزي اعلام شد.
رقابت هاي شناي كاپ آزاد مالزي 13 تا 16ارديبهشت ماه به ميزباني مالزي برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران براي حضور در اين رقابت ها 9 ارديبهشت عازم مالزي خواهد شد.
بر همين اساس خشايار حضرتي، سرمربي تيم ملي شناي ايران اسامي 8 ملي پوش اعزامي به اين مسابقات را اعلام كرد. اسامي شناگران اعزامي به شرح زير است: محمد بيداريان، احمدرضا جلالي، پوريا مالدار قصري، اميرمحمد شجاعي فر، افشين عسگري، آرين اوليايي، آرشام ميرزايي و سروش خواجگي
كادر فني تيم ملي پيش از اين اعلام كرده بود كه هدف از حضور در اين مسابقات رسيدن شناگران به اوج آمادگي است تا بتوانند در رقابت هاي مجارستان سهميه المپيك كسب كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14