(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۵
 

حديث دشت عشق
آغاز دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
پرسپوليس در تدارك جشن صعود صد هزار نفري
اخبار كوتاه از فوتبال
مديرعامل، نماينده معترضان را نپذيرفت! ادامه تحصن كارمندان باشگاه ذوب آهن
دبير كميته ملي المپيك: پرچمدار ايران خردادماه انتخاب مي شود
انگشت نگاري از مقامات ورزشي در المپيك لندن
تجليل از بهترين هاي واليبال
خواندني از ورزش ايران
هشدار نايب رئيس فدراسيون در خصوص صغرسني و دوپينگ
برخي معضلات جودو بايد ريشه كن شود
نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ ترمز رئال مادريد را مي كشد؟!



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «اميرولي عابدي»
شهيد راه خدا هميشه زنده است
درود بر ياران با وفاي امام خميني، درود بر تمام شهيدان گلگون كفن كربلاي ايران، سلام بر عاشوراي حسين، سلام بر سنگرهاي پرخون مرزهاي ايران كه توسط مزدوران بيگانه و جيره خواران شرق و غرب كه دستشان از آستين صدام خائن به در آمده گلگون شده است. ان شاءالله اگر من در اين راه قدم گذاشته ام و اين راه را راه جهاد در راه دين مبين اسلام مي دانم، به شهادت رسيدم از شما انتظار دارم اين چند نكته را كه مي گويم به آن عمل كنيد ان شاء الله. اولا از شما مي خواهم ناراحت نباشيد و براي من گريه و زاري نكنيد و هيچگاه دشمن شاد كن نباشيد چون شهيد راه خدا هميشه زنده است و افتخار كنيد كه پسرتان شهيد شده است. دنيا زودگذر است و بايد به فكر آن دنيا بود. به شما برادران و فاميل و بستگان سفارش مي كنم در راه اسلام پايدار و استوار باشيد و از شما همگي انتظار دارم كه براي من از خدا طلب آمرزش كنيد. شهيد «اميرولي عابدي» سال 1339 متولد شد و در 17/9/1360 در منطقه مريوان به شهادت رسيد.

 



آغاز دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
پرسپوليس در تدارك جشن صعود صد هزار نفري

تيم فوتبال پرسپوليس در چهارمين ديدارش در چارچوب مرحله ليگ قهرمانان آسيا امروز با الغرافه قطر ديدار مي كند و در صورت پيروزي برابر اين تيم راه صعودش به مرحله حذفي تا حد زيادي هموار خواهد شد.
پرسپوليس ايران سه شنبه و در چهارمين ديدارش در چارچوب مرحله ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي ميزبان الغرافه قطر است و مي تواند با كسب پيروزي برابر اين تيم صعود خود به مرحله حذفي را قطعي كند. اين تيم همچنين در اين صورت براي صعود به عنوان صدرنشين گروه تنها به يك امتياز از دو بازي پاياني اش نياز خواهد داشت. در سوي ديگر ميدان الغرافه قطر نيز كه در تركيبش از حضور فرهاد مجيدي سود مي برد، اميد زيادي دارد تا با كسب پيروزي برابر پرسپوليس كار خود را براي صعود به مرحله حذفي راحت كند. اين تيم هم اكنون تنها با كسب دو امتياز از سه بازي تيم سوم گروه است.
ديدار رفت تيم هاي پرسپوليس و الغرافه كه در قطر برگزار شد، با نتيجه خوب سه بر صفر به سود سرخپوشان به پايان رسيد كه اين مسئله اميد نماينده ايران را براي پيروزي در بازي برگشت كه در تهران برگزار مي شود، بسيار بيشتر مي كند. ضمن اين كه براساس گفته مديرعامل باشگاه استقلال هواداران تيم آبي پوش تهراني نيز براي حمايت از پرسپوليس به ورزشگاه آزادي خواهند آمد كه اين مسئله مي تواند در روحيه بازيكنان ايراني بسيار تاثيرگذار باشد.
پرسپوليس هم اكنون با هفت امتياز صدرنشين گروه D مسابقات و اميد اول صعود به مرحله حذفي است و تيم هاي الهلال عربستان با سه، الغرافه قطر و الشباب امارات هر دو با دو امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند. ديدار تيم هاي پرسپوليس و الغرافه روز سه شنبه ساعت 18 برگزار مي شود و ديگر ديدار اين گروه را تيم هاي الهلال و الشباب با يكديگر برگزار مي كنند.
برنامه كامل ديدارهاي روز سه شنبه به اين شرح است:
گروه B
¤العربي قطر-پاختاكور ازبكستان
¤بني ياس امارات-الاتحاد عربستان
گروه D
¤پرسپوليس ايران-الغرافه قطر
¤الهلال عربستان-الشباب امارات
¤گروه G
¤چومبوك موتورز كره جنوبي-بوريرام تايلند
¤گوانگجوي چين-كاشيوا ريسول ژاپن
گروهF
¤برپسين استراليا-اولسان كره جنوبي
¤اف سي توكيوي ژاپن-بيجينگ گوآن چين.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقادات تازه سرمربي تيم ملي
كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در تاره ترين صحبت هاي خود، روز گذشته در تمرين تيم ملي اظهار داشت: متاسفانه بعضي از كساني كه در كار هستند هنوز متوجه نشده اند كه جام جهاني تيم ايران از 15 مي (26 ارديبهشت) شروع مي شود. اين مسئله را به اين خاطر وسط مي كشم كه آماده سازي ما براي دو بازي اولي كه در مرحله انتخابي جام جهاني داريم، از 15 مي شكل بسيار جدي به خود مي گيرد. يعني اينكه ما تمامي كادر تيم ملي را از 15 مي به سفر مي بريم و اردوهايمان پيوسته ادامه خواهد داشت. آن جا جام جهاني ما شروع مي شود و همه بايد اين را بدانند. مسئله اول اين است كه سه هفته وقت داريم تا ليست نهايي تيم ملي را اعلام كنيم بنابراين نبايد چيزي را از دست بدهيم. ما بهترين بازيكنان آن زمان را به تيم ملي دعوت مي كنيم.
سهميه ايران آبان ماه اعلام مي شود
رئيس اتحاديه باشگاه هاي كشور با بيان اينكه كار خصوصي سازي سه باشگاه فولاد، پرسپوليس و استقلال آغاز شده گفت: براي رسيدن به فوتبال حرفه اي بايد خصوصي سازي را گسترش داد. عزيز محمدي با اشاره به روزهاي حساس پيش روي فوتبال ايران گفت: در شرايط خاصي به سر مي بريم و دي ماه سال جاري بايد پروانه خصوصي شدن باشگاه ها صادر شود. مردادماه نيز نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بازديد از امكانات وارد ايران مي شوند.رئيس اتحاديه باشگاه هاي كشور افزود: امسال سهميه ايران به 2+2 سهميه كاهش يافت، اما با رفع اشكالات جزئي مي توان بار ديگر تعداد سهميه هاي ايران را به عدد 4 رساند. محمدي خاطرنشان كرد: كنفدراسيون فوتبال آسيا در آبان سال جاري تعداد سهميه ها را اعلام مي كند و ما با رفع نقايص مي توانيم بار ديگر چهار سهميه خود را به دست آوريم.
دنيزلي خواستار تمديد قرارداد با زايد
مصطفي دنيزلي به مسئولان باشگاه پرسپوليس اعلام كرد تا براي تمديد قرارداد زايد وارد مذاكره شود. سرمربي پرسپوليس اعلام كرده كه 26 ارديبهشت ليست نهايي بازيكنان مازاد و بازيكناني كه قرار است جذب پرسپوليس شوند را بدهد اما با توجه به اينكه قرارداد ايمون زايد تا پايان فصل تمام مي شود و چند تيم ايراني و خارجي با وي وارد مذاكره شده اند، مسئولان باشگاه پرسپوليس نظر دنيزلي را در اين باره جويا شدند كه سرمربي قرمز پوشان هم به باشگاه اجازه داد تا براي تمديد قرارداد با او وارد مذاكره شوند.
قضاوت بازي هاي ليگ با 5 داور
سرمربي تيم فوتبال سايپا به فدراسيون فوتبال پيشنهاد داد كه ديدارهاي باقيمانده ليگ برتر با 5 داور قضاوت شود. مجتبي تقوي گفت:در حال حاضر دغدغه همه اهالي فوتبال مسايل داوري شده و به اصل فوتبال توجهي نمي شود و من مربي به جاي اينكه به دنبال كار فني بروم همش نگران داوري ها هستم. به فدراسيون فوتبال پيشنهاد مي كنم بازي هاي باقيمانده ليگ با 5 داور قضاوت شود در اين صورت ديگر خيال همه راحت مي شود و مي دانند كه كمك داوران چهارم و پنجم اتفاق هاي محوطه جريمه را به دقت زير نظر دارند.
احتمال برگزاري بازي ايران و موزامبيك در شهرستان
بازي ايران و موزامبيك شايد در شهرستان برگزار شود.مدير رسانه اي تيم ملي در مورد اينكه گفته مي شود بازي تيم ملي با موزامبيك شايد در ورزشگاه آزادي برگزار نشود، گفت: با توجه به حضور تيم هاي استقلال و پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا شايد اين بازي را نتوانيم در ورزشگاه آزادي برگزار كنيم و كي روش به فدراسيون پيشنهاد داده كه بازي در شهرستان برگزار شود. بازي در ورزشگاه انقلاب كرج يكي از اين پيشنهادها بوده اما هنوز چيزي قطعي نيست.قرار است تيم ملي 13 ارديبهشت بازي تداركاتي با موزامبيك داشته باشد.
ماجدي، رئيس دپارتمان فني و توسعه فدراسيون فوتبال
ميرشاد ماجدي قائم مقام پيشين باشگاه پيكان در حكمي از سوي علي كفاشيان به عنوان رئيس دپارتمان فني و توسعه فدراسيون فوتبال انتخاب شد.
خودكشي بازيكن تيم فوتبال به خاطر اتهام تباني
خبرگزاري كره جنوبي ديروز از خودكشي بازيكن سابق تيم فوتبال سووان سامسونگ پوولوينگز اين كشور پس از متهم شدن به تباني خبرداد. خبرگزاري يونهاپ به نقل از پليس كره جنوبي گزارش داد: صلي كيونگ هوان بازيكن 24 ساله كه پيش از اين در تيم فوتبال صسووان سامسونگ پوولوينگز بازي مي كرد خودكشي كرد. براساس گزارش يونهاپ ، اين بازيكن به تباني در ليگ فوتبال كره جنوبي متهم و با محروميت از فوتبال تا پايان عمر محكوم شده بود. پليس كره جنوبي اعلام كرد: جسد اين فوتباليست روز شنبه در پي اطلاع نگهبان يكي از ساختمان هاي صآنچون واقع در غرب سئول پيدا شد و تحقيقات پيرامون مرگ وي ادامه دارد. صلي فصل گذشته در خط مياني تيم فوتبال صسووان سامسونگ پولووينگز در ليگ فوتبال كره جنوبي بازي مي كرد اما پس از اتهام به تباني در يك ديدار تا پايان عمر از بازي محروم شد.

 



مديرعامل، نماينده معترضان را نپذيرفت! ادامه تحصن كارمندان باشگاه ذوب آهن

تحصن كارمندان باشگاه ذوب آهن كه از روز يكشنبه آغاز شده است، ديروز هم ادامه داشت و آنها در رستوران باشگاه تحصن كردند.
روز يكشنبه تعدادي از كارمندان باشگاه ذوب آهن در واكنش به دريافت نكردن مطالبات و حقوق معوقه خود با هماهنگي يكديگر دست از كار كشيدند و در پاركينگ باشگاه تحصن كردند. اين افراد صبح ديروز هم در رستوران باشگاه جمع شدند تا به تحصن خود براي رسيدن به خواسته هايشان ادامه بدهند. اين افراد كه حدودا 40 نفر مي شوند معتقدند از دي ماه سال گذشته حقوقي دريافت نكرده اند. آنها همچنين نسبت به عدم دريافت سنوات خود در دو سال گذشته، عدم دريافت پاداش قهرماني تيم ذوب آهن و همچنين نايب قهرماني اين تيم در آسيا معترض هستند. طبق قوانين 15 درصد پاداش هايي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا مي دهد، بايد به كارمندان باشگاه تعلق بگيرد.
نكته جالب توجه اينكه معترضان از طرف خود چهار نماينده براي مذاكره با مديرعامل باشگاه روانه اتاق خسرو ابراهيمي كردند اما ابراهيمي تا بعدازظهر روز گذشته اين نمايندگان را نپذيرفت و درخواست آنها را رد كرده بود.

 



دبير كميته ملي المپيك: پرچمدار ايران خردادماه انتخاب مي شود
انگشت نگاري از مقامات ورزشي در المپيك لندن

دبيركميته ملي المپيك آرزو دارد تا بهترين نتيجه تاريخ حضور ايران در بازي هاي المپيك، در لندن رقم بخورد و مردم شاد شوند.
بهرام افشارزاده تاكيد دارد كه قطعا نتايج ايران در اين دوره از بازي هاي آتن و پكن به لحاظ مدال آوري بهترين خواهد بود. وي از رسانه ها درخواست مي كند تا با پرداختن به ورزشكاران المپيكي، بازار المپيك را داغ و شور و هيجان را در مردم ايجاد كنند. وي روز گذشته در گفت وگويي به تشريح آخرين شرايط ورزش پرداخت كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ تاكنون موفق شده ايم 44 سهميه كسب كنيم. انتظار داريم اين تعداد با توجه به اقدامات و فعاليت هايي كه انجام مي دهيم بيشتر شود. براساس بررسي هاي صورت گرفته انتظار داريم كاروان ايران در لند بين 55 تا 60 ورزشكار داشته باشد.
¤ فكر مي كنم پس از بازسازي هتل آكادمي بتوانيم رشته هاي كشتي آزاد و فرنگي را در اين مجموعه مستقر كنيم و تغذيه و امكانات بهتري را در اختيارشان قرار دهيم. كميته المپيك به آكادمي اعلام كرده تا زماني كه وضعيت ورزشكاران المپيك بررسي شود، مجموعه را به كسي واگذار نكند.
¤ وزير ورزش قول داده كه براي بازي هاي المپيك به كميته پول دهد. ما 15 ميليارد تومان از وزارت براي آماده سازي رشته هاي مدال آور و خريد تجهيزات آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك درخواست كرديم كه چنانچه 5 ميليارد از اين مبلغ را هم به كميته اختصاص دهند براي ما كافي است.
¤ تصميم گرفتيم خردادماه پس از روشن شدن تكليف حضور تيم ملي واليبال در بازي هاي المپيك، پرچمدار را انتخاب كنيم. بنابراين در جلسه پيش روي هيئت اجرايي در اين باره بحث نمي كنيم و انتخاب پرچمدار را به خرداد موكول خواهيم كرد.
¤ در آيين نامه و دستورالعملي كه كميته تشكيلاتي بازي ها ارسال كرده، آمده كه همه مقامات حتي روساي جمهوري كشورهايي كه كشور انگلستان تعيين مي كند، بايد انگشت نگاري شوند. ضمن اينكه كارت شناسايي ورزشكاران به منزله ويزاي آن ها هم هست و بعضا ممكن است از ورزشكاران هم انگشت نگاري شود. اين جزو مقررات بازي هاي المپيك لندن است كه به همه كشورها ابلاغ شده و ما آن را به وزارت ورزش و وزارت امور خارجه ارسال كرده ايم. اين قانون بازي هاست كه كشور ميزبان مي تواند شرط هايي براي برگزاري بازي ها داشته باشد.

 



تجليل از بهترين هاي واليبال

هشت بازيكن و سه مربي برتر مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور همراه با بهترين داور و ناظر اين مسابقات در مراسم اختتاميه رقابت ها مورد تجليل قرار گرفتند.
مراسم اختتاميه مسابقات واليبال ليگ برتر مردان و زنان باشگاه هاي كشور يكشنبه شب در هتل المپيك تهران برگزار شد و طي آن علاوه بر تقدير از سه تيم برتر مسابقات هر يك از بخش هاي مردان و زنان، بهترين هاي مسابقات ليگ آقايان در بخش بازيكنان، مربيان، داور و ناظر نيز با اهداي كاپ تجليل شدند. مهدي مهدوي (سايپاي البرز)، رضا قرا (كاله آمل)، سهيل احمدي (آلومينيوم المهدي بندرعباس)، امين علوي (بانك كشاورزي)، محمد حسن صنوبري (باريج اسانس كاشان)، فرهاد پيروت پور (شهرداري اروميه)، مجتبي ميرزاجان پور (پيكان تهران) و ناصر رحيمي (كرمان) هشت بازيكن برتر مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در سال 90 بودند.
در مراسم اختتاميه مسابقات واليبال ليگ برتر عنوان بهترين مربيان شركت كننده نيز به ترتيب به بهروز عطايي، فرهاد نفرزاده و پيمان اكبري سرمربيان تيم هاي كاله، سايپا و پيكان تعلق گرفت. ضمن اينكه از حميد راهجرديان و اميدوار حاتمي نيز به عنوان بهترين داور و ناظر اين دوره از مسابقات ياد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي واليبال ساحلي ايران با تركيب پرويز فرخي و آق محمد سلاق، در رقابت هاي تور واليبال ساحلي آسيا -اقيانوسيه در شهر سانخولاي تايلند نهم شد .
¤ دكتر لطفعلي پور كاظمي، رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي و دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از منفي اعلام شدن نتايج تست دوپينگ 18 وزنه بردار اردوي تيم ملي و همينطور 46 ورزشكار رشته هاي جانبازان و معلولين ( 14 نفر)، بسكتبال(6 نفر)، واليبال (8 نفر)، هاكي (4 نفر) سه گانه (4 نفر)، كبدي (3 نفر)، شنا (3 نفر) و بوكس (4 نفر) توسط آزمايشگاه كلن آلمان خبر داد.
¤ بنا بر اعلام كميته برگزاري بازي هاي المپيك لندن، كميته هاي ملي المپيك كشورهاي مختلف موظف هستند تا سوم ارديبهشت اسامي همه نفرات كاروان اعزامي خود شامل ورزشكار، مربيان، مقامات و همراهان را اعلام كنند.
¤ مسئولان باشگاه گيتي پسند سرانجام تصميم خود را براي فصل آينده گرفتند و قرار شد تا اين نماينده اصفهان براي فصل آينده هم در ليگ برتر واليبال تيم داري كند، اما به گفته مسئولان گيتي پسند سال آينده خبري از هزينه هاي چشمگير و جذب ستاره ها نخواهد بود.

 



هشدار نايب رئيس فدراسيون در خصوص صغرسني و دوپينگ
برخي معضلات جودو بايد ريشه كن شود

نايب رئيس فدراسيون جودو معتقد است صغرسني و دوپينگ دو معضل بزرگ در جودو است كه اگر مي خواهيم در جاده پيشرفت قرار گيريم بايد آنها را ريشه كن كنيم.
روز يكشنبه رقابت هاي درون اردو تيم ملي جودو با هدف ارزيابي آمادگي ملي پوشان اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا در حضور سرپرست و رئيس كميته فني فدراسيون جودو برگزار شد. ملي پوشان اعزامي به ازبكستان با توجه به نقاط ضعف و قوت خود سه مبارزه برگزار كردند كه مورد رضايت مسئولان فدراسيون جودو قرار گرفت. آرش ميراسماعيلي در پايان مسابقات درون اردويي تيم ملي جودو اظهار داشت: صغرنسي و دوپينگ دو معضل بزرگ و سد راه رشته ورزشي جودو است كه عزم خود را براي از بين بردن آنها جزم كرده ايم و با هيچكس در اين زمينه تعارف نداريم. دعوت ازماموران مبارزه با دوپينگ براي حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي جودو اولين گام در تحقق اين هدف بود.
نايب رئيس فدراسيون جودو افزود: هدف ما موفقيت در بازي هاي آسيايي 2014 كره جنوبي است. در همين راستا عملكرد كادرفني تيم هاي ملي در رده هاي سني مختلف را بعد از بازگشت تيم ملي از مسابقات آسيايي ازبكستان مورد بررسي قرار مي دهيم و برنامه هاي خود را گام به گام تا رسيدن به هدف اجرا خواهيم كرد.

 



نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ ترمز رئال مادريد را مي كشد؟!

بايرن مونيخ در نخستين بازي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب ميزبان رئال مادريد خواهد بود.
بايرن مونيخ و رئال مادريد در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در دو بازي حساس رفت و برگشت به مصاف يكديگر خواهد رفت تا تكليف تيم صعودكننده به ديدار فينال مشخص شود.
بايرن مونيخ در حال حاضر با 64 امتياز از 31 بازي در رده دوم جدول رقابت هاي بوندسليگاي آلمان حضور دارد و از بوروسيا دورتموند صدرنشين هشت امتياز عقب است. اين تيم در چند هفته اخير نتايج خوبي نگرفته كه اين موضوع باعث كم رنگ شدن اميدهاي باواريايي ها براي قهرماني در ليگ آلمان شده است. در مقابل، وضعيت رئال مادريد در رقابت هاي لاليگا خوب است. اين تيم در حال حاضر با 85 امتياز از 33 بازي و چهار امتياز بيشتر از بارسلونا در صدر جدول ليگ اسپانيا تكيه زده است. با اين حال، اختلاف اين دو تيم چند هفته پيش 10 امتياز بود و چند لغزش شاگردان مورينيو باعث شد بارسلونا به چهار امتيازي اين تيم برسد. رئالي ها در حالي به مصاف بايرن مونيخ مي روند كه سايه بارسلونا را به شدت پشت خود احساس مي كنند.
ديدار رفت دو تيم رئال مادريد و بايرن مونيخ از ساعت 15:23 امشب به ميزباني تيم آلماني برگزار مي شود. هوارد وب داور سرشناس انگليسي قضاوت اين ديدار را برعهده خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14