(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۵
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدل ديپلماسي مقاومتي (يادداشت روز)
الدنگ (گفت و شنود)
محافل غربي: از اسلامبول با نتيجه معكوس بازگشتيم
جليلي: بهاي تحريم ها را مردم آمريكا و اروپا مي پردازند
كيهان و خوانندگان
نگراني از احتمال مصادره مسكن 5/1 ميليون خانواده در آمريكا (خبر ويژه)
تهران رأي مي دهند،واشنگتن با اپوزيسيون لابي مي كنند (خبر ويژه)
كلاوسون: غرب براي معامله با ايران حاضر است اپوزيسيون را زير پا بگذارد (خبر ويژه)
شيرين عبادي: نگذاريد ايران اسرائيل را نابود كند (خبر ويژه)
بهتر است خودمان خفه شويم و به قول كيهان قمپز در نكنيم! (خبر ويژه)



مدل ديپلماسي مقاومتي (يادداشت روز)

بدون شك مذاكرات ايران و 1+5 در اسلامبول 2 بيش از آنكه نيازمند تجليل باشد به شدت به تحليل احتياج دارد.
از همين روي؛ هرچند اين روزها از زواياي گوناگون رسانه ها و مطبوعات پيرامون اين مذاكرات به تحليل نشستند اما اين نوشته تلاش مي كند از منظري ديگر، صحنه پيش روي را واكاوي نمايد.
نقطه عزيمت بحث به «مناسبات» و «ساختارها» در عرصه روابط بين الملل برمي گردد. در اينجا الگوي رفتاري مبتني بر «سيطره» است.
به عنوان مثال كشور يا كشورهايي بدون هيچ دليلي بر زياده خواهي و افزون طلبي نسبت به سايرين اصرار و پافشاري دارند. مشكلي كه باعث شده تا اين رويه بر محيط بين الملل حاكم باشد ناشي از ماهيت نظام بين الملل است.
ترديدي نيست كه نظام بين الملل يك نظام تبعيض آميز است. به عبارت ديگر استانداردهاي دوگانه در اين نظام پذيرفته شده است و بي عدالتي با پوست و استخوان اين نظام عجين گرديده است.
جالب اينجاست كه حتي در منشور و قوانين به اصطلاح بين المللي اين تبعيض معنادار تثبيت شده است!
نمونه ها و مصاديق در اين باره بسيار است و به وضوح مشخص است كه اراده هايي تعمداً و با اغراض خاص معمار اين نظام تبعيض آميز بوده اند.
نمونه بارز اين مسئله تاسيس يك امتياز نامشروع تحت عنوان «حق وتو» است كه بر مبناي آن چند كشور مي توانند در «مناسبات» و «ساختار» محيط بين المللي يكطرفه و زورگويانه به مانند قانون جنگل جولان بدهند و حقوق مسلم ديگران را به راحتي تضييع نمايند و طرفه آن كه اين ناقضان حقوق بشر و ملت ها نغمه حقوق بشر سر مي دهند و با دروغ و تقلب خود را مدعيان حقوق بشر جا مي زنند!
از سوي ديگر؛ در اين محيط تبعيض آميز كه از ماهيت معيوب نظام بين الملل نشأت گرفته است اهرمي به نام «ديپلماسي» وجود دارد.
ناگفته پيداست رسالت ديپلماسي از نگاه هر يك از طرفين كه در مسير رويارويي با يكديگر به سر مي برند چيزي جز كسب منافع حداكثري البته در قالب شيك گفت وگو و مذاكره نيست.
اما نكته اي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه هرچند در مسير ديپلماسي «اقناع» مهمترين شيوه و دستاورد هست ولي واقعيت آن است كه معمولا يك طرف بيش از آن كه «قانع» شود، «مجبور» مي شود كه به شرايط طرف مقابل تن دهد. بنابراين آنچه از چنبره ديپلماسي حاصل مي شود يك «سازش نرم» است.
متاسفانه اين واقعيت تلخ در صحنه مسائل بين المللي به وفور و به كرات اتفاق افتاده است و گويا در يك قانون نانوشته مورد پذيرش قرار گرفته است.
برخي از كشورها خود را به عنوان قدرت هاي برتر و ابرقدرت طي دهه هاي گذشته در محيط بين الملل جا زده اند و هرگاه كه نخواسته اند بدون جنگ و درگيري نظامي به خواسته شان برسند از مسير ديپلماسي شرايط را به طرف مقابل تحميل كرده اند.
اين رويه و بدعت نامبارك باعث شده تا كشورهاي ديگر در برابر قدرت ها با يك ديپلماسي ضعيف ظاهر شوند و پيشاپيش بازي سياست را واگذار كنند.
اما اتفاق مبارك و ميموني كه به عنوان يك رويداد تاريخي ماندگار خواهد بود مذاكرات اسلامبول 2 است كه نشان داد مي توان بر خلاف قاعده حركت كرد و نتيجه هم گرفت.
جمهوري اسلامي ايران در تمامي دهه گذشته در چالش هسته اي با طرف غربي همواره به رويه و سيكل معيوب ديپلماسي در نظام بين الملل تن نداد و از منطق و رويه قانوني خود مبتني بر قواعد و مقررات حقوق بين الملل دفاع كرد.
طرف غربي از سال 2003 با ادبياتي طلبكارانه و حق به جانب ايران را تحت فشارهاي مختلف گذاشت تا برنامه هسته اي جمهوري اسلامي را در عمل به تعطيلي بكشاند. دراين راه قدرت هاي غربي تلاش مي كردند تا با يك استراتژي تركيبي و در قالب «فشارها» و «مذاكرات» ايران را به سمت و سويي كه مي خواهند سوق دهند. نكته گفتني اين است كه ماهيت نظام بين الملل و اهرم ديپلماسي و فشار، قدرت هاي غربي را مطمئن ساخته بود كه در اين مسير به خواسته هاي نامشروعشان مي رسند.
در همين حال بود كه آنها از ابتدا تنها بر «تعليق» غني سازي اصرار داشتند و حتي ادامه گفت وگوها را به پس از آن منوط مي كردند!
اما آنچه در اين رويارويي هسته اي به وقوع پيوست؛ ايستادگي ايران اسلامي بر حق مسلم خودش بود كه به شعار ملي: «انرژي هسته اي حق مسلم ماست» مبدل شد.
اكنون با مذاكرات اسلامبول 2، طرف غربي (1+5) بطور رسمي بر حق ايران در هسته اي شدن و غني سازي تصريح مي كند. قدرت هاي غربي كه همواره طلبكارانه و از موضع بالا با طرف مقابل خود ظاهر مي شدند اينك بر تداوم مذاكرات كه گويا بدان نياز دارند تاكيد مي نمايند. بنابراين دور دوم مذاكرات در بغداد و در سوم خرداد تعيين شده است. اشاره مي شود كه مكان «بغداد» و زمان «سوم خرداد» به انتخاب و با تصميم ايران بوده است. بنابراين اگرچه اين چرخش آشكار 1+5 در مذاكرات هسته اي با ايران را مي توان از زواياي گوناگون تحليل كرد ولي يك واقعيت و حقيقت را نمي توان ناديده گرفت و آن اين است كه ايران اسلامي بر مبناي يك منطق و رفتار هوشمندانه و سازنده يك ديپلماسي موفق و كارا را به صحنه آورد: «ديپلماسي مقاومتي».
شاخصه اصلي «ديپلماسي مقاومتي» اين است كه به رويه ظالمانه حاكم در روابط بين الملل تن نمي دهد و در سخت ترين شرايط و در زماني كه فشارها را به سقف رسانده اند اين قابليت را داراست كه از منطق و رفتار خودش با كمترين هزينه دفاع نمايد.
اين نوع ديپلماسي هر چند كه در عرصه بين المللي يك استثناء به شمار مي رود ولي با اقتداري كه ايران در مذاكرات اسلامبول 2 به نمايش گذاشت به يك مدل و الگو تبديل خواهد شد.
در همين خط بايد يادآور شد كه در بحث تحريم ها نيز هر چند غربي ها با تمام توان و پتانسيل ايران را تحت فشار گذاشتند و به عنوان آخرين شليك شان به تحريم نفت و تحريم بانك مركزي روي آوردند اما گزينه و راهكار «اقتصاد مقاومتي» كه رهبر بصير انقلاب برآن تأكيد دارند مي تواند اثر تحريم ها را از بين ببرد.
نكته حائز اهميت آن است كه در «ديپلماسي مقاومتي» جمهوري اسلامي، نقش آحاد ملت و حمايت آنها از نظام برجسته و تعيين كننده مي باشد. طرف غربي كه از ماهها پيش تلاش مي كرد با ژست مذاكره و ديپلماسي، شرايط را براي ايران سخت كند، پس از انتخابات 12 اسفند ماه در سال گذشته، شرايط را دگرگون يافته مي بيند و اينجاست كه «صداي آمريكا»- VOA- 12 روز پس از انتخابات 12 اسفند در 14 مارس در گزارشي تحليلي خاطرنشان مي كند: «ديپلماسي يعني اينكه به جمهوري اسلامي امتياز بدهيد.»
و اكنون پس از به ثمر رسيدن ديپلماسي مقاومتي ايران در مذاكرات اسلامبول 2، بيش از همه اين مقامات كودك كش رژيم صهيونيستي هستند كه نمي توانند عصبانيت و خشم خودشان را بخاطر دست برتر ايران در مذاكرات پنهان نمايند و بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم جعلي عجزآلود اذعان مي كند: «برداشت من اين است كه هديه اي به ايران داده شده است».
و بالاخره بايد گفت؛ مدل ديپلماسي مقاومتي كه ايران اسلامي مقابل چشم افكار عمومي در پهنه جهاني گذاشته است نه تنها مانع از اين مي شود كه غربي ها نتوانند در ادامه مذاكرات با ايران با ادبيات طلبكارانه و زورگويانه ظاهر شوند بلكه اين مدل براي ديگر كشورها نيز بكار خواهد آمد و سيطره و هژموني غرب را به چالش خواهد كشاند و اين ساحتي ديگر از اقتدار انقلاب اسلامي است كه «استثناء» را به «قاعده» و «قاعده» را به «مدل» تبديل نمايد.
حسام الدين برومند

 



الدنگ (گفت و شنود)

گفت: سايت ضدانقلابي «بامداد خبر» با اشاره به اسنادي درباره تعدادي از ضدانقلابيون فراري و پناهنده به آمريكا و اروپا نشان داده است كه همه آنها براي سازمان «سيا»، «موساد» و MI6 انگليس كار مي كنند.
گفتم: اين كه كشف جديدي نيست.
گفت: سايت ياد شده در اين مقاله مستند به سوابق افرادي نظير اردشير اميرارجمند، محسن سازگارا، رجبعلي مزروعي و... اشاره كرده و پرسيده است؛ آيا شما مأموران نفرين شده «سيا» نيستيد؟!
گفتم: درباره گروه خودشان چه مي گويند؟!
گفت: اتفاقاً درباره خودشان هم نوشته است؛ ما هم مثل بقيه در خارج از كشور، علاف و نفرين شده هستيم.
گفتم: يارو به دوستش مي گفت؛ «نه از خاكم، نه از بادم، نه دربندم، نه آزادم، نه من ليلاترين مجنون، نه شيرينم، نه فرهادم، نه از آتش نه از برگم، نه از كوهم، نه از سنگم...» دوستش گفت؛ «فلان فلان شده، جون بكن بگو بالاخره چي هستي؟!» و يارو گفت؛ «هيچي! فقط مثل تو بدبختم، فقط مثل تو الدنگم»!

 



بازتاب حضور مقتدرانه ايران در نشست با 1+5
محافل غربي: از اسلامبول با نتيجه معكوس بازگشتيم

سرويس سياسي-
توافق ايران و گروه 1+5 در اسلامبول براي تداوم گفت وگوها و اذعان غرب به پذيرش غني سازي اورانيوم در ايران بيش از همه خشم صهيونيست ها را برانگيخته است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي تحليلي با اشاره به اين كه ايران با اقتدار بازي را برد، نوشت: پيشرفت مذاكرات هسته اي ايران به معناي شكست اسرائيل است.
در بخشي از اين گزارش آمده است:
با توجه به اينكه آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران فتوا داده است كه توليد، ذخيره و استفاده از سلاح هاي هسته اي حرام است و علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران هم گفت، ايران هميشه مخالفت خود را با سلاح هاي كشتار جمعي ابراز كرده است و همچنين اظهارات احمد داوداوغلو، وزير امور خارجه تركيه، كه قول داد در انتهاي مذاكرات بين ايران و شش قدرت جهان خبرهاي خوبي شنيده خواهد شد به نظر مي رسد كه تحريم ها يا ترس از حمله موجب شد مسئله هسته اي ايران از اولويت كاري اسرائيل و جامعه بين المللي خارج شود.
در ادامه اين گزارش آمده است: از ديدگاه نتانياهو تعليق تهديد هسته اي ايران را مي توان يك برد برابر با باخت توصيف كرد: از اين به بعد قدرت هاي غربي بازهم متوجه بحران ديگر منطقه خاورميانه يعني اشغال گري اسرائيل و بي عدالتي هاي آن خواهند شد. بدون وجود نگراني و ترس در مورد بمب هسته اي ايران، اسرائيلي ها بازهم درگير مشكلات داخلي خود مي شوند. اگر نخست وزير فعاليت هاي شهرك سازي را كاهش ندهد و مرزهاي سال 1967را به عنوان اصل راه حل تشكيل دو كشور مستقل بپذيرد، در تاريخ از آن به عنوان رهبري ياد خواهد شد كه در صدد منزوي كردن ايران برآمده است در حالي كه به طور همزمان انزواي اسرائيل را هم افزايش داده است.
هاآرتص در بخش ديگري از اين گزارش آورده است: هدف از «طرح تهديد هسته اي» جلوگيري از گسترش سلاح هاي شيميايي، بيولوژيكي و هسته اي است. در اين صورت كسي كه همسايه اش را از دسترسي به سلاح هسته اي منع مي كند بايد انتظار داشته باشد كه از او هم بخواهند درهاي خانه اش را به روي بازرسان هسته اي باز كند. اگر ايران در كنفرانسي كه قرار است اواخر امسال يا اوايل سال ديگر در هلسينكي برگزار شود و موضوع اصلي آن تبديل خاورميانه به يك منطقه عاري از سلاح هسته اي است، شركت كند، اسرائيل چه كار خواهد كرد؟ پس از 45 سال اشغالگري خيلي دشوار خواهد بود كه موضع قرباني بودن خود را حفظ كند و به خاطر همان قرباني بودن به برخي اهداف خود برسد. شايد روز يادبود هولوكاست امسال آخرين فرصت براي نتانياهو بود كه نام آشوويتس و فوردو را كنار هم ببرد و كسي نگويد پس ديمونا چي.
روزنامه وال استريت ژورنال نيز در اين باره نوشت: اسرائيل و سياستمداران آمريكا با ابراز نگراني از نتيجه دور اول مذاكرات هسته اي در استانبول اعلام كرده اند كه جمهوري اسلامي تلاش مي كند تا از طريق گفت وگوهاي ديپلماتيك فشار تحريم هاي اقتصادي را كاهش دهد و در كنار آن به پيشبرد برنامه هاي هسته اي خود ادامه دهد.
خبرگزاري رويترز هم به واكنش مقامات تل آويو به نتيجه مذاكرات اسلامبول اشاره و به نقل از بنيامين نتانياهو ، نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد: «احساس اوليه من اين است كه به ايران هديه داده شده است. اين كشور پنج هفته فرصت دارد تا غني سازي را بدون هيچ گونه محدوديت و مانعي ادامه دهد.»
وي مدعي شد: «من فكر مي كنم ايران بايد گام هايي فوري بردارد و پيش از هر كاري همه فعاليت هاي خود را در زمينه غني سازي متوقف كند، همه مواد غني شده خود را از بين ببرد و تأسيسات هسته اي خود را در شهر قم برچيند. من فكر مي كنم نبايد به بزرگترين حامي تروريسم در جهان فرصت داد به بمب اتم دست يابد.»
پايگاه اينترنتي نيويورك پست نيز روز دوشنبه در تحليلي با عنوان «پيروزي هسته اي ايران» به بررسي تغيير موضع آمريكا در رويكرد اين كشور به موضوع هسته اي ايران پرداخت و نوشت نتايج تازه ترين گفتگوهاي ايران و گروه پنج بعلاوه يك درباره برنامه هسته اي ايران، پيروزي بزرگ براي تهران توصيف مي شود.
روزنامه روسي كومرسانت نيز در بررسي مذاكرات استانبول نوشت: فقط رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي خواستار تشديد تنش هستند.
كومرسانت نوشت: اين نشست برعكس آنچه انتظار مي رفت، نتايج مثبتي داشته است. تحليلگران معتقدند طرف هاي شركت كننده در اين نشست نخستين گام را به سوي تحكيم ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران برداشتند و توافق كردند دور دوم مذاكرات اواخر ماه مه در شهر بغداد برگزار شود.
كومرسانت افزود: اظهارات سعيد جليلي رئيس هيئت ايراني در مذاكرات استانبول با تحليل هاي مثبت از اين مذاكرات همخواني دارد. جليلي گفت، اين مذاكرات پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است. ناظران معتقدند آنچه در اين مذاكرات مطرح شد نشان داد جنگ، گزينه ترجيحي تهران و هيچ يك از اعضاي گروه پنج به اضافه يك نيست.
نشست استانبول همچنين نشان داد اسرائيل و عربستان سعودي تنها طرف هايي هستند كه خواستار تشديد تنش در اين ماجرا هستند ولي خوشبختانه اين دو در مذاكرات استانبول نماينده اي نداشتند.
در همين رابطه ناظران و تحليلگران غربي معتقدند كه گروه پنج به اضافه يك در مذاكرات استانبول حامل نقشه راهي بود كه مفادش بيانگر آن است ايران، فناوري هسته اي را به دست آورده است و اين كشورها راهي جزء تفاهم بر سر پرونده هاي ديگر ندارند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، ناظران غربي همچنين اذعان كردند مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه پنج به اضافه يك در استانبول حاوي علائم مهمي بود كه نشان مي دهد با مذاكرات قبلي تفاوت دارد.
پاسخ اوباما به نتانياهو
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در جريان حضورش در نشست سران آمريكاي لاتين به اظهارات نتانياهو پاسخ داد. اوباما گفت: «اين مذاكرات موضع ما را تقويت مي كند و به ما امكان مي دهد كه تحريم هاي شديدي را كه عليه ايران به تصويب رسيده است اجرا كنيم. ما همچنان براي پيشرفت در مذاكرات تلاش خواهيم كرد، ما در مذاكرات براي ايران و شركايمان روشن ساختيم كه اجازه طولاني كردن مذاكرات را نخواهيم داد و تاكنون چيزي را به صورت رايگان به ايران نداده ايم جز اين كه يك فرصت به خودمان داده ايم تا ببينيم آيا ايران در گفت وگوها صداقت دارد يا نه؟» گزارشگر افزود، آمريكا تلاش مي كند اسرائيل را از حمله نظامي به ايران منصرف كند مسئله اي كه بسياري از كشورها آن را كليد شعله ور كردن منطقه خاورميانه مي دانند كه هم اكنون دستخوش تحولات سياسي شديدي است.

 



جليلي: بهاي تحريم ها را مردم آمريكا و اروپا مي پردازند

دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه زبان تهديد عليه ايران موثر نخواهد بود به رسانه هاي خارجي گفت: بهاي تحريم ها را مردم آمريكا و اروپا مي پردازند.
دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفت وگو با سي ان ان گفت: ما گفته بوديم كه سي و سه سال گذشته نشان داده بوده كه زبان تهديد و راهبرد فشار در برخورد با ملت ايران نتيجه اي ندارد. لذا هرگاه كه با رويكرد همكاري وارد گفتگوها بشوند مي توانند نتيجه بگيرند و موفق باشند. اين در موضوعات مختلف مي تواند شكل بگيرد. از جمله موضع هسته اي. ما فكر مي كنيم مواضع جمهوري اسلامي ايران و رويكرد جمهوري اسلامي ايران يك فرصت بزرگ براي همكاري در موضوعات مربوط به هسته اي است. وي افزود: فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مخالفت با سلاح هاي هسته اي و حرام دانستن آنها يك ظرفيت بزرگ است براي حركت و براي خلع سلاح. نگاه جمهوري اسلامي ايران كه در سمينار بازنگري خلع سلاح هسته اي مطرح شد و ان پي تي مطرح شد به نظر من يك ظرفيت بسيار بزرگ است براي منع اشاعه سلاح هاي هسته اي.
جليلي با اشاره به تعهدات ايران در قبال همكاري با آژانس گفت: ما بيش از چهار هزار نفر روز همكاري داشتيم با بازرسان آژانس كه از تاسيسات هسته اي ما البته در چارچوب ان پي تي همكاري كردند و وظايف خود را انجام دادند. شما مي دانيد كه دبير كل آژانس بيست و پنج بار در گزارشاتي كه داده اعلام كرده كه ايران هيچ انحرافي از مقاصد صلح آميز هسته اي نداشته است. همين موضوع را بسياري از نهادهاي اطلاعاتي ايالات متحده آمريكا نيز اعلام كردند. يكي از بحث هاي اساسي كه مهم است كه مردم آمريكا بدانند اين است كه نبايد يك سري از تهديدهاي فرضي و دروغين جاي تهديدهاي اصلي را بگيرند. ما امروز در گفتگوها نشان داديم كه تهديدهاي واقعي چيست و راه درست برخورد با آنها چيست. اعلام آمادگي كرديم كه همكاري كنيم در جهت خلع سلاح و در جهت مقابله با اشاعه تسليحات هسته اي . ما فكر نمي كنيم مردم آمريكا بايد هزينه براي يك تهديدهايي بدهند كه اين تهديدها موهوم و فرضي است.
مجري سي ان ان از دكتر جليلي پرسيد آيا ايران آماده است بر مبناي اقدامات اعتمادسازي غني سازي بيست درصدي را تعليق كند؟ جليلي پاسخ داد: امروز ما به توافق رسيديم كه ان پي تي بايد در چارچوب و پايه همكاري ها باشد. شما مي دانيد كه غني سازي بيست درصدي موضوعي است كه براي فراهم كردن امكانات درماني براي بيش از هشتصد هزار بيمار در ايران حياتي است. دو سال گذشته در ژنو در گفتگوها گفتيم كه به سوخت بيست درصدي براي ايزوتوپ هاي پزشكي نياز داريم، از آژانس بين المللي انرژي هسته اي طبق تعهد آژانس براي تامين تسهيلاتي در زمينه تهيه سوخت درخواست كرديم.
وي افزود: همانگونه كه من گفتم بيش از هشتصد هزار بيمار ايراني به سختي به اين سوخت وتوليدات اين رآكتور نياز دارند. اما آنها حاضر نبودند اين سوخت را براي ايران فراهم كنند. اما پس از آن آنها ايده تبادل سوخت هسته اي را مطرح كردند. كه اين ايده را هم اجرايي نكردند. سپس دانشمندان هسته اي ما به صورت فعال اين موضع را پيگيري كردند و به صورت موفقيت آميز توانستند كه سوخت بيست درصدي توليد كنند. توليد سوخت هسته اي بيست درصد زير نظر و نظارت بازرسان انرژي هسته اي آژانس بين المللي انرژي هسته اي بوده، تحت بازرسي و دوربين هاي سازمان انرژي هسته اي بوده است و امروزه ما در توليد اين ايزوتوپ هاي پزشكي به خودكفايي رسيديم. جليلي گفت: ما امروز معتقديم كه اعتماد سازي براي ايراني ها بايد ساخته شود. چرا اين ايزوتوپها كه اينقدر براي بيماران ايراني اهميت دارد ما بايد از آن محروم باشيم.
سي ان ان افزود: جليلي مذاكرات با پنج به علاوه يك را سازنده و مثبت ارزيابي كرد. هر دو طرف ايراني و پنج بعلاوه يك توافق كردند كه همچنان به مفاد ان پي تي متعهد بمانند. ايران از طرف خود مي خواهد كه حق دستيابي به برنامه هسته اي صلح آميزش به رسميت شناخته شود.
دكتر جليلي همچنين در گفت وگو با شبكه تلويزيوني يورونيوز با اشاره به تحريمهاي اتحاديه اروپا عليه نظام بانكي ايران و معاملات بانكي با اين كشور گفت: «امروز مردم اروپا از برخي از فرصتها و ظرفيتها محروم مي شوند كه اين محروميت به شدت روي زندگي و اوضاع و احوال اقتصادي مردم اروپا تاثير مي گذارد. يكي از بحثهاي اساسي نيز همين مناسباتي است كه كشورهاي اروپايي و مردم اروپا مي توانند با جمهوري اسلامي ايران داشته باشد. جمهوري اسلامي ايران امروز ظرفيتهاي بسيار خوب چه در بحث صادرات به اتحاديه اروپا به خصوص در زمينه انرژي و نفت و چه در زمينه واردات از اروپا در بازار بزرگ هفتاد ميليون نفري كه ايران دارد.»
جليلي همچنين با اشاره به ظرفيتهاي اقتصادي موجود ميان ايران و اروپا تاكيد كرد: «برخي از موضوعات و برخي از تحريمهايي كه امروز بر بحث مثلا مبادلات بانكي با جمهوري اسلامي ايران اعمال مي شود؛ هزينه آن را مردم اروپا مي پردازند زيرا وقتي كه به دنبال اين تحريمها ما نتوانيم آن واردات را انجام بدهيم يا آن صادرات را انجام دهيم، دهها و بلكه هزاران فرصت شغلي از بين مي رود.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ اعتراض دولت امارات با چند حاكم دست نشانده آمريكا در مورد سفر استاني رئيس جمهور كشورمان به جزيره ايراني ابوموسي به طنز محافل و مجالس تبديل شده است. مردم مي گويند اين حكام اول چند دليل و مدرك براي بقاي حيات چند روز بيشتر خود بياورند بعد در ضديت با ايران اسلامي براي آمريكا يقه پاره كنند، چرا كه هيچ بعيد نيست در آينده نزديك توسط مردم بيدار شده منطقه به زير كشيده شوند و فاتحه آنان براي هميشه خوانده شود.
محمودي
¤ از نمايندگان محترم مجلس و مسئولين دستگاه قضا درخواست مي شود با تصويب قوانين لازم حامي آمرين به معروف و ناهيان از منكر باشند و نگذارند افراد بسيجي و دلسوز در پيچ و خم زندگي به فراموشي سپرده شوند و اراذل و اوباش، جسورتر و بي خيالتر از قبل؟!
4972---0911
¤ از كارگردان متعهد فيلم سينمايي قلاده هاي طلا آقاي طالبي تقدير و تشكر مي شود و از متوليان فرهنگي انتظار مي رود به ياري چنين كارگردانان متعهدي كه دغدغه نظام و انقلاب و دين را دارند بپردازند تا شكوفايي سينماي انقلاب و افزايش بينش و بصيرت جوانان را شاهد باشيم.
خانواده شهيد شمس زاده
¤ از مديران بهشت زهرا(س) كه امكان تردد خودروها را فراهم نموده اند تا مردم و خانواده معظم شهدا به سهولت بر سر مزار شهدا و اموات حاضر شوند كمال تشكر و قدرداني را مي نمايم.
همداني
¤ تا قيمت ارز و دلار و قيمت اجناس كاملا تثبيت نشده است و دولت كنترل بازار را در دست ندارد بايد با جديت جلوي اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه ها را گرفت، چرا كه بدون اين مقدمات اجراي مرحله دوم به منزله بمبي است كه در ميدان امنيت و اقتصاد كشور منفجر مي شود.
بوربور از ورامين
¤ مسئولين نظام وظيفه عمومي كه معافيت هاي خدمت فرزندان رزمنده و جانباز را متوقف كرده اند لطف كنند دلايل آن را هم اعلام نمايند تا مردم در جريان قرار گيرند. البته بنده نه فرزند رزمنده هستم و نه جانباز ولي تاب مظلوميتشان را ندارم.
9186---0919
¤ شركت تعاوني مسكن فرهنگيان همدان در سال 1369 زمين هايي را براي فرهنگيان خريداري كرد و در اختيار اين قشر قرار داد، ولي با گذشت 22 سال از تاريخ واگذاري؛ متاسفانه هيچ اقدامي در جهت آماده سازي زمين ها از سوي مسئولين امر صورت نگرفته است. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مساعدت و حل مشكلات اين قشر را داريم.
جمعي از خريداران زمين هاي مجتمع
¤ با توجه به تاثيرگذاري سخنان جناب آقاي رحيم پور ازغدي و متاسفانه پخش بدهنگام آن در جمعه شب ها در ابتداي شب كه اكثرا در منزل نيستند جا دارد كه حداقل مثل فيلم هاي سينمايي كه بعضا جز بدآموزي چيزي عايد بيننده نمي شود نسبت به پخش تكرار آن در روزهاي بعد اقدام نمايند تا جوانان تشنه معارف ديني اين مرز و بوم سيراب شوند.
8516---0919
¤ از برنامه «حديث سرو» كه به اظهارات حضرت آيه الله العظمي بهجت در شبكه هاي سيما مبادرت مي ورزد تقدير و تشكر مي شود و از شركت سروش رايانه صدا و سيما نيز انتظار مي رود كه نسبت به تكثير اين سخنان در سي دي هاي مناسب اقدام نمايد تا در دسترس همگان قرار گيرد.
احمدزاده
¤ منازل شهرك نقش جهان پيشواي ورامين كه به صورت اجاره به شرط تمليك واگذار شده فاقد گاز شهري است. پس از 5 سال پيگيري و رفت و آمد به ادارات مختلف هنوز بلاتكليف هستيم. چرا؟
2645---0912
¤ به كساني كه اماكن ديدني ايران را نديده به ساير كشورها سفر مي كنند و با اين كار ارز زيادي از كشور خارج مي كنند عرض مي كنم آيا ظلم نيست كه پول هاي خود را به جيب بيگانگان و اجنبي سرازير مي كنيد در حالي كه هم و طنان شما سزاوارترند.
3159---0911

¤ اين انتقاد از صدا و سيما كه چرا از ميان اقشار مختلف جامعه فقط از هنرپيشه ها و ورزشكاران تقدير و تشكر مي كند انتقاد بر حقي است و حرف دل تمام هم وطنان مي باشد و فكر نمي كنم در جواب اين حرف حساب، كسي بتواند كار اشتباه صدا و سيما را توجيه بكند.
5941---0912
¤ وزير محترم آموزش و پرورش پاسخ بدهد آيا وقت آن نشده كه پاداش بازنشستگي بازنشستگان اين وزارتخانه پرداخت شود.
2807---0913
¤ جانباز 53% اعصاب و روان و داراي 4 فرزندم، مدت 5 سال است در خاوران مستأجرم كه ماهيانه 250هزار تومان بدون وديعه روزها را سپري مي كنم ولي اخيراً صاحبخانه با اخذ حكم تخليه منزل اعلام مي دارد در صورت عدم پرداخت وديعه بايد منزل را تخليه نمائيد با توجه به وضعيت جسمي و روحي ام قادر به تامين وديعه نيستم از مسئولين امر استمداد مي كنم.
يوسف خاني
¤ مدتي است خودروهاي توزيع كننده شير و لبنيات بصورت توقف غيرقانوني در سطح شهر تهران در جلوي سوپرماركت ها موجب ترافيك شديد مي شوند. پيشنهادم به عنوان يك شهروند اين است كه توزيع شير و لبنيات از 01 شب به بعد كه خيابانها خلوت تر از صبح است انجام گردد كه ديگر مزاحمتي براي شهروندان پيش نيايد.
محسني از تهران
¤ اواسط سال گذشته اقدام به خريد يك دستگاه اجاق گاز با مارك ... كردم با اينكه تاكنون دوبار از طريق شركت و تعميركار تعمير شده با اين حال درست نشده و فندك آن هميشه عمل نمي كند. چرا بايد كيفيت برخي محصولات توليد داخل اين قدر پايين باشد.
7199---0919
¤ حلوا شكري 100 گرمي 660 تومان و چاي گلستان صدگرمي 1250تومان شده است. با اين گراني مردم چه بخورند؟
1177---0935
¤ مسئولين سازمان سنجش از طريق اعلام در رسانه ها متعهد شدند با پول دريافت شده بابت ثبت نام از متقاضيان مشكل ناهار شركت كنندگان در آزمون صبح و عصر مقطع دكتري دانشگاه ها را حل كنند. ولي عملا به اين تعهد خود عمل نكردند. شايد خود موضوع ناهار چندان اهميت نداشته باشد ولي اين رفتار از سوي يك سازمان فرهنگي بسيار ناپسند بود.
9890---0937
¤ دولت مرتب صحبت از عدالت مي كند ولي با چشم خود مي بينيم كه به كارمندان بانك وام با سود درصد بسيار پايين مي پردازد درحالي كه چنين تسهيلاتي براي ساير اقشار جامعه وجود ندارد. آيا درست است كه يك فرد صرف كارمند بانك بودن در همان 5 سال اول زندگي خود تمام مشكلات ازدواج و مسكن او حل بشود و نسبت به بنده كه اين شغل را ندارم 03 سال جلو بيفتد.
7381---0912
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 22/21/1390، با عنوان «راه اندازي خط ويژه» به آگاهي مي رساند: با عنايت به عدم امكان احداث ايستگاه در مسيرهاي بزرگراهي، جلوگيري از افزايش تصادفات احتمالي ناشي از سرعت خودروهاي متفرقه در مسيرهاي مورد نظر و همچنين مخالفت پليس راهور، راه اندازي خط اتوبوسراني در بزرگراه امام علي(ع) در حال حاضر مقدور نمي باشد، مضافاً به اينكه شهروندان محترم ساكن بلوار ارتش مي توانند با اتوبوس هاي شاغل در محدوده مذكور به مترو حقاني- پايانه شهيد بهشتي و ميدان رسالت عزيمت و سپس با استفاده از امكانات حمل و نقلي به خصوص در پايانه شهيد بهشتي به ميدان سپاه، امام حسين(ع) و دروازه شميران سفر نمايند.
جوابيه سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 42/21/09 تحت عنوان (هرس درختان خيابان ولي عصر(عج) و شريعتي) به آگاهي مي رساند: با توجه به اهميت درختان اين خيابانها كميته اي كارشناسي متشكل از اساتيد برجسته دانشگاهي و مسئولين اجرايي ذيربط وضعيت سلامت درختان اين دو محدوده را بصورت مداوم و با توجه به بازديدهاي ادواري بررسي مي نمايند و با درنظر گرفتن كليه شرايط زيستي مناسب، براي آنها اقدامات اصلاحي از جمله سبك سازي تاج درختان، حذف شاخه هاي خشك، حذف تنه جوشها و شاخه هاي مزاحم و خطرآفرين را بر اساس دستورالعمل هاي فني به واحدهاي اجرايي ابلاغ مينمايند. ضمناً نظارت فني در حين اجراي عمليات مذكور نيز بر عهده اين كميته ميباشد.

 



نگراني از احتمال مصادره مسكن 5/1 ميليون خانواده در آمريكا (خبر ويژه)

8 ميليون خانواده آمريكايي با مشكل وام مسكن مواجهند و 5/1 ميليون خانوار ناتوان از بازپرداخت بدهي هاي خود در اين زمينه مي باشند.
صندوق بين المللي پول در گزارشي نسبت به ناتواني 5/1 ميليون خانوار آمريكايي در بازپرداخت بدهي هاي خود هشدار داد. كارشناسان اين صندوق اعلام كردند دولت اوباما هيچ اقدامي در كمك به خانواده هاي مذكور انجام نداده است. به گزارش راشا تودي، در سال 2006 (پيش از روي كار آمدن اوباما) 8 ميليون خانوار آمريكايي از بازپرداخت اقساط وام مسكن خود عاجز بوده اند و دولت تنها به 4 ميليون خانوار كمك هايي را اختصاص داد.
براساس اين گزارش، بحران اقتصادي اخير در آمريكا و از جمله افزايش قيمت سوخت، بر مشكلات شهروندان و خانواده هاي گرفتار بازپرداخت وام مسكن افزوده است.
بانك هاي آمريكايي در صورت تداوم تاخير بازپرداخت وام ها، اقدام به مصادره خانه هاي شهروندان مي كنند.

 



تهران رأي مي دهند،واشنگتن با اپوزيسيون لابي مي كنند (خبر ويژه)

«اصلاح طلبان با عبور از جنبش سبز، از تهران تا واشنگتن در پي بازگشت به قدرت هستند».
اين تحليل به طور مشترك از سوي وبسايت راديوزمانه و شبكه بالاترين عنوان شده است. وبسايت راديو زمانه با مرور برخي اخبار منتشره نوشت: در چند روز گذشته انتشار دو خبر در فضاي مجازي و از سوي اعضاي شبكه هاي اجتماعي مورد توجه قرار گرفت. نخست، يك عضو جبهه مشاركت [آرش غفوري] پس از شركت در كنفرانس مخالفان حكومت در واشنگتن، يادداشتي را در سايت نوروز منتشر كرد و در بخشي از اين يادداشت يادآور شد «من به نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران باور دارم، به قانون اساسي ملتزم هستم و به جنبش سبز در معناي اصلاح طلبانه آن كه در منشور جنبش سبز ارائه شده است وفادارم. از اين رو معتقدم هرگونه حركت اصلاحي بايد درون ساختار و چارچوب موجود و با رعايت مصالح كشور و ملت ايران باشد.» خبر دوم به اظهارنظر محمدرضا خباز از اعضاي حزب اعتماد ملي و يكي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس مربوط مي شود كه به خبرگزاري مهر گفت «اگر خاتمي در محوريت جريان اصلاح طلب قرار گيرد، مي توانيم خودمان را براي انتخابات آينده بازسازي و با كانديداي حداقلي وارد رقابت براي رياست جمهوري 92 شويم.»
نويسنده مي افزايد: انتشار اين دو خبر گوياي اين مساله است كه طيف وسيع اصلاح طلبان از زمان برگزاري نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تا به حال با وضعيتي بغرنج روبه رو هستند و دچار سرگرداني در تصميم گيري هاي سياسي شده اند.
سايت راديو زمانه با اشاره به بن بست فتنه سبز مي نويسد: در نهايت سران نمادين جنبش سبز در حصر خانگي قرار گرفتند و تمام ارتباطات آنها قطع شد. واكنش اصلاح طلبان اين بود كه انتخابات مجلس را تحريم خواهند كرد. در همين زمينه محمد خاتمي شركت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را به اجراي پيش شرط هايي منوط كرد. اما نه تنها حاكميت به اين پيش شرط ها توجهي نشان نداد بلكه شرايط به گونه اي پيش رفت كه خاتمي در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي شركت كرد و بهت و حيرت بسياري از حاميان خود را برانگيخت.
اين رسانه وابسته به اپوزيسيون خارج نشين تصريح مي كند: شايد اميدواري به بازگشت به قدرت است كه باعث مي شود خاتمي در انتخابات شركت كند يا عباس عبدي شعارهاي جنبش سبز را راديكال بداند و حركت خياباني را محكوم كند. از طرف ديگر يكي از اعضاي حزب مشاركت متقاعد مي شود كه بايد با سلطنت طلبان و جمهوري خواهان در نشست مشتركي [واشنگتن] هم نشين شود. به هر حال، چه شركت در انتخابات و چه حضور در كنفرانس واشنگتن از سرگرداني اصلاح طلبان خبر مي دهد و گوياي اين مساله است كه آنها هنوز با وضعيت بغرنجي مواجهند به گونه اي كه نمي توانند در تصميم گيري هاي سياسي ثابت قدم باشند.
از سوي ديگر شبكه بالاترين با اشاره به پيشنهاد اخير مهدي خزعلي براي كنار گذاشتن سياست منفعلانه تحريم انتخابات و شركت در مرحله دوم نوشت: اين پيشنهاد، پروژه اصلاح طلبان براي سوءاستفاده از جنبش سبز است، خزعلي چند ماه پيش نيز مي خواست نامزد انتخابات مجلس شود. خوشبختانه آن زمان جوي هماهنگ در ميان اپوزيسيون براي عدم شركت در انتخابات فرمايشي شكل گرفته بود و حتي اصلاح طلبان (مشاركت، مجاهدين، اعتماد ملي،...) هم كه شانس رد صلاحيت نامزدهاي خود را بالا مي ديدند، با آن همصدا شده بودند. با مشاهده اين وضعيت، مهدي خزعلي هم از حرف خود كوتاه آمد و نه نامزد شد و نه راي داد، از آن سو ديديم كه محمد خاتمي با وجود اينكه شرايط 3گانه اش برآورده نشده بود، روز 12 اسفند رفت و دور از انظار عمومي در دماوند(!) راي داد و حركت خود را «راي به جمهوري اسلامي» و علت شركت را «تلاش براي باز نگاه داشتن پنجره هاي اصلاح طلبي»، (بخوانيد تلاش براي حضور مجدد اصلاح طلبان در قدرت) معرفي كرد. از چند روز پيش دو خبر جديد و حائز اهميت منتشر شد:1- درخواست مهدي خزعلي در سايتش براي حضور مردم در انتخابات و راي دادن به علي مطهري و 2- سخنان محمدرضا خباز .
نويسنده بالاترين معتقد است: اين اتفاقات نشان مي دهد كه اصلاح طلبان بي توجه به تقلب و سركوب و ادامه حصر موسوي و كروبي و احكام حبس طولاني مدت زندانيان در سه سال اخير همچنان پايبند به حاكميت هستند و به دنبال روزنه اي براي ورود مجدد در بدنه قدرت. در اين ميان آنها به دنبال اين هستند كه با فريفتن دست كم قسمتي از جنبش سبز و قانع كردن آنها براي شركت در انتخابات فرمايشي دور دوم مجلس، پايگاه اجتماعي نداشته خود را به رخ حاكميت كشانده و از آن به عنوان ابزار چانه زني براي تسريع ورود مجدد خود در ساختار قدرت استفاده كنند. برخلاف ادعاي مضحك مهدي خزعلي، خيلي مشخص و مبرهن است كه حضور مردم در پاي صندوق و راي دادن به علي مطهري به هيچ وجه نمي تواند اعتراض عليه حاكميت تلقي شود و همچون طرح اسب تروا از پيش شكست خورده است.
گفتني است مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي اخيراً در وبلاگ خود نوشته بود: خاتمي با شركت در انتخابات به همه اصلاح طلبان مخالف انتخابات پشت پا زد.

 



كلاوسون: غرب براي معامله با ايران حاضر است اپوزيسيون را زير پا بگذارد (خبر ويژه)

مدير واحد تحقيقات در «انستيتو واشنگتن» تصريح كرد غرب با پشت كردن به اپوزيسيون دنبال معامله هسته اي با جمهوري اسلامي ايران است.
پاتريك كلاوسون از عناصر فعال در حوزه براندازي و نفوذ طي مقاله اي كه در فارين پاليسي منتشر كرده نوشت: اپوزيسيون ايراني معمولاً از توجهي كه غرب به برنامه هسته اي ايران دارد، نگران هستند. اصلاح طلباني مانند اكبر گنجي از اينكه منافع آنها، فداي معاملات هسته اي با ايران شود، ابراز نگراني مي كند.
وي مي نويسد: يكي از دلايلي كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي نگران اين هستند كه ما به آنها پشت كنيم و به دنبال معامله هسته اي برويم، اين است كه اين دقيقاً كاري است كه ما انجام مي دهيم. واقعيت تلخ آن است كه غرب، از جمله آمريكا با خوشنودي كامل حاضر است با تندروهاي ايران به يك توافق هسته اي برسد و از مخالفان بگذرد اگر چيزي كه بتواند به يك توافق هسته اي غرب و ايران منجر شود سكوت در برابر رفتار رژيم با اپوزيسيون باشد، اين براي غرب خيلي جذاب است. ولي آنچه هرگونه معامله اي با ايران لازم دارد آن است كه ايران برنامه هسته اي خود را متوقف كند، ولي غرب متقاعد نشده است كه جمهوري اسلامي چنين خواهد كرد. از آن گذشته غرب و بخصوص آمريكا حاضر نيستند امتيازات زيادي به ايران بدهند، زيرا با نقش ايران در منطقه در تضاد است. لذا اين معامله مقدور نيست. چرا عوض تمركز روي توافق، تحريم ها را ادامه ندهيم و با عمليات پنهاني، روند هسته اي ايران را كند نكنيم و از مخالفان ايراني حمايت نكنيم؟!
فراز آخر تحليل كلاوسون در حالي منتشر مي شود كه محافل استراتژيست و اطلاعاتي غرب با جمع بندي تحولات چند سال اخير معتقدند فريب اپوزيسيون ايراني را خورده و به جاي توافق با ايران، مسير تقابل را برگزيده اند كه نتيجه آن هم پيشرفت هاي هسته اي خيره كننده و بدون مرز ايران بوده است.
همزمان با انتشار تحليل پاتريك كلاوسون، پايگاه اينترنتي بالاترين در واكنش به ضعف آمريكا در اجلاس اسلامبول نوشت: كوه موش زاييد و يك بار ديگر غرب در اجلاس اسلامبول به لاس زدن با حكومت پرداخت. با آن همه خط و نشان كشيدن و آن همه محدوديت قايل شدن براي حكومت ايران، جلسه ديگري پس از پانزده ماه تشكيل شد و در نهايت تنها خبري كه از آن جلسه به گوش رسيده سخني از همراه خانم اشتون است كه مي گويد جلسه مثبت بوده و امكان ادامه جلسات وجود دارد. يعني بلاتكليفي بيشتر و فرصت دادن به حاكميت ايران در بازي دادن بيشتر غرب. موش زاييده شده از كوه اجلاس استانبول، بي ربط به سفر عنان به ايران و آرامش نسبي سوريه نباشد، احتمالاً معامله اي انجام شده بود و بهاي آن امروز (ديروز) به حاكميت ايران شد مباركشان باشد.

 



شيرين عبادي: نگذاريد ايران اسرائيل را نابود كند (خبر ويژه)

شيرين عبادي با ابراز ناخرسندي شديد از مذاكرات غرب با ايران گفت: ايران مي گويد از غني سازي 20درصدي چشم پوشي نخواهم كرد بنابراين من نمي دانم غرب مي خواهد درباره چه چيز مذاكره كند.
وي در گفت وگو با «ديلي بيت» و راديو فردا از اينكه غرب قادر نيست به بهانه حقوق بشر عليه ايران فشار وارد كند انتقاد كرد و گفت من به اين سكوت غرب درباره حقوق بشر اعتراض دارم. چرا آنها در اين باره مذاكره نمي كنند؟
وي درباره فناوري هسته اي ايران هم گفته است: ترس از اين است كه اگر ايران به ساختن بمب اتم دست پيدا كند، اسرائيل از روي نقشه حذف شود.
عبادي درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران در صورت شكست مذاكرات هسته اي اذعان كرد: من فكر نمي كنم اسرائيل توان چنين كاري را داشته باشد. حتي فكر نمي كنم آمريكا در وضعيتي باشد كه بتواند جنگ ديگري را راه بيندازد. هم آمريكا و هم اسرائيل مي دانند كه حمله به ايران پيامدهاي سنگيني براي آنها خواهد داشت. ايران، عراق نيست و ارتش بسيار قدرتمندي دارد.
وي درباره اين پرسش كه چه چيزي مي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند، گفت: اگر مخالفان بتوانند دولت را سرنگون كنند، اوضاع بهتر مي شود ولي آنها به شدت در سال 2009 سركوب شدند.
گفتني است حمايت شيرين عبادي از اسرائيل و ابراز نگراني از نابودي آن توسط ايران در حالي است كه مطابق اسناد موجود - كه در دادگاه بررسي شكايت وي از مدير مسئول كيهان ارائه شد- انتخاب وي براي دريافت جايزه صلح نوبل با معرفي و دخالت مستقيم لابي صهيونيست ها بوده است.

 



بهتر است خودمان خفه شويم و به قول كيهان قمپز در نكنيم! (خبر ويژه)

پيشنهاد يكي از همكاران فتنه سبز براي شكستن تحريم انتخابات و شركت در مرحله دوم، مورد اعتراض شماري از حاميان رسانه اي فتنه قرار گرفت. مهدي خزعلي خواستار شركت در مرحله دوم و راي به علي مطهري شده بود.
نويسنده وبلاگ «جوينده آزادي» در شبكه صهيونيستي بالاترين با اعتراض به خزعلي- كه زماني مورد توجه اين شبكه قرار داشت- نوشت: ما چند بار از يك سوراخ گزيده شويم و ميان بد و بدتر، بد را انتخاب كنيم؟ آيا اين هم تاكتيكي براي گرم كردن دوباره تنور انتخابات است؟ ما صدايمان را با تحريم مي رسانيم نه راي دادن به علي مطهري. اين نامزد اگر واقعا در چارچوب استانداردهاي رژيم عمل نمي كرد و پايبند حكومت نبود، اصولا از فيلتر شوراي نگهبان رد نمي شد و رد صلاحيت مي شد. مطهري همان فرد متحجري است كه براي حجاب سينه چاك مي كند به گونه اي كه صداي اعتراض تاج زاده هم از زندان بلند مي شود. او همان كسي است كه به انتقاد از جريان انحرافي به خاطر سخن گفتن از كوروش پرداخت. اين واقعا مضحك و رقت برانگيز است كه مطهري قهرمان ما شود. افسوس كه عده اي متوجه نيستند يا نمي خواهند متوجه شوند!
يكي ديگر از همراهان شبكه مذكور (وبلاگ آذرك) بدون اشاره به اين كه فراري پناهنده به آمريكا نمي تواند در انتخابات شركت كند، در واكنش به پيشنهاد خزعلي نوشت: شرم باد بر من اگر در انتخابات شركت كنم. معلوم نيست چرا گرفتاري ها را زود فراموش مي كنيم؟ به راستي حافظه خود را از دست داده ايم؟ شركت در انتخاباتي كه ناظران و مجريان آن، همان دست اندركاران انتخابات سال 88 هستند، قباحت دارد. هنوز نامزدهاي ما در حصر و زندان هستند. هنوز زيدآبادي ها و ستوده ها در بازداشت هستند. آيا روي ديدن آنها را داريم؟ شرم كنيم و خجالت بكشيم. شركت در مرحله دوم انتخابات يعني پنبه كردن آنچه در دور اول رشته ايم. شرم بر من باد اگر شركت كنم.
همكار ديگر اين شبكه نيز معتقد است: به عنوان معترض به انتخابات سال 88، حاضر به شركت در انتخابات نيستم حتي به شكل اعتراضي. اين كار فقط به نفع حاكميت و مطهري تمام مي شود.
نويسنده وبلاگ خورشيد نشان نيز در بالاترين نوشته است: كاش آقاي خزعلي نمك بر زخم ها نمي پاشيد. هنوز دوستان ما در زندان هستند. آقاي مطهري است كه گفت در انتخابات 88 تقلب نشده و مخالفان در حوادث پس از انتخابات مقصرند. ايشان همان است كه به تز مكتب ايراني ايراد گرفت.
گفتني است يكي ديگر از كاربران بالاترين خطاب به نويسنده وبلاگ «جوينده آزادي» نوشته است؛ يك جوري حرف مي زني و به قول كيهان قمپز در مي كني كه انگار الان در ايران رأي گيري را تمديد كرده اند تا من و تو از انگليس برويم و رأي بدهيم! همين كاربر در ادامه مي نويسد؛ همه اميد ما به خاتمي بود كه او هم در مقابل رژيم لنگ انداخت، پس حالا كه از دست رژيم فرار كرده ايم كه خفه مان نكند، بهتر است خودمان خفه شويم و بيشتر از اين گند نزنيم!


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14