(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۵
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي: فقط رهبري در زمينه گفت وگو با آمريكا تصميم مي گيرد
آغاز عمليات انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي ايران با حضور رئيس جمهور
وزير دفاع: ايران مهمترين تامين كننده امنيت در تنگه هرمز است
ايران خواستار عقب نشيني بدون قيد و شرط سودان جنوبي شد
سلامي: راهبرد سپاه در جنوب شرق توجه به رفع محروميت ها و ارتقاي سطح معيشت مردم است
امشب: گفت وگوي مستقيم احمدي نژاد با مردم از شبكه اول
پيشنهاد لاريجاني به آمريكا هيلاري كلينتون به جاي احمد شهيد منصوب شود
معاون اول قوه قضائيه: ايران و پاكستان قادر به حل مشكلات منطقه اي هستند
برخي از نامه هاي مردم به رئيس جمهور كتاب مي شود
فرمانده ناوگان شمال: دزدان دريايي بهانه اي براي حضور آمريكا در خليج عدن شده اند
مرغداري هاي استان البرز با مشكل انباشت تخم مرغ رو به رو شده اند
معاون آموزش و پرورش مازندران: معلمان نمونه ملي يك ميليون تومان پاداش مي گيرند
فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب كشور: تحريم دشمنان باعث شد به توانايي توليد تجهيزات برسيم
حجم مبادلات بازرگاني ايران و عراق افزايش مي يابد
اخبار ادبي و هنري



صالحي: فقط رهبري در زمينه گفت وگو با آمريكا تصميم مي گيرد

وزير امور خارجه با بيان اينكه ما با آمريكا گفت وگو نمي كنيم گفت: هرگونه تصميم گيري در اين زمينه در حيطه اختيارات رهبر معظم انقلاب است و ايشان تعيين كننده اين امر هستند.
علي اكبر صالحي يكشنبه شب در گفت وگو با شبكه بين المللي جام جم 1 ادامه داد: گفت وگوي سياسي با آمريكا يك بحث جداگانه است، گفت وگو با 1+5 يك موضوع ديگر است.
وي با موفق خواندن اجلاس استانبول گفت: برخلاف تحليل هايي كه برخي ها داشتند و شايد خيلي ها هم علاقه مند بودند كه اين اجلاس با بن بست روبرو شود اما چنين نشد.
وزير امور خارجه گفت: ما در بحث فناوري هسته اي روز به روز مقتدرتر شديم.
صالحي با اشاره به بحث تبادل سوخت گفت: اوايل ما متوجه شديم كه واقعاً غرب فكر مي كند كه ما در يك موضع ضعيف هستيم و اين كه رآكتور تهران به زودي بازخواهد ايستاد و ما براي تأمين راديوداروها براي مردم مان با مشكل روبرو خواهيم شد و تحت فشار خواهيم بود و بالاخره تن به خواسته آن ها خواهيم داد.
وي افزود: در همان جا اعلام كرديم كه اگر به شرط و شروط به همين منوال ادامه بدهيد ما به سمت غني سازي 20درصد و صفحه سوخت خواهيم رفت.
صالحي گفت: آن ها فكر مي كردند ما توانايي توليد سوخت 20درصد را نداريم كه ما گفتيم اين كار را انجام مي دهيم و صفحه سوخت را هم مي سازيم در صورتي كه در آن زمان در بحث صفحه سوخت در تاريكي مطلق قرار داشتيم.
وزير امور خارجه گفت: الان ما صفحه سوخت را ساخته ايم، مجتمع سوخت را هم ساخته ايم و اكنون رآكتور تهران با مجتمع سوخت ساخت ايران دارد كار مي كند و 20درصد را هم توليد كرديم.
صالحي در پاسخ به اين كه آيا اردوغان نخست وزير تركيه حامل نامه از سوي اوباما براي رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: تا جايي كه بنده اطلاع دارم آقاي اردوغان نامه اي به همراه نداشتند.
وي افزود: آقاي اردوغان از كره جنوبي آمده بود، در كره جنوبي نشست سران كشورها در بحث ايمني و امنيت هسته اي برگزار شد، از برخي كشورها در سطح سران براي اين نشست دعوت شده بود.
وزير خارجه گفت: آقاي اردوغان در صحبت هايي كه داشتند، گفتند كه با اوباما در خصوص موضوع هسته اي ايران صحبت هايي داشته اند و گفتند كه رئيس جمهوري آمريكا به دنبال اين است كه بالاخره راه حلي براي برون رفت از موضوع هسته اي ايران پيدا بشود، ولي اين كه حامل نامه اي باشند خير.
وي همچنين از آمادگي ايران براي تأسيس سفارت در مصر نيز خبر داد.

 



آغاز عمليات انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي ايران با حضور رئيس جمهور

ساري-خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: دولت برنامه گسترده اي براي مهار آب هاي مرزي و بهينه سازي مصرف آب در كشور دارد.
محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم شروع عمليات اجرايي انتقال آب درياي خزر به حوزه فلات مركزي ايران با بيان اين مطلب افزود: در جهان سرمايه گذاري وسيعي در بخش تامين آب انجام مي شود و اين طرح در راستاي عمران و آباداني كشور صورت مي گيرد.
رئيس جمهور با ابراز خرسندي از اينكه طرح انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي ايران توسط متخصصان و جوانان كشور انجام مي شود اظهار داشت: دولت طرح هاي بسيار گسترده اي براي نحوه مصرف صحيح آب در كشور شروع كرده است زيرا با زحمت فراوان، آب مورد نياز مردم تامين مي شود.
رئيس جمهور كه با رمز يا مهدي(عج) و يا زهرا(س) فرمان اجراي عمليات انتقال آب درياي خزر به حوزه فلات مركزي كشور را صادر كرد، گفت: اين طرح با حول و قوه الهي انجام مي شود و همه عزيزان خود را براي انجام اين كار بزرگ آماده كنند. به گزارش ايرنا از ساري، محمود احمدي نژاد در اين مراسم با اشاره به كاهش بارندگي و افزايش خشكسالي و كوير در ايران گفت: اين مسئله بيانگر آن است كه تا 50 سال ديگر خبري از جنگل در كشور نيست. در واقع مطالعه اكوسيستم نشان مي دهد كوير در ايران در حال گسترش است. وي افزود: در حال حاضر 250 كيلومتر مربع از مناطق كشور كويري است كه با اجراي طرح هايي همچون انتقال آب و توسعه بخش كشاورزي مي توان با گسترش آن مقابله كرد.
رئيس جمهور به برنامه طرح انتقال آب از تاجيكستان به استان هاي خراسان اشاره كرد و گفت: يكي از دلايل ناامني در مناطق كويري به دليل خلأ جمعيتي در فلات مركزي ايران است.
احمدي نژاد ادامه داد: براي جبران خلأ جمعيتي در فلات مركزي ايران، طرح هاي انتقال آب از جنوب كشور «خليج فارس» در آينده نزديك همانند طرح انتقال آب از درياي خزر آغاز مي شود كه در نتيجه آن مشكل تامين آب شرب و كشاورزي چند استان برطرف مي شود.
احمدي نژاد با بيان اين كه دولت حمايت هاي لازم از اجراي طرح هاي بزرگ را انجام مي دهد خاطرنشان كرد: دشمنان هر چند سخت گيري مي كنند اما ثروت ملت روز به روز در حال افزايش است.
به گزارش خبرنگار كيهان، احمدي نژاد در ادامه به مراحل ساخت سد هراز، گلوه ورد و كسليان در استان مازندران اشاره كرد و گفت: اين طرح ها را مي توان با جديت و افزايش بودجه و نيز تكميل شبكه هايشان به پايان رساند زيرا هم اكنون تعدادي از روستاها و شهرهاي مازندران به رغم بارندگي مناسب با مشكل آب مواجه هستند.
گفتني است: اعتبار اوليه در نظر گرفته شده براي اجراي طرح انتقال آب درياي خزر به مناطق مركزي كشور نزديك به 20 هزار ميليارد ريال برآورد شده است. اين طرح توسط قرارگاه خاتم الانبياء اجرا مي شود.
براساس اين طرح، سالانه 500 ميليون متر مكعب آب از درياي خزر به مناطق مركزي كشور منتقل خواهد شد. آبي كه از اين طريق به مناطق مركزي مي رسد، فقط به آب شرب و بخش صنعت اختصاص خواهد داشت.

 



وزير دفاع: ايران مهمترين تامين كننده امنيت در تنگه هرمز است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در صدر هيئتي متشكل از بازرسان و كارشناسان نظامي و دفاعي از منطقه پنجم نيروي دريايي سپاه ديدار مي كرد گفت: ايران مهمترين تامين كننده امنيت تنگه هرمز است.
سردار پاسدار احمد وحيدي تاكيد كرد: شرايط امنيتي ايجاب مي كند كه در بهترين حالت آمادگي باشيم.
وي افزود: ملت ايران از حقوق مسلم خود در هيچ عرصه اي گذشت و چشم پوشي نمي كند و اگر كسي بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر اندازد، در آن صورت امنيت آن براي همه به خطر مي افتد.
وحيدي و هيئت همراه از نزديك با كاركنان و فرماندهان نيروي دريايي سپاه مستقر در منطقه پنجم اين نيرو ديدار و گفت وگو كرد و از امكانات، تجهيزات و همچنين ناوگروه هاي مختلف مستقر در منطقه و بيمارستان صحرايي جديدالاحداث در اين منطقه بازديد نمود.

 



ايران خواستار عقب نشيني بدون قيد و شرط سودان جنوبي شد

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان گفت: ايران خواستار عقب نشيني بدون قيد و شرط و هرچه سريعتر نيروهاي سودان جنوبي به مرزهاي تعيين شده با سودان شمالي شد.
رامين مهمان پرست افزود: ايران تحولات منطقه را به دقت دنبال مي كند و ضمن محكوم كردن هرگونه تجاوز، خواستار عقب نشيني بدون قيد و شرط و هرچه سريعتر نيروهاي سودان جنوبي به مرزهاي تعيين شده و احترام به حاكميت سرزمين سودان و توافقات صورت گرفته ميان دو طرف درگير است.
وي از طرفين خواست ضمن خويشتنداري، راه را براي انجام مذاكرات دوجانبه با هدف حل و فصل مسالمت آميز اختلافات هموار كنند.
سخنگوي وزارت امورخارجه افزود: رفع تنش ميان دو كشور راه حل نظامي ندارد و اميدواريم با برقراري ثبات و آرامش شاهد حركت به سوي رشد و توسعه و تامين رفاه و سعادت ملت هاي منطقه باشيم.
ايران حملات تروريستي اخير در افغانستان را محكوم كرد
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: جمهوري اسلامي ايران حملات تروريستي اخير در پايتخت و شهرهاي مختلف افغانستان بخصوص حمله به نمايندگي هاي سياسي و مراكز ديپلماتيك مستقر در كابل را مردود دانسته و تنها راه حل مشكلات امنيتي افغانستان را از طريق گفت وگو مي داند.
رامين مهمانپرست افزود: ايران همواره خواهان استقرار صلح و امنيت در افغانستان بوده است.
وي گفت: جمهوري اسلامي معتقد است كه صلح و امنيت در اين كشور در چارچوب تقويت فعاليت هاي شوراي عالي آشتي ملي افغانستان و بدون دخالت نيروهاي خارجي برقرار مي شود.

 



سلامي: راهبرد سپاه در جنوب شرق توجه به رفع محروميت ها و ارتقاي سطح معيشت مردم است

جانشين فرمانده سپاه پاسداران گفت: ديدگاه سپاه براي توسعه امنيت، توجه اساسي به رفع محروميت ها و ارتقاي سطح معيشت مردم، يك نگرش عميق اجتماعي نسبت به مردم شريف اين استان است.
سرتيپ پاسدار حسين سلامي در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: راهبردهاي سپاه براي توسعه و ارتقاي سطح امنيت استان سيستان و بلوچستان كه يكي از استان هاي سوق الجيشي و مناطق حساس و استراتژيك كشور است، ادامه همان راهبردي است كه توسط سرداران شهيد شوشتري و محمدزاده طراحي و پايه گذاري شده است.
وي افزود: عنصر اصلي و محور اساسي اين مهم، مشاركت دادن مردم اين منطقه، طوايف و عشايري هستند كه در توسعه امنيت از طريق برقراري اشراف اطلاعاتي، كنترل مرز و توسعه و برقراري حفظ واحدهاي رزمي- مردمي بسيجي تشكيل شده و در كنار ساير نهادهاي نظامي و امنيتي استان، تكيه گاه اصلي هستند.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران بيان كرد: ديدگاه سپاه براي توسعه امنيت، توجه اساسي به رفع محروميت ها و ارتقاي سطح معيشت مردم، يك نگرش عميق اجتماعي نسبت به مردم شريف اين استان است.
سلامي ادامه داد: عمده فعاليت ما تعقيب برنامه هايي است كه در سال هاي اخير طراحي شده است و در سال 91 با اهتمام بيشتري دنبال خواهد شد و تلاش ما اين خواهد بود تا همه عناصر ايجادكننده ناامني كنترل و مهار شوند.
وي گفت: با مجموعه اقداماتي كه در حال شكل گيري است به فضل الهي در سال هاي آينده اين احساس امنيت و مفهوم آن در استان به شكل جاودانه، پايدار و ماندگار نهادينه خواهد شد.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران اضافه كرد: امسال رزمايش هاي سپاه انقلاب اسلامي به صورت متنوع توسط همه واحدهاي رزمي در مناطق استقراري يا بخشي از مناطق مرزي كشور برگزار خواهد شد و يك رزمايش مشترك با ارتش به اجرا درخواهد آمد كه نشان وحدت قواي مسلح است.
سلامي خاطرنشان كرد: تهديدات دشمنان نسبت به كشور موضوع تازه و جديدي نيست، تهديدات در اشكال مختلف ظرف سال هاي گذشته تا به امروز وجود داشته و راهبرد بازدارنده جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با اين تهديدات منعكس كننده همان ديدگاه مقام معظم رهبري در بيانات سال جديد ايشان در مشهد است.
وي عنوان كرد: ما از حيث توان مقابله با تهديدات دشمنان، مشكلي نداريم و قابليت مواجهه بازدارنده و پشيمان كننده با هرگونه تهديد را دارا هستيم كه اين ظرفيت ها سال هاي سال از نظر دفاعي و بازدارندگي ايجاد شده است.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نشست اخير هسته اي در استانبول گفت: دو نتيجه بزرگ براي ملت ايران از نتايج درخشان توفيقات جديد كشور ما در عرصه مذاكرات هسته اي بود اول اينكه دنياي غرب به اين حقيقت تن داد كه ديدگاهي كه رهبري عظيم الشان مطرح فرمودند كه «ما هرگز به دنبال سلاح هسته اي نيستيم و اين گونه سلاح ها در مباني شرعي ما هيچگونه جايگاهي ندارد» توسط آنها پذيرفته شد و ديگري آن كه كشور ايران حق دستيابي به فناوري هاي صلح آميز هسته اي را در اختيار دارد و پذيرش اين حق براي ايران يك مسئله ذاتي است.
سلامي افزود: اميدواريم چشم انداز مذاكرات در آينده هم با روند مثبت و در زمينه تامين منافع ملي جمهوري اسلامي ايران در حوزه دستيابي به فناوري هاي صلح آميز هسته اي باشد.
فرمانده جديد سپاه سلمان سيستان و بلوچستان
معرفي شد
صبح ديروز همزمان با حضور سرتيپ سلامي جانشين فرمانده سپاه پاسداران، استاندار سيستان و بلوچستان، جمعي از مسئولان محلي و مسئولان نظامي و انتظامي طي مراسمي از زحمات سردار عليرضا عظيمي جاهد قدرداني و سردار مرتضوي به عنوان فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان و جانشين قرارگاه قدس جنوب شرق كشور معرفي شد.
گفتني است سرتيپ مرتضوي از فرماندهان لشگر پنج نصر در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

 



امشب: گفت وگوي مستقيم احمدي نژاد با مردم از شبكه اول

رئيس جمهور سه شنبه شب 29 فروردين در يك برنامه زنده تلويزيوني درخصوص مهمترين مسائل روز كشور و موضوعات منطقه اي و بين المللي با مردم شريف كشورمان سخن خواهد گفت.
اين گفت وگوي زنده تلويزيوني بعد از اخبار سراسري ساعت 21 شبكه اول سيما، انجام خواهد شد.
احمدي نژاد در اين گفت وگوي تلويزيوني درباره مهمترين مسائل اقتصادي، سياسي، داخلي و بين المللي با مردم به صورت مستقيم سخن مي گويد.

 



پيشنهاد لاريجاني به آمريكا هيلاري كلينتون به جاي احمد شهيد منصوب شود

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: در واقع تفاوتي بين مطالبي كه گزارشگر ويژه مي گويد با آنچه وزارت خارجه آمريكا مي گويد نيست، شايد بهتر بود خانم كلينتون به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران منصوب مي شد.
محمدجوادلاريجاني در همايش سراسري روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با اشاره به اين مطلب كه تعيين گزارشگر ويژه براي اوضاع حقوق بشري جمهوري اسلامي ايران، اقدامي ناموجه، تبعيض آميز و توطئه گرانه بوده است گفت: اگرچه از ظواهر قانوني و مقررات استفاده كرده اند، اما در اصل سوءاستفاده كامل شده است.
وي با بيان اينكه نكته دوم سبك سري و بي ظرفيتي اين فرد ]احمد شهيد[ است گفت: از روزي كه به اين مسئوليت منصوب شده است با تمام رسانه هاي فارسي زبان دشمن كشور مصاحبه مي كند و همان حرف ها كه سي سال است زده شده و مي شود را دوباره نشخوار مي كند، مراودت احمد شهيد با گروه هاي تروريست يكي ديگر از فضاحت هاي رفتاري وي است.
دبيرستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: گزارشگر ويژه اقلا در ظاهر هم كه شده بايد بي طرفي خود را حفظ كند، از داخل اين كوزه معلوم است چه زقومي به بيرون تراوش خواهد كرد.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نكته سوم را سطح بسيار پايين حرفه اي گري در گزارش هاي ابتدايي احمد شهيد دانست گفت: ايشان اولين گزارش خود را با عجله به جلسه مجمع عمومي داد. گويي نياز به هيزم داشت تا آتش آن خاموش نشود. حال اين گزارش با گزارش هاي قبلي دبيركل چه فرقي دارد؟ اصلا تمام اين گزارش ها در سايت هاي ضدنظام اسلامي بهتر وجود دارند. آيا نقش دبيركل سازمان ملل و گزارشگر ويژه به حد وصله پينه كردن - Copy Paste - مطالب چند سايت دريوزه تنزل كرده است؟ اگر چنين است چرا ليست اتهامات در حد پانصد متوقف شود؟
لاريجاني افزود: وقتي حساب و كتاب در كار نباشد، چرا دو هزار اتهام مطرح نشود؟ ظاهرا گزارشگر محترم در عمر خود هيچگاه يك گزارش حرفه اي تهيه نكرده است.چارچوب و پيش نيازهاي گزارش حرفه اي هم در اسناد سازمان ملل آمده و هم جزو خصوصيات حرفه اي امر است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: نكته چهارم ندانستن متدلوژي در تهيه گزارش است. روش آقاي احمد شهيد وصله پينه كردن اتهامات تبليغاتي رسانه هاي مزدور غربي و صهيوني و اعلان آن است. اين مرفوض ترين نحوه عمل است.
وي گفت: به نظر ما هرگونه گزارش از وضعيت حقوق بشر در ايران نبايد از اتهامات شروع كند بلكه بايد از مجموعه توصيه هاي UPR كه ايران قبول كرده شروع كند و تحت آن سرفصل ها مثبت و منفي مسائل را واقعي بنويسد. از سوي ديگر هر سرفصل در گزارش UPR نيازهاي تحقيقاتي خود را دارد و با «فرمايش» تهيه نمي شود. ما با مكانيزم گزارشگري كه براساس اصول حرفه اي و متدلوژي معقول باشد هيچ مشكلي نداريم و آن را بسيار مثبت مي دانيم و يقين داريم كه آمريكا و غرب صهيوني و شوراي حقوق بشر از نتايج چنين گزارشي پشيمان و عصباني خواهند شد زيرا به نفع جمهوري اسلامي خواهد بود و پرده از مجموعه وسيع تخلفات و توطئه ها عليه ملت و كشور ما برمي دارد.
غرب از نهضت بيداري اسلامي به شدت نگران و در هراس است
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه به بهانه مقابله با تهديدات ادعايي ايران، غرب توانسته است يوغ سيطره خود را بر گرده منطقه قوي كرده ومنابع را زير سلطه گرفته و دلارهاي نفتي را براي فروش تسليحات خود به كار گرفته است. بنابراين دشمني غرب عليه ايران بايد علت ديگري داشته باشد.
وي افزود: به نظر من دليل عمده خصومت غرب عليه ايران، همين آغاز تجربه جديد مدني ملت ما در بناي يك نظام اجتماعي جامع و كامل براساس فكر اسلامي است و هر قدر اين تجربه موفق تر مي شود خصومت بيشتر مي شود. بخصوص اگر ساير ملل مسلمان هم سعي در استفاده از اين الگو داشته باشند - كه نهضت بيداري اسلامي فعلي طليعه مبارك آن را به نمايش گذاشته است - نگراني و تصميم بر دشمني غرب بيشتر و مجدانه تر مي شود.
لاريجاني گفت: غرب با جمهوري اسلامي ايران و تجربه مردم سالاري اسلامي و احياي اسلامي با يك كابوس روبرو است، اگر اسلام بيدار شود و در صحنه اجتماعي زنده گردد چالش جدي براي غرب دارد و شكست غرب در مقابل آن حتمي است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: هدف روشن است غرب مي خواهد روي فكر مسئولان و مردم تاثير گذاشته و تصويري از وضعيت را القا كند كه مسئولان خود را در شرايط محاصره سخت مانند شعب ابيطالب ببينند و مردم هم هراسان و نگران شوند كه فردا چه خواهد شد؟ به بانكها هجوم بياورند و يا ارزاق ذخيره كنند.
محمدجواد لاريجاني افزود: در حاليكه رهبر عظيم الشان ما از وضعيت حقيقي ما پرده برداري كرده و مي فرمايند ما در شعب ابيطالب نيستيم، بلكه در شرايط بدر و خيبر هستيم ملاحظه نماييد كه تا چه اندازه مهم است كه مسئولان و مردم تصويري درست از وضعيت حقيقي خود داشته باشند.
لاريجاني گفت: انقلاب اسلامي يك پايگاه مرجع براي تشخيص وضعيت ما در دوران معاصر است. با انقلاب اسلامي تجربه عظيم ملت ما در دوران مدرن كليد خورد و آن بناي يك نظام مدني سياسي جامع بر اساس فكر اسلامي بوده است.
دبير ستاد حقوق بشر گفت: معمار اين تفكر حضرت امام(ره) بود و ريشه آن مكتب اهل بيت عليهم السلام در فهم اسلام قرار داشت. در مكتب اهل بيت(ع)، اسلام عقيده و «عمل استوار شده بر بصيرت» تحقق مي يابد.
فتنه 88كودتاي
آمريكايي- صهيوني بود
محمدجواد لاريجاني با اشاره به اين مطلب كه فتنه سال 88 در واقع يك كودتاي تمام عيار غرب صهيوني براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي و جايگزيني آن با يك ديكتاتوري سكولار با ظاهر دمكراسي ليبرال بود گفت: شكست آن با توجه به ميزان عظيم برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري هاي سياسي، اقتصادي، امنيتي، بايد يك فتح الفتوح جمهوري اسلامي به حساب آيد. البته آمريكا و دول اروپايي، پس از ناكامي بزرگ سال 88 در سرنگوني نظام اسلامي در ايران، استراتژي خود را از جهاتي اصلاح و تغييراتي البته در همان جهت تخاصمي ايجاد كرده اند براي مثال افزايش فشارهاي اقتصادي و تضييقات و تحريم ها براي ايجاد آشفتگي و از هم پاشيدگي اقتصادي در كشور.
وي گفت: عدم توفيق جريان اصلاحات در كشور ما در كودتاي مخملي سال 88 نشان داد كه سكولارها و ليبرال ها بسيار ضعيف تر از آن هستند كه بتوانند نظام اسلامي را سرنگون سازند. لذا استراتژي استحاله داخلي غرب در فاز فعلي مبتني در به كارگيري يك پوشش -Cover letter- فريبنده و با به كارگيري جذبه ديني و علقه معنوي مردم ما است. روشن تر بگويم در كشورهاي عربي و اسلامي هم، غرب به ناتواني سكولارها در مقابله با نهضت اسلامي واقف است. لذا جريان سلفي تندخويي را با دلارهاي عربستان و امارات و قطر حمايت مي كنند كه ظاهر فريبنده تبعيت از شرع دارند.
دبير ستاد حقوق بشر گفت: در نظر غرب سلفي ها مي توانند جوانان فداكار و مجاهد را جذب نمايند و قدرت را به دست آورند سپس درفاصله نه چندان زياد مردم از ناتواني آنان در اداره كشور به ستوه مي آيند- مانند طالبان در افغانستان- و كار به دست سكولارهاي غربي مي افتد در حاليكه نهضت اسلامي هم كاملا منزوي شده است. سلفي و طالبان ها و القاعده و امثال اينها نقش جاده صاف كن براي سيطره غرب و حذف خشن و فيزيكي مخالفين غرب صهيوني را دارند.
وي افزود: اما در ايران، جريان سلفي زمينه ندارد و لذا يك بدل شيعي براي آن درست كرده اند اين همان جريان انحرافي است كه به ظاهر مدعي انقلابي بودن، طرفدار ولايت بوده است اما، ولايت كه مي گويند، يعني بايد فقط مريد امام زمان(عج) باشيم و ولايت فقيه براي اين مريدي ضروري نيست و اسلام زيادي خوب است. لذا نمي تواند فعلا اجرا شود و بايد صبر كرد تا حضرت خود بيايد و فكري كند. به فقه و تفكر فقاهتي اهل بيت(ع) كه استدلالي و محكم است و به ثقلين متكي است توجه ندارند اما به خواب، و ادعاهاي ارتباط مستقيم با امام زمان در تصميمات خود ارجاع دارند.
محمدجواد لاريجاني گفت: به جاي ادبيات روشن ساده، عميق و بي ابهام مكتب اهل بيت(ع)، از اصطلاحات مغلق و مشكك عرفاني بهره مي جويند. و براي تعريف هويت نسل فعلي تكيه بر ايران باستان و كوروش به جاي انقلاب اسلامي و امام(ره) دارند. جالب است كه از يكسو مي گويند در مواجهه با دنيا نبايد اسلام، اسلام كنيم بلكه بايد در مشتركات «بشري» مانند عشق، عدالت، صداقت، صفا و امثال اينها تكيه نماييم اما بناگاه «مكتب ايراني» مطرح مي شود كه ما را در ميان مسلمانان هم منزوي مي كنند. تا چه رسد به كل جهان. بايد بدانيم كه اين جريان بدلي با ظاهر فوق العاده امام زماني، صرفا براي راه سازي سيطره خط غرب صهيوني است.
لاريجاني افزود: اين جريان انحرافي با فتنه سال 88 هم جنس است و براي فتنه جديد طراحي شده است.

 



معاون اول قوه قضائيه: ايران و پاكستان قادر به حل مشكلات منطقه اي هستند

حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي معاون اول قوه قضاييه كشورمان تاكيد كرد : ايران و پاكستان قادر به حل مشكلات منطقه اي هستند از اين رو نيازي به حضور كشورهاي خارجي و فرامنطقه اي وجود ندارد.
وي روز دوشنبه در ديدار عليرضا حقيقيان سفير ايران در پاكستان، كاركنان سفارت و روساي نهادهاي ايراني مقيم اسلام آباد با اشاره به اينكه در كشور مسلماني همچون پاكستان تمامي نگاههاي مردم به ملت فهيم و دولتمردان ايراني است تصريح كرد: موفقيت هاي ايران اسلامي به حساب جهان اسلام گذاشته خواهد شد و از اين رو وظيفه سنگيني بر دوش يكايك ما نهاده شده است.
رييسي با بيان اينكه ايران و پاكستان داراي روابط تاريخي و ديرينه بسيار حسنه هستند افزود: دولتهاي دو كشور در اين ارتباط سعي بر ارتقاي سطح همكاريها بين ايران و پاكستان دارند.
معاون قوه قضاييه كشورمان با اشاره به مناسبات مشترك مردم دو كشور گفت: مسلمانان پاكستان با الگو قرار دادن اهداف و آرمانهاي حضرت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و مردم ايران در راستاي توسعه جوامع اسلامي، اميدوارانه به توسعه همكاريهاي مشترك دو كشور در بخشهاي مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و قضايي مي نگرند.
اين مقام ارشد قضايي ايران با تسليت به تمامي مسلمانان ايران، پاكستان و جهان به مناسبت ايام فاطميه و نزديكي سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها سخناني در راستاي زندگاني مظلومانه و ارزشمند آن حضرت بيان كرد.
حجت الاسلام و المسلمين رييسي پس از برگزاري نماز و سخنراني در ضيافت ناهار عليرضا حقيقيان سفير جمهوري اسلامي ايران شركت كرد.
معاون قوه قضاييه كشورمان با روساي نهادهاي ايراني مقيم اسلام آباد ديدار و گفت وگو كرده و نظرات آنها را جويا شد.
وي براي شركت در نشست بين الملي قضايي پاكستان و ديدار با مقامات ارشد قضايي و رييس ديوان عالي اين كشور روز جمعه وارد اسلام آباد شد و پس از خاتمه اين همايش ، پاكستان را به مقصد تهران ترك مي كند.
رييسي در اين سه روز با هياتهاي شركت كننده در اين نشست بين المللي و مقامات ارشد قضايي پاكستان ديدار و گفت وگو كرد.

 



برخي از نامه هاي مردم به رئيس جمهور كتاب مي شود

مديركل ارتباطات مردمي و سفرهاي نهاد رياست جمهوري گفت: بخشي از نامه هاي مردم در سفرهاي استاني شامل ابراز احساسات و تقدير و تشكرهاست كه به صورت كتاب چاپ خواهدشد.
عادل محمديان، يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ابراز احساسات مردم در قالب هاي گوناگوني مانند نقاشي هاي كودكان و نوجوانان، شعر و متن هاي ادبي يا تقدير و تشكرهاي ساده است كه همه اين موارد دسته بندي شده اند و در قالب كتابچه هاي جداگانه براي انتشار آنها برنامه ريزي مي شود.
وي افزود: درسفرهاي استاني اول تا سوم بالغ بر 35 ميليون نامه، تماس و ايميل با نهاد رياست جمهوري برقرارشد كه 40 درصد آنها طرح مشكلات معيشتي بود.
محمديان تصريح كرد: اگر نامه مردم ازطريق سامانه سامد در اختيار يك مديركل قرارگرفت و ظرف سه روز به آن پاسخ داده نشد، هشدار داده مي شود و چگونگي پاسخگويي به نامه هاي مردمي يكي از ملاك هاي مهم ارزشيابي مديران است.
وي يادآورشد: روند و مراحل نامه هاي مردمي از طريق تلفن رايگان 111 و يا تلفن 6133 در تهران كه براي نظارت به اين روند درنظر گرفته شده و يا سامانه سامد قابل پيگيري است.

 



فرمانده ناوگان شمال: دزدان دريايي بهانه اي براي حضور آمريكا در خليج عدن شده اند

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نيروي دريايي گفت: دزدان دريايي بهانه اي براي حضور آمريكا در منطقه راهبردي خليج عدن و باب المندب شده است.
به گزارش ايرنا، امير دريادار دوم «خرداد حكيمي» به مناسبت روز ارتش اظهار كرد: با توجه به اينكه 65 درصد از انرژي مورد نياز اروپا و 35 درصد انرژي مورد نياز آمريكا از اين منطقه است، آمريكا نظارت و حاكميت بر جريان انرژي را براي رقابت ضروري مي داند.
وي افزود: آمريكايي ها براي توجيه حضور خود در اين منطقه سلاح و اطلاعات ماهواره اي به دزدان دريايي مي دهند تا خود بتوانند بر روند انرژي نظارت داشته باشند تا هر زمان بخواهند در اين روند خلل ايجاد كنند.
وي گفت: پديده دزدان دريايي در اقيانوس هند، درياي عرب بهانه اي براي توجيه حضور كشورهاي صاحب قدرت است تا بر جريان انتقال انرژي نظارت داشته باشند.
فرمانده ناوگان شمال افزود: نيروي دريايي با وجود مخالفت رژيم اشغالگر قدس براي حفظ خطوط مواصلاتي، طي دو سال گذشته 19 ناوگروه به آبهاي بين المللي از جمله درياي سرخ و كانال سوئز و درياي مديترانه اعزام كرده است.
دريادار حكيمي اظهار كرد: در منطقه اقيانوس هند و خليج عدن بيش از 20 كشور نيروي دريايي خود را اعزام كرده اند و مشغول عمليات هستند كه تنها سه كشور ايران، هند و روسيه در اين منطقه مستقل عمل مي كنند و مابقي در قالب يك نيروي مشترك با مقري در بحرين تحت فرماندهي آمريكا فعاليت دارند.
فرمانده ناوگان شمال افزود: 100 فروند كشتي مورد تهاجم دزدان دريايي قرار گرفتند كه با حضور نيروي دريايي ايران دزدان ناكام ماندند.
وي يادآور شد: 27 فروردين امسال كشتي برزيلي حامل محموله 120 ميليارد توماني كالاي عمومي كه خارج از حوزه ما قرار داشت از سوي دزدان دريايي مورد حمله قرار گرفته و به سمت سومالي هدايت شد كه نيروهاي ويژه با سرعت وارد عمل شدند و با روشها و تاكتيكهاي پيچيده كشتي را از دست 12 دزد دريايي نجات دادند.
به گفته وي همچنين قبل از 12 فروردين كشتي چيني حامل كالا به ايران ربايش شد كه نيروهاي ما مبارزه كردند و توانستند كشتي را سالم پس بگيرند و دزدان را اسير كنند يكي از سردسته هاي مهم دزدان دريايي فردي بود كه در 30 تهاجم دريايي شركت داشت.

 



مرغداري هاي استان البرز با مشكل انباشت تخم مرغ رو به رو شده اند

معاون بهبود توليدات دامي جهادكشاورزي استان البرز گفت: مرغداري هاي تخم گذار اين استان با توجه به قرار گرفتن در اوج توليد با انباشت توليدات مواجه هستند.
«مسعود كريمي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: به دنبال افزايش قيمت تخم مرغ در اواخر سال گذشته، واحدهاي مرغ تخمگذار در استان البرز سطح توليد خود را براي كاهش قيمت ها افزايش دادند.
وي اظهار داشت: اينك بخش عمده اين توليدات روي دست واحدهاي مرغداري استان مانده و آنها را دچار ضرر كرده است.
وي گفت: از سوي ديگر گراني خوراك طيور همچون ذرت و سويا كه حدود 80 درصد آنها وارداتي است بر مشكلات مرغداران استان افزوده است.
كريمي در ادامه با اشاره به كم شدن مصرف تخم مرغ در فصل گرما افزود: هم اكنون در كشور 20درصد مازاد بر مصرف تخم مرغ داريم كه صادرات اين محصول مهمترين راه براي حمايت از واحدهاي مرغداري است. وي يادآور شد: همزماني توليد واحدهاي مرغداري كشور سبب افزايش عرضه و كاهش قيمت شده است.

 



معاون آموزش و پرورش مازندران: معلمان نمونه ملي يك ميليون تومان پاداش مي گيرند

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان نمونه ملي يك ميليون تومان به علاوه فيش عمره مفرده پاداش مي گيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، اسكندر عباسپور يكشنبه شب در نشست شوراي آموزش و پرورش استان مازندران با بيان اين مطلب افزود: در فرآيند معرفي معلمان نمونه از مديران، معاونان و عوامل اجرايي مدرسه نيز تجليل به عمل مي آيد.
معاون اداره كل آموزش و پرورش استان مازندران با اعلام اينكه 864 معلم نمونه داوطلب توسط 17 داور مورد بررسي قرار گرفتند، از انتخاب 11 معلم نمونه كشوري در مازندران خبر داد. عباسپور تصريح كرد: 96 معلم نمونه نيز در رده استاني در هفته معلم امسال مورد تجليل قرار مي گيرند. وي پاداش معلمان نمونه استاني را مبلغ 500 هزارتومان به علاوه لوح تقدير و هداياي معلمان شهرستاني را مبلغ 13 هزار تومان هديه به علاوه لوح تقدير اعلام كرد.

 



فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب كشور: تحريم دشمنان باعث شد به توانايي توليد تجهيزات برسيم

اهواز- خبرنگار كيهان:
انقلابي در ارتش و نيروهاي مسلح در خودكفايي تجيهزات نظامي صورت گرفته كه در طول تاريخ بي سابقه بوده است.
فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب كشور در نشست خبري به مناسبت روز ارتش با بيان اين موضوع نيروهاي مسلح را در بهترين وضعيت از لحاظ كيفيت نيروي انساني و تجهيزات توصيف كرد و گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران از روز نخست پيروزي انقلاب براي رسيدن به مرز خودكفايي تلاش كرد كه تحريم دشمنان باعث شد به توانايي توليد و تامين تجهيزات مورد نياز در تمام بخش ها دست پيدا كنيم، به طوري كه هر كدام از نيروهاي ارتش با دانش و قدرتي كه دارند ذخيره و ظرفيتي براي حفظ نظام و مملكت هستند.
سرتيپ دوم سيدعلي محرابي با برشمردن برنامه هاي روز ارتش افزود: با اين كه مهمترين برنامه روز ارتش رژه با صلابت يگان هاي نمونه و ادوات جنگي نيروهاي مسلح استان خوزستان است كه همزمان با تهران و دزفول برگزار مي شود. با توجه به حضور راهيان نور و بسيج دانشجويي در يادمان هاي دفاع مقدس اطلاع رساني و فرهنگسازي در راستاي تبليغ و نشر فرهنگ دفاع مقدس محور برنامه هاي ارتش در اين هفته است.
محرابي برنامه هاي فرهنگي و عقيدتي ارتش را برشمرد و توضيح داد: سخنراني در مدارس، نماز جمعه، ديدار از خانواده شهدا، حضور در مزار شهدا، برگزاري صبحگاه هاي مشترك در پادگان ها و مسابقات ورزشي از برنامه هاي فرهنگي هفته گراميداشت ارتش است.

 



حجم مبادلات بازرگاني ايران و عراق افزايش مي يابد

رايزن اقتصاد ايران در عراق از افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور در سال جاري به 12 ميليارد دلار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، «حسن كاظمي قمي» ظهر ديروز در نشست تجار ايراني و عراقي كه در سالن استانداري قزوين برگزار شد با اشاره به اينكه حجم مبادلات تجاري و همكاري هاي اقتصادي بين دو كشور در سال گذشته 9 ميليارد و 700 ميليون دلار بوده است، افزود: بايد امسال حجم مبادلات تجاري و همكاري هاي اقتصادي بين دو كشور به 12 ميليارد دلار افزايش يابد كه با توجه به همكاري هاي اقتصادي بسيار خوب بين دو كشور اميدواريم در سال جاري اين هدف بيش از اين تحقق يابد.
وي با اظهار اينكه استان قزوين قطب صنعتي، اقتصادي و توليدي كشور است، بيان كرد: اين استان سهم بسزايي در صادرات به كشورهاي همسايه از جمله عراق دارد كه مطمئنا امسال نيز اين استان صادرات خود را به كشورهاي همسايه افزايش مي دهد.
اين مسئول چگونگي حضور تجار ايراني در بازار عراق، كيفيت رقابت در بازار عراق و شناساندن بازار عراق به تجار ايراني را از اهداف برگزاري اين همايش عنوان و بيان كرد: تجار ايراني علاوه بر توجه به افزايش صادرات و توجه به استاندارد كالاهاي صادراتي بايد به سرمايه گذاري مشترك با تجار عراقي و احداث كارخانه در عراق نيز توجه ويژه اي داشته باشند.
قمي اظهار كرد: عراق آمادگي احداث مجتمع هاي كشت و صنعت را دارد و استان قزوين مي تواند با احداث اين مجتمع در بازار عراق رقابت كند.
رايزن اقتصاد ايران در عراق در ادامه سخنان خود گفت: توافقنامه حمل و نقل يكسره كالا و مسافر بين ايران و عراق در سال گذشته منعقد شده كه به زودي اجرا مي شود و با اجراي اين توافقنامه امنيت و استاندارد كالا حفظ، هزينه و زمان كاهش و حمل و نقل كالا و مسافر بين دو كشور روان تر مي شود.
قمي افزود: با توجه به اينكه عراق نقطه خوبي براي شكل گيري همكاري منطقه اي ايران، سوريه و لبنان دارد توافقنامه راه اندازي مسير ترانزيت بين ايران و عراق منعقد شده تا زمينه هاي همكاري در بسياري از مسايل از جمله انتقال گاز، برق و نفت به عراق راحت تر شود.
وي ادامه داد: راه اندازي خطوط مونتاژ در عراق از ويژگي هاي منحصر به فرد از جمله خريد مردم عراق از كالاي داخلي كشورشان برخوردار است. «قمي» با اظهار اينكه عراق به دانش و فن ايران نيازمند است، پيش بيني كرد: در سال جاري 15 كارخانه در عراق احداث مي شود تا تجار ايراني در بازار رقابت كنند.
وي با بيان اينكه شراكت تجار ايراني با تجار عراقي از مزاياي ويژه اي از جمله دريافت وام از بانك هاي خارجي برخوردار مي شوند، تصريح كرد: سال گذشته شعبه هاي دو بانك در عراق ايجاد شده است، و امسال تلاش مي كنيم براي حل مشكلات حمل و نقل پول و ارز حداقل 10 بانك ديگر در عراق ايجاد كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

افزايش فشار ديكتاتورهاي عرب
عليه شبكه العالم ايران
رژيم هاي استبدادي عربي منطقه براي مجبور كردن ماهواره «عرب ست» جهت قطع برنامه هاي شبكه عرب زبان العالم ايران، در حال افزايش تهديدها مبني بر خروج از اين ماهواره هستند.
به گزارش فارس، پايگاه ميدل ايست آنلاين نوشت، درخواست برخي دولت هاي عربي منطقه براي متوقف كردن پخش 40 شبكه ماهواره اي عرب ست، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي اين منطقه داشته است. اين پايگاه خبري عربي مدعي شد: شبكه هاي ماهواره اي ايراني مانند العالم، و همچنين شبكه هاي ديگري كه تحت مالكيت مستقيم ايران نيستند، برنامه هاي ضدبحرين و عربستان سعودي پخش كرده، و از نظام بشار اسد رئيس جمهوري سوريه حمايت مي كنند كه اين امر نارضايتي بسياري از مردم كشورهاي منطقه را برانگيخته است.
ميدل ايست ادامه داد: عجيب آن است كه كشورهاي عربي منطقه مالك بيشترين بخش از سرمايه «عرب ست» هستند، با اين حال برنامه هاي شبكه هاي حامي انديشه «ولايت فقيه» در اين كشورها پخش مي شود. ميدل ايست آنلاين به نقل از «شيخ فواز آل خليفه» رئيس اداره اطلاع رساني بحرين تأكيد كرد كه اين كشور در اعتراض به آنچه «برنامه هاي تفرقه افكنانه شبكه هاي ماهواره اي برخوردار از حمايت مالي ايران» مي نامد، شبكه هاي ماهواره اي خود را از عرب ست خارج خواهد كرد. شيخ فواز با اشاره به درخواست هاي رسمي اداره اطلاع رساني بحرين از ماهواره عرب ست براي توقف پخش برنامه هاي شبكه ايراني «العالم»، تأكيد كرد كه بحرين در اعتراض به حضور شبكه هاي «متخاصم» اين ماهواره را ترك مي كند.
جايگزين خانه سينما مشخص شد
با اعلام رئيس سازمان سينمايي، نهاد جايگزين خانه سينما مشخص شد.
جواد شمقدري عصر روز يكشنبه با صنوف سينمايي در محل سازمان سينمايي كشور ديدار كرد.
در اين ديدار، برخي از اعضاي شوراهاي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان، كانون پخش كنندگان، مديران توليد، كارگروه ساماندهي صنوف، انجمن مؤسسات ويديويي، شوراي صنفي اكران و... حضور داشتند.
شمقدري در اين نشست درباره آخرين وضعيت صنوف سينمايي گفت: در كميسيون تخصصي شورايعالي سينما طرحي در دست بررسي است كه پس از تصويب در شورايعالي سينما اجرائي خواهد شد. در اين طرح كانون تشكل هاي صنفي سينماي ايران جايگزين خانه سينماي منحله خواهد شد.
افشاي نقش انگليس در اشغال فلسطين
در يك سريال تلويزيوني
سريال «سرزمين من، قدس» با افشاي نقش انگليس در اشغال فلسطين از هفته آينده روي آنتن شبكه دو سيما خواهد رفت.
اين سريال به معرفي برخي از بزرگترين مبارزين فلسطيني مي پردازد.
«سرزمين من، قدس» كه در ژانر تاريخي و در سال 2008 توسط كشور سوريه ساخته شده به كارگرداني احمد ديمبس در 30 قسمت 50 دقيقه اي شنبه ها و در ساعت 15/21 دقيقه از اين شبكه پخش خواهد شد. در اين سريال به ظلم هايي كه انگليسي ها به مردم مظلوم فلسطين روا داشته اند و همچنين فرهنگ شهادت و شهادت طلبي فلسطينيان پرداخته شده است. در «سرزمين من، قدس» به زندگي مبارزان بزرگ فلسطين همانند عزالدين قسام و حاج امين الحسيني اشاره شده و قسمت كوچكي از زندگي آنان به تصوير كشيده مي شود. گفتني است تكرار اين سريال دوشنبه ها و در ساعت 30/13 از همين شبكه پخش خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14