(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۵
 

پلمب 2 انبار احتكار كالا در استان تهران
چمران: هنوز مصوبه ممنوعيت عرضه كالاهاي خارجي مشابه داخلي ابلاغ نشده است
تشكري: نفوذ 500 هزار متر مكعب آب به ارتفاع 18 متر در خط 4 متروي تهران
معاون سازمان بهزيستي: مابه التفاوت سوخت معلولان نقدي پرداخت مي شود
بانك سپه عامل خريد تضميني گندم و برنج شد
آغاز ثبت نام آزمون كارداني فني و حرفه اي از 18 ارديبهشت
معاون درمان وزارت بهداشت: نظارت بر مراكز درماني كشور امسال جدي و منظم مي شود
هشدار جدي بهزيستي به مردم، مسئولان و رسانه ها:موج جديد تزريق شيشه به جاي استعمال آغاز شده است
معاون آموزشي دانشگاه علامه: بايد با اساتيدي كه كلاس ها را بدون دليل تعطيل مي كنند برخورد شود
رويدادهاي خارجي
بازي كودكانه مرگ آفرين شد
در شيراز 8 سوداگر مرگ با چوبه دار مجازات شدند
درخواست افزايش 30 درصدي تعرفه ها از سوي نظام پزشكي
حوادث كوتاه از كشور
سرقت سنجاق سينه طلا انگيزه قتل در سراوان بود
سيل 96رأس گوسفند را تلف كرد



پلمب 2 انبار احتكار كالا در استان تهران

معاون برنامه ريزي استانداري تهران گفت: دو انبار بزرگ احتكار كالا در جنوب غرب استان تهران شناسايي و بزودي پلمب مي شود.
نعمت الله تركي در گفت وگو با فارس درباره اقدام بعضي از فروشندگان نسبت به احتكار كالا در انبارها، گفت: در اسفند سال گذشته 4 انبار در استان تهران به دليل احتكار كالا پلمب و اجناس آنها در سطح بازار عرضه شد.
وي ادامه داد: با توجه به اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها متاسفانه افرادي محدود دست به احتكار كالا زده اند كه با آنها برابر قانون برخورد مي شود.
معاون برنامه ريزي استانداري تهران تاكيد كرد: با توجه به تحقيقات صورت گرفته 2 انباري كه اقدام به احتكار كالا كرده اند، شناسايي و بزودي نسبت به پلمب اقدام مي شود.
تركي درباره افزايش قيمت لبنيات در استان تهران نيز گفت: قيمت مصوب شير 630 تومان است كه به دامداران استان تهران ابلاغ شده و با دامداران متخلف برخورد مي شود.
معاون برنامه ريزي استانداري تهران افزود: قيمت نان هنوز افزايش نيافته است.

 



چمران: هنوز مصوبه ممنوعيت عرضه كالاهاي خارجي مشابه داخلي ابلاغ نشده است

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: هنوز مصوبه شوراي عالي استان ها مبني بر ممنوعيت عرضه كالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي در فروشگاه ها ابلاغ نشده است.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: در اين مصوبه براي فروشگاه ها فرجه اي تعيين نكرده ايم كه طي آن فروشگاه ها را از وجود كالاهاي خارجي خالي كنند بلكه مقرر كرده ايم فروشگاه ها ديگر محصولاتي از اين دست خريداري نكنند.
وي افزود: در صورت امكان بايد اجناس خارجي موجود در فروشگاهها را پس دهند در غير اين صورت بعد از اتمام آنها ديگر اجازه خريد وجود ندارد.
رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اين كه برخي از فروشگاه هاي شهروند در حال تخليه اين اجناس از فروشگاه هستند، تصريح كرد: اين مصوبه همين روزها ابلاغ مي شود و به زودي شاهد اجراي آن خواهيم بود.
شوراي عالي استان ها در جلسه هفته گذشته خود در راستاي نامگذاري سال جديد به عنوان توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني مصوبه اي تعيين كرد كه براساس آن خريد اجناس و كالاهاي خارجي كه مشابه داخلي آن در كشور وجود دارد توسط شهرداري ها و شوراي اسلامي سراسر كشور ممنوع شد. همچنين عرضه اجناس و كالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي در فروشگاه وابسته به شهرداري ها و اجازه تبليغات براي فروش اجناس، كالاها و خدمات خارجي داراي مشابه داخلي در فضاي تبليغات شهري ممنوع شد.

 



جابه جايي مسافر از انقلاب تا آزادي متوقف شد
تشكري: نفوذ 500 هزار متر مكعب آب به ارتفاع 18 متر در خط 4 متروي تهران

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: با ورود 500 هزار متر مكعب آب به ارتفاع 18 متر، خط 4 ايستگاه شهيد كلاهدوز به آزادي را همچنان در ميدان انقلاب زمين گير كرده است.
مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي ظهر ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به بارندگي بي سابقه روز يكشنبه و حجم زياد بارش تگرگ در تهران تاكيد كرد: اين امر موجب اختلال شديد در ترافيك اكثر نقاط شهر تهران بويژه مسيرهاي غرب تهران شد.
وي افزود: جريان سيلاب هايي كه در تهران و شهرهاي اطراف آن رخ داد حجم آب بسيار وسيعي را وارد مسيل مجاور اتوبان تهران - كرج كرد كه اين امر موجب طغيان اين رودخانه و شكستگي بخشي از ديوارهاي اين مسيل بر اثر فشار آب شد كه سيلاب جاري شده منطقه وسيعي را در بر گرفت و پس از آن راه خود را به سمت مناطق گودتر پيدا كرد و وارد ايستگاه «ارم سبز» در خط چهار مترو كه قرار بود طي روزهاي آتي افتتاح شود، شد.
خط چهار مترو ناجي بسياري از ساكنان اين مناطق شد
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه اين حجم آب بسيار بالا و غيرقابل كنترل وارد شبكه خط چهار مترو تهران شد افزود: اگر قرار بود اين حجم آب در سطح مناطق مسكوني وارد شود احتمال وقوع حوادث بسيار ناگواري مي رفت كه به شكلي مي توان گفت خط چهار مترو تهران ناجي بسياري از ساكنان اين مناطق شد.
وي با اشاره به اينكه در مرحله اول بايد تخليه مسافري انجام مي شد گفت: چهار قطار در اين مسير در حال سرويس دهي بودند كه با ورود آب به داخل تونل ها عمليات تخليه مسافران با آرامش انجام و براي اطمينان بيشتر از تمامي قطارها از ميدان انقلاب به سمت شرق حد فاصل ميدان شهيد كلاهدوز تا انقلاب هدايت شدند.
سرويس دهي خط 4 مترو تهران همچنان تنها تا ميدان انقلاب
وي با اشاره به اينكه سرويس دهي در خط چهار مترو تهران روز دوشنبه نيز همانند روز يكشنبه تنها تا ميدان انقلاب صورت مي گيرد گفت: از آنجا كه بايد هم رودخانه خروشان مهار مي شد و هم از ورود آب مجدد به تونل ها جلوگيري مي كرديم. از سوي ديگر تخليه آب تونل ها نيز بايد در آن واحد انجام مي شد كه بر اين اساس عمليات مهار سيلاب و مسدود كردن جريان آب اين مسيل از روز گذشته آغاز شد. اما به سبب شدت بالاي حجم آب و به رغم استقرار امكانات بسيار خوب اين عمليات به طور كامل هنوز به اتمام نرسيده است.
معاون ترافيك شهردار تهران با تاكيد بر اينكه شهردار تهران از ظهر يكشنبه تا لحظه مخابره اين خبر در محل هاي حادثه ديده حضور داشت گفت: مجموعه شهرداري شامل خدمات شهري، حمل ونقل، ستاد مديريت بحران، معاونت فني و عمراني، شهرداري هاي مناطق و ... در نقاط حادثه ديده حضور يافتند كه اميدواريم بتوانيم به طور كامل ورود آب به تونل خط چهار را متوقف كنيم.
معاون ترافيك شهردار تهران تصريح كرد: برآورد مي كنيم تا پايان هفته عمليات تخليه، لايروبي و بازرسي فني تجهيزات به درازا بكشد و با توجه به اينكه تجهيزات ما كاملا در گل ولاي غرق شده اند و زير سيلاب قرار دارند بايد پس از تخليه كامل گل ولاي، تجهيزات را خارج كنيم و بخش هايي كه قابل بازسازي و تعويض هستند را بازسازي و تعويض كرده و پس از آن نسبت به راه اندازي ايستگاه هاي مربوطه اقدام كنيم.
هم اكنون سرويس دهي مترو تهران تنها در سه ايستگاه حبيب الله، استاد معين و شهيد فكوري در خط چهار مترو متوقف شده است و تا پايان هفته امكان بهره برداري از آن نخواهد بود.
تشكري گفت: به محض وقوع اين حادثه، از روز گذشته اتوبوس هاي بي آر تي اين مسير و خطوط اتوبوسراني و ناوگان تاكسيراني براي جابه جايي مردم بسيج شدند.
اسكان ساكنان برخي ساختمان ها در هتل ها و مهمانسراها
معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه ده ها پمپ عمليات تخليه آب را در اين ايستگاه ها انجام مي دهند، تصريح كرد: در برخي نقاط آب گرفته با توجه به احتمال مخاطره براي ساختمان هاي مجاور، اين ساختمان ها شناسايي و ساكنان آنها براي اطمينان هرچه بيشتر به هتل ها و مهمانسراهاي در اختيار منتقل شدند تا با ايمني كامل شب را سپري كنند.

 



معاون سازمان بهزيستي: مابه التفاوت سوخت معلولان نقدي پرداخت مي شود

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از وعده سازمان هدفمندسازي يارانه ها مبني بر پرداخت مابه التفاوت سوخت معلولان به صورت نقدي خبر داد.
يحيي سخنگويي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه امسال اعتبارات خوبي در بخش افزايش مركز توانبخشي و امكانات آن درنظر گرفته شده است، گفت: در صورت تصويب بودجه نهايي امسال شاهد رشد مراكز توانبخشي در كشور خواهيم بود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر در اكثر استان هاي كشور مراكز توانبخشي از نظر امكانات شرايط خوبي را دارند و اين در حالي است كه حتي در شهرستان هاي كوچك نيز مراكز توانبخشي ايجاد شده است.
سخنگويي اضافه كرد:نظارت بر مراكز توانبخشي از جمله برنامه هاي سازمان است بطوري كه اين بازرسي ها بطور منظم و به صورت نامحسوس انجام مي شود.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور در پاسخ به اين پرسش كه آيا بهزيستي نمي خواهد تكليف نهايي سوخت معلولان را مشخص كند، گفت: در اين خصوص رايزني ها با سازمان هدفمندسازي انجام شده است و آنها نيز وعده هايي داده اند كه اميدواريم محقق شود.
وي تاكيد كرد: در صورتي كه كارت سوخت معلولان داده نشود بنا داريم مابه التفاوت سوخت معلولان را به صورت نقدي پرداخت كنيم.

 



بانك سپه عامل خريد تضميني گندم و برنج شد

سخنگوي طرح تضميني خريد گندم و برنج گفت: در پي درخواست شركت مادرتخصصي بازرگاني دولتي ايران بانك سپه براي دومين سال، عامليت خريد تضميني گندم و برنج كشاورزان را به عهده گرفت.
محسن دارايي افزود:بانك سپه با بكارگيري همه امكانات سخت افزاري و نرم افزاري و نيروي انساني متعهد و مجرب آمادگي خود را براي اجراي اين طرح عظيم ملي اعلام كرده است. دارايي با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با ادارات ستادي و مديريت شعب مناطق در سراسر كشور انجام و روش اجرايي طرح به تمامي يك هزار و 878 شعبه بانك سپه ابلاغ شده است اظهار داشت: علاوه بر شعب موجود، د رمناطقي كه پيش از اين شعبه نداشتيم، اقدام به تأسيس شعبه و يا باجه خواهد شد و براي مكان هايي كه ايجاد شعبه به دلايل مختلف از جمله نبود خطوط مخابراتي ميسر نباشد با استقرار دستگاه هاي خودپرداز سيار خدمات مورد نياز ارائه خواهد شد.
سخنگوي طرح تضميني خريد گندم و برنج با اشاره به اينكه افتتاح حساب و صدور كارت عابر بانك بدون دريافت كارمزد است، افزود: از همه كشاورزان تقاضا مي شود به شعب بانك سپه در سراسر كشور مراجعه و حساب باز كنند. وي گفت: بانك سپه اين آمادگي را دارد پس از دريافت اطلاعات گندم خريداري شده و تامين وجوه لازم از سوي مراكز شركت بازرگاني دولتي ايران، وجوه مربوطه را به صورت آني و با صرف كمترين زمان به حساب كشاورزان در سراسر كشور واريز كند.

 



آغاز ثبت نام آزمون كارداني فني و حرفه اي از 18 ارديبهشت

ثبت نام از داوطلبان آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد آموزشكده هاي فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي 91 از روز دوشنبه 18 ارديبهشت ماه آغاز مي شود.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور روز دوشنبه به ايرنا گفت: ثبت نام براي شركت در آزمون دوره هاي كارداني پيوسته نظام جديد آموزشكده هاي فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي سال 1391 منحصرا از طريق شبكه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور انجام خواهد شد.
وي افزود: دارندگان گواهينامه پايان تحصيلات ديپلم نظام جديد در يكي از رشته هاي فني و حرفه اي يا كاردانش يا دانش آموزان شاغل به تحصيل در يكي از رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش كه حداكثر در يكي از رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش كه حداكثر تا شهريور سال 1391 فارغ التحصيل مي شوند و همچنين دارندگان ديپلم فني و حرفه اي دوره چهارساله نظام قديم مي توانند در اين آزمون ثبت نام و شركت كنند.
شرايط و ضوابط نحوه ثبت نام اين آزمون از روز يكشنبه 10 ارديبهشت بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد.
توكلي زمان توزيع كارت ورود به جلسه داوطلبان اين آزمون را از روزهاي دوشنبه، 30 مردادماه تا پنج شنبه 2 شهريورماه عنوان كرد و گفت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش از كارت ورود به جلسه آزمون خود پرينت تهيه كنند.
براساس برنامه زماني پيش بيني شده آزمون كارداني فني و حرفه اي و موسسات غيرانتفاعي روز جمعه، سوم شهريورماه سالجاري برگزار خواهد شد.

 



معاون درمان وزارت بهداشت: نظارت بر مراكز درماني كشور امسال جدي و منظم مي شود

معاون درمان وزارت بهداشت تاكيد كرد: دانشگاه هاي علوم پزشكي در حوزه درمان امسال جدي تر و منظم تر مي شود.
حسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس افزود: تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تا آخر سال بر اساس كيفيت و مديريت بخش درمان تا آخر سال رتبه بندي مي شود.
امامي رضوي گفت: حركت بر مبناي نقشه تحول نظام سلامت، اجراي برنامه نظام حاكميت خدمات باليني، ارتقاي اورژانس هاي بيمارستاني و عمل كردن به تكاليف برنامه توسعه پنجم مهمترين برنامه هاي وزارت بهداشت در سال 91 است.
معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در حوزه نظارت بر درمان از سال قبل نظارت هاي ستادي وزارت بهداشت را طي بخشنامه هايي به دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام و ابلاغ كرديم. البته اين نوع نظارت ها از سال 87 در وزارت بهداشت شروع و در سال 90 تقويت شد و امسال نيز به صورت جدي و منظم انجام مي شود. وي گفت: بر اين اساس دانشگاه هاي علوم پزشكي به 9 قطب مختلف مديريت بحران طبقه بندي شده اند و بر اساس شاخص هاي اعلام شده نظارت هاي ستادي از سوي اين قطب هاي 9 گانه انجام مي شود.

 



هشدار جدي بهزيستي به مردم، مسئولان و رسانه ها: موج جديد تزريق شيشه به جاي استعمال آغاز شده است

مدير كل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور با اعلام هشدار به مردم، مسئولان و اصحاب رسانه از شيوع موج جديد تزريق شيشه به جاي استعمال خبر داد.
فريد براتي سده در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: افزايش سوء مصرف شيشه به صورت تزريق خطر شيوع بيماري هاي عفوني و افزايش رفتارهاي پرخطر را افزايش مي دهد.
وي افزود: تمام اين تهديدها ضرورت توجه نمايندگان مجلس را در تصويب بودجه 91 به حمايت هاي بيشتر برنامه هاي كاهش آسيب اجتماعي افزايش مي دهد. برنامه هاي كاهش آسيب تاكنون به تأييد كارشناسان داخلي و نهادهاي بين المللي بسيار موفق بوده اند و در حال حاضر نياز به حمايت هاي جديتر دارد.
براتي در ادامه با برشمردن برنامه هاي آتي اداره كل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور اظهار كرد: يكي از اين برنامه ها ايجاد خانه هاي بين راهي است كه در گام اول نخستين خانه بين راهي در تهران افتتاح مي شود و افتتاح خانه هاي بين راهي در نخستين گام نيازمند 400 ميليون تومان اعتبار است اين خانه ها به معتادان ترك كرده اما بي جا و مكان اختصاص مي يابد.
مدير كل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور در ادامه از افتتاح نخستين كمپ ويژه زنان و كمپ ويژه درمان ويژه توسط NGO جامعه پاك آسيا در تهران خبر داد.

 



معاون آموزشي دانشگاه علامه: بايد با اساتيدي كه كلاس ها را بدون دليل تعطيل مي كنند برخورد شود

معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي خواستار برخورد با اساتيدي شد كه باعث تعطيلي غيرقابل توجيه كلاس ها در برخي دانشگاه ها مي شوند.
عبدالله شفيع آبادي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: سيستم مديريتي دانشگاه ها نيز بايد با اين گونه اساتيد برخورد قاطع داشته باشد تا تمام كلاس ها در زمان خود تشكيل شوند.
وي با اشاره به وجود تعطيلات متعدد در كشور، اظهار كرد: بايد كميته اي براي ساماندهي تعطيلات در وزارتخانه تشكيل شده و تعطيلات را كاهش دهد.
شفيع آبادي با تاكيد بر اينكه سيستم آموزشي دانشگاه ها بايد متناسب با فرهنگ كشور باشد، افزود: براي اصلاح تقويم آموزشي دانشگاه ها همه ارگان ها بايد كمك كنند، چرا كه دانشگاه تنها بخشي از اختيارات را دارد.
معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي عامل اصلي تشكيل نشدن كلاس ها را عدم جديت و سخت گيري اساتيد عنوان كرد و گفت: در برنامه ريزي هاي كنوني آسيب وجود دارد؛ اما به رغم اينكه عوامل زيادي در تشكيل نشدن كلاس ها دخيل هستند، عامل اصلي آن عدم سخت گيري اساتيد است.

 



رويدادهاي خارجي

مرد انگليسي چشمان همسرش را درآورد!
حكم دادگاه براي مردي كه چشمان همسرش را از حدقه درآورده بود، ماه آينده اعلام مي شود.
به گزارش برنا به نقل از گاردين، اين مرد انگليسي كه آوريل گذشته چشمان همسرش را از حدقه درآورده بود، بالاخره به جرم خود اعتراف كرد.تينا ناش 31 ساله مادر 2 فرزند است كه سال گذشته توسط همسر 33 ساله اش تا سرحد مرگ مورد آزار قرار گرفت.
«جنكين» همسر وي سپس در حركتي كه پليس آن را وحشيانه خواند، چشمان تينا را از حدقه درآورد و فك و دماغش را شكست.
تلاش پزشكان براي بازگرداندن بينايي يكي از چشمان اين زن انگليسي بي نتيجه ماند و وي به طور كامل نابينا شد.
ناش در بيانيه اي اعلام كرد: يكي از مهم ترين داشته هاي زندگي اش را از دست داده و به نوعي زنده به گور شده است.
وي گفت: من چشم انتظار خوابيدنم زيرا در خواب هايم بينايي دارم.
تينا افزود: با وجودي كه از زندگي بيزار شده ام اما به خاطر فرزندانم مجبور به ادامه هستم و اين تنها انگيزه من است.
ناش در مصاحبه با بي بي سي گفت تصور مي كرده مي تواند جنكين را تغيير دهد.وي به زنان قرباني خشونت هاي خانوادگي هشدار داد:زندگي شان را قبل از اين كه كار از كار بگذرد، ترك كنند.

 



بازي كودكانه مرگ آفرين شد

بروجرد- خبرنگار كيهان:
كودك 5 ساله بروجردي به هنگام بازي به كانال آب سقوط كرد و جان باخت.
اميرمحمد شاه محمدي كودك 5 ساله بروجردي كه به همراه خانواده اش به حاشيه باغ فدك رفته بود به هنگام بازي دور از چشم خانواده به داخل آب كانال سقوط كرد.
پدر و مادر كودك پس از غيبت طولاني اميرمحمد به جست وجوي وي پرداختند اما از يافتن او نااميد شدند. صبح روز پس از حادثه والدين كودك با كمك ماموران آتش نشاني پس از جست وجوي فراوان، جسد اميرمحمد را در كانال آب حاشيه باغ فدك پيدا كردند.

 



در شيراز 8 سوداگر مرگ با چوبه دار مجازات شدند

شيراز- خبرنگار كيهان:
هشت قاچاقچي مواد مخدر به طور همزمان در زندان عادل آباد شيراز اعدام شدند.
دادستان عمومي و انقلاب شيراز در اين خصوص گفت: «تورج-ع»، احسان-ص»، «محمد-ك»، «حسن-ر»، «عبدالغفور-م»، «صابر-ص»، «سيف الله-ن» و «حاتم- ش» به اتهام قاچاق هروئين، مرفين و آمپول تمجيزك چندي پيش محاكمه و به اعدام محكوم شدند.
«علي القاصي مهر» اظهار داشت: احكام اين قاچاقچيان پس از سير مراحل قانوني به طور همزمان در محوطه زندان عادل آباد شيراز اجرا شد.
وي تصريح كرد: تسريع در اجراي احكام محكومان از برنامه هاي ويژه دادسراي شيراز در سال جاري است.

 



دبير شوراي عالي نظام پزشكي عنوان كرد
درخواست افزايش 30 درصدي تعرفه ها از سوي نظام پزشكي

شوراي عالي نظام پزشكي خواستار افزايش 30 درصدي تعرفه هاي پزشكي شده است.
محمد صاحب الزماني در مراسم روز آزمايشگاهيان كه در هتل المپيك برگزار شد گفت: رئيس سازمان نظام پزشكي نامه اي به رئيس جمهوري براي ثبت روز آزمايشگاهيان در تقويم رسمي كشور نوشته است.
وي همچنين با اشاره به ارسال درخواستي به معاونت رياست جمهوري مبني بر افزايش سختي كار قشر آزمايشگاهي گفت: قانون ارتقاي بهره وري همانند پرستاري و مامايي براي گروه فعالان آزمايشگاه هاي تشخيص طبي هم اجرا مي شود چرا كه جامعه آزمايشگاهي به ويژه همكاران كاردان و كارشناس با پرخطرترين مواد آزمايشگاهي و ميكروبي سر و كار دارند.
صاحب الزماني تاكيد كرد: مسئوليت و مديريت 5 هزار آزمايشگاه تشخيص طبي در سراسر كشور برعهده قشر آزمايشگاهيان است و امسال با توجه به تورم و افزايش نرخ ارز در نظر داريم تا طبق پيشنهاد شوراي عالي نظام پزشكي 30 درصد افزايش تعرفه داشته باشيم و وزير بهداشت هم حداقل افزايش تعرفه را نرخ تورم سال 91 (25 درصد) اعلام كرده است.
در اين مراسم از 17 پيشكسوت علوم آزمايشگاهي تجليل به عمل آمد.
روز 30 فروردين مصادف با سالروز ولادت حكيم سيداسماعيل جرجاني روز آزمايشگاهيان نامگذاري شده است.
اين دانشمند و طبيب نام آور ايراني براي نخستين بار، معاينات و راه هاي تشخيصي باليني بيماري ها را به صورت فارسي در كتابي تاليف كرده و در راه هاي تشخيصي خود از مايعات بدن مانند خون در شناخت بيماري ها استفاده كرده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

قاچاق گوسفند
قشم - خبرنگار كيهان: 237 راس دام گوسفند قاچاق به ارزش بيش از 355 ميليون ريال از چهار فروند قايق موتوري در آبهاي جزيره هنگام از توابع شهرستان قشم كشف و ضبط شد. قاچاقچيان قصد داشتند گوسفندان را به كشورهاي حاشيه خليج فارس منتقل كنند.
تريلي هاي ترياك كش
اصفهان - خبرنگار كيهان: طي 2 روز در 3 عمليات جداگانه 4 دستگاه تريلي حامل مواد مخدر شناسايي و توقيف شد. اين تريلي ها كه هندوانه، گندم و كاغذ حمل مي كردند با ايجاد جاسازي در بدنه خودرو در مجموع مقدار 100 كيلوگرم ترياك و 62 كيلوگرم حشيش حمل مي كردند كه توسط پليس كشف و ضبط شد.
انهدام باند سارقان
زاهدان - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان از دستگير شدن 6 نفر از اعضاي يك باند سرقت خبر داد، در اين رابطه مقاديري از اموال مسروقه نيز كشف و ضبط شده است. همچنين ماموران انتظامي پاسگاه كوله سنكي موفق شدند 24 كيلوگرم ترياك را از يك دستگاه اتوبوس كشف و ضبط كنند.
خبر ديگري حاكي است 4 قبضه سلاح غيرمجاز نيز به همراه مقاديري مهمات مربوطه در شهر زاهدان كشف و ضبط شده است.
دستگيري جاعلان اسكناس
جزيره كيش - خبرنگار كيهان: در پي اعلام پليس 110 در خصوص يك مورد جعل اسكناس و اوراق بهادار در يكي از بازارهاي جزيره كيش ماموران وارد عمل شدند و با جستجو در بازار هر دو جاعل را كه در حال رد و بدل كردن اسكناس هاي تقلبي بودند دستگير كردند. از متهمان مقاديري چك پول 50 هزار توماني و اسكناس تقلبي كشف و ضبط شد.
همچنين پليس كيش موفق شد يك توزيع كننده مواد مخدر را با بيش از يك كيلوگرم حشيش دستگير كند.
كشف شمش نقره
زاهدان - خبرگزاري فارس: تعداد 192 شمش نقره به وزن 56 كيلوگرم توسط ماموران گمرك ميرجاوه از يك دستگاه كاميون كشف و ضبط شد.لب تاپ، هارد ديسك، دارو و دوربين فيلمبرداري نيز همراه اين محموله كشف شد.

 



سرقت سنجاق سينه طلا انگيزه قتل در سراوان بود

زاهدان- خبرنگار كيهان:
ماموران پليس آگاهي شهرستان سراوان قاتلي را كه به خاطر سرقت سنجاق سينه طلا، عمه اش را به قتل رسانده بود دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سراوان افزود: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر كشف جسدي در يكي از ميادين شهرستان، ماموران پليس آگاهي شهرستان بلافاصله براي بررسي موضوع به محل مراجعه كردند.
سرهنگ محمدعلي كاظمي ادامه داد: ماموران در محل با جسد زني روبه رو شدند كه آثار جراحت و خونريزي ناشي از اصابت جسم تيز و برنده در نواحي مختلف بدن وي مشهود بود.
وي گفت: ماموران با تحقيقات فني و پليسي پي بردند مقتول آخرين بار با برادرزاده اش ديده شده لذا تلاش جهت شناسايي وي آغاز شد و ماموران موفق شدند متهم را در سطح شهرستان سراوان دستگير كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان سراوان اظهار داشت: قاتل به صراحت به قتل عمه خود اعتراف و انگيزه اين جنايت را سرقت سنجاق سينه طلاي مقتول به ارزش 10 ميليون تومان عنوان كرد.
گفتني است متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



سيل 96رأس گوسفند را تلف كرد

كاشان -خبرنگاركيهان:
سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان كاشان از خسارت شديد بارندگي به بخش كشاورزي اين منطقه و نيز تلف شدن 96 رأس گوسفند خبر داد.
عباس زيلايي گفت: اين حادثه در منطقه يحيي آباد از توابع شهر مشكات رخ داد كه سيل وارد محل نگهداري (كنده) گوسفندان شد و 96 گوسفند را خفه و 300ميليون ريال خسارت به بار آورد.
به گفته وي جاري شدن سيل در منطقه مشكات و آب شيرين ازتوابع شهرستان كاشان خساراتي را به بخش زراعت، باغ ها و دامپروري اين منطقه وارد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14