(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه ۳۰  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۷

يادداشت خبرنگار
فرمانده لشگر 28 پياده كردستان: ارتش كارآمد حافظ مرزهاي كشور است
ايران در كيهان
امام جمعه چناران: سبب نزول 130 آيه قرآن حضرت زهراست
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران: 43 درصد تلفات رانندگي درمازندران عابران پياده هستند
فرماندار: شهرك صنعتي بناب توسعه مي يابد
آينده درخشان علمي در انتظار آران و بيدگل است
افزايش خريد آپارتمان در جزيره كيش توسط هموطنان خارج از كشور
افزايش نگران كننده بيماران دياليزي در بردسكن
در آستانه دوهزارسالگي يك ورزش مراسم سنتي بيل گرداني در محلات و نيم ور برگزار شد
استاندار: مطالبات داروخانه هاي گيلان به زودي پرداخت مي شود
استاندار يزد خواستار شد تلاش مسئولان در جهت تحقق شعار سال
ناهنجاري هاي مادرزادي ازدواج هاي فاميلي در همدان
راه اندازي نخستين كتابخانه شبانه روزي زنجان



يادداشت خبرنگار

وقتي در كرج باران مي بارد!
وقتي در كرج باران مي بارد، علاوه بر شادي بر چهره مردم اين شهرستان، اخم و نگراني نيز بر جمعي سايه مي افكند. اگرچه همواره بارش هاي جوي اين نعمت خدادادي موجب شكرگزاري مردم و شادماني آنها بوده است، اما گاهي مسائلي از قبيل آبگرفتگي معابر و گرفتارشدن در سيلاب ها، شادماني يك روز زيباي باراني را بر مردم تلخ مي كند. سرريزشدن جوهاي آب، ترافيك سنگين در مسيرهاي پرتردد شهر، باعث قايقراني رانندگان تاكسي مي شود و همين موضوع مثل همه سال هاي گذشته، روز باراني مردم كرج را در اولين ماه از بهار خراب مي كند.
وقتي در كرج باران مي بارد، با يك نگاه كلي به خيابان ها و ميادين شهر و حجم ترافيكي كه رفت و آمد شهروندان را با اختلال مواجه كرده، مي توان به عدم مديريت صحيح خدمات شهري در كلانشهرهايي از قبيل كرج پي برد، كه قريب به يك سال است نام استان البرز را بر خود گرفته است.
وقتي در كرج باران مي بارد، آبگرفتگي معابر معضلي مي شود كه در آن تردد را مسدود مي كند و مسئولان هربار گفته اند براي بارندگي ديگر آمادگي كامل وجود دارد، در صورتي كه اين وعده ها محقق نمي شود و هربار مشكلات تكرار مي شوند.
ايجاد آرامش و ارائه خدمات به شهروندان تنها در گرو مشاركت خود آنان است و از اين رو نبايد شهروندان به ويژه مغازه داران زباله هاي خود را در جوهاي آب رها كنند و موجب گرفتگي جوها شوند و شهرداري نيز بايد طرح هاي شهري را اولويت بندي كند و به جاي تغيير مدل ميدان هاي شهر در هرسال، هزينه آن را براي جمع آوري آب هاي سطحي استفاده كند.
بي شك توجه به انتقادات و تلاش در راستاي جلب رضايت شهروندان از سوي شهرداري استفاده از نظرات كارشناسان و برنامه ريزي صحيح، استفاده بهينه از نيروهاي متخصص و آموزش ديده در كنار ادوات و تجهيزات موجود از جمله عواملي است كه مشكلات شهروندان را كمتر خواهدكرد.
كرج- خبرنگاركيهان

 



فرمانده لشگر 28 پياده كردستان: ارتش كارآمد حافظ مرزهاي كشور است

سنندج- خبرنگاركيهان:
فرمانده لشگر 28 پياده كردستان گفت: ارتش كارآمد با اقتدار و سربلندي حافظ مرزهاي جمهوري اسلامي ايران است.
سيروس رزم گير در آستانه 29 فروردين سالروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در نشست خبري گفت: ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران در اوج آمادگي قرار دارد و پاسخ هر تهديدي را قاطعانه مي دهد.
وي افزود: از روز 21 فروردين سالروز شهادت صياد شيرازي (صياد دلها) تا روز 29 فروردين سالروز فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) هفته ارتش نامگذاري شده است.
رزم گير اضافه كرد: شهيد صياد شيرازي از شهداي بزرگ و تأثيرگذار جمهوري اسلامي است كه عامل وحدت بين نيروهاي مسلح بود زيرا هم در سپاه خدمت كرد و هم در ارتش و ولايتمداري ايشان تا حدي بود كه بعد از شهادتشان رهبرمعظم انقلاب بر تابوتشان بوسه زدند.
فرمانده لشگر 28 پياده كردستان، تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان زمزمه انحلال ارتش را سر داده بودند اما امام راحل هوشمندانه تمامي نقشه هاي شوم آنان را درهم شكست و با اعلام روز 29 فروردين به نام روز ارتش جمهوري اسلامي شعار ارتش فداي ملت را عينيت بخشيد.
وي گفت: در طول اين 33 سال، ارتش با برداشتن قدمهاي مثبت به ويژه در طول هشت سال دفاع مقدس با رزم هاي بي امان خود و با ثبت عمليات هاي غرورآفرين و با ايثار و فداكاري و از جان گذشتگي ثابت كرد كه يك ارتش كارآمد، نيرومند و پرقدرت و با اجراي 155 عمليات مجزا و 154 عمليات مشترك و با تقديم 48 هزار شهيد گلگون كفن، 200 هزار جانباز، 35 هزار آزاده راه پرافتخاري را طي كرد.
رزمگير اضافه كرد: لشگر سرافراز 28 پياده كردستان نيز در راه به ثمر رسيدن انقلاب شكوهمند اسلامي و در دوران جنگ تحميلي سه هزار و 144 شهيد، 13هزار جانباز و 398 آزاده تقديم كرده است.
فرمانده لشگر 28 پياده كردستان با اشاره به پاكسازي ميادين مين گفت: پس از گذشت 23 سال از خاتمه جنگ تحميلي كاركنان مهندسي ارتش با حضور در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس تاكنون بيش از يك ميليون هكتار از اراضي را از زمين هاي به جا مانده از دشمن بعثي پاكسازي كرده اند و در اين راه نيز بيش از هفت هزار و 850 نفر شهيد و جانباز شده اند.
وي افزود: 16 ميليون مين توسط ارتش بعثي در مرزهاي ما كاشته شده بود كه تاكنون چهار ميليون مين ضد نفر، يك و نيم ميليون مين ضدتانك و بيش از پنج ميليون گلوله عمل نكرده از مناطق آلوده خنثي و پاكسازي شده است.

 



ايران در كيهان

مديريت آب
كاشان-خبرنگاركيهان: معاون امور برنامه ريزي و عمراني فرماندار ويژه كاشان، مهم ترين برنامه بخش كشاورزي اين شهرستان را درحول محور مديريت آب دراين منطقه دانست.
حميدرضا تأملي در جمع فعالان بخش كشاورزي شهرستان اظهار داشت: بحران آب دردشت كاشان جدي است و براي عبور از اين بحران بايد تمام بخش هايي كه در ارتباط با آب هستند. همكاري داشته باشند.
وي تاكيد كرد: براي مديريت آب در بخش كشاورزي شهرستان بايد توجه ويژه اي به قنوات، استخرهاي ذخيره آب زمستانه و آسيب هاي ناشي از سيل داشت.
وي افزود: يكي از مهم ترين مطالبات مردمي دربخش كشاورزي شهرستان كاشان از مسئولان، احداث استخرهاي ذخيره آب زمستانه و مديريت نزولات آسماني در فصل زمستان است.
آزادسازي اراضي ملي
تبريز -خبرنگاركيهان: درسال گذشته 591 هكتار از اراضي ملي به ارزش 2500 ميليارد ريال، در آذربايجان شرقي آزادسازي شدند.
«موسي-خليل اللهي» دادستان تبريز، به خبرنگاران گفت: درسال گذشته به دو هزار و 398 پرونده درخصوص اراضي فوق رسيدگي شد.
وي درمحل دادگستري آذربايجان شرقي، از صدور 473 سند براي اراضي دولتي خبر داد.
توسعه بخش كشاورزي
رشتخوار- خبرنگاركيهان: مديرجهاد كشاورزي رشتخوار گفت: امسال توسعه زيرساخت هاي بخش كشاورزي به ويژه اجراي طرح هاي زيربنايي آب و خاك همچون سال گذشته در اولويت كاري اين مديريت قراردارد كه درسال جاري بيش از 7 ميليارد و 300 ميليون تومان با بهره 4تا 7 درصد اعتبار در زير بخش هاي كشاورزي رشتخوار هزينه مي شود.
محمد رستمي افزود: بيش از 1300 هكتار از اراضي اين شهرستان طرح آبياري تحت فشار درحال اجراست كه دراين راستا بيش از 14 ميليارد تومان بلاعوض و تسهيلات كم سود هزينه خواهد شد.
وي با بيان اينكه كه در مقايسه با آبياري سنتي و سطحي، درصد بهره وري آبياري قطره اي 85 درصد است اظهار داشت: از اين ميزان بيش از 600 هكتار مجهز به آبياري تحت فشار شد كه پيشرفت 70 درصدي دارد.
رستمي با اشاره به اينكه در مجموع به طور ميانگين براي هر هكتار 42 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي شود كه 85 درصد از آن به صورت بلاعوض و بقيه آن از طريق تسهيلات بانكي يا آورده از طرف كشاورزان تامين مي شود.
طرح تحول
ساري -خبرنگاركيهان: مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: تهيه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مصداق عيني توليد ملي درحوزه فرهنگ اسلامي است.
محمد علي اميري افزود: 82 مدرسه شاهد و 199 مدرسه خاص استان پيشرو در اجراي طرح تحول بنيادين درآموزش و پرورش مازندران هستند.
وي پرهيز از نتيجه گرايي و پرداختن به بالا بردن مهارت هاي زندگي و آماده سازي دانش آموزان براي ورود به جامعه اسلامي را از اهداف عالي نظام تربيتي عنوان كرد و گفت: آموزش و پرورش ايران اسلامي براساس تحول بنيادين يك آموزش و پرورش بومي، اسلامي و برگرفته از قرآن، احاديث و روايت است.
سرمايه گذاري در واحدهاي صنعتي
اهواز - خبرنگاركيهان: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت بيش از يك هزار و 700 ميليارد تومان طي سال گذشته در اين استان سرمايه گذاري شد.
اميرحسين نظري افزود: اين ميزان سرمايه گذاري در 182 واحد صنعتي صورت گرفته كه3 هزار و237 نفر درواحدهاي جديد مشغول به كار شدند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تعداد طرح هاي بهر ه برداري شده درسال گذشته را 171 واحد صنعتي با سرمايه گذاري 124 ميليارد تومان و اشتغالزايي 503 نفر اعلام كرد.
وي مهم ترين طرح هاي بهر ه برداري شده را دزنوش دزفول، نفت پاسارگاد، فن آوران اروند، لوله سازي اهواز و آرد انديمشك نام برد.
كم شدن حوادث رانندگي
اردبيل -خبرنگاركيهان: در تعطيلات نوروزي 16نفر درحوادث ترافيك جاده اي در سطح استان اردبيل جان خود را ازدست دادند.
به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني استان، دكتر بهزاد وليزاده مديركل پزشكي قانوني، استان با اعلام مطلب بالا افزود: 15نفر از تعداد ياد شده درحوادث برون شهري و يك نفر نيز درجاده روستايي جان خود را از دست داده اند.
وي گفت: آمار كشته شدگان نوروز سال 90در سطح استان 24نفر بوده است.
بازرسي از واحدهاي صنعتي
بادرود -خبرنگاركيهان: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نطنز از بازرسي 675 واحد صنفي در ايام تعطيلات نوروز درسطح شهرستان نطنز و با درود خبر داد و گفت: از مجموع اين تعداد واحد صنفي بازرسي شده، تعداد 133واحد متخلف شناسايي و براي رسيدگي به اداره تعزيرات حكومتي شهرستان معرفي شدند.
حميد جلالي بيشترين موارد تخلف را مربوط به گرانفروشي، درج نشدن قيمت، عدم ارائه فاكتور خريد ذكر كرد و گفت:نداشتن پروانه كسب، صادر نكردن صورتحساب، تقلب، خودداري، از عرضه كالا، عرضه كالاي قاچاق و رعايت نكردن ضوابط بهداشتي از ديگر موارد تخلف اين واحدهاي صنفي بود.
اجراي طرح هادي
قائم شهر- خبرنگار كيهان: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران در بازديد از مجتمع مسكن مهر 64 واحدي قائم شهر و طرح هادي و بوستان روستايي پائين دسته كياكلا گفت از مجموع 3هزار و 200 روستاي مازندران تاكنون علاوه بر تهيه طرح هادي در 1600 روستاي اين استان طرح هادي اجرايي شده است.
سيدمجيد هاشمي افزود: در قالب پرداخت تسهيلات به متقاضيان مسكن مهر تاكنون 240 ميليارد تومان درچارچوب وام هاي 20ميليون توماني به آنان پرداخت شده است.
ارائه خدمات مشاوره اي
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز گفت: بيش از چهارهزار و 400 مددجوي تحت پوشش اين نهاد از خدمات مشاوره اي استفاده كردند. سالاركيا افزود: براي اين تعداد مددجو 5هزار و 183 جلسه مشاوره تخصصي برگزار شد.
به گفته وي واحدهاي مشاوره در تمام مناطق ادارات كميته امداد اين استان داير است.

 



امام جمعه چناران: سبب نزول 130 آيه قرآن حضرت زهراست

چناران- خبرنگار كيهان:
امام جمعه چناران با اشاره به منزلت و شخصيت حضرت فاطمه«س»، از نگاه قرآن گفت: بيش از 130 آيه قرآن است كه سبب نزول آن حضرت زهرا«س» است.
وي اضافه كرد: برخي آيات در رابطه با ايشان، برخي با تطبيق آيات برايشان و برخي با تفسير آيه يا در بطن آيه است كه مي توان به علت نزول آن، كه حضرت زهرا است پي برد.
حجت الاسلام والمسلمين تاجي افزود: سوره قدر، كوثر، آيه تطهير و... از آيات و سوري هستند كه در مورد اين شخصيت والامقام نازل شده اند.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه و به مناسبت روز ارتش جمهوري اسلامي اشاره كرد: ارتش جمهوري اسلامي سربازان آرمانهاي بلند انساني هستند كه نوك پيكان قدرت عظيم ملت بزرگ ايران محسوب مي شوند و وسيله دفاع از كيان و شرف و شخصيت كشور اسلامي قلمداد مي شوند. ارتش و نيروهاي نظامي، مظهر قدرت دفاعي كشورند كه بايد با رعايت حفظ استقلال، بالا بردن توان و كارآيي و از همه مهم تر، دين و اخلاق در خدمت نظام اسلامي باشند.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران: 43 درصد تلفات رانندگي درمازندران عابران پياده هستند

ساري -خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران گفت: حدود 43 درصد تلفات رانندگي درمازندران عابران پياده هستند.
سرهنگ «رمضانعلي سوادكوهي» درهمايش فصلي روساي پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران اظهارداشت: 500 هزار خدمت در زمينه صدور گواهينامه، شماره گذاري خودروها و آموزش فرهنگ ترافيك درسال گذشته به مردم ارايه شده است.
وي ادامه داد:يك ميليون و 500هزار تخلف راهنمايي و رانندگي درسال گذشته كنترل شدند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران تصريح كرد؛ اجراي قانون جديد اخذ جرايم درسطح استان و ثبت كنترل تخلفات به صورت الكترونيكي از مهم ترين اقدامات درسال گذشته محسوب مي شود.
سرهنگ سوادكوهي يادآور شد: اقدامات پـليس راهنمايي و رانندگي در راستاي كاهش تصادفات موتورسيكلت سواران سبب كنترل موتورسيكلت ها شده است.
وي با اشاره به افزايش تصادفات عابران پياده گفت: حدود 43 درصد تلفات رانندگي درمازندران عابران پياده هستند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران اظهار داشت: استمرار اجراي قانون جديد اخذ جرايم، اجراي قانون جديد درجهت هوشمند كردن كنترل تخلفات، ايمني سازي عبور عابرين پياده و اصلاح نقاط حادثه خيز از اولويت هاي كاري درسال 91 به شمار مي رود.

 



فرماندار: شهرك صنعتي بناب توسعه مي يابد

بناب- خبرنگاركيهان:
فرماندار بناب در حاشيه بازديد از مجتمع فولاد بناب گفت: بيشترين فرصت اشتغال زايي منطقه در اين مجتمع وجود دارد.
«سعيد برقي» با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد بزرگ ترين شهرك صنعتي بناب افزود: اين شهرك ازنظر موقعيت جغرافيايي، دسترسي آسان به بازار مصرف، قرار گرفتن در مجاورت نيروگاه سهند بناب، قرار گرفتن در مسير راه آهن و ساير زيرساخت هاي لازم در سطح استان كم نظير بوده و باعث جذب و رغبت صنعتگران و سرمايه گذاران بيشتري شده است.
وي با اعلام آمادگي مسئولان اين شهرستان براي حمايت جدي از توليدكنندگان و صنعت گران براي عبور از مشكلات اقتصادي گفت: در همين راستا توسعه شهرك صنعتي بناب در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد.
همچنين منتخب مردم شهرستان بناب در مجلس نهم شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از مجتمع فولاد بناب در جمع اعضاي جديد مديريت مجتمع فولاد بناب گفت: اين مجتمع متعلق به تمام مردم ايران است و بايد از آن حمايت شود.
حجت الاسلام والمسلمين «محمد باقري بنابي» ابراز اميدواري كرد مجتمع فولاد بناب ضمن دستيابي به جايگاه اصلي خود در توليد فولاد نه تنها در سطح كشور، بلكه در خاورميانه حرف اول را بزند.
«باقري بنابي» سپس از سرمايه گذاران به عنوان جهادگران امروز نام برد و از مسئولان خواست تا با تمام توان از سرمايه گذاران حمايت كنند.

 



آينده درخشان علمي در انتظار آران و بيدگل است

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون حقوقي و امور مجلس وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با تبيين جايگاه علم و فناوري در شهرستان آران و بيدگل، آينده درخشاني در انتظار اين منطقه است.
دكتر سيدجواد ساداتي نژاد در سومين همايش فرهيختگان حوزه و دانشگاه شهرستان آران و بيدگل در كانون شهيد عربيان اين شهر، با اشاره به اينكه با تأسيس يك دانشگاه دولتي مستقل در آران و بيدگل نقايص اين شهرستان برطرف مي شود، تصريح كرد: اجماع نخبگان در دانشگاه ها جهت رفع دردهاي موجود در منطقه از فوايد مؤثر تأسيس دانشگاه دولتي در آران و بيدگل است.
وي انرژي خورشيدي بخش كويري شهرستان را از سرمايه هاي عظيم اين منطقه دانست و اظهار داشت: آران و بيدگل، خوزستان آينده ايران است كه به طور متوسط روزانه 10 ساعت نور خورشيد، منبع انرژي عظيمي را در اختيار دارد.
وي از تپه هاي سيليسي كوير آران و بيدگل، آب شور منطقه و درياچه نمك به عنوان سرمايه هاي ارزشمند اين شهرستان نام برد و افزود: جذب گردشگر و گسترش صنعت توريسم به شهرستان آران و بيدگل هويت بخشيده و شأنيت كشوري را براي آن به ارمغان آورده است.

 



در نيمه دوم سال90 صورت گرفت
افزايش خريد آپارتمان در جزيره كيش توسط هموطنان خارج از كشور

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
از نيمه دوم سال1390 افزايش تقاضاهاي خريد آپارتمان، دفاتر و مغازه هاي اداري و تجاري از سوي هموطنان مقيم خارج از كشور در جزيره كيش افزايش چشمگيري پيدا كرده است.
بعضي از سرمايه گذاران و انبوه سازان برج هاي مسكوني و اداري در گفت وگو با كيهان با ابراز خوشنودي و استقبال از تقاضا و خريد هموطنان ايراني مقيم كشورهاي انگليس، آمريكا، آلمان، استراليا، فرانسه، كانادا، هلند، سوئد و سوئيس و ايتاليا كه بيشترين تقاضاهاي خريد را طي سال1390 و 91 براي طبقات فوقاني برج هاي مسكوني و اداري، تجاري را در كيش داشتند، از رئيس جمهور درخواست كردند بار ديگر سفري به جزيره كيش داشته باشند چراكه سفرهاي قبلي باعث شد كه هموطنان مقيم خارج از كشور نگاهي جديد به جزيره كيش بيندازند و مدام به اين جزيره سفر مي كنند و علاوه بر خريد ملك براي سكونت سرمايه گذاري در جزيره كيش را به جاي دبي و قبرس ترجيح مي دهند.
همين گزارش مي افزايد: از سويي ديگر بلاتكليفي مجموعه هاي بزرگ كاخ شاه سابق (كيش اليت) ساختمان كازينوي سابق (ساختمان ساحل) بازار بزرگ فرانسوي ها، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي 300 تختخوابي بين المللي كيش، كشتي فرسوده يوناني در ساحل كيش و... از جمله مواردي است كه سال هاست در يك بحران بلاتكليفي بسر مي برند و هرچه بر زيبايي هاي جزيره كيش افزوده مي شود ولي با كمال تأسف زشتي و فرسودگي اين موارد ذكر شده نمايان تر جلوه گر مي شوند، و اين براي زيبايي هاي كيش مناسب نيست.
جا دارد مسئولان و دست اندركاران در سال 1391 كه به حمايت از كار و سرمايه داخلي توسط رهبر معظم انقلاب مزين شده است و راه اندازي همين چند پروژه مي تواند بيش از 3هزار نفر را مشغول به كار كند هرچه سريع تر موانع و مشكلات آن رفع شود و به زودي شاهد مرمت، نوسازي و راه اندازي آنها باشيم و فراموش نشود كه اين ها سرمايه هاي ملي ايران هستند نه اينكه متعلق به شخص و يا اشخاص خاص در داخل و يا خارج از كشور! و بايد به دست ايراني آباد و آبادتر از گذشته بشوند.

 



افزايش نگران كننده بيماران دياليزي در بردسكن

بردسكن- خبرنگار كيهان:
رئيس بيمارستان بردسكن گفت: متأسفانه تعداد بيماران دياليزي در شهرستان روبه افزايش است و به 30 بيمار تبديل شده است.
وي دراين خصوص گفت: ديابت و فشارخون از مهم ترين عوامل ابتلا به دياليزم است و گروه هاي در معرض خطر مي بايست در مصرف خوردن خوراك، رعايت لازم را داشته باشند، چرا كه درحال حاضر به خاطر افزايش بيماران مبتلا به دياليزم به كمبود تخت دياليزم در بيمارستان مواجه هستيم.
دكتر رحيمي همچنين به مشكل پزشك مرد در مراكز بهداشتي- درماني اين شهرستان اشاره كرد و گفت: درسطح شهرستان بردسكن 8 مركز بهداشتي- درماني فعال وجود دارد كه 36 خانه بهداشت در سطح روستاها اقدامات بهداشتي روستائيان را انجام مي دهند.
وي با بيان اينكه بيش از 140 نفر در مراكز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت فعاليت مي كنند گفت: 70 درصد بهورزان خانه هاي بهداشت خانم هستند.
گفتني است اولين كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان بردسكن به رياست فرماندار در محل سالن اجتماعات مركز بهداشت اين شهرستان برگزار شد.
دراين جلسه رئيس بيمارستان بردسكن گزارشي از وضعيت بيمارستان ولي عصر اين شهرستان ارائه كرد و گفت: با توجه به اينكه بردسكن در مسير چندين استان كشور قرار گرفته است، متأسفانه با كمبود متخصص مواجه است و به خاطر نبود متخصص سونوگرافي و ارتوپدي بيماران و مصدومان به ديگر شهرستان ها اعزام مي شوند.

 



در آستانه دوهزارسالگي يك ورزش مراسم سنتي بيل گرداني در محلات و نيم ور برگزار شد

اراك- خبرنگاركيهان:
آيين معنوي پهلواني- سنتي- ورزشي بيل گرداني با هدف احياي ورزش پهلواني- سنتي با قدمت دوهزارساله در نيم ور و محلات برگزارشد.
اين آيين و آداب سنتي و قديمي ساكنان نيم ورمحلات در سال89 به عنوان ميراث معنوي كشوري به ثبت رسيد. اين آيين ريشه در فرهنگ آب و آبياري داشت و در ايام گذشته نمادي براي نشان دادن زور و پهلواني به دشمنان محسوب مي شد.
در اين آيين كه در ميدان مركزي شهر و در سكوي مخصوص برگزارشد، پس از اجراي برنامه هاي متنوع سنتي و نمادين، مسابقه بيل گرداني بين ورزشكاران اين رشته با شركت 26 نفر برگزارشد، كه در پايان ازسوي هيئت داوران، سيدمصطفي سيدجعفري به مقام نخست دست يافت و به عنوان پهلوان بيل گرداني شناخته شد.
علي بذركار به مقام دوم رسيد و محمدرضا آزماني هم سوم شد.
به نفر اول يك رأس گوسفند پروار به عنوان جايزه تعلق گرفت كه وي جايزه خود را به مؤسسه خيريه قمربني هاشم بهزيستي نيم ور اهدا كرد.
گفتني است در اين مراسم افرادي كه قدرت بيشتري در چرخاندن بيل ها دارند نزد مردم به عنوان پهلوان شناخته شده و قابل احترام هستند.

 



استاندار: مطالبات داروخانه هاي گيلان به زودي پرداخت مي شود

رشت-خبرنگار كيهان:
مطالبات داروخانه هاي استان گيلان از تامين اجتماعي به زودي پرداخت مي شود.
در پي ديدار اعضاي انجمن داروسازان گيلان با استاندار و انعكاس مسائل و مشكلات داروخانه هاي گيلا ن به دليل وصول نشدن مطالبات اين صنف از سازمان تامين اجتماعي، مهدي سعادتي از مذاكره با وزير تعاون و كار و رفاه اجتماعي پرداخت مطالبات داروخانه هاي استان گيلان خبر داد و افزود: وزير كار و رفاه اجتماعي و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اطمينان دادند 9 ميليارد تومان مطالبات داروخانه هاي گيلان تا 2 هفته آينده پرداخت مي شود.
سعادتي در ادامه افزود: به دليل اجراي پايلوت طرح پزشك امين در گيلان، خدمات رايگان دارويي در قالب بسته هاي دارويي براي ثبت نام شدگان اين طرح در نظر گرفته شده از اين رو ضروري است سازمان تامين اجتماعي براي اجراي موفق اين طرح كه ارائه بخش مهمي از خدمات آن به عهده داروخانه هاي استان است در پرداخت مطالبات اين صنف تسريع كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، مطالبات داروخانه هاي گيلان از سازمان تامين اجتماعي مربوط به 6 ماه گذشته است.

 



استاندار يزد خواستار شد تلاش مسئولان در جهت تحقق شعار سال

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد خواستار تلاش مسئولان دستگاه هاي اجرايي در جهت تحقق هر چه بيشتر توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني شد.
به گزارش خبرنگار ما، به نقل از روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، از سوي رهبر معظم انقلاب را با توجه به هجمه اقتصادي دشمنان نظام، بسيار مهم دانست و از مسئولان خواست در اين زمينه تمام تلاش خود را انجام دهند.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود ميزان ورود ميهمانان نوروزي استان يزد در نوروز 91 را 7ميليون و 800 هزار نفر اعلام كرد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 76درصد رشد داشته است.
فلاح زاده همچنين ميزان كاهش حوادث را 33و ميزان كاهش جرائم رانندگي را همراه با 37 درصد كاهش اعلام كرد.
وي رويكرد فرهنگي نقاط گردشگري و برقراري امنيت مطلوب را از نقاط قوت ايام عيد نوروز امسال دانست.
فلاح زاده در ادامه خواستار آماده سازي كتاب معرفي شهرستانها توسط فرمانداران و كتاب استان توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز از رشد 112درصدي اسكان در استان در ايام نوروز امسال خبرداد.
گفتني است، برگزاري مراسم سال تحويل در گلزار شهدا، به كارگيري 2هزار و 500نفر نيروي انتظامي، تشكيل 230 غرفه فرهنگي، اسكان 45هزار خانواده در مدارس، برقراري 150گروه گشت و راهداري، انعكاس جاذبه هاي توريستي و گردشگري و 6هزار و 300مورد مشاوره در خيمه هاي معرفت از اهم اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه هاي اجرايي استان در ايام تعطيلات نوروزي است.

 



ناهنجاري هاي مادرزادي ازدواج هاي فاميلي در همدان

همدان -خبرنگاركيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: ناهنجاري هاي مادرزادي در نوزادان از مشكلات عمده بهداشتي استان است.
دكتر «مجذوبي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: علت شيوع ناهنجاري هاي مادرزادي، بالا بودن نرخ ازدواج هاي فاميلي در استان است كه لازم است دراين مورد آگاه سازي و اطلاع رساني مناسب به مردم انجام بگيرد.
اين مسئول اعلام كرد: هم اكنون سن اميد به زندگي در استان، براي خانم ها 76 سال و براي آقايان 73 سال تعيين شده است.
وي پيرامون برخي مشكلات بهداشتي موجود در سطح استان، اظهار داشت: عرضه مواد غذايي درپشت خودرو كاملاً غير بهداشتي بوده و مورد تاييد ما نيست كه در اين رابطه دستگاه هاي ذي ربط متاسفانه نظارت و اقدام لازم را انجام نمي دهند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني همدان افزود: درهمين راستا، 3400 مورد از متخلفان به دادگاه معرفي شدند و نسبت به پلمب 192مركز تهيه و عرضه مواد غذايي متخلف اقدام شد.

 



راه اندازي نخستين كتابخانه شبانه روزي زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
اولين كتابخانه عمومي شبانه روزي استان زنجان از 20 فروردين ماه سال جاري در زنجان آغاز به كار كرد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان زنجان گفت: اين مركز به منظور افزايش خدمات دهي به افرادي كه درساعات معمول فرصت استفاده از كتابخانه را ندارند و يا به دليل شرايط خاص متقاضي استفاده در مدت زمان بيشتري از ساعت كاري كتابخانه هستند راه اندازي شده است.
«احمدخاني» پاسخ گويي به نيازهاي مطالعاتي جامعه و ايجاد فضايي جديد براي محققان و انديشمندان بويژه در مركز استان، ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه مفيد را از ديگر اهداف اين كتابخانه دانست و افزود: متقاضيان مي توانند با ثبت نام و ارائه مدارك مورد نياز در كتابخانه مزبور عضو شوند.
وي افزود: اين كتابخانه توسط خانم «طاهره مهدوي» فرزند زنده ياد احمد مهدوي در زميني به مساحت 1390 متر مربع در دو طبقه با 700 ميليون تومان اعتبار احداث شد، و در تيرماه سال 1388 به بهره برداري رسيده است.
كتابخانه «احمد مهدوي» با 17 هزار جلد كتاب در ضلع شمال شرقي پارك لاله جنب پست گاز واقع شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14