(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه ۳۰  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۷

هشدار شوراي امنيت به كره شمالي در مورد آزمايش هسته اي
نخست وزير تركيه نسبت به وقوع كودتا عليه دولت خود هشدار داد
معترضان آمريكايي خطاب به اوباما: نه نان، نه خانه، نه سوخت...مشكلي وجود ندارد!
از قطر آغاز شد موج جديد جابه جايي قدرت در كشورهاي حاشيه خليج فارس
شعار 100هزار بحريني در مراسم ختم يك شهيد: قاتلان را اعدام كنيد!
چالش تازه رژيم صهيونيستي در پي اعتصاب غذاي 1600 اسير فلسطيني
احتمال سقوط دولت ليبي به دليل ناتواني در برقراري امنيت
پيروزي وزير دفاع سابق تيمور شرقي در انتخابات رياست جمهوري
مشت آهنين خارطوم عليه تحركات همسايه جنوبي
وزير دفاع آمريكا از جت هاي جنگنده استفاده شخصي مي كرد
سومين كنفرانس موسوم به دوستان سوريه توسط دشمنان سوري ها در پاريس
پارلمان اردن به حذف اسلامگرايان از صحنه سياسي راي داد
آغاز هفته اعتراضات مردمي براي آزادي نويسندگان در عربستان



هشدار شوراي امنيت به كره شمالي در مورد آزمايش هسته اي

شوراي امنيت سازمان ملل با صدور بيانيه اي به كره شمالي در خصوص آزمايش موشكي جديد هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويتر، شوراي امنيت سازمان ملل روز دوشنبه آزمايش موشكي كره شمالي را محكوم كرد و از اين كشور خواست تا به قطعنامه هاي سازمان ملل عمل كند و نسبت به هرگونه اقدام مشابه ديگر براي انجام آزمايش موشكي و آزمايش هسته اي هشدار داد. براساس اين بيانيه كه چين از حاميان كره شمالي نيز آن را تصويب كرد شوراي امنيت شديدا پرتاب موشك در تاريخ 13 آوريل (جمعه 25 فروردين) توسط كره شمالي را محكوم كرد. از سوي ديگر، شوراي امنيت از كميته تحريم هاي كره شمالي خواست تا طي 15 روز نهادها و افراد ديگري را به ليست سياه تحريم ها اضافه كند تا كالاهاي بيشتري را از ورود به كره شمالي منع كند.

 



نخست وزير تركيه نسبت به وقوع كودتا عليه دولت خود هشدار داد

نخست وزير تركيه نسبت به هرگونه تلاش براي انجام كودتا عليه دولت خود هشدار داد.
به گزارش ايسنا «رجب طيب اردوغان» روز دوشنبه در سخناني تهديدآميز گفت: كساني كه باعث شوند تركيه بهاي سنگيني بپردازد و به كشور آسيب برسانند، يقينا سزاي كار خود را خواهند ديد و در دادگاه محاكمه خواهند شد. وي تصريح كرد: همگان بايد بدانند كه تركيه ديگر آن تركيه گذشته نخواهد بود و كسي ديگر نخواهد توانست در كشور كودتا كند.
همزمان با سخنان اردوغان روزنامه اماراتي الاتحاد گزارش داد مقامات امنيتي تركيه چهار ژنرال ارشد ارتش اين كشور، از جمله معاون سابق رئيس ستاد ارتش تركيه را به اتهام دست داشتن در كودتاي 1997 كه باعث كنار رفتن «نجم الدين اربكان»، اولين نخست وزير اسلام گراي اين كشور شد، بازداشت كردند.

 



معترضان آمريكايي خطاب به اوباما: نه نان، نه خانه، نه سوخت...مشكلي وجود ندارد!

معترضان به نظام سرمايه داري مقابل ساختمان مركزي فدرال نيويورك تحصن كردند.
همزمان سياست هاي بي اثر رئيس جمهور در شيكاگو مورد تمسخر مردم قرار گرفت.
درست يك روز پس از سركوب معترضان وال استريت در نيويورك اين بار جوانان اين جنبش مقابل ساختمان مركزي فدرال، جايي كه جرج واشنگتن د رآن سوگند ياد كرد، تحصن كردند.
«ارزش انسان ها بيش از سهام بورس است و ما 99درصديم» از جمله شعارها و دست نوشته هاي معترضان وال استريت بود.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، اين بار نيز پليس نيويورك با حمله به معترضان شماري از آنها را دستگير و روانه زندان ها كرد.
همزمان گروهي از مردم شيكاگو نيز با ريختن به خيابان ها عليه «باراك اوباما» و سياست هاي اقتصادي وي شعار سر دادند.
معترضان با حمل تصاويري از اوباما كه روي «تي شرت» وي نوشته بود: «شغل نداريم، خانه نداريم، بنزين نداريم، غذا نداريم، مشكلي نداريم!» سياست هاي وي را مورد تمسخر قرار دادند.
مردم مي گويند رئيس جمهور آلت دست سرمايه داران بزرگ آمريكايي است و به همين خاطر، در مورد مشكلات اقشار فرودست و فقير ايالات متحده، از خود حساسيتي نشان نمي دهد.

 



از قطر آغاز شد موج جديد جابه جايي قدرت در كشورهاي حاشيه خليج فارس

حمله واحدهايي از ارتش قطر به كاخ امير اين كشور و فراري دادن امير و همسرش توسط تفنگداران آمريكايي، مقامات دوحه و ساير شيخ نشين هاي خليج فارس را به شدت نگران كرد.
به گزارش شبكه العربيه، دوشنبه گذشته واحدهايي از ارتش قطر به فرماندهي «حمدبن عطيه» كه قصد ورود به محوطه كاخ «شيخ حمد بن عيسي آل ثاني» را داشتند، به شدت با نيروهاي گارد سلطنتي مستقر در محل درگير شدند و پس از مدتي، هلي كوپترهاي آمريكايي وارد عمل شدند و با فرود در مقابل كاخ، شيخ حمد و همسرش را با خود به مكان نامعلومي بردند.
شبكه خبري العربيه افزود: فرماندهي كودتاگران كه متشكل از 30 افسر ارتش بودند را «حمد بن عطيه» فرمانده ارشد گارد سلطنتي بر عهده داشت و با دستگيري تمامي كودتاگران، اين كودتا با شكست مواجه شده است.
بر پايه اين گزارش شيخ حمد بن جاسم آل ثاني كه در آغاز دهه 90 با كودتا عليه پدر خود، قدرت را در اين كشور ثروتمند حاشيه خليج فارس به دست گرفت، از آن زمان تاكنون از چندين كودتا و سوءقصد، جان بدر برده است.
روزنامه «الجمعه» به نقل از تلويزيون العربيه گزارش داد كه درگيري بين نيروهاي ارتش با نيروهاي آمريكايي و گارد سلطنتي در بيرون از كاخ شيخ حمد پادشاه قطر در روز دوشنبه روي داد.
اخبار مربوط به كودتا در قطر و سرنگوني شيخ حمد ديروز بيش از يك ميليون و 600 هزار خبر در فضاهاي مجازي و رسانه اي جهان را به خود اختصاص داد.
به اعتقاد كارشناسان، وقوع كودتا در قطر نشان مي دهد كه هر چند افسران و نظاميان در اين كشور مثل ساير كشورهاي مرتجع عربي خليج فارس از حقوق بالايي برخوردار هستند، ولي به نظر مي رسد كه آنها ديگر نمي توانند مقابل شيوخ فاسد و وابسته خود ساكت بمانند.
به همين خاطر، لحظاتي پس از انتشار خبر مذكور، سران عربستان، امارات، كويت و اردن به شدت نگران شدند و حتي شبكه «العربيه» را مجبور كردند كه اين خبر مهم را از سايت خود حذف كند. مقامات مرتجع عربي كه پرونده بسيار كثيفي دارند و به بهانه خريد سلاح، دلارهاي نفتي را وارد بازارهاي اروپايي و آمريكايي مي كنند، اكنون علاوه بر مقابله با موج بيداري اسلامي، بايد خطر وقوع كودتا از داخل را نيز به جان بخرند. به نظر مي رسد امير قطر كه اكنون عملا به آلت دست آمريكا در منطقه تبديل شده و به ويژه عليه دولت مردمي سوريه به شدت فعال است، بايد يك جوري مقابل وقوع كودتا در داخل بايستد؛ چون نظاميان كشورش هرچند شرايط معيشتي خوبي دارند، ولي نمي توانند جنايت هاي وي را در حق امت مسلمان تحمل كنند.محتواي يك نوار ويدئويي كه به تازگي فاش شده است، نشان مي دهد كه امير قطر اجازه ارسال بمب هاي حاوي فسفر را به اسرائيل داده است و رژيم صهيونيستي نيز از اين بمب ها در جنگ 22 روز عليه مردم غزه استفاده كرده است.
خبرهاي تكميلي از كودتا حاكي است كه امير قطر شماري از افسران كودتا را به شدت مجازات كرد.
وابستگي شديد مقامات دوحه به رژيم صهيونيستي و آمريكايي ها باعث شده است كه كارشناسان در جغرافياي سياسي از قطر نه به عنوان يك كشور، بلكه به عنوان يك تجارتخانه نام ببرند.

 



شعار 100هزار بحريني در مراسم ختم يك شهيد: قاتلان را اعدام كنيد!

نيروهاي رژيم آل خليفه به شركت كنندگان در مراسم ختم شهيد «احمد اسماعيل» حمله كرده و آنها را با گلوله جنگي هدف قرار دادند.
به گزارش شبكه خبري العالم، ده ها هزار بحريني روز گذشته در مراسمي براي بزرگداشت شهيد «احمد اسماعيل» شركت كردند.
نيروهاي آل خليفه در شهر «سلماباد» با حمله به تظاهركنندگان، براي متفرق كردن آنان از گلوله هاي جنگي و گاز اشك آور استفاده كردند.
شركت كنندگان در اين مراسم با سر دادن شعارهايي، سرنگوني رژيم آل خليفه و محاكمه قاتلان مردم را خواستار شدند.
تاكنون از تلفات اين درگيري ها هيچ گزارشي به دست نيامده است.
اين حملات ساعاتي بعد از آن اتفاق افتاد كه نيروهاي بحريني به چندين خانه در شهر ستره واقع در شمال شرق اين كشور يورش برده و ده ها فعالي را كه در راه پيمايي هاي ضددولتي شركت كرده بودند، بازداشت كردند.
شهر ستره از مدت ها قبل مركز اعتراضات عليه رژيم آل خليفه بوده است؛ گروه مخالف آن را «پايتخت انقلاب» مي نامند.
از سوي ديگر، تعدادي از معترضان بحريني در لندن پايتخت انگليس مقابل سفارت بحرين تجمع اعتراضي برگزار كردند و عليه آل خليفه شعار دادند.
معترضان از طريق ساختمان مجاور اقدام به بالا رفتن از ديوار سفارت بحرين كردند و پرچم حمايت از مخالفان و معترضان بحرين را بر فراز سفارت بحرين در انگليس برافراشتند.
در همين رابطه سازمان عفو بين الملل نيز در گزارشي با اشاره به بحران حقوق بشر در بحرين و هشدار درباره نقض بالاي حقوق بشر در اين كشور تاكيد كرد كه جامعه بين المللي نبايد اين مسئله را تكذيب كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سازمان عفو بين الملل در گزارشي با انتقاد از شرايط بد حقوق بشر در بحرين تاكيد كرد بحران حقوق بشر در بحرين هرگز تمام شدني نيست.
در اين گزارش آمده است: از زمان سركوب خشونت بار حركت هاي اصلاحي در بحرين در فوريه و مارس 2011 هيچ چيز در اين كشور تغيير نكرده است و بررسي وقايع رخ داده در كشور بحرين توسط حكومت نيز هيچ تاثير پايداري نداشته است.
در اين گزارش همچنين آمده است: تا امروز صدها معترض بحريني در زندان ها به سر مي برند. هيچ رفتار منصفانه اي با بسياري از آنها نمي شود. هيچ غرامتي هم به قربانيان نيروهاي امنيتي داده نمي شود.
در اين گزارش همچنين به اعمال شكنجه بر روي معترضان بحريني از طرف نيروهاي آل خليفه اشاره شده و آمده است: نيروهاي آل خليفه با معترضان با خشونت بالايي برخورد مي كنند و عليه آنها از گازهاي اشك آوري استفاده مي كنند كه در ماههاي گذشته استفاده از اين گازها به مرگ بسياري از انقلابيون بحريني منجر شده است.

 



چالش تازه رژيم صهيونيستي در پي اعتصاب غذاي 1600 اسير فلسطيني

جنبش حماس اعلام كرد كه اعتصاب غذاي بيش از 1600 اسير فلسطيني اقدامي سرنوشت ساز به شمار مي رود.
به گزارش شبكه خبري العالم، اسامه حمدان مسئول مناسبات خارجي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت، اعتصاب غذا تصميم اسيران گروه هاي مختلف فلسطيني است و منازعه با دشمن صهيونيستي يك نگرش نيست بلكه يك اصل به شمار مي رود.
وي افزود: شرايط سياسي داخلي، منطقه اي و بين المللي براي تحقق خواسته هاي اسيران از جمله پايان بخشيدن به حبس آنان در سلول هاي انفرادي، لغو ممنوعيت ملاقات آنان با خانواده ها، بازرسي عريان بدني و ... فراهم است.
حمدان تاكيد كرد، جامعه بين المللي بايد مسئله اسيران را در اولويت قرار دهد و با تحت فشار قرار دادن رژيم صهيونيستي زمينه آزادي اسيران فلسطيني را فراهم آورد.
وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني در رام الله نيز با اعلام اعتصاب نامحدود و يكپارچه بيش از 1600 اسير فلسطيني كه از روز گذشته آغاز شد تاكيد كرد كه اسيران فتح، حماس و جهاد اسلامي يكپارچه و متحد دست به اعتصاب غذا مي زنند.
وي افزود: اين اعتصاب غذاي نامحدود نشانگر وضعيت بسيار دشوار اسيران و تحت فشار بودن آنهاست. كارشناسان مي گويند، اعتصاب غذاي گسترده زندانيان فلسطيني، براي رژيم صهيونيستي يك چالش بزرگ محسوب مي شود.
از سوي ديگر جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين مخالفت خود را با اظهارات «محمودعباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين كه بر همكاري امنيتي با رژيم صهيونيستي تاكيد كرده بود ابراز كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، «سامي ابوزهري» سخنگوي جنبش حماس تصريح كرد كه تداوم همكاري امنيتي خطري شديد عليه مسئله و منافع ملت فلسطين است و نمي توان قبول كرد كه در سايه تداوم جنايت هاي رژيم اشغالگر قدس عليه سرزمين و مقدسات و شهروندان فلسطيني، چنين خدمات امنيتي رايگاني به آن ارائه شود.
ابو زهري تاكيد كرد كه تداوم همكاري امنيتي و بيان چنين اظهاراتي مانع اصلي بر سر راه اجراي توافق آشتي به شمار مي رود و عباس بايد به همكاري هاي امنيتي با دشمن پايان داده و گروه هاي ملي فلسطين را جايگزين آن كند.
شيخ «خضر حبيب» از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد كه اظهارات عباس درباره همكاري امنيتي با صهيونيست ها با اجماع ملي كه خواهان قطع همكاري امنيتي هستند مغايرت دارد و در سايه تداوم جنايت هاي رژيم صهيونيستي و به ويژه عمليات هاي يهودي سازي و شهرك سازي در قدس و جنايت هاي بي وقفه عليه ملت فلسطين، به چهره مبارزات ملي ملت فلسطين لطمه وارد مي كند.

 



احتمال سقوط دولت ليبي به دليل ناتواني در برقراري امنيت

يك مقام برجسته ليبيايي از تصميم شوراي ملي انتقالي براي دادن رأي عدم اعتماد به دولت اين كشور به دليل ناتواني در برقراري امنيت و بازسازي ارتش خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي «النشره»، «فتحي الباجه» عضو بلند پايه شوراي انتقالي ليبي اعلام كرد: اعضاي اين شورا تصميم گرفتند تا به دولت «عبدالرحيم الكيب» نخست وزير ليبي به خاطر ناتواني و شكست در بازسازي ساختار ارتش و برقراري امنيت در كشور، رأي اعتماد ندهند.
وي گفت: در نشست اخير اين شورا، اكثريت 54 نماينده حاضر در اين نشست بر اين اعتقاد بودند كه دولت عبدالرحيم الكيب به خاطر ناتواني و ضعف بركنار شود و رأي اعتماد به آن داده نشود.
اين سخنان در حالي عنوان مي شود كه اخيراً دولت عبدالرحيم به دليل شكست هاي پياپي در مسائل امنيتي كشور مورد انتقاد شديد قرار گرفته است.
از سوي ديگر، «مصطفي عبدالجيل» رئيس شوراي انتقالي ليبي در ديدار با «عبدالعزيز بوتفليقه» رئيس جمهور الجزاير، از هماهنگي دو كشور در سامان بخشيدن به مسائل مرزي خبر داد.
در اين ديدار دو طرف ضمن بررسي مسأله تأمين امنيت مرزها متعهد شدند كه از خاك خود بر عليه كشور همجوار براي خدشه دار كردن تماميت آن استفاده نكنند.گزارش رسانه هاي خبري الجزاير حاكي است؛ مصطفي عبدالجيل در ديدار با بوتفليقه، خواستار استرداد اعضاي خانواده قذافي به ليبي براي محاكمه به جرم حيف و ميل كردن اموال عمومي شد.

 



پيروزي وزير دفاع سابق تيمور شرقي در انتخابات رياست جمهوري

نتايج اوليه دور دوم انتخابات رياست جمهوري كشور نوپاي تيمور شرقي حاكي از آن است كه وزير دفاع سابق اين كشور پيروز انتخابات شده است.
به گزارش (ايسنا) براساس آراي شمارش شده توسط مركز انتخابات تيمور شرقي، «تائور ماتان روآك»، وزير سابق دفاع و چريك سابق اين كشور موفق به كسب 275 هزار و 441 راي يا به عبارتي 23/61 درصد آرا شد، در حالي كه «فرانسيسكو گوترس» معروف به «لو اولو» توانست 174 هزار و 386 راي يا 77/38 درصد آرا مربوط به دور دوم انتخابات رياست جمهوري روز دوشنبه را به دست آورد.
رواك 55 ساله در حالي خود را براي رياست جمهوري تيمور شرقي آماده مي كند كه اين كشور جديدالتاسيس در حال مهيا شدن براي برگزاري مراسم يك دهه استقلال و خروج نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل است.
نتايج انتخابات روز دوشنبه پيش از آنكه رسما اعلام شود بايد توسط دادگاه استيناف مورد بررسي قرار گيرد.
روآك سال گذشته براي شركت در اين انتخابات از سمت وزارت دفاع تيمور شرقي استعفا كرد. وي متعهد شده بود كه در صورت انتخاب شدن خدمت سربازي را اجباري مي كند.

 



پارلمان سودان خواستار شد
مشت آهنين خارطوم عليه تحركات همسايه جنوبي

پارلمان سودان خواستار قطع روابط ديپلماتيك و توسل به زور براي آزادي مناطق اشغالي از همسايه جنوبي خود شد.
به گزارش خبرگزاري ها، پارلمان سودان روز دوشنبه به اتفاق آرا، قطعنامه اي را به تصويب رساند كه در آن دولت سودان جنوبي به عنوان دشمن خوانده شده است.
در بيانيه پارلمان سودان آمده است: دولت سودان جنوبي يك دشمن است و همه بايد با سازمان هاي دولتي سودان جنوبي مانند يك دشمن رفتار كنند.
بر اساس اين گزارش، پس از رأي گيري و تصويب اين قطعنامه، «احمد ابراهيم الطاهر» رئيس پارلمان سودان طي سخناني خواستار براندازي دولت سودان جنوبي شد كه اين واكنش، اعلام صريح جنگ عليه «چوبا» محسوب مي شود.
رئيس پارلمان سودان تأكيد كرد: ما اعلام مي كنيم كه با مبارزه خود با «جنبش آزاديبخش مردم سودان» تا زماني كه به حكومت آن در سودان جنوبي پايان دهيم، ادامه خواهيم داد و همه منابع خود را براي رسيدن به اين اهداف بسيج خواهيم كرد.
اين در حالي است كه ارتش سودان با يورش به عمق خاك سودان جنوبي در روز دوشنبه توانست تأسيسات نفتي «هج ليج» را آزاد كند.
سودان جنوبي نيز كه از هفته گذشته تصرف شهر هج ليج را بدست دارد، مدعي شد، حمله ارتش سودان را دفع كرده است و حملات هوايي آن كشور باعث كشته و زخمي شدن بسياري از غيرنظاميان شده است. سودان جنوبي در 9 ژوئيه و پس از سال ها نزاع با كشور همسايه شمالي خود، اعلام استقلال كرد و از سوي سازمان ملل متحد به عنوان عضو پذيرفته شد.

 



وزير دفاع آمريكا از جت هاي جنگنده استفاده شخصي مي كرد

انتشار خبر رسوايي مالي وزير دفاع آمريكا در مدت كمي پس از افشاي رسوايي مالي «باراك اوباما» جنجال به پا كرد.
هنوز چند ماه از افشاي خبر كمك هاي مالي دو قاچاقچي مكزيكي به باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا با هدف پيروزي در انتخابات رياست جمهوري 2012 نگذشته كه خبر مي رسد «لئون پانتا» وزير دفاع اين كشور نيز به دليل استفاده از اموال دولتي در امور شخصي و تحميل هزينه هاي سنگين به اقتصاد بحران زده آمريكا مجبور به عذرخواهي شده است.
آنطور كه خبرگزاري فرانسه نوشته، «پانتا» مدتهاست آخر هر هفته براي بازگشت به منزلش در كاليفرنيا از هواپيما و جت هاي وزارت دفاع استفاده مي كند. هر يك از اين سفرها براي دولت آمريكا 860 هزار دلار آب خورده است!
انتشار اين خبر در كنار نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري و بحران اقتصادي كافي بود تا موجي از انتقادها عليه دولت نه چندان خوش سابقه اوباما به راه افتد. پس از اوج گرفتن اين انتقادها «پانتا» ديروز لب به اعتراف گشود و از اين كه به افزايش هزينه هاي دولت دامن زده ابراز تاسف كرد. بنا به اعلام رسانه هاي آمريكايي وزير دفاع آمريكا در 18 فروردين سال جاري مجبور شده مبلغ17 هزار دلار به خزانه دولت واريز كند و در عين حال قول داد در آينده مبالغ ديگري را نيز پس بدهد.
به گزارش مهر، هزينه سفرهاي پانتا از آن رو مهم است كه هزينه هاي پنتاگون با يك كاهش چشمگير همراه شده و قرار است ظرف 10سال آينده 487 ميليارد دلار كاهش بيابد از همين رو استفاده از هزينه هاي عمومي براي مصارف شخصي موجب به راه افتادن انتقادات جديدي از مقامات پنتاگون شده است.
در همين رابطه جرج ليتل، سخنگوي پنتاگون گفت: هيچ كس همانند پانتا نمي تواند كاهش بودجه در پنتاگون را حس كند زيرا براساس برنامه ها وي بايد تصميم بگيرد كه روزانه يك ميليارد دلار از هزينه هاي نظامي آمريكا در طي 10 سال آينده كاسته شود.
يك مقام ديگر پنتاگون اما با دفاع از اقدامات پانتا گفت: پانتا مجبور بود تا از هواپيماهاي وزارت دفاع براي سفرهاي شخصي استفاده كند زيرا وي بايد در جريان تمام مكالمات و اطلاعات روز قرار مي گرفت و هيچ كس مايل نيست وزير دفاع تصميمات مهم نظامي را در حالي كه در يك هواپيماي مسافري در كنار ديگر مسافران نشسته اتخاذ كند.
يادآور مي شود، چندي پيش افشاي كمك هاي مالي دو قاچاقچي مكزيكي مواد مخدر به اوباما براي تامين هزينه هاي انتخاباتي سال 2012 نيز به شدت خبرساز شد.
جالب اين كه مقامات آمريكايي پس از انتشار اين خبر تلويحا آن را تاييد كردند.
انتشار خبر رسوايي مالي مقامات آمريكايي با انتشار خبر رسوايي اخلاقي تيم امنيتي اوباما نيز همزمان شده است!
فساد اخلاقي تيم محافظان شخصي اوباما دامنه رسوايي هاي كاخ سفيدنشينان را بيش از پيش گسترانيده است.
داستان از اين قرار است كه وقتي پيش از سفر اوباما به كلمبيا تيم امنيتي وي براي آماده كردن مقدمات ورود رئيس جمهور به اين كشور سفر كرده بودند، چندين زن بدكاره را نيز به همراه برده بودند.
«رون كسلر»، نويسنده اي كه اين رسوايي اخلاقي را افشا كرده آن را «بدترين رسوايي تاريخ سرويس امنيتي آمريكا» نام نهاده است.
«دارال ايزا»، نماينده كنگره آمريكا نيز با تاكيد بر اين كه «اين اقدامات پيش از اين هم سابقه داشته» گفت: چنين اتفاقي اگر سابقه نداشت، اتفاق نمي افتاد. ما پيش از اين هم راجع به چنين رخدادهايي شنيده بوديم. انتشار تصاوير ميگساري خانم «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا در يك كلوب شبانه در كلمبيا، آخرين مورد از اين رسوايي هاي پي درپي مقامات آمريكايي است كه روز دوشنبه خبرساز شد.
به نظر مي رسد تا رسيدن زمان انتخابات رياست جمهوري باز هم خبرهايي از رسوايي هاي اخلاقي و مالي كاخ سفيدنشينان منتشر شود!

 



تلاش براي شكست طرح كوفي عنان
سومين كنفرانس موسوم به دوستان سوريه توسط دشمنان سوري ها در پاريس

دشمنان سوريه در كنفرانس سوم «دوستان سوريه» در فرانسه گردهم آمدند تا بي توجه به تلاش هاي كوفي عنان براي حل بحران سوريه، تحريم هاي اقتصادي عليه سوريه را تشديد كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نزديك به 57 كشور كه تاكنون در دو نشست ضدسوري تحت نام انحرافي «دوستان سوريه» در تونس و تركيه گرد هم آمده اند، ديروز نيز در پاريس نشست برگزار كردند.
پس از كنفرانس استانبول كه حدود دو هفته گذشته برگزار شد، نمايندگان كشورهاي مختلف از جمله مديران سياسي وزارت خارجه هاي حدود 57 كشور در پاريس گردهم آمدند اما اين نشست پشت درهاي بسته برگزار شد.
برخلاف دو نشست قبل كه در هياهوي رسانه اي برگزار شد اما كمترين نتيجه را براي جبهه غرب عليه سوريه به همراه داشت، اين نشست تقريبا در سكوتي رسانه اي برگزار شد و پيش بيني مي شود با توجه به موفق نبودن طرح هاي متعدد عليه سوريه، اين نشست هم بي نتيجه باشد.
كنفرانس دوستان سوريه در حقيقت با همگرايي سه محور برگزار مي شود: اول محور آمريكا و متحدان وابسته اين كشور؛ دوم اتحاديه اروپا و دوستان آن و سوم اتحاديه عرب و دولت هاي عربي وابسته به جبهه غربي.
اين نشست در پاريس، به رياست مغرب و فرانسه، مديران سياسي كشورهاي اتحاديه اروپا برگزار شد؛ تاكنون اتحاديه اروپا هفت بار پياپي موجي از تحريم و اقدامات اقتصادي عليه ده ها شخصيت از هسته اصلي نظام سوريه به راه انداخته است كه در رأس آن بشار اسد رئيس جمهور سوريه، ماهر اسد برادر او، رامي مخلوف تاجر نزديك به دولت سوريه و برخي وزراء و تاجران و شركت هايي است كه به حيات اقتصادي سوريه كمك مي كنند.
اين نشست در حالي صورت گرفت كه مك كين سناتور جمهوري خواه آمريكا از دولت اين كشور خواست تا شورشيان سوريه را مسلح كند.
وي طي سخناني اظهار داشت كه تنها راه سقوط نظام بشار اسد تجهيز مخالفان دولت است.
از سوي ديگر در حالي كه با ورود نخستين گروه از ناظران بين المللي به سوريه ماموريت اين ناظران براي بررسي آتش بس آغاز شده است، بان كي مون از مخالفان سوري خواست تا همكاري هاي لازم را براي اجراي طرح كوفي عنان انجام دهند.
دولت چين نيز از همه طرف ها در سوريه خواست از تلاش هاي كوفي عنان و تداوم آتش بس حمايت كنند.

 



پارلمان اردن به حذف اسلامگرايان از صحنه سياسي راي داد

پارلمان اردن با تصويب قانون جديد احزاب، اسلامگرايان را از صحنه سياسي كشور حذف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، پس از ماه ها كش و قوس در زمينه تصويب قانون جديد احزاب اردن، در حالي كه شهروندان و احزاب انتظار بهبود وضعيت سياسي در كشور را داشتند، پارلمان اردن با تصويب قانوني همه را بهت زده كرد.
براساس تصميم پارلمان اردن، از اين پس احزابي كه بر مبناي ديني تاسيس شده اند، اجازه فعاليت در كشور را نخواهند داشت.
اين بدان معناست كه حزب جبهه عمل اسلامي اردن (شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين) به عنوان بزرگترين و مهم ترين حزب اردن، از اين پس اجازه فعاليت نخواهد داشت.
با اين اقدام پارلمان كه با اشاره شاه اردن انجام شد، دولت و پارلمان عملا مقابل مردم قرار گرفتند.
«محمود خرابشه» رئيس كميسيون حقوقي پارلمان اردن در همين رابطه گفت: تعديل صورت گرفته بر روي قانون احزاب، شامل حزب جبهه عمل اسلامي نيز مي شود و اين حزب يا بايد نام خود را تغيير دهد و يا منحل خواهد شد.

 



آغاز هفته اعتراضات مردمي براي آزادي نويسندگان در عربستان

فعالان حقوقي و سياسي عربستان از آغاز هفته اعتراضات براي آزادي زندانيان اهل قلم در شرق اين كشور خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «التغيير»، گروه ها و جريان هاي معارض در اقدامي هماهنگ با صدور بيانيه اي آغاز فعاليت هاي هفته زندانيان قلم در مناطق شرقي عربستان را اعلام كردند.
بر اساس اين گزارش، فعالان عربستاني هدف از برگزاري هفته موسوم به زندانيان قلم را اعتراض به اقدام رژيم آل سعود در بازداشت نويسندگان مناطق شرقي اعلام كردند.
اين در حالي است كه افراد بازداشت شده هنوز به صورت قانوني جرم آنها به اثبات نرسيده و تفهيم اتهام نيز نشده اند، اما به دليل حمايت از خواسته هاي مردمي و برگزاري تظاهرات مسالمت آميز در زندان به سر مي برند.
در اين بيانيه به مناسبت سالگرد بازداشت «نذير الماجد و زكريا آل صفوان دو نويسنده عربستاني توسط نيروهاي امنيتي آل سعود- از سرنوشت آنها ابراز نگراني شده است. فعالان حقوقي و سياسي عربستان در بيانيه خود خاطرنشان كردند كه در روزهاي پاياني آخر هفته در همبستگي با نويسندگان زنداني دست به تظاهرات خواهند زد.اعتراض هاي مردمي در عربستان از سال گذشته ميلادي تاكنون در بيشتر مناطق شرقي عربستان از جمله قطيف، العواميه و الربيعه برگزار شده است و رژيم آل سعود با توسل به زور علاوه بر شهادت و مجروح كردن بسياري از مردم، تعداد زيادي از مخالفان را بازداشت و روانه زندان كرده است.از سوي ديگر درخواست يك شاهزاده سعودي براي برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي با واكنش هاي تندي از سوي مخالفان آل سعود روبرو شد.«نايف بن احمد بن عبدالعزيز» آل سعود به تازگي در مقاله اي در يكي از مجلات نظامي آمريكا به تعريف و تمجيد از شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي پرداخته و فلسطيني ها و اعراب را به برقراري ارتباط با اسرائيلي ها از طريق وسايل ارتباط جمعي از جمله اينترنت فرا خوانده است.
همچنين فواد ابراهيم منتقد عربستاني در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: چنين درخواستي از شاهزاده عربستاني عجيب نيست، زيرا رژيم آل سعود تاكنون دو طرح را براي سازش با اسرائيل پيشنهاد كرده است.به گفته اين منتقد آل سعود، عربستان و اسرائيل با يكديگر همكاري استراتژيك دارند و براي تأمين منافع مشترك خود تلاش مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14