(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه ۳۰  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۷

رحيمي خبر داد آرم طرح ترافيك سال 90 از شنبه بي اعتبار است
چمران در گزارشي از علت آبگرفتگي خط 4 مترو: ديواره هاي كانال هاي آب پايتخت قابل اعتماد نيست
وزش باد با سرعت 90 كيلومتر بر ساعت در تهران
حوادث كوتاه از كشور
عرضه كارت بليت الكترونيك در كيوسك هاي روزنامه فروشي
نامگذاري يك بوستان به نام شهيد احمدي روشن
رويدادهاي خارجي
تهيه 176 طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده
دختر گمشده را شناسايي كنيد
فعاليت 350 فروشگاه اينترنتي مجاز در كشور
رانش زمين در علي آباد كتول
در دلگان صورت گرفت كشف محموله 600 ميليون ريالي قاچاق احشام
فرمانده مرزباني ناجا: كشفيات مواد مخدر در ايران چند برابر استاندارد جهاني است
نجات 5 كوهنورد در كوه هاي ماسوله
قديمي ترين انجيل
رقص و ميگساري كلينتون در كافه هاوانا



رحيمي خبر داد آرم طرح ترافيك سال 90 از شنبه بي اعتبار است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ممنوعيت تردد خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك سال 90 در پايتخت از روز شنبه خبر داد.
سردار حسين رحيمي روز سه شنبه در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه مهلت اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 90 برابر اعلام قبلي تا پايان فروردين ماه سال جاري بنا به درخواست شهرداري تهران تمديد شده بود، افزود: بر اين اساس از ابتداي روز شنبه دوم ارديبهشت ماه سال جاري تردد خودروهاي فاقد آرم طرح ترافيك سال 91 به هر شكل در داخل محدوده طرح ترافيك تهران ممنوع است.
وي تأكيد كرد: به مأموران راهنمايي و رانندگي ابلاغ شده است كه با خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك قديم از روز شنبه برخورد كنند از سوي ديگر اين خودروها در صورت ورود به طرح به ازاي هر ساعت مبلغ 20 هزار تومان توسط دوربين هاي نظارتي اعمال قانون مي شوند.
وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور درخصوص راه اندازي سرويس هاي ادارات در تهران از سال جاري گفت: متأسفانه در اكثر ادارات دولتي و دستگاه ها اين سرويس ها راه اندازي نشده اند كه همين امر ضمن افزايش تردد خودروهاي تك سرنشين در پايتخت منجر به افزايش آلودگي هوا و متعاقباً افزايش بار ترافيك معابر شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه اين مصوبه در سال گذشته از سوي شوراي عالي ترافيك به استانداري و تمامي دستگاه هاي ذيربط ابلاغ شده است، تأكيد كرد: بر اين اساس تمامي دستگاه ها و ادارات دولتي در تهران مكلفند نسبت به راه اندازي مجدد سرويس هاي كاركنان خود اقدام كنند كه بررسي هاي پليس در اين خصوص حكايت از آن دارد كه اكثر اين دستگاه ها اين مصوبه را اجرا نكرده اند.
وي با درخواست از تمامي دستگاه هاي دولتي و ادارات در تهران مبني بر اجراي اين مصوبه گفت: قطعاً پليس راهور تهران در جلسه آتي شوراي عالي ترافيك كشور گزارش دستگاه هاي متخلف را در اين خصوص ارائه كرده و مسئولان اين دستگاه ها بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.

 



چمران در گزارشي از علت آبگرفتگي خط 4 مترو: ديواره هاي كانال هاي آب پايتخت قابل اعتماد نيست

رئيس شوراي شهر تهران با غير قابل اعتماد خواندن ديواره كانال هاي آب پايتخت از شهرداران مناطق خواست كه به اين كانال ها سركشي و بازديد كنند.
مهندس مهدي چمران صبح ديروز در جلسه شوراي شهر با اشاره به آبگرفتگي خط 4 مترو گفت: اين حادثه در كانالي موازي با اتوبان كرج رخ داد و به دليل سست بودن پنل هايي بود كه آب رودخانه و كانال را از مسير مترو جدا مي كرد.وي با اشاره به فعاليت شهرداري در مهار آب گفت: تلاش هاي شبانه روز در اين خصوص انجام شد و حتي جان شهردار در هنگام برگشت يك دستگاه جرثقيل به خطر افتاده بود.
چمران تأكيد كرد: ديواره هاي كانال هاي آب پايتخت چندان قابل اعتماد نيست و شهرداران مناطق بايد از تمامي آنها بازديد كنند.
بيادي در پاسخ به انتقادات گفت: ميزان باران بيش از ظرفيت جوي هاي تهران بود اما اين حادثه مي توانست تلفات جاني داشته باشد كه با حضور به موقع مديريت شهري هيچ اتفاق جاني رخ نداد.
مهدي چمران نيز در اين جلسه تأكيد كرد: علت يابي اين حادثه در دستور كار شورا قرار گرفته است.
شكيب: پروژه تكميل كانال هاي جمع آوري آب هاي سطحي
در اولويت شهرداري نيست
حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران هم يكي از دلايل آبگرفتگي خط 4 مترو را خاكبرداري براي ايجاد مجتمع ايستگاهي در حاشيه خط 4 دانست و افزود: اين مجتمع فاصله زيادي با جداره كانال نداشته است و سبب شده پس از بارش سيل آساي باران جداره كانال شكسته شده و آب در مسير تونل مترو ادامه حركت دهد.
رئيس كميسيون عمران شورا شيب معكوس تر تونل توحيد را سبب توقف آب دانسته و گفت: ميزان خسارت به دليل عدم تخليه آب هنوز مشخص نيست اما با توجه به تخريب تجهيزات الكترونيكي بايد رقم بسيار بالايي برآورد شود.
وي ادامه داد: پس از پايان عمليات تخليه آب بايد دوباره زيرساخت ها و ريلگذاري ها انجام شود تا امنيت ايستگاه ها تضمين شود.
شكيب تأكيد كرد: تلاش هاي شهرداري براي مقابله با بحران جاي تشكر دارد اما بخشي از مديريت بحران پيشگيري و مقابله است. متأسفانه با هر بارندگي در تهران شهروندان دچار مشكلات جدي مي شوند و ما هر سال ادعا مي كنيم اين بارش در چند سال گذشته بي سابقه بوده است.
وي با انتقاد از بي توجهي به پروژه هاي جمع آوري آب هاي سطحي گفت: شورا در دوره دوم و سوم توجه بسياري به پروژه تكميل كانال هاي جمع آوري آب هاي سطحي كرده است و بودجه آن را از 20 ميليارد به 100 ميليارد افزايش داده اما اين تصور است كه اين پروژه از پروژه هاي اولويت دار شهرداري خارج شده و محاسبات ما نشان مي دهد كمتر از 15 ميليارد تومان در اين زمينه هزينه شده است.
مسئولين شهري
بايد جوابگو باشند
محمد رضا محمودي معاون عمران استاندار تهران هم با انتقاد از بي توجهي شهرداري به لايروبي كانال هاي آب گفت: خسارت هاي ناشي از بارندگي در تهران صدها ميليارد تومان مي باشد.
وي افزود: آب هاي جمع شده در داخل خط هنوز تخليه نشده و احتمال خطر ريزش وجود دارد.
محمودي با اشاره به شكسته شدن يكي از ديوارهاي كانال در منطقه كن گفت: علت اصلي اين خسارت لايروبي نشدن كانال ها بوده و خدمات شهري بايد قبل از آغاز بارندگي ها اين كانال ها را لايروبي مي كرد و متأسفانه اين اقدام صورت نگرفته و به علت بالا بودن حجم آب ديوار يكي از كانال ها شكسته و اين خسارت ها به بار آمده است.
وي افزود: در زمان مديريت سابق مترو ديواري در كنار ديوار مترو شهيد ستار ي(بلوار فردوس) كشيده شده اما از آنجا كه اين ديوار از مقاومت كافي برخوردار نبوده و چون كانال ها كشش آب را نداشتند باعث شكسته شدن ديوار كانال و ورود آب به ايستگاه اكباتان وارد خط 4 مترو شده است.

 



هواشناسي از ريزش باران و تگرگ در 15 استان كشور خبر داد
وزش باد با سرعت 90 كيلومتر بر ساعت در تهران

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش باران، تگرگ و گرد و خاك در حداقل 15 استان كشور هشدار داد و گفت: وزش باد شديد همراه با رگبار و رعد و برق در تهران ادامه مي يابد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، گفت: به سبب افزايش سرعت وزش باد در عراق، گرد و خاك در مناطق مرزي استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان سبب كاهش ديد شده است.
وي از بارش باران، تگرگ و وزش باد در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، همدان، لرستان، مركزي، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان و سپس در خراسان رضوي و شمال سمنان خبر داد و گفت: بارشها فردا در استانهاي كرمان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان از شدت بيشتري برخوردار است. از اين رو آب گرفتگي معابر عمومي و خسارت به محصولات باغي در اين مناطق پيش بيني مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اين كه در روزهاي پيش به سبب ذوب برف و بارش ها رودخانه ها پر آب شده اند، خاطر نشان كرد: در مناطق ياد شده احتمال تشديد اين وضعيت و بالا آمدن آب رودخانه ها نيز وجود دارد.
وي گفت: براساس نقشه هاي پيش يابي امروز در شمال غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس، نواحي مركزي، سواحل شمالي، شمال شرق، شرق، در دامنه هاي جنوبي البرز و جنوب شرق كشور ابرناكي، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ است كه از بعدازظهر به تدريج در نيمه غربي قطع ولي در نيمه شرقي ادامه خواهد داشت همچنين از بعدازظهر امروز و طي فردا پنجشنبه بارش ها در جنوب شرق كشور بويژه جنوب سيستان و بلوچستان و هرمزگان شديد خواهد بود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرد:امروز آسمان تهران كمي ابري در بعدازظهر همراه با افزايش ابر و بارش هاي پراكنده باشد و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 12 و 21 درجه سانتيگراد بالاي صفر برسد همچنين فردا نيز براي پايتخت آسماني نيمه ابري در ارتفاعات با افزايش ابر پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 15 و 25 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
وزش باد شديد در تهران
وزش باد شديد ديروز در تهران موجب شكسته شدن تعدادي از درختان پايتخت شد.
به گزارش خبرگزاري ها، تعدادي درخت در شهرك ولي عصر، افسريه، بلواركشاورز و اكباتان بر اثر وزش بادي كه 90 كيلومتر بر ساعت سرعت داشت شكست، همچنين سقوط تعدادي درخت در خيابانهاي حافظ و پل چوبي اين دو خيابان را مسدود كرد.
بنابراين گزارش، به تعدادي از خودروها نيز خسارت وارد شده است.
مهندس داود براتي معاون حفاظت و پيشگيري سازمان آتش نشاني نيز ضمن هشدار به شهروندان توصيه كرد: همچنان از پارك و توقف خودروها در كنار درختان و ساختمان هاي نيمه كاره خودداري كنند.
همچنين عليرضا علوي در گفتگو با مهر با اعلام آماده باش نيروهاي آتش نشاني در مقابل حوادث احتمالي باد شديد پايتخت گفت: حادثه خاصي رخ نداده است.
توفان حركت قطار
زاهدان - تهران را لغو كرد
مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: حركت قطارهاي مسافري در مسير زاهدان - كرمان - تهران به دليل وزش باد شديد و توفان شن لغو شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي، مصطفي داوودي اظهار داشت: حركت قطارهاي مسافري زاهدان - كرمان - تهران ديروز به دليل وزش باد شديد و توفان شن كه سبب كاهش ديد افقي، افزايش گرد و خاك و هجوم شن هاي روان و دپو شدن ماسه بر روي ريل در بخش هايي از خط آهن زاهدان - كرمان شده بود لغو شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

خسارت هاي باراني
سرويس شهرستان ها: به گزارش خبرنگاران كيهان در طبس و نائين، بارش باران و تگرگ خسارت هايي را به كشاورزان اين دو شهرستان وارد كرده است. بارش باران و تگرگ به 23 روستاي بخش مركزي شهرستان طبس بالغ بر 11ميليارد و 760 ميليون ريال خسارت وارد كرده است. خسارت وارده به 150هكتار از مزارع اين شهرستان به صورت 100درصد گزارش شده است. همچنين تگرگ و سيل بيش از 4 ميليارد ريال خسارت به بخش كشاورزي شهرستان نائين وارد كرده است.
دستگيري كابل دزدها
مراغه- خبرنگار كيهان: در پي سرقت كابل هاي برق در شهرستان مراغه پليس بعد از كنترل، نامحسوس موفق به دستگيري دو سارق شد متهمان پس از دستگيري به سرقت چهار فقره كابل و دو خانه باغ در اين شهرستان اعتراف كردند. از سارقان يك دستگاه موتورسيكلت سرقتي نيز كشف و ضبط شد.
كشف كولر و پارچه قاچاق
بوشهر- خبرگزاري فارس: مأموران انتظامي شهرستان ديلم موفق شدند تعداد 171دستگاه كولر دو تكه به ارزش تقريبي 2ميليارد ريال كشف و ضبط كنند. ماموران انتظامي شهرستان دشتستان نيز در بازرسي خودروهاي عبوري از يك كاميون ولوو تعداد 334 طاقه بزرگ خارجي به ارزش 3ميليارد و 500 ميليون ريال كشف و ضبط كردند همچنين از كاميون ديگري نيز 306 طاقه پارچه خارجي به ارزش 3ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.
زلزله در قير و كارزين
فارس- خبرگزاري فارس: براساس اعلام مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران زمين لرزه اي به بزرگي 2/4 ريشتر قيرو كارزين در استان فارس را لرزاند. اين زلزله خسارت جاني در پي نداشته است اما در بعضي نقاط باعث تخريب و خسارت 10درصدي ساختمانها خصوصاً در مناطق روستايي شده است. اين دومين باري است كه در سال جاري زلزله مردم اين شهرستان را به وحشت انداخته است.
برخورد پرايد با پژو
زاهدان- خبرنگار كيهان: برخورد خودرو پژو 206با پرايد در يكي از ميادين شهرستان خاش 6 كشته و مجروح برجا گذاشت. در اين حادثه راننده خودرو پرايد و يك سرنشين ديگر آن بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند و بقيه سرنشينان مصدوم نيز به بيمارستان منتقل شدند.
فوتساليست ها به مسابقه نرسيدند
برازجان- خبرنگار كيهان: 2 برادر كه براي مسابقات فوتسال به همراه دوست ديگرشان سوار بر خودرو پرايد عازم محل مسابقه بودند با يك كاميون كمپرسي برخورد مي كنند در اين حادثه هر 3 جوان جان خود را از دست مي دهند علت حادثه سرعت زياد و انحراف از مسير گزارش شده است.

 



عرضه كارت بليت الكترونيك در كيوسك هاي روزنامه فروشي

فروش كارت بليت هاي الكترونيك بزودي در كيوسك هاي روزنامه فروشي عرضه مي شود.
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي شركت واحد اتوبوسراني از اين پس كارت بليط الكترونيك در تمامي كيوسك هاي روزنامه فروشي شهر تهران به فروش مي رسد.

 



نامگذاري يك بوستان به نام شهيد احمدي روشن

شهردار منطقه 7 از نامگذاري يك بوستان در ميدان سبلان به نام شهيد احمدي روشن خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 7، رمضان ميرعباسي گفت: اين بوستان در فضايي بالغ بر 2500مترمربع احداث شده و از امكاناتي چون زمين چمن، زمين بازي، آبنما و... برخوردار است.
وي افزود: دو آبنماي اين بوستان با استفاده از المان هاي هندسي و فرم هاي جديد طراحي و بوسيله كامپوزيت هاي آيينه اي به اجرا درآمده است.
ميرعباسي، به اجراي نقاشي ديواري در ديواره هاي جانبي اين بوستان نيز اشاره كرد و ادامه داد: در اين نقاشي هاي ديواري به طول 675 متر، چشم اندازهاي طبيعي نواحي روستايي ايران به تصوير كشيده شده است.
وي با بيان اينكه بوستان احمدي روشن از ورودي خيابان قدوسي و رمپ ورودي بزرگراه صيادشيرازي به ميدان سبلان، چشم انداز زيبايي ايجاد كرده است، گفت: با افتتاح اين بوستان تعداد بوستان هاي منطقه به 54 مورد مي رسد.

 



رويدادهاي خارجي

شيلي لرزيد
زلزله اي به قدرت 5/6 ريشتر صبح ديروز پايتخت شيلي را به لرزه درآورد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه الجزيره، موسسه زمين شناسي آمريكا اعلام كرد زمين لرزه اي به مقياس 5/6 ريشتر ساعات اوليه ديروز شهر سانتياگو پايتخت شيلي را لرزاند.
بنابر اين گزارش، مركز اين زمين لرزه در 116 كيلومتري شمال غرب پايتخت و در عمق 9/25 كيلومتري سطح زمين بوده است.
الجزيره افزود: تاكنون گزارشي درباره ميزان تلفات و خسارات ناشي از اين زلزله در شهر سانتياگو و نواحي اطراف آن گزارش نشده است.همچنين شركت دولتي «كودلكو» اعلام كرد معادن پايتخت شيلي كه از لحاظ ايمني در سطح پاييني قرار دارند، دچار آسيب و تخريب نشده اند.بنا به اين گزارش موسسه ژئوفيزيك آمريكا همچنين از وقوع زمين لرزه 7 ريشتري در سواحل شمال شرقي گينه نوپاپوا خبر داد.از شمار تلفات و يا خسارات گزارشي اعلام نشده است.

 



تهيه 176 طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به تهيه 176 طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري در سال جاري، گفت: ورود انبوه سازان در بافتهاي فرسوده امري مهم و ضروري براي نوسازي بافت است.
مجيد كيان پور در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه طرح هاي بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده متناسب با طرح تفصيلي هر شهر در محدوده بافت هاي فرسوده شهري تهيه مي شود، اظهار كرد: نوسازي بافت هاي فرسوده بايد به گونه اي باشد كه انجام كار با كيفيت در آن حرف اول را بزند.
وي ادامه داد: اگر قرار باشد كه پس از نوسازي بافت هاي فرسوده شاهد بافت نفوذناپذير يا واحد مسكوني ريزدانه باشيم همانند اين است كه در آن منطقه اصلا نوسازي صورت نگرفته است.
معاون وزير راه و شهرسازي همچنين بر اهميت ورود انبوه سازان براي نوسازي بافت هاي فرسوده تاكيد كرد.
مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري به آموزش ساكنان در محدوده بافت هاي فرسوده شهري تاكيد و تصريح كرد: سال 91 شركت هاي عمران و مسكن سازان سراسر كشور طرح آموزش چهره به چهره در سطح مناطق فرسوده شهري را با جديت بيشتر پيگيري خواهند كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در سال جاري بايد صداي نوسازي را به گوش سرمايه گذاران، سازندگان و مالكان واحدهاي فرسوده برسانيم آنگاه مي توانيم اميدوار باشيم بافت هاي فرسوده شهري با سرمايه و مشاركت مردم نوسازي خواهد شد.
كيان پور در پايان به برگزاري نخستين كارگروه منطقه اي بهسازي مناطق نابسامان شهري كشورهاي آسيا - اقيانوسيه در كشورمان اشاره كرد و گفت: تيرماه امسال اين كارگروه به دعوت ايران جهت برگزاري اولين نشست تخصصي كارگروه منطقه اي به ايران سفر مي كنند.

 



دختر گمشده را شناسايي كنيد

پليس آگاهي تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در صورت داشتن اطلاع از دختري 7 ساله كه چندي است از خانه خارج و ديگر مراجعت نكرده پليس را ياري رسانند.
در روز 14 دي ماه سال گذشته فردي با مراجعه به كلانتري 108 نواب به ماموران اعلام كرد كه دخترش از چند روز پيش از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور هاشميان، داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
پدر «زهرا» فقداني در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در حدود چند روز پيش بود كه دختر 7 ساله ام به نام زهرا در ساعت 10 از منزل خارج شد و از آن زمان ديگر به منزل مراجعه نكرده است.
براساس اين اظهارات، زهرا در زمان خروج از منزل، علاوه بر روسري سبز رنگ، لباس قرمز و يك شلوار نارنجي رنگ به تن داشته و با كفش هاي كتاني قرمز نيز از خانه خارج شده است.
كارآگاهان اداره يازدهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده با توجه وضعيت مالي خانواده دختر فقداني كه پدرش كارگر يك شركت توليدي است، احتمال هرگونه آدم ربايي جهت اخاذي را اندك دانسته ضمن آنكه، در طي اين مدت نيز هيچگونه تماس و يا درخواستي در اين خصوص با والدين زهرا انجام نگرفته است.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه افزود: از كليه شهروندان كه موفق به شناسايي فقداني شده و اطلاعاتي در خصوص وي دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055511 در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



فعاليت 350 فروشگاه اينترنتي مجاز در كشور

معاون فن آوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال بودن 350 فروشگاه اينترنتي مجاز در كشور خبر داد.
محمد صادق مفتح افزود: ما به دنبال يكسري زيرساخت بوديم و در همين راستا امضاي الكترونيكي را راه اندازي كرديم و فراگير بودن و در اختيار عام قرار دادن اين امضاي الكترونيكي از جمله اقدامات بوده است.
وي ادامه داد: نظارت بر سايت هاي ارائه دهنده خدمات الكترونيكي نيز اقدام ديگر بوده است.
مفتح ادامه داد: بنگاه هاي فراواني در جهت فروش كالا و خدمات به مردم ايجاد شده اند و فروشگاه هاي اينترنتي مورد شناسايي قرار گرفته اند و حتي براي خود اتحاديه اي تشكيل داده اند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازي 3 پروژه الكترونيك مربوط به وزارت نفت به عنوان يكي از بزرگ ترين خريداران و فروشندگان كالا در كشور اضافه كرد: براي كاهش هزينه ها ناچار هستيم تجارت الكترونيكي را دنبال كنيم و در آينده اي نه چندان دور اگر كشور مجهز به تجهيزات تجارت الكترونيكي نباشد، امكان تجارت الكترونيكي را نخواهيم داشت.
وي گفت: هدف امسال اين است كه همه دستگاه هاي اجرايي به شبكه ملي اطلاعات وصل شود و امسال سال جهش حوزه هاي تجارت و اقتصاد الكترونيكي است و اميدواريم به اين هدف برسيم.
وي هم چنين گفت: در پايان برنامه پنجم قرار است 60درصد خانوارها به پهناي باند اينترنت دسترسي داشته باشند و در پايان سال 1391 همه دستگاه هاي دولتي بايد به شبكه اطلاعات ملي متصل باشند.

 



رانش زمين در علي آباد كتول

رانش زمين در روزهاي اخير در روستاي «چه جا» شهرستان علي آباد كتول سبب شد منازل روستائيان و جاده مواصلاتي اين روستا تخريب و برخي درختان از ريشه كنده شود.

 



در دلگان صورت گرفت كشف محموله 600 ميليون ريالي قاچاق احشام

زاهدان- خبرنگار كيهان:
سرپرست انتظامي شهرستان دلگان از توقيف يك محموله احشام قاچاق به ارزش تقريبي 600 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.
سرگرد حسين احمدي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني پليس در تشريح اين خبر گفت: مأموران گشت يگان امداد اين شهرستان با اقدامات اطلاعاتي از عبور كاروان خودرويي حامل احشام قاچاق در يكي از محورهاي دلگان باخبر شدند.
وي ادامه داد: مأموران مسير تردد آنها را زير نظر قرار دادند تا اينكه دو دستگاه كاميون به مأموران نزديك و به محض مشاهده ماموران با سرعت از محل متواري شدند.
سرپرست انتظامي شهرستان دلگان گفت: مأموران به تعقيب كاميون هاي مزبور پرداخته و موفق شدند خودروها را متوقف و در بازرسي از آنها تعداد 37 رأس گاو خارجي به ارزش تقريبي 600 ميليون ريال را كشف و ضبط كنند.
گفتني است، در اين رابطه دو نفر دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.

 



فرمانده مرزباني ناجا: كشفيات مواد مخدر در ايران چند برابر استاندارد جهاني است

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: ميزان كشفيات مواد مخدر در جمهوري اسلامي ايران چند برابر استاندارد جهاني است.
سردار حسين ذوالفقاري» در گفت وگو با ايرنا، افزود: از نظر استانداردهاي جهاني معمولاً 10درصد مواد مخدر از سوي نيروهاي امنيتي و انتظامي در كشورهاي جهان كشف و ضبط مي شود.
وي با بيان اينكه در سال گذشته نيروي انتظامي در مرزهاي شرقي و در مسير ترانزيت داخل كشور بيش از 430 تن انواع مواد مخدر سنتي كشف كردند، گفت: براساس اظهارات كارشناسان، مواد مخدر كشف شده در ايران در مقايسه با ديگر كشورهاي جهان چندين برابر است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره گزارش كميته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل مبني بر ورود و ترانزيت سالانه يك هزار تن مواد مخدر سنتي از ايران، گفت: اگر اين آمار دقيق باشد بازهم نيروي انتظامي ايران در سال 1390 حدود 43 درصد اين مواد را كشف كرده است كه تقريباً چهار و نيم برابر استاندارد جهاني كشفيات پليس است. اين آمار نيز موفقيت ايران در مبارزه با مواد مخدر را تائيد مي كند.

 



نجات 5 كوهنورد در كوه هاي ماسوله

رشت- خبرنگار كيهان:
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان از نجات پنج كوهنورد در كوه هاي ماسوله خبر داد.
جمشيد محمدي گفت: در پي مفقود شدن پنج نفر از كوهنوردان در كوه هاي ماسوله، تيم هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر گيلان بلافاصله به منطقه مذكور اعزام شدند.وي با اشاره به اينكه كوهنوردان مذكور در كوه هاي ماسوله گرفتار بهمن شده بودند افزود: با انجام عمليات تخصصي امداد و نجات اين افراد از مرگ رهايي يافتند.

 



قديمي ترين انجيل

كتابخانه بريتانيا با هزينه اي 9 ميليون پوندي، نسخه اي از يك انجيل دست نويس و باستاني متعلق به قرن هفتم ميلادي را خريد.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، اين كتاب كه با وجود قدمت چند صدساله خود همچنان شكل ظاهري سالمي دارد و قديمي ترين كتاب اروپايي شناخته شده و به زبان لاتين است از بنياد مسيحيان بريتانيا خريداري شده است.
ابعاد اين كتاب 96 در 136 ميلي متر است و پوششي از چرم قرمز رنگ دارد. به گفته كارشناسان، اين كتاب در سال 687 ميلادي نوشته و در تابوت «كوتبرت قديس» گذاشته شد، اما پس از نبش قبر وي در سال 1104 به كليساي دورهام انتقال يافت.
مقامات كتابخانه بريتانيا اعلام كردند تمام بخش هاي اين كتاب مانند قسمت هاي دوخت و دوز شده و صفحات آن همچنان سالم مانده است و اطلاعات تازه اي را درباره ساكنان 1300 سال گذشته اين سرزمين در اختيار پژوهشگران قرار خواهد داد.
اين كتاب به زودي در كتابخانه بريتانيا به نمايش درخواهد آمد و سال آينده به دورهام منتقل خواهد شد.

 



رقص و ميگساري كلينتون در كافه هاوانا

هيلاري كلينتون كه به كلمبيا سفر كرده شبي را در كافه هاوانا به رقص و ميگساري پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ كلينتون در حالي در كلمبيا به رقاصي پرداخت كه رسوايي اخلاقي برخي افسران و ماموران سرويس مخفي آمريكا كه تيم محافظتي اوباما را در اجلاس كلمبيا تشكيل مي دادند، جنجال آفرين شده است. در اين ماجرا 11 مامور ويژه و افسران نظامي از جمله دو سرپرست با چند روسپي ارتباط داشتند و حتي آنها را به هتل محل اقامت خود آورده بودند كه خلاف مقررات امنيتي سرويس مخفي آمريكاست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14