(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20191 

حديث دشت عشق
پايان هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر سپاهان فرار كرد تراكتور به استقلال رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال تقابل تازه واردها با مدعيان براي رسيدن به فينال
ولاسكو پيش بيني چنين برنامه ريزي را در مسابقات واليبال انتخابي المپيك كرده بود
شروع با كره جنوبي، پايان با ژاپن
رئال با فتح ال كلاسيكو به قهرماني نزديك شد مورينيو ياد گرفته بود ال كلاسيكو را ببرد
ادامه زمان دزدي حدادي از كادر فني ممفيس!
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حسن صلاحي»
اولين شهيد روستاي برزك
طلبه صالح و مجاهد مدرسه آيت الله يثربي، روستازاده اي بود كه در رنج و مشقت و در خانواده اي متدين و با معرفت رشد يافته بود. او كه علاقه وافري به مكتب اهل بيت(ع) داشت با راهنمايي يكي از برادران روحاني به حوزه رفت و هنگامي كه با معارف اسلامي آشنا شد، نفرت خود را از ظلم و بيدادگري رژيم پهلوي اعلام و مبارزات خود را شروع كرد و توانست چندين بار از مهلكه و دام مزدوران رژيم شاه فرار كند. زماني كه دشمن غدار بعثي به كشور اسلامي حمله ور شد، او به عنوان مدافعي سرسخت به گيلان غرب رفت تا در امر تبليغ دين و امور رزم، به رزمندگان ياري رساند. در گيلانغرب به دوستانش گفت: براي تبليغ، برادران ديگر هستند و من بايد به خط مقدم بروم. رفت و در يك درگيري سخت در «تنگه كورك» بر اثر اصابت تير به قلبش به كاروان شهيدان پيوست. او اولين شهيد روستاي برزك كاشان بود كه شهادتش موجي در روستا ايجاد كرد، چنانچه افراد بسياري به جبهه اعزام شدند. طلبه بسيجي شهيد «حسن صلاحي» سال 1342 در كاشان متولد شد و در 25/9/1360 در منطقه تنگه كورك به شهادت رسيد.

 



پايان هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر سپاهان فرار كرد تراكتور به استقلال رسيد

پيروزي با ارزش سپاهان در اهواز مقابل فولاد، توقف استقلال برابر شاهين و شكست راه آهن در مصاف با تراكتورسازي از يك طرف سپاهان را به قهرماني نزديك كرد و از طرف ديگر شرايط استقلال و تراكتورسازي را با يكديگر برابر كرد.
هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشورعصر ديروز با برگزاري چهار ديدار همزمان به پايان رسيد . در يكي از مهم ترين بازي هاي ديروز جدال دو تيم استقلال و شاهين با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه اختصاصي شاهين برگزار شد، دو تيم در نيمه نخست بازي نه چندان زيبا و كسل كننده اي را به نمايش گذاشتند و اين نيمه با شكست يك بر صفر استقلال به پايان رسيد. در دقيقه 46 بازي اين شاهيني ها بودند كه از تك موقعيت خود توانستند استفاده كنند و امجد شكوه مقام از پشت محوطه جريمه شوتي را به سمت دروازه رحمتي روانه كرد كه در ميانه راه با پاي مجتبي جباري برخورد و وارد دروازه شد .
با شروع نيمه دوم جباري كه روز خوبي را پشت سر نگذاشت جاي خود را به خسرو حيدري داد. بازيكنان استقلال كه در اين نيمه چيزي را براي از دست دادن نداشتند به بازي هجومي روي آوردند و چند موقعيت گلزني را ايجاد كردند. در دقيقه 61 يركوويچ ضربه كرنر ارسالي فريدون زندي را به زيبايي و با اشتباه طالبلو وارد دروازه حريف كرد و بازي را به تساوي كشاند. در ادامه دو تيم حملاتي را ترتيب دادند اما توپي از خط دروازه ها عبور نكرد و بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.
در تهران و در ورزشگاه تختي تيم تراكتورسازي نهايت استفاده را از توقف استقلال برد و با پيروزي مقابل راه آهن در دقايق پاياني شرايط خود را يك بار ديگر با آبي پوشان پايتخت برابر كرد. ديدار اين دو تيم در حالي در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه تختي تهران برگزار شدكه اكثريت قاطع تماشاگران حاضر در ورزشگاه را حاميان تيم تراكتورسازي تشكيل مي دادند.
نكته جالب در اين ديدار اين بود كه گروهي از هواداران تيم فوتبال استقلال با در دست داشتن پلاكاردي كه روي آن نوشته بود 22 روز مانده به بازگشت ژنرال به استقلال از امير قلعه نويي حمايت كرده و خواهان بازگشت او به جمع آبي پوشان شدند. ضمن اينكه در بين آنها تعدادي از ليدرهاي تيم استقلال نيز ديده مي شدند!
در اهواز سپاهان صدرنشين با گلزني در دقايق ابتدايي و پاياني بازي موفق شد تيم فولاد بحران زده را با نتيجه 2 بريك از پيش روي بردارد و گام بلندي به سوي قهرماني بلند كند.
در اصفهان هم ذوب آهن نيز در خانه خود با نتيجه تساوي بدون گل برابر داماش گيلان متوقف شدتا داماشي ها راضي به رشت برگردند.
با اين نتايج سپاهان با 62امتياز در صدر جدول باقي ماند، استقلال با 59 امتياز به لطف تعداد گل زده بيشتر نسبت به تراكتورسازي در رده دوم باقي ماند و تراكتورسازي با 59 امتياز سوم است .
نتايج كامل بازي هاي ديروز به اين شرح است:
¤ راه آهن صفر - تراكتورسازي تبريز1
گل: اميرحسين صادقي(86)
¤ ذوب آهن اصفهان صفر - داماش گيلان صفر
¤ فولاد خوزستان 1- سپاهان اصفهان 2
گل ها: آرش افشين(79) براي فولاد - سيدمهدي سيدصالحي(8) و جواهر سوكاي(88) براي سپاهان
اخراج: حسن اشجاري(50) از تيم سپاهان
¤ شاهين بوشهر1 - استقلال 1
گل ها: امجد شكوه مقام (2+45) براي شاهين - گوران يركوويچ(61) براي استقلال

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كرانچار: 90 درصد قهرمان ليگ هستيم
سرمربي سپاهان معتقد است كه با نتايج ديروز ،تيمش 90 درصد به عنوان قهرماني ليگ برتر دست خواهد يافت .
زلاتكو كرانچار پس از پيروزي 2 بر يك مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: پيروزي در يك بازي حساس را به بازيكنانم تبريك مي گويم. گل خوبي در نيمه اول زديم. وقتي در نيمه دوم بازيكن ما اخراج شد، برنامه تاكتيكي مان به هم خورد ولي خوشبختانه با تعويض هايي كه انجام داديم زود به بازي برگشتيم .
كرانچار تصريح كرد: اعتقاد دارم 90 درصد قهرماني ليگ برتر به نام سپاهان خواهد بود اما بازيكنان و هواداران سپاهان نبايد همه چيز را تمام شده بدانند چون استقلال و تراكتورسازي در سايه ما قرار دارد.
مظلومي: به خاطر قهرماني، استرس داشتيم
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: يك امتياز مساوي با شاهين نه به درد ما خورد نه شاهين بوشهر و از نتيجه راضي نيستم. پرويز مظلومي پس از تساوي يك بر يك برابر شاهين بوشهر گفت: از بازيكنانم ممنون هستم. آنها بازي سختي برابر شاهين انجام دادند. البته اين مساوي و يك امتياز نه به درد ما خورد نه شاهين بوشهر و من از نتيجه راضي نيستم با اين حال به بازيكنانم خسته نباشيد مي گويم.وي ادامه داد: بازيكنان استقلال به دليل استرس قهرماني نتوانستند از فرصت هاي گلزني خوب استفاده كنند.
جلسه معاون وزير ورزش با اوليايي
احمد رسولي نژاد معاون وزير ورزش و رئيس هيئت مديره باشگاه استقلال با كاظم اوليايي مديرعامل پيشين اين باشگاه درباره مسائل اين تيم بحث و گفت وگو كرد. دراين نشست صحبت هايي در مورد شرايط استقلال، بحث خصوصي سازي اين باشگاه و ... شد. اوليايي در اين خصوص گفت: با توجه به اينكه بحث كناره گيري فتح الله زاده در رسانه ها مطرح شده بود، در اين زمينه هم صحبت شد اما هم اعتقاد رسولي نژاد و هم اصرار من اين است كه به دو دليل بحث مديرعاملي استقلال رسانه اي نشود؛ اول اينكه استقلال درگير مسابقات است و فصل بسيار موفقي هم سپري كرده و دوم اينكه من فتح الله زاده را ببينم و از او بپرسم براي چه گفته؛ مي خواهد فقط عضو هيئت مديره استقلال باشد و ديگر مديرعامل نباشد. آيا مشكلي پيش آمده كه در اين صورت با پادرمياني من حل شود ولي اگر به طور قطعي خواهان كناره گيري از مديرعاملي باشگاه است اين مسئله را براي پايان فصل بگذارد.
نيشي مورا داور ديدار ازبكستان - ايران
كميته داوران فدراسيون جهاني فوتبال اسامي داوراني كه ديدار تيم هاي ملي فوتبال ازبكستان و ايران از مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را قضاوت مي كنند، اعلام كرد. بر اين اساس، اين بازي كه قرار است ساعت 30:17 دقيقه روز يكشنبه 14 خرداد 91 در ورزشگاه پاختاكور برگزار مي شود را «يوييچي نيشي مورا» از ژاپن قضاوت خواهد كرد. «تورو ساگارا» و «ناگي توشيوكي» از ژاپن وي را در امر قضاوت اين مسابقه همراهي خواهند كرد.
ديدار دوستانه ايران - سوريه در شهريورماه
فدراسيون فوتبال سوريه از موافقت خود با درخواست فدراسيون فوتبال ايران براي برگزاري يك بازي دوستانه در آزادي خبر داد. سايت سوريا خبر داد كه فدراسيون فوتبال سوريه با درخواست فدراسيون فوتبال ايران براي برگزاري يك بازي دوستانه در تاريخ چهارم سپتامبر در ورزشگاه آزادي موافقت كرد. فدراسيون فوتبال سوريه پيش از اين از بازي با تيم ملي فوتبال ازبكستان به علت عدم آمادگي اين تيم انصراف داده بود.
مديرعامل جديد سايپا از مديريت مجموعه انقلاب استعفا مي دهد
پرويز حيدري پس از انتخابش به عنوان مدير عامل باشگاه سايپا مي گويد كه ظرف يكي، دو روز آينده كارش را در اين باشگاه آغاز مي كند. وي همچنين يادآور مي شود كه با هماهنگي مدير عامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي اين سمت را پذيرفته و از مديريت مجموعه انقلاب استعفا خواهد كرد.
مدير عامل باشگاه سايپا درباره چگونگي حضورش در اين باشگاه اظهار كرد: اتفاق خاصي رخ نداده است، پوستين دوز از من دعوت كرد كه در اين سمت با وي همكاري كنم. خوشبختانه مراسم توديع و معارفه امروز (ديروز) برگزار شد، اما به خاطر مشكلات شخصي ظرف يكي، دو روز آينده كارم را در اين باشگاه آغاز مي كنم. مدير مجموعه ورزشي انقلاب در پاسخ به اين پرسش كه آيا به طور همزمان در باشگاه سايپا حضور خواهد داشت؟ يادآور شد: بعيد مي دانم امروز(ديروز) استعفايم را براي تركاشوند مي نويسم و بر اساس صلاحديد وي عمل خواهم كرد.
شركت تيم منتخب فوتسال دانش آموزي در تورنمنت 8 جانبه كرواسي
رئيس كميته فوتسال از شركت تيم منتخب فوتسال دانش آموزي در تورنمنت 8 جانبه كرواسي خبر داد. اين تورنمنت 8 جانبه از 23 تيرماه سال جاري در زاگرب كرواسي برگزار خواهد شد كه بهترين باشگاه ها از كشورهاي اسپانيا، ايتاليا، اسلووني و كرواسي به همراه چند كشور ديگر حضور پيدا مي كنند كه از ايران نيز تيم منتخب دانش آموزان در اين تورنمنت شركت خواهد كرد.

 



مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال تقابل تازه واردها با مدعيان براي رسيدن به فينال

مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز با ديدار مهرام و دانشگاه آزاد در دربي تهران و رقابت اصفهاني ها و ماهشهري ها براي صعود به مرحله نهايي آغاز مي شود.
پتروشيمي بندر امام آخرين تيم صعود كرده به مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بود كه با برتري در مجموع سه ديدار برگزار شده برابر صنايع پتروشيمي به اين مرحله صعود كرد و حريف بازيكنان فولادماهان براي صعود به ديدار نهايي شد.
شاگردان محسن صادق زاده در تيم فولاد ماهان اصفهان كه با شكست شركت ملي حفاري اهواز در مجموع دو ديدار به جمع چهار تيم برتر صعود كردند ميزبان اولين ديدار مرحله نيمه نهايي هستند.
مهرام و دانشگاه آزاد دو تيم ديگر حاضر در مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند كه مانند اصفهاني ها در مجموع دو ديدار مجوز حضور در نيمه نهايي را به دست آوردند. مهرامي ها براي حضور در اين مرحله شهرداري گرگان را از پيش رو برداشتند و دانشگاه آزاد هم موفق به شكست ذوب آهن شدند كه طي سال هاي گذشته همواره يكي از تيم هاي مدعي قهرماني بوده است.
همزمان با ديدارهاي مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، ديدارهاي تعيين كننده براي رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم هم برگزار خواهد شد.
مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت سه از پنج برگزار مي شود. ديدارهاي تعيين كننده براي رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم نيز به صورت دو از سه برگزار خواهد شد. برنامه اين ديدارهابه اين شرح است:
دوشنبه - 4/2/91
نيمه نهايي:
¤ مهرام تهران - دانشگاه آزاد تهران
¤ فولاد ماهان اصفهان - پتروشيمي بندرامام
رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم
¤ ذوب آهن اصفهان - شهرداري گرگان
¤ شركت ملي حفاري اهواز - صنايع پتروشيمي بندرامام

 



ولاسكو پيش بيني چنين برنامه ريزي را در مسابقات واليبال انتخابي المپيك كرده بود
شروع با كره جنوبي، پايان با ژاپن

كره جنوبي به عنوان نخستين حريف تيم ملي واليبال در مسابقات انتخابي توكيو معرفي شد.
مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن از 12 خردادماه در توكيو پايتخت ژاپن آغاز مي شود و به مدت 10 روز ادامه دارد.
تيم ملي واليبال كشورمان كه جايگاه دوازدهم رده بندي جهاني اين رشته ورزشي را در اختيار دارد، در نخستين بازي خود به مصاف كره جنوبي خواهد رفت كه در جايگاه بيستم جهان است. ملي پوشان كشورمان در دومين ديدار خود نيز به مصاف چين مي روند كه اين تيم 2 پله بالاتر از ايران در جايگاه دهم رده بندي جهاني قرار دارد. استراليا كه در جايگاه بيست ودوم اين رده بندي است سومين حريف تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن است.
يكي از نكات جالب برنامه اين رقابت ها، ديدار دو تيم ژاپن و ايران در آخرين روز اين مسابقات است كه «خوليو ولاسكو» سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان نيز قبلا اين موضوع را پيش بيني كرده بود. چرا كه امكان دارد اين بازي سرنوشت نهايي تيم هاي صعود كننده را تعيين كند.
اين مسابقات واليبال انتخابي المپيك 2012 لندن با حضور 8 تيم در توكيو برگزار خواهد شد كه تاكنون حضور 5 كشور ايران، چين، كره جنوبي، استراليا و ژاپن در اين رقابت ها مسجل شده و 3 نماينده ديگر نيز تا آغاز اين رقابت ها به قيد قرعه توسط فدراسيون جهاني واليبال مشخص خواهد شد.
قهرمان و بهترين تيم آسيايي اين رقابت ها، جواز حضور در المپيك 2012 لندن را به دست خواهند آورد.

 



رئال با فتح ال كلاسيكو به قهرماني نزديك شد مورينيو ياد گرفته بود ال كلاسيكو را ببرد

تيم رئال مادريد در نيوكمپ بارسلونا را شكست داد تا با ايجاد اختلاف 7 امتيازي نسبت به شاگردان گوارديولا، به فتح لاليگا نزديك شود.
در هفته سي و چهارم مسابقات باشگاهي اسپانيا موسوم به لاليگا تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد در ورزشگاه نيوكمپ به مصاف يكديگر رفتند تا ال كلاسيكوي معروف برگزار شود. رئال با قدرت كارش را آغاز كرد و مزد برتري خود را دقيقه 16 به دست آورد تا شاگردان مورينيو با برتري يك بر صفر نيمه اول را در خانه حريف به پايان برسانند.
در نيمه دوم بارسلونا براي جبران گل خورده به ميدان آمد، اما حملاتش چندان تاثير گذار نبود. روند بازي به شكل ساده اي پيش مي رفت كه الكسيس سانچس يك دقيقه پس از ورودش به ميدان و در دقيقه70 گل تساوي را وارد دروازه مادريد كرد.
در ادامه و 3 دقيقه بعد از گل سانچس، كريستيانو رونالدو روي اشتباه مدافعان و دروازه بان بارسلونا يعني در دقيقه 73 گل دوم را به ثمر رساند تا اين مسابقه در پايان با نتيجه 2بر يك با برتري مردان مادريد به پايان برسد. نكته جالب اينكه رونالدو پس از به ثمر رساندن گل پيروزي بخش رئال به سمت هواداران بارسا رفت و تمام بغض خود را بر سر آن ها خالي و تماشاگران كاتالاني را به سكوت دعوت كرد. سوت پايان بازي كه زده شد، كهكشاني ها سر از پا نمي شناختند، آن ها ديگر 10 نفره بازي را به پايان نرسانده بودند.در مقابل مسي خسته و تنها در وسط زمين به شادماني رونالدو و هم بازي هايش نگريست، انگار كه تا به حال پيروز دوئل با مهاجم پرتغالي نبوده است. كريس حالابا 42 گل زده آقاي گلزنان لاليگا و فوتبال جهان است و ركورد خود را شكسته است.
در جدال مربيان دو تيم هم برق شادي از چشمان خوزه مورينيو مي باريد، او حالا ال كلاسيكو را آن هم در خانه حريف برده است. در آخرين جدال اين دو تيم در كوپا دل ري بود كه تساوي 2 بر 2رقم خورده بود و نشانه هايي از پيروزي رئال در ديدارهاي آينده به چشم آمده بود.
حالا اين اتفاق افتاده و آقاي خاص در يك بازي حياتي، پيروز ميدان در جدال با پپ شده است. بله! مورينيو ياد گرفته بود چگونه پيروز ال كلاسيكو شود. رئال با اين پيروزي اختلافش را با بارسلونا به 7 امتياز رساند تا گام محكم، شايد هم گام نهايي را براي قهرماني بردارد.

 



ادامه زمان دزدي حدادي از كادر فني ممفيس!

تيم ممفيس با حضور پررنگ حامد حدادي به پيروزي هايش در ليگ NBA ادامه مي دهد.
در ادامه ديدارهاي ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا(NBA)، تيم ممفيس درحالي كه حامد حدادي سنتر ايراني اش را در اختيار داشت برابر پورتلند به ميدان رفت و با نتيجه 93 بر 89 به پيروزي رسيد. حامد حدادي در اين مسابقه نزديك به 10 دقيقه در ميدان بود و با كسب 4 امتياز و انجام يك ريباند به كارش پايان داد. حدادي در ديدار روز گذشته تيمش برابر شارلوت نيز نزديك به 6 دقيقه در ميدان بود و توانست به پيروزي تيمش كمك كند. حدادي پيش از اين گفته بود كه در NBA بايد زمان بدزدد تا خود را نشان دهد كه به نظر مي رسد زمان دزدي حدادي در NBA شروع شده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمد صادق فرجي، سرپرست فدراسيون كاراته گفت: ملي پوشان اعزامي كاراته به مسابقات قهرماني آسيا در ازبكستان در بخش هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دهم خرداد مشخص خواهند شد.
¤ بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك از واريز بودجه 2 ميليارد توماني به كميته خبر داد و گفت: اين بودجه امروز يا فردا به دستمان مي رسد كه ما هم به فدراسيون ها تزريق مي كنيم.
¤ كاوه مهرابي بدمينتون باز كشورمان در مسابقات بين المللي تاهيتي با شكست در دو گيم متوالي و با نتايج مشابه 21-17 برابر نماينده استراليا از دور مسابقات حذف شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14