(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20196 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: فرمان هشت ماده اي رهبري براي به حاشيه نرفتن عدالت بود
مصرف كالاي ايراني شرط تحقق استقلال اقتصادي است
ولايتي: مردم حماسه 65 درصدي خود در مرحله اول انتخابات را تكميل كنند
ديدار سيد حسن خميني با رئيس جمهوري تكذيب شد
پوردستان: مكان رزمايش مشترك ارتش و سپاه جنوب شرق كشور خواهد بود
برخورد با پرونده فساد را تا هر كجا لازم شد ادامه بدهيد
نيروي دريايي سپاه متناسب با تهديدات در خليج فارس آرايش مي گيرد
انصراف آقاتهراني از كانديداتوري براي رياست مجلس
رئيس دانشگاه آزاد: هيچ دانشجوي ايراني در انگليس مشغول به تحصيل نيست
يك هزار ايستگاه مطالعه در كشور ايجاد مي شود
جوان آران و بيدگلي دانشمند برتر بين المللي شد
نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم افزايش يافت
اجراي چندين طرح بزرگ آبرساني در سال جاري
3 جايگاه فرود اضطراري در محور هراز افتتاح شد
مديركل آموزش و پرورش همدان:تعداد معلمان منتخب نمونه افزايش يافت
رئيس سازمان ثبت احوال كشور:كارت هاي ملي امسال هوشمند مي شوند
عضو مجلس خبرگان رهبري: آمريكا براي جبران شكست به شيوخ عرب متوسل شده است
اجراي سرود «خليج تا ابد فارس» در ابوموسي توسط دانش آموزان
معاون اول رئيس جمهور در بهبهان: 4 ميليون و 200هزار واحد مسكوني مهر احداث مي شود



عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: فرمان هشت ماده اي رهبري براي به حاشيه نرفتن عدالت بود

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سالروز صدور فرمان 8 ماده اي از سوي مقام معظم رهبري گفت: دغدغه رهبر انقلاب اين بود كه نكند پيشرفت كشور مقدم بر عدالت شود و عدالت به حاشيه برود. بنابراين همواره در آن سالها بر عدالت تأكيد مي كردند.
سيدمرتضي نبوي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري افزود: با پايان گرفتن دفاع مقدس و آغاز روند جديد سياسي و اقتصادي در كشور، رهبري نسبت به بروز تغييرات محسوس در سبك زندگي مسئولين احساس خطر كردند. شرايط هم به نوعي بود كه امكان اين تغيير وجود داشت. ايشان از همان هشدارهايي بسيار جدي راجع به پرهيز از دنياگرايي به مسئولان دادند و تأكيد كردند كه مواظب باشيد چرب و شيرين دنيا لابه لاي دندان هايتان مزه نكند. توصيه هاي مكرر ايشان به سالم زندگي كردن، ساده زيستي، پرهيز از اسراف و اشرافي گري و فراموش نكردن سبك زندگي شبيه مردم در اين راستا بود.
وي با بيان شرايطي كه منجر به صدور پيام 8 ماده اي شد گفت: دغدغه ديگر رهبر انقلاب اين بود كه نكند در اين اوضاع، پيشرفت كشور مقدم بر عدالت شود و عدالت به حاشيه رانده شود. بنابراين همواره در آن سال ها بر اين مسأله تأكيد مي كردند. جالب اين جاست كه دغدغه مردم هم در آن سال ها همين مسأله بود. در يك پيمايش آماري ملي كه دولت جمهوري اسلامي در سال 80 انجام داد، اولين مطالبه مردم به مسائل اقتصادي بازمي گشت. رهبر معظم انقلاب با توجه به اين مطالبه مردمي، شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعيض را كه خواسته مردم بود مطرح و فرمان 8 ماده اي را به سران قوا صادر كردند. بنابراين در چنين شرايطي فرمان 8 ماده اي رهبر معظم انقلاب صادر شد؛ فرماني كه منجر به تشكيل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي شد و جلساتي توسط سران سه قوه تشكيل شد، اگر چه اين جلسات نتوانست انتظارات را به نحو احسن برآورده كند.
نبوي پاسخگويي دستگاه ها را يكي از مطالبات رهبري بيان و در اين زمينه تأكيد كرد؛ زماني كه رهبر معظم انقلاب بحث پاسخگو بودن دستگاه ها به مردم را مطرح كردند، تصريح مي كنند كه تمامي دستگاه ها حتي دستگاه هايي كه زيرنظر رهبري هستند بايد در مقابل مردم پاسخگو باشند و هيچ دستگاهي نبايد خود را مصون از پاسخگويي بداند. اين را هم با صراحت گفتند كه درست است كه رهبري رئيس سازمان صدا و سيما را نصب مي كند اما به طور طبيعي به همه كارهايي كه آن جا انجام مي شود اشراف ندارد و هيچ زمان هم مجلس براي تحقيق و تفحص درباره صدا و سيما از طرف رهبري منع نشده است.
زماني كه من در مجلس بودم، اين بحث مطرح شد كه مجلس مي تواند از تمامي دستگاه ها تحقيق و تفحص كند. شوراي نگهبان در آن زمان ايراد گرفت كه از تمامي دستگاه ها جز دستگاه هاي زيرنظر رهبري. اما رهبري در آن جا گفتند كه خير، هيچ استثنائي وجود ندارد. يعني نظر رهبري اين است كه دستگاه هاي زيرنظر ايشان مصون از بازديد و رسيدگي نيستند.

 



رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از كارگران و كاركنان شركت داروپخش تبيين فرمودند
مصرف كالاي ايراني شرط تحقق استقلال اقتصادي است

رهبر معظم انقلاب اسلامي استقلال اقتصادي را در گرو حمايت از توليد ملي و حمايت از توليد ملي را مشروط به مصرف كالاي ايراني دانستند.
در سال توليد ملي و در آستانه روز كارگر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح يكشنبه با حضور در كارخانجات توليدي داروپخش، از نزديك در جريان آخرين دستاوردهاي توليد دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه سراسر كشور تأكيد كردند: تحقق واقعي اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سياسي، نيازمند خوداتكايي و استقلال اقتصادي است، استقلال اقتصادي نيز به شكل گيري توليد ملي مشروط است و توليد ملي نيز با احترام «حقيقي، همگاني و عملي» به كار ايراني و سرمايه ايراني به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به محل كارخانجات توليدي داروپخش، در محل يادمان شهداي كارگر حضور يافتند و با قرائت فاتحه، براي آنان علو درجات مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس در سالن استريل توليد داروهاي تزريقي و قطره حضور يافتند و با مراحل مختلف توليد، كنترل و بسته بندي اين داروها آشنا شدند.
بخش توليد، كنترل و بسته بندي داروهاي تزريقي و قطره هاي استريل چشمي و بيني شركت داروپخش در مدت يكسال و به دست متخصصان داخلي طراحي، ساخته و تجهيز شده است.
از جمله داروهاي توليدي در اين بخش، داروي هورمون رشد است كه مراحل توليد آن بسيار پيچيده است و فقط در انحصار چند كشور معدود است.
امروز همزمان با بازديد رهبر انقلاب اسلامي از شركت كارخانجات داروپخش، اولين داروي تزريقي اين مجموعه با نام تجاري انوكساپارين 6000، توليد و روانه بازار شد.
در اين ديدار همچنين وزاري بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت گزارشي از اهم فعاليتها ارائه كردند.
خانم دكتر وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به دستاوردهاي كارخانه هاي توليد دارو با وجود تحريم ها گفت: تحريم ها به عنوان يك فرصت موجب شده است كه متخصصان داخلي با عزم جدي در توليد دارو بويژه داروهاي با فناوريهاي پيشرفته گام بردارند و جمهوري اسلامي ايران به كشور اول در منطقه، در توليد دارو تبديل شده است.
وي افزود هم اكنون در كشور 100 كارخانه توليد دارو وجود دارد كه 14 كارخانه مربوط به شركتهاي بيولوژيك است. توليد داروهايي كه انحصار آنها در اختيار اروپا و امريكا بود و سرمايه گذاري بر توليد داروهاي گياهي و داروهاي با فناوري نانو و بيوتكنولوژي بخش ديگري از گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود.
آقاي شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين ديدار با اشاره به توليد 800 قلم محصول و مواد اوليه دارويي در شركت كارخانجات داروپخش گفت: اين كارخانجات 40 درصد محصولات دارويي كشور را تأمين مي كند و محصولات آن به بيش از 50 كشور صادر مي شود.
وي تأكيد كرد قرار است در سال جاري كه سال توليد ملي نامگذاري شده 7 محصول دارويي با فناوري پيشرفته براي درمان سرطان و MS به بازار عرضه شود.
آقاي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در سخناني با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: اتمام 18 هزار طرح نيمه تمام، سرمايه گذاري بر طرحهاي اولويت دار، جلوگيري از واردات بي رويه، توسعه صادرات، بهبود فضاي كسب و كار، سرمايه گذاري بر فناوري هاي نوين و بهبود بهره وري از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه در سالجاري است.
در ادامه دكتر نقدي مديرعامل شركت كارخانجات داروپخش گزارشي از توليد داروهاي مختلف در اين شركت و برنامه هاي آينده آن از جمله توليد ماده اولين انسولين در داخل ارائه كرد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با حضور در جمع كارگران نمونه سراسر كشور و جمعي از كارگران واحدهاي صنعتي توليدي، با تبريك هفته كارگر به كارگران عزيز و آحاد ملت بزرگ ايران، علت حضور امروز خود در جمع كارگران را تشكر و اداي احترام به كار و كارگر ايراني خواندند و افزودند: بوسه نبي مكرم اسلام بر دستان يك كارگر، درسي ارزشمند براي همه و نماد ارزش گذاري كار و نيروي كار در اسلام است.
ايشان كار به معناي وسيع كلمه، از جمله كار يدي، جسمي، فكري، علمي و مديريتي را محور حيات، حركت و پيشرفت مستمر هر جامعه برشمردند و با اشاره به سوءاستفاده حكومت هاي سوسياليستي و سرمايه داري از كارگران افزودند: اسلام بر خلاف اين مكاتب، با كارگر صادق است و در منطقي مستحكم، كار را ارزش و ارزش آفرين مي داند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت تجلي هرچه بيشتر منطق و مباني فكري اسلام در برنامه ريزي ها و اقدامات مربوط به كار و جامعه كارگري، سرمايه و نيروي كار را دو بال توليد ملي براي حركت و پيشرفت خواندند و افزودند: بايد به كار ايراني و سرمايه ايراني احترام گذاشت تا توليد ملي به معناي حقيقي كلمه، امكان پذير شود.
ايشان با اشاره به تذكرات مستمر خود در چند سال اخير درباره تمركز توطئه هاي دشمن بر مسائل اقتصادي افزودند: نشانه هاي اين توطئه بزرگ در شرايط كنوني هر روز بيشتر آشكار مي شود اما ملت ايران با همان عزم راسخي كه موانع ديگر را از سر راه برداشت، انشاءالله اين مانع را هم از سر راه بر مي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، غلبه بر توطئه اقتصادي دشمن را نيازمند همت كارگران، سرمايه داران، مديران بخش هاي دولتي و خصوصي خواندند و خاطرنشان كردند: آحاد مردم نيز با مصرف توليد داخلي، عزم خود را براي مقابله با دشمن آشكار كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توجه دولت به مسئله توليد ملي تأكيد كردند: در اين زمينه بايد كارهاي اساسي بشود ضمن اينكه قوام و استحكام اقتصاد كشور نيازمند تلاش بي وقفه قواي مجريه، مقننه و قضاييه است.
ايشان مراقبت و حمايت از جريان سالم اقتصاد، كار، توليد و سرمايه گذاري را از جمله وظايف قواي سه گانه دانستند و در تشريح اقدامات لازم در زمينه تقويت توليد ملي و حمايت از كار ايراني و سرمايه ايراني افزودند: تقويت مهارتها، توانمندسازي نيروي كار، نگرش هاي درست مديريتي و ايجاد احساس امنيت هم براي كارگران و هم براي سرمايه گذاران بايد در دستور كار قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادي را براي تقويت توليد ملي، ضروري برشمردند و افزودند: قاچاق و سوءاستفاده از سرمايه هاي مالي و ذخاير متعلق به مردم در بانك ها از جمله مصاديق اخلال اقتصادي است.
ايشان در تشريح بيشتر سوءاستفاده از سرمايه هاي ملي و ذخاير ملت افزودند: اقدام كساني كه با يك عنوان و براي كاري خاص، تسهيلات كلان بانكي مي گيرند اما در جايي ديگر از اين تسهيلات استفاده مي كنند، مصداق خيانت و دزدي از كيسه ملت است و بايد با اين افراد برخورد شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از تلاش ها و كارهاي برجسته اي كه در زمينه توليد داخلي انجام شده است، ايجاد وضعيت رقابتي، ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت تمام شده توليدات داخلي را از ديگر الزامات تقويت توليد ملي دانستند و افزودند: دولت در اين زمينه به واحدهاي توليدي كمك كند.
رهبر انقلاب اسلامي، سياست گذاري توليد محور، فرهنگ سازي براي مصرف توليد داخلي، و نوسازي و ابتكار در ماشين آلات، محصولات و مديريت ها را از ديگر ضروريات حمايت از توليد ملي خواندند و در پايان سخنانشان تأكيد كردند: قواي سه گانه، دستگاه هاي مختلف دولتي، بخش خصوصي، فرهنگ سازان جامعه، تبليغات صدا و سيما همه و همه در خدمت توليد ملي قرار گيرند تا به فضل الهي ضربه سختي به دشمنان خونخوار ملت وارد آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين پيش از حضور در جمع كارگران، با تعدادي از خانواده هاي شهداي جامعه كارگري كشور ديدار و آنان را مورد تفقد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پايان مراسم امروز، از نمايشگاه محصولات دارويي ساخت داخل بويژه داروهاي با فناوريهاي بالا و همچنين محصولات دارويي صادراتي بازديد كردند.

 



ولايتي: مردم حماسه 65 درصدي خود در مرحله اول انتخابات را تكميل كنند

عضو جبهه متحد اصولگرايان با تاكيد بر اهميت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم گفت: اميدواريم مردم عزيز با حضور در پاي صندوق هاي راي، همانند مرحله اول انتخابات، در مرحله دوم نيز شگفتي بيافرينند و ما با اين پشتوانه بالاي مردمي شاهد يك مجلس قوي در دوره نهم خواهيم بود.
علي اكبر ولايتي صبح يكشنبه در حاشيه همايش ملي »هنر و تمدن شيعي«، در پاسخ به اين پرسش كه «اهميت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس را چگونه ارزيابي مي كنيد؟» اظهار كرد: مردم ما همانند دور اول كه با حضور 65 درصدي شگفتي آفريدند، در دور دوم نيز اين همت خود را تكميل خواهند كرد.
وي يادآور شد: حضور مردم در انتخابات از اين جهت داراي اهميت است كه مجلس در راس امور است و هرچه تعداد آراء نمايندگان بيشتر باشد به عنوان پشتوانه اي براي آنهاست تا با استحكام و اقتدار بيشتري در اين مركز قانون گذاري و وضع حاكميت و نظارت قانون كشور گام بگذارند.

 



ديدار سيد حسن خميني با رئيس جمهوري تكذيب شد

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهوري گفت كه سيد حسن خميني با محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري هيچ ديداري نداشته است.
محمد شيخان در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: دكتر احمدي نژاد و سيد حسن خميني به طور همزمان در مراسم ايام فاطميه در حسينيه امام خميني (ره) و همچنين در ايام دهه فجر در مراسم تجديد پيمان با امام راحل حضور داشتند.
برخي منابع در هفته گذشته بر انجام اين ديدار در حرم امام تاكيد كرده بودند.

 



پوردستان: مكان رزمايش مشترك ارتش و سپاه جنوب شرق كشور خواهد بود

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه گفت: علاوه بر نيروي زميني ممكن است از ظرفيت نيروي هوايي نيز در اين رزمايش استفاده شود.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال جاري گفت: اين رزمايش به احتمال زياد در منطقه جنوب شرق كشور انجام مي شود.
وي افزود: هدف ما اين است كه در مناطق مختلف كشور رزمايش داشته باشيم تا قابليت هاي يگان ها و نيروهايمان را بالا ببريم و با ايجاد وضعيت هايي خاص آنها را در شرايط واقعي ميدان رزم قرار دهيم.
پوردستان كه با فارس گفت وگو كرده، ادامه داد: در اين صورت اين نيروها در لحظه هاي بحراني و مقاطعي كه مورد نياز است مي توانند در كوتاه ترين زمان ممكن حاضر شوند و ماموريت متناسب با تهديدات را اجرا كنند.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با سپاه در اين خصوص صورت گرفته است، تاكيد كرد: همكاري با سپاه موضوع تازه اي نيست و از سال 60 كه قرارگاه مشترك ارتش و سپاه توسط شهيد صياد شيرازي تشكيل شد، همكاري هاي ما در همه زمينه ها اعم از آموزشي و فني صورت مي گيرد و اين رزمايش نمونه ديگري از همكاري ارتش و سپاه است كه چهره عيني، عملي و بيروني به خود مي گيرد.
پوردستان در پايان در خصوص حضور نيروهاي ديگر نظامي در اين رزمايش گفت: ممكن است از ظرفيت نيروهاي هوايي نيز در اين رزمايش استفاده شود.
بنا بر اين گزارش، قرار است بزرگترين رزمايش مشترك زميني ارتش و سپاه در نيمه دوم سال جاري برگزار شود.

 



آيت الله آملي لاريجاني: رهبري فرمودند
برخورد با پرونده فساد را تا هر كجا لازم شد ادامه بدهيد

رئيس قوه قضائيه از دستور رهبر انقلاب براي برخورد قاطع با پرونده فساد بانكي خبر داد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه عصر ديروز در اختتاميه چهارمين اجلاس ارتقاي سلامت نظام اداري با موضوع توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني با اعلام تعاريف و توصيف هايي كه براي مبارزه با فساد مي شود گفت: در پرونده فساد بانكي 3 هزار ميلياردي از روز اول كه ما از آن مطلع شديم هجمه ها و تبليغات وسيعي در درون نظام و بيرون كشور نسبت به ما صورت گرفت و بسياري از رسانه هاي بيرون كشور اين هجمه را به ما وارد كردند كه نظام قدرت مبارزه با اين فساد را ندارد و از كنار آن عبور خواهد كرد.
وي افزود: آنها مي گفتند قوه قضائيه توانايي برخورد با فساد را ندارد ولي بحمدالله ما با وجود اينكه تبليغات وسيعي بر عليه ما شده بود توانستيم با كار شبانه روزي دستگاه هاي ذيربط، مسئولان، دادستان كل، قضات و بازپرسان خودمان به همراه كمك گرفتن از كارشناسان متعدد به ابعاد اين فساد پي برده و آن را كشف كنيم.
رئيس دستگاه قضايي كشور با اشاره به اين مطلب كه با اين فساد تاكنون برخورد قاطعي صورت گرفته و افرادي كه در آن ذينفع بوده اند دستگير شده اند و البته افرادي معدود متأسفانه به واسطه غفلت ها توانستند فرار كنند گفت: اميدواريم آنها نيز به كشور برگردند و برخوردي منطقي با آنها صورت گيرد.
وي با اعلام اين مطلب كه در اينكه اين فساد، فساد بزرگي بود كسي نبايد ترديد كند اما متاسفانه گاهي جملاتي بر زبان رانده مي شود تا اندازه اين فساد را كوچك كنند گفت: از اين صحبت ها بويي مي آيد مبني بر اينكه گويي قوه قضائيه با اين فساد برخورد سياسي كرده است مطمئنا اين حرف درست نيست و به نظر من اگر كسي وقوع اين فساد را انكار كند مثل اين است كه سرش را در برف كرده است.
آملي لاريجاني تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيم كه سه هزار ميليارد تومان يا حتي بيشتر از اموال مردم و تسهيلاتي كه بايد در خدمت توليد قرار مي گرفت به نحو خلاف همه مقررات و ضوابط در اختيار افرادي قرار گرفته است كه آنها اين ميزان تسهيلات و پول ها را در غير مجراي خود به كار برده اند.
وي خاطرنشان كرد: اين اتفاق در حالي رخ مي دهد كه وام دادن يك ميليوني به يك جوان موانع زيادي بر سر راهش قرار مي دهند اما سه هزار ميليارد تومان و بيشتر در اختيار كساني قرار داده مي شود كه آن را در مجراي صحيح خود استفاده نكردند بايد پرسيد آيا اين فساد نيست، آيا برخورد دستگاه قضايي سياسي است؟
رئيس قوه قضائيه گفت: ما نبايد پنهان كاري كنيم. با وجود همه فشارهايي كه به دستگاه قضايي وارد مي شود تا پنهان كاري صورت گيرد ديديد كه ما به صورت علني دادگاه ها را برگزار كرديم.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: البته قاضي ما بايد حرف همه طرف هاي پرونده را بشنوند و تعصبي به خرج ندهد كه بحمدالله قاضي دادگاه ما توانمند انه دارد به حرف ها گوش مي كند.
وي گفت: آنها كه اين فساد را انكار مي كنند يعني مي خواهند كيف هاي پر از پول كه به عنوان رشوه داده شده را انكار كنند و بگويند كه اين فساد نيست.
وي افزود: هر چند كه من از ابتدا معتقد بودم تعبير اختلاس براي اين اتفاق مناسب نيست ولي رشوه اي كه واقع شده همه اين فسادها را شامل شده و نشان از بزرگي و جرم بودن آن است.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: كيف هاي زياد پر از پول كه به مسئولان بانك ها داده شده در اين پرونده به تاييد رسيده و بايد پرسيد كه آيا اينها فساد نيست اگر اينها فساد نيست پس فساد چيست؟
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: به نظر من فساد بزرگي واقع شده كه باعث شده اعتماد عمومي مخدوش شود ولي قوه قضائيه با عزم راسخ با اين مسئله برخورد كرده و ما پاي اين مسئله ايستاده ايم و بدانيم پوشاندن حقايق هيچ اثري براي كسي ندارد.
عاليترين مقام دستگاه قضايي كشور افزود: بايد بپذيريم كه در دستگاه هاي اجرايي ما فساد بوده است و اينكه مسئول بانكي چنين كارهايي انجام بدهد ما را بر آن مي دارد كه جلوي اين كارها را بگيريم. من واقعا متأسفم كه گاهي اوقات اين مسئله كمرنگ مي شود.
وي گفت: البته ممكن است دستگاه قضايي در جايي كند و در جاي ديگري تند عمل كند اما اينكه گفته مي شود مسئول آن بانكي كه مسئول اصلي اين ماجرا بوده كنار نشسته اين طور نيست.
ما تمام كساني كه به نحوي مرتبط بوده اند را خواسته ايم منتها افرادي كه در اين موضوع دخيل بوده اند گروه هاي مختلفي بوده اند.
آملي لاريجاني تصريح كرد: برخي از آنها تخلفشان اداري است و ما هنوز به اين نرسيده ايم كه رشوه گرفته آند، برخي رشوه گرفته اند به عنوان مثال فردي 12 ميليارد تومان رشوه گرفته بود كه زماني كه دادستان ما به او گفت برو رشوه را پس بده فورا 5 ميليارد تومان آن را برگرداند و معلوم است اينها خيلي پول دارند كه اين رشوه ها را برمي گردانند ايا نبايد با اين فساد برخورد شود.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: هر چند ما معتقديم كه همه كارهاي قوه قضائيه حتما بي خدشه نيست اما بدانيد ما عالمانه و عامدانه اينگونه رفتارهاي غير عادلانه را انجام نخواهيم داد و اينگونه نيست كه كسي بخواهد از وضعي كه پيش آمده فرار كند. ما مسئول بانكي را نداريم كه متهم باشد ولي احضار نشده باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع آسيب ديدن اعتماد مردم اشاره كرد و گفت: اعتماد مردم در اين جريان اسيب ديد اما ما معتقديم اين اعتماد آسيب ديده قابل بازسازي است وقتي مردم ببينند كه مسئولان يكصدا دارند با برخورد با اين فساد تلاش مي كنند متوجه مي شوند و اعتماد ترميم مي شود.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در اين حادثه از روز اول به بنده فرمودند: كه اين موضوع را پيگيري كنيد و پيگيري تان قاطعانه باشد تا هر كجا كه شد و اين مسئله همه را دلگرم مي كند ما فكر مي كنيم اين اعتماد از دست رفته قابل بازسازي است منتها همه مسئولان بايد كمك كنند و اين بحث سياسي نيست و بدانيد توانايي انجام برخورد با متهمان در دستگاه قضايي وجود دارد.
رئيس قوه قضائيه در بخش پاياني سخنان خود به موضوع رخنه اختاپوس ارتباط ميان دستگا ه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد سواي اين فساد يك رده پنهاني از فساد نيز وجود دارد به نظر من اين رده هاي پنهان بسيار مهمتر از رده هاي آشكار است.
وي گفت: مقصود من از رده هاي پنهان اين است كه يك اختاپوس ارتباطي وجود دارد كه با بده بستان هايي كه دارند توانايي اين را داشته كه مشكلاتشان را در جاهاي مختلف حل كنند حتي در دستگاه قضايي و متأسفيم كه چنين چيزي وجود دارد و من براي اين امر مظاهر مختلفي را يافته ام ولي نمي توانم اينجا همه آنها را باز كنم.
آملي لاريجاني گفت: براي مثال رستوراني پاتوق يك عده خاصي شده است حتي برخي از قضات ما نيز به آنجا رفت و آمد دارند البته ظاهر آنها مشكلي ندارد ديزي مي دهند و قليان هم چاق مي كنند ولي كنار اينها بعضي از طرح ها هم مي گويند آنجا بده بستان هايي دارد صورت مي گيرد.
وي گفت: فرض كنيد در ماجراهايي قوه قضائيه رسيدگي انجام داده و متهمي را كه اتفاقا اتهام او كوچك نيست به دليل مصلحتي مورد رأفت نظام قرار داده و اين فرد مورد عفو از تعقيب قرار مي گيرد اما واقعا دليلي دارد كه به چنين متهمي حكم بدهيم.
آملي لاريجاني گفت: يك دفعه اي حكم هاي قارچ گونه از اين طرف و آن طرف صادر مي شود آيا ما نبايد ملاحظه كنيم كه اگر متهمي در دستگاه قضايي مورد رأفت نظام قرار گرفته نبايد به وي احكام كليدي بدهيم تشويق اش كنيم و اين همان فساد اختاپوس پنهان است اين بده بستان هايي در لايحه هاي زيرين است.
رئيس دستگاه قضايي كشور گفت: مثلا كسي كه هيچ كار اجرايي هم ندارد يك حكم پيش پا افتاده اي به كسي مي دهد و اين موضوع رسانه اي مي شود. مي دانيد چرا براي اينكه در ادبيات برخي به جاي اينكه مناصب اعتبارشان را از اشخاص بگيرند اين اشخاص هستند كه اعتبارشان را از مناصب مي گيرند.
آملي لاريجاني همچنين با اشاره به عدم دادن تسهيلات به برخي از توليدكنندگان و سرمايه گذاراني كه كار خود را به درستي انجام مي دهند گفت: به من گزارش داده شده كه برخي از بانكها ارائه تسهيلات به توليدكنندگان را مسدود كرده اند و بهانه گرفته اند كه قوه قضائيه عنوان كرده كه نبايد ديگر تسهيلاتي داده شود اينجا بايد بگويم كه ما از كار و توليد ملي دفاع مي كنيم و اگر كسي سراغ دارد كه بانكي براساس ضوابط و مقررات عمل نكرده و حاضر نيست به توليد كنندگان تسهيلات دهد به حوزه رياست قوه قضائيه شكايت كنيد و ما آن را به سرعت پيگيري خواهيم كرد.
آملي لاريجاني گفت: ما يكبار ديگر مي گوييم كه حامي توليد ملي و كار و سرمايه ايراني هستيم و تنها با مفسدان و كساني كه كار درست انجام نمي دهند برخورد خواهيم كرد.

 



نيروي دريايي سپاه متناسب با تهديدات در خليج فارس آرايش مي گيرد

فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: نيروي دريايي سپاه در راستاي ابلاغ فرماندهي معظم كل قوا به اين نيرو، براي صيانت از جزاير و سواحل خليج فارس، آرايش متناسب با تهديدات مي گيرد.
سرتيپ علي رزمجو در بوشهر اظهار داشت: منطقه خليج فارس از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و هست و براي حفاظت از آن آمادگي داريم.
وي افزود: نيروي دريايي با توجه به ابلاغ ماموريتي كه از سوي فرمانده كل قوا براي حفاظت از خليج فارس به آن واگذار شده در جزاير و سواحل خليج فارس آرايش متناسب با نوع تهديدات به خود دارد.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه افزود: از نظر معنوي و رزمي نيروي دريايي با داشتن نيروهاي باانگيزه الهي و شهادت طلبي، تجهيزات متناسب با نوع تهديدات و تاكتيك هاي دشمن در خليج فارس در سطح و زير سطح را در اختيار دارد.
رزمجو گفت: اين نيروها آموزش هاي لازم را ديده و آمادگي لازم را در جغرافياي تحت نظر خود را براي حفاظت از خليج فارس دارند.
وي اظهار داشت: نيروي دريايي سپاه با استفاده از بنيه معنوي، اعتقادي و تجربه دفاع مقدس و همچنين توانمندي نظامي و برخورداري از موشك هاي سطح به سطح، ساحل به دريا، ميان برد و بلند برد و داشتن سلاح هاي زيرسطحي و سطحي آماده مقابله با تهديدات دشمنان است.
رژه شناورهاي سپاه و ارتش
در روز ملي خليج فارس
همزمان با دهم ارديبهشت ماه روز ملي خليج فارس چندين فروند شناور موشك و خمپاره انداز و اژدرافكن منطقه دوم نيروي دريايي سپاه و ارتش در ساحل خليج فارس در بوشهر رژه رفتند.
در اين مراسم كه مردم و مسئولان استاني حضور داشتند، همزمان با شناورهاي ياد شده كه به پرچم مقدس جمهوري اسلامي منقش شده بودند بوق كشتي ها و لنج هاي پهلو گرفته در اسكله هاي بوشهر و در حال حركت در خليج فارس نيز به صدا درآمد.
قدرت دريايي عامل اقتدار جمهوري اسلامي است
دريادار«حبيب الله سياري» در آئين گراميداشت روز ملي خليج فارس در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علم و فنون دريايي خرمشهر افزود: با توجه به تدابير رهبر معظم انقلاب، توجه به سمت دريا رو به تزايد است تا از اين طريق نيز بتوانيم در منطقه و در جهان جايگاه جمهوري اسلامي را نشان دهيم.
وي گفت: منافع بالقوه جمهوري اسلامي در دريا مستلزم توسعه امنيت دفاعي و امنيت محلي از طريق افزايش توان نظامي است كه مي توان از آن جمله به رزمايش دي ماه 90 در شمال اقيانوس هند اشاره كرد.
نمايندگان مجلس با اسناد در جزيره ابوموسي حاضر شدند
نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم گفت: علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون سياست خارجي به همراه چند تن از اعضاي كميسيون به مناسبت 10 ارديبهشت ماه روز ملي خليج فارس، در جزيره ابوموسي حاضر شدند.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: اعضاي كميسيون با اسناد و مدارك بين مردم خوب جزيره ابوموسي حضور پيدا كردند و اين پيام را از طرف مجلس و كميسيون امنيت ملي به همه جهانيان رساندند كه جزاير سه گانه تا ابدالدهر جزو لاينفك سرزمين جمهوري اسلامي ايران است.
وي همچنين گفت: مسئولان اماراتي بايد بدانند كه سخنان آنان درباره جزاير سه گانه براي ما هيچ ارزشي ندارد و بهتر است آنان خودشان را وابسته به استكبار جهاني نكرده و كسي را خارج از محدوده فرامنطقه اي در اين موضوع دخيل نكنند كه هيچ پايه و اساسي ندارد.
جزايري كوچك با موقعيتي بسيار مهم و راهبردي
روزنامه صهيونيستي جروز الم پست در راستاي پروژه ايران هراسي و كمك به تشديد اختلاف ميان جمهوري اسلامي و كشورهاي حوزه خليج فارس، نوشت: تهران تلاش مي كند از مناقشه اخير با امارات عربي بر سر جزاير سه گانه براي اثبات قدرت و نفوذ خود در منطقه استفاده كند.
اين رسانه صهيونيستي در ادامه به نقش و جايگاه اين جزاير ايراني اشاره كرده و آورده است: در شرايط كنوني اختلاف بر سر جزاير سه گانه يك نمايش فرعي است. جمعا در اين سه جزيره دو هزار و چهار صد نفر زندگي مي كنند. اين جزاير از نظر اندازه بسيار كوچك هستند، اما موقعيت راهبردي اين جزاير بسيار مهم است. اين جزاير در نزديكي تنگه هرمز واقع شده اند. تنگه هرمز نيز شاهراه ترانزيت نفت به تمام دنيا محسوب مي شود.
جروز الم پست در ادامه به انگيزه برخي رژيم هاي عربي در كمك به شورشيان سوري اشاره كرده و آورده است: عربستان و برخي متحدانش به شدت از احتمال حمله نظامي ايران به منافع خود هراس دارند، از اين رو تمام تلاش خود را براي كمك به گروه هاي مخالف حكومت سوريه انجام مي دهند.

 



رسايي خبر داد
انصراف آقاتهراني از كانديداتوري براي رياست مجلس

يك عضو جبهه پايداري با اشاره به انصراف مشروط جبهه پايداري از تلاش براي كسب رياست مجلس، گفت: كانديداتوري دكتر آقاتهراني منتفي است، مگر آنكه به هر دليلي آقاي حداد عادل وارد عرصه رقابت نشوند.
حجت الاسلام حميد رسايي با بيان اين كه «آقاتهراني تمايلي براي ورود به عرصه رقابت رياست مجلس نهم ندارد» اظهار داشت: علي رغم تمايل برخي كانديداها در تهران و شهرستان ها براي رياست آقاي آقاتهراني ايشان تمايلي براي ورود به عرصه رقابت ندارد، به همين دليل جمع بندي جبهه پايداري حمايت از رياست حداد عادل در مجلس نهم است.
وي افزود: در همين رابطه برخي از دوستان با وجود «شانيت هايي» باز هم به جمع بندي براي حمايت از رياست آقاي حداد عادل رسيده اند. بر اين اساس كلا كانديداتوري دكتر آقاتهراني منتفي است مگر آن كه به هر دليلي و يا هر احتمال كوچكي آقاي حداد عادل وارد عرصه رقابت نشوند در اين حالت نيز حتما جبهه پايداري گزينه اي براي رياست به نمايندگان دوره نهم پيشنهاد مي كند.
اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي در مجلس كه با ايسنا گفت وگو كرده با بيان اين كه « در حال حاضر تنها دو گزينه حداد عادل و لاريجاني براي رياست مطرح هستند»، گفت: با وجودي كه افراد ديگري در مجلس براي رياست شايستگي دارند ولي تاكنون گزينه ديگري پيشنهاد نشده و مطرح نيست.
فعاليت جبهه پايداري در انتخابات هيئت رئيسه مجلس
رسايي در ادامه با بيان اين كه «قطعا جبهه پايداري براي حضور در بخش هاي ديگر هيئت رئيسه فعاليت مي كند»، گفت: جبهه پايداري براساس صلاحيت ها، لياقت ها و توانايي ها از اعضاي جبهه و ديگر نمايندگان با چنين شاخصه ها و ويژگي ها حمايت مي كند.
بنابراين گزارش روح الله حسينيان نماينده مردم تهران نيز در همين زمينه اظهار داشت: جبهه پايداري قصد داشت كه براي رياست مجلس به صورت مستقل فردي را معرفي كند، اما با توجه به تشكيل جبهه هاي مختلف براي تصدي رياست مجلس آينده، حاضريم به نفع آقاي حداد عادل از معرفي فرد مستقل خودداري نماييم.
اين عضو جبهه پايداري خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه جبهه متحد به دنبال معرفي آقاي حداد عادل به عنوان رئيس مجلس آينده است و از طرفي هم تعداد قابل توجهي از نمايندگان فعلي توانسته اند در مجلس آينده حضور پيدا كنند، مواضعي به نفع آقاي لاريجاني دارد؛ لذا از معرفي فرد مستقل از جبهه پايداري براي رياست مجلس صرفنظر كرده تا آقاي حداد عادل راحت تر بتوانند اين مسئوليت را به دست آورند.
وي در عين حال گفت: ما متاسفانه نگراني هايي از جانب اطرافيان آقاي حداد عادل داريم كه اگر قرار باشد، آقاي حداد به عنوان رئيس مجلس آينده معرفي شود، بايد در مورد اين افراد تجديدنظر نمايد؛ چرا كه اين افراد در سايت ها و روزنامه هاي خود به دنبال تخريب جبهه پايداري و وارونه جلوه دادن شخصيت اعضاي اين جبهه هستند و در مواردي هم موضع گيري هايشان در مجلس گذشته به نفع انقلاب نبوده است.
حسينيان با برشمردن عملكرد هيئت رئيسه فعلي مجلس در برخورد با دولت و نحوه تعامل با آن، تدوين قوانين قابل اجرا و درست و همچنين نظارت بر اجراي آنها و نداشتن يك موضع مشخص در مواردي مانند قانون حقوق مادام العمر، همچنين نداشتن يك استراتژي روشن اقتصادي براي اداره كشور آن را حائز نمره قبولي ندانست.
اين در حالي است كه حدس زده مي شود دكتر علي لاريجاني هم جزو كانديداهاي جدي رياست مجلس نهم خواهد بود.

 



رئيس دانشگاه آزاد: هيچ دانشجوي ايراني در انگليس مشغول به تحصيل نيست

هيچ دانشجوي ايراني در انگليس مشغول به تحصيل نيست.
فرهاد دانشجو، رئيس دانشگاه آزاد گفت: دولت انگليس به دليل ادغام مسائل آموزشي و سياسي اشتباه بزرگي مرتكب شده است چراكه ما عده اي از افراد را براي ايجاد يك واحد علمي به كشور انگليس فرستاده بوديم كه آنها به دليل تحريم گفتند تمام حساب هاي بانكي افراد بسته مي شود.
وي افزود: اين در حالي است كه اين افراد هنوز نتوانسته بودند مجوز دانشگاه حتي از وزارت علوم تحقيقات و فناوري و بعد دولت انگليس بگيرند.
دانشجو تصريح كرد: هيچ دانشجوي ايراني در كشور انگليس مشغول تحصيل نيست و 40 دانشجويي كه در آن كشور مشغول تحصيل بودند بايد طبق توافقات پس از اتمام دروس به ايران برگردند.
وي خاطرنشان كرد: من از دولت انگليس مي خواهم كه مسائل آكادميك را با مسائل سياسي ادغام نكند.

 



يك هزار ايستگاه مطالعه در كشور ايجاد مي شود

معاون امور استانها و مجلس نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: با هدف توسعه فرهنگ مطالعه امسال يك هزار ايستگاه مطالعه در كشور ايجاد مي شود.
«محمد جواد سادات فاطمي» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان گفت: با هدف توسعه مطالعه عمومي براي اولين بار در كشور در مراكز پرجمعيت و پرتردد شهرها قفسه هايي با 5 1 عنوان كتاب نصب و فعال مي شود.
وي گفت: اين طرح يك تا دو ماه آينده در كشور اجرايي مي شود و كتابهايي كه جنبه عمومي و داراي مخاطب بالا هستند در اين قفسه ها ارائه مي شود تا مردم در همان مكان و يا در منزل از اين كتابها استفاده و سپس به قفسه عودت دهند.
معاون نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با بيان اينكه تاكنون هفت كتابخانه مركز در استانها ايجاد و افتتاح شده است گفت: 10 كتابخانه ديگر كه بالاي 50درصد پيشرفت فيزيكي دارند از جمله سمنان تلاش مي شود تا پايان امسال به بهره برداري برسند.

 



جوان آران و بيدگلي دانشمند برتر بين المللي شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
استاديار گروه رياضي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي تهران از سوي موسسه ISI به عنوان دانشمند بين المللي معرفي شد.
ارائه 76 مقاله در زمينه هاي نانو محاسبات و گراف هاي فوراني و تعداد زيادي ارجاعات به اين مقالات دليل انتخاب «مجتبي قرباني آراني»، جوان دانشمند آران و بيدگلي بود.
مؤسسه ISI هر سال براساس شاخص تعداد مقالات و تعداد ارجاعات رده بندي دانشمندان كشورها، محاسبات و مجلات را انجام مي دهد.
اين مؤسسه هرهفته تمام مقالاتي كه در ژورنال هاي معتبر مورد تأييد و به چاپ مي رسد را بررسي كرده و با انتشار درسايت خود براساس شاخص هاي مختلف هر سه ماه يكبار دانشمندان بين المللي را معرفي مي كند.
اين مؤسسه در آخرين مرحله حدود 4 هزار 57 دانشمند در شاخه علوم مواد از سراسر دنيا را به عنوان دانشمند بين المللي معرفي كرده است كه 22نفر آن از ايران هستند.

 



نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم افزايش يافت

رشت و تبريز - خبرنگاران كيهان:
نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم امسال 17 درصد افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار كيهان از رشت، مديرعامل شركت سهامي پرورش كرم ابريشم ايران با اعلام اين خبر اظهار داشت: نرخ خريد تضميني پيله تر ابريشم در سال جاري با 17 درصد افزايش هر كيلوگرم 8 هزار و 600 تومان تعيين كه يكهزار و 210 تومان بيشتر از سال گذشته است.
فرزام پوررمضان با بيان اينكه توزيع تخم نوغان در 12 استان كشور آغاز شده افزود: در استان گيلان به عنوان عمده ترين توليدكننده ابريشم كشور توزيع هر جعبه تخم نوغان به قيمت 75 هزار ريال در 10 شعبه خريد لنگرود، شلمان، لاهيجان، آستانه، رشت، انزلي، فومن، شفت، كسماء و طاهرگوراب صومعه سرا آغاز شده است.
وي همچنين با اشاره به اينكه نوغانداران سال گذشته از هر جعبه نوغان بطور ميانگين 30 كيلوگرم پيله تر برداشت كردند يادآور شد: سال گذشته 50 هزار خانوار نوغاندار در 13 استان با توليد 700 تن پيله تر ابريشم 50 ميليارد ريال درآمد كسب كردند كه 21 درصد بيشتر از سال قبل از آن بود.
مديرعامل شركت سهامي پرورش كرم ابريشم ايران در ادامه به برنامه ريزي براي توسعه توتستانهاي كشور اشاره كرد و گفت: باغهاي توت ايران تا پايان برنامه پنجم توسعه از 10 هزار هكتار به 14 هزار هكتار افزايش خواهد يافت.
گزارش خبرنگار كيهان از تبريز نيز حاكي است، پوررمضان در اين شهر گفت: پيش بيني مي شود امسال 7 هزار تن پيله تر ابريشم به ارزش بيش از 600 ميليارد ريال در كشور توليد مي شود. وي گفت: تخم نوغان هاي توزيع شده در كشور امسال بيمه مي شود.
مديرعامل شركت سهامي پرورش كرم ابريشم ايران افزود: ايران در توليد تخم نوغان به خودكفايي رسيده است.

 



مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور خبر داد
اجراي چندين طرح بزرگ آبرساني در سال جاري

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از اجراي چندين طرح بزرگ آبرساني در كشور در سال جاري خبر داد.
سيدمهدي ثمره هاشمي در حاشيه مجمع عمومي سالانه شركت آب و فاضلاب كاشان در جمع خبرنگاران، با بيان اين كه با ادامه خشكسالي در كشور امر تامين آب در سراسر كشور نيازمند اجراي طرح ها و برنامه هاي گسترده اي است، اظهار داشت: برخي از اين طرح ها به بهره برداري رسيده و بعضي ديگر در حال اجرا و يا در حال مطالعه و طراحي است. وي طرح آبرساني از زابل به زاهدان در استان سيستان و بلوچستان، اجراي خط دوم آبرساني به يزد و بخش هايي از استان اصفهان و كرمان و طرح آبرساني از سد صفا در استان كرمان به شهر كرمان را از جمله اين طرح ها اعلام كرد.
وي همچنين اجراي خط دوم آبرساني به تبريز كه مقدمات اجراي آن در حال انجام است، پروژه بزرگ غدير آبرساني به 12 شهر استان خوزستان و يك هزار روستا و همچنين تكميل و افزايش ظرفيت نهايي طرح آبرساني از سد زاينده رود به كاشان را از ديگر طرح هاي آبفاي كشور برشمرد.
ثمره هاشمي يادآور شد: در كنار اين طرح ها، طرح بزرگ و جامع انتقال آب از درياي شمال و درياي جنوب به دشت مركزي است كه با حضور رئيس جمهور عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

 



3 جايگاه فرود اضطراري در محور هراز افتتاح شد

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل از افتتاح سه جايگاه فرود اضطراري بالگرد اورژانس هوايي در محور هراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، يحيي عسگري پور عصر شنبه با بيان اينكه بخشي از محور پرتردد هراز كه سالانه بالاترين حجم رفت وآمد را در استان هاي شمالي كشور به خود اختصاص مي دهد به منظور جابجايي احتمالي مجروحان ناشي از تصادفات نياز بود تا باند فرود اضطراري مهيا تا با سرعت بيشتري كار درمان انجام شود.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل با اشاره به سه جايگاه فرود اضطراري بالگرد اورژانس هوايي در محور هراز تصريح كرد: جايگاه هاي پيچ كلرد بعد از ميدان تير، مكان بين پمپ بنزين شاهزيد و پاسگاه چلاو و روبروي پايگاه اورژانس 15 سه راهي گلي چال سه منطقه اي است كه براي فرود اضطراري بالگرد اورژانس هوايي در نظر گرفته شد. وي در پايان گفت: آمل تنها شهرستاني است كه براي نجات جان مصدومان و مجروحان به پايگاه و بالگرد اورژانس هوايي مجهز است.

 



مديركل آموزش و پرورش همدان:تعداد معلمان منتخب نمونه افزايش يافت

همدان - خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش همدان گفت: امسال تعداد معلمان نمونه در سراسر كشور افزايش يافت.
«عباس حسني محتشم» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مطابق شيوه نامه جديد وزارت آموزش و پرورش، امسال انتخاب معلم نمونه از نظر كمي افزايش قابل توجهي داشته است.
وي ادامه داد: در استان همدان نيز تعداد معلمان نمونه كشوري از 3 نفر سال گذشته به 7 نفر افزايش يافته و نمونه هاي استاني و شهرستاني به ترتيب از 29 به 59 و از 204 به 394 نفر رسيده است.
اين مسئول اضافه كرد: انتخاب معلم نمونه، حركتي نمادين است كه همزمان با روز معلم و براي نهادينه كردن تكريم مقام والاي اين قشر برگزار مي شود.
حسني محتشم يادآور شد: اين انتخاب براساس 23 موضوع و طي مراحل مدرسه اي، ناحيه اي، شهرستاني، استان و كشوري انجام شده كه از جمله آيتم هايي مانند ايثارگري، مدرك تحصيلي، سابقه، تأليف و ترجمه، توليدات آموزشي، اختراع و اكتشاف، كسب رتبه هاي برتر مسابقات علمي و فرهنگي و هنري و ورزشي، مهارت در فناوري اطلاعات، قرآن و معارف اسلامي، تدريس در مناطق دور افتاده و خاص و دوره استثنايي، معلوليت جسمي و ... در آن لحاظ شده است.
وي اعلام كرد: براي معلمان نمونه منطقه اي و شهرستاني هديه اي معادل 300 هزار تومان، نمونه استاني معادل 500 هزار تومان و نمونه كشوري نيز يك ميليون تومان به اضافه فيش و هزينه سفر عمره در نظر گرفته شده است.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور:كارت هاي ملي امسال هوشمند مي شوند

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: در سال 91 كارتهاي ملي به كارتهاي هوشمند ملي تبديل مي شوند.
به گزارش ايسنا، محمد ناظمي اردكاني در سفر به اراك، در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: مزاياي كارت هوشمند ملي اين است كه اين كارت ها قابليت شناسايي افراد در فضاي مجازي را براي سازمان ممكن مي سازد.
وي در ادامه افزود: حافظه كارت هاي هوشمند ملي درحدود 80 بايت است كه سازمان ثبت احوال از 40 بايت آن استفاده مي كند و 40 بايت ديگر براي ساير كارت ها و امكانات ديگر است، سازمان ثبت احوال براي اين كه تعداد كارت هاي هويتي را به يك كارت برساند، بايد بسترهاي لازم آن كه وجود كارت خوان در تمامي نقاط كشور است را آماده كند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در ادامه افزود: در كشور در حدود 500 ميليون دلار براي انواع كارت هزينه مي شود و اين كارت ها از لحاظ كيفيتي چندان بالا نيستند ولي كارت هوشمند ملي داراي كيفيت بالاتر و ضريب امنيت بيشتري است.
وي در ادامه افزود: رقم سرمايه گذاري براي بدنه اين كارت در حدود 10 تا 15 هزار تومان است كه 5 هزار تومان آن توسط مردم تأمين مي شود و مابقي آن را دولت تأمين مي كند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در بخش ديگري از سخنانش گفت: از زمان تشكيل ثبت احوال كشور تاكنون 125 ميليون سند ثبت شده كه از اين مقدار 100 ميليون سند در خصوص ولادت و 25 ميليون سند در خصوص وفات بوده است.
به گزارش مهر ناظمي اردكاني گفت: سازمان ثبت احوال در جهت فرهنگ سازي و الگوسازي در صدد است صدور شناسنامه براي شهدا را انجام دهد.
وي افزود: براي گراميداشت شهادت شناسنامه هايي به عنوان نماد هر شهيد در اختيار خانواده هاي آن ها قرار خواهد گرفت.
ناظمي ايجاد گنجينه اسناد هويتي شخصيت هاي بزرگ محلي، شهر، و استان را از ديگر برنامه هاي فرهنگي اين سازمان عنوان كرد و گفت: در اين طرح سندهاي سجلي شخصيت هاي برجسته علمي، ديني، سياسي و شهدا را گردآوري و در مكان مشخصي در معرض ديد علاقمندان قرار مي دهيم.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: آمريكا براي جبران شكست به شيوخ عرب متوسل شده است

كاشان- خبرنگار كيهان:
آمريكا هر كجا در رويارويي با جمهوري اسلامي شكست مي خورد متوسل به شيوخ عرب حاشيه خليج فارس شده و آنان را عليه جمهوري اسلامي تحريك مي كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ديدار با فرماندهان و مسئولان نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان و آران و بيدگل در حسينيه علي اكبر(ع) كاشان اظهار داشت: دشمن براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي بعد از شكست در جبهه نظامي و فرهنگي، با تشديد تحريم هاي اقتصادي خود و متحدانشان وارد جبهه اقتصادي نبرد با جمهوري اسلامي شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي، تصريح كرد: شيوخ خليج فارس در حالي براي جمهوري اسلامي ايران شاخ و شانه مي كشند كه 50 سال است مقابل اسرائيل هيچ غلطي نكرده اند.
وي افزود: براي حضور در اين جبهه و ايستادگي و مقاومت در برابر جبهه متحد دشمن تا رسيدن به پيروزي نهايي نيازمند سلاح معنوي هستيم.
وي وظيفه سپاه و نيروهاي مسلح را پاسداري از جمهوري اسلامي و دستاوردهاي انقلاب دانست و به متوليان فرهنگي و فرماندهان توصيه كرد علاوه بر توجه به مسائل تشكيلاتي و سازماني براي انس با خدا حساب ويژه اي باز كنند.

 



اجراي سرود «خليج تا ابد فارس» در ابوموسي توسط دانش آموزان

به مناسبت روز ملي خليج فارس، سرود «خليج تا ابد فارس» توسط دانش آموزان دبيرستان دخترانه شهداي خليج فارس شهرستان ابوموسي اجرا شد.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا، در اين ويژه برنامه كه با حضور گسترده اهالي شهرستان ابوموسي همراه بود، شركت كنندگان در اين مراسم به هنگام پخش سرود به طور مستمر به تشويق دانش آموزان پرداختند و با به اهتزاز در آوردن پرچم هاي زيبا و سه رنگ جمهوري اسلامي پيام روشني را از عزت و اقتدار ايران اسلامي به جهانيان بويژه كشورهاي حاشيه خليج فارس مخابره كردند.
به مناسبت روز ملي خليج فارس برنامه هاي متنوعي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار هرمزگان و جمعي از مسئولان محلي براي ثبت هويت نام ملي خليج فارس در شهرستان ابوموسي برگزار شد.

 



معاون اول رئيس جمهور در بهبهان: 4 ميليون و 200هزار واحد مسكوني مهر احداث مي شود

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه مسكن مهر بهبهان در رديف طرح هاي ماندگار دولت قرار دارد از وجود تعداد 4ميليون و 200 هزار واحد مسكن مهر در حال احداث در سراسر كشورمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بهبهان، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر يكشنبه در مراسم افتتاح 2 هزار و 200 واحد مسكن مهر در اين شهرستان كه باحضور جمعي از مسئولان شهري و مردم ولايتمدار اين منطقه برگزار شد، اظهار كرد: امروز اين افتخار را داريم كه در بين مردم هميشه در صحنه و ولايتمدار بهبهان حضور پيدا كرده و پروژه بزرگ مسكن مهر را افتتاح كنيم.
معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز تعداد 4 ميليون و 200 هزار واحد مسكوني مسكن مهر در سراسر كشور در حال احداث يا ساخت بوده كه نشان از همت والاي مسئولان اين عرصه دارد.
وي اضافه كرد: مسكن مهر در راستاي حمايت دولت از اقشار كم درآمد و فاقد مسكن بوده كه تاكنون به خوبي از عهده اين مسئوليت برآمده است.
رحيمي با اشاره به اينكه از تعداد واحدهاي نامبرده يك ميليون و 600 هزار واحد در روستاها و مابقي آن در شهرهاي سراسر كشور قرار دارد، عنوان كرد: اميدواريم نهضت مسكن مهر كه در دولت دهم به خود شكل واقعي گرفت در دولت هاي آينده نيز تكرار شود.
وي همچنين با بيان اينكه تعداد 6 هزار انبوه ساز در سراسر كشور مشغول به ساخت مسكن هستند، گفت: اين روند زمينه هاي اشتغال مناسبي را در بخش هاي مختلف ايجاد كرده است.
رحيمي با اشاره به اينكه امروز در كل كشور بيش از 700 طرح مسكن مهر در حال فعاليت بوده كه با رشد و پيشرفت 70درصدي كار خود را ادامه مي دهند، گفت: اين طرح ها به دليل پيشرفت بسيار خوب و مطلوب پروژه اي با عنوان «طرح مسكن مهر ماندگار» ياد مي شوند.
همچنين به گزارش فارس بزرگراه كنارگذر دزفول- انديمشك روز گذشته با حضور معاون وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: با احداث اين بزرگراه، سوانح جاده اي به ميزان قابل توجهي بين دو شهرستان كاهش خواهد يافت، سالانه 5/2ميليون ليتر سوخت صرفه جويي مي شود و زمان سفر نيز كوتاهتر خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14