(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20198 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تري جونز مايه ننگ مسيحيت است
رئيس جمهور از معلمان برگزيده كشور تجليل كرد
كشف جديد سازمان بازرسي در سيستم بانكي بانك ها چه زماني اصلاح مي شوند؟
رئيس ديوانعالي كشور هشدار داد همه بايد تابع حق و قانون باشند
سلطانيه اعلام كرد محور مذاكرات ايران و آژانس در 24 و 25 ارديبهشت
رئيس مجلس شوراي اسلامي: عدالت گرايي بدون قانون گرايي امكان ندارد
توهم جديد عربستان ايران مي خواست سفير ما در مصر را ترور كند!
لاريجاني: بر مبارزه قاطع با فتنه و انحراف تأكيد دارم
حسين فدايي:طرح تحول اقتصادي به موضوعي سياسي تبديل شده است
بيانيه سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در محكوميت اهانت به قرآن كريم
ويزيت رايگان و اعزام پزشكان به مناطق محروم
فرمانده پايگاه هوايي بندرعباس توديع و معارفه شد
درآمد 2ميليوني مددجوي شيرازي در ماه با استفاده از وام 18 ميليوني
توليد داروي گياهي انعقاد سريع خون در ايران
استاندار گيلان بر اعطاي تسهيلات به سيل زدگان استان تاكيد كرد
كشف قرآن متعلق به دوره صفوي در بناب
با ابلاغ مصوبه رئيس جمهور ابوموسي به منطقه گردشگري تبديل مي شود
يك مقام وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: دانشجويان مقطع دكترا افزايش مي يابند
اخبار ادبي و هنري



واكنش نمايندگان اقليت هاي ديني مجلس به قرآن سوزي كشيش آمريكايي
تري جونز مايه ننگ مسيحيت است

اقدام وقيحانه يك كشيش افراطي آمريكا در تكرار اهانت به قرآن كريم، نه تنها خشم مسلمانان را برانگيخته بلكه واكنش هاي تندي از سوي پيروان ديگر مذاهب و اديان را به دنبال داشته است.
«يوناتن بت كليا» نماينده آشوري ها و كلداني ها در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس دراين باره اظهار داشت: تري جونز به هيچ عنوان يك فرد روحاني نيست چرا كه فرد روحاني و تابع عيسي مسيح هيچ وقت چنين كاري نمي كند.
وي با بيان اينكه حضرت عيسي پيامبر محبت بود نه پيامبر كينه و كدورت، افزود: حضرت عيسي گفته كه حتي همسايه ات را اندازه خودت دوست داشته باش و اين اولين چيزي است كه هر انسان بايد رعايت كند.
نماينده آشوري ها و كلداني ها با بيان اينكه ما در ايران زندگي مي كنيم، ادامه داد: ما نزديك 1400 سال است كه در كنار مسلمانان در اين مملكت هستيم و خوشبختانه كشور ما مهد اديان توحيدي است و همه اديان ابراهيمي در كنار هم در ايران با كمال آسايش و آرامش و راحتي زندگي مي كنند و هيچ مشكلي هم با هم ندارند و اعتقادات خودشان و فرايض ديني را با آزادي كامل انجام مي دهند.
بت كليا تصريح كرد: اگر آن كشيش افراطي يك مقدار شناخت داشت بايد مي فهميد كه اديان مي توانند در كنار هم با صلح و صفا و صميميت زندگي كنند و مردم را به راه راست هدايت كنند.
وي اضافه كرد: به اعتقاد من تري جونز قرآن سوزي نكرده بلكه نام خداوند را آتش زده است؛ اين كشيش افراطي نام حضرت عيسي و حضرت مريم را آتش زده و مايه ننگ من مسيحي است كه وي را به عنوان مسيحي بشناسم.
«روبرت بيگلريان» نماينده ارامنه در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به حركت موهن كشيش آمريكايي در آتش زدن قرآن اظهار داشت: اين گونه اعمال به شدت محكوم است و به هيچ وجه مورد تائيد هيچ فردي نيست.
وي افزود: فارغ از اينكه چه كساني پشت سر اين قضايا قرار دارند و گذشته از جنبه جاهلانه آن، اين موضوع نشان دهنده فضاي فرقه گرايانه و فعاليت بازاريابانه اديان و فرق در غرب است كه متاسفانه خلأ معنوي در آنجا را نشان مي دهد.
بيگلريان ادامه داد: اگر اين حركت به نيت ايجاد تنش بين مسلمانان و مسيحيان نباشد و اهداف كلان تري را دنبال نكند، نشان دهنده فقدان اطلاعات از جنبه هاي فرهنگي اسلام و ساير اديان است.
نماينده مسيحيان در مجلس گفت: مطمئنا ملت ما و مسئولين و همچنين جامعه مسيحيان اين اقدام را محكوم مي كنند.
بيگلريان اظهار داشت: زندگي و زيست اجتماعي ما در ايران شاهدي بر روحيات مسلمانان و عقايد درست آنهاست، ولي برخي گاهي چنان مغرضانه برخورد مي كنند كه حتي نمي خواهند واقعيات را بشناسند.
اين نماينده اقليت مذهبي تاكيد كرد: اصرار دارم به هموطنانم بگويم كه از اقدام جنون آميز كشيش آمريكايي هتاك شرمنده ام و هيچ چيز جز شرمندگي در مقابل هموطنانم ندارم.

 



رئيس جمهور از معلمان برگزيده كشور تجليل كرد

رئيس جمهور در سالروز شهادت علامه مرتضي مطهري و مراسم گرامي داشت مقام معلم، از 14 معلم نمونه كشوري كه به نمايندگي از 300 معلم نمونه سراسر كشور در اين مراسم حضور داشتند، تجليل كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در مراسم تقدير از معلمان كه به مناسبت فرا رسيدن روز معلم در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با تقدير از جايگاه معلم و نقش بي نظير آن در عرصه تعليم و تعلم دستور داد تا به تمام معلمان برگزيده كشوري يك دستگاه ماشين پرايد اهدا شود.
وي همچنين از وزير آموزش و پرورش درخواست كرد تا به هر كدام از معلمان كشور در روز معلم هديه اي براي تشكر از زحمات آنان داده شود.
گفتني است، در اين مراسم كه صبح ديروز در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، 300 معلم برگزيده كشوري از 30 استان كشور حضور داشتند كه احمدي نژاد از 14 نفر آنان به نمايندگي از ديگر معلمان برگزيده تقدير كرد.

 



كشف جديد سازمان بازرسي در سيستم بانكي بانك ها چه زماني اصلاح مي شوند؟

سرويس سياسي-
از مرداد ماه سال گذشته با گشوده شدن پرونده بزرگ فساد بانكي مسئولان نهادهاي مختلف نسبت به معضل سيستم بانكي هشدار داده اند ولي كماكان هراز چندگاهي اخباري درباره تخلفات بزرگ بانكي به بيرون درز پيدا مي كند.
در همين حال، اخيراً يكي از مسئولين سازمان بازرسي كل كشور از كشف يك تخلف گسترده ديگر در يك بانك دولتي خبر داد و گفت: طي اين تخلف بيش از ده ها ميليون يورو و چندين ميليون دلار تسهيلات بدون اخذ وثيقه كافي به يك شركت خصوصي اعطاء شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، عباس مؤمن آبادي كه در يك نشست خبري (به مناسبت سالروز صدور فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري درباره مبارزه با فساد اقتصادي) سخن مي گفت، تصريح كرد: طبق بررسي هاي انجام شده، مسئولان وقت اين بانك دولتي در پرداخت تسهيلات ده ها ميليون يورويي و چند ميليون دلاري به يك شركت خصوصي مرتكب تخلفات متعددي شده اند. وي ادامه داد: بانك مورد نظر در قبال اعطاي اين تسهيلات، وثيقه چنداني دريافت نكرده است و ميزان سرمايه اين شركت در داخل كشور نيز بسيار كمتر از ميزان بدهي آن به سيستم بانكي است كه آن هم در گرو بانك ها مي باشد.
اين در حالي است كه در پي تشكيل پرونده 3 هزار ميليارد توماني بارها و به كرات دادستان كل كشور طي ماه هاي گذشته در نشست هاي متعدد خبري بر ضرورت آسيب شناسي مفاسد بانكي تأكيد كرده است. در عين حال مؤمن آبادي خاطرنشان كرد: با ورود به موقع اداره كل بازرسي هرمزگان به اين موضوع از پرداخت 20 ميليون يورو ديگر به شركت مذكور جلوگيري شد.
وي هشدار داد: چنانچه در مراحل رسيدگي به اين پرونده بي دقتي يا تأخيري صورت گيرد قطعاً تضييع بيش از پيش حقوق بيت المال را شاهد خواهيم بود.
مديركل بازرسي استان هرمزگان گفت: اين اتفاقات در حالي صورت مي گيرد كه هم اكنون در استان هرمزگان صدها پروژه نيمه تمام به علت عدم تأمين منابع مالي مورد نياز از طرف سيستم بانكي، بلاتكليف رها شده است و راه اندازي آن ها مي تواند علاوه بر تقويت توليد ملي و نجات كشور از وابستگي، زمينه اشتغال هزاران جوان بيكار منطقه را فراهم آورد.
خاطرنشان مي شود كارشناسان با هشدار نسبت به معيوب بودن سيستم بانكي در كشور بر ضرورت اصلاح قوانين بانكي و نظارت دقيق بر عملكرد آنها تأكيد دارند.
اين مقام سازمان بازرسي در بخش ديگري از سخنانش گفت: منابع بانكي كه بايد صرف توليد ملي و توسعه اقتصاد كشور شود نمي تواند با اشاره عده اي خاص راهي خارج از كشور شود و اهداف هزينه كرد اين وجوه بايد شفاف باشد. مشاور رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اموال عمومي متعلق به همه است و ملك شخصي كسي نيست كه عده اي چوب حراج به آن بزنند و هر جا منافعشان به خطر مي افتد با توسل به تخريب، تهمت و جوسازي سعي در مظلوم نمايي و تأثيرگذاري بر روند پيگيري پرونده ها دارند. وي ادامه داد: پرداخت چنين تسهيلاتي آن هم با چنين وضعي در تضاد با عدالت است و سيستم بانكي هيچ توجيهي در قبال افكار عمومي ندارند.
شايان ذكر است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامي اخيراً در ديدار با كارگران و كارمندان شركت داروپخش تأكيد كردند: اقدام كساني كه با يك عنوان و براي كاري خاص، تسهيلات كلان بانكي مي گيرند اما در جايي ديگر از اين تسهيلات استفاده مي كنند مصداق خيانت و دزدي از كيسه ملت است و بايد با اين افراد برخورد شود.
همچنين رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: سوء استفاده از سرمايه هاي مالي و ذخاير متعلق به مردم در بانك ها از جمله مصاديق اخلال اقتصادي است.
اكنون سؤالي كه مطالبه بحق مردم است اين است كه دولت و نهادهاي مسئول چه برنامه اي براي ترميم و اصلاح سيستم بانكي دارند؟

 



رئيس ديوانعالي كشور هشدار داد همه بايد تابع حق و قانون باشند

آيت الله محسني گركاني در جلسه هيئت عمومي ديوانعالي كشور تاكيد كرد كه همه بايد تابع حق و قانون و فرهنگ خدايي شوند.
رئيس ديوانعالي كشور در اين نشست اظهار داشت: اگر قوانين محكم هستي تابع تمايلات افكار انحرافي شود هرج و مرج و بي قانوني در سراسر جهان حاكم شود زندگي جامعه بشري به زندگي جنگل تبديل مي شود و نظم و هماهنگي و همزيستي سالم از بين مي رود.
آيت الله گركاني به موضوع مبارزه با فساد پرداخت و گفت: مبارزه با فساد بايد در جامعه ما به ويژه در نسل جوان به فرهنگ عمومي تبديل شود تا بتوانند با خائنان به بيت المال مبارزه جدي كنند. بايد كاري كرد تا همه بپذيرند كه تابع حق و قانون و فرهنگ خدا بشوند و فرهنگ الهي بايد حاكم بر همه افكار باشد؛ اگر غير از اين باشد خائنان، به بيت المال و اموال عمومي مردم دست اندازي مي كنند.
وي به آفت خودپسندي اشاره كرد و گفت: بعضي مدعي هستند آنچه من تشخيص مي دهم همان حق و قانون است و هر آنچه من گفته ام همان قانون است.
به گزارش روابط عمومي ديوانعالي كشور، محسني گركاني در بخش ديگري از سخنانش به شعار توليد ملي اشاره و تاكيد كرد: قوه قضائيه هم با ايفاي نقش خود در برخورد با متخلفان مي تواند نقش مهمي در افزايش توليد ملي داشته باشد.

 



سلطانيه اعلام كرد محور مذاكرات ايران و آژانس در 24 و 25 ارديبهشت

علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفتگويي روند مذاكرات هسته اي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را بر شمرد و گفت: اين گفتگوها بر سه محور متمركز و در عين حال تير خلاصي به ادعاهاي خسته كننده خواهد بود.
علي اصغر سلطانيه در گفتگو با خبرگزاري ترند آذربايجان با اعلام اينكه دور بعدي مذاكرات آتي ايران و آژانس در تاريخ 14-15 ماه مه در نمايندگي ايران در وين به مدت دو روزبرگزار خواهد شد گفت: در اين دور از مذاكرات با مقامات ارشد آژانس از جمله «هرمان ناكارتس» معاون مديركل در امور پادمانها و «رافائل گروسي» دستيار ويژه مديركل و چند نفر از كارشناسان آژانس در سه محور سياسي، حقوقي و فني مذاكرات را ادامه خواهيم داد.
سلطانيه فعاليتهاي هسته اي ايران را در چارچوب معاهده ان پي تي زير نظارت آژانس دانست و افزود: شايد تقريبا هر هفته بازرسها در ايران بازرسي مي كنند و در اين موضوع هيچ مشكلي هم نيست و كليه فعاليتها از جمله غني سازي در نطنز، فوردو و رآكتورها همه زير كنترل هستند و مشكلي هم نداريم.
وي اتهامات و ادعاهاي برخي ها مبني بر اينكه ممكن است فعاليتهاي ايران ابعاد نظامي داشته باشد را بي اساس دانست و گفت: ما بارها ثابت كرده ايم با كمك آژانس كه اين مدارك و مطالبي كه مطرح مي شود كاملا ساختگي و جعلي است. ايران بار ديگر باز به خاطر اينكه ثابت كند كه اين ادعاها و اتهامات كاملا بي اساس است قبول كرده است كه مذاكرات در اين زمينه را ادامه دهد.
وي گفت: در اين مذاكرات اول چارچوب و مداليته اي را معين مي كنيم كه بر اساس آن دو طرف وظايفشان را بدانند، زمان مشخص باشد و اقداماتي كه بايد انجام بشود و گامهايي كه بايد برداشته شود مشخص بشود، سپس اگر بر روي مفاد مداليته توافق كرديم كار را شروع كنيم.
سلطانيه افزود: بعد از اينكه اين مداليته را توافق كرديم و چارچوب مشخص شد اقدامات دوجانبه شروع خواهد شد تا يك بار و براي هميشه به اين موضوع خسته كننده پايان داده بشود.
سلطانيه با اعلام اينكه ايران در رابطه با حقوق حقه خود كه در ان پي تي و اساسنامه آژانس آمده هيچ وقت مصالحه نخواهد كرد، گفت: غني سازي حق جمهوري اسلامي ايران است و اين غني سازي بايد تحت نظر آژانس هم ادامه پيدا كند.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: عدالت گرايي بدون قانون گرايي امكان ندارد

علي لاريجاني گفت: درون عدالت قانون گرايي نهفته است، نمي شود كسي عدالت خواه باشد اما قانون گرا نباشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش ازظهر ديروز طي سخناني در هشتمين همايش حكمت مطهر افزود: بايد يك فرد عدالتخواه ملتزم به قانون باشد هم لسانا و هم عملا ولي اين موضوع امروز به يك نقص در جامعه تبديل شده است.
وي ادامه داد: برخي تصور مي كنند كه اگر كارها را زودتر انجام دهند، بهتر است و مي گويند قانون دست وپا گير است در حالي كه اينگونه فكر كردن اشتباه است چرا كه كارها بايد براساس قانون پيش رود، در غير اين صورت در كشور هرج و مرج ايجاد مي شود و اگر مي خواهيم نظريه عدالت محقق شود، همه بايد ابعاد اين موضوع را اجرايي كنيم.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شهيد مطهري معتقد است كه افراد بايد بتوانند رشد كنند ولي ما در حوزه اقتصاد با اين فكر فاصله داريم، هم در نظريه عدالت و هم در زمينه توجه به توليدات داخلي؛ هرساله حدود 60 ميليارد دلار واردات داريم كه البته اگر اين واردات تكنولوژي جديد باشد، خوب است اما اگر كالاهاي مصرفي وارد كشور شود اين موضوع كمكي به توليد داخلي نمي كند.
وي گفت: حدود 80 ميليون دلار هر سال منابع از كشور خارج مي شود و از آلمان چوب بستني وارد مي كنيم، چطور ما مي توانيم اتم را بشكافيم اما نمي توانيم چوب بستني بسازيم؟ بايد براي توليد داخلي اراده وجود داشته باشد.
رئيس مجلس با بيان اينكه هر سال حدود يك ميليارد و 200 ميليون دلار واردات ميوه داريم، گفت: اگر مردم ما آناناس و موز مصرف نكنند، آيا دچار سوء هاضمه مي شوند؟ چرا منابع كشور را بايد اينگونه مصرف كنيم؟ بايد اين مسائل ساماندهي شود و تفكر شهيد مطهري در اين زمينه اين بود كه ما بايد روي پاي خودمان بايستيم.
چند نفر خاص نمي توانند مملكت را اداره كنند
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث «خلوص سازي» گفت: اگر منظور كساني كه چنين حرف هايي را مطرح مي كنند، خلوص سازي از نظر فكري است كه در اين صورت درست است ولي اگر به اين معنا باشد كه چند نفر خاص بخواهند مملكت را اداره كنند، بسيار اشتباه است زيرا بايد مملكت را براي همه باز كرد.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه هيچ كس متولي مملكت نيست، بيان كرد: شخصي تعريف مي كرد عده اي در فولكس واگن هم جا نمي شوند، اما باقي مانده آنها چنين ادعاهايي در كشور دارند؛ اين چنين حرف ها خلاف نظريات شهيد مطهري است، زيرا بايد ميدان را باز كرد تا همه بتوانند خود را در عرصه عمل نشان دهند.
وي افزود: زمينه هاي فراواني در كار خيرات در كشور وجود دارد و بنابراين خلوص سازي در حوزه فكر درست است اما اگر منظور اين باشد كه تنها جمع خودتان را به آباداني برسانيد تفكر اشتباهي محسوب مي شود.
لاريجاني در ادامه سخنان خود طي اظهاراتي عجيب و تامل برانگيز با حاشيه اي خواندن موضوع فتنه و انحراف گفت: چرا برخي حرف هاي غلط در جامعه زده مي شود، آيا ادبياتي كه در اين سال ها در جامعه مطرح شده ارتقابخش به شمار مي رود؟
رئيس مجلس در ادامه اين اظهارات عجيب و قابل تامل با طرح اين سؤال كه سخنان مخروب در جامعه براي چه چيزي مطرح مي شود؟ تصريح كرد: به جاي آنكه بگويند مشكل مردم چيست و از مشكلات مردم كه اشتغال و گراني است، سخن به ميان بياورند، دائما بحث هاي ديگر را مطرح مي كنند؛ يعني «فتنه» و «انحراف» را.
لاريجاني با بيان اينكه دائما از ساكتين فتنه، مارقين فتنه و راكبين فتنه صحبت مي كنند، گفت: تا كي قرار است اين سخنان را مطرح كنيد و ادامه دهيد؟ چه چيزي عايد شما مي شود؟ شما چقدر به فكر جامعه اعتلا مي بخشيد؟ مگر آنكه دنبال قبيله گرايي هستيد، فكر شهيد مطهري با اين قبيله گرايي ها مخالف است.
وي افزود: اگر قصد شما خير است و هركدام بلديد جامعه را اداره كنيد، براي اداره كشور بلد بودن و كاردان مي خواهيم نه اينكه با اين تئوري ها كه معلوم نيست از كدام كره نازل شده، دنبال آن هستيد كه يك قبيله اي را حاكم كنيد ولي اين طور نمي شود.
رئيس مجلس بر همين اساس يادآور شد: سطح فرهيختگي در جامعه ما اين طور نيست كه يك گروه اندك بتواند در كشور حكومت كنند. جامعه اين موضوع را نمي پذيرد و اين موارد جزو نقص هاست، اگر پايه فكر ما معنويت در آزادي ها و رقابت هاست، بايد ببينيم رفتارهاي ما چقدر با اين موضوع نسبت دارد، واقعا اين سخنان را براي خدا مي گويند؟
همكاري پارلمان ها براي گسترش آموزش عمومي
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار نمايندگان پارلمان هاي چين و افغانستان نيز با تاكيد بر نقش مهم مجالس در توسعه و گسترش آموزش عمومي و از ميان بردن نابرابري هاي فرهنگي و آموزشي در جامعه بر آمادگي مجلس براي تقويت همكاري هاي چندجانبه در اين زمينه تاكيد كرد.
وي بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي تقويت همكاري هاي چند جانبه در اين زمينه با مجالس ديگر كشورها تاكيدكرد.

 



توهم جديد عربستان ايران مي خواست سفير ما در مصر را ترور كند!

همزمان با درخواست مردم مصر براي اخراج سفير عربستان، مشاور حقوقي سفارت اين كشور در ادعايي جديد عليه ايران مدعي شد كه يك تيم 3 نفره در مصر بازداشت شده كه قصد آنان ترور سفير سعودي در قاهره بوده است.
در حالي كه عربستان هنوز نتوانسته است ادعاي تلاش ايران براي ترور سفير سعودي در واشنگتن را اثبات كند در يك طرح فريب براي منحرف كردن افكار عمومي از نفرت مردم قاهره از عربستان به اتهام افكني عليه ايران پرداخت.
روزنامه سعودي الحيات چاپ لندن، به نقل از «سامي جمال الدين» مشاور حقوقي سفارت سعودي در قاهره ادعا كرد كه دستگاه امنيتي مصر شبكه اي سه نفره را كشف كرده است كه درصدد برنامه ريزي براي ترور «احمد قطان» سفير عربستان در قاهره و نماينده دائم اين كشور در اتحاديه عرب بوده است.
اين روزنامه سعودي افزود كه جمال الدين اعلام كرد كه مقامات مصر، همتايان سعودي خود را در جريان جزئيات اين مسئله قرار داده اند اما «سران سعودي ترجيح دادند كه موضوع محرمانه بماند و اعلام نشود.»
اين خبر دقيقاً همزمان با بالا گرفتن موج ضدعربستاني در ميان مردم مصر منتشر مي شود كه در تظاهرات متعدد روزهاي گذشته، خواستار اخراج سفير عربستان و سفير رژيم صهيونيستي از قاهره شدند. مردم مصر خواستار آزادي برخي اتباع مصري در عربستان و عدم محاكمه آنان شدند اما برخي منابع اعلام كردند كه سعودالفيصل در پاسخ مردم مصر اعلام كرده است كه اين اتباع را با تابوت بازخواهد گرداند.
سال گذشته نيز خبرگزاري رويترز در خبري فوري اعلام كرده بود كه پليس آمريكا دو ايراني را به اتهام دست داشتن در توطئه بمب گذاري در آمريكا كه هدفش ترور سفير سعودي بوده، بازداشت كرده است. اين، آغاز سناريوي جديدي عليه ايران بود كه حتي برخي نهادها، شخصيت ها و رسانه هاي آمريكا هم آن را باور نكردند.
بنا بر ادعاي جديد مشاور حقوقي سفارت عربستان در قاهره، طرح كذايي از سه ماه پيش آغاز شده است و شوراي نظامي مصر با هشدار از قطان خواستار تشديد تدابير امنيتي براي او شده بود اما قطان اين امر را رد كرد.
موج ضد سعودي و ضد عربستاني تا جايي در مصر اوج گرفته است كه روز دوشنبه يك مقام كنسولگري عربستان در اسكندريه مصر از فرار 500 دانشجوي سعودي از اين كشور خبر داد و اعلام كرد كه كنسولگري سعودي با يك هتل در اين شهر قراردادي امضا كرده است كه براساس آن اتباع عربستان به آن منتقل مي شوند و تحت مراقبت قرار مي گيرند تا ترتيب عودت آنان به عربستان در اسرع وقت داده شود. يك مقام آگاه در فرودگاه قاهره نيز از افزايش چشمگير بازگشت اتباع عربستان به كشور خود خبر داد.
مشاور حقوقي سفارت سعودي تلاش كرد خشم مردمي در مصر از عربستان را تحت الشعاع مسائل ادعايي قرار بدهد و افزود: با آغاز اتفاقات اخير [يعني موج و تظاهرات ضدعربستاني در مصر] همه اين نگراني را داشتند كه طرف هاي خارجي از تظاهرات برخي مقابل مقر سفارت سوءاستفاده كنند و عناصر خود را در ميان [ تظاهركنندگان] قرار بدهند تا به افراد هيئت ديپلماتيك [عربستان] حمله كنند.
وي اعلام كرد كه درهاي پشتي ساختمان سفارت مورد حمله برخي تظاهرات كنندگان قرار گرفته است و همين امر سبب شد عناصر امنيتي مصر انتقال قطان به فرودگاه قاهره را تأمين امنيت كنند.
اين ادعاي جديد در صورتي عليه ايران مطرح مي شود كه رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ادعاي كذب طراحي ترور سفير سعودي در آمريكا را عاري از هرگونه صحت دانسته و قوياً تكذيب كرده و تأكيد كرده بود: اين گونه رفتارهاي نخ نما كه مبتني بر سياست هاي خصمانه و ديرينه محور آمريكايي- صهيونيستي است نمايش مضحكي به شمار مي رود كه در راستاي سناريوسازي هاي خاص و با اهداف تفرقه افكنانه از سوي دشمنان اسلام و منطقه تعقيب مي شود.

 



لاريجاني: بر مبارزه قاطع با فتنه و انحراف تأكيد دارم

روابط عمومي مجلس اعلام كرد دكتر علي لاريجاني بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع عليه فتنه و انحراف تأكيد دارد.
روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: «سخنان امروز دكتر علي لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي با محوريت ضرورت تمركز بر جهاد اقتصادي، توليد ملي و پرهيز از بگومگوهاي غيرضروري ميان مسئولان انجام گرفته است.»
در توضيحات روابط عمومي مجلس كه عصر ديروز منتشر شده آمده است: «متأسفانه برخي رسانه ها با شيوه اي خاص سخنان امروز دكتر لاريجاني در همايش حكمت مطهر را منعكس كردند و چنين وانمود شد كه گويي ايشان درباره ضرورت مبارزه با فتنه و انحراف تشكيك كرده است. اين در حالي است كه دقت در متن سخنان رياست محترم مجلس نشان مي دهد كه تأكيد ايشان بر رسيدگي به مشكلات مردم با توجه خاص به وجه تسميه سال گذشته و امسال از سوي مقام معظم رهبري و لزوم كاهش جنجال ها و تنش هاي سياسي بوده است و رئيس محترم مجلس موضع ثابت، روشن و قاطع خود درباره دو موضوع فتنه و انحراف را در اين سخنراني نيز تكرار كرده است.»
اين بيانيه ادامه داده است: «از رسانه ها تقاضا مي شود با ملاحظه اين توضيح به درج خبر اين سخنراني بپردازند.»
اشاره اين بيانيه به سخنان لاريجاني در همايش حكمت مطهر است كه در شماره امروز روزنامه درج شده است.

 



حسين فدايي:طرح تحول اقتصادي به موضوعي سياسي تبديل شده است

عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان گفت: پس از روي كارآمدن دولت نهم و دهم انتظار داشتيم كه كار كارشناسي و عميقي انجام دهيم خصوصاً وقتي طرح تحول اقتصادي مطرح شد ولي متأسفانه اين مسئله هم به موضوعي سياسي تبديل شد.
به گزارش فارس حسين فدايي در پاسخ به سؤالي در زمينه وضعيت گراني و اقدامات مجلس در اين زمينه گفت: براي تبيين مسئله گراني بايد ابتدا تحليلي از وضعيت كلي اقتصاد داشته باشيم چرا كه در كشور ما برخي مشكلات اقتصادي نهادينه شده و سابقه ديرينه اي دارد، بيش از 50 سال است كه اين مشكلات اقتصادي به صورت مستمر در متن اقتصاد ملي نهادينه شده است؛ اقتصاد ما از دوران قاجار به سمت اقتصاد تجاري رفته و از اقتصاد توليدي فاصله گرفته مسئله مهمي است. فدايي ادامه داد: مشكل ديگر دولتي شدن اقتصاد است و بيش از 80 درصد اقتصاد دولتي است قيمت كالا و خدمات بالا مي رود درآمدهاي نفتي، اقتصاد يارانه اي بي عدالتي رارقم زد چرا كه اقتصاد متكي بر درآمد نفتي و تك محصولي شكل گرفت. مشكل ديگر عدم برخورد كارشناسانه با اقتصاد است، تصميم گيران و تصميم سازان به جاي برخورد سياسي بايد برخورد كارشناسانه داشته باشند بنابراين مجموعه اين عوامل باعث شده است ما هيچ وقت نتوانيم به صورت جدي و عميق براي اصلاح اقتصاد اقدام كنيم. اين عضو جبهه متحد اصولگرايان افزود: پس از روي كار آمدن دولت نهم و دهم انتظار داشتيم كه در اقتصاد كار كارشناسي و عميقي انجام دهيم، خصوصاً وقتي احمدي نژاد طرح تحول اقتصادي را مطرح كرد اميد ما بيشتر شد اما متأسفانه اين مسئله هم به موضوعي سياسي تبديل شد.

 



بيانيه سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در محكوميت اهانت به قرآن كريم

سازمان بسيج جامعه پزشكي در محكوميت اهانت به قرآن كريم بيانيه اي به شرح زير صادر كرد.
متاسفانه شاهد آن هستيم كه بار ديگر شياطين صهيونيستي در لباس دروغين سخت به اين منبع پر از نور و هدايت جسارت نموده اند.
ما بسيجيان جامعه پزشكي ضمن تسليت به پيشگاه مقدس حضرت وليعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله) و تمامي مسلمانان جهان، اين عمل زشت و توهين آميز را محكوم نموده، اعتراض گسترده سازمان ها و نهادهاي مردمي عليه اين توطئه شوم صهيونيست بين الملل را خواهانيم.
از سازمان كنفرانس اسلامي، حوزه هاي علميه، علماي عاليقدر اسلام و تمامي دولت ها و ملت هاي اسلامي مي خواهيم كه نسبت به اين اقدام قبيح واكنشي در خور و شايسته نشان دهند تا دگربار خبيثان و شيطان صفتان جرأت اهانت به مقدسات اسلامي را به خود راه ندهند.

 



در هفته هلال احمر انجا م مي شود
ويزيت رايگان و اعزام پزشكان به مناطق محروم

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر گفت: در هفته جهاني هلال احمر ويزيت رايگان و اعزام پزشكان داوطلب به مناطق محروم كشور انجام مي شود.
فرحناز رافع با اشاره به راه اندازي سايت اطلاع رساني «helal90.ir» به مناسبت نودمين سالگرد تاسيس هلال احمر اظهار داشت: در اين سايت كه تا پايان سال جاري نيز به روز رساني مي شود آخرين اخبار و برنامه ها و همچنين فعاليت هاي هلال احمر در آن درج خواهد شد.
وي افزود: در هفته هلال احمر تيم هاي بهداشتي و پزشكي در قالب كاروان هاي جهادي به مناطق كم برخوردار استان ها كه پايلوت آن را در استان البرز آغاز كرده ايم را خواهيم داشت و در اين راستا همچنان ارائه خدمات توسط اين تيم ها كه از هفته سلامت شروع شده بود در برخي نقاط كم برخوردار استان ها ادامه مي يابد.
رافع با اشاره به ارائه خدمات سلامت در نمايشگاه كتاب با برپايي چادرهاي سلامت گفت: در اين زمينه در روز جمعه 15 ارديبهشت نيز چادرهاي سلامت براي ارائه خدمات به نمازگزاران برپا مي شود.
وي با اشاره به چاپ كتاب شهداي امدادگر در آينده اي نزديك خاطرنشان كرد: در اين هفته براساس طرح «ياد ياران» در نقاط مختلف شهرها با همكاري بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس براي حفظ و ياد شهداي امدادگر بيلبوردهاي تمثال شهداي امدادگر هلال احمر را خواهيم داشت.

 



فرمانده پايگاه هوايي بندرعباس توديع و معارفه شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مراسم توديع و معارفه فرماندهي پايگاه هوايي بندرعباس با فرماندهان و مسئولان استان هرمزگان در تالار سيمرغ پايگاه شكاري شهيد عبدالكريمي بندرعباس برگزار شد.
در اين مراسم استاندار هرمزگان گفت: امروز نيروهاي مسلح جمهوي اسلامي ايران به جهت مكتبي بودن برترين نيروهاي مسلح دنيا هستند كه رمز ماندگاريشان همين بهره مندي از آموزه هاي ديني و ايمان و اعتقادات قلبي به اصول و ارزش هاي اسلامي و ولايتمداري است.
ابراهيم عزيزي در ادامه ضمن يادآوري دستگيري شرور عبدالمالك ريگي توسط خلبانان غيور اين پايگاه و عمليات غرور آفرين منطقه يكم نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد را از نقاط عطف يگان هاي ارتش در منطقه برشمرد.
وي در پايان از تعامل سازنده امير فرماندهي سابق پايگاه، تسويه چي با شوراي تامين استان تقدير و تشكر كرد و براي فرماندهي جديد، سرتيپ دوم خلبان ستاد فرهاد گودرزي آرزوي موفقيت كرد.

 



درآمد 2ميليوني مددجوي شيرازي در ماه با استفاده از وام 18 ميليوني

شيراز- خبرنگار كيهان:
جوان مددجوي سروستاني با وام 18 ميليون توماني واحد توليدي احداث كرد.
مسئول روابط عمومي كميته امداد فارس گفت: براي اولين بار در فارس يك جوان مددجو با احداث سالن 100 مترمربعي موفق به پرورش بوقلمون، بلدرچين و غاز در فصل هاي مختلف سال شد.
عليرضا دشتي افزود: اين واحد با ظرفيت 1000 قطعه در هر نوبت براي تامين گوشت مورد نياز شهرستان سروستان راه انداز ي شده است كه تاكنون موفقيت چشمگيري داشته است.
ميرزايي مددجوي خودكفاي كميته امداد در اين رابطه گفت: ابتدا با وام ازدواجي كه گرفتم شروع كردم و بعد از وام 18ميليون توماني كميته به منظور اشتغال زايي استفاده كردم و اكنون ماهي 2، 3 ميليون تومان درآمد دارم. دشتي در پايان گفت: وي به صورت رايگان طرح هاي مشابه در سطح شهرستان براي ديگر مددجويان سروستاني راه اندازي كرده است و توليدات آنها را نيز به صورت تضميني خريداري مي كند.

 



توليد داروي گياهي انعقاد سريع خون در ايران

تبريز- خبرنگاركيهان:
داروي انعقاد خون، با استفاده از گياهان آذربايجان شرقي، براي نخستين بار در دنيا، كشف شد.
مديرعامل تعاوني پيوند علم و صنعت صبح ديروز به كيهان گفت: هسته تحقيقاتي انعقاد خون، پس از 8 سال پژوهش موفق به كشف اين نوع داروي گياهي شد.
«رستم علي وفايي» افزود: به زودي اين دارو به صورت آمپول، كپسول قطره و اسپري و بدون هيچ گونه عوارضي وارد بازار مي شود.
مدير و مجري طرح فوق تصريح كرد: دكتر «سودابه داوران»، «سعيد ناصر» و «وحيد صبح خيز» اعضاي هسته تحقيقاتي انعقاد خون هستند.
وي يادآور شد: داروي فوق مي تواند در كمتر از 1 دقيقه خون ريزي هاي داخلي و خارجي را منعقد ساخته و قابليت ضدعفوني نيز دارد و از نظر اقتصادي يك بيستم قيمت داروهاي مشابه خارجي را دارد.
وي خواستار مشاركت سرمايه گذاران، براي تجاري كردن و توليد انبوه اين دارو شد.

 



استاندار گيلان بر اعطاي تسهيلات به سيل زدگان استان تاكيد كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان خواستار تسريع در اعطاي تسهيلات به آسيب ديدگان سيل اخير استان شد.
مهدي سعادتي در نشست ستاد بحران استان در شهرستان فومن ضمن تاكيد بر ضرورت جبران خسارت ناشي از سيل اخير استان اظهار داشت: در سيل اخير 195 ميليارد ريال خسارت به گيلان وارد شد كه عمده اين خسارت ها در سه بخش كشاورزي، راه و مسكن بود كه در اعطاي تسهيلات به آسيب ديدگان بايد تسريع شود.
وي با توجه به اهميت سرعت در اولويت بندي كارها و اقدامات لازم براي جبران خسارات وارده به مردم و بخش هاي گوناگون افزود: جهاد كشاورزي و آب منطقه اي بايد هرچه سريعتر نسبت به ترميم سردهنه هاي كشاورزي اقدام كنند.
سعادتي در ادامه بر آمادگي مسئولان در مواقع بروز بحران تاكيد كرد و خاطرنشان ساخت: بايد مسئولان پيش بيني هاي لازم را بكنند تا در مواقع بروز بحران از جمله سيل حداقل خسارت را داشته باشيم.

 



كشف قرآن متعلق به دوره صفوي در بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
يك جلد قرآن كريم متعلق به قرن نهم هجري قمري در منزلي در شهرستان بناب شناسايي و كشف شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، فرمانده نيروي انتظامي بناب گفت: با تلاش پليس اطلاعات، امنيت عمومي اين شهرستان يك جلد قرآن كريم مربوط به دوره صفوي در يك منزل شخصي كشف شد كه موضوع تحت بررسي است.
سرهنگ «علي سلطاني وش» افزود: اين «قرآن» ارزشمند از نوع خطي نسخ بوده و 542 سال قبل توسط «عبدالعطا شيخ مند» نگارش شده است.
وي در تشريح مشخصات اين قرآن نفيس اظهار داشت: اين قرآن داراي جلد چرم بوده و منقش به مهر اسناد در برخي صفحات است كه كارشناسان ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي با حضور در محل، قدمت آن را تاييد كردند.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي بناب كارشناسان ميراث فرهنگي استان نتوانستند ارزش ريالي براي اين قرآن نفيس تعيين كنند و طبق اظهارات آنها ارزش ريالي اين اثر تاريخي بايد توسط كارشناسان تعيين شود.
«سلطاني وش» همچنين اظهار داشت: به احتمال زياد قرآن ياد شده طبق دستور مراجع قضايي جهت بازسازي و نگهداري به موزه شهرستان و يا استان تحويل خواهد شد.

 



با ابلاغ مصوبه رئيس جمهور ابوموسي به منطقه گردشگري تبديل مي شود

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره فرهنگي هنري بين المللي خليج فارس با حضور استاندار هرمزگان و مديران دستگاههاي اجرايي استان در جزيره ابوموسي برگزار شد.
استاندار هرمزگان در اين مراسم گفت: خليج فارس يك پهنه بزرگ و حساس جغرافيايي و به عنوان ميراث فرهنگي معنوي سرزمين ايران به شمار مي رود.
ابراهيم عزيزي افزود: ماهيت فرهنگي معنوي و اعتباري خليج فارس علي رغم دارا بودن قابليت هاي مختلف، در دهه هاي گذشته پررنگ تر از ساير قابليت هاي آن شده است.
وي با بيان اينكه خليج فارس مركز احياي اسلام ناب محمدي است ابراز داشت: خليج فارس در طول تاريخ مظهر فرصت هاي فرهنگي، معنوي و مذهبي بوده و ترس استكبار از اين است كه خليج فارس با تمدني كهن و مردمان آگاه، سبب غرق شدن انديشه هاي آنها شود.
وي ادامه داد: امروز در پي اقتدار ايران اسلامي، جغرافياي سياسي مذهبي خليج فارس رقيب جدي و پرقدرت ايدئولوژي غرب محسوب مي شود.
استاندار هرمزگان با بيان اينكه غرب نظريه و دكترين برخورد تمدن ها را از دهه هاي گذشته آغاز كرده، افزود: براي رسيدن و تحقق اين نظريه خود دست به جعل نام خليج فارس زده است.
ابراهيم عزيزي خاطرنشان كرد: دو نقطه از 14نقطه استراتژيك دنيا در خليج فارس واقع است، كه ابوموسي يكي از اين نقاط مهم استراتژيك در دنياست كه از گذشته دور تاكنون در امور اقتصادي و سياسي تحول ساز بوده و نقش فرهنگي و ايدئولوژي خليج فارس پس از پيروزي انقلاب اسلامي برجسته تر از گذشته شده است.
استاندار هرمزگان همچنين در نشست مشترك شوراي اداري هرمزگان و شوراي شهرستان ابوموسي از تشكيل ستاد معين شهرستان ابوموسي و ابلاغ مصوبه مربوط به تبديل اين شهرستان به منطقه گردشگري توسط رئيس جمهور خبر داد.
ابراهيم عزيزي افزود: حضور مديران عالي و ارشد استاني در شهرستان ابوموسي حاوي يك پيام مهم است و آن پيشرفت و آباداني شهرستان ابوموسي است و مديران با اراده جدي و عالي براي پيشرفت و آباداني جزاير به ويژه جزيره ابوموسي تلاش كنند.
استاندار هرمزگان با اشاره به اينكه از اين به بعد توسعه امور عمراني اين شهرستان در اولويت كاري قرار مي گيرد تاكيد كرد: پيشرفت و توسعه جزاير شهرستان ابوموسي بايد براي تمام مديران يك رسالت بزرگ محسوب شود.
عزيزي خاطرنشان كرد: اگر پيوند بين جزاير و سرزمين اصلي به عنوان يك هدف كلان با توسعه جزاير همراه شود، بي گمان توسعه بيش از پيش منطقه جنوب را به دنبال خواهد داشت.
وي با بيان اينكه كم توجهي به مصوبات مربوط به ابوموسي به هيچ وجه پذيرفتني نيست ادامه داد: مصوبات مربوط به شهرستان ابوموسي بايد در اولويت برنامه هاي مديران قرار گيرد كه در اين راستا ستاد معين شهرستان ابوموسي با تركيب مديران و مسئولان استاني و شهرستاني با هدف اجراي مصوبات و تسريع در تحقق آنها تشكيل مي شود.
عزيزي افزود: زماني كه رئيس جمهور طي يك درخواست دستور افزايش وام مسكن مهر در ابوموسي به ميزان 45 ميليون تومان را صادر مي كند، ساير مسئولان نيز بايد به اهميت اين شهرستان و حل مسائل و مشكلات آن توجه كنند.
وي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خواست هرچه سريع تر مقدمات گردشگري شدن شهرستان ابوموسي را فراهم آورده و اين شهرستان را به يك فرصت بي نظير گردشگري تبديل كند.استاندار هرمزگان همچنين در ادامه خواستار توجه ويژه به بانوان و جوانان شهرستان ابوموسي شد و افزود: ابوموسي به عنوان پيشاني ايران اسلامي در خليج فارس مطرح است.
وي همچنين از تشكيل كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در استانداري هرمزگان خبر داد و گفت: برخي از مصوبات دور چهارم سفر رئيس جمهور به استان ابلاغ شده است.
لازم به ذكر است: در اين سفر يك روزه، توسط استاندار هرمزگان، مجتمع فرهنگي ديجيتال خليج فارس و سامانه ديجيتال صداوسيما در ابوموسي به بهره برداري رسيد.

 



يك مقام وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: دانشجويان مقطع دكترا افزايش مي يابند

مديركل دفتر نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از افزايش تعداد دانشجويان تحصيلات تكميلي مقطع دكترا خبر داد.
دكتر «رضا عامري» شامگاه دوشنبه در حاشيه مراسم تجليل از استادان برتر دانشگاه غيردولتي شمال آمل به خبرنگار ايرنا گفت: هم اكنون حدود 30 هزار دانشجو در مقطع دكترا در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور مشغول به تحصيل هستند.
وي افزود: تا پايان برنامه پنجم توسعه 60 هزار نفر در مقطع دكترا در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي تحت نظارت اين وزارتخانه مشغول تحصيل خواهند شد.
عامري با بيان اينكه هم اكنون حدود 250 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاههاي سراسر كشور تحصيل مي كنند، افزود: اين تعداد تا پايان برنامه پنجم توسعه به بيش از 400 هزار نفر افزايش خواهند يافت.
وي همچنين از تشكيل كارگروه ويژه اي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در زمينه برنامه ريزي و بازنگري در متون رشته هاي علوم انساني در دانشگاه و موسسات آموزش عالي خبر داد و اضافه كرد: اين كارگروه با هماهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه در واقع متولي اصلي احياي رشته هاي علوم انساني در كشور است، به صورت جدي در حال فعاليت است.

 



اخبار ادبي و هنري

فحاشي جامعه صنفي تهيه كنندگان عليه اقدام حوزه هنري
جامعه صنفي تهيه كنندگان سينماي ايران با صدور شبه بيانيه اي توهين آميز، به اقدام حوزه هنري واكنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، پس از تصريح محسن مومني شريف، رئيس حوزه هنري مبني بر اينكه از نمايش فيلم هايي با مضامين نامناسب در سينماهاي حوزه جلوگيري مي شود، جامعه صنفي تهيه كنندگان بيانيه اي را صادر كرده و به اين تصميم اعتراض نموده است.اما آنچه اين بيانيه را تحت الشعاع قرار داده، ادبيات لمپني و آميخته به توهين آن عليه مدير حوزه هنري است. اين در حالي است كه اولا مديريت يك نهاد رسمي داراي اين حق قانوني است كه از نمايش يك يا چند فيلم در سينماهاي زيرمجموعه خود ممانعت كند. دوم، هدف مديريت حوزه هنري از اين اقدام صيانت از اخلاق و فرهنگ جامعه است. طبيعي است كه هر فرد يا نهادي در نظام اسلامي، بايد حفظ ارزش ها و آرمان هاي ديني را بر منافع مالي ترجيح دهد. متاسفانه، يكي از مهمترين عوامل افول سينماي ايران طي 15 سال اخير اين است كه برخي جريان ها و تهيه كننده ها، بيش و پيش از اخلاق و ارزش ها در پي كسب سود اقتصادي بوده اند!
شاعر انقلاب در بيمارستان بستري شد
مرتضي اميري اسفندقه، يكي از شاعران انقلاب اسلامي در اثر سانحه سوختگي در بيمارستان بستري شد.
براساس گزارش خبرگزاري ها، يكشنبه شب منزل اميري اسفندقه دچار آتش سوزي شد و وي اقدام به نجات فرزندش كرد كه خودش مصدوم شد. در اين سانحه، فرزند اسفندقه نيز مجروح شد كه اين آسيب جزئي است. وي روز گذشته تحت عمل جراحي قرار گرفت.
مرتضي اميري اسفندقه، متولد 1345 است. «مكتب شوق» (نگاهي به نامه هاي بيدل دهلوي)، «كوار» (گزينده اشعار) و «انجمن صبح» (نگاهي به مخمسات بيدل دهلوي) از آثار منتشر شده اين شاعر هستند.
انيميشن سينمايي زندگي امام رضا(ع) ساخته شد
انيميشن سينمايي زندگي امام رضا(ع) در مركز پويانمايي صبا توليد شد.
انيميشن سينمايي «آقاي مهربان» با موضوع زندگي امام رضا(ع) در مركز پويانمايي صبا ساخته شده است. بنابراين گزارش، اين انيميشن در مدت زمان 90 دقيقه به كارگرداني عليرضا گلپايگاني ساخته شده و به بخش هايي از زندگي امام رضا(ع) مي پردازد.
به گزارش فارس، اين انيميشن سينمايي هفته آينده در مركز پويانمايي صبا رونمايي خواهد شد.
رقابت كارگاهي هنرمندان جوان در طراحي پوستر بيداري اسلامي
رضا فريدزاده، سرپرست سازمان دانشجويان ايران اعلام كرد: فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 12 و 13 ارديبهشت شاهد برگزاري كارگاه رقابتي طراحي پوستر بيداري اسلامي توسط هنرمندان جوان است.
وي افزود: اين برنامه كه توسط سازمان دانشجويان ايران با همكاري فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود در راستاي حمايت هنرمندان جوان از بيداري اسلامي فراگير در كشورهاي منطقه و جهان است.
فريدزاده با اشاره به اينكه در اين برنامه كارگاهي 40 هنرمند در حوزه طراحي گرافيك شركت مي كنند، گفت: اين هنرمندان طي دو روز به خلق پوسترهايي با موضوع و محوريت بيداري اسلامي مي پردازند.
سرپرست سازمان دانشجويان ادامه داد: در پايان اين رقابت كارگاهي از آثار برگزيده تجليل خواهد شد و آثار برتر طراحي شده در اين ورك شاپ ابتدا در نمايشگاه موسسه فرهنگي هنري صبا سپس در دانشگاه هاي شهرهاي مختلف كشور و موارد تبليغي ديگر استفاده و به نمايش درخواهد آمد.
لازم به ذكر است كه داوران اين كارگاه عبدالرضا چاره اي و مجيد كاشاني و سيدمحسن حسيني از استادان و مدرسان گرافيك دانشگاه هستند.
انتقاد خوانند «يار دبستاني من»
از سوء استفاده برخي جريان ها از اين سرود
جمشيد جم خواننده سرود به يادماندني «يار دبستاني من» مي گويد: در حالي كه من اين سرود را براي شهداي انقلاب اسلامي خوانده ام اما برخي جريان هاي سياسي از آن سوء استفاده مي كنند.
وي در گفت وگو با خبرگزاري دانشجو گفت: خيلي ها آهنگ من را پخش مي كردند، اما آنها زماني مي توانند اين سوءاستفاده را داشته باشند كه من در جريان فكري آنها باشم. من اين شعر را براي شهداي دانشجو خواندم. براي آنهايي خواندم كه در آبان 1357 و هشت سال دفاع مقدس شهيد شدند.
جم تصريح كرد: ما امروز هم مانند همان هشت سال در جنگيم؛ موسيقي ابزار جنگي ماست به همين دليل بايد از قبل روي آن فكر شود. در جريانات هنري اگر فضا مغاير ايده هاي انقلابي است به خاطر اين است كه جريان اشتباه در اكثريت قرار گرفته، وقتي هدايتي از جانب مسئولين نباشد هنر ما هم منحرف مي شود. افرادي كه اصول اخلاقي را در فضاي هنري رعايت نمي كنند هنرمندنما هستند؛ ما بايد راه را درست كنيم تا آنها در اقليت قرار بگيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14