(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 - شماره 20201 

جزئيات انتقال دانشجويان آزاد به محل زندگي
600 هزار واحد مسكوني فرسوده در پايتخت
شهريه مهدهاي كودك افزايش نمي يابد
برگزاري مراسم وفات بانو ام البنين(س) در بهشت زهرا(س)
توفان 101 كيلومتري استان سمنان را درنورديد
6 پس لرزه آبدانان را لرزاند
راه اندازي و توسعه 155 ايستگاه هواشناسي در كشور
در 11 سال گذشته؛29 هزار نفر قرباني سوختگي شدند
 جمع آوري اراذل پاركينگ دار فرحزاد
تگرگ ، شيشه هاي منازل شهريار را شكست
تمديد مهلت تعويض كارت هاي معافيت از خدمت
انفجار مين در قصر شيرين يك مجروح برجاي گذاشت
تدوين متمم بودجه در صورت اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها
وزارت بهداشت هشدار داد افزايش اچ.آي.وي از طريق انتقال جنسي
اطلاعيه پليس تهران در خصوص شايعه بمب گذاري در مترو
هزينه هزار ميلياردي براي تكميل بزرگراه امام علي(ع)



جزئيات انتقال دانشجويان آزاد به محل زندگي

جزئيات بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد به محل زندگي دائم خانواده آن ها اعلام شد.
براساس بخشنامه دانشگاه آزاد ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي به نزديكترين واحد دانشگاه آزاد اسلامي محل زندگي دائم خانواده آنها، به شرح ذيل تأييد و ابلاغ مي شود و از زمان ابلاغ لازم الاجرا است.
اين بخشنامه فقط يكبار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را از تاريخ پانزدهم خرداد تا پانزدهم تير سال 91 تسليم كنند، قابل بررسي و اجرا است و شامل دانشجويان جديدالورود در مهر ماه 1391 و بعد از آن نمي شود، لذا ضروريست متقاضيان جديد تحصيل در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي و خانواده هاي محترم آنها با دقت لازم در انتخاب محل تحصيل، دغدغه هاي علمي و فرهنگي خود را در نظر بگيرند.
همچنين ماده واحده اين بخشنامه به صورت ذيل است:
انتقال به شرط موفقيت در ترم ميهماني دانشجويان فعلي مشغول به تحصيل در رشته ها و گرايش هاي تحصيلي دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي به يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد نزديك به محل زندگي دائم خانواده آنها (پدر و مادر يا همسر) به استثناي انتقال به گروه 1 از جدول همطرازي براي همان رشته و گرايش تحصيلي، در صورت عدم مشروطي در ترم هاي تحصيلي قبلي و موافقت واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در مبدأ و مقصد و كسب معدل ميانگين بالاتر از هفده در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني و رضايت از عملكرد علمي و فرهنگي دانشجو و داير بودن رشته و گرايش متقاضي در واحد دانشگاهي مقصد، بلامانع است و در صورتي كه رشته و گرايش دانشجوي متقاضي در محل سكونت خانواده دانشجو داير نباشد مي تواند به شهرهاي همجوار ميهمان شود.
تبصره1:
دانشجويان دختري كه موفق به كسب معدل ميانگين بالاتر از هفده از بيست در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني نشوند ولي معدل ميانگين آنها بالاتر از پانزده باشد، تا زماني كه واحدهاي دانشگاهي مبدأ و مقصد از عملكرد علمي و فرهنگي آنها رضايت داشته باشند و در هيچ ترمي مشروط نشوند، مي توانند بصورت ميهمان در واحد مقصد ادامه تحصيل دهند ولي مدرك تحصيلي آنها بايد توسط واحد دانشگاهي مبدأ صادر شود.
تبصره2:
در طول دوران ميهماني، هزينه ثابت هر ترم بايد به واحد دانشگاه مبدأ و هزينه متغير واحدهاي اخذ شده به واحد دانشگاهي مقصد پرداخت شود و در بقيه موارد مقررات و قوانين مربوط به دانشجويان ميهمان حاكم است. همچنين ديگر موارد آيين نامه مصوب نقل و انتقالات دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و دستورالعمل اجرايي آن به قوت خود باقي و لازم الاجرا است.
تبصره 3:
مسئوليت احراز صحت آدرس محل زندگي دائم خانواده متقاضيان به عهده معاونين دانشجويي واحدهاي دانشگاهي مقصد و مبدأ است.
تبصره 4:
در صورت از دست دادن هر يك از شرايط ذكر شده فوق، دانشجو بايد به واحد مبدأ بازگردد.
تبصره 5:
اين بخشنامه فقط يكبار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را از تاريخ پانزدهم تير سال 1391تسليم كنند قابل بررسي است و شامل دانشجويان جديدالورود در مهر 1391 و بعد از آن نمي شود.
دانشجوي متقاضي نقل و انتقال با استفاده از اين بخشنامه مي تواند در صورت موافقت واحد مبدأ از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تير سال 1391 از طريق سايت نقل و انتقالات واحد دانشگاهي خود ثبت درخواست كند.
واحد مقصد موظف است تا قبل از اتمام آخرين مهلت ثبت نام آموزشي، نسبت به بررسي درخواست و پاسخ مقتضي به آن اقدام كند.
مسئول رسيدگي به شكايات مرتبط و نظارت بر حسن اجراي اين بخشنامه ضمن رعايت آيين نامه ها و دستورالعمل ها و مصوبات هيئت امنا و ديگر بخشنامه هاي مربوط به نقل و انتقال دانشجويي، با در نظر گرفتن عدالت و صرفه و صلاح دانشگاه در ابتدا بر عهده رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در مبدأ و مقصد و سپس بر عهده معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي است.

 



حمزه شكيب اعلام كرد
 600 هزار واحد مسكوني فرسوده در پايتخت

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران از وجود 600 هزار واحد مسكوني فرسوده از ميان دو ميليون و 500 هزار واحد مسكوني شهر تهران خبر داد.
حمزه شكيب در گفتگو با مهر با اشاره به روند نوسازي بافتهاي فرسوده در شهر تهران گفت: احياي بافت هاي فرسوده پايتخت در دو بخش پيگيري شد. نخست استفاده از ظرفيتهاي مردمي كه با ارائه سياست هاي تشويقي موفقيت نسبي در اين بخش به دست آورديم كه البته كافي نبود. متأسفانه طرح هاي دو بخش ديگر فعاليتهاي شهرداري مانند طرح خانه به خانه، فروش متري مسكن و اوراق مشاركت موفقيت آميز نبود و مي توان گفت فعاليت خاصي در اين زمينه انجام نشد.
وي ادامه داد: براي نوسازي بافتهاي فرسوده تهران برنامه ريزي هاي جديدي انجام شده است كه اميدواريم نسخه جديد نوسازي بافتهاي فرسوده بتواند در روند نوسازي بافتهاي فرسوده مؤثر باشد. براي موفقيت طرح جديد كميسيون عمران شورا نيز به اين مسئله ورود پيدا كرده است و به زودي از اين مناطق بازديد مي كند.
شكيب با اشاره به آمارهايي كه در خصوص نوسازي بافت هاي فرسوده منتشر مي شود گفت: اين آمارها شايد در كل كشور و در برخي از شهرها محقق شده باشد اما در شهر تهران با توجه به مستندات موجود چندان واقعي نيست. متاسفانه ما بافتهاي فرسوده اي داريم كه علاوه بر اين كه فرسودگي كالبد فيزيكي شان دچار مشكل است دچار معضلات اجتماعي و فرهنگي بسياري نيز شده اند. همچنين احتمال وقوع بلاياي طبيعي همچون زلزله ورود هر چه سريعتر مديريت شهري به نوسازي بافت هاي فرسوده را گوشزد مي كند.
رئيس كميسيون عمران شورا با بيان اين كه نوسازي بافت هاي فرسوده يكي از چالش هاي اصلي شهر تهران است گفت: اگر ترافيك را نخستين مشكل پايتخت بدانيم مطمئناً بافتهاي فرسوده دومين معضل شهر تهران است كه متأسفانه مديريت شهري چندين بار به اين موضوع ورود پيدا كرد اما نتوانست توفيقي در اين بخش به دست بياورد.

 



شهريه مهدهاي كودك افزايش نمي يابد

مدير كل بهزيستي استان تهران گفت: شهريه سال جديد مهدهاي كودك همانند سال گذشته دريافت مي شود.
ولي الله نصر افزود: به تمامي مديران مهدهاي كودك اعلام شده كه حق افزايش شهريه را ندارند و بايد نرخ سال گذشته را از خانواده ها دريافت كنند. همچنين بايد نرخ مصوب اعلام شده را در تابلوي اعلانات مهد نصب كنند.
وي به خانواده ها هشدار داد كه در صورت مشاهده تخلف در مورد افزايش شهريه به سايت سازمان بهزيستي مراجعه و اين موضوع را اطلاع دهند. همچنين نبايد بصورت نقدي شهريه پرداخت كنند بلكه بايد با پرداخت به بانك قبضي براي رسيدگي همراه داشته باشند.
مدير كل بهزيستي استان تهران تأكيد كرد: نرخ شهريه مهد كودك براساس نرخ پيشنهادي كانون همياري مهدهاي كودك، سازمان بهزيستي و همچنين سازمان حمايت از مصرف كننده تعيين مي شود.
به گفته نصر، سال گذشته پس از طي اين مراحل قرار بود شهريه مهدهاي كودك 10 درصد افزايش پيدا كند كه با مخالفت روبرو شد.

 



برگزاري مراسم وفات بانو ام البنين(س) در بهشت زهرا(س)

مراسم گراميداشت سالروز وفات بانو ام البنين(س) مادر اباالفضل العباس علمدار كربلا با حضور هزار تن از خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، آزادگان و مادران شهدا در مهديه شهداي گلزار سازمان مقدس بهشت زهرا(س) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين مراسم كه توسط اداره كل ايثارگران شهرداري تهران، بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ و سازمان بهشت زهرا(س) برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني گفت: بهشت زهرا(س) جايگاه مقدسي است كه سي هزار شهيد و 4000 شهيد گمنام در اينجا آرميده است و من از اين اقدام شهرداري تهران نهايت تشكر و قدرداني را دارم كه فرصت بازديد و حضور خانواده هاي معظم شهدا و والدين شهدا را به اين مكان فراهم آورده است و همه هفته در اين مكان يادواره شهداي مناطق شهر تهران را برگزار مي كند.
در ادامه اين مراسم كه با حضور دكتر صميمي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ، احمد لويي مدير كل ايثارگران شهرداري تهران و جمعي از مسئولان سازمان بهشت زهرا(س) انجام شد با برگزاري مراسم سينه زني و ذكر مصيبت مادر حضرت اباالفضل يار باوفاي شهيدان كربلا و شعرخواني و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان سالهاي دفاع مقدس توسط نظام اسلامي مجري يادگار سالهاي دفاع مقدس پايان يافت.

 



توفان 101 كيلومتري استان سمنان را درنورديد

مدير كل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت: وزش توفان با سرعت 101 كيلومتر در ساعت خساراتي را در بخشهاي مختلف استان برجاي گذاشت.
«احمد طاهري» روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: وزش توفان كه از پيش از ظهر جمعه در استان سمنان آغاز شد موجب بروز خسارت در بخشهاي كشاورزي، دامداري و تاسيسات زيربنايي شده است.
وي با بيان اينكه حداقل سرعت توفان در اين استان 29 كيلومتر در شاهرود و حداكثر 101 كيلومتر در ساعت در شهرهاي شهميرزاد و مهديشهر گزارش شده است گفت: اين توفان در بخش كشاورزي موجب شكسته شدن درختان ميوه، در بخش دامداري موجب كنده شدن سقف سبك برخي از تاسيسات و در بخش زيربنايي موجب شكسته شدن تيرهاي فشار ضعيف و متوسط برق و قطع برق در برخي از نقاط شهري و روستايي استان سمنان شده است.
مدير كل دفتر بحران استانداري سمنان گفت: كارشناسان مربوطه در حال بررسي و تعيين ميزان خسارات ناشي از اين توفان هستند.
وزش توفان و تندباد شديد در برخي از نقاط استان سمنان موجب بروز گرد و غبار شديد و مشكلاتي در تردد افراد شده بود.
سرعت اين توفان در سمنان 76 كيلومتر، ميامي 50 كيلومتر، گرمسار، آرادان و بيارجمند 72 كيلومتر در ساعت بوده است.



 



6 پس لرزه آبدانان را لرزاند

6 پس لرزه به بزرگي 1/5 تا 3/5 ريشتر شهر آبدانان واقع در استان ايلام را لرزاند.
به گزارش ايرنا از ايلام فرماندار آبدانان با اشاره به زلزله 5/5 ريشتري پنجشنبه گذشته در اين شهرستان و روستاهاي اطراف آن گفت: تاكنون شش پس لرزه با بزرگي بين 1/5 تا 3/5 درجه در مقياس امواج دروني زمين «ريشتر» در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان رخ داده است. فضل الله نصرتي افزود: بيشتر اين پس لرزه ها توسط مردم احساس شده و هيچ گونه خسارت و تلفاتي نيز در بر نداشته و مردم شهرستان آبدانان در كمال آرامش مشغول زندگي عادي خود هستند.
وي وقوع پس لرزه ها را امري طبيعي دانست و از مردم خواست به شايعه هاي افراد غيرمسئول توجه نكرده و در صورت وقوع پس لرزه هاي بعدي، خونسردي خود را حفظ كنند.
زمين لرزه پنجشنبه گذشته آبدانان در جنوب استان ايلام خسارت هاي مالي به ده ها واحد مسكوني روستايي در بخش هاي «مورموري» و «سرابباغ» وارد كرد.
اين زمين لرزه هيچ گونه تلفات جاني بدنبال نداشت.

 



راه اندازي و توسعه 155 ايستگاه هواشناسي در كشور

مديركل امور فني و تجهيزات سازمان هواشناسي كشور از راه اندازي و توسعه 155ايستگاه هواشناسي در كشور خبر داد.
محسن قاسمي در گفت وگو با فارس گفت: در سال جاري 155 ايستگاه هواشناسي در سطح كشور توسعه و تجهيز خواهد شد.
وي افزود: تجهيز و توسعه اين ايستگاه ها با اعتباري حدود 12ميليارد تومان صورت خواهد گرفت.
قاسمي اضافه كرد: در سال جاري 60 ايستگاه خودكار هواشناسي كشاورزي، 30 ايستگاه خودكار هواشناسي جاده اي، 40ايستگاه خودكار هواشناسي اقليم شناسي، 8 ايستگاه خودكار هواشناسي فرودگاهي، 4 ايستگاه سنجش آلودگي جو، 5 ايستگاه خودكار سيار هواشناسي، 1ايستگاه جو بالاي موبايل سيار هواشناسي، 5 دستگاه بويي و 2 سايت رادار هواشناسي در سطح كشور تجهيز و توسعه خواهد يافت.
مديركل امور فني و تجهيزات سازمان هواشناسي تصريح كرد: ايستگاه هاي هواشناسي در سطح كشور خدماتي به بخش هاي مختلف هوايي، دريايي، حمل و نقل جاده اي و مديريت بحران ارائه مي دهند.
وي به تجهيز و ساخت ايستگاه هاي جديد در سال گذشته اشاره كرد و افزود: همچنين در سال گذشته 12ايستگاه ديده باني همزمان، 12ايستگاه ديده باني تكميلي، 34 ايستگاه خودكار هواشناسي، 43 ايستگاه ديتالاگر، 1سايت راداري در بوشهر، 28 ايستگاه هواشناسي جاده اي، 1ايستگاه دريايي، 2 ايستگاه فرودگاهي و 25 ايستگاه تبخيرسنجي در سطح كشور راه اندازي شده است.
قاسمي تصريح كرد: تعداد 472 ايستگاه ديده باني در سطح كشور وجود دارد كه به طور همزمان كار ديده باني را انجام مي دهند.
وي افزود: همچنين 13ايستگاه هواشناسي دريايي به صورت 24 ساعته اطلاعات مورد نياز سنجش حمل و نقل دريايي را پوشش مي دهند.
قاسمي همچنين با اشاره به اينكه بيش از 3 هزار ايستگاه هواشناسي در سطح كشور تازه هاي مورد نياز هواشناسي براي تحقيقات و تكميل بانك هاي داده و رفع نيازهاي كاربران را برعهده دارند، اظهار داشت: از اين مجموع 189 ايستگاه اقليم شناسي،2 هزار و 534 ايستگاه باران سنجي، 339 ايستگاه باران سنج ديتالاگر و 472 ايستگاه تبخيرسنجي در سطح كشور فعاليت مي كنند.
وي افزود: در حال حاضر 4 هزار و400 ايستگاه هواشناسي در سطح كشور مشغول تهيه داده هواشناسي هستند كه با راه اندازي اين 155 ايستگاه در پايان سال جاري مجموع ايستگاه هاي هواشناسي در سطح كشور به بيش از 4 هزار و500 ايستگاه خواهد رسيد.

 



در 11 سال گذشته؛29 هزار نفر قرباني سوختگي شدند

سازمان پزشكي قانوني در گزارشي اعلام كرد: در سال گذشته دو هزار و 63 نفر (يك هزار و 23 زن و يك هزار و 40 مرد) بر اثر سوختگي جان خود را از دست دادند كه اين آمار در مقايسه با سال 89 كه تعداد فوتي هاي ناشي از سوختگي دو هزار و 310 نفر بود، 7/10 درصد كاهش يافته است.
سازمان پزشكي قانوني در گزارشي اعلام كرد: از سال 1380 تا پايان سال 1390 براساس آمارهاي موجود، 28 هزار و 991 نفر در كشور براثر سوختگي جان باختند كه به طور ميانگين مرگ ناشي از سوختگي در هر سال دو هزار و 635 نفر بوده است.
براساس اين گزارش مرگ هاي ناشي از سوختگي سال 1390 (دو هزار و 63 نفر) نسبت به ميانگين 11 ساله اين دست مرگ ها، 572 نفر كاهش را نشان مي دهد.
براساس اين گزارش، در 11 سال گذشته بيشترين موارد سوختگي با سه هزار و 234 نفر در سال 80 ثبت شده است و همچنين كمترين مرگ ناشي از سوختگي نيز مربوط به سال گذشته (1390) است كه دو هزار 63 نفر به دليل سوختگي جان خود را از دست داده اند.
سازمان پزشكي قانوني در اين اطلاعيه آورده است كه در سال گذشته استان هاي تهران با 270 نفر، خوزستان با 187 نفر و اصفهان با 181 نفر بيشترين و استان هاي سمنان با يك كشته و چهارمحال و بختياري با دو كشته كمترين ميزان مرگ ناشي از سوختگي را به خود اختصاص مي دهند.
در سال 90 بيشترين مرگ ناشي از سوختگي با 202 نفر در فروردين ماه و كمترين آن با 129 نفر در آبان ماه ثبت شده است.

 



بعد از يكسال با شكايت مكرر مردم انجام شد
جمع آوري اراذل پاركينگ دار فرحزاد

پليس امنيت تهران بزرگ با دستور دادسراي ويژه امنيت در يك حركت ضربتي ارذال پاركينگ دار فرحزاد را كه طي يكسال گذشته براي مردم و نواميس آنان مشكلات بسياري پديد آورده بودند جمع آوري كرد.
به دنبال شكايت هاي بسيار مردم مبني بر آزار و اذيت نواميسشان از طرف پاركينگ داران منطقه فرحزاد طي يكسال گذشته در يك اقدام ضربتي اراذل و اوباش اين منطقه ساعت 2 بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته جمع آوري شدند.
براساس اطلاعات واصله از مردم اين افراد تعدادي از پاكينگ داران اين منطقه تفريحي بودند كه با ايجاد راهبندان و ترافيك صوري براي نواميس مردم ايجاد مزاحمت مي كردند و معترضان مورد ضرب و شتم گروهي اين افراد قرار مي گرفتند.
با گزارشات واصله و مراجعه شكات به مراجع قضايي نهايتا شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار پليس امنيت تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس خبرگزاري فارس اين اراذل و اوباش در يك اقدام ضربتي شناسايي و با دستور قاطع دادسراي ويژه امنيت تهران، 5 تن از اين اراذل و اوباش دستگير شدند. اين افراد به جرايم خود از جمله راه بندان و ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم اعتراف كرده اند.
گفتني است چندي پيش اين افراد به دليل عدم تمكين 2 دختر جوان مبني بر ورودشان به پاركينگ آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند.

 



تگرگ ، شيشه هاي منازل شهريار را شكست

شهريار - خبرنگار كيهان:
بارش تگرگ در شهريار بيش از 20 ميليارد تومان به باغداران و كشاورزان اين شهرستان خسارت وارد كرد.
عصر جمعه بارش تگرگ به اندازه يك گردو در شهريار سبب شد تا شيشه برخي منازل بشكند و خسارت هايي به خودروهاي شهروندان وارد شود. مديرعامل تعاوني روستايي شباهنگ به خبرنگار ما گفت: بارش تگرگ سبب شد تا 70 درصد از باغات شهريار متحمل خسارت شوند. امير سمايي افزود: محصول برخي باغ ها به طور كامل از بين رفته و چند هكتار از گندمزارها دچار خسارت شده اند. همچنين تگرگ به گلخانه هاي شهريار خسارت زده است. مديرعامل تعاوني روستايي شباهنگ شهريار تصريح كرد: بارش تگرگ بيش از 20 ميليارد تومان به باغداران و كشاورزان شهريار خسارت وارد كرد كه اين مسئله سبب نگراني آنان شده است. بارش تگرگ در شهريار به مدت 5 تا 10 دقيقه بوده و اين بارش در نوع خود بي سابقه بوده است.
از سوي ديگر خبرگزاري مهر از زنجان گزارش داد بارش باران شديد همراه با تگرگ شكوفه درختان را در زنجان ريخت و سبب آبگرفتگي معابر عمومي در شهرستان زنجان شد.

 



تمديد مهلت تعويض كارت هاي معافيت از خدمت

جانشين سازمان وظيفه عمومي گفت: اجراي طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت از خدمت با كارت هوشمند تا اول تيرماه تمديد شد.
سردار ابراهيم كريمي با اعلام به پايان رسيدن مهلت اجراي طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت با كارت هوشمند گفت: مهلت اجراي طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت با كارت هوشمند با تعيين زمان بندي از سوي سازمان وظيفه عمومي تا تاريخ پنجم ارديبهشت بود كه بايد از اين تاريخ رسيدگي به درخواست هاي متقاضيان تعويض كارت هاي معافيت پايان مي پذيرفت ولي با توجه به تقاضاهاي مكرر مردمي در خصوص تمديد مهلت ذكر شده، سازمان وظيفه عمومي به اطلاع آن دسته از افرادي كه تاكنون موفق نشده اند تا درخواست خود در اين زمينه را به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10)، ارائه كنند مي رساند كه اجراي اين طرح تا تاريخ اول تيرماه تمديد شد.
جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي خاطرنشان كرد: مهلت فوق به هيچ وجه قابل تمديد نيست و از اول تيرماه كارت هاي قديمي افرادي كه در خصوص تعويض كارت خود اقدام نكرده اند فاقد هرگونه ارزش قانوني بوده و با محروميت هايي نظير ممنوعيت اخذ يا تمديد گذرنامه و همچنين اخذ گواهينامه رانندگي و... مواجه مي شوند به همين منظور اينگونه افراد با استفاده از فرصت تعيين شده هر چه زودتر براي ارائه درخواست خود به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.

 



انفجار مين در قصر شيرين يك مجروح برجاي گذاشت

فرماندار قصر شيرين گفت: بر اثر انفجار يك قبضه مين به جاي مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه «قلعه سبزي» از توابع بخش مركزي اين شهرستان، يك نفر مجروح شد.
به گزارش ايرنا، «حسين پروين» افزود: اين انفجار در منطقه قلعه سبزي رخ داد كه بر اثر آن يكي از نيروهاي مركز مين زدايي به نام «سهيل پورميرزا» اهل اسلام آباد غرب كه مشغول عمليات خنثي سازي بود، در اثر برخورد با مين و انفجار آن دچار موج گرفتگي شد.
وي تاكيد كرد: مصدوم حادثه بلافاصله با حضور عوامل امدادي و درماني به بيمارستان حضرت ابوالفضل العباس قصرشيرين منتقل و تحت درمان و مداواي پزشكان اين مركز درماني قرار گرفت.
به رغم تلاش هاي بي وقفه نيروهاي پاكسازي ميادين مين، تاكنون صدها نفر از مردم مناطق مرزي استان كرمانشاه به خصوص مرزداران، عشاير و نيروهاي گروه هاي پاكسازي اراضي آلوده به مين در شهرستان قصرشيرين بر اثر برخورد و يا انفجار مين ومهمات به جاي مانده از دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيده و يا جانباز، مجروح و معلول شده اند.

 



معاون شهردار تهران خبر داد
 تدوين متمم بودجه در صورت اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها

معاون توسعه و برنامه ريزي شهري شهردار تهران گفت: در صورتي كه فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها اجرا شود، براي جبران افزايش قيمت تمام شده خدمات شهرداري تهران، متمم بودجه اي تدوين و به شوراي شهر ارسال خواهيم كرد.
سيدمناف هاشمي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه دولت و مجلس هنوز تكليف زمان اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها را مشخص نكرده اند، اظهار داشت: هنگام تدوين لايحه بودجه 91 در سال گذشته نيز، از آخرين وضعيت و تصميمات در خصوص اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها اطلاع نداشتيم و به همين دليل، بودجه ريزي شهرداري براساس شرايط موجود انجام شد.
به گفته وي، از آنجا كه دولت مدعي شده با اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها، بيش از 9درصد تورم نخواهيم داشت، طبعا در هنگام تدوين بودجه 91 شهرداري، اعتبارات را براساس وضع موجود و نرخ فعلي سوخت پيش بيني كرديم.

 



وزارت بهداشت هشدار داد
 افزايش اچ.آي.وي از طريق انتقال جنسي

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت با اعلام اينكه سهم انتقال جنسي در موارد جديد بروز اچ.آي.وي در حال افزايش است، اظهار داشت: زنان به عنوان يك گروه در معرض خطر بايستي مورد توجه ويژه قرار گيرند.
دكتر عباس صداقت در زمينه وضعيت ايدز در ايران نيز گفت: سيماي اپيدمي ايدز در ايران مربوط به مصرف كنندگان مواد مخدر به ويژه مصرف كنندگان تزريقي است كه با اجراي برنامه هاي كاهش آسيب در كشور توانسته ايم شيوع HIV را در اين گروه پرخطر در حدود 15درصد نگه داريم كه اين سكون در شيوع HIV بيانگر موفق بودن ايران در اجراي برنامه هاي كاهش آسيب است.
وي اظهار داشت: آمارهاي جمع آوري شده از دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور نشان مي دهد كه تعداد موارد جديد ابتلا به HIV رو به كاهش است ولي سهم انتقال جنسي در موارد جديد بروز بيماري در حال افزايش است به گونه اي كه در سال 89، 329 مورد ثبت شده ابتلا به HIV از طريق ارتباط جنسي محافظت نشده در كشور داشته ايم، كه اين امر نشان دهنده خطر آغاز موج سوم بيماري ايدز در كشور است. بنابراين توجه به الگوي انتقال از اهميت ويژه اي برخوردار است.
رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت در زمينه وضعيت ابتلا زنان و كودكان گفت: در سالهاي اخير با توجه به اينكه تعداد موارد ابتلا به بيماري HIV روند كاهشي را نشان مي دهند با اين حال سهم زنان در ابتلا به بيماري رو به افزايش است و زنان به عنوان يك گروه در معرض خطر بايستي مورد توجه ويژه قرار گيرند.
وي افزود: بررسي روند كودكان مبتلا متولد شده از مادران مبتلا به بيماري HIV نشان مي دهد كه تعداد موارد، از حدود 14مورد ابتلا به 38 مورد در سال 89 رسيده است.

 



اطلاعيه پليس تهران در خصوص شايعه بمب گذاري در مترو

مركز اطلاع رساني پليس تهران با صدور اطلاعيه اي بمب گذاري در ايستگاه متروي شهيد بهشتي تهران را تكذيب كرد.
در اطلاعيه مركز اطلاع رساني پليس تهران ضمن رد شايعه بمب گذاري در ايستگاه شهيد بهشتي مترو تهران آمده است: با اطلاع از موضوع بلافاصله نيروي پليس در محل حاضر شدند و پس از بازرسي به مورد مشكوكي برخورد نكرده و تنها لوازم ايستگاه از جمله يك جعبه ابزار را پيدا كردند.
اين مركز تأكيد كرد: هم اكنون وضعيت ايستگاه مطلوب است.

 



هزينه هزار ميلياردي براي تكميل بزرگراه امام علي(ع)

شهردار تهران با اشاره به تكميل بزرگراه امام علي(ع) گفت: هزار ميليارد تومان براي اين پروژه در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح صد و يك پروژه فرهنگي، اجتماعي، شهري، عمراني و ترافيكي در منطقه 7 افزود: اين مبلغ(هزار ميليارد تومان) هزينه تملك 6 هزار منزل مسكوني است كه معادل كل بودجه شهرداري در سال 84 بوده است.
شهردار تهران يادآور شد: تا پايان ارديبهشت هركسي كه در مسير اين پروژه خانه خود را فروخته باشد، صد درصد پول آن را دريافت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14