(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 - شماره 20201 

سودان شمالي و جنوبي طرح سازمان ملل را براي آغاز مذاكره پذيرفتند
حزب الله : تهديد ايران ناشي از شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه است
راهپيمايي عليه آل خليفه در منامه مردم بحرين : راه شهدا را ادامه مي دهيم
مردم مصر : تا سرنگوني نظاميان حاكم ايستاده ايم
تظاهرات همبستگي با اسيران فلسطيني در خيابان هاي آنكارا
معترضان در شرق عربستان شعارمرگ بر آل سعود سر دادند
كاخ سفيد طرح كوفي عنان را در سوريه ناكارآمد خواند
شكست محافظه كاران انگليس در انتخابات شوراها
مردم فرانسه امروز جانشين ساركوزي را مشخص مي كنند
تظاهركنندگان در يمن : تمام جنايتكاران محاكمه خواهند شد
گزارش سازمان ملل از نقض حقوق سرخپوستان در آمريكا
خواست مردم اردن در تظاهرات امان سفير اسرائيل را اخراج كنيد



سودان شمالي و جنوبي طرح سازمان ملل را براي آغاز مذاكره پذيرفتند

دولت سودان آمادگي خود را براي آغاز مذاكره با همسايه جنوبي خود و استقرار صلح و امنيت در مرزها اعلام كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شوراي امنيت سازمان ملل متحد هفته گذشته با صدور قطعنامه اي از خارطوم و جوبا خواسته بود تا خصومت هاي خود را متوقف كنند و تن به مذاكره دهند.
اين گزارش حاكي است؛ براساس طرح شوراي امنيت سازمان ملل متحد، گفت وگوها طي هفته آينده آغاز خواهد شد و طرفين بايد چارچوب مشخصي براي آن ارائه دهند.
سخنگوي ارتش سودان در واكنش به قطعنامه شوراي امنيت اعلام كرد: دولت سودان به قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل براي خاتمه درگيري ها متعهد است، اما دولت جوبا، همچنان در سرزمين هاي ما حضور دارد.

 



حزب الله : تهديد ايران ناشي از شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه است

مسئول روابط بين الملل حزب الله لبنان گفت: اسرائيل با تهديد ايران سعي در التيام زخم هاي ناشي از جنگ 33 روزه دارد.
به گزارش ايرنا، عمار موسوي مسئول روابط بين الملل حزب الله با اعلام مطلب فوق افزود، اسرائيل در منطقه و جهان تضعيف شده و با جنجال سازي عليه ايران تلاش مي كند كه بر شكست هاي خود سرپوش بگذارد. وي تصريح كرد، تمامي تهديدهايي كه اسرائيل عليه ايران بر زبان مي آورد تنها براي تسكين شكست در جنگ 33 روزه (تيرماه 1385) است. موسوي گفت، رژيم صهيونيستي تلاش مي كند تا پاي غرب را به جنگ عليه ايران بكشاند ولي غرب مي داند كه هزينه اين جنگ برايش گران تمام خواهد شد. وي افزودجامعه بين الملل چرا در مقابل تحريكات و تجاوزات رژيم صهيونيستي سكوت اختيار كرده است.

 



راهپيمايي عليه آل خليفه در منامه مردم بحرين : راه شهدا را ادامه مي دهيم

تظاهركنندگان بحريني در حركتي نمادين و در اعلام وفاداري به شهدا تابوت هايي را با خود حمل كردند كه روي آن پرچم بحرين قرار گرفته بود و به اصلاحات نمايشي پادشاه بحرين اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از الجزيره، تظاهركنندگان بحريني بار ديگر به خيابان ها آمدند و مخالفت خود را با اصلاحات صوري شيخ حمد بن عيسي آل خليفه اعلام و بر لزوم تحقق اهداف انقلاب تاكيد كردند.
بحريني ها به نشانه اعتراض به اصلاحات صوري آل خليفه تابوت هايي را با خود حمل مي كردند كه روي آنها پرچم بحرين قرار داشت و اظهار داشتند كه راه شهدا را ادامه خواهند داد.
مردم بحرين همچنين در تظاهرات خود با بازداشت شدگان سياسي ابراز همبستگي كردند.
پادشاه بحرين چند روز پيش اصلاحات جديدي را اعلام كرد كه براساس آن به مجلس نمايندگان اختيارات نظارتي بيشتر داده شده است.
اين در حالي است كه مردم بحرين در تظاهرات خود تاكيد كردند كه فريب اين اصلاحات صوري و نمايشي را نمي خورند و به رژيم آل خليفه اعتمادي ندارند.
در همين حال، شيخ عيسي قاسم از رهبران شيعيان بحرين گفت: اين اصلاحات ظاهري و باعث سلب اراده مردم بحرين است.وي تاكيد كرد كه اقدامات خشونت آميز رژيم آل خليفه نخواهد توانست جنبش مردمي را متوقف كند.
از سوي ديگر نويسنده و تحليلگر سياسي آمريكا، غرب را مسئول اقدامات تجاوزكارانه مزدوران رژيم حاكم عليه ملت بحرين دانست و تاكيد كرد كه ملت بحرين خواهان دموكراسي و عدالت هستند.
كاروال كولد در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: مردم بحرين هر روز در معرض سركوب و نقض حقوق بشر قرار مي گيرند، همچنين رژيم به يورش ها و بازداشت هاي روزانه خود عليه آنهايي كه خواهان آزادي و عدالت هستند، ادامه مي دهد.
وي افزود: دولت آمريكا درباره سلاح هايي كه طي سال هاي گذشته به رژيم بحرين فروخته است و اينك در سركوب مردم مورد استفاده قرار مي گيرد، با يك گرفتاري و مشكل مواجه است، از يك سو از نقض حقوق بشر در برخي كشورها انتقاد مي كند ولي در كشورهاي ديگري مانند ميانمار و بحرين انتقاد نمي كند.
گفتني است نظاميان آل خليفه به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين يورش بردند كه با مقاومت انقلابيون روبه رو شد و آنها مجبور شدند از دست تظاهركنندگان فرار كنند.
نظاميان آل خليفه براي مقابله با انقلابيون خواستار اعزام نيروهاي كمكي شدند.



 



بازگشت تانك ها به خيابان هاي قاهره
 مردم مصر : تا سرنگوني نظاميان حاكم ايستاده ايم

تانك ها و نظاميان مصري براي جلوگيري از گسترش درگيري ها و مهار آن در خيابان هاي قاهره مستقر شدند و مردم اعلام كردند تا سرنگوني نظاميان حاكم كوتاه نخواهند آمد.
به گزارش خبرگزاري ها، پس از تشديد درگيري ها بين نيروهاي امنيتي و معترضان مسلمان ضدحكومتي در قاهره، شوراي عالي نيروهاي مسلح حاكم بر مصر روز شنبه علاوه بر استقرار تانك، نفربر و نظاميان مسلح، مقررات منع رفت و آمد شبانه را پيرامون ساختمان وزارت دفاع وضع كرد.
براساس اين گزارش سرلشكر «مختار الملاء» عضو بلندپايه شوراي حاكم مصر، گفت: مقررات منع رفت و آمد در ميدان «العباسيه» و پيرامون وزارت دفاع و خيابان هاي منتهي به آن از 11 شب تا 7 صبح وضع شده است و با كساني كه آن را ناديده بگيرند، به شدت برخورد خواهد شد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، در همين راستا و به منظور ايجاد جو رعب و وحشت در مردم، يك هواپيماي جنگنده مصري با پرواز در ارتفاع پايين در روز جمعه، موجب ترس و وحشت مردم شد.
خبرگزاري رويتر نيز گزارش داد: روز جمعه و پيش از اعلام حكومت نظامي در ميدان العباسيه هلي كوپترهاي نظامي در ارتفاع پايين اقدام به پرواز كردند تا كنترل راهپيمايان را كه قصد داشتند به وزارت دفاع نزديك شوند رصد كنند.
شبكه خبري «پرس تي وي» نيز به نقل از شاهدان عيني اعلام كرد كه ده ها هزار تظاهركننده مخالف شوراي حاكم روز جمعه به درخواست اسلامگرايان و گروه هاي انقلابي مصر براي ابراز همبستگي با خانواده قربانيان حوادث اخير، قصد نزديك شدن به ساختمان وزارت دفاع را داشتند كه با شليك گاز اشك آور، و گلوله و ماشين هاي آبپاش مواجه شدند.
براساس مشاهدات شاهدان عيني، نظاميان حاكم بر مصر كه مقر وزارت دفاع را به دژ مستحكمي تبديل كرده اند با معترضان درگير و دو تن از آنها را كشتند و 300 تن ديگر را زخمي كردند.
اين در حالي است كه در درگيري هاي روز چهارشنبه هفته گذشته، بين معترضان مخالف شوراي عالي نيروهاي مسلح و اراذل و اوباش مورد حمايت نظاميان در نزديكي وزارت دفاع در قاهره 20 تن كشته و ده ها نفر مجروح شدند.
از سوي ديگر، وزارت بهداشت مصر اعلام كرد كه درگيري هاي عصر جمعه اين كشور 296تن زخمي شدند و نظاميان نيز از كشته شدن يك سرباز و زخمي شدن 10 تن ديگر در اين درگيري ها خبر دادند.
در همين حال دادستان مصر اعلام كرد كه 170تن از كساني كه در حوادث اطراف وزارت دفاع دست داشته اند دستگير و تحقيقات از آنها آغاز شده است.
آخرين خبرهاي دريافتي از ادامه درگيري هاي معترضان با نظاميان مستقر در اطراف وزارت دفاع حكايت مي كند و احتمال گسترش دامنه آن به ساير نقاط قاهره نيز وجود دارد.
مردم انقلابي مصر در تظاهرات خونين خود در روز جمعه بار ديگر خواهان كناره گيري شوراي نظامي از قدرت و واگذاري آن به يك دولت غيرنظامي براي تحقق اهداف انقلاب 25 ژانويه شدند.
شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر كه بقاياي رژيم مبارك آن را تشكيل مي دهند، همانند دوران پيش از انقلاب 25 ژانويه تلاش كرده است با استفاده از مشت آهنين، مطالبات حق طلبانه مردم را پاسخ دهد، اما خيزش ميليوني مردم مصر در روز جمعه و حضور آنها در اطراف ميدان منتهي به ساختمان وزارت دفاع علي رغم تهديد نظاميان، «سپهبد محمدحسين طنطاوي» رئيس آن را وادار به عقب نشيني كرد.
در اسكندريه نيز، ده ها هزار تن از مردم پس از اقامه نماز جمعه، اقدام به راهپيمايي به سوي مقر استانداري كردند كه منجر به درگيري معترضان و نظاميان و زخمي و بازداشت شدن تعدادي از آنها شد.
در شهر سوئز نيز هزاران معترض مصري در اعتراض به خشونت هاي اخير در اين كشور دست به تظاهرات زدند و شعار طنطاوي بايد اعدام شود را سر دادند.
معترضان در حالي كه از رد صلاحيت تعدادي از كانديداهاي اسلامگرا براي انتخابات رياست جمهوري خشمگين بودند، خواستار انتقال فوري قدرت به غيرنظاميان شدند.
در همين حال، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن خشونت هاي اخير در مصر، با خانواده قربانيان حوادث ميدان العباسيه ابراز همدردي كرد.
ديكتاتور مصر در بستر مرگ
در زمينه تحولات داخلي، منابع بيمارستاني مصر روز شنبه از وخيم شدن حال ديكتاتور 84 ساله اين كشور در بيمارستان موسوم به مركز جهاني پزشكي در قاهره خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از شبكه خبري «الحره»، يك منبع بيمارستاني آگاه در مركز جهاني پزشكي قاهره اعلام كرد؛ وضعيت جسماني حسني مبارك رو به وخامت گذاشته است و احتمال مرگ وي وجود دارد.
اين منبع از ادامه وضعيت ديكتاتور مخلوع مصر به شدت ابراز نگراني كرد و گفت: حسني مبارك تا رسيدن به ثبات و بهبود اوضاع جسماني، تحت نظارت كامل تيم پزشكي قرار دارد.
اين در حالي است كه ديكتاتور مصر به اتهام كشتار معترضان در جريان انقلاب 25 ژانويه و غارت اموال عمومي و فساد در مركز جهاني در بازداشت به سر مي برد و قرار است روز دوم ژوئن حكم وي صادر شود.
خبر ديگر اينكه در پي سفر يك هيئت عاليرتبه مصري به عربستان و ديدار با پادشاه آن كشور، ملك عبدالله بن عبدالعزيز دستور بازگشت سفير كشورش را به قاهره صادر كرد.
روابط رياض و قاهره طي هفته هاي اخير و در پي بازداشت يك وكيل مصري به شدت متشنج و فشار افكار عمومي باعث شد كه سفير عربستان خاك مصر را ترك كند.مردم مصر چندين بار با تجمع در مقابل سفارت عربستان، دخالت آل سعود در امور داخلي كشورشان و حمايت از بقاياي رژيم مبارك را به شدت محكوم كرده اند.

 



تظاهرات همبستگي با اسيران فلسطيني در خيابان هاي آنكارا

سرويس خارجي-
صدها تن از حاميان ملت فلسطين و فلسطيني هاي ساكن آنكارا با تجمع مقابل سفارت رژيم صهيونيستي همبستگي خود را با اسيران فلسطيني كه حدود 20 روز است در اعتصاب غذا به سر مي برند اعلام كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه اسرائيل سر مي دادند از جامعه جهاني خواستند هرچه سريع تر براي آزادي اسيران فلسطيني چاره اي بينديشند.
تظاهركنندگان با يادآوري حادثه تروريستي حمله به كشتي تركيه (مرمره) كه طي آن 9 تبعه تركيه از سوي عوامل رژيم صهيونيستي به شهادت رسيدند از دولت تركيه خواستند روابط خود را با اين رژيم قطع كند.
اين در حالي است كه مسئولان سياسي تونس نيز براي اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني در اقدامي مشابه اعتصاب غذا كردند و اظهار داشتند كه هدفشان متوجه كردن افكار عمومي جهان به آلام اسيران فلسطيني است.
وزير حمل و نقل تونس در اين باره گفت، ما ملت تونس حمايت خود را از ملت مبارز فلسطين به ويژه مردم پايدار غزه اعلام مي كنيم.
وي افزود، ما با اعتصاب غذاي خود و ديگر اقدامات مي خواهيم ثابت كنيم كه امت اسلامي متحد است و ملت هاي اسلامي حامي يكديگر هستند.

 



معترضان در شرق عربستان شعارمرگ بر آل سعود سر دادند

مردم شرق عربستان با برگزاري تظاهرات «موسوم به جمعه حقوق پايمال شده»، خواستار آزادي زندانيان سياسي و انجام اصلاحات اساسي در كشور شدند و شعار مرگ بر آل سعود سر دادند.
به گزارش شبكه خبري «القطيف» به نقل از پايگاه اينترنتي الحرمين، مردم شهر «القطيف» در استان «الشرقيه» عربستان با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، خواستار آزادي افراد بازداشت شده و مجازات مقصران تيراندازي به سوي تظاهركنندگان در تظاهرات مسالمت آميز اخير شدند.
برپايه اين گزارش، اين تظاهرات، همانند هفته هاي گذشته در خيابان «ملك عبدالعزيز» در مركز شهر القطيف كه به خيابان ثوره (انقلاب) معروف شده است، برگزار شد.
گزارش شبكه خبري العالم نيز حاكي است؛ شهروندان القطيف با حركت در خيابان ها در محكوميت سركوبگري نيروهاي امنيتي سعودي، عليه تظاهركنندگان بي پناه و لزوم دستيابي به آزادي «شعار مرگ بر قاتلان» «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر محمدبن فهد» استاندار الشرقيه و پسر عموي شاه عربستان را سر دادند.
لزوم آزادي فوري شخصيت هاي سرشناس مخالفان از ديگر خواسته هاي تظاهركنندگان بود و آنها بر ادامه جنبش مردم تا تحقق خواسته هاي مشروع خود تأكيد كردند.اين تظاهرات به دعوت «ائتلاف آزادي و عدالت» در استان الشرقيه برگزار شد و شركت كنندگان در آن تشكيل كميته اي با هدف بررسي اوضاع بازداشت شدگان و شكنجه آنها را خواستار شدند.
از سوي ديگر، صدها تن از مردم شهر «القصيم» در مركز عربستان در اعتراض به ضعف خدمات رساني دست به تحصن زدند و نيروهاي امنيتي با محاصره آنها از نزديك شدن خبرنگاران به آنان جلوگيري كردند.

 



كاخ سفيد طرح كوفي عنان را در سوريه ناكارآمد خواند

كاخ سفيد با ناكارآمد خواندن طرح كوفي عنان خواستار استفاده از يك تاكتيك ديگر در سوريه شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، «جي كارني» درباره رويكرد آمريكا درباره طرح كوفي عنان اعلام كرد كه وقت آن است كه جهان اعتراف كند طرح آتش بس در سوريه كارساز نيست و زمان آن است كه از يك رويكرد ديگر در اين كشور استفاده كنيم.
وي تصريح كرد: جامعه بين الملل مجبور است به شكست خود اعتراف كند. اين كاملاً واضح است و ما انكار نمي كنيم كه اين طرح تاكنون موفقيت آميز نبوده است.
اين در حالي است كه سخنگوي كوفي عنان نماينده سازمان ملل در سوريه در واكنش به اظهارات كاخ سفيد اعلام كرد كه براي تشخيص دادن به اين كه طرح شش ماده اي كوفي عنان در سوريه شكست خورده و نياز به رويكردهاي ديگري وجود دارد بسيار زود است.
به گزارش پرس تي وي احمد فوزي در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «طرح عنان مسير خود را طي مي كند و بحراني كه يك سال ادامه داشته قرار نيست يك روزه يا يك هفته اي حل شود.»
وي همچنين با بيان اين كه حضور ناظران سازمان ملل به كاهش برخي از بدترين خشونت ها در سوريه كمك كرده است تأكيد كرد، جامعه بين الملل بايد به حمايت از اين طرح ادامه دهد.
وي افزود: «نشانه هايي از تغيير ديده مي شود؛ اگرچه آرام و كوچك هستند. همچنين نشانه هايي از مسائل پشت پرده وجود دارد كه شما نمي بينيد؛ چرا كه اين تلاش ميانجي گري از نظر معنايي صورت مي گيرد.»
در همين حال سرهنگ «رابرت مود»، رئيس نروژي ناظران سازمان ملل نيز گفت كه هنوز فرصت خوبي براي حل بحران در سوريه وجود دارد.وي با اشاره به افزايش تعداد ناظران به 300 نفر در روزهاي آينده اظهار داشت، طي روزهاي آينده شاهد آرامش و ثبات بيشتري در سوريه خواهيم بود.
از سوي ديگر ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان طي اظهاراتي اعلام كرد كه ارسال سلاح به مخالفان سوري جنايتي است كه به هيچ عنوان در برخورد با اين جنايت سهل انگاري نخواهد شد.
وي افزود: تمام كساني كه در جريان ارسال سلاح به سوريه از طريق كشتي لطف الله 2 دست داشتند مجازات خواهند شد.

 



شكست محافظه كاران انگليس در انتخابات شوراها

شكست سنگين محافظه كاران در انتخابات شوراهاي محلي فشارها بر نخست وزير اين كشور را افزايش داد.
به گزارش روزنامه انگليسي گاردين، در انتخابات شوراهاي محلي انگليس حزب حاكم و محافظه كار انگليس به رهبري «ديويد كامرون» نخست وزير اين كشور به شدت شكست خورد و بسياري از كرسي هاي خود در شهرداري ها را از دست داد.
براساس اين گزارش، اگرچه شهردار محافظه كار لندن در سمت خود ابقا شد اما، اختلافات بسيار اندك او با رقيبش در حزب كارگر، خود اكنون به يكي از نگراني هاي محافظه كاران تبديل شده است.
به گزارش فارس، كامرون اميدوار بود تا با پيروزي محافظه كاران در انتخابات شوراها بتواند به قدرت بيشتري دست يابد و از اين طريق موج انتقادات نسبت به روند حركت كابينه ائتلافي را تقليل دهد؛ اما نتايج انتخابات نشان داد كه محبوبيت حزب محافظه كار انگليس به شدت كاهش يافته و اين امر موجب تضعيف هرچه بيشتر كامرون در مقام نخست وزيري شده است.
حزب كارگر و ديگر احزاب انگليس كه توانسته اند بيشتر كرسي ها در انتخابات اخير را به دست آورند، منتقد سياست هاي رياضتي دولت كنوني انگليس هستند و شخص ديويد كامرون را مقصر مشكلات اقتصادي امروز اين كشور مي دانند.

 



مردم فرانسه امروز جانشين ساركوزي را مشخص مي كنند

مرحله دوم انتخابات مهم رياست جمهوري فرانسه در حالي آغاز شد كه تمام نظرسنجي ها از شكست ساركوزي حكايت دارند.
سرانجام پس از مدت ها كشمكش و مبارزات انتخاباتي بين «نيكلا ساركوزي» و «فرانسوا اولاند»، دو نامزد راه يافته به دور نهايي انتخابات رياست جمهوري فرانسه، مردم اين كشور امروز پاي صندوهاي راي رفتند تا بدين ترتيب ميهمان كاخ اليزه براي 9 سال ديگر مشخص شود.
در حالي كه در دور نخست انتخابات، اختلاف آراي بين اين دو تنها به يك درصد مي رسيد، آخرين نظرسنجي ها حاكي است در اين دور هم «اولاند» با اختلاف پنج درصد بر ساركوزي پيروز خواهد شد.
روزنامه «ديلي ميل» در اين باره نوشت: تازه ترين نظرسنجي ها نشان مي دهد «اولاند» نامزد حزب سوسياليست فرانسه پيروز انتخابات خواهد بود. براساس نظرسنجي ها، اولاند 9/52 درصد و ساركوزي 1/47 درصد از آرا را به خود اختصاص خواهند داد. ساير نظرسنجي ها نيز با اختلافي بسيار اندك به همين نتيجه رسيده اند.
گفتني است، شكست ساركوزي در انتخابات فرانسه از آنجا حائز اهميت است كه مي تواند بر سياست خارجي اين كشور به خصوص در حوزه بحران اقتصادي تاثير بگذارد. اولاند در شعارهاي انتخاباتي خود از بحران اقتصادي حاكم بر فرانسه و اروپا نهايت استفاده را برد و اعلام كرد، سياست هاي اقتصادي ساركوزي باعث مشكلات اقتصادي مردم فرانسه شده است.
از سوي ديگر، دولت فعلي فرانسه به همراه آلمان به عنوان دو كشور مطرح اتحاديه اروپا و منطقه يورو، همواره ساير اعضا را مجبور به اجراي رياضت هاي اقتصادي كرده اند.
بسياري از رهبران اروپايي به خصوص رهبران آلمان با حساسيت اين انتخابات را دنبال مي كنند.
دور اول انتخابات با حضور 10 نامزد برگزار شده بود.

 



تظاهركنندگان در يمن : تمام جنايتكاران محاكمه خواهند شد

صدها هزار نفر در صنعا پايتخت يمن و ديگر شهرهاي اين كشور تظاهرات و بر ادامه انقلاب تا تحقق كامل خواست هاي خود تاكيد كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، تظاهركنندگان پس از برگزاري نمازجمعه در خيابان هاي صنعا و ديگر شهرهاي يمن تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه براي تكميل اهداف انقلاب همچنان به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
تظاهرات روز جمعه به همين دليل به عنوان «با اراده مردمي اهداف انقلاب را محقق مي سازيم» نامگذاري شده بود.
مردم يمن تاكيد كردند كه به خيابان ها آمده ايم تا به علي عبدالله صالح و اعضاي خانواده اش و همه طرف هايي كه اميدوارند ميدان ها را ترك كنيم بگوييم، مردم يمن تا تحقق تمامي اهداف انقلاب خيابان ها را ترك نخواهند كرد و با عزم و اراده و همبستگي به تمامي اهداف خود خواهند رسيد.
تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه پيام ما به عبدربه منصورهادي رئيس جمهور و بازماندگان علي عبدالله صالح اين است كه خون شهدا هدر نخواهد رفت و تمامي قاتلان و جنايتكاران محاكمه خواهند شد.
مردم يمن ضمن رد مداخله بيگانگان در امور داخلي كشورشان تاكيد كردند كه اراده ملت ها، جاودانه و قوي تر از خواسته سياستمداران است.
تظاهركنندگان اظهار داشتند، سياستمداران با اجازه به خارجي ها براي تعرض به ساختار ارتش و همچنين دخالت در اداره گفت وگوي ملي بين يمني ها زمينه مداخله خارجي را در امور كشور فراهم آورده اند.

 



گزارش سازمان ملل از نقض حقوق سرخپوستان در آمريكا

گزارشگر ويژه سازمان ملل از تداوم تبعيض ها عليه سرخپوستان آمريكا خبر داد.
به گزارش ايسنا گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد براي ارزيابي وضعيت بوميان در آمريكا، در پايان تحقيقات خود گفت: بوميان به دليل تبعيض هاي موجود، احساس بيگانگي مي كنند.
نتايج اين تحقيقات پس از ديدار «جيمز آنايا» در دانشگاه تالسا ايالت اوكلاهما با نمايندگاني از قبيله هاي مختلف سرخپوست منتشر شد.
يكي از سران قبايل سرخپوست در اين ديدار به گزارشگر ويژه سازمان ملل گفت: كنگره آمريكا قدرت چشمگيري در محدود كردن قبيله هاي سرخپوست در آمريكا دارد.
برخي از سران قبايل نيز در اين ديدار به وي گفتند كه تبعيضات زيادي عليه سرخپوستان در جامعه آمريكا اعمال مي شود.
گفتني است كه باراك اوباما نيز دو سال پيش به قتل عام بيرحمانه سرخپوستان آمريكا توسط سفيدپوستان اعتراف كرد.

 



خواست مردم اردن در تظاهرات امان سفير اسرائيل را اخراج كنيد

مردم اردن با برگزاري تظاهرات گسترده خواستار لغو پيمان سازش با رژيم صهيونيستي، اخراج سفير اسرائيل و بركناري نخست وزير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در حالي كه چند روز از تشكيل دولت جديد اردن نمي گذرد هزاران تن از مردم اين كشور با برپايي تظاهرات خواستار كناره گيري نخست وزير جديد، قطع رابطه كشورشان با رژيم صهيونيستي شدند.
مردم شهرهاي امان پايتخت اردن و شهرهاي ديگر اين كشور در اعتراض به نقش «فائز الطراونه» نخست وزير جديد اين كشور در معاهده صلح اردن به رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند و خواستار محاكمه وي شدند.
مردم اردن با آتش زدن پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي و سر دادن شعارهايي عليه آمريكا و اسرائيل از دولت اردن خواستند كه معاهده صلح «وادي عرب» كه 18 سال از انعقاد آن مي گذرد را لغو كند.
جمعيت اخوان المسلمين اردن كه از سازمان دهندگان اين اعتراضات بودند اعلام داشتند، اين اعتراضات پاسخي مستقيم به اقدام اخير عبدالله دوم پادشاه اردن براي انتصاب فائز الطراونه به عنوان نخست وزير اين كشور بوده كه از چهره هاي كليدي در روند معاهده صلح اسرائيل و اردن در سال 1994 شمرده مي شود.
بسياري از گروه هاي سياسي و اجتماعي اردن خشم خود را از اظهارات اخير طراونه مبني بر اينكه اگر فرصت مجددي پيش آيد همچنان از اين معاهده صلح حمايت مي كند، اعلام داشتند.
سخنگوي اخوان المسلمين گفت: طراونه كسي است كه آشكارا به خواست مردم بي احترامي مي كند و اظهارات وي سندي از برخورد وي با خواست مردم است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14