(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 - شماره 20205 

حديث دشت عشق
ليگ برتر به ايستگاه آخر رسيد سومين قهرماني متوالي سپاهان يا معجزه اي در روز آخر؟!
پتروشيمي حريف مهرام در فينال ليگ برتر بسكتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
مگر مريضم كه حرص بخورم باقري: حرفم را پس مي گيرم ديگر نتيجه المپيك مهم نيست!
حمايت دوباره خادم از سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي: بنا اختيار تام دارد
اعلام راي كميته انضباطي درباره پرونده فوتسال تباني نبود، رفتار غيرجوانمردانه بود!



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد عنايتي»
شهيد عشق آموخته
سه حرف «عشق» را آموخته بود بعد هم به تعلم فقه پرداخت. احمد تحت تربيت پدري وارسته و روحاني پرورش يافت. ده ساله بود كه تكاپوي پدرش را مشاهده كرد كه چگونه سوز انقلاب خميني را بر دل دارد و فداكاري مي كند. تحصيلات متوسطه را به پايان برد، يك سال هم از مدرسان عاليقدر مدرسه علميه ملاجعفر تهران بهره جست و آنگاه كه كفتاران بعثي به شيران جبهه نور حمله ور شدند، به دفاع از دين و آيين برخاست.
احمد درعمليات كربلاي 5 شركت كرد و درآن عمليات زير هجوم تير و تركش و خمپاره دشمن غدار شربت شهادت نوشيد و پس از رجعت، پيكر او را در هودجي از نور تشييع نمودند و در بهشت زهرا آرام گرفت.
طلبه بسيجي شهيد «احمد عنايتي» سال 1346 در گلپايگان متولد شد و در 21/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



ليگ برتر به ايستگاه آخر رسيد سومين قهرماني متوالي سپاهان يا معجزه اي در روز آخر؟!

هفته پاياني ليگ برتر فوتبال براي تعيين قهرمان يازدهمين دوره ليگ حساس تر از هميشه دنبال مي شود.
هفته سي وچهارم و پاياني ليگ برتر فوتبال در حالي روز جمعه برگزار مي شود كه تكليف تيم هاي سقوط كننده مشخص شده، اما تيم هاي بالاي جدولي براي رده هاي اول تا چهارم رقابت مي كنند. در حالي كه سپاهان هفته گذشته مي توانست با توجه به توقف تراكتورسازي با يك پيروزي قهرماني خود را مسجل كند، مقابل همشهري خود متوقف شد تا همه چيز به روز آخر كشيده شود. در آن سو استقلال نيز با پيروزي در خانه نفت آبادان بار ديگر خود را به كورس قهرماني رساند.
هفته هاي پاياني ادوار گذشته ليگ برتر همواره با اتفاقات جالب و به يادماندني همراه بوده است. از شكست استقلال مقابل ملوان در فصل نخست ليگ حرفه اي گرفته تا پيروزي تاريخي پرسپوليس مقابل سپاهان در دقيقه96 و شكست سنگين ذوب آهن در خانه فولاد كه باعث شد قلعه نويي جمله معروف «جلالي خيلي مرده» را بگويد و براي دومين بار با استقلال به قهرماني برسد، همه و همه از اتفاقاتي است كه تماشاي رقابت هاي پاياني ليگ يازدهم را جذاب تر از هميشه مي كند. آيا سپاهان براي سومين سال متوالي قهرماني را به دست مي آورد؟ يا سرنوشت ديگري براي جام يازدهم رقم خواهد خورد؟
استقلال تهران- نفت تهران
آبي پوشان تهران كه پس از تساوي خانگي مقابل شهرداري تبريز در هفته سي ودوم به وجود آمدن اختلاف پنج امتيازي با سپاهان تقريباً قهرماني را براي خود از دست رفته مي ديدند، با پيروزي ارزشمند در خانه نفت آبادان و تساوي دو تيم ديگر بالاي جدول در هفته آخر اميدهاي بيشتري براي قهرماني دارند. در آن سوي ميدان نفت هم انگيزه هاي خاص خود را دارد. شاگردان حسين فركي كه تعطيلات نيم فصل را با حضور در رتبه دوم جدول به پايان برده بودند حال در كنار صبا رقابت تنگاتنگي براي كسب سهميه آسيا و چهارم شدن در ليگ را دارند.
تراكتورسازي- ملوان
امير قلعه نويي كه گفته بود كار او تازه از فصل بعد در تراكتورسازي شروع مي شود، از تساوي تيمش مقابل مس سرچشمه به حدي ناراحت بود كه پس از بازي با اصغر شرقي درگيري پيدا كرد و دستيار او هم با لحن شديدي انتقاد كرد. با اين حال تراكتورسازي هنوز سه امتياز از سپاهان عقب است و تبريزي ها بايد علاوه بر كسب سه امتياز مقابل ملوان تمام هم و غم شان اين باشد كه سرچشمه، سپاهان را ببرد.
سپاهان- مس سرچشمه
كرانچار پس از بازي با ذوب آهن گفت كه از امروز سپاهان را قهرمان ليگ بدانيد! اگر منطقي هم فكر كنيم شكست دادن مس سرچشمه كه چند هفته اي است سقوطش به دسته پايين تر مسجل شده، نبايد كار چندان سختي براي تيم صدرنشين و مدعي قهرماني باشد كه در خانه خود به مصاف اين تيم مي رود، اما فوتبال هميشه براساس منطق كار نكرده. نمونه بارز آن ليگ نخست حرفه اي بود كه استقلال در هفته آخر مقابل ملوان تنها به يك تساوي نياز داشت، اما با شكست مقابل اين تيم قهرماني را از دست داد و پرسپوليس جام را بالاي سر برد.
فولاد- پرسپوليس
ورزشگاه جديد الغدير اهواز ميزبان مصاف حيثيتي شاگران دنيزلي در آخرين هفته ليگ برتر است. پرسپوليس كه هيچ وقت در ليگ برتر در رده پانزدهم قرار نگرفته بود، در اين فصل با شاهكار دروازه بان ها و خط دفاعي اش و دريافت 12گل در سه بازي اين رتبه را هم در تاريخ حضور خود در ليگ برتر ثبت كرد. با اين حال سفر ناگهاني دنيزلي به تركيه و تعطيلي دو روزه تمرين هاي سرخپوشان بر آشفتگي هاي اين تيم مي افزايد. حتي هنوز مشخص نيست كه دنيزلي براي هدايت تيمش مقابل فولاد به ايران بيايد يا نه. چيزي كه مشخص است پرسپوليس با نتايج عجيب خود در اين فصل حداقل سقوط نكرد تا هواداران بي صبرانه منتظر پايان اين فصل كابوس وار باشند.
مجيد جلالي و شاگردانش كه در هفته هاي گذشته روند خوبي نداشته اند، در اين بازي براي اعاده حيثيت مقابل پرسپوليس به ميدان خواهند رفت.
فجر سپاسي- صباي قم
فجر سپاسي با آمدن محمود ياوري خود را به يك باره از انتهاي جدول جدا كرد و حالا نگراني بابت سقوط ندارد. آن ها اين هفته ميزبان صبايي هستند كه تا دو، سه هفته پيش فاصله امتيازي خوبي با نفت تهران داشت و مي توانست به راحتي رتبه چهارم را براي خود قطعي كند، اما تساوي هفته گذشته آن ها مقابل مس كرمان سرنوشت چهارمين سهميه آسيايي را به اين هفته موكول كرد. عبدالله ويسي كه زمزمه هاي جدايي اش از صبا به گوش مي رسد دوست ندارد فصل خوب خود و تيمش را بدون كسب سهميه به پايان ببرد.
برنامه كامل رقابت هاي هفته سي وچهارم ليگ برتر به اين شرح است:
¤داماش- شهرداري (ساعت17)
¤راه آهن- شاهين (ساعت17)
¤مس كرمان- ذوب آهن (ساعت17)
¤سايپا- نفت آبادان (ساعت17)
¤فولاد خوزستان- پرسپوليس (ساعت18)
¤استقلال تهران- نفت تهران (ساعت 20:19)
¤تراكتورسازي- ملوان (ساعت 20:19)
¤فجر سپاسي شيراز- صباي قم (ساعت 20:19)
¤سپاهن- مس سرچشمه (ساعت 20:19).

 



پتروشيمي حريف مهرام در فينال ليگ برتر بسكتبال

ديدار آخر پتروشيمي و فولادماهان در مرحله نميه نهايي ليگ برتر بسكتبال با پيروزي پتروشيمي و راهيابي اين تيم به فينال به پايان رسيد.
ديدار پنجم و آخر تيم هاي پتروشيمي بندرامام و فولاد ماهان در مرحله نيمه نهايي ليگ برتر بسكتبال از ساعت 17 ديروزدر سالن انديشه ماهشهر آغاز شدكه در پايان اين تيم پتروشيمي بود كه دريك بازي نزديك توانست با نتيجه 75 بر 73 به پيروزي برسد و راهي فينال شود. به اين ترتيب ديدار نخست فينال اين مسابقات روز دوشنبه 25 ارديبهشت بين تيم هاي مهرام و پتروشيمي برگزار خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود گهرزاگرس به ليگ برتر
تيم فوتبال گهر زاگرس دورود با برتري در دو بازي رفت و برگشت مرحله پلي آف ليگ دسته اول برابر ايرانجوان بوشهر، جواز حضور در دوازدهمين دوره ليگ برتر باشگاه هاي كشور را بدست آورد. به گزارش خبرنگار مهر، ديدار برگشت از مرحله پلي آف مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور عصر روز چهارشنبه با تساوي بدون گل بين دو تيم گهر زاگرس دورود و ايرانجوان بوشهر همراه شد كه با اين نتيجه و با تساوي يك بر يك بازي رفت، تيم گهر زاگرس موفق شد براي نخستين مرتبه ليگ برتري شده و اولين تيم استان لرستان لقب گيرد كه به اين مسابقات راه يافته است. اين مسابقه در ورزشگاه شهرداري بروجرد و با قضاوت عليرضا فغاني برگزار شد. از نكات جالب اين ديدار استقبال زياد هواداران لرستاني بود. در حالي كه ظرفيت ورزشگاه حدود 4 هزار نفر است تماشاگران زيادي در ورزشگاه حضور يافتند كه اين امر باعث شد برخي از آنها بر روي دكل هاي برق و ديوارهاي اطراف ورزشگاه بنشينند .
جدايي كاظمي از پيكان
سرپرست باشگاه پيكان از جدايي فرهاد كاظمي از اين تيم خبر داد.
محمد جمشيدي گفت: هيات مديره باشگاه جلسه پنج ساعته اي را برگزار كرد تا درباره برنامه هاي باشگاه در فصل جديد ليگ برتر تصميم گيري كند. در اواخر اين جلسه، فرهاد كاظمي هم به جمع اعضاي هيات مديره پيوست تا درباره نحوه ادامه همكاري با تيم يه بحث و تبادل نظر بپردازد. در پايان و به دليل به توافق نرسيدن هبات مديره و كاظمي، اين مربي از تيم فوتبال پيكان جدا شد.از عبدالله ويسي به عنوان سرمربي بعدي پيكان نام برده مي شود.
دنيزلي غايب پرسپوليس مقابل فولاد
سرمربي پرسپوليس كه به تركيه رفته در ديدار با فولاد روي نيمكت اين تيم حضور نخواهد داشت. محسن عاشوري مربي تيم فوتبال پرسپوليس در تماسي تلفني با حضور مسئولان باشگاه با دنيزلي گفت وگو كرد و هماهنگي هاي لازم را با سرمربي پرسپوليس انجام داد. همچنين به دليل بازي حساس پرسپوليس مقابل الشباب با نظر دنيزلي چند بازيكن به خوزستان نمي روند و براي بازي هفته آينده به استراحت خواهند پرداخت. دنيزلي پس از ديدار با راه آهن به دليل آنچه كه بيماري اعضاي خانواده اش اعلام شده به تركيه رفته و قرار است تا پيش از سفر پرسپوليس به امارات براي ديدار با الشباب كه هفته آينده برگزار مي شود به ايران بازگردد.
سايپايي ها از تقوي برنامه خواستند
مديرعامل باشگاه سايپا گفت: اولويت ما در كادرفني حفظ تقوي است و از او براي فصل آينده برنامه خواسته ايم. پرويز حيدري در مورد برنامه باشگاه سايپا براي كادرفني در فصل آينده اظهار داشت: اولويت ما براي فصل آينده حفظ مجتبي تقوي است كه در اواسط فصل سرمربي تيم شد و نتايج خوب و قابل دفاعي هم گرفت. تقوي ساليان سال در باشگاه سايپا حضور داشته و يك سايپايي است. براي فصل آينده از او برنامه خواسته ايم و بعد از ارايه برنامه از سوي تقوي به طور جدي با او مذاكره مي كنيم.
قطعي شدن ديدار ايران و آلباني در تركيه
سايت فدراسيون فوتبال آلباني از قطعي شدن ديدار دوستانه با تيم ملي ايران در استانبول تركيه خبر داد. بر اين اساس تيم ملي آلباني جايگزين عراق براي رويارويي با ايران شده است. تيم ملي فوتبال ايران دوشنبه اول خردادماه اردويي را در تركيه برپا خواهد كرد و پس از آن در ديداري دوستانه (7 خرداد) به مصاف اين تيم اروپايي خواهد رفت. آلباني در رنكينگ فيفا در مكان هشتاد و چهارم و بالاتر از قطر هم گروه كشورمان قرار دارد و ايران جايگاه پنجاه و يكم را به خود اختصاص داده است.
گفتگوي يك ساعته شرفي و قلعه نويي
اصغر شرفي سرمربي تيم فوتبال مس سرچشمه ضمن ابراز تاسف از اينكه 6 بازيكن اصلي خود را در بازي با سپاهان به همراه نخواهد داشت در خصوص مشكلي كه بين او و قلعه نويي بوجود آمد گفت: روز سه شنبه در خصوص موضوعي با قلعه نويي تماس گرفتم تا برايم روشن شود تا خودش در خصوص آن حرف زده و يا از قول وي مطرح شده است، همين موضوع باعث شد تا گفتگوي تلفني ما يك ساعت طول بكشد. در اين گفتگوي تلفني دو طرف گلايه هاي خود را مطرح كرديم و مشكلاتي كه بين ما وجود داشت را به نوعي حل كرديم.
كي روش: فهرست منتشر شده، ليست نهايي تيم ملي نيست
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اعلام كرد كه فهرست منتشر شده بازيكنان، ليست نهايي نيست. كارلوس كي روش درباره انتشار ليست تيم ملي گفت؛ اعلام شده يك ماه قبل به منظور انجام كارهاي اداري مانند اخذ ويزا، بليت و امثال آن به فدراسيون فوتبال ازبكستان ارسال شده بود و به هيچ وجه منعكس كننده بازيكنان دعوت شده در فهرست نهايي تيم ملي نيست. كي روش اعلام فهرست بازيكنان تيم ملي در سايت فدراسيون فوتبال ازبكستان را اقدامي نامناسب و غيرحرفه اي از سوي اين فدراسيون خواند و افزود: اسامي نهايي بازيكناني كه براي اين دو ديدار به اردو دعوت مي شوند، روز شنبه آينده 23 ارديبهشت اعلام خواهد شد.

 



مگر مريضم كه حرص بخورم باقري: حرفم را پس مي گيرم ديگر نتيجه المپيك مهم نيست!

ضعف امكانات در ورزش اين بار صداي سرمربي تيم ملي وزنه برداري را بلند كرد تا جايي كه باقري مدعي شد حرفم را پس گرفته و اصلا براي المپيك قول مدال نمي دهم.
ورزش كشورم در حالي كه بايد تا كمتر از 3 ماه ديگر در آوردگاه ورزش جهان به ميزباني لندن شركت كند با مسائل و مشكلاتي مواجه شده است كه به هيچ وجه به صلاحش نيست. مشكلات و موانعي كه اين روزها يقه كشتي گيرها، دوچرخه سواران، تيراندازان و... را گرفته است هم اينك سايه خود را روي سر وزنه برداري پهن كرده و كوروش باقري كه همواره از وي به عنوان عامل اصلي موفقيت اين رشته نام برده مي شود نيز بابت از بين رفتن فرصت هاي طلايي پيش رو صدايش درآمده است. وي روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري فارس به مسائلي اشاره داشته كه خواندنش خالي از لطف نيست. قسمتي از صحبت هاي سرمربي تيم ملي وزنه برداري در ادامه مي آيد:
¤ هر چه بكاري همان را درو مي كني. الان قول مي دهم بهتر از المپيك قبل در پكن كه عنوان ششمي را كسب كرديم، عمل كنيم و مطمئن هستم حداقل به مقام پنجمي المپيك 2012 لندن مي رسيم. در واقع فكر مي كنم در مورد قول هايي كه دادم، زياده روي كردم. چرا ما بايد بهترين نتيجه تاريخ ادوار المپيك را بگيريم؟ مگر آن موقع كسي يك «خسته نباشيد» به كوروش باقري مي گويد؟!
¤ اينكه محمد بنا قهر مي كند و از اردوي تيم ملي كشتي فرنگي مي رود حتماً حق دارد و حتماً قدرش را ندانسته اند. بالاخره كسي كه مسئول است بايد بداند بود و نبود بنا چه تفاوتي دارد.
¤ احساس مي كنم آنهايي كه بايد قدردان زحمت كشان ورزش باشند، نيستند. كساني كه فقط يك روي قضيه و تيكه اي كه از يخ بيرون است را مي بينند و به سختي ها و مشكلات كاري ندارند. وقتي به اين شكل نگاه مي شود به اين نتيجه مي رسم كه مگر مريض هستم كه بخواهم تا اين اندازه حرص خورده و خودم را اذيت كنم؟ امروز هم حرفم را پس گرفته و اصلا براي المپيك قول مدال نمي دهم.
¤ من خودم به شخصه موردي ندارم. طرف حساب من حسين رضازاده است و كاملا از وي رضايت دارم. با ابزار و شرايطي كه مورد نياز هست هم مشكلي ندارم اما به نظر شما تيم ملي وزنه برداري اگر قهرمان المپيك شود با اينكه يك مدال برنز بگيرد تفاوتي دارد؟! برخي از آقاياني كه حضور يا عدم حضور كوروش باقري را خيلي جدي نمي دانند همان هايي كه فكر مي كنند وزنه برداري يك شبه از سر تصادف و اتفاق روبراه شده و سوم جهان شده است.

 



حمايت دوباره خادم از سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي: بنا اختيار تام دارد

مديرتيم هاي ملي و امور فني كشتي گفت: محمد بنا در تمامي امور فني تيم فرنگي اختيار تام دارد.
رسول خادم با بيان اين مطلب افزود: محمدبنا مربي است كه هيچ كس در توانمنديهاي فني وي شك ندارد و بازهم تاكيد مي كنم هر تصميمي بگيرد، مورد حمايت من است. تمام تلاش من اين است كه يك فضاي آرام و به دور از حاشيه براي كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي و كشتي گيران ايجاد كنم تا آنها با فراغ بال براي كسب افتخار در المپيك 2012 لندن آماده شوند. دارنده دو مدال طلا و يك مدال نقره جهان با اشاره به اينكه كشتي هميشه پيش از المپيك ها از حواشي ايجاد شده چه از داخل خود و چه از جامعه ورزش متضرر شده است، خاطرنشان كرد: مسلما دغدغه هاي خارج از تشك كشتي گيران و مربيان تيمهاي ملي به عنوان بخشي از واقعيت زندگي اين افراد است در حالي كه از آنها انتظار دست يابي به موفقيت هاي ملي را نيز داريم. اين موضوع نيازمند پيگيري و جديت مسئولان براي حل مشكلات آنها و ايجاد يك فضاي مناسب براي موفقيت در آوردگاه بزرگ المپيك است و من نيز در حد توان آن را دنبال مي كنم.

 



اعلام راي كميته انضباطي درباره پرونده فوتسال تباني نبود، رفتار غيرجوانمردانه بود!

كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ضمن مشخص كردن عوامل تباني در هفته پاياني رقابتهاي ليگ برتر فوتسال، چند بازيكن تيم فوتسال پرسپوليس را محروم و به جريمه نقدي محكوم كرد. ضمن اينكه در اين راي تاكيد شده كه قهرماني از تيم گيتي پسند گرفته نخواهد شد.
براساس اعلام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال حسين افضلي، سرمربي تيم فوتسال فولادماهان اصفهان و احمدرضا شمس الكتابي، سرپرست اين تيم چهار ماه از كليه فعاليتهاي فوتسال و فوتبال محروم شده و هر كدام به پرداخت 80 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شدند.
همچنين بازيكنان پرسپوليس به نام هاي امين نورالهي، داود عباسي و سيدنصرالله مومني به همراه سعيد عبدالله وند، كمك مربي اين تيم 18 ماه از فعاليت رسمي فوتبال و فوتسال محروم شدند.
كميته انضباطي محمد امام وردي، سرپرست تيم فوتسال پرسپوليس را نيز چهار ماه از فعاليت هاي رسمي فوتبال و فوتسال محروم و به پرداخت 80 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. محمدرضا حيدريان نيز به دليل همكاري نكردن در انجام تحقيقات گروه كارشناسي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال و نافرماني از مقامات رسمي فدراسيون 40 ميليون ريال جريمه نقدي شد.
محمدحسين عراقي، سرپرست تيم فوتسال گيتي پسند نيز از جرايم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مصون نماند و ضمن چهار ماه محروميت از فعاليت در فوتبال و فوتسال كشور به پرداخت 80 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
نظر به اينكه كميته انضباطي فدراسيون توافق تام و اكمل متوليان فوتسال گيتي پسند اصفهان و پرسپوليس مبني بر تباني را احراز نكرد و اراده قبلي به تباني و يا رد و بدل شدن مال و وجوه نقدي اثبات نشد، رفتار غيرجوانمردانه حادث شده در بازي اين دو تيم را به اركان مديريتي باشگاههاي پرسپوليس و گيتي پسند اصفهان مرتبط ندانسته و آنها رامستحق تنبيه نمي داند.
بدين ترتيب نتيجه ديدار تيم هاي فوتسال گيتي پسند اصفهان و پرسپوليس به قوت خود باقي مانده و قهرماني مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از تيم اصفهاني گرفته نخواهد شد. باشگاه هاي پرسپوليس و گيتي پسند اصفهان يك هفته فرصت دارند به راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعتراض كنند.
منصوري منحل شد
كريم منصوري مديرعامل باشگاه شهيد منصوري قرچك در خصوص راي صادر شده توسط كميته انضباطي در مورد پرونده تباني در فوتسال گفت: كميته انضباطي با رايي كه داد آبروي خود را برد، من هم به دليل آنكه حق ما را ضايع كردند و فدراسيون فوتبال در اين پرونده تبعيض قائل شد عطاي باشگاه داري در فوتسال را به لقايش مي بخشم و ضمن آزاد اعلام كردن بازيكنان تيم باشگاه را نيز منحل مي كنم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14