(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 - شماره 20205 

فراخوان وزارت بهداشت سالمندان جهت تشكيل پرونده الكترونيك سلامت اقدام كنند
تا پايان امسال پليس 110 در مراكز استان ها مستقر مي شود
بي ريشه!
وزير بهداشت: نظام پزشكي نمي تواند تعرفه اعلام كند
سيل و تگرگ به اردبيل و مشهد خسارت وارد كرد
ميزان مرگ و مير مادر و نوزاد در كشور 22درصد است
حوادث كوتاه از كشور
كشف 8 ميليارد ريال كالاي قاچاق در قشم
اعضاي بدن شهربان وظيفه شناس اهدا شد
رويدادهاي خارجي
مهلت مجدد به داوطلبان آزمون كارداني دانشگاه آزاد
توزيع سبد غذايي براي بيماران مسلول
تخريب چند واحد مسكوني و مرگ يك كارگر
چاقوكش ها در ورامين 2 ناهي از منكر را مجروح كردند
افزايش مرگ ناشي از مصرف قرص برنج در كشور
با شكايت بخشدار رودهن پروژه مسكن مهر آبعلي تعطيل شد



فراخوان وزارت بهداشت سالمندان جهت تشكيل پرونده الكترونيك سلامت اقدام كنند

بنا بر تأكيد رئيس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت؛ سالمندان بايد با مراجعه به پزشكان خانواده جهت تشكيل پرونده الكترونيكي سلامت هرچه سريعتر اقدام كنند.
دكتر محمداسماعيل مطلق، افزود: آموزش شيوه هاي زندگي سالم و بررسي مراقبت از سالمندان به مدت دو سال است كه به صورت پايلوت در كشور به اجرا درآمده و در سال جاري با اعلام آمادگي دانشگاه هاي هر استان گسترش مي يابد.
وي با اشاره به گسترش طرح پزشك خانواده در سراسر كشور گفت: سالمندان بايد با مراجعه به پزشكان خانواده جهت تشكيل پرونده الكترونيكي سلامت هرچه سريعتر اقدام كنند.
رئيس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت يادآور شد: با همكاري هاي بين بخشي كه در سال جاري با اداره بهزيستي، وزارت كشور، هلال احمر، كميته امداد امام خميني(ره)، جهادسازندگي، بسيج جامعه پزشكي، سازمان بازنشستگي كشور و شهرداري ها آغاز شده، مي توانيم در سال جاري به نتايج سودمندي جهت تحقق شعار سال دست يابيم.
وي در پايان از اجراي طرح خودمراقبتي سالمندان از ابتداي مهر ماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين طرح كه از خانواده آغاز مي شود، مراقبت هاي لازم جهت ارتقاء سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي از دوران كودكي تا سالمندي در نظر گرفته شده است.

 



تا پايان امسال پليس 110 در مراكز استان ها مستقر مي شود

فرمانده ناجاگفت: پيشگيري از جرم صرفا به معناي گشت زني، دستگيري، ارتكاب جرم و... نيست، بخشي از اين پيشگيري و بازدارندگي بايد اجتماعي باشد؛ چرا كه پيشگيري اجتماعي و اقداماتي از اين دست مي تواند موثرتر باشد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم از پليس پيشگيري با عنوان بزرگترين و وسيع ترين ساختار داخلي ناجا نام برد و اظهار داشت: هر كلانتري و پاسگاه به مثابه نماينده نيروي انتظامي در محلات به شمار مي آيد.
وي با بيان اين كه كلانتري لبه تماس پليس با مردم است، گفت: قضاوت مردم در مورد عملكرد پليس و ناجا در كلانتري و پاسگاه ها شكل مي گيرد چرا كه مردم مستقيما با اين واحد سروكار دارند.
فرمانده ناجا با اشاره به نقش پيشگيري اجتماعي اين پليس در كاهش جرايم، گفت: با فعال شدن معاونت اجتماعي و واحد مشاوره در كلانتري ها، شاهد آن هستيم كه حدود 23 درصد از دعاوي مردم در كلانتري ها به صلح و سازش منجر شده است.
وي با بيان اينكه پليس بايد قدرت اثربخشي اجتماعي داشته باشد، گفت: پيشگيري از جرم صرفا به معناي گشت زني، دستگيري، ارتكاب جرم و... نيست، بخشي از اين پيشگيري و بازدارندگي بايد اجتماعي باشد چرا كه پيشگيري اجتماعي و اقداماتي از اين دست مي تواند موثرتر باشد.
سردار مقدم، فعال كردن ساز و كار اجتماعي براي انجام پيشگيري هاي اجتماعي را امري مهم دانست و تاكيد كرد: بايد تمامي دستگاه هاي مرتبط در اين زمينه فعال شوند.
فرمانده ناجا با بيان اين كه معتقد هستيم پيشگيري اجتماعي از پيشگيري انتظامي ارجح تر است و ناجا توانسته در موضع مصلح اجتماعي قرار گيرد، گفت: بايد هر كارمند را به حدي از قابليت برسانيم كه مصلح اجتماعي باشد البته اين مساله منافاتي با قاطعيت انتظامي ندارد و تكيه بر پيشگيري هاي اجتماعي بدين معنا نيست كه پليس زورش به متهمان نمي رسد.
سردار مقدم ضمن تشريح اهداف پليس پيشگيري در سال جاري، ادامه داد: بحث تمركزيابي مركز فوريت هاي پليسي 110 در مراكز استان ها تا پايان سال محقق مي شود.
اين مقام ارشد انتظامي كشور خاطرنشان كرد: اشتغالات كلانتري باعث مي شود كه گاها ماموريت هاي 110 به حاشيه رود، بنابراين تصميم گرفتيم با تكيه بر تجربه موفق يگان امداد و ويژه، 110 را به واحدي كلي بدل كنيم كه اين طرح به صورت پايلوت در تهران بزرگ اجرا و اميد است تا پايان سال واحد 110 در مراكز استان ها مستقر شود.
وي با اشاره به اين كه گشت زني و ارائه خدمات قضايي همچنان بر عهده كلانتري هاست، گفت: در مرحله بعدي ممكن است بخشي از شهرستان هاي مهم و بزرگ بر حسب نياز، نوع جرايم و ميزان تماس با 110، مركز فوريت هاي 110 داشته باشد.

 



بي ريشه!

سرعت باد زياد نبود ولي درخت عليرغم ظاهر تنومندش ريشه محكمي نداشت و نتيجه سقوط آن بر روي يك اتومبيل در خيابان عباس آباد تهران. خوشبختانه در داخل ماشين كسي نبود.
در تهران درختاني اينگونه كه ريشه هايي پوسيده دارند كم نيستند. اميد است با شناسايي آنها و اقدامات لازم، امنيت و داشته هاي شهروندان به مخاطره نيفتد.

 



وزير بهداشت: نظام پزشكي نمي تواند تعرفه اعلام كند

در پي اعلام تعرفه پزشكي بخش خصوصي از سوي سازمان نظام پزشكي كشور، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: طبق قانون سازمان نظام پزشكي نمي تواند تعرفه اعلام كند.
مرضيه وحيد دستجردي، ديروز در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه هاي پزشكي هر سال بين ارديبهشت و خرداد اعلام مي شوند و امسال هم همين طور خواهد بود البته امسال متاسفانه يك مشكل ديگري داريم و آن اين است كه هنوز شوراي عالي سلامت تشكيل نشده است.
وي افزود: البته با پيگيري هاي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري آيين نامه تشكيل اين شورا تدوين شده و ما هم هر آنچه را كه معاونت نظارت راهبردي در جلسات كارشناسي سال گذشته تعيين كرده است را قبول داريم، آيين نامه تدوين شده براي تصويب به مجلس رفته است و اميدواريم هرچه زودتر تصويب و ابلاغ شود.
وزير بهداشت در پاسخ به اين پرسش كه آيا تعرفه هايي كه سازمان نظام پزشكي براي بخش خصوصي اعلام كرده و عنوان كرده ابلاغ شده است، قانوني است گفت: سازمان نظام پزشكي نمي تواند اين كار را بكند و براساس قانون، سازمان نظام پزشكي حق تعرفه گذاري ندارد و همه ما از جمله سازمان نظام پزشكي بايد به قانون عمل كنيم.
وي درباره افزايش تعرفه توسط برخي پزشكان نيز گفت: اگر افزايشي صورت گرفته باشد هنوز بلاوجه است و هنوز اجازه افزايش تعرفه هاي پزشكي براي هيچ فرد يا مركزي وجود ندارد و هرگونه افزايش تعرفه ها بايد با نظر وزارت بهداشت و دولت باشد.
وزير بهداشت افزود: هر سال البته يك فاصله اي تا زمان اعلام تعرفه ها داريم و از پزشكان مي خواهيم تا تصويب نهايي تعرفه ها صبر كنند.
گفتني است پيش از اين اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي كشور ضمن اعلام تصويب تعرفه هاي جديد پزشكي بخش غيردولتي، اظهار داشتند: تعرفه ويزيت پزشكان در سال جديد 30درصد و حق الزحمه جراحي، بيهوشي و متخصصان داخلي نيز 20درصد افزايش يافته است.
دكتر محمدرضا نوروزي، نايب رئيس شوراي عالي نظام پزشكي در اين رابطه گفت: از آنجا كه تا امروز تعرفه هاي پزشكي بخش غيردولتي اعلام نشده است، به دنبال درخواست گسترده دست اندركاران جامعه پزشكي در بخش هاي خصوصي، شوراي عالي نظام پزشكي در جلسه اي كه اوايل ارديبهشت امسال برگزار شد بحث و بررسي دقيق اين موضوع را در دستور كار قرار داد.
وي افزود: اعضاي شورا نيز با اين استدلال كه قانون، بررسي و تعيين تعرفه هاي بخش غيردولتي را به شوراي عالي بيمه سلامت سپرده و اين شورا نيز تاكنون تشكيل نشده بنابراين سازمان نظام پزشكي كه مرجع قبلي تصميم گيري در اين باره بود با درنظر گرفتن حداقل افزايش، تعرفه هاي ويزيت و خدمات را 30درصد و حق الزحمه جراحي، بيهوشي و متخصصين داخلي را نيز 20درصد افزايش دادند. تعرفه خدمات موسسات پزشكي، آزمايشگاهي، راديولوژي و ديگر مراكز مشابه نيز به طور متوسط 30درصد افزايش يافت.
دكتر نوروزي در بخش ديگر سخنانش تصريح كرد: تعرفه هاي جديد مصوب سال 1391 به مراكز مربوطه ابلاغ شده است و فعالان بخش غيردولتي گروههاي پزشكي مي بايست براساس اين تعرفه ها خدمات لازم را ارائه دهند. ضمن اينكه افزايش سقف تعرفه ها بيش از سقف مصوبه سازمان نظام پزشكي تخلف محسوب مي گردد.
وي در خاتمه اظهار داشت براساس مصوبه شوراي عالي نظام پزشكي، تعرفه ويزيت پزشك عمومي و دندانپزشك عمومي براي امسال 000/105ريال، پزشك متخصص و دندانپزشك متخصص 000/170ريال و فوق تخصص، فلوشيپ و دانشيار و استاد 000/210ريال تعيين شده است.

 



سيل و تگرگ به اردبيل و مشهد خسارت وارد كرد

سرويس شهرستان ها-
سيل و تگرگ در دو استان اردبيل و خراسان رضوي موجب خسارت به مزارع و آبگرفتگي معابر شهري شد.
به گزارش ايرنا از اردبيل، فرماندار مشكين شهر گفت: در اثر سيلاب صدها واحد مسكوني و تجاري در مركز شهرستان و برخي از روستاها دچار آبگرفتگي شده و جريان سيل در بخش مشكين شهر غربي موجب تلف شدن دهها راس دام شده است.
فتح آقا محمد اوغلي افزود: بيشترين ميزان خسارت از مناطق نصيرآباد، بارزيل، آق بولاغ، ميرك، قره درويش و باغات حاشيه پارك جنگلي گزارش شده است.
وي افزود: سيلاب و تگرگ خوشبختانه هيچ گونه تلفات جاني نداشته است.
همچنين، به گزارش مهر، بر اثر بارندگي سه شنبه شب در مشهد، 25 مورد آبگرفتگي در منازل و معابر به ويژه در مناطق فرامرز عباسي، بلوار وكيل آباد، بلوار توس، قاسم آباد، ميدان امام حسين(ع) و ورودي ميدان آزادي در اين شهر اتفاق افتاد كه با كمك نيروهاي آتش نشاني و امدادي با استفاده از موتور پمپ، لجن كش و كف كشهاي قوي رفع شد.

 



ميزان مرگ و مير مادر و نوزاد در كشور 22درصد است

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان گفت: ميزان مرگ و مير مادران و نوزادان در كشور، هم اكنون به 8/22درصد رسيده است.
دكتر محمداسماعيل مطلق در مراسم آغاز به كار كنگره ملي زايمان ايمن- سزارين يا زايمان طبيعي- در همدان، افزود: سازمان بهداشت جهاني ميزان مرگ و مير مادران و نوزادان را در ايران 30درصد اعلام كرده، اما بررسي ها نشان مي دهد كه اين آمار صحيح نيست.وي ادامه داد: آمار مرگ 8/22نفر در هر 100هزار تولد زنده نيز براي كشور ما نامطلوب و غيرقابل قبول است و لازم است با تلاش و كمك همگاني تا پايان برنامه پنجم به 15درصد و تا سال 1404به زير 7 در هر 100هزار تولد زنده كاهش يابد.
وي اضافه كرد: مرگ زودرس نوزادان در هفته اول تولد بيشترين آمار اين نوع مرگ و ميرها را دارد كه عمدتا در بيمارستان ها اتفاق مي افتد.
دكتر مطلق يادآور شد: مرگ نوزادان در بيمارستان ها نشان مي دهد كه نحوه و كيفيت مراقبت و رسيدگي در مراكز درماني داراي اشكال است.
وي سكونت مادران در مناطق دور از دسترس خدمات ثابت و كامل بهورزان، سن بيش از 35 و كمتر از 18براي حاملگي، سابقه بيش از 4 نوبت بارداري و زايمان به شيوه سزارين را از عوامل افزايش مرگ و مير مادران و نوزادان دانست.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارقان و جاعلان
قائم شهر- خبرنگاركيهان: طي عمليات گسترده پليس قائم شهر كه در نقاط مختلف اين شهرستان انجام شد، 34 نفر از مجرمان دستگير شدند. طي اين عمليات باندهاي سرقت و جاعلان اسناد و عاملان تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي شدند.
2 سارق در دام پليس
برازجان- خبرنگاركيهان: 2 جوان 17 و 20ساله كه قصد فروش يك خودرو پرايد مسروقه را در آب پخش برازجان داشتند توسط نيروي انتظامي دستگير شدند. در بازجويي از آنان مشخص مي شود كه متهمان 2 خودرو ديگر را نيز در شيراز سرقت كرده اند.
سرنگوني خودرو 206
بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پژو سواري206 در آزادراه نطنز- اصفهان يك نفر كشته و پنج نفر مجروح شدند.
اين حادثه شامگاه سه شنبه در حوالي روستاي «رحمت آباد» اتفاق افتاد. حال دو نفر از سرنشينان اين خودرو وخيم است و سه نفر ديگر از مجروحان اين سانحه رانندگي نيز به علت شكستگي هاي اعضاي بدن با آمبولانس هاي مركز فوريت هاي پزشكي نطنز به بيمارستان انتقال داده شدند.
سارق در صندوق چهلم گير كرد
برازجان- خبرنگاركيهان: يك سارق سابقه دار بوشهري براي بيرون آوردن اسكناس هاي صندوق صدقات از سيم و آدامس استفاده مي كرد. وي پس از اينكه در حين سرقت از صندوق صدقات توسط پليس دستگير شد به سرقت از 39صندوق صدقات ديگر اعتراف كرد.

 



كشف 8 ميليارد ريال كالاي قاچاق در قشم

قشم - خبرنگار كيهان
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم گفت: يك محموله كالاي قاچاق به ارزش بيش از هشت ميليارد ريال در آبهاي جزيره قشم از يك فروند لنج كشف و ضبط شد.
سرهنگ عبدالله لشكري با بيان اين مطلب افزود: نيروهاي يگان درياباني قشم با كشف و ضبط هشت ميليارد و 260 ميليون ريال كالاي قاچاق، بار ديگر قدرت خود در حمايت از نامگذاري سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني را به نمايش گذاشتند.
به گفته وي، در اين عمليات بيش از 319 هزار كيلوگرم موادغذايي، بيش از 277 هزار قوطي انواع نوشيدني، بيش از شش هزار قلم لوازم آرايشي و بهداشتي، بيش از چهار هزار و 200 دستگاه لوازم برقي، بيش از 3400 جفت كفش و حدود دو هزار قطعه لوازم خودرو و شناور از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم تصريح كرد: آبهاي نيلگون خليج هميشه فارس جاي امني براي قاچاقچيان نيست و نيروهاي مومن و متعهد اين يگان با جديت تمام از هرگونه پديده قاچاق با هدف سلامت اقتصاد ايران اسلامي جلوگيري خواهند كرد.
سرهنگ لشكري در پايان با تقدير از همكاري مردم جزيره با نيروهاي يگان درياباني قشم از تحويل قاچاقچيان و كالاهاي كشف شده در اين عمليات به مراجع قضايي خبر داد.

 



اعضاي بدن شهربان وظيفه شناس اهدا شد

اعضاي قابل اهداي بدن شهربان مصدوم شهرداري منطقه 3، كه در حين انجام ماموريت كاري مورد ضرب و شتم قرارگرفته و دچار مرگ مغزي شده بود، با رضايت خانواده اش اهدا شد.
سيدسعيد سخني، شهردار ناحيه يك منطقه 3 درخصوص اين حادثه گفت: شادروان جواد ميرزايي از شهربانان ناحيه يك منطقه، در تاريخ 3 ارديبهشت ماه به همراه گروه شهرباني در حين گشت زني، در تقاطع خيابان هاي آرارات و رشيد ياسمي تانكري متخلف را كه مشغول تخليه فاضلاب خانگي در نهر آب بود مشاهده مي كند.
شادروان ميرزايي براي پيگيري مسئله و اخذ مدارك شناسايي راننده به سمت خودرو رفته و در حالي كه از پله هاي تانكر بالا مي رفته، متاسفانه راننده متخلف جسم سختي بر سرش وارد كرده و سپس وي را از پله ها به پايين پرت كرده است كه سر وي با جدول كنار خيابان نيز برخورد مي كند.
وي افزود: راننده متخلف بعد از تعقيب و گريز ماموران كلانتري و اكيپ شهربان، در نهايت در منطقه شهرزيبا و بعد از برخورد با چندين دستگاه خودرو در حين فرار، دستگير و بازداشت شد.
شهردار ناحيه يك منطقه 3 ادامه داد: در تاريخ 17 ارديبهشت، پس از اعلام كميسيون پزشكي مبني بر وقوع مرگ مغزي شادروان ميرزايي، با رضايت خانواده اش، تمامي اعضاي قابل اهداي بدن وي تحت عمل جراحي در بيمارستان مسيح دانشوري مورد اهدا قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه شادروان ميرزايي 38 سال داشت و دختري 4 ساله دارد، تاكيد كرد: با نظر شهردار منطقه 3 همسر شادروان ميرزايي، در شهرداري منطقه به كار مشغول خواهد شد.

 



رويدادهاي خارجي

در مسابقات جهاني روماني
شطرنج باز 10 ساله تونسي حاضر به مسابقه با رقيب اسرائيلي نشد
امتناع يك نوجوان 10 ساله تونسي در مسابقات جهاني شطرنج از حضور در مقابل حريف اسرائيلي اش، جنجال برانگيز شد.
به گزارش روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت،مطبوعات صهيونيست از كاهش سن كساني كه در ميادين ورزشي از حضور در مقابل رقيبان اسرائيلي امتناع مي كنند، ابراز نگراني كرده اند.روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت: «هرچند بايكوت ورزشكاران اسرائيل در ميادين ورزشي اتفاق غيرمعمولي نيست، اما به نظر مي رسد سن تحريم كنندگان دائما كاهش مي يابد. و اين بار به 10 سال رسيده است.»به گزارش يديعوت آحارونوت اين پسر 10 ساله كه «محمد حميده» نام دارد، در تونس و ساير كشورهاي عربي به قهرمان رسانه اي تبديل شده است.گفتني است هشتمين دوره مسابقات جهاني شطرنج در كشور روماني برگزار شد كه در آن 640 شركت كننده از سراسر جهان به رقابت پرداختند.رئيس وزارت ورزش و جوانان غزه، شجاعت، «محمد حميده» در حمايت از مردم فلسطين را ستود.گفتني است مردم تونس پس از پيروزي انقلاب مردمي 14 ژانويه كه باعث بيداري اسلامي در منطقه شد، بارها و بارها حمايت خود را از آرمان مبارزات مردم مسلمان فلسطين اعلام كردند.همچنين اعضاي دولت اسلامگراي تونس اخيرا به منظور اعلام همبستگي با اسراي فلسطيني به مدت سه روز روزه گرفتند.«رژيم زين العابدين بن علي» كه به مدت 21 سال حكومت را در تونس برعهده داشت ضمن پشت كردن به مردم فلسطين مناسبات بسيار نزديكي را با رژيم صهيونيستي برقرار كرده بود و در اين راستا سفارت اسرائيل در آن كشور داير شده بود، اما با پيروزي انقلاب مردمي، تونسي ها به رهبري راشد الغنوشي اسلامگراي معروف برقراري هرگونه رابطه با اشغالگران را غيرممكن دانستند و بر حمايت از مبارزان مسلمان فلسطيني تاكيد كردند.

 



مهلت مجدد به داوطلبان آزمون كارداني دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون كارداني پيوسته سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامي تا پايان روز دوشنبه، 25 ارديبهشت ماه تمديد شد.
به گزارش روابط عمومي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي داوطلبان شركت در آزمون كارداني پيوسته اين دانشگاه مي توانند تا ساعت 24 روز دوشنبه، 15 ارديبهشت ماه با مراجعه به پايگاه اينترنتي
مركز آزمون به نشاني
www. azmoon.org نسبت به مشاهده و دريافت دفترچه راهنماي آزمون و تكميل تقاضانامه الكترونيكي ثبت نام خود اقدام كنند.
تهيه كارت اعتباري ثبت نام اين آزمون به دو شيوه اينترنتي از طريق پايگاه مركز آزمون و همچنين مراجعه به خودپردازهاي بانك ملي ايران در سراسر كشور امكان پذير است.
ثبت نام آزمون كارداني پيوسته دانشگاه آزاد از روز يكشنبه، 10 ارديبهشت ماه آغاز شده و قرار بود ديروز به پايان برسد. اين آزمون در تاريخ 30تيرماه برگزار خواهد شد.

 



توزيع سبد غذايي براي بيماران مسلول

سبدهاي غذايي توسط كميته امداد بين تمامي بيماران مسلول در سطح كشور توزيع مي شود.
دكتر محمدرضا مسجدي، دبير كميته همياري سل كشوري با اشاره به نقش موثر تغذيه مناسب در بهبود بيماران مبتلا به سل اعلام كرد: برنامه فوق توسط كميته امداد امام خميني(ره) و مراكز بهداشتي مركز مديريت بيماري ها اجرا خواهد شد و كليه بيماران تحت درمان و مددجويان با معرفي مراكز بهداشتي مي توانند از اين سبد غذايي به ارزش 45 هزار تومان بهره مند شود.
وي ضمن تقدير از اين اقدام كميته امداد امام خميني اظهار اميدواري كرد با اين حركت خداپسندانه، بيماران سل كشور كه اكثرا از اقشار ضعيف جامعه هستند، هرچه سريعتر روند درمان را طي نمايند.

 



در بندرعباس رخ داد
تخريب چند واحد مسكوني و مرگ يك كارگر

ريزش سقف يك خانه نيمه تخريب در منطقه «داماهي» بندرعباس باعث مرگ يك كارگر و زخمي شدن دو كارگر ديگر شد.
«فرجام دانش» مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بندرعباس عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: در هفته گذشته چندين واحد مسكوني پس از اخذ مجوز قانوني از دادگستري، در منطقه داماهي بندرعباس به دليل وجود وسايل زندگي صاحبان اين منازل نيمه تخريب شده بود.
دانش تصريح كرد: در پي اين تخريب، يكي از صاحبان منازل صبح ديروز اقدام به تخليه وسايل منزل خود توسط سه كارگر كرد كه متاسفانه به دليل نيمه تخريبي بودن منزل و ريزش سقف آن يكي از كارگران جان خود را از دست داده و دو نفر نيز مجروح شده اند.
يك منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود، گفت: اين واحدهاي مسكوني متعلق به تعدادي از كاركنان ارتش بود كه در يك قطعه زمين قديمي ساخته شده بود.
اين منبع آگاه افزود: صاحب اين زمين كه ظاهرا مدتي خارج نشين بوده طي سال هاي اخير از دادگاه حكم تخريب گرفت كه چند بار تصميم به اجراي حكم گرفته بود ولي هربار به دلايلي اجراي اين حكم به تعويق افتاد.

 



چاقوكش ها در ورامين 2 ناهي از منكر را مجروح كردند

ورامين- خبرنگاركيهان:
دو نفر چاقوكش مزاحم ناموس مردم دو نفر آمر به معروف و ناهي از منكر شهرستان ورامين را مجروح كردند.
دو دانش آموز بسيجي شهرستان ورامين كه شاهد بودند كه دو موتورسوار مزاحم دختري شده اند به آنان تذكر دادند، اما موتورسواران به نهي از منكر دانش آموزان بسيجي توجهي نكردند و آنها را مورد پرخاش خود قرار دادند. براساس همين گزارش، دانش آموز مهدي قاسمي به نهي از منكر خود ادامه داد و با كمك دوستش دختر مورد نظر را از دست مزاحمان موتورسوار نجات داد. در همين حال، موتورسواران به دو ناهي از منكر حمله ور شده و با 10ضربه چاقو آنان را مجروح و از صحنه جرم متواري شدند. اين دو دانش آموز با كمك دوستانشان به درمانگاه اعزام شدند و پليس 110 با حضور در محل جرم درصدد دستگيري مجرمان برآمد.
دانش آموزان حاضر در محل، شماره انتظامي موتور چاقوكشان را به ماموران نيروي انتظامي دادند. پرونده اي در همين زمينه در شعبه چهار دادسراي عمومي و انقلاب ورامين تشكيل شده و نيروي انتظامي در تلاش براي شناسايي و دستگيري عاملان اين حادثه است.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني هشدار داد
افزايش مرگ ناشي از مصرف قرص برنج در كشور

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور نسبت به افزايش مرگ ناشي از مصرف قرص برنج در كشور هشدار داد.
به گزارش ايرنا از ساري احمد شجاعي ديروز در حاشيه همايش مديران پزشكي قانوني در ساري گفت: تنها در سال گذشته 463 نفر در اثر مصرف قرص برنج فوت كردند و اين در حالي است كه آمار مرگ ناشي از مصرف اين نوع قرص 406 نفر در سال 89 بود.
وي گفت: در سال 87 و 88 نيز به ترتيب 214 و 228 نفر در كشور بر اثر مصرف قرص برنج جان باختند.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور بيشترين ميزان مرگ و مير ناشي از مصرف قرص برنج را مربوط به تهران دانست و گفت: تنها پارسال 205 مورد مرگ ناشي از مصرف اين قرص در تهران ثبت شد.
وي افزود: استان گيلان نيز با 99 نفر و مازندران با 41 مورد به ترتيب بعد از تهران بيشترين قربانيان مصرف قرص برنج را پارسال به خود اختصاص دادند.
دكتر شجاعي در عين حال گفت: با هماهنگي وزارت بهداشت و سازمان جهاد كشاورزي مقرر شد توزيع قرص برنج از اين پس فقط در انحصار دولت قرار گيرد.
قرص برنج تركيب خطرناكي از فسفيدهاست كه براي جلوگيري از آفت زدگي برنج انبار شده مصرف مي شود.
به علت سمي بودن بيش از حد اين قرص، مصرف يك چهارم اين قرص موجب مسموميت شديد و استفاده از نصف اين قرص سبب مرگ انسان مي شود.

 



با شكايت بخشدار رودهن پروژه مسكن مهر آبعلي تعطيل شد

آبعلي- خبرنگار كيهان:
با شكايت بخشدار رودهن از تعاوني مسكن مهر آبعلي پروژه مسكن مهر شهداي غدير متوقف شد.
عضو هيئت مديره تعاوني مسكن مهر آبعلي گفت: با شكايت بخشدار رودهن ساخت مسكن مهر آبعلي متوقف شد.محمد احيايي افزود: پس از چهار سال كش و قوس در حالي كه اكثر پروژه هاي مسكن در سطح كشور در آستانه بهره برداري قرار دارند با شكايت بخشدار رودهن اين امر تعطيل شد.
وي اظهار داشت: زمين اين پروژه به مساحت 16هكتار است كه براساس نامه فرمانداري دماوند و بخشداري رودهن در معرض زمين خواري قرار داشت كه با تلاش هيئت مديره سند مالكيت آن به نفع دولت براي احداث مسكن مهر اخذ شد. احيايي گفت: طراحي اراضي، نقشه برداري و انجام آزمايش خاك اين پروژه با مجوز اداره مسكن و شهرسازي دماوند و صرف ده ها ميليون تومان هزينه از آورده اعضا انجام شد و با انتخاب پيمانكار عمليات آماده سازي پروژه آغاز شد كه پس از شكايت بخشداري و مسكن و شهرسازي كه قبلاً مجوز فعاليت در اراضي را به تعاوني داده بودند پروژه تعطيل شد. وي تصريح كرد: به رغم مكاتبات مكرر با رئيس جمهور، وزير راه و شهرسازي و استاندار تهران و پيگيري هاي هر روزه، ادارات ذيربط پاسخگو نيستند و با بهانه جويي و كاغذبازي اداري مواجه هستيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14