(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 اردیبهشت 1391 - شماره 20212

تصميمات نادرست دليل عدم پيشرفت در نهاوند
كسب ديپلم افتخار توسط دو نوجوان مينودشتي
مديركل راه و شهرسازي استان هرمزگان:33 هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال به بهره برداري مي رسد
پژواك
امام جمعه شيراز: فضا براي آلوده كنندگان جامعه بايد ناامن شود
بعد از 27 سال صورت گرفت برگزاري سالگرد درگذشت حبيب يغمايي در خور
اختصاص اراضي شيب دار مناطق ييلاقي به كشت گياهان دارويي
مديركل بنياد مسكن و شهرسازي استان تهران: اعتبار نقدي روستاها 400ميليون تومان است
مختومقلي فراغي 279 ساله شد
انتقاد امام جمعه تبريز از افزايش بي رويه مهريه ها
گيلان فقط 10درصد از درآمد درياي خزر را استفاده مي كند
انتصابات جديد در شهرستانها
اجراي كنسرت قطعات تركي و كلاسيك جهان در تبريز
برگزيدگان جشن اردي بهشت تئاتر استان قم معرفي شدند
برگزاري هفتمين سالگرد شهادت رئيس اداره منابع طبيعي ماسال
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان:بيش از69 ميليارد ريال اعتبار به اماكن مذهبي مازندران اختصاص يافت



تصميمات نادرست دليل عدم پيشرفت در نهاوند

يكي از مهم ترين موارد در پايه ريزي يك برنامه غلط دخالت هاي غيركارشناسي در تصميمات مهم يا حتي تصميمات جزئي است. موضوع مهمي كه متأسفانه مدت مديدي است بر جو ادارات نهاوند، يا شايد خيلي از شهرهاي كشورمان حاكم است. علي رغم داشتن بهترين قانون اساسي و استقرار حاكميت قانون در بحث كلان، شاهديم كه اين قانون در برنامه هاي اجرايي با تصميمات غيركارشناسي و بعضاً رابطه اي معضلاتي را فراهم مي آورد كه مصداق بارز حكايت (ناداني سنگي به چاهي مي اندازد و صد دانا هم نمي توانند آن را بيرون بياورند) است.
براي بسط موضوع بالا و تفهيم آن براي بعضي افراد مداخله جو و احتمالا كنار كشيدن و يا كوتاه آمدن در تصميمات كارشناسان لازم مي دانم به مثالي در همين باب كه به گرهي كور تبديل شده و بعضي افراد ديگر در خيال ماهيگيري از اين آب گل آلود هستند اشاره اي خلاصه كنم تا ان شاءالله مسئولان مرتبط با اين موضوع به خود بيايند و موجبات خلع يد مداخله جويان يا به نوعي سودجويان را فراهم آورند.
شهرستان نهاوند با بيش از 200 هزار نفر جمعيت در استان به قولي متمدن همدان داراي نقاط ضعفي است كه بازگو كردن هركدام از آنها سر از ديوان 1000 صفحه اي درمي آورد. در اين ميان چند سالي در حيطه كاري وزارت بهداشت و درمان گرهي در كار داروخانه شبانه روزي اين شهر افتاده كه هر قدر هم مسئولان مربوط در شهرستان تلاش دارند از موضع كارشناسي وارد شده و آن را به شكل صحيح حل كنند ولي با دخالت غيركارشناسي بالاترها در... به بن بست مي رسند كه اين تصميمات نشئت گرفته از دخالت چندين سرمايه دار براي جلوگيري از به هدر رفتن سرمايه هاي خود است.
پيشتر داروخانه شبانه روزي در مركز شهر به شكل راضي كننده اي در حال فعاليت بود كه با توجيه تمركززدايي تصميم بر اين شد كه برابر قانون اين داروخانه به همكف و دور از مركز شهر و هياهوهاي ترافيكي و معضلات فراوان آن به يكي از ميادين نزديك به تنها بيمارستان نهاوند منتقل شود تا هم مراجعان بيماران راضي شوند و هم بار ترافيكي شهر كمتر شود چرا كه اكثر داروخانه ها در خياباني واقعند كه يك طرفه و داراي عرض كم و در نزديكي هم هستند، مخالفت صاحب داروخانه شبانه روزي به هر دليل با اين برنامه موجب شد كه امتياز داروخانه به شخص ديگري واگذار شود. هر چند نهاوند بااين جمعيت و با اين رشد غيرقابل كنترل و نيازهاي فراوان مردمي كه به خود گرفته نياز مبرم به فعاليت دو داروخانه شبانه روزي دارد هم چنان كه اين موضوع در مبحث دفاتر پليس+10 صدق مي كند.
يكي از مسئولان اداره بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در اين باره گفت: متأسفانه بعضي از مسئولان در شهرستان با اعمال نظر غيركارشناسي و تنها براي سلب مسئوليت از جايگاه خود با پاراف كردن نامه هاي مراجعان و ارجاع دادن به اين و آن، انتظاراتي دارند كه بعدها به معضلي بزرگ و لاينحل تبديل مي شود، به عنوان مثال بايد به وضعيت يكي از روستاهاي نهاوند اشاره كرد كه با تلاش تني چند از مسئولان وقت بهداشت و درمان در سال 85 مبلغ 250 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني براي ساخت درمانگاه آن روستا اختصاص داده شد كه به دلايلي و به تعبير رساتر به جهت پمپاژ شايعه از ارائه دلايل آن خودداري كرديم، اما متأسفانه اهمال در احداث ساختمان درمانگاه با نظر كارشناسان وزارت بهداشت در يك مكان مناسب و قابل استفاده براي چند آبادي همجوار از سوي ايشان به همان دلايل مطرح نشده تعطيل شده است.
توصيه عمومي بر اين است با پيگيري مسئولان دلسوز و حمايت از سوي مقامات بالاتر ضمن برخورداري از كمك هاي مردمي (نقدي و انساني) پيگيري و نگهداري از اين گونه تأسيسات مردمي تر و بهتر خواهد شد.
وي همچنين مي گويد اين گونه روش ها در دستورات اين آقايان فقط موجب اتلاف وقت است. تعادل در برخوردها و همچنين سپردن همه امور به قانون به صورت يكسان در مقابل فقير ياغني موجبات اعتماد عمومي و رشد تمام كمال در همه جهات را فراهم مي آورد.
حال با تمام توضيحات اين مقام مسئول انتظار مي رود ساير مسئولان ضمن بازنگري در تصميمات خود با بهره گيري از نظر كارشناسان كه تعدادشان هم كم نيست ضمن جلب رضايت مردم، با صرف هزينه كمتر نتايج مطلوب تري به دست آورند.
در راستاي توسعه داروخانه ها برابر نمابر مدير محترم شبكه بهداشت و درمان شهرستان، داروخانه هاي سطح شهرستان ملزم به رعايت برنامه كشيكي براي روزهاي تعطيل و در بعضي از روزهاي خاص شده اند ولي با وجود يك داروخانه شبانه روزي ديگر و نظارت بيشتر بر فروش و كيفيت دارو و برخورداري از مكان مناسب تر و با ايجاد فضاي رقابتي كيفيت ارائه خدمات بهتر خواهد شد.
خبرنگار كيهان در نهاوند

 



در مسابقات نقاشي بلاروس صورت گرفت
كسب ديپلم افتخار توسط دو نوجوان مينودشتي

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
يك كودك و يك نوجوان مينو دشتي در هفتمين مسابقه بين المللي نقاشي جمهوري بلاروس موفق به دريافت ديپلم افتخار شدند.
ديپلم افتخار اين دوره از مسابقات به «مهديه روشناس» 10 ساله و زهرا قزلسفلي 14 ساله هر دو از مركز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مينودشت اهدا شده است. اسامي اين دو گلستاني در ميان 19 برگزيده ايراني مسابقه بين المللي بلاروس در هفتمين مسابقه بين المللي نقاشي «سرزمين مادري» بلاروس با موضوع «افسانه هاي كهن و لالايي» در سال 2012 ميلادي ديده مي شود. در مسابقه بين المللي نقاشي «سرزمين مادري» بلاروس با موضوع «افسانه هاي كهن، لالايي» 11 هزار و 364 اثر از 26 كشور جهان شركت كردند. نمايشگاه آثار برگزيده اين مسابقه نيز در تاريخ 31 فروردين 1391 (19 آوريل 2012) در شهر مينسك پايتخت بلاروس با به نمايش گذاشتن 486 اثر برگزار شد. از بين 594 اثر اعضاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، 43 اثر جهت شركت مربوط به مراكز فرهنگي هنري استان گلستان بوده است.

 



مديركل راه و شهرسازي استان هرمزگان: 33 هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال به بهره برداري مي رسد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و شهرسازي استان هرمزگان گفت: طبق برنامه تا قبل از پايان دولت نهم و دهم تمام پروژه هاي مسكن مهر تحويل مردم مي شود.
مهدي زنديه وكيلي در نشست شوراي مسكن بيان داشت: تا پايان سال جاري طبق برنامه بايد 33 هزار و 500 واحد مسكن به بهره برداري برسد.
وي با اشاره به اينكه در بخش مسكن مهر 6200 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است ابراز داشت: ميزان پرداخت تسهيلات در بخش هاي فرسوده 680 ميليارد ريال است.
زنديه وكيلي افزود: 10 هزار و 500 واحد مسكن مهر در خردادماه با حضور مقامات عالي كشوري به بهره برداري خواهد رسيد و تاكنون نيز 6000 واحد تحويل داده شده است.
مديركل راه و شهرسازي بيان داشت: از تعداد واحدهاي مسكوني قابل افتتاح 19 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر، 10 هزار واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و چهار هزار و 500 واحد در بخش بافت هاي فرسوده به بهره برداري خواهد رسيد.

 



پژواك

آموزش شاهنامه خواني
بندرعباس - خبرنگار كيهان: كارگاه آموزشي شاهنامه خواني در خانه شهرياران جوان برگزار مي شود.
اين كارگاه با هدف زنده نگه داشتن شاهنامه خواني به عنوان يك آيين و فرهنگ ديرينه به آموزش نقالي اقدام كرد.
اردي بهشت تئاتر در فيروزكوه
سرويس شهرستان ها: نمايش «چشم تنگ» نوشته داوود فتحعلي بيگي به كارگرداني حسن شهرآشوب از گروه نمايشي دلشاد و نمايش چلچراغ به كارگرداني پدرام عموزاده توسط هيئت بازبيني دكتر كوروش نريماني، علي پويان و كارشناس هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزكوه عليرضا استادي بازبيني شد.

 



امام جمعه شيراز: فضا براي آلوده كنندگان جامعه بايد ناامن شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي علقه و ارتباط استوار و ويژه اي با محتواي انقلاب و شاخص انقلاب يعني مقام امامت و ولايت پيدا كرده است.
نماينده رهبر معظم انقلاب در فارس با بيان اين مطلب در جمع مسئولان عقيدتي سياسي سپاه فجر فارس گفت: امروز اين پيوند آن قدر استوار و عميق و درهم تنيده است كه وقتي نام انقلاب اسلامي آورده مي شود بلافاصله نام سپاه پاسداران تداعي مي شود.
آيت الله اسدالله ايماني اظهار داشت: ميان نهادهاي مختلفي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفت به ياد فداكاري ها و از خودگذشتگي هاي اين مجموعه مبارك مي افتيم. با توجه به اين پيوند عميق مي توان اين نتيجه را گرفت كه رشد و بالندگي سپاه يعني رشد و بالندگي انقلاب اسلامي، يعني افتخار و عزت سپاه و اين دوبه هم تنيده اند.
امام جمعه شيراز خطاب به مسئولان عقيدتي سياسي سپاه فجر گفت: اگر رسيدگي به امور معنوي سرلوحه كار باشد موفقيت در امور روزمره زندگي عايد خواهد شد. پس در عرصه معنويت هرگامي كه در درون برداريم بيشتر از آن را در بيرون براي نظام قادر به انجام آن هستيم.

 



بعد از 27 سال صورت گرفت برگزاري سالگرد درگذشت حبيب يغمايي در خور

سرويس شهرستان ها-
بيست و هفتمين سالگرد درگذشت استاد حبيب يغمايي بر مزارش در شهر خور برگزار شد.
بيست و هفتمين سالگرد درگذشت شاعر معاصر بزرگ ايران و مدير مسئول مجله ادبي يغما و سراينده شعر معروف روباه و زاغ استاد حبيب يغمايي بر مزارش در شهر خور براي نخستين بار برگزار شد.
اين مراسم كه با حضور امام جمعه شهر خور حجه الاسلام اكبر ذوالفقاري، فرماندار، مسئولان محلي و جمع كثيري از ادب دوستان برگزار شد، سخنرانان به بيان خدمات ادبي استاد حبيب يغمايي به جامعه ادبي كشور اشاره كردند.
گفتني است استاد حبيب يغمايي در سال 1277 هجري شمسي در شهر خور به دنيا آمد و بامداد 42 ارديبهشت ماه سال 1363 دار فاني را وداع گفت و بعد از 68 سال خدمت به فرهنگ ادب كشور در شهر خور و در آرامگاهي كه خود در زمان حياتش بنياد نهاده بود به خاك سپرده شد.
شهرستان خوروبيابانك با بيش از 42 هزار نفر جمعيت در 420 كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد.

 



استاندار مازندران خواستار شد
اختصاص اراضي شيب دار مناطق ييلاقي به كشت گياهان دارويي

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران خواستار اختصاص اراضي شيب دار مناطق ييلاقي مازندران به كشت گياهان دارويي شد.
سيدعلي اكبر طاهايي، در نشست كار گروه گياهان دارويي استان با تأكيد بر اينكه از ظرفيت هاي كشاورزي مازندران براي بهره برداري از كشت گياهان دارويي استفاده شود، اظهار داشت: اراضي شيبدار مناطق ييلاقي به كشت گياهان دارويي اختصاص يابد.
وي وضعيت كنوني كشت گياهان دارويي در مازندران را قابل افزايش ارزيابي كرد و گفت: نگاه كشور به توسعه صنعت در بخش كشاورزي و گياهان دارويي است لذا بايد با نگاه اقتصادي به توسعه اين نوع گياهان پرداخته شود.
طاهايي بر لزوم تدوين نقشه راه به منظور افزايش توليد گياهان دارويي در مازندران تأكيد كرد و اظهار داشت: نقشه راه پژوهش و فناوري گياهان دارويي مازندران به گونه اي باشد تا به تأمين منافع ملي منجر شود.
استاندار مازندران با بيان اينكه سامانه اي براي توليد و توزيع محصولات كشاورزي مازندران تعريف شد، گفت: توليد توت فرنگي ارگانيك در مازندران در حال افزايش است و اين ميوه در گياهان دارويي، براي ديابت مفيد است.
نماينده عالي دولت در مازندران به جهت دار شدن فعاليت هاي مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي مازندران اشاره كرد و گفت: حضور 130عضو هيئت علمي در مركز فوق مي تواند براي پويايي استان در اين زمينه كارگشا باشد.
وي به صنعتي و علمي شدن گياهان دارويي در مازندران اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي دانشگاه علوم پزشكي و وزارت بهداشت نشان مي دهد كه بازنگري روي آموزه هاي پزشكي در دستور كار است كه لازم است در بخش طب نوين گياهان دارويي، از ظرفيت مازندران استفاده شود.

 



مديركل بنياد مسكن و شهرسازي استان تهران: اعتبار نقدي روستاها 400ميليون تومان است

ورامين- خبرنگار كيهان:
اعتبار نقدي هر روستا سالانه 400ميليون تومان است كه طي يك مرحله پرداخت مي شود.
ملكي مديركل بنياد مسكن و شهرسازي استان تهران در همايش شوراهاي اسلامي ورامين با بيان اين مطلب افزود: يك هزار و 700عضو شوراي اسلامي شهر و روستا داريم كه يك درصد آنان در محاكم قضايي پرونده دارند و اين نشانه رضايت مردم و تلاش شوراهاست.
در اين مراسم معاون استاندار تهران با بيان اينكه عملكرد شوراهاي اسلامي منطقه ورامين كم نظير است گفت: ما انتظار داريم شوراها بيش از بيش در جهت رضايت مردم گام بردارند و در صرف به موقع اعتبارات همت بگمارند.

 



مختومقلي فراغي 279 ساله شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
همايش دويست و هفتاد و نهمين سالگرد تولد مختومقلي فراغي، شاعر ايراني تركمن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از علاقه مندان به اين شاعر نامي تركمن برگزار شد، گروه هاي مختلف فرهنگي و هنري به اجراي برنامه پرداختند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبد كاووس با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: مختومقلي فراغي يكي از شخصيت هاي بزرگ فرهنگي كشور از اقوام تركمن است.
محمدرضا داورزني افزود: اشعار اين شاعر بزرگ تركمن برگرفته از آيات و روايات است و اين شاعر اشعار زيادي در مدح پيامبر گرامي اسلامي، ائمه اطهار(ع) و خصوصاً حضرت فاطمه سروده است.
در اين همايش بزرگ همچنين گروه هاي مختلف فرهنگي و هنري به اجراي برنامه هاي متنوع اعم از موسيقي سنتي، مقامي و كلاسيك، تئاتر، ذكر خنجر و قرائت مقاله پرداختند.
مختومقلي فراغي شاعر و عارف بزرگ تركمن در سال 1146 هجري قمري در روستاي حاجي قوشان گنبد كاووس در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد. پدرش دولت محمد آزادي و مادرش آراز گل نام داشت. مختومقلي تا پايان عمر در بين تركمن ها زيست و در غم ها و شادي هاي آنها شريك بود.
وي علاوه بر شعر، به آموزش و راهنمايي مردم پرداخت و سرانجام در سن 57 سالگي در سال 1204 هجري قمري در كنار چشمه عباساري در دامنه كوه سونگي بدرود حيات گفت. پيكر او در روستاي آق توقاي شهرستان مرزي مراوه تپه در جوار آرامگاه پدرش به خاك سپرده شده است.

 



انتقاد امام جمعه تبريز از افزايش بي رويه مهريه ها

تبريز- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز افزايش بي رويه مهريه ها را مورد انتقاد قرارداد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري در مراسم «جشن كوثر» در تبريز با اعلام اينكه حضرت فاطمه(س) فخر جهان اسلام و الگوي زن مسلمان ايراني است افزود: شخصيت آن حضرت بايد جدي تر و دقيق تر از هر زمان ديگر براي مردم شناسانده شود و اين امر نياز به عالمان دقيق دارد.
وي اعلام كرد: در زمينه تعيين مهريه نيز ملاك رفتار علي(ع) با فاطمه(س) باشد و مردم بايد حضرت زهرا(س) را الگوي خود قرار دهند. امام جمعه تبريز همچنين با تقدير از مادران و همسران شهدا و ايثارگران گفت: عظمت كشور و نظام ما از بركات وجود شهدا است.

 



گيلان فقط 10درصد از درآمد درياي خزر را استفاده مي كند

رشت- خبرنگاركيهان:
استان گيلان به دليل عدم برخورداري از ناوگان حمل و نقل دريايي مناسب فقط 10درصد از درآمد درياي خزر را به خود اختصاص داده است.
اين مطلب را ناظر گمركات گيلان و مديركل گمرك انزلي در بازديد مديركل ديوان محاسبات استان از گمرك آستارا عنوان كرد و افزود: سال گذشته، گيلان رتبه 15 صادرات را به خود اختصاص داد و اين در حالي است كه با توجه به ظرفيتهاي موجود در استان و هماهنگي و همكاري سازمانهاي همجواري مانند سازمان بنادر و دريانوردي ما مي توانيم جزو استانهاي برتر كشور باشيم.
پرويز تقوي اظهار داشت: با تكميل و راه اندازي گمرك بندر چند منظوره آستارا كه داراي 5پست اسكله غيرنفتي و يك پست اسكله نفتي در مجموع با ظرفيت 5/3ميليون تن كالا است، علاوه بر اضافه شدن مزيت دريايي به ظرفيت هاي اقتصادي گمرك آستارا گيلان نيز به يك قطب مواصلاتي تبديل مي شود.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه آستارا در شمال گيلان و در مجاورت كشور آذربايجان قرار دارد مي تواند به عنوان بزرگ ترين مرز صادراتي شمال كشور هر سال حدود 5/1ميليون تن بار صادر كند.
در ادامه اين بازديد مديركل ديوان محاسبات استان گيلان گفت: وضعيت زيرساخت اين گمرك بايد در شأن يك گمرك اصلي و درجه يك كشور باشد.
اسد معاني خاطرنشان ساخت: بهسازي محوطه گمرك آستارا و برطرف كردن كاستي هاي اين گمرك با جذب اعتبارات ويژه استاني و ملي و همچنين همكاري مسئولان محلي به زودي به پايان مي رسد ولي با اين حال اين گمرك نيازمند توجه و حمايت بيشتر از جانب مسئولان استاني و كشوري است.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اراك - خبرنگار كيهان: براساس حكمي از سوي، مديركل امور استانها و مجلس حوزه هنري كشور، «سينا دلشادي» رئيس حوزه هنري استان مركزي، به عنوان معاون فرهنگي هنري اداره كل امور استان ها و مجلس حوزه هنري منصوب شد.
زرين شهر - خبرنگار كيهان: طي مراسمي محمدعلي روح اللهي به عنوان رئيس جديد اداره تامين اجتماعي زرين شهر معرفي شد.
هفتكل - خبرنگار كيهان: در نشست شوراي اسلامي قلعه تل از توابع شهرستان باغملك رشيد عسكري به عنوان رئيس اين شورا انتخاب شد.
انديمشك - خبرنگار كيهان: با راي اعضاي شوراي اسلامي انديمشك روح الله شاهرخيان به عنوان رئيس اين شورا انتخاب شد.
همدان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي هادي فيض منش به سمت معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان منصوب شد.

 



در حمايت از كودكان سرطاني صورت گرفت
اجراي كنسرت قطعات تركي و كلاسيك جهان در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
ديروز كنسرت مجموعه قطعات از اجراهاي تركي و كلاسيك جهان، در حمايت از كودكان سرطاني، در مجتمع فرهنگي پتروشيمي تبريز، اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين اجرا كه 25 قطعه محلي تركي و كلاسيك را در برمي گرفت، توسط گروه «ارك» اجرا گرديد كه با استقبال عموم همراه بود.

 



برگزيدگان جشن اردي بهشت تئاتر استان قم معرفي شدند

سرويس شهرستان ها -
مراسم جشن
اردي بهشت تئاتر استان قم با حضور مديركل هنرهاي نمايشي و مديران، مسئولان و هنرمندان اين استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي، در اين مراسم از مهدي ركني و زكيه بهبهاني به عنوان بازيگران فعال يك سال گذشته، فاضل حائري، محمدجواد زرنوش و اصغر تقي پور به عنوان كارگردان، محمدرضا شاه مردي به عنوان نمايش نامه نويس، عبدالرضا ملاك به عنوان طراح صحنه و گروه تئاتر امروز به سرپرستي علي فرحناك تقدير به عمل آمد.
همچنين در اين مراسم جواد اعتمادي، سيدمهدي سكاكي و كاظم نظري به عنوان هنرمندان با سابقه اين استان مورد تقدير قرار گرفتند و از اصغر نوربخت نماينده شوراي نظارت از سه مركز حوزه هنري، هنرستان هنرهاي زيبا و فرهنگسراي جوان تقدير شد.

 



برگزاري هفتمين سالگرد شهادت رئيس اداره منابع طبيعي ماسال

رشت- خبرنگار كيهان:
هفتمين سالگرد شهادت مهندس ناصر پيروي رئيس فقيد اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ماسال با حضور خانواده آن شهيد و جمعي از مسئولان كشوري و استاني در سازمان جهاد كشاورزي استان گيلان برگزار شد.
در اين مراسم مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان طي سخناني اظهار داشت: برخي از عوامل زياده خواه و سودجو كه تلاش دارند با ترفندهاي گوناگون سرمايه ملي اين مرز و بوم را به يغما ببرند و به دور از چشم ماموران قانون نسبت به قطع درختان جنگلي و يا تصرف اراضي ملي اقدام كنند در مواجهه با احساس مسئوليت و هوشياري نيروهاي دلسوزي همانند شهيد پيروي از رسيدن به اين اهداف شوم و پليد باز خواهند ماند.
رحمت الله رحماني در ادامه ضمن يادآوري خاطرات شهيد پيروي و ارج نهادن به مقام والاي آن شهيد افزود: بايد در راه حراست و صيانت از منابع طبيعي بيش از گذشته كوشا
باشيم.
شايان ذكر است شهيد پيروي در زمان رياست خود بر اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ماسال به علت برخي از اقدامات سازنده اش در قطع دست سودجويان و زياده خواهان از انفال، مورد كينه و نفرت اين دسته از افراد قرار گرفت و در نهايت در ارديبهشت ماه سال 1384 افراد سودجو پس از ربودن پيروي و انتقال وي به منطقه جنگلي هفت دغنان از توابع شهرستان صومعه سرا سرش را بريده و او را به شهادت رساندند.

 



مدير كل اوقاف و امور خيريه استان: بيش از 69 ميليارد ريال اعتبار به اماكن مذهبي مازندران اختصاص يافت

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران گفت: بيش از 69 ميليارد ريال به اماكن مذهبي استان اعتبار اختصاص يافت.
حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي گفت: امسال مبلغ 69 ميليارد و 275 ميليون ريال به مساجد، حسينيه امامزادگان، حوزه هاي علميه و مصلاهاي مازندران از محل اعتبارات سازمان و استان اختصاص و پرداخت شده است.
وي با اشاره به اينكه استان مازندران داراي يك هزار و 314 امامزاده، 4 هزار و 450 مسجد و يك هزار و 183 حسينيه است، افزود: اين اماكن براي اتمام كار ساخت وساز و همچنين نياز به مساعدت زيادي دارند و اين اداره كل با رايزني هاي زياد توانست در سال 90 اين اعتبار را از سازمان اوقاف و امور خيريه و اعتبارات استاني جذب كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14