(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 اردیبهشت 1391 - شماره 20212

18 هزار بيمار در انتظار پيوند عضو
اسماعيلي: شهرداري براي تحويل اوين بايد زندان جديد بسازد
اجراي فاز جديد تشديد برخورد با مانكن هاي خياباني
دختران سرپرست والدين حق عائله مندي مي گيرند
وزارت بهداشت: مرگ هاي ناشي از آلودگي هوا را به مسئولان اطلاع مي دهيم
سوم خرداد آخرين مهلت بهره مندي از بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب
رئيس پليس راهور تهران: رانندگان خطرساز از امروز احضار مي شوند
به شرط تدريس در ابتدايي معلمان زن راهنمايي به محل سكونت انتقال مي يابند
دستگيري سارقان زورگير خشن خودرو
زمين لرزه بخش اشكنان فارس تلفات نداشت
معاون امور آمادگي سازمان مديريت بحران كشور: ريزگردها مرگ و مير بيماران ريوي را افزايش مي دهند
دستگيري 2 عضو باند خانوادگي قاچاق مواد مخدر در تهران
تغيير مسير موقت اتوبوس هاي سامانه 3
چاه در يزد مقني را بلعيد
پيشي گرفتن نوزادان سياه پوست در آمريكا
نزاع شجاعانه پيرزن 101 ساله با سارق بدشانس



18 هزار بيمار در انتظار پيوند عضو

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اينكه هم اكنون 15 مركز انجام عمل پيوند عضو و 44 مركز انجام عمل برداشت عضو را برعهده دارند از تلاش وزارت بهداشت براي گسترش مراكز پيوند خبر داد و گفت: اعتبارات لازم براي اجرايي شدن اين برنامه تأمين شده است.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر سيد حسن امامي رضوي در نهمين مراسم بزرگداشت پيوند اعضاء (جشن نفس) كه با شعار «اهداي عضو، اهداي زندگي» در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد به ارائه گزارش عملكرد پيوند اعضاء در كشور پرداخت و گفت: در حال حاضر با همت مسئولان و دست اندركاران سلامت، مرزي براي افزايش تعداد پيوند نداريم مگر آنكه اهداء كننده بيشتري داشته باشيم.
امامي رضوي با اشاره به قصد وزارت بهداشت مبني بر گسترش مراكز پيوند عنوان كرد: اعتبارات لازم براي گسترش اين مراكز تأمين شده است هم اكنون 15 هزار مركز انجام عمل پيوند عضو و 44 مركز انجام عمل برداشت عضو را برعهده دارند از تلاش وزارت بهداشت براي گسترش مراكز پيوند خبر داد و گفت: اعتبارات لازم براي اجرايي شدن اين برنامه تأمين شده است همچنين هم اكنون دو بانك نسج در كشور فعال هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بيان اينكه مجموع پيوندهاي انجام شده در كشور از آغاز انجام اعمال پيوندي در كشور تا پايان سال 90 به 100 هزار مورد رسيده است، گفت: هم اكنون 33 مركز انجام عمل پيوند كليه، دو مركز انجام عمل پيوند ريه، هشت مركز انجام عمل پيوند قلب، شش مركز انجام عمل پيوند كبد، يك مركز انجام عمل پيوند لوزالمعده و پنج مركز انجام عمل پيوند مغز و استخوان را برعهده دارند.
وي همچنين با بيان اينكه طي 12 سال اخير با رشد فزاينده آمار اهداي پيوند عضو در كشور مواجه بوديم به گونه اي كه تنها 428 مورد اهداء در سال 90 انجام شد، اظهار كرد: نرخ رشد پيوند كليه، كبد، قلب و ريه در سالي كه گذشته مثبت بوده و روند صعودي داشت.
مرگ 25 درصدي نيازمندان به دريافت عضو در صف انتظار
مديرعامل جمعيت حمايت از پيوند اعضاء از انتظار 18 هزار بيمار نيازمند پيوند عضو در كشور خبر داد.
دكتر محمدرضا مسجدي افزود: در حال حاضر پيوند كبد در بيش از سه مركز، پيوند قلب در حداقل 4 مركز، پيوند ريه در دو مركز، پيوند پانكراس در سه مركز و پيوند مغز و استخوان در سه مركز آموزش درماني كشور انجام مي شود.
وي عنوان كرد: سالانه بين 10 تا 25 درصد بيماران نيازمند به اعضاي مختلف پيوندي به دليل نرسيدن به موقع عضو جان خود را از دست مي دهند.
مسجدي در ادامه با اشاره به اينكه اكنون نزديك به 18 هزار عضو منتظر دريافت پيوند هستند، گفت: خانواده هايي كه عزيزانشان دچار مرگ مغزي شده اند مي توانند با اعلام رضايت اين آمار را به حداقل برسانند، البته بايد گفت اين روند رو به رشد است و نياز به انجام فعاليت هاي فرهنگي وسيع تري دارد.

 



اسماعيلي: شهرداري براي تحويل اوين بايد زندان جديد بسازد

اوين به شرطي بايد به شهرداري واگذار شود كه شهرداري زندان جديدي ساخته باشد.
غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها گفت: شهرداري بايد زندان ديگري به جاي زندان اوين بسازد و زندانيان منتقل شوند؛ بعد از آن اوين به شهرداري واگذار شود.
وي در گفت وگو با فارس درباره موضوع واگذاري زندان اوين اظهار داشت: صحبت هايي انجام شده اما در حد مذاكره اوليه است. وي با بيان اين كه ايده اين انتقال را قبول داريم گفت: عملياتي شدن اين كار قطعا زمان بر است.
اسماعيلي افزود: اگر توافق نهايي انجام شود شهرداري بايد زندان ديگري ساخته و زندانيان منتقل شوند؛ بعد از آن زندان اوين به شهرداري واگذار شود.

 



اجراي فاز جديد تشديد برخورد با مانكن هاي خياباني

طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن هاي خياباني كه از روز چهارشنبه در پايتخت آغاز شده است وارد فاز جديدي شد.
مأموران پليس پايتخت در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور از بعدازظهر چهارشنبه طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن هاي خياباني را در تهران آغاز كردند.
در اين طرح كه در مياديني همچون ونك، صادقيه، هفت تير، هفت حوض و... به مرحله اجرا گذاشته شده است، مأموران پليس با بدپوششان، مانكن هاي خياباني و افراد بدحجاب برخورد مي كنند.
مأموران پليس تهران عصر پنجشنبه اجراي اين طرح را توسعه داده و در اطراف مراكز خريد و تجاري بزرگ پايتخت مستقر شده و با افراد بدحجاب اعم از زن و مرد برخورد كردند.
پليس پايتخت اعلام كرده است كه طي روزهاي آتي مراحل ديگري از طرح برخورد با بدحجابان و مانكن هاي خياباني را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.
سردار ساجدي نيا پيش از اين گفته بود كه برخورد با بدپوششي در دو مبحث توليدكنندگان، واردكنندگان غيرمجاز لباس و مصرف كنندگان صورت مي پذيرد به طوري كه همزمان با آغاز طرح تمامي مراكز توليدي و توزيعي البسه در شهر تهران شناسايي شده و هشدارهاي لازم در اين باره به آنان داده مي شود و بديهي است در صورت عدم توجه به توصيه ها اين مراكز پلمب خواهند شد.
وي تأكيد كرده بود كه بعد ديگر اين طرح شامل استقرار گشت هاي ثابت خودرويي امنيت اخلاقي در ميادين، مجتمع هاي تجاري و خيابان ها و نيز گشت هاي موتورسوار انتظامي و راهنمايي در بزرگراه هاي شهر تهران است كه در اين مورد با افرادي كه وضعيت پوشش نامناسب دارند و از مصاديق بدپوششي است، برخورد لازم صورت مي پذيرد.

 



دختران سرپرست والدين حق عائله مندي مي گيرند

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: بهره مندي دختران سرپرست خانوار از حق عائله مندي، افزايش 3 سال به سن استخدام زنان و طول تحصيل آنها بخشي از اقدامات اجرا شده درجهت حمايت از آنهاست.
مريم مجتهدزاده درخصوص فعاليت هاي حقوقي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در جهت حمايت قانوني بيشتر از زنان اظهارداشت: اين مركز تلاش مي كند با ارائه پيشنهادهاي جديد در زمينه رفع نواقص و خلاهاي حقوقي قوانين مرتبط با زنان گام بردارد.
وي افزود: پيشنهاد صدور بخشنامه به دستگاه هاي اجرايي در خصوص رفع ابهام از بند 4ماده 68 قانون استخدامي خدمات كشوري، درخصوص بهره مندي زنان سرپرست خانوار حق اولاد بهره مندي دختران غيرمتاهلي كه سرپرستي والدين خود را برعهده دارند، از حق عائله مندي، يكي از مهمترين اقدامات مركز امور زنان و خانواده درجهت حمايت از زنان بود.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري درخصوص پيشنهاد تسريع در رسيدگي به لايحه كاهش ساعات كاري زنان گفت: دوركاري به نوعي جايگزين اين پيشنهاد شد به گونه اي كه زنان داراي فرزند يا همسرمعلول، زنان سرپرست خانوار، زنان داراي فرزند كمتر از 6 سال و باردار در اولويت استفاده از تسهيلات دوركاري هستند.
مجتهدزاده ادامه داد: دوركاري مادران شاغل داراي فرزند زير 7 سال يا داراي دانش آموز ابتدايي، در روزهاي پنجشنبه با توجه به تعطيلي مدارس دراين روز از ديگر پيشنهادات مركز امور زنان و خانواده بود كه با موافقت هيئت دولت مواجه شد.
وي درخصوص پيشنهاد افزايش 3 سال به سن استخدام و طول دوره تحصيلي زنان داراي فرزند نيز گفت: براساس اين پيشنهادات كه با موافقت هيئت دولت مواجه شده است هرزن داراي فرزندي كه براي استخدام مراجعه مي كند بايد به شرط سني استخدامش 3سال اضافه شود همچنين دختراني كه در طول تحصيل صاحب فرزند مي شوند مدت سه سال به طول تحصيل آنها اضافه مي شود.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان عنوان كرد: اصلاح قوانين استخدامي جهت بهره مندي زنان شاغل داراي فرزند زير سه سال از مرخصي بدون حقوق و الزام دستگاه مربوطه به قبول مرخصي و استخدام نيمه وقت زنان كارمند دريك پست از ديگر پيشنهادات ما بود كه مصوب شد براساس طرح استخدام نيمه وقت، زناني كه تمايل دارند از همان ابتدا به صورت نيمه وقت استخدام و مشغول به كارشوند.

 



وزارت بهداشت: مرگ هاي ناشي از آلودگي هوا را به مسئولان اطلاع مي دهيم

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اشاره به اتخاذ تمهيدات لازم از سوي وزارت بهداشت براي پيشگيري و درمان بيماري ها براساس برنامه جامع كاهش آلودگي هوا گفت: هر سال گزارش مربوط به بيماري ها و مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا به اطلاع مقامات مسئول مي رسد.
دكتر محمدكاظم ندافي گفت: بررسي هاي لازم در مورد بيماري هاي ناشي از آلودگي هوا از سوي وزارت بهداشت انجام و گزارش تحقيقاتي را به اطلاع مقامات مسئول مربوطه مي رسانيم و در اين ارتباط گزارشي را منتشر نمي كنيم؛ چرا كه اين اطلاعات جنبه ثبت بيماري و مرگ و مير ندارد و مطالعات اپيدميولوژيك بوده و به صورت تحقيقاتي است و تنها به اطلاع مسئولان مي رسد.
با اعلام آمار متوجه
ابعاد فاجعه مي شويم
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اين كه تهران همچنان در شرايط هشدار آلودگي هوا قرار دارد، گفت: وزارت بهداشت آمار مرگ و مير ناشي از سكته هاي قلبي و حملات تنفسي تهران را در اين چند روز اخير اعلام كند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، يوسف رشيدي اظهار داشت: براساس بند 19 دستورالعمل طرح جديد كاهش آلودگي هوا، وزارت نيرو مكلف است هنگام هشدار آلودگي هوا ابرها را بارور كند.
وي با اعلام اين كه متاسفانه به اين تكليف از سوي وزارت نيرو عمل نشد، اظهار كرد: اين موضوع نشان مي دهد قوانين و مقررات ما نه تنها از پشتوانه كارشناسي لازم برخوردار نيستند، بلكه از ضمانت اجرايي لازم نيز برخوردار نيستند.
رشيدي با تاكيد بر تاثير مستقيم افزايش آلودگي هوا و ازدياد گرد و غبار بر سلامتي شهروندان، تصريح كرد: وزارت بهداشت آمار مرگ و مير ناشي از سكته هاي قلبي، حملات تنفسي و افزايش ناگهاني فشار خون در تهران در اين چند روز اخير را اعلام كند.
وي با اشاره به اين كه در صورت اعلام اين آمار متوجه ابعاد فاجعه مي شويم، گفت: البته مشكلي كه مردم تهران در اين چند روز با آن دست و پنجه نرم مي كنند، معضلي است كه بسياري از مردم شهرهاي كشور ماه هاست با آن دست به گريبانند و برنامه ريزي در مورد آن نيز بي معناست.

 



سوم خرداد آخرين مهلت بهره مندي از بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب

سوم خرداد آخرين مهلت بخشش اضافه خدمت كليه مشمولاني است كه تا 22 آبان ماه سال 90 مرتكب غيبت شده اند.
با اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، اضافه خدمت مشمولان غايب در صورتي كه وضعيت خدمتي خود را تا سوم خرداد ماه سال 91 مشخص و به منظور انجام خدمت دوره ضرورت معرفي كنند، بخشيده و در غير اين صورت براساس آنچه كه در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي پيش بيني شده با آنان برخورد خواهد شد.
در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي براي آن دسته از مشمولاني كه در موعد مقرر براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 مراجعه نكنند مجازات هايي پيش بيني شده كه براساس آن در زمان صلح براي مشمولاني كه با سه ماه تأخير وضعيت خدمتي خويش را مشخص كنند، سه ماه اضافه خدمت و مشمولاني كه بيش از سه ماه تأخير دارند، شش ماه اضافه خدمت تعلق خواهد گرفت.
همچنين آن دسته از مشمولاني كه بيش از يك سال تأخير در معرفي خود داشته باشند، فراري محسوب و ضمن دستگيري و اضافه خدمت به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
براساس قانون وظيفه عمومي، در صورتي كه مشمولان داراي غيبت در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي و وابسته به دولت به كارگيري شوند، هر يك از آنان براي بار اول و دوم به كسر نصف حقوق از شش ماه تا يك سال و در صورت تكرار سه مورد يا بيشتر به انفصال دائم از خدمت دولتي محكوم مي شوند.

 



رئيس پليس راهور تهران: رانندگان خطرساز از امروز احضار مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از احضار رانندگان پرخطر با خودروهايشان و شركت آنان در كلاس هاي آموزشي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، سردار حسين رحيمي، ديروز با اشاره به اين كه پليس راهور تهران طي هفته هاي گذشته طرح هاي ويژه اي را در بزرگراه هاي پايتخت براي برخورد با تخلفات شبانه آغاز كرده است افزود: بر اين اساس بيش از 1500 خودرو رانندگان متخلف در اين مدت توقيف و روانه پاركينگ ها شدند. از سوي ديگر با حدود 40 هزار راننده متخلف نيز برخورد شده است.
وي با اشاره به اين كه پليس راهور تهران هم اكنون 3 طرح ويژه شبانه را در دست اجرا دارد گفت: بر اين اساس در طرح ويژه تشديد برخورد با تخلفات شبانه با تخلفات حادثه ساز و لايي كشي، كاميون هاي متخلف و خودروهاي آلاينده برخورد مي شود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه طرح ويژه شناسايي رانندگان متخلف حرفه اي و حادثه ساز در بزرگراه هاي تهران از هفته گذشته آغاز شده است افزود: بر اين اساس اين دسته از رانندگان با كمك تيم هاي نامحسوس، بازرسان افتخاري نامحسوس، دوربين هاي سرعت سنج ثابت و خودرويي، تيم هاي پليس بزرگراه و تيم هاي ويژه بازرسي پليس راهور تهران شناسايي شده اند.
وي با تأكيد بر اين كه تقريباً بانك اطلاعات كاملي از رانندگان پرخطر تهراني تهيه شده است افزود: شناسايي رانندگان پرخطر در بزرگراه هاي تهران در هفته جاري نيز ادامه خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه تخلف اين دسته از رانندگان در سوابق گواهينامه آنها درج مي شود خاطرنشان كرد: در ضمن اين رانندگان ضمن دريافت نمره منفي در صورتي كه نمرات منفي آنها به حد نصاب تعيين شده در قانون برسد گواهينامه شان توقيف شده و حق رانندگي ندارند.
وي با تأكيد بر اين كه با تقويت انجام شده، برخورد با تخلفات شبانه خودروهاي سنگين نيز با شدت انجام مي شود افزود: يكي از گلايه هاي رانندگان تهراني تخلف خودروهاي سنگين بخصوص در شب هاست كه پليس راهور تهران در اين زمينه برخورد با كاميون هاي متخلف را به طور جدي در دستور كار قرار داده است.
سردار رحيمي همچنين از شناسايي نقاط حادثه خيز پايتخت خبر داد و گفت: نقاط حادثه خيز شهر تهران شناسايي و به صورت كتبي براي اصلاح به شهرداري اعلام شده است. تذكرهاي لازم نيز در اين مدت داده شده و در صورت اصلاح نشدن اين نواقص خاطيان به دادگاه معرفي خواهند شد.

 



به شرط تدريس در ابتدايي معلمان زن راهنمايي به محل سكونت انتقال مي يابند

معاون نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از انتقال معلمان زن مقطع راهنمايي به منطقه محل سكونت خود به شرط تدريس در دوره ابتدايي خبر داد.
نجار در گفت وگو با ايسنا، گفت: آموزش و پرورش تهران براي انتقال معلمان دوره راهنمايي به دبستان تسهيلاتي فراهم كرده است كه متقاضيان در صورت تمايل مي توانند درخواست خود را براي جابه جايي اعلام كنند.
وي افزود: فرهنگيان زن شاغل در دوره راهنمايي در صورت تمايل به تدريس در منطقه محل سكونت خود مي توانند درخواست خود را اعلام كنند اما شرط انتقال به منطقه محل سكونت تدريس در دوره ابتدايي است.
معاون اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: اين اقدام با هدف خدمت رساني و كاهش ترددهاي غيرضروري، فرهنگيان زن شاغل در دوره راهنمايي است، لذا لازم است فرهنگيان متقاضي در صورت تمايل به تدريس در دوره ابتدايي نسبت به نقل و انتقال خود اقدام كنند.
به گفته نجار فرهنگيان مي توانند جهت ارائه درخواست حداكثر تا سوم خردادماه از طريق مراجعه به سايت اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www.rah.tehranedu.ir، يا ارائه درخواست به دفتر رئيس آموزش و پرورش منطقه و تسليم نامه اي به كارشناسي امور اداري اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، نسبت به درخواست انتقال خود اقدام كنند.

 



دستگيري سارقان زورگير خشن خودرو

در پي وصول اخبار و اطلاعاتي درخصوص خريد و فروش خودروهاي مسروقه به شيوه سند-نمره توسط دو نفر به اسامي «مصطفي.ب» (25 ساله) و «محمد. پ» (23ساله) كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي در بررسي هاي مقدماتي اطلاع پيدا كردند كه مصطفي و محمد پس از خريد خودروهاي تصادفي با خسارت بسيار شديد، با جعل اسناد و مدارك متعلق به اركان هويتي اين خودروها و با همدستي دو خواهرزاده و دايي به اسامي محمد.گ (24 ساله-خواهرزاده) و جعفر.م (23ساله- دايي)، با استفاده از اوراق و مدارك شناسايي و مالكيت مجعول اقدام به فروش خودروهاي سرقتي مي نمايند.
در ادامه تحقيقات، كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ موفق به شناسايي يك دستگاه خودرو 206 داراي سابقه سرقت به شيوه «زورگيري و ضرب و جرح مالباخته» در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ شدند كه خريدار خودرو پس از حضور در پايگاه ششم پليس آگاهي، ضمن اظهار بي اطلاعي از سرقتي بودن خودرو و درخصوص نحوه خريد خودرو به كارآگاهان گفت: «در مورخه
21/11/1390 جهت خريد يك دستگاه خودرو به مركز خريد و فروش خودرو در پاسگاه نعمت آباد مراجعه كرده و پس از دقايقي چرخيدن، يك دستگاه پژو 206 را از فردي به هويت محمد. پ و به صورت قولنامه اي خريداري كردم كه پس از انجام كارهاي اداري، فروشنده خودرو با طرح اين ادعا كه سند خودرو به نام يكي از بستگانش (دايي) بوده و در حال حاضر در شهرستان سكونت دارد، خودرو را به صورت وكالتي به من واگذار كرد و مبلغ 13 ميليون و 400 هزار تومان را به صورت نقد و در ازاي فروش خودرو از من دريافت كرد.»
دستگيري «مصطفي. ب» و «محمد.پ » و كشف دو دستگاه خودرو مسروقه: با توجه به محرض شدن اقدامات مجرمانه متهمان، كارآگاهان در اولين مرحله از عمليات دستگيري متهمان و با شناسايي محل سكونت و همچنين مغازه محل فعاليت «مصطفي. ب» و «محمد. پ» در شهرستان اسلامشهر، با اخذ نيابت قضايي از بازپرس پرونده به اين شهرستان رفته و پس از چندين ساعت مراقبت نامحسوس از اين دو مكان و در لحظه حضور متهمان در مغازه صافكاري خودرو، در ساعت 45:11 مورخه 14/2/1391 اقدام به دستگيري هر دو متهم (مصطفي. ب و محمد.پ ) كرده و در بازرسي از داخل مغازه نيز موفق به كشف دو دستگاه خودرو مسروقه 206 به همراه دو دستگاه خودرو 206 تصادفي بسيار شديد شدند كه متهمان قصد داشتند تا با تغيير اركان هويتي خودروهاي سرقتي و به شيوه سند- نمره به قيمت موجود در بازار اقدام به فروش آنها نمايند.
با دستگيري اين دو نفر آغاز تحقيقات درخصوص خودروهاي كشف شده از داخل مغازه، هر دو نفر آنها صراحتا به خريد خودروهاي مسروقه از جعفر. م و محمد. گ (دايي و خواهرزاده) اعتراف كردند.
با تحقيقات انجام شده جهت شناسايي مخفيگاه دايي و خواهرزاده، كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي اطلاع پيدا كردند كه اين دو متهم به واسطه اقدامات مجرمانه و خشونت بسيار بالا در زمان سرقت خودروها، در حال حاضر بلامكان بوده و دائما مخفيگاه خود را تغيير داده و در شرايطي كه به صورت 24 ساعته و به صورت شبانه روزي با يكديگر هستند، تمامي اقدامات مجرمانه خود از قبيل زورگيري، ضرب و جرح، تهديد و... را نيز با همكاري يكديگر انجام مي دهند.
پس از دستگيري متهمان هر دو نفر دستگير و در همان ساعت هاي اوليه دستگيري به دهها فقره زورگيري انواع خودرو به شيوه عمدتا ايجاد تصادف ساختگي و يا تحت پوشش مسافر اعتراف كردند.
متهمان در ادامه اعترافات خود به دهها فقره زورگيري انواع خودرو از نوع پرايد، پژو 405، پژو 206، ماكسيما، سوناتا، تويوتا كمره اي در نقاط مختلف تهران بويژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از قبيل ميدان آزادي، اتوبان شهيد همت، جاده ساوه، خيابان سعيدي، صادقيه، دهكده المپيك، پاسگاه نعمت آباد،... و همچنين شهرهاي اطراف تهران بويژه در شهريار، اسلامشهر، چهاردانگه و ... اعتراف كردند.
كارآگاهان با بررسي سوابق مجرمانه هر دو نفر آنها متوجه شدند اين دو متهم از مجرمان سابقه دار و اراذل و اوباشي هستند كه پيش از اين نيز بارها از سوي پليس دستگير و روانه زندان شده اند.
سرهنگ محمديان، با اشاره به احتمال افزايش تعداد جرايم ارتكابي از سوي متهمان گفت: «با توجه به تنوع خودروهاي سرقت شده (پرايد، پژو 405، پژو 206 در انواع رنگ هاي مختلف، تويوتا كمره اي، ماكسيما، سوناتا و...) و شيوه و شگرد سرقت هاي همراه با ضرب و جرح و تهديد مالباختگان كه متهمان «تحت عنوان مسافر» و يا «ايجاد تصادف ساختگي»، اقدام به سرقت خودرو كرده و همچنين با شناسايي و مطرح شدن ابعاد جديد در خصوص زورگيري از مغازه داران و كسبه ساير شهرها و استان هاي كشور و اطلاعات بدست آمده در خصوص ارتكاب ديگر جرايم خشن با خودروهاي مشابه خودروهاي كشف شده، در حال حاضر شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهمان در دستور كار كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است. لذا با توجه به تحقيقات و اطلاعات بدست آمده در اين پرونده و همچنين سوابق و جسارت متهمان در ارتكاب جرايم مختلف از قبيل ضرب و جرح عمدي، سرقت مقرون به آزار و اذيت، رابطه نامشروع و...، احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه توسط اين متهمان به شيوه هاي مختلف مورد زورگيري تحت پوشش مسافر، زورگيري تحت پوشش مسافركشي، سرقت منجر به آزار و اذيت، ضرب و جرح با استفاده از سلاح سرد و ...، مورد سرقت و يا آزار و اذيت قرار گرفته باشند، بسيار زياد مي باشد؛ لذا از كليه مالباختگان و شهروندان كه در طول چند ماه گذشته بويژه در نيمه دوم سال 90 مورد سرقت و زورگيري، ضرب و جرح، تهديد، آزار و اذيت و... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان پيروزي - خيابان نبرد شمالي- خيابان شهيد بيدي مراجعه و طرح شكايت نمايند».

 



زمين لرزه بخش اشكنان فارس تلفات نداشت

زلزله نسبتا شديد در بخش اشكنان لامرد فارس، خسارتي درپي نداشته است.
به گزارش ايرنا از شيراز محمد جواد اميري بخشدار اشكنان از توابع شهرستان لامرد در جنوب استان فارس با اشاره به زلزله چهار و نه دهم درجه ريشتري اين بخش گفت: زلزله نسبتا شديدي كه بامداد جمعه درمنطقه اهل بخش اشكنان فارس رخ داد، خسارات مالي و تلفات جاني درپـي نداشته است.
وي افزود: به دليل مقاوم سازي ساختمان ها، اين زمين لرزه باعث بروز خسارت در منطقه اهل نشده است.
اميري گفت: نيروهاي امدادي و ديگر عوامل، آماده مقابله با هر گونه شرايط غيرمترقبه ناشي از زمين لرزه در بخش اشكنان هستند.
افزون بر زلزله نسبتا شديد ياد شده، دومين لرزه ديگر نيز بامداد جمعه منطقه اهل اشكنان لامرد را لرزاند كه بنا به اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران شدت هر يك از آنها چهار و دو دهم ريشتر و چهار ريشتر بود.لامرد دريك هزار كيلومتري جنوب تهران و 464 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.
طي چند روز اخير نزديك به 17بار، منطقه اهل لامرد بر اثر زلزله، لرزيده است.

 



معاون امور آمادگي سازمان مديريت بحران كشور: ريزگردها مرگ و مير بيماران ريوي را افزايش مي دهند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
معاون امور آمادگي سازمان مديريت بحران كشور از افزايش يك درصدي مرگ و مير بيماران ريوي بر اثر ورود ريزگردها در كشور خبر داد.
مرتضي اكبرپور گفت: پيامدهاي اين ريزگردها بر حيات اجتماعي و طبيعي قابل جبران نيست. وي افزود: ريزگردها علاوه بر اثر منفي بر حيات انسان و طبيعت، باعث تشديد خشكسالي در كشور شده است.
معاون مديريت بحران كشور گفت: علي رغم رايزني هاي صورت گرفته توسط جمهوري اسلامي ايران، هيچ عزم و اراده اي از سوي كشورهايي كه كانون ريزگردها در آنجاست براي مقابله با اين پديده وجود ندارد.
اكبرپور تصريح كرد: گرد و غبار يك ميهمان ناخوانده است كه بايد راه هاي پيشگيري از آن را اتخاذ كرد.
اكبرپور گفت: ايران آمادگي خود را براي پذيرش تمام هزينه هاي لازم جهت مالچ پاشي در كشورهاي كانون گرد و غبار و جلوگيري از شكل گرفتن اين پديده اعلام كرده است.
اما كشورهاي كانون ريزگردها نمي پذيرند، لذا سازمان هاي بين المللي بايد وارد عرصه شوند، اين مهمان ناخوانده و مخرب كنترل شود.

 



دستگيري 2 عضو باند خانوادگي قاچاق مواد مخدر در تهران

دستگيري 2 عضو باند خانوادگي قاچاق مواد مخدر منجر به كشف بيش از 27 كيلوگرم ترياك در خادم آباد شهريار شد.
به گزارش پليس مبارزه با مواد مخدر استان تهران ماموران اين ايستگاه پس از اطلاع از خبري مبني بر جابجايي يك محموله قابل توجه مواد مخدر توسط اعضاي باند خانوادگي از شهرك خادم آباد شهريار به مقصد ديگري وارد عمل شده و قاچاقچيان را دستگير كردند.
بنابراين گزارش، ماموران انتظامي مسير تردد و منزل قاچاقچيان را در شهرك خادم آباد زير نظر قرار داده و پس از اطمينان از وجود مواد مخدر در منزل قاچاقچيان به محض خروج آنها با خودرو از منزل خودروي پژو 405 توقيف و هر دو نفر به نام هاي 1- «كرم حسين-م»» 2- «پروين-الف» دستگير و جهت تحقيقات بيشتر به پليس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.
در همان ابتداي دستگيري اعضاي باند خانوادگي قاچاق مواد مخدر، در بازرسي از كيف زنانه كه در اختيار متهم رديف دوم بود 5 كيلوگرم ترياك در سه بسته آماده و در ادامه در بازرسي از انباري منزل قاچاقچيان 22 كيلو و 500 گرم ترياك در 11 بسته آماده و 500 گرم سوخته ترياك كشف و ضبط شد.

 



تغيير مسير موقت اتوبوس هاي سامانه 3

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت زيرسازي و بتن ريزي كف ايستگاه هاي حد فاصل بسيج تا آهنگ تغييرات ذيل در مسير خطوط سامانه تندرو 3 ايجاد خواهد شد.
مسير شمال به جنوب بزرگراه بسيج:قبل از ايستگاه آهنگ مسير تردد اتوبوس ها به لاين كندرو بزرگراه انتقال مي يابد.
مسير جنوب به شمال بزرگراه بسيج: بعد از ايستگاه بسيج، مسير تردد اتوبوس ها به لاين مخالف خط ويژه حد فاصل ايستگاه هاي رحماني، وليعصر و آشوري منتقل مي گردد.

 



چاه در يزد مقني را بلعيد

ريزش بدنه چاهي كه در منطقه ريگزار واقع در اشكذر حفر مي شد مقني 23 ساله اي را به كام مرگ كشيد.
به گزارش فارس، ريزش مجدد درحين عمليات خارج كردن جسد از چاه، منجربه مصدوميت يكي از مأموران آتش نشاني يزد شد.
براساس اين گزارش، پيامي مبني بر واريز يك حلقه چاه و مدفون شدن مردي در درون آن از آتش نشاني اشكذر به آتش نشاني يزد مخابره شد و بلافاصله پرسنل امداد و نجات آتش نشاني از يزد به محل اعزام شدند.
در اين راستا با توجه به ريگ زار بودن محل حفر چاه و ريزش بدنه، متاسفانه مقني 23 ساله اي درون چاه مدفون شده بود كه پس از ايمن سازي محل، با تلاش مضاعف و چند ساعته كاركنان آتش نشاني جسد از چاه بيرون آورده شد.در حين انجام اين عمليات، واريز ناگهاني چاه منجر به مصدوميت يكي از مأموران آتش نشاني يزد شد.

 



پيشي گرفتن نوزادان سياه پوست در آمريكا

اطلاعات اداره آمار آمريكا حكايت از اين دارد كه براي اولين بار در تاريخ اين كشور شمار نوزادان غيرسفيدپوست در اين كشور از سفيدپوست ها پيشي گرفته است.
خبرگزاري فرانسه از واشنگتن گزارش داد كه نوزادان متعلق به اقليت هاي نژادي چون اسپانيولي ها، سياهپوستان، آسيايي ها و نژادهاي مختلط 4/50 درصد زاد و ولدها را طي يك دوره 12 ماهه تا ماه ژوئيه سال 2011 ميلادي به خود اختصاص دادند و براي اولين بار در تاريخ آمريكا گوي سبقت را از نوزادان سفيدپوست ربودند.جمعيت شناسان آمريكايي سال ها بود كه انتظار چنين پديده اي را مي كشيدند. آمريكا را سفيدپوستان اروپايي بنا كردند و اين كشور بناي خود را تا حد بسياري مديون برده هاي سياهپوست آفريقايي است.امروز سفيدپوستان با 6/49 درصد هنوز نسبت به تك، تك نژادهاي ديگر آمريكا بالاترين ميزان زاد و ولد را دارند و براساس اطلاعات آماري سفيدپوستان با اكثريت 4/63 درصد بزرگترين بخش جمعيت آمريكا را تشكيل مي دهند.اما براساس اين اطلاعات، در سال هاي اخير، به خاطر افزايش پذيرش مهاجران اسپانيولي از آمريكاي لاتين، زاد و ولد در ميان سفيدپوستان اين كشور، رو به كاهش نهاده است.يك كارشناس مردم شناسي از موسسه بروكينگز بر اين عقيده است كه تولد نوزادان سفيدپوست در آمريكا و افزايش جمعيت حاصل از آن جاي خود را به نوزاداني با نژادهاي گوناگون و چهره هايي جهاني تر خواهد داد.

 



نزاع شجاعانه پيرزن 101 ساله با سارق بدشانس

پيرزن 101 ساله ساكن شمال سوئد پس از مواجهه با يك دزد در منزل خود، چندين بار با چوب به سر او زد تا بالاخره موفق شد او را بترساند و فراري دهد.
اين پيرزن شجاع كه در منزل تنها بود، پس از شنيدن صداي زنگ، در خانه را گشود و فردي حدود 44 ساله كه خود را مامور پليس معرفي كرد را به خانه اش راه داد. اما وقتي پليس قلابي هنگام ورود صندلي چرخدار او را به شدت هل داد، به او شك كرد.پيرزن متوجه شد كه فرد وارد شده به منزلش پليس نيست بلكه يك دزد است. از اينرو بلافاصله عصاي خود را كه معمولا براي برداشتن اشيا از آن استفاده مي كرد، برداشت و در حالي كه دائم مي گفت: «واقعا فكر كردي مي تواني يك پيرزن صدساله را به قتل برساني»، چندين ضربه به سرد دزد زد در همين حال يكي از همسايه ها كه از سروصداي داخل خانه مشكوك شده بود در را باز كرد و سارق ناشي و كتك خورده به سرعت از منزل پيرزن گريخت.
به نوشته روزنامه محلي لوكال، گفته مي شود كه مرد سارق تاكنون به همين شيوه از 16 قرباني بالاي 90 سال دزدي كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14