(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 خرداد 1391 - شماره 20216

يادداشت خبرنگار
تقدير از خيرين مدرسه ساز در شهر امام خميني
خرمشهر مادر هزاران سرو شهيد
ايران در كيهان
امامزاده احمد(ع) اصفهان صفادهنده روح
استاندار فارس: مديران اجرايي مانع بازگشت اعتبارات استاني شوند
به ياد 84 اسير كربلا خير اردبيلي 84 مدرسه احداث مي كند
اختصاص 10 ميليارد تومان براي احياي بافت تاريخي يزد
خانه تاريخي اخباري كاشان به موزه شهدا تبديل مي شود
تخلف خودروهاي پلاك قشم درسيستم كشوري ثبت مي شود
بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي در شهركرد
واكنش فرماندار خرم دره به سخنان نماينده اين شهر در مجلس
اعزام هزار گنبدي به مراسم سالگرد امام خميني
محمد و فاطمه گزينه اول هرمزگاني ها براي نام فرزندان
پسماندهاي شهري تبريز در محل جديد دفن مي شوند
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان: 135 ميليارد ريال صرف پروژه هاي فرهنگي همدان مي شود



يادداشت خبرنگار

مديريت ملك شخصي شما نيست
مدير آموزش و پرورش كه از بستگان و همراهان يكي از نمايندگان فعلي و شكست خورده دوره نهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي است در اقدامي شتاب زده و در يك تسويه حساب انتخاباتي به محض پايان مرحله دوم انتخابات به قلع و قمع منتقدين نماينده مذكور پرداخت و به دور از مراحل و تشريفات اداري و رعايت احترام همكاران و اخلاق اداري، مراتب لغو ابلاغشان را بعضا به صورت پيامك تلفني به آنان اعلام كرد و افراد ديگري را به عنوان جانشين در پست هاي تحت تصدي آنان منصوب كرد. لازم به ذكر است معاون آموزشي مديريت آموزش و پرورش يكي از شهرستانها كه مسئول دفتر نظارت بر انتخابات همان شهرستان نيز هست و معاون پشتيباني آموزش و پرورش و كارشناس فناوري آن مديريت جزو افراد لغو ابلاغ شده هستند.
شايان ذكر است معاون پرورشي و تربيت بدني اين مديريت نيز درمهرماه گذشته به دليل عدم همراهي با مديريت آموزش و پرورش در حمايت از يكي از نمايندگان لغو ابلاغ شد.
ايلام- خبرنگار كيهان

 



تقدير از خيرين مدرسه ساز در شهر امام خميني

اراك-خبرنگاركيهان:
دوازدهمين همايش خيرين مدرسه ساز خمين در شهر امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين همايش عضو مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: اين مجمع در سال 1377 در مشهدمقدس شكل گرفت و در حال حاضر در هر استان يك مجمع تشكيل شده است.
زرگري افزود: اكنون بيش از 100 هزار نفر عضو اين مجمع هستند و به الگويي در بخش هاي سلامت، دانشگاه و مسكن تبديل شده است. در پايان همايش از خيرين مدرسه ساز شهرستان خمين با اهداي لوح يادبود، تقدير به عمل آمد.

 



خرمشهر مادر هزاران سرو شهيد

باز هم چند روز مانده تا سالروز آزاديت
باز هم چند روز مانده تا جشن بگيريم
و دقيقاً هر سال فقط همين روزهاست كه به يادت مي افتيم
اگر ما را متهم به بي وفايي و سهل انگاري و كم كاري و... كني حق با توست؛
اما تو به حكم روح عظيمي كه خون هاي پاك شهدا در تو دميده هميشه قلم عفو بر كردارمان مي كشي
و بسادگي فراموش، كه نه، اما خود را مجاب مي كني كه حتماً هنوز نوبت به تو نرسيده.
حتماً هنوز جايي هست كه اوضاع و احوالش از تو «خراب تر» باشد؛
حتماً اعتبارات كافي نبوده؛
حتماً مسئولان مشغله شان زياد بوده، بنده هاي خدا.
حتما...
و به اين هم بسنده نمي كني
و مدام با خود زمزمه مي كني تا از يادت نرود همه آنچه را كه از ياد خيلي ها رفت:
تو تفتيده آفتاب جنوبي نبايد به خاطر مشكلات زخم به ابرو بياوري.
تو كتاب خاطرات هشت سال مقاومت دليرانه مخلص ترين بندگان خدايي نبايد از زحم هاي جامانده از آن روزها شكوه كني.
تو نماد استقامت يك ملت مظلومي در برابر انبوه هجمه هاي ناجوانمردانه ملت هاي ظالم؛
تو مادر بي مزد و منت هزاران سرو رشيدي كه به هنگام شهادت در آغوش تو آرميدند؛ وقتي كه مادرانشان فرسنگها از آنها دور بودند.
اما چه سود از اين همه بزرگ منشي؛
كه امروز نتوانسته ايم حتي ذره اي از محبت هايت را جبران كنيم؛
اما باور كن چون تكه اي از وجودمان هستي؛ نمي توانيم برايت ننويسيم و از تو سخن نگوييم؛ «خرمشهر»
حتي اگر سالي يك بار باشد و تنها در حد چند سطر در ستون سمت چپ يك روزنامه قطع بزرگ با برگه هاي كاهي.
اهواز- خبرنگار كيهان

 



ايران در كيهان

راه اندازي مدرسه امداد و نجات
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان دانش آموزي استان يزد از راه اندازي مدرسه امداد نجات با مشاركت هلال احمر در يزد خبر داد.
سيدكاظم دشتي گفت: تجهيز اين مدرسه برعهده هلال احمر خواهد بود كه دانش آموزان دوره هاي مختلف امداد و نجات و كمك هاي اوليه را فراخواهند گرفت.
وي افزود: در حال حاضر 140 گروه 36 نفره و 420 گروه 12 نفره در سه مقطع تحصيلي و به صورت دو جنسيت دختر و پسر در مجموعه مدارس استان در قالب گروه هاي پيشتاز و فرزانه در حال فعاليت هستند.
به گفته رشتي بالغ بر 4 هزار نفر در گروه هاي 36 نفره و بالغ بر 5 هزار نفر در گروه هاي 12 نفره تشكيلات پيشتاز و فرزانه استان عضو هستند.
برپايي نمايشگاه
تبريز- خبرنگار كيهان: يك هزار قفل و كليد قديمي و تاريخي متعلق به يك مجموعه دار خصوصي، به مدت 4 ماه در موزه آذربايجان تبريز، در معرض ديد عموم گذاشته شد.
به گزارش خبرنگار ما اين مجموعه به مدت 20 سال جمع آوري شده و در آن كليدهايي مربوط به دوره ساساني تا امروز است.
در نمايشگاه مزبور، مجموعه اي جالب از قفل هاي كيفي، رمزي، فنرخاردار و خميده، ديسكي، اشكال پرندگان و مجسمه هاي حيوانات، طلسم و دعا، طرح كليد، طلاي تزييني، كام و زبانه و دوچرخه، در معرض ديد عموم قرار داده شده است.
برگزاري دوره مربيگري
اصفهان- خبرنگار كيهان: اولين دوره مربيگري پدافند غيرعامل تحت عنوان «دوره سردار شهيد غلامرضا يزداني» در مركز آموزش مهندسي رزمي مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمومنين(ع) برگزار شد.
اين دوره كه با همكاري دانشگاه جامع امام حسين(ع) و ديگر مراكز فني مهندسي سپاه و با هدف توجه به تأكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص ايجاد حساسيت هاي لازم و بالابردن توان مديران و كارشناسان و همه آحاد جامعه به سمت و سوي بكارگيري اصول و مباني پدافند غيرعامل در تمام سطوح كار و زندگي برگزار شد.
كمبود كلاس
برازجان- خبرنگار كيهان: فرماندار برازجان گفت: به منظور اجراي طرح جديد آموزش 3-3-6 در مدارس 12 كلاس كم داريم و برطرف كردن اين كمبود وظيفه اداره كل نوسازي مدارس استان بوشهر است.
وي تاكيد كرد: لازم است كه ما كمك كنيم تا اين كار قبل از شروع سال تحصيلي جديد عملي شود.
كمك دانش آموزان به مدرسه سازي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:دانش آموزان شهرستان گنبدكاووس مبلغ 230 ميليون ريال به امر مدرسه سازي كمك كردند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس گفت: اين ميزان دانش آموز در قالب طرح خيرين جوان مدرسه ساز و توزيع «قلك» بين دانش آموزان بوده است.
نبي الله آخوندي افزود: در سال تحصيلي 91-90 تعداد 20 هزار قلك بين دانش آموزان اين شهرستان توزيع شد كه پس از جمع آوري قلك ها، دانش آموزان 230 ميليون ريال به امر مدرسه سازي كمك كردند.
قرار است با اين ميزان كمك دانش آموزان يك واحد آموزشي در مقطع دبستان بنام «خيرين جوان شماره2» احداث شود.
تصويب بودجه
¤ رئيس و سخنگوي شوراي اسلامي شهر گنبدكاووس گفت: با موافقت اعضاي شوراي اسلامي اين شهر و طي چند جلسه كار كارشناسي، كليات بودجه 140ميليارد ريالي شهرداري گنبدكاووس تصويب شد.
محمدرضا شهركي گفت: براساس قانون شهرداري ها از مجموع بودجه پيش بيني شده 60 درصد بودجه به امور عمراني و بقيه صرف امور جاري و حقوق كاركنان شهرداري خواهدشد.
برپايي نمايشگاه مبلمان
همدان- خبرنگاركيهان: هفتمين نمايشگاه خدمات شهري و فضاي سبز و دومين نمايشگاه مبلمان شهري در همدان برگزارشد.
مديرعامل شركت نمايشگاه بين المللي استان همدان، در اين خصوص گفت: معرفي ظرفيت ها و امكانات فضاي سبز و مبلمان و خدمات شهري و تطبيق آن با شرايط اقليمي، جغرافيايي و فرهنگي، تاريخي همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين، از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه بود.
محمدرضا بياناتي افزود: دراين نمايشگاه بيش از 50 واحد توليدي در زمينه ميله هاي پرچم، نورپردازي شهري، ساعت هاي بزرگ شهري، وسايل ورزش جمعي پارك ها، انواع آلاچيق، بيل برف روب، دستگاه هاي نمك پاش، تلويزيون شهري، ماشين هاي خط كشي معابر، ماشين هاي حمل زباله، تجهيزات روستايي معابر و... توليدات و نوع خدمات خود را به نمايش گذاشتند.
ارائه خدمات به تاكسيرانان
¤ مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر همدان گفت: طي سال گذشته 700 ميليون ريال خدمات رفاهي به تاكسي رانان شهر همدان ارائه شد.
محمد جواد زارعي استفاده از سينما كانون و استخرهاي سطح شهر با 50 درصد تخفيف، امكانات تالار فجر به صورت كاملا رايگان، امكانات مجموعه تله كابين گنجنامه و غار عليصدر با تخفيف ويژه، ارائه خدمات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي و ارائه مشاوره هاي روانشناسي و تغذيه و تحصيلي از 20تا 100درصد تخفيف، همچنين عقد قرارداد با بيمه هاي سطح شهر (ثالث و بدنه) و ثبت نام سفر سوريه، كربلا و مشهدمقدس را از جمله اين خدمات بيان كرد.
همايش پزشك خانواده
يزد- خبرنگاركيهان: همايش تبيين پزشك خانواده و نظام ارجاع درمناطق شهري با حضور نماينده ولي فقيه در استان و استاندار يزد برگزارشد.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد دراين همايش ضمن تأكيد بر حفظ سلامت افراد جامعه، ساماندهي مسائل بهداشتي و حوزه سلامت آحاد مردم جامعه را خواستار شد.
استاندار يزد نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت پزشك خانواده، خاطرنشان كرد: فرهنگ سازي در اين خصوص ضروري است و روحانيون نقش برجسته و مهمي را در اين زمينه ايفا مي كنند.
محمدرضا فلاح زاده مزاياي طرح پزشك خانواده را تشخيص و پيشگيري از بيماري، صرفه جويي در زمان و وقت و نقدينگي، افزايش كيفيت خدمات درماني، تشكيل پرونده الكتروني براي همه افراد خانواده و كاهش هزينه هاي درمان برشمرد.
احداث شهربازي
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: شهرداري با مشاركت بخش خصوصي شهربازي جديدي در كرمانشاه احداث مي كند.
مديرعامل سازمان پارك ها و زيباسازي شهر كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: اين شهربازي در پارك شرقي طاق بستان احداث خواهدشد.
وي تصريح كرد: شهرداري موظف است با ايجاد اماكن تفريحي بسترهاي شادي و نشاط شهروندان را فراهم كند.

 



امامزاده احمد(ع) اصفهان صفادهنده روح

آستان مقدس امامزاده احمد(ع) اصفهان بهترين بستر و ظرفيت براي گردشگري ديني و قرآني اين شهر است.
اين مكان با توجه به موقعيت جغرافيايي خود در ايام مختلف سال به ويژه ايام نوروز و تابستان ميزبان مسافران و گردشگران فراواني از نقاط مختلف كشور است.
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت با حضور خود در اين مكان روح خود را صفا و صيقل داده و با توسل به نوه امام محمدباقر(ع) حاجات خود را از معبود طلب مي كنند.
امامزاده احمد(ع) ماواي علماي بزرگ ديني بود به طوري كه بزرگاني مثل مجلسي اول و دوم توجه ويژه به اين آستان مقدس داشته اند و همواره شاگردان خود را به زيارت اين امامزاده تأكيد مي ورزيدند.
هرسال تعدادي زائر از استان هاي مختلف به اين مكان مي آيند.
در طول هفته دانش آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمايي و متوسطه با اولياء و مربيان مدارس خود جهت زيارت به اين مكان مقدس معرفي مي كنند. در صحن و سراي اين امامزاده دو شهيد مشروطيت آرميده اند و قبر آيت الله علي اكبر فقيه استاد حوزه علميه اصفهان و همچنين مقابل در ورودي اين استان قبر محسن انصاري شهيد دوران 8 سال دفاع مقدس قبري كه سنگ قبر آن با يك نماد شير پوشانده شده است نظر زائران را به خود جلب مي كند كه اين دو قبر نمادي از دلاوري شيرمردان سرزمين ايران كهن و عصر معاصر است.
آستان مقدس امامزاده احمد(ع) فرزند سلطان علي (مدفون در مشهد اردهال) فرزند امام محمدباقر(ع) در محله قديمي دروازه حسن آباد واقع در حاشيه جنوبي ميدان امام اصفهان قرار دارد.
اصفهان- خبرنگاركيهان

 



استاندار فارس: مديران اجرايي مانع بازگشت اعتبارات استاني شوند

شيراز- خبرنگار كيهان:
استاندار فارس گفت: يكي از ملاك هاي ارزيابي دستگاه هاي اجرايي استان پيگيري كار تكميل طرح هاي مهر ماندگار است.
«حسين صادق عابدين» در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اعلام اينكه اعتبار اختصاص يافته به طرح هاي مهر ماندگار 100درصد و كامل خواهد بود، افزود: با توجه به اينكه برخي منابع استان در آخرين روزهاي سال 90 جذب شده اند مديران بايد ضمن تلاش براي جذب اين اعتبار، با دقت مضاعف مانع از كاهش كيفيت اجراي طرح ها شوند و مديران دستگاه هاي اجرايي براي جلوگيري از بازگشت اعتبارات استان فارس تلاش كنند.
وي ضمن تأكيد بر انجام به موقع طرح هاي عمراني در فارس افزود: چنانچه افرادي در دستگاه هاي استان به بهانه هاي مختلف مانع از اجراي طرح هاي عمراني شوند عليه آنها اعلام جرم شده و خسارات وارده به بيت المال مطالبه خواهد شد.

 



به ياد 84 اسير كربلا خير اردبيلي 84 مدرسه احداث مي كند

اردبيل- خبرنگاركيهان:
خير مدرسه ساز اردبيلي به ياد 84 اسير كربلا، 84 مدرسه در مناطق مختلف استان احداث مي كند.
رئيس مجمع خيران مدرسه ساز استان اردبيل گفت: مرحوم «حسينعلي عليپور» خيرمدرسه سازي كه نامش در تاريخ آموزش و پرورش منطقه ماندگار است، به نيت 72 شهيد كربلا، 72 مدرسه احداث كرد و اينك «حاج مالك جعفرزاده مقدم» به احداث 84 مدرسه به ياد 84 اسير كربلا اقدام كرده تا با اين عمل خيرخواهانه، راه مرحوم عليپور را ادامه بدهد.
«جواد قرآن نويس» افزود: در آينده اي نزديك بزرگ ترين مؤسسه با هدف نخبه پروري و حمايت از فقرا و نيازمندان با استفاده از كمك هاي خيرين در كنار مجتمع خيرين مدرسه ساز استان تشكيل مي شود.

 



اختصاص 10 ميليارد تومان براي احياي بافت تاريخي يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مبلغ 10 ميليارد تومان از امسال تا پايان برنامه توسعه در اختيار استان يزد قرار مي گيرد تا بافت تاريخي خود را احيا كند.
به گزارش خبرنگارما، در اعتبار امسال بالغ بر 18 ميليارد ريال به همين منظور اختصاص يافته است كه مرمت و احياي مسير تاريخي و گردشگري مسجد جامع تا زندان اسكندر يزد از جمله اين طرح ها خواهدبود.
همچنين براي بهسازي سازه ها و مرمت حسينيه و تكيه ميدان امر چخماق يزد نزديك به 10 ميليارد ريال تخصيص داده شده است.
يك مقام مسئول در يزد با اشاره به راه اندازي موزه منطقه اي كوير در يزد خاطرنشان كرد: اين طرح به عنوان يكي از پروژه هاي ماندگار تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.وي افزود: امسال اعتبارات بازسازي و مرمت خانه هاي قديمي در بافت تاريخي به 5/2 برابر افزايش يافته و به بيش از 10 ميليارد ريال رسيده است كه براي 74 خانه قديمي با پرداخت 10 تا 15ميليون تومان وام بلاعوض هزينه مي شود.
به گفته وي تا پايان امسال اطلس باستانشناسي استان تهيه و 30 اثر براي ثبت به فهرست آثار ملي كشور آماده مي شود.
90 درصد مصوبات دور اول و دوم سفرهاي استاني در بخش ميراث تحقق يافته و 1538 اثر تاريخي و فرهنگي استان يزد به ثبت آثار ملي رسيده است.

 



خانه تاريخي اخباري كاشان به موزه شهدا تبديل مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از تغيير كاربري خانه تاريخي اخباري اين شهر و تبديل به موزه شهدا خبر داد.
حسين يزدانمهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي مرمت و بازسازي خانه تاريخي اخباري كاشان كه يكي از قديمي ترين خانه هاي اين شهرستان است نياز به حدود 10ميليارد ريال اعتبار است.
وي، وسعت اين خانه را يك هزار مترمربع ذكر كرد و اذعان داشت: بيش از 700 مترمربع وسعت اعياني اين خانه است كه اميد است با اختصاص به موقع اعتبارات، موزه شهدا تا پايان دولت دهم افتتاح و به بهره برداري برسد.
شهرستان كاشان با يك هزار و 700 شهيد حدود 8 درصد از شهداي استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

 



تخلف خودروهاي پلاك قشم درسيستم كشوري ثبت مي شود

قشم- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تخلفات رانندگي خودروهاي پلاك منطقه آزاد قشم نيز همانند خودروهاي پلاك سرزمين اصلي ثبت و اعمال قانون مي شود.
مهندس فرزين حقدل با بيان اين مطلب افزود: با اقدامات صورت گرفته و برنامه ريزي هاي انجام شده تمامي تخلفات رانندگي خودروهاي پلاك قشم چه در اين جزيره و يا در نقاط مختلف ايران ثبت و اعمال قانون خواهد شد.
وي ادامه داد: اعمال قانون و جرايم براي خودروهاي داراي پلاك منطقه آزاد قشم تاكنون در نقاط ديگر كشور امكانپذير نبود اما با تدابير و راهكارهاي پليس راهور، از اين پس تمامي جرايم تخلفات رانندگي خودروهاي قشم نيز در سطح ايران ثبت و اعمال قانون مي شود.

 



بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي در شهركرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديربخش ادبيات دايره المعارف بزرگ فارسي گفت: اگر حكيم ابوالقاسم فردوسي و شاهنامه نبود، زبان فارسي هم وجود نداشت.
دكتر دادبه در همايش بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي در دانشگاه آزاد شهركرد اضافه كرد: زبان شيرين فارسي در سايه تلاش هاي بي وقفه فردوسي طوسي، شاعر نامدار و بي بديل ايراني وجود دارد. لذا به وي از صميم قلب افتخار و مباهات مي كنيم.
وي با اظهار اين نكته كه اگر كشوري زبان نداشته باشد، هويتي ندارد، تأكيد كرد: زبان براي هر كشوري بسيار مهم، سرنوشت ساز و تعيين كننده است و اگر كشوري زبان نداشته باشد هويتي نداشته و ندارد.
وي با عنوان اين مطلب كه تغيير زبان يك كشور موجب تغيير فرهنگ آن مي شود، به نمونه اي از اين تغييرات اشاره كرد.
وي در اين خصوص تصريح كرد: فردوسي با خلق شاهنامه ارزشمند خود، نخستين كسي بود كه به بازسازي هويت ملي- ايراني پرداخت.
دادبه درباره حكمت ايراني و نقش فردوسي در شكل گيري آن خاطرنشان ساخت: مسائلي كه به نام بزرگان فلسفه و حكمت ما رقم خورده و ثبت شده است نشان مي دهد حكمت ايراني در انديشه و شعر فردوسي نهفته است.
وي در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: فردوسي حكمت ايراني را براي نخستين بار به زبان شايسته تر از هر زبان ديگري طرح كرد.

 



واكنش فرماندار خرم دره به سخنان نماينده اين شهر در مجلس

خرم دره- خبرنگار كيهان:
اظهارات تند نماينده ابهر و خرم دره در مجلس پيرامون حادثه برنامه «خاله شادونه» با واكنش فرماندار خرم دره مواجه شد.
«نوري پور» در جمع مردم و مسئولان اين شهرستان با اشاره به حادثه برنامه خاله شادونه در سالن 3 هزار نفري خرم دره اظهار داشت: همه از اين واقعه اندوهگين و ناراحت شديم و از همان نخستين لحظات پيگيري هاي لازم انجام شد.
وي افزود: گزارش ها و اقدامات صورت گرفته نيز به وسيله رسانه هاي گروهي به مردم منطقه، استان و كشور اطلاع رساني شد و همه در جريان امور قرار گرفتند، اما در ادامه، قوه قضائيه بايد به اين موضوع رسيدگي كند، كه پرونده درحال تكميل است.
فرماندار شهرستان خرم دره با بيان اينكه اظهارنظرهايي از مجلس و جاهاي ديگر شنيده شده است، گفت: نماينده فعلي شهرستان، قانونگذار بوده و به صورت كامل واقف به قانون است و پيش از اين نيز فرماندار چندين شهرستان بوده است.
وي با اشاره به اينكه در قانون به صورت دقيق قيد شده كه ارائه مجوز هر كار فرهنگي با هر تعداد جمعيت از سوي اداره ارشاد و تأمين امنيت آن از سوي نيروي انتظامي است افزود: ما به عنوان فرماندار، يك انتخابات سالم را برگزار كرديم، اما قرار نيست تاوان راي نياوردن ديگران را بدهيم.

 



اعزام هزار گنبدي به مراسم سالگرد امام خميني

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
يك هزار نفر از شهرستان گنبدكاووس با 25 دستگاه اتوبوس براي شركت در سالگرد ارتحال امام خميني به تهران اعزام خواهند شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گنبدكاووس در جلسه ستاد ارتحال امام خميني اين شهرستان اظهار داشت: سه مرحله اعزام از محلات و 6 مرحله اعزام دانش آموزي خواهيم داشت.
رمضان بادلي گفت: در بحث اعزام افراد به مراسم سالگرد امام بايد به اعزام دانشجويان اهميت بيشتري داده شود و اين طيف را حداكثري ببينيم.
حجت الاسلام والمسلمين علي فتحي رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس نيز گفت: براي سالگرد ارتحال امام هر ساله يك برنامه شاخص در شهرستان برگزار مي شود. دبير ستاد ارتحال امام خميني در شهرستان گنبدكاووس افزود: روز 15 خرداد مصادف با 13 رجب است كه براي گراميداشت هر دو مناسبت برنامه هايي در نظر گرفته شده است. وي، برگزاري مراسم ختم قرآن و اهداي ثواب آن به روح پرفتوح بنيانگذار انقلاب اسلامي و شهداي انقلاب را از ديگر برنامه هاي ستاد در ايام خرداد اعلام كرد.

 



محمد و فاطمه گزينه اول هرمزگاني ها براي نام فرزندان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مدير كل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: از تعداد 105 نوزادي كه روز اول فروردين 91 در اين استان به دنيا آمده اند نام فاطمه و محمد بيشترين فراواني را داشته است.
مهدي عسكري زاده ادامه داد: در فروردين ماه سال جاري بيشترين فراواني نامهاي انتخاب شده براي نوزادان دختر به ترتيب: فاطمه، مريم، زهرا، فاطمه زهرا و يسنا بوده و همچنين بيشترين فراواني نامهاي انتخاب شده براي پسران به ترتيب: محمد، اميرعلي، علي، اميرحسين و حسين بوده است.
عسكري زاده همچنين ابراز داشت: در فروردين ماه سال جاري نام فاطمه با فراواني 141 مورد و نام محمد با فراواني 100 مورد درصدر نامهاي منتخب مردم در استان هرمزگان هستند و در همين مدت از 16 نامي كه بيشترين فراواني را براي دختران داشتند، تعداد 11 مورد آن برگرفته از قرآن و نامهاي معصومين و القاب آن بزرگواران بوده در حالي كه براي پسران هر 16 مورد اسامي مذهبي و ديني بوده است.

 



پسماندهاي شهري تبريز در محل جديد دفن مي شوند

تبريز-خبرنگار كيهان:
پسماندهاي تبريز، به زودي در محل جديد زباله گاه اين شهر و به صورت اصولي، دفن مي شوند.
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي و دبير كارگروه مديريت پسماندهاي استان گفت: زيرساخت كمي لازم براي مديريت و امحاء پسماندهاي حاوي و يا آلوده به بي فنيل هاي پلي كلره و پسماندهاي لجن اسيدي واحدهاي تصفيه دوم روغن، آماده شده است.
«بيوك رئيسي» در جمع اعضاي كارگروه مديريت پسماند آذربايجان شرقي سخن مي گفت، تاكيد كرد: برنامه هاي مورد نظر در 3 بخش اجرايي مديريت پسماندها، مواد شيميايي و آلودگي خاك تدوين شده است.
«رئيسي» افزود: در بخش مديريت پسماندها 11 دستورالعمل براي مديريت پسماندهاي مختلف مانند پسماندهاي ويژه و پسماندهاي حاوي و يا آلوده به بي فنيل هاي پلي كلره و پسماندهاي لجن اسيدي و ديگر پسماندهاي ويژه ناشي از فعاليت واحدهاي تصفيه روغن، پسماندهاي بخش نيرو و نفت تهيه شده كه ا ز اول سال جاري در حال اجراست.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان: 135 ميليارد ريال صرف پروژه هاي فرهنگي همدان مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان گفت: امسال 135 ميليارد ريال اعتبار صرف پروژه هاي فرهنگي استان مي شود.
«خسرو بيات» در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: 21 پروژه عمراني فرهنگي با 13ميليارد و 450 ميليون تومان اعتبار، در سطح استان اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: مجتمع فرهنگي هنري شهيد مظاهري، تكميل كتابخانه مركزي، احداث كتابخانه عمومي، آغاز موزه هنرهاي معاصر استان و... از جمله اين پروژه ها هستند كه برخي از آنها تا 85درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
وي برنامه ريزي هاي فرهنگي و هنري استان را بر مبناي اهداف آمايش استاني، برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 20ساله كشور دانست و اظهار داشت: بر اين مبنا برنامه هاي كوتاه مدت يك ساله، ميان مدت 5ساله و بلندمدت 15ساله در بخش هاي مختلف اين اداره كل پيش بيني شده است.
«بيات» يادآور شد: براي سال جاري، 284 برنامه مختلف فرهنگي هنري در ابعاد بين المللي، ملي، استاني، منطقه اي و شهرستاني، براي اجرا، پيش بيني شده است.
وي اعلام كرد: جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، همايش بين المللي بزرگداشت ميرسيدعلي همداني، نمايشگاه ها و همايش هاي ملي فرهنگ رضوي، علوم قرآني و كتاب و جشنواره ملي دوبيتي ها و بزرگداشت باباطاهر از جمله برنامه هاي مذكور است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان بر حمايت از جامعه خبري و رسانه اي استان و گام برداشتن جهت حل مشكلات آنان تأكيد كرد و افزود: راه اندازي سراي روزنامه نگاران در جهت تقويت ساير نهادهاي صنفي مطبوعاتي و برگزاري جشنواره مطبوعات استان از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي امسال است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14