(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 خرداد 1391 - شماره 20216

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با چند روز انفرادي چطوريد؟ (يادداشت روز)
مذاكرات امروز بغداد خبر اول دنيا
دار فاني ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد: جمهوري اسلامي در كنار مردم سودان ايستاده است
الم شنگه تازه آقاي نمي دونم كدوم وري! (خبر ويژه)
بايد خوابي را هم كه شب ديده بوديم به سازمان گزارش مي داديم! (خبر ويژه)
جبهه نوظهور نيامده به جدول زد! (خبر ويژه)
شهرام و صادق خوبند؟ سلام برسانيد! (خبر ويژه)



با چند روز انفرادي چطوريد؟ (يادداشت روز)

1- با چند روز انفرادي چطوريد؟ ظاهراً سؤال نامفهوم و نچسبي است، آن قدر كه حتي ذهن درگير آن نمي شود چه رسد به پاسخ. بسيار خوب! مقدمه پرسش اين باشد كه مأمور پستچي زنگ خانه را زده باشد و حكم چند مدت انفرادي را دست شما داده باشد. يا نه، ماموران آمده باشند و شما را صاف برده باشند براي تحمل حبس انفرادي. حالا چطور؟! به هم ريختن، طبيعي ترين واكنش به چنين اتفاقي است، لابد. اما آيا همه به اين پرسش ها پاسخ منفي مي دهند و انفرادي را كابوس مي شمارند؟ پاسخ بستگي به موقعيت مخاطب دارد. براي كساني، همين انفرادي مي شود عقده و آرزوي آميخته با حسرت. تصور كنيد يك جاني يا خائن محكوم به اعدام را، اصلا چرا راه دور برويم؛ همين متهمان اول فساد بزرگ بانكي كه اتهامشان فساد في الارض است و مرگ را در چند قدمي خود مي بيند. اگر بشود در خلوت آنها راه يافت و يا همين پرسش ها را از آنان پرسيد، حتماً مي گويند «كاش پيش از آن كه به اين نقطه بدون بازگشت برسيم، خودمان براي خودمان چند روز يا چند هفته انفرادي مي نوشتيم. كاش كسي پيدا مي شد و ما را از آن شلوغي و غوغاي زندگي بيرون مي كشيد و در اتاقكي مي نشاند تا خون به مغز ما برسد و پيچ و مهره خرد ما را روان كند. كاش مي مرديم و به اينجا نمي رسيديم». انفرادي براي چنين كسي يك عقده و حسرت بي پايان مي شود.
2-امروز روز خداست، سوم خرداد. ديروز روز خدا بود، دوم خرداد. و فردا هم روز خداست و شب آرزوها، ليله الرغائب. ديروز- دوم خرداد 67- روز خدا بود كه خداوند نعمت 03 ميليون حضور و 02 ميليون راي به فرد منتخب را ارزاني كرد. 81 خرداد 08، 72 خرداد و 3 تير 48، 22 خرداد 88، 21 اسفند 09 و 51 ارديبهشت 19 روزهاي خدايي بودند. امروز هم روز خدا و يوم الله است، سي امين سالگرد فتح خرمشهر. روزهاي خدايي را پيامبر اعظم(ص) اين گونه معنا كرد: «ايام الله نعمائه و بلائه ببلائ ه سبحانه. ايام الله، روزهاي نعمت خدا و آزمايش هاي او به وسيله بلاهاست». يعني كه نعمت ها و بلاها درهم تنيده اند. بهره مندي، اسباب ابتلا و سنجش است، و ابتلا و سنجش مقدمه بهره مندي و نعمت بالاتر. جنگ ما را ساخت هر چند كه ناخوش مي داشتيم آن را. چشم ما را باز كرد آنجا كه خباثت دشمنان را ديديم و دندان سبعيت او را بر پاره تن خود حس كرديم.
جنگ ما را پروراند و مردان ما را آبديده ساخت. في تقلّب الاحوال علم جواهر الرجال. دگرگوني روزگار، جوهر مردمان ما و سرداران گمنام آنان را پديدار كرد. اگر نه چه كسي محمد جهان آرا يا حسن باقري، حسين خرازي، احمد متوسليان و احمد كاظمي را در آن گمنامي شان مي شناخت. و اغلب ناشناخته ماندند تا شهادت گنجينه هاي پنهان آنان را رو كرد. انسان مي ميرد و دفن مي شود و از ياد مي رود و اينها باب شهادت را كه گشودند، دفينه هايي بودند كه تازه پيدا شدند. اين شد هنر انقلاب و دفاع مقدس ما. «هنر آن است كه بميري پيش از آن كه بميرانندت و مبدأ و منشأ حيات آنانند كه چنين مرده اند». اين را سيدشهيدان اهل قلم مرتضي آويني شهادت داد كه مي گفت «خرمشهر، شقايقي خون رنگ است». سرنوشت زندگي بشر اين چنين از زيرپاي مرداني جوشيد كه لبيك گفته و به جان شنيده بودند فرمان «موتوا قبل أن تموتوا» را.
جهان آراء و سپاهش- چند شهروند جوان و نوجوان با چند قبضه آرپي جي و كلاشينكف و ديگر هيچ!- خرمشهر را 43 روز در محاصره نگاه داشتند. شماره كن روزها را! 43 روز. سي و چهار روز خدايي. خدا بود و خرمشهر و يك مشت شاهد، كه خدا به گواهي گرفت. و خدا بود. بود كه سوم خرداد 03 سال پيش خرمشهر را آزاد كرد. خرمشهر را خدا آزاد كرد و شهيداني را به گواهي گرفت. انّي جاعل في الارض خليفه ... اني اعلم مالا تعلمون. سفاكان و فاسدان را به رخ خدا نكشيد، فرشتگان! جولان آنها حجت خواري دنيا و دنياپرستان است. خدا حجت و آيتي چون «جهان آرا» براي اين دنيا دارد، مردي كه در لحظه هاي سقوط شهر- كه او بود و خدا بود و ديگر هيچ- با طمأنينه تمام در پاسخ بي سيم چي گفت شهر اگر سقوط مي كند، مراقب باشيد ايمان ما سقوط نكند... رحمت خدا بر شهيدان و سلام او بر پاسداران و فاتحان جاويد خرمشهر!
3-با چند روز انفرادي چطوريد؟ هنوز خوب نيستيد؟ مرگ اگر براي همسايه باشد، خوب است... نه؟! با اين گزاره چطوريد: چند روز انفرادي براي آن دسته از صاحبان منصب و تريبون و رسانه كه زياد جنجال مي كنند يا در غوغاها غوطه ورند و از رسالت و مسئوليت خود بازمانده اند. اصلا اين گزاره چطور است؛ هر كه توانگرتر، براي انفرادي سزاوارتر! باز هم تند است؟ باور كنيد آن صحابه راه گم كرده اي كه در جمل شمشيرش را - پس از مرگ- دست امير مؤمنان(ع) دادند و امام سخت بر حال صاحب شمشير گريست، آرزو مي كرد كسي يافت مي شد، با قهر و غضب تمام گريبان او را مي گرفت و از آن ورطه پرغوغايي كه خود ساخته بود، به فرسنگ ها بيرون معركه پرتاب مي كرد. يا اصلا از معركه نجات مي داد و به سياهچالي مي انداخت تا آخر عمر. زماني به خود آمد و پشيمان شد و خواست برگردد اما فرزند شومش گريبان وي را گرفت كه «كجا؟ بقيه چه مي گويند؟ نمي گويند معركه را خودش راه انداخت اما ترسيد و جا زد؟ قسم خورده اي كه ديگر با علي نجنگي؟ خب! كفاره اش را بپرداز و سوگندت را بشكن پدر!». جنگ با جان پيامبر(ص) آن قدر واجب بود كه كفاره بدهي و قسم بشكني؟... «أتجعل فيها من يفسد فيها و يسفك الدماء». خدا اينانند جانشينان تو بر روي زمين كه فساد مي كنند و خون مي ريزند؟ اين موجود دو پا چه قدر در خود و از خود سقوط كرد كه داد فرشتگان متعبد را درآورد؟!
ارتداد بعد از ايمان. كفر بعد از يقين. حق را ديدن و به باطل گرويدن. خستگي و بي حوصلگي، كم آوردن و بند را به آب دادن. غرق شدن و خود را از خاطر بردن. عبيد الله بن عباس سرلشكر سپاه حسن بن علي(ع) بودن و به بارقه درهم و دينار، صبحگاهان از اردوگاه معاويه سر درآوردن. اما زمين كه از حجت خدا و حاملان حق خالي نمي ماند. «يا ايها الذين آمنوا من يرتدّ منكم عن دينه فسوف يأتي الله بقوم يحبّهم و يحبونه... اي كساني كه ايمان آورده ايد! هر كس از شما از دين خود بازگردد، پس به زودي خداوند جمعيتي را مي آورد كه دوستشان دارد و آنها هم او را دوست دارند، با مؤمنان فروتن و با كافران سرسخت و نفوذناپذيرند. در راه خدا مجاهدت مي كنند و از سرزنش ملامتگران نمي هراسند» (آيه 45 سوره مائده). ترجمان همين آيت الهي است كه بر زبان مقتداي حكيم انقلاب جاري شد و فرمود «حركت ملت ايران با خستگي و بي حوصلگي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نمي شود... اين راهي كه با انقلاب اسلامي آغاز شده، ادامه پيدا خواهد كرد و شما ديديد كساني كه در جريان حركت عمومي ملت، بار مسئوليت را بر زمين نهادند فوراً جوان هاي با روحيه آن را برداشتند و ان شاءالله به منزل خواهند رساند.»
خائف و مراقب بودند دوستان خدا كه پيروز و رستگار شدند و شدند «حزب الله هم الغالبون» و «هم المفلحون». مثل ديشبي و براي ديشب- شب اول ماه مبارك رجب- انشاء كرد حجت خدا امام جواد عليه السلام و فرمود بخوانيد در اين شب «... اللهم انّي اعوذ بك من العديله عندالموت. خداوندا من به تو پناه مي برم از خروج از دين و بي دين شدن هنگام مرگ». گوش كن حجت خدا علي بن ابيطالب(ع) است كه با خاكساري تمام مي گويد: نعوذ بالله من سبات العقل و قبح الزّلل و به نستعين . به خدا پناه مي بريم از خفتن عقل و زشتي لغزش ها و از او مدد مي جوييم.» (خطبه 224 نهج البلاغه)
4- هنوز هم با چند روز انفرادي مخالفيد، ولو با اختيار؟ خوبان و آبروداران درگاه خدا مدام به خود انفرادي مي دادند، چه به اعتكاف رجب و شعبان و چه به غير آن. اگر هم در ميان مردم بودند با مردم و غوغاهاي روزمره زندگي آنها نبودند. در شلوغي زندگي و ازدحام سياست براي خود خلوت مي ساختند. سيل نمي تاخت تا آنان را با خود ببرد. كتف بسته خود را تقديم خصم نمي كردند. از رفتار بي پروا بيم داشتند. عار داشتند و دون كرامت مي دانستند چون بره و گوسفند زيستن و بي خيال گرگان درنده چريدن را. مي فرمودند «اگر دو گرگ از دو سو به گله اي حمله كنند كمتر تلفات مي گيرند تا تلفاتي كه جاه طلبي و مال پرستي از ايمان مؤمن مي گيرد.» امام صادق عليه السلام فرمود: «از هواي نفس خود حذر كنيد همان گونه كه از دشمن حذر مي كنيد چراكه براي مردمان، دشمن تر از پيروي هواي نفس خويش و آنچه بر زبانشان جاري مي شود نيست.» دشمن بزرگ تري در جان ما مخفي است كه گزند او با بستن در و قلعه نشيني مهار نمي شود. ويروس ها و ميكرب هاي به مراتب كشنده تر از طاعون و وبا و ايدز در جان هر انساني است كه لوازم هلاكت را در او مي جنبانند. گاه همين زبان سرخ سرسبز به باد مي دهد، به باطل.
آيا برخي مجادلات ما از اين قسم نيست؟ مستي نعمت و غوطه خوردن در آسايش پس از فتنه ها و ابتلاهاي بزرگ اين 3 دهه چه طور؟ از ياد بردن كمين منافقين منهزم كه در طول اين 33سال بارها و بارها به نيابت از شياطين عالم در ميان ما خزيدند و نيش زهرآگين خود را در پيكره سياست و فرهنگ و اقتصاد ما زدند، خطر كوچكي است؟ آيا فراموشي فتنه سال هاي 60 و 65 و 78 و 82 و 88 و... غرق رقابت هاي مبتذل شدن، اقتضاي ايمان و عقلانيت است؟ كم ظرفيتي، نام جويي، باندسازي و باندبازي، اختلاف افكني، ايستادن در مواضع اتهام- و از آن سو انباشتن بي دليل فضاي اتهام و بدگماني و شايعه- گروكشي؛ اينها عوارضي است كه با گمنامي و خدمتگزاري و اخلاق مجاهدان تنافر دارد. سياستمداران و صاحبان نفوذ و تريبون و رسانه با چنين مشخصاتي به مردم حق بدهند كه نگران حال و آينده آنان باشند. نگران باشند از بي حيثيت كردن همديگر و ترك لوازم الفت و اخوت و وحدت.
5- ما نيازمند خلوتيم و توانگرهاي ما به اين خلوت محتاج تر. اگر كسي را چند نفر دوره كرده باشند و مشغول ضرب و شتم او باشند، حتماً دست آن را كه به نجات او بيايد و از اين غوغا بيرون بكشد، مي بوسد. ما و توانگران ما - در حوزه سياست و اقتصاد و سرمايه و رسانه و فرهنگ- محتاجيم كه گاه خود را از پنجه شلوغي اطرافيان برهانيم. به خودمان مرخصي و انفرادي بدهيم و چرتكه بيندازيم كه مستحق رحمت حضرت حقيم يا غضب او. همين روزها و شب ها به اقتضادي ايام و ليالي مبارك ماه رجب فرصت مردن و زنده شدن به اختيار را ارزاني ما كرده اند تا به تأسي از اولياي دين با تذلل تمام عرض كنيم «اللهم فاهدني هدي المهتدين و ارزقني اجتهاد المجتهدين و لا تجعلني من الغافلين المبعدين... و لا تجعل عواقب اعمالي حسره ... اللهم اني اسئلك صبر الشاكرين لك و عمل الخائفين منك و يقين العابدين لك».
گفت «آب كم جو، تشنگي آور به دست- تا بجوشد آبت از بالا و پست». تا خطرها را نشناسيم و به حاجت زدگي خود واقف نشويم، نخواهيم فهميد كه چرا حضرت سيدالساجدين و زين العابدين عليه السلام به ابوحمزه ثمالي آموخت تا در شب هاي ماه مبارك رمضان چون مصيبت زده ها نجوا كند «سيدي اخرج حبّ الدنيا من قلبي و اجمع بيني و بين المصطفي و اله خيرتك من خلقك... مرا ياري كن به گريستن بر حال خويشتن، كه به يقين عمر خود را با آرزوها و تأخير انداختن توبه نابود كردم... پس بدحال تر از من كيست اگر با همين حال به قبرم منتقل شوم؛ هيچ فراهم نكرده ام براي خوابگاهم... چه بر سرم آمده كه گريستن نمي توانم و نمي دانم بازگشت من به سوي كجاست. مي بينم نفس با من خدعه مي كند و روزگار مكر مي ورزد و پرنده مرگ بر سرم بال و پر خويش گشوده... مرا چه مي شود كه نمي گريم به خاطر تاريكي گور... چه بر سرم آمده كه گريه نمي كنم براي بيرون آمدنم از قبر، درحالي كه خوار و برهنه ام...»
فردا، شب آرزوهاي برآورده است. هنوز مي پذيرند و مي پوشند و مي بخشند. هنوز مهلت داده اند. خدا هست، خوبي هست، خوبان هستند، خيانت هم هست. «الف-ميم» و «ميم-الف» و «ميم-خ»ها هستند- چه منتظر حكم و چه برحسب ظاهر فعلاً از مؤاخذه گريخته- جهان آرا و احمد كاظمي و حسين خرازي ها هم هستند. و هستند هزاران نام آور گمنام كه روزگار خدايي ما روي كاكل خوبي ها و خدمت هاي آنان مي گردد. خيانت خائنان را حجت كوتاهي و كم فروشي گرفتن، سست ترين عذرها و دستاويزهاست.
محمد ايماني

 



سايه ريزگردها بر فراز نشست ايران و 1+5
مذاكرات امروز بغداد خبر اول دنيا

دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه موسوم به 1+5 در سال جديد در حالي امروز در بغداد آغاز مي شود كه نشانه ها و تحولات منطقه اي و بين المللي از دست برتر تهران در اين دور از مذاكرات و در مقابل تشديد تنش ها در جبهه غرب حكايت دارد.
نشست ايران و گروه 1+5 كه طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد از زماني كه هيئت ايراني براي انجام مذاكره وارد بغداد شد، در صدر اخبار رسانه هاي جهان قرار گرفته است.
رياست هيئت ايراني را دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بر عهده دارد كه «عباس عراقچي» معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه، «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي، «حميدرضا عسگري» مشاور وزارت خارجه و مصطفي دولتيار سرپرست سابق دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت خارجه او را همراهي مي كنند.
هيئت ايراني دوشنبه شب در حالي وارد فرودگاه بغداد شد كه پس از برگزاري مراسم استقبال رسمي توسط «هوشيار زيباري» وزير امور خارجه عراق و حضور در ضيافت شام، جلال طالباني، رئيس جمهور عراق براي زيارت عازم كاظمين شدند.
محل گفت وگوهاي ايران و 1+5 «دارالضيافه» نخست وزيري عراق در بغداد تعيين شده است.
هوا در پايتخت عراق ديروز به حدي آلوده بود كه فواصل نزديك به سختي قابل تشخيص بود و فرودگاه بغداد براي ساعاتي به دليل افزايش ريزگردها و توفان شن تعطيل شد، حتي برخي خبرگزاري ها از احتمال لغو نشست بغداد خبر دادند.
در همين رابطه، حسن دانايي فر سفير ايران در عراق در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هيئت هاي گروه 1+5 از صبح چهارشنبه وارد بغداد مي شوند، گفت: اميدواريم شرايط جوي به نحوي باشد كه نشست در ساعت مقرر (11 صبح) برگزار شود.
وي افزود: اين احتمال وجود دارد كه به دليل شرايط بد جوي نشست بغداد ديرتر آغاز به كار كند.
سفير ايران در بغداد در عين حال يادآور شد: البته هواشناسي عراق اعلام كرده كه وضعيت هوا چهارشنبه (امروز) بهتر خواهد شد.
تدابير امنيتي شديدي در منطقه سبز بغداد (مقر اصلي دولت در پايتخت) برقرار است و دولت عراق اعلام كرده كه وضعيت امنيت را به همان سطحي كه در زمان برگزاري نشست سران عرب بود، خواهد رساند.
دست برتر ايران در بغداد
در همين راستا، روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در مقاله اي به قلم «جان وي» در آستانه آغاز مذاكرات ايران و گروه 1+5 در بغداد آن را منتشر كرد، به واقعيت هاي پيرامون شرايط ايران و آمريكا به عنوان دو طرف اصلي مذاكرات اشاره كرد.
نيويورك تايمز در بخشي از اين مقاله آورده است: نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به وقايع سوريه و مهم ارزيابي كردن فرآيندهاي آن در مذاكرات سوم خرداد مي نويسد: آمريكا تا زمان اخير رسما اعلام مي كرد كه بشاراسد بايد در سوريه از قدرت كنار برود و اين مسئله ضربه بزرگي به ايران محسوب مي شد. اما پس از مدتي و با حمايت هايي كه از سوريه بعمل آمد، آمريكا مجبور شد از موضع خود كوتاه بيايد و حتي ارسال سلاح به سوريه (در حالت رسمي) رانيز متوقف كند كه اين مسئله براي مذاكرات بغداد يك سابقه وحشتناك به شمار مي رود و به ضرر آمريكا است.
نويسنده مقاله در ادامه به نقل از «ژرارد لونكه» وزير دفاع فرانسه آورده است: پيروزي ايران بر آمريكا در حوزه تحولات سوريه، موقعيت اين كشور را در مذاكرات بغداد، بالا برده است.
وي مي گويد: معني اين حرف آن است كه تهران براي مذاكرات بغداد از جسارت بالايي برخوردار است.
تحليلگران سياسي معتقدند كه تداوم ناكامي هاي غرب در منطقه بويژه سرنگوني برخي رژيم هاي ديكتاتوري حامي آمريكا از جمله بن علي، حسني مبارك و عبدالله صالح، در تونس، مصر و يمن، تشديد تنش ها ميان آمريكا و روسيه در كنار پيشرفت هاي روز افزون ايران در حوزه هسته اي باعث شده كه جمهوري اسلامي ايران دست برتر در مذاكرات بغداد داشته باشد.
شكاف در 1+5
در آستانه مذاكرات بغداد خبر ارائه 2 بسته پيشنهادي از سوي 1+5 در اين مذاكرات نشان از اختلاف اعضاي گروه 1+5 بر سر موضوع هسته اي ايران دارد.
يك روز پيش از آغاز گفت وگوهاي بغداد، «مايكل مان» سخنگوي كاترين اشتون» به فارس گفت كه اروپايي ها در بغداد بسته جديدي به ايران ارائه مي كنند و اين بسته متفاوت از بسته مسكو است.
اين موضوع نشان از آن دارد كه اعضاي گروه 1+5 بر سر نوع مذاكرات با ايران اختلاف نظر دارند.
«كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز ديروز در جمع خبرنگاران گفت: هرگونه دستيابي به راه حلي براي فعاليت هاي هسته اي ايران بايد به صورت «گام به گام» باشد.
تاكيد بر اتخاذ رويكرد گام به گام از سوي رئيس هيات مذاكره كننده گروه 1+5 در حالي است كه مقامات آمريكايي همچنان به رويكرد تشديد فشارها و تحريم ها تاكيد دارند.
به گزارش روسيا اليوم، كنگره آمريكا روز دوشنبه در آستانه دور جديد مذاكرات 1+5 و ايران در بغداد پيش نويس طرح ضد ايراني را تصويب كرد.
براساس اين گزارش، سناي آمريكا تحريم هايي را عليه شركت هاي مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران وضع كرده و مجازات شركت هايي را كه با شركت هاي ايراني دست به تاسيس «جوينت ونچر» (نوعي مشاركت اقتصادي) مي زنند، گسترش داد.
براساس لايحه جديد سنا، اموال چنين شركت ها و اشخاصي در آمريكا بلوكه شده و براي آنان ويزاي ورود به آمريكا صادر نمي شود.
«رابرت ميندس» يكي از طراحان پيش نويس ضدايراني در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تشديد تحريم ها عليه ايران به منزله هشداري به ايران پيش از مذاكرات بغداد است.
وي افزود: به ايران نشان داديم كه تلاش آنها براي وقت كشي نتيجه نخواهد داد.
در همين رابطه روسيه به كشورهاي غربي توصيه كرد كه براي خروج از بن بست در مذاكرات هسته اي با ايران، چاره اي براي تحريم ها بينديشد و به جاي پافشاري در اعمال تحريم ها به توقف و لغو آنها بينديشد.
خبرگزاري ايتارتاس به نقل از سرگئي ريابكف، معاون وزير خارجه روسيه نوشت: «روسيه تحريم ها عليه ايران را مردود مي داند و معتقد است كه تحريم ها روند را به سمت بن بست هدايت مي كند به نظر من شركاي غربي بهتر است به جاي پافشاري به تحريم ها به توقف و لغو آن فكر كنند» ريابكف در هنگام بازگشت از نشست سران هشت كشور بزرگ صنعتي جهان اظهار داشت: روسيه بر ثبات در بازار جهاني نفت تاكيد دارد و تحريم صادرات نفت ايران را در بلندمدت نتيجه بخش نمي داند.
عدم حضور ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه در نشست سران جي 8 در شيكاگو و افزايش تنش ها بر سر سامانه موشكي آمريكا در شرق اروپا و تقابل دو طرف درخصوص تحولات سوريه، دستيابي 1+5 به هرگونه اجماعي در مقابل ايران را دور از ذهن كرده است.
در همين رابطه، پايگاه تخصصي انرژي موسوم به «اويل پرايسز» نوشت: اوباما حداقل تا پيش از انتخابات 2012 استطاعت اعمال دور جديدي از تحريم ها را ندارد و اروپا نيز با شرايطي كه با آن دست و پنجه نرم مي كند، از عهده هيچ چيز بر نخواهد آمد.
موضع عراق
در قبال نشست بغداد
دولت عراق اعلام كرد كه نشست ايران و گروه 1+5 در بغداد به نفع تمام كشورهاي منطقه است.
هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق تاكيد كرد: نشست بغداد موجب ارتقا جايگاه عراق در مناسبات بين المللي مي شود.
هوشيار زيباري در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا عراق در اين نشست صرفا ميزبان خواهد بود يا براي بهبود روابط ايران و آمريكا نيز تلاش خواهد كرد گفت: بغداد فعاليتي در اين زمينه انجام نداده است.
«علي الدباغ» سخنگوي دولت عراق با تاكيد بر اين كه عراق در اصل مذاكرات ايران و 1+5 نقشي ندارد، گفت: سعي مي كنيم در حاشيه مذاكرات روز چهارشنبه ديدگاه دوطرف را به هم نزديك سازيم.
وي افزود، عراق مي تواند به عنوان پلي بين ايران و كشورهاي جهان و كاهش تنش ها در منطقه موثر باشد. وي با اشاره به مساله هسته اي ايران گفت: برگزاري مذاكرات در بغداد به نفع همه است و موفقيت اين مذاكرات نيز به نفع همه كشورهاي منطقه است.
سخنگوي دولت عراق درباره نقش بغداد در مذاكرات روز چهارشنبه تاكيد كرد: ما در مذاكرات نقشي نداريم، اما در حاشيه نشست نقش مهمي داريم و سعي مي كنيم ديدگاه دو طرف را به هم نزديك كنيم.

 



دار فاني ! (گفت و شنود)

گفت: كدام كشور براي اولين بار بمب اتمي ساخت؟
گفتم: آمريكا.
گفت: تاكنون كدام كشورها از بمب اتمي براي قتل عام مردم استفاده كرده اند؟
گفتم: فقط آمريكا كه با دوبار استفاده از بمب اتمي صدها هزار نفر از مردم بي گناه هيروشيما و ناكازاكي را قتل عام كرده و به چند نسل بعد در اين دو شهر هم آسيب جدي رسانده است.
گفت: با اين حساب، 1+5 بايد نگران جنايات هولناك آمريكا و بمب هاي اتمي شيطان بزرگ باشد نه ايران كه اولا ساخت بمب اتمي را غيراسلامي مي داند، ثانيا در فعاليت هاي هسته اي آن هيچ نشانه اي از تلاش براي توليد سلاح هسته اي ديده نشده است؟!
گفتم: متهم كردن ايران بهانه است وگرنه كشورهاي 1+5 واقعيت را مي دانند.
گفت:پس چرا خودشان را به نفهمي زده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم به شخصي گفتند؛ پدرت به رحمت ايزدي پيوست. با تعجب پرسيد؛ رحمت ايزدي ديگه كيه؟ گفتند؛ يعني دارفاني را وداع كرد، گفت؛ همه جور دار ديده بوديم غير دارفاني! گفتند؛ منظورمان اين است كه پدرت به ديار باقي رفت! پرسيد ديار باقي كجاست؟ بهش گفتند؛ مرتيكه فلان فلان شده، پدر خرت مرد! يارو با تعجب ميگه؛ آخه، خر من كه پدر نداشت!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در سالروز آزادي خرمشهر خلق اين حماسه بزرگ توسط شهيدان و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس را به محضر رهبر عزيز انقلاب و ملت شريف كشورمان تبريك عرض مي كنم. پيمان مي بنديم كه ذره اي از راه شهيدان در پيروي از راه ولايت انحراف پيدا نكنيم و تا تحقق كامل آرمان هاي والاي انقلاب آرام ننشينيم.
بوربور از ورامين
¤ امام علي (ع) مي فرمايند: تمام اعمال نيك و جهاد در راه خدا در پيش فريضه امر به معروف و نهي از منكر چيزي جز قطره آبي در اقيانوس ژرف نيست.
9763---0913
¤ اوباما در اظهارات قيم مآبانه اش كه ترديد هم در آن به چشم مي خورد تاكيد كرد كه ايران بايد اعتماد جامعه جهاني را جلب كند. اين گستاخي او در حالي است كه قيام 99 درصد مردمش سركوب مي شود و سياست هاي قلدرمآبانه او مردم افغانستان، پاكستان، سوريه، بحرين و حجاز را به خاك و خون مي كشد. البته هر روز اعتراضات جهاني را در اين خصوص شاهديم و مخالفت جامعه اروپايي با اين جنايات در انتخاباتشان رخ نشان داد و بركناري ساركوزي از نشانه هاي بارز آن بود. حالا چه كسي است كه بايد اعتماد مردم جهان را جلب كند؟
طالعي
¤ زمامداران كاخ سفيد مثل اين كه در دوره مدرسه درس تاريخ را نخوانده اند. پس الان مطالعه اي در تاريخ داشته باشند و بدانند كه چه بر سر ظالمان و زمامداران تاريخ آمده است و بدانند كه حكومتشان پابرجا نبوده و نام نيكي هم از آنها در تاريخ برده نشده است. تاريخ آيينه عبرت است ، جبهه استكبار تاريخ را بخواند و به مردم آزاده دنيا ظلم نكند.
كاشاني
امام راحل و عظيم الشان با شناخت ژرفي كه از ماهيت و ارزش وجودي سپاه اين نهاد انقلابي داشتند به كرات و در مناسبت هاي مختلف حمايت و رضايتمندي خودشان را از سپاه ابراز مي داشتند ايشان فرمودند اگر سپاه نبود كشور هم نبود. و واقعا چنين كلماتي پرمغز و پرمعناست و نشان از تيزبيني آن پير سفر كرده مي باشد. امام خامنه اي نيز به همين منوال و در مناسبت هاي مختلف از ارزش هاي وجودي سپاه دفاع كرده اند كه از شناخت معظم له از عملكرد اين نهاد حكايت دارد. اما متاسفانه هر از گاهي شنيده مي شود كه از تريبون نظام اين نهاد مقدس را كه با خدا و امام و رهبري و مردم پيمان شهادت بسته است تضعيف مي كنند. البته اين حر فهاي دشمن پسند مسبوق به سابقه است.
بختياري
¤ بي توجهي به فطرت خداجو و دينداري و انسانيت و بلكه مخالف با آنها در رشته هاي علوم انساني فعلي براي صاحب نظران و اساتيد يقينا به اثبات رسيده است. مصرانه خواهشمنديم تدريس چنين منابعي از سال تحصيلي 92-91 مطلقا ممنوع گردد.
سليمان بلغار
¤ چرا با گذشت سه ماه از آغاز سال جديد هنوز طرح و لايحه اي در مجلس در خصوص حمايت از توليد ملي به تصويب نرسيده است. مجلس نهم بايد در بدو شروع به كار اين موضوع را به طور جدي در دستور قرار دهد.
قاسمي
¤ چه خوب است حمايت از مصرف كالاهاي داخلي را با حذف چاي خارجي از ادارات دولتي آغاز كنيم.
فواديان
¤ با توجه به اهانت فردي به ساحت مقدس امام هادي(ع) از مسئولين صدا و سيما مي خواهيم حداكثر برنامه هاي جذابي از مناظرات امام هادي(ع) ساخته و پخش شود تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.
ايراني
¤ وقتي مرداك اين مردك يهودي صهيونيست در داخل كشور افغانستان چيزي در حدود 40 شبكه تلويزيوني و صدها شبكه راديويي و نشريه و روزنامه با سياست و خط مشي آمريكايي راه اندازي كرده و اداره مي كند نخست وزير اين كشور چه كاره است كه پيمان استراتژيك با آمريكا را امضا نكند و استقلال اين كشور را به بيگانگان نفروشد؟
5764---0912
¤ دو موضوع گراني و تورم از موارد غفلت هر سه قوه كشور مي باشد و به خاطر اين غفلت و اشتغال به اختلافات بيهوده مسئول هستند و بايد پاسخگو باشند.
4107---0911
¤ حضور خانم هاي بدحجاب در مترو كه يك وسيله نقليه عمومي است، توهين به شخصيت زنان مسلمان در جامعه ايران است. از مسئولان تقاضاي برخورد جدي و سريع با زنان بدحجاب داريم.
يك زن مسلمان
¤ چند سالي است كه زباله كل شهر همدان در كنار يك منطقه مسكوني به نام 20 متري مفتح تخليه مي شود. علي رغم پيگيري هاي مردم ، مسئولان مربوطه پاسخگو نبودند. اين جفاي بزرگ در حق مردم منطقه مذكور آنان را مبتلا به بيماري مي كند.
1151---0918
¤ مسكن مهر حسن آباد به ورطه فراموشي سپرده شده است. مسئولان چرا براي انشعاب آب و گاز هيچ اقدامي نمي كنند، 25 سال است كه مستاجرم با اين گراني اجاره بها چه بايد بكنم. از مسئولان تقاضاي رسيدگي دارم.
يك شهروند
¤ از شبكه سه تقاضا داريم به خاطر بچه ها هم كه شده پخش برنامه خنده بازار را در ايام امتحانات قطع كند، چرا موقعيت شناس نيستند. بچه هاي ما تا نيمه شب بيدار مي مانند تا اين سريال را تماشا كنند و صبح خواب آلود سر جلسه امتحان حاضر مي شوند.
يك شهروند
¤ مدارس ابتدايي (اول تا چهارم ابتدايي) مناطق 19 گانه تهران كه دروسشان توصيفي است تعطيل شده اند و تنها منطقه 20 از تعطيل كردن كلاس ها خودداري مي ورزد، چرا يك بام و دو هوا؟ يعني 19 منطقه خلاف عمل مي كنند و يك منطقه درست عمل مي كند؟ از آموزش و پرورش استان درخواست رسيدگي مي شود.
علي نيا
¤ با آزاد شدن قيمت آب و برق و گاز بيشترين ضرر را ما صنف خشكشويي ها مي كنيم چرا كه تمام مصرف ما همين سه حامل انرژي است. از مسئولين درخواست مي شود فكري براي مصارف آب و برق و گاز ما بكنند.
8826---0912
¤ سامانه پاسخگويي به سؤالات دارويي شهروندان (09646) بيش از يك هفته مي شود كه مشكل پيدا كرده و هر چه تماس مي گيريم جواب نمي دهد. از مسئولين امر بخواهيد موضوع را پيگيري كرده و مورد رسيدگي قرار بدهند.
3468---0936
¤ كم فروشي شيوه جديد كارخانه هاي توليدكننده محصولات لبنيات براي فرار از دستور كاهش قيمت شده است. بعضي ها خريدن آتش جهنم خارج از صف را نوعي زرنگي براي خودشان حساب مي كنند.
6091-0915
¤ سفر با اتوبوس هاي بدون كولر دراين گرما عذاب آور است به ويژه افراد سالمند و كودكان خيلي زود مريض مي شوند. ضرورت دارد دولت براي رعايت حال شهروندان از طريق واگذاري تسهيلات بانكي ناوگان حمل و نقل بين شهري را ملزم به تجهيز امكانات سرمايشي وگرمايشي بكند.
2148-0937
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
درپاسخ به مطلب مندرج در مورخ 20/2/91 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» درمحدوده خيابان شهيد مخبر، كوچه هاي حاج طالبي و بن بست فردوسي به آگاهي مي رساند: خاموشي معابرمحدوده مذكور مرتفع و درحال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
درپاسخ به مطلب مندرج در مورخ 3/2/91 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» درمحدوده بن بست مسعود و نهاد 3 منشعب از خيابان ولي عصر (عج الله) غربي واقع در خيابان گيلكي شمالي به آگاهي مي رساند:
خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و درحال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
پاسخ روابط عمومي شركت ايرانسل
درپاسخ به مطلب مندرج درتاريخ 16/2/91 با موضوع «واگذاري سيم كارتهاي غيرفعال ايرانسل» در صفحه 6 روزنامه وزين كيهان به آگاهي مي رساند: همانطور كه پيش از اين از طريق قرارداد مشتركين، دفترچه راهنماي همراه سيم كارت و همچنين اطلاعيه ها و اخبار ايرانسل اطلاع رساني شده، كليه سيم كارت هاي ايرانسل كه حداقل به مدت 90 روز متوالي خاموش بوده و يا از آنها هيچ استفاده اي نشده باشد، به حال تعليق دائم درآمده و به مالكيت شركت خدمات ارتباطي ايرانسل بازگردانده مي شود. منظور از فعاليت، برقراري تماس، ارسال و يا دريافت MMS و SMS، شارژ مجدد و يا استفاده از GPRS است. شايان ذكر است: كارشناسان مركز تماس شبانه روزي شبكه تلفن همراه ايرانسل به شماره 700 براي تماس از خطوط ايرانسل و 09377000000 براي تماس از ديگر خطوط در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگويي به مشتركين محترم مي باشند.

 



احمدي نژاد: جمهوري اسلامي در كنار مردم سودان ايستاده است

رئيس جمهور كشورمان در ديدار مشاور عالي رئيس جمهور سودان گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار مردم سودان ايستاده و از هر اقدامي در جهت پيشرفت و گسترش روابط با اين كشور پشتيباني و حمايت خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز در ديدار «مصطفي عثمان اسماعيل» مشاور عالي رئيس جمهور سودان با اشاره به روابط و همكاري هاي بسيار گسترده ميان جمهوري اسلامي ايران و سودان بر لزوم فعال كردن تمامي ظرفيت ها و استعدادهاي موجود در دو كشور در راستاي تعميق و گسترش همه جانبه مناسبات و تلاش براي تسريع در اجراي توافقات دوجانبه تأكيد كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه امروز مستكبران و دشمنان بشريت، ملت ها و دولت هاي مستقل از جمله ايران و سودان را تحت فشار قرار داده اند، تصريح كرد: در چنين شرايطي وظيفه همه ملت ها و دولت هاي مستقل اين است كه با همدلي و برادري و پشتيباني از يكديگر در برابر زياده خواهان ايستادگي كنند چرا كه اين شرايط پايدار نبوده و مطمئناً در آينده ملتها با صبر، استقامت و توكل بر خدا پيروز خواهند بود.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: جمهوري ا سلامي ايران همواره در كنار مردم سودان ايستاده و از هر اقدامي در جهت پيشرفت وگسترش روابط با اين كشور پشتيباني و حمايت خواهد كرد.
مصطفي عثمان اسماعيل مشاور عالي رئيس جمهور سودان نيز در اين ديدار با تسليم پيام كتبي عمر البشير رئيس جمهور كشورش به احمدي نژاد بر لزوم تقويت و گسترش مناسبات تهران- خارطوم در بخش هاي مختلف تأكيد كرد و خواستار استفاده از تجربيات، حمايت ها و پشتيباني هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي گوناگون شد.

 



الم شنگه تازه آقاي نمي دونم كدوم وري! (خبر ويژه)

لو رفتن اظهارات اخير خاتمي در ملاقات با چند تن از روزنامه نگاران همسو، مجادلات تازه اي رادر محافل اپوزيسيون برانگيخته است.
براساس برخي گزارش ها، خاتمي در اين ملاقات نسبت به حضور در انتخابات مجلس ابراز ترديد و پشيماني كرده اما براساس برخي گزارش هاي ديگر او اظهارات تندي درباره جريان هاي ساختارشكن و ضد دين مطرح كرده كه باعث شدند مردم متدين و حاكميت نسبت به اصلاح طلبان بدگمان شوند. از سوي ديگر برخي حضار انتقادهاي تندي به او مطرح كرده اند كه اين انتقادها نيز سانسور شده است. اما آنچه در نوع خود جالب است عدم صراحت خاتمي و مواضع دوپهلوي او در خلوت و جلوت است.
آرش بهمني از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري با انتقاد از رويه خاتمي تاكيد كرد كه تداوم چنين اقداماتي، بي اعتمادي حاميان سابق نسبت به او را شدت خواهد بخشيد. وي در بالاترين نوشت: معمولا بخش اعظم سخناني كه در اين ديدارها بيان مي شود، جايي در خبرهاي رسمي پيدا نمي كند. حداقل يك نمونه مشخص آن كه براي خودم رخ داده، ديداري است كه پيش از انتخابات رياست جمهوري دهم با عبدالله نوري داشتيم. خبري كه از اين ديدار منتشر شد تقريبا دربرگيرنده حرف هاي اصلي بيان شده در جلسه نبود.
وي مي افزايد: حامد صالح آبادي يكي از روزنامه نگاراني كه در جلسه با خاتمي بوده، قسمتي از سخنان خاتمي را نقل كرده كه خيلي زود انعكاس گسترده اي يافت.
او مي نويسد كه «دانستن حق مردم است». اين جمله اي بود كه نخستين بار- اگر اشتباه نكنم- بر پيشاني روزنامه صبح امروز نقش بسته بود و بعد از آن نيز به يكي از شعارهاي اصلاح طلبان تبديل شد. بعضي رفتارهايي كه اما انجام مي شود، كمترين نشاني از پاي بندي به اين شعار ندارد. در اين شكي نيست كه سياستمداران، در سخنان خود جانب مصلحت و احتياط را رعايت مي كنند، اما اگر سياستمداري در يك جمع چند ده نفري سخناني را مطرح كرد، چرا بايد از نقل آنها خودداري شود؟ به خصوص آن كه توجه كنيم عده زيادي از افرادي كه در اين جمع بوده اند، روزنامه نگار هم بوده اند؟ و مگر مي شود كه كسي در جمع هاي نيمه خصوصي، سخناني را مطرح كند، اما در خبر رسمي كه از آن ديدار منتشر مي كند، سخناني ديگر- و بعضا متناقض- را به عنوان خبر اصلي نشر دهد؟
وي اضافه مي كند: اتفاقات اين چنين كه رخ دهد، دو نتيجه كلي خواهد داشت؛ نخست آن كه اعتماد به چنين روزنامه نگاراني را كم خواهد كرد. روزنامه نگاري كه بنا به مصالح نامعلوم، از انتشار سخناني سر باز زند، نمي تواند منبع قابل اطميناني براي نقل سخنان ديگران باشد. مي توان از آن پس شك كرد كه اين افراد، به دليل دوري يا نزديكي به هر فردي، سخنان او را كم يا زياد كنند. از سوي ديگر، در دنياي امروز، كار دشواري است كه بتوان سخناني را كه در يك جمع چند ده نفري مطرح مي شود، از انظار عمومي پنهان داشت. نتيجه اي كه از اين مساله مي توان گرفت آن است كه به چنين سياستمداراني نيز نمي توان اطمينان كرد. زيرا آنان نيز نشان مي دهند كه به هر بهانه اي مي توانند سخنان خود را به گونه اي ديگر و وارونه جلوه دهند. اتفاقي كه تاكنون بارها رخ داده است.
در همين حال حامد صالح آبادي- منتشركننده بخشي از اظهارات خاتمي- در فيس بوك، از برخوردهاي نيروهاي نزديك به خاتمي با وي خبر داده است.
به گزارش خودنويس، صالح آبادي يادآور شده است: بعد از نوشته ديروزم درباره جلسه با خاتمي، از يك سو برخي اظهار لطف كردند و از سوي ديگر برخي با جملات گهربارشان از خجالت بنده درآمدند. اولاً: بايد عرض كنم صفحه شخصي من در فيس بوك حيطه شخصي و خصوصي خودم است و منبعي براي درج اخبار سايت ها نيست اما متاسفانه سايت بازتاب امروز و پارسينه بدون اطلاعم اين مطلب را به نقل از من منتشر كرده اند كه از اين بابت گلايه مندم. دوماً متاسفانه امروز خاتمي نادانسته يا دانسته در انحصار عده اي فرصت طلب قرار گرفته است كه فيلتر مابين او و جامعه شده اند و تنها مي خواهند هرچه در تراوشات ذهني خودشان مي گذرد را تحميل كنند و اين محصور شدن خاتمي توسط عده اي خاص كه خود را متوليان اصلاحات مي دانند سبب فاصله گرفتن او از متن جامعه شده است. قطعا همه قبول دارند كه خاتمي آن محبوبيتي كه قبل از انتخابات 88 داشت را ديگر ندارد و خيلي از هواداران او از وي عبور كرده اند و عامل اصلي اين ريزش ها همين انحصارطلباني هستند كه امروز همچون پيله ابريشم دور خاتمي پيچيدند و اجازه دسترسي ساير افكار را به او نمي دهند.
وي ادامه مي دهد: در خصوص جملاتي كه به نقل از خاتمي نوشتم بعضي ها موضع گيري كردند و خواستند القاء كنند كه اين جملات خاتمي نيست و بنده تحريف كردم. آقاي خاتمي هميشه در دوران صدارتش بر طبل آزادي بيان مي كوبيد، اما جاي تعجب دارد كه نزديكان او علاقه شديدي دارند كه هر صدايي را در نطفه خفه كنند. بايد به عرض اين انحصارطلبان تشنه قدرت برسانم كه هرگز با اين جوسازي ها و فرافكني ها به قصد خود كه تحريف حقيقت است نخواهيد رسيد و آن پيامي كه بايد به جامعه مي رسيد، اكنون رسيده است.
وي تصريح مي كند: به هرحال اين سخناني بود كه خودم در فاصله چند متري از آقاي خاتمي شنيدم و حالا اگر دوستان عوام فريب مي خواهند طور ديگري جلوه دهند مشكلي پيش نخواهد آمد، شما راحت باشيد و تراوشات ذهني خودتان را با جهت گيري حزب تان منتشر كنيد و قطعا اين جملات در گزارشي كه توسط دفتر خاتمي منتشر خواهد شد نيز حذف خواهد شد اما مهم اين است كه «دانستن حق مردم است».
به نوشته خودنويس «اشاره صالحي به نظر مي رسد به افرادي از حزب مشاركت باشد.» خودنويس همچنين كاريكاتوري از راي دادن خاتمي كشيده كه او مي گويد من نبودم دستم بود، تقصير آستينم بود.
شبكه بالاترين نيز در نوشته اي انتقادي به خاتمي تصريح كرد: شما در همان سالهاي 1376 قدرت مديريت سياسي را به جاي احزاب حداقلي موجود به اطرافيان نالايق و به يك سيستم رانتي سازمان داده شده سپرديد. شما جسارت اعتراض به تخلف انتخاباتي شوراي نگهبان در انتخابات مجلس ششم را نيز نداشتيد. شما جسارت اعتراض به تخلفات انتخاباتي سال 84 و سال 88 را هم نداشتيد. شما جسارت اعلام تصميم خودتان براي شركت در انتخابات 12اسفند را نداشتيد.
اين شبكه اضافه كرد: كسي از شما انتظار ندارد فراخوان اعتراض خياباني و يا آشوب بدهيد كه يقين داريد و داريم كسي تن با ارزش خود را به اين خطر نخواهد سپرد اما لااقل مثل موسوي باشيد.
اين شبكه البته در مطلب ديگري حتي به ميرحسين موسوي نيز حمله كرد و نوشت: هنوز بعضي ها ياحسين ميرحسين مي كنند! خاتمي تحريم انتخابات مجلس را دروغ خواند و گفت كه خط تحريم القاء مي شد. او به صراحت اعلام كرد كه كروبي و موسوي هم درون نظام هستند و اگر نقدي هست در درون نظام هست نه عليه آن. آيا باز هم بايد ياحسين ميرحسين گفت؟!

 



بايد خوابي را هم كه شب ديده بوديم به سازمان گزارش مي داديم! (خبر ويژه)

افشاگري اعضاي جدا شده گروهك تروريستي منافقين درباره انحطاط دروني اين سازمان رو به گسترش است.
يك عضو جدا شده اين سازمان در گفت وگو با شبكه ماهواره اي آمريكايي اظهار داشت: «امثال رجوي مدام عليه جمهوري اسلامي تبليغات مي كنند اما بايد از آنها پرسيد شما كه نيرويتان را شبانه روز كنترل مي كنيد و به او اجازه نمي دهيد فكر كند و حتي خوابي كه شب ديده است را بايد فردا صبح به مسئولش گزارش بدهد، آيا مي توانيد براي مردم آزادي بياوريد؟ هنوز ملت ايران متوجه جنايتي كه شماها كرديد نشده اند. سازماني كه كتاب خواندن در آن جرم است نبايد دم از دموكراسي بزند. يادم مي آيد يكي از افراد سازمان از ساعت دوازده شب به بعد كه همه بايد نگهباني مي دادند، مي رفت داخل ماشينش و كتاب مي خواند. به خاطر اين كه در ملأ عام اجازه نداشت كتاب بخواند.»
وي كه با نام مستعار يلدا معرفي شده همچنين گفته است: «يادم مي آيد وقتي «مريم قجر»(رجوي) فرد اول سازمان شد و اعلام كرد كه مي خواهد با مسعود ازدواج كند، حدود 150 تلفن در قسمتي از سازمان قرار دادند و به ما گفتند كه همه بايد تماس بگيرند و اين خبر را به اقوامشان بدهند. گفتيم چرا؟ گفتند همه مردم بايد بدانند كه اين اتفاق افتاده است. من الان زشتي اين اتفاق را مي فهمم. قبل از اين كه مريم رجوي مسئول اول سازمان بشود، اعضاي سازمان با هم غذا مي خوردند و هيچ مشكلي هم نبود. از روزي كه اين زن وارد سازمان شد، افراد را از هم جدا كرد و بين آنها اختلاف انداخت. اگر قبل از اين كار كسي مشكل جنسي نداشت، مريم رجوي با اين كارش چشم و گوش بچه ها را باز كرد.»
به گزارش جام نيوز، اين عضو بريده سازمان منافقين درباره شوهاي خياباني سازمان و شعبده بازي هاي حاشيه آن گفت: اينها از كشورهاي مختلف آدم مي خرند و پول هواپيما و محل اقامت و هزينه چند روز اقامت را به آنها مي دهند. افرادي از اتباع افغانستان و عراق و لهستان و تركيه آورده مي شوند تا سياهي لشكر مجاهدين[منافقين] باشند و فقط تعداد بسيار اندكي ايراني در ميان آنهاست.
وي اين را هم گفته كه «اگر شما آرشيو شبكه ماهواره اي كانال يك را ببينيد مشاهده مي كنيد كه آقاي «شهرام همايون» قبلا به مجاهدين فحش مي داد، ولي الان صحبت هايش 180 درجه عوض شده است. از اينجا ما مي توانيم بفهميم كه سازمان به او پول داده اند. براي سران سازمان هم فرقي نمي كند كه طرف مجاهد باشد يا نباشد. به آقاي همايون مي گويم كه با توجه به مصيبت هاي تك تك اعضاي سازمان در اشرف، بيهوده دارد از مريم رجوي دفاع مي كند و من براي او و تلويزيونش متاسفم.»

 



جبهه نوظهور نيامده به جدول زد! (خبر ويژه)

اهانت و اتهام يك نماينده به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، صحنه گردانان اصلي گروه موسوم به فراكسيون نوظهور را با چالش اساسي روبرو كرده است.
پيش از اين دو تن از منتخبان مجلس نهم ضمن نزديك شدن به اصلاح طلبان و گروه 3 نفره موسوم به صداي ملت، وارد بازي اختلاف افكني در فراكسيون اصولگرايان شدند و همانند دو طيف (!) اصلاح طلب و صداي ملت مدعي شدند كه دنبال تشكيل جريان مستقلين هستند. برخي اعضاي اين حلقه با وجود اينكه از طريق جبهه متحد اصولگرايان به مجلس راه يافته بودند، ابتدا اصل فعاليت اين جبهه را تخطئه كردند و سپس با ايجاد مرزبندي هاي مصنوعي و انحرافي نظير منتخبان تهران-شهرستان ها! كوشيدند بازي در پروژه جريان هاي فتنه گر و انحرافي را پنهان كنند.
با اين حال اظهارات يك عضو فهرست موسوم به صداي ملت كه متضمن اهانت و اتهام پراكني عليه سپاه پاسداران بود، طيف - به اصطلاح خودشان- نوظهور را با معضل جدي مواجه كرده چرا كه نامبرده از يك سو با وجود حذف از سوي جبهه متحد، توسط همين طيف تشويق به نامزدي و ارائه فهرست شد و از طرف ديگر نيز جزو همين طيف نوظهور (!؟) است.
يادآور مي شود سپاه پاسداران به طور رسمي مغضوب آمريكا و رژيم صهيونيستي است و چه به اعتبار اقتدار نظامي و چه به خاطر نقش آفريني در پاسداري از انقلاب و مقابله فتنه هاي بدخواهان، مورد حقد و كينه دشمنان تابلودار نظام قرار دارد و بر اين اساس بايد پرسيد علت هم صف شدن آن نماينده - و چند حامي خاص وي- با جريان هاي تابلودار نظام كدام است؟
يادآور مي شود اظهارات سخيف مورد اشاره، بلافاصله مورد استقبال رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه قرار گرفت.
اين نكته را نيز بايد خاطر نشان كرد كه اكثريت اصولگراي مجلس هشتم و نهم به اعتبار اصولگرايي و پايبندي به ارزشهاي انقلاب، سپاه پاسداران را پاسدار خاكريزهاي انقلاب تلقي مي كنند همچنان كه وحدت را يكي از اصول راهبردي مي دانند و تن به نغمه هاي تفرقه افكنانه نمي دهند.

 



شهرام و صادق خوبند؟ سلام برسانيد! (خبر ويژه)

مدير مسئول روزنامه زنجيره اي اعتماد با استقبال از سرمقاله يك روزنامه همسو ادعا كرد اصولگرايان و جريان هاي برانداز با هم ائتلاف داشته اند و اين وسط اصلاح طلبان سربلند بيرون آمده اند!
الياس حضرتي با اشاره به سرمقاله يك روزنامه متمايل به كارگزاران و هاشمي رفسنجاني كه تحت عنوان «بيچاره اصولگرايي» چاپ شده بود، نوشت: اما من مي خواهم بنويسم خوش به حال اصلاح طلبي. شايد اين تعبير برايتان كمي غريب باشد چرا كه بيش از هر چيز به مذاق تاريخي ما خوش نمي آيد؛ مذاق تاريخي اي كه بيشتر به شرح شكست هايش علاقه دارد تا توصيف پيروزي هايش.
وي با اشاره به مواضع برخي اصولگرايان و انتقادهايي كه از آنها مي شود، نوشت: آنها به اصلاح طلبي متهم مي شوند. در واقع عقلاي اصولگرايان به اصلاح طلبي متهمند و افراطيون آنها همچنان بر طبل لجاجت مي كوبند. در سوي ديگر اپوزيسيون برانداز در چه حالند كه در تمام دوران اصلاحات تلاش اصلاح طلبان و مقابله محافظه كاران با آنها را جنگ زرگري توصيف كردند و تمام مدتي كه اصلاح طلبان زير انواع فشارها و مضيقه ها به سر مي بردند هر تلاش آنها براي گشودن روزنه و گشايشي در فضا را صحنه خيمه شب بازي مي ديدند كه مدام نقاب ها در آن عوض مي شود؟ آنها هر دولتي كه راه دشمني بر ايران را پيش گرفت دوست خود دانستند و از گرفتن هر گونه كمك مالي از هيچ كدام آنها ابايي نداشتند و براي رسيدن به آرزوي خود بي محابا از حمله نظامي به ايران دفاع مي كردند و امروز به خوبي دريافته اند كه هر تغيير و حركتي در ايران تنها با حضور اصلاح طلبان ميسر است.
حضرتي اضافه كرد: اين دو گروه (اصولگرايان و جريان برانداز) در تمام اين سالها همچون دو لبه قيچي حركت كرده اند. با اين همه اصلاح طلبي سرپا باقي مانده است و حناي مخالفانش در عين ائتلاف استراتژيك شان بي رنگ شده است. از آزمون سخت اين سال ها اصلاح طلبي تنها گفتماني است كه سربلند بيرون آمده و نشان داده كه در تنگناي فشارهاي داخلي و خارجي بيش از همه دل بر اين مملكت مي سوزاند.
درباره اين «خودگويي و خودخندي» مدير مسئول هنرمند روزنامه اعتماد بايد متذكر شد كه اولاً استناد ايشان به تحليل يك روزنامه همسو، مخاطب را ياد هم داستاني ابوموسي اشعري و عمروعاص مي اندازد كه در ماجراي حكميت، يكي رأي به بركناري امير مؤمنان(ع) داد و ديگري ضمن تأييد، حكم به امارت معاويه داد. ثانياً آقاي نويسنده ظاهراً شعور مخاطبان خود را خيلي دست پايين گرفته وگرنه به خود اجازه نمي داد كه پالوده خوري 2 دهه اي اصلاح طلبان با گروهك هاي برانداز را كتمان كند و مدعي ائتلاف اصولگرايان و جريان هاي برانداز شود! لابد اصولگرايان بودند كه با اوباش ضدانقلاب در كنفرانس برلين (و نشست هاي مشابه تا به امروز در پاريس و لندن و استكهلم و واشنگتن) دل داده و قلوه گرفته اند! يا مثلاً قرار آشوب هاي تير ماه 78 و خرداد 88 را با جريان هاي برانداز گذاشته و دعوت به اغتشاش كردند! احتمالاً دامن اصلاح طلبان از فتنه رسواي سال 88 مبراست همان طور كه لابد تحريم انتخابات مجلس را هم اصولگرايان خواستار شدند! يا شايد بوش و اوباما و رايس و كلينتون كه مي گفتند ما از اصلاح طلبان و جنبش سبز در ايران حمايت مي كنيم، در طول اين سالها واژه ها را جابجا گفته اند! يا مثلاً اصولگرايان بوده اند كه راه به راه و به موازات گروهك هاي برانداز، جايزه و پول از محافل غربي به خاطر خوش خدمتي هايشان گرفتند.
ثالثاً درباره سربلندي(!) اصلاح طلبان همين يك قلم بس كه باني فتنه و آشوب 88 شدند و در برابر رأي اكثريت دعوت به اغتشاش كردند اما از خود مردم در 9 دي تودهني خوردند و بعد از آن هم به بازي در پروژه تحريم انتخابات مجلس تن دادند كه آنجا هم كاملاً رو سفيد شدند (حكايت نوكري كه گوسفندان ارباب را دزديده و فروخته بود اما با كاسه ماستي كه ارباب بر سرش شكست، گفت: شكر خدا رو سفيد هم شدم!)
و بالاخره اينكه بايد از طريق جناب الياس حضرتي بايد سلام به شهرام جزايري و صادق صبا (مدير بي بي سي فارسي) هم رساند. آنها نيز لابد در نوع خود اصلاح طلبان موفقي بودند كه با روزنامه اعتماد نسبت هاي وثيق پيدا كردند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14