(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 خرداد 1391 - شماره 20216

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور وزير دفاع انجام شد بهره برداري از 5 فروند شناور جديد دريايي
ارزيابي مثبت آمانو از نتايج سفر به ايران
جليلي: اميدواريم گفت وگوهاي بغداد شروع خوبي براي همكاري باشد
آمادگي ايران و تركيه براي افزايش حجم مبادلات به مرز 20 ميليارد دلار
صالحي: رويكرد آژانس بايد تعامل با همه اعضا و دفاع از حقوق هسته اي كشورها باشد
سفير ايران به نشانه اعتراض خاك جمهوري آذربايجان را ترك كرد
آسياتايمز: آزادي خرمشهر الگوي مقاومت ايران در پرونده هسته اي است
بسته هاي سوخت صفحه اي ساخت داخل تحويل راكتور تحقيقاتي تهران شد
ارتش با اشاره امام خامنه اي پاسخي كوبنده به تهديدات دشمن مي دهد
آيت الله مصباح يزدي: پاك سازي دانشگاه ها از علوم غربي ناشي از وظيفه ديني و حس حقيقت جويي ماست
معاريو: تحريم هاي جديد سياست هسته اي ايران را تغيير نداد
هاآرتص: غرب قدرت نابود كردن توانمندي هسته اي ايران را ندارد
پيكر پدر 3 شهيد در كنار فرزندانش آرام گرفت
يك ميليارد و 600 ميليون ريال در شركت نفت و گاز صرفه جويي شد
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور:نرخ آب گران مي شود
شركت هاي آبفاي كشور در آب منطقه اي ادغام مي شوند
دعوت آيت الله صافي گلپايگاني از هيئت هاي مذهبي براي شركت در سالروز شهادت امام هادي(ع)
اخبار ادبي و هنري



با حضور وزير دفاع انجام شد بهره برداري از 5 فروند شناور جديد دريايي

در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر باحضور وزير دفاع و فرمانده نيروي دريايي ارتش، 5 فروند شناور از نوع لندينگ كرافت و يدك كش مورد بهره برداري قرار گرفت.
سردار احمد وحيدي در مراسم بهره برداري از اين شناورها در جمع خبرنگاران طي سخناني با تبريك خجسته ايام سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر گفت: در راستاي توسعه حمل ونقل دريايي، شكوفايي اقتصادي منطقه و اشتغال زايي در استان خوزستان بويژه شهرهاي آبادان و خرمشهر صنايع كشتي سازي شهيد موسوي وابسته به سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع نسبت به طراحي و ساخت 5 فروند شناور دريايي اقدام كرد.
وزير دفاع افزود: اين شناورها شامل سه فروند لندينگ كرافت و دو فروند يدك كش است كه به دست جوانان متخصص و غيرتمند بومي منطقه ساخته شده است.
وحيدي در تشريح قابليت شناور لندينگ كرافت گفت: بدنه اين شناور 1000 تني و روساز آن از فولاد دريايي است و قابليت بارگيري، حمل و تخليه سوخت، آب، ماشين آلات در مناطق فاقد اسكله و سواحل شني شيب دار را دارد.
وزير دفاع همچنين در خصوص شناور يدك كش اظهار داشت: اين شناور با قدرت 1200 اسب بخار قادر است علاوه بر يدك كشيدن انواع شناورها، پهلودهي به انواع كشتيها در اسكله، اطفاء حريق در دريا و ساحل را نيز انجام دهد.
وحيدي با قدرداني از تلاش مهندسان و كارگران صنايع دريايي شهيد موسوي خرمشهر تصريح كرد: با توجه به ظرفيتهاي موجود، اين منطقه مي تواند به قطب صنعت كشتي سازي تبديل شود.
وزير دفاع توجه به اين مناطق را از راهبردهاي اصلي دولت برشمرد و خاطرنشان كرد: شهرهاي مناطق جنگي بايد نماد پيشرفت و توسعه كشور باشند.
وحيدي از خرمشهر به عنوان سمبل پيروزي ملت ايران ياد كرد و افزود: رزمندگان سلحشور و جان بر كف اسلام و فرزندان معنوي روح الله با اتكاء به خدا و تحت فرماندهي عبدصالح خدا خميني كبير در عمليات پيروز بيت المقدس با فتح خرمشهر همه معادلات متجاوزان بعثي و حاميانش را بر هم زدند و اردوگاه استكبار را دچار حيرت و سردرگمي كردند.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وحيدي رمز پيروزي رزمندگان اسلام و ملت شريف ايران در آن دوران حماسي را توكل به خدا، وحدت كلمه، پيروي از ولايت فقيه، اتكاء به توانمندي هاي ذاتي و تأسي به فرهنگ عاشورا ذكر كرد و افزود: با حفظ اين روند مي توانيم راه شهيدان و امام شهيدان را ظفرمندانه تداوم دهيم.


 



ارزيابي مثبت آمانو از نتايج سفر به ايران

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه نتيجه مذاكرات با مقامات ايراني در تهران مثبت و سازنده بود.
«يوكيا آمانو» ديروز پس از بازگشت از تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جريان اين سفر به توافقاتي با مقامات ايران رسيديم.
وي در عين حال تصريح كرد كه مسئله پارچين نيز در جريان اين گفت وگوها حل شده است.

 



جليلي: اميدواريم گفت وگوهاي بغداد شروع خوبي براي همكاري باشد

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با نخست وزير عراق اعلام كرد كه ايران اميدوار است گفت وگوهاي بغداد شروع خوبي براي شكل گيري همكاري در موضوعات بين المللي، منطقه اي و هسته اي باشد.
به گزارش فارس «سعيد جليلي» عصر ديروز با نوري المالكي نخست وزير عراق ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي برگزاري مذاكرات ايران و گروه 1+5 در عراق را نشان دهنده جايگاه ويژه منطقه اي و بين المللي عراق و حاكي از وجود ثبات، آرامش و امنيت در اين كشور دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به رياست عراق بر اتحاديه عرب ابراز اميدواري كرد كه عراق در حل و فصل مسائل منطقه اي نقش اساسي ايفا كند.
مذاكره كننده ارشد ايران همچنين گفت كه ايران اميدوار است گفت وگوهاي بغداد شروع خوبي براي شكل گيري همكاري در موضوعات بين المللي، منطقه اي و هسته اي باشد.
نوري المالكي نخست وزير عراق هم در اين ديدار روابط ايران و عراق را راهبردي دانست و از گسترش روزافزون روابط ابراز خوشحالي كرد.
وي اضافه كرد: عراق عقيده دارد حل و فصل مسائل مهم بين المللي صرفا از طريق گفت وگو امكان پذير است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديروز همچنين با جلال طالباني، رئيس جمهور عراق و سيدعمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق ديدار و پيرامون موضوعات منطقه اي و دو جانبه بحث و تبادل نظر كردند.

 



معاون بين الملل رئيس جمهور خبر داد
آمادگي ايران و تركيه براي افزايش حجم مبادلات به مرز 20 ميليارد دلار

معاون امور بين الملل رئيس جمهور تصريح كرد كه ايران و تركيه آمادگي دارند تا حجم مبادلات تجاري خود را از رقم كنوني 16ميليارد دلار به 20 ميليارد دلار در آينده اي نزديك افزايش دهند.
علي سعيدلو در گفت وگو با ايرنا با تاكيد بر اينكه ايران و تركيه بايد هر چه سريع تر توافقات خود را در جهت گسترش مناسبات و همكاري ها عملياتي كنند، گفت: ايران و تركيه با توجه به ظرفيت هاي بسيار بالايي كه براي گسترش روابط دارند، بايد كارهاي بزرگتري را در جهت توسعه بيش از پيش همكاري ها تعريف كنند.
وي بخش هايي چون انرژي، حمل و نقل، صنايع گوناگون و همكاري هاي ميان بخش هاي خصوصي ايران و تركيه را از جمله زمينه هاي مناسب براي گسترش همكاري هاي اقتصادي و تجاري ميان دو كشور دوست و همسايه برشمرد و بر ضرورت افزايش سرمايه گذاري ها و برداشتن گام هاي موثر تر در راستاي افزايش همكاري ها تاكيد كرد.
معاون امور بين الملل رئيس جمهور با اشاره به ادعاهاي برخي زياده طلبان براي ايجاد اختلال در روابط ميان كشورهاي منطقه گفت: همكاري ها و روابط تهران- آنكارا روابط ممتاز و نمونه است كه ادعاها و تصميمات غيرقانوني برخي زياده طلبان را خنثي كرده است.
وي با اشاره به اينكه تهران و آنكارا از ديرباز روابطي عميق و مبتني بر دوستي و مودت و مشتركات فراوان داشته اند، گفت: دوستي دو ملت و دو دولت ايران و تركيه ريشه در تاريخ، فرهنگ و مشتركات فراوان دارد.
سعيدلو اظهار داشت: گسترش روز افزون روابط جمهوري اسلامي ايران و تركيه مي تواند علاوه بر تامين منافع دو كشور، در جهت رشد و پيشرفت كشورهاي منطقه و به خصوص جامعه اسلامي اثرگذار باشد.

 



صالحي: رويكرد آژانس بايد تعامل با همه اعضا و دفاع از حقوق هسته اي كشورها باشد

وزير امور خارجه كشورمان ضرورت نگاه و رويكرد متوازن آژانس در تعامل با همه اعضاء و دفاع از حقوق كشورها در بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته اي را موجب تقويت اعتبار و جايگاه اين نهاد دانست.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان عصر دوشنبه با يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ديدار وگفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار با ابراز خرسندي از باز شدن مسير جديد و سازنده در روند همكاري بين جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس اعتماد متقابل و درك مشترك، بر ضرورت توجه به همه ابعاد ان پي تي از جمله خلع سلاح و نه تنها موضوع منع گسترش تأكيد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان ضرورت نگاه و رويكرد متوازن آژانس در تعامل با همه اعضاء و دفاع از حقوق كشورها در بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته اي را موجب تقويت اعتبار و جايگاه اين نهاد بين المللي دانست.
يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفرش به كشورمان، مذاكرات خود با مقامات ايران را خوب و سازنده توصيف كرد.
وي با ابراز خرسندي از آمادگي ايران براي تداوم همكاري با آژانس، نسبت به ادامه اين مسير سازنده ابراز خوش بيني كرد.

 



سفير ايران به نشانه اعتراض خاك جمهوري آذربايجان را ترك كرد

سفير ايران در باكو در اعتراض به سياست هاي ضداسلامي و ضدايراني جمهوري آذربايجان، خاك اين كشور را ترك كرد.
محمدباقر بهرامي سفير ايران در جمهوري آذربايجان دوشنبه شب خاك جمهوري آذربايجان را به نشانه اعتراض ترك كرد.
تعدادي از عناصر مزدور و فريب خورده وابسته به حزب حاكم جمهوري آذربايجان (يني آذربايجان) و نيز تجزيه طلبان و قومگرايان مورد حمايت رژيم صهيو نيستي اخيرا در تجمع از پيش برنامه ريزي شده، به مقامات عالي رتبه ايران توهين كردند.
همچنين سيدعباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان با احضار سفير جمهوري آذربايجان مراتب اعتراض دولت جمهوري اسلامي ايران به دولت جمهوري آذربايجان به خاطر توهين به مقدسات ديني را ابلاغ كرد.
جوانشير آخوندوف در پاسخ اعلام كرد كه مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران را به مقامات كشورش منتقل خواهد كرد.
شايان ذكر است پيش از احضار سفير جمهوري آذربايجان، سفارت كشورمان در باكو در همين رابطه بيانيه شديد اللحني صادر كرده بود.
به گزارش فارس، يك منبع آگاه در كشورمان نيز با تاكيد بر اين كه جمهوري آذربايجان براي نوكري به صهيونيسم همه الزامات همسايگي و اصول همبستگي اسلامي را زير پا گذاشته و افسار خود را گسيخته است، هشدار داد: باكو بهاي سنگيني براي سياست هاي ضداسلامي و ضدايراني خود پرداخت خواهد كرد.
دولت باكو كه طي ماه هاي اخير اداره اين كشور را عملا به دست صهيونيست ها سپرده، به رغم بيانيه اعتراض آميز سفارت ايران، از محكوم كردن توهين عناصر سرسپرده به مقام معظم رهبري خودداري كرده است.
دولت جمهوري آذربايجان كه بيش از 98 درصد مردم آن را مسلمانان تشكيل مي دهند، اين روزها با صرف ميليون ها دلار از درآمدهاي نفتي مردم اين كشور، به بهانه برگزاري مسابقه موسيقي يوروويژن ميزبان همجنس بازان از سراسر جهان است كه به شدت اعتراضات مردم اين كشور را سبب شده است.
ميزباني همجنس بازان سراسر جهان توسط جمهوري آذربايجان به موازات تشديد سياست هاي اسلام ستيزانه اين كشور از جمله ممنوعيت حجاب، تخريب مساجد، بستن مراكز ديني، حبس فعالان اسلامي، به شهادت رساندن اسلامگرايان و توهين به مراجع عظام و علماي ديني صورت مي گيرد.
گفتني است، اواخر سال گذشته نيز وزارت امور خارجه ايران با احضار سفير جمهوري آذربايجان در تهران با ارايه مستنداتي، به همكاري باكو با موساد در ترور دانشمندان هسته اي ايران اعتراض كرد.

 



آسياتايمز: آزادي خرمشهر الگوي مقاومت ايران در پرونده هسته اي است

روزنامه چيني آسيا تايمز در گزارشي انتخاب سوم خرداد را براي دور دوم مذاكرات هسته اي از سوي ايران بسيار هوشمندانه و الگوي مقاومت توصيف كرد.
آسياتايمز در گزارش تحليلي درباره مذاكرات اخير ايران و كشورهاي 1+5 نوشت: زماني كه ايران در نشست ماه گذشته در استانبول پيشنهاد داد دور بعدي مذاكرات، بيست و سه مه (سوم خرداد) در بغداد برگزار شود و گروه پنج به علاوه يك نيز با آن موافقت كرد، ناظران غربي و حتي اسرائيلي هاي زرنگ نيز متوجه اهميت اين تاريخ نشدند.
بيست و سوم مه (سوم خرداد) روزي فراموش نشدني در فرهنگ عامه انقلاب ايران است. دقيقا سي سال قبل در بيست و سه مه 1982 ورق در جنگ با صدام رئيس جمهور اسبق عراق برگشت و نيروهاي انقلابي ايران بندر خرمشهر را «آزاد» و نخستين پيروزي خود را در ميدان نبرد ثبت كردند. آزادي خرمشهر در اعماق وجود مردم ريشه دوانده است. بنابراين وقتي يكي از نمايندگان سرشناس مجلس روز يكشنبه در زمان جلسه علني مجلس به اين موضوع اشاره كرد، به الگوي مهمي از مقاومت، شرافت و پيروزي استناد مي كرد. در شرايط امروز، مسئله آزادي خرمشهر تامين كننده هدفي مهم است. حكومت ايران به مخاطبان داخلي خود اطمينان مي دهد كه اين كشور در مقاومت در برابر فشار غرب بر برنامه هسته اي، «سربلند» خواهد شد. حكومت ايران آشكارا به مردم اطمينان خاطر مي دهد كه در هر گونه توافق هسته اي با غرب از منافع مهم كشور قاطعانه دفاع خواهد كرد. شخصيت هاي مهم تشكيلات سياسي در ايران در يك رشته از سخناني كه تا روز يكشنبه بيان كرده اند، تاكيد داشتند تمايل تهران به مذاكره و مصالحه به هيچ وجه نشاندهنده تضعيف موضع ايران نيست.»
بركات فتح خرمشهر
سازمان بسيج دانش آموزي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه هاي جداگانه اي سالروز آزادي خرمشهر را گرامي داشتند.
در بخشي از بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آمده است؛
«فتح خونين شهر»؛ فقط موفقيتي صرف نظامي و استراتژيك نبود بلكه، يك موفقيت بزرگتر و والاتري بود و آن موفقيتي روحاني و معنوي در جلب و جذب بركات و فيوضات الهي است كه اين نكته از دستاوردهاي آن ظفر شكوهمند به شمار مي آيد...
اينك همان فرزندان انقلاب اسلامي با تاسي به روح ايمان، خودباوري و اتكاء به خداوند قادر متعال كه نشات گرفته از همان دوران است مي كوشند تا با تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري «مدظله العالي» و حفظ وحدت حول محور ولايت و تلاش خستگي ناپذير و پيوسته در عرصه هاي پيش روي خود به ويژه عرصه هاي اقتصادي، همراه با جهاد اقتصادي در عرصه توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه هاي ارزشمند ايراني بار ديگر با دور زدن اردوگاه دشمنان و خنثي سازي همه تحريم هاي غرب؛ قله هاي عزت و افتخار را يكي پس از ديگري فتح كنند.»
همچنين در بيانيه سازمان بسيج دانش آموزي به مناسبت سوم خرداد تصريح شده است:
فتح خرمشهر نماد عيني و حقيقي اسلام خواهي و ولايتمداري و حضور در صحنه جواناني است كه از نسل امام خميني (ره) تا امام خامنه اي (مدظله العالي) است كه راه تجاوز و تعدي را بر هر دشمن كور دل زياده طلبي خواهد بست و اذان شهامت و رشادت اين امت را بر گوش جهانيان و نسل هاي آينده خواهد رساند.

 



در آستانه مذاكرات بغداد
بسته هاي سوخت صفحه اي ساخت داخل تحويل راكتور تحقيقاتي تهران شد

در آستانه گفت وگو هاي بغداد، 2 بسته سوخت صفحه اي استاندارد توليدي داخل پس از انجام آزمايش هاي نهايي در اختيار راكتور تحقيقاتي تهران قرار گرفت.
به گزارش سازمان انرژي اتمي ايران، متخصصان سازمان انرژي اتمي ايران در جديدترين تلاش خود موفق شدند 2بسته سوخت صفحه اي استاندارد توليدي داخل را پس از انجام آزمايش هاي نهايي در اختيار راكتور تحقيقاتي تهران قرار دهند.
در پي اين اقدام ارزشمند و در استمرار فعاليت راكتور تهران يكي از 2بسته سوخت تحويل شده به منظور انجام آزمايش عملكردي پس از انجام آزمايش هاي ابتدايي و اندازه گيري جرم و موقعيت بحراني در قلب اين راكتور قرار گرفت.
اين روند با هدف تامين كامل سوخت راكتور تحقيقاتي تهران جهت ادامه توليد راديوداروها و راديوايزوتوپ هاي صنعتي با تحويل ماهيانه 2 بسته سوخت ادامه خواهد يافت.
گفتني است ،پيش از اين در اسفند ماه 90 بسته سوخت كنترلي ساخت داخل آزمون هاي لازم را با موفقيت پشت سر گذاشته بود.

 



در همايش تجليل از اسطوره هاي ارتش مطرح شد
ارتش با اشاره امام خامنه اي پاسخي كوبنده به تهديدات دشمن مي دهد

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز ارتش آماده است با اشاره به فرمان امام خامنه اي پاسخ هرگونه تهديد احتمالي دشمنان را به صورت كوبنده و برق آسا بدهد.
حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم در پنجمين همايش تجليل از اسطوره هاي ارتش كه صبح روز سه شنبه در سالن كوثر برگزار شد، گفت: تاريخ 8 سال دفاع مقدس ما پر است از مردمي كه با رشادت و غيرت سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاي مادي گراي جهان معنويت را با زيباترين جلوه هاي ايثار و گذشت نمايان كردند.
وي افزود: تجليل از پيشكسوتان دفاع مقدس تجليل از عشق، مردانگي، گذشت و فداكاري است و اين حركت در جهت ترويج فرهنگ دفاع مقدس در بين جوانان ايران اسلامي است.
آل هاشم ادامه داد: لشكر 92 زرهي نيروي زميني ارتش و رزمندگان گردان 283 مصداق جمعي از اسطوره هاي گرانقدر والاتباري است كه در اين همايش از آنها تجليل مي شود.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنانش تاكيد كرد: امروز ارتش برخوردار از تجهيزات بومي و دفاعي است و با حضور رزمندگان ولايت مدار، دلير و شجاع آماده است كه با اشاره و فرمان ولي امر خود امام خامنه اي پاسخ هرگونه تهديد احتمالي دشمنان را كوبنده و برق آسا بدهد.
وي افزود: به ملت ايران اطمينان مي دهيم كه امروز هم ارتش جمهوري اسلامي، سپاه قهرمان و بسيج غيرتمند مملو از اسطوره هايي است كه سر از پاي براي جانفشاني در راه اعتلاي ايران اسلامي و حفظ و حراست از مرزهاي كشور عزيزمان نمي شناسند.
آل هاشم در پايان اظهار داشت: دشمنان بايد بدانند ارتش به همراه ساير نيروهاي مسلح يك لحظه از آرمان هاي بلند امام راحل فاصله نخواهد گرفت و با وحدت و همدلي در كنار مردم و گوش به امر مقتداي خود خواهد بود.
پنجمين همايش تجليل از اسطوره هاي ارتش و گردان 283 لشكر 92 زرهي نيروي زميني ارتش به مناسبت سالروز سوم خرداد آزادسازي خرمشهر روز سه شنبه در سالن كوثر برگزار شد.
در اين همايش، امير عبدالرحيم موسوي جانشين فرمانده كل ارتش، اميراحمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش، اميرحسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش، حجت الاسلام آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، امير محمودي معاون اجرايي ارتش، امير عزتي معاون هماهنگي كننده وزارت دفاع، حجت الاسلام شيرازي مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي قدس سپاه، حجت الاسلام واحدي، امير بقايي، امير حيدري و جمعي از پيشكسوتان نيروي زميني ارتش حضور داشتند.
در اين مراسم، همچنين امير ناصر آراسته سخناني در خصوص عملكرد گردان 283 لشكر 92 زرهي نزاجا ايراد كرد.
گفتني است، در پايان اين مراسم از پيشكسوتان گردان 283 و ديگر يگان هاي ارتش كه در آزادسازي خرمشهر حضور داشتند، تجليل به عمل آمد.

 



آيت الله مصباح يزدي: پاك سازي دانشگاه ها از علوم غربي ناشي از وظيفه ديني و حس حقيقت جويي ماست

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني با بيان اينكه موضع گيري ما در مقابل علوم غربي به خاطر نقص ها و كمبودهاي موجود در اين علوم است، گفت: وظيفه ديني و حس حقيقت جويي ما مي گويد، بايد با اين كژي ها براي يافتن حقايق مبارزه كنيم.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي روز سه شنبه در نخستين كنگره بين المللي علوم انساني اسلامي كه در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزار شد، با اشاره به اينكه هرگاه سخن از علوم سكولار برده مي شود، بايد هم علوم اسلامي و هم علوم سكولار تعريف شود، گفت: تمامي علوم از لحاظ علم بودن براي ما محترم است و اسلام به مسلمانان تاكيد كرده كه علم را حتي در دورترين سرزمين ها بياموزيد.
وي ادامه داد: ما اگر در مقابل علوم غربي موضع گيري داريم و خواستار آن هستيم كه دانشگاه هاي خود را از علوم غربي پاك سازي كنيم به خاطر نقص ها و كمبودهايي است كه در علوم غربي وجود دارد.
عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد: وظيفه ديني و حس حقيقت جويي ما مي گويد بايد با اين كژي ها مبارزه كنيم تا حقايق دقيق تري را به دست آوريم.
وي تاكيد كرد: آموزه هاي اسلامي دانشمندان اسلامي را به گونه اي تربيت مي كند كه مي تواند از اين كژي ها بركنار بماند و از اين جهت ما امروز روشي كه در غرب براي دستيابي به علوم وجود دارد را روش ناقصي مي دانيم و در مقابل آن روش هاي جايگزيني را معرفي مي كنيم كه بتواند در مقابل اين كژي ها ايستادگي كند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به عمده ترين كاستي هاي علوم غربي عنوان كرد: عامل كاستي ها در علوم غربي از وقتي به وجود آمد كه كساني مدعي شدند علم حقيقي تنها چيزي است كه با روش حسي و تجربه به وجود آمده باشد و با اين تعريف ساير معارف بشري از قبيل فلسفه و اخلاق را از حوزه علوم خارج كردند و پيروي از آن را سليقه اي شمردند.
وي در ادامه با بيان اينكه حوزه هاي معرفتي چه در اصطلاح غرب و چه در فلسفه و اخلاق همه قابل تبيين و اثبات هستند و هر كدام براي خود شيوه خاصي دارند، بيان كرد: روش غرب به اين معنا است كه چيزهايي را كه با حواس ظاهري درك مي كند و شرايط تحقق پديده ها را كنترل و نظريه ها كه به دست آورده، آن را به ساير موارد مشابه تعميم دهد.
نماينده مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: از لحاظ معرفت شناسي ادراكات حسي بسيار قابل مناقشه هستند و نتيجه قطعي از آنها بعيد است به دست آيد.
وي در ادامه تاكيد كرد: تحول در علوم انساني در اين است كه ابتدا معرفت شناسي را مورد توجه قرار داده و سپس وارد مباحث متافيزيك شده و سپس به مباحث انسان شناسي وارد شويم كه هر يك از اين موارد مقدمه ورود به مباحث ديگر است.
آيت الله مصباح يزدي بيان كرد: توجه به مباحث معرفتي و بعد روحي و معنوي انسان و مباحث متافيزيكي از جمله مسائلي است كه در اسلامي كردن علوم بايد بدان توجه شود.

 



معاريو: تحريم هاي جديد سياست هسته اي ايران را تغيير نداد

يك روزنامه صهيونيستي با اشاره به مذاكرات هسته اي بغداد، نمايندگان ايران در مذاكره را توانمندتر از طرف غربي دانست و اذعان كرد كه تحريم هاي جديد، سياست هسته اي ايران را تغيير نداد.
روزنامه صهيونيستي معاريو ديروز در مقاله اي به موضوع مذاكرات هسته اي 1+5 با ايران پرداخت كه قرار است فردا در بغداد پايتخت عراق برگزار شود.
«ايتان جلبوع» رئيس مركز رسانه اي دانشگاه بارايلان و كارشناس مسائل آمريكا در اين مقاله ابراز عقيده كرد كه «غرب برگ هاي بهتري در مقايسه با گذشته در دست دارد ولي بايد بتواند قدرت چانه زني و مانور ايران را كنترل كند».
معاريو در ادامه به قلم جلبوع نوشت: غرب انتظار بالايي از دور آتي مذاكره با ايران دارد كه قرار است فردا در بغداد آغاز شود. مذاكرات، دو ماه گذشته در استانبول از سر گرفته شد و طرفين فضا را مثبت خواندند و از پيشرفت [مذاكرات] سخن گفتند. وزير خارجه اتحاديه اروپا، نماينده غرب خانم اشتون در ظاهر خيلي از موضع جديد ايران تمجيد كرد.
اين روزنامه انتخاب بغداد از جانب ايران براي مكان دور دوم مذاكره با غرب را نشانه كنترل ايران بر مذاكرات دانست و نوشت: بغداد خشن، پس زمينه نامناسبي براي مذاكرات بين المللي است اما اقدام ايران در انتخاب آن، نشانه قصد ايران (بزرگ ترين عامل تاثيرگذار بر عراق) براي كنترل بر مذاكرات و پيشبرد آن به سويي كه در خدمت منافع هسته اي اش باشد، است.
معاريو در ادامه به وجود شكاف ميان ايران و غرب اشاره كرد و نوشت: ميان غرب و ايران هنوز شكاف هاي وسيعي درباره شروط مذاكره و نه فقط نتايج آن، وجود دارد. ايران از غرب مي خواهد كه تحريم ها را در ابتدا بردارد و غرب نيز از ايران مي خواهد كه غني سازي اورانيوم را متوقف كند و به بازرسان آژانس اجازه دهد كه مطمئن شوند ايران به تعهداتش عمل مي كند. غرب خواستار مذاكرات سريع است و ايران دنبال وقت بيشتر است.
معاريو اذعان كرد: تحريم هاي جديد سياست هسته اي ايران را تغيير نداد... نمايندگان ايران مي دانند چگونه مذاكرات را بسيار بهتر از خانم اشتون [و نمايندگان غرب] پيش ببرند.
اين روزنامه افزود: در همه نشست ها براي مذاكرات قبلي، ايراني ها موفق شدند نمايندگان غرب را گمراه كنند. علاوه بر اين، در اول ژوئن قرار است اتحاديه اروپا تحريم هاي شديدتري عليه نفت ايران اعمال كند و سران ايران زمان زيادي ندارند. غرب امروز برگ هاي بهتري در مقايسه با قبل دارد ولي بايد بتواند قدرت چانه زني و مانور ايران را محدود كند

 



هاآرتص: غرب قدرت نابود كردن توانمندي هسته اي ايران را ندارد

يك روزنامه صهيونيستي با بيان اينكه اسرائيل حق ندارد به تلاش هاي جهاني در نشست بغداد آسيب بزند تاكيد كرد كه غربي ها تمايل يا قدرت نابود كردن توانمندي هسته اي ايران را ندارند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص، سرمقاله ديروز خود را به نشست گروه 1+5 با ايران در بغداد اختصاص داد كه قرار است امروز در پايتخت عراق برگزار شود.
اين روزنامه بي اعتمادي ميان ايران و جبهه غربي را بي اعتمادي تاريخي خواند و نوشت: نوعي خوش بيني و نوعي بي اعتمادي تاريخي نشست فردا در بغداد را همراهي مي كند. اين نشست سرنوشت ساز است كه ايران و گروه 1+5 هر كدام تلاش خود را در آن به كار گرفته اند تا ريشه بحراني را كه بيش از مسائل ديگر قابليت انفجار دارد، بكنند.
هاآرتص در ادامه صراحتا از ناتواني ايستادگي غرب در مقابل توان هسته اي ايران سخن گفت و نوشت: نوعي اجماع دوگانه ميان كشورهاي غربي وجود دارد؛ نخست اينكه به ايران اجازه داده نشود كه به سلاح اتمي برسد اما از سويي ديگر اين كشورها تمايل يا قدرت نابودي توانايي هايي هسته اي ايران را ندارند. اين نشست فقط بخشي از خواسته هاي اسرائيل را حداقل طبق آنچه سران آن اعلام كردند كه قدرتش را دارند، بر آورده مي كند.
اين روزنامه اختلافات كشورهاي غربي بخصوص روسيه و چين دو عضو دائم شوراي امنيت با اسرائيل را نيز مطرح كرد و نوشت: اختلاف با اسرائيل فقط درباره قدرت نيست بلكه درباره استنكاف كشورهاي غربي در كنار روسيه و چين درباره واگذاري راهبرد جهاني به اسرائيل نيز هست تا اسرائيل حقايقي را مقابل چشمان آنان قرار دهد كه مجبور شوند [همه شان] با نتايج آن مقابله كنند نه فقط اسرائيل. تا حد زيادي نشست بغداد، فقط براي متوقف كردن تهديد هسته اي ايران نيست بلكه براي متوقف كردن تهديد راهبردي اسرائيل هم هست.
هاآرتص به نتيجه احتمالي نشست بغداد هم اشاره كرد و با بيان اين ادعا كه ايران داراي اهداف نظامي در برنامه هسته اي است -چيزي كه ايران هميشه قويا رد كرده و گزارش هاي آژانس آن را تاييد كرده- نوشت: بهتر است اين را هم در نظر داشت كه هيچ يك از طرف ها[ي مذاكره] در بغداد به همه خواسته هاي خود نمي رسند. پايان دادن به بحران، توقف غني سازي قبل از رسيدن به سطح نظامي و منع توليد سلاح اتمي -البته اگر ايران اصلا اينها را بپذيرد- به نشست هاي زيادي نياز دارد.
اين روزنامه پرتيراژ صهيونيستي در ادامه راهكار ديپلماتيك را بر راهكارهاي ديگر ترجيح داد و با تاييد راه ديپلماتيك نوشت: در كنار راهكار نظامي اسرائيل يا جهان، بايد تلاش ديپلماتيك را تاييد كرد و اجازه داد تا كانال هاي غيرخشونت آميز باز شود و براي آن آرزوي موفقيت كرد. اسرائيل كه موفق شد دنيا را عليه ايران بسيج كند، حق ندارد كه به اين تلاش جهاني كه در ضمن امور ديگر در جريان است، يا شايد اساسا براي دفاع از اسرائيل باشد، صدمه بزند.
مذاكره يك روزه 1+5 با ايران فردا 3 خرداد (23 مي 2012) در بغداد پايتخت عراق برگزار مي شود. نشست قبل نيز شنبه 26 ارديبهشت (14 آوريل) در استانبول تركيه برگزار شد.

 



پيكر پدر 3 شهيد در كنار فرزندانش آرام گرفت

پيكر پاك حاج غلامحسن يوسفي پدر سه شهيد با حضور مردم، استاندار گيلان و ديگر مسئولان در رشت تشييع و در كنار فرزندانش به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حاج غلامحسن يوسفي پدر سه شهيد سرافراز ايران اسلامي، در سفر هيئت دولت به استان نشان ملي ايثار را از طرف احمدي نژاد دريافت كرده بود.همچنين رهبر معظم انقلاب در سفر خودشان به گيلان با حضور در منزل پدر شهيدان قدرت الله، محمود و محمد يوسفي از وي دلجويي كرده بودند.
پيكر پدر ابوالشهدا صبح ديروز از ميدان شهرداري رشت به طرف پيربازار اين شهر تشييع و در كنار فرزندان شهيدش به خاك سپرده شد.

 



با اجراي يك طرح ابتكاري
يك ميليارد و 600 ميليون ريال در شركت نفت و گاز صرفه جويي شد

با ساخت دو دستگاه پنل راه انداز برق كارخانه هاي نمك زدايي در شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، علاوه بر جلوگيري از كاهش توليد، يك ميليارد و 600 ميليون ريال صرفه جويي شد.
به گزارش ايرنا، رئيس اداره نگهداري و تعميرات شركت بهره برداري نفت وگاز كارون، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه پنل هاي برق راه انداز كمپرسوري هاي هوا در كارخانه نمك زدايي شماره 3 اهواز قديمي بود و پاسخگوي نيازهاي كنوني اين كارخانه نبود، طرح تعويض اين پنل ها در دستور كار قرار گرفت اما به دليل ارائه قيمت پايه 980 ميليارد ريالي توسط پيمانكار، كاركنان بخش غرب تعميرات شركت بهره برداري نفت و گاز كارون در طرحي كه خارج از چارچوب وظايف آنها قرار داشت، اقدام به ساخت اين پنل ها و نصب آن در كارخانه نمك زدايي كردند.
«عبدالعلي رادفرد افزود: تابلوهاي جديد از لحاظ ايمني و سهولت در انجام كارهاي تعميراتي بهتر از نمونه هاي خارجي موجود در كارخانه كار مي كنند و بهينه سازي سيستم را نيز به دنبال داشته اند.
وي گفت: كليه تجهيزات لازم براي ساخت اين دستگاه ها از بازارهاي داخلي استان خوزستان تامين شده است.
رادفرد در پايان گفت: در حال حاضر يك دستگاه از پنل هاي ساخته شده در كارخانه نمك زدايي شماره 3 اهواز نصب و راه اندازي شده است و يك دستگاه ديگر نيز جهت نصب در كارخانه نمك زدايي شماره 2 اهواز در دست ساخت قرار دارد.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» گفت: اين ابتكار متخصصان شركت بهره برداري نفت و گاز كارون با معنا و مفهوم شعار امسال برابري مي كند. شركت بهره برداري نفت و گاز كارون از شركت هاي تابعه شركت ملي مناطق نفت خيز است كه روزانه يك ميليون بشكه نفت را از ميدان هاي نفتي اهواز، آبتيمور، منصوري، رامين و دارخوين توليد مي كند.

 



مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور:نرخ آب گران مي شود

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: در اجراي مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها تعرفه آب افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد سيدمهدي ثمره هاشمي شامگاه دوشنبه در حاشيه افتتاح همزمان دو طرح تله متري در لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد از افزايش قيمت آب در مرحله دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد و گفت: در اين مرحله تعرفه آب حدود 400 تومان براي هر متر مكعب پيش بيني شده است، البته اين نظر ماست و بايد منتظر تصميم رئيس جمهور باشيم.
وي از افزايش تعرفه حامل هاي انرژي در مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها خبر داد و گفت: در حال حاضر بيش از 460 طرح آب رساني و فاضلاب شامل 230 طرح آبرساني و به همين ميزان طرح فاضلاب در كشور در دست اجراست.
ثمره هاشمي افزود: تعداد طرح هايي كه امسال در كشور به بهره برداري مي رسند، 35 طرح فاضلاب و 27 تا 30 طرح آبرساني است.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: احداث نزديك به يك هزار طرح آبرساني و مجتمع هاي روستايي را در سطح كشور در دست اجرا داريم.
وي افزود: براي تكميل اين طرح ها 200 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است كه بودجه پيشنهادي امسال حدود 30 هزار ميليارد ريال است. وي درصد پوشش فاضلاب خرم آباد را بيش از 90درصد عنوان كرد.
براساس اين گزارش عمليات اجرايي تصفيه خانه شهر نورآباد مركز شهرستان دلفان با حضور مشاور وزير نيرو آغاز شد.
تصفيه خانه فاضلاب شهر نورآباد در دو مدول با هدف دفع و تصفيه فاضلاب شهر مزبور با ظرفيت 18 هزار متر مكعب در روز و براي جمعيت شهري 85 هزار نفر طراحي شده است.
اين تصفيه خانه در زميني به مساحت 7 هكتار و با پيشرفته ترين تجهيزات احداث مي شود و سيستم فرآيندي آن براساس استانداردهاي اروپايي پيش بيني شده است و براي اجراي آن 125 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است و ظرف مدت 3 سال ساخته مي شود. به گزارش ايرنا، ثمره هاشمي در سفر به خرم آباد و پلدختر سامانه تله متري و تله كنترل فاز يك تاسيسات آب و فاضلاب اين شهرها را به بهره برداري رساند. اجرا و بهره برداري از اين طرح بيش از دو سال به طول انجاميد. مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در اين مراسم گفت: اجراي موفق طرح هاي تله متري در كشور موجب صرفه جويي در مصرف و همچنين كاهش هزينه هاي آب نيروي انساني و مصرفي و پيشرفت طرح ها شده است.

 



شركت هاي آبفاي كشور در آب منطقه اي ادغام مي شوند

مدير كل دفتر بهبود بهره وري و اقتصاد آب و آبفاي وزارت نيرو از ادغام تمام شركتهاي آبفاي كشور در شركتهاي آب منطقه اي تا پايان سال جاري خبر داد.
محمدرضا شمسايي روز سه شنبه در بيستمين كارگاه آموزشي بررسي مسائل مالي شركتهاي تابعه شركت مديريت منابع آب ايران كه به ميزباني كرمانشاه برگزار شد افزود: تا كمتر از چند ماه آينده همه شركتهاي آب و فاضلاب روستايي نيز منحل خواهد شد.
وي ادامه داد: شركتهاي آبفاي روستايي كشور در شركتهاي آبفاي شهري ادغام خواهند شد و در نهايت اين شركتها نيز در شركتهاي آب منطقه اي ادغام مي شوند.
وي نبود سيستم قيمت گذاري واقعي براي هر متر مكعب آب را يكي از نقايص موجود خواند و ضمن اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: براساس اين قانون، قرار است سيستم جديد ارزيابي هر متر مكعب آب در حوزه هاي كشاورزي، صنعت، خدمات، معدن و تعيين شود كه اين اقدام از سال 91 با پياده سازي سيستم ذيربط در دستوركار قرار گرفته است.
مدير كل دفتر بهبود بهره وري و اقتصاد آب و آبفاي وزارت نيرو از قيمت گذاري هر متر مكعب آب در سامانه جديد و براساس قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه كشاورزي براساس «دشت» و در حوزه استانها براساس هر شهر و روستاهاي تابعه آن خبر داد.

 



دعوت آيت الله صافي گلپايگاني از هيئت هاي مذهبي براي شركت در سالروز شهادت امام هادي(ع)

سرويس شهرستانها-
آيت الله صافي گلپايگاني از عموم ملت مسلمان ايران و دوستداران اهل بيت«ع» و هيئت هاي مذهبي براي شركت با شكوه و يكپارچه در مراسم سوگواري و دسته هاي سينه زني، در سالروز شهادت جانگداز حضرت امام هادي عليه السلام دعوت كرد.
آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار تعدادي از اساتيد و طلاب حوزه علميه قم، با اشاره به نقشه هاي دشمنان اسلام از زمان امامت حضرت امام هادي«ع»- كه ايشان را به سامرا برده، و محبوس و تحت نظر قرار داده بودند- تا به امروز كه به ساحت مقدس آن حضرت، جسارت ها مي نمايند، اظهار داشت: جاهلان و شيطان صفتان هرگز نخواهند توانست نور آفتاب هدايت ائمه معصومين «ع» را خاموش كنند و خلاف ميل آنان، روز به روز بر محبت و ولايت مردم نسبت به اهل بيت«ع» افزوده مي شود.
اين مرجع تقليد افزود: زيارت جامعه كبيره، و نيز زيارت اميرالمومنين«ع» در روز مبارك عيدسعيدغدير- كه از حضرت امام هادي«ع» وارد شده است- رمز بقاي تشيع در سايه الطاف و عنايات ولايت و امامت است. وي در ادامه گفت: وظيفه دوستداران اين امام معصوم در اين زمان اين است كه در روز سوم ماه رجب المرجب كه از ايام الله و روز شهادت آن بزرگوار است، به خيابان ها آمده، و با عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت بقيه الله الاعظم «ارواح العالمين له الفداء»، رشد ديني و شعور مذهبي، و نيز بالاترين درجه دوستي خود را به حضرات ائمه معصومين«ع» نشان دهند، و به دنيا اعلام كنند كه هرگز دست از توسل به آن حجت هاي خداوند متعال برنداشته، و با ايثار جان و مال خود در راه آن عزيزان، اهداف والاي تشيع را ياري خواهند كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

در واكنش به حكم ديوان عدالت؛
وزارت ارشاد: انحلال خانه سينما به قوت خود باقي است
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد كه صدور دستور انحلال خانه سينما تا اعلام قطعي نظر هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي و هنري به قوت خود باقي است.
در پي انتشار اخباري دال بر ايراد ديوان عدالت اداري به صدور دستور انحلال خانه سينما، دبير هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به طور رسمي اعلام كرد: در صورت وصول ابلاغ رسمي قضايي، اين هيئت در اولين فرصت نسبت به تشكيل جلسه هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي اقدام مي كند و طرح ايراد وارده را بررسي مي نمايد.
خانه سينما سال گذشته به دليل تخلفات عديده از جمله عدم ثبت قانوني و تغيير خودسرانه اساسنامه با حكم انحلال روبرو شد. از اين رو حكم انحلال، كاملا قانوني توصيف مي شود.
حمايت از مستندسازان بي بي سي، برگزاري حمايت از مجرمان ضدامنيتي، از عملكردهاي سوء و مشكوك اعضاي هيئت مديره خانه سينما به شمار مي آيد.
بسياري از اهالي سينما، آمادگي خود را براي ساماندهي در قالب صنوف سينمايي اعلام كردند.
بي بي سي: چرا ملت ايران همجنس گراها را دوست ندارند؟!
بي بي سي در دفاع از همجنس گراها ملت ايران را به دليل بيزاري از همجنس گرايي مورد اعتراض قرار داد.
شبكه بي بي سي با پخش يك فيلم مستند به بهانه روز «مبارزه با همجنس گراستيزي» كه از زندگي يك همجنس گراي پناهنده به تركيه ساخته شده، مشكل اصلي همجنس گراها رادر ايران، فشار افكار عمومي معرفي كرد.
در بخشي از اين مستند همراه با نشان دادن تصويري از يك مسجد گفته هاي اين همجنس گرا را در رابطه با واكنش منفي مردم ايران در مقابل همجنس گراها پخش مي شود.
وي با لحن رقت انگيزي به اينكه مردم به كسي كه خودش را شبيه زنها آرايش كند روي خوش نشان نمي دهند اعتراض مي كند.
در قسمت ديگري از فيلم اين همجنس گرا به پارچه سبزي در خانه اش اشاره مي كند و مي گويد: اين پارچه را براي استفاده در راهپيمايي هاي جنبش سبز خريداري كرده بودم.
در اين فيلم بي بي سي در موضوع همجنس گراها در ايران صرفا دولت را مورد انتقاد قرار نمي دهد بلكه با اعتراض به مردم قصد دارد فشار افكار عمومي را نسبت به همجنس گراها تعديل كند.
دولت هاي غربي قصد دارند با تبليغات گسترده رفتار و روابط همجنس گراها را در كشورهاي اسلامي عادي جلوه دهند. برگزاري رژه همجنس بازان همزمان با مسابقه يورو ويژن در كشور اسلامي آذربايجان نيز در ادامه همين سياست نظام سلطه است.
تحسين فيلم هاي صهيونيستي و ضداسلامي
در راديو نمايش
شبكه راديويي نمايش در يكي از برنامه هاي خود به تحسين چند فيلم صهيونيستي و ضداسلامي پرداخت!
به گزارش خبرنگار كيهان، در شرايطي كه اغلب توجهات و حساسيت ها متوجه سيما است، شبكه هاي متعدد راديويي با حداقل نظارت و كنترل، گاهي هر مقوله و موضوع منافي واقعيات و ارزش ها و اصول نظام را تبليغ و ترويج مي كنند. به عنوان مثال، راه اندازي و فعال شدن شبكه راديويي نمايش كه اقدامي پسنديده است، در قالب برخي برنامه ها مبادرت به ستايش از آثاري مي كند كه اساسا عليه مباني و اعتقادات مسلمانان ياله ايدئولوژي هاي صهيونيستي ساخته شده اند. در همين رابطه، در برنامه اي با عنوان «استوديو هشت» روز يكشنبه 31 ارديبهشت، مجري برنامه با عبارات اغراق آميزي از فيلم «پيانيست» تعريف و تمجيد كرده و شنوندگان خود را به تماشاي اين فيلم ترغيب مي كرد. البته كار فقط به همين فيلم ختم نشد، بلكه اين برنامه فيلم هايي از قبيل «جن گير» و بسياري از فيلم هايي كه در ايران قابل نمايش نيستند و تنها از طريق شبكه هاي توزيع غيرقانوني به دست مي آيند را توصيه كرد! اين در حالي است كه فيلم «پيانيست» يك اثر تبليغاتي صهيونيستي و در جهت ترويج افسانه دروغين هولوكاست محسوب مي شود و فيلم «جن گير» نيز از جمله آثار ضداسلامي تاريخ سينما است.
دهه خط امام با حضور هنرمندان برگزار مي شود
مجموعه برنامه هاي «دهه خط امام» به مناسبت فرا رسيدن سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در تالار عمار برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مجموعه برنامه ها شخصيت هايي چون حجت الاسلام عليرضا پناهيان، نادر طالب زاده، وحيد جليلي، عزت الله مطهري (عزت شاهي) و... سخنراني مي كنند. در برنامه «دهه خط امام» همچنين نمايشگاه آثار هنري و آئين هاي ديگري نيز برگزار مي شود. دهه خط امام از سوم تا سيزدهم خرداد جاري، توسط قرارگاه عمار و نشريه راه در تالار عمار واقع در خيابان 16 آذر، نبش كوچه نصرت برگزار مي گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14