(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3 خرداد 1391 - شماره 20216

حديث دشت عشق
سرخپوشان با خاطره اي خوش فصل را به پايان مي رسانند؟
پرسپوليس- الاتحاد يك گام تا صعود
اخبار كوتاه از فوتبال
تبعات تغيير و تحولات بدون برنامه در فدراسيون ها انصراف قايقران كشورمان از حضور در المپيك لندن
بيانيه پر از كنايه كميته ملي المپيك براي وزير ورزش
رؤساي فدراسيون ها را بركنار نكنيد؛ ما خودمان استعفا مي دهيم !
بچيروويچ آزادي عمل دارد مشحون: آدم كوچكي نيستم كه در كار سرمربي دخالت كنم
دعوت مجدد معصومي به تيم ملي كشتي آزاد
قطعي شدن سفر المپيكي هاي تكواندو به كره جنوبي
مشعل المپيك خاموش شد!
برگزاري مسابقات وزنه برداري ارتش كشور در همدان
با حضور در دوي صحرانوردي ماراتن قهرماني جهان دونده پيشكسوت مازندراني در سوئيس طلا گرفت



حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي بسيجي شهيد «سيدقاسم ميري»
عاقبت عاقبت سرخ نصيبت گرديد
15 خرداد سال 1344 در ورامين متولد شد
دوران مدرسه را با شتاب گذراند و در سن 14 سالگي در قيام 10 دي مردم ورامين حضور داشت كه مورد خشم مدير مدرسه قرار گرفت و از مدرسه اخراج شد ولي چون تعداد دانش آموزاني كه در تظاهرات شركت كرده بودند به بيش از 30 نفر رسيد خشم مدير فروكش كرد و همه را بخشيد.
در سن 14 سالگي ضمن حضور در مدرسه، حضور در ورزشگاه را مكان دوم قرارداد و در طول 3 سال يكي از ورزشكاران تيزهوش و گل زن تيم شد.
با اينكه در خانواده اي متمكن زندگي مي كرد ولي از سادگي خاصي برخوردار بود.
در وصيت نامه اش مي گويد: از برادرانم ميخواهم بيش از پيش در سنگر مدارس درس بخوانند و بعد از من اسلحه ام را گرم نگه دارند. شهيد «سيدقاسم ميري» عاقبت پس از مدتها حضور در جبهه در 5/8/1366 در منطقه عملياتي ژاژيله با اصابت تركش به شهادت رسيد.

 



سرخپوشان با خاطره اي خوش فصل را به پايان مي رسانند؟
پرسپوليس- الاتحاد يك گام تا صعود

مأموريت دشوار پرسپوليس در مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا امشب با ديدار مقابل الاتحاد عربستان در ورزشگاه ملك عبدالله جده دنبال مي شود، مأموريتي كه فرجام آن در تعيين سرنوشت بسياري از سرخپوشان تأثيرگذار خواهد بود.
پرسپوليس به معناي كامل كلمه كفر نعمت كرد. تيمي كه مي توانست با صدرنشين گروه D مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا در مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها ميزبان تيم متوسط بني ياس امارات باشد و به راحتي به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كند، اين فرصت را خيلي آسان از دست داد تا در اين مرحله به ديدار الاتحاد عربستان برود، آنهم در خانه حريف، در ورزشگاه جهنمي «ملك عبدالله» جده.
حسرت پرسپوليسي ها!
بدون شك وقتي بازيكنان پرسپوليس زير فشار حريف عربستاني قرار مي گيرد، در جو سنگين ورزشگاه ملك عبدالله بازي مي كند و با حريفي قدرتمند كه حمايت تام و تمام تماشاگرانش را به همراه دارد، بازي مي كند، حسرت گذشته را خواهند خورد. حسرت اينكه چرا فقط 2 دقيقه مقابل الغرافه قطر كم آورد و بازي برده را مساوي تمام كرد، چرا مقابل الهلال عربستان بدترين بازي فصل خود را انجام داد و باخت، چرا در گروه خود دوم شد و...
تيمي كه بيش از 40 قهرماني دارد
پرسپوليسي ها حالا براي رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا بايد با يكي از پرافتخارترين تيم هاي آسيا كه 32 هزار تماشاگر را يكرنگ و يكصدا به همراه دارد، بجنگند. حريف آنها تيم الاتحاد عربستان است، تيمي كه در كارنامه اش بيش از 40 قهرماني در جام هاي مختلف ديده مي شود، بارها در آسيا درخشيده و قهرمان شده است، از بزرگان فوتبال عربستان است و تيمي هميشه مدعي.
اين تيم كه در مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به همراه تيم الجزيره امارات عنوان بهترين تيم را كسب كرده است، به عنوان صدرنشين گروه B بالاتر از بني ياس امارات، پاختاكور ازبكستان و العربي قطر به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا گام نهاده و حالا اين فرصت را دارد تا با پيروزي در يك ديدار خانگي مقابل پرسپوليس به جمع هشت تيم برتر آسيا برسد.
پايان فصل كذايي!
فصل كذايي پرسپوليس امشب تمام مي شود. ضعيف ترين فصل. فصلي كه در آن پرسپوليس به هر آنچه ناكامي بود، رسيد. دوازدهمي در ليگ برتر، حذف از جام حذفي، شكست هاي پي درپي در دربي، سقوط و زوال سرمايه هاي باشگاه و... شايد بخشي از كارنامه ضعيف پرسپوليس باشد. اين فصل سياه فردا شب تمام مي شود، شايد با يك پيروزي بزرگ و شايد هم يك شكست تلخ ديگر. تقدير اين بود كه پرسپوليس فصل سياه رابا دشوارترين بازي خود به اتمام برساند، بازي مرگ و زندگي، مسابقه اي حتي دشوارتر از رويارويي با الهلال.
مسابقه سرنوشت ساز
فصل فوتبالي 91-90 امشب براي پرسپوليس به اتمام مي رسد. شايد در يكي از همين روزها مشخص شود كه چه بازيكناني با پرسپوليس 92-91 خواهند بود و چه كساني خواهند رفت. بازي امشب در اصل نقطه پايان «پرسپوليس خسته» و شروع تيمي نو خواهد بود. در اين بين جدايي خيلي ها از پرسپوليسي ها قابل پيش بيني است، آنهايي كه مي روند تا پرسپوليس جان بگيرد. بدون شك بازي امشب كه از ساعت 40/22 شروع مي شود خيلي از معادلات را حل و فصل مي كند و شايد در پايان آن سرنوشت بعضي از سرخ ها به گونه اي ديگر ترسيم شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز مذاكرات پرسپوليس و كريمي براي تمديد قرارداد
مسئولان باشگاه پرسپوليس با علي كريمي براي تمديد قرارداد وارد مذاكره شدند. محمد رويانيان در سفر به امارات و عربستان برنامه ريزي براي فصل آينده را نيز مدنظر قرار داد. از همين رو مديرعامل باشگاه پرسپوليس با علي كريمي براي تمديد قرارداد وارد مذاكره شد. گفته مي شود توافقات اوليه نيز انجام شده است.
عنايتي به جاي استقلال سر از كرمان درآورد
غلامرضا عنايتي با ثبت قراردادي يك ساله به مس كرمان پيوست. مهاجم سابق صبا در گفت وگوي كوتاهي اين خبر را تاييد كرد. عنايتي فصل گذشته به عنوان مهاجم صباي قم بازي مي كرد و تا هفته هاي آخر از كانديداي كسب عنوان آقاي گلي بود. او در پايان فصل با به ثمر رساندن 18 گل عنوان سومي بهترين گلزنان ليگ در فصل يازدهم را كسب كرد. پيش تر خبرهايي درباره احتمال بازگشت عنايتي به استقلال مطرح شده بود.
همه چيز در خصوص دو رگه جديد تيم ملي
اميد نظري جديدترين بازيكن ايراني ساكن اروپا است كه توجه كارلوس كي روش را به خود جلب كرده و قرار است در تركيه به اردوي تيم ملي ايران بپيوندد. اميد نظري سال 1991 در شهر مالمو كه سومين شهر بزرگ سوئد است و درجنوب اين كشور واقع شده از پدري ايراني و مادري فيليپيني متولد شد و به همين دليل مي توانست براي تيم هاي ايران، سوئد و فيليپين به ميدان برود. اين بازيكن تاكنون 14 بار براي آنخلهولمز به ميدان رفته و دو بار موفق به گلزني براي اين تيم شده است. نظري در تمام دوران حرفه اي خود تنها 19 بار بازي كرده كه اين موضوع شك و ترديدهاي فراواني را درباره توانايي اين بازيكن و شايستگي او براي دعوت به تيم ملي ايران ايجاد كرده است.
پاداش 4 ميليوني براي استقلالي ها
بازيكنان آبي پوش، پيش از بازي با سپاهان، صبح ديروز ، مبلغ 4 ميليون تومان از سوي مديرعامل باشگاه پاداش دريافت كردند و اين مبلغ به حساب آنها واريز شد.
كوچ مهابادي از لرستان به كرمان
داود مهابادي از گهر دورود خداحافظي كرد. سرمربي تيم فوتبال گهر دورود كه به همراه اين تيم به ليگ برتر صعود كرده با ارسال نامه اي از اين تيم خداحافظي كرد. در اين نامه آمده است: به عرض مي رسانم با عنايت به عدم همدلي و همراهي و فراهم نشدن شرايط براي حضوري حماسي و غرور آفرين تيم محبوب گهرزاگرس در ليگ برتر و عزم راسخ براي فروش امتياز اين تيم و بلاتكليفي محض، در كمال تاسف و تاثر ضمن عذرخواهي و تشكر از محبت بي كران مردم عزيز و غيور اين سرزمين، پايان فعاليت اينجانب داوودمهابادي را در تيم گهر زاگرس اعلام مي دارم. مهابادي روز گذشته با تيم فوتبال مس سرچشمه به توافق رسيد.
جلالي: مدير آكادمي صبا مي شوم نه سرمربي
مجيد جلالي تمايلي به قبول سرمربيگري در تيم فوتبال صباي قم ندارد. وي روز گذشته اظهار داشت: نظر باشگاه اين است كه صبا از نظر فرهنگي و ورزشي در فوتبال دگرگوني ايجاد كند تا اين تيم هم بومي شود و هم از جوانان بهره ببرد. من هم به مسئولان صبا گفتم كه اين كار در كوتاه مدت نشدني است و اگر آن ها بخواهند حاضرم مديريت آكادمي باشگاه را برعهده بگيرم تا آن ها هم فردي ديگري را به عنوان سرمربي انتخاب كنند.
پورخسرواني در فولاد
عباس پورخسرواني بازيكن فصل گذشته تيم شاهين بوشهر با تيم فولادخوزستان قرارداد دو ساله اي ثبت كرد.پيش از اين نيز حسين فركي قرارداد خود را با تيم فولادخوزستان براي يك فصل در هيات فوتبال استان ثبت كرده بود.
قلعه نويي پنج شنبه در تبريز
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي از حضور امير قلعه نويي در روز پنج شنبه در تبريز خبر داد. محمد حسين جعفري درباره اينكه چرا قلعه نويي براي عقد قرارداد به تبريز نرفته است، عنوان كرد: با او صحبت كردم و قرار شد پنج شنبه به تبريز بيايد تا قراردادش تمديد شود. بحث تسويه حساب با وي هم مطرح شد. او 20 درصد از قراردادش باقي مانده است. به قلعه نويي گفتم پنج شنبه به تبريز بيايد تا هم حساب و كتاب كنيم و هم در مورد فصل جديد صحبت كنيم.
تخلف حريف پرسپوليس از قوانين AFC
باشگاه الاتحاد عربستان با عمل نكردن به قوانين AFC هتل سه ستاره اي را براي اسكان كادر فني، بازيكنان و همراهان تيم پرسپوليس در نظر گرفته است. در حالي كه مسئولان باشگاه الاتحاد در گفتگوهايي اعلام كرده اند اقدامات لازم براي اسكان پرسپوليسي ها را انجام داده و مشكلاتي كه به وجود آمده به خاطر ميهمانان زياد اين تيم بوده است اما در عمل مشخص شد آنها براساس قوانين AFC مرتكب تخلف شده اند. طبق قوانين كنفدراسيون فوتبال آسيا تيم ميزبان بايد هتلي پنج و يا در نهايت چهار ستاره را براي اسكان تيم ميهمان در نظر بگيرد اما هتل هالي دي اين كه براي پرسپوليسي ها در نظر گرفته شده سه ستاره است، موضوعي كه روي تابلوي ورودي اين هتل هم كاملا مشخص شده است.

 



تبعات تغيير و تحولات بدون برنامه در فدراسيون ها انصراف قايقران كشورمان از حضور در المپيك لندن

ملي پوش روئينگ ايران پس از تغييرات به وجود آمده در كادر فدراسيون قايقراني از حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن انصراف داد.
پس از تغيير و تحولات رخ داده در فدراسيون قايقراني و بركناري احمد دنيامالي از رياست فدراسيون از سوي وزارت ورزش و جوانان در فاصله حدود 2 ماه مانده به شروع مسابقات المپيك لندن 2012 لندن، محسن شادي، دارنده سهميه المپيك لندن از حضور در اين رقابت ها انصراف داد.
به جاي اينكه روحيه بدهند روحيه مان را تضعيف كردند
محسن شادي درباره انصرافش از حضور در المپيك لندن گفت: با اين شرايط و تغيير و تحولاتي كه پيش آمده ديگر روحيه براي المپيك ندارم با ساير قايقرانان نيز به اين نتيجه رسيديم و به فدراسيون اعلام كرديم كه در المپيك شركت نخواهيم كرد.
ملي پوش روئينگ ايران با بيان اينكه اين اتفاق عادي نيست گفت: در آستانه المپيك وزارت ورزش بايد روحيه بدهد اما روحيه را از ما گرفته است. خودشان مي خواهند ما در المپيك شرك نكنيم كه اين مشكلات را پيش آوردند. 5 سال است كه در قايقراني هستيم و اين فدراسيون هر امكاناتي را در اختيار ما قرار گذاشته و در مشكلات ما را همياري كرده است.

 



بيانيه پر از كنايه كميته ملي المپيك براي وزير ورزش
رؤساي فدراسيون ها را بركنار نكنيد؛ ما خودمان استعفا مي دهيم !

اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك اعلام كردند چنانچه هدف از تغييرات روساي فدراسيون هاي ورزشي اعمال نظر و چينش نيروها در انتخابات آتي اين كميته است، به منظور استقرار آرامش مورد نياز در اين مقطع حساس از مسئوليت خود كنار مي روند تا ورزش كشور بيش از اين دچار خسران نشود.
يكصدمين نشست كميته ملي المپيك صبح ديروز در محل اين كميته برگزار شد. در ابتداي اين نشست بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك پيرو مباحث جلسه قبل و در رابطه با برنامه تقدير از ورزشكاران تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در هتل المپيك پيشنهاداتي را مطرح كرد و در نهايت مصوب شد مبلغ 50 ميليون تومان براي تشويق هر يك از اعضاي رشته هاي ياد شده اختصاص داده شود.
البته نحوه توزيع بصورت ضابطه مند و تحت نظارت دبيركل كميته ملي المپيك و ضمن هماهنگي با رئيس فدراسيون و سرمربيان تيم هاي مزبور تعيين شد تا در مراسم ويژه به مربيان و ورزشكاران اهدا شود.
در ادامه جلسه، اعضاي هيئت اجرايي با توجه به تغييرات وسيعي كه در آستانه المپيك در سطح روساي فدراسيون هاي ورزشي به ويژه فدراسيون هاي المپيكي قايقراني، دوچرخه سواري، شنا، شيرجه و واترپلو در وزارت ورزش و جوانان انجام شده است ابراز نگراني كرده و عنوان داشتند با عنايت به اينكه تنها دو ماه تا آغاز بازي هاي المپيك لندن باقي مانده و طبق ضوابط كميته برگزاري بازي هاي المپيك، امكان تغيير در فهرست اسامي كاروان اعزامي و افزودن اسامي جديد وجود ندارد، به نظر مي رسد تغييرات انجام شده و استمرار آن در رابطه با فدراسيون هاي المپيكي، لطمات جبران ناپذيري بر مديريت رشته هاي ورزشي و به تبع آن بر عملكرد كاروان اعزامي خواهد داشت. در اين صورت زحمات چهار ساله وزارت ورزش و جوانان، كميته ملي المپيك و ساير اركان ورزش كشور تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
در خاتمه اين نشست اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك اعلام كردند از آنجائيكه اين تغييرات بي سابقه در آستانه المپيك برخلاف منافع ملي و رويه هاي بين المللي ارزيابي مي شود و به نظر مي رسد با هدايت بخشي از وزارت ورزش و جوانان و با دلايل مشخص و غيرهمراستا با مصالح ورزش كشور پيگيري مي شود، مقرر شد مراتب به وزير محترم ورزش و جوانان منعكس شود تا ضمن ابقاي مديران ياد شده حداقل تا پايان بازي هاي المپيكي قويا از تغييرات احتمالي بعدي نيز اجتناب شود.
اعضاي هيئت اجرايي همچنين اعلام آمادگي كردند چنانچه هدف از اين تغييرات اعمال نظر و چينش نيروها در انتخابات آتي كميته ملي المپيك باشد به منظور استقرار آرامش مورد نياز در اين مقطع حساس از ورزش كشور از مسئوليت خود كنار روند تا ورزش كشور بيش از اين دچار خسران نشود.

 



بچيروويچ آزادي عمل دارد مشحون: آدم كوچكي نيستم كه در كار سرمربي دخالت كنم

رئيس فدراسيون بسكتبال با تأكيد بر اينكه بچيروويچ مي تواند در همه امور خودمختار عمل كند، گفت: خيلي ها مي گويند من همه كارها را به سرمربي تيم ملي ديكته مي كنم در حالي كه آدم كوچكي نيستم كه مربي تيم هشتم جهان را با كلي رايزني به ايران بياورم تا در كارش دخالت كنم.
محمود مشحون با تأكيد بر فعاليت هاي متوالي و برنامه ر يزي هاي مشاركتي سرمربي تيم ملي بسكتبال، در مورد ويژگي هاي اين مربي، اهداف عالي مورد نظرش و استقلال عملي كه براي انجام مأموريت و وظايف محوله اش دارد، توضيح داد كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ «مهمد بچيروويچ» از روزي كه وارد ايران شده يك روز هم بيكار نبوده است. او خود را برابر همه امور بسكتبال مسئول مي داند.
¤ كسب سهميه مسابقات جهاني 2014 و المپيك 2016 از اهداف مهمد بچيروويچ است. تمام برنامه ريزي هاي وي در جهت دستيابي به اين دو سهميه است.
¤ آرزوي من اين است كه مربيان ايراني زماني را براي بودن در كنار « بچيروويچ» و گفتگو با او اختصاص دهند تا بتوانند از معلومات و تجربه هايش استفاده كنند. هر چند كه برخي از مربيان ايراني نه همتايان داخلي خود را قبول دارند و نه به كار مربيان خارجي اعتقادي دارند.
¤ مشكل ورزش ايران خودمختاري و خودبيني است در حالي كه اين مربي با همه توانايي ها و جايگاه بالايي كه در بسكتبال دنيا دارد هيچ چيزي را از آن خود نمي داد و براي كار گروهي ارزش قائل است. او براي پيشرفت از همه كمك فكري مي گيرد.
¤ نه من و نه سازمان تيم هاي ملي و اعضاي هيئت رئيسه در هيچ يك از كارهاي بچيروويچ دخالت نكرده ايم. ما همه امور را به وي سپرده ايم و با اعتقاد به كارش از او دعوت كرده ايم. ضمن اينكه اگر من بيشتر از بچيروويچ مي دانم و من بايد بگويم چه كاري انجام بده و از چه كسي در كجا استفاده كن، چه لزومي داشت كه او را دعوت به كار كنيم؟
¤ خيلي ها مي گويند من همه كارها را به سرمربي تيم ملي ديكته مي كنم در حالي كه اين بزرگترين اشتباه است. مي گويند هر كاري كه من مي گويم و روي آن نظر دارم، انجام مي شود در حالي كه آدم كوچكي نيستم كه مربي تيم هشتم جهان را با كلي رايزني به ايران بياورم تا در كارش دخالت كنم. علاقه اي به دخالت در امور كاري كسي ندارم. بچيروويچ آزادي عمل دارد و مي تواند در همه امور خودمختار عمل كند چون تمام فكر و برنامه هاي او را قبول داريم.
¤ بچيروويچ مي گويد من مسئول بسكتبال ايران شده ام يعني اينكه هر يك از تيم ها كم كاري كنند و به اهداف مورد نظر در برنامه ريزي ها نرسند من هم مقصر هستم. او طي چند روز گذشته ملاقات هايي را با برخي بازيكنان تيم ملي مانند صمد نيكخواه بهرامي و حامد آفاق داشته است.

 



دعوت مجدد معصومي به تيم ملي كشتي آزاد

مرحله هفتم اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن از امروز (چهارشنبه) در محل خانه كشتي تهران آغاز شد.
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي، محمدحسين سلطاني، فرزاد عموزاده و مهران شيخي
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، بهنام احسان پور، حسن مرادقلي و آرش دنگسركي
66 كيلوگرم: مهدي تقوي، ميثم نصيري، محمد نادري و ابراهيم نصيري
74 كيلوگرم: صادق گودرزي، مصطفي حسين خاني، علي شفيع زاد، محسن عباسي و ايمان محمديان
84 كيلوگرم: احسان لشگري، احسان اميني، حسن رحيمي و نادر حامدي پور
96 كيلوگرم: رضا يزداني، عباس طحان و الياس بختياري
120 كيلوگرم: پرويز هادي، سيدمحمدرضا آذرشكيب، كميل قاسمي، اصغر لاغري و فردين معصومي

 



قطعي شدن سفر المپيكي هاي تكواندو به كره جنوبي

تيم ملي تكواندو كه آماده حضور در المپيك 2012 لندن مي شود دوشنبه هشتم خرداد ماه براي برپايي يك اردوي يك هفته اي عازم كره جنوبي خواهد شد.
اين اردوي 10 روزه در شهر «سوون» كه در 40 كيلومتري شهر سئول پايتخت كره جنوبي واقع شده است، برگزار خواهد شد. تيم ملي تكواندو در اين اردوي تمريني، سه ديدار دوستانه با تيم هاي ملي، ارتش و دانشجويان كره جنوبي برگزار خواهد كرد.لازم به يادآوري است كه كرمي و باقري معتمد دو تكواندو كار المپيكي مان در اين اردو حضور دارند.

 



مشعل المپيك خاموش شد!

مشعل المپيك در حالي كه توسط بدمينتون باز معلول در انگليس حمل مي شد به يك باره خاموش شد.
مشعل المپيك كه در انگليس حمل مي شد، به خاطر نقص فني خاموش شد. اين مشعل در حالي كه بر روي صندلي متحرك يك بدمينتون باز معلول انگليسي حمل مي شد به يك باره خاموش شد. ديويد بدمينتون باز انگليسي، در اين باره گفت: مشعل را دريافت كردم و تنها چند متر بيشتر راه نرفتم كه خاموش شد.
سخنگوي اين بازي ها گفت: برگزار كننده هاي بازي شعله اصلي را در اتومبيلي كه پشت ديويد حركت مي كرد حمل مي كردند و به محض خاموش شدن مشعل با شعله اصلي آن را روشن كردند.
برگزاركنندگان از خاموش شدن مشعل انتقاد كردند و اعلام كردند كه بايد مشعل در هر حالتي حتي شرايط نامناسب جوي خاموش نشود.

 



برگزاري مسابقات وزنه برداري ارتش كشور در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مسابقات وزنه برداري ارتش جمهوري اسلامي ايران به ميزباني پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه همدان برگزار شد.
بنا به اعلام هيأت وزنه برداري ارتش جمهوري اسلامي ايران، اين مسابقات با عنوان «يادبود مرحوم سروان علي موسوي انتظام» با شركت 51 وزنه بردار در قالب 7 تيم شامل نيروي هوايي، نيروي زميني، پدافند آجا، نيروي دريايي و تيم هاي دوم نيروي زميني، نيروي هوايي و پدافند آجا، طي دو روز برپا شد.
در اين مسابقات كه 8 نفر از قهرمانان باشگاه هاي آسيا، جوانان و بزرگسالان آسيا، نوجوانان و جوانان جهان نيز شركت داشتند، 16 بار ركوردهاي ارتش و نيروهاي مسلح كشور شكسته شد.
در پايان در نتيجه تيمي، نيروي هوايي با 207 امتياز قهرمان شد، نيروي زميني با 190 امتياز و پدافند با 139 امتياز دوم و سوم شدند.
در نتايج انفرادي نيز نفرات اول تا سوم اوزان مختلف بدين شرح معرفي شدند:
دسته 56 كيلوگرم: عباس قاسم زاده از نزاجا، مصطفي دارابي از نهاجا، علي رضا بابايي از پداجا.
62 كيلوگرم: اميد ربيعي و علي اصغر غفوري هر دو از نزاجا، محمد فاطمي از تيم دوم نزاجا.
69 كيلوگرم: سجاد بهروزي از نزاجا، كيومرث مقدسي از نهاجا، محمدرضا رحيمي از پداجا.
77 كيلوگرم: حميد ملكي از نزاجا، داود يكراني از پداجا، ابراهيم كياني از نزاجا.
85 كيلوگرم: مهدي جمالپور از نهاجا، علي اسدي از نزاجا، سيد سعيد ميرحسيني از نهاجا.
94 كيلوگرم: سها سوهانيان از نهاجا، حسام رزقي از نهاجا، محمد صانعي از پداجا.
105 كيلوگرم: سعيد شاهدي از نزاجا، پيمان محمدي از نهاجا، محمدرضا رضايي از پداجا.
به اضافه 105 كيلوگرم: رضا روحي از نهاجا، داود عزيزي از نزاجا، شهرام گودرزي از پداجا.

 



با حضور در دوي صحرانوردي ماراتن قهرماني جهان دونده پيشكسوت مازندراني در سوئيس طلا گرفت

رئيس هيئت دووميداني مازندران گفت: دونده پيشكسوت مازندراني در مسابقات دوصحرانوردي نيمه ماراتن قهرماني جهان در سوئيس موفق به كسب مدال خوش رنگ طلا شد.
محمد خاوري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساري اظهار داشت: به منظور حمايت از سازمان جهاني يونيسف، مسابقات دوصحرانوردي قهرماني جهان در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد كه با درخشش نماينده ايران كه يك دونده مازندراني بود، همراه شد.
وي افزود: خردمند حيدري دونده پيشكسوت مازندراني در اين مسابقات علاوه بر انتخاب شدن به عنوان بهترين ورزشكار، مدال طلاي اين رقابت ها را نيز به دست آورد.
خاوري تصريح كرد: در رقابت هاي دو صحرانوردي قهرماني پيشكسوتان جهان در شهر زوريخ سوئيس، 16 هزار ورزشكار از 119 كشور جهان با هم رقابت كردند.
رئيس هيئت دووميداني مازندران گفت: در اين دوره از مسابقات خردمند حيدري با ركورد يك ساعت و 13 دقيقه زودتر از بقيه ورزشكاران به خط پايان رسيد و قهرمان شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14