(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 خرداد 1391 - شماره 20217

يادداشت خبرنگار
راهيابي 3حافظ كل قرآن كريم در خور و بيابانك به مسابقات كشوري و استاني
بنياد ادبيات نمايشي كشور تاسيس مي شود
سنگ جديد بر قبر شيخ حسن جوري نصب شد
برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري و ورزشي در داشلي برون
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي: بخش فرهنگ مي تواند به ارتقاي توليد ملي كمك كند
معرفي برترين هاي تله تئاتر حوزه هنري استان قم
زنبورداران آستارا كوچ كردند
عمليات احداث مجتمع فرهنگي ، هنري مهران شروع شد
برگزاري مراسم شعرخواني بانوي آب و آفتاب
اروميه ميزبان نمايشگاه كشوري خوشنويسي «وحدت» مي شود
شب شعر «يك نفر عشق» در دليجان
برگزاري نمايشگاه عكس «ارديبهشت هرمزگان» در بندرعباس
برگزاري عصر شعر بزرگداشت حكيم فردوسي در قائم شهر
جامعه معلولين خوزستان بي خانمان شد!



يادداشت خبرنگار

شهري كه ماههاست امام جمعه ندارد
سريال پي درپي تغييرات ائمه جمعه در مهربان و تأخير طولاني مدت در معرفي، نمازجمعه مهربان را به تعطيلي كشانده است.
تأخير طولاني مدت مسئولين محترم شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در انتخاب و معرفي امام جمعه جديد مهربان كه در واقع ششمين امام جمعه مهربان در مدت 11 سال اخير خواهد بود باعث شده است كه فريضه عبادي سياسي نماز جمعه در مهربان تعطيل شود.
در بهمن ماه سال 1380 با معرفي حجت الاسلام والمسلمين محمود نورپور به عنوان امام جمعه بخش مهربان از سوي مسئولان شوراي سياستگزاري ائمه جمعه كشور، نماز عبادي- سياسي جمعه در اين منطقه از ايران اسلامي نيز اقامه شود و سنگر مقدس نماز جمعه در اين منطقه با استقبال و حضور گسترده و پرشور مؤمنين و مسئولان منطقه مهربان به عنوان ميعادگاه وحدت مردم و مسئولان جايگاه ويژه اي يافت.
در سايه همت مردم و مسئولان منطقه و خيرين مهرباني مقيم در ساير شهرها، امكانات مناسبي براي محل اقامت امام جمعه و همچنين فضاي اداري و محيط كاري لازم تهيه و خودرويي نيز با خودياري اهالي و خيرين مهرباني براي استفاده در ستاد نماز جمعه تهيه شد.
در ساليان گذشته به واسطه استقبال گسترده مردم و مسئولان از نماز عبادي- سياسي جمعه روند اقامه نماز جمعه در منطقه مهربان روند بسيار مطلوب و رضايت بخشي بود و شايد براي يك هفته هم اقامه نماز جمعه تعطيل نشده بود و ائمه محترم جمعه با تمامي توان، تلاش مي كردند تا سنگر مقدس نماز جمعه براي يك بار هم تعطيل نشود. متأسفانه انتقال سريع و لحظه اي حجت الاسلام والمسلمين قهرمان احمدي امام جمعه سابق مهربان به شهرستان هريس روند اقامه مرتب نماز جمعه را در مهربان با مشكل مواجه كرد و انتقال سريع و پيش از موعد وي از بخش مهربان به شهرستان هريس براي اقامه نماز جمعه در آن شهرستان با توجه به اينكه جايگزيني براي وي در مهربان انتخاب نشده بود، روند اقامه نماز جمعه در مهربان را با مشكل مواجه كرد، ضمن آن كه طولاني شدن درحالي كه بيش از 10 ماه از خداحافظي سيدعلي خاكپور (موسوي پارسا) گذشته است، هنوز امام جمعه اي براي منطقه مهربان انتخاب و معرفي نشده است.
بنابراين درحالي كه اقامه نماز جمعه در مهربان وارد يازدهمين سال خود شده است، اهالي منطقه چشم انتظار معرفي ششمين امام جمعه هستند و انتظار مي رود كه مسئولان محترم در شوراي سياستگزاري ائمه جمعه چه در تهران و چه در استان آذربايجان شرقي عنايت ويژه اي به اين مسئله داشته باشند و اجازه ندهند كه روند اقامه نماز جمعه در مهربان با وقفه مواجه شود.
مهربان- خبرنگار كيهان

 



راهيابي 3حافظ كل قرآن كريم در خور و بيابانك به مسابقات كشوري و استاني

خور و بيابانك- خبرنگاركيهان:
تاكنون 3 حافظ كل قرآن كريم در خور و بيابانك به مسابقات كشوري و استاني راه پيدا كردند.
رئيس مؤسسه علوم قرآني خور و بيابانك با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 10 نفر حافظ 8جزء 70نفر حافظ جزء 30 و 300 نفر حافظ نيم جزء دوم جزء 30 و 40 نفر حافظ جزء يك قرآن در اين مؤسسه تربيت شده اند.
سيدمحمود علوي ادامه داد: به طور متوسط در هر دوره سه ماهه آموزش 700 نفر از كودكان و نوجوانان و 700 نفر از بزرگسالان به ويژه مادران در اين مؤسسه تعليم مي بينند.
وي گفت: آموزش قرآن آموزان طي هر دوره در شهرهاي خور، فرخي، جندق و روستاي چاه ملك انجام مي شود كه اولويت برنامه ها تربيت نونهالان، نوجوانان و جوانان است.
وي افزود: بخش عظيمي از مخاطبين اين مؤسسه بزرگسالان هستند كه درچند بخش در برنامه هاي عمومي و تخصصي شركت مي كنند.
در هر دوره سه ماهه اين مؤسسه در طرح هاي بوستان دوستان قرآن ويژه خردسالان چهار تا پنج سال و شكوفه هاي نور براي كودكان پنج تا 9 سال و همچنين 700 نفر از بزرگسالان در كلاسهاي آموزش حفظ و علوم قرآني تعليم مي بينند.

 



بنياد ادبيات نمايشي كشور تاسيس مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بنياد ادبيات نمايشي در كشور راه اندازي مي شود.
قادرآشنا در مراسم اختتاميه دومين جشنواره نمايشنامه خواني استان و بزرگداشت ارديبهشت تئاتر ايران در همدان، افزود: بنياد ادبيات نمايشي كشور، با هدف انجام پنج ماموريت مهم در سال 91، جهت رشد و توسعه ادبيات نمايشي، آغاز به كار مي كند.
وي ادامه داد: با توجه به كمبود متون نمايشي در كشور، برگزاري جشنواره سراسري نمايشنامه نويسي با جوايز ارزشمند، يكي از ماموريتهاي بنياد مذكور خواهد بود.
آشنا اعلام كرد: راه اندازي بانك اطلاعات نمايشنامه نويسان كشور و سامان دادن به متون اجرا شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي و نيز سفارش نوشتن نمايشنامه به اساتيد و اهل فن ديگر ماموريت اين بنياد است.
وي خاطرنشان ساخت: از سال جاري، نمايش هاي راه يافته به جشنواره بين المللي تئاتر فجر، به فستيوال هاي بين المللي معرفي خواهند شد و اين نكته در فراخوان اين جشنواره نيز درج مي شود.
مديركل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فعاليت 28 گروه نمايشي ثبت شده در طرح استقرار در استان همدان، اظهار داشت: در طرح استقرار، گروههاي نمايشي به نسبت فعاليت خود، با مجوزهاي يك ساله، دو ساله و سه ساله، از كمك هاي سالانه وزارتخانه به ميزان 4 تا 10 ميليون تومان بهره مند مي شوند.
آشنا از تغيير كاربري مجتمع فرهنگي هنري شهيد آويني همدان خبر داد و افزود: مجتمع فرهنگي سينمايي شهيد آويني همدان قرار است به ساختمان تئاتر شهر تغيير كاربري بدهد كه در صورت تحقق اين موضوع، 100 ميليون تومان از طرف مركز هنرهاي نمايشي كشور به اين موضوع اختصاص مي يابد.
در پايان، هيئت داوران دومين جشنواره نمايشنامه خواني استان همدان، برگزيدگان را به شرح زير معرفي كرد:
جايزه اول و لوح تقدير جشنواره در بخش كارگرداني به مجتبي شجاعي زاده از ملاير براي نمايش خواستگاري اهدا شد و فريبا يعقوب لو از همدان رتبه دوم را كسب كرد.
در بخش بازيگري مرد لوح تقدير و جايزه نقدي به بابك ابراهيمي از همدان براي بازي در نمايشنامه خرس اهدا شد و مسعود روستا از ملاير براي نمايشنامه خواستگاري دوم شد. احسان فلاحيان و آرمان حسيني از همدان نيز مشتركا سوم شدند.
در بخش بازيگري زن لوح تقدير و جايزه نقدي به شهرزاد بداغي بازيگر نمايشنامه مادموازل ژولي خانم تعلق گرفت و شيوا بداغي براي بازي در نمايشنامه خواستگاري و مرضيه درخشان نيا براي بازي در نمايشنامه ساحل نجات مشتركا دوم شدند. فريبا يعقوبلو از همدان براي بازي در نمايشنامه خرس و بهار معين فر براي بازي در نمايشنامه محاق نيز مشتركا جايزه سومي را از آن خود كردند.

 



سنگ جديد بر قبر شيخ حسن جوري نصب شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
سنگ قبر جديد مقبره شيخ حسن جوري رهبر قيام سربداران نصب شد.
نصب سنگ قبر جديد مقبره شيخ حسن جوري به همت سازمان بسيج طلاب و روحانيون استان سمنان و با همكاري سازمان ميراث فرهنگي شاهرود انجام شده است.
شايان ذكر است شيخ حسن جوري رهبر قيام سربداران در دوران ايلخاني بود و موفق شد اولين حكومت شيعي را در عصر غيبت تشكيل دهد.
مقبره شيخ حسن جوري در روستاي فيروزآباد فرومد از توابع شهرستان ميامي در شرق شاهرود قرار دارد.

 



برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري و ورزشي در داشلي برون

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
جشنواره فرهنگي، هنري و ورزشي با هدف ايجاد شور و نشاط عمومي و حفظ آداب و رسوم مناطق روستايي در بخش داشلي برون گنبدكاووس برگزار شد.
در اين جشنواره كه در محل پارك بين المللي «آلماگل» شهر اينچه برون برگزار شد،. صدها نفر از اهالي روستاهاي دهستان «اترك» بخش مرزي داشلي برون حضور داشتند.
«فرهاد شيبك» بخشدار داشلي برون گفت: در اين جشنواره علاوه بر برگزاري برنامه هاي فرهنگي، هنري و ورزشي متناسب با آداب و رسوم محلي مردم اين منطقه مرزي، مرزنشينان آمادگي خود را براي استقبال از همايش ملي توسعه پايدار نواحي مرزي اعلام كردند.
وي افزود: در اين جشنواره فرهنگي كه به صورت خودجوش توسط اهالي اين منطقه برگزار شد، آلاچيق هايي توسط زنان روستايي براي پخت نان و غذاهاي سنتي تركمن برپا و نيز گروه هاي مختلف موسيقي محلي و ني نوازي توسط مردان و دختران روستايي به اجراي برنامه پرداختند.
در پايان اين جشنواره فرهنگي، هنري و ورزشي نيز جوايز نفرات برتر از سوي مسئولان محلي شركت كننده در اين جشنواره اهدا شد.

 



رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي: بخش فرهنگ مي تواند به ارتقاي توليد ملي كمك كند

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
بخش فرهنگ و هنر مي تواند به ارتقاي توليد ملي و حمايت از سرمايه ملي كمك كند.
اين مطلب را رئيس حوزه هنري كشور در مراسم افتتاحيه سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري كه در كرمانشاه برگزار شد بيان داشت و تصريح كرد: وقتي در خصوص توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه صحبت مي شود همه ذهن ها معطوف به بخش هاي اقتصادي و صنعتي است اما يكي از عرصه هايي كه مي تواند به ارتقاء اين بخش كمك كند بخش فرهنگ و هنر است.
محسن مؤمني در ادامه افزود: متأسفانه دشمنان نظام اسلامي براي اثبات دشمني خود با نظام از هيچ كوششي فروگذار نيستند كه در اين صورت اهل هنر مي بايست با درايت و خلق آثار فاخر و ارزشمند در مقابل اين توطئه ها بايستند و در زمينه شناساندن اهداف و توطئه هاي دشمنان به مخاطبانشان كوتاهي نكنند.
رئيس حوزه هنري در ادامه گفت: امسال 24 سالن نمايش به مجموعه سالنهاي نمايش كشور افزوده خواهد شد.

 



معرفي برترين هاي تله تئاتر حوزه هنري استان قم

سرويس شهرستان ها:
برترين هاي تله تئاتر مراكز حوزه هنري استان قم معرفي شدند.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم در سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري پس از اتمام نشست تخصصي نمايش كه در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري انتظار قم برگزارشد برترين هاي تئاتر مراكز حوزه هنري استان قم جوايز و لوح تقدير خود را ازدستان هيئت داوران كميته هنرهاي نمايشي و مسئولين جشنواره گرفتند.
جايزه دوم در بخش تله تئاتر به تله تئاتر ماه معصوم تعلق گرفت و لوح تقدير و جايزه هيئت داوران نيز به كوروش زارعي اهدا شد. تله تئاتر ماه معصوم در روز پنجشنبه 28 ارديبهشت ماه در سالن آمفي تئاتر مجتمع انتظار به نمايش عمومي گذاشته شد.
همچنين طي مراسمي كه با عنوان «يادمان عمليات مرصاد» برگزار شد از كتاب آخرين حلقه رزم «منتشرشده توسط حوزه هنري استان قم و 63 عنوان كتاب ديگر با موضوع دفاع مقدس و انقلاب توسط امام جمعه كرمانشاه، استاندار و رئيس فعلي و اسبق حوزه هنري قم رونمايي شد.
حوزه هنري استان قم با 79 اثر راه يافته به بخش مسابقه حضوري پررنگ در سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري دارد. از اين 79 اثر راه يافته به بخش مسابقه جشنواره، سه اثر در بخش ادبيات، 50 اثر در بخش تجسمي، 5 اثر در بخش تصويري، 2 اثر در بخش نمايش، 17 اثر در بخش تازه هاي نشر و 1 اثر در بخش ادبيات پايداري شركت كرده است.

 



زنبورداران آستارا كوچ كردند

رشت- خبرنگار كيهان:
كوچ بهاره زنبورداران آستارايي آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان آستارا با اعلام اين خبر اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن فصل كوچ زنبورهاي عسل، 49 زنبوردار فعال شهرستان آستارا با كسب مجوز، انتقال بيش از 37 هزار كلوني زنبور عسل خود را به استانهاي البرز، مازندران و شهرهاي سرعين و سراب آغاز كردند.
ايرج شياركار با بيان اينكه بيش از 796 تن عسل مرغوب در شهرستان آستارا از 37 هزار و 509 كلوني زنبور عسل، تحت فعاليت 290 نفر عضو تعاوني زنبورداري توليد مي شود افزود: باتوجه به بارندگي هاي مناسب در ابتداي فصل بهار و شرايط مساعد آب و هوايي فعلي، پيش بيني مي شود امسال نسبت به سال گذشته افزايش 10 درصدي توليد را داشته باشيم.
وي تنوع گياهي در ارتفاعات منطقه و وجود شهرهاي مناسب را مهمترين عامل مرغوبيت عسل توليدي منطقه عنوان كرد و يادآور شد: بيشترين ميزان عسل توليدي شهرستان آستارا براي بسته بندي به كارخانه هاي داخلي و بخشي از آن به كشور آذربايجان صادر مي شود.

 



عمليات احداث مجتمع فرهنگي ، هنري مهران شروع شد

مهران- خبرنگار كيهان:
عمليات ساخت مجتمع فرهنگي، هنري شهرستان مهران با حضور مسئولان اين شهرستان آغاز شد.
در اين مراسم رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهران گفت: با تكميل اين پروژه به دغدغه هنرمندان و فعالان هنر پايان داده خواهد شد.
حسين احمدي افزود: از خواسته هاي هنرمندان و فعالان هنر مهران تكميل هرچه سريع تر مجتمع فرهنگي و هنري اين شهرستان براي برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري است. وي اضافه كرد: اين پروژه در گستره 1300 مترمربع و با زيربناي 1000 متر مربع مفيد و در دو طبقه با اعتبار اوليه 2500 ميليون ريال شروع شده و پيش بيني مي شود با تخصيص اعتبارهاي لازم اين پروژه در مدت 8 ماه به اتمام برسد.

 



برگزاري مراسم شعرخواني بانوي آب و آفتاب

سرويس شهرستان ها:
مراسم شعرخواني با عنوان «بانوي آب و آفتاب» در كانون ادبي كتابخانه هاي عمومي استان تهران برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم فومني، مسئول كانون هاي ادبي استان تهران گفت: كانون هاي ادبي استان تهران با هدف پرداختن به شعر آئيني معاصر و ادبيات دفاع مقدس توانسته انديشه هاي بلند را شناسايي و نشر دهد.
وي درباره برنامه آينده كانون هاي ادبي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان تهران گفت: افزايش تعداد كانون ها ادبي در سطح شهرستان هاي استان تهران از جمله برنامه هاي آينده كانون هاي ادبي است.
در اين مراسم اسماعيل آذر استاد دانشگاه گفت: شعر امروز جهان به دنبال جاودانگي است و فرزندان و شاعران جوان ما براي اينكه به اين هدف برسند بايد شناخت كامل از شاعران پيش از خود داشته باشند، شعر را بخوانند و براي خود تفهيم كنند. ما بايد بتوانيم به دور از تقليد و تكرار شعر بگوئيم و كاريكاتور اشعار ديگران نباشيم.
در ادامه اين مراسم كه همراه با گراميداشت ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن برگزار شد هر يك از مسئولان و اعضاي كانون هاي ادبي استان تهران آثار خود را درباره حضرت فاطمه زهرا براي شركت كنندگان قرائت كردند.
در پايان از شاعراني كه در اين مراسم آثار برتر ارائه كرده بودند تقدير شد.

 



اروميه ميزبان نمايشگاه كشوري خوشنويسي «وحدت» مي شود

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي، از برگزاري پنجمين نمايشگاه كشوري خوشنويسي «وحدت» به ميزباني اروميه خبر داد.
حجت الاسلام محمدباقر كريمي به خبرنگار كيهان گفت:پنجمين نمايشگاه كشوري خوشنويسي «وحدت» درسال جاري به ميزباني اروميه در استان برگزار مي شود.
اين مسئول همچنين با اشاره به برگزاري سومين نمايشگاه خوشنويسي استاني «رسول آسماني» در شهرستان تكاب، افزود: با توجه به ظرفيت هاي مناسب استان در عرصه خوشنويسي، متاسفانه اين ظرفيت ها در ارزيابي ها و معرفي استان هاي مهد خوشنويسي كشور مغفول مانده است.
كريمي ادامه داد: دومين جشنواره بصيرت با عنوان «در سايه سار ولايت» ويژه بزرگداشت حماسه مردمي و ديني نهم دي ماه از برنامه هاي فرهنگي براي اجرا درسال جاري است.
به گفته اين مسئول، جشنواره خوشنويسي «نماز و نيايش» در سال جاري به ميزباني شهرستان سلماس در آذربايجان غربي برگزار مي شود.
حجت الاسلام كريمي تعداد گروه هاي نمايشي استان را 29 گروه اعلام كرد و افزود: 26 سالن نمايشي، يك باب نگارخانه افتتاح شده در شهرستان خوي و دو باب نگارخانه درحال احداث را مي توان از ظرفيت هاي سخت افزاري عرصه هنري استان برشمرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي، اظهار داشت: اعتبارات برگزاري 22 كارگاه آموزشي در رشته هاي مختلف هنري، 245 اجراي گروه هاي نمايشي در موضوعات آزاد، فرهنگ ايثار و شهادت، تئاتر تعزيه و ديني، كودك در سالجاري اخذ و ابلاغ شده است كه خود از اولويت هاي كاري بخش هنري اداره كل در سال جاري است.

 



شب شعر «يك نفر عشق» در دليجان

اراك- خبرنگاركيهان:
شب شعر «يك نفر عشق» به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در كتابخانه عمومي اشراق در دليجان برگزارشد.
در اين شب شعر شاعران برجسته كشوري همچون «امير مرزبان»، «مجيد تال»، «شهاب خالقي»، «رضا عزيزي»، «محمد سهرابي»، «عباس صادقي» و شاعران انجمن كوثر دليجان سرودهاي خود را در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) خواندند.

 



برگزاري نمايشگاه عكس «ارديبهشت هرمزگان» در بندرعباس

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
هفتمين نمايشگاه جشنواره ملي عكس ارديبهشت هرمزگان برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمين علي مريدي زاده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: در فراخوان فيلم در دو بخش ملي و استاني 78 فيلم به دبيرخانه ارسال شد كه 28 فيلم در بخش استاني و 10 فيلم در بخش ملي به مرحله مسابقه راه يافت.
دبير هفتمين جشنواره ملي فيلم و عكس ارديبهشت ابراز داشت: در بخش عكس فراخوان آثار در دو بخش مستند و خلاقه برگزارشد كه 673 نفر از 31 استان و 85 شهر آثار خود را به جشنواره ارسال كردند.
وي افزود: مجموع عكس هاي ارسال شده به دبيرخانه جشنواره 8419 عكس مي باشد كه پس از داوري 152 عكس از 112 عكاس به بخش مسابقه راه يافتند.
مريدي زاده يادآورشد: تعداد شركت كنندگان هرمزگان در جشنواره امسال 84 نفر است كه آثار 13 عكاس هرمزگاني با 19 عكس به بخش مسابقه راه يافت.
يادآور مي شود: نمايشگاه عكس ارديبهشت هرمزگان به مدت 10 روز در نگارخانه زنده ياد كورش گرمساري پذيراي عموم بود.

 



برگزاري عصر شعر بزرگداشت حكيم فردوسي در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قائم شهر اقدام به برپايي آئين عصر شعر در تجليل از اين شاعر نامي ايران كرده است.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قائم شهر اين محفل ادبي كه با همكاري انجمن شعر و ادب روجين در مجتمع فرهنگي و هنري حر قائم شهر برگزارشد،زارعي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان، فردوسي را از شاعران بزرگ و حماسه سراي ايران زمين و احياءكننده زبان فارسي نام برد كه شاهنامه فردوسي مشهورترين اثر حماسي فارسي از آثار جاودانه اين شاعر نامي ايران است.
وي افزود: فردوسي تنها متعلق به ايران نيست بلكه د رتمام جهان شناخته شده و مورد احترام است و شاهنامه فردوسي به بيشتر زبان هاي زنده دنيا ترجمه شده است.
زارعي، پرستش خداي يكتا، وطن پرستي، عدالت گستري و پهلواني و جوانمردي در مضامين و متون اشعار و داستان ها را نشانه علاقه و ارادات خاص حكيم ابوالقاسم فردوسي به پيامبر عظيم الشأن اسلام و ائمه اطهار(ع) بعنوان شاعر نامي شعيه مذهب ايران زمين نام برد.
در اين مراسم پس از سخنراني استاد قاسم گل افشاني و اجراي نقاله خواني تعدادي از شعراي منطقه سروده هاي جديد خود را قرائت كردند.

 



جامعه معلولين خوزستان بي خانمان شد!

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت مديره جامعه معلولين استان خوزستان در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: با توجه به اين كه مكان جامعه معلولين استيجاري است و به ما اعلام تخليه كرده اند، در حال حاضر محلي براي اسكان و استقرار ما وجود ندارد.
احمد همداني پور با اشاره به ويژگي هاي خاص محل جامعه معلولين گفت: با توجه به شرايط معلولين بايد در حوزه مركزي شهر مكاني داشته باشد كه در دسترس معلولين باشد، اما متأسفانه با اتمام وعده اجاره، به ما ضرب الاجل تخليه داده اند و اكنون محلي براي استقرار نداريم.
وي يكي از مهم ترين مشكلات و معضلات اين جامعه مردم نهاد را موضوع تأمين مكان مناسب و هزينه هاي روزمره عنوان كرد و گفت: با توجه به وجود شركت هاي بزرگ توليدي در استان خوزستان ما اميدوار بوديم كه برخي از آن ها بودجه اي براي كمك به اين نهاد اختصاص دهند، اما متأسفانه اين انتظار محقق نشد و حتي اوقاف و امور خيريه استان خوزستان نيز براي حل مشكلات ما هيچ اقدامي انجام نداد.
وي در ادامه با بيان اين كه معلولين مستحق ترين و آسيب پذيرترين قشر جامعه به حساب مي آيند، اظهار داشت: تكيه گاه اصلي اين نهاد، كمك هاي مردمي است تاكنون هم به واسطه كمك هاي مردمي توانسته ايم جامعه معلولين اهواز را سرپا نگه داريم و اميدواريم كه با عنايت و تلاش مسئولان و نيز كمك هاي مردمي و خيرين نيكوكار گام مؤثري در راستاي رفع معضلات اين قشر برداشته شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14