(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 خرداد 1391 - شماره 20217

روزيك شنبه، فرصتي براي تعيين دقيق جهت قبله
گرد و غبار زندگي مردم در 3 استان را مختل كرد
آغاز طرح ضربتي برخورد با آلودگي صوتي
تصويب بودجه 6 ميليارد توماني سفرهاي راهيان نور
اعلام اسامي قبول شدگان كارشناسي ارشد از روز شنبه
جريمه 3 ميلياردي قاچاقچيان پوشاك در اصفهان
اجراي طرح سالم سازي دريا در استان هاي شمالي كشور
مهلت 60 روزه براي اعتراض به برگه هاي جريمه
از امسال هزينه هاي درمان صرف آموزش ، تغذيه و رفاه مي شود
سردسته باند قاچاق انسان در ميناب دستگير شد
امكان شركت دانش آموزان پيش دانشگاهي در كنكور فراگير 91
حوادث كوتاه از كشور
نجات كوهنورد خوزستاني از مرگ در ارتفاعات چهارمحال
كشف بناي تاريخي كهن در نوشهر
برخورد دو خودرو6 قرباني گرفت
از خودگذشتگي پزشك ايراني در اورست



روزيك شنبه، فرصتي براي تعيين دقيق جهت قبله

يك شنبه، هفتم خرداد ماه جاري زمان مناسبي است تا با استفاده از موقعيت خورشيد در آسمان، جهت قبله با دقت نسبتا زيادي تعيين شود.
بنابر اعلام انجمن نجوم آماتوري ايران، دو بار در سال - يكي در روز هفتم خرداد و ديگري در روز 25 تير ماه - خورشيد در ساعتي خاص (ظهر شرعي) به سمت الراس خانه كعبه در مكه معظمه مي رسد كه علاقمندان مي توانند با قرار دادن شاخصي در زمين و با امتداد خلاف جهت سايه، براي شناخت جهت صحيح قبله اقدام كنند.
روش كار بسيار ساده است! در روز يكشنبه هفتم خردادماه ساعت 13 و 48 دقيقه به جهت سايه شاخصي كه در زمين قرار داده ايد، دقت كنيد! امتداد خلاف جهت سايه راستاي جهت قبله است، نكته خاص در اين تحقيق آن است كه براي بالا بردن دقت از شاقول آويزان به جاي ميله در زمين به عنوان شاخص سايه استفاده شود و يا ميله درون زمين با شاقول و روش هاي متداول دقيقا در زمين عمود قرار گيرد و تا حد ممكن شاخص نازك انتخاب شود.
اصول اين رويداد نيز ساده است، خورشيد در حركت ظاهري بر كره آسمان به سمت اعتدال تابستاني براي رسيدن به حداكثر زاويه با استواي آسمان يا همان «معدل النهار» كه 5/23 درجه است دو بار به ميل 21 درجه كه برابر با عرض جغرافيايي خانه كعبه يعني دقيقا منطبق بر 21 درجه و 25 دقيقه و 24 ثانيه شمالي است، مي رسد و در ساعت 13 و 48 دقيقه كه مقارن ظهر شرعي در مكه معظمه در اين روز مي باشد، خورشيد عمود به خانه خدا تابيده و سايه ندارد و در حقيقت در سمت الراس ناظر درون مسجدالحرام قرار مي گيرد.
بديهي است، ايستادن به سمت خورشيد در اين زمان خاص، ايستادن به سمت دقيق قبله در هر نقطه از كره زمين كه در موقعيت روز باشد، محسوب مي شود.

 



گرد و غبار زندگي مردم در 3 استان را مختل كرد

سرويس شهرستان ها-
از بعد از ظهر روز گذشته تاكنون بر اثر شدت گرد و غبار، در استان هاي مركزي، چهارمحال و خوزستان زندگي عادي مردم مختل و مدارس استان مركزي تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اراك، در همين زمينه، روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي به علت آلودگي هوا كليه مدارس ابتدايي نوبت عصر ديروز و امروز را تعطيل اعلام كرد.
به گزارش فارس بعد از وقفه اي چند هفته اي پديده مخرب گرد و غبار باز هم شهرهاي خوزستان را فراگرفت و زندگي مردم در بسياري از شهرها از جمله مركز استان خوزستان را مختل كرد.
با اين حال با توجه به فصل امتحانات دانش آموزان، مدارس فعال بوده و امتحانات خود را امروز برگزار مي كنند.
از بعدازظهر دو روز گذشته تاكنون (ديروز) بر شدت گرد و غبار شهرهاي خوزستان افزوده شد و زندگي عادي مردم استان را مختل كرد؛ به گونه اي كه گرد و غبار و بوي بد آن به داخل منازل، اتاق مدارس و ادارات نيز نفوذ كرده است.
استانداري خوزستان نيز در اطلاعيه اي اعلام كرد: با توجه به افزايش غلظت گرد و خاك در هواي بيشتر شهرها، تعطيلي ادارات در شهرستان ها برعهده فرمانداران است و براساس اخبار رسيده فرمانداران بسياري از شهرهاي استان نيز امروز ادارات را تعطيل كرده اند.
تعطيلي روز سوم خرداد به علت گرد و خاك در حالي اعلام شده كه برنامه هاي متعددي از سوي دستگاه ها به مناسبت سالگرد حماسه فتح خرمشهر تدارك ديده شده بود.
به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد، مدير كل هواشناسي استان چهار محال و بختياري گفت: به دليل وزش باد شديد در عراق، نواحي جنوب و جنوب غرب ايران تحت تاثير توده گرد و خاك قرار گرفت.
سعيد يوسف پور اضافه كرد: اين توده گرد و خاك، اين استان را از دو شب گذشته تحت تاثير قرار داده است و همين پديده باعث كاهش ديد افقي و كيفيت هوا در سطح استان شد. به طوري كه ديد افقي تا پايين تر از دو هزار متر رسيد.
وي اضافه كرد: ميزان گرد و غبار معلق در هوا از صفر تا 150 ميكروگرم عادي و از اين مقدار تا 350 ميكروگرم ناسالم و بيشتر از اين ميزان، خطرناك است.
افزايش دما در تهران
بنا بر گزارش سازمان هواشناسي كشور نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد كه تا روز جمعه براي مناطق شمال غرب، غرب، سواحل درياي خزر، دامنه هاي البرز و زاگرس مركزي، استان هاي واقع در مركز، شمال شرق، شرق به تناوب بارش باران و رعد و برق و وزش باد و براي برخي نقاط تگرگ ادامه دارد و بتدريج از روز جمعه از شدت بارش در مناطق غربي كاسته مي شود و بارش براي مناطق شرقي ادامه دارد و از اواخر وقت جمعه سامانه بارشي از نوار شرقي كشور خارج مي شود .
همچنين تا روز شنبه براي برخي نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب باد و گرد و خاك به تناوب ادامه دارد و تا روز جمعه خليج فارس مواج خواهد بود. بر اين اساس آسمان تهران در روز پنج شنبه كمي ابري در پاره اي نقاط وزش باد در بعضي ساعات غبارآلود، در شهرهاي شمالي نيمه ابري و بارش پراكنده خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با 3 درجه افزايش به 19 و 29 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز جمعه صاف در بعضي ساعات با غبار صبحگاهي خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به21 و 31 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

 



آغاز طرح ضربتي برخورد با آلودگي صوتي

طرح ضربتي برخورد با آلودگي صوتي خودروها در تهران آغاز شد.
ماموران پليس پايتخت از عصر ديروز در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور، طرح ضربتي برخورد با خودروهايي كه آلودگي صوتي ايجاد مي كنند را در تهران به مرحله اجرا گذاشتند.
در اين طرح ماموران پليس با خودروهايي كه نسبت به توليد صداي ناهنجار و غيرمتعارف با بوق هاي شيپوري، لوله اگزوز، بلندگوهاي خود و بلند كردن صداي ضبط خود ايجاد مزاحمت براي شهروندان اقدام مي كردند برخورد كردند.
اجراي اين طرح به طور گسترده در خيابان هايي همچون ستارخان، پاسداران، آفريقا و بخشهايي از مناطق جنوبي تهران به مرحله اجرا گذاشته شده است.
ماموران پليس تهران ضمن جريمه تا سقف 40 هزارتوماني اين متخلفان، نسبت به توقيف خودرو آنها از يك هفته تا يك ماه با توجه به نوع مزاحمت ايجاد شده اقدام كردند.
به گزارش ايسنا در اين طرح علاوه بر ماموران انتظامي، ماموران پليس راهور تهران نيز مشاركت دارند و با خودروهاي متخلف برخورد مي كنند.
پليس تهران بزرگ ضمن درخواست از شهروندان مبني بر اعلام معابري كه اين دسته از خودروها در آنها نسبت به ايجاد مزاحمت در آنها اقدام مي كنند اعلام كرده است كه در روزهاي آتي اجراي اين طرح در ساير معابر شناسايي شده كه معمولا اين دسته از مزاحمين در آنها تردد دارند به طور جدي اجرا مي شود.

 



تصويب بودجه 6 ميليارد توماني سفرهاي راهيان نور

معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري از تصويب بودجه 5 ميليارد توماني براي اردوهاي راهيان نور دانشگاهيان خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي در حاشيه دومين مراسم تجليل از خادمان راهيان نور دانشگاه هاي كشور در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران با بيان اينكه وزارت علوم در حوزه هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي توجه ويژه اي به سفرهاي راهيان نور به عنوان بخشي از ذخيره تمام نشدني دفاع مقدس دارد، اظهار كرد: با پيگيري هاي وزارت علوم، مجلس شوراي اسلامي پنج ميليارد تومان براي حمايت از سفر دانشجويان به سرزمين نور تصويب كرد.
وي همچنين با بيان اينكه در سال گذشته 150 هزار و در سال جاري 200 هزار نفر در اردوهاي راهيان نور شركت كرده اند، تصريح كرد: هدف وزارت علوم اين است كه هرگونه حمايتي از اين اردوها داشته باشيم.
خواجه سروي با اشاره به تصويب بودجه 20ميليارد توماني معاونت فرهنگي وزارت علوم در سال 91، بيان كرد: در سال جاري مجلس شوراي اسلامي از مبلغ 50 ميلياردي پيشنهادي براي بودجه حمايتي وزارت علوم 20ميليارد تومان را تصويب كرد كه اميدواريم با همين بودجه خانه هاي فرهنگ ناتمام در 15 دانشگاه و همچنين پرديس هاي ناتمام شهدا را به اتمام برسانيم.
به گزارش ايسنا وي درباره ملاك هاي توزيع بودجه راهيان نور و فرهنگي بين دانشگاه ها، اظهار كرد: با توجه به هزينه اي كه دانشگاه ها سال گذشته براي راهيان نور كرده و همچنين براساس رتبه اي كه در ارزيابي فرهنگي به دست آوردند بودجه مورد نظر به آن ها اختصاص مي يابد.
استقبال دانشگاه ها
از دفن اجساد «شهداي گمنام»
معاون فرهنگي وزير علوم در ادامه نقش سفرهاي راهيان نور را در انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي، نهضت امام خميني(ره) و دفاع مقدس به نسل هاي آتي تأثيرگذار خواند و تصريح كرد: اين كار يكي از رويكردها و اهداف وزارت علوم است. در گذشته اي نه چندان دور، برخي گروه هاي سياسي دانشجويي از مخالفان جدي خاكسپاري اجساد مطهر شهدا در محيط دانشگاه بودند و با تهديد با اين موضوع برخورد مي كردند اما امروز به جايي رسيده ايم كه رؤساي بسياري از دانشگاه ها براي دفن اجساد شهداي گمنام در مجموعه خود در نوبت هستند.
خواجه سروي با بيان اينكه گنجاندن درس «تاريخ دفاع مقدس» در مجموعه دروس دانشگاهي در سال هاي اخير مورد استقبال دانشجويان بوده است، گفت: ميراث ماندگار دفاع مقدس را بايد در متن آموزش، پژوهش، فناوري و سبك زندگي دانشگاهيان وارد كرد.

 



دكتر توكلي خبر داد
اعلام اسامي قبول شدگان كارشناسي ارشد از روز شنبه

مشاور عالي سازمان سنجش از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز شنبه خبر داد.
دكتر حسين توكلي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال 91 در روز شنبه ششم خردادماه، از پذيرش 85 هزار داوطلب نهايي در آزمون ارشد خبر داد و گفت: اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون ارشد از 11 تا 13 شهريور ماه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي شود تا پذيرفته شدگان نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
هزار و 215 نفر در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته 91 گفت: اين آمار نسبت به آزمون كارشناسي ارشد سال گذشته تعداد 58 هزار و 409 نفر افزايش داشته است.
توكلي از انتشار كليد پاسخ به سوالات داوطلبان از روز يكشنبه هفتم اسفندماه بر روي سايت سازمان سنجش خبر داد و تصريح كرد: كارنامه نتايج اوليه آزمون ارشد 91 از روز شنبه شش خردادماه بر روي سايت سازمان قرار مي گيرد.
توكلي به ايسنا گفت: داوطلبان شركت كننده مي توانند با استفاده از شماره داوطلبي و مشخصات شناسنامه اي خود به كارنامه نتايج اوليه دسترسي داشته باشند.
وي تصريح كرد: دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي اين آزمون شامل شرايط و ضوابط و پذيرش هر يك از كد رشته ها در اوايل هفته آينده و قبل از مهلت انتخاب رشته در سايت سازمان سنجش قابل دسترسي است.
توكلي ادامه داد: داوطلبان مجاز پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته از روز دوشنبه 8 تا ساعت 24 روز پنج شنبه 11 خردادماه مي توانند نسبت به انتخاب كد رشته محلهاي انتخابي خود در سايت اقدام كنند.
وي به مجازين آزمون كارشناسي ارشد 91 توصيه كرد: پس از مطالعه دفترچه مذكور كد رشته محل هاي مورد علاقه خود را حداكثر تا 100 كد رشته محل از ميان كد رشته امتحاني مجاز انتخاب و ابتدا كد رشته محل هاي انتخابي را به ترتيب اولويت علاقه مرتب و سپس در فرم پيش نويس انتخاب رشته ثبت كنند.وي تصريح كرد: داوطلبان بايد پس از اطمينان از صحت كد رشته محلهاي انتخابي از روز دوشنبه هشت خرداد لغايت ساعت 24 روز پنج شنبه 11 خرداد به منظور انتخاب رشته به سايت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت كد رشته انتخابي خود اقدام كنند.توكلي با اشاره به گزينش دانشجويان در هر كد رشته امتحاني براساس كارنامه اوليه و كسب حد نصاب نمره لازم گفت: گزينش نهايي در كليه كد رشته هاي تحصيلي براساس 80 درصد نمره آزمون در هر رشته گرايش و 20 درصد معدل تراز شده دوره كارشناسي انجام مي شود.وي در عين حال تصريح كرد: تعداد مجازين انتخاب رشته تا حدود سه برابر ظرفيت پذيرش استخراج مي شود.

 



سرابيان خبر داد
جريمه 3 ميلياردي قاچاقچيان پوشاك در اصفهان

مديركل سازمان تعزيرات حكومتي كشور از جريمه 3ميلياردي قاچاقچيان پوشاك در اصفهان خبر داد.
محمد حسن سرابيان در گفت وگويي با اشاره به بازرسي هاي صورت گرفته مأموران امنيتي نيروي انتظامي گلوگاه شهيد امامي اصفهان تأكيد كرد: در اين بازرسي ها مقاديري كالاي قاچاق شامل كفش و پوشاك خارجي كشف و پرونده اي در اين رابطه تشكيل شده است.
وي تأكيد كرد: با اعلام شكايت گمرك استان اصفهان پرونده ذكر شده پس از طي مراحل قانوني جهت بررسي به شعب ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقر در گلوگاه شهيد امامي اصفهان ارجاع و شعبه ياد شده با توجه به ادله كافي در پرونده متخلفين را علاوه بر ضبط كالاي كشف شده به پرداخت بيش از 3 ميليارد و 90 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
سرابيان افزود: در راستاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و اجراي مطلوب قانون هدفمندي يارانه ها و با عنايت به گزارش بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت در چند نوبت در استان خراسان جنوبي مبني بر تقلب در كسب از سوي چند واحد صنفي متخلف در اين استان پرونده هايي تشكيل و پس از انجام تحقيقات لازم شعبه ياد شده با توجه به مستندات موجود در پرونده ها و تخلف انتسابي واحدهاي متخلف را به پرداخت جزاي نقدي محكوم كردند.
بنابر همين گزارش، پيرو شكايت مبني بر گرانفروشي از سوي يك شركت توليد محصولات لبني در استان قم پس از انجام تحقيقات لازم و سير مراحل قانوني مراتب در شعب استان مطرح و متخلفين به پرداخت جزاي نقدي محكوم شدند.
مديركل روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور گفت: طي بازرسي ها از سوي مأموران نيروي انتظامي آذربايجان شرقي نيز تعدادي گوشي تلفن همراه قاچاق كشف و پرونده هايي در اين رابطه تشكيل و در نهايت پس از طي مراحل قانوني متخلفين را به پرداخت بيش از 4 ميليارد و 900 ميليون ريال جزاي نقدي معادل دو برابر ارزش ريالي كالاي كشف شده محكوم كرد.

 



سردار رادان خبر داد
اجراي طرح سالم سازي دريا در استان هاي شمالي كشور

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در امر طرح سالم سازي دريا، ساير دستگاه هاي ذيربط بايد در كنار نيروي انتظامي مسئوليت خود را به نحو احسن انجام دهند.
سردار احمدرضا رادان با اشاره به اجراي طرح سالم سازي دريا از اول تير ماه در استان هاي شمالي گفت: با اجراي اين طرح مردم مي توانند از اين مواهب الهي استفاده كنند و مطمئن باشند كه رفتارهاي بد و زشت به حداقل رسيده است.
وي از افزايش تعداد نيروها در طرح هاي سالم سازي سواحل دريا خبر داد و اظهار داشت: براي تقويت نيروهاي عمل كننده در طرح از نيروهاي ساير استان ها و مركز نيز استفاده خواهيم كرد.
رادان با تأكيد بر اينكه سواحل درياي شمال جايي براي رفتارهاي بداخلاقي و زشتي ها نيست، افزود: از همياران پليس به اندازه نياز در اين طرح ها استفاده خواهيم كرد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي ابراز اميدواري كرد: با همكاري و همراهي مردم در سال جاري آثار مثبت اين طرح را شاهد خواهيم بود.
رادان با بيان اينكه همه مسئوليت هاي طرح سالم سازي دريا نبايد متوجه نيروي انتظامي باشد، گفت: بايد ساير دستگاه هاي ذيربط نيز در امر طرح سالم سازي دريا، به نحو احسن مسئوليت خود را انجام دهند و نيروي انتظامي نيز در اين راستا، همكاري لازم را با اين دستگاه ها خواهد داشت.
رادان در ادامه از اجراي طرح ارتقاء امنيت اخلاقي در 10 استان كشور پس از تهران خبر داد و با تأكيد بر اينكه در طرح ارتقاء امنيت اخلاقي معيار قانون است، گفت: نيروي انتظامي برابر قانون طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي را اجرا مي كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از اجراي طرح سالم سازي درياخبر داد و گفت: اين طرح در سه استان شمالي و سواحل جنوب كشور به منظور بهبود وضعيت اخلاقي سواحل به اجرا درخواهد آمد.
رادان با بيان اينكه قانون معيار پليس در اين طرح است و براساس آن طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي را اجرا مي كند گفت: در كنار پليس، ساير دستگاه ها نيز بايد وظايف خود را انجام داده و با پليس همكاري داشته باشند.

 



مهلت 60 روزه براي اعتراض به برگه هاي جريمه

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: كساني كه براي آنها برگه جريمه صادر شده است تنها 60 روز مهلت براي ارائه شكايت خود به مراكز پليس +10 دارند.
سرهنگ مرتضي دهقان در اين رابطه بيان داشت: براساس ماده 5 قانون جديد راهنمايي و رانندگي كساني كه به برگه هاي جريمه صادره اعتراض دارند تنها 60 روز وقت براي مراجعه به مراكز پليس +10 دارند.وي به فارس گفت: در طول اين بازه زماني در صورت پيگير شدن افراد براي رسيدگي به جريمه هاي صادر شده پليس موظف به بررسي و اعلام نتيجه است.رئيس مركز اجرائيات پليس راهور خاطرنشان كرد: در صورت اتمام زمان 60 روزه ديگر فرد حق اعتراض ندارد و ديگر دفاتر پليس +10 شكايت آنها را نخواهند پذيرفت.

 



از امسال هزينه هاي درمان صرف آموزش ، تغذيه و رفاه مي شود

مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: با تخصيص اعتبار 6 هزار ميليارد توماني بخش درمان، بسياري از هزينه ها و پرداخت از جيب مردم براي درمان كم مي شود و مردم مي توانند اين اعتبارات را براي آموزش، تغذيه و رفاه هزينه كنند.
سجاد رضوي افزود: اعتبار 6 هزار ميليارد توماني از صرفه جويي اجراي هدفمندي يارانه ها براي بخش سلامت در مجلس تصويب شده و منتظر ابلاغ آن هستيم تا آيين نامه آن تدوين شود، هنوز آيين نامه هزينه كرد اين اعتبار تدوين نشده بنابراين جزئيات كار معلوم نيست اما قطعاً موجب كاهش هزينه هاي درمان و پرداخت از جيب مردم براي سلامت مي شود.
وي ادامه داد: دولت و مجلس با اين كار به اين تصميم رسيده اند كه پرداخت از جيب مردم كم شود تا مردم درآمدهايشان را براي آموزش، تغذيه و رفاه شان هزينه كنند.
مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت درباره نحوه هزينه كرد اين اعتبار توضيح داد: در هزينه كرد اين اعتبارات قطعاً بهبود خدمات اورژانسي در اولويت است، همچنين پوشش هزينه درمان بيماري هايي كه براي مردم گران تمام مي شوند مانند سرطان ها، بيماري هاي عليل كننده مثل بيماري هاي مزمن فشارخون، كليوي در اولويت هستند.رضوي به فارس گفت: با استفاده از اين اعتبار فرانشيز10درصد خدمات بستري و هتلينگ در بيمارستان هاي دولتي مانند مراكز ملكي تامين اجتماعي براي مردم رايگان مي شود، البته مردم انتظار ندارند هزينه اتاق خصوصي هم رايگان شود ولي هزينه خدمات بيمارستاني در اتاق هاي 2 يا 3 تخته هم با اين اعتبار براي مردم رايگان مي شود.
وي ادامه داد: اين اعتبار براي خدمات سرپايي نيست اما همزمان با اين اعتبار، برنامه پزشك خانواده نيز اجرا مي شود و بخش عمده خدمات سرپايي مردم تحت پوشش اين برنامه رايگان خواهد شد اما اگر مردم به طور مستقيم براي خدمات سرپايي مراجعه كنند، هزينه ويزيت، آزمايش يا خدمات تصويربرداري آنها رايگان نمي شود اما خدمات پاراكلينيكي در بخش بستري دولتي رايگان مي شود.

 



سردسته باند قاچاق انسان در ميناب دستگير شد

فرمانده ناحيه سپاه ميناب از دستگيري سردسته باند قاچاق انسان در اين شهرستان توسط نيروهاي بسيجي خبر داد.
سرهنگ سيدحسن سبحاني در گفت وگو با خبرنگار مهر، در ميناب اظهار داشت: ظهر سه شنبه نيروهاي بسيجي اين شهرستان يك دستگاه خودروي پژو 405 را در حوالي بندركرگان شهرستان ميناب توقيف كردند كه در اين خودرو سردسته باند قاچاق انسان در ميناب حضور داشت.
وي ادامه داد: فرد مذكور كه با اين خودرو در حال قاچاق انسان از مرزهاي شرقي كشور به سمت بندرعباس بود، دستگير و تحويل مراجع قضايي شهرستان ميناب شد.
فرمانده ناحيه سپاه ميناب افزود: در خودروي توقيف شده 11 تبعه افغاني غيرمجاز نيز حضور داشتند و همچنين در بازرسي هاي بيشتر از اين خودرو يك كيلوگرم موادمخدر از نوع هروئين كشف شد.
سبحاني به اعترافات متهم پس از دستگيري اشاره كرد و اظهار داشت: اين باند در كنار قاچاق انسان اقدام به قاچاق موادمخدر از طريق مرزهاي شرقي به سوي شهرستان هاي جاسك، ميناب و بندرعباس در استان هرمزگان نيز مي كرده است و در نهايت نيز موادمخدر و اتباع غيرمجاز را به مركز كشور منتقل مي كرد.

 



معتمدي خبر داد
امكان شركت دانش آموزان پيش دانشگاهي در كنكور فراگير 91

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور از امكان شركت دانش آموزان پيش دانشگاهي در كنكور فراگير 91 خبر داد.
عبدالله معتمدي ديروز در حاشيه نشست خبري رئيس دانشگاه پيام نور با اشاره به تغيير به عمل آمده در گزينش اين دانشگاه گفت: از اين پس دانش آموزان پيش دانشگاهي مي توانند در كنكور فراگير شركت كنند.
وي افزود: در آزمون سال 91 دو نوع پذيرش صورت خواهد گرفت به اين ترتيب كه دانش آموزان دوره هاي پيش دانشگاهي و دانشجويان سال آخر هم مي توانند در اين آزمون شركت كنند.معاون آموزشي دانشگاه پيام نور گفت: در صورت قبولي مي توانند پس از پايان دوره پيش دانشگاهي، از مهرماه سال آينده سر كلاس هاي درس حاضر شوند.
وي افزود: همچنين دانشجوياني كه تا 30 دي ماه فارغ التحصيل شده باشند، مي توانند از بهمن ماه امسال به كلاس هاي درس بروند.

 



حوادث كوتاه از كشور

3 كشته بر اثر واژگوني سمند
رشت-خبرنگاركيهان: رئيس ستاد عمليات در بحران مركز مديريت و فوريت هاي پزشكي گيلان اظهار داشت: يك دستگاه سمند با 6 سرنشين به علت سرعت زياد در محور لوشان-منجيل واژگون شد كه طي آن يك كودك 4 ماهه و يك زن 25 ساله در دم كشته و يك مرد 54 ساله هم در بيمارستان فوت كرد.فيض ثابت افزود: 3 نفر ديگر از سرنشينان خودروي سمند به بيمارستان منجيل منتقل شدند.
مرگ مصالح فروش
برازجان-خبرنگاركيهان: فردي سنگ فروش به علت برخورد سنگهاي مغازه به سرش راهي بيمارستان شد و بعد از 20 روز بستري شدن در بيمارستان جان خود را از دست داد.
كشف اشياي عتيقه در كاشان
كاشان-خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي كاشان از متلاشي شدن پاتوق استعمال مواد مخدر و كشف اشياي عتيقه جات در اين شهرستان خبر داد.سرهنگ منوچهر صفايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر راه اندازي پاتوق استعمال موادمخدر در منزل فردي به نام ع-ك (42 ساله)، سريعا مراتب در دستور كار ماموران كلانتري 13 علوي شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران طي هماهنگي با مقام قضايي و بازرسي از منزل متهم موفق به شناسايي و دستگيري 5 نفر بنام هاي ع-ك(42 ساله)، ر-ق(32ساله)، م-ح (31ساله)، ر-ح(32ساله) و پ-ك (35 ساله) در حين استعمال موادمخدر صنعتي از نوع شيشه شدند.
وي گفت: ماموران در بازرسي از منزل متهم مقدار يك گرم و 30 سانت شيشه به همراه يك عدد باروت دان از دوره قاجار، دو عدد مجسمه سنگي كوچك، يك عدد مجسمه سنگي متوسط، هفت عدد النگو، يك عدد گردنبند، يك عدد جام، يك عدد نگين عقيق و يك عدد قاب سنگي كشف و ضبط كردند.
دستگيري قاچاقچي موادمخدر
كاشان-خبرنگاركيهان: با تلاش و هوشياري ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان كاشان، قاچاقچي حرفه اي موادمخدر كه قصد داشت بيش از يك كيلوگرم موادمخدر را به مقصد برساند شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، در بازرسي از وسايل همراه متهم كه مسافر اتوبوس به مقصد تهران در ورودي شهرستان كاشان بود، مقدار يك كيلو و 120 گرم ترياك كشف و ضبط و متهم به همراه پرونده متشكله جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
نجات معجزه آساي سرنشينان پژو 206
هفتكل-خبرنگاركيهان: در 5 كيلومتري جاده رامهرمز- بهبهان و در نزديكي روستاي بايمان سادات در حادثه اي پژو 206 با سرعت زياد به خاوري برخورد كرد و منجر به واژگون شدن خاور شد و پژو 206 به دليل گازسوز بودن آتش گرفت. در اين حادثه دو سرنشين پژو 206 خود را به بيرون پرتاب كردند و از مرگ حتمي نجات يافتند.

 



نجات كوهنورد خوزستاني از مرگ در ارتفاعات چهارمحال

كوهنورد عضو گروه كوهنوردي شهرستان ايذه استان خوزستان كه در ارتفاعات كوه «كلار» چهارمحال و بختياري دچار عارضه قلبي شده بود، با كمك پرسنل اورژانس «گندمان» از مرگ نجات يافت.
به گزارش ايرنا، مسئول روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد عصر سه شنبه گفت: تكنسين هاي اورژانس گندمان با شنيدن اين خبر، بعد از پياده روي يك ساعته در ارتفاعات كوه «كلار» به محل رسيده و با كمك هاي اوليه و امدادي، مصدوم را به پايين كوه منتقل كردند.
هدايت الله حسيني اضافه كرد: اين مصدوم، به مركز بهداشتي درماني گندمان و پس از آن به بيمارستان ولي عصر(عج) بروجن منتقل شد..
وي افزود: وضعيت عمومي بيمار رضايتبخش است و او پس از مداوا، از بيمارستان مرخص شد.
كوه كلار در منطقه گندمان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختياري، سه هزار و 629 متر ارتفاع دارد.

 



كشف بناي تاريخي كهن در نوشهر

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه نوشهر ازكشف آثار يك بناي تاريخي كهن از جنس ساروج در نوشهر خبر داد.
سرهنگ علي رسولي در گفت وگو با خبرنگار مهر در نوشهر اظهار داشت: براساس دريافت گزارشي مبني بر انجام حفاري هاي غيرمجاز توسط افرادي سودجو در بخش كجور نيروهاي بسيجي با دريافت حكم از مرجع قضايي اقدام به پيگيري و بررسي موضوع كرده كه در اين راستا تعداد سه نفر در حين حفاري غيرمجاز دستگير شدند.
وي افزود: در مكشوفات به دست آمده آثار يك بناي تاريخي از جنس ساروج - معروف به سفيدخانه - وجود داشته كه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
رسولي تصريح كرد: اين افراد بخش زيادي از اين بناي با ارزش را تخريب كردند.
وي افزود: بنا به اعلام ماموران بسيجي، احتمال اينكه در محل كشف آثار تاريخي قلعه اي تاريخي وجود داشته باشد زياد است و نياز به توجه خاص مسئولان مربوطه نسبت به اين موضوع است.

 



برخورد دو خودرو6 قرباني گرفت

رئيس پليس راهور استان كرمانشاه گفت: 6 نفر در اثر سانحه رانندگي عصر سه شنبه در محور كرمانشاه به كامياران جان باختند.
سرهنگ «خسرو كوثري فر» در گفت وگو با ايرنا افزود: در اين حادثه كه بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با يك دستگاه پيكان روي داد 2 نفر نيز مصدوم شدند.
وي، علت اين حادثه را انحراف به چپ خودروي پيكان اعلام كرد.

 



از خودگذشتگي پزشك ايراني در اورست

يك پزشك متخصص و هيماليانورد ايراني در فاصله يكصدمتري قله اورست جان هموطن خود را نجات داد و با انتقال وي به كمپي در ارتفاع پايين تر، از صعود به بام دنيا بازماند.
بهمنيار براي صعود به بام دنيا از كمپ چهارم قله اورست در حال حركت به سمت قله بود كه به دليل تحليل رفتن قواي جسماني و شرايط ارتفاع دچار مشكل شد.
پس از وقوع اين حادثه در فاصله 100 متري قله، بهمنيار توسط همنوردش «كيخسرو مردانپور» به ارتفاع پايين تر و به كمپ اصلي قله اورست منتقل شد.در حال حاضر وضعيت جسمي حسين بهمنيار مساعد گزارش شده و قرار است بزودي همراه با دكتر مردانپور راهي كشور شود.اين دو كوهنورد ايراني روز 18 فروردين امسال با هدف فتح قله اورست، تهران را به مقصد كشور نپال ترك كردند. اما سرنوشت آنان به نحو ديگري رقم خورد تا بار ديگر شاهد ايثار و از خودگذشتگي يك پزشك در راه انجام وظيفه انساني و اخلاقي اش باشيم.
به گزارش مهر، دكتر كيخسرو مردانپور، متخصص جراحي استخوان و مفاصل و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14