(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 خرداد 1391 - شماره 20217

حديث دشت عشق
حذف استقلال از آسيا و احتمال بركناري مديرعامل و سرمربي اين تيم
تبعات باخت در اصفهان!
نكته ورزشي
اعزام 11 فرنگي كار به اوكراين
سرفه كنم، تيراندازي با كمان ايران تعليق مي شود!
صفايي: برمي گردم تا دست دولتي ها را از ورزش قطع كنم
قاسمي با پيروزي مقابل هادي مسافر لندن شد
فدراسيون جهاني در مورد تعليق قايقراني ايران تصميم گيري مي كند
جمعه، آغاز مسابقات قهرماني فوتسال آسيا
ايران به دنبال يازدهمين قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «جعفر حبيبي)
ولايت فقيه ثمره خون شهيدان است
پدرو مادر، خواهران و برادرانم! تقوا و پرهيزگاري را انتخاب نماييد و از امام امت، اين نايب بحق حضرت مهدي (عج) پيروي كنيد و دست از حمايت ولايت فقيه كه ثمرخون شهداي اسلام مي باشد برنداريد. درضمن اگر اينجانب سعادتي نصيبم گرديد و خونم لياقت ريختن در راه اسلام عزيز را داشت و توانستند پيكرم را به دماوند انتقال دهند درحياط معصوم زاده كنار ديگر شهداي اسلام دفن نماييد. بسيجي شهيد، «جعفر حبيبي»، سال 1332 متولد شد و در 19/8/1361 درعمليات محرم «منطقه عين خوش به شهادت رسيد.

 



حذف استقلال از آسيا و احتمال بركناري مديرعامل و سرمربي اين تيم
تبعات باخت در اصفهان!

سرويس ورزشي-
با شكست استقلال برابر سپاهان ، اين باشگاه بزرگ پايتخت براي فصل آينده دستخوش تغييرات بسياري خواهد شد.
مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا سه شنبه شب با برگزاري يك ديدار بين تيم هاي ايراني سپاهان اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان پيگيري شد. در اين بازي كه در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، تيم سپاهان برتري 2 بر صفر را از آن خود كرد و مقتدرانه به مرحله يك چهارم نهايي رقابت ها راه يافت. سپاهان كه در اين بازي از حمايت حداكثري هواداران خود بهره مي برد، بازي را خيلي خوب آغاز كرد و در دقيقه هشت به گل نخست رسيد. در دقيقه هشت بازي محرم نويدكيا شوتي سركش را روانه دروازه استقلال كرد كه سيدمهدي رحمتي بصورت ناقص آن را دفع كرد تا جواهير سوكاي توپ برگشتي را با ضربه سر براي برونو سزار بفرستد و اين مهاجم برزيلي با كنار پا دروازه استقلال را باز كند. ميدانداري سپاهان بعد از اين گل ادامه پيدا كرد و مدافعان سر درگم استقلال تنها به دفع حملات مهاجمان زهردار تيم ميزبان مي پرداختند. سپاهان كه استقلال را ضعيف تر از هميشه مي ديد در دقيقه 35 با ضربه سر محسن بنگر به گل دوم رسيد و كار استقلال را حداقل در نيمه اول تمام كرد. اين بار هم سوكاي در نقش سازنده گل ظاهر شد و كرنر ارسالي از سوي فابيو جانواريو را با ضربه سر به محسن بنگر رساند تا او با بهره گيري از اشتباهات توامان سيدمهدي رحمتي و مدافعان استقلال گل دوم سپاهان را به ثمر برساند. انتظار اين بود كه استقلال براي تغيير نتيجه آهنگ بازي خود را تهاجمي تر كند اما انگار توان و رمقي در اين تيم نبود و ستاره هاي اسم و رسم دار مظلومي با روزهاي اوج خود فاصله داشتند. استقلال در ضعيف ترين بازي فصل خود هيچ حرفي براي گفتن نداشت و حتي يك موقعيت گلزني نيز روي دروازه حريف خلق نكرد تا شكستي تلخ را متحمل شود. با اين شكست استقلال وداعي تلخ با مسابقات ليگ قهرمانان آسيا داشت و سپاهان به جمع هشت تيم برتر مسابقات رسيد.
قلعه نويي به استقلال نزديك شد
همين شكست مسير حركت استقلال براي فصل آينده ليگ برتر را نيز تغيير داد؛ چه بسا اگر باختي برابر سپاهان رقم نمي خورد در حال حاضر مظلومي دغدغه اي بابت جدايي از جمع آبي پوشان نداشت اما اين اتفاق رخ نداد تا بار ديگر زمزمه بازگشت امير قلعه نويي به گوش برسد. خبرهاي دريافتي در اين خصوص حكايت از آن دارد كه تماس هايي ميان يكي از اعضاي هيات مديره استقلال و امير قلعه نويي برقرار شده تا رضايت اين مربي موفق براي بازگشت به تيم سابقش جلب شود.
امروز سرمربي جديد معرفي مي شود
رييس هيات مديره استقلال با تاييد خبر مذاكره اين باشگاه با قلعه نويي گفت كه او در كنار پرويز مظلومي و گزينه خارجي شانس برابري دارد.
احمد رسولي نژاد تصريح كرد: امير قلعه نويي، پرويز مظلومي و يك مربي خارجي گزينه هاي ما براي فصل بعد هستند. ان شاءالله در جلسه روز يكشنبه تصميم گيري نهايي در رابطه با سرمربي جديد گرفته و نام سرمربي اعلام خواهد شد. وي با تاكيد بر اينكه شانس همه گزينه ها براي سرمربي گري استقلال يكسان است گفت: همه گزينه ها شانس برابر دارند و احتمال دارد خود مظلومي در باشگاه بماند.
رسولي نژاد با بيان اينكه بايد سرمربي بيايد كه ليست اسامي را به ما بدهد و باشگاه اقدام به جذب بازيكن كندگفت: تركيب اصلي استقلال حفظ مي شود و تقريبا كسي از باشگاه جدا نخواهد شد. ما در برخي نقاط ضعف داريم. به عنوان مثال همه عالم و آدم مي دانند كه باشگاه استقلال نياز به يك مهاجم سرزن دارد.
فتح الله زاده جزو گزينه ها نيست
اما در اين ميان پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه تكليف مديريت استقلال چه خواهد شد و آيا فتح الله زاده در سمت خود ابقاء مي گردد؟! رسولي نژاد رئيس هيات مديره استقلال در پاسخ به اين پرسش مي گويد:فتح الله زاده جزو گزينه هاي مديرعاملي باشگاه استقلال نيست. فتح الله زاده در چندين جلسه هيات مديره اعلام كرده كه مايل است به عنوان عضو هيات مديره فعاليت كند. او يك بار استعفاي كتبي به ما داد، چندين بار به صورت شفاهي و علني درخواستش را براي كناره گيري اعلام كرد و گفت كه نمي خواهد به عنوان مديرعامل در باشگاه فعاليت كند. به همين دليل هيات مديره گزينه هايش را روز يكشنبه اعلام مي كند و روي يك فرد با اكثريت آرا به نتيجه مي رسيم و نام گزينه مورد نظر را براي گرفتن تاييديه به وزير ورزش اعلام خواهيم كرد. البته ممكن است چند گزينه براي مديرعاملي معرفي شوند. رفتن فتح الله زاده منوط به نظر وزير است اما او جزو گزينه هاي ما براي مديرعاملي فصل آينده نيست.
15ميليارد درآمد
رييس هيات مديره باشگاه استقلال در پاسخ به اين سوال كه برخي بازيكنان استقلال مي گويند از باشگاه طلب هاي 500 يا 350 ميليون توماني دارند، تصريح كرد: بايد طلب ها بررسي شوند. استقلال با محاسبه پول هايي كه از وزارت ورزش، سازمان ليگ، تبليغات روي پيراهن و فروش بازيكن داشته، حدود 15 ميليارد تومان درآمدزايي كرده است. براي ما عجيب است كه بازيكنان از باشگاه طلبكارند.

 



نكته ورزشي

آيا پاي انتخابات كميته ملي المپيك در ميان است؟!
انتظار پاسخگويي
از سوي وزارت ورزش و جوانان
سرويس ورزشي-
با بيانيه اي كه از سوي كميته ملي المپيك صادر شد حالا اهالي ورزش منتظر پاسخ قانع كننده وزارت ورزش و جوانان در قبال بركناري هاي اخير هستند.
با گذشت چند روز از بركناري غيرمنتظره برخي از رؤساي فدراسيون هاي ورزشي، تبعات اين تصميم عجيب همچنان ادامه دارد تا جايي كه كميته ملي المپيك روز سه شنبه با انتشار بيانيه اي از تصميم وزارت ورزش به شدت انتقاد كرد. در اين بيانيه اعضاي هيئت اجرايي اعلام آمادگي كردند چنانچه هدف از اين تغييرات، اعمال نظر و چينش نيروها براي انتخابات آتي كميته ملي المپيك باشد به منظور استقرار آرامش مورد نياز در اين مقطع حساس از ورزش كشور از مسئوليت خود كنار روند تا ورزش كشور بيش از اين دچار خسران نشود.
با اشاره كميته ملي المپيك حالا اين شائبه نزد اهالي ورزش مطرح شده كه دستگاه ورزش با هدف خاصي دست به بركناري رؤساي فدراسيون ها زده تا انتخابات دوره آينده كميته ملي المپيك را كنترل كند، در چنين شرايطي انتظار مي رود وزارت ورزش نسبت به بيانيه تيم علي آبادي و همكارانش واكنش نشان دهد و اعلام كند كه اين موضوع را تأييد مي كند يا رد، و اگر رد مي كند دليل بركناري بعضي رؤساي موفق چه بوده است؟!
بي توجه به يك نكته كوچك
اما در بيانيه اخير كميته ملي المپيك به نكته جالب توجه ديگري نيز اشاره شده است. در قسمتي از اين بيانيه آمده: «تنها دو ماه تا آغاز بازي هاي المپيك لندن باقي مانده و طبق ضوابط كميته برگزاري بازي هاي المپيك، امكان تغيير در فهرست اسامي كاروان اعزامي و افزودن اسامي جديد وجود ندارد، به نظر مي رسد تغييرات انجام شده و استمرار آن در رابطه با فدراسيون هاي المپيكي، لطمات جبران ناپذيري بر مديريت رشته هاي ورزشي و به تبع آن بر عملكرد كاروان اعزامي خواهد داشت. در اين صورت زحمات چهار ساله وزارت ورزش و جوانان، كميته ملي المپيك و ساير اركان ورزش كشور تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.» كميته ملي المپيك صراحتاً اعلام مي كند كه امكان جابجايي اسامي مديران ورزشي در المپيك وجود ندارد؛ به عنوان نمونه چون زنگي آبادي به عنوان رئيس فدراسيون دوچرخه سواري معرفي شده، اسبقيان سرپرست جديد اين فدراسيون نمي تواند وارد دهكده مسابقات المپيك شود و ورزشكاران خود را همراهي كند! در صورتي كه ادعاي كميته ملي المپيك درست باشد- كه درست هم است- بايد به وزارت ورزش يادآور شد كه آقايان مسئول شما در بركناري هاي يك شبه خود حتي به اين موضوع ساده هم توجه نداشتيد؟! يعني در وزارت خانه عريض و طويل ورزش يك فرد ورزشي پيدا نمي شد اين موضوع كوچك را به شما يادآوري كند؟!

 



اعزام 11 فرنگي كار به اوكراين

11 فرنگي كار براي شركت در جام بين المللي آزوماش اوكراين راهي اين كشور مي شوند.
فرنگي كار كشورمان در رقابت هاي بين المللي جام آزوماش اوكراين كه روزهاي 26 تا 28 خردادماه در شهر ماريوپول برگزار مي شود، شركت مي كنند.
اسامي نفرات اعزامي به اين رقابت ها به شرح زير است:
55 كيلو: سامان عبدولي، شيرزاد بهشتي طلا، محسن حاجي پور
60 كيلو: حميد زارع، محمد سلطاني
66 كيلو: افشين بيابانگرد
74 كيلو: هادي عليزاده پورنيا
84 كيلو: علي قيطاسي، حسين نوري
96 كيلو: قاسم رضايي
120 كيلو: بهنام مهدي زاده

 



سرفه كنم، تيراندازي با كمان ايران تعليق مي شود!
صفايي: برمي گردم تا دست دولتي ها را از ورزش قطع كنم

رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: برمي گردم تا دست همه دولتي ها را از ورزش قطع كنم.
كريم صفايي ديروز در مورد آتش سوزي سايت تيراندازي با كمان، بازگشت دوباره اش به ورزش، تغيير و تحولات در فدراسيون ها و ... سخن گفت كه چكيده اي از صحبت هاي وي در ذيل مي آيد:
¤ اين وصله ها به كسي كه 8 سال براي تيراندازي با كمان اين مملكت كار كرده است نمي چسبد. از اين كارها متنفرم و معتقدم كسي كه اين كار را انجام داده است نه تنها به صلاح ورزش فكر نمي كند بلكه به نظر مي رسد مشكل روحي و رواني هم داشته است. بايد قوه قضائيه با دقت پرونده اين آتش سوزي را پيگيري كرده تا جرم فرد خاطي احراز شود. شنيدم با نارنجك دستي اين اقدام صورت گرفته است. بر همين اساس بايد با كسي كه اين كار را انجام داده است قطعا برخورد شود.
¤ من در ورزش به دنبال دو موضوع هستم، اول اينكه مي خواهم دست دولت را از بالا تا پايين از سر ورزش كشورم كم كنم تا بتوانم منشور المپيك كه حضور هرگونه افراد غيرورزشي در ورزش را منع كرده است، عملي كنم و دوم اينكه به مردم قول مي دهم كه با باندهاي درون ورزش كه براي فساد در آن تشكيل شده است تا آخر عمر مبارزه كنم.
¤ من برنمي گردم تا دوباره مثل سابق در تيراندازي با كمان باشم بلكه برمي گردم تا براي فساد در ورزش مبارزه كنم و منشور المپيك را در كشورم احيا كنم. برمي گردم تا دست همه دولتي ها را از ورزش قطع كنم و قول مي دهم تا 3 ماه آينده از طريق مراجع قانوني فاسدان ورزش را براي مردم معرفي كنم.
¤ دنيامالي گزينه خوبي براي رياست كميته ملي المپيك بود و نمي دانم چرا بايد با شخصي كه اين همه موفقيت كسب كرده است اينگونه برخورد شود.
¤ اگر در فيتا (فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان) سرفه كنم ورزش كشورم تعليق مي شود اما نمي خواهم اين كار را انجام دهم.

 



قاسمي با پيروزي مقابل هادي مسافر لندن شد

كميل قاسمي با پيروزي مقابل پرويز هادي در مسابقه انتخابي سنگين وزن تيم ملي كشتي آزاد به عنوان عضو تيم اعزامي به المپيك 2012 لندن معرفي شد.
مسابقه انتخابي وزن 120 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد عصر ديروز بين پرويز هادي و كميل قاسمي براي انتخاب فرد برتر به منظور حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن در خانه كشتي برگزار شد كه با پيروزي كميل قاسمي به پايان رسيد.در اين ديدار كه بدون كلينچ برگزار شد كميل قاسمي در مجموع با نتيجه 2 بر صفر در مسابقه اي كه در 5 تايم برگزار شد مقابل هادي به پيروزي رسيد و به عنوان نماينده سنگين وزن تيم ملي كشتي آزاد بليت لندن را رزرو كرد.از نكات قابل توجه اين ديدار حضور تماشاگران جويباري بود كه با بوق و طبل قاسمي را تشويق كردند.

 



فدراسيون جهاني در مورد تعليق قايقراني ايران تصميم گيري مي كند

رئيس فدراسيون جهاني گفت: منتظر شنيدن دلايل ايران در خصوص بركناري دنيامالي هستيم تا تصميم بگيريم.
خوزه پرورنا در گفت وگوبا فارس، درباره تعليق فدراسيون قايقراني ايران گفت: ما فقط يك خبر مبني بر بركناري دنيامالي از سمت رياست فدراسيون ايران دريافت كرده ايم و به همين دليل براي اطلاع از دلايل اين بركناري نامه اي به فدراسيون ايران ارسال كرديم.
وي ادامه داد: پس از شنيدن دلايل ايران براي بركناري دنيامالي در خصوص تعليق يا عدم تعليق ايران تصميم گيري خواهيم كرد. دنيامالي يكي از اعضاي فدراسيون جهاني است و ما بايد رسما در جريان دلايل بركناري وي قرار بگيريم تا بتوانيم در اين خصوص تصميم گيري كنيم.
رئيس فدراسيون جهاني افزود: اين تصميم مي تواند پذيرش دلايل ايران يا تعليق فدراسيون اين كشور باشد به همين منظور بايد با كميته ملي المپيك ايران ارتباط برقرار كنيم البته تاكنون جوابي از ايران نگرفته ايم.

 



جمعه، آغاز مسابقات قهرماني فوتسال آسيا
ايران به دنبال يازدهمين قهرماني

مسابقات قهرماني فوتسال آسيا از فردا در شرايطي آغاز مي شود كه تيم ملي ايران به دنبال كسب يازدهمين قهرماني خود در اين رقابت هاست.
دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا از روز جمعه 5 خردادماه با حضور 16 تيم آغاز خواهد شد. تيم ملي فوتسال ايران در اين دوره با كره جنوبي، قطر و استراليا در گروه C قرار دارد. ملي پوشان ايران در اولين ديدار خود روز جمعه به مصاف كره جنوبي مي روند. به نظر مي رسد ايران در اين مرحله از رقابت ها كار دشواري براي صعود نداشته باشد، هرچند كه به گفته علي صانعي تيم هاي قطر و كره جنوبي به علت حضور اندك در مسابقات قهرماني آسيا براي تيم ملي مبهم هستند.
قطري ها در اين دوره از مسابقات از چند بازيكن با تابعيت غير قطري استفاده كرده اند. سرجيو سابو، مربي قطر تجربه قهرماني در آسيا با ژاپن و نايب قهرماني با ازبكستان را دارد. همين مسائل باعث شد سرمربي تيم ملي صحبت از دردسرساز شدن قطري ها كند، اما به هر حال آنچه مسلم است فاصله زياد اين تيم ها با ايران است و بعيد است در مرحله مقدماتي تيم ملي با مشكلي روبرو شود، هرچند كه هيچ حريفي را نبايد دست كم گرفت و تيم ها براي شگفتي سازي وارد مسابقات مي شوند.
10 قهرماني قدرت برتر آسيا
تيم ملي فوتسال ايران در 11 دوره برگزار شده به 10 مقام قهرماني دست يافته و به عنوان برترين تيم بدون چون و چراي قاره كهن خود را معرفي كرده است. ايران در 69 بازي انجام داده در مسابقات قهرماني آسيا به 66 پيروزي رسيده و 2 شكست و يك تساوي را نيز در كارنامه خود مي بيند. شكست 3 بر يك برابر ژاپن و تساوي 3 بر 3 برابر تايلند در سال 2005 و همچنين شكست تلخ 5 بر يك در نيمه نهايي سال 2006 برابر ژاپن ناكامي هاي ايران در مسابقات آسيايي به حساب مي آيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ابراهيم زاده سرمربي جديد نفت تهران
سرمربي فصل پيش ذوب آهن با مسئولان نفت تهران به توافق رسيد و روز شنبه قراردادش را امضا خواهد كرد. منصور ابراهيم زاده در خصوص روند مذاكراتش با باشگاه نفت تهران گفت؛ با مسئولان اين باشگاه به توافق رسيده ام و روز شنبه آينده قراردادم را امضا خواهم كرد. كار خصوصي دارم كه بايد انجام دهم و سپس قراردادم را امضا مي كنم. فصل پيش حسين فركي هدايت اين تيم را برعهده داشت كه در ليگ دوازدهم روي نيمكت فولاد خوزستان خواهد نشست.
انتقاد رحيمي از رويانيان
مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: راهي كه مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي رود به نفع فوتبال ايران نيست. عليرضا رحيمي در مورد اينكه چند درصد تيم سپاهان تغيير مي كند تصريح كرد: همه بازيكنان را حفظ مي كنيم و نمي خواهيم يك نفر را هم از دست بدهيم. جدا شدن يك نفر از تيم به سپاهان لطمه وارد مي كند. رحيمي در مورد اينكه محمد رويانيان قصد جذب محسن بنگر و سيدجلال حسيني را دارد، گفت: نمي دانم رويانيان به چه سمتي مي رود. اينكه با پيشنهادهاي اغواكننده بازيكنان تيم هاي ديگر را ببرند مي خواهند به كجا برسند. به چه بهايي مي خواهند تيمي مقتدر ببندند. اين روش كاري براي فوتبال كشورمان اصلا خوب نيست. وي در مورد اينكه بنگر و سيدجلال حسيني خواهان جدايي از تيم هستند، گفت: آنها مي توانند پاي مذاكره با هر تيمي بنشينند، پرسپوليس هم مي تواند يكي از اين تيم ها باشد. ما به زور كسي را نگه نمي داريم هر بازيكني كه دلش با سپاهان نيست مي تواند برود.
ساكت در آستانه خريد امتياز داماش گيلان
مديرعامل پيشين سپاهان شنبه آينده براي خريد امتياز باشگاه داماش با مسئولان و استاندار گيلان جلسه خواهد داشت. روابط عمومي هيئت فوتبال استان گيلان با تكذيب شايعه هاي مختلف در مورد واگذاري امتياز باشگاه داماش گيلان اعلام كرد: اداره كل ورزش و جوانان استان و هيئت فوتبال گيلان درخواست هاي متعددي براي خريد امتياز باشگاه داماش گيلان داشتند كه آنها را مورد بررسي قرار داده و در نهايت پيشنهاد باشگاه فولاد ماهان كه جدي ترين پيشنهاد بود را تاييد كرد. قرار است روز شنبه آينده جلسه اي با حضور استاندار گيلان، مديرعامل ورزش و جوانان و رئيس هيئت فوتبال گيلان و محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه فولاد ماهان برگزار و اين پيشنهاد به طور دقيق بررسي و تعيين تكليف شود.
دنيزلي با ملي پوشان پرسپوليس به تركيه رفت
3 بازيكن ملي پوش پرسپوليس صبح امروز همراه با مصطفي دنيزلي جده را به مقصد استانبول تركيه ترك كردند. علي كريمي، غلامرضا رضايي و مهرداد پولادي براي پيوستن به اردوي تيم ملي در استانبول با پرواز ساعت 20:6 صبح امروز زودتر از ساير سرخپوشان جده را ترك كردند. دنيزلي هم كه براي استراحتي چند روزه و حضور در كنار خانواده راهي كشورش مي شود، قصد دارد اين بازيكنان را تا اردوي تيم ملي همراهي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14