(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 خرداد 1391 - شماره 20220

 تشديد برخورد با رانندگان متخلف اتوبوس
جلوگيري از تردد خودروهاي بدون معاينه فني
با اهداي عضو بيمار مرگ مغزي به 3 بيمار زندگي دوباره بخشيد
برنامه هاي سازمان بهشت زهرا(س) در سالگرد ارتحال امام(ره)
محمدي زاده: ساخت سد در بالادست درياچه اروميه ممنوع شد
موج جديد گرد و خاك در راه است
شناسايي و انهدام ده ها باند جرايم خشن
تلفن همراه ، قاتلان را رسوا كرد
بارش غيرمنتظره برف در ارتفاعات جلفا
مؤسس سايت جعلي دانشگاه آزاد دستگير شد
روباه عصباني در دام ماموران آتش نشاني
بزمجه اي در پارك مدرس
ساخت سومين مسجد بزرگ جهان در الجزاير
آتش سوزي در 6 ايالت آمريكا
12 سال اعتصاب غذا
بازداشت خدمتكار مخصوص پاپ



پليس راه كشور خبر داد
 تشديد برخورد با رانندگان متخلف اتوبوس

معاون حمل و نقل پليس راه كشور گفت: طرح تشديد كنترل ناوگان عمومي و توقيف خودروهاي داراي نقص فني از روز شنبه آغاز شد.
سرهنگ ابراهيم وهاب زاده اظهار داشت: از تردد اتوبوسهاي فاقد معاينه فني يا داراي نقص فني در پاسگاههاي پليس راه جلوگيري و مأموران تمامي اتوبوسها را با دقت كنترل مي كنند. ضمن اينكه دفترچه رانندگان متخلف و حادثه ساز نيز اخذ و بايگاني مي شود. هم اكنون دفترچه هاي رانندگان به دو رنگ آبي براي رانندگان قانون مدار و رنگ قرمز براي رانندگان پرخطر صادر مي شود. رانندگان پرخطر در صورتي كه مرتكب تخلفات حادثه ساز نشوند پس از 6 ماهه دفترچه آبي رنگ دريافت مي كنند.
وهاب زاده افزود: طرح تشديد كنترل و برخورد با خودروهاي حمل و نقل عمومي ادامه دارد و مأموران با دقت بيشتري اين خودروها را كنترل مي كنند. البته مديران شركت ها و مؤسسات فني تعاوني هاي مسافربري نيز قبل از اعزام اتوبوس بايد كنترل لازم را انجام دهند. همچنين اتوبوسهايي كه به علت نقص فني دچار حادثه شوند مسئوليت ناشي از نقص فني برعهده مدير فني شركت است و مسئوليت قانوني بر عهده اين افراد است.معاون حمل و نقل پليس راه از ستاره دار كردن شركتهاي مسافربري خبر داد و به مهر گفت: شركتهاي مسافربري بايد در انتخاب راننده دقت كرده و از افراد عصبي، داراي مشكلات جسمي و رواني استفاده نكنند. همچنين بايد شركت هاي مسافربري داراي ستاره شوند و عملكرد آنها براساس ارائه خدمات، ايمني و بكارگيري راننده بررسي و سطح بندي شود.

 



با شروع سفرهاي تابستاني اجرا مي شود
جلوگيري از تردد خودروهاي بدون معاينه فني

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به تعطيلي مراكز آموزشي در روزهاي آينده و افزايش تقاضاي سفر به نقاط مختلف كشور به شهروندان هشدار داد، بدون انجام معاينه فني به سفر تابستاني نروند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران سيدعلي رضوي با بيان اين مطلب گفت: مراكز مكانيزه معاينه فني مطمئن ترين و به صرفه ترين مكان براي تشخيص عيوب خودروها و تأمين كننده ايمني سفر است. وي با بيان اينكه هم اكنون مراكز معاينه فني خلوت است ولي در روزهاي آينده شلوغ خواهد شد از شهروندان عزيز خواست براي سفرهاي تابستاني از هم اكنون به فكر مراجعه به مراكز معاينه فني باشند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، در ادامه اظهار داشت: با هدف آمادگي هرچه بيشتر مراكز معاينه در آستانه سفرهاي تابستاني، از اواسط ارديبهشت ماه سال جاري و در قالب طرح «معاينه فني، آرامش خانواده» از حدود 2000 نفر شهروندان عزيز در خصوص نوع و چگونگي خدمات ارائه شده نظرسنجي به عمل آمد و پس از دريافت نظرات و تحليل آن ها، سرويس هاي باد نيتروژن، شستشوي انژكتور، تعويض روغن، ميزان فرمان و برخي خدمات سريع و مورد نياز كه بيش از 95 درصد از شهروندان تقاضا كرده بودند به خدمات موجود در مراكز معاينه فني تهران اضافه شد.سيدعلي رضوي با بيان اين نكته كه بيش از 60% از عيوب خودروهاي مراجعه كننده به مراكز معاينه فني تهران مربوط به نقص سيستم ترمز، كمك فنر و يا همراستايي چرخ ها و همچنين صاف بودن لاستيك ها و ايراد در چراغ ها مي شوند گفت: طبق بررسي هاي به عمل آمده همين چند مورد اخير عامل بسياري از تصادفات هولناك و دلخراش است كه با استفاده از تجهيزات مستقر در مراكز معاينه فني به راحتي قابل تشخيص بوده و در صورت رفع آن ها مي توان از اينگونه حوادث پيشگيري كرد.

 



با اهداي عضو بيمار مرگ مغزي به 3 بيمار زندگي دوباره بخشيد

شيراز-خبرنگاركيهان:
با اهداي اعضاي بدن يك بيمار مرگ مغزي 3 بيمار منتظر در فهرست پيوند عضو زندگي دوباره يافتند.
به گزارش خبرنگار ما، اهداي اعضاي بدن مرحوم «سيدصدرالدين طباطبايي» 56 ساله ساكن شيراز كه بر اثر سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزي شده بود به 3 بيمار زندگي دوباره بخشيد.
كليه هاي شادروان «طباطبايي» به 2 بيمار كليوي 56 ساله كه هفته اي سه بار و 54 ساله كه روزانه دياليز مي شدند و كبد وي به بيمار كبدي 51 ساله ساكن بندر امام اهدا شد.
انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي و بخش پيوند اعضاي بيمارستان نمازي شيراز ضمن قدرداني از خانواده زنده ياد «طباطبايي» از هموطنان عزيز جهت دريافت كارت اهداي عضو به اين انجمن و براي اهداي خون به سازمان انتقال خون دعوت به عمل آورد.

 



برنامه هاي سازمان بهشت زهرا(س) در سالگرد ارتحال امام(ره)

ستاد ارتحال امام (ره) شهرداري تهران برنامه هاي ويژه اي را در سالگرد ارتحال امام (ره) در نظر گرفته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، علي اكبر توكلي نژاد، مدير عامل سازمان بهشت زهرا(س) در جلسه افتتاح ستاد دائمي ارتحال حضرت امام خميني(ره) كه با حضور مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران و محمد علي انصاري مديريت آستان مقدس حضرت امام خميني(ره) برگزار شد، اظهار داشت: توسط ستاد ارتحال امام(ره) شهرداري تهران دو مراسم اصلي يكي يك روز قبل از سخنراني مقام معظم رهبري و ديگري روز سخنراني مقام معظم رهبري است كه براي هر دو روز تسهيلات ويژه در نظرگرفته شده و با اقدامات و همكاري كه با سازمان هاي اجرايي تدابيرش انديشيده شده ان شاءالله بتوانيم خدمات را به بهترين شكل ممكن براي زائرين حرم به وجود آوريم.
وي ادامه داد: براي اولين بار ماكت حرم حضرت امام(ره) و در كنار آن شهر آفتاب طراحي شده كه به طور كامل و همه جانبه قسمت هاي مختلف از قبيل پاركينگ هاي دسترسي مردم مشخص شده كه به زودي ايجاد خواهد شد. همچنين در قسمت غرب و شرق حرم دو پرچم قرار مي گيرد تا زائرين را به داخل حرم راهنمايي كند.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم امام خميني(ره) افزود: براي مراسم ارتحال معمار كبير انقلاب اسلامي نقشه حرم مطهر و وصيت نامه امام به تعداد 200000 نسخه چاپ شده كه در اختيار زائران قرار مي گيرد.

 



محمدي زاده: ساخت سد در بالادست درياچه اروميه ممنوع شد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرد: ساخت سد در بالادست رودخانه هايي كه به درياچه اروميه مي ريزد، به طور كامل ممنوع شده است.
محمدجواد محمدي زاده در حاشيه اولين همايش مديريت و مهندسي تالاب ها كه ديروز در مركز همايش هاي سازمان محيط زيست آغاز به كار كرد در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به وجود 19 سد در بالادست درياچه اروميه از چند دهه گذشته، تصريح كرد: اين سدها يك ميليارد و 800 ميليون متر مكعب آب را براي مصارف شرب، صنعتي و كشاورزي اروميه و تبريز نگهداري مي كنند.
وي با بيان اين كه وزارت نيرو مطالعاتي براي ساخت چند سد جديد در بالادست درياچه اروميه انجام داده بود، تاكيد كرد: با دستور رئيس جمهور ساخت هرگونه سد جديد در اين منطقه ممنوع اعلام شده مگر اين كه ضرورت داشته باشد.
به گفته محمدي زاده مقرر شده كه مهار آب از طريق عمليات آبخيزداري و آبخوان داري انجام شود تا عدم ساخت سد مشكلي ايجاد نكند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اين كه روش هايي براي آبرساني به درياچه اروميه نيز پيش بيني شده است گفت: مقرر شده كه صد تا 200 ميليون متر مكعب آب به اين درياچه منتقل شود.
وي همچنين با اشاره به سه بار انجام عمليات بارور كردن ابرها در سال گذشته، در منطقه درياچه اروميه تاكيد كرد: امسال نيز اين موضوع با قوت دنبال مي شود.
محمدي زاده با اشاره به اين كه ورودي آب به درياچه اروميه سال گذشته خوب بود و آب اين درياچه 30 سانتي متر بالا آمد، افزود: با اين وجود با توجه به گرمايش هوا تبخير هم در اين درياچه وجود داشت.
وي در ادامه در پاسخ به اين كه آيا برنامه اي براي تخريب سدهاي موجود در رودخانه هاي بالادست اروميه پيش بيني شده است توضيح داد: قطعا سدي تخريب نخواهد شد بلكه بايد آب پشت سدها را مديريت كنيم.

 



موج جديد گرد و خاك در راه است

سازمان هواشناسي كشور از ورود توده جديد گرد و خاك به كشور خبر داد.
بنابر گزارش اين سازمان پيش بيني مي شود تا روز سه شنبه گرد و خاك رقيق در استان هاي ايلام، خوزستان، بوشهر و جنوب كرمانشاه، كم و بيش ادامه داشته باشد.
همچنين از روز چهارشنبه تا پايان هفته جاري شرايط براي ايجاد يك توده گرد و خاك در روي عراق فراهم است لذا پيش بيني مي شود كه از عصر چهارشنبه تا روز جمعه ابتدا در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، بوشهر و سپس آذربايجان غربي و شرقي، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و بوشهر و نيز در استان هاي قزوين، البرز، تهران، قم، مركزي و اصفهان گرد و خاك سبب كاهش كيفيت هوا و ديد افقي شود.
بنابراين گزارش تا روز دوشنبه در استان هاي اردبيل، خراسان شمالي، خراسان رضوي و شمال آذربايجان غربي و شرقي بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.
گفتني است براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي در روزهاي دوشنبه و سه شنبه در ساعات بعدازظهر در برخي مناطق شمال غرب و شمال شرق رگبار و رعد و برق پراكنده رخ خواهد داد و طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه برخي مناطق غرب كشور باد و گرد و خاك خواهند داشت.
براساس گزارش سازمان هواشناسي كشور در روز دوشنبه آسمان تهران صاف گاهي وزش باد در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 21 و 31 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي رسد همچنين در روز سه شنبه نيز آسمان پايتخت صاف گاهي وزش باد در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 22 و 32 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي رسد.

 



سردار رجبي در همايش رؤساي پليس آگاهي خبر داد
شناسايي و انهدام ده ها باند جرايم خشن

سرويس اجتماعي-
همايش رؤساي پليس آگاهي ديروز با حضور سردار بتولي، رئيس پليس آگاهي كشور، سردار رجبي جانشين و رؤساي پليس آگاهي استان ها آغاز به كار كرد.
به گزارش كيهان، سردار رجبي، با مقايسه عملكرد سال 90 و 91 پليس آگاهي كشور گفت: در حوزه جرايم خشن عملكرد همكاران ما در كشور، مثبت و قابل قبول بوده است كه اين مهم در سايه تلاش و كوشش ماموران محقق شده است.
وي با اعلام اينكه طي سال گذشته باندهاي بزرگي در جرايم خشن، شناسايي و متلاشي شدند، افزود: شناسايي و انهدام دهها باند سرقت مسلحانه در سال 90 و كشف تعداد زيادي از قتل هاي سالهاي گذشته حاكي از عملكرد قوي كارآگاهان در كشور دارد.
رجبي تصريح كرد: در تعدادي از استان هاي كشور، در كشف به موقع قتل هاي سريالي توفيق بسياري بدست آورده ايم.
جانشين رئيس پليس آگاهي ناجا همچنين يادآور شد: در حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در سال 90 شاهد افزايش كشفيات بوديم و همچنين در كشف پرونده هاي بالاي يكصد ميليون تومان توفيق چشمگيري داشته ايم.
در ادامه سرهنگ خالقي فر معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي كشور اظهار داشت: براي برخورد با سرقت، ضروريست كه به علت و معلول ها بپردازيم و آسيب شناسي اين پديده، يكي از مهمترين ماموريت هاي ما براي رسيدن به كشف است.
وي خاطرنشان كرد: من يقين دارم در سايه اين آسيب شناسي مي توانيم در تصميم گيري هاي قانون گذاري و صدور احكام از سوي محاكم محترم قضايي نيز نقش بسزايي داشته باشيم.
معاون مبارزه با سرقت در بحث سرقت خودرو از كشف بيش از 93درصد خودروهاي مسروقه در كشور خبر داد و افزود: اين موفقيت، نشان از انجام آسيب شناسي اين جرم و رسيدن به راهكارهاي به روز، جهت مقابله با مجرمان اين حوزه است.
سرهنگ خالقي فر تصريح كرد: يكي از مشكلات ما در كشف، اتخاذ روش هاي سنتي است بنابراين لازم است كه اين روشها را كنار بگذاريم و خود را به روش هاي علمي و جديد، براي موفقيت بيشتر در كشف جرايم، مجهز كنيم.

 



تلفن همراه ، قاتلان را رسوا كرد

اسفراين- خبرنگار كيهان:
عاملان قتل فردي كه جسدش در زير خاك دفن شده بود بالاخره بعد از چند ماه تلاش ماموران زبده فرماندهي انتظامي شهرستان اسفراين دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده انتظامي اسفراين درباره جزئيات اين جنايت گفت: در پي كشف جسد در حوالي كوه هاي پاكتن اين شهرستان كه در زير خاك دفن شده بود، و از آنجايي كه تنها سر نخ گوشي تلفن همراه مقتول بود با هماهنگي مقام قضايي و همچنين پليس آگاهي استان تماس هاي وي در شب حادثه رديابي شد.
سرهنگ حسين بدري تصريح كرد: در نهايت مشخص شد مقتول شب مفقودي با شماره اي كه متعلق به فردي به هويت «ع-ع» است در ارتباط بوده و قرار ملاقات حضوري با وي را داشته است.
وي خاطرنشان كرد: متهم به همراه خواهرش جهت انجام تحقيقات به اداره آگاهي روانه شدند و از آنها بازجويي شد كه ابتدا منكر هرگونه موضوعي شدند.
بدري در ادامه اظهار داشت: در نهايت ماموران با انجام شگردهاي پليسي موفق شدند متهمه «ف-ع» را به اعتراف وادارند و به ارتباط چند ماهه با مقتول اعتراف كند.
فرمانده انتظامي اسفراين افزود: متهمه در ادامه بازجويي اظهار داشت: در شب حادثه مقتول اصرار بر ملاقات داشت كه موضوع را با برادرم در ميان گذاشتم كه مرا به قرار ملاقات با مقتول در منزل خودمان مجبور كرد.
سرهنگ بدري بيان داشت: پس از ورود مقتول به منزل متهم «ع-ع» به همراه سه نفر از دوستانش با چوب و چاقو به وي حمله كرده و وي را مورد ضرب و شتم تا حد مرگ قرار دادند.
وي با اشاره به اين كه متهمان جنازه مقتول را با همكاري فردي ديگر از شهر به روستا برده و در محل پاكتن دفع مي كنند، خاطرنشان كرد: متهمان همگي به بزه انتصابي اعتراف كرده و بعد از بازسازي صحنه قتل با دستور مقام قضايي با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 



بارش غيرمنتظره برف در ارتفاعات جلفا

در سومين ماه از فصل بهار بارش برف ارتفاعات كيامكي در شهرستان جلفا را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا اين بارش ها كه شامگاه روز شنبه رخ داد، ارتفاعات 3 هزار و 810 متري كيامكي مشرف به هاديشهر از توابع شهرستان جلفا را سفيدپوش كرد.
اين پديده كه بنا به گفته افراد مسن و بومي منطقه در اين موقع از سال بي سابقه بوده است، تعجب همگان را برانگيخت.
به دنبال اين پديده، چشم انداز زيبايي از برف و لاله ها و گل هاي شقايق در دامنه كوه كيامكي به وجود آمد كه نظر دوستداران طبيعت را به خود جلب كرد. همچنين بارش شامگاهي باران در جلفا كه ميزان آن 7 ميليمتر اعلام شد باعث لطافت هوا و كاهش 8 درجه اي دماي هوا از 24 درجه به 16 درجه سانتيگراد نسبت به روز گذشته شد.
شهرستان جلفا با متوسط دماي 17 درجه يكي از مناطق معتدل با زمستان هاي گرم و مرطوب آذربايجان شرقي به شمار مي رود.
اين شهرستان در 146كيلومتري تبريز مركز آذربايجان شرقي و در امتداد سواحل زيباي رودخانه مرزي ارس واقع شده است.

 



مؤسس سايت جعلي دانشگاه آزاد دستگير شد

پليس فردي را كه سايت جعلي دانشگاه آزاد تأسيس كرده بود دستگير كرد.
به گزارش معاونت اجتماعي پليس فتا اين فرد كه در استان گلستان دستگير شده است با راه اندازي سايتي جعلي به نام دانشگاه آزاد اسلامي سعي در پي گيري ديگر اقدامات مجرمانه خود را داشت. وي پيش از هرگونه عمل مجرمانه ديگري شناسايي و بازداشت شد.
معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي ضمن هشدار به ارسال كنندگان ايميل و پيامك هاي جعلي به متقاضيان ورود به مقاطع تحصيلي تكميلي اعلام كرد: مراتب از سوي پليس فتا در حال پيگيري است.
معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد كه براساس اظهارات مسئولان دانشگاه هاي آزاد و پيام نور مبني بر ارسال برخي ايميل و پيامك هاي جعلي به متقاضيان ورود به مقاطع تحصيلات تكميلي، پليس فتا در حال پيگيري و شناسايي عوامل ارسال كننده اين پيام هاست و در حال حاضر تحقيقات فني و تخصصي پليس براي شناسايي عوامل اين پرونده ادامه دارد.

 



روباه عصباني در دام ماموران آتش نشاني

يك قلاده روباه كه به طور نامعلوم در موتورخانه ساختمان مسكوني در ميدان سلماس پنهان شده بود به دام آتش نشانان افتاد.
ساكنان يك ساختمان مسكوني 5 طبقه در تماس با سامانه 125 وجود اين روباه را اطلاع رساني كردند كه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران گروه امداد و نجات 14 را به محل اعلام شده در ميدان سلماس خيابان شهريار اعزام كرد.
عليرضا جبارزاده فرمانده نجاتگران گفت: اين روباه عصباني داخل موتورخانه ساختمان محبوس شده بود و ساكنين اين مجتمع مسكوني به وسيله خاموش كننده CO2 با ايجاد بي حسي، از فرار اين حيوان و آسيب احتمالي به ساكنين جلوگيري كرده بودند.
وي با اشاره به عمليات آتش نشانان افزود: گروه امداد و نجات با استفاده از تجهيزات ويژه بدون هيچ آسيبي اين روباه را به دام انداخته و به باغ وحش پارك پرديسان تحويل دادند.

 



بزمجه اي در پارك مدرس

بزمجه بزرگي كه در يكي از بوستانها سرگردان بود، توسط آتش نشانان به مركز نگهداري حيوانات تحويل داده شد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران روز گذشته با دريافت خبر مشاهده حيواني در پارك مدرس كه در پشت ايستگاه 9 آتش نشاني قرار داشت بلافاصله آتش نشانان اين ايستگاه را به اين محل اعزام كرد.
مهدي يگانه فرمانده آتش نشانان اعزامي در مورد اين حادثه گفت: بزمجه عصباني به علت نامعلوم در محوطه اين پارك سرگردان و موجب ترس و وحشت شهروندان شده بود كه آتش نشانان با استفاده از تجهيزات حفاظت فردي و بدون هيچگونه آسيبي، اين حيوان را به دام انداخته و به مراكز نگهداري اين گونه حيوانات تحويل دادند.

 



ساخت سومين مسجد بزرگ جهان در الجزاير

مهندسين چيني سومين مسجد بزرگ جهان را در الجزاير بنا مي كنند.
سفير چين كمونيست در مراسم آغاز عمليات احداث سومين مسجد بزرگ جهان در پايتخت الجزاير كه يك شركت چيني ساخت آن را برعهده گرفته است روز يكشنبه شركت كرد.
اين مسجد بزرگ 400 هزار مترمربع مساحت دارد و هزينه اي بالغ بر 5/1 ميليارد دلار براي ساخت آن اختصاص يافته است.
شبستان اصلي مسجد گنجايش 120هزار نمازگزار را دارد و پس از حرمين شريفين سومين مسجد پهناور در جهان اسلام خواهد بود.

 



آتش سوزي در 6 ايالت آمريكا

شعله هاي يك آتش سوزي غيرقابل مهار در آمريكا تاكنون به شش ايالت آمريكا گسترش پيدا كرده و مسئولان را وادار به تخليه چند شهر كرده است.
بنابر گزارش رويترز گسترش دامنه يك آتش سوزي غيرقابل كنترل در آمريكا كه از چهار روز قبل در دامنه هاي جنوب غربي ايالت نيومكزيكو آغاز شد، نزديك به 21 هزار هكتار از زمين هاي ناهموار در شش ايالت آمريكا را به كام خود فرو برده است. وزش باد و خشك بودن بيش از حد آب و هوا باعث شده است تلاش هاي ماموران براي مهار شعله هاي اين آتش سوزي و جلوگيري از گسترش دامنه آن به نواحي مسكوني ايالت هاي آريزونا، كلرادو، ميشيگان، نوادا، نيومكزيكو و يوتا نتيجه اي در بر نداشته باشد.
بنابراين گزارش به ساكنان چند شهر كوچك، از جمله شهر «مولوگان» دستور داده شده است محل سكونت خود را تخليه كنند.»
مقامات اداره آتش نشاني مي گويند تاكنون بيش از 580 نيروي آتش نشاني به محل اين آتش سوزي اعزام شده اند اما خشكي هوا مانع از آن شده است تا آنها موفقيتي در مهار اين آتش سوزي داشته باشند.

 



12 سال اعتصاب غذا

اعتصاب غذاي يك زن هندي وارد دوازدهمين سال متوالي خود شد
به گزارش خبرگزاري زنان، اين زن كه بانوي آهني مانيپور نام دارد از 4 نوامبر سال 2000 اعتصاب غذايي را شروع كرد تا دولت را مجبور به برداشتن نيروهاي مسلح از مانيپور و ديگر بخش هاي هند كند. اين قانون سخت به خصوص به ارتش اين قدرت را مي دهد كه هر كاري دوست دارند انجام دهند و هرگونه پيگيري هاي قانوني و شرعي بر عليه پرسنل ارتش بدون تصويب قبلي دولت مركزي ممنوع است. همچنين مردم حق ندارند بر بي رحمي و ظلم آنان اعتراض كنند.
بانوي آهني مانيپور در اين 12 سال حتي لقمه اي غذا و يا جرعه اي آب ننوشيده است. او همچنين از آن زمان نه تنها موهاي خود را شانه نكرده بلكه در آينه نيز نگاه نكرده است. او تنها با تكه اي از پارچه كتان خشك دندان هاي خود را تميز مي كند. مقامات ده سال است كه او را وادار به تغذيه از راه بيني كرده اند ولي او بارها سعي در خارج كردن لوله ها كرده است.همان طور كه مي شود تصور كرد اين روش تغذيه عوارض زيادي براي سلامتي چانو دارد. طبق گفته پزشك در سال 2006 غذا نخوردن وي تاثير مستقيمي بر عملكرد طبيعي بدن وي دارد، استخوان هايش شكننده شده اند و ديگر مشكلات جسمي وي همچنان رو به افزايش است.

 



بازداشت خدمتكار مخصوص پاپ

واتيكان مي گويد، فردي را كه احتمالا اطلاعات خصوصي پاپ بنديكت شانزدهم را در اختيار رسانه ها قرار مي داده، بازداشت كرده است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، فرد بازداشت شده، خدمتكار مخصوص پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان است. رسوايي افشاي اين اطلاعات كه به «واتيليكس» مشهور شده، منجر به خشم پاپ بنديكت شده است.
مدارك فاش شده درخصوص فساد، سوءمديريت و بحران هاي داخلي در واتيكان هستند. واتيكان گفته است كه فرد بازداشت شده تحت بازجويي است.ماه پيش پاپ بنديكت شانزدهم كميسيون ويژه اي متشكل از چند كاردينال را مامور تحقيق در مورد اين افشاگري ها كرد. فدريكو لومباردي، سخنگوي واتيكان به خبرنگاران گفت: «تحقيقات به عمل آمده توسط پليس واتيكان منجر به شناسايي فردي شد كه اسناد محرمانه را در اختيار داشت.»رسانه هاي ايتاليا نام فرد بازداشت شده را «پائولو گابريله» ذكر كرده اند كه پيشخدمت مخصوص پاپ بوده و از معدود افرادي است كه به آپارتمان خصوصي رهبر كاتوليك هاي جهان دسترسي داشت. تنها عده بسيار اندكي حق ورود به محل اقامت پاپ را دارند كه اين شامل چهار راهبه، دو منشي و پيشخدمت است.
رسانه هاي ايتاليا نوشته اند كه در محل اقامت پيشخدمت پاپ در درون واتيكان، اسناد و مدارك محرمانه به دست آمده است. بازداشت اين فرد تنها چند روز پس از بركناري رئيس بانك واتيكان صورت مي گيرد. دليل رسمي بركناري وي، ناكامي در عمل كردن به اهداف اصلي بانك اعلام شده اما طبق گزارش ها وي نيز مظنون به دست داشتن در افشاي اين اسناد بود. در اسناد فاش شده، نامه اي از سفير واتيكان در واشنگتن به پاپ بنديكت شانزدهم ديده مي شود كه وي در آن مدعي فساد، خويشاوند سالاري و نوچه پروري در دستگاه اداري واتيكان شده بود. به گزارش بي.بي.سي اگر فرد بازداشت شده روحاني نباشد، مطابق قوانين ايتاليا در دادگاه هاي ايتاليا محاكمه خواهد شد اما ا گر اين فرد روحاني باشد، در دادگاه ويژه واتيكان مورد محاكمه قرار خواهد گرفت كه امر نادري خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14