(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 خرداد 1391 - شماره 20220

افشاي سند دخالت آمريكا در امور داخلي يمن
وحشت مقامات نظامي اسرائيل از 60 هزار فروند موشك حزب الله
ديلي تلگراف: روزهاي سخت اروپا در راه است
مخالفت ها با تصويب پيمان كابل- واشنگتن تحليلگران: اين سند تجزيه افغانستان است
خيابان هاي منامه در دود و آتش مردم بحرين : آل خليفه بايد برود
پارلمان تركيه داود اوغلو را به دليل همسويي با آمريكا استيضاح مي كند
دانشجويان كانادايي بار ديگر عليه دولت به خيابان ها ريختند
خانم «آنگلا بوش»!
درخواست مردم ايتاليا از نخست وزير به طرح رياضت اقتصادي پايان دهيد
احتمال تقلب گسترده نظاميان در انتخابات رياست جمهوري مصر
جلال طالباني خواستار نشست احزاب براي رفع اختلاف ها شد
كاخ سفيد براي مصادره انقلاب هاي عربي770 ميليون دلار اختصاص داد
اعلام انزجار مردم سوريه از جنايت هولناك تروريست ها در حمص
چها رسوي پنج قا ره



افشاي سند دخالت آمريكا در امور داخلي يمن

سندي به دست آمده كه نشان مي دهد سفير آمريكا در يمن نقش حاكم نظامي اين كشور را ايفا مي كند و وزيران دولت يمن مو به مو دستورات او را اجرا مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، به تازگي اسنادي رسمي در يمن كشف شده است كه نشان مي دهد «جرالدورشتاين» سفير آمريكا در يمن به طور مستقيم به وزيران دستور مي دهد و گويي اين دستورات توسط رئيس جمهور يمن صادر شده است.
در اين سند كه تاريخ يكم فوريه 2012 را نشان مي دهد آمده است كه نماينده ارشد وزارت دفاع آمريكا از طريق سفير آمريكا به وزير دفاع و وزير داخلي يمن دستور داده تمام نزديكان علي عبدالله صالح و كساني كه به دليل انقلاب از ارتش جدا شده بودند بدون تحمل هيچ مجازاتي به يگان ها و پست هاي سابق خود بازگردند.

 



وحشت مقامات نظامي اسرائيل از 60 هزار فروند موشك حزب الله

مقامات نظامي رژيم صهيونيستي اذعان كردند 60 هزار موشك حزب الله مي تواند رژيم صهيونيستي را به لرزه درآورد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، معاون رئيس ستاد ارتش و رئيس بخش تحقيقات پدافند نظامي رژيم صهيونيستي اعتراف كردند امروزه حزب الله 60 هزار موشك و ديگر ابزارهاي نظامي هدايت شونده در اختيار دارد كه ده برابر بيشتر از آخرين زمان حمله نظامي اسرائيل به لبنان در سال 2006 است و قادر است هر نقطه از اسرائيل را هدف قرار دهد. اين مقامات نظامي تاكيد كردند حزب الله توانايي بيشتري براي پرتاب اين موشك ها به دست آورده و مي تواند به اركان هاي نظامي اسرائيل ضربه وارد كند. حزب الله لبنان يك نوع هواپيماي بدون سرنشين ساخته كه مي تواند موشك هاي دريا به هوا را حمل كند و هوانوردي اسرائيل را در خطر قرار دهد.

 



ديلي تلگراف: روزهاي سخت اروپا در راه است

يك روزنامه انگليسي با تشريح اوضاع اقتصادي وخيم حاكم بر اروپا تصريح كرد، روزهاي سخت اروپا در راه است.
روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» طي مقاله اي به قلم يكي از كارشناسان اقتصادي و نويسندگان اين روزنامه به بررسي اوضاع وخيم حاكم بر اروپا پرداخت و نوشت: هنوز روزهاي سخت اروپا نرسيده و اين قاره بايد خود را آماده روزهاي بسيار بدتر كند.
در اين مقاله مي خوانيم: «سرتاسر حوزه يورو را ترس و وحشت فراگرفته و اين وضع حتي در آرام ترين ملت هاي اروپا نيز مشهود است.
اين روزنامه سپس با انتقاد شديد از تصميم گيرندگان در اروپا مي نويسد: «ذهن هايي كه از حقيقت اقتصاد دور است يورو را به وجود آوردند و همين ذهن ها نيز عامل اصلي تمام مشكلات حال حاضر اروپا در عرصه اقتصاد هستند.»
تا پيش از سر برآوردن اين مشكلات هرگاه كسي از تصميم مسئولان انتقاد مي كرد «بيگانه» ناميده مي شد اما اكنون مي بينيم كه تناقضات موجود در يورو رو شده و صحبت از فروپاشي اين منطقه بر سر زبان ها افتاده است. در بخش ديگري از مقاله آمده: نبايد تصور كرد كشورهايي كه به ظاهر داراي اقتصاد با ثبات تري هستند از اين وضع مصون خواهند ماند. در اين بين حتي كشور آلمان نيز در لبه پرتگاه قرار دارد. اين مقاله در پايان به انتخابات 28 خرداد يونان اشاره كرده و مي نويسد، اين انتخابات سرنوشت تمام قاره سبز را تغيير خواهد داد.
گفتني است، پيش از اين نيز شخصيت هاي مطرح زيادي از فروپاشي يورو و حتي اتحاديه اروپا سخن گفته اند و با گذشت زمان بر تعداد كساني كه به اين نتيجه مي رسند اضافه مي شود.

 



مخالفت ها با تصويب پيمان كابل- واشنگتن تحليلگران: اين سند تجزيه افغانستان است

پارلمان افغانستان پيمان استراتژيك كابل- واشنگتن را تصويب كرد و تحليلگران آن را سند تجزيه افغانستان ارزيابي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، پارلمان افغانستان شنبه گذشته قرارداد جنجالي موسوم به پيمان استراتژيك افغانستان و آمريكا را تصويب كرد. اين پيمان كه 13 ارديبهشت ميان رئيس جمهور دو كشور امضا شده بود، همه كمك هاي آمريكا به افغانستان را به همكاري امنيتي كابل با واشنگتن مشروط كرد. علاوه بر آن، حضور آمريكا در افغانستان از سال 2014 به بعد به مدت 10 سال قانوني شده است. البته اين حضور بيشتر شكل اطلاعاتي دارد. ترس از طالبان و چشم طمع به دلارهاي آمريكايي، دو عامل اصلي تن دادن دولت كابل به اين قرارداد بود. اما كارشناسان پيش بيني مي كنند كه افغانستان طي دهه آتي نيز به علت حضور آمريكا در اين كشور، بي ثبات خواهد بود و حالت جنگي خواهد داشت.
دولت افغانستان حتي درخصوص نوع روابطش با همسايگان نيز بايد گوش به فرمان واشنگتن باشد.
در همين حال، خبرگزاري جمهوري اسلامي از كابل گزارش داد، «وحيد مژده» كارشناس برجسته افغان، پيمان راهبردي فوق را اولين قدم تجزيه افغانستان دانست و افزود: اگر آمريكا قصد برقراري صلح در افغانستان را داشت، همه امكانات و شرايط براي آن موجود بود، اما اين كشور اقدامي نكرد.
وي تأكيد كرد: با شرايطي كه براي صلح ايجاد شده بود، جاي اميدواري بود كه مشكل حل شود، اما اين پيمان همه چيز را به باد فنا داد.
وي گفت: كساني كه پيمان استراتژيك را تأييد كرده اند، عملا تداوم جنگ و خشونت را امضاء كرده اند.
مژده گفت: رسانه هايي كه در راستاي امضاي اين پيمان تلاش و ما را متهم مي كردند، رسانه هاي وابسته به آمريكا هستند.اين فعال سياسي افغانستان گفت: پيمان راهبردي با آمريكا، افغانستان را به سمت تداوم يك جنگ بسيار خطرناك ديگر سوق مي دهد.
وي با بيان اينكه نقشه تجزيه كشورهاي منطقه بر اساس قوميت، طرح سازمان سيا است و به ده ها سال پيش برمي گردد، اظهار داشت: چيزي كه آمريكا آنرا به عنوان يك خطر بزرگ مي داند، اسلام سياسي است.
بنابراين، واشنگتن با دامن زدن به مسائل قومي، قصد عبور از اين مانع را دارد.
پيمان استراتژيك در پارلمان افغانستان، با اكثريت آرا تصويب شد.
تصويب اين پيمان در حالي صورت گرفت كه چند رسانه خاص افغانستان شرايط و جوي را ايجاد كرده بودند، كه همه فكر مي كردند كساني كه با اين پيمان مخالفت كنند، جاسوسان كشورهاي دشمن هستند.
بر همين اساس، رسانه هاي فوق در راستاي هدف برنامه ريزي شده خود، اتهامات فراواني را به برخي شخصيت ها، نمايندگان افغانستان و كشورهاي همسايه وارد كردند.
برخي تحليلگران سياسي مي گويند گروهي از افراد و رسانه هاي كابل فضاي ترسناكي را ايجاد كردند، تا امكان نقد و بررسي اين پيمان، حتي در بين نمايندگان و نخبگان افغان نيز از بين برود.
در همين حال، روزنامه «واشنگتن پست» فاش كرد، آمريكا به دنبال جانشيني براي «حامد كرزاي» است، تا منافع واشنگتن پس از كرزاي نيز تأمين شود. انتخابات رياست جمهوري افغانستان دو سال ديگر برگزار مي شود.
هلاكت 4 نظامي ناتو
به گزارش ايسنا، شنبه گذشته چهار نظامي عضو ناتو طي حملات جداگانه در جنوب افغانستان به هلاكت رسيدند. در مورد مليت اين نظاميان گزارشي نرسيده است.
جنگنده هاي ناتو به سركردگي آمريكا نيز هشت عضو يك خانواده را در شرق افغانستان كشتند. 9 تن از شهروندان افغان نيز در استان هاي هلمند، قندهار و چهار استان شرقي افغانستان جان خود را از دست دادند.

 



خيابان هاي منامه در دود و آتش مردم بحرين : آل خليفه بايد برود

مردم انقلابي بحرين با برگزاري تظاهرات در منامه و شهرهاي ديگر اين كشور خواستار سرنگوني نظام آل خليفه و آزادي زندانيان سياسي به ويژه زنان در زندان هاي آل خليفه شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين در پاسخ به فراخوان جوانان انقلابي بحرين روز گذشته تظاهرات كردند و با آتش زدن لاستيك و سنگربندي خيابان هاي اصلي را بستند.
انقلابيون بحريني با فرياد الله اكبر، مرگ بر حمد، مرگ بر آل خليفه و مرگ بر آل سعود تلاش كردند صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان برسانند.
تظاهركنندگان مواضع جانبدارانه دولت آمريكا در قبال بحرين را محكوم كردند و خواستار تغيير اين موضع شدند.
آتش زدن لاستيك هاي فرسوده باعث شد كه دود و آتش خيابان هاي منامه و شهرهاي ديگر را بپوشاند.
تظاهرات در حالي انجام شد كه نيروهاي امنيتي آل خليفه تظاهركنندگان را هدف گلوله هاي مستقيم خود قرار داده و تعدادي را مجروح كردند.
نيروهاي امنيتي به سمت معترضان تيراندازي كرده و با پرتاب گاز اشك آور و نارنجك هاي صوتي تلاش كردند تظاهركنندگان را پراكنده كنند كه موفق به اين كار نشدند و تظاهرات تا پاسي از شب ادامه داشت.
مردم بحرين تاكيد كردند كه انقلاب همچنان ادامه دارد و پاسخ معترضان به رژيم آل خليفه منفي است.
از سوي ديگر مردم بحرين در مراسمي به تشييع نمادين پيكر شهيد محمدرضي پرداختند و با سر دادن شعارهايي سرنگوني آل خليفه را خواستار شدند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار آزادي عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي كشورشان شدند.

 



پارلمان تركيه داود اوغلو را به دليل همسويي با آمريكا استيضاح مي كند

پارلمان تركيه وزيرخارجه اين كشور را به خاطر همسويي با سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه و حمايت از تروريسم در سوريه استيضاح مي كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ايران ديپلماتيك، «حزب جمهوري خلق» كه اصلي ترين جريان مخالف دولت حاكم آنكارا در مجلس محسوب مي شود، از پارلمان خواست استيضاح «احمد داود اوغلو» را در دستور كار قرار دهد. اين حزب در يادداشت خود به پارلمان، خواستار سلب اعتماد اوغلو شده است. براساس اين يادداشت، وزيرخارجه تركيه متهم است با در پيش گرفتن سياست خارجي نادرست، منافع ملي تركيه را به خطر انداخته است.
حمايت اوغلو و حزب حاكم «عدالت و توسعه» از مخالفان سوري و دامن زدن به خشونت ها در سوريه از جمله اتهاماتي است كه حزب جمهوري خلق متوجه اوغلو كرده است.
همچنين، سياست هاي ضدايراني و ضد روسي آنكارا در قضيه سپر موشكي نيز مورد انتقاد اين حزب قرار گرفته است. اوغلو متهم است كه حقايق مرتبط با سپر موشكي را از ديد ملت و پارلمان تركيه پنهان نگه داشته است. در اين يادداشت به تيره شدن روابط تركيه و عراق بر اثر سياست هاي نادرست آنكارا نيز اشاره شده است. فردا قرار است حزب جمهوري خلق در پارلمان اين اتهامات را براي نمايندگان مجلس تشريح كند.هرچند به دليل تسلط حزب عدالت و توسعه بر پارلمان، احتمال استيضاح اوغلو كم است، اما اين حركت، نشانه ناخرسندي رو به رشد مقامات و جامعه تركيه از همسويي آنكارا با آمريكا و رژيم صهيونيستي در قبال منطقه و به ويژه سوريه است.

 



دانشجويان كانادايي بار ديگر عليه دولت به خيابان ها ريختند

دانشجويان كانادايي با ناديده گرفتن درخواست دولت براي مذاكره بار ديگر در خيابان هاي مو نترال راهپيمايي كردند.
هزاران نفر از دانشجويان كانادايي كه بيش از سه ماه است با برپايي اعتصاب و تظاهرات خواستار كاهش طرح افزايش 70 درصدي شهريه هاي دانشگاهي شده اند، شنبه شب نيز با برپايي يك راهپيمايي ضددولتي برخواسته خود تاكيد كردند.
دانشجويان در اين راهپيمايي همچنين به شدت عليه قانون جديد ضدتظاهرات دولت محلي موضع گرفتند. طي روزهاي گذشته مقامات كانادايي از دانشجويان خواسته بود به جاي اعتصاب و تظاهرات با آنها وارد مذاكره شوند.
پليس كانادا پيش از اين اقدام به سركوب شديد معترضان و دستگيري دست كم 2500 نفر از آنها كرده است اما چند روزي است با مشاهده مقاومت دانشجويان و از ترس گسترده تر شدن اين اعتراض ها تنها اقدام به كنترل اوضاع مي كند. در تظاهرات شنبه شب نيز نيروهاي امنيتي سوار بر اسب و خودرو پشت سر معترضان حركت مي كردند بدون اين كه به خشونت متوسل شوند. يادآور مي شود دولت محلي «كبك» براي جبران كسري شديد بودجه دانشگاه ها تصميم به افزايش 70 درصدي شهريه ها طي چند سال آينده كرده است.

 



خانم «آنگلا بوش»!

بعد از «بوش كوچك»، چشم مان به «خانم آنگلا مركل» روشن!
تعريف مي كنند وقتي خانم معلم مدرسه اي در شهر «برلين» كه صدراعظم آلمان از آن ديدار مي كرده، در مقابل دانش آموزان كلاس درس جغرافي از او خواسته جاي پايتخت را بر روي نقشه به بچه ها نشان دهد، «خانم آنگلا» كه پاك معذب شده بود، با هزار ترديد «برلين» را وسط روسيه «پياده» كرده است! درست جاي «مسكو». سايت خبري «جنت سايد» كه اين مطلب را گزارش كرده، مي نويسد: «اگرچه خانم معلم بينوا با طرح اين سؤال فكرش را هم نمي كرده كه جغرافي صدراعظم آنقدر ضعيف باشد، اما اين مانع از آن نشده كه «آنگلا مركل» در مقابل كلي دوربين عكاسي و فيلمبرداري رنگ به رنگ شود و از اين كه حتي جاي پايتخت كشورش را درست نمي داند، خجالت بكشد! حالا، شايد اگر «برلين» و «مسكو» همسايه بودند، آنقدر موضوع جدي نمي شد. اما، اشكال در اين است كه دو شهر اقلاً 1600 كيلومتر با هم فاصله دارند و بين شان هم لهستان و بلاروس قرار گرفته است!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



درخواست مردم ايتاليا از نخست وزير به طرح رياضت اقتصادي پايان دهيد

مردم شمال و جنوب ايتاليا همزمان با سخنراني نخست وزير اين كشور عليه سياست هاي اقتصادي دولت و نبود امنيت تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، مردم شهر «برگامو» ايتاليا روز شنبه همزمان با سخنراني «ماريومونتي»، نخست وزير اين كشور عليه اوضاع اقتصادي و تدابير رياضت اقتصادي دولت به خيابان ها ريختند.
اين بار «مونتي»، افزايش شديد ماليات را در دستور كار خود قرار داده و همين امر خشم مردم بحران زده اين كشور اروپايي را برانگيخته است.«مونتي كافي است؛ هزينه هاي عمومي را كاهش ندهيد و ماليات بس است» از جمله شعارها و دستنوشته هاي معترضان ايتاليايي را تشكيل مي داد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، نخست وزير ايتاليا بار ديگر بر اجراي رياضت هاي اقتصادي با هدف جبران بحران بدهي اين كشور تاكيد كرده است. «سيلويو برلوسكني» نخست وزير سابق ايتاليا به دليل اجراي چنين سياست هايي مجبور به كناره گيري از قدرت شد؛ البته رسوايي هاي اخلاقي وي نيز در اين استعفا بي تاثير نبود.
همزمان شهر «برينينري» واقع در جنوب ايتاليا نيز شاهد برگزاري تظاهرات دانش آموزي عليه نبود امنيت در اين كشور بود. اين تظاهرات يك هفته پس از انفجار بمب مقابل ساختمان يك مدرسه برگزار شد كه طي آن يك دانش آموز 16 ساله جان باخت.
انگليسي ها نيز همزمان با مردم ايتاليا در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت و بحران اقتصادي تظاهرات كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است صدها نفر از مردم جنوب لندن در كنار معلولان اين كشور با راهپيمايي در خيابان ها به سمت ويلاي شخصي «نيك كلگ»، معاون نخست وزير انگليس حركت كرده و اعتراض خود را به كاهش بودجه هاي خدماتي و رفاهي اعلام داشتند. دولت انگليس نيز همچون ساير كشورهاي اروپايي براي جبران كسري بودجه به اجراي رياضت هاي اقتصادي روي آورده است.
خبرهايي نيز منتشر شده مبني بر اينكه چند شهر ديگر انگليس نيز همزمان شاهد برگزاري تظاهرات ضد دولتي بوده است.

 



احتمال تقلب گسترده نظاميان در انتخابات رياست جمهوري مصر

منابع خبري از احتمال تقلب گسترده در نخستين انتخابات رياست جمهوري مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، با پايان رسمي شمارش آرا و راهيابي ناگهاني «احمد شفيق» آخرين نخست وزير رژيم مبارك به مرحله دوم، زمزمه هاي تقلب در انتخابات در ميان مردم و محافل سياسي شنيده مي شود.
به گزارش پايگاه خبري «محيط»، مردم مصر بر اين باورند كه پيروزي احمد شفيق در دور اول انتخابات در نتيجه جابه جايي رأي برخي از نامزدها به نفع وي بوده است.
گزارش پايگاه خبري محيط حاكي است: منبع نزديك به «حمدبن صباحي» يكي از نامزدهاي دور اول انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد: در تماسي كه منابع قضايي ناظر بر انتخابات با نامزد آنان داشته اند، مشخص شد صعود احمد شفيق نهايي نيست و با اما و اگرهايي همراه شده است.
اين منبع كه نامش فاش نشده است گفت: منابع قضايي به حمدبن صباحي خبر دادند در تجميع آراي حوزه هاي رأي گيري «جيزه، قنا و شرقيه» تخلفاتي صورت پذيرفته و در مجموع حدود يك و نيم ميليون آراي حمدين صباحي با نام احمد شفيق ثبت شده است.
اين منبع تصريح كرد: در صورت رسيدگي به اين تخلفات، دور دوم انتخابات در روزهاي شانزدهم و هفدهم ماه آينده ميلادي رقابت ميان محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين و حمدين صباحي خواهد بود و احمد شفيق جايي در اين رقابت نخواهد داشت.
زمزمه هاي تقلب در انتخابات رياست جمهوري اگرچه در برخي محافل سياسي مصر بازتاب گسترده اي داشته است، اما هنوز مسئولان مصري به آن واكنش رسمي نشان ندادند و سكوت اختيار كرده اند.
جبهه واحد انقلابيون
در برابر شفيق
درحالي كه احمد شفيق فرمانده نيروي هوايي سابق مصر و آخرين نخست وزير مبارك با شركت در انتخابات رياست جمهوري مصر توانست نزديك به 10 ميليون رأي بياورد و به دور دوم راه يابد و انقلابيون مصري را غافلگير كند، اما موجب ايجاد صف بندي هايي در اين كشور شده است.
گزارش هاي دريافتي از مصر حاكي است: بزودي يك جبهه ملي واحد براي رويارويي با تلاش عوامل رژيم سابق براي بازگشت به عرصه قدرت و شرايط قبل از انقلاب 25 ژانويه تشكيل مي شود.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، «محمد مرسي و عبدالمنعم ابوالفتوح» دو تن از نامزدهاي اسلامگرايان در مصر در يك كنفرانس خبري بر ممانعت از پيروزي احمد شفيق در مرحله دوم انتخابات تأكيد كردند.
محمد مرسي گفت: من به عنوان نامزد اسلامگرايان از خون شهدا محافظت خواهم كرد و خون آنها را ديني بر گردن خود مي دانم كه بايد پاسدار آن باشم.
اين نامزد 61 ساله اخوان المسلمين با دعوت از نامزدهاي اسلامگرا (كه به دور دوم راه نيافته اند) براي همكاري و مقابله با بقاياي رژيم سابق تصريح كرد: معتقدم كه تمام اقشار سياسي بايد در اداره دولت حضور داشته باشند. از سوي ديگر ابوالفتوح نامزد اسلامگرا اعلام كرد كه نبايد عوامل رژيم سابق بار ديگر به عرصه سياسي كشور بازگردند.

 



جلال طالباني خواستار نشست احزاب براي رفع اختلاف ها شد

رئيس جمهوري عراق با انتشار بيانيه اي خواستار برگزاري نشست گروه هاي سياسي عراق در آينده نزديك شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «جلال طالباني» در بيانيه خود نسبت به افزايش اختلافات ميان مقامات و گروه هاي سياسي عراق و گفت وگو نكردن آنها با يكديگر هشدار داد و افزود: عراق اكنون در مرحله سختي قرار دارد و بيش از هر زمان ديگري ضرورت انجام گفت وگو ميان جريان هاي سياسي احساس مي شود تا اختلافات موجود حل گردد.
طالباني خود را در اختلافات جاري بي طرف دانست و افزود: كارهاي من طي سال هاي گذشته در راستاي افزايش دوستي و برادري ميان شخصيت هاي عراقي بوده است و از اين پس نيز خواهد بود.
در همين حال، «نوري مالكي»، نخست وزير عراق در مراسم سالروز شهادت «محمد باقر حكيم»، بر ضرورت انجام مذاكرات ميان گروه هاي عراقي تأكيد كرد. در ميان سران عراقي، «اياد علاوي» رهبر فهرست «العراقيه» در مسير گفت وگو، معمولا كارشكني مي كند.
از زمان تحت تعقيب قرار گرفتن «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور عراق و نفر دوم فهرست العراقيه، اختلاف ميان اين فهرست و دولت مالكي افزايش يافته است. الهاشمي كه در تركيه به سر مي برد، به اتهام اقدامات تروريستي به طور غيابي محاكمه مي شود.
تاكنون دادگاه عالي عراق يك جلسه از جلسات محاكمه غيابي را برگزار كرده است.
در حالي كه فهرست العراقيه تلاش هايش را در مجلس عراق براي سلب اعتماد از مالكي آغاز كرده است، «علي الثلاه » از رهبران ائتلاف «دولت قانون» گفت: اكثر نمايندگان پارلمان از مالكي حمايت مي كنند.
وي افزود: واضح است كه برخي كشورهاي عربي و منطقه اي (تركيه) از اين سناريو (سلب اعتماد) حمايت مي كنند و در پشت پرده تمامي اتفاقات جاري قرار دارند.
«عمار حكيم»، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز اعلام كرد كه از دولت مالكي حمايت مي كند وي از گروه هاي سياسي عراق خواست به يكديگر اتهام نزنند.
«مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق كه با مقامات رياض ارتباطات نزديكي دارد، 250 ميليون دلار را براي تخريب وجهه مالكي اختصاص داده است. اين مبلغ در اختيار ماهواره ها، روزنامه ها، نويسندگان و پايگاه هاي اينترنتي قرار مي گيرد.
خبر ديگر از عراق حاكي است، سخنگوي دولت بغداد خريد 81 فروند جنگنده «اف61» از آمريكا را تأييد كرد. به گفته علي دباغ، طي چند سال آينده نيروي هوايي عراق 45 فروند جنگنده اف 61 در اختيار خواهد داشت.

 



كاخ سفيد براي مصادره انقلاب هاي عربي770 ميليون دلار اختصاص داد

يك مجله آمريكايي فاش كرد، واشنگتن براي مصادره بيداري اسلامي به نفع خود، 770 ميليون دلار طي سال 2013 بودجه در نظرگرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، مجله «فارين پالسي» كه به كاخ سفيد نزديك است، فاش كرد كه دولت آمريكا در نظر دارد يك بودجه اختصاصي 770 ميليون دلاري را به كنگره پيشنهاد كند كه صرفا در كشورهاي بپاخاسته عربي هزينه شود.فارين پالسي به نقل از «تام نايز» معاون وزيرخارجه آمريكا مي افزايد؛ آمريكا قصد دارد رهبري خود را در جهان در حال تغيير حفظ كند. نايز گفت: اكنون زمان تغييرات تاريخي در جهان بوده و براي دولت و ملت ما نيز زمان اندك است. به گفته اين مقام آمريكايي، حفظ ارزش هاي آمريكا، شكوفايي اقتصاد اين كشور و از همه مهمتر،حفظ امنيت آمريكا شاخص هايي هستند كه در ارتباط با بهار عربي (بيداري اسلامي) بايد در نظر گرفته شوند.

 



اعلام انزجار مردم سوريه از جنايت هولناك تروريست ها در حمص

دولت سوريه گروه هاي مسلح تروريست را مسئول كشتار در شهر حمص اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، دولت سوريه با رد ادعاي تروريست ها مبني بر اقدامات ارتش در شهر حمص مركز سوريه و كشته شدن شمار زيادي از شهروندان سوري اعلام كرد، گروه هاي تروريستي مسلح عامل كشتار در منطقه الحوله در شهر حمص هستند و نيروهاي ارتش سوريه در اين جنايات هيچ نقشي نداشته اند.
گروه هاي تروريستي جمعه شب با حمله به منطقه الحوله شهر حمص خانه هاي مردم را آتش زدند و به آنان تيراندازي كردند كه باعث كشته شدن 114 نفر از جمله 32 كودك شد.
نجات يافتگان از اين جنايت افراد مسلح را به ارتكاب اين كشتار متهم كردند و اظهار داشتند كه ارتش نقشي در اين حادثه تروريستي نداشت. به گزارش سانا اين اقدام افراد مسلح قبل از برگزاري نشست شوراي امنيت و سفر كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل به سوريه صورت گرفت.
در همين حال جامعه جهاني به فجايع شهر الحوله واكنش گسترده نشان داد. دولت امارات با محكوم كردن اين جنايت خواستار برگزاري نشست فوري اتحاديه عرب براي بررسي ابعاد اين جنايت شد.
وزير خارجه امارات گفت، اين جنايت نشان دهنده شكست تلاش هاي اتحاديه عرب و جامعه جهاني براي متوقف كردن خشونت عليه غيرنظاميان است.
به گزارش ايسنا هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا با وحشتناك خواندن كشتار الحوله دولت سوريه را مسئول اينگونه اقدامات خواند و اعلام كرد كه آمريكا با ديگر هم پيمانان خود تلاش خواهد كرد فشارهاي بيشتري را عليه نظام حاكم در سوريه اعمال كند.
بان كي مون، دبير كل سازمان ملل نيز با محكوم كردن اين جنايت متوقف شدن خشونت ها عليه غيرنظاميان و نيز كشتار زنان و كودكان در سوريه را خواستار شد.
كوفي عنان با اشاره به كشته شدن زنان و كودكان در اين حادثه آن را نقض آشكار قوانين بين المللي خواند و افزايش تلاش ها براي متوقف كردن اينگونه اقدامات را خواستار شد.

 



چها رسوي پنج قا ره

رشوه به تركيه
رژيم اشغالگر قدس از طريق يك ميانجي غربي به دولت آنكارا پيغام فرستاده است كه پرداخت غرامت به خانواده قربانيان كشتي مرمره را مي پذيرد اما از ترك ها عذرخواهي نخواهد كرد.
اسرائيل حتي با ابراز تأسف نسبت به اين واقعه موافقت كرده ولي تركيه خواستار عذرخواهي شده است.
لغو فوري محاصره غزه
سازمان بهداشت جهاني به دليل وخامت اوضاع بهداشتي ساكنان نوار غزه و سخت بودن شرايط امدادرساني خواستار لغو فوري محاصره اين منطقه شده است.
اين سازمان از رژيم صهيونيستي خواست تا به سياست هاي خود كه به وخامت شرايط بهداشتي و مرگ بيماران منجر مي شود پايان دهد.
سفر پوتين به رام الله
منابع فلسطيني از سفر آتي رئيس جمهور روسيه به رام الله در ماه آينده ميلادي خبر دادند.
اين منابع افزودند، ولاديمير پوتين در اين سفر كه اولين سفر وي به خارج از روسيه پس از انتخابش در پست رياست جمهوري روسيه است با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار خواهد كرد.
دولت جديد فلسطين
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين روز ششم ماه روئن (17 خرداد) به منظور اعلام تشكيل دولت جديد فلسطين با يكديگر ديدار مي كنند.
اين ديدار در قاهره پايتخت مصر برگزار مي شود و شماري از چهره هاي فلسطيني در آن شركت خواهند داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14