(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 خرداد 1391 - شماره 20227

بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه سازمان نوسازي در بافت هاي فرسوده اتابك
محروميت 3 ماهه 4 هزار راننده پرخطر از رانندگي
انتشار اسامي جديد قبولي هاي آزمون دكتري
پليس آگاهي كشور هشدار داد كلاهبرداران تلفني در كمين صاحبان مشاغل
50 هكتار از جنگل هاي كرمانشاه در آتش سوخت
تشديد برخورد پليس با تخلفات موتورسواران
اجراي طرح گسترده برخورد با مالخران
كلاهبردار 100 ميلياردي از كشاورزان و دامداران دستگير شد
به مدت يك ماه جاده هراز در 4 روز اول هفته مسدود است
راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي در كشور
محروميت نخبه محجبه از دريافت جايزه
عروس چاق!
مرد استثنايي
قاچاقچيان مكزيكي به جان هم افتادند
پيرترين خواهرهاي جهان



بازديد اعضاي شوراي شهر از پروژه سازمان نوسازي در بافت هاي فرسوده اتابك

جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به اتفاق رئيس سازمان نوسازي از پروژه اين سازمان در محله اتابك بازديد كردند.
در جريان اين بازديد كه حدود يك ساعت و نيم طول كشيد مهندس جعفري رئيس سازمان نوسازي تهران از روند پيشرفت كار در مجتمع در حال احداث 80واحدي احمدي روشن گزارشي ارائه كرد.
مهندس چمران رئيس شوراي شهر در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاراني كه به صورت محدود دعوت شده بودند حاضر شد و با اشاره به اينكه مشكل بافت هاي فرسوده تنها يك را ه حل ندارد از دولت خواست كه به اين مسئله ورود كند.
وي با اشاره به اينكه طرح هاي گذشته نوسازي بافت هاي فرسوده چندان موفق نبوده و هنوز به نقطه قابل قبولي در اين حوزه نرسيده ايم، گفت: بايد راه حل هاي مناسب تري را پيش گرفت و به اين نكته توجه كرد كه حل مشكل بافت فرسوده تنها يك راه ندارد و به جز شورا و شهرداري بايد دولت نيز به اين موضوع ورود پيدا كرده و وزارتخانه هايي مانند راه و شهرسازي، بانك ها و خود مردم نيز به اين حوزه ورود پيدا كنند.
وي با اشاره به ساخت بيش از 2 هزار واحد مسكوني و پروژه فروش متري زمين گفت: اگر وام كم بهره 20 ميليوني به مردم اين مناطق ارائه شود بسياري از مردم مي توانند خانه هاي فرسوده خود را با خانه هاي نوسازي شده تعويض كنند.
رئيس شوراي شهر تهران درخصوص مشكلات مطرح شده توسط شهروندان در جريان بازديد از مناطق بافت فرسوده گفت: بسياري از مردم در خانه هاي 30-40 متري به صورت چند خانواري زندگي مي كنند اما اگر خانه هاي خود را واگذار كنند تنها مي توانند يك آپارتمان 60 متري بخرند بنابراين ترجيح مي دهند با چندين برابر ارزش واقعي زمين از شهرداري پول بگيرند كه شهرداري گنج قارون ندارد و نمي تواند از پول مردم بدون برنامه هزينه كند و اين برخلاف عدالت است و يا اينكه ترجيح مي دهند با ورود بحران هاي احتمالي در همين خانه ها زندگي كنند.
شكيب: عملكرد
سازمان نوسازي تفاوتي
با عملكرد صفر ندارد
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران هم در حاشيه اين بازديد به خبرنگاران گفت: پروژه هاي بافت فرسوده به طور ميانگين 20درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند كه چندان تفاوتي با عملكرد صفر ندارد.
شكيب ا فزود: سازمان نوسازي بايد از حجم كاري كه قرار است انجام دهد آگاهي داشته باشد و با سياست گذاري هاي كلان مشكل را در يك افق مشخص حل كند.
رئيس كميسيون عمران شورا با اشاره به پروژه هاي گذشته سازمان نوسازي گفت: برخي نتايج نشان مي دهد ورود به مسئله در بافت فرسوده صحيح نبوده است. عملا نيز در اين زمينه موفق نبوده ايم اما اميدوارم در مديريت جديد شاهد تحولات خوبي باشيم.
بيادي: نهادهاي مسئول
در نوسازي بافت هاي فرسوده حضور نمايشي دارند
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران گفت: تنها شهرداري و شورا به مسئله بافت هاي فرسوده ورود پيدا كرده اند و ساير نهادهاي مسئول تنها به صورت نمايشي به اين حوزه وارد شده اند.
وي حل مشكل بافت هاي فرسوده را در مديريت زمان دانست و گفت: متاسفانه ما مصالح ساختماني استانداردي نداريم و روز به روز بر بافت فرسوده ما افزوده مي شود و ما بايد با سرعت عمل بالا و حضور شركت هاي خصوصي اين مشكل را حل كنيم.
وي گفت: بايد تمامي نهادهايي كه در اين زمينه مسئوليت دارند پول و زمان بگذارند و گمان كنند زلزله اي آمده و همان طور كه در زمان بحران مشاركت دارند به كمك مديريت شهري بيايند.
مهندس جعفري: فروش متري مسكن متوقف شد
مهندس جعفري مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران نيز در جريان اين بازديد از اتمام بسته هاي تشويقي خانه به جاي خانه و توقف فروش متري مسكن خبر داد.وي با بيان اينكه شوراي شهر تهران اعتبار خوبي براي نوسازي بافت فرسوده در سال جاري به سازمان نوسازي اختصاص داده است، خاطرنشان كرد: مشكلات ساختاري در اين سازمان وجود داشت كه با توجه به ضرورت رفع اشكالات شكلي دفاتر تسهيل گري سازمان نوسازي، اين دفاتر در سال جاري با نگاه تازه و شرح خدمات جديدي شكل گرفته است.
به گفته وي، از ميان 210 شركت مشاور كه براي همكاري با سازمان نوسازي به عنوان دفاتر تسهيل گري اعلام آمادگي كردند، در نهايت 70 دفتر انتخاب شده و از فردا آغاز به كار خواهند كرد.
يك عضو شورا ياري
محله اتابك - مينايي: از ما هيچ دعوتي نشده بود
در همين حال يك عضو شورا ياري محله اتابك-مينايي در تماس با خبرنگار ما با اشاره به بازديد ديروز اعضاي شوراي شهر تهران از پروژه سازمان نوسازي در محله اتابك گفت: از هيچكدام از اعضاي شورا ياري محله اتابك و مينايي براي حضور در اين بازديد به عمل نيامده بود.
وي تاكيد كرد: در اين بازديد كه از 10 صبح آغاز و تا 30/11 طول كشيد از هيچكدام از بافت هاي فرسوده و از خانوار هايي كه با تحمل مشكلات در اين بافت ها زندگي مي كنند بازديد به عمل نيامد.
اين عضو شورا ياري افزود: در اين بازديد كه بنده ميهمان ناخوانده به حساب مي آمدم لحظاتي با مهندس چمران، دكتر شكيب و مهندس بيادي گفت وگو كردم و از آن ها خواستم كه به داد مردم اين محله برسند اما مهندس چمران در پاسخ تاكيد كرد: به داد مردم منطقه رسيده ايم كه مديريت هاي گذشته را بركنار كرديم و الان اميدواريم كه مديريت جديد كارها را ساماندهي كند.
مهندس چمران: من بزرگ شده همين بافت ها هستم
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد چرا تنها از پروژه هاي سازمان نوسازي بازديد شد و از محله هاي فرسوده بازديدي نشد گفت: ما در بافت فرسوده بزرگ شده ايم و از نزديك در جريان مشكلات اين محلات هستيم هدف ما اين بود كه بدانيم كه سازمان نوسازي در اين مناطق چه كرده است.

 



محروميت 3 ماهه 4 هزار راننده پرخطر از رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز فاز جديد برخورد با تخلفات رانندگي از تيرماه و محروميت چهار هزار راننده پرخطر از رانندگي خبر داد.
سردار دكتر اسكندر مؤمني با اشاره به اينكه براساس آخرين آمارها نمره منفي حدود چهار هزار راننده متخلف بين 20 تا 30 است هشدار داد: اين رانندگان در آستانه ضبط گواهينامه قرار دارند و براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي در صورتي كه نمره منفي گواهينامه اين افراد به 30 برسد، به مدت سه ماه از رانندگي محروم خواهند شد و بدين ترتيب بايد بگوييم اين رانندگان نمي توانند به سفرهاي تابستاني بروند.
وي افزود: اين افراد پس از پايان مدت محروميت با پرداخت چهارصد هزار ريال جريمه نقدي مجددا مي توانند اجازه رانندگي دريافت كنند. از سوي ديگر اين دسته از رانندگان چنانچه در مرحله بعد بر اثر ارتكاب تخلفات جديد 25 نمره منفي دريافت كنند گواهينامه آنها به مدت 6 ماه ضبط و پس از آن با پرداخت ششصد هزارريال مجوز رانندگي مي گيرند و اما در صورتي كه راننده مذكور مجددا بر اثر ارتكاب تخلفات جديد 20 نمره منفي دريافت كنند، گواهينامه فرد ابطال شده و بعد از يك سال برابر مقررات و پس از طي دوره آموزشي و پرداخت يك ميليون ريال جريمه اجازه رانندگي مجدد مي گيرند.
رئيس پليس راهور ناجا از آغاز فاز جديد برخورد با تخلفات رانندگي از تيرماه خبر داد و به ايسنا گفت: با اجراي مرحله جديد قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، از ابتداي تابستان با هشت تخلف تعيين شده از جمله عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و انجام تخلفات حادثه ساز به طور جدي برخورد مي شود.
به گفته وي پليس در تابستان امسال براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته اجازه نخواهد داد كه معدود رانندگان پرخطر جان ساير رانندگان قانونمند را به خطر بياندازند.
رئيس پليس راهور ناجا از افزايش تصادفات و تلفات رانندگي در تعطيلات اخير خبر داد و به ايسنا گفت: متاسفانه ميزان تصادفات و تلفات رانندگي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به علت افزايش تعداد روزهاي تعطيلي، رشد داشته است كه بر اين اساس پليس راهور ناجا مرحله جديد برخورد با تخلفات رانندگي را همزمان با آغاز فصل تابستان در دستور كار دارد.
وي با اشاره به ثبت ركورد كاهش 15/8 درصدي كشته هاي تصادف رانندگي در فروردين ماه سال جاري براساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني اظهار اميدواري كرد كه با همكاري خوب رانندگان در فصل تابستان امسال نيز شاهد ادامه روند كاهش كشته هاي تصادفات رانندگي باشيم.

 



در پي افزايش ظرفيت پذيرش اعلام شد
انتشار اسامي جديد قبولي هاي آزمون دكتري

سازمان سنجش آموزش كشور فهرست اسامي جديدي از تعدادي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه متمركز سال 1391 را اعلام كرد.
سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد: با توجه به افزايش ظرفيت پذيرش براي برخي از كد رشته هاي امتحاني علاوه بر رشته هاي تحصيلي مندرج در دفترچه انتخاب رشته هاي تحصيلي، فهرست اسامي آن دسته از داوطلباني كه با توجه به ظرفيت جديد مجاز به انتخاب رشته شده اند، در سايت سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد.
داوطلبان با توجه به كارنامه نتايج و همچنين كد رشته محل هاي اعلام شده در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و اطلاعيه هاي منتشره درخصوص تغييرات و افزايش ظرفيت رشته محل هاي آزمون مذكور در روزهاي 20 و 21 خرداد 91 فرصت دارند با مراجعه به سايت اين سازمان نسبت به ثبت اولويت هاي انتخابي خود اقدام كنند.
سازمان سنجش اعلام كرد: مهلت فوق الذكر براي انتخاب رشته اين قبيل داوطلبان به هيچ عنوان تمديد نمي شود.
فهرست اسامي در لينك http://www.sanjesh.org/سايت سازمان سنجش منتشر شده است.

 



پليس آگاهي كشور هشدار داد كلاهبرداران تلفني در كمين صاحبان مشاغل

سرهنگ مهرداد اميدي با اشاره به اينكه گسترش تكنولوژي و افزايش ارتباطات اجتماعي بالقوه موجب افزايش جرايم و احتمال بزه ديدگي خواهد شد، بيان داشت: در حال حاضر 70 ميليون سيم كارت تلفن همراه در كشور فعال است و اين موضوع، فضاي جديدي را براي انجام اعمال مجرمانه تبهكاران و بخصوص كلاهبرداران باز نموده است.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي كشور، همچنين در توضيح شگردهاي مورد استفاده توسط «كلاهبرداران تلفني» عنوان كرد: كلاهبرداري تلفني از تلفن هاي عمومي زندان ها آغاز شد و هم اكنون به بيرون از زندان ها هم راه پيدا كرده است و اين روزها شكايات متعددي از استان هاي مختلف كشور در مورد اين نوع خاص از كلاهبرداري ها به دستمان مي رسد.
كلاهبرداران تلفني با تماسي كه با صاحبان مشاغل برقرار مي كنند، اقدام به خريد كالا و يا خدمت مي كنند و سپس از آنها مي خواهند كه جهت دريافت مبلغ، با كارت بانكي خود به يكي از دستگاه هاي عابربانك مراجعه كنند. در اين هنگام كلاهبردار با استفاده از ناآگاهي فرد و عدم آشنايي وي با روند انجام عمليات در دستگاه هاي عابربانك، به بهانه راهنمايي جهت انتقال پول، از او مي خواهد كه گزينه انگليسي را انتخاب نمايد و سپس با راهنمايي هاي اشتباهي كه در اين زمينه انجام مي دهد، موجب واريز مبلغ از حساب مالباخته به حساب خود مي شود.
سرهنگ مهرداد اميدي با اشاره به سوء استفاده كلاهبرداران از ناآگاهي افراد، تاكيد كرد: كلاهبرداران هميشه در حال تغيير روش هاي خود هستند و شهروندان بايد با تيزهوشي، مانع از رسيدن آنها به اهداف خود شوند.
اميدي همچنين صاحبان مشاغل را مخاطبان اصلي اين كلاهبرداران معرفي كرد و افزود: شهروندان بايد بدانند كه منوي انگليسي در دستگاه هاي عابربانك براي افرادي درنظر گرفته شده كه به زبان فارسي آشنايي ندارند و اين منو هيچ ارتباطي به نقل و انتقالات ارزي ندارد.
وي در ادامه به افرادي كه اقدام به فروش كارت هاي بانكي خود مي كنند، هشدار داد و در اين باره گفت: افرادي كه كارتهاي خالي از موجودي خود را به فروش مي گذارند، بايد آگاه باشند كه تمامي تبعات قانوني استفاده از آن كارت به عهده آنهاست و در هر جرمي كه به واسطه كارت فروخته انجام شود، صاحب كارت نيز به دليل معاونت در جرم مورد پيگرد قرار خواهد گرفت.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي كشور در پايان گفت: فروشندگان سيم كارت هاي تلفن همراه نيز موظف به ثبت دقيق اطلاعات خريداران سيم كارت ها هستند و اگر در بررسي جرايم، متوجه كوتاهي فروشندگان در اين موضوع شويم، تقاضاي معاونت در جرم را براي آنها نيز صادر خواهيم كرد.

 



50 هكتار از جنگل هاي كرمانشاه در آتش سوخت

50 هكتار از جنگل هاي ثلاث باباجاني در استان كرمانشاه دچار حريق شد كه طي دو بار عمليات اطفاء حريق، آتش كنترل شده است.
به گزارش مهر، رستگار يوسفي فرماندار شهرستان ثلاث باباجاني گفت: اين آتش سوزي در محلي رخ داده است كه پوشش جنگلي متراكمي نداشته و به همين دليل خسارت وارده زياد نيست.
در همين رابطه رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان ثلاث باباجاني از سوختن سطحي 50 هكتار از جنگل هاي شهرستان ثلاث باباجاني خبر داد.
جزا كريمي افزود: اين آتش سوزي از صبح روز سه شنبه شروع شد كه بلافاصله نيروهاي اين اداره خود را به محل آتش سوزي رساندند و موفق شدند طي عملياتي كه تا نيمه شب ادامه داشت آتش را مهار كنند.
وي ادامه داد: متأسفانه به دليل وزش شديد باد در روز بعد آتش سوزي دوباره شروع شد كه اطفاء دوباره آتش تا ساعت 5 عصر روز چهارشنبه به طول انجاميد.
كريمي تأكيد كرد: آتش مهار شده ولي نيروهاي ما در حالت آماده باش هستند تا در صورت تكرار آتش سوزي به منطقه اعزام شوند.
وي وسعت جنگل ها و مراتع شهرستان ثلاث باباجاني را 191 هزار هكتار با پراكندگي وسيع و صعب العبور، عنوان كرد.
مسعود حسيني رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ثلاث باباجاني نيز گفت: بعد از گزارش اداره منابع طبيعي از آتش سوزي مراتع شهرستان، بلافاصله تيم اطفاء حريق اين جمعيت به منطقه مورد نظر اعزام شد و همراه ساير ادارات و ارگان هاي مربوطه اقدام به اطفاء حريق كرديم.

 



تشديد برخورد پليس با تخلفات موتورسواران

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز تشديد برخورد با تخلفات موتورسواران خصوصاً استفاده نكردن از كلاه ايمني و تخلفات حادثه ساز و نبستن كمربند ايمني توسط سرنشينان رديف جلوي خودروها در پايتخت از امروز خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه متأسفانه عدم استفاده از كلاه ايمني، حركات مخاطره آميز، عدم رعايت فاصله طولي و عرضي و سبقت و سرعت غيرمجاز از مهمترين علل مرگ و مير راكبان و ترك نشينان موتورسيكلت ها در پايتخت است افزود: بررسي هاي كارشناسان پليس راهور تهران نشان مي دهد با توجه به نزديكي به فصل تابستان و افزايش دماي هوا متأسفانه استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسواران رو به كاهش است.
وي افزود: بر اين اساس از روز شنبه طرح تشديد برخورد با تخلفات موتورسواران در آستانه تابستان خصوصاً عدم استفاده از كلاه ايمني و تخلفات حادثه ساز در پايتخت به مرحله اجرا گذاشته شده و با موتورسواران متخلف به شدت برخورد مي شود.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه پليس راهور تهران از سال گذشته تاكنون دوره هاي متعدد آموزش و فرهنگسازي موتورسواران را برگزار كرده است، افزود: متأسفانه برخي موتورسواران حتي پس از شركت در اين دوره هاي آموزشي نيز دست از تخلفات خود برنداشته اند.
وي با تأكيد بر اين كه يكي از درخواست هاي جدي شهروندان و بخصوص رانندگان برخورد قاطع پليس با تخلفات موتورسواران است خاطرنشان كرد: بر اين اساس از امروز با تمامي تخلفات موتورسواران در پايتخت خصوصاً عدم استفاده راكب و ترك نشين از كلاه ايمني و تخلفات حادثه ساز و شايع آنها به شدت برخورد مي شود.
رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اين كه بخش عمده اي از كشته هاي موتورسواران در تهران به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني است تصريح كرد: متأسفانه راكبان موتورسيكلت ها تصور مي كنند كه كلاه ايمني تنها مختص استفاده آنهاست و سرنشين موتورسيكلت نيازي به استفاده از اين وسيله ايمني ندارد. اين در حالي است كه استفاده از اين وسيله ايمني هم براي راكب و هم ترك نشين اجباري است و ماموران پليس راهور تهران حتماً از امروز در اين خصوص نيز با متخلفان برخورد مي كنند.
برخورد جدي با نبستن كمربند ايمني در تاكسي ها
وي به موضوع كمربند ايمني خودروها اشاره كرد و به ايسنا گفت: برخي رانندگان تصور مي كنند كه بستن كمربند ايمني تنها براي جاده هاي برونشهري و يا بزرگراه هاست در حالي كه حتي در سرعت هاي پايين نيز نبستن كمربند ايمني مي تواند منجر به بروز جراحت هاي شديد و حتي مرگ شود.
رئيس پليس راهور تهران تأكيد كرد: لذا از امروز پليس راهور تهران در كنار برخورد با تخلفات موتورسواران با عدم استفاده سرنشينان رديف جلو خودروها از كمربند ايمني برخورد مي كند.
وي با اشاره به اين كه بستن كمربند ايمني توسط رانندگان و سرنشينان رديف جلو تاكسي ها نيز مانند ساير خودروهاي سواري اجباري است تصريح كرد: برابر دستور صادره ماموران پليس راهور تهران از روز شنبه با تخلفات تاكسي هاي متخلف در اين خصوص نيز به شدت برخورد مي كنند.سردار رحيمي خاطرنشان كرد: در اين خصوص بارها به رانندگان تاكسي تذكر داده شده است و از اين پس پليس در اين خصوص به طور جدي وارد عمل خواهد شد.به گفته رئيس پليس راهور تهران نبستن كمربند ايمني توسط راننده و سرنشين رديف جلو در تهران 30 هزار تومان جريمه به همراه دارد.

 



اجراي طرح گسترده برخورد با مالخران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اجراي طرح گسترده برخورد با مالخران و افراد مرتبط با سارقان در چند روز آينده خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به اين كه پليس پايتخت جلسات لازم را در اين خصوص با مسئولان صنوف اوراقچي، فروش لوازم دست دوم خودرو و منزل برگزار كرده و هشدارهاي لازم را داده است افزود: طي چند هفته گذشته مأموران پليس پايتخت نسبت به شناسايي متخلفان در اين زمينه اقدام و مالخران و افراد مرتبط با سارقان را در تهران شناسايي كرده اند.
وي با بيان اين كه پليس تهران طرح گسترده اي را براي برخورد با سارقان و مالخران در دستور كار دارد افزود: بر اين اساس طي چند روز آينده مرحله اول اجراي اين طرح كه برخورد با مالخران و افراد مرتبط با سارقان به طور گسترده در تهران به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
رئيس پليس پايتخت با بيان اين كه در زمينه سرقت در پايتخت در سال جاري رشدي را شاهد نبوديم گفت: در عين حال برخورد جدي با سارقان نيز در دستور كار پليس است كه در اين زمينه علاوه بر روند جاري طرح ويژه اي نيز به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

 



كلاهبردار 100 ميلياردي از كشاورزان و دامداران دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي اصفهان فردي را كه بيش از 100 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير كردند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در پي شكايت هاي متعدد دامداران و كشاورزان از فردي كه با جعل عناوين مختلف وعده عرضه علوفه، غلات و كودهاي شيميايي به آنها داده و مبالغ كلاني نيز از آنها اخذ كرده بود، كارآگاهان تحقيقات خود را پيرامون اين فرد آغاز كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» با بيان اينكه كارآگاهان ويژه پليس آگاهي ردي از اين فرد كه بسيار زيركانه و حساب شده فعاليت مي كرد در پايتخت بدست آوردند، افزود: بلافاصله تيم اداره عمليات ويژه پليس آگاهي عمليات دستگيري وي را آغاز كردند و هنگامي كه «غلامعلي-ب» در حال اجراي نقشه خود براي به دام انداختن يكي ديگر از كشاورزان بود دستگير شد.
وي اظهار داشت:متهم 51 ساله با استفاده از فن بيان بسيار قوي و صحنه سازي هاي صوري خود را با عناوين مختلف به كشاورزان و دامداران و تعاوني هاي كشاورزي و دامداري معرفي و به آنها وعده عرضه علوفه، غلات و سموم و كودهاي شيميايي با قيمتي بسيار استثنايي مي داد و زماني كه اعتماد آنها را جلب مي كرد با اخذ مبالغي بين 300 ميليون تا 3 ميليارد ريال از آنها متواري مي شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اضافه كرد: تاكنون بيش از 100 نفر از شاكيان وي در سراسر كشور و استان توسط پليس شناسايي شده است كه مبلغ وجوه دريافتي از آنان بالغ بر يكصدميليارد ريال است.
وي ادامه داد: با توجه به شيوه و شگرد به كار رفته توسط متهم و فعاليت وي در ساير استان هاي كشور اين پرونده همچنان در پليس آگاهي اصفهان در حال رسيدگي است.

 



به مدت يك ماه جاده هراز در 4 روز اول هفته مسدود است

براساس اطلاعيه اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران جاده شرياني هراز از امروز به مدت يك ماه در چهار روز اول هفته از ساعت 6 تا ساعت20 مسدود مي شود.
به گزارش ايرنا از ساري در اين اطلاعيه آمده است: اين روند به مدت يك ماه ادامه خواهد يافت و روزهاي شنبه تا چهارشنبه- به غير از روزهاي تعطيل امكان تردد خودروها در اين مسير ميسر نخواهد بود.
در اين اطلاعيه با اشاره به ادامه تعريض و چهار بانده كردن جاده هراز، اعلام شده است: اين محور مواصلاتي به منظور ادامه عمليات اجرايي احداث باند دوم بر روي وسايل نقليه بسته مي شود.
اين اطلاعيه افزوده است: در ايام انسداد اين محور رانندگان وسايل نقليه مي توانند ضمن رعايت كليه نكات ايمني و با احتياط از طريق ديگر محورهاي ارتباطي استان همچون فيروزكوه تردد كنند.

 



راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي در كشور

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي براي نخستين بار در كشور از تير امسال خبر داد.
محمود مظفر با اشاره به راه اندازي تيم هاي ويژه امداد و نجات هسته اي از تير امسال براي نخستين بار در كشور اظهار داشت: اين تيم ها متشكل از نيروهاي امدادي هلال احمر در شهرهاي بوشهر، اصفهان، تهران، قم و مركزي تشكيل مي شوند.وي با اشاره به اينكه بيشتر اين تيم ها در شهرهايي كه نيروگاه هاي هسته اي وجود دارد با فراگيري آموزش هاي متمركز در قالب يك تيم 30 نفره در حد آموزش هاي تربيت مربي تشكيل مي شود، افزود: تجهيزات و امكانات لازم به همراه مانورها و تمرينات ضروري در اين زمينه نيز براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.مظفر با بيان اينكه چنين تيمي در كشور در حوزه امداد و نجات هسته اي نداشتيم، خاطرنشان كرد: ما توانسته ايم با استفاده از منابع داخلي و خارجي به خصوص تجربيات كشور ژاپن كه چندي قبل دچار حادثه هسته اي در شهر فوكوشيما بر اثر سونامي شده بود براي تشكيل اين تيم ها اقدام كنيم.

 



محروميت نخبه محجبه از دريافت جايزه

دختر محجبه اي كه در تركيه مقام نخست يك رشته فني را به دست آورده است، صرفا به خاطر رعايت حجاب از گرفتن جايزه محروم ماند.
به گزارش ايرنا، «طوبي دمير» دانش آموز فارغ التحصيل هنرستان «سابانجي» در شهر آدانا واقع در جنوب تركيه در مراسم اعطاي جوايز دانش آموزان نخبه به دليل داشتن حجاب اسلامي از دريافت جايزه محروم شد و گريان محل جشن فارغ التحصيلي را ترك كرد.به نوشته مطبوعات تركيه، در مراسم جشن فارغ التحصيلي دانش آموزان چندين هنرستان فني كه همزمان برگزار مي شد، با وجود اينكه اين دختر محجبه مقام نخست را بين همه دانش آموزان به دست آورده بود، به دستور مدير مدرسه از گرفتن جايزه محروم ماند.مسئول هنرستان گفت: اگر اين دانش آموز نخبه حجاب خود را كنار بگذارد، مي تواند بر روي صحنه رفته و جايزه اش را دريافت كند.اين دانش آموز محجبه با چهره گريان و با اكتفا كردن به گرفتن مدرك فارغ التحصيلي اش از سالن بيرون رفت.چند روز پيش نيز دادگاهي در شهر بورسا در تركيه پدرهاي دو دانش آموز محجبه را به دليل اصرار در حفظ حجاب دخترانشان به 3 سال و 2 ماه و 10روز مجازات زندان محكوم كرد.گروهي از مردم بورسا سه شنبه گذشته با برگزاري تظاهرات خواهان آزادي حجاب در مدارس شده و با شعارهاي «حجاب امر الهي است»، «تحصيل حق محجبه هاست»، «حجاب عفت زن مسلمان است» حكم دادگاه اين شهر را به شدت محكوم كردند.
براساس قوانين تركيه، تحصيل دوره 8 ساله ابتدايي اجباري است و به اين سبب مسئولان مدرسه ها از يك سو مانع از ورود دانش آموزان محجبه مي شوند و سپس به دليل غيبت اين دانش آموزان از اولياي آنان به فرماندار منطقه شكايت مي كنند.پيش از اين نيز در شهر «غازي آنتپ» تركيه يك مادر به اتهام مشابه به دو سال و 6 ماه حبس محكوم شده بود.به اعتقاد بسياري از كارشناسان، مورد ياد شده و بسياري از موارد مشابه آن نشان مي دهد به رغم بسياري از تلاش ها و اقدامات، هنوز مشكلات براي زنان محجبه در تركيه به قوت خود باقي است، ورود دانش آموزان به دبستان ها و دبيرستان هاي تركيه با حجاب اسلامي ممنوع است، كارمندان زن شاغل در بخش دولتي نيز حق استفاده از حجاب اسلامي را ندارند.

 



عروس چاق!

يك دختر آمريكايي با داشتن 245كيلوگرم وزن قصد دارد تا برعكس ساير عروس ها چاق تر به نظر برسد!
«سوزان امان» 33 ساله با اين تصميم خود تمامي اطرافيانش را شوكه كرده و براي اين كه بتواند به اين هدف برسد، روزانه 30 هزار كالري مصرف مي كند تا پيش از برگزاري مراسم عروسي اش به اين عنوان دست يابد.«سوزان» براي اين كه بتواند اين عنوان را به دست آورد هر آنچه كه او را در مدت كمتري چاق تر مي كند، مصرف كرده تا در مراسم عروسي اش بزرگترين لباس عروسي جهان را بپوشد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي oddity central، «سوزان» علي رغم هشدار پزشكان بر تصميم خود پا برجاست و قصد دارد با اين كار به افراد چاق يادآوري كند كه چاق بودن عيب نيست.

 



مرد استثنايي

يك مرد چيني مي تواند دماغش را گاز بگيرد.اين مرد كه «تاتگ شوگران» نام دارد، قادر است بيني اش را با دندان هايش بگيرد و به خاطر همين مهارت نامش در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شد.

 



قاچاقچيان مكزيكي به جان هم افتادند

دادستاني مكزيك از كشف 14جسد مثله شده درون يك خودرو در منطقه اي در ايالت «تامائوليپاس» در شمال شرقي اين كشور آمريكاي لاتين خبر داد.
به گزارش ايرنا، يك سخنگوي دادستاني مكزيك گفت: نيروهاي امنيتي اين خودرو را كه در آن 14جسد قطعه قطعه شده وجود داشت، مقابل شهرداري شهر «المانته» در ايالت «تامائوليپاس» كشف كردند.به گفته وي، خودروي حاوي اجساد ساعت 9 شب در اين نقطه پرتردد شهر المانته كشف شد اما هنوز كسي مسئوليت آن را برعهده نگرفته است.اين اجساد در حالي كشف شد كه موج خشونت ها در هفته هاي اخير در ايالت تامائوليپاس افزايش بسياري پيدا كرده است.روز 4 ماه مه گذشته نيز در شهر «نوئوو لاردو» نيروهاي امنيتي 23 جسد را كشف كردند كه 14تن از آنها مثله شده و 9 تن ديگر نيز از يك پل حلق آويز بودند.مقامات مكزيكي معتقدند اينگونه حوادث نتيجه درگيري بين «لس زتاس» و «گولفو» دو باند بزرگ قاچاق مواد مخدر مكزيك است.
به گفته كميسيون ملي حقوق بشر مكزيك، از سال 2006 ميلادي تاكنون بيش از 55 هزار نفر به دليل خشونت ها در اين كشور همسايه آمريكا جان باخته اند.

 



پيرترين خواهرهاي جهان

نام دو خواهر انگليسي به عنوان پيرترين خواهرهاي جهان در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت رسيد.
به گفته مسئولان ثبت ركوردهاي جهاني گينس، «دروتي» 108 ساله و «مارجوري» 105 ساله كه جمعا 213 سال دارند، توانستند عنوان اين ركورد را از آن خود كنند.اين دو خواهر كه در دو آسايشگاه سالمندان و جدا از هم زندگي مي كنند، پس از تاييد مسئولان ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين ركورد را جشن گرفتند.دختر «مارجوري» گفت: هميشه تصور مي كردم مادر و خالم ام پيرترين خواهرهاي جهان هستند اما هيچ وقت براي اثبات آن اقدامي نكردم تا اينكه سال گذشته تصميم گرفتم اين موضوع را پيگيري كنم و با مسئولان مربوطه تماس گرفتم.اين دو خواهر كه مدت سه سال است به دليل مشكلات جسماني همديگر را نديده بودند در اين فرصت پيش آمده توانستند با اعضاي خانواده شان در كنار هم جمع شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14