(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 خرداد 1391 - شماره 20227

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دو سوي باطل يك نامعادله (يادداشت روز)
نعش ! (گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان از دورنماي مبهم مذاكرات مسكو
كيهان و خوانندگان
جليلي در اجلاس امنيتي سن پترزبورگ : غرب براي امنيت خود كشورهاي ديگر را ناامن مي كند
صالحي: سفر شانگهاي مسئوليت ما را بيشتر مي كند
ديروز در وين دور جديد مذاكرات ايران و آژانس آغاز شد
مصباحي مقدم: زمان اجراي فاز دوم هدفمندي در اختيار دولت است
اسب هاي درشكه باز هم به جان هم افتادند! (خبر ويژه)
رژيم در همه لايه هاي اپوزيسيون نفوذ كرده است! (خبر ويژه)
كشورهاي مشمول تحريم را اعلام كنيد سنگين تر نيستيد؟! (خبر ويژه)
سكوت كه نيازي به فراخوان ندارد! (خبر ويژه)
فرانسه در حال سقوط و اوضاع اروپا خطرناك است (خبر ويژه)
بد جور مرده! (خبر ويژه)
اصلاح طلبان ما را هل دادند خودشان عقب نشستند! (خبر ويژه)



دو سوي باطل يك نامعادله (يادداشت روز)

تحولات منطقه به نقطه حساس و پيچيده اي رسيده است. اين روزها افزايش و تشديد فشارها عليه سوريه از جانب محور غرب و آمريكا در دستور كار دشمنان و معاندين جبهه مقاومت قرار گرفته است.
به موازات اين خط، موضوع مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه كشورهاي 1+5 نيز به فصل سرنوشت سازي نزديك شده است.
بنابراين آنچه اكنون در فضاي مسائل منطقه اي آشكارا به چشم مي آيد و رسانه هاي بين المللي آن را در صدر اخبار و گزارش هاي خود قرار داده اند موضوع ايران و سوريه است.
از سوي ديگر؛ در اجلاس هاي مهم بين المللي هم، از جمله موضوعات كليدي كه در راس دستور كارها قرار مي گيرد موضوع برنامه هسته اي ايران و مسائل چالش برانگيز در سوريه است.
از همين روي؛ ماه گذشته در اجلاس گروه 8، موضوع ايران و سوريه به عنوان يكي از موضوعات اصلي در دستور كار قرار گرفت. اكنون نيز و از چند روز قبل از اجلاس امنيتي سن پترزبورگ باز موضوع ايران و سوريه در كانون توجهات شركت كنندگان بوده است.
آنچه قابل اعتناست و نمي توان به راحتي از آن عبور كرد تحركات پردامنه واشنگتن است كه سعي دارد به نوعي ميان موضوع ايران و مسائل سوريه ارتباطي به نفع خواسته هاي خودش در بستر تحولات منطقه ايجاد نمايد.
بنابراين مشاهده مي شود كه از چند هفته قبل، باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا فرمان تشديد تحريم ها عليه ايران و سوريه را به بهانه نقض حقوق بشر صادر مي كند.
همچنين در پي اقدامات تروريستي در سوريه كه شواهد و قرائن نشان مي دهد در پشت پرده اين جنايات، آمريكا قرار دارد آنچه جالب است متهم كردن ايران به ناآرامي ها در سوريه از جانب واشنگتن است.
گفتني است برجسته سازي موضوع ايران و سوريه از جانب همپيمانان آمريكا نيز دنبال مي شود. به عنوان نمونه وزيران خارجه آلمان و فرانسه چندي پيش در برلين، مذاكرات خود را به موضوع ايران و سوريه اختصاص دادند.
در اين ميان هياهو و سروصداي عجزآلود رژيم صهيونيستي جاي تامل دارد بخصوص اينكه به دنبال حوادث تروريستي در «حوله» دفتر نتانياهو با صدور بيانيه اي ايران و حزب الله لبنان را به دست داشتن در اين حوادث متهم كرد!
البته از سوي ديگر؛ در مقابل محور غربي-صهيونيستي كه به دنبال مسئله دار كردن موضوع هسته اي ايران و تشديد بحران ها در سوريه است، دو كشور چين و روسيه نيز به موضوع ايران و سوريه ورود كرده اند كه رايزني هاي روزهاي اخير ميان پوتين و مقامات چيني در همين راستا ارزيابي مي شود.
و بالاخره بايد به طرح كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور سوريه اشاره كرد كه ابتدا طرحي 6 ماده اي را پيش كشيد و اكنون طرح «گروه تماس» با تاكيد بر نقش ايران در حل بحران در سوريه، را به ميان آورده است.
مقارن با اين فضا، جنجال سازي ها عليه كشورمان در آستانه مذاكرات مسكو كه كمتر از 10 روز ديگر انجام خواهد شد شدت يافته است.
اگر بخواهيم اين فضاسازي ها را به صورت خلاصه فهرست كنيم عبارتند از؛
1- مطرح كردن اتهامات تروريستي بر ضد ايران با ماموريت رسانه هاي غربي از جمله روزنامه واشنگتن پست و نيويورك تايمز در هفته گذشته كه ادعا شد ايران به دنبال ترور ديپلمات هاي كشورهاي مخالف خود است!
2- جنجال سازي پيرامون سايت پارچين.
3- مطرح كردن اين شبهه واهي كه ايران حق غني سازي ندارد. (نيويورك تايمز و واشنگتن پست اهرم رسانه اي براي پمپاژ اين دروغ بودند)
4- بزرگ نمايي خطر حمله رژيم صهيونيستي به ايران با اين پالس كه اگر تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي در مذاكرات مسكو خواسته هاي طرف مقابل را محقق نكند و...
درباره اين فضاسازي و جنجال هاي بعدي چند نكته گفتني است؛
1- بعد از گذشت 16 ماه از تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي، آمريكا و غرب كماكان از تحليل و عمق اين اتفاقات بزرگ درمانده هستند. جنجال رسانه اي آنها پيرامون ايران و سوريه براي فرار از شوك تحولاتي است كه مراكز امنيتي، اطلاعاتي و تصميم گيري غرب و آمريكا از پيشگيري آن عاجز هستند و در اين ميان آمريكا و متحدانش از بيداري شكل گرفته ميان ملت هاي مسلمان بيشترين احساس خطر را دارند. آنچه اكنون بيش از هر چيزي موضوعيت دارد سير شتابان اين تحولات با ويژگي هاي بارزي چون «اسلامي بودن»، «مردمي بودن» و «ضداستكباري بودن» است.
در همين راستا؛ سخنان چند روز پيش برژينسكي در «ان بي سي» خواندني است؛ «اوضاع آنچنان كه در سوريه نشان داده مي شود وحشتناك و غم انگيز نيست و تحولات سوريه يك مسئله داخلي است؛ همچنانكه برنامه هسته اي ايران نيز مسئله داخلي است.» برژينسكي مي كوشد نگاه استراتژيست هاي غرب را به نقش ايران در بيداري اسلامي جلب كند و تلويحا اعتراف مي كند كه برنامه هسته اي ايران و مسائل سوريه فقط بهانه است.
2- آنچه كه ناآرامي ها در سوريه را سبب شده و مانع اصلي طرح 6ماده اي سازمان ملل و كوفي عنان است اقدامات تروريستي در اين كشور است.
اكنون سؤال اصلي اين است كه چه جرياني پشت سر اقدامات تروريستي در سوريه است؟
اجازه بدهيد به جاي تحليل اقدامات و جنايات تاسف باري كه در الحوله يا حماه به وقوع پيوست؛ به سندي كه فارين پاليسي منتشر كرده بسنده كنيم.
اين نشريه آمريكايي به دنبال حوادث تروريستي در سوريه فاش كرد كه قتل عام مردم اين كشور ماموريت جديد آمريكا به تروريست هاي القاعده است.
حالا از شگفتي هاي روزگار است كه آمريكايي ها به بهانه نقض حقوق بشر ايران و سوريه را تحريم مي كنند و شگفت آورتر اين كه جنايات تروريستي در سوريه را به ايران نسبت مي دهند!
3- ادعاي غرب و آمريكا درباره اصلاحات در سوريه و برقراري دموكراسي و رعايت استانداردهاي حقوق بشري «بازي فريب» براي تضعيف جبهه مقاومت است. مگر نه اين كه اين اصلاحات بايد توسط مردم اين كشور انجام شود و نه با مداخله خارجي و اقدامات تروريستي.
و در اين ميان آنچه محرز است اين كه؛ اولا؛ جنس تحولات در سوريه با كشورهاي عربي مانند ليبي، بحرين، يمن، مصر و... متفاوت است. غربي ها نيز مي دانند كه دولت بشار اسد داراي عقبه اجتماعي است و همين عامل مهمي بوده كه علي رغم تمام فشارها و كارشكني ها عليه سوريه طي ماه هاي گذشته، دمشق ايستاده است. ثانيا؛ سوريه تاوان مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را پرداخت مي كند و تمامي تهديدات عليه دولت اسد به خاطر سازش ناپذيري با مقامات كودك كش تل آويو و ماندن در جبهه مقاومت است.
4- از آنجايي كه سوريه در جبهه مقاومت قرار دارد و مردانه ايستادگي كرده است، طبيعي است كه جمهوري اسلامي ايران، اين كشور را تنها نگذارد و به حمايت خود از سوريه ادامه دهد.
اينجاست كه طرف مقابل نيز به نقش ايران اسلامي مقتدر در خصوص ايستادگي سوريه در جبهه مقاومت اذعان دارد. اين ايده - بخوانيد توهم- كه موضوع سوريه به موضوع ايران دوخت و دوز شود تا با تشديد فشارها بر سوريه، نقش ايران در الگو بودن تحولات منطقه كمرنگ شود يك معادله از هر دو سر باطل است. چون سوريه با تشديد فشارها از جبهه مقاومت خارج نخواهد شد و از سوي ديگر فشار بر سوريه و چالش در برنامه هسته اي ايران قادر نيست به الگوبخشي ايران و پيشقراولي در بستر تحولات بيداري اسلامي آسيبي بزند.
5- مشكل اصلي غرب و آمريكا اين است كه محاسبات دقيقي از تحولات ندارند و تنها مي خواهند برمبناي زور و بيرون از قواعد منطقي در پهنه سياست از پيچ بزرگ تاريخ كه پيش روي جهان است پيشگيري كنند اما هر بار كه دست به اين كار مي زنند وضعيت بغرنج تر مي شود. در سوريه به رغم خواسته آمريكا، اصلاحات دولت اسد در حال انجام شدن است و اين به عقبه اجتماعي دولت او كمك مي كند و خروجي آن در نهايت ناكامي آمريكايي ها و غربي ها در خروج دمشق از جبهه مقاومت خواهد بود. در مورد موضوع ايران و برنامه هسته اي كشورمان نيز مسئله روشن است و به تعبير اخير فارين پاليسي در تحليلي به قلم استفن والت، «تكبر آمريكا در مواجهه با ايران جواب نمي دهد چرا كه ايران روش ديكته شده را نمي پذيرد همچنان كه در 01 سال گذشته آمريكا و متحدانش هشدارها و تهديدها و قطعنامه هاي متعددي را براي منصرف كردن ايران از غني سازي به صحنه آوردند ولي اين برخورد بي فايده بوده و جواب نداده است.»
حسام الدين برومند

 



نعش ! (گفت و شنود)

گفت: اردشير اميرارجمند، مشاور فراري موسوي با صدور يك بيانيه از هواداران سران فتنه خواسته است براي اعلام مخالفت خود با جمهوري اسلامي دست به يك حركت توفنده و كوبنده بزنند!
گفتم: اوه! اوه! آخ! آخ! حالا قراره چه بلايي بر سر نظام بياورند؟!
گفت: از هواداران خواسته است براي 2 ساعت كاملا سكوت كنند!
گفتم: يارو براي آزمون هنرپيشگي به كارگردان مراجعه كرد. ازش پرسيدند در چه نقشي تجربه بازيگري داري؟ گفت؛ در نقش «نعش»!

 



1+5 نشان داد قابل اعتماد نيست
گزارش خبري كيهان از دورنماي مبهم مذاكرات مسكو

معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، پس از چند روز تعلل، ديروز پاسخي ديرهنگام و غيركارشناسي به نامه هاي 9 و 15 خرداد علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان داد كه از هم اكنون دورنماي مذاكرات مسكو را با ابهام مواجه ساخته است.
پس از آن كه علي باقري معاون سعيد جليلي در نامه نگاري هايش با معاون اشتون پاسخي به درخواست هايش مبني بر برگزاري نشست معاونان و كارشناسان دو طرف براي بررسي دستور كار مذاكرات بعدي در مسكو دريافت نكرد و سعيد جليلي در نامه به كاترين اشتون در روز چهارشنبه گذشته نسبت به تعلل طرف مقابل در برگزاري جلسه معاونان و كارشناسان، تذكر و اراده آنان (1+5) را براي گفت وگوهاي موفق در مسكو در ابهام و ترديد خواند. هلگا اشميد، معاون اشتون ديروز با پاسخ به نامه هاي باقري بار ديگر رويكرد غيرسازنده 1+5 در مذاكرات بغداد را مطرح كرد.
متن نامه معاون اشتون به باقري به شرح ذيل است:
آقاي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران
من نامه جديد شما مورخ 4 ژوئن را كه ظاهرا با نامه پاسخ من كه در تاريخ چهارم ژوئن برايتان ارسال شد، همزمان بود دريافت كردم.
بايد بگويم كه مسايلي كه در نامه هاي اخيرتان مطرح شد، كمي باعث تعجبم شد. مايلم يادآوري كنم كه در طول مذاكرات مان در بغداد گروه 3+3E (گروه 1+5) يك پيشنهاد صريح را ارايه كرد كه از يك طرف به نگراني هاي كليدي ما درباره فعاليت هاي غني سازي 20 درصدي مي پردازد، و در همان حال فرصت هاي جالبي را براي همكاري در زمينه حوزه هاي هسته اي و ديگر حوزه ها كه به نفع ايران خواهد بود، ارايه مي كند.
گروه 3+3E در آن زمان تمايل خود را به گفت وگوهاي عميق، از جمله در سطح كارشناسان ابراز كرده بود تا جزئيات اين پيشنهاد مورد بررسي قرار گيرد. متاسفانه، ايران در بغداد آمادگي اين را نداشت كه پيشنهاد ما درباره ورود به مذاكرات پيرامون مفاد اين پيشنهاد را بپذيرد.
اگر ايران اكنون آماده ورود به اين مذاكرات باشد، ما بسيار دلگرم خواهيم شد، زيرا گروه 3+3E جمعا معتقد است كه اين پيشنهاد همچنان نشان دهنده اميد بخش ترين مبنا براي حركت دادن مذاكراتمان به سمت دستيابي به نتايج ملموس در مرحله اي زودهنگام است.
در مذاكرات استانبول و پس از آن ما يك چارچوب مشخص و مثبت را براي روند پايدار مذاكرات جدي برقرار كرديم. من و شما تماس هاي تلفني و ديدارهاي طولاني بسياري براي تحقق اين هدف داشتيم. اكنون نياز به تعامل جدي درباره مسايل مهم وجود دارد تا درباره گام هاي ملموس اعتمادسازي كه بتواند سريع به اجرا گذاشته شود، به توافق برسيم. ما واقعا اميدواريم يك تعهد سياسي از جانب شما وجود داشته باشد.
همان طور كه قبلا اعلام كردم، نماينده عالي، كاترين اشتون مستقيما با آقاي جليلي در ارتباط است تا ببيند چگونه مي توان به يك درك مشترك درباره يك رويكرد موفقيت آميز در مذاكرات مسكو دست يافت. دستيابي به نتايج ملموس بايد هدف مشترك ما باشد.
من درخواست كرده ام امروز با شما صحبت كنم تا گفت وگوهاي بيشتري داشته باشيم.
ادعاهاي معاون اشتون درباره غني سازي 20 درصد زماني مطرح مي شود كه يك روز قبل (پنجشنبه) «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا در استانبول تركيه گفت: قدرت هاي بزرگ از ايران مي خواهند در حالي وارد مذاكرات [مسكو] شود كه آماده اتخاذ اقداماتي براي توقف غني سازي 20 درصد اورانيوم باشد.
وي كه در جمع خبرنگاران صحبت مي كرد، مدعي شد: از آنها مي خواهيم در حالي بيايند كه آماده اجراي گام هايي ملموس درباره غني سازي 20 درصد باشند.
در حالي كه در نشست بغداد توافق شد كه معاونان كاترين اشتون و سعيد جليلي براي تدوين يك دستور كار جامع و مورد توافق دو طرف در فاصله مابين مذاكرات بغداد و مسكو ديدار كنند، عدم آمادگي اشميد براي اين امر كه در نامه اي به علي باقري اعلام شده است، نشان مي دهد گروه 1+5 مايل به بحث درباره دستور كار نشست مسكو نيست.
برخي كارشناسان عقيده دارند نتيجه اي كه مي توان از اين موضوع گرفت اين است كه 1+5 علاقمند است دستور كار مدنظر خود در بغداد را بار ديگر در مسكو تكرار كند.
دستور كار مدنظر 1+5 در بغداد آغاز بحث درباره غني سازي 20 درصد در ايران بود اما ايران اين دستور كار را نپذيرفت و تاكيد كرد كه بايد بحث پذيرش غني سازي ايران هم همزمان در دستور كار مذاكرات قرار داشته باشد. 1+5 نهايتا از موضع خود كوتاه آمد و در بيانيه پاياني كه اشتون بعد از مذاكرات بغداد قرائت كرد، هم موضع ايران و هم موضع 1+5 ذكر شده است. به عقيده تحليلگران در تهران، اگر مذاكره اي ميان اشميد و باقري انجام نشود، به اين معناست كه 1+5 تصميم دارد صرفا بحث 20 درصد را در مسكو مطرح كند كه به اين ترتيب توافق بغداد نقض خواهد شد و دور نماي مذاكرات مسكو همانطور كه دكتر جليلي هم در نامه خود به اشتون بر آن تاكيد كرده در هاله اي از ابهام و ترديد قرار مي گيرد.
اين حدس وجود دارد كه با توجه به اهميتي كه مذاكرات مسكو براي روسيه دارد ممكن است برخي طرف ها در 1+5 يا بيرون از آن مايل به اخلال در اين روند باشند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ خميني رفت فرزندش علي هست
خدا را شكر بر امت ولي هست
اگرچه داغ او بر ما گران است
ولي سيدعلي نوري عيان است
ولايت نعمتي ارزنده بر ما است
صفا و گوهري فرخنده بر ما است
مرام ما همان راه امام است
دفاع از رهبري جان كلام است
7751---0912
¤ وزير خارجه سعودي ها گويا سيلي 8 سال دفاع مقدس ايران را فراموش كرده كه اين گونه ياوه سرايي مي كند. بدانند كه به ياري خدا با ادامه بيداري اسلامي در منطقه در آينده نزديك آل سعود به آل سقوط تبديل خواهد شد.
7711---5390
¤ از حسن تدبير همراه با اقتدار عزتمندانه آقاي جليلي اين سرباز فداكار و جانباز اسلام در مذاكرات هسته اي با كشورهاي غربي تشكر ويژه داريم. دست و پيشاني اين سفير اسلام را از راه دور مي بوسيم.
2982---0918
¤ زلزله بيداري اسلامي با هيچ كدام از دسيسه هاي استكبار جهاني متوقف نخواهد شد. آنچه در مصر اتفاق افتاده مردم اين كشور را هوشيارتر ساخته و جنايت هاي دشمنان در سوريه نيز باعث عميق شدن نفرت مسلمانان از آمريكا، رژيم اشغالگر قدس و سران بي غيرت و خودفروخته عرب خواهد شد. مردم بحرين نيز به خواست خداوند و با دعاي مسلمانان جهان نجات پيدا خواهند كرد.
محمود
¤ در زماني كه كشور به كار و تلاش و توليد بيشتر نياز دارد تا با تحريم ها مقابله كرده و پيشرفت پيدا بكنيم از بعدازظهر چهارشنبه خيلي از شركت ها و مراكز دولتي مثل آموزش و پرورش تعطيل شده و جاده ها با حجم سنگين ترافيك روبه رو مي شود. جالب اينكه كارت سفر هم در راه است. خلاصه آن وقت چه شود!
8949---0912
¤ يك كشاورز ساده از شهرستان قائم شهر هستم. بنده بنا به وسع مالي خودم اعلام مي كنم به هركس كه فتواي قتل خواننده هتاك و توهين كننده به ساحت مقدس امام هادي را به اجرا بگذارد و اين بدتر از سگ نجس را به درك واصل كند ده ميليون تومان جايزه مي دهم.
حميديان از قائم شهر
¤ در خيلي از دستگاه هاي دولتي و شركت ها بدحجابي رواج پيدا كرده و بدتر اينكه شوخي مردان كارمند با همكاران خانم به يك امر عادي تبديل شده است. مسئولين امر قبل از رسيدگي به وضع حجاب در جامعه مشكل بدحجابي در دستگاه ها و سازمان ها را حل بكنند.
1175---0912
¤ پل عابر پياده ميدان شهدا ابتداي خيابان پيروزي فاقد پله برقي است در نتيجه مسافريني كه از مترو خارج مي شوند براي عبور از عرض خيابان آسانترين راه يعني تردد در وسط ميدان را انتخاب مي كنند. از شهرداري منطقه 13 تقاضا داريم اين پل را به سيستم پله برقي مجهز كنند.
محمدي
¤ بنده يك كارگر بيكار هستم ولي باعث تاسف است كه مهندس هاي ايراني در همين ايران كارگرهاي افغاني را به بنده كه هم وطن آنها هستم ترجيح مي دهند. در كنار تبليغ براي خريد كالاي ايراني بايد فكري هم براي حمايت از كار و سرمايه ايراني و به كارگيري كارگران ايراني بشود.
8422---0911
¤باعث تاسف است كه در شهرستان اهواز علي رغم وجود اداره اماكن ويترين خيلي از مغازه ها نمايشگاه عكس هاي مبتذل شده است، مانكن هاي لباس كه جاي خود دارد.
6793---0916
¤در ابتداي خيابان شيراز جنوبي (پايين بزرگراه شهيد همت) زمين متروكه اي داراي درخت هاي قديمي در كنار پارك واقع شده كه قرار بود به فضاي سبز منطقه اضافه بشود اما شب هنگام درختان اين باغ را قطع كردند و درصدد احداث ساختمان در آن هستند، از مسئولين شهرداري منطقه انتظار چنين حركتي نداشتيم كه با پول به هر خواسته اي تن بدهند.
قائمي
¤پرداخت يارانه از سوي دولت به مردم با تاخير انجام مي گيرد. چرا مسئولين امر درخصوص اين ديركرد خود را مسئول نمي دانند و غرامت نمي پردازند، مسئولان در سالگرد رحلت حضرت امام خميني فقط شعار ندهند، راه امام را بروند.
2105---0935
¤در سر راه زيارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس براي ساعتي مجبور به توقف در شهر نيشابور شديم. بدون حب و بغض عرض مي كنم نمازخانه پارك شهر و همچنين سرويس بهداشتي آن در شأن هم وطنان نبود چه برسد به اينكه زوار امام رضا(ع) نيز باشند.
2033---0912
¤بسياري از شهروندان از شركت ايران خودرو رضايت ندارند اگر چنانچه مسئولين اين شركت نظرسنجي كنند اين واقعيت براي آنان معلوم مي شود.
9238---0914
¤از مديران شبكه استاني اصفهان انتظار داريم با الگو گرفتن از برنامه هاي شبكه تهران اين شبكه را براي مردم اصفهان جذاب بكنند.
0142---0913
¤آيا بانكداري اسلامي در كشور يعني تسهيلات بانكي با سود 20درصد آن هم براي كساني كه اولا 8 نفر ضامن آنها بشوند ثانيا دو برابر مبلغ وام سفته بدهند ثالثا دو نفر از ضامن ها فيش حقوقي و برگه كسر از حقوق ارائه بدهند؟
5175---0916
¤ با توجه به نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني لازم است مسئولين محترم نسبت به خروج صاحبان صنايع و حرف سرمايه حاصل از فروش توليدات داخلي در خارج و خروج ارز از كشور چاره اي بينديشند تا اين سرمايه ملي به آساني به جيب بيگانگان سرازير نشود.
حميدرضا جاويدي از تهران
 



جليلي در اجلاس امنيتي سن پترزبورگ : غرب براي امنيت خود كشورهاي ديگر را ناامن مي كند

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه امروز متاسفانه تامين امنيت انرژي بهانه اي براي اشغال كشورها از سوي سلطه گران شده است.
دكتر سعيد جليلي، كه بامداد روز پنجشنبه در راس هيئتي براي شركت در نشست بين المللي سن پترزبورگ راهي روسيه شد، ديروز طي سخناني در اين نشست گفت: در قرن حاضر شاهد هستيم كه به بهانه انرژي، كشورهايي اشغال مي شود، مداخلات نظامي در امور داخلي كشورهاي مستقل صورت مي گيرد و خون هاي بي گناهان بر زمين ريخته مي شود.
وي اظهار داشت: در واقع مي توان گفت كه امروزه در حقيقت مقوله امنيت انرژي خود موجب ناامني در بسياري از مناطق جهان شده است.
وي گفت: برداشتي كه از امنيت انرژي از نگاه مصرف كنندگان مي شود و براساس آن تامين عرضه انرژي و نفت براي مصرف كشورهاي صنعتي اولويت دارد، انجام هر اقدامي ولو غيرقانوني در اين چارچوب مشروع جلوه داده مي شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اضافه كرد: در حال حاضر كشورهايي كه دغدغه امنيت انرژي دارند نه تنها اهميتي به دغدغه امنيت كشورهاي ديگر و نظام بين الملل نمي دهند، بلكه با نگاه يكجانبه گرايانه، تامين منافع و امنيت انرژي خود را در ناامني سايرين مي پندارند.
وي از ترور دانشمندان هسته اي كشورمان به عنوان يكي از مصاديق نظريه ناامن كردن كشورهاي ديگر به قيمت تامين امنيت انرژي خود توسط كشورهاي سلطه گر ياد كرد و ادامه داد: ترور دانشمندان هسته اي جمهوري اسلامي ايران، حادثه تلخ و آموزنده اي بود كه توسط ايادي رژيم صهيونيستي انجام شد.
جليلي گفت: رژيم صهيونيستي در ادامه رويكردهاي غيرانساني و اهداف نامشروعش پس از اشغال سرزمين فلسطين و آواره و بي خانمان كردن ميليون ها فلسطيني از كاشانه شان و ترورهاي دولتي رسمي و غيررسمي، با هدف سد كردن مسير پيشرفت ملت ايران به ترور دانشمندان ما اقدام كرد، غافل از اينكه اين حوادث اراده دانشمندان ما را در مسير پيمودن مسير ترقي استوارتر خواهد كرد.
وي همچنين مقوله دزدي دريايي و امنيت فضاي اطلاعات را دو نگراني جدي كشورهاي جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران برشمرد و گفت: امنيت مقوله پيچيده و چندوجهي است كه در سطوح و عرصه هاي مختلف تبلور مي يابد. سنگ بناي اصلي جهان امن، آرام و باثبات توجه به عدالت در سطوح فردي، اجتماعي، ملي و بين المللي است، عدالتي كه در آن حقوق و تكاليف ملت ها در آن تعريف و به طور متوازن رعايت شود.
نشست بين المللي دو روزه سن پترزبورگ كه با حضور مقامات امنيتي 70 كشور و سازمان بين المللي آغاز شده بود، عصر جمعه (ديروز) با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.

 



صالحي: سفر شانگهاي مسئوليت ما را بيشتر مي كند

وزير امور خارجه عصر جمعه در ديدار با « يانگ جيه چي » همتاي چيني خود سفر هيات رئيس جمهوري كشورمان و هيات عالي رتبه همراه به پكن را پربار و موفقيت آميز توصيف كرد.
صالحي در اين ديدار گفت: روساي جمهور و مقام هاي دو كشور در جريان سفر احمدي نژاد به چين ديدارهاي بسيار مهم و ارزشمندي با يكديگر داشتند.
وي افزود: دستاوردهاي اين سفر مسووليت ما را بيشتر مي كندو بايد پيگير توسعه روابط دو كشور باشيم.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به سفر موفقيت آميز سال گذشته خود به چين ،گفت: سفر اخير نيز بسيار مفيد بوده است.
«يانگ جيه چي»، وزير امور خارجه چين نيز در اين ديدار به روابط خوب دو كشور اشاره كرد و افزود: سفر هيات ايراني در ارتقا روابط بين تهران - پكن موثر است.
وي سفر سال گذشته وزير خارجه ايران را با اهميت خواند و اظهارداشت: اين سفر نتايج مطلوبي براي دو كشور داشته است.
وزير خارجه چين به ديدار امروز « هو جين تائو » رييس جمهور چين و «محمود احمدي نژاد» رييس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: در ملاقات امروز روساي جمهور دو كشور موضوعات مورد علاقه بين ايران و چين بررسي شد.
علي اكبر صالحي از جمله پنج وزير كشورمان هستند كه دكتر احمدي نژاد را در سفر چهار روزه به چين همراهي مي كنند.
هيات عاليرتبه كشورمان سه شنبه شب وارد پكن شد و علاوه بر شركت در دوازدهمين اجلاس سران شانگهاي ، ديدارهاي دوجانبه اي نيز با هيات هاي و مقام هاي ديگر كشورها انجام داد.

 



ديروز در وين دور جديد مذاكرات ايران و آژانس آغاز شد

دور جديد مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز در وين آغاز شد.
به گزارش ايرنا «علي اصغر سلطانيه» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس و «هرمان ناكارتس» معاون امور پادمان مديركل آژانس به عنوان روساي دو طرف مذاكره كننده صبح جمعه مذاكرات خود را در محل آژانس آغاز كردند.
براساس اين گزارش سلطانيه هنگام ورود به مقر آژانس در پاسخ به سؤال خبرنگاران كه نظر وي را در خصوص مذاكرات امروز پرسيدند گفت: «نظري ندارم»
ناكارتس نيز ترجيح داد كه قبل از مذاكرات سخني نگويد بنابراين به دور از چشم خبرنگاران وارد محل دفتر كار خود در آژانس شد.
دور قبلي مذاكرات ايران و آژانس با سفر يوكيو آمانو مديركل آژانس به ايران، در تهران برگزار شد.

 



مصباحي مقدم: زمان اجراي فاز دوم هدفمندي در اختيار دولت است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، زمان اجرا و ميزان افزايش قيمت ها در فاز دوم هدفمندي را در اختيار دولت دانست.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم با تاكيد بر اينكه دولت مي تواند در هر ماهي از سال 91 فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها را اجرا كند، گفت: زمان اجراي اين كار در اختيار دولت است كه در دل آن افزايش مبالغ آب و برق را نيز مي تواند اجرايي كند.
وي در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه زمان اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها در اختيار دولت است، گفت: با توجه به تصويب بندي در قانون بودجه سال 91 در مورد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در سال جاري، دولت بايد امسال اين قانون را اجرايي كند، اما زمان دقيق آن در اختيار دولت است كه مي تواند پس از ارزيابي اوضاع، اين كار را در شرايط مناسب انجام دهد.
وي افزود: حتي ممكن است دولت همچون سال 89 كه در 28 آذر اجراي قانون هدفمندي را اجرا كرد، امسال نيز فاز دوم را در ماه هاي پاياني سال اجرايي كند كه اين موضوع هيچ اشكالي ندارد.
نماينده مردم تهران در مجلس، همچنين با تاكيد بر اينكه تعيين ميزان افزايش قيمت آب و برق در اجراي فاز دوم قانون هدفمندي جزو اختيارات دولت است، گفت: مجلس در مصوبات خود محدوديتي براي افزايش مبالغ آب و برق نداشته است و تنها سقف ا فزايش قيمت ها را تعيين كرده است.
مصباحي مقدم خاطرنشان كرد: مجلس در مصوبه اي سقف قيمت هاي آب و برق از اصلاح قيمت ها را تعيين كرده و دولت براساس آن مي تواند اين قيمت ها را افزايش دهد.

 



اسب هاي درشكه باز هم به جان هم افتادند! (خبر ويژه)

دست اندركاران تلويزيون هاي ماهواره اي ضد انقلاب مجددا به جان هم افتاده اند.
به دنبال برخي حملات لفظي شبكه پارس (وابسته به امير شجره) عليه «كانال يك»، شهرام همايون مدير كانال يك فاش كرد كه شجره چندين مورد كلاهبرداري مالي داشته است. به گزارش جام نيوز، همايون گفته است: اين آقاي شجره بزرگ ترين سنگ ها را جلوي پاي من مي گذارد و هر كاري را كه من انجام مي دهم تقليد مي كند تا بتواند با يك ترفندي مرا زمين بزند. من دوست ندارم افشاگري كنم اما مقداري از كارهاي او را بازگو مي كنم تا بفهميد چه خبر است. ايشان كلي پول از مردم، از بنده و ديگر دوستانم جمع كرده تا شبكه خود را نگه دارد، اما خبري از آن پول ها نيست. 10 سال است منتظرم دلارهايي كه از من براي شبكه اش گرفته پس بدهد، ولي هنوز هيچ خبري نيست.»
همايون ادامه داد: «آقاي شجره! نگذاريد بيش از اين دست به افشاگري بزنم و مسائلي را كه در داخل شبكه پارس مي گذرد رسانه اي كنم. مثل اينكه يادت رفته 40 هزار دلار از دوست ما گرفتي اما با هزار ترفند از پس دادن آن شانه خالي كردي!»
وي افزود: «من نمي دانم چرا مسئولين اين شبكه عادت دارند هر چه را من ابداع مي كنم تقليد كنند و با جهالت خودشان برنامه هايي را پياده كنند كه غير از ضربه زدن به اپوزيسيون نتيجه اي ندارد. من از بعضي مجري هاي شبكه پارس مثل «ميبدي» انتظار دارم بيشتر از اين آلت دست شجره نشوند. اين كارها قباحت دارد.»
مديركانال يك با لحني تهديدآميز گفت: «اگر شجره بخواهد به اين كارهاي خودش ادامه بدهد، يا اينكه بخواهد به صحبت هاي من جواب بدهد، ديگر مراعات نمي كنم و در مورد پول هايي كه گرفته و معلوم نيست كجا هزينه كرده، دست به افشاگري هاي بيشتري خواهم زد. اين آقا اصلا نمي داند سياست يعني چه، حالا براي خودش شبكه درست كرده، انگار يادش رفته چه كساني را براي چه مسائلي از شبكه اخراج كرده است؟ براي آخرين بار اخطار مي كنم كه اگر روش خود را تغيير ندهد وضعيت طور ديگري خواهد بود.»

 



رژيم در همه لايه هاي اپوزيسيون نفوذ كرده است! (خبر ويژه)

«نشست هاي بي محتوا در اروپا و آمريكا، نقشي جز به ابتذال كشيدن اپوزيسيون حكومت اسلامي ندارند».
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو وابسته به طيفي از اپوزيسيون خارج نشين نوشت: كنفرانس هاي پي درپي و بي محتوا با پشتيباني مستقيم و غيرمستقيم رژيم، در كشورهاي غربي برگزار مي شود و هدفي جز به ابتذال كشيدن مبارزات اپوزيسيون و پراكندن بذر نا اميدي در آنان ندارد. از جمله كنفرانس هايي كه با هياهو و جنجال در استكهلم و واشنگتن برگزار شد.
نيما فرميني نويسنده اين گزارش كه در فرانسه اقامت دارد، مي افزايد: رژيم بسياري از مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در پوشش ديپلمات و بازرگان و توريست و حتي پناهنده سياسي به كشورهاي غربي فرستاد تا شبكه هاي اطلاعاتي و سركوب را در خارج تشكيل دهند. برخي از اين مأموران امنيتي در پوشش مخالف رژيم به خارج فرستاده شدند در حالي كه از سوي برخي كشورهاي غربي نيز كمك مالي مي گيرند و به عنوان پژوهشگر، مدافع حقوق بشر و روزنامه نگار شناخته مي شوند يا شعار دروغين اصلاح طلبي مي دهند.
سكولاريسم نو مي نويسد: شماري از اين نفوذي ها در بخش هاي فارسي زبان رسانه هاي دولتي كشورهاي غربي به كار گرفته شدند، و ياران خود را به نام كارشناس سياسي، مدافع حقوق بشر و غيره، براي گفتگو در برنامه هاي تبليغاتي به سود رژيم فرا خواندند. ابتذال اين برنامه ها به جايي رسيد كه مخالفان آنها را صداي آيت الله ها و رژيم ناميدند. در خارج كساني به برگزاري كنفرانس ها و برپايي دولت هاي در تبعيد روي آوردند. سر و كله جهانشاهي ها [ماجراي مدحي] پيدا شد و نوريزاده ها، خوانساري ها، و... همه با هم به دام مدحي ها افتادند و هنوز هم اين ماجراها ادامه دارد. در همين راستا دولت سوئد، آب به آسياب رژيم ريخت و با هزينه اي كه به گفته آگاهان بيش از 3 ميليون كرون سوئد بوده است، كنفرانسي در روزهاي چهارم و پنجم فوريه 2012 در مركز اولاف پالمه در نزديكي استكهلم تشكيل داد كه برخي افراد نفوذي و داراي پوشش در آن شركت كردند. كنفرانس من درآوردي ديگر در واشنگتن برگزار شد كه در آن حقيقت جو، سازگارا، غفوري و... شركت داشتند. ديديم كه برخي از همين طيف ها تحريم انتخابات مجلس را نيز شكستند.

 



كشورهاي مشمول تحريم را اعلام كنيد سنگين تر نيستيد؟! (خبر ويژه)

دولت آمريكا درباره اجراي تحريم هاي نفتي عليه ايران با مشكلات عديده اي مواجه شده است.
در حالي كه آمريكا از چند ماه پيش اعلام كرده كشورهاي طرف معاملات نفتي با ايران را مشمول تحريم هاي يكجانبه قرار دهد، اكنون مقامات اين كشور مي گويند برخي كشورها را معاف از تحريم هاي ياد شده قرار مي دهند.
اين دومين اقدام انفعالي آمريكا در زمينه استثنا كردن برخي كشورها از تحريم است چرا كه فروردين سال گذشته نيز وزارت خارجه آمريكا، ژاپن و 10 كشور اروپايي را از شمول تحريم هايي كه قرار است از اواسط تيرماه(اول ژوئيه) به اجرا درآيد، استثنا و معاف كرده بود.
خبرگزاري رويتر گزارش داد برخي كشورها كه واردات نفت خود از ايران را كاهش داده باشند، از تحريم هاي آمريكا معاف مي شوند. رويتر همچنين از قول يك مقام آمريكايي كه نخواسته نامش فاش شود، نوشت: انتشار فهرست كشورهاي مشمول معاف كه قرار بود سه هفته پيش منتشر شود، تا اواخر هفته جاري به تعويق افتاده است.
يك مقام ديگر آمريكايي به رويتر گفت: اجراي تحريم هاي آمريكا عليه خريداران نفت ايران از 28 ژوئن (8 تير) به معناي آن نيست كه اقدامات تنبيهي آمريكا عليه كشورها بلافاصله از اين تاريخ آغاز مي شود. براي هرگونه اعمال تحريم بايد مدارك و اسناد جمع آوري شود و بعد درباره نقض كنندگان تحريم ها، مجازات ها تصميم گيري و اجرا شود.
آمريكا شديداً نگران به هم ريختن بازار نفت است و به همين دليل نتوانسته اراده خود را از 6 ماه پيش عملي كند. با اين اوصاف بايد از آمريكايي ها پرسيد آيا اگر فهرست كشورهاي مشمول تحريم ها را اعلام كنند سنگين تر نيستند تا اين كه هرچند وقت يك بار نام كشورهاي «معاف از تحريم» يا «استثنا از اين تحريم ها» را اعلام كنند؟!

 



سكوت كه نيازي به فراخوان ندارد! (خبر ويژه)

لودگي هاي گروهك چند نفره موسوم به شوراي هماهنگي سبز، صداي اعتراض محافل ضد انقلاب را بلند كرده است.
آخرين سياه بازي اين گروهك مربوط به انتخابات مجلس شوراي اسلامي بود و دعوت به تحريم انتخابات باعث شد ميزان مشاركت در انتخابات مجلس نهم (12 اسفند 90) به نسبت انتخابات مجلس هشتم و هفتم از 51 درصد به 65 درصد (14 درصد بيشتر) افزايش يابد! گروهك مذكور اخيرا نيز خواستار تجمع اعتراضي سكوت در پارك ها(؟!) كه باعث خشم و اعتراض محافل ضد انقلاب شده است. علت اعتراض هم اين است كه برخي شبكه هاي ضد انقلاب نظير بالاترين به اردشير اميرارجمند متذكر شده اند رفتن پارك ها عادت تفريحي مردم در ايران است و بنابراين چگونه بايد حضور توأم با سكوت را اعتراض ناميد!؟
بالاترين همچنين نوشته است: ظاهرا اين شوراي هماهنگي بلد نيست غير از فراخوان سكوت، فراخوان ديگري داشته باشد. به نظر مي رسد آنها با اهداف حكومت هماهنگ و يكي شده اند! آخر فراخوان هاي آبكي چگونه بايد به چشم بيايد؟

 



فرانسه در حال سقوط و اوضاع اروپا خطرناك است (خبر ويژه)

«فرانسه در حال سقوط است و اقتصاد اروپا در يك وضعيت بحراني و خطرناك قرار دارد».
هفته نامه نوول ابزواتور ضمن انتشار تحليل فوق از قول نيكلا باوره (متخصص علوم اجتماعي و تاريخ، و نويسنده كتاب فرانسه اي كه سقوط مي كند) نوشت: اروپا در يك وضعيت بحراني و خطرناك قرار دارد. فرانسوا اولاند در زماني به رياست جمهوري فرانسه رسيده كه اقتصاد فرانسه متوقف شده و رشد اقتصادي تقريبا به صفر رسيده است. بيكاري دائما رو به افزايش است و توليد فرانسه نسبت به سال 2007، 10 درصد كم شده اما از آن سو كسري بودجه ركورد تازه اي را به ثبت رسانده است.
اين تحليلگر فرانسوي مي افزايد: نتيجه تمام اين ها چيزي نبوده جز فقيرتر شدن فرانسوي ها. با اين حال، فرانسوي ها ده درصد بيشتر از آن چه توليد مي كنند مصرف مي كنند؛ بنابراين اولين عامل رشد اقتصادي منفي، مصرف است.
باوره درباره انتخابات اخير فرانسه مي گويد: دور اول اين انتخابات نشان داد كه يك سوم آرا در جبهه اي كه اين تحليلگر آن را «جبهه پس زدن» مي خواند، قرار داشتند. انتخابات رياست جمهوري نشان داد كه جامعه فرانسه عميقا دچار چندپارگي شده است.
وي مي گويد: فرانسه زير بار سه دهه بحران خرد شده، احترام و ارزش هاي فرانسوي از بين رفته است و اين امر يك درجه فرانسه را به گسست نزديك كرده است. همچنين اقتصاد فرانسه از سال 2007 تاكنون مدام در حال ركود است. از نظر نيكلا باوره، «مشكلات فرانسوي ها با عقبگردهاي اروپا، دو چندان شده است. اقتصاد منطقه يورو نيز 4 درصد پسرفت داشته و آمار بيكاري در اين منطقه به 11 درصد رسيده است».
وي مي گويد: در انتخابات اخير رياست جمهوري يك سوم راي دهندگان در دور اول، به كانديداهايي راي دادند كه بسيار ملي گرا و ضداروپا بودند. دوران معاصر اروپا با دهه 30 قرن 20 در اين قاره است [ظهور فاشيسم] و نبايد حافظه تاريخي كوتاه مدت داشت.

 



بد جور مرده! (خبر ويژه)

عضو متواري گروهك تحكيم مي گويد ديگر هيچ نشاني از علائم حيات اپوزيسيون كه سه سال پيش به بهانه انتخابات آشوب برپا كرد ديده نمي شود.
علي افشاري در وب سايت نيمه تعطيل راديو زمانه نوشت: در سومين سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم، علائم و تشابه ها حاكي از پايان جنبش سبز است حال ديگر از آن مسير نوساني كه تا اسفند 89 ادامه پيدا كرد، نشاني از علائم حيات ديده نمي شود و چشم انداز رويت پذيري نيز براي تحرك و احياي آن متصور نيست.
وي اضافه كرده است: نيروهاي حامل آن حركت ديگر فعاليت ملموسي در جدال با حكومت ندارند البته كساني هستند كه بيشتر در خارج از كشور فعاليت مي كنند. شوراي هماهنگي سبز نيز وجود دارد اما مانند بدني است كه پيكري ندارد. ديگر كسي مايل به پرداخت هزينه نيست و حركت آنها كه به زندان افتادند در بيرون تداوم پيدا نكرد و كسي حاضر نيست پيه مبارزه را به تن خود بمالد.

 



اصلاح طلبان ما را هل دادند خودشان عقب نشستند! (خبر ويژه)

يك همكار فراري نشريات زنجيره اي با مرور رفتار پرتناقض كساني چون خاتمي و موسوي خوئيني ها طي سال هاي اخير تصريح كرد آنها افراد قابل اعتمادي نيستند.
اميد معماريان بي آن كه درباره فهرست طولاني كاسبكاري هايش در خارج كشور بپردازد، در روز آن لاين نوشته است: خاتمي و موسوي خوئيني ها موقعيت بسيار دشواري براي خوراندن ايده بازگشت به انتخابات به هواداران خود خواهند داشت چرا كه هنوز موسوي و همسرش و كروبي دو سال است در حبس خانگي هستند اما آقاي خوئيني ها و خاتمي كمترين اظهارنظر و اقدامي درباره آنها نكرده اند. آنها حتي پيگير وضعيت بازداشت شدگان نيز نبوده اند و گاه گله هايي از سر عجز و ناتواني كرده يا به سكوت و تعابير كنايه آميز گذرانده اند و جز اين چيزي به خاطر نمي آيد. سؤال اين است كه آنها چرا به اتفاقات دو سال اخير چشم بسته و عافيت پيشه كردند؟ چه مي شد اگر خواستار آزادي موسوي و كروبي مي شدند. بله برادر خاتمي چون داماد خانواده بنيانگذار جمهوري اسلامي است به جاي كنج زندان، از آزادي بهره مند است. چه تضميني وجود دارد كه خاتمي و موسوي خوئيني ها طعمه هوس انگيز جريان حاكم نشوند؟
وي اذعان كرد خاتمي طي سال هاي اخير و از جمله در چند انتخابات مجلس شاهد كاهش شديد سرمايه سياسي خود بوده است و قابل اعتماد نيست.
روز آن لاين همچنين كاريكاتوري از شركت اصلاح طلبان در انتخابات منتشر كرده و در كنار تصاوير موسوي و كروبي نيز نوشته است: در توبه هم واسه اين دو تا بازه!
اين پايگاه اينترنتي در همين حال از قول مليحه محمدي عضو متواري گروهك فدائيان خلق نوشت: هواداران سلطنت يا كمونيست ها و مجاهدين خلق [سازمان تروريستي منافقين] نيروهاي واقعي براي مبارزه با رژيم نيستند و بايد از نيروي واقعا موجود در فضاي سياسي ايران ارزيابي داشته باشيم و توقعات و انتظارات را با آنها طرح و تقسيم كنيم. ثقل اين نيرو در ايران است و نمايندگانش در خارج نيز آنها را نمايندگي مي كنند. حركت اخير خاتمي در راي دادن براي اين بود كه نمي خواهد بيرون از نظام ارزيابي شود و من آن را مي فهمم و از آن بيشتر، اين كار را در خدمت كاستن از دشواري هاي پيش روي جنبش دموكراسي خواهي مي بينم. من او را قادر به همه امور نمي بينم اما ترديدي نيست كه بسياري از مخالفان به حركتي كه او آغاز كرده، خواهند پيوست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14