(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 تیر 1391 - شماره 20238

حديث دشت عشق
جوايز قهرمانان المپيك 50 درصد بيشتر شد
نارضايتي وزير ورزش از پرداخت هاي ميلياردي در فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات انتخابي المپيك تيراندازي با كمان- آمريكا
كمانداران ايران از صعود به المپيك بازماندند
5 مدال رنگارنگ كاراته كاهاي ايران در مسابقات غرب آسيا
سهميه حضور قهرمان جام حذفي در آسيا كسر نمي شود بدهكارها بدهكارتر شده اند
اعلام تركيب آزادكاران اعزامي به مسابقات باكو
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمد تقي نوروزي»
اگر تكه تكه ام كنند از خميني دست بر نمي دارم
پدر جان و برادر جانم! اگر من انشاءالله به درجه رفيع شهادت نائل شدم افتخار كنيد كه توانستيد جواني را در راه اسلام و قرآن فدا نماييد.
برادر جان هيچ موقع دعاي خير را برايم فراموش مكن و هدف عاليه خودت كه پيروزي اسلام است دنبال كن و به نداي نايب امام زمان (عج) هميشه پاسخ مثبت بده و خداي ناكرده او را تنها مگذاريد. اگر بدنم را تكه تكه كنند دست از خميني بر نمي دارم. شهيد «محمدتقي نوروزي»، سال 1345 متولد شد و در 13/8/1363 به شهادت رسيد.

 



جوايز قهرمانان المپيك 50 درصد بيشتر شد
نارضايتي وزير ورزش از پرداخت هاي ميلياردي در فوتبال

وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه جوايز قهرمانان المپيك را افزايش داده ايم در مورد پرداخت هاي ميلياردي در فوتبال گفت: ما از اين وضعيت راضي نيستيم.
محمد عباسي پس از بازديد از اردوي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در مورد شرايط ملي پوشان كشتي گفت: كشتي گيران و قهرمانان كه منتخب تيم ملي اعزامي به المپيك هستند خيلي وقت است كه در تلاشي جدي براي آماده شدن به سر مي برند. گزارشات متعددي از روند كار تيم هاي كشتي داشته ام ولي دوست داشتم از نزديك خدمت آن ها برسم.
وي در ادامه گفت: ما يكي از اميدهاي بزرگ در كشتي جهان هستيم. تلاش اين ها و جديت فضاي كاري تمرين هايشان نشان مي دهد كه آمادگي خوبي دارند و قصد دارند براي ملت و خانواده هايشان سرفرازي را به همراه آورند.
عباسي تصريح كرد: موضوع ورزش در يك نظام برنامه ريزي شده نيست و اسپانسرها و شرايط مختلفي در آن دخيل هستند. اين مسائل را نمي شود يكنواخت لحاظ كرد. در آيين نامه براي قهرماني جهان 50 تا 90 سكه لحاظ شده است. البته اين چيزها را نمي شود با هم مقايسه كرد.
وزير ورزش در پاسخ به اين سوال كه آيا از روند حركت كشتي راضي هستيد گفت: امروز به طور كامل تر در جريان تمرينات كشتي گيران قرار گرفتم. در المپيك چهار پنج كشور بيشتر تيم كامل كشتي ندارند و يك تيمي كه حرف براي گفتن دارد، جمهوري اسلامي ايران است.
عباسي همچنين درباره جوايز قهرمانان المپيك گفت: علاوه بر جوايز آيين نامه كه هر ساله اتفاق مي افتد وجوه قبلي جوايز مدال آوران المپيك را 50درصد اضافه كرده ايم كه اين احساس وظيفه اي براي ما بوده است.
وزير ورزش و جوانان همچنين در رابطه با افزايش پاداش مدال آوران المپيك، اظهار كرد: علاوه بر افزايش 50 درصدي پاداش مدال آوران المپيك، اين قهرمانان مدال آور، حقوق مادام العمر دريافت خواهند كرد و حتي خانواده هايشان نيز از اين موضوع بهره مند خواهند شد. اين موضوعات بخشي از اقدامات وزارت ورزش در كنار تلاش هاي ورزشكاران مان است.
محمد عباسي در مورد صوري بودن سقف قرارداد ميان برخي فوتباليست ها و اينكه مبالغ ميلياردي دريافت مي كنند، گفت: در مورد صحبت هايي كه مطرح مي شود، بايد بگويم كه از اين روند راضي نيستم و كساني كه متولي هستند، بايد اين مسائل را كاهش دهند. البته در اين رابطه از جيب دولت خرج نمي شود. در سال جديد به هيچ كدام از تيم هاي فوتبال مبلغي پرداخت نكرده ايم. ممكن است برخي سقف قراردادها آنطور كه مي گويند صوري باشد كه بايد گروهي دقيق تر اين موضوع را بررسي كنند.
عباسي در پاسخ به اين سوال كه آيا بين رشته هاي ورزشي تبعيضي وجود دارد، گفت: چنين ادعايي را قبول ندارم. اين موضوع از دو جنبه قابل بررسي است. يك منظر آن از طرف دولت و وزارت ورزش است كه چنين موضوعي وجود ندارد و تبعيضي قائل نيستيم. آيين نامه ها براي همه ورزش ها ثابت هستند. اما از لحاظ ديگر، بررسي رشته ها به لحاظ اجتماعي است كه اين مساله دست ما نيست. ما نمي توانيم به مردم دستور دهيم كه به كدام رشته ها بيشتر توجه كنند. در دنيا هم بعضي رشته ها پرطرفدار هستند و مي توانند اسپانسرهاي بيشتري بگيرند، اما وزارت ورزش، هيچ فرقي بين رشته ها نمي گذارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استعفاي دنيزلي از سرمربيگري پرسپوليس
مصطفي دنيزلي در تماس با مديرعامل باشگاه پرسپوليس از سرمربيگري اين تيم استعفا كرد . دنيزلي كه پيش از اين چندين بار از مدير عامل باشگاه پرسپوليس درخواست مرخصي كرده بود تا مشكلات شخصي و خانوادگي اش را رفع كند، ديروز در آخرين مذاكره با مديرعامل اين باشگاه، به دليل مرتفع نشدن اين مشكلات با عذرخواهي از وي و هواداران، از سمت سرمربيگري تيم فوتبال پرسپوليس استعفا كرد.مديران باشگاه پرسپوليس براي جانشيني دنيزلي با متسو و كالدرون مذاكراتي انجام داده اند. ضمن اينكه رويانيان اعلام كرده با يك گزينه ديگر هم مذاكره خواهد كرد.
دروازه بان سايپا درملوان
حسين آشنا دروازه بان فصل گذشته تيم سايپا ديروز با باشگاه ملوان به توافق نهايي رسيد و با وجود اينكه هنوز با اين باشگاه قراردادي امضا نكرده اما همراه ملوان راهي اردوي اردبيل شد.ملوان ديروز راهي اردبيل شد تا اردويي 10 روزه در اين شهر برگزار كند.
كرار و فونيكه سي هم تيمي شدند
بازيكن فصل گذشته استقلال با قراردادي يك ساله به عجمان امارات پيوست.جاسم كرار عراقي كه فصل گذشته در استقلال بود و سپس به شاهين بوشهر رفت، با قراردادي يك ساله به عجمان امارات پيوست.كرار پس از فونيكه سي كه فصل گذشته را در نفت آبادان توپ مي زد، دومين بازيكن خارجي است كه عجمان در اين فصل به خدمت گرفته است.
رحمتي، منتظري و حيدري از فردا در تمرينات استقلال
سه ملي پوش تيم استقلال بعد از يك استراحت 10 روزه از فردا در تمرينات استقلال حضور خواهند يافت. خسرو حيدري ، پژمان منتظري و مهدي رحمتي نفرات ملي پوش استقلال هستند كه ازروز يكشنبه (فردا)در تمرينات حضور پيدا مي كنند.
قرارداد سفيد امضاء كريمي با پرسپوليس
علي كريمي كه پيش از اين با مسئولان پرسپوليس براي ماندن در اين تيم به توافق رسيده بود،پنج شنبه شب گذشته با اين تيم قرارداد سفيد امضا كرد.محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس اين خبر را اعلام كرد و گفت: كريمي قرارداد سفيد امضا كرده اما پولش را مي دهيم!
بازگشت شريفات به تيم فولاد خوزستان
اسماعيل شريفات مهاجم خوزستاني دو فصل اخير تيم فوتبال استقلال تهران با عقد قراردادي 2 ساله به تيم سابق خود، فولاد خوزستان بازگشت.بدين ترتيب، تعداد بازيكنان جديد فولاد به شش نفر شامل چهار بازيكن ليگ برتري و دو بازيكن خارجي رسيد. عباس پورخسرواني، مهدي نوري، مهدي اميرآبادي، اسماعيل شريفات، لئاندرو پادواني سلين و لوسيانو پريرا مندز بازيكنان جديد فولاد خوزستان محسوب مي شوند.
اولين قهرماني فوتبال ساحلي ايران در قاره كهن
تيم ملي فوتبال ساحلي ايران با غلبه بر چين ميزبان، براي اولين بار قهرمان رقابتهاي فوتبال ساحلي المپيك چين شد.اين بازي در حضور بيش از 10هزار تماشاگر چيني انجام شد و تيم ملي فوتبال ساحلي در يك بازي دشوار توانست دو بر صفر از سد چين بگذرد و مدال طلاي المپيك ساحلي را براي فوتبال ايران به ارمغان آورد.
باشگاه ها فقط تا 17 تير فرصت دارند
دبير كل فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اي به 18 مديرعامل باشگاههاي ليگ برتر از آنها خواست تا هر چه سريعتر نسبت به ارسال و يا تكميل مستندات و الزامات خواسته شده از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اقدام كنند.در نامه محمد نبي، دبيركل فدراسيون به باشگاه ها آمده است: با توجه به اينكه آخرين فرصت باشگاه براي ارائه كليه مدارك و مستندات به سازمان ليگ برتر تاريخ 17/4/91 است و اين تاريخ مبناي رسيدگي تلقي مي شود و از سوي ديگر در صورت عدم رعايت اين مصوبه كه موجب كسر و يا حذف سهميه فدراسيون فوتبال كشورمان در مسابقات جام باشگاههاي آسيا در فصل 2013 مي گردد كليه مسئوليتها دراين ارتباط ، مبني بر عدم حسن اجراي الزامات مقرر شده از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا كه باعث ايجاد لطمه جدي و جبران ناپذير به پيكره فوتبال كشور مي گردد، مستقيما به عهده آن باشگاه بوده و مي باشد و اساسا فدراسيون فوتبال هيچگونه استثنا و عذري را موجه ندانسته و طبق مقررات رفتار و اتخاد تصيم خواهد كرد.
سيد صالحي با تراكتورسازي قرارداد بست
مهاجم فصل گذشته تيم فوتبال سپاهان با تراكتورسازي قرارداد بست. مهدي سيد صالحي سرانجام پس از چند روز مذاكره با مسئولان باشگاه تراكتورسازي با آنها به توافق رسيد و قرارداد يك ساله اي را با اين تيم امضا كرد.تراكتورسازي كه پيش از اين قاسم دهنوي از مس، محمد نصرتي از پرسپوليس ،مهدي كريميان از سپاهان ومحمد ايران پوريان از شاهين بوشهر را به خدمت گرفته بود با جذب سيد صالحي تنها دو سهميه ليگ برتري ديگر دارد.

 



مسابقات انتخابي المپيك تيراندازي با كمان- آمريكا
كمانداران ايران از صعود به المپيك بازماندند

 



5 مدال رنگارنگ كاراته كاهاي ايران در مسابقات غرب آسيا

مسابقات كاراته غرب آسيا با كسب 2 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز توسط تيم ملي ايران در دو بخش كاتا و كوميته به پايان رسيد.
تيم ملي ايران در بخش هاي كاتا، كوميته تيمي و سه وزن انفرادي در اين رقابتها شركت كرده بود كه در بين 130 ورزشكاري كه 11 كشور در جده عربستان حضور داشتند، در بخش كوميته تيمي نمايندگان كشورمان (دانيال قره ويسي - بهمن عسگري - كيوان بابان - نادر جودت -هادي صفي) با پيروزي مقابل عربستان و اردن توانستند بر سكوي اول بايستند و نشان طلا را به گردن آويزند.
در مبارزات انفرادي، مهدي دوليخاني در سنگين وزن با كسب مدال نقره به كار خود پايان داد. محمد قاسمي در وزن 55- كيلوگرم نيز صاحب مدال نقره شد و مازيار الهامي در وزن 84- كيلوگرم به مدال برنز دست يافت و بر سكوي سوم ايستاد.
در مبارزات كاتاي تيمي هم تيم ايران با پيروزي برابر امارات، عربستان و عراق موفق به كسب مدال طلا شد.
در اين دوره از رقابت ها، عربستان ميزبان بازي هاي كه برخلاف ساير تيم ها دو تيم كامل را به ميدان فرستاده بود، به مقام قهرماني رسيد و تيم ايران در جايگاه دوم قرار گرفت.

 



سهميه حضور قهرمان جام حذفي در آسيا كسر نمي شود بدهكارها بدهكارتر شده اند

سرپرست سازمان ليگ با اشاره به گرفتن استعلام از AFC در خصوص برگزار نكردن جام حذفي، گفت: براي كنفدراسيون فوتبال آسيا تعداد بازي تيم ها در سال مهم است و فكر نمي كنم سهميه حضور قهرمان جام حذفي در آسيا از ايران كسر شود.
غلامرضا بهروان در مورد اينكه بحث حذف جام حذفي از مسابقات فصل آينده فوتبال ايران از نظر AFC مورد قبول واقع شده است، ضمن بيان مطلب فوق گفت: كنفدراسيون فوتبال آسيا به اين مسائل داخلي كشورها ورود نمي كند اما براي اينكه بحثي وجود نداشته باشد، يكبار استعلام گرفتيم و باز هم در اين خصوص اقدامات لازم را انجام مي دهيم تا مشكلي پيش نيايد.
وي با اشاره به اينكه طبق الزامات AFC يك تيم بايد در سال 30 بازي انجام دهد، افزود: اين طرح فقط امسال اجرا مي شود. براي AFC تعداد بازي تيم ها در سال مهم است و فكر نمي كنم سهميه حضور قهرمان جام حذفي در آسيا از ايران كسر شود اما باز هم در حال بررسي آن هستيم تا مشكلي ايجاد نشود. در صورت قطعي شدن اين مسئله، چهار تيم برتر ليگ آسيايي مي شوند.
بهروان با اشاره به سه بازي حساس تيم ملي در خردادماه سال 92 كه دو ديدار آن خارج از خانه برگزار مي شود و مي تواند زمينه ساز صعود تيم ملي به جام جهاني شود، اضافه كرد: مجبوريم فضاي آزادي را در اختيار تيم ملي قرار دهيم، به همين دليل ارديبهشت ماه سال آينده هم بطور كامل در اختيار كي روش و تيم ملي قرار مي گيرد تا اقدامات لازم را براي آماده سازي تيم ملي انجام دهند.
وي با اشاره به اينكه در پروسه يك ساله تعداد تيم هاي ليگ برتر و در پروسه سه، چهار ساله تعداد تيم هاي دسته اول كاهش خواهد يافت، خاطرنشان كرد: در فصل جاري مسابقات دسته اول مانند سال گذشته در دو گروه 14 تيمي برگزار مي شود اما در نهايت هشت تيم سقوط كرده و دو يا سه تيم صعود مي كنند. اين پروسه ادامه پيدا مي كند تا در نهايت طي سه، چهار سال آينده ليگ دسته اول با حضور 18 تيم و در يك گروه برگزار شود.
سرپرست سازمان ليگ با اشاره به اينكه بايد كيفيت تيم هاي حاضر در مسابقات فوتبال افزايش يابد نه كميت آنها، ادامه داد: اكثر تيم ها بدهكار هستند و بدهي هاي خود را با خريدهايي كه در فصل نقل و انتقالات انجام داده اند، بيشتر كرده اند. ما به باشگاه ها فرصت داده ايم تا مشكلات مالي خود را برطرف كرده و طراز مالي باشگاه را مثبت كنند، اما چرا دروغ بگويم فكر مي كنم بالاي 95 درصد تيم ها نتواند اين موضوع مهم را عملي كند!

 



اعلام تركيب آزادكاران اعزامي به مسابقات باكو

رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني، تركيب تيم منتخب كشتي آزاد اعزامي به رقابتهاي جام حيدرعلي الف، مرحله نهايي رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا را اعلام كرد.
اين رقابتها روزهاي 31شهريور تا 2 مهرماه سال جاري در شهر باكو آذربايجان برگزار مي شود و اسامي نفرات اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است:
55 كيلوگرم: محمد طهماسبي زاده، فرزاد عموزاد يا علي پيرزاده (پس از مسابقات انتخابي 23 تيرماه تيم جوانان)
60كيلوگرم: بهنام احسان پور يا آرش دنگسركي (پس از مسابقات انتخابي 23تيرماه تيم جوانان)
66كيلوگرم: محمد نادري و رحماني
74كيلوگرم: مصطفي حسين خاني و ايمان محمديان
84كيلوگرم: حسن رحيمي- يك نفر از تيم جوانان 96كيلوگرم: عباس طحان- الياس بختياري
120كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب و اصغر لاغري
سرمربي: محمد طلايي، مربيان: علي اكبر دودانگه، محمدعلي گنجابي و عقيل حيدري.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم فوتبال پرتغال با درخشش كريس رونالدو با برتري مقابل چك به مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي اروپا 2012 رسيد. ديدار تيم هاي فوتبال جمهوري چك و پرتغال در ورزشگاه ملي شهر ورشو لهستان با قضاوت هاوارد وب انگليسي آغاز شد كه در پايان پرتغالي ها موفق شدند با تك گل دقيقه 80 رونالدو به برتري برسند و در جمع 4 تيم پاياني يورو 2012 قرار بگيرند.
¤ ويسنته دل بوسكه سرمربي تيم ملي اسپانيا كه در مورد استفاده نكردن از برخي بازيكنان اين تيم در يورو 2012 مورد انتقاد قرار گرفته است تاكيد كرد بازيكنان تيم ملي بايد انتخاب هاي او براي قرار گرفتن در تركيب را بپذيرند چرا كه سيستم بازي به شما نشان مي دهد كه چه بازيكناني را بايد در تركيب قرار دهيد.
¤ كريس رونالدو مهاجم تيم فوتبال پرتغال كه بازدن يك گل و دو ضربه به تير دروازه چك عنوان بهترين بازيكن ديدار تيمش مقابل جمهوري چك را بدست آورد جايزه خود را توسط داوور شوكر مهاجم سابق كرواسي و باشگاه رئال مادريد دريافت كرد.
¤ رونالدو مهاجم تيم فوتبال پرتغال با گلزني مقابل جمهوري چك تعداد گل هاي زده اش را به عدد 3 رساند تا در كنار ماريو گومز از آلمان قرار بگيرد. ژاگوئف روسي و ماندزوكيچ كروات هم گلزنان 3 گله اين رقابت ها محسوب مي شوند كه به دليل حذف شدن تيمشان ديگر نمي توانند تعداد گل هاي خود را افزايش دهند.
¤ امانوئل پتي هافبك پيشين تيم ملي فوتبال فرانسه تاكيد كرد موفقيت فرانسه به عملكرد فردي بازيكنان بستگي دارد.وي گفت: در تيم كنوني فرانسه بيشتر بازيكنان در يك سطح نيستند. اگر آنها مي خواهند تا مرحله هاي پاياني يورو بالا بروند، بايد عملكردشان مثل بازيكني مانند يوان كاباي باشد. به نظرم سرنوشت تيم ما در گرو عملكرد فردي بازيكنان است.
¤ فابيو كاپلو پيش از بازي ايتاليا و انگليس در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام ملت هاي اروپا اعلام كرد كه فكر نمي كند هيچ يك از اين دو تيم فيناليست شوند.اين مربي ايتاليايي گفت: اسپانيا و آلمان بهترين تيم هاي يورو 2012 هستند و به فينال صعود خواهند كرد.
¤ كميته انضباطي يوفا فدراسيون فوتبال انگليس را به دليل رفتار نامناسب تماشاگرانش كه تلاش مي كردند پس از پيروزي 3 بر 2 تيمشان مقابل سوئد وارد زمين مسابقه شوند، 5 هزار يورو جريمه كرد.
¤ مارك فن بومل هافبك 35 ساله تيم ملي هلند پس از حذف زودهنگام نارنجي ها از جام ملت هاي اروپا از اين تيم كناره گيري كرد .
¤ زين الدين زيدان ستاره سابق فوتبال جهان به فرانسوي ها هشدار داد كه اگر مي خواهند به نيمه نهايي برسند، بايد اينيستا را مهار كنند.
برنامه ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي
شنبه سوم تيرماه :اسپانيا .............................................. فرانسه
يك شنبه چهارم تيرماه:انگليس ....................................... ايتاليا

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14