(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 تیر 1391 - شماره 20238

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين شتر به كوي ليلي نمي رود ! (يادداشت روز)
حمله بزرگ سايبري به تاسيسات ايران ناكام ماند
چيستان ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
محمدجواد لاريجاني: غرب در 5 جبهه فعال عليه ايران شكست خورده است
آمانو بار ديگر ادعاي خود درباره سايت پارچين را مطرح كرد
فهرست به روز شده جاروكش هاي سيا در اپوزيسيون (خبر ويژه)
گوگل رسما به موساد واگذار شد (خبر ويژه)
با پوزه بند و مغز خر و هيچ يك جمله بسازيد! (خبر ويژه)
آتلانتيك: سياست آمريكا در مذاكرات هسته اي با ايران فلج است (خبر ويژه)
گزارش تلخ «استاكس نت» به كنگره سرعت غني سازي در ايران 3 برابر شده! (خبر ويژه)
هر چي جمهوري اسلامي زرنگ بود مخملي ها ببو بازي درآوردند (خبر ويژه)



اين شتر به كوي ليلي نمي رود ! (يادداشت روز)

1- در مثنوي مولوي داستان عبرت انگيز و درس آموزي آمده است كه شباهت بسياري با چالش هسته اي اين روزهاي كشورمان دارد. ماجراي «شترمجنون» كه پيش از اين نيز به مناسبتي از آن ياد كرده ايم. مجنون در تب و تاب ديدار «ليلي» بر «ناقه» اي مي نشيند و راهي ديار يار مي شود. شتر اما، در شهر «كره »اي دارد كه به غريزه مادري دل از آن برنمي دارد. مجنون در اين انديشه كه به كوي ليلي برود و ناقه در اضطراب كه از كره خود جدا نشود.
مجنون - به قول ملاي رومي- چاره كار را در فرود آمدن از ناقه مي بيند و اگرچه با تحمل سختي، ولي به پاي خويش راه مي پيمايد و در كوي ليلي، به آرامش مي نشيند.
2- اوايل دهه 80 و در گرماگرم نخستين سال هاي چالش هسته اي كشورمان با تروئيكاي اروپايي- فرانسه، انگليس و آلمان- و چند ماهي بعد از اجلاس اكتبر 2003 تهران، طي يادداشتي با اشاره مستند به كارشكني ها و قانون گريزي هاي حريف، نتيجه گرفتيم كه چالش هسته اي غرب با ايران اسلامي فقط يك بهانه است و اين چالش را با استناد به شواهد و قرائن موجود، ادامه جنگ تحميلي دانستيم كه با تغيير شكل- و نه ماهيت- در عرصه اي ديگر كليد خورده و به جريان افتاده است. همان روزها نوشته بوديم، دست حريف از ارائه نمونه هاي قصور - FAILURE- يا تقصير - BREACH- در فعاليت هسته اي كشورمان خالي است و از سوي ديگر، تنها ملاك و معيار آژانس بين المللي انرژي اتمي در بررسي فعاليت هسته اي كشورهاي عضو NPT، موازين «فني» و «حقوقي» است، و از اين رهگذر پيش بيني كرده بوديم كه آمريكا و متحدانش پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل مي فرستند و درباره علت آن، آورده بوديم كه، ارجاع پرونده از آژانس به شوراي امنيت سازمان ملل، ميدان بررسي پرونده را از بستر «حقوقي و فني» كه تعريف شناخته شده و قابل محاسبه اي دارد به «بستر سياسي» كه معيار تعريف شده اي ندارد، منتقل مي كند تا در اين ميدان تعريف نشده به حريف فرصت مانور بدهد.
آن روزها برخي از مسئولان محترم كشورمان، ابرو درهم كشيده و به كيهان اعتراض كردند كه چرا «تخم بدبيني مي افشاند!» و آقاي «گري سيك» مشاور امنيتي رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه اي كيهان را به «تندروي»! و «سنگ اندازي»! در مسير مذاكرات متهم كرد. ولي آن پيش بيني به حقيقت پيوست و آمريكا و متحدانش برخلاف بند «c» از ماده 12 اساسنامه آژانس، پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستادند و ابتدا يك بيانيه و سپس چند قطعنامه پي درپي عليه ايران اسلامي صادر كردند!
3- اگرچه مذاكرات مسكو را به مفهوم رايج آن نمي توان «شكست خورده» ارزيابي كرد ولي با جرأت مي توان گفت كه اجلاس مسكو غير از نمايش مقاومت و اقتدار ايران اسلامي و برخورد هوشمندانه و با صلابت تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان هيچ دستاورد قابل ملاحظه ديگري نداشته است و سخن اين است كه آيا همين اندازه از «دستاورد» مي تواند توجيه كننده ادامه مذاكرات و يا ادامه آن در سطح و شرايط كنوني باشد؟! يادداشت پيش روي با استناد به دلايلي كه در پي خواهد آمد، به اين پرسش، پاسخ منفي مي دهد و براين باور است كه حريف در صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران كمترين ترديدي ندارد و مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد؛ چرا؟! اول آن كه؛ با ادامه مذاكرات، چالش هسته اي عليه كشورمان را زنده نگاه مي دارد و از آن به عنوان يك «دستاويز» براي به كارگيري اهرم هاي فشار استفاده مي كند.
دوم اين كه؛ حجم انبوهي از ظرفيت نظام را كه مي تواند و بايد صرف مديريت امور داخلي، برنامه ريزي در عرصه هاي مختلف، چاره انديشي براي مقابله با برخي از ناهنجاري ها- نظير مبارزه با گراني- و هدايت انقلاب هاي اسلامي منطقه شود، به چالش هسته اي اختصاص مي دهد.
سوم آن كه؛ اگر حق قانوني و منطقي جمهوري اسلامي ايران در فعاليت صلح آميز هسته اي را بپذيرد، الگوي ديگري از پيروزي ناشي از مقاومت به دنياي بحران زده و در حال تغيير و تحول امروز، ارائه خواهد شد و اين، يعني اعتراف آمريكا و متحدانش به ناتواني خود در باج خواهي و زورگويي. حالا تصور بفرمائيد كه اين الگو چه نقش برجسته و مؤثري در شتاب بخشيدن به انقلاب هاي اسلامي در منطقه و موج بيداري ملت ها در عرصه بين المللي خواهد داشت؟
و چهارم و پنجم و...
4- اكنون به منظور اصلي اين وجيزه نزديك شده ايم و آن، اين كه، اگر مي دانيم مذاكرات از نگاه حريف، فقط يك بهانه است، چرا، بايد به حريف فرصت سوءاستفاده بدهيم؟! و چنانچه ادامه مذاكرات را بنا به دلايلي- كه بعضا منطقي و عاقلانه نيز هست- ضروري مي دانيم، چرا در سطح مقامات بلندپايه و در فاصله هاي كوتاه به آن تن بدهيم؟! خوشبختانه تيم مذاكره كننده كشورمان با درك هوشمندانه از ترفند حريف، مذاكرات بعدي مقامات عالي را به مذاكره در سطح كارشناسان موكول كرده و ظاهرا منوط به نتيجه آن دانسته است. اين اقدام اگرچه درخور تقدير است ولي پاسخ پرسش ياد شده نيست؛ چرا بايد در ميدان «مذاكره براي مذاكره» كه حريف با ترفند مورد اشاره پيش پاي ما گسترده است تن بدهيم؟! آمريكا و متحدانش كه مي دانند اين پرسش مي تواند ايران را از ادامه مذاكرات باز دارد، براي پيشگيري به دو ترفند «تهديد نظامي»! و «تحريم هاي سخت تر»! متوسل شده اند. بخوانيد؛
5- درباره «تهديد نظامي»! و توخالي بودن آن، پيش از اين گزارش هاي مستندي داشته ايم و در وجيزه پيش روي به همين اندازه بسنده مي كنيم كه امروزه آمريكا و متحدانش، مخصوصا رژيم جعلي اسرائيل به اعتراف استراتژيست هاي بلندآوازه خود و به گواهي شواهد غيرقابل انكار موجود، ضعيف تر و حقيرتر - تاكيد مي شود حقيرتر- از آنند كه به اين حماقت محض دست بزنند. اين روزها آمريكا و اروپا با بحران شكننده و بي نظير اقتصادي، جنبش فراگير وال استريت كه موجوديت نظام سرمايه داري را نشانه رفته است، تجربه شكست هاي مفتضحانه در عراق، افغانستان، جنگ33 روزه و 22 روزه، از دست دادن عقبه هاي استراتژيك در منطقه و ده ها بحران شكننده ديگر روبرو هستند. اسرائيلي كه دو خط آبي روي پرچم خود را به نشانه سرزمين به اصطلاح موعود «از نيل تا فرات» جاي داده بود، امروزه براي در امان ماندن از يورش مسلمانان فلسطيني، به دور خود ديوار بتوني كشيده اند و... اكنون به آساني مي توان حدس زد كه حماقت حمله نظامي به ايران براي آمريكا و متحدانش چه فاجعه اي در پي خواهد داشت؟ به قول «نيويوركر»، در حالي كه ايران «موشك سفينه بر» به فضا مي فرستد، اروپا نيز نمي تواند از تيررس دور باشد و به قول «دويچه وله»، وقتي آمريكا و اسرائيل در جنگ 33 روزه و 22 روزه از گروه هاي مقاومت تحت حمايت ايران شكست مي خورند، چگونه مي توانند در مقابله با ايران جنگ ديده و برخوردار از رزمندگان فداكار و مجهز به مدرن ترين جنگ افزارها و حاميان فراگير منطقه اي، پيروز باشند؟!
6- و اما، «تحريم هاي سخت تر»! اهرم ديگر آمريكا و متحدانش براي ادامه چالش هسته اي در بستر «مذاكره براي مذاكره» و اعمال فشار بر ايران اسلامي است. در اين باره ضمن آن كه به قول وزير خزانه داري آمريكا، در دنياي اقتصاد آزاد، تحريم كشوري با گردش پولي سالانه نزديك به 200 ميليارد دلار و حضور رقباي غيراروپايي و غيرآمريكايي امكان پذير نيست و علاوه بر اين كه ايران تاكنون با 161 تحريم روبرو بوده و هست و كشورهاي اروپايي و آمريكايي با وجود بحران بي سابقه اقتصادي، ضربه بيشتري از تحريم ايران دريافت مي كنند و ده ها گفتني ديگر. بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه دست جمهوري اسلامي ايران براي مقابله به مثل بسته نيست و اين مقابله به مثل كه حق قانوني و به رسميت شناخته شده ايران در حقوق بين المللي است مي تواند حريف را با ضربه سخت و هولناك و پشيمان كننده اي روبرو كند. از اين ميان به يكي از راهكارها در مقابل تهديد به تحريم نفتي ايران كه قرار است از اول ژوئيه- 11 تيرماه عملياتي شود اشاره مي كنيم.
7- در حقوق بين الملل فصلي با عنوان «حق مقابله به مثل-RETALIATION» آمده است. در اين فصل به كشوري كه حق قانوني آن از سوي يك يا چند كشور ديگر نقض گرديده اجازه مقابله به مثل داده شده است. جمهوري اسلامي ايران بر اين اساس و با استناد به اين فصل از حقوق بين الملل، مي تواند در واكنش به قطعنامه اتحاديه اروپا از حق «مقابله به مثل» استفاده كند و تنگه هرمز را به روي نفتكش هايي كه براي كشورهاي اروپايي تحريم كننده محموله نفتي حمل مي كنند، ببندد. توضيح آن كه كشورهاي اروپايي يا هر كشور ديگري مجاز به خريد يا نخريدن نفت ايران است ولي قطعنامه اتحاديه اروپايي تاكيد و تصريح دارد كه اين اقدام براي مقابله با جمهوري اسلامي و اعمال فشار بر اين كشور تهيه و تصويب شده است بنابراين جمهوري اسلامي ايران نيز حق دارد در واكنش به اين اقدام خصمانه از حق قانوني خود براي مقابله به مثل استفاده كند. بايد توجه داشت كه تنگه هرمز در آب هاي سرزميني ايران قرار گرفته است و مطابق «كنوانسيون 1958 ژنو» و «كنوانسيون 1982 جامائيكا» كه موضوع آن نظام حقوقي آبراهه هاي بين المللي و حق عبور كشتي هاست حق دارد و مي تواند در صورت محروم شدن از صدور نفت خود، تنگه هرمز را به روي تمامي كشتي هاي نفتكش و حتي كشتي هاي حامل كالاي تجاري يا تسليحاتي ببندد بنابراين چنانچه ايران از صدور نفت خود محروم شود دليلي ندارد كه ديگران از تنگه اي كه در آب هاي سرزميني كشورمان است اجازه صدور نفت براي دشمنان تابلودار و متخاصم ما را داشته باشند.
در «ماده 14» از كنوانسيون بين المللي 1958 ژنو آمده است «كشتي هاي تمامي كشورها اعم از كشورهاي ساحلي يا غير آن مي توانند از حق عبور و مرور بي ضرر برخوردار باشند» و در بند 4 از همان كنوانسيون تصريح شده «عبور و مرور كشتي ها تا جايي بي ضرر تلقي مي شود كه به آرامش، نظم يا امنيت كشور ساحلي آسيب نرساند» و در بند يك از ماده 16 آمده است «كشور ساحلي مي تواند اقدامات لازم را براي جلوگيري از عبور و مروري كه بي ضرر تشخيص نمي دهد، به عمل آورد» و...
همانگونه كه ملاحظه مي شود علاوه بر آن كه «مقابله به مثل» با تحريم اتحاديه اروپا حق قانوني و شناخته شده ايران است، جمهوري اسلامي مي تواند از عبور و مرور كشتي هاي نفتكش يا داراي محموله نظامي و تجاري كه براي امنيت، نظم، آسايش و حقوق ملي كشورمان «بي ضرر» تشخيص داده نشود، جلوگيري كند. در بند 4 از ماده 14 و بند يك از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو كه در كنوانسيون 1982 جامائيكا نيز تكرار شده است، تصريح شده كه تشخيص بي ضرر بودن عبور كشتي ها- در اينجا تنگه هرمز- برعهده كشور ساحلي- در اينجا ايران اسلامي- است.
اكنون بايد پرسيد چرا نبايد از اين حق قانوني خود استفاده كنيم؟! و در صورت اصرار 1+5 بر باج خواهي و فرصت سوزي، بي اعتنا به تهديدهاي آنان از ادامه مذاكرات خودداري ورزيم و مذاكرات را تنها با اين شرط كه بر حق قانوني كشورمان تاكيد كرده و پرونده هسته اي ايران را مختومه كنند، ادامه دهيم؟
حسين شريعتمداري

 



وزير اطلاعات خبر داد
حمله بزرگ سايبري به تاسيسات ايران ناكام ماند

وزير اطلاعات از خنثي سازي يك حمله عظيم سايبري عليه تأسيسات هسته اي كشورمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) كه قرار بود دشمن پس از ناكامي در مذاكرات مسكو انجام دهد، خبر داد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي طي سخناني در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنيت ملي»، در اين باره گفت: اطلاع پيدا كرديم كه يك حمله عظيم سايبري بعد از نشست مسكو عليه تأسيسات هسته اي ايران انجام خواهد شد و در نتيجه ما هم با تمام توان در مقابل اين حمله ها ايستادگي كرديم.
وي با بيان اينكه مشخص است كه ويروس استاكس نت توسط چه كسي به ايران ارسال شده بود، گفت: طبق اطلاعات به دست آمده اين حمله توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي به همراه MI6 انگليس طراحي شده بود.
وي گفت: هنوز هم آنها دنبال انجام اين كار هستند اما ما براي مقابله آمادگي هاي لازم را انجام داده ايم. اوباما هم سه بار اعتراف كرده كه در حمله به فضاي سايبري ايران به مشكل جدي برخورد كرده و اين مسأله به دليل اقتدار بالاي ايران است.
نگاهي به سه حمله قبلي سايبري به تأسيسات هسته اي و نيروگاهي كشورمان كه توسط بدافزارهاي «استاكس نت»، «دوكو» و «فليم» انجام گرفت، نشان مي دهد جنگ سايبري در نگاه غربي ها نه تنها گزينه اي محتمل بلكه عملاً جنگي تمام عيار است كه مدتي نيز از شروع آن مي گذرد.
بنا به گزارش منابع غربي، ويروس مخرب «استاكس نت» كه توسط اسرائيل و آمريكا و با همكاري شركت زيمنس آلمان در سال 2012 توليد شده بود قصد ورود به شبكه هاي رايانه اي در تأسيسات هسته اي ايران را داشت.
آمريكايي ها همچنين ويروس سارق اطلاعات به نام «دوكو» را در سال 2011 براي سرقت اطلاعات از زيرساختهاي حياتي صنعتي و انرژي نفت و گاز ايران طراحي كرده بودند كه پس از ناكامي، چندي پيش ويروس ديگري به نام Flame (شعله آتش) را طراحي كردند كه اين بدافزار نيز توسط متخصصان كشورمان شناسايي و خنثي شد.
ابعاد جنگ نرم دشمن
عليه ايران
مصلحي در ادامه، با اشاره به برخي ابعاد جنگ نرم عليه نظام اسلامي اظهار كرد: آمريكا و غرب با موضوعات مربوط به حقوق بشر در صدد تنگ تر كردن عرصه بر نظام اسلامي هستند و در حال حاضر جنگ نرم گسترده اي عليه جمهوري اسلامي به صورت چند وجهي و پيچيده دنبال مي شود كه قطعاً يكي از اين رويكردها، حقوق بشر است.
وي با بيان اينكه جنگ نرم، تلاش سازماندهي شده با رويكردهاي چند وجهي است، خاطرنشان كرد: آمريكا و غرب پس از نا اميدي در راهبردهاي خود از جمله فتنه 88، نتوانستند به نتايج دلخواهشان برسند. در واقع راهبرد اول آنها تغيير ساختار نظامي بود كه جنگ را در اين راستا به وجود آوردند و وقتي به نتيجه نرسيدند، راهبرد ديگري در پيش گرفتند كه آن، تغيير رفتار بود. آنها پس از نااميدي از اين راهبردها، متوسل به راهبردهاي ديگري شدند كه گفتار انقلاب اسلامي و تكيه گاه هاي قدرت را مورد هدف قرار داده است.
وزير اطلاعات يادآور شد: از مهم ترين بخش هايي كه در جنگ نرم در بخش حقوقي استفاده شده است، تخريب اصل مدل جمهوري اسلامي است كه غربي ها سعي دارند تا ايده و انديشه نظام اسلامي را در تعارض با حقوق بشر معرفي كنند و مي خواهند بيان كنند كه اسلام بايد سفت، سخت، ثابت و بي توجه به تغييرات معرفي شود و در همين راستا، منشوري را در بحث ايران هراسي و اسلام هراسي تدوين كرده اند.
مصلحي در ادامه با تشريح اهداف جنگ نرم دشمن عليه ايران گفت: از مهم ترين بخش هايي كه در جنگ نرم حقوقي بيان شده، اين است كه اسلام بايد منزوي و به صورت غيرفعال معرفي و مادون فرهنگ غرب، وحشي و غيرعقلاني تعريف شود. اينها مسائلي است كه در فعاليت هاي فرهنگي دنياي غرب مشاهده مي كنيم. همچنين غربي ها در جنگ نرم بيان كردند كه اسلام بايد خشن، تهديدآميز و عامل برخورد تمدن ها معرفي شود. آنها مي خواهند انتقادات اسلام از غرب، بدون درنگ رد شود و ضديت ما مسلمانان بايد طبيعي و نرمال پنداشته شود.
وي تصريح كرد: از جمله هدف هاي ديگر غربي ها، جامعه اسلامي است و سازمان هاي بيگانه با عنوان كردن مسائلي درباره زندان هاي ايران، شرايط زنان در كشور و همچنين با تيره و تار جلوه دادن جامعه اسلامي سعي دارند اين نگرش را به وجود بياورند كه جامعه اسلامي از جوامع ديگر فاصله گرفته است. از هدف هاي بعدي جنگ نرم غربي ها اين است كه مي خواهند با متهم سازي نهادهاي سياسي و شخصيت هاي داخلي به رعايت نكردن حقوق بشر، اين نيروها را به عنوان عوامل سركوبگر معرفي و اعتبار آنان را نزد مردم مخدوش كنند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه دشمن در برنامه جديد خود به دنبال ايجاد شكاف بين مردم است، ادامه داد: اين شكاف، حول شكاف اجتماعي و سياسي از سوي غربي ها دنبال مي شود كه شامل تلاش براي ايجاد شكاف بين حاكميت و مردم، بين دين و سياست، بين مسئولان عالي نظام با يكديگر و بين نظام اجتماعي و سياسي است. يكي ديگر از اهداف دشمن براي ايجاد شكاف بين مردم، ايجاد يك اجماع بين المللي براي افزايش فشار به نظام، تخريب جايگاه چهره ايران در سطح منطقه و مقابله با پيشرفت دكترين ايران در حوزه هاي مختلف است.
راهكارهاي مقابله با
جنگ نرم دشمن
مصلحي با اشاره به راهكارهاي مقابله با جنگ نرم افزود: راهكارهايي كه ما پيشنهاد مي كنيم، خارج شدن از لاك دفاعي، وارد شدن به جنگ نرم عليه آمريكا، كمك به اقدامات دستگاه قضايي عليه دولت آمريكا و محكوم كردن اين كشور در مجامع حقوق بشري است.
وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: راهكار ديگر براي مقابله با غرب، تشكيل گروه يا كميته مشتركي متشكل از كشورهاي آسيايي است كه از سوي غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده اند و راهكار ديگر، ارائه مدلي همگرا براي تسلط به مواضع نرم كشور در حوزه حقوق بشر است.
وزير اطلاعات در پايان با اشاره به اقتدار اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران گفت: بحمدالله دستگاه هاي اطلاعاتي اين نظام در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي از انسجام خوبي برخوردارند و اين انسجام نشان مي دهد كه اقتدار بالا، ظرفيت، اطلاعات و توان خوبي دارد.

 



چيستان ! (گفت و شنود)

گفت: احمد شفيق، نامزد مورد حمايت اسرائيل و آمريكا و رقيب شكست خورده نامزد اسلامگرايان در انتخابات رياست جمهوري مصر، اعلام كرده است كه «من پيروز انتخابات و رئيس جمهور مصر هستم»!
گفتم: نامزد مورد حمايت آمريكا و اسرائيل در انتخابات رياست جمهوري ايران هم بعد از شكست در انتخابات همين ادعا را مطرح كرد.
گفت: آمريكا و اسرائيل، اتحاديه اروپا و ديكتاتورهاي باقيمانده عرب نيز حمايت خود از احمد شفيق را اعلام كرده اند.
گفتم: عجب شباهتي؟! اين رژيم هاي كودك كش در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 هم دقيقا همين موضع را داشتند.
گفت: حالا چرا اين غربي ها با آنهمه سابقه فريبكاري به اين ترفندهاي دم دستي متوسل مي شوند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند، اين شعر از كيست؟ «سعديا مرد نكونام نميرد هرگز» يارو گفت يك راهنمايي بكنيد، بهش گفتند، اسم شاعر توي شعر اومده، يارو با ذوق زدگي گفت؛ آهان! حالا فهميدم؛ آقاي نكونام!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در جاده انقلاب روي يكي از تابلوها نوشته شده بود: جاده لغزنده است، دشمنان مشغول كارند با احتياط برانيد، سبقت ممنوع، دير رسيدن به پست و مقام بهتر از هرگز نرسيدن به امام است، حداكثر سرعت بيشتر از سرعت ولي فقيه نباشد، اگر پشتيبان ولايت فقيه نيستيد لااقل كمربند دشمن را نبنديد، با دنده لج حركت نكنيد، با وضو وارد شويد اين جاده مطهر به خون شهداست.
1264---0919
¤ گزارشگر نشريه نيويورك تايمز براساس خبر ويژه كيهان مورخ 31/3/91 در گزارشي كه اخيرا از كشورمان تهيه كرده از يك سو ايرانيان را دوستدار آمريكا و از سوي ديگر انسان هاي دروغگو معرفي نموده است. وقتي اين دو مطلب ايشان را در كنار هم قرار دهيم نتيجه مي گيريم افرادي كه او با آنها مصاحبه كرده به دروغ گفته اند دوستدار آمريكا هستند. پس در حقيقت اين آمريكايي در اين مدت از سوي ايرانيان سركار گذاشته شده است. پس معلوم شد كه ايشان از كجا مي سوزد.
مرداني از اصفهان
¤ در فتنه 88 دخالت هاي دولت كانادا به حد احضار سفير ايران نيز رسيد. حال كه اين دولت اعتراض دانشجويان خودش را برنتافته و به بدترين شكل سركوب مي كند چرا مسئولين وزارت خارجه كشورمان ساكت اند و سفير اين كشور در ايران را احضار نمي كنند؟ انفعال در دستگاه ديپلماسي كشور تا كجا؟
5240---0911
¤ حدود 10 سال از مذاكرات هسته اي كشورهاي غربي با تيم هاي هسته اي كشورمان مي گذرد و قانون ان پي تي از جانب طرف مقابل ناديده گرفته مي شود. اينكه مذاكرات چند ماهه اخير بيشتر مورد توجه قرار گرفت همچنان جاي ابهام است ولي خروجي اين نشست ها فرق چنداني با قبل نداشت چرا كه دستورات پنهاني كه 1+5 را هدايت مي كند قصد اذعان به واقعيت را ندارد و جدالش با مقاومت و پيشرفت ملت ايران و ارزشهاي اوست. بر همين اساس ميدان مسابقه باز است و فراز و نشيب دارد و جمهوري اسلامي نيز به هيچ وجه نبايد با فرعونيان سازش كند.
نراقي
¤ از طرف ما نسل سومي هاي انقلاب خطاب به آمريكا بنويسيد شيران جوان بيشه ايران از زوزه شغال ها نمي هراسند.
2456---0917
¤ چرا در زماني كه تركيه اقدام به مشاركت در اعزام تروريست به سوريه مي كند باشگاه استقلال تصميم دارد اردوي خود را در تركيه برگزار كند؟ اين امر بيانگر بي تدبيري برخي مسئولان ورزشي است.
9395---0913
¤ از مسئولين و دست اندركاران وزارت راه به خاطر تبليغ و ترسيم زيبا از حجاب برتر تشكر مي كنيم و از خداوند مي خواهيم مخالفان را به راه مستقيم الهي هدايت كند.
8858---0919
¤ مسئولين محترم صدا و سيما پاسخ بدهند دليل عدم انعكاس مواضع مراجع تقليد و آيات عظام در رابطه با گراني لجام گسيخته و همچنين رواج و گسترش معضل بدحجابي در جامعه از طريق رسانه ملي كشور چيست؟
4925---0911
¤ در جريان هدفمندسازي يارانه ها قيمت نان در چند مرحله افزايش يافته است، ولي گندم ما كشاورزان به نرخ سال قبل است و 20% يارانه ها را هم نداده اند.كشاورزان ورشكسته از افزايش سرسام آور نهاده ها و قبض هاي برق ميليوني گويا فراموش شده اند. توليد در خطر است. حداقل در سال حمايت از توليد ملي در نرخ جديد غلات تجديدنظر كنيد. بدون غلات با تحريم ها نمي توان مبارزه كرد.
جانعلي سبزدهي
¤ ما چند نفر هستيم كه مبلغ يارانه نان 28 هزارتوماني به حسابمان واريز نشده است از مسئولين هدفمندي يارانه ها درخواست مي شود ما را راهنمايي نمايند.
كلاهدوز، 3778---0916، 1614---0912
¤ ساعت هفت و سي وپنج دقيقه صبح يكشنبه 28/3/91 از راديو پيام با آب و تاب عناصر تشكيل دهنده موادمخدر از نوع كروكوديل آموزش داده مي شد. مي خواستم سوال بكنم كدام ارزش خبري باعث پرداختن راديو به اين موضوع شده است.
7150---0935
¤ مهم ترين اصلي كه در ساخت شهرك هاي اقماري به ويژه در تهران بزرگ بايد رعايت شود احداث راه است. هنوز بسياري از خانه هاي شهر جديد پرديس واگذار نشده شاهد ترافيك سنگين و اعصاب خردكن در جاده تهران-پرديس هستيم. آينده چه مي شود خدا مي داند. به نظر مي رسد احداث خط مترو در اين مسير تنها راه حل باشد.
يك شهروند
¤ شبكه هاي 3 و 5 سيما با هدف و منظور خاص به تبليغات براي كارهاي ريز و درشت شهرداري تهران اختصاص پيدا كرده است. در ضمن بنويسيد در تمام طبقات پاركينگ طبقاتي عبدل آباد كه سيما تبليغات زيادي در افتتاح آن راه انداخت تابلوهايي به زبان انگليسي نصب كرده اند در حالي اكثريت قريب به اتفاق مراجعين به اين پاركينگ ايراني و فارسي زبان هستند.
رئيسي
¤ در كيلومتر 15 جاده كرج پايين تر از شركت ايران خودرو خيابان شهيد تولايي صاحب يك باغ بزرگ اين مكان را به تالار عروسي، خاص مرفهين بي درد جامعه اختصاص داده است و هر شب تا ساعت 2 نصف شب صداي آهنگ و انواع موسيقي پخش مي شود. ساكنين منطقه براي نجات از مزاحمت هاي اين تالار متوسل به اداره اماكن نيروي انتظامي شهرقدس شدند ولي گويا صاحب تالار از طريق قدرت پول و نفوذ شكايت ما را بي اثر ساخته است. فرماندهان محترم نيروي انتظامي در جريان باشند.
طوماري
¤ وزير محترم آموزش و پرورش طي بخشنامه كارشناسي نشده دستور داده در همه شهرهاي استان تهران كليه مدارس يك شيفته اداره بشوند در حالي كه در شهر رودهن در سال گذشته به دليل كمبود مدارس ابتدايي و پيرو دستور وزير حدود 700 دانش آموز در يك مدرسه ثبت نام شدند، به طوري كه در انباري هاي مدرسه مذكور نيز كلاس برگزار گرديد. عرضم اين است كه چرا بايد براي تمام شهرها با شرايط و ويژگي هاي متفاوت يك بخشنامه و دستور العمل واحد صادر شود.
رمضاني
¤ در يكي از شماره هاي اخير روزنامه در همين ستون از قول يك هم وطن به عنوان گلايه و شكوه از گراني، قيمت پنير گچي 12 هزار تومان چاپ شده بود. ولي واقعيت اين است كه قيمت پنيرگچي از 8 هزار تومان بيشتر نيست يا يكي از نشريات ديگر قيمت ميوه شليل را كيلويي 8 هزار تومان اعلام كرده بود كه واقعيت ندارد درست است كه گراني وجود دارد ولي نبايد مبالغه كرد و خداي ناكرده متوسل به دروغ شد.
يك پيام
¤ به دولت پيشنهاد مي كنم براي كنترل و مهار اجاره بهاي مسكن سايتي را مشخص نمايد تا توسط مستأجرين قرارداد اجاره بها به اين سايت اعلام شود و دولت نسبت به اخذ ماليات قانوني از موجران اقدام نمايد. با اين روش هم ماليات قانوني اخذ مي شود و هم دولت كنترل اجاره بها را در دست مي گيرد.
طاهري
جوابيه روابط عمومي ايرانسل
در پاسخ به پيام مردمي شماره 20230، در خصوص «اختلال در ارسال پيامك از سيم كارت هاي ايرانسل» در صفحه 9 روزنامه كيهان مورخ 23/03/91، به آگاهي مي رساند: شركت ايرانسل هزينه اي بابت پيام هاي ارسال نشده از مشتركين خود دريافت نمي كند.
لازم به يادآوري است در شرايطي كه پيامي از سوي مشترك ايرانسل به مقصد مورد نظر ارسال شده باشد كه به دلايلي نظير خاموش بودن يا در دسترس نبودن گوشي و يا پر بودن حافظه گوشي مقصد به گيرنده نرسيده باشد هزينه ارسال از مشترك دريافت مي شود.»
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 22/3/91 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده خيابان هاي مردم و علامه شريف رضي منشعب از خيابان مجاهدين اسلام به آگاهي مي رساند: با اقدامات انجام شده روشنايي قسمت شرقي محدوده مذكور تامين و مابقي به زودي اجرا خواهد شد.»
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/03/91 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده بزرگراه شهيد زين الدين (وفادار غربي) بين خيابان سراج و پل قنات كوثر به آگاهي مي رساند: طرح روشنايي محدوده مذكور در دست پيگيري و اقدام مي باشد و به زودي اجرا خواهد شد.»
¤ نان لواش چون قيمت آن «روند» نيست، عملا براي مردم هر قرص نان 150 تومان درمي آيد چون اكثر نانوايي ها پول خرد به مردم نمي دهند.
احمد حامي
¤چطور قيمت ميلگرد آهن كه در جهان نزول پيدا مي كند در كشور ما برعكس بالا مي رود و بهانه به دست صاحبخانه ها داده مي شود كه قيمت منزل و اجاره بها را بالا ببرند؟
7624---0935
¤از مسئولين طرح امنيت اخلاقي ناجاي كاشان درخواست مي شود به وضع بدحجابي كه شهر دارالمؤمنين كاشان را آلوده كرده است رسيدگي نمايند.
1787---0913
¤از مسئولين استان همدان و نماينده ملاير درخواست مي شود به وضعيت بي آبي در روستاهاي ملاير كه باعث نابودي كشاورزي شده است رسيدگي نمايند.
چاردولي از ملاير
¤جاي بسي تاسف است كه شبكه 3 سيما با آغاز فوتبال جام ملتهاي اروپا اذان مغرب را پخش نمي كند. اين رويه غلط تا كي بايد در شبكه 3 تداوم يابد؟
6011---0911
¤از وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سيما درخواست مي شود وضعيت آنتن دهي و گيرنده ديجيتال تلويزيون در الموت بالا را اصلاح نمايند.
عليپور
¤در خيلي از داروخانه ها برچسب داروهاي تقويت كننده ميل جنسي با خط درشت و به تعداد زياد جلو چشم مراجعين از زن و مرد و نوجوان و كودك نصب مي كنند.واقعا حيا كجا رفته و چرا اجازه مي دهند عده اي سودجو اين گونه امنيت اخلاقي جامعه و جوانان ما را مختل كنند.
شاه صاحبي
¤ دلبرم يوسف زهراست خدا مي داند
يادش آرامش دل هاست خدا مي داند
اعمال من و توست حجاب من و تو
ورنه آن چهره هويداست خدا مي داند
همه دنبال زر و سيم و گرفتار دل اند
پسر فاطمه تنهاست خدا مي داند.
0752-0913
¤ اميدواريم توصيه ها و سفارش هاي امام خامنه اي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دوره جديد مبني بر دوري از اسراف و خرج تراشي هاي بي مورد و در كل ضرورت حفظ سلامت مجلس هشداري باشد تا احدي از نمايندگان خداي ناخواسته با طمع طناب مفت خود را حلق آويز نكند و موجب تنفر مردم از خود نشود.
9005-0913
¤ در خبرها آمده بود كه خاتمي اعلام كرد قصد كانديدا شدن در انتخابات 92 را ندارد ياد ضرب المثل معروف افتادم كه فردي را به ده راه نمي دادند سراغ كدخدا را مي گرفت!
يك هموطن
¤ براي كنترل قيمت اجاره مسكن پيشنهادي دارم. اينكه هرچه زودتر قانوني تصويب شود چنانچه قرارداد اجاره اي في مابين مالك و مستأجر خارج از ثبت رسمي صورت پذيرد درصورت بروز هرگونه اختلاف مالك و مستأجر قابل طرح در مراجع ذي صلاح و قضايي نخواهد بود. بدين ترتيب اولاً هيچ مالك و مستأجري حاضر نيست قراردادي را تنظيم كند كه برروي آب بسته شده باشد و ترس از عدم تخليه و يا انكار دريافت اجاره و خيلي موارد ديگر از عواملي است كه روند ثبت قانوني اجاره نامه را به يك امر قطعي تبديل مي كند. ثانياً كنترل بازار اجاره در دست دولت مي افتد.
ثالثاً كنترل دريافت ماليات تمام اجاره ها به دست دولت مي افتد.
رابعاً چنانچه قيمت اجاره بالاتر از قيمت بلوك بندي مناطق صورت گرفته باشد، مازاد آن از طرف دولت قابل ضبط خواهد بود و ده ها مورد مثبت ديگر...
رباني 60ساله فاقد مسكن
¤ در روز شهادت امام كاظم(ع) به قصد زيارت فرزند آن حضرت يعني حضرت صالح(ع) عازم تجريش شدم وقتي از پاساژ قائم واقع در كنار امام زاده صالح عبور مي كردم گويا آنجا شهري بود در يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس ! ترانه ها و آهنگ هاي تند در روز شهادت امام هفتم، پخش مي شد و ناجا نيز بي تفاوت از كنار اين مسئله عبور مي كرد. چرا؟
يوسفي
¤ خدا را شاكريم كه دشمنان ايران مثل رژيم صهيونيستي را از احمق ها قرار داده است. آن ها خودشان اعتراف مي كنند كه اگر بخواهند به ايران حمله كنند با حمله متقابل ايران روبه رو خواهند شد. و چه بسا از موضع اول خود هم عقب تر مي روند و اعتراف مي كنند كه حماقت سردمداران خودشان باعث سلب آسايش مردم آن منطقه شده است.
احمد علي اكبر
¤ در سال توليد ملي اقدام به خريد پرايد كردم كه فاقد راديو پخش بود و به جاي آن 77هزار تومان به حساب كارت گارانتي واريز كرده اند يعني به حساب شركت؟! نام اين روش چيست و چگونه بايد از اين توليد ملي حمايت كرد؟!
4862-0912
¤ نمايندگان مجلس نبايد در وهله اول به فكر حل مشكلات خودشان باشند و سپس به فكر حل مشكلات مردم. توجه به مشكلات روزمره موكلان آنها بايد در رأس كارهاي اصلي آنها قرار گيرد.
5946-0912
¤ هيئت مديره انجمن مالكان كوي نوبنياد ونك در چهارراه كردستان اقدام به قطع درختان 35ساله مجموعه نموده و فضاي سبز مجموعه را بدون اجازه 600خانوار تخريب كرده است. از مراجع ذي صلاح تقاضاي رسيدگي داريم.
يك شهروند
¤ اقدام مسئولان براي رسيدگي به وضعيت اجاره بهاي مسكن در تيرماه خيلي دير است همه مستأجران كه بچه مدرسه اي ندارند، افزايش اجاره مسكن فشار رواني زيادي را به ما مستأجران وارد مي كند. لطفاً شرايط ما را درك كنيد.
انصاري
¤ قيمت نان درحالي گران شده است كه كيفيت، وزن و مزه آن هيچ تغييري نكرده است.
يك شهروند
¤ قطارهاي مترو خيلي با تأخير و نامنظم حركت مي كنند از اين رو مشكلات زيادي را براي مسافران به وجود مي آورند. تقاضاي رسيدگي داريم.
فواد كاسب
¤ درمورد چك برگشتي پيشنهاد دارم كه بانك مركزي تمام چك هايي كه از 30سال قبل صادر شده است را از اعتبار ساقط كند و دسته چك جديد با اعتبار كوتاه مدت 6ماه تا يك سال صادر كند تا كسي نتواند سوءاستفاده كند.
بهمن
¤ در خيابان شريعتي ساكن هستم و شاهد چندين بار سرقت موتوسيكلت سواران و كيف قاپي آنها در زير پل سيدخندان بوده ام. لطفاً مسئولان نيروي انتظامي در كوچه حافظ تردد كنند تا زن و بچه مردم جرأت رفت و آمد در اين محدوده را داشته باشند.
2867-0912
¤ پسرم در رشته دكتري هوا و فضا در دانشگاه تهران قبول شده است و براي انجام مصاحبه چندين بار بايد به تهران بيايد و برگردد. از اساتيد دانشگاه تقاضا داريم حداقل با هم هماهنگ باشند و برنامه مصاحبه هاي خود را در يك روز بگذارند تا هزينه اضافه براي ما شهرستاني ها تحميل نشود.
يك هموطن
¤ متهمان پرونده هاي اختلاس 3هزار ميلياردي و بيمه با القاء دست داشتن برخي مسئولان در پرونده، مي خواهند باعث تشويش اذهان، اخلال در امنيت و نظام شوند. اين توطئه اي بيش نيست، لذا از مسئولان قوه قضائيه تقاضا داريم اهتمام ويژه اي در رسيدگي به پرونده داشته باشند.
يك شهروند
¤ اگر مظلوميتي در دنيا باشد، مظلوميت مردم بحرين است، تكليف غربي ها كه معلوم است كه حامي جنايتكارانند. اما چرا روسيه هيچ عكس العملي نسبت به خيانت هاي آل خليفه و آل سعود در برابر مردم مظلوم و اكثريت بحرين نشان نمي دهد. اين يكي از مسائلي است كه مسئولان ديپلماسي كشور بايد مدنظر قرار دهند.
يك شهروند
¤ از دولت دهم كه شعار عدالت ورزي و حمايت از مستضعفين سبب اقبال مردم به آن شد، سؤال مي كنم كه خبر داريد امروز همين قشر مستضعف زير آوار گراني و تورم و شكاف طبقاتي له مي شود؟ آيا همين روند افسار گسيخته را مي خواهيد تداوم دهيد؟
6534---0919
¤ تحمل مشكلات اقتصادي علي رغم مشقات فراوان امكان پذير است ولي برخي ناامني ها و مسائل اخلاقي در سطح محلات اصلا قابل تحمل نيست به ويژه اينكه برخي مديران اجرايي از مسئوليت خطير خود شانه خالي مي كنند. فروشگاهي در محله ما مكان اوباش گري و ايجاد ناامني است و خسارت مالي و روحي نيز به اهالي وارد كرده است. به مسئولين اعلام شد اظهار داشتند كه بايد شكايت از طريق دادسرا كنيد تا رسيدگي شود و اين نيز به علت مسائل خانوادگي مقدور نيست و از سويي نشان از كم توجهي مسئولين كلانتري محل دارد. جديدترين اين اوباش گري چهارشنبه 24/3/91 در خيابان 21 متري دهقان صورت گرفت كه آسايش كسبه و مردم را به هم ريخت. تقاضاي رسيدگي بي منت را داريم.
يكي از اهالي خ 21 متري دهقان (منطقه 14)
¤ از آموزش و پرورش سؤال كنيد كه آيا فرهنگياني كه فرزند شاهدند مي توانند با سابقه 25 سال خدمت بازنشسته شوند؟!
5741---0939
¤ دست مديران اجرايي درد نكند از بيكاري جوانانمان گلايه داشتيم ولي گراني هاي افسار گسيخته هم به آن اضافه شد گويا قصد پاكسازي مستضعفين را كرده اند.
9454---0939
¤ به مديران فوتبال بگوييد اين چه وضعي است كه در فوتبال است؟ چرا با صرف ميلياردي از بيت المال نتايج ضعيفي به دست مي آورند، آن هم در برابر چه تيم هايي؟! اگر مديريت بلد نيستند تقوا پيشه كنند و مديريت و رياست و ميز و صندلي را رها كنند.
5465---0937
¤ چندي قبل دو گروه توزيع كننده موادمخدر در اسلامشهر سر مشتري با هم درگير شدند دو نفر را به كما بردند و تعدادي را به شدت زخمي نمودند از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به برخورد با عوامل فساد اجتماعي اقدام نمايند.
از سوي اهالي محل و مسجد ولي عصر(عج) اسلامشهر
¤ به گوش مسئولين اجرايي اگر مي شنوند برسانيد پـنير كيلويي 12 هزار تومان، ليمو ترش 8 هزار تومان فلفل دلمه 2500 تومان و... كارمندي كه 400 هزار تومان درآمد دارد چگونه دخل و خرجش را محاسبه كند تا 30 روز به گذران زندگي بپردازد؟
اسماعيل از تهران
¤ همان طوري كه دستگاه اطلاعاتي با قدرت در عرض زمان كوتاه ريگي جنايتكار را در آسمان شكار مي كند با توكل بر خداوند در صورت وجود اراده در مسئولين مي توان سرشاخه هاي زالوصفت كه شايد به عدد انگشت هاي دست ها هم نرسد را هم شناسايي، دستگير و بدون ملاحظه محاكمه و اعدام كند و وضع را به حالت عادي و سابق برگرداند.
5013---0914
¤ وجود موارد فساد اقتصادي داراي تبعات تربيتي نيز هست. وقتي مي خواهي جلوي دانش آموز خاطي را از تقلب بگيري تقلب 3000 هزار ميلياردي را به رخ معلم مي كشد؟!
6803---0916
¤ پل عابر پياده ميدان شهدا ابتداي خيابان پيروزي جنب فروشگاه اتكا فاقد پله برقي است به همين علت مشتريان فروشگاه اتكا با خريد از اين فروشگاه توان حمل بار از پله ها را ندارند و به ناچار عرض خيابان شلوغ را طي مي كنند در برخي موارد با خطر تصادف روبه رو شده اند. از شهرداري منطقه 13 درخواست رفع مشكل با نصب پله برقي را داريم.
6311---0912
¤ در شهرستان بندر انزلي نانواي سنتي خيابان نمازيان روبه روي مسجد سيدالشهداء نان را به كيفيت خوب پخت و تحويل مردم مي دهد وظيفه مي دانم از اين كاسب وظيفه شناس تشكر و قدرداني بكنم.
3163---0911
¤ جواني هستم كه علاوه بر تأمين هزينه زندگي خانواده خويش خانواده پدر معتادم را نيز بايد اداره بكنم به همين دليل در اداره زندگي واقعا ناتوان شده ام و از افراد خير و نيكوكار درخواست حمايت و دستگيري دارم.
7234---0919
¤ در شهرستان شوشتر نسبت به آبياري درختان مقابل پايانه مسافربري و ساختمان شوراي حل اختلاف بي توجهي مي شود. در ضمن هرس درختان و گياهان با ابزارهاي قديمي سنتي (دستي) انجام مي گيرد و از ابزار و تجهيزات برقي جديد خبري نيست. چرا؟
2148---0937
¤ جواني 26 ساله ام كه علي رغم مشكلات مالي موفق شدم در رشته علوم اجتماعي ليسانس بگيرم ولي به هر كجا براي كار مراجعه مي كنم نااميد برمي گردم. درحال حاضر دچار افسردگي شده ام. عاجزانه از مسئولين درخواست كمك دارم. فكري به حال ما جوانان پير شده بكنند.
7033---0917
¤ مسئوليني هستند كه پول بيت المال را سخاوتمندانه به فوتباليست ها اختصاص مي دهند، درحالي كه بايد اين بودجه ها در جاهاي اولويت دار هزينه شود روز قيامت بايد پاسخگو باشند و آن روز هر توجيهي پذيرفته نيست.
حسيني
¤ شهرداري درخت 30 ساله جلوي منزل ما را به بهانه كج بودن از ريشه بيرون آورده است. آيا جايي براي شكايت كه بتوانيم نتيجه بگيريم وجود دارد؟
0648---0910
¤ براي انجام كاري به بانك پارسيان كرج مراجعه كرده بودم، حجاب خانم ها در اين بانك ها شايسته و در شأن يك زن مسلمان نيست. بانك هاي خصوصي نبايد با اين گونه كارها جلب مشتري كنند.
3860---0912
¤ از مسئولان تقاضا داريم براي يكسان سازي حقوق كارمندان و كارگران كاري ماندگار مثل شهيد رجايي و باهنر انجام دهند تا اختلاف حقوق بين اين افراد از بين برود.
يك شهروند
¤ با اين همه جنايتي كه آل سعود انجام داده بهتر است اسم آل سعود را در اخبارتان حذف كنيد.
علي بابلي
¤ دو كيسه شير 900 توماني را از ميدان تره بار خريدم بوي تند وايتكس آن اصلا قابل تحمل نيست. اگر خواستيد يك كيسه را كه باز نكرده ام به منظور تأييد صحبت هايم خدمتتان تقديم مي كنم تا خودتان از نزديك اين موضوع را بررسي كنيد.
صالحي
¤ دست مسئولان درد نكند، جلوي گراني را كه نگرفتند هيچ، بلكه قيمت نان را افزايش دادند. حداقل مسئولان سعي كنند كيفيت نان را بالا ببرند تا دورريز نداشته باشد.
6872---0912
¤ در شهرستان تالش از توابع استان گيلان اگر چنانچه شهروندي داراي دو يا سه انشعاب كنتور برق به اسم يك نفر باشد در صورت عدم پرداخت پول يك قبض برق ساير كنتورها (يعني واحدها) را نيز قطع مي كنند. اعتراض كردم جواب دادند اين كار طبق قانون انجام مي گيرد، بنويسيد اين چه قانوني است كه به خاطر جرم مرتكب نشده بايد مجازات بشويم.
غريبي
¤ پخش برنامه گپ با دعوت از يك هنرپيشه صدا و سيما كه اصلا پوشش مناسبي نداشت در شب شهادت امام هادي (ع) به چه معني بود. اين گونه مجري ها چه سنخيتي با شهادت امام هادي(ع) دارند، اين چه نوع پوششي است كه زنان هنرپيشه دارند تا كارگردان مجبور شود يك شال روي پاي او بيندازد كه مانتوي كوتاهش توي ذوق نزند!
ابردار
¤ دانشگاه انتظار بعد از 1300سال همچنان دانشجو مي پذيرد. متأسفانه اين دانشگاه هنوز 313فارغ التحصيل ندارد و در تمام شبانه روز از شما آزمون به عمل مي آورد. مدارك لازم براي ثبت نام:
1-نماز اول وقت 2-ولايتمداري 3-دائم الوضو بودن 4-برگ تسويه حساب حق الناس 5-قلبي آكنده از ياد خدا و... به اميد عدم مشروطي در اين دانشگاه.
1908---0916
¤ ضمن تشكر از اقدام ناجا در برخورد با مانكن ها درخواست مي شود سري هم به شهرك غرب بزنيد كه متاسفانه برخي بي حيايي و بي غيرتي را از حد گذرانده و بدون روسري در معابر تردد مي كنند.
يك هموطن
¤ بزرگ ترين خيانتي كه سران فتنه به ملت ايران كردند با سياست فرار به جلو، تشكيل حزب صوري بدون پايگاه مردمي و مشغول نمودن جريانات سياسي به جناح و جناح بازي با هدف جلوگيري از تشكيل احزاب قوي مردمي بود تا چالش هاي داخلي را دامن بزنند.
قديمي
¤ از آقاي ضرغامي درخواست مي شود اخبار شبكه 1 سيما در ساعت 19 يكشنبه 7 خرداد را ملاحظه كنند. طول زمان و كيفيت خبر كاروان شهداي گمنام را با مجله خبري نيمكت مقايسه كنيد شايد متوجه شويد كه كدام يك از اهميت بيشتري برخوردارند؟!
7150:0935
¤ چندي بيش اوباما در مورد مسائل هسته اي كشورمان اذعان داشت، به صلح آميز بودن انرژي هسته اي ايران معتقديم. اما ايران بايد به پاره اي از شرايط ما پايبند باشد! ما فراموش نكرده ايم كه دولت گذشته اين كشور به حدي مخالف اين قضيه بوده اند كه گستاخانه چندين بار تهديد به حمله نظامي كرده اند و اين تناقض گويي ها اهداف خصمانه آمريكا را نشان مي دهد.
سليمان بلغار
¤ در راديو نمايش چندين بار از آقاي اصغر فرهادي تجليل كردند، آيا اين عمل واقعاً شايسته نظام است، آيا اين فرد اين همه در خور تشويق و تحسين است.
مراديان
¤ درست است كه دولت موظف است مشكلات معيشتي مردم را برطرف كند، ولي ملت ايران براي گوشت مرغ و تخم مرغ انقلاب نكردند، بلكه براي احقاق حق مسلم خود و استقرار حق و براي اينكه خائنان از كشور بيرون روند، انقلاب كرد. ما شرايط سخت تر را تحمل مي كنيم اما از مسئولان تقاضا داريم وعده و وعيد بيهوده ندهند.
كاشاني فر
¤ براي يك زوج جوان يك دستگاه تلويزيون جي.وي.سي خريداري كردم اما در روز دوم اين تلويزيون سوخت و الان 4 ماه است كه در نمايندگي در حال خاك خوردن است و كسي پاسخ درستي به ما نمي دهد، وقتي نمي توانيد قطعات يك وسيله را وارد كنيد چرا دستگاه خارجي وارد مي كنيد؟
كردي- اهواز
¤ از دولت و مجلس و رسانه ملي درخواست مي شود براي حل معضل ازدواج جوانان كه سن ازدواج آنان روز به روز متاسفانه بالا مي رود و اثرات تخريبي آن بر جامعه مي ماند، فكري اساسي بكنند. مدارج عالي تا دكتري به ويژه براي دختران ظاهراً زيباست ولي وقتي كفوي براي آنها پيدا نمي شود و سن ازدواج دختران به بالاي سي سال رسيده است يعني با يك معضل مواجهيم. معضل مهم ديگر يعني بيكاري جوانان پسر تحصيل كرده از عوامل مهم ديگري است كه باعث بي رغبتي جوانان به ازدواج شده است.
مادر چند جوان مجرد
¤ ملت ما هرگز جايزه اسكار فرهادي ها را براي كشورمان افتخار نمي داند چرا كه در پس آن سياستهاي شوم رژيم غاصب صهيونيستي نهفته است.
مشاط زاده
¤ اي كاش رئيس جمهور محترم كه اين قدر كارشان دقيق است كه مابه التفاوت سكه ورزشكاران را دادند فكري هم به حال توليدكنندگان و صنعت گران فراموش شده مي كردند تا به اين دولت بتوان گفت عدالت محور.
انصاري
¤ فرزندان خردسال و نوجوانمان از نبود فضاي سبز و پارك در محمدشهر كرج در خيابان بختياري كه سه دبستان، مدرسه و دبيرستان نيز در آن واقع شده رنج مي برند. از شوراي شهر و شهرداري درخواست مي شود نسبت به ساخت فضاي سبز و پارك اقدام نمايند.
يكي از اهالي محله
¤ چند سالي است كه آموزش و پرورش سالن ورزشي در رجايي شهر كرج تأسيس نموده است كه در ابتدا تخفيف ويژه اي براي فرهنگيان داشت. پس از مدتي تخفيف نزول پيدا كرد و اخيرا نيز فقط براي فرهنگيان ناحيه 3 تخفيف قائل شده اند درحالي كه بسياري از ادارات و سازمان ها سالن هاي ورزشي رايگان در اختيار كاركنان خود مي گذارند.
يك فرهنگي بازنشسته
¤ رئيس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي مصاحبه كرده و گفته پليس با برگزاركنندگان كنسرت زيرزميني برخورد مي كند. عرض مي كنم پليس كي با برپاكنندگان ابتذال روي زمين برخورد كرده كه حالا تصميم گرفته مأموريت خودش را به زيرزمين توسعه بدهد. در منطقه مسكوني خليج واقع در شهرداري منطقه 18 هر چه شب ماهواره پخش مي كند فردا صبح در محله به فروش مي رسد.
قهرماني
¤ دو سال است كه در بلندي شهرك شهيد باقري در فاصله 500 متري شهرداري منطقه 22، پيكر دو تن از شهداي گمنام دفن شده ولي تا الآن يك رشته سيم برق براي اين مقبره الشهدا كشيده نشده است. قبر اين دو شهيد شب هنگام چراغ روشنايي ندارد. تو را به خدا اين پيام را چاپ كنيد بلكه مسئولين شهرداري خجالت بكشند.
عباسي از ساكنين
شهرك شهيد باقري
¤ يك سال است كه به مسئولين سازمان برق در خصوص بدون استفاده بودن تعداد 03 تا 04 تير برق در ضلع شمالي خيابان طيب و جمع آوري آنها تذكر مي دهيم و موضوع را يادآوري مي كنيم، ولي متأسفانه ترتيب اثر نمي دهند .چرا؟
احمدي
 



محمدجواد لاريجاني: غرب در 5 جبهه فعال عليه ايران شكست خورده است

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه بر ناكامي و شكست غرب در پنج جبهه فعال عليه نظام جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
محمدجواد لاريجاني پنجشنبه گذشته در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنيت ملي» تصريح كرد: مسئله حقوق بشر در داخل و خارج، از قبل از انقلاب اسلامي داراي تفكرات گوناگوني بوده است. گروهي معتقد بودند كه اسلام، مندرس و قديمي شده و برخي ديگر نيز معتقد بودند كه اسلام، دين خصوصي است يعني محدود به امور خاصي است. به عنوان مثال جريان فتنه 88 اوج اين تفكر بود و كساني در آن جريان، به سكولار بودن حكومت اعتقاد داشتند.
وي در ادامه با برشمردن پنج جبهه فعال غرب عليه نظام جمهوري اسلامي گفت: جبهه اول، سامان دادن به يك مبارزه داخلي از سوي غربي ها بود كه به عنوان نمونه مي توان به فتنه 88 اشاره كرد ولي در اين كار شكست خوردند. در جبهه دوم، غربي ها مي خواستند از هم گسيختگي اقتصادي و معيشتي بين مردم ايجاد كنند. غرب صهيونيست در جبهه سوم، نابساماني فرهنگي و تزلزل در اعتقادات و باورهاي مردم را درنظر داشت و جبهه چهارم هم اين بود كه مي خواستند حيثيت نظام را در افكار عمومي دنيا خدشه دار كنند. پنجمين و آخرين جبهه، جبهه امنيتي است كه مهم ترين جبهه محسوب مي شود.
لاريجاني گفت: امروز غرب با وقاحت از تروريسم استفاده مي كند، نهادهاي اطلاعاتي در نظام ما عزم جزم دارند كه هرگونه سرنخي در زمينه تعرض نظامي را به دست آورند و با آن مقابله كنند. به گزارش ايسنا، وي تصريح كرد: به تروريست هاي حقوق بشري كه اسم خود را مدافع حقوق بشر گذاشته اند و ميدان حقوق بشر را در اين زمينه مورد سوء استفاده قرار داده اند، اجازه سوء استفاده نخواهيم داد.

 



همسو با جوسازي رسانه هاي غربي
آمانو بار ديگر ادعاي خود درباره سايت پارچين را مطرح كرد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي همسو با جوسازي رسانه ها و مقامات غربي درباره سايت پارچين مدعي شد كه اقدام ايران در پاكسازي اين محل ممكن است در كار آژانس اخلال ايجاد كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «يوكيا آمانو» روز پنجشنبه در بوداپست پايتخت مجارستان در كنفرانس خبري خود پس از ديدار با نخست وزير اين كشور مدعي شد، ما مطلع هستيم كه فعاليت هايي در سايت پارچين در حال انجام است و نگران هستيم كه اين [فعاليت ها] به فعاليت هاي راستي آزمايي اختلال وارد كند.
آژانس ماه گذشته مدعي شد براساس تصاوير ماهواره اي به دست آمده از سايت پارچين به اين نتيجه رسيده است كه فعاليت هايي در اين سايت جريان دارد كه احتمالا نشان مي دهد ايران در حال انجام اقدامات پاكسازي است.
رويترز در همان خبر به نقل از يك ديپلمات گزارش داد، تصاوير جديد ماهواره اي نشان مي دهند يكي از ساختمان هاي اين سايت، در مقايسه با تصاوير قبلي از محل اين سايت منهدم شده است.
اظهارات جديد آمانو پس از آن صورت مي گيرد كه روز چهارشنبه هفته گذشته موسسه آمريكايي علوم و امنيت بين الملل با انتشار تصاويري ماهواره اي مدعي فعاليت هاي بيشتر در سايت پارچين شد.
بر همين اساس آمانو مدعي شد: ما در گذشته شاهد چنين فعاليت هايي نبوديم اما اطلاعات ما و تصاوير ماهواره اي حاكي از آن است كه ايران در حال انجام فعاليت هايي كاملا مهم است. وي همچنين گفت: اجازه دسترسي به سايت نظامي پارچين همچنان يك اولويت براي بازرسان هسته اي ايران است.

 



فهرست به روز شده جاروكش هاي سيا در اپوزيسيون (خبر ويژه)

يك گزارش گروه تحقيق كنگره آمريكا ضمن تحقير كساني چون خاتمي و موسوي و كروبي، آنها را در كنار برخي ورشكستگان نشاندار اپوزيسيون به عنوان چهره هاي اثرگذار اپوزيسيون معرفي كرد!
در اين گزارش خاتمي، موسوي و كروبي در كنار لودگاني چون اميرعباس فخرآور، ارژنگ داودي، محسن سازگارا، اكبر گنجي قرار داده شده است. همچنين اسامي مهاجراني، كديور، سروش، آرمين، تاج زاده، ربع پهلوي و شيرين عبادي نيز در اين فهرست ديده مي شود. در گزارش مذكور در عين حال از سازگارا به عنوان كسي كه به خاطر سابقه بسيار بد از اعتبار خوبي برخوردار نيست ياد شده است.
به گزارش وبلاگ شخصي فخرآور كه اين گزارش را منتشر كرده، آمريكايي ها حداقل 35 ميليون دلار براي كمك به اپوزيسيون طي سال جاري ميلادي اختصاص داده اند.
بازگشت برادر فخرآور به ايران به همراه انبوهي از اطلاعات و ويدئوها و تصاوير كه گوشه اي از آن در سيماي جمهوري اسلامي منتشر شد، باعث گرديده تا برخي محافل ضد انقلاب به اشتباه از فخرآور به عنوان نفوذي سرويس هاي اطلاعاتي ايران در ميان اپوزيسيون ياد كنند. حضور وي در صداي آمريكا با جارو كردن طيف گسترده اي از همكاران بخش فارسي اين رسانه - از جمله سازگارا- همراه بود و همين امر نيز بر بدگماني اپوزيسيون نسبت به فخرآور افزود.
با اين اوصاف همطراز كردن سران فتنه سبز با جارو كنندگان صداي آمريكا به غايت عبرت آموز است.





 



گوگل رسما به موساد واگذار شد (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار مدير شركت اينترنتي گوگل، اين شركت را متعلق به اسرائيل معرفي كرد.
نتانياهو در ديدار اريك اشميت يك نقاشي از گوگل را تحويل وي داد كه در آن پرچم اسرائيل بر فراز آرم شركت گوگل نصب شده است.
به گزارش منابع صهيونيستي، مدير گوگل نيز در اين ملاقات گفت: من بر اين باورم كه شهروندان اسرائيلي كه در ارتش ثبت نام مي كنند، امتياز بزرگي به عنوان كاركنان فناوري پيشرفته عايدشان مي شود. تصميم ما به سرمايه گذاري در اسرائيل يكي از بهترين تصميم هاي گوگل تاكنون بوده است.
گفتني است اشميت در مراسم اهداي مدال از سوي شيمون پرز به هنري كيسينجر (وزير خارجه اسبق آمريكا و از متهمان اصلي قتل عام پس از كودتاي شيلي) نيز حضور داشت. اين مراسم تحت عنوان «به سوي فردا» برگزار شد و طي آن پرز از كيسينجر به عنوان برادر و يك مؤمن يهودي ياد كرد.
شركت گوگل طبق گزارش هاي منابع رسانه اي غرب خدمات ويژه و مستمر اطلاعاتي را به برخي سرويس هاي جاسوسي نظير سيا ارائه مي دهد كه ظاهراً پس از اين و رسماً بايد نام موساد را نيز به اين فهرست اضافه كرد.
گفتني است اريك اشميت آذر ماه سال گذشته در مصاحبه با سي ان ان تصريح كرده بود: استعداد بالاي ايراني ها در جنگ سايبري، تهديدي براي غرب است. ايراني ها به دلايلي كه به درستي براي ما روشن نيست، به طرز غيرمنتظره اي درجنگ سايبري با استعداد هستند بنابراين به وضوح در آينده، تهديدي براي امنيت سايبري ما به شمار خواهند رفت.»
اشميت مي گويد: هميشه اين نگراني وجود دارد كه ايراني ها به نرم افزارهاي كدگذاري شده دست يافته باشند.

 



با پوزه بند و مغز خر و هيچ يك جمله بسازيد! (خبر ويژه)

همكار متواري نشريات زنجيره اي معتقد است فتنه سبز منقرض شده اما يك طيف از گروه هاي مخالف مشغول پوزه بند زدن به اپوزيسيون و برج سازي و خوشگذراني هستند و طيف ديگر دون كيشوت وار آب در هاون توهمات خود مي كوبد.
امين بزرگيان در وبسايت راديو زمانه با بيان اينكه «جنبش سبز به خاطره تبديل شده و به موزه رفته و در واقع منقرض شده» نوشت: «چه بايد كرد؟ پاسخ خلاصه اين است؛ هيچ! تفاوت مهمي بين هيچ كاري كردن و هيچ كاري نكردن وجود دارد[!] يك مدل هنوز به دنبال كاري كردن است. اينها در انتخابات به دنبال بازي سياسي اند، فكر مي كنند مي توانند امتيازي بگيرند، منتظر نرمش حاكميت هستند، مدل دوم كساني اند كه معتقدند هيچ كاري نبايد كرد. مبناي فكري آنها اين است كه «نگاه كن! مگه مغز خر خوردم كه بخواهم كاري كنم.» اين مدل صداي چنداني توليد نمي كند اما عملا بسيار فربه تر از گروه اول است و در وضعيت كنوني حاميان بيشتري دارد. يك مدل حاشيه اي هم وجود دارد كه متوهم هايند. مي توان نامشان را دون كيشوت ها گذاشت. از نظر آنها فردا حكومت در ايران عوض خواهد شد. به اين مدل چندان نمي توان كاري داشت.
وي در اين تحليل آميخته به نبوغ مي نويسد: «مدل اول قائلان به اين اند كه بايد كاري كرد. مدل دوم كساني اند كه مي گويند هيچ كاري نبايد كرد. ذهن ما عملا بين اين دو روايت كلان منگنه شده است. شايد بتوان به مدل ديگري انديشيد؛ هيچ كردن». [!]
نامبرده كه در پاريس اقامت دارد در تشريح مدعاي خود اضافه مي كند: مدل اول را مي توان «پوزه بند» نام گذاري كرد. تاكتيك حاميان اين مدل اين است كه «تند نرويد تا ما بتوانيم مفري باز كنيم. غير از اين راهي نيست.» وقتي هم مي گويند تند نرويد چون اساسا رفتني ممكن نيست منظورشان بيشتر ناظر بر اين است كه راديكال فكر نكنيد. در فكر و بيان افكار تند نرويد. پوزه بند بزنيد تا به سكوت شما غمزه اي نشان دهند و بازي تان دهند. براي جلوگيري از دعواي حيدري- نعمتي از نام تئوريسين هاي پوزه بند نامي برده نمي شود. اين ايده عملا در وضعيتي كه اكنون قرار دارد نه كمكي به گسترش اميدهاي ما براي تغيير مي كند (چون نمي تواند چيزي را تغيير دهد، چون دليلي ندارد حكومت دوباره او را كه با زحمت از بازي بيرون انداخته دوباره بازي دهد، چون كه همبستگي سال هاي گذشته را از دست داده، چون كه اساسا كس قابل اعتنايي را بيرون از زندان و تبعيد ندارد كه بخواهد بوسيله آنها بازي كند، چون كه....» و نه عملا مي تواند كاري انجام دهد. در واقع نه انتقادي است نه پراتيك. هيچي نيست.
بزرگيان مدل دوم را مشغول برج سازي و خوشگذراني توصيف كرد و نوشت: مدل دوم هم مي گويد چون هيچ كاري ممكن نيست و همه كارها سركوب مي شود، زندگي خودتان را بكنيد. برجتان را بسازيد و تا مي توانيد شمال برويد. ذهن و زبانتان را اخته كنيد تا به سرتان كاري نيايد كه دودمان تان را بر باد دهد. از سويي ديگر مدل اول يا همان پوزه بندها عملا آب در هاون توهماتش مي كوبد؛ چيزي شبيه همان دون كيشوت ها به گونه اي برعكس. «هخا»هاي پوزيسيون، در وضعيت جديد تنها تكنيك هاي پوزه بندي را ارتقا مي دهند.
در ادامه اين تحليل غامض آمده است: هيچ كاري كردن خطابش به قائلين هيچ كاري نكردن و حمله به آنها و نگه داشتن اميد تغيير است. اين مدل البته زير چشمي به دون كيشوت ها هم تلخند مي زند. اين مدل خطابش از يكسو به شبه كنش هاست. كساني كه فكر مي كنند دارند كاري انجام مي دهند، چه آنها كه مقدمات انقلاب در هفته آينده را دارند تدارك مي بينند و چه آنهايي كه فرستادن علي مطهري و كواكبيان را به مجلس تضعيف قدرت حاكم ارزيابي مي كنند. از سويي ديگر خطاب اين مدل به آنهايي است كه مي گويند هيچ كاري نبايد كرد.
وي سرانجام نوشته است: هيچ كردن، حفظ خواب ديدن در بيداري و روياپردازي است.[!]

 



آتلانتيك: سياست آمريكا در مذاكرات هسته اي با ايران فلج است (خبر ويژه)

يك ماهنامه آمريكايي اعلام كرد موضع متناقض واشنگتن درباره مذاكرات هسته اي با ايران، متأثر از فشارهاي اسرائيل و علت اصلي بن بست در مذاكرات است.
نشريه آتلانتيك با بررسي اين موضوع كه توافق در مذاكرات 1+5 با ايران امكانپذير است اما چرا آمريكا طفره مي رود، نوشت: پيش از آغاز مذاكرات مسكو مقامات عالي رتبه دولت آمريكا به اسرائيل و لابي هاي طرفدار آن تضمين داده اند كه به هيچ وجه تحريم هاي شديد عليه ايران به خاطر پيشرفت مذاكرات قرباني نخواهند شد. شايد به همين خاطر است كه در مذاكرات بغداد، آمريكا و متحدان آن كشور در برابر پيشنهادهاي ايران حاضر نشدند هيچ گونه امتيازي بدهند و منطقه را از تشديد تنش برهانند.
رابرت رايت سردبير آتلانتيك مي افزايد: ظاهراً چالش اصلي مذاكرات و بحران هسته اي غني سازي اورانيوم با غلظت بيست درصد است كه هنوز تا توليد اورانيوم تسليحاتي فاصله زيادي دارد، ولي به هر حال زمان مورد نياز ايران براي رسيدن به مرز توليد بمب هسته اي را كاهش مي دهد. اما در مذاكرات بغداد، آمريكا و متحدانش حاضر نشدند در برابر توقف اين غني سازي در ايران تحريم ها را كاهش دهند.
وي خاطرنشان كرد: برخي از صاحب نظران معتقدند دولت آمريكا محورهاي پيشنهادي و شرايط خود در مذاكرات هسته اي با ايران را به شكلي تنظيم كرده و پيش مي برد كه با خواسته هاي لابي هاي طرفدار اسرائيل تناقض پيدا نكند. اما يك چنين محدوديت هايي در شروط مذاكره و چارچوب امتيازهاي قابل مذاكره عملاً نقض غرض است و مذاكرات را به بن بست مي كشاند.
آتلانتيك با اشاره به تناقضات موجود در مواضع مقامات آمريكايي نتيجه گرفت: اتخاذ چنين موضعي از سوي دولت آمريكا عملاً راه را بر حل بحران مي بندد. حقيقت اين است كه موضع واقعي سران اسرائيل اين است كه ايران به هيچ وجه، به هيچ شكل و در هيچ حدي نبايد اجازه غني سازي اورانيوم را داشته باشد و اين در حالي است كه آنطور كه هيلاري كلينتون سال گذشته صراحتاً اعلام كرد «موضع جامعه بين الملل و دولت آمريكا اين است كه ايران در صورت رعايت تعهدات و پذيرش بازرسي هاي همه جانبه مي تواند از حق خود براي ادامه غني سازي اورانيوم بهره مند باشد.»
سردبير آتلانتيك با تأكيد نوشت: سياست فعلي دولت آمريكا در مذاكرات هسته اي تحت تأثير ترس از نارضايتي دولت اسرائيل و حاميان آن، عملاً فلج شده است.
وي تصريح كرده كه اوباما نگران نتيجه انتخابات چند ماه آينده رياست جمهوري آمريكا است.

 



گزارش تلخ «استاكس نت» به كنگره سرعت غني سازي در ايران 3 برابر شده! (خبر ويژه)

كارشناسان آمريكايي در گزارشي به كنگره اذعان كردند خرابكاري و حمله ويروسي 3 سال پيش به تأسيسات اتمي ايران (ويروس استاكس نت) بي فايده بوده و در مقابل ايران بر سرعت غني سازي اورانيوم افزوده است.
اين گزارش در حالي به كنگره آمريكا ارائه شد و بخش مختصري از آن به رسانه ها راه يافت كه شبكه رسانه اي غرب طي يك سال گذشته تبليغ پرحجمي را براي بزرگ نمايي اثر حملات ويروسي انجام داده بودند. در اين تبليغات اذعان شده بود كه دستور خرابكاري سايبري از زمان دولت بوش صادر و سپس در دولت اوباما پيگيري شده بود. اما اكنون گزارش رسمي كارشناسان به كنگره حاكي از آن است كه جنجال رسانه اي تعمدي در اين باره، انباشته از بلوف و فريب بوده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه كارشناسان در گزارش روز چهارشنبه به يكي از كميته هاي مجلس نمايندگان اعلام كردند: تلاش ايران براي غني سازي اورانيوم در 3 سال گذشته سرعت گرفته و خرابكاري اينترنتي از طريق ويروس استاكس نت نتوانسته سرعت اين روند را كاهش دهد.
استفن ردميكر از مركز سياستگذاري دوحزبي واشنگتن (Bipartisan Policy Center) گفت: برپايه يافته هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي ايران سه هزار كيلو و 345 كيلو گرم اورانيوم با غناي 3 و نيم درجه توليد كرده است!
وي گفت: «بيش از 9 هزار سانتريفيوژ 158 كيلوگرم اورانيوم با غناي 3 و نيم درصد را در طول يك ماه توليد كرده اند كه اين سرعت سه برابر سرعت توليد در مقايسه با اواسط سال 2009 است، يعني درست زماني كه ويروس استاكس نت به برنامه اتمي ايران حمله كرده بود.»
وي نتيجه گرفت سرعت غني سازي اورانيوم «سه برابر زمان قبل از حمله ويروس استاكس نت است كه بسياري تصور مي كردند به برنامه لطمه زده و آن را فلج كرده است.
حمله ويروس استاكس نت به برنامه هسته اي ايران در سال 2010 ميلادي فاش شد.
به نوشته نيويورك تايمز، باراك اوباما، رئيس جمهور كنوني و جرج دبليو بوش، رئيس جمهور پيشين آمريكا با استفاده از ويروس استاكس نت براي تخريب برنامه هسته اي ايران موافقت كرده بودند.
اين روزنامه در اين باره نوشته بود، استاكس نت، ويروسي كه با همكاري اسرائيل ساخته شد، در تأسيسات اتمي نطنز اختلال ايجاد كرد، اما بعدها اين ويروس به صورتي ناگهاني به خارج از ايران گسترش پيدا كرد و وارد سيستم هاي كامپيوتري كشورهاي ديگر شد.
آمريكايي ها و محافل صهيونيستي اكنون بنابر نوشته برخي مطبوعات غربي نگرانند كه حملات ويروسي مانند بومرنگ به زمين خود آنها برگردد.

 



هر چي جمهوري اسلامي زرنگ بود مخملي ها ببو بازي درآوردند (خبر ويژه)

يكي از نوچه هاي سازمان سيا در صربستان، با انتقاد از رفتار 3 سال پيش اپوزيسيون سبز در ايران گفت آنها همه چيز را اشتباه انجام دادند.
سرج پوپوويچ كه در بنياد كارنگي و در نشستي با مديريت كريم سجادپور- از عناصر ضدانقلاب همكار با محافل آمريكايي- سخن مي گفت، افزوده است: اپوزيسيون ايران نمي دانستند تا كجا مي خواستند پيش بروند. برنامه ريزي و انضباط به دور از خشونت در يك روند مي تواند كليد موفقيت باشد. سران جنبش سبز در ايران ترسيدند به خيابان بروند.
به گزارش خودنويس، وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي در برخورد با اپوزيسيون زرنگ بود و اكنون ابتكار عمل را در دست دارد.
كپي برداري ناشيانه محافل نفاق از نسخه هاي سازمان سيا -كساني نظير جين شارپ- باعث افتضاح بي سابقه در اجراي مدل كودتاي مخملين شد به نحوي كه ارتكاب قتل و آتش سوزي و خرابكاري پس از مدتي به راديكاليسم افسارگسيخته در حد جانبداري علني از آمريكا و رژيم صهيونيستي و سپس حمله به اسلام و جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و حضرت امام خميني(ره) تصاعد پيدا كرد و عملا هويت جريان وابسته و ضد انقلاب را كه مي خواست مذهبي و ملي جلوه كند، فاش كرد.
پايگاه اينترنتي خودنويس ضمن انتشار سخنان پوپوويچ كاريكاتوري از اعضاي بي خاصيت اپوزيسيون نظير اميرارجمند و... كشيده كه خطاب به وي مي گويند:... پس اسب تروا جوك بود؟... اين همه راهپيمايي سكوت بي خود بود؟!... مقاله هاي بنده چي؟ بيخود بودند؟!... اعتصاب غذاي من (گنجي) كشك بود؟...

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14