(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 تیر 1391 - شماره 20238

از امروز هفته مبارزه با اعتياد آغاز شد
از امروزسيگار كشيدن، خوردن و آشاميدن و پرتاب زباله از خودرو جريمه دارد
ورود 327 دانش آموز به مدرسه تابستاني المپياد كشور
ادامه طرح پاكسازي مترو و پايانه ها از مجرمان
7 ميليارد تومان اعتبار براي اوقات فراغت مددجويان
باند سارقان زورگيري متلاشي شد
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران: بررسي كم فروشي ها به عهده سازمان استاندارد است
5 هكتار از جنگل هاي حاشيه رودخانه دز در آتش سوخت
رئيس نظام پزشكي: تاخير در اعلام تعرفه ها نظام سلامت را آشفته مي كند
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: دانش آموزان تهران 40 هزار ميز و نيمكت مي سازند
شرايط دريافت پلاك ويژه معلولان
از 31 خرداد در سراسر كشور امداد تابستاني با 4 هزار امدادگر آغاز شد
قاتل كودك 9 ساله در اهر به دار آويخته شد
سقوط هواپيما در منطقه مسكوني
واژگوني قايق پناهجويان
جراحي دوقلوهاي هندي



از امروز هفته مبارزه با اعتياد آغاز شد

مدير كل سلامت روان وزارت بهداشت با اعلام آغاز هفته مبارزه با اعتياد از امروز، از برنامه هاي جديد اين وزارتخانه براي پيشگيري و درمان اعتياد خبر داد.
غلامعباس ناصحي درباره برنامه هاي جديد وزارت بهداشت براي پيشگيري و كنترل اعتياد به فارس گفت: ادغام مراكز ترك اعتياد در برنامه پزشك خانواده از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه است.
وي افزود: بر اين اساس به ازاي هر 10 هزار نفر جمعيت حداقل يك مركز MMT يا متادون درماني ايجاد مي شود و اگر در منطقه اي تعداد معتادان بيشتر باشد تعداد اين مراكز مرتبط به تيم پزشك خانواده بيشتر هم مي شود.
رئيس دفتر سلامت رواني و اعتياد وزارت بهداشت ادامه داد: اميدواريم با اجراي اين برنامه و ادغام مراكز ترك اعتياد در برنامه پزشك خانواده، خدمات اين مراكز سر و سامان بگيرد و دسترسي خانواده ها به خدمات رايگان و ارزان پيشگيري و درمان اعتياد بيشتر شود.
ناصحي ادامه داد: پوشش بيمه اي خدمات درمان اعتياد دستور رئيس جمهوري به شوراي عالي بيمه را نيز پشتوانه خود دارد و اميدواريم هرچه زودتر عملي شود.
مدير كل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: خدمات درمان اعتياد كه تعرفه گذاري شده و در نوبت پوشش بيمه اي است شامل خدمات MMT يا همان درمان اعتياد با متادون، همچنين درمان با داروي بوپرنورفين و همچنين خدمات روان درماني است و درمان با شربت ترياك در نوبت پوشش بيمه اي نيست.
ناصحي در ادامه افزود: در زمان حاضر حدود 400 هزار نفر از معتادان كشور تحت پوشش يكي از روشهاي درماني هستند و آمار كل سوءمصرف كنندگان مواد مخدر دركشور نيز حدود 2 ميليون نفر است.
وي گفت: در مورد مواد اعتيادآور صنعتي و محرك مانند شيشه متاسفانه درمان بسيار سخت تر است و در بسياري از موارد درمان دارويي وجود ندارد و فقط مي توانيم برخي عوارض جسمي و رواني را كاهش دهيم و از روشهاي روان درماني استفاده كنيم.

 



رئيس راهور تهران اعلام كرد
از امروزسيگار كشيدن، خوردن و آشاميدن و پرتاب زباله از خودرو جريمه دارد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ضمن هشدار به رانندگان متخلف، از آغاز طرح ويژه برخورد با مصرف دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب هرگونه ضايعات از داخل خودرو از امروز خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به ماده 180قانون آيين نامه راهنمايي و رانندگي اظهار كرد: بر اين اساس رانندگان حق ندارند حين رانندگي، دخانيات مصرف كنند يا خوراكي يا آشاميدني ميل كنند و استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهني و رفتاري راننده شود، ممنوع است.
وي عدم مشاهده به موقع خطر، عدم امكان عكس العمل به موقع و فوري از سوي راننده، افزايش احتمال تصادفات، حواس پرتي راننده، آلودگي محيط زيست و بدآموزي براي فرزندان را از جمله پيامدهاي عدم رعايت اين بند از قانون عنوان و تصريح كرد: متاسفانه موضوع خوردن و آشاميدن، سيگار كشيدن و پرتاب كردن زباله و اشياء در حين رانندگي براي برخي رانندگان به عادت تبديل شده است.وي گفت: براساس قانون جديد پرتاب كردن يا ريختن ضايعات، زباله، اشياء، آب دهان و بيني و امثال آن از وسايط نقليه به معابر 300 هزار ريال، خوردن و آشاميدن و مصرف دخانيات و امثال آن در حين رانندگي 200 هزار ريال، استفاده از تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت كمتر از 60كيلومتر بر ساعت 300 هزار ريال و بالاي 60 كيلومتر در ساعت 500 هزار ريال با 3 نمره منفي براي رانندگي شخصي و 5 نمره منفي براي رانندگي عمومي به همراه خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعايت حق تقدم 17 درصد و تغيير مسير ناگهاني با 10درصد مهمترين علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدين ترتيب بايد گفت توجه نكردن به جلو بيشترين علت تامه تصادفات بوده كه مهمترين عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و... بوده است و بر اين اساس از چندي پيش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پيامك در حين رانندگي آغاز شده است كه از روز شنبه نيز برخورد با استعمال دخانيات، خوردن و آشاميدن و پرتاب كردن هرگونه ضايعات از داخل خودرو نيز در دستور كار ماموران پليس راهور پايتخت قرار مي گيرد.
يكصد هزار تومان جريمه و 5 نمره منفي براي عبوركنندگان از چراغ قرمز
وي در ادامه از تجهيز 15گذرگاه عابر پياده به دوربين هاي الكترونيكي خبر داد و گفت: تاكنون اين گذرگاه ها به صورت ارشادي جريمه در آنها صورت مي گرفت كه از روز شنبه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پياده مبلغ 20 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز اين گذرگاه ها مبلغ 100 هزار تومان با 5 نمره منفي براي راننده به همراه خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران افزود: هم اكنون دوربين هاي ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده و عبور از چراغ قرمز در معابر آفريقا- اسفنديار (شمال به جنوب)، وليعصر(عج)- نيايش، ميدان قدس، كارگر- گمنام، سردار جنگل- آبشناسان، جلال آل احمد- دانش، پيروزي- نصر، پاك نژاد- دريا، آفريقا- حقاني، (غرب به شرق) ، وليعصر(عج) - ميرداماد، جنت آباد- آبشناسان، ميرزاي شيرازي- مطهري و آفريقا- دستجردي نصب شده است.
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان سال تعداد گذرگاه هاي مجهز به دوربين ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده به 90 دستگاه افزايش مي يابد. از سوي ديگر علاوه بر آن كارشناسان پليس در مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران نيز با كمك دوربين هاي نظارتي و به صورت نامحسوس نسبت به برخورد با خودروهاي متجاوز به گذرگاه عابر پياده علاوه بر گذرگاه هاي ياد شده اقدام مي كنند.
به گفته وي اين دوربين ها در تمام طول شبانه روز فعالند.

 



ورود 327 دانش آموز به مدرسه تابستاني المپياد كشور

رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان از ورود 327 دانش آموز به مدرسه تابستاني المپياد خبر داد.
مهري سويزي در حاشيه برگزاري آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتي با بيان اينكه در مرحله دوم المپياد كه قبلا اعلام شد 5800 دانش آموز شامل 4 هزار دانش آموز پسر و 1800دانش آموز دختر پذيرفته شده بودند، افزود: طي يك رقابت سنگين كه بين اين دانش آموزان برگزار شد، در نهايت 327 دانش آموز انتخاب شدند.
سويزي با اشاره به اينكه دانش آموزان پذيرفته شده به مدرسه تابستاني المپياد وارد مي شوند، ادامه داد: 69 نفر از دانش آموزان منتخب دختر و 258 تن پسر هستند كه از نظر درصدي، 79 درصد پسران و 21درصد را دختران تشكيل مي دهند.وي اضافه كرد: از 327 دانش آموز پذيرفته شده، 174 نفر تهراني و 153نفر شهرستاني هستند كه بر اين اساس حضور دانش آموزان تهراني 53 درصد و حضور دانش آموزان شهرستاني 47درصد است.

 



ادامه طرح پاكسازي مترو و پايانه ها از مجرمان

رئيس پليس پيشگيري تهران با اعلام اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي متروي تهران از دستگيري 28 متهم طي روز گذشته در اين مناطق خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ محسن خانچرلي ضمن اشاره به اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي متروي تهران، از دستگيري 28 نفر به اتهام هايي چون سرقت، نزاع، مزاحمت و ... خبر داد و گفت: در راستاي اجراي تدابير رئيس پليس تهران و درخواست شهروندان مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور، ماموران پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با همكاري ماموران يگان انتظامي مترو، اقدام به پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي متروي شهر تهران كردند.
سرهنگ خانچرلي اظهار داشت: در اين طرح كه طي 24 ساعت گذشته انجام شده 5 جيب بر كه با اقدامات خود باعث ايجاد مشكلات براي شهروندان و مسافران مي شدند، شناسايي شده و پس از دستگيري راهي كلانتري نزديك به محل شدند و همچنين 2 نفر به اتهام ايجاد درگيري و نزاع در يكي از ايستگاه هاي متروي تهران و ايجاد رعب و وحشت براي مسافران بازداشت و به كلانتري منتقل شدند.
رئيس پليس پيشگيري افزود: در اين طرح همچنين دو شرور كه براي نواميس شهروندان مزاحمت ايجاد مي كردند، بازداشت شده و در ادامه دو نفر از اشرار نيز به جرم حمل سلاح سرد و خودنمايي بازداشت و به مراجع مربوطه منتقل شدند.
وي اضافه كرد: جمع آوري و دستگيري 11 معتاد پرخطر و تابلو و دستگيري 2 فروشنده محصولات ضدفرهنگي از ديگر دستاوردهاي اين طرح بوده و در پايان كشف موادمخدر، سلاح سرد و محصولات ضدفرهنگي نيز از ديگر دستاوردهايي است كه در اين طرح مي توان به آن اشاره كرد.

 



كميته امداد اعلام كرد
7 ميليارد تومان اعتبار براي اوقات فراغت مددجويان

معاون امور فرهنگي كميته امداد با اشاره به داير كردن 18اردوگاه تابستاني در استان هاي مختلف گفت: 7 ميليارد تومان اعتبار به برنامه هاي اوقات فراغت مددجويان اختصاص يافته است.
اكبر ميرشكار در نشست خبري خود افزود: بخش اول خدمات كميته امداد به دانشجويان اعطاي كمك هزينه تحصيلي است كه به صورت ماهيانه و بلاعوض ارايه مي شود و بخش دوم پرداخت شهريه است كه به صورت وام براي دانشجويان كارشناسي به مبلغ 300 هزار تومان و دانشجويان ارشد 500 هزار تومان و دانشجويان دكتري يك ميليون تومان پرداخت مي شود.
وي با اشاره به فرا رسيدن تابستان اظهار كرد: در مورد اوقات فراغت در سال 91 كميته امداد پيشگام همه دستگاه ها، برنامه اوقات فراغت خود را با حضور وزير ورزش و جوانان در دفتر مركزي شروع كرد و از يكم تير ماه سال جاري اردوگاه ها فعال و كانون ها پذيراي 120 هزار دانش آموز خواهند بود.
وي با بيان اينكه براي هر يك از شركت كنندگان در اين اردوها 150ساعت آموزش خواهيم داشت، افزود: در طول سال يكصد كانون ارائه خدمت مي كنند و در تابستان اماكن عمومي، مدرسه، مساجد، حسينيه ها و فضاهاي خصوصي كه حدود هفتصد حوزه كاري هستند به اين تعداد اضافه مي شود.
ميرشكار اضافه كرد: همچنين در كل كشور 100خوابگاه داريم كه در تابستان به مراكز گذران اوقات فراغت اضافه مي شود و 18 اردوگاه هم در استان هاي مختلف فعال بوده و امسال 50هزار دانش آموز تحت پوشش به صورت هفتگي بخشي از اوقات فراغت تابستاني خود را در اين اردوگاه ها خواهند بود.
وي اعتبارات اين برنامه ها را هفت ميليارد تومان عنوان و تصريح كرد: اردوهاي امسال به صورت موضوعي است و براي بار دوم امسال اردوي خانوادگي نيز برگزار مي شود.

 



باند سارقان زورگيري متلاشي شد

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان زورگير را كه تحت عنوان مسافركش اقدام به ضرب و شتم و سرقت اموال مسافران مي كردند، دستگير كردند.
بنابر گزارش رسيده با مراجعه فردي به كلانتري 140 باغ فيض در هفتم ارديبهشت ماه سالجاري، وي به مامور اعلام كرد كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي رنگ مورد تهديد و سرقت وجوه نقد قرار گرفته است.
با ارجاع پرونده به پليس آگاهي تهران بزرگ، مالباخته به كارآگاهان گفت كه در خيابان مرزداران سوار يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي رنگ با سه سرنشين شده و در صندلي عقب ماشين نشستم، هنوز زمان زيادي از حركت ماشين نگذشته بود كه ناگهان سرنشين عقب پژو با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه، مبلغ 600 هزار تومان وجه نقد و سرويس طلايي كرد كه آن را براي مراسم ازدواج با همسرم خريداري كرده بودم، پس از سرقت تمامي اموال مرا در خيابان اسكندري پياده و به سرعت از محل متواري شدند اما توانستم در آخرين لحظه شماره پلاك خودرو آنان را به خاطر بسپارم.
با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره خودرو پژو 405 نقره اي رنگ، كارآگاهان با شناسايي مالك خودرو و در ادامه تحقيقات اطلاع پيدا كردند كه اين خودرو داراي سابقه سرقت به شيوه «زورگيري تحت پوشش مسافر» است.
مالك خودرو پژو 405 نقره اي رنگ، پس از حضور در اداره پنجم و در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه چند روز پيش، دو جوان با پيشنهاد دادن كرايه مناسبي از من خواستند تا آنان را به شهرك مارليك برسانم اما در بين راه و با درخواست تغيير مقصد، از من خواستند تا براي دريافت بسته اي به خيابان ايران زمين بروم، در خيابان ايران زمين به محض ورود به داخل كوچه اي خلوت و در حالي كه هوا كاملا تاريك شده بود، ناگهان با تهديد چاقو و قمه مرا مجبور كردند كه از ماشين پياده شوم و پس از آن با سرقت خودرو و كليه مدارك شناسايي و وجوه نقد داخل آن به سرعت از محل متواري شدند.
با شناسايي يكي از متهمان توسط يك جوان نقاش كارآگاهان موفق به شناسايي مخفي گاه «قاسم» در منطقه شهريار شدند كه با اخذ نيابت قضايي، وي را دستگير كردند. با دستگيري قاسم و آغاز تحقيقات، وي يكي از همدستان خود به نام «آيدين.ف» 23 ساله را به عنوان سركرده گروه معرفي و اعتراف كرد كه آيدين در برخي از سرقت ها به همراه دختر جواني به نام «مينا.گ» اقدام به زورگيري از مسافران كرده است.
كارآگاهان در ادامه پيگيري ها براي دستگيري ديگر اعضاي گروه با شناسايي مخفي گاه آيدين، اين محل را تحت مراقبت قرار داده و وي را داخل مخفيگاهش در كرج دستگير كردند. با دستگيري آيدين، تحقيقات از وي در دستور كار كارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و متهم در همان روز دستگيري سه عضو ديگر گروه به اسامي «اميرحسين»، «اسماعيل» و «مسعود» را نيز معرفي كرد كه در پيگيري هاي صورت گرفته مشخص شد كه اين متهمان نيز به اتهام سرقت توسط آگاهي شهرستان كرج دستگير شدند.
كارآگاهان در زمان حضور در پليس آگاهي كرج براي اجراي دستور نيابت قضايي براي انتقال متهمان (اميرحسين، اسماعيل و مسعود) به اداره پنجم، اطلاع پيدا كردند كه متهم زن اين پرونده نيز به اتهام سرقت دستگير شده كه «مينا.گ» 21 ساله نيز ضمن انجام هماهنگي لازم به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ انتقال داده شد.سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به دستگيري تمامي اعضاي گروه سارقان و احتمال ارتكاب ديگر جرايم ارتكابي از سوي اين افراد شناسايي ديگر مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته اند در دستور كار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
وي از كليه شهروندان كه در طول چند ماه گذشته، توسط سرنشينان خودروهاي مختلف پرايد و پژو 405 بويژه به رنگ هاي سفيد، نوك مدادي و نقره اي مورد «سرقت»، «تهديد» و «ضرب و جرح» قرار گرفته اند خواست تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايات به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
كيهان: ضمن تشكر از زحمات شبانه روزي ماموران پليس براي ايجاد و حفظ امنيت در سطح كشور، اين سؤال مطرح مي شود چرا بايد چهره كساني كه به ناموس، مال و جان مردم تعرض مي كنند و امنيت جامعه را دچار مخاطره مي سازند، پوشانده شود.
به هرحال اين افراد بعد از مدتي مجدداً از زندان آزاد خواهند شد و اكثريت آنان همچنان به جرايم خود ادامه خواهند داد. آيا حق مردم نيست كه اين افراد را بشناسند تا مانند ديگر قربانيان مالشان مورد سرقت عده اي اراذل و اوباش قرار نگيرد؟!

 



مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران: بررسي كم فروشي ها به عهده سازمان استاندارد است

مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: امسال هيچ طرحي براي كنترل اجاره بها به سازمان تعزيرات ابلاغ نشده است.
نظرعلي حاجي پاشا، درباره كم فروشي برخي فروشندگان اظهار داشت: اين موضوع را سازمان استاندارد پيگيري مي كند و در حال جمع آوري گزارش است. اما تاكنون هيچ گزارشي به تعزيرات در زمينه كم فروشي ارسال نشده است.
وي درباره اظهارنظر معاون استاندار تهران مبني بر اينكه واحدهايي كه اقدام به كم فروشي مي كنند بدون اخطار قبلي پلمب مي شوند به فارس گفت: استانداري مستقيما نمي تواند اين موضوعات را رسيدگي كند. شايد منظورشان دستگاه هاي اجرايي مانند شوراي اصناف يا استاندارد است. اما طبق قانون در تعزيرات حكومتي براي پلمب يك واحد متخلف بايد مراحل رسيدگي طي شود.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره خودداري برخي توليدكنندگان محصولات لبني از ارائه محصول در سطح بازار گفت: جلسات سازمان صنعت و معدن با توليدكنندگان انجام شده و قرار بوده نهاده ها با قيمت ارزانتر به توليدكنندگان برسد تا آنها هم بتوانند محصولات خود را در سطح بازار عرضه كنند.
وي افزود: اما اگر توليدكنندگان محصول را توليد كرده باشند و از عرضه آن در سطح بازار امتناع كنند تخلف است و اگر مراجع بازرسي به صحت اين امر برسند بايد گزارش تخلف را به تعزيرات ارسال كنند.
حاجي پاشا در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به ناموفق بودن طرح تعزيراتي كنترل اجاره بها در سال قبل آيا امسال هم در اين زمينه طرحي اجرا خواهد شد يا خير گفت: امسال هيچ طرحي در اين زمينه به تعزيرات ابلاغ نشده و مسئولان بيشتر از جنبه توليد مسكن مانند طرح مسكن مهر فعاليت مي كنند تا عرضه و تقاضا را به تعادل رسانده و قيمت ها تثبيت شود.

 



5 هكتار از جنگل هاي حاشيه رودخانه دز در آتش سوخت

رئيس اداره حفاظت محيط زيست دزفول از آتش سوزي در 5 هكتار از جنگل هاي حاشيه رودخانه «دز» خبر داد.
«فرهاد قلي نژاد» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اثر اين آتش سوزي يكهزار و 500 اصله درخت، 50حلقه مار و انواع خزندگان، و 200 پرنده تلف و حدود يك هزار و 500 آشيانه پرنده وحشي از بين رفت.
وي گفت: اين آتش سوزي شامگاه دوشنبه در محل جنگل هاي «زاويه» دزفول، بر اثر آتش زدن بقاياي گندم توسط كشاورزان منطقه رخ داد.
«قلي نژاد» درباره نحوه مهار آتش سوزي افزود: اين آتش با تلاش ماموران اداره حفاظت محيط زيست، منابع طبيعي و آتش نشاني دزفول مهار شد.
وي گفت: از برخي كشاورزان متخلف در منطقه به دليل آتش زدن كاه وكلش گندم كه امري غيرقانوني است در دادسراي عمومي و انقلاب دزفول شكايت شده تا برخورد جدي با آنها صورت گيرد.

 



رئيس نظام پزشكي: تاخير در اعلام تعرفه ها نظام سلامت را آشفته مي كند

رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران با بيان اينكه تاخير در اعلام تعرفه ها باعث بروز آشفتگي در نظام سلامت خواهد شد، افزود: اميدواريم دولت هرچه زودتر تكليف تعرفه ها را مشخص كند.
دكتر سيد شهاب الدين صدر در حاشيه سمينار اخلاق پزشكي كه در هتل المپيك برگزار شد، گفت: بنا بود شوراي عالي بيمه سلامت براي تعيين تكليف وضعيت تعرفه ها تشكيل شود با اين حال تاخير زيادي به وجود آمده و سه ماه از ابتداي سال گذشته و هنوز تعرفه ها تصويب نشده است.
وي با بيان اينكه با وجود تورم، پزشك گرفتار رشد برخي هزينه هاي جانبي مي شود و هزينه هاي تكميلي ارائه خدمات تغيير مي كنند، گفت: هرچقدر تعرفه هاي تعيين شده باواقعيت همخواني بيشتري داشته باشد، نظم بيشتري در انجام امور پزشكي ايجاد خواهد شد.
صدر درباره بودجه حوزه سلامت در سال جاري نيز گفت: اين بودجه در سالهاي اخير رشد قابل توجهي داشت، بودجه نظام سلامت در سال 89، 10هزار ميليارد تومان و در سال 90 نزديك به 15هزار ميليارد تومان بود، اما اكنون با تصويب اعتبار 6 هزار ميليارد توماني از محل درآمد هدفمندي يارانه ها، اين بودجه به بالاتر از 20هزار ميليارد تومان مي رسد.
وي اضافه كرد: تخصيص اين 6 هزار ميليارد تومان به علاوه افزايش سالانه بودجه، كسري اعتبارات نظام سلامت در سال گذشته را جبران مي كند اما اينكه بتواند در رايگان شدن خدمات در بيمارستانها موثر واقع شود، نياز به بررسي كارشناسي دارد.

 



مديركل آموزش و پرورش شهر تهران: دانش آموزان تهران 40 هزار ميز و نيمكت مي سازند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از ساخت 40 هزار ميز و نيمكت توسط دانش آموزان تهراني در طرح هجرت 3 خبر داد.
سيدعلي يزديخواه اظهار داشت: 70 هزار دانش آموز دوره متوسطه به همراه مربيان شان سال گذشته در اردوهاي جهادي و فرهنگي هجرت 3 حضور پيدا كردند كه اميدواريم اين عدد امسال ارتقاء پيدا كند.
وي با بيان اينكه مبلغ يك ميليارد تومان اعتبار براي خريد ملزومات اوليه توليد ميز و نيمكت پيش بيني شده، گفت: مقرر شده است در طول تابستان 40 هزار ميز و نيمكت توسط دانش آموزان ساخته شده و به مدارس اهدا شود.
يزديخواه اضافه كرد: بر اين اساس نزديك به 80 هزار دانش آموز تهراني اول مهر ماه روي نيمكت هايي مي نشينند كه توسط دانش آموزان توليد شده است.
وي به اجراي طرح هجرت 3 اشاره كرد و افزود: تلاش مان اين است كه در تير ماه تمام مراكز مجري طرح فعال باشند و اين طرح تا شهريور ادامه دارد.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار داشت: طرح هجرت3 با همكاري آموزش و پرورش، بسيج و اداره كل نوسازي مدارس تهران عملياتي مي شود.
تمام مدارس تهران
پنجشنبه ها تعطيل هستند
يزديخواه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «چند درصد از مدارس شهر تهران امكان اجراي طرح تعطيلي پنجشنبه ها را در سال تحصيلي آينده دارند؟»،گفت: تمام دانش آموزان تهران پنجشنبه ها تعطيل خواهند بود.
وي افزود: تعداد مدارس دو نوبته شهر تهران در سال تحصيلي جديد به كمتر از يكصد واحد مي رسد كه عمدتاً در دوره ابتدايي پسرانه است.

 



شرايط دريافت پلاك ويژه معلولان

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور با اعلام شرايط دريافت پلاك ويژه معلولان گفت: اين پلاك به افراد واجد شرايط واگذار شده و توقفي در اين باره نداشتيم.
سرهنگ احمد رستمي اظهار داشت: پس از توافقات انجام شده با سازمان بهزيستي معلولان از حدود دو سال قبل پلاك ويژه دريافت مي كنند. معلولان با وضعيت شديد و بسيار شديد كه داراي معرفي نامه از سوي سازمان بهزيستي هستند و ليست اسامي آنها توسط اين سازمان به پليس راهور ارسال شده است، پلاك ويژه دريافت مي كنند.
وي ادامه داد: تاكنون قانوني در رابطه با اينكه هر راننده معلولي كه داراي گواهينامه رانندگي با شرايط مشروط است بتواند پلاك ويژه معلولان دريافت كند به تصويب نرسيده ، تنها معرفي شدگان از سوي سازمان بهزيستي اين پلاك را دريافت مي كنند.

 



از 31 خرداد در سراسر كشور امداد تابستاني با 4 هزار امدادگر آغاز شد

قائم مقام سازمان امداد و نجات از آغاز اجراي طرح امداد و نجات تابستاني در سراسر كشور خبر داد.
احمدرضا شفيعي ضمن اشاره به آغاز طرح امداد و نجات تابستاني اظهار كرد: در اين طرح 222 خودروي نجات، 300 ست نجات، 993 دستگاه آمبولانس امدادي، 59 قايق نجات، 47 گروه عملياتي امداد و نجات در كوهستان، 9 فروند بالگرد امدادي و 40 گروه پشتيباني عمليات امداد و نجات با هماهنگي مركز كنترل و هماهنگي عمليات در سازمان امداد و نجات آماده فعاليت مي باشند.
همچنين در اين طرح سه هزار و 987 امدادگر و نجاتگر با بهره گيري از تجهيزات و وسايل گروهي و انفرادي خدمات امدادي ارائه مي كنند كه با مشاركت سازمانهاي راهداري و حمل ونقل جاده اي، پزشكي قانوني، اورژانس، امداد خودرو، آموزش و پرورش و پليس راهنمايي و رانندگي اجرا مي شود.
به گزارش مهر، وي افزود: در مرحله نخست اين طرح نيروهاي عملياتي هلال احمر از 31 خرداد ماه تا 30 تيرماه و در مرحله دوم نيز نيروها از روز 31 مردادماه تا 31 شهريور ماه خدمات امدادي ارائه مي كنند.

 



قاتل كودك 9 ساله در اهر به دار آويخته شد

اهر- خبرنگار كيهان:
فردي كه 2 ماه پيش كودك 9 ساله اي را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، به دار مجازات آويخته شد.
حكم اعدام قاتل كودك 9 ساله با حضور اولياي دم، مسئولان قضايي و انتظامي، اعضاي شوراي تأمين شهرستان و جمع كثيري از اهالي اهر مقابل زندان اين شهر و پس از اجراي حكم شلاق در ملأ عام اجرا شد. شهبازپور دادستان عمومي و انقلاب اهر در اين باره گفت: به دنبال كشف جسد نيمه سوخته دانش آموز 9 ساله اهري به نام «امير رضا فريدوني» در تاريخ 26 فروردين سال جاري در جاده اهر-ورزقان، با تلاش شبانه روزي نيروهاي انتظامي و قضائي اهر قاتل وي به نام اكبر خيراللهي فرزند حسين و فاميل مقتول در كمترين زمان ممكن دستگير شد.وي افزود: با توجه به بازتاب نگران كننده اين قتل فجيع بين اهالي و جريحه دار شدن احساسات شهروندان و اجراي خواسته مردم بر مجازات فوري قاتل، متهم پس از اقرار صريح به ارتكاب جنايت؛ شكايت اولياء دم و نظريه پزشك قانوني و كشف آثار جرم، قاتل با حضور اولياي دم و مردم اهر صبح پنجشنبه اول تيرماه به دار مجازات آويخته شد.
«شهبازپور» اضافه كرد: قاتل 26 فروردين ماه سال جاري به دليل اختلاف جزئي با پدر اميررضا، مقتول را در راه مدرسه ربوده و پس از كشتن و سوزاندن وي، جسد وي را در بيابان هاي جاده اهر- ورزقان رها كرده بود.

 



سقوط هواپيما در منطقه مسكوني

در پي سقوط يك فروند هواپيماي نيروي هوايي اندونزي و برخورد آن با چند ساختمان مسكوني تاكنون 11 نفر جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام مقامات اندونزي 7 كشته شده اين حادثه از سرنشينان اين هواپيما بوده و مابقي از ساكنان 8 ساختمان مسكوني بوده اند.
هواپيماي فوكر 27 اين كشور روز پنجشنبه حين پرواز آموزشي در شرق جاكارتا پايتخت اندونزي دچار حادثه شد و پس از برخورد با ساختمان هاي مسكوني آتش گرفت.
رسانه هاي داخلي اندونزي با اعلام اينكه در اين حادثه 11 نفر ديگر نيز مجروح شده اند، اعلام كردند: در پي سقوط اين هواپيما آتش با ارتفاعي چند متري به آسمان شعله كشيد و ابري غليظ اطراف را فرا گرفت.
به گفته شاهدان، ساكنان ساختمان ها تنها فرياد مي كشيدند و به دنبال راهي براي خروج از خانه هايشان بودند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بدنه اين هواپيما پس از برخورد با ساختمانها به دو نيم شد و به زمين افتاد.

 



واژگوني قايق پناهجويان

يك قايق حامل 200 نفر از پناهجويان در آبهاي اندونزي واژگون شد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، اين قايق شامل 200 پناهجو از كشورهاي مختلف بوده كه در آبهاي اندونزي غرق شده است.
مقامات اندونزي اعلام كردند كه جستجو براي نجات اين پناهجويان ادامه دارد.
از سوي ديگر رويترز گزارش داد كه اين قايق در مسير آبهاي استراليا در حركت بوده و در فاصله 120 مايلي شمال جزيره كريسمس واژگون شده است.
بنابر اعلام مقامات مسئول ممكن است بسياري از پناهجويان غرق شده باشند.
پليس استراليا گفته است كه هواپيماهاي نظامي اين كشور حدود 40 نفر را ديده اند كه بر روي بدنه قايقي درهم شكسته ايستاده بودند.
«كارل اوكالاگان» كميسر پليس غرب استراليا دراين باره گفت: به نظر نمي رسد كه 200 جليقه نجات در قايق وجود داشته باشد و به همين دليل بيم آن مي رود كه 80 نفر از پناهجويان غرق شده باشند.
سخنگوي امنيت دريايي استراليا نيز با اعلام اينكه با همكاري نيروهاي امداد و نجات اندونزي تاكنون 110 تن از لاشه اين قايق نجات يافته اند، اعلام كرد: كاملا مطمئن هستيم كه تعداد بيشتري از سرنشينان اين قايق نجات خواهند يافت.
گفتني است، اندونزي به مكاني براي پناهندگان تبديل شده كه قصد دارند از خاورميانه به استراليا مهاجرت كنند.

 



جراحي دوقلوهاي هندي

دو دختر به هم چسبيده 13 ماهه هندي با تلاش پزشكان با موفقيت از هم جدا شدند.
اين دو كودك كه از ناحيه سينه به هم چسبيده بودند، طي 12 ساعت جراحي گروهي از پزشكان و پرستاران هندي واستراليايي از هم جدا شدند.خانواده اين كودك، به سبب فقر، نتوانستند آنها را نگه دارند و هزينه درمان آنان را هم مردم نيكوكار داده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14