(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3 تیر 1391 - شماره 20238

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سوريه جنگنده متجاوز تركيه را سرنگون كرد
احمدي نژاد در برزيل : رتبه اقتصادي ايران بزودي از 17 به 15 مي رسد
معاون وزير خارجه روسيه: ايران در مذاكرات مسكو از حق غني سازي خود كوتاه نيامد
با درخواست توضيحات از صالحي نظر مجلس در كاهش روابط با انگليس تغيير نمي كند
در بيانيه هاي جداگانه ستاد كل نيروهاي مسلح و ارتش: توانمندي هاي سپاه ستودني است
غريب آبادي: رفتار هلند با دانشجويان ايران خلاف حقوق بشر است
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي: 500 مركز فرهنگي ديجيتال امسال در كشور راه اندازي مي شود
گزارش سازمان بازرسي از 11 سال خصوصي سازي در كشور
ميتسوبيشي ژاپن قرارداد نفتي خود را با ايران تجديد كرد
سردار وحيدي: توسعه شركت هاي دانش بنيان از سياست هاي وزارت دفاع است



عصرجمعه اتفاق افتاد
 سوريه جنگنده متجاوز تركيه را سرنگون كرد

پدافند هوايي سوريه عصر ديروز يك جنگنده متعلق به تركيه را كه به آب هاي سرزميني سوريه تجاوز كرده بود ساقط كرد .
متعاقب انتشار اين خبر ارتش تركيه نيز طي بيانيه اي اعلام كردارتباط راديويي و راداري را با يكي از جنگنده هاي خود بر فراز درياي مديترانه در جنوب غرب استان «هاتاي» و در نزديكي مرز سوريه از دست داده است.
«اولوي ساران» فرماندار مالاتيا به خبرگزاري تركيه اي «آناتولي» گفت كه اين جنگنده از نوع اف-4 بوده كه دو خلبان آن را هدايت مي كردند.
همچنين شبكه خبري « NTV » به نقل از منابعي كه از آنها نامي نبرد مدعي شد كه اين جنگنده در آب هاي سرزميني سوريه سقوط كرده است اما اين جنگنده از مرزهاي سوريه عبور نكرده است.
NTV افزود كه گارد ساخلي تركيه و سوريه در حال همكاري براي پيدا كردن جنگنده سرنگون شده، هستند.
پيش از اين نيز، پايگاه خبري «دام پرس» سوري اعلام كرده بود پدافند هوايي سوريه با 2 هواپيماي متخاصم كه به احتمال زياد متعلق به رژيم صهيونيستي و تركيه هستند درگير شده است .
گفتني است اين جنگنده از پايگاه هوايي«مالاتيا» در جنوب شرق تركيه و در ساعت 30:7 به وقت گرينويچ به پرواز در آمده بود و در ساعت 58:8 دقيقه به وقت گرينويچ توسط پدافند هوايي سوريه و در آب هاي سرزميني اين كشور ساقط شد .
اردوغان : اشتباه شده است !
متعاقب سرنگوني جنگنده تركيه توسط پدافند سوريه مقامات ارشد ترك جلسه اي اضطراري تشكيل دادند .
به نوشته سايت اينترنتي روزنامه تركي حريت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه بلافاصله پس از بازگشت از سفر برزيل و فرود در فرودگاه اسن بوغا در استانبول به خبرنگاران گفته است : از اينكه سوريه به خاطر سقوط هواپيماي جنگنده تركيه اي عذرخواهي كرده باشد هيچ خبري ندارد.
وي بعد از نشست اضطراري نيز از زنده بودن خلبانان ترك خبر داد .
اردوغان همچنين مدعي شد كه دولت سوريه جنگنده ما را به صورت اشتباهي ساقط كرده است، اين ادعاي اردوغان تاكنون از سوي مقامات دولت سوريه تائيد نشده است.
گفتني است در نشست اضطراري بعد از ساقط شدن جنگنده تركيه علاوه بر نخست وزير ، سران ارتش ، مقامات اطلاعاتي ، وزيران دفاع، خارجه و داخلي تركيه نيز حضور داشتند.
كاهش ارزش پول تركيه
گزارش هاي رسيده از بازار ارز در تركيه نيز حاكي است در پي انتشار خبر ساقط شدن جنگنده تركيه اي از جانب سوريه، ارزش لير تركيه در مقابل دلار آمريكا يك سنت كاهش يافت .

 



احمدي نژاد در برزيل : رتبه اقتصادي ايران بزودي از 17 به 15 مي رسد

رئيس جمهور كشورمان در سفر به آمريكاي لاتين ضمن سخنراني در اجلاس توسعه و محيط زيست با نخبگان برزيلي و خبرنگاران رسانه هاي بين المللي ديدار و گفت وگو كرد و طي يك كنفرانس خبري به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.
دكتر محمود احمدي نژاد شامگاه پنجشنبه به وقت محلي در نشست خبري با رسانه هاي برزيلي و بين المللي گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهاني قرار داشته و به زودي به رتبه پانزدهم خواهد رسيد.
وي ادامه داد: همه اين موفقيت ها بدون تكيه بر غرب بوده است، ايران الگويي است كه نشان مي دهد بدون تكيه بر قدرت هاي استعماري مي توان به پيشرفت هاي بزرگ دست پيدا كرد.
برخورد با مسئله هسته اي ايران يكي از نشانه هاي ظلم جهاني
رئيس جمهور در پاسخ به سؤال مشترك خبرنگاران شبكه تلويزيوني تله سور و تلويزيون شهر برازيليا در خصوص برخوردهاي دوگانه سازمان هاي جهاني از جمله سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال كشورهايي كه از انرژي هسته اي برخوردار هستند، تصريح كرد: مواجهه نظام حاكم بين المللي با موضوع و مساله هسته اي يكي از نشانه هاي بي عدالتي نظم حاكم در جهان است؛ كساني كه خودشان داراي سلاح اتمي بوده و از آن استفاده كرده و امروز بوسيله آن ملت ها را تهديد مي كنند، همزمان شعار مبارزه با سلاح هسته اي سر مي دهند.
احمدي نژاد با بيان اينكه معتقديم انرژي هسته اي مانند ساير انرژي ها بايد در دسترس ملت ها قرار بگيرد و اين حق مسلم همه ملت ها است، اظهار داشت: متاسفانه عده اي انرژي هسته اي و بسياري از مسائل حساس جهان را در انحصار خود مي دانند كه اين گواه حاكميت يك مديريت انحصارطلب بر جهان است.
رئيس جمهور با بيان اينكه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 100هزار مستشار آمريكايي در اين كشور حضور داشته اند كه حقوق شان از جيب ملت ايران پرداخت مي شد و همه تصميمات اصلي در كشور در اختيار آنان بوده و مهمترين پايگاه اطلاعاتي آمريكا در منطقه در ايران بود، خاطرنشان كرد: امروز كه اين امكان از بين رفته است، آنها تلاش مي كنند شرايط گذشته را در ايران احيا كنند كه البته هرگز موفق نخواهد شد.
دكتر احمدي نژاد افزود: كشورهاي غربي مي خواهند خارج از قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي مواردي را به ايران تحميل كنند و ما معتقديم كه تمامي كارها بايد در چارچوب قانون انجام شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه سلاح اتمي بدترين و زشت ترين سلاحي است كه در اختيار انسان ها قرار گرفته كه در يك لحظه بسياري از انسان ها را با گناه و يا بي گناه نابود مي كند، تصريح كرد: سلاح هسته اي در حقيقت ابزاري براي زورگويي سلطه گران به ديگران است.
احمدي نژاد در خصوص موضوع هسته اي ايران نيز با بيان اينكه تا 33 سال قبل دولتي ديكتاتور كه با كودتا و با حمايت دولت آمريكا به ملت ايران تحميل شده بود در ايران حاكميت داشت، افزود: در آن زمان با وجود اينكه ايران جمعيتي در حدود 35 ميليون نفر داشت و روزانه بيش از 6 ميليون بشكه نفت توليد مي كند، 90 درصد مردم در فقر بسر مي بردند و آن ديكتاتوري مورد حمايت غرب قرار داشت.
رئيس جمهور با بيان اينكه دولت هاي غربي در آن زمان 6 قرارداد اتمي با آن رژيم بسته بودند، خاطرنشان كرد: از زماني كه ملت ايران انقلاب كرد و آزادي و حق انتخاب را بدست آورد دولت هاي غربي بطور يكطرفه قراردادهاي خود با ايران را لغو كرده و تا امروز ميلياردها دلار به ملت ايران بدهكارند كه آن را پرداخت نمي كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه ايران جزو اولين كشورهايي است كه اساسنامه آژانس انرژي اتمي را پذيرفته و تاكنون بيشترين همكاري را با آن داشته است، با طرح اين سؤال كه چرا با وجود همكاري هاي گسترده، ايران تحت فشار غرب قرار دارد؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده كه به دنبال ساختن بمب اتم نبوده و هيچ انحرافي هم در فعاليت هاي هسته اي ايران تاكنون به اثبات نرسيده است. رييس جمهور اظهار داشت: اين سوال مطرح است كه اگر بمب اتم و در اختيار داشتن آن غيرقانوني است و نبايد در خاورميانه هيچ كشوري داراي آن باشد، چرا با رژيم صهيونيستي مخالفت نمي شود و دولت آمريكا و برخي ديگر از دولت ها هزاران بمب اتم براي خود ذخيره كرده اند، مشخص است كه از منظر آنها در اختيار داشتن بمب اتم بد نيست و آنها مخالف آن نيستند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه سلطه طلبان با پيشرفت ملت ايران مخالف هستند، گفت: مستكبران با ملتي كه خارج از سلطه آنها بخواهد پيشرفت كند مخالفند چرا كه آن را ناقض سلطه گري خود مي دانند و در همين راستا 33 سال است كه مقابل ملت ايران قرار گرفتند.
رييس جمهور افزود: مستكبران صدام را تجهيز و انواع سلاح ها از جمله سلاح شيميايي را براي حمله به ايران در اختيار او قرار دادند و در طول اين 33 سال با حمايت از گروه هاي تروريستي عليه كشورمان باعث كشته شدن بيش از 18هزار نفر از مردم ايران شده اند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه كساني كه امروز بمب اتم در اختيار دارند، به اين بهانه كه ممكن است ايران بخواهد به سلاح اتمي دست پيدا كند، عليه ايران به مقابله برخاسته و مخالفت مي كنند، گفت: اين همان نظم ناعادلانه اي است كه بايد در جهان از بين برود و مسلما اين چنين خواهد شد.
رئيس جمهور ادامه داد: آنها با بمب اتم مخالف نيستند، چرا كه در منطقه ما كساني هستند كه حتي مشروعيت حكومت ندارند، اما كشورهاي غربي آنها را به بيش از 250 كلاهك هسته اي مجهز كرده و به طور مطلق از آنان حمايت مي كنند.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: امروز صهيونيست ها به صراحت در جهان اعلام مي كنند كه بمب اتم در اختيار دارند و به واسطه آن ملت ها را تهديد مي كنند.
مشكل اصلي خاورميانه
دخالت بيگانگان است
رئيس جمهور در بخش ديگري از كنفرانس خبري با اشاره به تحولات سوريه گفت: مشكل اصلي در منطقه خاورميانه دخالت هاي بيگانگان است كه براي تسلط خود در منطقه دائما كينه ورزي، كشتار و تبعيض را به ملت ها تحميل مي كنند و از برخي دولت ها عليه ساير دولت ها و ملت ها استفاده مي كنند در حالي كه مسلم است غرب براي آن كشورها نيز برنامه ريزي هاي خاصي انجام داده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه سلطه گران مي خواهند بدون صرف هزينه و با استفاده از ثروت ملت ها به اهداف خود برسند، تاكيد كرد: آنها در جرم خون هايي كه از ملت ها ريخته مي شود، شريك هستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه در سوريه طرفين بايد با تفاهم با يكديگر كشور خود را ساخته و پيشرفت كنند، اظهار داشت: دخالت هاي بيگانگان و ارسال اسلحه به اين كشور نه تنها كمكي به حل مسايل نمي كند، بلكه كينه ورزي، كشتار و دشمني ها را افزايش خواهد داد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در راستاي حل مشكلات سوريه به دنبال ايجاد فضاي گفتگو ميان طرفين است.
اصلاح وضع جهان با مشاركت همه ملت ها در مديريت جهان
احمدي نژاد عصر چهارشنبه به وقت محلي در مراسم افتتاحيه اجلاس توسعه و محيط زيست كه در محل اجلاس هاي بين الملل ريودوژانيروي برزيل برگزار شد گفت: براي اصلاح وضع جهان بايد همه ملت ها و دولت هاي برآمده از راي ملت ها در مديريت جهاني مشاركت سازنده، مهرورز و متعهدانه داشته باشند.
رئيس جمهور با بيان اينكه نوع نگاه انسان و روابط اجتماعي او مبناي اصلي نظام اجتماعي و برنامه ريزي توسعه است گفت: اصالت دادن به ابعاد مادي انسان و غفلت از ساير ابعاد او و نيز معرفي موجودي فردگرا، سودجو و مصرفي باعث مي شود تا لذت سود در جهان اصالت يافته و نيازهاي معنوي و اخلاقي او فراموش شود، اگر انسان ها دشمن و رقيب يكديگر در بهره برداري از محيط و امكانات تعريف شوند و هر كس به هر ترتيب بر ديگران غلبه كند و به عنوان نوع اصلح معرفي شده و داراي شأن اجتماعي بالاتري باشد و اگر نظريه تنازع براي بقا در روابط اجتماعي حاكم شود، اوضاع جهان همان گونه خواهد بود كه در چند قرن اخير حاكم بوده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در كشورهاي در حال توسعه ده ها سال است كه مردم و مديران تلاش مي كنند ولي فاصله ها و مشكلات همچنان پابرجا است، گفت: در نظام حاكم عده اي اقليت كماكان توسعه يافته و معيار توسعه به شمار مي روند و اكثريت كشورها بايد مانند آنها رفتار كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه همه اين دوران ها و وقايع در حقيقت يك روند متصل تاريخي و ناشي از حاكميت تفكر خودبرتربيني و مادي گراي، برده دار و استعمارگر ديروز و نظام سرمايه سالار و سلطه گر امروز است، خاطرنشان كرد: تمام ساز و كارهاي حاكم بر جهان امروز اعم از سياسي، امنيتي، اقتصادي، پولي و مالي و حتي حقوق بشر در همين راستا عمل مي كنند و عده اي معدود كه خود را برتر از ديگران مي دانند براي حفظ سلطه خود در جهان و بهره مندي نامحدود از ذخاير ملت ها دائماً چهره و شعار خود را تغيير داده و طرح هاي نو ارائه مي كنند.
رئيس جمهور صيانت از محيط زيست و كمك به پيشرفت مادي و معنوي جامعه را نشانه اي از حيات برتر انساني، عقلانيت و حكمت انسان برشمرد و تصريح كرد: هيچ كس حق ندارد محيط زيست را كه متعلق به همگان است تخريب كند كه در اين صورت حيات همه انسان ها را مورد ظلم قرار داده است.
دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه جان و مال انسان ها مصون بوده و هيچ كس نبايد انديشه تجاوز به آن را در سر بپروراند، گفت: كرامت، آزادي و انتخاب آزاد حق همه ملت ها و انسان هاست و هيچ فرد يا نهادي تحت هيچ عنوان سياسي و غيرسياسي حق سلب آن را ندارد؛ علم و معرفت راه سعادت و در خدمت دوستي، عدالت و اخلاق است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود پيشنهاداتي را براي اصلاح وضع جهان ارائه كرد و گفت: براي اصلاح وضع جهان بايد در تعريف از انسان بازنگري و در تعيين مفهوم جامع و صحيح آن مشاركت و تفاهم وجود داشته باشد و نيز نظام بين الملل و برنامه ريزي توسعه را در خدمت انسان و تعالي مادي و معنوي او طراحي و اجرا كنيم.
دكتر احمدي نژاد همچنين با بيان اينكه براي اصلاح وضع جهان بايد در نظم آينده عدالت و مهرورزي را نهادينه و خودخواهي و خودبرتربيني را ريشه كن كنيم، گفت: تأكيد بر اصالت خانواده و حرمت و جايگاه ويژه زنان و نقش زيبا و آسماني مادري از ديگر مواردي است كه بايد در اصلاح وضع جهان به آن توجه كرد.
ديدار احمدي نژاد با بان كي مون
رئيس جمهور همچنين شامگاه چهارشنبه به وقت محلي در حاشيه اجلاس جهاني توسعه و محيط زيست (ريو+20) با دبيركل سازمان ملل متحد ديدار و گفت وگو كرد.
احمدي نژاد در بخشي از اين ديدار در خصوص مسائل سوريه با تأكيد بر لزوم حل و فصل هرچه زودتر مشكلات در اين كشور اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با هرگونه دخالت بيگانگان در اوضاع داخلي سوريه مخالف بوده و معتقد است مسائل در اين كشور بايد با گفتگو و تفاهم متقابل ميان طرفين حل وفصل شود.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در خصوص موضوع هسته اي و مذاكرات اخير ايران با 1+5 در مسكو نيز با تاكيد بر اينكه قانون بايد براي همگان به طور يكسان اجرا شود، اظهار داشت: تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران تاكنون در چارچوب قوانين مقررات و تحت نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و جمهوري اسلامي ايران به همه تعهدات خود پايبند بوده و به آنها عمل كرده است.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد در اين ديدار ضمن تقدير از حضور و سخنراني احمدي نژاد در اجلاس جهاني توسعه و محيط زيست (ريو+20) اظهار اميدواري كرد كه سند نهايي اين اجلاس با توافق همه كشورها موجب توسعه، رشد، پيشرفت و آباداني براي همه ملت هاي جهان باشد.
همه از وضع موجود در جهان ناراضي هستند
رئيس جمهور همچنين در جلسه صبحانه كاري با جمعي از نخبگان و فرهيختگان برزيلي كه بيش از 2 ساعت به طور انجاميد گفت: امروز همگان از وضع موجود در جهان ناراضي هستند.
احمدي نژاد ادامه داد: بايد فارغ از اختلاف و تفاوت سليقه ها براي برپايي جامعه اي زيبا، سعادتمند و عدالت محور در كنار يكديگر باشيم.
وي افزود: ما به هيچ قدرتي تعلق نداشته و تنها متعلق به انسان ها و مردم هستيم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مبارزه با زياده خواهي هاي امپرياليسم مبارزه اي مستمر، جهاني و سرنوشت ساز است.
ديدار با رئيس جمهور سابق برزيل
احمدي نژاد در حاشيه اجلاس توسعه و محيط زيست با لولا داسيلوا رئيس جمهور سابق برزيل ديدار كرد.
رئيس جمهور كشورمان با توجه به كسالت داسيلوا در چند ماه گذشته جوياي حال وي شد و از خداوند براي رئيس جمهور سابق برزيل آرزوي سلامتي، موفقيت و بهبودي كامل كرد.
احمدي نژاد همچنين از لولا داسيلوا براي سفر به جمهوري اسلامي ايران دعوت به عمل آورد.
لولا داسيلوا رئيس جمهور سابق برزيل نيز در اين ديدار از سخنان احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه اجلاس توسعه و محيط زيست و مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسايل مختلف جهاني قدرداني و حمايت كرد. همچنين احمدي نژاد در جريان سفر به برزيل و در حاشيه اجلاس توسعه و محيط زيست(ريو+20) با رئيس جمهور سريلانكا ديدار و گفت وگو كرد.
خاطرنشان مي شود رئيس جمهور پس از شركت در اين اجلاس، براي ديدار و گفت وگو با مقامات ونزوئلايي راهي كاراكاس پايتخت اين كشور شد.

 



معاون وزير خارجه روسيه: ايران در مذاكرات مسكو از حق غني سازي خود كوتاه نيامد

معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه در مقابل عدم آمادگي 1+5 براي پذيرش رسمي حق ايران در انجام غني سازي اورانيوم، هيئت مذاكره كننده ايراني نيز از اين حق كشورشان كوتاه نيامدند.
به گزارش روزنامه «وزگلاد»، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه مذاكرات مربوط به مسائل هسته اي ايران بخاطر اختلاف عقيده طرفين شركت كننده در خصوص شرط به رسميت شناختن حق ايران براي غني سازي اورانيوم با مشكل مواجه شد.
ريابكوف يادآور شد كه پروتكل الحاقي مربوط به عدم گسترش سلاح هاي هسته اي سند اصلي است كه حق وظايف كشورهاي امضاء كننده اين توافقنامه، از جمله حق استفاده از انرژي اتمي در اهداف صلح آميز را تعيين مي كند. البته يك اصل ديگر در اين پروتكل وجود دارد، يعني خطر گسترش تسليحات هسته اي كه امنيت در اين زمينه بايد تأمين شود، كه اين 3 اصل پايدار بوده و نبايد نقض شوند.
اين ديپلمات بلندپايه روس توضيح داد: در رابطه با حق استفاده از انرژي اتمي صلح آميز بايد بگويم كه اين حق در اين توافقنامه در شكل كلي آن مطرح است و يك اصل محكم و اساسي بشمار نمي رود و در اين سند بطور مشخص بر حق غني سازي اورانيوم اشاره نشده، البته واضح است كه در مفهوم كلي حق استفاده صلح آميز از انرژي اتمي حق غني سازي را نيز در برمي گيرد و مستثني كردن اين بخش از كل متن پروتكل بطور تصنعي اجازه داده نشده است.معاون وزير خارجه روسيه يادآور شد: در رابطه با ايران، از آنجا كه ترديدهايي در خصوص صلح آميز بودن كامل برنامه هسته اي اين كشور وجود دارد، شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه اي را تصويب كرده است كه بطور عيني حق ايران براي فعاليت در عرصه غني سازي اورانيوم را محدود ساخته كه اين سند از لحاظ حقوقي- بين المللي همانند پروتكل الحاقي لازم الاجراست.
ريابكوف سخنان خود را اينگونه به اتمام رساند كه يكي از دشوارترين بخش هاي مذاكرات نمايندگان ايران و گروه «1+5» كه در جريان دور جديد گفت وگوها در مسكو بار ديگر پيدا شد، موضوع شرايط و چارچوبي است كه بر اساس آن ايران بطور رسمي حق ادامه فعاليت هاي خود در زمينه غني سازي اورانيوم را خواهد داشت و اين مسئله بود كه طرفين نتوانستند در مورد آن به توافق برسند.
«آلكساندر لوكاشويچ» سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز روز پنجشنبه در كنفرانس مطبوعاتي خود گفت: روسيه مخالف وقفه در روند مذاكرات 1+5 و ايران است.
وي اضافه كرد: وقفه در مذاكرات نبايد باشد و فاصله اي ايجاد نشود، زيرا كه مسايل زيادي انباشته شده كه نياز به تبادل انديشه دارد.
در همين رابطه «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل نيز خواستار دور جديدي از تلاش هاي ايران و 1+5 براي جلوگيري از پايان مذاكرات شد.
تأكيد دبيركل سازمان ملل و مقامات روس بر تداوم مذاكرات ميان ايران و 1+5 در حالي است كه آمريكا و رژيم صهيونيستي همچنان به دنبال سنگ اندازي در روند آتي گفت وگوها هستند.
معاون نخست وزير اسرائيل در ديدار با اعضاي كنگره آمريكا و وزير خارجه اين كشور نتايج نشست گروه 1+5 با ايران را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش جروزالم پست، در اين ديدار «شائول موفاز» درباره تدابيري عليه ايران و سخت تر شدن تحريم ها پس از نشست مسكو با نمايندگان كنگره و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا رايزني كرد.
يكي از مشاوران «هاروارد برمن» از اعضاي كميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا، در اين باره گفت: نشست اعضاي كنگره با موفاز در خصوص شيوه هاي اعمال تحريم هاي فلج كننده عليه ايران بوده كه مي تواند در گام بعدي برداشته شود.موفاز همچنين نتايج نشست مسكو را با هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مورد بحث و بررسي قرار داد. وي پس از اين ديدار مدعي شد: حال زمان آن رسيده تا قدرت هاي جهان با اعمال تحريم هاي سخت تر عليه مؤسسات مالي و نفت ايران، اين كشور را از توسعه برنامه هسته اي خود بازدارند.

 



با درخواست توضيحات از صالحي نظر مجلس در كاهش روابط با انگليس تغيير نمي كند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از احضار وزير امور خارجه به اين كميسيون براي ارائه توضيحات درباره ديدار با وزير خارجه انگليس خبر داد.
سيدحسين نقوي با بيان اينكه ما تاكنون چيزي جز خيانت در حق ملت ايران از انگليس شاهد نبوديم، تصريح كرد: ما از جزئيات نشستي كه در حاشيه اجلاس افغانستان انجام شده، اطلاعي نداريم و به همين دليل قطعا كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اين موضوع را با دعوت از علي اكبر صالحي وزير خارجه بررسي مي كند روشن شود كه به چه دلايلي اين ملاقات انجام شده است.
اين عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به فارس گفت: بايد ديد متن مذاكرات چه بوده و چه مطالبي در اين ديدار بيان شده است تا سپس بتوانيم راجع به آن صحبت كنيم.
سيدحسين نقوي تاكيد كرد كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي منتظر توضيحات صالحي درباره ديدارش با وزير خارجه انگليس است و قطعا كميسيون از صالحي دعوت مي كند تا راجع به اين موضوع توضيح دهد و مشخص شود اين ديدار با چه هماهنگي هايي انجام شده و چه گفت وگوهايي در اين ملاقات مطرح شده است.
نظر مجلس همان است
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز گفت: نمايندگان مجلس نهم همچنان بر سر مواضع خود مبني بر كاهش روابط با انگليس هستند.
علاءالدين بروجردي در واكنش به ادعاي وزارت خارجه دولت انگليس مبني بر ديدار وزراي امور خارجه بريتانيا و ايران در حاشيه كنفراس «قلب آسيا» كه 25 خردادماه در افغانستان انجام شد، گفت: آنچه كه مجلس شوراي اسلامي در زمينه روابط با انگليس مصوب كرد، بحث كاهش روابط دوجانبه جمهوري اسلامي ايران و انگلستان از سطح سفير به كاردار بود كه همچنان پابرجاست و مجلس شوراي اسلامي به اين مصوبه افتخار مي كند.
وي با اشاره به فراخواندن نيروهاي سفارت انگليس از تهران تاكيد كرد: آنچه كه انگلستان انجام داد، فراخواني كليه نيروهاي سفارت انگليس از تهران بود و با اين حساب، قصور وضعيت روابط فعلي ايران و انگلستان در شرايط فعلي كه چيزي شبيه قطع رابطه است، در تاريخ به پاي انگلستان نوشته خواهد شد اما ايران به هيچ وجه مايل به ارتقاي بهبود و بهبود روابط با انگليس در سطح سفير نيست.
بروجردي، تامين نظر نمايندگان ملت را براي هرگونه تغيير روابط ايران با انگلستان ضروري خواند وافزود: اگر روزي دولت به چنين جمع بندي برسد كه بايد سطح روابط ايران با انگلستان تغيير يابد، جلب نظر نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص ضروري است چرا كه مصوبه مجلس يك مصوبه قانوني، رسمي و ابلاغ شده است و هم چنان به قوت خود باقي است.
وي تاكيد كرد: براساس مقررات و كنوانسيون هاي بين المللي، انگلستان در مقطع فعلي موظف است كه كليه خدمات كنسولي را به اتباع ايراني ارائه دهد و عدم ارائه اين خدمات نيز نوعي تخلف دولت انگليس از مقررات بين المللي محسوب خواهد شد.
اين نماينده اصولگراي مجلس نهم با رد ادعاهاي مطروحه از جانب مسئولان وزارت خارجه انگلستان مبني بر تمايل و درخواست ايران براي ارتقاي روابط با انگلستان گفت: با توجه به اين كه سطح رسمي روابط ايران با انگليس كاردار است، هيچ مسئله اي به نام ارتقاي روابط مطرح نيست و بدون اجازه و نظر مجلس نيز امكان طرح چنين موضوعي وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: اظهارات وزير امور خارجه انگليس، مبني بر اين كه ايران خواستار بهبود روابط و يا تغيير وضعيت جاري است، تنها يك گمانه زني انگليسي است نه امري كه مبتني بر واقعيت و نمايندگان ملت در مجلس نهم هم چنان بر سر مواضع خود مبني بر كاهش روابط با انگلستان هستند.
مجلس اجازه از سرگيري روابط با انگليس را نخواهد داد
همچنين سيدباقر حسيني دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مجلس در شرايط فعلي اجازه از سرگيري ارتباط با انگليس را نخواهد داد.
وي در واكنش به تصميم وزارت امور خارجه كشورمان براي از سرگيري ارتباط با انگليس گفت: با استناد به عقبه انگليسي مبني بر دخالت در امورات داخلي كشور و اهانت به ساحت ملت و مسئولان، ضرورتي براي از سرگيري ارتباط با انگليس وجود ندارد و به عبارتي عدم ارتباط با اين كشور لطمه اي به اسلام و انقلاب وارد نمي كند.
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مجلس حافظ منافع ملت و اقتدار نظام بوده و اجازه خدشه دار شدن به حيثيت نظام و منافع ملت را نمي دهد، خاطرنشان كرد: متاسفانه در حالي دستگاه ديپلماسي كشورمان ابراز تمايل براي از سرگيري ارتباط با استعمار پير كرده كه دخالت در امورات داخلي و جسارت به مسئولان تبديل به استراتژي راهبردي انگليس در قبال كشورمان شده است به طوري كه در اجلاس ريو+20 نماينده اين كشور جلسه سخنراني رئيس جمهور ايران را ترك كرد.
حسيني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه مجلس اجازه از سرگيري ارتباط با انگليس را در شرايط فعلي نخواهد داد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور مستقل و مقتدر، الگويي براي ساير كشورهاي آزاديخواه بوده و روز به روز جايگاه و اقتدار اين نظام نيز بيشتر و بيشتر مي شود مي بايست دستگاه اجرايي و در راس آن وزارت امور خارجه حافظ اين عزت بوده و هرگز از موضع ضعف برخورد نكنند.

 



در بيانيه هاي جداگانه ستاد كل نيروهاي مسلح و ارتش: توانمندي هاي سپاه ستودني است

ستاد كل نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي، در بيانيه هاي جداگانه اي، اقتدار و توانمندي هاي سپاه در حوزه هاي مختلف را براي دفاع از نظام و انقلاب ستودند.
ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي با گراميداشت سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسين(ع) در روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را بازوي توانمند انقلاب اسلامي و ظرفيت راهبردي و تعيين كننده ملت ايران در نبرد با نظام سلطه و مقابله با تهديدات و توطئه هاي استكبار جهاني دانست.
در اين بيانيه آمده است: با گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي با قاطعيت مي توان گفت اگر تدبير هوشمندانه و آينده نگرانه حضرت امام خميني(ره) مبني بر تشكيل نهاد مقدس سپاه تحقق نمي يافت بي ترديد انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در مواجهه با بحران ها و طوفان هاي سهمگين كه استكبار جهاني، بويژه شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار و سلطه گر در مسير ملت ايران ايجاد كرد نمي توانست به سلامت عبور كند.
در ادامه اين بيانيه قلمرو عملكرد و كاركردهاي سپاه در عرصه هاي دفاعي، نظامي، امنيتي، علمي، فرهنگي، سياسي، سازندگي و پيشرفت كشور، واكاوي و تصريح شده است: توانمندي هاي سپاه به دليل ماهيت نهادي و نيز حضور نيروهاي مؤمن، انقلابي، متعهد، تحصيل كرده، هوشمند و خستگي ناپذير در حوزه هاي مختلف آن را ظرفيت و سلاح راهبردي نظام و انقلاب اسلامي براي حل چالش ها، تنگناها و نيازهاي كشور قرار داده است به گونه اي كه در هر زمان و مكان هر نوع اقدام لازم را براي حفظ انقلاب و پيشرفت ملت ايران و جامعه اسلامي انجام مي دهد.
اين بيانيه در پايان با تبريك خجسته زادروز حضرت امام حسين و قمر بني هاشم(ع)، به پاسداران و جانبازان سرافراز انقلاب اسلامي و تعظيم به مقام شامخ شهيدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرده است: سپاه رشد، پويايي و بالندگي خود كه در عرصه هاي سخت و پرخطر رويارويي با دشمنان انقلاب و نظام اسلامي بدست آورده است را مرهون اطاعت از ولايت فقيه و اجراي فرامين و منويات حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري آيت الله العظمي امام خامنه اي عزيز (مدظله العالي) و نيز پشتوانه مردمي خود مي داند و با تأسي به توصيف مسئوليت آور بنيانگذار جمهوري اسلامي كه «اگر سپاه نبود، كشور هم نبود» همراه با ارتش غيور و دلاور و ساير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در دفاع از استقلال و تماميت ارضي كشور و تامين امنيت و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي و ايران عزيز لحظه اي دريغ نخواهد كرد.
همزمان با فرارسيدن سوم شعبان و روز پاسدار، ارتش جمهوري اسلامي ايران بيانيه اي صادر كرد كه به گزارش روابط عمومي ارتش متن اين بيانيه به شرح زير است: بدون ترديد همدلي ارتش و سپاه به عنوان مدافعان هوشيار حريم ولايت در مقاطع گوناگون در راه صيانت و حفظ دستاوردهاي انقلاب بزرگ مردم ايران و گذر توام با اقتدار از تحريم ها و انواع توطئه ها و تهديدات سخت و نرم بسيار گسترده و پيچيده در مواجهه با چالش هاي داخلي و خارجي، ستودني و تحسين برانگيز است.
اين بيانيه افزوده است: امروز نيز سپاه پاسداران، اين نهاد انقلابي- مردمي در سايه رهبري ها و تدابير فرماندهي معظم كل قوا، همگام با ساير نيروهاي مسلح با هوشياري و اقتدار كامل در تمام عرصه ها پاي به ميدان جهاد گذاشته و با پيشرفت روزافزون در علوم مختلف، موجبات خودكفايي و خوداتكايي را به ويژه در صنايع دفاعي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران فراهم كرده است.

 



غريب آبادي: رفتار هلند با دانشجويان ايران خلاف حقوق بشر است

سفير كشورمان در هلند در پي اقدام اداره مهاجرت اين كشور مبني بر تعليق ويزاي اقامت دانشجويان ايراني، اينگونه رفتارها را خارج از چارچوب حقوق بشر دانست.
در پي انتشاراخباري مبني بر اينكه با درخواست ويزاي تعدادي از دانشجويان و پژوهشگران ايراني در اداره مهاجرت هلند موافقت نشده است، سفارت جمهوري اسلامي ايران در هلند اين موضوع را از مراجع ذي صلاح در اين كشور پيگيري كرد.
براساس اين گزارش، اداره مهاجرت هلند با بخش بين المللي برخي دانشگاه هاي هلندي مكاتبه كرده و به آنها اعلام كرده است كه هرگونه تصميم براي صدور ويزاي اقامت كوتاه مدت (بالاي 90 روز) و صدور و تمديد اجازه اقامت اتباع ايراني به ويژه دانشجويان در حين تحصيل براي مدت نامعلومي به حالت تعليق درآمده است.
در همين راستا كاظم غريب آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در هلند طي نامه اي به اعضاي پارلمان هلند در خصوص رويكرد جديد اين كشور براي اعمال برخي محدوديت هاي ويزايي و اقامت براي اتباع و دانشجويان ايراني اين موضوع را مورد پيگيري قرار داد.
به گزارش مهر، سفير جمهوري اسلامي ايران در اين نامه خطاب به اعضاي پارلمان تأكيد كرده است: اينگونه اقدامات و ترتيبات نقض آشكار حقوق بين الملل، قوانين اروپا و نيز قانون اساسي هلند است.
وي با ذكر مواردي بيان كرده است: محدوديت هاي اعلام شده، نقض قطعي حقوق بشري افراد مشمول اين طرح است. همچنين صرف نظر از اينكه قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران غيرقانوني، ناموجه و با انگيزه هاي سياسي است، اما محتواي همين قطعنامه ها هم هيچگاه متضمن تحميل چنين مقررات خلاف قانون و عدالت عليه اتباع ايراني نيست. سفير ايران در هلند همچنين با مقامات وزارت امور خارجه و مسئولان سازمان مهاجرت هلند نيز ديدار كرد و خواستار اقدام سازنده و مثبت دولت هلند و حل مشكل به وجود آمده براي اتباع ايراني شد.
به دنبال پي گيري هاي سفارت ايران در هلند، دولت هلند نيز تأكيد كرد كه تمام تلاش خود را به كار خواهد گرفت تا پايان ماه جاري ميلادي موضوع تعيين تكليف شود، همچنين تصريح شد كه رويكرد كلي بر اين است كه مشكلي متوجه ايرانيان مقيم نگردد و هرگونه تصميم نهايي به دور از تبعيض انجام شود.

 



وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي: 500 مركز فرهنگي ديجيتال امسال در كشور راه اندازي مي شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 500 مركز فرهنگي ديجيتال در كشور در سال جاري راه اندازي و فعال خواهد شد.
سيد محمد حسيني روز جمعه در مراسم افتتاح 13 مركز فرهنگي ديجيتال، رونمايي ديجيتالي نرم افزاري اطلس فرهنگي و نسخه ديجيتالي از كتاب اخلاق رضوي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) استان مركزي در اراك افزود: هم اكنون 250 مركز فرهنگي ديجيتال در كشور فعال است.
وي بيان كرد: مراكز فرهنگي ديجيتال در استان ها به شبكه ملي ديجيتال وصل خواهند شد تا در زمينه آموزش، ساخت انيميشين و بازي هاي رايانه اي بصورت محصولات پاك در اختيار خانواره ها باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: شبكه ملي فرهنگ، مجموعه اي سازمان يافته از سامانه هاي آنلاين، مراكز فرهنگي ديجيتال و اقدامات حمايتي، آموزشي و اطلاع رساني است كه با هدف استفاده بهينه از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي براي تحقق اهداف فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران، تحت راهبري و نظارت اين وزارتخانه طراحي و اجرا شده است و متناسب با فناوري هاي روز، توسعه و ارتقا مي يابد.
وي گفت: تمام طرح هاي عمراني نيمه كاره دولت در حوزه فرهنگي تا سال آينده در قالب طرح «مهر ماندگار» تكميل و بهره برداري مي شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: همه وزارتخانه ها يك هزارم اعتبارات عمراني خود را بايد صرف خريدن آثار هنري كنند كه اين موضوع براي نخستين بار در اين سطح تا تير ماه جاري اجرايي خواهد شد.
حسيني اظهار كرد: خريد آثار هنري هنرمندان از سوي وزارتخانه ها موجب رونق امور فرهنگي و پويايي و بالندگي رشته هاي هنري مي شود بنابراين وزارتخانه ها تا تير ماه امسال فرصت دارند در اين خصوص اقدام كنند. وي با يادآوري حركت رو به رشد و تكامل عرصه فرهنگ و هنر كشور تاكيد كرد: در دولت هاي نهم و دهم موسسه هاي قرآني، فرهنگي هنري، چاپخانه ها و نشريه ها به لحاظ كمي و كيفي از پيشرفت مطلوبي برخوردار شده اند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: در سال جاري 200 ميليارد تومان براي فعاليت هاي مسابقات، آموزش، توليدات و امور قرآني اختصاص يافته كه اميدواريم به لحاظ كمي و كيفي شاهد رشد و پيشرفت مناسبي در اين زمينه باشيم.
دكتر حسيني با اشاره به توسعه فعاليت ها و اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري در استان ها عنوان كرد: بخش هاي مختلف جشنواره امام رضا(ع)، خليج هميشه فارس، هنرهاي تجسمي و فيلم فجر در استان ها برگزار مي شود كه اين مهم به رونق امور فرهنگي و هنري در همه مناطق كشور كمك خواهد كرد.
وي اضافه كرد: توجه به مشاهير و مفاخر كشور و استان ها همواره مورد توجه جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و در اين خصوص آمادگي برگزاري همايش مفاخر استان ها در سطح ملي و بين المللي وجود دارد.
وي از برگزاري همايش بين المللي امام خميني(ره) با محوريت استان مركزي خبر داد و گفت: در كنار برگزاري اين همايش برنامه هاي متنوعي براي معرفي و پاسداشت شخصيت هاي ديني و فرهنگي در وزارت ارشاد تدارك ديده شده است.
c

 



گزارش سازمان بازرسي از 11 سال خصوصي سازي در كشور

سازمان بازرسي كل كشور در گزارشي ويژه به بررسي عملكرد 11 ساله خصوصي سازي در كشور پرداخت.
به گزارش فارس، سازمان بازرسي در گزارش ويژه خود با تصريح اينكه استراتژي مشخصي در واگذاري شركت هاي دولتي وجود ندارد «فساد» و «توليد شبه دولتي ها» را 2 نتيجه اين گونه واگذاري اعلام كرده است. در گزارش سازمان بازرسي ذيل عنوان ارزش واگذاري ها به افت و خيزهاي فراوان در ارزش واگذاري ها اشاره شده و آمده است: ارزش واگذاري ها در سال 1380 از مبلغ 207 ميليارد ريال به 249937 ميليارد ريال در سال 1386 جهش مي كند اما در سال هاي بعد روندي نزولي طي مي كند به طوري كه در سال 1389 ارزش واگذاري ها به 86526 ميليارد ريال كاهش مي يابد و در سال 1390 مجددا با افزايش چشمگيري كه عمدتا ناشي از افزايش رد ديون هاي دولت است به رقم 226220 ميليارد ريال مي رسد.
در بخش ديگري از گزارش سازمان بازرسي تصريح شده است: حجم عظيمي از سهام شركت هاي دولتي مشمول واگذاري و نه منابع حاصل از فروش سهام كه هيچ معيار و يا شاخصي در انتخاب آن شركت ها جهت واگذاري بابت رد ديون وجود ندارد به جاي آنكه به سمت بخش خصوصي كارآمد هدايت شود به سمت سازمان ها و نهادهاي طلبكار از دولت منتقل مي شود. اين وضعيت ناشي از نبود يك استراتژي مشخص در مورد واگذاري شركت هاي دولتي و به طور كلي نداشتن تئوري مشخصي درباره خصوصي سازي است.
سازمان بازرسي در گزارش ويژه خود به نبود استراتژي مشخص در مورد خصوصي سازي، اشاره كرده و توضيح داده است: اين موضوع باعث شده ضمن اتكاي دولت به درآمدهاي مذكور و باز كردن حساب ويژه اي از اين محل جهت جبران هزينه هاي جاري خود، تامين بدهي هاي دولت به عنوان نخستين اولويت حاصل از خصوصي سازي در كشور تلقي شده و با تلقين اين باور به مجريان امر و متوليان خصوصي سازي در كشور، عملا كيفيت خصوصي سازي فداي كميت آن گردد.
اين گزارش 2 نتيجه مهم اتخاذ سياست فوق درخصوصي سازي را اينگونه شرح مي دهد: اين اتفاق 2 نتيجه مهم در برخواهد داشت يكي شكل گيري شبكه هاي شبه دولتي در فرآيند خصوصي سازي (كه به كرات شاهد رقابت آنها در تصاحب شركت هاي دولتي مشمول واگذاري هستيم) كه محصول نهايي آن مديريت مجدد تيم دولت بر شركت هاي واگذار شده است و ديگري شكل گيري شبكه هاي فساد در بلندمدت(نظير گروه امير منصور آريا كه به تنهايي 4 شركت از طريق سازمان خصوصي سازي در عرض 2 سال خريداري نموده است بدون آنكه كنترلي روي اهليت فني و مالي و نحوه خريد آن شركت ها توسط مجريان امر صورت پذيرد.) كه بعضا با نيت فروش اموال و دارايي هاي شركت اقدام به خريد شركت هاي دولتي مي نمايند.

 



ميتسوبيشي ژاپن قرارداد نفتي خود را با ايران تجديد كرد

علي رغم فشارهاي غرب و تحريم هاي وضع شده عليه كشورمان، منابع خبري از تجديد قرارداد شركت هاي نفتي ژاپن با ايران خبر مي دهند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز شركت «ميتسوبيشي» ژاپن قرارداد خريد نفت از ايران را تجديد كرد.
شركت ميتسوبيشي سال گذشته نيز روزانه 15 هزار بشكه نفت از ايران خريداري كرده است. سخنگوي ميتسوبيشي تاكنون از تاييد اين خبر، طفره رفته و رويترز خبر تجديد قرارداد را به نقل از منابع تجاري خود منتشر كرده است.
منابع رويترز خبر داده اند كه شركت هاي ژاپني «شوا شل سكيو» و شركت نفت و انرژي «جي ايكس نيپون» نيز از ديگر شركت هايي هستند كه احتمالا بين ماه هاي آوريل تا ژوئن از ايران نفت خريداري كرده اند. شركت «تويوتا» هم ديگر شركتي است كه اين منابع از معاملات نفتي اش با ايران خبر داده اند.
اين شركت ها تلاش كرده اند تا در كنار تجديد قراردادهاي نفتي خود با ايران، ميزان خريد خود را به حدي كاهش دهند كه خود را همگام با تحريم هاي آمريكا نيز جلوه دهند. با اين وجود بسياري از شركت ها با ترفندهاي مختلف تلاش مي كنند تا به معامله به ايران ادامه داده و خود را از تبعات سنگين حذف منبع نفتي ايران دور نگاه دارند.

 



سردار وحيدي: توسعه شركت هاي دانش بنيان از سياست هاي وزارت دفاع است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بر توسعه شركت هاي دانش بنيان به عنوان بخشي از سياست هاي اين وزارتخانه تاكيد كرد.
سرتيپ احمد وحيدي روز پنجشنبه در همايش هم انديشي دانشگاه ها و صنايع دفاعي در فارس افزود: كليد موفقيت ما در ميدان نبرد و بي اثر كردن تحريم ها، برقراري رابطه صنعت و دانشگاه است و اگر اين رابطه تعميق يابد و نهادينه شود بسياري از مشكلات كشور رفع و توسعه ايران و رسيدن به قله با همين رابطه محقق مي شود.
وي ادامه داد: سرعت دادن به پيشرفت كشور با تعميق رابطه صنعت و دانشگاه امكان پذير است و رسيدن به نرم افزاري براي برقراري اين رابطه، نيازهاي كشور را رفع مي كند.
وحيدي همچنين افزود: زبان صنعت محصول و زبان دانشگاه علم است و رابطه صنعت و دانشگاه با تقويت همزباني اين دو امكان پذير مي شود.
وي در ادامه توسعه شركت هاي دانش بنيان را يكي از سياست هاي وزارت دفاع برشمرد و افزود: سياست ما «هسته دانا» و «شبكه توانا»ست و شركت هاي دانش بنيان شبكه تواناي ما هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14