(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 تير 1391 - شماره 20242

فوت 46 زائر ايراني در عربستان
محمد نجار خبر داد اختصاص بودجه 90 ميلياردي به ستاد مبارزه با مواد مخدر
دختران همچنان پيشتاز در كنكور سراسري
327 كيلوگرم مواد مخدر در خرم آباد سوزانده شد
در پايتخت آغاز شد طرح تشديد برخورد با مزاحمين نواميس و ايجاد آلودگي صوتي
شهردار تهران اعلام كرد بهره برداري از يادمان شهداي 7 تير
فقيه خبر داد راه اندازي مراكز توانبخشي و درماني ايران در ليبي، بوليوي و تانزانيا
حوادث كوتاه از كشور
21 تيرماه روز بدون نايلكس
رئيس مديريت بحران شهر تهران: تهران 700 بار در سال مي لرزد
دستگيري مدير كلاهبردار يك بنگاه املاك
تخلفات ثبت شده در تونل ها بخشيده نمي شود
در جاده شهرضا به ياسوج رخ داد حمله افراد ناشناس به اتوبوس مسافربري
سارقان طلا جان پيرزن برازجاني را گرفتند
جوان ايلامي در خرمن كوب جان داد
خريداران اموال مسروقه مجرم محسوب مي شوند
بانوي اول مصر
برج خودكشي
مزرعه عمودي سوئد
رانش زمين در اوگاندا


فوت 46 زائر ايراني در عربستان

 
633 هزار و 534 زائر ايرا ني از آغاز عمليات عمره تاكنون به سرزمين وحي سفر كرده اند و اعزام زائران تا 44 روز ديگر ادامه دارد.
تاكنون چهار هزار و 667 كاروان به مدينه منوره و چهار هزار و 442 كاروان به مكه مكرمه وارد شده اند كه ورود روزانه 34 كاروان به مدينه و 36 كاروان به مكه مكرمه ثبت شده است. همچنين 568 هزار و 456 زائر ايراني پس از انجام مناسك عمره به كشور بازگشته اند.
در حال حاضر بيش از 63 هزار زائر ايراني در عربستان حضور دارند كه 30 هزار زائر در مدينه و بيش از 33 هزار زائر در مكه هستند. اين تعداد در 124 هتل كه 72 هتل در مدينه و 52 هتل در مكه مكرمه است، اسكان داده شده اند.
مسئولان سازمان حج و زيارت پيش بيني كرده اند تا پايان اين دوره، حدود 750 هزار زائر به سرزمين وحي مشرف شوند.
از آغاز اعزام زائران تا امروز، 46 زائر بر اثر كهولت سن، سكته هاي قلبي و مغزي جان باخته اند كه 16 نفر از اين زائران در مدينه و بقيه در مكه فوت كرده اند.
براساس گزارش روزانه ستاد عمليات عمره مفرده، از آغاز اين عمليات تاكنون 524 زائر در مكه و مدينه بستري شده اند كه فقط هشت نفر از آن ها همچنان بستري هستند.
همچنين گزارش شده است، پيرمرد 63 ساله بوكاني كه دوشنبه هفته پيش مفقود شده بود، با وجود تلاش مسئولان ستاد عمره مفرده هنوز پيدا نشده است.
 


محمد نجار خبر داد اختصاص بودجه 90 ميلياردي به ستاد مبارزه با مواد مخدر

 
وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص اعتبار 90 ميلياردي توسط دولت و راه اندازي 5 اردوگاه نگهداري از محكومان مواد مخدر خبر داد.
مصطفي محمدنجار ديروز در مراسم روز جهاني مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: هم اكنون دنيا با فقر، مشكلات اقتصادي، زيست محيطي، مواد افيون و روانگردان ها روبه روست. اعتياد يك معضل و پديده چند وجهي است كه معلول فقر و پديده هاي اجتماعي است.
وزير كشور خواستار برخورد همه جانبه در حوزه اعتياد شد و تأكيد كرد: مبارزه با مواد مخدر بايد همه جانبه و پيچيده باشد به همين منظور نقشه راه مقابله، پيشگيري و درمان اعتياد تهيه شده است.
وي با بيان اينكه بار كشور روي دوش جوانان است افزود: بايد پيشگيري و حمايت را از اين قشر انجام دهيم. امروز درآمد ساليانه مواد مخدر 870 ميليارد دلار است كه همين امر مي تواند اين قشر را دچار طمع كند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري دوره هاي پيشگيري تأكيد كرد: سه ميليون و 300 هزار دانشجو و دانش آموز تحت برنامه هاي پيشگيري از مواد مخدر قرار گرفته اند.
در همين حال با بودجه 90 ميليارد توماني دولت 5 اردوگاه نگهداري محكومان مواد مخدر در حال راه اندازي است.
رحيمي : صهيونيست ها
پايه اصلي تجارت مواد مخدر
در جهان هستند
معاون اول رئيس جمهوري هم با تاكيد براينكه صهيونيست ها پايه اصلي تجارت مواد مخدر هستند گفت : آن ها مي خواهند همه كساني كه غير يهود هستند نابود كنند.
محمدرضا رحيمي تاكيد كرد: اگر درختي گرفتار آفت باشد آن را مي توان سمپاشي كرد اما اگر درخت از ريشه آسيب ديده باشد جز انتظار مرگ درخت، كاري نمي توان كرد.
وي ادامه داد: تقصير فقط با مواد مخدر نيست بلكه تقصير فرهنگي هم داريم طوري كه اكنون مسائل فرهنگي را طوري ترويج مي دهند كه فرهنگ فرزندان با پدر و مادران متفاوت است.
رحيمي اضافه كرد: تمام پول هايي كه در عراق و افغانستان خرج كردند اگر در جهان خرج مي شد آباد مي شد در حالي كه با حضور نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان كشت مواد مخدر در اين كشور 60درصد افزايش يافته است. وي با اشاره به تمايل آمريكا و صهيونيست ها براي ترويج كشت مواد مخدر در افغانستان افزود: چگونه است كه آمريكا يك نفر را در يك نقطه خاص به راحتي شناسايي كرده و او و اطرافيانش را از بين مي برد ولي كشتزارهاي متعدد مواد مخدر را در افغانستان نمي بيند. رحيمي تاكيد كرد، چرا ما بايد 4هزار شهيد و 12هزار جانباز در اين راه بدهيم ولي از بيني يك نفر از خارجي ها حتي خون هم نيايد.
حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم اگر چه هيچ برنامه اي و گزارشي در باره اقدامات انجام شده براي پيشگيري و كنترل اعتياد در بين نوجوانان و جوانان دانش آموز ارائه نكرد اما در عين حال اذعان كرد : آموزش و پرورش براي مبارزه با تمام آسيب هاي اجتماعي و مراقبت از جوانان حرف اول را مي زند چرا كه ما در خطر شكاف بين خانواده و فرزندان هستيم. وي تصريح كرد: شكاف بين نسلي ما را تهديد مي كند و بايد تدابيري بينديشيم كه خانواده ها بيشتر دور هم جمع شوند چرا كه تحقيقات نشان مي دهد تمام مدتي كه خانواده در كنار هم جمع مي شوند جرايم كاهش مي يابد. وزير بهداشت نيز يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم بود كه آمار معتادان و خانواده هاي آنها را كه درگير مسئله اعتياد هستند، در كشور 10 ميليون نفر اعلام كرد.


دختران همچنان پيشتاز در كنكور سراسري


ماراتن آزمون سراسري سال 91 با حضور يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر از صبح فردا پنجشنبه 8 تير ماه با آزمون گروه رياضي و فني آغاز مي شود و صبح روز شنبه 10 تيرماه با برگزاري آزمون علوم انساني پايان مي يابد.
بنابراين گزارش يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر متقاضي ثبت نام در كنكور سراسري 91 بودند كه از اين ميان 639 هزار و 982 نفر زن هستند كه 03/60 درصد شركت كنندگان را تشكيل مي دهند. همچنين 426 هزار و 159 نفر مرد هستند كه 97/39 درصد كنكوري ها را شامل مي شوند. اين آمار نسبت به داوطلبان آزمون سراسري سال 90 تعداد 66 هزار و 839 نفر كاهش داشته است.
در آزمون سراسري سال 91 به هر يك از داوطلبان گروه هاي آزمايشي پنج گانه اجازه داده شده بود كه در صورت علاقه مندي به شركت در گروه هنر و زبان هاي خارجي علاقه مندي خود را اعلام كنند كه در اين رابطه 28 هزار و 922 نفر از گروه هاي 1، 2، 3 و 5 علاقمندي خود را به شركت در گروه هنر و تعداد 97 هزار و 230 نفر از گروه هاي 1، 2، 3 و 4 علاقمندي خود را به شركت در گروه زبان هاي خارجي اعلام كرده اند.
براي آزمون سراسري سال 91 تعداد يك ميليون و 192 هزار و 293 كارت شركت در آزمون صادر شده كه از اين تعداد 722 هزار و 354 كارت براي خواهران و تعداد 469 هزار و 939 كارت براي برادران صادر شده است.
دفترچه اصول و عقايد فقه براي دارندگان گواهينامه دوره پيش دانشگاهي علوم و معارف اسلامي با تعداد 20 سوال و مدت 20 دقيقه و دفترچه بهياري براي ديپلمه هاي بهياران و بهياران شاغل با تعداد 50 سوال و مدت 30 دقيقه نيز داده مي شود.
كارنامه آزمون نيمه اول مردادماه منتشر مي شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 تا 23 مرداد مي توانند نسبت به انتخاب كد رشته محل هاي تحصيلي مورد علاقه خود از رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز اقدام كنند.
نتايج نهايي آزمون و انتشار فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته متمركز آزمون نيز در روزهاي 15 تا 17 شهريورماه اعلام مي شود. همچنين فهرست اسامي معرفي شدگان رشته هاي نيمه متمركز نيازمند مصاحبه، معاينه، آزمون عملي و يا تشريحي در نيمه اول مهرماه 91 به منظور شركت در مراحل مذكور تا چند برابر ظرفيت اعلام مي شود.
 


327 كيلوگرم مواد مخدر در خرم آباد سوزانده شد

 
خرم آباد-خبرنگار كيهان:
327 كيلوگرم مواد مخدر در خرم آباد طي مراسمي به خاكستر تبديل شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از مردم و مسئولان صورت گرفت، فرمانده انتظامي لرستان گفت: اين مواد مخدر شامل 240 كيلوگرم حشيش، 40 كيلو ترياك، 20كيلو شيشه و 27 كيلو انواع ديگر است.
سرتيپ كاظم عليزاده اضافه كرد: در طي سال 90 تاكنون حدود 5 تن مواد مخدر از باندهاي بين المللي قاچاق مواد مخدر كشف شد و 191 باند در اين رابطه متلاشي شده اند كه نزديك به 2 تن از مواد مخدر مكشوفه طي سه ماهه امسال با تلاش پرسنل نيروي انتظامي كشف و 33 باند تهيه و توزيع مواد مخدر نيز متلاشي شدند.
وي گفت: باندهاي قاچاق بين المللي از اين استان به عنوان محور ترانزيت مواد مخدر به استانهاي همجوار و برخي كشورهاي خارجي استفاده مي كنند.
 


در پايتخت آغاز شد طرح تشديد برخورد با مزاحمين نواميس و ايجاد آلودگي صوتي

 
طرح تشديد برخورد با مزاحمين نواميس و ايجاد آلودگي صوتي از عصر دوشنبه در پايتخت آغاز شد.
ماموران پليس پايتخت از عصر دوشنبه در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اجتماعي طرح تشديد برخورد با مزاحمين نواميس و ايجاد آلودگي صوتي را به مرحله اجرا گذاشتند.
در اين طرح ماموران پليس امنيت اخلاقي با حضوري گسترده در مناطق مختلف شهر تهران از جمله تهرانپارس، نياوران، ميدان صنعت و ... با متخلفان در اين زمينه برخورد كردند.
از سوي ديگر برابر اعلام پليس پايتخت اجراي اين طرح در روزهاي آتي با توجه به مناطق شناسايي شده جديد، به طور گسترده اجرا شده و شهروندان به طور كاملا محسوس شاهد برخورد قاطع پليس با متخلفان در اين زمينه خواهند بود.
 


شهردار تهران اعلام كرد بهره برداري از يادمان شهداي 7 تير


شهردار تهران با بيان اينكه يادمان شهداي 7 تير امروز سه شنبه آماده بهره برداري شده است، گفت: اين مجموعه با پول مردم ساخته شد.
محمدباقر قاليباف در مراسم بهره برداري از يادمان 72 شهيد انقلاب اسلامي كه ديروز در محل سابق حزب جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، اظهار داشت، بهره برداري از اين مجموعه افتخار بزرگي براي شهرداري تهران است.
وي گفت: ما مسئولان بايد زودتر اين مجموعه را به عنوان يادمان بزرگي براي توسعه فرهنگ اسلام ناب ارائه مي كرديم كه اين اتفاق به تاخير افتاد.
شهردار تهران گفت: امروز اين مجموعه با حدود 14 هزار متر مربع بنا شامل سالن آمفي تئاتر، موزه و ... آماده بهره برداري است.


فقيه خبر داد راه اندازي مراكز توانبخشي و درماني ايران در ليبي، بوليوي و تانزانيا


رئيس جمعيت هلال احمر با انتقاد از نبود شرايط ارسال كمك به بحرين از راه اندازي مراكز توانبخشي و درماني ايران در ليبي، بوليوي و تانزانيا خبر داد.
ابوالحسن فقيه صبح ديروز در ديدار با «ايوا پرانسوا كدوق» مديركل اجرايي كميته بين المللي صليب سرخ در ساختمان صلح هلال احمر اظهار داشت: جمعيت هلال احمر ايران در موضوع پرونده اسرا و مفقودان همكاري هاي خوبي با كميته بين المللي صليب سرخ داشته است.
وي با اشاره به وضعيت امنيتي موجود در كشورهاي منطقه لزوم افزايش همكاري هاي هلال احمر در كميته بين المللي صليب سرخ را خواستار شد و گفت: ما آمادگي داريم تا دفاتر كميته بين المللي صليب سرخ را در مناطق مرزي كشورمان براي افزايش همكاري ها راه اندازي كنيم.
رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به ارسال كمكهاي ايران به ليبي افزود: در حال حاضر بيشترين نگراني از عدم ارسال كمك هاي بشردوستانه به كشور بحرين است و ما نيز نامه اي به رئيس كميته بين المللي صليب سرخ براي ارسال كمك ها به بحرين نوشته ايم ولي تاكنون نتوانسته ايم به دليل مشكلات در اين كشور كمك هاي بشردوستانه را به بحرين ارسال كنيم.
فقيه ادامه داد: در كشورهاي افغانستان و پاكستان نيز جمعيت هلال احمر ايران فعاليت گسترده اي دارد به طوري كه در افغانستان ما داراي سه درمانگاه هستيم و در پاكستان نيز نمايندگي ايجاد كرده ايم. هيئتي نيز به كشور ليبي اعزام شده است تا نخستين مركز توانبخشي هلال احمر ايران در شهر بنغازي ليبي راه اندازي شود.
وي تصريح كرد: هلال احمر ايران داراي 29 مركز درماني در كشورهاي متعدد دنيا است و در چند هفته گذشته نيز دو مركز درماني جديد در كشورهاي بوليوي و تانزانيا راه اندازي كرده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

 
انهدام كارگاه توليد ماده مخدر
رشت- خبرنگار كيهان: يك كارگاه توليد ماده مخدر شيشه در شهرستان صومعه سرا منهدم شد.
در اين رابطه فردي به نام م- الف به همراه 4 نفر ديگر كه اقدام به توليد ماده روانگردان شيشه مي كردند شناسايي و دستگير شدند. در بازرسي از اين كارگاه 616 گرم ماده مخدر شيشه و 21 گرم ترياك كشف شد.
مرگ عابر پياده
نايين- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميونت كه از اردستان به طرف نايين و يزد در حركت بود بر اثر خواب آلودگي و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه عابر پياده اي را زير گرفت كه در دم كشته شد. اين حادثه در كيلومتر 12 جاده نايين به اردستان روي داد و عابر پياده به نام م- ت 26 ساله اهل جيرفت جان خود را از دست داد.
دستگيري سارق مسافرنما
رشت- خبرنگار كيهان: سارق حرفه اي مسافرنما در لاهيجان دستگير شد. در پي چند مورد سرقت از داخل چادر مسافران حاشيه استخر لاهيجان شناسايي و دستگير شد. متهم به 5 فقره سرقت داخل چادر اعتراف كرد.
 


21 تيرماه روز بدون نايلكس

 
در راستاي آموزش، فرهنگ سازي و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمينه مضرات استفاده از كيسه هاي پلاستيكي روز 21 تير ماه روز بدون نايلكس با شعار امروز يك كيسه پلاستيكي كمتر نامگذاري شده است.
به گزارش روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، مهندس محمدهادي حيدرزاده، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از نامگذاري روز 21 تيرماه به نام روز بدون نايلكس خبر داد و گفت: در اين روز با اطلاع رساني كه از طريق رسانه ها و تبليغات محيطي انجام مي شود درصدد جلب مشاركت شهروندان و اصناف در زمينه استفاده از يك جايگزين مناسب مانند كيسه هاي پارچه اي، سبد خريد كالا به جاي كيسه هاي پلاستيكي در خريد روزانه از فروشگاه هاي سطح شهر هستيم.
حيدرزاده در ادامه با اشاره به اينكه ميزان پلاستيك هاي توليدي در ايران بيش از 177 هزار تن در سال تخمين زده مي شود و اين رقم معادل 500 تن در هر روز است، اظهار كرد: طبق آمار جهاني روزانه 5/3 ميليون تن زباله در سراسر دنيا توليد مي شود كه سهم ايران در اين توليد به 40 هزار تن در روز مي رسد كه 15/1 درصد توليد زباله جهان است.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه در ايران 28/10 درصد از پسماند شهري را پلاستيك ها تشكيل مي دهند، اظهار كرد: با مصرف نكردن يك كيسه پلاستيكي در هفته در هر خانواده ايراني مي توان از مصرف حدود 816 ميليون كيسه پلاستيكي در سال جلوگيري نمود.
وي در ادامه گفت: در اين راستا در روز 21 تير ماه با همكاري سازمان ميادين و ميوه و تره بار و فروشگاه شهروند در كليه ميادين اصلي و بازارهاي روز سازمان ميوه و تره بار و فروشگاه هاي شهروند كيسه هاي پلاستيكي تجديدپذير توزيع خواهد شد و آموزش چهره به چهره در زمينه ارتقاء سطح دانش شهروندان از مضرات استفاده كيسه پلاستيكي بر محيط زيست و اثرات بهداشتي آن بر سلامت انسان صورت مي گيرد.


رئيس مديريت بحران شهر تهران: تهران 700 بار در سال مي لرزد

 
رئيس مديريت بحران شهر تهران گفت: سالانه حدود 700 لرزه خفيف در تهران رخ مي دهد كه خطرناك نيست و اين لرزه ها بين 5/1 تا 5/2 ريشتر است.
عزيزالله رجب زاده با اشاره به ساخت و سازهايي كه اخيرا در تهران انجام شده است به فارس گفت: نوسازي بافت فرسوده باعث شده تا تهران در برابر زلزله مقاوم تر شود.
رئيس مديريت بحران شهر تهران با بيان اينكه زلزله ها در ريشتر پايين خيلي به شهر آسيب نمي زند گفت: در حال ايجاد زيرساخت ها براي مقابله با زلزله هاي بزرگتر هستيم.
رجب زاده با اشاره به اينكه سازمان هاي مختلف در اين زمينه دخيل شده و در حال مقاوم سازي هستند، گفت: زيرساخت هاي لازم فراهم شده تا در موقع بحران بتوانيم به شهروندان خدمات ارائه دهيم.
به گفته رجب زاده سالانه حدود 700 لرزه خفيف در تهران رخ مي دهد كه خطرناك نيست و اين لرزه ها بين 5/1 تا 5/2 ريشتر است.


دستگيري مدير كلاهبردار يك بنگاه املاك


اداره چهاردهم پليس آگاهي از دستگيري مدير يك بنگاه املاك به هويت حسين-ط، 54 ساله به جرم كلاهبرداري خبر داد.
در تحقيقات بعمل آمده از مالباختگان مشخص شد كه متهم پرونده به بهانه سرمايه گذاري در زمينه ساخت و ساز ساختمان و يا مشاركت در امر ساختمان سازي و و دادن تعهد مبني بر پرداخت سود ماهيانه، از هر يك از اين افراد مبالغ مختلفي از دو ميليون تا نهايتا 20 ميليون تومان دريافت و طي مدت يك سال فعاليت خود با پرداخت مبالغي تحت عنوان سود ناشي از مشاركت در ساختمان سازي، زمينه اعتماد و جذب ساير افراد را فراهم كرده و حتي تعدادي از مالباختگان كه به اقتصادي بودن فعاليت متهم اعتماد پيدا كرده بودند، تعدادي از دوستان و بستگان خود را نيز به سرمايه گذاري نزد متهم تشويق و ترغيب نموده و به اين شيوه و شگرد، متهم فوق به جذب بيش از يك ميليارد تومان وجه نقد از مالباختگان شده بود.
با دستگيري و انتقال حسين-ط به اداره چهاردهم، از مالباختگان جهت شناسايي متهم دعوت به عمل آمد و مالباختگان نيز پس از حضور در اداره چهاردهم، همگي متهم را به عنوان مدير دفتر املاك مورد شناسايي قرار دادند.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به شناسايي دهها مالباخته در اين پرونده گفت: «در حال حاضر تحقيقات جهت شناسايي ديگر مالباختگان و همچنين شناسايي ديگر جرايم ارتكابي از سوي متهم، در مراحل اوليه قرار داشته و متهم با قرار قانوني در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است».
سرهنگ فريدون رهبريان، با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم نيز گفت: «با توجه به شناسايي دهها مالباخته و مدت زمان فعاليت متهم در طول يك سال گذشته و احتمال افزايش ديگر مالباختگان و شكات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از كليه مالباختگان و شكاتي كه موفق به شناسايي متهم شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند؛ همچنين از كليه شهروندان محترم كه از ديگر جرايم و يا فعاليت هاي متهم در پوشش خريد و فروش و يا سرمايه گذاري در ديگر مناطق شهر تهران و يا ساير استان ها و شهرها اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055614 و 51055514 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند».


تخلفات ثبت شده در تونل ها بخشيده نمي شود


رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: تخلفات ثبت شده تونل توحيد و رسالت بخشيده نمي شود و براي متخلفان از 5 تا 15 نمره منفي در نظر گرفته مي شود.
سرهنگ مرتضي دهقاني اظهار كرد: تخلفات رخ داده در تونل توحيد و رسالت به دليل آنكه دوربين به ثبت مي رسند به هيچ عنوان بخشيده نخواهد شد.
وي ادامه داد: سرعت مجاز در تونل هاي درون شهري 60 كيلومتر است لذا سرعت بيشتر از اين حد با جريمه روبه رو خواهد شد. از سوي ديگر كساني كه اقدام به تردد در مسير امدادي مي كنند نيز بايد منتظر صدور برگ جريمه و پاسخ به قانون شكني خود باشند.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور اظهار داشت: براساس قانون اگر سرعت 30 الي 50 كيلومتر از سرعت غيرمجاز بيشتر باشد براي خودروي سبك 5 و خودروي عمومي و سنگين 10 نمره منفي در نظر گرفته مي شود اين در شرايطي است كه اگر سرعت بيش از 50 كيلومتر از سرعت مجاز باشد براي خودروهاي سبك 10 نمره و براي خودروهاي سنگين 15 نمره منفي لحاظ خواهد شد.
 


در جاده شهرضا به ياسوج رخ داد حمله افراد ناشناس به اتوبوس مسافربري

 
سميرم - خبرنگار كيهان:
افراد ناشناس به يك دستگاه اتوبوس مسافربري درجاده شهرضا - ياسوج حمله كردند.
راننده اين اتوبوس به خبرنگار ما گفت: شامگاه يكشنبه (4 تير) با 25 نفر مسافر از طرف اصفهان به سمت سميرم در حركت بوديم كه در 10 كيلومتري جنوب شهرضا و در كنار روستاي قصر چم ناگهان صداي وحشتناكي به گوش رسيد و بلافاصله شيشه هاي طرف راست و چپ اتوبوس شكسته شد.
عباس رحيمي افزود: در همان لحظه يك موتورسيكلت با سه نفر راكب را ديدم كه از كنار اتوبوس با سرعت زيادي به سمت روستاي قصرچم حركت كردند.
وي گفت: به احتمال بسيار زياد به سمت اين اتوبوس تيراندازي شده زيرا شكسته شدن دو طرف شيشه هاي اتوبوس با اين شدت نمي تواند بر اثر برخورد سنگ باشد.
رحيمي اضافه كرد: بعد از اينكه توانستم اتوبوس را كنترل و در حاشيه جاده پارك كنم، متوجه شدم كه دو نفر از مسافران نيز از ناحيه چانه و دست مجروح شده اند اما خوشبختانه مجروحيت اين مسافران به طور سطحي بود و در همان مكان توسط يكي از مسافران اتوبوس كه پزشك جراح بود، مورد مداوا قرار گرفتند.
راننده اتوبوس اظهار داشت: مسافران موضوع اين حادثه را به پليس 110 اطلاع دادند اما پليس نيم ساعت بعد در محل حادثه حاضر شد و در همان مكان نيز صورت جلسه اي را تنظيم كردند.
اين حادثه در حالي اتفاق افتاده است كه قبل از اين نيز بنا به گفته برخي رانندگان پايانه هاي مسافربري ياسوج و سميرم، مشابه چنين حادثه اي در اين منطقه اتفاق افتاده است.
 


سارقان طلا جان پيرزن برازجاني را گرفتند


برازجان-خبرنگار كيهان:
سارق با قتل پيرزن برازجاني طلاهاي او را به سرقت برد .
«ماه نساء-ي» بعدازظهر جمعه تك و تنها در خانه اش در شهر وحدتيه برازجان نشسته بود كه متوجه حضور سارق يا سارقان در منزل خود شد.
دزد يا دزدان كه براي سرقت طلا و پول اين پيرزن 70 ساله وارد خانه او شده بودند با «ماه نساء» درگير شدند.
آنان با ملاحظه اينكه پيرزن در مقابل شان مقاومت مي كند و پول و طلاهايش را نمي دهد با سنگ و چوب به سر و بدن او ضربه وارد كردند تا پيرزن از پاي درآمد. دزد يا دزدان با سرقت 4 حلقه النگو، يك گوشواره و انگشتر با قفل كردن در اتاق اين پيرزن از خانه متواري شدند.
براساس اين گزارش روز بعد فرزندان «ماه نساء» به خانه او مراجعه كرده و با پيكر بي جان و غرق خون مادرشان مواجه شدند. اكنون پرونده اين قتل توسط ماموران نيروي انتظامي تحت رسيدگي قرار دارد.


جوان ايلامي در خرمن كوب جان داد

 
جوان ايلامي در حال ريختن گندم به داخل خرمن كوب ناگهان همراه با خوشه هاي گندم وارد خرمن كوب شد و براثر جراحات جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، جواني كه همراه خانواده اش در كار درو و خرمن كوبيدن محصول گندم كمك مي كرد در اثر بي احتياطي يك لحظه وارد خرمن كوب شد.
براساس اين گزارش به محض ورود جوان ايلامي به داخل خرمن كوب بدنش با تيغ هاي تيز و قوي خرمن كوب برخورد كرد و بلافاصله پاي خود را از دست داد.همراهانش به محض اين رويداد بلافاصله به خارج كردن جوان و متوقف كردن دستگاه خرمن كوب اقدام و جوان را از داخل خرمن كوب به بيرون هدايت كردند. اما قطع پا و ديگر جراحات وارده سبب خونريزي شديد اين جوان شد و وي در راه بيمارستان و مراكز درماني جان به جان آفرين تسليم كرد.
اين جوان اهل و ساكن روستاي زنجيره از توابع شهرستان شيروان چرداول دومين شهرستان پرجمعيت استان ايلام پس از شهر ايلام بود.
 


خريداران اموال مسروقه مجرم محسوب مي شوند

 
رئيس پليس آگاهي تهران گفت: شهروندان خريدار اموال مسروقه از مالخران به عنوان معاونت در جرم دستگير مي شوند.
سرهنگ عباسعلي محمديان اظهار داشت: خريد مال سرقتي توسط مالخر و شهروندان جرم است و در صورتيكه شهروندي اينگونه اموال را خريداري كند به اتهام معاونت در جرم از سوي پليس دستگير مي شود. ضمن اينكه بايد جنس خريداري شده را نيز پس بدهد.
وي ادامه داد: اگر شهروندي مدعي شود كه از سرقتي بودن اين جنس خبر نداشته است بايد آن را اثبات كند و مدارك قابل دفاعي ارائه كند. اين موضوع نيز دردسرهاي زيادي براي او به دنبال خواهد داشت.
به گفته رئيس پليس آگاهي تهران، برخي مالخران اموال سرقتي را به عنوان استوك به شهروندان مي فروشند كه افراد بايد با هوشياري كامل اقدام به خريد اقلام دست دوم از فروشنده هاي مجاز كنند زيرا تا وقتي مالخران وجود داشته باشند سرقت نيز رخ مي دهد.
 


بانوي اول مصر

 
پس از اعلام پيروزي «محمد مرسي» نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر، اكنون خانواده وي نيز كه بايد براي نقل مكان به كاخ رياست جمهوري آماده شود، كانون توجه رسانه ها قرار گرفته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، با وجود آنكه اكنون بيشتر توجه ها به رئيس-جمهوري است كه براي نخستين بار با راي مردم انتخاب شده، خانم «نجلا محمود» همسر وي نيز از كانون توجه رسانه ها دور نبوده است.
نجلا محمود در طول تبليغات انتخاباتي، محمد مرسي را همراهي مي كرد. وي دختردايي مرسي و متولد سال 1962 در قاهره است.
محمد مرسي و نجلا محمود در سال 1979 ازدواج كردند. حاصل اين ازدواج 4 پسر و يك دختر است.
نجلا محمود در زمان تحصيلات مرسي در آمريكا، به گروه اخوان المسلمين پيوست. و پس از بازگشت به مصر به عنوان يك عضو فعال در كارهاي خيريه و آموزش اين گروه به فعاليت پرداخت.
براساس گفت وگويي كه وي اخيراً با يكي از مطبوعات مصر داشته، خانم نجلا محمود تمايلي ندارد كه او را بانوي اول بنامند. وي گفته است: براساس تعاليم اسلام، رئيس جمهور خادم ملت است بنابراين همسر وي نيز خادم مصر به شمار مي آيد.
وي همچنين در مصاحبه اي ديگر، اعلام كرده كه تمايلي به زندگي در كاخ رياست جمهوري ندارد.
نجلا اظهار داشته كه تلاش دارد منزل بزرگتري را در قاهره خريداري كند، زيرا با توجه به تحولاتي كه در خانواده صورت گرفته، منزل فعلي با وجود يك خانواده 5 نفره براي پذيرايي از ميهمانان كه شمار آنها در حال افزايش است، كافي نيست.
 


برج خودكشي


پليس پاريس اعلام كرد مرد انگليسي زباني پس از بالا رفتن از برج ايفل خود را به پايين پرت كرد و مرگ خود را رقم زد.
اين مرد 25 ساله در مقابل چشمان پليس خود را به ارتفاع حدودا 324 متري آن رساند و دست به خودكشي زد.
نيروهاي آتش نشاني پس از اينكه از قصد اين مرد آگاه شدند تلاش كردند تا با صحبت كردن، او را از انجام اين كار منصرف كنند اما موفق نشدند.
به گفته نيروهاي آتش نشاني، شرايط پر از اضطرابي بود اما آنان سعي كردند تا او را به سلامت پايين آورند اما اين مرد خود را به پايين پرت كرد.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، مدير برج ايفل با بيان اينكه سالانه تعداد زيادي از اين برج اقدام به خودكشي مي كنند، از اعلام آمار دقيق آن خودداري كرد.
 


مزرعه عمودي سوئد

 
چند سال پيش يك كمپاني آمريكايي- سوئدي به اسم Plantagon از طرح هايش براي سلسله گلخانه هاي عظيم بلندي كه براي كشاورزي شهري در شهرهاي بزرگ تعبيه شده بودند، پرده برداشت.
در آن زمان، پيشنهاد مزرعه مارپيچ عمودي به نظر خوب آمد و پلانتاگون مراسم پي ريزي و آغاز ساخت اولين مزرعه عمودي را چند هفته پيش در شهر لينكوپينگ سوئد به مرحله اجرا درآورد.
در اين گلخانه، گياهان رشد مي كنند و سبزيجات تازه مي رويند كه اين حركت مي تواند راه حلي براي كاهش آلودگي در شهر باشد.
به نظر مي رسد پلانتاگون در طراحي اوليه گنبد متشكل از سطوح هندسي خود براي اين برج عظيم هر دو مورد به عنوان ويتريني از گياهان و هم رشد گياهان درون آن را درنظر گرفته است.
نام اين ساختمان نمونه «مركز بين المللي تعالي كشاورزي شهري» خواهد بود و مكاني براي دانشمندان براي آزمايش فن آوري هاي جديد مورد نظر براي توسعه كشاورزي شهري مي باشد.درون اين ديوارهاي عظيم شيشه اي، گياهان در گلدان ها مي رويند و سپس به طبق هايي كه در مارپيچ بزرگ مركزي قرار دارند منتقل مي شوند.همان طور كه مارپيچ آرام آرام به سمت پايين مي رود، گياهان رشد كرده و وقتي به پايين رسيدند آماده برداشت هستند.كود و پس مانده گياهان براي سيستم هاي خنك كننده و گرم كننده گلخانه تبديل به بيوگاز مي شوند. خواسته دانشمندان از مزرعه عمودي نه تنها تهيه غذا بلكه كمك به توسعه راه حل هاي پايدار براي انرژي، گرما و مسئله آب در زندگي شهري مي باشد.پيش بيني مي شود كه ساخت اولين گلخانه عظيم عمودي 12الي 16ماه به طول انجامد.
 


رانش زمين در اوگاندا

 
به دنبال باران هاي سيل آسا و رانش زمين در شرق اوگاندا دستكم 18نفر جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام مقامات داخلي اوگاندا، تاكنون مرگ 18نفر در دو روستاي كوچك در مناطق شرقي اين كشور تاييد شده است اما با گسترش جستجوها احتمال افزايش تلفات وجود دارد.به گزارش رسانه هاي داخلي اوگاندا، مقامات محلي اين دو روستا تعداد ساكنان هركدام از اين روستاها را در حدود 80 نفر تخمين زده اند.چند تيم امداد و نجات پس از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و در تلاش هستند تا افراد گير افتاده ميان گل و لاي را پيش از كشته شدن نجات دهند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14