(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 تير 1391 - شماره 20242

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كيهان و خوانندگان
تحقيق ! (گفت و شنود)
گزارش خبري تحليلي كيهان از بيانيه اخير اتحاديه اروپا درباره تحريم نفتي ايران
مصر به عقب باز نمي گردد (يادداشت روز)
آيت الله مهدوي كني: اصولگرايان براي انتخابات آتي مذاكره كنند تا به نتيجه برسند
اسرائيل نمي داند نهايت فاجعه و بدبياري هايش كجاست (خبر ويژه)
بنياد كارنگي: غرب بايد به ايران امتياز بدهد (خبر ويژه)
از جاسوسي در دوبي تا رياست امور ايران در شوراي اطلاعات آمريكا (خبر ويژه)
اخراج خبرنگاران در رسانه هاي صهيونيستي شدت گرفت (خبر ويژه)
حالا كه هيچ غلطي نتوانستيم بكنيم تابلوي اصلاح طلبي بلند كنيم (خبر ويژه)


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ امام حسين(ع) مي فرمايند هر كه خدا را عبادت و اطاعت كند خداوند همه چيز را مطيع او مي كند.
3180---0913
¤ پيروزي ملت انقلابي مصر را در دور دوم رياست جمهوري تبريك مي گوئيم و به آن عزيزان گوشزد مي كنيم كه حضور به موقع و متحدشان خواب را از چشم دشمنان ربود و باعث احقاق حقشان شد بر اين اساس بدانند كه اين آغاز راه است و دشمن در ادامه اول اتحاد آنها را هدف قرار مي دهد و سپس ارزش هاي انقلابشان را. به طور مشخص خوب است انقلابيون مصري با استفاده از تجربه ايران دست به تشكيل سپاه پاسداران و بسيج بزنند تا بتوانند در مقابل دشمنان بايستند.
محمودي و 1708---0910
¤ دولت چرا اجازه داد مرغ كيلويي 3 هزار تومان به كيلويي 7 هزار تومان برسد كه حالا منت بگذارد و وعده عرضه مرغ 6 هزار تومان به مردم بدهد.
0556---0912
¤ برخي از مسئولين اجرايي كشور يا نمي خواهند جلوي اين گراني لجام گسيخته را بگيرند يا نمي توانند به هر حال از اين دو حال خارج نيست.
8986---0917
¤ هم مشكلاتي كه در جامعه شاهدش هستم و هم مواردي را كه در اين ستون مي خوانم واقعا ناراحتم مي كنند ولي آيا مسئولين هم مثل بنده درد مردم را احساس مي كنند. اگر جواب مثبت است پس چرا كاري در جهت گره گشايي از مشكلات ملت نمي كنند؟
5327---0936
¤ كسي منكر وجود مشكلات اقتصادي مردم در اين زمان و دوره از كشور نيست ولي آقاياني كه در دوره آنان تورم به 49 درصد رسيد لطف كنند اظهارنظر نكنند كه صداقت از آن بيرون نمي آيد.
1713---0915
¤ هنوز ماه رمضان نيامده اتحاديه تهيه كنندگان غذا و رستوران داران نرخ هر كيلو حليم را 4 هزار تومان اعلام كرده است. با صاحب چند مغازه تهيه غذا در مورد بالا بودن اين نرخ صحبت كرديم اظهار داشتند شخصا حاضر هستند زير قيمت بفروشند ولي اتحاديه از آن ممانعت مي كند. واقعا بايد از دست چه كسي بناليم.
صباغيان
¤ نرخ تالارها و كبابي ها و ... در شهر دزفول همان نرخ سال 90 است و تغييري نكرده است اين در حالي است كه قيمت مواد اوليه از 60 تا 100درصد افزايش يافته و همين امر و به صرفه نبودن باعث شده كه اكثر همكاران به تعزيرات بروند و اگر همين روند تداوم يابد ورشكستگي اكثر كبابي ها و تالارها را در پي خواهد داشت. شايسته است نرخنامه ها براساس قيمت واقعي اجناس صورت گيرد.
مهندس كرمي راد از دزفول
¤ به كساني كه پز روشنفكري مي دهند و رعايت حجاب و عفاف را مخالف آزادي مي دانند بايد گفت معنا و مفهوم آزادي را نمي دانند و به طور كل با آرمان هاي مقدس اسلام بيگانه هستند.
6263---0938
¤جانباز 40 درصد دياليزي هستم به علت عدم تمكن مالي قادر به پيوند كليه نيستم آن وقت از بيت المال پول هاي سرسام آوري به بازيكنان فوتبال داده مي شود كه بعضا نيز در پارتي هاي شبانه شركت مي كنند.
1340---0914
¤ مسئولين مسكن مهر دماوند قول تحويل مسكن 6 ميليوني به زوج هاي جوان دادند ولي حالا تقاضاي 23 ميليون مي كنند. اگر واقعا ما چنين پولي داشتيم كه در مسكن مهر ثبت نام نمي كرديم. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
7687---0912
¤ بعد از هدفمندي يارانه ها اكثر محصولات لبني بخصوص شير و پنير كه ارتباط مستقيم با سلامتي مردم دارد گران، بي كيفيت، با كاهش وزن همراه شده اند. اگر اين روند تداوم يابد در چند سال آينده اكثر مردم دچار پوكي استخوان مي شوند.
3202-0911
¤ در تاريخ 29/11/90 براي تحويل 20 روزه پژو 405 ثبت نام نمودم ولي با گذشت 4 ماه هيچ خبري از تحويل آن نيست. آيا ايران خودرو به تمامي تعهداتش اين چنين عمل مي كند؟
1044-0918
¤ شايسته است همان طوري كه براي مقابله با تخلفات رانندگي پليس راهور تلاش مي كند تا آمار تخلفات جاني را از 25 هزار نفر در سال كاهش دهد ديگر بخش ها همان تلاش را هم بنمايند تا از مرگ سالانه بيش از 60 هزار معتاد و سيگاري بكاهند.
6427-0919
¤ ما جمعي از بسيجيان حراست بانكهاي تجارت اهواز هستيم كه به صورت روزمزد حقوق ما را محاسبه مي كنند( روزي هشت هزار تومان) در صورتي كه بانكهاي ملت و صادرات روزي 12 هزار تومان محاسبه مي كنند. از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به پي گيري و تسري حقوق بانك ملت و صادرات به تجارت مساعدت نمايند.
6537-0935
¤ كاش عاشق كوه بوديم تا اين همه بالا نمي رفتيم از سر و كول هم، كاش عاشق رود بوديم تا جاري مي شديم و نمي ايستاديم رودرروي هم، كاش عاشق دريا بوديم و مي خروشيديم ولي حرص و جوش نمي خورديم، كاش عاشق آسمان بوديم و آستين ها را براي هم بالا مي زديم، كاش عاشق خدا بوديم تا همديگر را خرد و خود را گم نمي كرديم.
2917-0919
¤ از سياست چيزي نمي دانم ولي براي بنده قابل قبول نيست كه نان 15 توماني چند سال قبل را الان 300 تومان تهيه بكنم اگر مسئولين به فكر دنياي مردم نيستند لااقل فكري براي آخرت خودشان بكنند. 3962-0935
¤ ساكنين 20 متري شمشيري كوچه نوروزي از مزاحمت هاي ميوه فروش هاي وانتي و سمساري هاي دوره گرد كه با بلندگو سلب آرامش و آسايش مي كنند زندگي ندارند. به دفعات مكرر به شهرداري اطلاع رساني كرده ايم . بنويسيد نزد كدام مسئول شكايت ببريم كه ترتيب اثر داده شود.
1672-0937
¤ حمايت هاي گوناگون قطر و تركيه و عربستان از توطئه براندازي حكومت بشار اسد در سوريه حكايت كسي است كه براي مشهور شدن، راه جنايت و خيانت را برگزيده است.
0950-0919
¤ وقتي كشورمان از سوي غرب تحريم مي باشد بي انصافي است كه با ناديده گرفتن اين موضوع تمام مشكلات را به دولت و مسئولين نسبت دهيم و ناجوانمردانه به رئيس جمهور و همكارانش حمله كنيم.
3284-0917
¤ وقتي علي رغم همه سخت گيري كشورها در جلوگيري از ورود موادمخدر باز هم در قلب اروپا اين مواد به وفور يافت مي شود صحبت از تحريم يك كشور از دسترسي به فلان كالاي ضروري، يك ادعاي بدون پشتوانه و ضمانت اجرايي است. خلاصه در اين عصر و زمانه تحريم معنا و مفهوم گذشته خودش را كاملا از دست داده است.
6091-0915
¤ قضيه پيدا شدن دو قلاده بچه شير و همچنين دو بچه خرس در حاشيه شهر مشهد از آنجا آب مي خورد كه حيوانات وحشي هم نمي توانند شكم بچه هاي خودشان را سير كنند. لذا آنها را در حاشيه شهر رها كرده اند تا توسط افراد نيكوكار مورد رسيدگي قرار بگيرند!
6091-0915
¤ همراه اول از طريق شماره هاي 2010 و 2011 مرتب پيام هاي درخواست نشده با هزينه بنده (كسر از شارژ) ارسال مي كند راهنمايي كنيد براي خلاص شدن از اين وضعيت تحميلي چه كار بايد انجام بدهم.
8157-0915
¤ ما جمعي از مدرسان؛ معلمان و كاركنان مؤسسه علوم و فنون كيش مطلع شديم كه قرار است عنقريب مؤسسه به بخش خصوصي واگذار شود، كه ما از اين واقعه رضايت نداريم و ترجيح مي دهيم ، كماكان به صورت دولتي باقي بمانيم با توجه به اينكه ما بزرگ ترين مركز آموزشي زبان انگليسي در ايران هستيم با 23 سال سابقه در سطح كشور و نيز با توجه به رعايت ضوابط بخش تكميلي اداره آموزش و پرورش به حساب مي آييم خواهشمند هستيم كه در اين تصميم تجديد نظر شود.
از سوي مدرسان و كاركنان
¤ جاده روستاي اميرآباد به شهر زواره در ارديبهشت ماه آسفالت شد و به جاي اصلاح زيرسازي و قيرپاشي و شن پاشي و غلطك زني و سپس جمع آوري شنهاي اضافي فقط مقداري مالچ پاشي شد و شن ها را روي آن پاشيدند و حاصل اين اقدام كشته شدن دو كودك خردسال و معلوليت مادرشان و خارج شدن و واژگون شدن چندين اتومبيل بود و تعداد بسياري از مسافران هم مجروح شدند. حتي بخشدار محترم زواره و رئيس شوراي شهر نيز از اين حوادث بي بهره نماند و علاوه بر انهدام و سوختن ماشين خودشان هم مجروح و بستري شدند. دهها ميليون تومان به مردم خسارت وارد شده است از كليه مسئولين و مقامات قضائي خواستار پي گيري و مجازات عاملان اين اقدام نابخردانه هستيم.
اهالي روستاي اميرآباد
¤ وقت آن رسيده كه در قضيه پرونده هسته اي كشورمان از اين پس با تك تك اعضاي گروه 1+5 به صورت جداگانه به مذاكره بپردازيم و به اين ترتيب تشتت واقعي آنها بر سر مواضع غيراصولي شان در پرونده هسته اي ايران به نمايش گذاشته شود. تشتت در كشورهاي گروه 1+5 واقعيتي است كه خيلي خيلي جاي كار يعني تبليغ و مانور دارد.
2708:0914
¤ اگر كسي در چهره ژنرال طنطاوي حاكم نظامي مصر دقت بكند، متوجه مي شود اين فرد بسيار شبيه فراعنه موميايي شده مصر است.
2051:0913
¤ تجاوز هواپيماي اف 4 تركيه به سوريه كه ساقط شد نشان داد سوريه دماغ متجاوزين را به خاك مي مالد و فرقي بين تركيه متجاوز با اسرائيل غاصب يا عربستان و ديگر همراهان توطئه شوم عليه ملت و دولت سوريه وجود ندارد.
بختياري
¤ رهبر معظم انقلاب با اشاره به عوامل پيروزي يعني مجاهدت و خطرپذيري، بار ديگر ملت عزيز ايران را به تكاپو در كنار برخورداري از ايمان تشويق نمودند چنان كه بديهي است پيروزي هاي قبل و بعد از انقلاب در همه زمينه ها از نتايج همين فداكاري هاي صبورانه محسوب مي شود.
بلغار
¤ بيا جانا كه تا سامان بگيريم
براي ازدواج آسان بگيريم
پدرها مادران نوجوانان
براي مهريه قرآن بگيريم
به جاي زيورآلات فراوان
زبازار هديه ارزان بگيريم
كه قوم اغنياي فاقد درد
بگويند سكه ارزان بگيريم
همانا بهتر است آسان بگيريم
كه تا با ازدواج سامان بگيريم
كاظمي
¤ با كمال تاسف در قطعه هنرمندان در بهشت زهرا، فرهيختگان و انديشمندان غريب هستند و مردم سر قبر بازيگران مي روند و جالب است كه كسي فاتحه نمي خواند انگار به تماشاي گالري آمده اند ضمن اينكه مردم دائم سراغ قبر بازيگران را مي گيرند. واقعاً چه فرهنگي است كه همه سراغ بازيگران را مي گيرند.
يك شهروند
¤ اينكه اخيراً در گوشه و كنار شهر مد شده است كه برخي كودكان و افراد معلول با يك ساز دهني و ني اقدام به گدايي مي كنند خيلي جاي تعجب ندارد و مشكل ساز نيست، اما متاسفانه در مناطقي از تهران ديده شده كه جوانان لاابالي كه هيچ نياز مالي هم ندارند با گيتار و سه تار و وسايل ديگر گروه هاي اركستر مبتذل راه انداخته اند، از نيروي انتظامي تقاضاي رسيدگي داريم.
كاشاني
¤ دولت بايد در مسئله گراني ها فرافكني نكند و ضعف خود را پشت سر هدفمندي يارانه ها پنهان نكند و تحريم هاي غرب را بهانه نارسايي و ضعف نارسايي دولت قلمداد نكند. اين كار عذر بدتر از گناه است.
يك شهروند
¤ انگليس سعي دارد با تزريق تروريست ها به سوريه رژيم صهيونيستي را كمي آرام كند تا از پيروزي اسلامگرايان در مصر خيلي به آنها فشار وارد نشود و آنها را از عزا درآورند.
يك شهروند
¤ ضمن تشكر از تيم مذاكره كنندگان كشور در 1+5 اما ممكن است روز به روز كار ما با غربي ها سخت تر شود چون راه تنفس رژيم صهيونيستي بعد از 60 سال كه از جعلي بودنش مي گذرد، از ناحيه مصر، در حال بسته شدن است. روي كار آمدن اسلامگرايان به رهبري آقاي مرسي، طليعه پيروزي اسلامگرايان بر نيروهاي سكولار و غرب گراست . رژيم صهيونيستي از ناحيه غربي خود يك شكست و سرخوردگي عظيم را احساس مي كند كه در تاريخ هيچ سابقه اي نداشته است . حال آمريكا و انگليس خبيث براي اينكه به اين فرزند نامشروع دلداري دهند به خيال خود در جبهه هاي شرقي اسرائيل وعده پيروزهاي مقطعي مي دهند. البته زهي خيال باطل.
ايران دوست
¤ اميدواريم سرنوشت آخرين فرعون مصر درس بزرگي براي ديگر نوكران غرب در منطقه باشد و ان شاء الله دست به دست هم دهيم و جرثومه اصلي فساد را از منطقه خارج كنيم.
كاشاني
¤ در موقعيتي كه مردم براي تامين آذوقه روزمره خود دچار مشكل مي باشند و افزايش چند درصدي قيمت نان و ديگر مايحتاج آنها فشار مضاعف بر آنها وارد مي كند صحبت از هزينه هاي چند ميلياردي و يا اهداي هواپيما و ماشين به بازيكنان تيم هاي فوتبال دل هر انساني را به درد مي آورد، آن هم در رابطه با ورزش و تيم هايي كه چنگي به دل نزده اند و حاشيه هاي آنها بيشتر از اصل موضوع است. بهتر نيست به جاي اين حاتم بخشي هاي نابجا از بيت المال و يا هر كيسه بادآورده به فكر ايجاد شغل و كار و ازدواج جوانان باشيم كه بعضاً براي اخذ وام ازدواج دچار مشكل هستند؟! به راستي پهلوانان ايران زمين در كجاي اين ميدان هستند؟
طالعي
¤ مسئولين جهاد كشاورزي به داد كشاورزي برسند. در گرگان ارزش يك مغازه 3*2 متري جگركي بسيار بيشتر از 20 هكتار زمين كشاورزي است. چرا كه با اين زمين نه مي توان وام گرفت نه ضامن شد نه ساخت و سازي داشت. ولي صاحب آن مغازه 3*2 هر كاري را مي تواند انجام دهد دردسرش كمتر و درآمدش بيشتر است.
كرامت
¤ شما را به خدا هر كاري از دستتان برمي آيد انجام دهيد. همسرم از بس بين ايلام و تهران و قوه قضائيه دوندگي كرده پير شده است. من 21 سال در زندانم بدون اينكه جرمم محرز شود بنده شاهد قتل بودم كه دستگير شدم و در حال حاضر در زندان ديزل آباد كرمانشاه هستم قاتل در ماه مبارك رمضان 89 مسلحانه در مجيديه تهران دستگير و در حال حاضر در زندان رستم شهر كرج زنداني است. با وجودي كه قريب 2 سال است كه دستگير شده هنوز او را با من مواجه ننموده اند .گويا حكم اعدامش نيز صادر شده است. قوه قضائيه چطور فردي را بدون اثبات جرم 21 سال در زندان نگه مي دارد؟ آيا قانوني نيست تا چنين افرادي تا زمان محاكمه بتوانند با سند آزاد شوند؟!
اكبر چمن فرزند صادق
¤ از مسئولين محترم درخواست مي شود به جاي پرداخت هزينه هاي نجومي از بيت المال به فوتباليست هايي كه دو كلاس سواد درست و حسابي ندارند آن را درجهت اشتغال زايي براي فارغ التحصيلان بيكار كشور هزينه كنند.
05579---0937
¤ بيمار 85 درصد اعصاب و روان هستم. از افراد نيكوكار و خير تقاضا دارم در حد امكان از فرزندانم دستگيري كنند. براي اداره زندگي واقعا محتاج كمك هستم.
585---0919
¤ جواني مجرد و 30 ساله با درآمد ماهيانه 400 هزار تومان هستم و مادرم نيز تحت تكفل بنده مي باشد. اگر اوضاع به همين صورت پيش برود چه بسا كارتن خواب شوم. ازمسئولين امر تقاضا دارم به داد ما جوان ها برسند.
6582---0935
¤ بدون هيچ گونه چشمداشت سياسي بايد از كشور سوريه درمقابل دشمنان حمايت مادي و معنوي كرد چرا كه هدف اصلي آمريكا و صهيونيست ها جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
1390---0911
¤ يك بازنشسته با حقوق ماهيانه 500 هزار تومان و داراي 7 نفر عائله هستم. شايد تعجب كنيد ولي دولت دهم بنده را با اين وضع، شهروندي متمول كه نياز به دريافت يارانه ندارد تشخيص داده و اقدام به قطع يارانه ما كرده است. وقتي اعتراض كرديم فقط يك شماره ملي از ما گرفتند و معلوم نيست تا چه مدت سركار باشيم.
اسدي
¤ در بيمارستان 15 خرداد ورامين هيچ دكتري اقدام به عمل جراحي لوزه فرزندم نمي كند و همه به تهران و بيمارستان هاي خصوصي ارجاع مي دهند. درضمن در شهرستان ورامين فقط همين يك بيمارستان دولتي وجود دارد. تكليف امثال بنده كه پول نداريم چه مي شود؟
اردستاني
¤ حال ديگر زمان آن فرارسيده كه مصون ماندن جهان از فسادآفريني استكبار به سركردگي آمريكا در مجامع بين المللي كشورهاي قطب ظلم ستيز با ايجاد و يا تقويت مجامع و سازمان هاي جايگزيني براي شوراي امنيت و يا كاهش تأثيرگذاري يا حذف شوراي امنيت فعلي از معادلات كه اهرمي در خدمت رژيم هاي ظالم خون ريز است جهان را از آفت فجايع پيش رو نجات دهند و جهان و جهانيان را در برابر وتو ظالمانه ايمن نمايند.
2708---0914
¤ براي دريافت مسكن مهر پرديس ثبت نام و طبقه درخواستي را طبقه دوم اعلام نمودم ، ولي روز موعود طبقه همكف به من تحويل شد كه در كنار تپه كوه واقع شدن و كشيده شدن ديوار بلندي از بتن در مجاورت آن كاملا پنجره هاي طبقه همكف را پوشانده و آن را به زيرزمين تبديل كرده و غيرقابل سكونت نموده است. از وزير محترم درخواست مي شود نسبت به اين مشكل رسيدگي و علت تغيير طبقه درخواستي ما از طبقه دوم به همكف را بررسي نمايند.
علي وطن دوست
¤ به آقاي رحيمي بگوييد آنهايي كه به دولت فحش مي دهند معمولا مرتبط به جريان فتنه و زيرشاخه آن يعني جريان انحرافي مي باشند ملت خداجو و با بصيرت مكتب اسلام و ولايي فحش دادن را ناپسند و گناه مي دانند.
مهدي درخشنده
¤ چرا دولت يارانه نان من بازنشسته با 3 فرزند دانشجو را با حقوق دريافتي پانصدهزارتومان قطع كرده است؟ آيا اين عدالت است؟
1614---0912
¤ حضرت امام باقر(ع) مي فرمايند: هيچ جهادي مانند مبارزه با هواي نفس نيست.
6263---0938
¤ چرا با وجود جوانان بيكار و تحصيل كرده برخي سازمانها و ادارات همچنان بازنشستگان را دعوت به كار مجدد مي كنند؟
1468-0917
¤ انسانهايي كه اسير گذشته و نياكان خويش اند و همواره آن را به رخ خود و ديگران مي كشند، از درك حال، وروبه رو شدن با واقعيت ها و ساختن آينده خود عاجزند و نيز كساني كه از گذشته پند نگرفته و آن را چراغ راه خويش نمي سازند بدون شك آينده پرملالي پيش روي خواهند داشت.
8516-0919
¤ در تاريخ 30/3/91 تلفن همراه من با سيم كارت همراه اول آن به سرقت رفت. شب بود و امكان رفتن به امور مشتركين نبود تا براي قطع سيم كارت اقدام نمايم با سرويس تلفن همراه تماس گرفتم گفتند فردا برو به امور مشتركين! با اين همه تبليغات كه هيچ كس تنها نيست چطور در برابر بروز حادثه اي پاسخگو نيستند؟
جانباز يوسف خاني
¤ دبير رياضي دوره متوسطه شهرستان بابل با 21 سال سابقه هستم. سه سال پيش همسرم را در يك تصادف از دست دادم و اكنون با سه فرزند 15، 13 و 5/3 ساله «زن سرپرست خانوار» هستم. سال گذشته تعدادي از همكاران خانم بنده با 20 سال سابقه كار و 25 روز حقوق بازنشسته شدند ولي با شروع سال تحصيلي 91-90 به ما گفتند قانون بازنشستگي پيش از موعد با مزايا حذف شده است. از نمايندگان مجلس و دولت خدمتگزار مي پرسم نبايد يك تبصره يا ماده اي به قانون بازنشستگي براي زنان سرپرست خانوار الحاق مي شد؟ اينجانب درخواست بازنشستگي پيش از موعد با حداقل حقوق 25 روز دارم و از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي دارم.
سيده فاطمه شمسيان
¤ شهرداري دوربرگردان سه راه مهران واقع در خيابان شهيد چراغي در منطقه 17 را تبديل به كارگاه مترو كرده است. در حال حاضر رانندگاني كه بخواهند در اين خيابان دور بزنند بايد 7 كيلومتر جلوتر در چهاردانگه اين كار را بكنند. يعني عملاً روزانه چيزي در حدود 30 هزار اتومبيل هر كدام به مقدار 14 كيلومتر اضافه بنزين مصرف مي كنند، فقط به خاطر اينكه مسئولين شهرداري هيچ ارزشي براي شهروندان قائل نيستند و يك طرفه عمل مي كنند.
اسعدي
¤ گروهي از نسل اول انقلاب يعني متولدين سالهاي 52 تا 60 هستيم كه عمرمان با پيمانكاري وزارت نفت سپري شد و به همين دليل به جايي نرسيديم. اميدواريم با نسل هاي بعد همان رفتاري را كه با ما كردند نكنند.
3859-0915
¤ متأسفانه هنوز بعضي از افراد باورشان نشده كه آمريكا به دنبال نابودي اسلام است و راه رسيدن به اين هدف را نيز از بين بردن مسلمانان قرار داده است.
3180-0938
¤ اينجانب در شهريور 88 به عنوان شاگرد راننده، باري را از بندرعباس به مقصد تهران حمل مي كردم و از محتواي آن هيچ گونه اطلاعي نداشتم. در سلفچگان پس از بازرسي متهم به حمل بيش از سه تن مواد مخدر شدم. از آنجا كه درگذشته بر اثر تصادف ضربه مغزي شده و مدتي در شركت واحد تهران كار مي كردم و مشكل مغزي و روحي رواني پيدا كردم و نتوانستم ادامه خدمت دهم به اتوبوسراني و بعد به شاگرد تريلي تغيير شغل دادم كه فردي به نام غلام بلوچ كه براي بسياري از قاچاقچيان حرفه نام شناخته شده اي است از وضعيت روحي رواني ام سوء استفاده و چنين دامي را برايم طراحي نمود. از شهريور 88 تا به حال در زندان قزل حصار كرج به سر مي برم و همسرم طلاق گرفته و تنها فرزندم در خمين در كنار 2 برادر جانباز و پدرم زندگي مي كند از تمامي مسئولين دلسوز استمداد مي كنم به اين بنده بي گناه رحمي نمايند و مشكل پرونده ام را حل نمايند.
زنداني- عبدالله عزيزي
¤ تاكي مي خواهيم بر روي حقيقت تورم افسارگسيخته پرده بكشيم؟ آيا افزايش حقوق 15 درصدي مي تواند كارمندان را از مشكلات فعلي نجات دهد؟
8160-0918
¤ از قوه قضائيه انتظار مي رود احكام غيابي مهدي هاشمي و حكم تجديدنظر و واقعي فائزه هاشمي را صادر نمايند و با گذشت سه سال از شيطنت و حضور فعال آن ها درجريان فتنه شايسته نيست همچنان مردم چشم انتظار بمانند و حكم واقعي اين فتنه گران صادر نشود.
4246-0935


تحقيق ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري خطاب به ساير گروه هاي اپوزيسيون نوشته است؛ من به اين نتيجه رسيده ام كه رژيم جمهوري اسلامي ضد ضربه است.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته است وقتي آمريكا و اروپا و اسرائيل و همه كشورهاي دنيا طي 33 سال گذشته دنبال سرنگوني رژيم بوده اند و نتوانسته اند، از ما چند گروه اپوزيسيون چه كاري برمي آيد؟!
گفتم: مثل اين كه داره كم كم عقلش سر جاش مياد. ديگه چي گفته؟!
گفت: نوشته است؛ آيا هيچ فكر كرده ايم كه آيندگان درباره زندگي ما چه قضاوتي مي كنند؟!
گفتم: از يارو پرسيدند علت مرگ پدرت چي بود؟ گفت؛ فعلا داريم تحقيق مي كنيم كه براي چي زنده بود؟!


گزارش خبري تحليلي كيهان از بيانيه اخير اتحاديه اروپا درباره تحريم نفتي ايران

وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در رويكردي خصمانه و غيرحقوقي اعلام كردند كه ممنوعيت واردات نفت ايران براي اعضاي اين اتحاديه به اجرا درخواهد آمد.
در همين زمينه، خبرگزاري فرانسه گزارش داد: وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام كردند كه بسته اخير تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران همان طور كه پيشتر تصميم گرفته شده بود از اول ژوئيه (11تيرماه) اعمال خواهد شد.
ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس نيز گفت: ما تأكيد كرده ايم كه جزئيات تحريم ها عليه ايران اجرا مي شود.
وي افزود: مهم است مقامات ايران اراده جامعه بين المللي در اين باره را درك كنند و مهم است كه ما به تشديد تحريم اقتصادي ادامه دهيم.
معرفي چند كشور غربي به عنوان جامعه بين المللي در حالي است كه بارها 118كشور دنيا در قالب گروه عدم تعهد بر حق ايران در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تاكيد كرده اند.
در بيانيه ياد شده بر اجراي توافق 23 ژانويه ميان 27 كشور عضو اتحاديه اروپا مبني بر ممنوعيت فوري واردات نفت از ايران و پايان دادن به قراردادهاي جاري از اول ژوئيه تأكيد شده است.
در اين بيانيه آمده است كه توافقات براي واردات نفت ايران كه پيش از 23 ژانويه منعقد شده است بايد از اول ژوئيه خاتمه داده شود.
براساس اين بيانيه «از همان تاريخ شركت هاي بيمه اتحاديه اروپا ديگر حمل و نقل نفت ايران را تحت بيمه مسئوليت ثالث و بيمه مسئوليت زيست محيطي قرار نخواهند داد.»
همچنين اين بيانيه ادعا مي كند كه هدف اتحاديه اروپا هم چنان رسيدن به يك راه حل جامع بلندمدت مبتني بر مذاكراتي «معنادار» ميان قدرت هاي جهاني و ايران است.
در همين حال كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در كنفرانس خبري به وجود شكاف اساسي ميان دو طرف اذعان كرد و گفت: ما نگراني هايي جدي داريم. اشتون مدعي شد: تحريم ها براي آن است كه ايران متوجه شود بايد آن نگراني ها را جدي بگيرد و به آنها پاسخ دهد.
وي افزود: ما بايد فشار را حفظ كنيم.
براساس گزارش رويترز، اشتون در حاشيه نشست وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ گفت: هيچ تغييري در خصوص اينكه از اول ژوئيه چه خواهيم كرد ايجاد نشده است.
وي ادامه داد: تحريم هايي كه مورد توافق قرار گرفته اجرا خواهد شد.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت كه اميدوار است ديپلماسي بتواند مسئله هسته اي را به زودي حل كند اما آنها به حفظ تحريم ها عليه ايران ادامه خواهند داد.
وي افزود: خواسته واقعي من تلاش براي حل اين مسئله در اسرع وقت است. ما به دنبال اين هستيم كه چه فشار بيشتري را مي توانيم اعمال كنيم و اين مذاكرات به شكلي مستمر ادامه مي يابد تا ايران متقاعد شود كه بيايد و با ما مذاكره كند.
اعلام سياست دوگانه ديپلماسي- فشار در حالي است كه روند موضوع هسته اي ايران در تمامي سال هاي گذشته نشان داده است كه مذاكره توام با تهديد جواب نمي دهد و ايران اسلامي از حقوق هسته اي خود عقب نشيني نمي كند.
از سوي ديگر، گزارش ها حاكي است كه يونان در ميان دولت هاي اتحاديه تلاش كرده است تا اجازه خريد نفت ايران تحت توافقات منعقده را پس از اول ژوئيه داشته باشد.
دولت انگليس نيز براي معاف شدن از ممنوعيت بيمه نفت ايران كه به كشورهاي خارج از اتحاديه فروخته مي شود اعمال فشار كرده است.
گفتني است؛ روزنامه وال استريت گزارش داد كه هند تلاش هاي خود را براي پوشش بيمه اي نفتكش هاي حامل نفت ايران در آستانه اجرايي شدن تحريم هاي اروپايي افزايش داده است. همچنين ژاپن به منظور مقابله با تحريم بيمه اي نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا تصويب كرد كه از اول جولاي راسا بيمه محموله هاي نفتي ايران را برعهده بگيرد. خاطرنشان مي شود تاكنون 18 كشور از تحريم هاي نفتي ايران معاف شده اند و كارشناسان اجراي اين تحريم ها را براي غرب شكننده ارزيابي كرده اند.
 


مصر به عقب باز نمي گردد (يادداشت روز)

اسلام در سال 19 هجري وارد مصر شد و از ابتدا در كشاكش اختلافات شام و مدينه به سمتي متمايل گشت كه در آن از «عدالت»، «آزادگي» و مقاومت در برابر سيطره روم خبر بيشتري بود بعد از ضعيف شدن مدينه در برابر شام- در دوره خليفه سوم- مصريان كه از طريق حكومت شام اداره مي شدند سر ناسازگاري گذاشتند از اين رو معاويه، عمربن عاص كه در سال 19 فرماندهي ارتش اسلام را از سوي خليفه دوم بعهده گرفته بود، راهي مصر كرد تا آنان را رام كند اما موفقيت چنداني پيدا نكرد و در نهايت سران قبايل مصر در عزل خليفه نقش اساسي داشتند. وقتي حكومت به امير المؤمنين عليه السلام رسيد، آن حضرت، «محمدبن ابي بكر» كه فرزندخوانده و پرورده حضرت امير بود را به مصر گسيل كرد، مصريان والي جديد را پذيرفتند و آنگاه كه توطئه شاميان عليه مصر شدت گرفت آن حضرت مالك اشتر نخعي را به آن سامان اعزام كرد كه با توطئه مشترك عمرو عاص و معاويه در «قلزم» مصر به شهادت رسيد.
مصر در اين دوره آرام نبود بخصوص بعد از واقعه كربلا عصيان عليه حكومت شام بالا گرفت در دوره عباسيان بعد از دوره كوتاهي كه مصريان متوجه شدند خلفاي بني عباس برخلاف آنچه ادعا مي شد، «آل پيامبر و علي» - عليهم صلوات الله- نيستند، شورش ها عليه خليفه عباسي شروع شد و در نيمه دوم قرن چهارم مصر رسماً از قلمرو عباسي جدا شد و سلسله فاطمي را در مقابل سلسله عباسي بنا كرد كه 270 سال به درازا كشيد. مصر بعد از دوره فاطميون بدست ايوبيان افتاد و در اين دوره اگرچه با امراي ايوبي كه تحت فرمان دمشق بودند سازگاري نداشتند اما مصريان نقش اساسي و تعيين كننده اي در دفع حمله هاي صليبي ها - كه نزديك به دو قرن دوام آورد- داشتند و آزادي فلسطين از سيطره صليبيون به ميزان زيادي مرهون مجاهدات مصريان بود.
بعدها در دوره سيطره حدود 600 ساله امپراتوري عثماني بر بخش اعظم خاورميانه عربي و شمال آفريقا، مصريان روي خوشي به سلاطين- باب عالي- استانبول نداشتند و از اين رو در دوره حاكميت عثماني مصريان به شكل يك مجموعه خود مختار در درون امپراتوري عمل مي كردند. تا اينكه مصر به اشغال فرانسه به فرماندهي ناپلئون بناپارت- در قرن 18 - درآمد. مصريان بعد از شكست دادن ارتش فرانسه، حكومت مستقلي را پايه گذاري كردند و به عنوان قدرت مهم عربي در شمال آفريقا درآمدند. مصر از اواسط قرن 19 به اشغال انگليس درآمد و تا اوايل قرن 20 در اشغال كامل بود و البته اشغال بخش هايي از اين كشور- شامل پورت سعيد، سوئز، اسكندرون و اسماعيليه - تا سال 1924 استمرار پيدا كرد. البته در اين مقطع كانال سوئز و شهرهاي اطراف آن به مرور به اشغال مشترك انگليس، فرانسه و دسته هاي شبه نظامي يهودي درآمد. كه در سال 1956 با جنگ از تصرف آنان خارج شد، مصريان بعد از اشغال فلسطين توسط صهيونيست ها- كه بر اساس يك برنامه انگليسي اتفاق افتاد- به ميدان آمدند و 4 جنگ را با هدف آزادسازي فلسطين انجام دادند كه در دو جنگ 1948 و 1973 به دستاوردهاي مهمي هم دست پيدا كردند هرچند وابستگي مصر به قدرت هاي خارجي- در جنگ 48 وابسته به انگليس در جنگهاي 56، 67 و 73 وابسته به روس - مانع تحكيم قدرت مسلمانان مصري شد ولي به هر روي حضور مردم در اين صحنه ها بسيار مهم بود.
مصريان اولين مردمي بودند كه به سكولاريزه شدن جهان اسلام واكنش نشان دادند. در اواخر قرن 19 و دهه هاي آغازين قرن بيستم، مناطق اسلامي شاهد فعال شدن يك موج مبتني بر غربي كردن جوامع اسلامي و دين زدايي در عرصه اجتماع بودند. در افغانستان امان الله خان در سال 1928 روي كار آمد و بنام مدرنيزاسيون (ترقي) دين زدايي از حاكميت و سطوح اجتماعي را آغاز كرد. در تركيه مصطفي كمال پاشا- آتاتورك - در سال 1303 سركارآمد كه تلاش آن بر مبناي جداسازي ترك ها از ساير مسلمانان قرار داشت و در قانون اساسي جديدهرگونه گرايش به مذهب را در سياست منع كرده بود. يك سال بعد- در سال 1304 - سلسله پهلوي در ايران با مبناي مبارزه با مذهب شروع شد. اين روندي بود كه همه جوامع اسلامي را متأثر كرده بود اما اولين واكنش را مصريان انجام دادند. «حسن البناء» كه يك معلم ساده بود سه سال پس از روي كارآمدن رضاخان در ايران پرچم دفاع از دين در برابر روند دين زدايي را بلند كرد و فرياد «ياللاسلام» سرداد. او به مردم مصر گفت كه براي دفاع از دين بايد به ميدان بيايند. به زودي تعدادي از مسلمانان اسماعيليه بدور او جمع شدند كه نه روشنفكران و طبقات خاص، بلكه از مردم كوچه و بازار بودند: يك كارگر رخت شوي خانه، يك راننده تاكسي، كارگر يك آرايشگاه مردانه، يك باغبان و اين ها به زودي بزرگترين نهضت ضدلائيسم را در دنياي اسلام به وجود آوردند. اين نيروها به زودي نقش هاي كليدي در تحولات مهم جهان اسلام- شامل جنگ هاي مسلمانان عليه صهيونيست ها- را به دست گرفتند و بذر احياي حكومت مبتني بر دين را در اين منطقه پاشيدند. عدد نيروهاي حسن البنا- اخوان المسلمين- كه در جنگ رمضان 1973 به ياري ارتش مصر به ميدان آمدند، نزديك به 300 هزار نيروي رزمنده بود.
مرور تاريخ مصر نشان مي دهد كه مردم مصر درمقاطع مختلف تاريخي با چند عنصر جنگيده اند؛ حكام و امراي مستبد - در دوره هاي بني اميه، بني عباس، عثماني و دوره اخير- وابستگي به خارج و جداسازي دين از عرصه اجتماعي. مردم مصر هرگاه مجال يافته اند اين جنبه ها را بروز و ظهور داده اند كه آخرين نمونه آن به قدرت رساندن محمد مرسي است كه نام و نشان حسن البنا را دارد.
نكته ديگر اين است كه مصريان از نظر خلق و خوي اجتماعي همواره به اسلامي گرايش داشته اند كه بر حكام سخت مي گيرد و با مردم مدارا مي كند. اگر ردپاي نحله هاي فكري در سرزمين مصر را پي بگيريم به اينجا مي رسيم كه مردم در اين منطقه اقدامات زورمدارانه و خشونت گرايانه را برنمي تابند و به چنين روندي كمك نمي كنند. مصريان از نظر فرهنگي عمدتاً «متصوف» ديده شده اند و به «تقديرگرايي» شهره هستند. بعضي ها گمان كرده اند كه تصوف و تقدير گرايي، مردم مصر را از عرصه اجتماعي به عرصه هاي فردي سوق داده است در حاليكه ميان تصوف تاريخي مصريان با تصوف در معنايي كه در حوزه سياسي فهم مي شود، تفاوت بنيادي وجود دارد. سابقه تصوف مصر به 50 سال آخر دوره فاطميون برمي گردد كه شخصيت برجسته اسلامي مرحوم محي الدين ابن عربي- فيلسوف، عارف، متكلم، مفسر، فقيه و اديب اسلامي- به مصر آمد و به نشر انديشه هاي خود پرداخت. ابن عربي زير بار حكومت هاي وابسته به بغداد نمي رفت و از مسلمانان مي خواست از همكاري با خليفه عباسي و امراي او اجتناب كنند در واقع ابن عربي به جهاد با حكومت هاي جائر دعوت مي كرد اما بعدها عده اي او و مكتب فكري او را به «انعزال» و كناره گيري از جامعه مسلمين متهم كردند در حاليكه ميان دعوت ابن عربي تا كناره گيري از جامعه مسلمين تفاوت فاحشي وجود دارد. و از آنجا كه مردم مصر از دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بودند، دشمنان براي بدنام كردن وي در ميان مردم مصر، ابن عربي را به ضديت با اهل بيت عليهم السلام نيز متهم كردند.
مردم مصر در طول دوره اسلامي بيش از هر مردم ديگري در ميدان مبارزه و جهاد بوده اند و بيش از هر مردم ديگري در طول تاريخ استيلاي غرب را بر نتافته اند و بيش از هر مردم ديگري براي حاكميت اسلام بر جهان مبارزه كرده اند و از اين روست كه غرب به وحشت افتاده است چرا كه مي داند اين مردم در كمين فرصت نشسته اند تا آرزوي ديرينه خود را محقق كنند و قطعاً به آن نايل مي گردند.
تحولات مصر بدون ترديد بر دوش مردم قرار دارد نه بر دوش افراد و شخصيت هاي خاص كه با قيام و قعودشان اوضاع دگرگون شود از اين رو ژرف نگري حكم مي كند كه اين تحولات با صاحبان واقعي آن سنجيده شود. بر اين اساس غرب درصدد است تا براي مردم بديلي از مردم بتراشد يعني استراتژي مردم عليه مردم كه البته نمي تواند چرا كه حالا ديگر زمان پيگيري و به نتيجه رساندن ترفندهاي اينچنيني نيست. مردم خوب مي دانند كه رأي مرسي آراء بخشي از هواداران اسلام گرايي در مصر است كمااينكه يكي از روزنامه هاي آمريكا در همين روزها با اشاره به نتايج يك نظرسنجي نوشت ظرفيت نظاميان، غرب، كشورهاي عربي و... در مصر حداكثر اين است كه 12 ميليون را به گونه اي مديريت كند و حال آنكه حدود 13 ميليون رأي مرسي، حداقل ظرفيت اسلام گراها در مصر است و آراء حداكثري اسلام گراها در مصر از 40 ميليون رأي فراتر مي رود.
بر اين اساس مي توان گفت مصريان به عقب برنمي گردند و خود مي توانند شرايط را به نفع خود مديريت نمايند. تحولات مصر را نمي توان حداقلي كرد چرا كه مردم مطالبات حداكثري را مطالبه مي كنند. واشنگتن پست مي نويسد از حدود 400 شهروند قاهره كه در فاصله روزهاي 20 تا 30 خرداد در مورد حكومت مورد نظر خود سؤال كرده است، 58 درصد با صراحت گفته اند «حكومت اسلامي» و حدود 38 درصد گفته اند تركيبي از دين و مليت و تنها 8 درصد گفته اند حكومتي با معيارهاي غربي- دمكراسي- در عين حال در يك سؤال ديگر، 69 درصد مردم قاهره گفته اند نظام اجتماعي را بايد براساس قوانين ديني تنظيم كرد. در همين پرسش و پاسخ 59 درصد مصريان پايتخت گفته اند مصر بايد در روابط با آمريكا، انگليس و فرانسه تجديدنظر كند و 54 درصد هم گفته اند «همه چيز بايد تغيير كند».
مصريان البته مايلند كه اهداف خود را حتي الامكان با حداقل هزينه ها تحقق ببخشند و اين به مصريان هم اختصاص ندارد و براين اساس محمد المرسي طبعاً بايد راه تفاهم و توافق را در پيش بگيرد تفاهمي كه اهداف دور دست را نزديك كند و حتماً به سطحي از تنازل نياز دارد كمااينكه شوراي نظامي هم گريزي از آن ندارد و اما تنازلي كه اصول انقلاب را مخدوش نكند.
سعدالله زارعي
 


آيت الله مهدوي كني: اصولگرايان براي انتخابات آتي مذاكره كنند تا به نتيجه برسند

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات يازدهم رياست جمهوري، اصولگرايان را به مذاكره و گفت وگو تا حصول نتيجه دعوت كرد.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني در مراسم افتتاحيه يادمان شهداي هفتم تير با بيان اينكه «راه شهدا راه حيات است»، تاكيد كرد: اگر مي خواهيد زنده بمانيد بايد راه شهدا را ادامه دهيد و بايد بدانيم شهيد بهشتي و 72 تن از ياران ايشان نمرده اند و تا آخر و تا زماني كه ما نباشيم، خواهند بود.
وي با اشاره به اينكه «شهيد بهشتي از ابتداي شروع مبارزات خود آمادگي شهادت را داشتند،» افزود: شهيد بهشتي مخلصانه در راه انقلاب و امام(ره) قدم برداشتند و هيچگونه مسامحه، تساهل، تسامح و سازش با ضدانقلاب را نمي پذيرفتند.
رئيس مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه «راهي را كه شهيد بهشتي انتخاب كرد از بين نمي رود و ما بايد آن را ادامه دهيم،» تصريح كرد: از كساني كه در ايجاد اين يادمان تلاش كردند تشكر مي كنم. اينها بايد بدانند تلاشي كه كرده اند فراموش نمي شود، چرا كه قرآن مي فرمايد هرگاه انسان كاري كند و تلاشي انجام دهد، نتيجه سعي او ارائه خواهد شد؛ حتي اگر زمان حيات او نتيجه اش ملموس نباشد.
وي با بيان اينكه «تلاش براي غير از خدا فايده اي ندارد،» تاكيد كرد: نبايد صفا، صميميت و برادري را كه اسلام براي ما آورده است، فراموش كنيم. بعد از انتخابات دعواها را كنار گذاريم، چرا كه ديگر زمان برادري و رفاقت است و بعد از انتخابات بايد دور هم جمع شويم و براي مردم كار كنيم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه «بهشتي يك ملت بود،» تصريح كرد: حيات ما و انقلاب ما به حيات بهشتي و يارانش بسته است و بهشتي زماني كه زنده بود، يك ملت بود و جهاني فكر مي كرد و حتي ايراني فكر نمي كرد؛ بنابراين بهشتي يك مسلمان ايراني نبود بلكه يك مسلمان جهاني بود.
وي در پايان، با بيان خاطراتي از شهيد بهشتي و توجه وي به نماز اول وقت گفت: بايد از شهيد بهشتي ياد بگيريم و در كارهايمان الهي، اسلامي و جهاني فكر كنيم.
به گزارش ايسنا، رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: من از اصلاح طلبان خبر ندارم، چرا كه من اهل اصلاح نيستم.
مهدوي كني در رابطه با مطرح بودن نام حدود هفت تا هشت نفر به عنوان كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده و مسئله ضرورت وحدت در كشور گفت: اول اشكال ندارد كه بيايند اما بايد در آخر به نتيجه اي برسند چون معمولا رقابت اگر خوب باشد، اشكال ندارد.
وي در ادامه، در پاسخ به اين پرسش كه «توصيه شما به اصولگرايان چيست؟» گفت: توصيه من هميشه به ائتلاف و اتحاد است. هميشه دعوت به ائتلاف مي كنم چون اتحاد امر شدني نيست بلكه همه بايد با هم باشند و گاهي ائتلاف در نهايت به يك نفر مي رسد و گاهي بيشتر اما مهم اين است كه با هم جنگ نكنند، چون دعوا خوب نيست و صلح بهتر از دعوا است.
مهدوي كني همچنين در رابطه با برخي تك روي ها از سوي عده اي از اصولگرايان و برگزاري جلسات انتخاباتي از سوي آنها اظهار كرد: جلسات انتخاباتي اشكال ندارد و تك روي به حساب نمي آيد بلكه مقدمات كار است و بايد با هم بنشينند و مذاكره كنند تا به نتيجه برسند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه اين گفت وگو، در رابطه با واقعه هفتم تير و مسئله حمايت غربي ها از تروريست ها گفت: واضح است كه غربي ها هميشه دچار تناقض بوده اند و در نهايت معلوم شده كه دروغ مي گويند و حقوق بشري كه آنها مي گويند حقوق بشر سياسي است و نه واقعي و مثال اين امر، دفاعشان از منافقيني است كه واقعه هفت تير را به وجود آوردند.
وي با بيان اينكه «غربي ها هر وقت بخواهند يك چيز را به نفع خود تمام كنند، از حقوق بشر حرف مي زنند،» تصريح كرد: غربي ها هر وقت بخواهند ديگران و سياست دولت هاي ديگر را از بين ببرند، از حقوق بشر استفاده مي كنند و امروز براي دنيا روشن شده است كه حرف هايشان سياسي است و واقعيت ندارد.
 


اسرائيل نمي داند نهايت فاجعه و بدبياري هايش كجاست (خبر ويژه)

«با روي كار آمدن رئيس جمهور اسلامگرا در مصر، اكنون اسرائيل نگران منزوي شدن بيش از پيش در منطقه و امنيت مرزهاي خود است.
دويچه وله رسانه دولتي آلمان با انتشار اين تحليل درباره انتخابات مصر نوشت: در مقابل نگراني اسرائيل، حماس به پيروزي محمد مرسي به عنوان فرصتي براي تقويت مقاومت عليه اسرائيل مي نگرد. پيروزي كانديداي اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر در همسايگان خود احساساتي متفاوت برانگيخت. اين پيروزي از ديد اسرائيل نگران كننده و از ديد حماس شادي آور تلقي شد. محمود الزهار، از سران حماس گفت: «آن ها كه در اين مبارزه شكست مي خورند اسرائيل و متحدانش در منطقه اند.»
دويچه وله افزود: حماس و اخوان المسلمين به لحاظ تئوريك و مذهبي به هم نزديك اند. حماس در سال 1987به عنوان شاخه اخوان المسلمين در سرزمين هاي فلسطيني نشين آغاز به كار كرد. بنابراين از اين پس اسرائيل نمي تواند عليه حماس دست به كاري بزند بدون آنكه حاميان مصري اين گروه را خشمگين سازد. اسرائيل بيم آن دارد كه پيروزي مرسي باعث شود صلح بين اين كشور و مصر به خطر بيفتد. يكي از نمايندگان دولت اسرائيل به روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» گفته است «جهان زماني كه ما بهار عربي را زمستان اسلامي ناميديم، به ما خنديد اما الان همه مي فهمند، وضعيت چگونه است.»
اين گزارش مي افزايد: به ويژه برخي از اظهارنظرهاي رئيس جمهور جديد مصر در مورد تقويت رابطه با تهران هشداري براي اسرائيل تلقي شده است. اسرائيل وجود يك محور اسلامي آن هم در همسايگي خود را «فاجعه»اي مي داند.
دويچه وله خاطرنشان كرد: در خيابان هاي تل آويو برخلاف غزه فضايي ديگر حاكم است. يك تاجر 47 ساله اسرائيلي در تل آويو درباره پيروزي مرسي به خبرنگار خبرگزاري آلمان گفت اين يك بدبياري واقعي براي اسرائيل است. «حماس در غزه، حزب الله در شمال، اين وضعيت تا كي قرار است ادامه پيدا كند؟ تا جايي كه اردن هم فرو بريزد و اسرائيل توسط متعصب هايي كه دلشان مي خواهند ما را به دريا بياندازند، محاصره شود؟»
يادآور مي شود راديو اسرائيل روز گذشته تحليلي از خود محافل سياسي اين رژيم نوشت: پيروزي نامزد اسلامگراي اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر ممكن است نقشه خاورميانه را به كلي دگرگون سازد.
سردبير روزنامه القدس العربي نيز به نگراني فزاينده رژيم صهيونيستي از روي كار آمدن محمد مرسي اسلام خواه در مصر پرداخته و نوشت: فصل بهار روابط مصر و رژيم اسرائيل به پايان رسيده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني العالم، عبدالباري عطوان در يادداشتي با عنوان «ماتم اسرائيل به خاطر مرسي» آورده است: بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در زمره تبريك گويندگان به رئيس جمهوري جديد مصر نبود. اسرائيلي ها از همه بيشتر نگران هستند زيرا صلح سرد آنها با بزرگترين كشور عربي كه 34 سال براي آنها ثبات به ارمغان آورد در حال از بين رفتن است. عمده نگراني اسرائيل به خاطر پيمان كمپ ديويد و همكاري امنيتي آنها با مصر، تغيير رؤساي دستگاه هاي امنيتي و حضور رئيس دستگاه اطلاعاتي اسلام خواه به جاي «مراد موافي» است.
وي مي افزايد: مصر به طور حتم به سوي مرحله اي از تغييرات گام برمي دارد كه به نفع آمريكا و اسرائيل نيست و ماه عسل اسرائيل و مصر به سر آمده است و گواه آن حالت سرخوردگي ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان، حذف احمد شفيق مورد حمايت اسرائيل و جشن هاي گسترده در نوار غزه است.
 


بنياد كارنگي: غرب بايد به ايران امتياز بدهد (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز در توجيه ناكامي دولت اوباما براي مهار برنامه هسته اي ايران نوشت: برنامه هسته اي ايران در دوران جرج بوش نيز پيشرفت چشمگيري داشت.
ماه هاست كه جمهوري خواهان و نومحافظه كاران، دولت اوباما را سرزنش و متهم به بي كفايتي در زمينه مهار ايران مي كنند. نيويورك تايمز در واكنش به اين سرزنش ها نوشت: مخالفان از اشاره به اين موضوع غفلت كرده اند كه برنامه هسته اي ايران در دوران رياست جمهوري «جرج بوش» نيز پيشرفت چشمگيري داشت و در اين دوران فرصت ها براي تحت فشار قرار دادن ايران در شرايطي كه برنامه هسته اي اين كشور هنوز پيشرفت چنداني نكرده بود از دست رفت.
اين روزنامه درباره مذاكرات مسكو نوشت: شكست مذاكرات مسكو ميان 1+5 و ايران در زمينه مهار برنامه هسته اي ايران، به رغم نااميدكننده بودن عجيب نبود. چرا كه ايران همواره درصدد حفظ اعتبار و جايگاه خود با وجود فشار تحريم هاست. ايران آرمان هايي براي خود دارد ضمن اينكه مايل است بداند در ازاي چيزي كه مي خواهند بدهد، چه امتيازي دارند كه به اين كشور بدهند. تركيب ديپلماسي و تحريم، ايران را وادار به دست كشيدن از برنامه هسته اي خود نكرده است.
نيويورك تايمز با تبيين ناكارآمدي تهديد نظامي عليه ايران نوشت: چنين اقدامي ضمن اينكه نمي تواند ريشه هاي برنامه هسته اي در ايران را نابود كند، همدلي گسترده اي را در داخل و خارج اين كشور موجب مي شود و توافق براي تحريم ها و مجازات ها را نيز بر باد مي دهد.
در همين حال يك پايگاه خبري آمريكايي موسوم به «راو استوري فوربس» در تحليلي نوشت: تحليل گران معتقدند قدرت هاي جهاني كه در حال مذاكره با ايران در مورد برنامه هسته اي اين كشور هستند، مي بايد ريسك هاي بيشتري را قبول كنند و با ايده هاي «خلاق»تري با موضوع برخورد كنند تا از بن بست مذاكرات جلوگيري كنند. بعد از سه دور از مذاكرات در سطح بالا، كه آخرين آنها در مسكو در هفته گذشته انجام شد، ايران و كشورهاي 1+5 به يافتن راه حلي براي اين معضل ده ساله نزديك تر نشدند.
براساس اين گزارش، مارك فيتز پاتريك از موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك گفت «خروج از اين بن بست بدون فكري خلاقه عملي نيست و فكر خلاقه هم در ملاقات هاي رسمي حاصل نمي شود.»
راو استوري فوربس با بيان اينكه هرگونه تند كردن فشارها عليه ايران متقابلا موجب تند شدن رفتار ايران در زمينه درصد بالاتر غني سازي يا بستن تنگه هرمز مي شود، از قول مارك فيتز از متخصصين بنياد كارنگي نوشت: «كشورهاي 1+5 بايد بر اضطراب خود در زمينه دادن امتيازاتي به ايران غلبه كنند. اين خودكشي نيست؛ ولي بايد تا حدي ريسك ها را پذيرفت. بايد ديپلماسي خلاقي همراه با انعطاف بوجود بيايد و در راه اعتمادسازي متقابل تلاش كرد.»
 


از جاسوسي در دوبي تا رياست امور ايران در شوراي اطلاعات آمريكا (خبر ويژه)

شوراي اطلاعات ملي آمريكا يك افسر اطلاعاتي را به عنوان مسئول امور ايران تعيين كرد. جيليان برنز به عنوان افسر اطلاعاتي اين شورا از مديران خدمات خارجي وزارت امور خارجه آمريكا و كارشناس امور ايران بوده است.
جيليان برنز تا پيش از تصدي اين پست، به عنوان مشاور امور ايران در دفتر طرح و برنامه ريزي سياست خارجي آمريكا در وزارت امور خارجه اين كشور فعاليت مي كرد. وي همچنين در سوابق خود مديريت دفتر سازمان سيا براي ايران در دوبي را بر عهده دارد كه در سال 2006 توسط وي افتتاح شد.
به گزارش راديو فردا و براساس بيانيه شوراي اطلاعات ملي آمريكا، «وظيفه مسئول امور ايران در اين شورا نظارت و هماهنگي بر گزارش ها و ارزيابي هاي تحليلي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا از جمله تحليل هاي استراتژيك درباره ايران است». مسئول امور ايران در شوراي اطلاعات ملي آمريكا همچنين موظف است تا تحليل هاي لازم و حساس درباره ايران را كه مورد نياز تصميم گيران ارشد دولت ايالات متحده آمريكا و مقام هاي نظامي اين كشور است، فراهم كند.
از ديگر وظايف تعريف شده براي مسئول امور ايران در اين شورا «ارائه هشدارهاي لازم به تصميم گيران در خصوص خطرات احتمالي پيش رو» در ارتباط با ايران است.
گزارش راديو فردا مي افزايد: شوراي اطلاعات ملي آمريكا كه در سال 1979 تشكيل شده است يك بخش مركزي در ميان 16 سازمان اطلاعاتي آمريكا محسوب مي شود كه استراتژي هاي كوتاه مدت و بلند مدت اين كشور را تعيين مي كند. يكي از مهمترين وظايف اين شورا پيش بيني چالش هاي پيش روي آمريكا در سطح داخلي و بين المللي است.
شوراي اطلاعات ملي آمريكا در دسامبر سال 2007 در گزارشي اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران فعاليت هاي معطوف به ساخت بمب اتمي را در سال 2003 و همزمان با حمله آمريكا به عراق متوقف كرده است.
انتشار اين گزارش با انتقادهاي دستگاه هاي اطلاعاتي ساير كشورهاي غربي و اسرائيل روبرو شد.
 


اخراج خبرنگاران در رسانه هاي صهيونيستي شدت گرفت (خبر ويژه)

رسانه هاي رژيم صهيونيستي به تازگي صدها كارمند خود را به دليل بحران مالي از كار بركنار كرده اند تا به اين ترتيب مانع از تعطيلي كامل اين رسانه ها شوند.
به گزارش خبرگزاري قدس، موجي از بركناري غيرمنتظره گزارشگران، تحليلگران و اعضاي تحريريه در رسانه هاي اسرائيل آغاز شده كه نگرانيهاي عميقي را در ميان كاركنان اين رسانه ها نسبت به آينده بوجود آورده است.
به عنوان مثال مديريت روزنامه معاريو نامه هاي اخراج را به دهها كارمند خود ارسال كرده كه اين نامه ها شامل روزنامه نگاران معروفي چون «كاشالوم يروشلكي» و «نديب ايال» مي شود.
اين تصميم در پي مصوبه هيات مديره روزنامه معاريو مبني بر كاهش هزينه ها صورت گرفته و در پي آن ضميمه معروف اين روزنامه به نام عسكيم به دليل بركناري تحريريه آن از اين پس منتشر نخواهد شد. روزنامه معاريو نيز كه متعلق به شركت EDP به رياست نوهي وانكلز مي باشد و پيش از اين روزانه در 18 صفحه منتشر مي شد به دليل بحران مالي از اين پس در 12 صفحه منتشر خواهد شد.
كاهش بودجه و بحران منابع مالي كنوني در روزنامه معاريو بي سابقه بوده تا جايي كه مسئولان اين روزنامه گفته اند هيچ راه فراري نيست و بايد به آن تن داد.
پيش از اين اخباري مبني بر بروز بحران مالي در كانال 10 تلويزيون اسرائيل منتشر شده بود. روزنامه يديعوت آحارونوت نيز در خبري نوشت: تلاش هاي زيادي براي نجات اين شبكه از سوي دولت صورت گرفته اما اين تلاش ها ناكام مانده است.
تصميماتي براي كاهش هزينه هاي اين شبكه تلويزيوني توسط مديران آن اتخاذ شده و در پي آن دهها نفر از كاركنان كانال 10 تلويزيون اسرائيل از كار بركنار شدند.
يديعوت آحارونوت نوشت: ساير رسانه هاي اسرائيلي وضعيتي بهتر از اين دو رسانه معروف اسرائيلي ندارند و بيشتر اين روزنامه ها با بحران مالي روبرو هستند.
يادآور مي شود خيابان هاي تل آويو طي چند روز گذشته شاهد اعتراضات خياباني گسترده و زد و خورد معترضان به اوضاع وخيم اقتصادي با پليس بود.
 


حالا كه هيچ غلطي نتوانستيم بكنيم تابلوي اصلاح طلبي بلند كنيم (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون مقيم پاريس از گروه هاي سرنگوني طلب خواست به خاطر اينكه از عهده براندازي برنمي آيند نقاب اصلاح طلبي به چهره بزنند.
روزآن لاين به قلم يكي از فراريان نفوذي در دفتر تحكيم نوشت: جريان هاي سرنگوني طلب مخالف اصلاح طلبي يكي از مهم ترين مشكلات خود با اين راهبرد را «غيرممكن» و «ناموفق» بودن آن مي دانند. از نظر برخي از آن ها البته اصلاحات هم «ناممكن» است و هم «نامطلوب» يعني آن ها معتقدند تحقق اصلاحات ممكن نيست و اگر هم ممكن باشد به واسطه نتايجش نامطلوب است. اين بدان معناست كه به عقيده آن ها راهبرد تغيير نظام راهبردي «ممكن» و «مطلوب» و «موفق» است. در ارزيابي اين مدعا بايد يادآور شد كه استراتژي تغيير نظام در اپوزيسيون جمهوري اسلامي عمري 33 ساله دارد. مي توان اين پرسش را مطرح كرد كه دستاورد اپوزيسيون سرنگوني طلب تاكنون چه بوده است؟ اقدامات آنان و هزينه هاي گزافي كه بعضاً پرداختند كدام بار را از دوش مخالفان برداشته است؟
وي مي افزايد: مسئله ديگر اين است كه قائلان به راهبرد تغيير نظام- كه ميدان فعاليتشان اكثراً خارج از كشور است- چگونه مي خواهند پروژه خود را در داخل كشور پيش ببرند و عملي كنند؟ چگونه مي توان در داخل كشور بر اساس راهبرد تغيير نظام دست به سازماندهي و فعاليت زد؟ به نظر من اين اتفاقي و تصادفي نيست كه فصيح ترين سخنگويان راهبرد تغيير نظام خارج از كشور زندگي مي كنند، دليل آن خيلي ساده است؛ در داخل كشور فعاليت براندازانه هم از حيث سركوب و هم از حيث عدم همراهي بدنه به واسطه عدم اطمينان به آينده و سنگين بودن هزينه هاي چنين عملي، تقريباً محال است. حال دوستان با چه تاكتيكي مي خواهند استراتژي خود را پيش ببرند؟ تظاهرات و تجمع و انقلاب مخملي؟ جنگ مسلحانه؟ كودتا؟ اپوزيسيون سرنگوني طلب «قدرت» و «امكان» كدام يك از اين كنش ها را دارد؟ چگونه و با كدام نيرو مي خواهد از پس حكومت برآيد؟
روز آن لاين همچنين خاطرنشان كرده است: تغيير نظام راهبردي براي «عمل نكردن» است، اين راهبرد ضمن اينكه برآوردي غيرواقعي از قدرت اپوزيسيون و ضعف حكومت دارد، وضعيت نيروها را در نظر نمي گيرد.
اين عنصر ورشكسته تصريح كرده كه هم اپوزيسيون خشونت طلب و هم اپوزيسيون طرفدار شيوه هايي نظير رفراندوم هر دو شكست خورده اند و جمهوري اسلامي هيچ كرنشي مقابل آنها نكرده است.
وي ادامه مي دهد: نيروهاي اصلاح طلب بايد خودشان را جمع و جور كنند و اعتماد به نفس خود را بازيابند، چرا كه اصلاح طلبي با تمام مصائب و موانعش هيچ بديل ممكن و مشخصي ندارد. مخالفين اصلاح طلبي در اپوزيسيون نشان داده اند كه قادر به ارائه هيچ بديل واضح و عملي ديگري نيستند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14