(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 تير 1391 - شماره 20242

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در رثاي شهيد بهشتي
امت و سيّد
جلسه علني و غيرعلني مجلس براي بررسي اعتبارنامه 6 منتخب
در مكتب امام
درگزارش مصلحي به كميسيون امنيت ملي مطرح شد
اظهار ناتواني اوباما در برابر حضور اطلاعاتي ايران
آيت الله جنتي: شوراي نگهبان بر كار نمايندگان نظارت دارد
هيئت رئيسه موقت فراكسيون اصولگرايان انتخاب شد
ستاد كل نيروهاي مسلح: پاسداشت هفتم تير پشتوانه ملت در رويارويي با خط انحراف و نفاق است
ادعاي جديد سعودالفيصل: ايران در مذاكرات هسته اي در پي خريد زمان است
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات: جنبش سبز و جرياناتي همانند آن فسادطلب هستند نه اصلاح طلب
آمار مجروحان ايراني واژگوني اتوبوس در مكه 10 نفر است
قاضي سراج خبر داد يك جلسه ديگر تا صدور حكم 6 متهم پرونده فساد بزرگ مالي
برگزاري نشست كميته مشورتي سياسي ايران و ژاپن


در رثاي شهيد بهشتي

امت و سيّد

اكبر صفري
امام روح الله در بياني ساده اما عميق و ماندگار، سيد مظلومان انقلاب اسلامي بهشتي را مصداق امتي اسلامي توصيف كرد. امتي بهتر از مردم حجاز در عصر رسول الله(ص) و مردم كوفه در عصر اميرالمؤمنين(ع)؛ سيدي انقلابي كه چون ياران رسول خدا(ص) و اميرمؤمنان(ع) در صدر اسلام، و وفادار به مقتدا و امام خويش گام برمي داشت.
امتي كه در گذر جاده ها و گردنه ها زير فشار جنگ و تحريم و تهديد و ترور، قامت نشكست و به زانو ننشست و در اوج مظلوميت همچنان با كوله باري از مشكلات و تنش ها راست قامت باقي ماند تا امروز به الگويي برجسته در فضاي بيداري اسلامي تبديل شود؛ سيدي كه در اوج تهمت و افترا از دامان انقلاب و امام دست برنداشت تا روزگاري روايت مظلوميتش حديث مظلومان ياران خميني باشد.
ملتي كه تحت تأثير تبليغات ضدانقلابي فضاي مجازي، روزنامه هاي زنجيره اي، شبكه هاي ماهواره اي و شب نامه ها و... ذره اي از صلابت و حضورشان در دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلابي كاسته نشد؛ سيدي كه هرگز كوتاه نيامد تا عده اي ماجراجو و فتنه انگيز چهره انقلاب نوپاي اسلامي را خدشه دار كنند.
ملتي كه شهادت را بنا به توصيه امام خويش ميراث ماندگار خود مي داند هرگز زير علم اسارت سينه نمي زند و سعادت و جاودانگي ابدي و ازلي را با زندگي ذلت بار چند روزه دنيا عوض نمي كند؛ سيدي كه اعتقادش بر اين بود كه سرنوشت ياران خميني چيزي جز شهادت نيست و سرنوشت سرخ او شاهدي راستين بر اين مدعا شد.
امتي كه براي عبور از گردنه هاي تحريم و رسيدن به قله هاي خودكفايي معتقد به تلاش، جهاد، مبارزه و حمايت از كار و سرمايه ايراني است و بر اين باور است كه سعادت و سلامت ملت مرهون رهايي از وابستگي و برتري در عرصه هاي مختلف علمي و فناوري است؛ سيدي انديشمند و رنج علم كشيده كه نامش در شناسنامه اش، سند بهشتي بودن شد.
ملتي كه دانشمنداني اسلامي با روح انقلابي براي روزهاي آينده انقلاب پرورش دادند كه وجودشان در اين كره خاكي جاي موساد، سيا و ... را تنگ كرده بود و جوهره وجودشان كه برگرفته از ايمان به خدا بود سيرت صهيونيستي دشمنان را آزار مي داد و سيدي كه سمت و سوي تحقيقاتش انقلابي بود تا اصول انقلاب و تفكر انقلابي را نهادينه كند.
ملتي كه براي برپايي عدالت و پيشرفت و رهايي مسئولان و مديران از كانون هاي قدرت و ثروت همواره فريادشان بلند و حضور انقلابي شان انگيزه و معنا دارد؛ سيدي كه بر اين باور بود كه اين ميراث خواهان انقلاب اسلامي دريافته اند كه نمي توانند روحانيت مبارز و متعهد را پل سياست و ترقي خويش قرار دهند.
ملتي كه خون هر شهيد را تزريق بيداري و هوشياري در برابر غفلت از تكاليف و مسئوليت ها مي داند و اين بيداري مرهون خون بهشتي هاست.
و اينگونه بود كه سيدعلي در وصف اين سيد فرمود؛ «يك انسان معتقد، مؤمن، مخلص، صادق، جدي در كار، آنچه مي گفت، معتقد بود؛ و به آنچه معتقد بود، در عمل ملتزم بود. خطر را هم مي شناخت؛ مي دانست ميدان، ميدان مين است. هر آني، هر ساعتي بيم از دست دادن جان هست، ليكن در عين حال بي محابا، با نگاه به هدف، در اين راه پيش مي رفت و نمي هراسيد.»


جلسه علني و غيرعلني مجلس براي بررسي اعتبارنامه 6 منتخب

 
دهمين جلسه مجلس شوراي اسلامي براي بررسي اعتبارنامه چند تن از منتخبان ملت برگزار شد.
اولين دستوركار مجلس در جلسه ديروز بعد از به پايان رسيدن جلسه غيرعلني درباره اعتبارنامه 6 منتخب مجلس، بررسي اعتبارنامه علي ايران پور منتخب مردم مباركه بود.
عبدالرضا عزيزي سخنگوي كميسيون تحقيق مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتبارنامه ايرانپور در جلسه 21 خردادماه سال جاري در كميسيون تحقيق مورد رسيدگي قرار گرفت و با اكثريت آرا تصويب شد.
بعد از سخنان سخنگوي كميسيون تحقيق، جعفري سخنگوي شعبه 13 كه به اعتبارنامه ايرانپور معترض بود براساس ماده 70 آئين نامه داخلي مجلس پشت تريبون حاضر شد و اظهار داشت: در شعبه دو سري از ادله در مورد آقاي ايرانپور مورد بررسي قرار گرفت؛ يك سري مستنداتي بود كه شوراي نگهبان در مورد آنها اظهار نظر كرده بود كه به ما مربوط نمي شد و يك سري ديگر هم مستنداتي بود كه شوراي نگهبان نديده بود.
وي ادامه داد: آنچه باعث شد شعبه با رأي گيري مخفي رأي به رد اعتبارنامه ايرانپور بدهد، اين بود كه در دادگاه مباركه وي محكوميت جزايي پيدا كرده بود كه اين رأي در مورخ 27 خرداد ماه هم در دادگاه تجديدنظر تأييد شد.
وي ادامه داد: مطلبي كه ما مي گوئيم مستند به احكامي بود كه بعد از انتخابات از سوي دادگاه صالحه تأييد شده و شوراي نگهبان و هيئت نظارت هم آنها را نديده بود.
تذكر نمايندگان
به اعتبارنامه ها
در ادامه احمد توكلي در جريان بررسي اعتبارنامه علي ايرانپور منتخب مردم مباركه طي تذكري به ماده 70 آئين نامه داخلي استناد كرد و اظهار داشت: آقاي فرهنگي در ابتداي جلسه ضمن اعلام برنامه گفتند كه طبق برداشت رئيس براساس ماده 70 اعتبارنامه كساني كه توسط شعبه تأييد مي شود، معترض حق ندارد در مورد آن صحبت كند كه اين موضوع اشكال دارد.
توكلي در بخش ديگري از سخنانش گفت: روز گذشته سه نامه براي من آمده بود كه براساس آن از من خواسته شده بود براي بررسي اعتبارنامه هاي آقايان برومند، موسوي نژاد و ايرانپور در جلسه علني امروز حضور پيدا كنم.
ولي ظاهراً امروز هيئت رئيسه به اين نتيجه رسيده كه من نبايد حرف بزنم و اعتراضم را بيان كنم كه اين رويه درست نيست.
ابوترابي فرد در پاسخ به تذكر توكلي به پشت تريبون آمد و گفت: براساس آئين نامه مدير جلسه براساس برداشتش عمل مي كند؛ ضمناً بايد از شما و معترضين دعوت شود چرا كه حداقل مي توانيد بگوييد كه هنوز هم معترضيد.
نائب رئيس مجلس ادامه داد: آئين نامه داخلي مي گويد كه ما در مجلس به مسائلي كه در شوراي نگهبان رسيدگي شده كاري نداريم و مواردي كه در اين شورا بررسي نشده مجلس در مورد آن تصميم گيري مي كند.
كاش جلسه غيرعلني
علني برگزار مي شد
الياس نادران منتخب مردم تهران طي تذكري در جريان بررسي اعتبارنامه علي ايرانپور منتخب مردم مباركه در مجلس اظهار داشت: اي كاش بحث هايي كه در جلسه غيرعلني امروز مطرح شد، در جلسه علني هم عنوان مي شد تا ملت ايران غريبه تلقي نشوند.
الياس نادران در اعتراض به اعتبارنامه ايرانپور منتخب مردم مباركه اظهار داشت: از اينكه مجبورم طبق وظيفه قانوني، ديني و شرعي به اعتبارنامه يك منتخب اعتراض كنم متأسفم و پيشاپيش از مردم شريف مباركه عذر مي خواهم.
وي با بيان اينكه ايراداتي به اعتبارنامه آقاي ايرانپور مطرح است گفت: اگر براي اعتبارنامه بنده يكي از ايرادات وجود داشت، خودم از حضور در انتخابات منصرف مي شدم تا كار به اينجا نرسد.
نادران با ذكر اين نكته كه ما با شخصي مواجه هستيم كه داراي 2 سابقه كيفري سرقتي است، تصريح كرد: آقاي ايرانپور محكوم به سرقت چك و نيز مرتكب غصب عناوين علمي شده است.
وي افزود: بنابر مستندات موجود حكم نهايي دادگاه تجديدنظر استان آقاي ايرانپور را به 3 ماه و يك روز حبس تعزيري محكوم كرده و اين حكم قطعي است و وي هنگام ثبت نام براي انتخابات مجلس نهم از اين موضوع مطلع بوده و به او اين حكم ابلاغ شده است ولي آقاي ايرانپور به اين موضوع اعتنايي نكرده است.
اين منتخب مردم تهران در مجلس نهم در ادامه سخنانش تاكيد كرد: هيچ سازمان يا نهادي چنين فردي را حتي براي خدمت پاره وقت نيز نمي پذيرد، كدام سازمان حتي براي نيم ساعت نه براي 4 سال، چنين فردي را براي خدمت مي پذيرد و حاضر است اموالش را در اختيار يك سارق قرار دهد؟!
نادران ادامه داد: «آقاي ايرانپور يك سارق بوده كه داراي محكوميت كيفري است و رقباي آقاي ايرانپور بعد از برگزاري انتخابات به دليل سوءاستفاده ايرانپور از عناوين علمي، به دادگاه شكايت مي كنند كه دادگاه نيز اين موضوع را پيگيري و استعلام كرده و مشخص مي شود كه هر 4 عنوان علمي اعلام شده توسط ايرانپور نادرست است، به عنوان مثال آقاي ايرانپور اعلام كرده كه داراي مدرك دكتراي پيراپزشكي است اما پس از استعلام از دانشگاه مورد ادعاي ايرانپور مشخص مي شود كه اصلا چنين رشته اي در دانشگاه مزبور وجود ندارد و اين عنوان اساسا جعلي است؛ آقاي ايرانپور همچنين در جريان برگزاري انتخابات مجلس نهم اعلام كرده كه مدرك مهندسي شهرسازي از دانشگاه پيام نور دارد اما پس از استعلام از دانشگاه مورد نظر مشخص مي شود كه آقاي ايرانپور در نيم سال اول سال 90-91 در مقطع كارشناسي مهندسي شهرسازي در دانشگاه پيام نور ثبت نام كرده و اكنون تنها 5 واحد درسي را در اين دانشگاه گذرانده است و فارغ التحصيل نيست و بايد بگويم كه در نيمه دوم سال 90-91 نيز ثبت نام نكرده است.
نادران در خاتمه گفت: براساس مطالب بيان شده دليلي وجود ندارد كه مجلس در مورد اعتبارنامه آقاي ايرانپور كوتاه بيايد و بهتر است نمايندگان در راي به اعتبارنامه ايرانپور، حيثيت و اركان مجلس را حفظ كنند.
احمد توكلي طي سخناني به عنوان دومين معترض به اعتبارنامه علي ايرانپور منتخب مردم مباركه در خانه ملت، اظهار داشت: مجلس استيضاح آقاي كردان وزير كشور دولت نهم را به دليل مشكلي كه در مدرك وي وجود داشت، مورد بررسي قرار داد و آقاي كردان از اين استيضاح، راي منفي گرفت اما بايد بگويم كه خيلي صريح تر از موضوع آقاي كردان در مورد آقاي ايرانپور صادق است.
وي با بيان اينكه بنده خوشحال نيستم كه به اعتبارنامه يك منتخب اعتراض مي كنم گفت: آيا شما مي خواهيد به كسي كه مي تواند يك وزير را به پايين بكشد اما همان عيب را دارد، راي دهيد؟!
توكلي بر همين اساس يادآور شد: آيا قرار است نماينده اي كه مي خواهد وزيري را پايين بكشد، خودش بدتر از وزير باشد؟! شما براي مردم چيزي خواستيد كه براي خودتان نمي خواستيد.
بعد از سخنان توكلي و نادران، حيدرپور نماينده شهرضا پشت تريبون قرارگرفت و از نمايندگان خواست اشتباه ايرانپور را ناديده بگيرند.
پس از سخنان نمايندگان، علي ايرانپور پشت تريبون قرار گرفت و بدون هيچ گونه اشاره اي به اتهام سرقت و ساير احكام كيفري و مالي از خود دفاع كرد و از نمايندگان خواست درباره اعتبارنامه او تصميم بگيرند.
گفتني است نمايندگان مجلس با 150كارت سفيد اعتبارنامه علي ايرانپور نماينده مردم مباركه را تاييد كردند كه حدود 105نفر از نمايندگان هم با راي زرد و كبود كه نشان از مخالفت و ممتنع بودن راي آنها داشت، نظرشان را در مورد اعتبارنامه ايرانپور اعلام كردند.
در ادامه جلسه علني ديروز نمايندگان وارد بررسي اعتبارنامه حبيب برومند منتخب مردم پارس آباد و بيله سوار شدند كه با مطول شدن جلسه علني محمدحسن ابوترابي فرد رئيس جلسه اعلام كرد كه بررسي اعتبارنامه برومند به جلسه علني چهارشنبه موكول مي شود.
 


در مكتب امام

 
خداوند مركز قدرت است به او توكل كنيد!
روح را قوي كنيد!
قلب خودتان را قوي كنيد
به خداوند منقطع بشويد. اينهمه ادعيه اي كه وارد شده است و همه را دعوت كرده است به اينكه (توكل) به خدا بكنيد براي اينكه او مركز قدرت است.
اينهمه دعوت شده است كه به كس ديگري غير خدا متشبث نشويد.
صحيفه نور - ج 18 - ص 276


درگزارش مصلحي به كميسيون امنيت ملي مطرح شد

اظهار ناتواني اوباما در برابر حضور اطلاعاتي ايران

وزير اطلاعات با حضور در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گزارشي از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستاي تامين امنيت در مقابله با دسايس و توطئه هاي دشمنان ارائه كرد.
سيدحسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، با اعلام اين مطلب گفت: در اين جلسه مصلحي وزير اطلاعات، گزارش مبسوطي از اقدامات افتخارآفرين سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستاي تامين امنيت در برابر دسايس دشمنان ارائه كرد.
وي افزود: مصلحي درباره عمليات پيچيده دستگيري ريگي، خنثي سازي تهاجمات سايبري دشمنان عليه منافع ملي كشور، دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته اي و نيز دستگيري به موقع عوامل ناامن سازي توضيحاتي را بيان كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: براساس آنچه وزير اطلاعات ارائه كرد، گفته شد كه موفقيت اقدامات مذكور در حدي بود كه چندين بار اوباما اظهارعجز و ناتواني در برابر حضور اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران كرد.
نقوي حسيني با بيان اينكه در اين جلسه مصلحي به سوالات اعضاي كميسيون پاسخ داد، گفت: وزير اطلاعات اعلام كرد كه هماهنگي وزارت متبوع با ساير دستگاه هاي امنيتي، انتظامي و نظامي و هم پوشاني آنها از عوامل موفقيت هاي مذكور است.
وي خاطرنشان كرد: در ادامه جلسه كميسيون نيز مصوبات هيات رييسه كميسيون مطرح و مورد تصويب قرار گرفت. همچنين برگزاري اجلاس خزر در پاييز، تشكيل كميته هاي پنج گانه كميسيون، تعيين اولويت هاي كميسيون و ارائه پيشنهادات براي تضمين نقشه راه اين كميسيون و همچنين طراحي و پيشنهادات سفرهاي استاني از جمله مصوبات امروز بود.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان تصريح كرد: همچنين دعوت از دكتر حسيني، وزير امور اقتصاد و دارايي، براي حضور در جلسه اين كميسيون به منظور بحث و بررسي آخرين تحولات اقتصادي كشور از جمله مصوبات كميسيون بود.


آيت الله جنتي: شوراي نگهبان بر كار نمايندگان نظارت دارد

 
دبير شوراي نگهبان از تذكر به دو نماينده راه يافته به مجلس نهم در مدت كوتاه خبر داد و گفت: شوراي نگهبان با دقت بر كار نمايندگان نظارت دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در سخناني در جمع اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات استان گيلان گفت:شهيد بهشتي محور مبارزه با گروهك هاي نفاق بود و در اين مسير با تلاش هاي علمي خود چهره واقعي اين گروه هاي نفاق را براي ملت ايران معرفي كرد.
وي در ادامه با قدرداني از فعاليت هاي اعضاي هيئت نظارت بر انتخابات استان گيلان در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: برگزاري انتخابات سالم مهم ترين هدف شوراي نگهبان در انتخابات بوده است.
جنتي در ادامه با اشاره به نقش موثر و تعيين كننده مجلس افزود: در تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دستگاه هاي امنيتي، نظامي، اجرايي و نظارتي هماهنگي و همكاري خوبي با هم داشتند.
وي با تاكيد بر اينكه انتخابات نبايد موجب دشمني شود، يادآور شد: نمايندگان با ورود به مجلس نبايد بين طرفداران خود و ديگران تفاوت قائل شوند. انتقام گيري پس از انتخابات گناه است.
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه كار اين شورا تنها محدود به تاييد صلاحيت افراد قبل از انتخابات نيست، اظهار كرد: اگر نمايندگان بر خلاف وظايف خود عمل كنند با آنان برخورد مي شود.
جنتي همچنين تصريح كرد: نقاط قوت و ضعف كارها بايد مشخص شود و حتي به دفاعيات رد صلاحيت شدگان پس از تشكيل مجلس نهم نيز بايد توجه شود.
وي مجلس نهم را مجلسي سالم توصيف و ابراز اميدواري كرد كه اين روال تا پايان پا برجا بماند.
دبير شوراي نگهبان از تذكر به دو نماينده راه يافته به مجلس نهم در مدت كوتاه خبر داد و گفت: شوراي نگهبان با دقت بر كار نمايندگان نظارت دارد.
وي با بيان اينكه هم اكنون نيز تعدادي از رد صلاحيت شدگان اعتراض دارند، افزود: انسان در معرض خطا و اشتباه است و انسان عاقل و متدين بايد اشتباه خود را بر طرف كند.


هيئت رئيسه موقت فراكسيون اصولگرايان انتخاب شد

 
يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي از انتخاب 15 نفر از اعضاي هيئت رئيسه موقت فراكسيون اصولگرايان براي تدوين اساسنامه اين فراكسيون خبر داد.
عليرضا زاكاني در حاشيه جلسه فراكسيون اصولگرايان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هيئت رئيسه موقت فراكسيون اصولگرايان موظف است ظرف هفته هاي آينده اساسنامه فراكسيون را با توجه به سوابق فراكسيون اصولگرايان در دوره هاي هفتم و هشتم مجددا تنظيم كند و آن را به عنوان اساسنامه پيشنهادي در جلسه بعدي ارائه كند
وي با بيان اينكه اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان پس از تصويب اساسنامه و براساس آن انتخاب خواهند شد، جلسه بعدي فراكسيون اصولگرايان را پس از تعطيلات مجلس اعلام و ابراز اميدواري كرد كه اين فراكسيون ظرفيت هاي تخصصي و كاري در صحن مجلس به كار ببندد.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر لزوم وحدت اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: ما از ابتداي دوره بر وحدت اصولگرايان تاكيد داشتيم و هنوز هم قائل به اين هستيم مثل دوره هاي هفتم و هشتم فراكسيون واحد اصولگرايان با جامعيت تشكيل شود و بتواند با استفاده از توان تخصصي بالا و احساس مسئوليت جدي قانونگذاري و نظارت شايسته داشته باشد.
به گزارش ايسنا، زاكاني در پايان گفت: فراكسيون اصولگرايان بايد درباره شرايط منطقه و جهان مواضع مستحكم انقلابي داشته و برآيند درستي ازعقل جمعي نيروهاي منتقد به ارزش هاي اسلامي در مجلس باشد.
اولين بيانيه اصولگرايان مجلس نهم
با تشكيل اولين جلسه فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم، اولين بيانيه اين فراكسيون صادر و در آن بر تحقق فرمايشات رهبري در چارچوب كلان مجلس تأكيد شد.
در اين بيانيه آمده است:
آغاز به كار نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه تداوم ركني از اركان اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران است در برهه اي حساس و در بحبوحه حركت نظام اسلامي به سوي تشكيل جامعه اسلامي كه خبر از وظايفي حساس و دوره اي مهم مي دهد باعث دوچندان شدن وظايف خطير نمايندگي است. امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي موفق بيداري اسلامي در منطقه و نمونه اي پويا از موفقيت استقلال طلبي يك ملت و مبارزه با استكبار جهاني است و از اين رو هريك از قوا و نهادهاي نظام اسلامي وظايفي خطيرتر برعهده دارند.
اين بيانيه افزوده است:آنچه مقام معظم رهبري در ديدار اخير خويش در جمع ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيان داشتند حاكي از آن است كه همه مسئولان نظام جمهوري اسلامي در همه قواي كشور موظف به استقلال، آزادفكري، رعايت مصالح كشور، احساس شجاعت در مقابل دشمن، اميد به آينده، احساس تكليف، اخلاص نيت و عمل براي خدا، تلاش براي كسب رضايت خداي متعال و در يك كلمه به دنبال تكليف بودن، هستند و اين وظايف در مورد نهاد مجلس در دو كليد واژه حيات و سلامت خلاصه مي شود.
نشانه هاي سلامت سياسي، سلامت اخلاقي، سلامت مالي مجلس شوراي اسلامي در آن است كه اولا براي دستگاه هاي مختلف ديگر در كم كردن هزينه ها الگو باشد. ثانيا طرح مهم خودنظارتي مجلس را تكميل نمايد و ثالثا از تعرض به آبروي ديگران در مجلس پرهيز نمايد و رابعا در ريشه كن كردن عادت زشت همهمه و ضوضاء در هنگام نطق ناطقين كوشا باشد .
در اين بيانيه تاكيد شده است :براين اساس ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب اسلامي و با تأكيد بر پايبندي به همه وظايف نمايندگي و تأكيد مجدد بر ضرورت تحقق خواسته هاي رهبرمعظم انقلاب اسلامي از اين مجلس انقلابي از هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي مصرانه مي خواهيم كه چارچوب كلان فعاليت هاي مجلس شوراي اسلامي را در راستاي تحقق فرمايشات معظم له قرار داده و ضمن تأمل و بررسي، برنامه ريزي و پيگيري اجراي برنامه هاي رهنمون ساز تحقق دو ويژگي مهم زنده بودن و سلامت مجلس شوراي اسلامي، با ايجاد زمينه انتخاب شجاع ترين، دست پاك ترين و سالم ترين نمايندگان براي هيات نظارت بر مجلس كه هيچ گونه شائبه فعاليت گروهي و جرياني نداشته باشند، مقدمات تحقق بخش مهمي از اين خواسته ها را فراهم سازند .


ستاد كل نيروهاي مسلح: پاسداشت هفتم تير پشتوانه ملت در رويارويي با خط انحراف و نفاق است

 
ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي آورده است: پاسداشت حادثه هفتم تير پشتوانه عظيمي براي ارتقاي بصيرت و آگاهي ملت فهيم ايران و تلاش براي تحقق رسالت تاريخي و انقلابي آنان در رويارويي با خط انحراف و نفاق شمار مي رود.
به گزارش مهر، در بخشي از اين بيانيه آمده است: حادثه هفتم تيرماه حاصل توطئه مشترك و ائتلاف جريان هاي انحرافي و التقاطي و خط نفاق و ليبرال داخلي با استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايتكار در مقطعي از تاريخ انقلاب بود كه پس از حذف بني صدر و جريان تفكر ليبرالي از صحنه مديريت اجرايي كشور رقم خورد، برخلاف روياي دشمنان ملت ايران به سند حقانيت انقلاب اسلامي و افشاي خط نفاق و چهره زشت مدعيان حمايت از خلق تبديل شد.
اين بيانيه هفتم تيرماه را فرصت بسيار مهم و ارزشمند براي بازشناسي خط خصومت و دشمني با انقلاب و شناخت ترفندها و نقشه هاي دشمنان براي رويارويي با انقلاب و ملت ايران و تلاش شيطاني آنها در مسير براندازي نظام دانست و تاكيد كرد: چهره دشمن و شيوه هاي رويارويي آمريكا، رژيم صهيونيستي و ديگر دشمنان قسم خورده انقلاب با نظام در هر مقطعي از تاريخ متفاوت و گوناگون است اما بحمدالله با درايت رهبري و هوشمندي ملت ايران تاكنون تمامي ترفندهاي آنان با ناكامي، شكست و رسوايي آشكار مواجه شده است.
اين بيانيه در پايان آورده است: پاسداشت حادثه هفتم تير و باز انتشار پيام هاي الهام بخشي كه پس از آن فضاي داخلي و خارجي كشور را تحت تاثير جدي قرار داد همواره پشتوانه عظيمي براي ارتقاي بصيرت و آگاهي ملت فهيم ايران به ويژه نسل بالنده و شجاع جوان امروز و تلاش براي تحقق رسالت تاريخي و انقلابي آنان در رويارويي با خط انحراف و نفاق و مجاهدت و تلاش در صيانت از نظام و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به شمار مي رود.
 


ادعاي جديد سعودالفيصل: ايران در مذاكرات هسته اي در پي خريد زمان است

 
«سعود الفيصل»، وزير خارجه عربستان سعودي در سخناني، مذاكره غرب با ايران درباره پرونده هسته اي را اتلاف وقت خواند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه العربيه، «سعود الفيصل»، وزير خارجه عربستان سعودي روز دوشنبه در سخناني مذاكره غرب با ايران برسر پرونده هسته اي را اتلاف وقت خواند.
وي كه اين سخنان را در جريان نشست مشترك شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ بيان مي كرد، افزود: اين مذاكرات بايد به سوي گفت و گوهايي با محدوده زماني مشخص سوق پيدا كند.
وزير خارجه سعودي در ادامه اظهارات خود گفت كه كشور متبوعش درباره اهميت مذاكره با ايران به منظور دستيابي به راهكاري سياسي با بقيه دنيا توفق دارد.
سعودالفيصل در عين حال ادعا كرده كه بر پايه تجربيات گذشته، ممكن است ايران به جاي تلاش براي رسيدن به نتيجه، به مذاكرات به عنوان ابزاري براي اتلاف وقت از يك سو و به دست آوردن زمان بيشتر از سوي ديگر نگاه كند.
وزير خارجه سعودي همچنين افزود: به نظر من ارائه چارچوب زماني مشخص براي مذاكرات، ايران را وامي دارد، سياست واقع گرايانه تري را در اين مذاكرات در پيش بگيرد.
وزير خارجه سعودي نسبت به آنچه عدم پاسخگويي ايران به تلاش هاي جامعه جهاني براي حل پرونده هسته اي ايران خواند، ابراز تأسف و بر اهميت تبديل خاورميانه به منطقه اي عاري از سلاح هاي هسته اي تأكيد كرد.
گفتني است ، اين اظهارات در حالي از سوي سعودالفيصل صورت مي گيرد كه دولت سعودي نه تنها در باره تسليحات هسته اي و كشتار جمعي رژيم صهيونيستي راهبرد سكوت را پيش گرفته ، بلكه با حمايت مالي گسترده از گروهك هاي تروريستي و دخالت در كشورهاي منطقه از جمله بحرين ، سوريه و عراق نقش بازوي اجرايي سياست هاي آمريكا در منطقه را بازي مي كند.
 


دبير كل جبهه مردمي اصلاحات: جنبش سبز و جرياناتي همانند آن فسادطلب هستند نه اصلاح طلب

 
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات گفت: گروه ها و جرياناتي همانند جنبش سبز نه اصلاح طلب بلكه فسادطلب بوده و آنها با حمايت از اصلاح طلبي به دنبال سوءاستفاده از آن هستند.
محمد زارع فومني گفت: گروه ها و جريانات معاند كه با اقدامات خود مشكلاتي را براي نظام به وجود آورده و علي رغم پايبندي ظاهري آنها به قانون اساسي بخشي از عملكرد آنها با قانون اساسي مغايرت دارد، مورد قبول اصلاح طلبان نبوده و اصلاح طلب ها هيچ همكاري با اين گروه ها ندارند.
وي به فارس گفت: گروه ها و جرياناتي همانند جنبش سبز و امثال آن جايگاهي در ميان اصلاح طلبان نداشته و از ديدگاه ما اين قبيل گروه ها نه اصلاح طلب بلكه فسادطلب هستند و آنها بيشتر به دنبال براندازي هستند تا اصلاح طلبي. از سوي ديگر اين جريانات با حمايت از اصلاح طلبي به دنبال سوءاستفاده از آن هستند.
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات، خاطرنشان كرد: گروه هاي مخالف خارج و برخي افراد و گروه ها در داخل كشور هيچ جايگاهي نه تنها در ميان مردم بلكه در ميان گروه ها و جريانات سياسي و اجتماعي در كشور ندارند.
وي اضافه كرد: ما به اين گروه ها و جريانات ازجمله جنبش سبز توصيه مي كنيم كه در انتخابات رياست جمهوري آينده دخالتي نداشته باشند چرا كه در اين صورت در برابر آنها ايستاده و به مقابله با آنها خواهيم پرداخت.
موضع گيري اغلب دير هنگام برخي جريانات اصلاح طلب در قبال فتنه سبز در حالي است كه آنها يكي از اصلي ترين اضلاع فتنه و حوادث پس از انتخابات سال 88 بودند.
سوال اين است كه چرا آنهايي كه داعيه اصلاح طلبي جدا از فتنه گران دارند در ايام فتنه مرزبندي نكردند و اكنون با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري يازدهم دنبال تطهير خود هستند.


آمار مجروحان ايراني واژگوني اتوبوس در مكه 10 نفر است

 
مديركل دفتر رياست سازمان حج و زيارت گفت: آمار مجروحان حادثه واژگوني اتوبوس حامل زائران ايراني در مكه 10 نفر است كه وضعيت يكي از آنها وخيم گزارش شده است.
بنيامين شكوه فر در گفت وگو با فارس گفت: در اين حادثه كل مجروحان 10 نفر هستند كه 8 نفر در حال درمان هستند.
وي افزود: همچنين يكي از زائران ايراني كه دچار حادثه جدي شده بود بوسليه يك بالگرد به بيمارستان تخصصي زنان اعزام شده است.
شكوه فر با بيان اين كه هيات پزشكي جمهوري اسلامي ايران و نمايندگي سازمان حج وزيارت ايران در عربستان نظارت كامل بر روند درمان اين مصدومان دارند، تصريح كرد: مصدوميت 5 نفر از زائران سطحي بوده كه سه نفر در همان ساعت اوليه مرخص و مابقي در حال مداوا هستند. همچنين 9 نفر از زائران مصدوم زن و يك نفر مرد است.
بنا بر اين گزارش ، روز گذشته يك دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني از مكه به سمت جده در حركت بود كه به دليل بي احتياطي راننده اين اتوبوس به جدول برخورد كرده و واژگون مي شود.
 


قاضي سراج خبر داد يك جلسه ديگر تا صدور حكم 6 متهم پرونده فساد بزرگ مالي

 
قاضي سراج با بيان اينكه تعدادي كيفرخواست جديد به دادگاه آمده است، گفت: جلسات محاكمه متهمان جديد بعد از صدور احكام متهمان فعلي برگزار
مي شود.
ناصر سراج قاضي پرونده فساد بزرگ مالي در حاشيه همايش سراسري حقوقي قضائيه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش اول اين پرونده با برگزاري يك جلسه ديگر و محاكمه 6 متهم به پايان مي رسد.
وي ادامه داد: تعدادي كيفرخواست جديد نيز به دادگاه ارسال شده و ممكن است جلسات محاكمه در ماه مبارك رمضان هم برگزار شود.
سراج با بيان اينكه قطعا بين برگزاري جلسات محاكمه 33 متهم فعلي و متهماني كه كيفرخواست آنها به تازگي به دادگاه آمده فاصله خواهد بود، گفت: جلسات جديد دادگاه بعد از صدور حكم متهمان فعلي برگزار مي شود.


برگزاري نشست كميته مشورتي سياسي ايران و ژاپن


معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه به منظور شركت در بيست و دومين نشست كميته مشورتي سياسي معاونين وزارت خارجه ايران و ژاپن به توكيو سفر كرد.
عباس عراقچي در نخستين دور از مذاكرات خود با طرف ژاپني در توكيو با بشو همتاي ژاپني خود ديدار كرد و دوطرف در خصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه ، منطقه اي و بين المللي از جمله تحولات خاورميانه و برنامه هسته اي ايران بحث و تبادل نظر كردند.
در اين ديدار معاون وزير امور خارجه طرف ژاپني را در جريان گفت وگوهاي اخير ايران و كشورهاي 1+5 در مسكو قرار داد.
گفتني است ،معاون وزارت امور خارجه در اين سفر با برخي ديگر از مقامات عاليرتبه ژاپني نيز ديدار و در باره مسائل مورد علاقه دوطرف تبادل نظر خواهد كرد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14