(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 تير 1391 - شماره 20247

معاون وزير آموزش و پرورش: كتاب هاي درسي از شهريور توزيع مي شود
رئيس پليس راهور ناجا : در 21 روز اول تابستان امسال 886 راننده از رانندگي محروم شدند
مامور نظاره گر حادثه ميدان كاج تبرئه شد
پياده روي 100كيلومتري دانشجويان ايراني از حرم علي(ع) تا حرم عباس(ع)
مغازه داراني كه بار غير مجاز به موتورسواران بدهند جريمه مي شوند
كميته امداد اعلام كرد
جمع آوري 272 ميليارد تومان زكات طي 7 سال گذشته
ساخت 123 بوستان بدون دخانيات در تهران
ارسال روزانه ليست بدهكاران بانكي ممنوع الخروج به پليس
كنكور91 فقط 5 متخلف داشت
پيشنهاد وزارت بهداشت: مرخصي پس از زايمان براي مادران 9 ماه، پدران 10روز
كشف 30 گور متعلق به قرون اوليه اسلام در خراسان شمالي
حوادث كوتاه از كشور
زلزله شديد شهرستان خواف را لرزاند
ذبحي خبر داد
تشكيل 30 پرونده بزرگ قاچاق شيشه در دستگاه قضا
دستگيري شرور معروف ورامين در تهران
نامه افسر پليس زن آمريكايي بعد از مسلمان شدن
صورت هاي نه چندان زشت
لباسي از جنس دستمال كاغذي
2000 اسپانيايي در محاصره آتش


معاون وزير آموزش و پرورش: كتاب هاي درسي از شهريور توزيع مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش از توزيع كتب درسي مقاطع راهنمايي و متوسطه از شهريورماه خبر داد و گفت: فروش تك جلدي كتاب درسي از مهر آغاز مي شود.
حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان، معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در گفت وگو با فارس گفت: كتاب هاي درسي دوره راهنمايي و متوسطه در شهرستان ها از اول شهريور و در تهران از 15شهريورماه توزيع مي شود.
وي در خصوص فروش تك جلدي كتب درسي هم گفت: فروش تك جلدي كتاب هاي درسي از مورخ 15مهر آغاز مي شود و تنها به دانش آموزان شاغل به تحصيل با ارائه معرفي نامه از محل تحصيل داده مي شود.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي درباره افزايش قيمت كتاب هاي درسي بيان كرد: تهيه محتواي كتب درسي از طريق بودجه سازمان پژوهش انجام مي شود و 50درصد كاغذ كتاب هاي درسي نيز يارانه است.
وي ادامه داد: بر اين اساس 50درصد هزينه كاغذ، صحافي، چاپ و توزيع تابع حقوق كارگر و افزايش قيمت هاست و براساس آن ميزان، بر قيمت كتاب هاي درسي افزايشي اتفاق مي افتد كه البته اصولا افزايش زيادي نيست.
حجت الاسلام محمديان اضافه كرد: قيمت كتاب هاي درسي در پشت كتاب ها درج شده است ضمن اينكه در زمان توزيع كتب درسي، فهرست كاملي از قيمت ها در محل ديد مردم در كتابفروشي ها نصب خواهد شد.
 


رئيس پليس راهور ناجا : در 21 روز اول تابستان امسال 886 راننده از رانندگي محروم شدند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: رانندگاني كه انحراف به چپ و راست داشته باشند ضمن اعمال قانون و دريافت نمره منفي، احضار شده و به شدت به دليل انسداد مسير با آنها برخورد مي شود.
سردار دكتر اسكندر مومني با اشاره به اينكه طرح تابستانه پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در دو مرحله اجرا مي شود افزود: مرحله اول اجراي اين طرح كه از 31 خردادماه آغاز شده است با 30 هزار نفر نيرو، 10 هزار تيم گشتي و 20 فروند بالگرد در حال انجام است.
وي سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ را جزو بيشترين تخلفات رانندگان در تابستان امسال عنوان كرد و گفت: برابر تدابير ابلاغي برخورد با هشت تخلف عمده در تابستان امسال شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي، حركت با دنده عقب در بزرگراه ها، توقف دوبله و تجاوز به گذرگاه عابرپياده، حركت در پياده رو و عبور از چراغ قرمز در دستور كار ماموران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي قرار دارد.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در روزهاي تعطيل تابستان ميزان سبقت و انحراف به چپ و راست و تردد در شانه خاكي افزايش مي يابد گفت: بر اين اساس ماموران پليس راهنمايي و رانندگي خصوصا در ايام تعطيلات آتي با استفاده از تمام ظرفيت ها شامل تيم هاي كنترل محسوس و نامحسوس، دوربين هاي نظارتي و بازرسان نامحسوس ضمن برخورد با اين دسته از رانندگان متخلف و اختصاص نمره منفي به آنها به دليل انجام تخلفات حادثه ساز و سد معبر نسبت به احضار آنها اقدام مي كنند.
وي تاكيد كرد: اين دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به دليل حجم ترافيك امكان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پايان تعطيلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانوني با اين افراد اقدام خواهد شد.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در تابستان امسال 886 راننده از رانندگي محروم شدند افزود: در عين حال سه هزار و 890 راننده نيز در آستانه محروميت از رانندگي قرار دارند كه در صورت انجام تخلفات حادثه ساز و دريافت نمره منفي قطعا گواهينامه آنها ضبط مي شود.
محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در تعطيلات پايان هفته اعلام شد
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راه كشور نيز با اشاره به محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته گفت: بر اين اساس تردد موتورسيكلت ها از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز جمعه در محورهاي كرج - چالوس، هراز - فيروزكوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعكس ممنوع است.
وي با اشاره به اينكه تردد انواع تريلر و كاميون كماكان در محور كرج - چالوس ممنوع است تصريح كرد: در عين حال تردد انواع وسايط نقليه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه 16 تيرماه سال جاري از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد اين محور از ساعت 16 تا 24 از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه انجام مي شود.
فرمانده پليس راه كشور با تاكيد بر ممنوعيت تردد كليه تريلرها در محور هراز تصريح كرد: در عين حال تردد كليه كاميون ها به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه و 6 تا 24 روزهاي پنجشنبه و جمعه در اين محور ممنوع است. از سوي ديگر تردد انواع وسايط نقليه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه 16 تيرماه سال جاري از رودهن (مشاء) به سمت آمل ممنوع بوده و تردد در محور ياد شده از ساعت 16 تا 24 از آب اسك به سمت رودهن (مشاء) به صورت يكطرفه انجام مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه تردد كليه تريلرها به استثناي تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 الي 24 روزهاي پنجشنبه و جمعه از تهران به قائمشهر و بالعكس ممنوع است خاطرنشان كرد: در عين حال تردد اين دسته از وسايط نقليه از ساعت 14 تا 20 در روزهاي چهارشنبه و جمعه در محور زاهدان - زابل و بالعكس ممنوع است.
فرمانده پليس راه كشور به محدوديت هاي تردد در محور قم - تهران اشاره كرد و گفت: تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي كاميون ها و تريلرهاي حاوي مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه از محور قديم قم - تهران و بالعكس ممنوع بوده و رانندگان اين دسته از وسايط نقليه مي توانند از آزادراه سلفچگان - ساوه يا محور سلفچگان - ساوه استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي تريلرها و كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه كه از استان هاي جنوبي (هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان و يزد) به سمت قم در حركت هستند، بايد از مسير سه راهي نطنز، مورچه خورت، دليجان، سلفچگان - ساوه و بالعكس استفاده كنند، افزود: در عين حال تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي تريلرها و كاميون هاي حامل موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا 24 روز پنج شنبه از محور قم - گرمسار و بالعكس ممنوع است.
فرمانده پليس راه كشور خاطرنشان كرد: تردد كليه كاميون ها و تريلرها از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه از اصفهان به سمت كاشان و قم ممنوع بوده و رانندگان اين دسته از وسايط نقليه بايد از محور ميمه - دليجان - سلفچگان تردد كنند.

 


مامور نظاره گر حادثه ميدان كاج تبرئه شد

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح از مختومه شدن پرونده مامور نيروي انتظامي شاهد در حادثه قتل ميدان كاج خبر داد و گفت: ابتدا فكر مي شد كه اين مامور مقصر است در حالي كه پس از مدت ها بررسي دادسرا به اين نتيجه رسيد كه مقصر نبوده است.
حجت الاسلام كاظم بهرامي در مورد پرونده مامور نيروي انتظامي كه در حادثه قتل در ميدان كاج نظاره گر حادثه بود گفت: اين پرونده با جزئيات بسيار دقيق و مفصل رسيدگي شد. در روند رسيدگي، دادسرا به اين نتيجه رسيد كه متهم مقصر نيست براي همين پرونده را به دادگاه ارجاع نداد.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح در پاسخ به اينكه فيلم حادثه نشان مي دهد اين مامور مي توانسته اقدامي انجام دهد ولي مردم شاهد بودند كه تنها نظاره گر بوده گفت: اين موارد صحيح است ولي اين تنها يك بعد مسئله است و شما تنها ظاهر اتفاق را مشاهده كرديد.
اين مامور نيروي انتظامي در حالي تبرئه شده است كه در تاريخ 15 آبان ماه 89 يعني پس از گذشت 10 روز از حادثه قتل، سرتيپ احمدرضا رادان جانشين نيروي انتظامي كشور اعلام كرد: متاسفانه در حادثه سعادت آباد فردي با چاقو اقدام به ضرب و شتم يك مرد به علت مسائل اخلاقي مي كند كه منجر به قتل وي شد اما روند رسيدگي از سوي ماموران حاضر در صحنه به اين ماجرا خيلي كند بود.
ماموران حاضر در صحنه مي توانستند سريع تر از سلاح خود براي دستگيري قاتل استفاده كنند كه متاسفانه اين اقدام دير صورت گرفت. وي تاكيد كرد: در اين بازرسي نيروي انتظامي دو مامور را براي رسيدگي و تشكيل پرونده خواسته است زيرا ماموران حاضر در صحنه بايد پس از اخطار به متهم از سلاح خود استفاده مي كردند كه اين اقدام دير صورت گرفت.بهرامي افزود: دستگاه قضائي در مرحله اول فكر مي كرد اين مامور نيروي انتظامي مقصر است. ولي بايد بگويم در اين پرونده ها بايد تمام شرايط محيطي، احساسي، جو محيط، و ... را در نظر بگيريم براي همين اين پرونده وقت زيادي براي مطالعه و بررسي گرفت.
حجت الاسلام بهرامي تاكيد كرد: البته بايد اين را هم بگويم كه در آن لحظه قاتل كار خودش را كرده بود و كار از كار گذشته بود.
 


پياده روي 100كيلومتري دانشجويان ايراني از حرم علي(ع) تا حرم عباس(ع)

دانشجويان ايراني از ديروز طي مسافت 100كيلومتري نجف تا كربلا را با پاي پياده آغاز كردند.
گروهي از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور كه به مناسبت ميلاد يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) به عراق سفر كرده اند، از صبح ديروز پياده روي خود را از شهر نجف به سمت شهر كربلا آغاز كردند.
براساس اين گزارش، دانشجويان ايراني از بامداد ديروز دوشنبه اين شهر را ترك كرده اند و طبق پيش بيني ها روز چهارشنبه وارد شهر كربلا خواهند شد.
اين اقدام دانشجويان ايراني با استقبال مردم عراق مواجه شده است.در جريان اين پياده روي گفت وگوهاي صميمي بين دانشجويان ايراني و مردم عراق انجام مي شود به طوري كه مردم عراق از دانشجويان ايراني درباره آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي، شرايط منطقه يا تحولات اخير سؤال مي كنند و دانشجويان نيز توضيحات لازم را به مردم عراق ارائه مي كنند.
در اين راهپيمايي دانشجوياني از تهران، علم و صنعت، شريف، عباسپور، اميركبير، علامه، فردوسي مشهد ودانشگاه شيراز حضور دارند.
مسير اين راهپيمايي از حرم حضرت علي(ع) تا حرم حضرت عباس(ع) 100كيلومتر برآورد شده است.
 


مغازه داراني كه بار غير مجاز به موتورسواران بدهند جريمه مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از كاهش 32 درصدي تصادف موتورسواران در 2 ماهه اول امسال خبر داد وگفت: وضعيت بهتر شده است، اما هنوز مشكلات زياد است.
سردار حسين رحيمي افزود: سال گذشته بيش از 76 هزار موتورسوار را به جاي توقيف وسايل نقليه شان آموزش داديم. بر اين اساس در دو ماهه اول امسال 32 درصد تصادف موتورسوارها كاهش يافته است.
وي افزود: 70 درصد از كشته هاي موتورسوارهاي ما از ناحيه سر هستند و 30 درصد اين افراد را جوانان بين 18 تا 25 سال تشكيل مي دهند. پليس مخالف استفاده از موتورسيكلت نيست و خيلي هم موافق آن است، اما با استفاده از اين وسيله خارج از چارچوب قانون مخالفت دارد.
به گفته رحيمي، موتور در كشور ما ارزان بوده و ابتدايي ترين استانداردهاي دنيا را ندارد، چند سال پيش روي موتور يك كلاه هم به خريدار مي دادند، اما امروز ديگر اين اتفاق نمي افتد.
وي با بيان اين كه به تازگي با موتورهاي باربر برخورد مي شود، اظهار كرد: براي كاهش اين مشكل دستور داديم موتور را با بار بخوابانند. در اين بين مغازه دار هم به دليل باري كه به موتورسوار واگذار كرده بايد جريمه شود.
به گفته وي، سال گذشته 20 درصد از موتورسواران از كلاه استفاده مي كردند و امسال اين رقم به 60 درصد افزايش يافته است.
رحيمي درباره پلاك كردن موتورهاي ناامن گفت: مسئوليت پليس اين است كه وقتي وزارت صنايع، سازمان استاندارد و سازمان محيط زيست وسيله نقليه اي را تاييد مي كنند، آن را پلاك كند. البته بسياري از موتورهاي سيار در سطح شهر پلاك نشده اند و تردد آنها غيرقانوني است.وي افزود: پليس 2 سالي است طرح برخورد با خودروهاي دودزا را شروع كرده و شرايط نسبت به قبل نيز بهتر شده است، اما در برخورد با خودروهاي فرسوده بايد مقدمات اجراي اين طرح اجرا شود. بايد تاكيد كنيم كه اين اتفاق بدون برنامه ريزي دقيق ميسر نمي شود.
 


كميته امداد اعلام كرد

جمع آوري 272 ميليارد تومان زكات طي 7 سال گذشته

دبير شوراي مركزي زكات گفت: در 7 سال گذشته، 272 ميليارد تومان پول زكات به حساب زكات واريز شده كه 98 ميليارد تومان آن تنها مربوط به سال گذشته بوده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، نبي لو با اشاره به اينكه در سال 1375ستاد زكات تشكيل شده است، گفت: تا سال 83، تنها 300ميليون تومان زكات جمع آوري شد؛ اما اين رقم در سال 1383 به يك ميليارد تومان و در سال 1390 به 98 ميليارد تومان رسيد.
وي افزود: از سال 1377 تاكنون 272 ميليارد تومان زكات به حساب زكات واريز شده و 95ميليارد تومان از همين مبلغ در اين مدت مستقيماً به فقرا اختصاص يافته است.
دبير شوراي مركزي زكات با بيان اينكه در اين مدت بيش از 5 هزار و 820 مورد طرح عمراني اجرا شده است، يادآور شد: بيش از 3 هزار و 800 مورد آن مربوط به ساخت مسجد در روستاها است.
حسين نبي لو با اشاره به اعزام مبلغ به سراسر كشور در امر زكات گفت: در سطح 33 هزار روستاي كشور 23 هزار و 920مبلغ كه 7 هزار نفر آن پدر شهيد، برادر شهيد، جانباز و آزاده هستند به جمع آوري زكات و ترويج فرهنگ زكات به شكل افتخاري مي پردازند.
وي از توزيع 120هزار جلد كتاب طي سال جاري در موضوع زكات خبر داد.
 


ساخت 123 بوستان بدون دخانيات در تهران

معاون پيشگيري اداره سلامت شهرداري تهران گفت: 123 بوستان بدون دخانيات در تهران ساخته شده است و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده بايد 374 بوستان بدون دخانيات در پايتخت احداث شود.
رضا قهرماني با اشاره به احداث 123 بوستان بدون دخانيات در تهران گفت: به دنبال اين هستيم كه چالش هاي موجود را رفع كنيم.
معاون پيشگيري اداره سلامت شهرداري تهران با بيان اينكه بايد در تهران 374 بوستان بدون دخانيات بسازيم گفت: برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده ايم.
قهرماني با اشاره به اينكه سيگار كشيدن يك رفتار غلط است، گفت: زمان بر است تا اين رفتار غلط اصلاح شود.


ارسال روزانه ليست بدهكاران بانكي ممنوع الخروج به پليس

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه گفت: ليست بدهكاران بانكي ممنوع الخروج شده هر روز در اختيار پليس قرار مي گيرد.
سردار محمود صادقي در اين زمينه اظهار داشت: پرونده بدهكاران بانكي كه ممنوع الخروج مي شوند روزانه از سوي بانك مركزي به نيروي انتظامي ارسال شده و ما نيز اين افراد را براساس ليست هاي ارائه شده ممنوع الخروج مي كنيم. همچنين ليست رفع ممنوع الخروج بدهكاراني نيز كه بدهي خود را تسويه كرده اند براي ما ارسال مي شود و بلافاصله آن را اعمال مي كنيم.
وي ادامه داد: ارسال ليست بدهكاران بانكي روشي جاري است كه انجام مي شود و ما براساس حكم قوه قضائيه اين افراد را در ليست ممنوع الخروج قرار مي دهيم.
به گفته رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه افراد براي اطلاع از ممنوع الخروج بودن يا علت آن مي توانند با در دست داشتن گذرنامه به مراكز گذرنامه استان ها مراجعه كنند. در پايتخت نيز افراد مي توانند به مركز گذرنامه در ميدان پروين تهرانپارس مراجعه كنند.
 


كنكور91 فقط 5 متخلف داشت

معاون سازمان سنجش با تأكيد بر برگزاري آزمون سراسري 91 در صحت و امنيت كامل گفت: اين آزمون تنها 5 مورد تخلف داشته است كه قبل از ارتكاب از آن جلوگيري شده است.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه در آزمون امسال تقلب نداشته ايم، گفت: فقط 5 مورد تخلف در آزمون بوده است كه عمدتاً طي آن برخي اقدام به جايگزيني به جاي داوطلب اصلي كرده بودند كه قبل از آغاز جلسه آزمون شناسايي شدند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به انتشار كليد اوليه سؤالات كنكور، نحوه اعلام پيشنهادات و اعتراضات داوطلبان به كليد اوليه سؤالات را تشريح كرد و گفت: داوطلبان مي توانند در صورت داشتن سؤال از كليد اوليه سؤالات آزمون از طريق سايت سازمان سنجش سؤالات و يا پيشنهادات خود را اعلام كنند.
 


پيشنهاد وزارت بهداشت: مرخصي پس از زايمان براي مادران 9 ماه، پدران 10روز

رئيس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اين وزارتخانه، لايحه پيشنهاد افزايش مرخصي پس از زايمان براي زنان به 9 ماه و تعيين مرخصي 10روزه براي مردان در اين مدت را به كميسيون فرهنگي هيات دولت ارائه كرده است.
«حامد بركاتي» در نشست خبري خود افزود: در سال 86، مرخصي پس از زايمان براي زنان شش ماه تعريف شده بود اما براي اينكه آمار تغذيه انحصاري كودكان با شير مادر افزايش يابد، مرخصي هاي پس از زايمان بايد افزايش يابد.
وي خاطرنشان كرد مرخصي 10روز كاري نيز براي پدر كودكان تعريف شده است تا پس از تولد كودك، تعامل بيشتري با همسران خود در مراقبت از فرزندان داشته باشند.
رئيس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت، يادآور شد مدت مرخصي زايمان «براي كودكان دوقلو و بيشتر» براي زنان 12ماه و براي پدران نيز طبق اين لايحه به يك ماه افزايش خواهد يافت.
بركاتي گفت: همچنين پاس شيردهي- مرخصي ساعتي در ساعات كاري براي شيردهي فرزند- در اين لايحه نيز يك ساعت و براي كودكان تا يك سال تا دو ساعت تعريف شده است.
وي خاطرنشان كرد مي خواهيم طي 15سال آينده، مرخصي زايمان را به دو سال افزايش دهيم.

 


كشف 30 گور متعلق به قرون اوليه اسلام در خراسان شمالي

سرپرست هيئت كاوش محوطه تاريخي «آق تپه» مانه و سملقان گفت: در جديدترين مرحله كاوش، 30 گور مربوط به طيف هاي سني مختلف و متعلق به قرون اوليه اسلامي در اين منطقه واقع در خراسان شمالي شناسايي شد.
اميد آدينه گفت: آق تپه مربوط به قرون اوليه اسلامي به ويژه قرن هاي 3 و 4 هجري است كه در دوره هاي بعد بخشي از آن به گورستان تبديل شده است.
وي افزود: تعدادي اشياي تاريخي نيز در جريان كاوش هاي اخير در اين منطقه كشف شده است كه از يافته هاي منقول مهم در كاوش هاي اخير در محوطه تاريخي آق تپه مي توان به تعدادي سفال نوشته يا «استراكا»، سكه، ظروف ظريف و خمره هاي بزرگ ذخيره سازي آذوقه اشاره كرد.
وي افزود: اشياي كشف شده پس از مرمت در كارگاه حفاظت و مرمت موزه باستان شناسي و مردم شناسي، در محل مجموعه تاريخي «مفخم» بجنورد در معرض نمايش قرار خواهد گرفت.
آدينه گفت: در مجموع حدود 19 فضاي معماري با ابعاد گوناگون در اين منطقه شناسايي شد كه با توجه به اجزاي معماري به نظر مي رسد كاربري هاي مختلفي از جمله مسكوني و كارگاهي داشته است.
وسعت محوطه تاريخي آق تپه بيش از 24 هكتار است كه بقاياي ظروف سفالي غيرقابل استفاده، استخوان هاي حيواني دوريز و خاكستر و غيره در گودال هاي دفن زباله كشف شده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

سرقت از بانك كشاورزي
مشهد- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي مشهد از سرقت بانك كشاورزي شعبه بلوار معلم اين شهر توسط سارقان مسلح حوالي ظهر يكشنبه خبر داد. سرهنگ احد كريمي افزود: سارقان كه 3 نفر بودند ساعت 11 و 10دقيقه روز يكشنبه با استفاده از سلاح كلت كمري وارد بانك كشاورزي شعبه بلوار معلم مشهد شدند و پس از تيراندازي و تهديد كاركنان مبلغ 340ميليون ريال وجه نقد بانك را به سرقت بردند. سارقان با استفاده از خودرو پرايد اقدام به فرار كردند. تلاش پليس براي شناسايي و دستگيري سارقان ادامه دارد.
آتش گرفتن خودرو
بابل- خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پيكان در ميدان دانشگاه بابل آتش گرفت. پس از اين حادثه ماموران به محل اعزام و به اطفاي حريق پرداختند. در اين حادثه به كسي آسيب نرسيد اما خودرو دچار خسارت زياد شد.
دستگيري سارق سيم هاي برق
خوانسار- خبرنگار كيهان: سارق جواني كه اقدام به سرقت از شبكه هوايي برق خوانسار مي كرد دستگير شد. اين سارق با پيدا شدن تعدادي ابزارآلات مربوط به چيدن سيم برق در يكي از مناطق اين شهرستان شناسايي و دستگير شد.
سارق حين سرقت دچار برق گرفتگي شده بود كه پس از انتقال به بيمارستان بازجويي و به انجام 9 فقره سرقت سيم هاي برق با همدستي برادرش اعتراف كرد. ديگر همدست وي نيز دستگير شد.
مرگ در اثر انفجار گاز
برازجان- خبرنگار كيهان: يك زن جوان برازجاني در حين آماده كردن صبحانه بر اثر انفجار گاز داخل آشپزخانه دچار سوختگي شديد شد و به بيمارستان انتقال يافت. نامبرده به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد.
انباشته شدن گاز داخل آشپزخانه و روشن كردن كبريت باعث وقوع اين انفجار و آتش سوزي شد.
قتل در حين سرقت
خرم دره- خبرنگار كيهان: سارقي كه براي سرقت وارد منزلي در خرمدره شده بود با صاحبخانه درگير شد و وي را با وارد كردن ضربات چاقو به قتل رساند.
ضارب در حال فرار دستگير شد. وي پس از دستگيري اعتراف كرد كه براي تامين مهريه همسرش كه از او جدا شده است دست به سرقت زده است. فرد دستگير شده به نام «ع.ن» با شليك تير هوايي سلاح كمري و ضربات چاقو مرتكب قتل شد.
كشف سيگار قاچاق
بوشهر- خبرنگار كيهان: دومين محموله بزرگ سيگار قاچاق طي يك ماه اخير در استان بوشهر كشف و منهدم شد. اين محموله به ارزش بيش از 500 ميليون ريال شامل 190 هزار نخ سيگارت بود كه به طرز ماهرانه اي در يك شناور جاسازي شده بود. اين شناور از كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به مقصد استان هاي جنوبي كشور در حركت بود كه توسط ماموران پايگاه درياباني گناوه توقيف شد.
 


زلزله شديد شهرستان خواف را لرزاند

صبح دوشنبه زمين لرزه اي به بزرگي 4/5 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) خواف را در استان خراسان رضوي لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه زلزله نگاري كشور، اين زمين لرزه در ساعت 2 و 31 دقيقه و 26 ثانيه بامداد دوشنبه به وقوع پيوست.
مختصات جغرافيايي اين زمين لرزه در عرض جغرافيايي 49/34 و طول جغرافيايي 50/60 بوده است.
اين زلزله شهر تربت حيدريه و حومه آن را نيز لرزاند.
تاكنون از خسارات و تلفات احتمالي اين حادثه گزارشي به دست نيامده است.
 


ذبحي خبر داد

تشكيل 30 پرونده بزرگ قاچاق شيشه در دستگاه قضا

معاون قضايي دادستان كشور از تشكيل 30 پرونده بزرگ قاچاق ماده مخدر شيشه در دستگاه قضايي خبر داد.
حسين ذبحي در گفت وگو با مهر در خصوص مجازات قاچاقچيان ماده مخدر شيشه گفت: آنچه باعث شد به دنبال اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر برويم اثرات توليد و توزيع شيشه در سطح جامعه بود. با اصلاح قانون زمينه تعيين مجازات هاي شديد و بازدارنده فراهم شد و دستگاه قضايي براساس مصوبه سال 89 موظف به اعمال اين قوانين است.
وي مجازات سنگين قاچاقچيان را يكي از پيامدهاي تصويب اين قانون دانست و گفت: اعمال مجازات سنگين براي قاچاقچيان تا حد اعدام مهمترين پيامد اين قانون براي قاچاقچيان شيشه است. اجراي 10حكم اعدام نيز قاطعيت دستگاه قضا را براي برخورد با قاچاقچيان شيشه نشان مي دهد.
معاون دادستان كشور از تشكيل 30 پرونده باندهاي اصلي قاچاق شيشه خبر داد و افزود: با تشكيل اين تعداد پرونده و دستگيري متهمان پرونده آنها خارج از نوبت رسيدگي شده و حكم تعدادي از آنها نيز اجرا شد. دادگاه ساير پرونده ها نيز به زودي برگزار شده و افرادي كه به اعدام محكوم مي شوند حكمشان در سريعترين زمان اجرا مي شود.
وي افزود: اجراي چند حكم اعدام قاچاقچيان ماده مخدر شيشه نمونه مشابه اي براي كساني است كه مي خواهند به اين عرصه وارد شوند. قاچاقچيان بايد تغيير روش داده و از اين اقدامات دست بردارند چرا كه ما قاطعانه با اين افراد برخورد مي كنيم.

 


دستگيري شرور معروف ورامين در تهران

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران از دستگيري شرور درجه يك با عملياتي غافلگيركننده خبر داد.
سرهنگ سيروس فتحي در گفت وگو با فارس از دستگيري سركرده باند اشرار كه به همراه نوچه هاي خود اقدام به ايجاد ناامني، شرارت، عربده كشي در سطح شهر ورامين كرده بود طي يك عمليات ويژه پليسي و غافلگيركننده خبر داد.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات عملياتي توانستند سه شرور متواري را در مخفي گاه هاي خود شناسايي و دستگير كنند.
فتحي تاكيد كرد: اين افراد كه نوچه رضا بودند و متهم اصلي بعد از انجام اعمال مجرمانه خود با جابه جا كردن مخفي گاه و فرار به نقاط مختلف كشور با همدستي برادرش قصد گمراه كردن ماموران را داشت كه با تلاش شبانه روزي پليس محدوده فرضي اختفاي متهم در اطراف منطقه قلعه نو املاك مورد شناسايي قرار گرفت كه با اطمينان از حضور متهم طي يك عمليات غافلگيركننده ماموران پليس امنيت شرق تهران با هماهنگي مقام قضايي وارد عمل شدند كه متهم به همراه برادرش متوجه حضور ماموران شده كه طي يك درگيري اين دو نفر دستگير و براي انجام تحقيقات به اداره پليس امنيت عمومي شرق ويژه تهران منتقل شدند.
 


نامه افسر پليس زن آمريكايي بعد از مسلمان شدن

يك افسر پليس در نامه اي كه در سايت (onislam) منتشر كرده نوشته است؛ نام من راكوئل است و هفته پيش مسلمان شدم.
از سال 1996تا 2004 در شهر ديترويت يك افسر پليس بودم و در سال 2002 در يك عمليات تعقيب و گريز مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. احساس مي كردم كه به مرگ نزديك شده ام و اين را مي دانستم كه بعد از مرگ شروعي دوباره و زندگي جديدي خواهم داشت؛ اما نمي دانستم كه چگونه بايد به دنبال خدا باشم. تا زماني كه با دوستان مسلمانم آشنا شدم و آنها تا حد زيادي به من در اين راه كمك كردند.بعد از آن زندگي من دستخوش تغييرات زيادي شد و ديگر ترسي از مرگ نداشتم و متوجه شدم كه تنها چيزي كه ما بايد از آن بترسيم خداوند است. من واقعا به مرگ نزديك بودم و نمي دانم كه آيا اگر آن موقع مي مردم به جهنم مي رفتم يا نه!
اكنون به بخشندگي خداوند ايمان دارم؛ اما قبل از اينكه مسلمان شوم اعتقادات مذهبي قوي نداشتم. نه طرفدار مسلمانان بودم و نه بر ضد آنان. يكي از دلايلي كه از حرفه خود بيزارم اين است كه افسران پليس، مسلمانان را مخصوصا بعد از حادثه يازدهم سپتامبر بدون هيچ دليل موجهي مورد ضرب و شتم قرار مي دهند، آنان اكثرا بر اين باورند كه مسلمانان داراي عقايد افراطي هستند؛ اما در هر دين و آييني افراد خوب و بد وجود دارد و اين تصور آنان كه فكر مي كنند مسلمانان تروريست هستند، واقعا قلب من را به درد مي آورد.
دوستان مسلمان بسيار خوبي دارم كه نه تروريست هستند و نه افراط گرا. بعد از واقعه يازدهم سپتامبر، به دين اسلام علاقه مند شدم چون به عنوان يك افسر پليس در خيابانهاي ديترويت شاهد رفتارهاي بدي كه با مسلمانان مي شد بودم.
امروز به مسجد «لاس وگاس» آمده ام تا در جمع آوري كمك براي مسلمانان مستمند شركت كنم. من مطمئن هستم راهي را كه انتخاب كرده ام كاملا درست است. قبل از اينكه مسلمان شوم اصلا به مسجد نرفته بودم؛ اما دوستان مسلمان زيادي داشتم و حتي يكي از همكارانم در اداره پليس ديترويت مسلمان بود كه به من در شناخت بهتر دين اسلام خيلي كمك كرد.
دوست دارم كه بهتر اسلام را بشناسم و از اينترنت براي يافتن ترجمه آيات و احاديث و يا حتي روش پوشيدن روسري استفاده مي كنم. هر تجربه تازه برايم بسيار لذت بخش و شيرين است. وقتي كه نماز مي خوانم، اگرچه معناي آن را عميقا درك نمي كنم؛ اما به من يك حس آرامش و اطمينان خاطر مي دهد كه خداوند مراقب و محافظ من است.
اسلام را به دليل اين كه به زنان دستور داده كه پوشيده باشند دوست دارم، چون در اينجا يعني در لاس وگاس مردان به زنان به طور زننده اي خيره مي شوند، و من توسط حجاب احساس امنيت بيشتري مي كنم. دليل ديگر به خاطر اين است كه من هر روز چيز تازه اي ياد مي گيرم و هر روز احكام اسلامي و قرآن مي خوانم و علاقه ام هر روز به دين اسلام نسبت به گذشته بيشتر مي شود.
 


صورت هاي نه چندان زشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با ورود كامپيوتر و نرم افزارهاي مربوط تغيير تصاوير به مانند «فتوشاپ» بسياري از افراد براي تغيير دادن ظاهر افراد و اشياي موجود در عكس ها از اين نرم افزارها استفاده مي كنند.
اما يك دانشجوي 19ساله رشته هنر از اهالي توكيو در اقدامي جالب با استفاده از رنگ اكريليك اقدام به كشيدن چشم و دهان اضافي بر روي دست و صورت هم كلاسي هاي خود كرده است.
«چو سان» اولين زماني كه در پشت دست خود يك چشم را كشيد به استعداد خود در اين مسئله پي برد. وي سپس سعي كرد تا با كمك دوستان خود و با كشيدن اعضاي اضافي بدن بر روي دست و صورت آنها تعجب بينندگان را جلب كند.
خود او در اين مورد اين گونه توضيح مي دهد: من هيچ قصد خاصي از كشيدن اين گونه تصاوير بر روي صورت دوستان و همكلاسي ها نداشتم اما بايد اعتراف كنم كه از ديدن تصاوير دست كاري شده با نرم افزارهاي كامپيوتري خسته شدم. من با اين حركت سعي كردم نشان دهم كه با كار دست و به صورت طبيعي نيز مي توان چهره افراد را تغيير داد.
 


لباسي از جنس دستمال كاغذي

به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس؛ در هشتمين سال برگزاري يك مسابقه كه در آن بهترين لباس عروس براساس بهترين طراحي، استحكام بالا و ساير فاكتورها مشخص مي شود، جايزه دو هزار دلاري به يك خانم جوان تعلق گرفت.
در اين مسابقات طراحان لباس اجازه دارند، تنها از يك مارك خاص دستمال كاغذي- يكي از اسپانسرهاي مسابقه است- چسب نواري، چسب مايع، سوزن و نخ استفاده كنند.
خلاقيت، زيبايي و استحكام، از فاكتورهاي اصلي قضاوت براي اعلام برنده است.
در لباس عروس برنده، از 10رول دستمال كاغذي استفاده شده است.
 


2000 اسپانيايي در محاصره آتش

آتش سوزي گسترده در منطقه توريستي «والنسيا» اسپانيا 2000 تن را مجبور به ترك خانه هايشان كرد.
اين آتش سوزي كه مناطق جنگلي ايالت «والنسيا» را دربر گرفته در حال گسترش است و موجي از دود و خاكستر آسمان مناطق اطراف را فرا گرفته است.هيچ مقام رسمي در اسپانيا مقدار دقيق زمين هاي تخريب شده بر اثر اين آتش سوزي را اعلام نكرده است اما تصاوير ناسا نشان مي دهد، دود غليظي سطح وسيعي از منطقه را دربر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، بنابر اعلام مقامات داخلي «والنسيا» بر اثر اين آتش سوزي كه مدت سه روز از آغاز آن گذشته است 2000 تن مجبور به ترك خانه هايشان شده اند و نيروهاي آتش نشان همچنان در حال مهار آن هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14