(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 تير 1391 - شماره 20259

حديث دشت عشق
تكرار يك اتفاق تلخ و بي تفاوتي فدراسيون فوتبال
كي روش تصميم گيرنده اول و آخر فوتبال ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
لطفا ما را به دهكده المپيك برسانيد
اتوبوس ورزشكاران استراليا و آمريكا در لندن گم شد !
ايران- تونس 23 مرداد در مجارستان
نيمي از انگليسي ها اعتقاد دارند لندن آماده برگزاري المپيك نيست
سفر غيرمنتظره رئيس فدراسيون كشتي تركيه به تهران
قطعي شدن اعزام رودكي به المپيك
اعزام تيم ملي وزنه برداري به المپيك در قالب 3 گروه
بازگشت فرنگي كاران المپيكي به تهران


حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «سعيد خليلي»
شهادت ميراث امامان است
دلم لبريز از عشق پيوستن به الله و ديدار رسول الله و ائمه اطهار و حسين(ع) است و راهي كه مي روم با شناخت و آگاهي و رضاي خاطر است. اي پدر عزيز كه در سراسر عمرت جز رنج و سختي نديدي بعد از شهادتم مغرورانه سرت را بالا نگهدار تا همه بدانند كه شهادت ارثي است كه از امامان به شيعيان رسيده است و تو مادر عزيزم كه هميشه غم هاي زندگي را در پس چهره مهربانت مخفي كردي افتخار بر تو باد كه فرزندت ثمره عمرت را چنين باميل و رغبت در راه خدا دادي. وصيتم به امت حزب الله كه هميشه سرمشق من بوده اند كه مبادا امام را لحظه اي از ياد ببريد، به گفته هاي ايشان دقيقا عمل كنيد. مبادا وحدت خود را در سايه رهبري امام لحظه اي از دست دهند كه آن روز روز شادي مستكبران و خداي ناكرده روز ذلت مسلمين است. بار خدايا! ايمان هامان را چنان محكم كن كه هيچيك از علائق مادي و لذت هاي دنيايي نتواند كوچكترين خللي به آن وارد سازد.
شهيد «سعيد خليلي»، سال 1340 متولد شد و در شلمچه به شهادت رسيد.
 


تكرار يك اتفاق تلخ و بي تفاوتي فدراسيون فوتبال

كي روش تصميم گيرنده اول و آخر فوتبال ايران

سرويس ورزشي-
عدم واكنش فدراسيون فوتبال به جدايي مربي خارجي تيم ملي در شرايطي بوده كه حداقل انتظار اهالي فوتبال اين است مقامات فوتبال كشورمان در مصاحبه هاي خود اقدام ناپسند مربي خارجي تيم ملي را محكوم كنند؛ نه اينكه نايب رئيس اول فدراسيون اعلام كند :منتظريم تا ببينيم كي روش چه تصميمي مي گيرد!
روز گذشته خبرگزاري هاي رسمي كشورمان از جدايي ميك مك درموت از تيم ملي فوتبال كشورمان خبر دادند. پس از آن كه كارلوس كي روش به همراه دستيارانش به مرخصي رفت، مك درموت مربي بدنساز تيم ملي با ارسال ايميلي به علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه شرايط براي ادامه همكاري اش با فدراسيون فوتبال ايران وجود ندارد. او دليل اين استعفايش را مشكلات خانوادگي ذكر كرده و البته براي تيم ملي ايران در راه انتخابي جام جهاني 2012 آرزوي موفقيت داشته است. اين در حالي است كه درموت در گفت وگو با رسانه هاي اماراتي اعلام كرده بود مشكلات خانوادگي تنها يكي از دلايل جدايي اش از تيم ملي ايران بوده است. پس از دريافت اين ايميل قرار است همزمان با بازگشت كارلوس كي روش جلسه اي ميان علي كفاشيان و سرمربي تيم ملي برگزار شود تا نسبت به جانشيني درموت يا مخالفت با استعفاي اين مربي تصميم گيري شود.
پيوستن به النصر
اين پايان كار نبود؛ مربي پرتغالي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از جدايي رسما به باشگاه النصر امارات ملحق شد. وي در گفت و گويي با رسانه هاي اماراتي اعلام كرد: دنبال شغل نمي گشتم ولي پس از مدت كوتاهي به امارات بازگشتم و با زنگا حرف زدم. زنگا گفت كه قصد دارد در كادر دستياران خود تغييراتي ايجاد كند. اين موضوع باعث شد كه با او مذاكره اي داشته باشم و تصميم بگيرم كه به فوتبال امارات بازگردم. وي در صحبت هاي خود حتي شرايط تيم ملي ايران را نيز مساعد توصيف نكرد تا جايي كه مدعي شد كي روش از صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني نااميد شده است!
عدم واكنش فدراسيون فوتبال
اما در ايران مسئولان فدراسيون نسبت به اين خبر واكنش خاصي نشان ندادند. نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال كه در غياب مسئولان سفر كرده به مالزي امورات فدراسيون را پيگيري مي كند در اين خصوص مدعي شد: ما اين موضوع را به طور شفاهي شنيده ايم. در هر حال كارلوس كي روش آخر هفته به ايران بر مي گردد و بايد ببينيم در باره اين مربي چه تصميمي مي گيرد.
تكرار يك اتفاق تلخ
كيهان: فدراسيون در شرايطي برابر اين اتفاق واكنشي نشان نمي دهد كه حداقل انتظار اهالي فوتبال اين است مقامات مسئول فوتبال كشورمان در مصاحبه هاي خود اقدام ناپسند مربي خارجي تيم ملي را محكوم كنند؛ نه اينكه جناب آقاي آيت الهي اعلام كند كه منتظريم تا ببينيم كي روش چه تصميمي مي گيرد! اين موضوع چه ارتباطي به كي روش دارد، او از چه زماني تصميم گيرنده اول و آخر فوتبال ما شده است؟! مربي خارجي تيم ملي در شرايطي كه با فدراسيون فوتبال قرارداد داشته به النصر امارات پيوسته ؛ در اين شرايط وظيفه مسئولان است كه از حق طبيعي خود دفاع و خسارت ناشي از حركت غير حرفه اي مك درمورت را مطالبه كنند، نه اينكه از موضع ضعف با موضوع برخورد كنند و توپ را به زمين كي روش پرتاب كنند. قطعا جدايي يك مربي بدنساز نمي تواند براي فوتبال ما مشكل ساز شود اما بايد در مواجه با چنين مسائلي جدي تر از اين عمل كنيم تا هر مربي خارجي اي به خود اجازه ندهد با وجود دريافت هزاران دلار بي خبر از ايران برود! متاسفانه اين براي نخستين بار نيست كه چنين اتفاقي رخ مي دهد؛ چند سال قبل ورنر لورانت با باشگاه سايپا چنين كاري كرد؛ يك ماه قبل دنيزلي از حضور در پرسپوليس سرباز زد و چند روز پيش نيز سزار عليرغم داشتن قرارداد با سپاهان سر از باشگاه هاي اماراتي درآورد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

مخالفت كشورهاي شرق آسيا با پيشنهاد ايران
سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال از آخرين پيشنهادات و مباحث مطرح شده در نشست اعضاي كميته مسابقات و ليگ حرفه اي AFC خبر داد و گفت: نمايندگان ايران پيشنهاد همزماني ليگ قهرمانان آسيا با اروپا را دادند كه مورد مخالفت شرقي ها قرار گرفت.
يك ميليارد تومان در حساب استقلال
معاون اقتصادي باشگاه استقلال از پرداخت يك فقره چك يك ميليارد توماني به اين باشگاه از سوي حامي مالي جديد آبي پوشان خبر داد. قرارداد 9 ميليارد توماني باشگاه استقلال با اسپانسر جديد آبي پوشان امضا و قرار شد اين شركت تجاري طي پنج مرحله به تعهدات مالي خود در قبال قرارداد با استقلال عمل كند. در اولين مرحله حامي مالي جديد باشگاه استقلال يك فقره چك يك ميليارد توماني را كه تاريخ وصول آن 29 تيرماه است در اختيار آبي پوشان قرار داده و اعلام آمادگي كرده در مراحل بعدي، تعهدات خود را عملي كند.
احكام جديد در سايپا
حيدري، مديرعامل شركت فرهنگي - ورزشي سايپا طي حكمي محمد خرمگاه را به عنوان مدير فني تيم فوتبال بزرگسالان سايپا منصوب كرد. بازيكن پيشين تيم فوتبال استقلال در تيم فوتبال زير 22 سال كشورمان به عنوان مربي و دستيار عليرضا منصوريان، سرمربي اين تيم نيز فعاليت مي كند. از سوي ديگر با حكم پرويز حيدري مديرعامل شركت فرهنگي - ورزشي سايپا، علي چيني به عنوان نماينده مديرعامل در امور مربوط به تيم هاي پايه اين باشگاه منصوب شد.
مهاجم برزيلي نفت در پيكان
ژوسيلي فريرا روزا مهاجم برزيلي فصل پيش تيم فوتبال نفت تهران با عقد قراردادي يكساله به تيم فوتبال پيكان پيوست. اين بازيكن 33 ساله اهل اوبرلنديا برزيل، در فصل گذشته نيز گل هاي بسيار حساسي براي تيم فوتبال نفت تهران در مسابقات ليگ برتر به ثمر رسانده بود.
تيم ملي لبنان با چند چهره جديد رودرروي تيم ملي ايران
تيم ملي فوتبال ايران در سومين بازي خود در مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل 21 شهريور به مصاف لبنان قعرنشين گروه نخست مي رود. تيم ملي فوتبال لبنان كه از سه بازي خود تنها يك امتياز كسب كرده، تمرين خود را براي ديدار مقابل تيم ملي ايران آغاز كرد. در همين خصوص سايت النشره لبنان مدعي شد تيم ملي لبنان با سيماي جديدي مقابل ايران به ميدان مي رود.
اتفاقات عجيب در ديدار تيم فوتبال جوانان و سپاهان
اتفاقات عجيب ديدار دوستانه(!) تيم هاي فوتبال جوانان كشورمان و سپاهان يك بار ديگر ثابت كرد كه فوتبال ما در زمينه هاي فرهنگي نياز به فعاليت بيشتر دارد. به گزارش ايسنا در اين بازي دوستانه تيم جوانان تا دقيقه 80 چهار بر دو از حريف پيش بود كه به دليل جنجال هواداران حاضر در ورزشگاه اين بازي نيمه تمام شد و تيم ملي جوانان درزير باران سنگ و الفاظ زشتي كه از سوي برخي تماشاگران نثار ملي پوشان شد از زمين بيرون آمد و يك ساعتي در رختكن ورزشگاه محل بازي ماند تا وضعيت توسط نيروي انتظامي كمي آرام شود. اتفاقات اين بازي از زماني آغاز شد كه داور بازي به بيشتر بازيكنان تيم جوانان اخطار داد و با كارت قرمزش سردار آزمون را در دقيقه 80 و يك دقيقه بعد اكبر محمدي را اخراج كرد. پس از آن اتفاقاتي افتاد كه با واكنش تماشاگران همراه شد و در نهايت بازيكنان تيم جوانان زمين را ترك كند. البته عده اي از تماشاگران قصد ورود به زمين را داشتند كه نيروي انتظامي مانع شد. محرم نويدكيا كاپيتان سپاهان به همراه فرشيد طالبي و حسن اشجاري سعي كردند تا تماشاگران را آرام كنند اما اين كار بي فايده بود و آنها فحاشي را ادامه دادند. در نهايت تيم جوانان بيش از يك ساعت در رختكن ماند و با اسكورت نيروهاي يگان ويژه به رختكن محل اقامت خود بازگشت. البته اين پايان كار نبود چرا كه تعدادي از تماشاگران در اطراف درب هاي خروجي مي خواستند با كادرفني و سرپرستي و بازيكنان تيم ملي جوانان درگير شوند كه محرم نويد كيا وارد اتوبوس تيم ملي جوانان شد تا اين اتفاق نيفتد.
محروميت 30 روزه بن همام
كنفدراسيون فوتبال آسيا رئيس سابق اين سازمان را يك ماه محروم كرد. اي.اف.سي روز گذشته پس از مميزي هاي انجام گرفته روي حساب هاي بانكي اين سازمان، به علت تخلف و دستكاري در برخي قراردادهاي خاص، محمد بن همام را به مدت 30 روز از بدنه فوتبال آسيا اخراج كرد. اين راي در حالي از سوي عالي ترين مرجع فوتبال آسيا اعلام شد كه فيفا، سال گذشته بن همام را به دليل پرداخت رشوه بصورت مادام العمر از فعاليت در عرصه فوتبال محروم كرد.
پيروزي فولاد در بازي دوستانه
فولادي ها براي بالا بردن ميزان آمادگي خود جهت بازي مقابل داماش گيلان در نخستين هفته از رقابت هاي ليگ برتر دوازدهم، با تيم منتخب شيبان ديداري تداركاتي برگزار كردند و با نتيجه 4 بر يك پيروز شدند.
 


لطفا ما را به دهكده المپيك برسانيد

 اتوبوس ورزشكاران استراليا و آمريكا در لندن گم شد !

ورود نخستين ورزشكاران حاضران در بازيهاي المپيك لندن به اين شهر با اشتباه كم سابقه اي همراه شد.
دوگروه از ورزشكاران حاضر در رقابتهاي المپيك در ورود به شهر لندن رخداد نادري را تجربه كردند. اتوبوس حامل اين دو تيم به جاي آن كه از فرودگاه راهي دهكده المپيك شود، ابتدا مسافران خود را به تور درون شهري ناخواسته اي برد و پس از چندساعت آنها را روانه مقصدشان كرد، رخدادي كه «بوريس جانسون» شهردار لندن تلاش كرد آن را به شوخي گرفته و با اين شيوه از كنارش بگذارد. دو اتوبوس يادشده، ورزشكاراني از استراليا و آمريكا را ساعت ها در لندن چرخاند. «كرون كلمنت» قهرمان دوي چهارصدمتر بامانع جهان كه از مسافران گمشده بود، گفت: «چهارساعت تمام در شهر مي چرخيديم. اين برداشت اوليه خوبي از لندن نبود.» اين دونده آمريكايي درجريان اين شهرگردي ناخواسته از مبدأ فرودگاه «هيترو» تا «پارك المپيك» در استراتفورد به اينترنت موبايلش پناه برد و در توييتر خود نوشت: «ورزشكاران خسته و گرسنه هستند و بايد به دستشويي بروند. خواهش مي كنم ما را به دهكده المپيك برسانيد.» «بوريس جانسون» شهردار لندن تلاش كرد اين بي نظمي را به شوخي برگزار كند. «ورزشكاران به اين ترتيب فرصت يافتند تا جاهاي بيشتري در لندن را تماشا كنند!»
كميته برگزاري بازيهاي المپيك گفته هاي كلمنت را تأييد كرد. يكي از سخنگويان اين كميته گفت: «امروز يكي از روزهاي ورود ورزشكاران است. ما شمار زيادي از اتوبوس هاي گردشگري را در مسير فرودگاه به دهكده بازي ها و محل تمرين به خدمت گرفته ايم. ممكن است يكي دو اتوبوس بيش از زمان برنامه ريزي شده به مقصد رسيده باشند ولي بيشتر سفرها در زمان برنامه ريزي شده انجام شد. روز دوشنبه ورود ورزشكاران، مربيان و همراهان حاضر در بازيهاي المپيك به لندن آغاز شد. در اين روز 335 ورزشكار و 700 همراه از50 كشور جهان وارد فرودگاه هيترو شدند كه پيش از اين با پذيرش 236 هزار مسافر در يك روز ركوردي را به ثبت رسانيده است.
 


ايران- تونس 23 مرداد در مجارستان

به درخواست فدراسيون فوتبال تونس احتمال دارد بازي تداركاتي تيم ملي ايران با تونس در تاريخ 23 مرداد در مجارستان برگزار شود.
تيم ملي فوتبال براي برگزاري اردو مرداد ماه راهي مجارستان مي شود. طبق برنامه اي كه كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي در نظر گرفته است تيم ملي از 19 مرداد راهي اين اردو مي شود و قرار است بازيكنان تيم ملي در اين اردو يك بازي تداركاتي را برگزار كنند. اين بازي تداركاتي به احتمال زياد با تيم ملي تونس خواهد بود. 25 مرداد روز فيفا است و طبيعتا تيم ملي بايد در اين تاريخ با تونس بازي كند اما فدراسيون تونس از فدراسيون ايران درخواست كرده كه بازي 23 مرداد برگزار شود. ظاهرا فدراسيون فوتبال هم اين موضوع را پذيرفته اما هنوز قراردادي بين طرفين امضا نشده است.
كارلوس كي روش طبق اعلامي كه به فدراسيون فوتبال داشت، قرار است 31 تير در تهران باشد و برنامه هاي آتي خود را به فدراسيون تحويل دهد.
 


نيمي از انگليسي ها اعتقاد دارند لندن آماده برگزاري المپيك نيست

در فاصله 9روز مانده به مراسم افتتاحيه المپيك 2012، حدود نيمي از مردم انگليس معتقدند كه لندن به اندازه كافي آماده ميزباني از اين بازي ها نيست.
در حالي كه تنها 9روز ديگر تا آغاز رسمي المپيك 2012 لندن زماني باقي است، 45درصد شركت كنندگان در يك نظرسنجي شبكه تلويزيوني ITV انگليس معتقدند كه لندن هنوز به طور كامل آماده اين رقابت ها نشده است. در مقابل 40درصد پاسخ دهندگان اعلام كرده اند كه به اعتقاد آن ها، لندن آماده ميزباني از المپيك است و 15درصد نيز گفته اند كه در اين زمينه مطمئن نيستند. همچنين درخواست وزارت دفاع انگليس براي افزايش تعداد نيروهاي امنيتي المپيك باعث شده كه 39درصد پاسخ دهندگان نسبت به امنيت اين بازي ها احساس نگراني داشته باشند. در مقابل 45درصد معتقدند كه المپيك لندن مشكل امنيتي نخواهد داشت و 16درصد اعلام بي اطلاعي كرده اند.
 


سفر غيرمنتظره رئيس فدراسيون كشتي تركيه به تهران

«بكير چكر»، رئيس فدراسيون كشتي تركيه راس ساعت 4 بامداد دوشنبه در سفري غيرمنتظره وارد تهران شد.
رئيس فدراسيون كشتي تركيه صبح سه شنبه با استقبال حجت اله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي از طريق فرودگاه امام خميني(ره) به تهران آمد. گفته مي شود اين مسئول عالي رتبه كشتي تركيه درحالي در آستانه المپيك لندن از سوي برخي مسئولان فدراسيون كشتي كشورمان به تهران دعوت شده كه شايد زمينه اي براي تحكيم روابط با فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) فراهم شود. لازم به يادآوري است، ابقاي حجت اله خطيب به عنوان رئيس در فدراسيون كشتي از طريق تعاملات بين المللي و سپس انتخابات مجمع و همچنين موفقيت اميررضا خادم در انتخابات آتي هيئت رئيسه فيلا از جمله مهمترين اهداف متوليان كنوني ورزش كشورمان است.
نكته جالب توجه آنكه بسياري از مسئولان فدراسيون كشتي از اهداف اين سفر غيرمنتظره اظهار بي اطلاعي كرده و حتي برخي از آنان هنوز نمي دانند رئيس فدراسيون كشتي تركيه وارد تهران شده است!
 


قطعي شدن اعزام رودكي به المپيك

در حالي كه اعزام رودكي به بازي هاي المپيك لندن در هاله اي از ابهام بود در جلسه ديروز مسئولان كميته ملي المپيك و فدراسيون جودو اعزام سنگين وزن جودوي ايران به اين بازي ها قطعي شد.
جودوكار وزن 100+كيلوگرم ايران و كاپيتان تيم ملي پس از قهرماني در مسابقات آسيايي ازبكستان سهميه حضور در بازي هاي المپيك لندن را كسب كرد، اما در فاصله يك ماه مانده به اين بازي ها در اردوي روسيه از ناحيه زانو مصدوم شد و پايش را به تيغ جراحان سپرد. اين ملي پوش جودوي ايران با ذوق خاصي علي رغم مصدوميت، تمريناتش را انجام مي داد تا راهي المپيك شود و روزهايي هم حتي بحث پرچمداري او در المپيك هم مطرح شد، اما به يك باره همه چيز تغيير كرد و احتمال اعزام نشدن او به المپيك به دليل مصدوميتش مطرح شد. ديروز بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك و محمدعلي رستگاري سرپرست و آرش ميراسماعيلي سرپرست نايب رئيسي فدراسيون جودو جلسه اي داشتند و در آن جلسه اعزام رودكي به المپيك قطعي شد.
 


اعزام تيم ملي وزنه برداري به المپيك در قالب 3 گروه

تيم ملي وزنه برداري كشورمان در 3 گروه عازم رقابتهاي المپيك 2012 لندن مي شود.
تيم ملي وزنه برداري براي حضور در رقابتهاي المپيك 2012 لندن در 3 گروه عازم لندن مي شود. بر همين اساس حسين رضازاده و كوروش باقري به عنوان رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي براي حضور در كنگره جهاني و همچنين جلسه فني قبل از رقابتها درتاريخ 5 مرداد عازم لندن مي شود. در ادامه اعزام تيم ملي وزنه برداري به لندن، ابتدا كيانوش رستمي و سهراب مرادي در دسته 85 كيلوگرم و سعيد محمدپور در دسته 94 كيلوگرم در تاريخ 7 مرداد به انگليس مي روند و سپس درتاريخ دهم مرداد نواب نصيرشلال، وزنه بردار دسته 105 كيلوگرم و دو وزنه بردار فوق سنگين كشورمان يعني سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي به لندن سفر مي كنند. جورج زالاي نيز به عنوان مربي، تيم ملي را در لندن همراهي مي كند. ضمن اينكه درخواست فدراسيون وزنه برداري براي حضور جواد خوشدل، ديگر مربي تيم ملي وزنه برداري در المپيك رد شد.
 


بازگشت فرنگي كاران المپيكي به تهران

فرنگي كاران المپيكي كشورمان بعد از چند روز اقامت در شهر مشهد مقدس به تهران بازگشتند تا اردوي پاياني خود را برپا كنند.
فرنگي كاران المپيكي كشورمان درحالي راهي مشهد شده بودند كه كادر فني براي ايجاد تنوع در تمرينات آماده سازي چنين برنامه اي را در دستور كار قرار داد. البته اين كشتي گيران در مدت حضور در مشهد مقدس ضمن حضور در بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، برنامه هاي تمريني خود را نيز در خانه كشتي اين شهر پيگيري مي كردند. فرنگي كاران دوشنبه شب پس از اين سفر تفريحي زيارتي به تهران بازگشتند تا پس از دو روز استراحت، خود را مهياي حضور در مرحله پاياني اردوي آماده سازي كنند. آخرين اردوي فرنگي كاران ملي پوش براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن نيز از روز 29 تيرماه در محل خانه كشتي تهران آغاز مي شود و تا روز 12 مردادماه ادامه خواهد داشت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14