(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 تير 1391 - شماره 20259

ساجدي نيا تشريح كرد
اقدامات انتظامي و ترافيكي در ماه رمضان
خسارات سنگين سيل اخير در شمال كشور
اسكان سيل زدگان شرق گيلان آغاز شد
فرمانده نيروي انتظامي كشور:
احساس امنيت در تمامي استان ها رو به رشد است
شبكه اخلالگران 9ميليارد ريالي بازار مرغ در گيلان منهدم شد
صاعقه جان مرد رودسري را گرفت
سيل و بارش به 15 روستاي گرگان خسارت زد
يك بحث و مصوبه جالب در جلسه ديروز شوراي شهر تهران
اعتراض شديد به قطع درختان و تخريب باغات در ازگل بعد از 7 سال!
ديوان عدالت اداري: بازخريدشده ها حق اشتغال مجدد درسازمان هاي دولتي را ندارند
ميدان امام اصفهان بر روي خودروها بسته مي شود
سرمايه گذاري هاي ميلياردي در بروجرد همچنان مسكوت مانده است
به دليل بارش باران گل و لاي محور آزادشهر به مينودشت را مسدود كرد
رادان اعلام كرد برخورد جدي پليس با روزه خواران و سيگاري ها در ماه رمضان
خواجه سروي: اجراي قانون تفكيك جنسيتي در كلاس هاي دانشگاهي ادامه دارد
رنگ چهره علت بيكاري سياهپوستان انگليس
آتش سوزي در برج 42طبقه
تيراندازي در تورنتو كانادا
افزايش 41درصدي قتل در شيكاگو
برخورد صاعقه به 17 كانادايي


ساجدي نيا تشريح كرد

اقدامات انتظامي و ترافيكي در ماه رمضان

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در تشريح اقدامات انتظامي و ترافيكي پليس تهران بزرگ گفت: در ايام ماه مبارك رمضان طرح ترافيك و زوج و فرد از ساعت 7 صبح تا ساعت 16 خواهد بود.
سردار حسين ساجدي نيا اظهار كرد: در ايام ماه مبارك رمضان محدوده زوج و فرد و طرح ترافيك از ساعت 7 صبح تا 4 بعدازظهر برقرار خواهد بود و مردم در ساعت هاي غير از آن به راحتي مي توانند در سطح شهر تردد كنند.
وي با اشاره به تسهيلات ارائه شده به اغذيه فروشي ها و آبميوه فروشي ها نيز گفت: از آنجايي كه در طي روز اين اصناف فعاليت ندارند از اذان مغرب تا سحر مي توانند فعاليت صنفي خود را ادامه دهند اين در شرايطي است كه عوامل انتظامي ما در سطح شهر براي تامين امنيت آنان حضور دارند.
وي با اشاره به فعاليت رستوران ها و صنوف مشابه آن در ايام ماه مبارك رمضان خاطر نشان كرد: اين اصناف نيز مي توانند از اذان مغرب تا ساعت 1 بامداد فعاليت كرده در شرايطي كه در طول روز مجوز فروش موادغذايي را ندارند. رستوران هايي در طول روز مي توانند مواد غذايي را ارائه كنند كه از پليس اماكن مجوزهاي لازم را دريافت كرده باشند.
ساجدي نيا خاطر نشان كرد: عموما اين مجوز به رستوران هاي هتل ها داده مي شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه توضيحات خود بيان داشت: از آنجايي كه شب ها مراسم هايي را در طول ماه مبارك رمضان هيئت هاي مذهبي برپا مي كنند عوامل ترافيكي براي تردد آسان مردم در خيابان ها حضور به عمل خواهند آورد و گشت هاي كلانتري و يگان امداد براي كاهش سرقت محلات حضور خواهند يافت.
وي با بيان اينكه در طول ماه مبارك رمضان به خصوص شب ها ماموران در بحث تسهيل ترافيك حضور فعالي خواهند داشت، گفت: با آغاز ماه مبارك رمضان حضور ماموران در معابر افزايش خواهد يافت تا مردم بتوانند در معابر به راحتي عبور كنند.
ساجدي نيا با اعلام خبر افزايش گشت هاي انتظامي در ماه مبارك رمضان افزود: گشت هاي پليس آگاهي و يگان امداد نيز در سطح شهر حضور خواهند داشت.
وي درباره فعاليت برخي هيئت هاي بزرگ از اذان مغرب تا اذان سحر اظهار كرد: كليه هيئت هاي بزرگي كه در اين ايام مراسمي دارند، بايد با برقراري ارتباط با پليس امنيت، مجوزهاي لازم را اخذ كنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: پليس در پوشش انتظامي و ترافيكي اين مراسم و به خصوص تامين امنيت روزه داران شركت كننده در اين مراسم نقش مهمي دارد.
وي در مورد فعاليت استخرها و مجموعه هاي ورزشي در ايام رمضان گفت: اگر اين مجموعه هاي ورزشي تصميم به سرويس دهي از اذان مغرب تا سحر را دارند از نظر پليس بلامانع است اما بايد هماهنگي لازم با اداره اماكن و امنيت صورت گيرد.
ساجدي نيا در مورد فعاليت قهوه خانه ها نيز در ماه مبارك رمضان گفت: اين صنوف به مانند سال گذشته مي توانند تا ساعت يك بامداد به فعاليت صنفي خود ادامه دهند.
 


خسارات سنگين سيل اخير در شمال كشور

اسكان سيل زدگان شرق گيلان آغاز شد

استاندار گيلان با اشاره به آبگرفتگي و تخريب برخي مناطق مسكوني شهرهاي شرق استان بر اثر وقوع سيلاب، از تمهيد مقدمات اسكان مردم اين مناطق خبر داد.
«مهدي سعادتي» عصر روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در رودسر گفت: براساس برآوردهاي اوليه؛ حدود 600 ميليارد ريال خسارت به زيرساخت هاي كشاورزي، صنعتي، اماكن مسكوني، پل ها و راه هاي ارتباطي سه شهرستان رودسر، املش و لنگرود بر اثر وقوع سيلاب وارد آمده است.
وي با اشاره به خسارت ديدن شهرهاي لنگرود، املش و فومن در اثر سيلاب گفت: وقوع سيلاب تلفات جاني نداشته، اما يك گروه كوهنوردي در ارتفاعات كوهستاني رحيم آباد از توابع شهرستان رودسر دچار حادثه شده بودند كه با اعزام امداد هوايي، به آنها كمك رساني شد.
وي خاطرنشان ساخت: ستاد حوادث غيرمترقبه استان فعال شده و نيروهاي هلال احمر و تلاشگران بسيجي به مناطق سيل زده اعزام و در صحنه حضوري موثر دارند.
سعادتي همچنين از اعزام گروه مهندسي راه و شهرسازي به شهرستان هاي خسارت ديده بر اثر سيلاب خبر داد و گفت: در تلاش هستيم راه هاي ارتباطي مسدود شده، هرچه سريع تر بازگشايي شود.
وي بيشترين خسارات وارده را به اراضي شاليزاري و سردهنه هاي كشاورزي عنوان و اضافه كرد: تدابير لازم براي جبران خسارات وارده به زيرساخت هاي شهرهاي شرق گيلان انديشيده شده و اوضاع تحت مديريت و كنترل قرار دارد.بر اثر وقوع سيلاب، خساراتي به 10 پل اصلي اين سه شهرستان، قطعي برق در پنج روستا، ايجاد مشكل در آب آشاميدني 30 تا 60 درصد مناطق رحيم آباد رودسر، لنگرود و املش، آب شستگي 300 هكتار زمين كشاورزي، آسيب 350 واحد مسكوني شناسايي شده بين 10 تا 60 درصد و تخريب 50 واحد مسكوني وارد آمده است.
تاكنون براي امدادرساني به مناطق آسيب ديده اين سه شهرستان؛ 150 دستگاه ماشين آلات سنگين و امكانات منطقه اي و 150 نفر امدادگر هلال احمر براي كمك به ساكنان اين مناطق اعزام شده است.
 


فرمانده نيروي انتظامي كشور:

احساس امنيت در تمامي استان ها رو به رشد است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي نه تنها تعديل نيرو نخواهد داشت بلكه با توسعه كشور رشد و گسترش مي يابد.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در مراسم معارفه سرتيپ عبدالرضا آقاخاني فرمانده جديد نيروي انتظامي استان اصفهان گفت: در گذشته تعداد پليس 6/1 در هزار نفر بود كه امروز اين رقم با رشد دو برابري به 8/2 در هزار نفر جمعيت كشور رسيده است و هر سال شاهد افزايش يك درصدي نيروي انساني پليس خواهيم بود.
وي شرايط استاندارد را هر 3 پليس براي هزار نفر اعلام كرد و گفت: رشد كلان شهرها به ويژه افزايش جمعيت در حاشيه شهرهاي بزرگ، گسترش فرودگاه ها و بنادر و راههاي كشور نشان دهنده نياز كشور به منابع انساني پليس است.
فرمانده انتظامي كشور گفت: در تمامي استان ها احساس امنيت تاكنون روند رو به رشدي را داشته، هر چند كه احساس تهديد و عوامل بي ثباتي امنيت همواره رو به افزايش بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، اسماعيل احمدي مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر برخي از نارضايتي هاي مردمي از برخورد پليس، اظهار كرد: طبيعي است كه در برخي از ماموريت ها و مسئوليت ها نيروي پليس نتواند رضايت آحاد شهروندان را تامين كند و ما برخورد نامناسب ماموران خود را در اثر خستگي و كم تجربگي قبول داريم و در سالم سازي محيط ناجا تلاش مي كنيم.
فرمانده انتظامي كشور در مورد تغيير فرم خودروهاي پليس گفت: فرم خودروهاي پليس در حال تغيير است، اما خودروي خارجي خريداري نمي كنيم، مگر براي ماموريت خاص كه امكاناتش در داخل كشور موجود نباشد كه البته با تامين آن توسط سازندگان داخلي دليلي هم براي واردات خودرو خارجي نمي بينيم.
وي افزود: در اصفهان با توجه به قطب پذيرش گردشگران خارجي بايد نيروهاي تخصصي تربيت شوند.
 


شبكه اخلالگران 9ميليارد ريالي بازار مرغ در گيلان منهدم شد

مديركل تعزيرات حكومتي گيلان از شناسايي يك شبكه اخلالگر بازار مرغ و تشكيل پرونده ميلياردي براي اخلالگران در اين استان خبرداد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، رضا قشلاقي صبح ديروز در جلسه تعزيرات حكومتي استان است اظهار كرد: به دنبال عدم توزيع نامناسب مرغ و افزايش بي رويه قيمت آن و ارجاع موضوع از طرف مسئولان استاني، اقدام هاي قضايي در اين راستا صورت گرفته و از سوي شعب تعزيرات حكومتي گيلان يك شبكه اخلالگر بازار مرغ در گيلان شناسايي شده است.
اين مسئول، عدم كشتار و تحويل به موقع مرغ و افزايش بي رويه نرخ آن در بازار را از جمله تخلفات شبكه اخلالگر بازار مرغ عنوان كرد و افزود: پرونده تخلف اين شبكه خارج از نوبت در شعبه چهارم تعزيرات حكومتي رشت مورد پيگيري قرار گرفت.
وي اضافه كرد: ضابطان به واحدها و مجموعه مربوطه مراجعه كردند و با شناسايي عوامل توزيع نامناسب سويا و عدم نظارت كافي در توزيع نهاده هاي يارانه اي دولتي و عرضه مرغ بالاتر از قيمت مصوب در بازار از طرف مرغداران و كشتارگاه، دستورات قضايي براي متخلفان مذكور صادر شد.
قشلاقي، با بيان اينكه ارزش پرونده تخلف شبكه اخلالگران بازار مرغ بيش از 9ميليارد و 60ميليون ريال است، خاطرنشان كرد: اين پرونده هم اكنون در شعبه مذكور در حال رسيدگي است.
 


صاعقه جان مرد رودسري را گرفت

رودسر- خبرنگاركيهان:
بخشدار رحيم آباد شهرستان رودسر از كشته شدن يك مرد 35 ساله در اين بخش، بر اثر وقوع صاعقه خبر داد.
اسماعيل حسن زاده با اعلام اين خبر اظهار داشت: دوشنبه شب گذشته بر اثر وقوع صاعقه يك مرد 35 ساله بنام اصغر شمسي در پشت بام خانه خود بر اثر اصابت صاعقه به وي جانش را از دست داد.
 


سيل و بارش به 15 روستاي گرگان خسارت زد

فرماندار گرگان گفت: بارندگي شديد بامداد سه شنبه به 15 روستاي خسارت زد.
جعفر گرزين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بارش به بخش هاي مختلف كشاورزي و مسكوني در شهرستان گرگان خسارت مالي فراواني وارد كرد.
وي عنوان كرد: در اين بارندگي به 11 خودرو بالاي 70 درصد خسارت وارد شد و 9 خودرو ديگر نيز متحمل خسارت جزيي شدند.
گرزين بيان داشت: همچنين در اين حادثه دو مسافر اهل مازندران در مسير اميرآباد-محمدآباد دچار مصدوميت شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند.
وي يادآور شد: اين حادثه خسارت جاني نداشت و ميزان خسارت هاي وارده هم اكنون در دست بررسي است.
بارندگي شديد بامداد سه شنبه موجب آبگرفتگي شديد مناطق مختلف مركز گلستان شد.
برخي منابع خبري از كشته شدن 4 نفر در جريان بارندگي شديد گرگان خبر دادند اما خبرگزاري فارس به نقل از فرماندار گرگان اعلام كرد: بارندگي گرگان تلفات جاني در پي نداشت.
 


يك بحث و مصوبه جالب در جلسه ديروز شوراي شهر تهران

اعتراض شديد به قطع درختان و تخريب باغات در ازگل بعد از 7 سال!

شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در جلسه علني خود موضوع تخلفي از شهرداري را در خارج از دستور! جلسه خود قرار داد كه هفت سال پيش كليد آن در باغات و زمين هاي منطقه ازگل زده شده بود.
بنابراين گزارش در اين جلسه در شرايطي اين موضوع مورد بررسي اعضاي شوراي شهر قرار گرفت كه شهرداري در اين مدت ضمن تخريب كامل باغات منطقه ازگل كليه درختان كهنسال اين زمين ها را از ريشه كنده و از بين برده است.
جالب تر اينكه يكي از اعضاي شوراي شهر به عنوان طراح اين موضوع به جاي استفاده از سال شمسي براي ارائه مستندات خود از سال ميلادي استفاده مي كرد! به طوري كه در خصوص اهميت اين موضوع گفت: در منطقه ازگل يك قطعه زمين به متراژ 20 هزار مترمربع وجود دارد كه در آن قيد شده است كه نبايد تغيير كاربري به وجود آيد اما از سال (1384) درختان اين باغ به تدريج قطع شده است به طوري كه براساس مشاهدات درختان اين باغ در سال (1390) كاملاً ريشه كن شده اند.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: در مجاورت همين زمين يك زمين ديگر به متراژ 2 هزار متر وجود دارد كه در آن تأكيد شده است كه نبايد تغيير كاربري در اين منطقه به وجود آيد اما براساس مشاهدات از سال (1384) تا (1389) اتفاقات ناگوار و نگران كننده اي در اين منطقه رخ داده است كه به تدريج در اين سال ها درختان قطع و در حال حاضر در اين منطقه يك ساختمان بزرگ ساخته شده است.
وي اضافه كرد: مورد بعدي در منطقه ازگل زميني است حدود 3 هزار متر كه در اين مجموعه نيز درختان قطع شده است و در حال حاضر درختي در اين مجموعه مشاهده نمي شود.ابتكار اضافه كرد: موارد متعددي در اين مجموعه است كه يكي ديگر از آنها وجود يك زمين به متراژ حدود 3 هزار و 890 متر است كه در آن تأكيد بر كاربري فضاي سبز شده است كه در سال هاي 1387 درختان تنومندي وجود داشته است اما به تدريج اين درختان از بين رفته است و در سال 1390 تبديل به يك زمين باير و خشك شده است كه به نظر مي رسد در آينده در اين منطقه برج هاي بزرگ ساخته خواهد شد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: متأسفانه اتفاقاتي كه در حال رخ دادن است نگراني ها را افزايش داده است و شورا از شهرداري مي خواهد كه به اين موضوعات رسيدگي كند.
در ادامه اين جلسه مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم تأكيد كرد: متأسفانه قطع اين درختان خسارت زيادي را به مجموعه شهري وارد مي كند چرا كه اگر يك نونهال بخواهد به يك درخت تنومند تبديل شود سال هاي سال طول مي كشد و اين درختان سرمايه هاي ملي محسوب مي شوند.
چمران بدون اشاره به اينكه چرا اين موضوع در هنگام تخلف در شورا مطرح نشده است در عين حال گفت: بايد يك كارگروهي متشكل از اعضاي شورا و شهرداري به طور جد اين موارد را پيگيري كنند و نتايج آن را در اختيار شورا قرار دهند!
عباس شيباني نيز در ادامه جلسه تأكيد كرد: توصيه مي كنم اين باغ ها به حالت قبل برگردند و به هيچ وجه حق كاربري ديگري در اين مجموعه نبايد وجود داشته باشد.بيادي نيز ديگر عضو شوراي شهر از وقوع اين حادثه ابراز تأسف كرد و گفت: شورا بايد موضوع را پيگيري كند و با افرادي كه اين كار را كرده اند برخورد و اسامي آنها رسانه اي شود.
در اين رابطه حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر هم در واكنش به اين موضوع گفت: گزارش هايي كه در صحن علني داده شد كاملاً واضح بوده و تخلفات شهرداري مشهود است و بايد يك بار به صورت جدي اين موضوع پيگيري شود و از شهرداري بخواهيم كه چه كسي دستور تخريب اين باغ ها را داده است.
وي افزود: متأسفانه شهرداري تهران به رغم اين اتفاقات كه در باغ ها رخ مي دهد اذعان دارد كه هيچ تخلفي صورت نگرفته است و اين جاي تأسف دارد و من پيشنهاد مي كنم اين موضوع پيگيري شود و متخلف را معرفي كنيد.
در همين حال تقوي، معاون حقوقي شهرداري تهران كه در اين جلسه حضور داشت در خصوص قطع درختان در منطقه ازگل ابراز تأسف كرد و گفت: شهرداري به طور جدي موضوع را پيگيري و نتيجه را به اعضاي شورا اعلام خواهد كرد.
اما وي دلخوري خود را از اعضاي شوراي شهر تهران به خاطر طرح اين موضوع كه به نظرش غافلگيرانه آمده بود از شورا پنهان نكرد و درخواست كرد كه چنين مواردي قبل از اينكه در جلسه مطرح شود، به شهرداري انتقال داده شود، تا در اين زمينه همكاري هاي بهتري صورت گيرد.
در پايان جلسه قرار شد طي هفته آينده شهرداري منطقه يك، اعضاي شوراي شهر و همچنين برخي ديگر از مديران شهرداري موضوع قطع درختان در ازگل را پيگيري و در نهايت نتيجه آن در شورا مطرح شود.
 


ديوان عدالت اداري: بازخريدشده ها حق اشتغال مجدد درسازمان هاي دولتي را ندارند

ديوان عدالت اداري اشتغال مجدد اشخاص بازخريد شده در وزارتخانه، سازمان ها و موسسات و شركت هاي دولتي و شهرداري ها را ممنوع اعلام كرد.
متن راي شماره 142 هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه به شرح زير است: اولا به لحاظ تفاوت در خواسته موضوع پرونده كلاسه 83/843 شعبه هجدهم با ساير پرونده ها، پرونده مذكور از عنوان تعارض خارج است و در ساير پرونده ها تعارض محرز است.
ثانيا نظر به اين كه مطابق تبصره 4 ماده 74 قانون استخدام كشوري و ماده 8 قانون نحوه تعديل نيروي انساني دستگاه هاي دولتي مصوب 27/10/1366 و بند ب ماده 65 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران مصوب 15/10/1389 اشتغال مجدد اشخاص بازخريد شده در وزارتخانه ها و سازمانها و موسسات و شركت هاي دولتي و شهرداري ها ممنوع است و شكات پرونده هاي موضوع تعارض با درخواست خويش بازخريد خدمت شده اند، بنابراين اعاده به خدمت آنان داراي منع قانوني است و راي صادر شده از سوي شعبه هفتم ديوان عدالت اداري به شماره دادنامه 932-1/4/1387 كه مبني بر رد شكايت شاكي صادر شده است صحيح و موافق مقررات قانوني تشخيص مي شود.
اين راي به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.
 


ميدان امام اصفهان بر روي خودروها بسته مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
با احداث خيابان بيت الحسين(ع) در اصفهان ميدان امام به روي خودروها بسته خواهد شد.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر اصفهان با اعلام اين خبر گفت: طرح حذف كامل تردد خودروها و تبديل ميدان امام(ره) به محور عابر پياده چند سالي است كه مطرح شده و در حال پيگيري است.
«مصطفي بهبهاني» با بيان اينكه اجراي اين طرح نياز به ايجاد زيرساخت هاي لازم دارد و اين زيرساخت ها هم اكنون در حال ايجاد هستند، افزود: اميد است سال آينده با فراهم شدن بسترهاي لازم عبور خودرو در ميدان امام(ره) حذف شود.
بهبهاني با اشاره به اينكه خيابان بيت الحسين(ع) خيابان هاي حافظ را به نشاط متصل مي كند، گفت: تاكنون براي حذف عبوري خودروها در ميدان اقداماتي همچون احداث پاركينگ هاي كرماني و حكيم انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ما، چند سالي است بخش عظيمي از ميدان امام به روي خودروها بسته شده و صرفا در ضلع شمالي ميدان و از حافظ به سپاه تردد خودروها انجام مي شود. شهرداري اصفهان براي تسهيل در عبور و مرور ميدان امام اقدام به ايستگاه دوچرخه كرده است.
 


سرمايه گذاري هاي ميلياردي در بروجرد همچنان مسكوت مانده است

سرمايه گذاري ميلياردي بخش خصوصي در سه پروژه مهم در شهرستان بروجرد به دلايل مختلفي همچنان مسكوت باقي مانده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شركت خصوصي سرمايه گذاري پروژه هاي بروجرد در اسفندماه سال 85 مشاركت خود را با شوراي شهر و شهرداري وقت آغاز كرد ولي متاسفانه به دلايل مواجه شدن با موانع مختلف همچنان پروژه هاي اين شركت از زمان بندي خود عقب هستند.
مجتمع تجاري هشت بهشت يكي از پروژه هاي منحصر به فرد در غرب كشور است كه توسط شركت سرمايه گذار در دست ساخت و احداث است اما عمده مشكلات در رابطه با اين مجتمع كه تاكنون مانع ساخت و عمليات اجرايي آن شده بود وجود دكلهاي فشار قوي برق بر سر راه احداث پروژه بود كه هم اكنون اين مشكل به طور كامل حل شده است اما آنچه در عمل مشاهده مي شود اين است كه اكنون با گذشت نزديك به يك سال همچنان شركت سرمايه گذار پروژه نتوانسته است يك درصد در بخش مجتمع هشت بهشت پيشرفت فيزيكي داشته باشد و اين پروژه همچنان مسكوت مانده است.
و اما وضعيت ديگر پروژه هاي سرمايه گذاري شده در بروجرد نيز توسط اين شركت حال و روز چندان متفاوتي از مجتمع هشت بهشت ندارد به طوريكه شركت سرمايه گذار در مجموعه باغ فدك بروجرد نيز با شهرداري به خاطر ايجاد هايپر ماركت و مكانهاي تفريحي اقدام به عقد قرار داد كرده است ولي در اين خصوص هم پيشرفت ناقصي داشته است.
اين در حالي است كه سال گذشته مدير اجرايي پروژه هاي سرمايه گذاري بروجرد در رسانه ها به بحث تكميل هايپر ماركت تا پايان سال 90 اشاره كرده بود اما متاسفانه علي رغم آن همه تبليغ امروز در سه ماهه دوم سال 91 مي بينيم كه اين پروژه در وضعيت پيشرفت 60 درصدي خود باقي مانده است.
معضل ديگر در مورد پروژه هايپر ماركت بروجرد اين است كه اين پروژه در زميني درحال ساخت است كه سند آن متعلق به شهرداري نيست و تاكنون مالك آن مشخص نشده و امروز امور آب شهرستان نيز ادعاي مالكيت اين زمين را دارد كه شهرداري تاكنون جواب قانع كننده اي به اين وضعيت نداده است. مدير اجرايي سرمايه گذاري بروجرد گفته است: اگر شهرداري نتواند وعده هاي خود را عمل كند ما ناچاريم از طريق قانوني وارد عمل شويم.

 


به دليل بارش باران گل و لاي محور آزادشهر به مينودشت را مسدود كرد

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان مينودشت گفت: به دليل بارندگي شديد در منطقه و وجود گل و لاي در سطح جاده آزادشهر به مينودشت اين محور به طور موقت بسته شد.
«يوسف ممشلي» دوشنبه شب در گفت وگو با ايرنا افزود: پس از بارش شديد باران، سنگ و گل و لاي زيادي سطح جاده آزادشهر به مينودشت در شرق استان گلستان را پوشانده است.
به گفته وي، ماموران اين اداره با حضور در منطقه مشغول پاكسازي سطح جاده هستند و پس از پاكسازي اين محور را براي عبور و مرور وسايل نقليه بازگشايي مي كنند.
رئيس اداره راه و شهرسازي مينودشت خاطر نشان كرد: مشكل خاصي براي هيچ يك از خودروهاي عبوري اين محور رخ نداده است.
محور آزادشهر به مينودشت به خراسان شمالي يكي از محورهاي پرتردد مسافران خصوصاً زائران امام هشتم است.
 


رادان اعلام كرد برخورد جدي پليس با روزه خواران و سيگاري ها در ماه رمضان

جانشين فرمانده ناجا گفت: پليس برابر قانون و شرع با افرادي كه تظاهر به روزه خواري در ملأعام و همچنين مصرف دخانيات مي كنند، برخورد خواهد كرد.
سردار احمدرضا رادان در حاشيه اولين جلسه آموزشي مديريت كيفيت پليس پيشگيري ناجا (مكنا) در مورد اقدامات پليس در ماه رمضان با بيان اينكه نيروي انتظامي تلاش دارد تا در ماه مبارك رمضان امنيت مطلوب تري را براي مردم فراهم كند، اظهار كرد: پليس برابر قانون و شرع در بحث تعداد اندكي كه تظاهر به روزه خواري مي كنند، با آنان برخورد مي كند.
وي خاطرنشان ساخت: وظيفه ناجا همراهي با مردمي است كه مي خواهند مراسمات مذهبي خود را برگزار كنند. پليس امنيت مراسم هاي مردم را در اين ماه مبارك تامين خواهد كرد.
اين مقام ارشد انتظامي به برخورد پليس با افرادي كه تظاهر به روزه خواري مي كنند گفت: ما براساس حكم كار مي كنيم و كساني كه در ملاءعام اقدام به خوردن و آشاميدن كنند با برخورد پليس روبرو شده و اگر در خودرو اقدام به مصرف موادغذايي كنند خودروي آنها توقيف و به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
جانشين فرمانده ناجا همچنين در مورد مصرف دخانيات در ماه رمضان گفت: پليس به حكم حكومتي نگاه مي كند و برابر قانون استعمال دخانيات ممنوع و پليس با آن برخورد مي كند.
رادان در مورد فعاليت اغذيه فروشان نيز گفت: تلاش داريم بتوانيم در سراسر كشور، نيازمندي هاي به حق مردم را تامين و تعريف كنيم تا اقلام در اختيار مردم قرار گيرد.
 


خواجه سروي: اجراي قانون تفكيك جنسيتي در كلاس هاي دانشگاهي ادامه دارد

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم از اجراي جدي و دقيق قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاه ها تاكيد كرد.
غلامرضا خواجه سروي ديروز در اختتاميه اولين نشست سراسري هماهنگي تشكل هاي دانشجويي در دانشگاه شهيد بهشتي تاكيد كرد: اين روند تا جايي كه در دانشگاه ها امكان داشته باشد، كلاس هاي درس دانشجويان دختر و پسر جداگانه برگزار مي شوند.وي افزود: راه اندازي دانشگاه هاي دخترانه با اولويت شهرهاي بزرگ در دست پيگيري است.خواجه سروي درباره مسكن مهر دانشجويي نيز گفت: مكمل موضوع عفاف و حجاب، تشكيل خانواده است كه مسكن مهر دانشجويي بسترها و زيرساخت هاي لازم را براي ازدواج دانشجويان فراهم مي كند.
 


رنگ چهره علت بيكاري سياهپوستان انگليس

گاردين در گزارشي اعلام كرد: نرخ بيكاري ميان جوانان سياه پوست در انگليس 2 برابر سفيد پوستان است.
به گزارش سرويس برنا به نقل از گاردين، نرخ بيكاري در ميان سياهپوستان انگليسي بين سنين 16 تا 24 سال 2 برابر سفيدپوستان متعلق به همين رده سني است.
اداره آمار اين كشور اعلام كرد: ميزان بيكاري ميان جوانان سيه چرده از 8/28 درصد در سال 2008 به 955. درصد در 3 ماهه اخير سال 2011 رسيد. اين در حالي است كه نرخ بيكاري ميان جوانان سفيدپوست از 15 درصد در سال 2008 به 8/20 درصد در سال 2011 رسيده است.
«اقبال وهاب» مالك رستوراني در لندن و رئيس گروه مشاور اقليت نژادي در سازمان كار و بازنشستگي انگليس در اين رابطه به خبرنگار گاردين گفت: اين آمار نشان دهنده تبعيض نژادي است و ما اميدواريم دولت در اين رابطه تمهيداتي بيانديشد. جوانان سياه پوست انگليسي اخيرا در يكي از بزرگترين اعتراضات در ليورپول شركت كردند.
«جول اوفلان» 18 ساله يكي از تظاهركنندگان مي گويد: من از ماه ژانويه تاكنون رزومه خود را به بيش از 50 شركت برده ام، هر روز به مركز كاريابي مي روم و به طور آنلاين هم در جستجوي شغل هستم.
وي ادامه مي دهد: سياه بودن قضيه را بغرنج تر مي كند. هنگامي كه براي كار به جايي مراجعه مي كنم، طوري به من نگاه مي كنند گويي از همان ابتدا شخص مورد نظرشان نيستم.
 


آتش سوزي در برج 42طبقه

بي بي سي از كشته شدن 15كارگر ساختمان در سانحه آتش سوزي در استانبول تركيه خبر داد.
بنابر گزارش رسيده، آتش سوزي مهيب در يك مجتمع 42طبقه تجاري در مركز استانبول تركيه باعث گرفتار شدن افراد زيادي در ساختمان شد.بنابراين گزارش، تصاوير تلويزيون تركيه اين برج را در هاله اي از دود سياه نشان داد. مقداري آوار نيز در حال فرو ريختن از ساختمان بود.
تا به حال گزارشي از تلفات اين حادثه منتشر نشده است اما خبرگزاري آناتولي تركيه مي گويد كه تعداد زيادي داخل ساختمان گرفتار شده اند.
آتش نشانان در تلاش اند تا آتش اين برج را كه به نام «پلات» خوانده مي شود، خاموش كنند. بالگردها نيز از اين عمليات حمايت مي كنند. علت آتش سوزي نيز تاكنون مشخص نشده است. تاكنون 15 نفر در اين حادثه جان خود را از دست داده اند. برج مزبور از مجموعه اي از واحدهاي تجاري، اداري و مسكوني تشكيل شده بود.
 


تيراندازي در تورنتو كانادا

پليس كانادا از كشته شدن دستكم 2 نفر و زخمي شدن 19نفر ديگر در چندين تيراندازي در «تورنتو» كانادا خبر داد.
به گزارش «اسكاي نيوز»، پليس كانادا گزارش كرد كه دستكم دو نفر در تيراندازي تورنتو در كانادا كشته و 19نفر ديگر نيز زخمي شدند.
رسانه هاي كانادايي نيز گزارش دادند كه تيراندازي فوق در بخش شرقي شهر تورنتو پس از آن به وقوع پيوست كه در يك رستوران شلوغ درگيري به وجود آمد.
محاسبات صحنه حادثه نشان مي دهد كه تيراندازي در حين يك مهماني كه حدود يكصد نفر در آن شركت داشتند، صورت گرفت.
به نوشته رويترز هنوز بسيار زود است كه بخواهند در مورد علت تيراندازي روز دوشنبه كه در آن يك زن و مرد جوان كشته شدند اظهارنظر كرد. بسياري از مجروحان در اثر هراس ناشي از فرار زير دست و پا افتادند.
به گفته پليس تورنتو اين جدي ترين جرم در نوع خود است كه تاكنون در شهر تورنتو رخ داده است.
اين حادثه در حالي رخ داده كه 6 هفته از تيراندازي در يك مركز خريد كه منجر به كشته شدن يك نفر و زخمي شدن 6 نفر ديگر شد گذشته است.نگراني ها در حالي در اين شهر افزايش يافته كه تورنتو هميشه به داشتن ميزان كمي از جرايم معروف بوده است.
پليس اعلام كرده كه يك نفر در اين حادثه بازداشت شده اما افراد تيرانداز بيشتر از يك نفر بوده اند.
 


افزايش 41درصدي قتل در شيكاگو

افزايش چهل و يك درصدي قتل در شهر شيكاگوي آمريكا به معضلي جدي تبديل شده است.
شبكه تلويزيوني سي بي اس نيوز آمريكا در گزارشي اعلام كرد: در شش ماه نخست سال دو هزار و دوازده، دويست و شصت و سه نفر در شهر شيكاگوي آمريكا به قتل رسيده اند. مقايسه اين آمار با دوره زماني مشابه در سال گذشته نشان دهنده افزايش چهل و يك درصدي تعداد قتل در اين شهر است.
يكي از كشيش هاي شيكاگو براي افزايش آگاهي عمومي به اين مشكل حاد و جلب توجه مسئولان براي حل اين مشكل حاد به اقدامي جالب توجه مبادرت كرده است. وي چند ماه پيش براي مدت سه ماه بر فراز ساختمان مقابل كليسايي كه در آن كار مي كند چادري برپا كرد و تحصن كرد.
وي حالا به راهپيمايي اعتراضي در سراسر آمريكا روي آورده است تا با اين كارش براي حل معضل جرائم و قتل هاي گسترده در شيكاگو چاره انديشي شود.
وي مي گويد: قصد دارد با اين كار حدود پانزده ميليون دلار براي ايجاد مراكز فرهنگي دراين شهر جمع كند تا از طريق آن براي مقابله با قتل و جرائم ديگر گام برداشته باشد. راهپيمايي اعتراضي اين كشيش آمريكايي از چهل روز پيش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 


برخورد صاعقه به 17 كانادايي

مقامات كانادا روز سه شنبه اعلام كردند بر اثر صاعقه در اونتاريو واقع در كانادا، دست كم هفده نفر زخمي و در بيمارستان بستري شدند.
اين مقامات گفتند اين حادثه حوالي ساعت يك و چهل و پنج دقيقه بعدازظهر روز يكشنبه در جريان برگزاري جشنواره موادغذايي در حوزه شرقي تورنتو رخ داد.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از اونتاريو، آنها افزودند آسيب ديدگان براي مداوا به دو بيمارستان منتقل شده اند.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14