(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 تير 1391 - شماره 20259

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ناوهاي ماهيگير ! (يادداشت روز)
قايق هاي تندرو سپاه كابوس پنتاگون
ناو آمريكايي از ترس ايران به قايق اماراتي شليك كرد
اول كي؟! (گفت و شنود)
سخنگوي شوراي نگهبان:
انتخابات رياست جمهوري احتمالا اواخر خرداد يا تيرماه 92 برگزار مي شو د
با موافقت سران سه قوه صورت گرفت
تشكيل شوراي 6 نفره نظارتي
كيهان و خوانندگان
خودتو به در و ديوار نزن كسي تحويلت نمي گيره (خبر ويژه)
150 عضو اپوزيسيون نفوذي جمهوري اسلامي هستند (خبر ويژه)
اركستر سمفوني اپوزيسيون را نفوذي هاي رژيم رهبري مي كنند (خبر ويژه)
معرفي و مرزبندي با تندروها آزمون صدق و كذب اصلاح طلبي (خبر ويژه)


ناوهاي ماهيگير ! (يادداشت روز)


درباره ميرزاآقاسي، صدر اعظم محمدشاه قاجار- به درستي يا به مزاح- داستاني نقل كرده اند كه صرفنظر از صحت و سقم آن، با ماجراي مورد اشاره در اين يادداشت، شباهت زيادي دارد. مي گويند ميرزاآقاسي در جريان جنگ هاي ايران و روس و به منظور مقابله با آتش توپخانه روس ها، سفارش ساخت يك عراده توپ را داده بود كه قادر باشد از عمق خاك ايران روي شهرهاي مرزي روسيه آن روزها، آتش باري كند. نقل كرده اند كه توپ مورد نظر او بعد از چند ماه ساخته شد و ميرزا آقاسي از شاه قاجار براي حضور در مراسم بهره برداري و مشاهده اولين شليك آزمايشي آن دعوت كرد. بعد از حضور شاه در جايگاه مخصوص، توپ بارگذاري و آماده شليك شد. خدمه ميدان با اشاره شاه كه نشانه اجازه بود، طناب توپ را كشيدند ولي گلوله توپ كه در لوله گير كرده بود با صداي مهيبي منفجر شد و تعدادي از خدمه و مردمي كه به تماشا ايستاده بودند را به اين سوي و آن سوي ميدان پرتاب كرد. مي گويند ميرزاآقاسي خطاب به شاه قاجار كه از اين افتضاح به شدت عصباني شده بود گفت؛ اعليحضرتا! قربانت گردم! ملاحظه فرموديد كه اين توپ خودي ها را چگونه لت و پار كرد؟! حالا مي توانيد در ذهن ملوكانه خود حدس بزنيد كه وقتي با خودي ها چنين مي كند، با دشمن چه خواهد كرد و چه بلايي بر سر آنها مي آورد؟!
روز دوشنبه، يك ناو جنگي نيروي دريايي آمريكا كه در نزديكي بندر «جبل علي» امارات متحده عربي در حال گشت زني بود به سوي يك قايق ماهي گيري امارات آتش گشود. در پي شليك اين ناو، يكي از 6 سرنشين- چهار هندي و دو اماراتي- قايق ماهي گيري كشته و 4 تن ديگر مجروح شدند. ساعتي بعد، سرهنگ «گرك رائلسون» از پايگاه نيروي دريايي آمريكا- مستقر در بحرين- اعلام كرد كه ناو آمريكايي چند بار به شناور كوچك موتوري هشدار داده بود ولي قايق اماراتي بدون توجه به اين اخطارهاي پي در پي، مسير خود را به سوي ناوجنگي آمريكا ادامه داده و افسر آتش ناو با اين تلقي كه مورد تهديد قرار گرفته دستور آتش صادر كرده است! اما سرنشينان يك لنج تجاري امارات كه ساعتي قبل از حادثه بندر آزاد جبل علي را ترك كرده بودند، مي گويند، قايق اماراتي اگرچه به ناو جنگي آمريكا نزديك بود ولي در مسيري مخالف با نقطه حضور ناو حركت مي كرد. در همين حال خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يك مقام كنسولي آمريكا در دوبي، ضمن اعلام خبر ياد شده از اظهارنظر درباره هشدار مورد ادعاي ناو آمريكايي خودداري كرد!
و اما درباره اين ماجرا اشاره اي - هر چند گذرا- به چند نكته ضروري است.
1- ادعاي مقامات نيروي دريايي آمريكا درباره هشدارهاي پي در پي-4 هشدار- به قايق اماراتي نمي تواند قابل قبول باشد چرا كه؛
از چند هفته قبل-4 ژوئن 2012 /15خرداد1391- مسئولان اداره بنادر، در تمامي كشورهاي حاشيه خليج فارس به شناورهاي ماهي گيري، صيدمرواريد، لنج ها و قايق هاي تفريحي و گردشگري هشدار داده و رسما اعلام كرده اند كه از نزديك شدن به ناوهاي جنگي آمريكا خودداري كنند و در صورت نزديكي، با دريافت اولين هشدار از منطقه دور شوند، بنابراين چگونه مي توان پذيرفت كه اولا؛ قايق ماهي گيري اماراتي تا فاصله 100ياردي - حدود 90 متري- به ناوجنگي آمريكا نزديك شده باشد؟ ثانيا؛ هشدارهاي پي در پي ناو را ناديده گرفته باشد؟! اين بي توجهي فقط درباره قايق هايي قابل قبول است كه قصد حمله به ناو را داشته باشند و حال آن كه مقامات نظامي آمريكا اعلام كرده اند قايق اماراتي، يك قايق ماهي گيري بوده است و غير از وسايل مربوط به اين حرفه، هيچ وسيله ديگري در آن يافت نشده است.
2- پنتاگون در بيانيه اي اعلام كرده است كه قايق اماراتي با «سرعت زياد» به ناو نزديك شده و در فاصله 100 ياردي يعني حدود 90 متري ناو مورد حمله قرار گرفته است. اين در حالي است كه قايق هاي ماهي گيري برخلاف قايق هاي تفريحي، مسابقه و يا گردشگري، از نوع «تندرو» نيستند و از فاصله حداكثر 400 متري با ديد غيرمسلح قابل تشخيص هستند و از سوي ديگر به گزارش پنتاگون، ناو جنگي در فاصله 10 مايلي از سواحل دوبي در حركت بوده است و در اين فاصله از ترافيك شناورها خبري نيست و به همين علت شناسايي شناورها بسيار آسان تر امكان پذير است.
3- پنتاگون با تلويحي نزديك به تصريح، شليك به قايق اماراتي را ناشي از اين تصور دانسته است كه قايق هاي تندرو سپاه به ناو نزديك شده اند، اين در حالي است كه افسران و فرماندهان نيروي دريايي آمريكا علاوه بر گزارش هاي محرمانه پنتاگون و توجيه در دوره هاي آموزشي، بارها در گزارش هاي آشكار برخي از مراكز و نشريات تخصصي و معتبر نظامي از جمله، گزارش هفته نامه معروف و معتبر «جينز ديفنس» خوانده و مي دانند كه قايق هاي تندروي سپاه مجهز به راكت هايي هستند كه از فاصله اي بسيار دورتر از آنچه گزارش پنتاگون درباره قايق اماراتي آورده است، قابل شليك مي باشند، بنابراين تعجب آور و غيرقابل قبول است كه به قايق اماراتي در فاصله 100 ياردي مشكوك شده و به آن شليك كرده باشند.
4- افسران و فرماندهان نيروي دريايي آمريكا، مخصوصا افسران تحت فرماندهي ناوگان پنجم كه طي چند سال اخير در سواحل بحرين مظلوم حضور داشته اند به خوبي مي دانند و توجيه شده اند كه جمهوري اسلامي ايران، تنها هنگامي كه منافع و حاكميت ملي خود را در خطر ببيند، براي مقابله با نيروهاي بيگانه حاضر در خليج فارس كمترين ترديدي به خود راه نمي دهد ولي رسيدن به شرايط ياد شده نشانه هاي خاص خود را دارد. بنابراين چگونه و براساس چه برداشتي، در شرايط كنوني با تصور حمله قايق هاي تندروي سپاه، به قايق ماهي گيري اماراتي شليك كرده اند.
5- اين نكته نيز نبايد از نگاه فرماندهان آمريكايي پنهان مانده باشد كه در صورت رسيدن به نقطه P و ساعت H، قبل از آن كه قايق هاي تندرو وارد صحنه شوند، ناوهاي آمريكايي كه به آساني از مناطق بسيار دورتر از سواحل ايران در تيررس موشك هاي ايران قرار دارند، مورد حمله قرار خواهند گرفت و به قول «كنت كاتزمن» از مركز تحقيقاتي كنگره آمريكا- در گزارش هفته گذشته اين مركز- قدرت تخريبي موشك هاي ايران قابل انكار نيستند و به گفته «آنتوني كوردزمن» از مركز مطالعات استراتژيك واشنگتن- باز هم در گزارش 10 روز قبل اين مركز- «طرفداران آمريكايي حمله به ايران نبايد فراموش كنند كه ايران نيروي شگفت انگيز و سرسختي براي دفاع از خود و بستن تنگه استراتژيك هرمز در اختيار دارد. و به نوشته مشترك «مك گاورن» و «اليزابت مور» از مسئولان عالي رتبه سابق CIA در سايت معروف و معتبر «كانسرتيوم نيوز آنلاين CONSORTIUM NEWS ONLINE» و خطاب به اوباما؛ «خواهش مي كنيم از تكرار جمله همه گزينه ها روي ميز است خودداري كنيد! آيا شما و مشاورانتان مي دانيد كه در صورت شليك اولين موشك به ايران چه فاجعه اي در انتظار آمريكا و اسرائيل خواهد بود؟» و...
6- ناو جنگي آمريكا چرا به قايق ماهي گيري امارات شليك كرد؟ پاسخ را در اين اظهارنظر «رابرت گيتس» رئيس سازمان سيا و مصاحبه مشابه «پانه تا» وزير جنگ آمريكا جستجو كنيد؛ «بعد از تحولات خاورميانه، در اين منطقه استراتژيك «غريبه» تلقي مي شويم. ساكنان كشورهاي اسلامي در شمال آفريقا و خليج فارس با همان چشم به ما نگاه مي كنند كه مردم ايران طي 3 دهه گذشته به آمريكا نگريسته اند. خاورميانه ديگر براي آمريكا امن نيست».
اكنون با توجه به آنچه گذشت- كه فقط اندكي از بسيارهاست- مي توان درباره علت حمله ناو جنگي آمريكا به قايق ماهي گيري امارات، به 4 احتمال اشاره كرد.
اول: وحشت زدگي نظاميان آمريكايي كه به قول جيمز ولسلي در افغانستان و عراق از سايه خود نيز مي ترسيدند.
دوم: اين تلقي كه فقط از سوي قايق هاي تندروي سپاه تهديد نمي شوند بلكه بعد از انقلاب هاي اسلامي در منطقه، يك قايق ماهي گيري در سواحل امارات نيز مي تواند همان ماموريت را برعهده داشته باشد.
سوم: اين احتمال نيز قابل طرح است كه ناو آمريكايي با شليك به قايق اماراتي قصد تهديد و پيشگيري از حملات احتمالي مسلمانان حاشيه خليج فارس به منافع آمريكا در منطقه را داشته است.
چهارم: كه بعيد به نظر مي رسد ولي قابل طرح است آن كه ناو جنگي آمريكا با شليك به قايق ماهي گيري امارات قصد ارسال اين پيام را داشته است كه ناوهاي آمريكايي نسبت به حمله احتمالي در هوشياري به سر مي برند! و...
حسين شريعتمداري

 


قايق هاي تندرو سپاه كابوس پنتاگون

ناو آمريكايي از ترس ايران به قايق اماراتي شليك كرد

يك ناو آمريكايي در خليج فارس از ترس نيروي دريايي سپاه، با شليك به يك قايق كوچك ماهيگيري متعلق به كشور امارات متحده عربي، باعث كشته و زخمي شدن 4 خدمه اين قايق شد.
شبكه خبري اي.بي.سي در اين باره به نقل از يك مقام آمريكايي گزارش داد: قايق مورد هدف از نوع ماهيگيري بوده و سرنشينان آن چهار هندي و دو اماراتي بوده اند. مقام هاي رسمي آمريكايي به اين شبكه گفته اند كه قايق مورد حمله ارتباطي با جمهوري اسلامي ايران ندارد.
براساس اين گزارش، هنوز علت اين حمله مشخص نيست و مقام هاي آمريكايي گفته اند، در حال بررسي و تحقيق درباره جزئيات اين حادثه هستند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز اين خبر را به نقل از يك مقام كنسولي آمريكا در دوبي گزارش داده و آورده است كه اين مقام كنسولي به جزئيات اين حادثه اشاره اي نكرده اما براساس اين گزارش به نظر مي رسد كه قايق مورد حمله، به اشتباه يك تهديد تلقي شده و هدف شليك ناو آمريكايي قرار گرفته است.
براساس اين گزارش، قايق مورد هدف غيرنظامي بوده و طول آن 9متر گزارش شده است. اين قايق مجهز به سه موتور و از همان نوعي بوده كه معمولا براي ماهيگيري در منطقه مورد استفاده قرار مي گيرد.
پايگاه اينترنتي ام.اس.ان.بي.سي نيز گزارش داد، مقام هاي آمريكايي گفته اند كه اين قايق كه احتمالا تفريحي بوده، هشدارها را ناديده گرفته و به گونه اي «تهديدآميز» به كشتي آمريكايي نزديك شده است.
شبكه خبري سي.ان.ان نيز به نقل از مقام هاي آمريكايي گزارش داد، زماني كه قايق به فاصله 1100متري از ناو آمريكايي رسيد، به سرنشينان آن ابتدا به طور لفظي و سپس با شليك هشدار داده شد.
«گرك رائلسون» از پايگاه نيروي دريايي آمريكا مستقر در بحرين اعلام كرده، كشتي آمريكايي چندين بار به شناور كوچك موتوري كه ناگهان به سمت آن تغيير مسير داد، هشدار داده بود.
هرچند تاكنون ارتش آمريكا در مورد علت هدف قرار دادن اين قايق اظهارنظري نكرده اما رسانه هاي غربي اذعان كردند كه ناو آمريكايي از «ترس» اين قايق ماهيگيري را هدف قرار داده است.
شبكه اي بي سي در ادامه گزارش خود با اذعان به اين مسئله آورده است: ناو آمريكايي گمان كرده كه اين قايق از شناورهاي تندرو سپاه پاسداران ايران است و قصد حمله به اين ناو را دارد.
اشاره آنان به قايق هاي پيشرفته سپاه است كه از تندروترين قايق هاي جنگي دنيا به شمار مي رود. اين قايق ها اخيرا هم در محدوده تنگه هرمز اقدام به انجام رزمايش كرده بودند.
شبكه بي بي سي نيز در اين باره گزارش داد: «يك قايق تندرو در پي بي اعتنايي به هشدارهاي پي درپي كشتي آمريكايي در آب هاي بندر «جبل علي» امارات متحده عربي مورد اصابت قرار گرفته است.»
پايگاه خبري آمريكايي «دنورپست» (Denver Post) هم در اين خصوص نوشت: «به دليل اينكه قايق از نوع شناورهاي تندروي سه موتوره 9متري بوده، خدمه ناو آمريكايي احتمال داده اند كه قايق متعلق به سپاه پاسداران ايران باشد.»
راديو آمريكا (VOA) نيز با ادعاي ايراني بودن قايق مذكور در سابقه اين خبر اينگونه نوشت: «از گذشته، نزديك شدن بيش از حد قايق هاي تندروي متعلق به سپاه پاسداران ايران به اين كشتي ها حساسيت برانگيز شده است.»
اما به رغم فضاسازي اين رسانه ها، گزارش هاي رسمي منتشر شده از سوي مقامات دوبي حاكي از آن است كه اين قايق برخلاف برخي ادعاها نه تنها نظامي و تندرو نبوده و حتي فاقد اولين تجهيزات شناوري در فاصله هاي دور از ساحل بوده و بجز امكانات صيادي نظير تور ماهيگيري، تجهيزات ديگري به همراه نداشته است.
به اعتقاد كارشناسان نظامي، اين ناو آمريكايي در حالي يك قايق صيادي با عرض و طول كوچك را مورد هدف قرار داده كه برطبق اطلاعات موجود، حسگرهاي فوق پيشرفته در اين ناو به راحتي قابليت تشخيص هويت چنين قايق كوچكي را داشته اند و به نظر مي رسد ترس و هراس فوق العاده فرماندهان ناو مذكور از برخورد با قايق هاي تندرو ايراني موجب دستپاچگي آنها شده كه با شليك گلوله جان چند ماهيگير بي گناه را گرفتند.
 


اول كي؟! (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل فراري كودتاي نوژه در مصاحبه با راديو آمريكا گفته است 150 نفر از اعضاي اپوزيسيون نفوذي جمهوري اسلامي هستند.
گفتم: دبه درآورده!
گفت: ادعا كرده كه بسياري از اين نفوذي ها را كيهان مديريت مي كند!
گفتم: دروغ ميگه! تهمت ميزنه!
گفت: سايت ضد انقلابي بالاترين خطاب به او نوشته؛ بايد اين نفوذي ها را معرفي كني.
گفتم: چند تا گاو در حال چريدن پشت سر هم مي گفتن ما... ما... يارو بهشون ميگه؛ خفه شين! اول من، بعدش شما!
 


سخنگوي شوراي نگهبان:

انتخابات رياست جمهوري احتمالا اواخر خرداد يا تيرماه 92 برگزار مي شو د

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري احتمالا اواخر خرداد يا تيرماه 92 برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، عباسعلي كدخدايي در حايشه همايش ناظران بصير ويژه دفاتر نظارتي شوراي نگهبان در استان مازندران در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه هنوز تاريخ مشخصي براي انتخابات رياست جمهوري در دوره يازدهم مشخص نشده است، اظهار داشت: اين انتخابات احتمالا اواخر خردادماه يا تيرماه 92 برگزار مي شود.
وي با تاكيد بر آمادگي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات رايانه اي در دوره يازدهم رياست جمهوري در سراسر حوزه هاي انتخابيه كشور خاطرنشان كرد: براي اين منظور گروه كارشناسي شوراي نگهبان و وزارت كشور تشكيل شده است.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين درباره برگزاري انتخابات توأمان رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا نيز گفت: براساس قانون اين دو انتخابات بايد همزمان برگزار شود.
كدخدايي عصر دوشنبه در همايش استاني ناظران بصير در ساري با تاكيد بر تقويت روحيه قانونگرايي در جامعه، خواستار بازگشت حاكميت قانون به كشور شد.
وي گفت: بي قانوني زمينه ايجاد رانت هاي ويژه را در كشور فراهم مي آورد.
وي با اشاره به اين كه نمي توان به بهانه هاي مختلف از اصول قانون اساسي سرپيچي كرد افزود: آنچه كه امروز گرفتار آن هستيم اين است كه گاها شنيده مي شود فرد يا افراد قوانين را قبول ندارند و اجرا نمي كنند كه اين امر بزرگترين آسيب براي نظام مقدس اسلامي است.
وي با تاكيد بر رعايت قانون گفت: برخي افراد در داخل كشور قانون را اصلا قبول ندارند و اجرا نمي كنند كه اين امري نادرست است.
وي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري را مهم و حساس خواند و گفت كه هوشياري ناظران و مردم در انتخاب گزينه هاي اصلح بسيار ضروري است.
 


با موافقت سران سه قوه صورت گرفت

تشكيل شوراي 6 نفره نظارتي

با موافقت سران قوا شوراي دستگاه هاي نظارتي 6 نفره متشكل از 2 نفر از مسئولان نظارتي هر قوه با انتخاب رئيس قوه و با حفظ استقلال هر يك از آنها تشكيل شد.
در نامه ولي الله خبره دبير شوراي دستگاه هاي نظارتي كشور و قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه آمده است: دستورالعمل اجرايي ماده 221 قانون برنامه پنجم توسعه كه بنا به پيشنهاد اعضاي شوراي دستگاه هاي نظارتي به موافقت سران قوا رسيده است در 21 خرداد ماه سال جاري از طريق دفتر رئيس جمهور به دبيرخانه شورا ارسال شده است.
به گزارش مهر، در اين نامه تصريح شده است: به منظور ايجاد هماهنگي براي كارآمد نمودن نظام نظارت و ارتقاي بهره وري و براي تقويت مديريت كشور، شوراي دستگاه هاي نظارتي متشكل از دو نفر از مسئولين نظارتي هر قوه، با انتخاب رئيس قوه با حفظ استقلال هر يك از آنها در حدود مقرر در قانون اساسي تشكيل مي شود.
دستورالعمل اجرايي اين ماده و نحوه تشكيل جلسات شورا، نحوه تصميم گيري و نحوه پيگيري تصميمات ظرف 6 ماه سال اول برنامه به پيشنهاد اعضاي شورا و با توافق سران قوا تعيين خواهد شد.
گفتني است معاونت نظارت رئيس مجلس شوراي اسلامي، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، رئيس ديوان عدالت اداري، وزير اطلاعات، رئيس ديوان محاسبات كل كشور و رئيس سازمان بازرسي كل كشور اعضاي اين شورا را تشكيل مي دهند.
تعيين سياستها، خط مشي و تصويب سند راهبردي و برنامه هاي اجرايي در راستاي هماهنگي،
بررسي مشكلات نظام نظارتي كشور و ارائه راهكار براي افزايش كارآمدي و اثربخشي فعاليت هاي آنها،
شناسايي راهكارهاي افزايش بهره وري، تقويت نظام مديريتي كشور و ارائه پيشنهادهاي اجرايي به مسئولان
ارائه پيشنهادهاي مناسب به دستگاههاي ذيربط براي پيشگيري از فساد و مبارزه با آن و ارتقاي سلامت اداري،
ايجاد هماهنگي بين دستگاههاي نظارتي براي اجراي برنامه هاي نظارت و بازرسي و تبادل اطلاعات كارشناسان و همكاري ميان دستگاههاي نظارتي در محدوده وظايف شورا از جمله اختيارات اين شورا براي تحقق اهداف مورد نظر است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ شنيده شده مقامات عربستان آزادي روحاني شيعه دستگير شده را مشروط به جلوگيري از دادگاهي شدن طارق هاشمي معاون سابق نخست وزير عراق و فرد متهم به بمب گذاري هاي متعدد در اين كشور كرده اند. عرضم اين است كه دولتمردان عربستان وقاحت را به كجا رسانده اند كه علنا از جنايت و جنايتكار دفاع كرده و از هيچ چيز شرم و حيا نمي كنند.
عليمرداني
¤ گستردگي موج بيداري اسلامي در عربستان نشان از بيدادي دارد كه آل سعود در طول ساليان طولاني بر مردم خود روا داشته و كثرت رفت و آمدهاي شيطان بزرگ و استعمار پير انگليس در آن ديار حكايت تكرار نزديك بودن به سقوط يكي ديگر از دست نشاندگان استكبار در منطقه است. به همين نسبت توطئه گري از جانب آمريكاي جنايتكار و اذناب او در منطقه افزايش خواهد داشت. همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ در حمايت از قيام منطقه ملاحظه هيچ قدرتي را نبايد كرد و اين امر مسئوليت دولتمردان و سياسيون را دو چندان مي كند.
طالعي
¤ ترور و دستگيري آيت الله نمر توسط آل سعود وهابي را محكوم مي كنيم و آزادي بي قيد و شرط او را خواستاريم.
8779---0914
¤ واقعا بايد به ايران و ايراني دست مريزاد گفت كه توانسته تنگه هرمز را براي آمريكايي ها به «تنگه ترمز» تبديل كند.
4636---0914
¤ روزنامه دولتي ايران با به راه انداختن جوسازي هاي هر روزه عليه مسئولين نظام واقعا غيرقابل تحمل شده فلذا به منظور آرامش بخشيدن به فضاي عمومي جامعه بايد درباره اين روزنامه فكر اساسي بشود.
1713---0915
¤ از افشاگري هاي كيهان درخصوص گراني هاي اخير و مسائل پشت پرده آن تشكر مي كنيم. اميدواريم اين يادداشت ها تا تاثيرگذاري كامل روي مسئولين ادامه پيدا كند و متوقف نشود.
8339---0912
¤ اقدام توهين آميز روزنامه ايران، در يادداشت اخير خود عليه كيهان را محكوم مي كنيم. اين اقدام نشان از دست داشتن برخي مديران در اختلاس اخير دارد.
7174---0919
¤ به تمام عزيزاني كه دغدغه اسلام و نظام را دارند توصيه مي كنم روش برخورد با حلقه انحرافي فقط تبيين حقايق است.
6629---0913
¤ پيشنهاد مي كنيم ارتش و سپاه پاسداران به مدت چند روز در تنگه هرمز اقدام به برگزاري رزمايش مشترك بكنند و اعلام شود در طول رزمايش هيچ شناوري حق نزديك شدن به اين تنگه را ندارد. بدين ترتيب ارزيابي مناسبي از منطقه و واكنش هاي احتمالي به دست خواهد آمد.
6351---0912
¤ با توجه به اين كه ايران خودرو ديزل از سوي سازمان تعزيرات محكوم به پرداخت خسارت درخصوص كاميون هاي بي كيفيت هوو شده اما همچنان از پرداخت خسارت به قشر زحمتكش راننده سر باز مي زند و پاسخگو نمي باشند .لطفا پيگيري هاي لازم را مبذول بفرماييد تا ما رانندگان به حق خود برسيم و از خداوند متعال براي شما و همكاران محترمتان توفيق روزافزون مسئلت مي نمايم.
يكي از رانندگان
¤ بنده مزاياي جانبازي خود را از سال70 تا 88 دريافت نكرده ام كه در برابر درآمد فوتبالي ها پول توجيبي هم محسوب نمي شود آن وقت آقايان صدها ميليون پول بي زبان بيت المال را به جيب فوتباليست ها واريز مي كنند، حساب اختلاس ها جاي خود، درود بر كيهان كه بدون ملاحظه و ترس حرف حق را مي زند.
4958---0916
¤ از مسئولين ناجا درخواست مي شود در ماه مبارك رمضان طرح مبارزه با بدحجابي و روزه خواري را با قوت و قدرت بيشتري دنبال نمايند.
8641---0910
¤ ايده اوليه طرح مسكن مهر كمك به قشر كم درآمد بود. متاسفانه گويا مسئولين امر اين هدف را به فراموشي سپرده و يا از آن فاصله گرفته اند. يك كارمند آن هم در شهر بندرعباس با هزاران مشكل پانزده ميليون تومان براي دريافت مسكن مهر به حساب آنها واريز كرده و به اميد تحويل مسكن نشسته است اما اخيرا اعلام مي نمايند كه بايد 5 ميليون ديگر پرداخت كنيد؟ يك كارمند با حقوق 700-600 هزار تومان چگونه قادر به تهيه اين مبلغ است. از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود عنايت بيشتري به قشر كم درآمد نمايند.
درويشي از بندرعباس
¤ وزير مسكن توضيح بدهد اين گفته ايشان كه قيمت مسكن كاذب است يعني چه؟ مردم كمرشان زير بار گراني و تورم خرد شده ولي مسئولين ياد گرفته اند مرتب بگويند اين قيمت ها حبابي و كاذب است. پس كي اين حباب مي تركد؟
6427---0919
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود براي يك بار هم كه شده به وسيله خودرو مسير كرمان تا مشهد مقدس را طي كنند تا ببينند كه متاسفانه اين جاده از قبل از انقلاب تا به حال تعريض نشده است. با وجود مسافرت مردم 2 استان كرمان و بندرعباس از اين مسير به سمت مشهد مقدس تصادفات زيادي رخ مي دهد چرا كه جاده دو طرفه است. از مسئولين امر انتظار رفع مشكل ياد شده را داريم.
5480---0913
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 27/3/91 درخصوص افت فشار آب در خيابان بصير لازم مي داند به آگاهي برساند، طي بررسي هاي متعدد مشخص شد عمده مشكلات ساكنان خيابان بصير و محدوده هاي اطراف آن ناشي از نصب پمپ بدون مخزن توسط برخي از مشتركان است. اين عده از مشتركان بدون در نظر گرفتن اصول استاندارد در نصب مخزن، اسباب مكش مستقيم آب از شبكه آبرساني و در نتيجه افت فشار آب آن محدوده را فراهم كرده اند. به همين منظور اين شركت ضمن اطلاع رساني و آموزش به ساكنان آن محدوده و همچنين صدور اخطاريه به مشتركان متخلف، درصدد رفع اين مشكل برآمده است اما برطرف شدن كامل اين مشكل نيازمند همياري بيش از پيش شهروندان محترم آن محدوده است.»
¤ بيانات آقاي مصلحي درمورد عملكردهاي وزارت اطلاعات ، اقتدار بي نظير مجموعه اطلاعاتي كشور در دستگيري و ناكامي دشمنان انقلاب اسلامي را مي رساند. همه عوامل داخلي و خارجي فتنه بدانند كه توطئه هاي آنها توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) زيرنظر است.
سليمان بلغار
¤ درحال حاضر 68هزار سايت عليه اسلام و 3هزار سايت عليه تشيع شبهه افكني مي كنند، امروز دشمنان در فضاي سايبري و مجازي 8هزار شبهه را در 600عنوان عليه شيعه تبليغ مي كند ولي به حول و قوه الهي همه عوامل مانند حباب روي آب تركيده و از بين مي روند.
ما با ولايت زنده ايم، تا زنده ايم رزمنده ايم.
گنبد- محمود قلي نژاد
¤ از بازرسان امين و وزارت اطلاعات و ديگر متوليان امر درخواست مي شود نسبت به كنترل و نظارت نامحسوس مؤديان مالياتي اهتمام ويژه اي داشته باشند. گاه ماليات مغازه اي صدميليوني با پرداخت چند ميليون رشوه به مميز به ماليات 50-40ميليوني تبديل شده است و يا مغازه اي از 40-30ميليون ماليات با رشوه دويست هزار توماني يه 8-7ميليون تبديل و در عوض مؤدي ماليات 3-2ميليوني به علت عدم پرداخت رشوه يك ماه در رفت و آمد بين منزل و محل كار و اداره امور مالياتي سرگردان شده و چند برابر قانوني ماليات واقعي پرداخت كرده است.
حيدري
¤ منزل خود را به خاطر بافت فرسوده 4-3ماهي است كه تخريب نموده ام مالكان ساختمان هايي از اين دست پس از اعلام به سازمان آب درخواست كنترل آب شارژ مي نمايند و پانصدهزار تومان كنتور و صدهزار تومان كارت شارژ مي پردازند. من صبح كنتور خريداري و نصب شد شب به سرقت رفت. مجدداً به سازمان آب مراجعه كردم و دوباره خريد كنتور پانصدهزار توماني و پرداخت صدهزار تومان بابت شارژ انجام شد. من به سازمان آب اعلام مي كنم اين كنتوري كه از من سرقت شده كارت شارژش در نزد من است، ولي از من گفتن و از مسئولين اين سازمان نشنيدن. اين چه قانوني است ؟ چرا همان كنتور قبلي كه حفاظت آن سهل تر است را سازمان جمع آوري و كنتور شارژي مي دهد كه اين مصيبت ها در اين تورم و گراني برسر مردم آيد. از مسئولين امر مي خواهم تدبيري نمايند و اين قدر بر نارضايتي هاي مردم از مسئولين نيفزايند. گويا كسي وقعي بر اين مشكلات مردم نمي نهد.
اسفندياري
¤ چرا از عدم اجراي حكم مهدي و فائزه هاشمي چيزي نمي نويسيد؟ اگر قوه قضائيه آنها را فراموش كند مردم آنها را فراموش نخواهند كرد.
4321-0937 و 8200-0912
¤ از وزارت ارتباطات درخواست مي شود نسبت به حل مشكل سرعت اينترنت كه متأسفانه از برخي از كشورهاي آفريقايي هم كمتر است اقدام نمايند.
3572-0911
¤ درخواست كمك بنده را در روزنامه چاپ كنيد تا شخص نيكوكاري پيدا بشود و دستگيري نمايد. حدود ده ميليون تومان بدهكاري دارم.
8808-0938
¤ مديران سيما به چه مي انديشند كه مدتي است سريال ها و فيلم هاي سينمايي «گودزيلا»يي نمايش مي دهند و روي اعصاب و روان بينندگان راه مي روند.
8516-0919
¤ در تاريخ 13/4/91 مبلغ 42هزار تومان از حساب كارت بنده كه متعلق به بانك اقتصاد نوين است كم شده و به حساب بانك انصار ريخته شده است. مدت يك هفته مي شود كه مرتب مراجعه مي كنم، ولي مشكل را حل نمي كنند و پول بنده را برنمي گردانند. جالب اينكه هر روز با تعداد زيادي از مراجعين كه همين مشكل براي آنها به وجود آمده آشنا مي شوم و به يكديگر تسكين مي دهيم.
حافظي
¤ به مسئولين كشور پيشنهاد مي كنم در كنفرانس هاي مربوط به افغانستان شركت نكنند بلكه مسئولين اين كشور به خودشان بيايند و هر روز يك پيمان امنيتي ذلت بار با استكبار امضا نكنند.
8267-0916
¤ از پليسي كه بايد مجري قانون باشد سؤال مي كنم آيا صحت دارد كه شما از فرد سرشناسي كه سرنشين اتومبيلي در حال حركت با سرعت بالاي 200 كيلومتر در ساعت بود و به علت اين بي احتياطي مصدوم شد عيادت كرده ايد؟ آيا اين يعني تحكيم قانون؟! نه خير اين بازي كردن با اعصاب مردم است. وگرنه چه بسيار جانبازاني كه در تأمين داروي خود درمانده اند ، عيادت مسئولان پيش كش!
0869-0911
¤ بخشي از آنچه كه در سوريه مي گذرد انتقام غربي ها به ويژه شيطان بزرگ از بيداري اسلامي حامي مقاومت است و بخشي نيز ناشي از نقش موثر دولت سوريه در پيروزي مقاومت لبنان در برابر رژيم صهيونيستي است. هدف اين ددمنشي ها كه برخي سران خائن عرب و ترك ها و غربي ها در سوريه براي سرنگويي دولت آن انجام مي دهند حفظ و بقاء رژيم صهيونيستي است كه در چند قدمي اضمحلال و محو شدن قرار گرفته است. بدين جهت هم نشست ها و هم اقدامات تروريستي و نظامي و تسليح مخالفين سوريه ادامه خواهد داشت، چرا كه اگر ملت و دولت سوريه از اين معركه خلاص شوند كه مي شوند منطقه خاورميانه در تحولي عظيم به مقابله با زياده خواهي ها قد علم مي كند و از آن پس آنها هستند كه بايد تاوان همه جنايتها و غارتها و رذالتها را پس دهند.
محمودي
¤ مگر قحط الرجال است كه يك نماينده مجلس علاوه بر بار مسئوليت نمايندگي رئيس دانشگاه آزاد 2 استان و رئيس يك مركز مهم وابسته به مجلس را هم به عهده مي گيرد؟!
4789-0912
¤ از رئيس محترم سازمان تأمين اجتماعي درخواست مي شود نسبت به رفتارهاي ناشايست برخي كاركنان تأمين اجتماعي شعبه 25 تهران با ارباب رجوع به ويژه (واحد بيكاري) از خود واكنش نشان دهند.
مرندي
¤ از قوه قضائيه درخواست مي شود هرچه سريع تر نسبت به محاكمه سران فتنه اقدام نمايند تا وعده هاي پوچ به خود ندهند با خوش خيالي، خود را براي انتخابات آينده رياست جمهوري آماده نكنند و براي كشور خط و نشان نكشند.
3294-0913
¤ چرا بايد بنده كه 2 سال خدمت سربازي را در جبهه بوده ام با كسي كه پشت جبهه خدمت نظام وظيفه را انجام داده هر دو به يك قيمت سابقه بيمه رابخريم. چرا براي جبهه رفته ها هيچ ارزشي قائل نيستند؟
5411-0912
¤ در پمپ بنزين ميدان... شهرستان رشت همراه بنزين مقداري هوا داخل باك مي شود. از آنجا كه با اين تخلف برخورد صورت نمي گيرد به نظر مي رسد كه چنين كاري از ديد مسئولين استان تخلف و جرم محسوب نمي شود والا بايد مدت ها قبل جلوي آن را مي گرفتند.
5796-0912
¤ خانم هاي محجبه و چادري مي توانند با ايجاد رفاقت و محبت نسبت به بانوان بي توجه به موضوع حجاب و عفاف زمينه هدايت آنان به انجام اين فريضه الهي را فراهم ساخته و از ثواب عظيم اين كار بهره مند شوند.
7137-0919
¤ پيشنهاد مي كنم بعضي از دست آوردهاي نظامي كشور را با عناوين مرگ بر آمريكا نامگذاري كنند تا رسانه هاي بين المللي مجبور شوند همين عناوين را به كار ببرند و موجب تحقير و ذلت بيشتر قدرت هاي استكباري بشوند.
0996-0919
¤ در دولت آباد شهرري - بلوار فردوس تعداد زيادي واحد مسكوني بدون ضابطه از طريق بنگاه هاي املاك در اختيار برخي از اتباع كشور عراق قرار گرفته است. مي خواستم بدانم آيا اداره اماكن نيروي انتظامي در اين مورد وظيفه اي دارد يا خير؟
5431-0912
¤ خيلي بد است كه عربستان مرتب با دولت ايران بدرفتاري كند آنگاه وزير امور خارجه كشورمان از حكام اين كشور مرتجع وآدم كش براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها دعوت بكند.
يك شهروند
¤ پيامبراكرم(ص) مي فرمايند: چهارچيز به هر كس داده اند خير دنيا و آخرت داده اند: بدن صابر، زبان شاكر، قلب خاشع و همسر شايسته اميدواريم همگي از اين چهارنعمت برخوردار باشيم.
6263-0938
¤ تا وقتي كه برخي از مسئولين مانند فراعنه زندگي مي كنند مشكلات و دردهاي مردم را احساس نمي كنند مگر اينكه خدا بخواهد بيدار بشوند يعني از مستي قدرت و ثروت بيرون بيايند.
2832-0912
¤ آيا آل خليفه كه مردم بحرين را به دستور آمريكا و اسرائيل مي كشد و سركوب مي كند مي توان غير متعهد دانست و به جلسات غيرمتعهد ها دعوت كرد؟ وزارت خارجه بايد دقت بيشتري داشته باشد. زيرا عربستان، بحرين برخي كشورهاي ديگر عربي به آمريكا و غرب متعهد هستند و نمي توان آنها را غيرمتعهد دانست.
يك دبير بازنشسته
¤ در تاريخ 13/5/89 با كارت عابر سپه اقدام به برداشت دويست هزار تومان (نيمي از حقوق ام) از دستگاه تازه نصب شده بانك مسكن شعبه مركزي فولادشهر نمودم. علي رغم كسر مبلغ برداشت شده متأسفانه پولي تحويلم نداد. با پي گيري از سرپرستي بانك مسكن اصفهان و باگذشت قريب به 2 سال هيچ نتيجه اي حاصل نشده است از مسئولين بانك مركزي استدعا دارم مشكلم را حل نمايند.
2724:0913
¤ دولت مي تواند براي همه افراد جامعه سهميه بنزين درنظر بگيرد و مردم بدون خودرو سهميه خود را به صاحبان خودرو بفروشند و يا صادر كنند و ارز وارد كشور كنند تا قيمت ارز پايين بيايد. چرا كه در شرايط تحريم فروش بنزين آسان تر از نفت خام است.
ايراني
¤ امسال كارهاي فرهنگي بسيار خوبي انجام شد و نمايشگاه هاي كتاب در وصف حضرت ولي عصر(عج) در چند نقطه شهر كرمانشاه برپا شد از دست اندركاران آن به ويژه مسئولين اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير و تشكر مي شود.
محمد ايراني از كرمانشاه
¤ از وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي درخواست مي شود فكري به حال قشر جوان جوياي كار بنمايد. حاصل بي عملي در اين عرصه افسردگي جوانان خواهد بود كه گاه به جاهاي بدي مي كشد.
3299:0918
¤ احساس شرم مي كنم از اينكه مي بينم 2 نقطه از شهرم هنوز به عنوان «سفارت انگليس خبيث» شناخته مي شود.
8641:0910
¤ مذاكرات با گروه 1+5 با پافشاري آن ها بر مواضع قبلي خود ، جز اتلاف وقت هيچ نتيجه ديگري ندارد و براي كشورمان فرصت مغتنمي است تا با توجيهات و توصيه هاي دلسوزانه خود اميد به اصلاح و ايجاد پشيماني از عملكرد گذشته شان را به وجود بياورد.
يك پيام
¤ امروز سياه ترين صفحه كارنامه استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي در بحرين رقم مي خورد. اين مظلوميت فقط با مظلوميت مردم فلسطين و غزه شبيه است و شايد بدتر از آن. چون آن ها مردمي هستند كه هيچ ياوري ندارند و درها به روي آنها بسته شده است. آمريكا و انگليس كه با محوريت رژيم غاصب صهيونيستي مي خواهند تا مقري در خليج فارس داشته باشند و درگذشته با بهانه هاي واهي و فريبكاري با مزدوري عناصر بهايي حكومت طاغوت اين جزيره را از كشور ما جدا كردند امروز بعيد است كه به اين سادگي از اين جزيره استراتژيك دل بكنند. ما ايرانيان تكليف سنگيني بر دوش داريم، چون آنها برادران ديني ما هستند. بايد با تمام توان فرهنگي و تبليغاتي و قدرتي كه در مجامع بين المللي داريم، دفاع از مردم بحرين را سر لوحه كار خود قرار دهيم.
يك شهروند
¤ آيا منظور كيهان از اسلامبول در صفحه 2 تاريخ 14/4/91 همان استانبول است؟
6264:0913
كيهان: نام اين شهر تركيه از گذشته اسلامبول بوده و با روي كارآمدن كمال آتاتورك و نظام اسلام ستيز او نام استانبول جايگزين شده است. همچنين اگر غربي ها بيت المقدس را اورشليم مي نامند ما خود را موظف مي دانيم شهر قبله اول مسلمين را به همان نام اصلي يعني بيت المقدس بخوانيم.
¤ متأسفانه شاهديم كه بوستان هايي كه با پول بيت المال درست شده به محلي براي اشاعه و گسترش فساد در قالب برخي برنامه هاي خاص شهرداري و... تبديل شده است. براي نمونه به پارك سميه واقع در بلوار ابوذر و خ پيروزي سري بزنيد و خود قضاوت كنيد... خداوند عاقبت امور ما را ختم به خير كند.
4315:0919
¤ جناب آقاي شريعتمداري با تشكر و قدرداني از روشنگريهايتان، خاتمي در قدو قواره ملت ايران اسلامي نيست. كسي كه با دشمنان اسلام و صهيونيست ها مرتبط است ارزش پرداختن ندارد.
مهدي درخشنده
¤ با توجه به ثبت جهاني برج قابوس توسط سازمان جهاني يونسكو تقاضا داريم شبكه استاني گلستان به نام قابوس تغيير نام داده شود.
5431:0912
¤كم نيستند جانبازان مظلومي كه در غربت با دردهاي خود مي سوزند و مي سازند و بعدهم به شهادت مي رسند ولي از آن طرف عده اي از قبال همين عزيزان به آلاف و الوف و نان و نوايي رسيده اند و بايد برايشان فكري كرد.
4789:0912
¤ در تعميرگاه مركزي ايران خودرو واقع در خيابان حبيب الله اكثر شهرونداني كه مراجعه مي كنند ناراضي اند. مشكل اتومبيل آنان حل كه نمي شود هيچ ، برخورد انساني هم با آنان صورت نمي گيرد. فكر مي كردم با پيگيري موضوع از طريق حراست اصلاح مي شود ولي در عمل متوجه شدم كه از حراست اين شركت هم كاري برنمي آيد. فقط از اين مسئله ناراحت هستم كه افراد ناراضي اين برخوردها را به حساب نظام و مسئولين مي گذارند.
عليمرداني
¤ خودرو پژو 206 را كه از گارانتي برخوردار است براي رفع عيب آن يعني پايين بودن سرعت و شتاب به نمايندگي شركت ايران خودرو تحويل دادم. بعداز دو هفته مي گويند اتومبيل طبق استاندارد يورو 4000 ساخته شده و پايين بودن سرعت آن طبيعي است و عيب محسوب نمي شود! تو را به خدا بنويسيد اين جواب را كدام انسان عاقل قبول مي كند. خلاصه به هر طريقي شده مي خواهند از زيربار مسئوليت شانه خالي كنند و توپ را به زمين مشتري دست از همه جا كوتاه بيندازند. لطفا راهنمايي كنيد به كجا بايد شكايت بكنيم.
احمدي
¤ در بزرگراه تهران- قم بعداز عوارضي تهران در يك محدوده 200 متري تعداد زيادي درخت به صورتي كاشته شده كه جلو حرم حضرت امام خميني را كاملا گرفته است به طوري كه مسافرين عبوري هيچ جايي از حرم را دراين فاصله نمي بينند. هيچ بعيد نيست اين كار با هدف و منظور خاص صورت گرفته باشد. وظيفه دانستم اين مورد را تذكر بدهم.
قرباني
¤ شهرداري تبليغات راه انداخته كه با شغل ها و اصناف مزاحم برخورد مي كند ولي از آن طرف به بهانه جشن نيمه شعبان بساط موسيقي در كنار خيابان راه انداخته و تا نيمي از شب سروصدا و مزاحمت ايجاد كرده است. سؤال مي كنم با اين گونه مزاحمت هاي شهرداري چه كسي بايد برخورد كند؟ در ضمن يادآوري مي كنم كه گناه، بركت را از جامعه مي برد.
4534:0935
¤ نمازخانه پارك فدك در خيابان گلستان واقع در منطقه 8 شهرداري به حدي كوچك ساخته شده كه نمازگزاران بايد به صورت نوبتي نمازشان را بخوانند. با توجه به وسعت بسيار زياد اين پارك چرا دراين مورد كوتاهي مي شود.
8269:0912
¤ اينجانب به علت سرطان روده و كبد مدت يك سال است كه شيمي درماني مي شوم و حتي قادربه انداختن دكمه پيراهن خود هم نيستم ولي تهيه 3 آمپول مخصوص جلوگيري از گسترش سرطان برايم ده ميليون تومان هزينه دارد. شغل خاصي ندارم و 4 فرزند دارم كه يكي از آنها با داشتن 7 واحد درس را رها كرده است و به امور من رسيدگي مي كند. با اين اوضاع و احوال متأسفانه دولت عدالت محور اقدام به قطع يارانه ام نموده است. يعني يارانه مرحله 16 و 17 بنده پرداخت نشده است از مسئولين استان قم و مسئولين طرح هدفمندي يارانه ها عاجزانه مي خواهم به درد من رسيدگي كنند.
5894-0912
¤ كوتاه ترين دعا براي بلندترين آرزو: «اللهم عجل لوليك الفرج».
سيدهادي ميري
¤ اي راز نگهدار دل زار كجايي؟
اي برق مناجات شب تار كجايي؟
صحراي غمت پرشده از قافله عشق
اي قافله را قافله سالار كجايي؟
0752-0913
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايند: در قرآن خواندني كه در آن تفكر و تأملي نباشد خيري وجود ندارد. «تحف العقول ص 199»
6263-0938
¤ بانك مركزي جلوي پاي صندوقهاي قرض الحسنه كه در نهايت سادگي و سرعت گره از مشكلات نيازمندان مي گشايد، سنگ اندازي نكند و به فكر رفع مشكلات خود باشد و كار صندوقها را به سازمان اقتصاد اسلامي واگذار كند تا صندوقها مثل سالهاي قبل و همان روال گذشته به كارشان ادامه دهند.
يك وام گيرنده از صندوق قرض الحسنه
¤ مديرعامل يك صندوق قرض الحسنه در منطقه محروم كهگيلويه و بويراحمد هستم با چند نيروي مخلص و معتمد كار مردم را راه مي اندازيم. قصدمان فقط خدمت رساني به هموطنانمان است و با پول بسيار ناچيزي اين صندوق را اداره مي كنيم. حال نمي فهمم كه اين بيانيه بانك مركزي براي ارسال مدارك از طريق سيستم كامپيوتر براي چيست؟ ما نه كامپيوتر داريم و نه اينكه مي دانيم چگونه بايد اين كار را كرد؟ همين كه با سازمان اقتصاد اسلامي ايران در ارتباط هستم و كارهايمان را از طريق آنها انجام مي دهيم و مدارك را براي آنها فرستاده ايم، ديگر كافي است.
نام محفوظ
¤ دريك روستاي دورافتاده و محروم كه مردم آن نمي دانند رايانه چيست و اعضاي يك صندوق قرض الحسنه يا معتمد محلي با مبلغي اندك گره از مشكلات مي گشايند، دادن اطلاعات به بانك مركزي از طريق سيستم كامپيوتري آيا محلي از اعراب دارد؟ مردم روستاي ما رايانه را نمي شناسند چه رسد به سايت و اين چيزها. آقايان بانك مركزي در پايتخت به فكر حل مشكلات ديگر باشند و كار صندوقها را به سازمان اقتصاد اسلامي و خود مردم و معتمدين محلي واگذار كنند.
اميد- ش
¤ ما اعضاي هيئت مديره صندوقهاي قرض الحسنه قبلا تمام اسناد و مدارك ثبت صندوق را به سازمان اقتصاد اسلامي ايران تحويل داده ايم، چرا بانك مركزي دوباره از ما مدارك مي خواهد؟ ما به فكر حل مشكلات نيازمندان هستيم و مسئولان بانك درصدد ايجاد مشكل!
مديرعامل صندوق كوثر در استان كرمان
¤ اردوغان بايد از سرنوشت صدام درس عبرت بگيرد و خود را تسليم خواسته هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي نكند و دست از توطئه عليه دولت سوريه بردارد و بداند كه روزي او هم مثل صدام به دست خود عوامل صهيونيستي و آمريكايي از صحنه روزگار برداشته مي شود.
يك شهروند
¤ نمايشنامه هايي كه در برخي فرهنگسراها برگزار مي شود مغاير با شئونات اسلامي است، حرفها و شعرهايي ركيك در اين نمايشنامه ها بين افراد رد و بدل مي شود كه ما خجالت مي كشيم با زن و بچه به تماشاي آنها بنشينيم. از وزارت ارشاد تقاضا داريم مجوز اجراي چنين نمايشنامه هايي را ندهد.
شهرياري
¤ خانم كلينتون الفباي سياست را بلد نيست، معذرت خواهي سياسي مفهوم گسترده اي دارد، چون بعد از معذرت خواهي بايد تعيين غرامت شود. آن حمله كه به پاكستان شد هم خسارت مالي به جاي گذاشت و هم جاني، ضمن اينكه دوباره نبايد حمله تكرار شود. اما درست چند ساعت بعد از معذرت خواهي كلينتون ارتش آمريكا به وزيرستان شمالي حمله كرد. ما بايد از تمام اين وقايع درس بگيريم .
كاشاني
¤ قانون 148 زمين شهري كه در سال 83 توسط نمايندگان ملغي اعلام شده است، حال چرا سازمان ثبت اسناد سند صادر نمي كند. بنده 5 سال است كه به سازمان شرق تهران شكايت كرده ام و آنها هنوز هيچ جوابي نداده و گفته اند قبل از سال 70 اجازه ساخت نداريد در حالي كه اين قانون لغو شده و 38 سال است كه زمين روي دست من مانده است. به كجا بايد شكايت ببريم؟
محمد تاتاري
¤ نظام جمهوري اسلامي در محاسبات خود با مشاهده عدم صداقت از طرف غربي و پيش بيني بسياري از مسائل وارد مذاكرات هسته اي شد و آمادگي مقابله با هرگونه دسيسه غرب را هم دارد ولي غرب به ويژه آمريكا به علت عدم همراهي مردمش و نداشتن صداقت هميشه بازنده مذاكرات بوده و خواهد بود.
نراقي
¤ استكبار جهاني به تازگي متوجه شده است كه مردم دنيا دست آنها را خوانده اند و ديگر با روشهاي نخ نما شده نمي توانند مردم دنيا را استثمار كنند. لذا در قرن 21 با روشهاي جديد پيش آمدند. اولين كار، تولد طالبان به عنوان شاخه تروريستي در ويرانه هاي برجهاي دوقلو بود. امروز معلوم است هر كاري كه طالبان انجام مي دهد به نفع آمريكاست، از جمله حضورشان در بين جنايتكاراني كه مردم سوريه را هدف قرار مي دهند. اقدام دوم نمايش ظاهري اسلامگرايي در تركيه است. از مسئولان تقاضا دارم در روابط خود بخصوص صدور گاز نسبت به تركيه تجديد نظر كند.
كاشاني
¤ از دست اندركاران تهيه و پخش «راه طولاني» كه از شبكه 1 در حال پخش است مي خواهم به مخاطبين خود اعلام نمايند كه چه انگيزه اي از تهيه و پخش آن داشته اند. بنده كه در آستانه بازنشستگي پس از 30 سال كار فرهنگي ام و با مشكلات تورم و گراني به گذران زندگي مي پردازم جز حسرت خودروهاي چندصد ميليوني چيزي از اين سريال عايدم نمي شود.
8113-0938
¤ نمي دانم آيا غربي ها مي دانند كه مردم دنيا به آنها مي خندند يا نه؟ زيرا در جايي مثل بحرين كه مردم سردمداران خود را نمي خواهند و آنها به مردم حمله مي كنند، هيچ اعتراضي به حكام آن ندارند و در جايي مثل سوريه كه مردم رئيس جمهورشان را مي خواهند آنها خواست مردم را برنمي تابند و به سوي آنها نيروهاي مسلح مي فرستند. آنها گويا شعور مردم دنيا را دست كم گرفته اند، و يا اينكه خودشان ديوانه شده اند.
يك شهروند
 


خودتو به در و ديوار نزن كسي تحويلت نمي گيره (خبر ويژه)

همكار خارج نشين نشريات زنجيره اي از «محمد-ن» خواست به جاي خودشيفتگي و كلاهبرداري هاي ناشيانه، اندكي ذكاوت به خرج دهد يا به كشتي تايتانيك اپوزيسيون در خارج كشور بپيوندد.
«محمد-ن» پس از چند سال لفت و ليس در برخي پروژه هاي سينمايي و تبليغاتي به خاطر جاه طلبي هاي ناكام به صف حاميان فتنه سبز پيوست و حتي دست بوس دست اندركاران فرتوت برخي گروهك ها شد. نامبرده مدت هاست با جنجال و نامه پراكني شديداً تلاش مي كند براساس پلتيك «عيسي را بگير»، بازداشت شود و آن را براي آن طرف آبي ها فاكتور كند. وي پس از اين كه از هتاكي هاي متعدد و نامه هاي سر و ته گشاده نتيجه نگرفت، اخيراً مدعي شده كه يك فرمانده اخراجي سپاه به او نزديك شده و لبخندي زده كه از آن غم مي باريده و نامه اي در جيب وي گذاشته و بعد در ميان جمعيت گم شده و نامش هم معلوم نيست(!!)
در واكنش به در و ديوار زدن هاي آقاي «ن»، داريوش سجادي از نامبرده خواست «آي كيو»ي بيشتري به خرج دهد. سجادي مي نويسد: آقاي [ن] نامه منسوب به فرمانده اخراجي ناشناس كه در مجلس و يا ظرافت در جيب شما گذاشت و بدون هيچ صحبتي شما را ترك كرد، مطالعه شد. سال 70 در تهران، يكي از اصحاب مطبوعات مجوز هفته نامه اي سياسي- اجتماعي را از ارشاد اخذ كرده بود و يك شماره نيز منتشر كرد اما اقبالي نزد مخاطب پيدا نكرد. مدير مسئول آن نشريه با توجه به شناخت قبلي كه از سبك روزنامه نگاري بنده داشت از اينجانب دعوت به همكاري كرد مشروط بر آنكه با نوشتن در نشريه اش اسباب شهرت آن مطبوعه را فراهم كنم. از شما چه پنهان بنده نيز پذيرفتم و به سبك «خرمگس» در رمان معروف «اتل ليليان وينچ» در دو شماره بعدي در حوزه مسائل سياسي و اجتماعي بين خود و يك خواننده فرضي كه آن نيز خودم بودم (البته در قفاي مخاطب) يك جدال و كارزار قلمي به راه انداختم كه دست بر قضا بشدت هم مورد استقبال مخاطبان آن نشريه واقع شد اما ظاهراً چاشني بحث را اور دوز (Over dose)!!! كرده بودم چرا كه هر چند چنان سبك و راهكاري اسباب اشتهار نشريه را مطابق قولي كه به مدير مسئول داده بودم، فراهم كرد اما هم زمان اسباب توقيف نشريه نيز تمهيد شد!!
وي ادامه داد: علي ايحال اين را گفتم تا خدمت تان معروض دارم نامه منسوب تان به فرمانده اخراجي سپاه بسيار ناشيانه و نابلدانه تحرير شده بود و آن «سپاهي قهرمان» تصنعي و شبيه شما بود. كاش براي چنين نگارش هائي ذكاوت و آي كيوي بيشتري خرج مي كرديد.
اين همكار نشريات زنجيره اي مي نويسد: اين كه يك فرمانده ارشد اخراجي سپاه بدون ذكر نام به شما نامه بنويسد و برخلاف توقع هيچ افشاگري و اطلاع جديدي از «بقول شما دزدي ها و چپاول ها و جنايات سپاه» ندهد جز همان كلياتي كه جنابعالي بارها در نامه هاي سريالي تان به آنها اشاره كرده ايد و طرفه آنكه وقتي هم مي خواهد رفرنس بدهد از همه منابع مختلف تنها رفرنس دهنده به همان نامه هاي گذشته جنابعالي و اتهامات كلي و منتسبه تان به سپاه مي شود! با عرض پوزش چنين اعمال و رفتاري در روان شناسي مدرن مؤيد فكت در نوعي روان پريشي است!
سجادي اضافه كرد: ظاهراً جنابعالي در رودربايستي وعده اي كه به مخاطب داديد مبني بر «پودر شدن محتمل تان توسط سپاه بعد از انتخابات مجلس در زمستان سال گذشته»! اينك خود را در تنگنائي اخلاقي مي بينيد.
سجادي در پايان نوشت: بنده به سهم خودم عاجزانه از مسئولين قوه قضائيه درخواست رفع ممنوع الخروجي شما را دارم و شخصاً نيز متعهد مي شوم معادل تمامي امكانات تكنولوژيك فيلم برداري هاي شما كه توسط قوه قضائيه ضبط شده را بلكه با كيفيت هائي بمراتب بهتر بدون هيچ هزينه يا توقعي در اختيارتان قرار دهم تنها مشروط بر آنكه شما نيز به ايالات متحده و نزد اينجانب تشريف بياوريد! جناب [ن]! جاي شما اينجاست. مطمئن باشيد تايتانيك مخالفان جمهوري اسلامي در خارج از كشور براي شما نيز جا دارد.


 


150 عضو اپوزيسيون نفوذي جمهوري اسلامي هستند (خبر ويژه)

هماهنگ كننده نشست هفته گذشته شماري از وابستگان به گروهك هاي ضدانقلاب در بروكسل اعلام كرد حداقل 150 نفر از كساني كه به عنوان اپوزيسيون شناخته مي شوند در واقع نفوذي جمهوري اسلامي هستند.
جواد خادم در دولت مستعجل شاپور بختيار وزير مسكن بود. وي با فرار بختيار از كشور و ارتباط گيري وي با سازمان سيا و گروهي از ژنرال هاي فراري جهت انجام كودتا، به اين طيف پيوست و مسئول هماهنگي كودتاي نظامي نوژه (19 تير 59) شد. با اين حال نقشه كودتا توسط يكي از نظاميان شرافتمند لو رفت و شبكه آن بازداشت گرديد. برخي از عناصر بازداشت شده اعدام شدند. خادم مي گويد 280 نفر در آن اقدام ناكام كشته شدند.
خادم كه با سلطنت طلباني چون رضا ربع پهلوي و شهريار آهي در تماس است، ميرباني جلسه هفته گذشته برخي از عناصر گروهكي را در بروكسل به عهده داشت و هزينه آن را نيز متقبل شده بود. مهتدي رئيس گروهك تروريستي كومله، باقرزاده عنصر به ظاهر جدا شده سازمان تروريستي منافقين و شماري از عناصر شبه اصلاح طلب و چپ ماركسيست از جمله مهمانان محفل بروكسل بودند.
خادم در مصاحبه با صداي آمريكا تاكيد كرد من هماهنگ كننده كودتاي نوژه بودم اما اينكه مامور سيا بوده كه در خبر كيهان آمده را تكذيب نمود. وي گفت: شايد آن كسي كه چنين تيتري در كيهان زده اطلاعاتش از من بيشتر بوده است.
وي افزود: مسئول هماهنگي كودتاي نوژه بودم كه بنا داشت تا رژيم جمهوري اسلامي براندازي شود و من طبق دستور بختيار اين ماموريت را به عهده گرفتم و تا آنجا كه توانستم به نحو احسن انجامش دادم و اگر هم موفق نشد دلايل مختلفي داشت.
اين سلطنت طلب ورشكسته افزود: من از اين كودتا هيچ اظهار پشيماني نمي كنم كار بسيار خوبي بود: البته 280 نفر از جمله پدر خود من هم در اين جريان جان خود را از دست دادند كه تنها از اين نظر اظهار تاسف مي كنم.
وي در زمينه هزينه هاي نشست بروكسل گفت: متاسفانه دو نفر از كساني هم كه كمك مالي كرده بودند تجاري هستند كه بين ايران و لندن يا پاريس مسافرت مي كنند و هنوز در ايران خانه دارند. آنها مي خواستند در كنفرانس شركت كنند ولي به محض اين كه حسين شريعتمداري مطلبي در كيهان براي من نوشت ديدند اين كه شريعتمداري اسم آنها را در روزنامه بگذارد و فردا روز كه به ايران مي رويم دستگير و راهي زندان شوند اصلا كار درستي نيست و نيامدند.
وي گفت: آنها مي خواهند مرتب به اپوزيسيون در خارج ضربه بزنند چون از نظر تشكيلاتي اپوزيسيوني در داخل وجود ندارد.
اين كودتاچي ناكام همچنين در گفت وگو با راديو فرانسه گفته است: جمهوري اسلامي در ميان اپوزيسيون خارج از ايران نفوذ كرده و يك فهرست 150 نفري از اين نفوذي ها در ميان اپوزيسيون خارج از كشور وجود دارد.
وي توضيح بيشتري درباره هويت اين 150 نفر ارائه نكرد. او گفت: تنها جايي كه مي توان با جمهوري اسلامي مبارزه كرد، خارج از مرزهاي ايران است.
راديو فرانسه پس از گفت وگو با اين سلطنت طلب، از قول فردي به نام شروين نكويي عنوان كرد: خطري كه نشست بروكسل را تهديد مي كند همان خطري است كه جنبش سبز را تهديد مي كند. اصلاح طلب هاي سياست بازي كه سوار جنبش شدند باعث ركود آن شدند. خطري هم كه اينجا وجود دارد اين است كه دوستاني كه 34 سال با هويت تبعيدي دور از ايران زندگي كردند، جنبش دموكراسي خواهي شوند.
نكويي گفته است: فهرست نام شركت كنندگان جلسه بروكسل مرا نگران مي كند.
يادآور مي شود در محفل بروكسل از جمله شهريار آهي، حسن شريعتمداري، عليرضا نوري زاده، محسن سازگارا، مجتبي واحدي، هوشنگ اسدي، نوشابه اميري و مهرانگيزكار حضور داشتند.
 


اركستر سمفوني اپوزيسيون را نفوذي هاي رژيم رهبري مي كنند (خبر ويژه)

«هر گروهي در اركستر اپوزيسيون ساز خود را مي زند و تنها اركستري كه هماهنگ مي نوازد و اركستر اپوزيسيون را به هم مي زند، جمهوري اسلامي است.»
اين مطلب را شبكه اينترنتي بالاترين از قول يكي از عناصر ضد انقلاب به نام «بهمن- ز» نوشته است. اين شبكه خاطرنشان كرد: گروه هاي جديدي بوجود آمده اند كه خود را در اركستر سمفوني اپوزيسيون جا داده اما تك نواز هستند و فقط ساز خود را مي زنند و با كوچك ترين اختلافي ساز خود را به گونه ديگري كوك مي كنند. در اين گروه شوق رهبري و نمايش هنر فردي موج مي زند. حسن شريعتمداري، محسن سازگارا و آهي از اين گروهند.
بالاترين نوشت: اين گروه فقط دنبال بهانه اند و بعضي مثل نيك آهنگ كوثر منتظر پول نقدي كه به حساب بانكي شان مي رسد.
نويسنده معتقد است: بايد شوربختانه قبول كرد تنها اركستري كه هماهنگ مي نوازد و ناهماهنگي در اركستر سمفوني اپوزيسيون به وجود مي آورد، جمهوري اسلامي است كه در اپوزيسيون هم رخنه كرده است. مخاطبان اپوزيسيون و شنوندگان حرف آنها هر روز كمتر مي شوند و اين جمهوري اسلامي را به هدف خود كه از بين بردن آخرين صفوف اپوزيسيون مي باشد نزديك تر مي كند.
 


معرفي و مرزبندي با تندروها آزمون صدق و كذب اصلاح طلبي (خبر ويژه)

وزير صنايع و معادن دولت اصلاحات خواستار شركت اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري شد و گفت اين بار افراد رده دوم اصلاحات براي كانديداتوري مطرح مي شوند.
اسحاق جهانگيري در مصاحبه با هفته نامه آسمان درباره نامزدي احتمالي اش گفت: بالاخره وقتي اسم افراد مطرح مي شود، نمي توان گفت كه اصلا فكر نكردم. ولي هنوز به تصميم نرسيده ايم. چون ما عضوي از يك جريان به نام جريان اصلاح طلبان هستيم. پس مستقلا نمي توانيم اقدام كنيم.
اصلاح طلبان بزرگاني دارند. احترام و نظر آنها لازم است. بالاخره اتفاقاتي در كشورمان براي اصلاح طلبان رخ داد و اكنون پرسش مهم اين است كه اصلا در انتخابات بايد شركت كرد يا نبايد شركت كرد؟ اگر قرار است شركت كنيم، ساز و كارمان چه بايد باشد؟
وي گفت: به نظر من اصلاح طلبان بايد اين بار در انتخابات رياست جمهوري شركت كنند. بالاخره يك جريان سياسي وقتي مي خواهد در درون نظام فعاليت كند و كليات نظام را قبول دارد و مي بيند كه در درون نظام اتفاقاتي رخ داده كه نيازمند يك اصلاحات جدي است، بايد براي شركت در انتخابات عزم خودش را به رخ بكشد.
وي اضافه كرد: اصلاح طلبان پيكره اي از نظام هستند اما در اين ميان افراد ديگري به ميدان آمدند و مواضعي اتخاذ كردند كه مواضعشان، به هيچ دليلي ربطي با مواضع اصلاح طلبان نداشت و هزينه هاي سنگيني را بر ما متحمل كردند. اينها اصلاح طلب نبودند. حرفشان، حرف ما نبود. اما لباس اصلاح طلبي بر تن كردند. تندروهاي جناح اصولگرا نيز به عمد آنها را اصلاح طلب ناميد تا به خواسته هاي خودش برسد. اصلاح طلبان بايد مي آمدند و مي گفتند كه اين افراد اصلاح طلب نيستند و در هيچ گروهي نيز نبودند و هيچ كار اصلاح طلبانه اي نيز نكرده اند.
جهانگيري به سياق ساير هم طيف هاي خود حاضر نشد صريحا از اين افراد و جريان ها كه مدعي است اصلاح طلب نبودند اسم ببرد حال آن كه توقع منطقي اين است كه مدعيان اصلاح طلبي در صورت داشتن صداقت، آن تندروهايي را كه «لباس اصلاح طلبي بر تن كردند و هزينه هاي سنگيني را تحميل كردند» به طور مشخص معرفي و با آنها اعلام مرزبندي كنند. از سوي ديگر روشن است كه تندروهاي ياد شده از اركان احزاب و گروه هايي نظير حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) و كارگزاران و مجمع روحانيون بودند و نمي توان گفت كه بانيان فتنه هاي دوره اصلاحات و فتنه سبز، « در هيچ گروهي نبودند».
وي در ادامه اين مصاحبه گفت: اتفاق ديگري كه در اين انتخابات رخ مي دهد، اين است كه افرادي كه براي كانديداتوري مطرح شده يا مي شوند، افراد رده دوم اصلاحات هستند. در دفعات قبل، افراد نسل اول اصلاحات مانند آقايان هاشمي، مهندس موسوي، خاتمي و كروبي مطرح بودند. اين بار از افراد نسل اول اصلاحات كسي كانديدا نمي شود. پس در آن دوره ها، احزاب سريع تصميم گيري مي كردند ولي براي انتخابات رياست جمهوري جديد، اگر نسل اول به صحنه نيايد، نسل دوم به صحنه مي آيد. نسل دوم افراد وسيع تري دارد.
جهانگيري در ادامه گفت: آقاي هاشمي رفسنجاني كه ملاقات هاي منظمي با مقام معظم رهبري دارند؛ مي گفتند كه رهبري نه تنها با آمدن اصلاح طلبان به انتخابات مخالفتي ندارند، حتي اگر اكثريت مجلس را هم بگيرند مشكلي نيست؛ ولي وقتي اين مطلب به اصلاح طلبان رسيد نزديك ايام ثبت نام بود امكان گفت وگو و تصميم گيري براي اصلاح طلبان نبود.
وي اين را هم گفته كه «هيچ كدام از اعضاي خانواده موافق نامزدي من نيستند و فكر مي كنند ممكن است اتفاق خوبي برايم پيش نيايد.
خاطر نشان مي شود 700 نفر از اصلاح طلبان نامزد انتخابات مجلس بودند اما اغلب شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اعلام كرده بود در انتخابات شركت نمي كند. بنابراين اصلاح طلبان مجاز به حضور در انتخابات هستند مشروط بر آن كه تكليف آنها با فتنه گران و ساختارشكنان كاملا مشخص شده باشد ضمن اينكه نقش آفرينان در فتنه بايد اعلام توبه از خطا و خيانت خود كنند و البته اين امر موجب صلاحيت آنها براي نامزدي نمي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14