(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 تير 1391 - شماره 20259

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهمانپرست: آل سعود با سركوب و دستگيري مشكلات عربستان را پيچيده تر مي كند
علي لاريجاني در ديدار با آيت الله يزدي خبر داد
دستور رهبر انقلاب به مجمع تشخيص براي تصويب سياست هاي كلي قانون انتخابات
در مكتب امام
در نامه هاي جداگانه به رئيس جمهور
لاريجاني اعضاي ناظر در برخي دستگاه هاي اجرايي را منصوب كرد
اعتراض ايران به كشتار مسلمانان در ميانمار
اعتراض محسن رضايي به تحريف نام خليج فارس در گوگل
فهمي هويدي: براي مصر خجالت آور است كه با ايران رابطه نداشته باشد
سخنگوي كميسيون قضايي خبرداد
رسيدگي مجدد لايحه اصلاح قانون مجازات اسلامي در كميسيون قضايي مجلس
اعتبار گواهينامه رانندگي 10 ساله شد
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پايگاه قرآني «كتاب مبين» رونمايي شد
ناجا اعلام كرد بيماري و مسافرت مجوز روزه خواري در ملأعام نيست
اطلاعيه معاونت حقوقي رياست جمهوري
اعلام مستندات مصوبات تاييدشده دولت از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي


مهمانپرست: آل سعود با سركوب و دستگيري مشكلات عربستان را پيچيده تر مي كند

سخنگوي وزارت خارجه ايران با بيان اينكه سركوب و دستگيري مردم در عربستان مشكلات اين كشور را پيچيده تر مي كند، به مقامات اين كشور توصيه كرد كه صداي مردم را شنيده و به مطالبات آنها پاسخ دهند.
رامين مهمانپرست روز سه شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، در خصوص افزايش فشارها به شيعيان عربستان و تشديد ناآرامي ها در اين كشور گفت: توصيه ما به همه كشورهاي منطقه اين است كه به جاي سركوب خواسته هاي مشروع مردم، صداي آنها را بشنوند و اقدامات لازم را براي برآورده كردن مطالبات مشروع مردم انجام دهند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: هرگونه برخورد خشونت آميز و عدم پاسخگويي مثبت به مطالبات مردم، مسئله را حل نمي كند بلكه بحران پيچيده تري در اين كشورها ايجاد خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم مقامات عربستان نيز ضمن شنيدن صداي بخشي از مردم كه خواسته هايي دارند، با اقدام مناسب خواسته هاي آنها را برآورده كنند.
به گفته مهمان پرست سركوب و دستگيري افراد، مشكلات عربستان را پيچيده تر خواهد كرد.
وي با اشاره به وضعيت موجود در داخل بحرين و با بيان اينكه متاسفانه همچنان شاهد مداخلات عربستان در مسائل داخلي بحرين هستيم، اظهار داشت: راه حل مشكلات منطقه اين است كه به خواسته هاي مردم توجه شود و تحقق خواسته هاي مردم، جايگزين سركوب اعتراضات مردمي براي تحقق مطالبات مشروع شان شود.
عربستان زودتر ويزا
صادر كند
مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اعزام هيئت حقوقي و كنسولي براي پيگيري پرونده اعدام اتباع ايراني در عربستان گفت: ما هنوز موفق به دريافت ويزا براي اين هيئت نشده ايم و همچنان پيگيري مي كنيم ولي متاسفانه عربستان تا الان همكاري نكرده و پاسخ مثبتي نداده است.
به گفته وي اين نحوه برخورد عربستان، انتظار عمومي ملت ايران را براي پاسخگويي مقامات سعودي نسبت به اقدام غيرانساني كه در رابطه با اتباع ايراني انجام دادند، بالا مي برد.
وي گفت: اميدواريم مقامات عربستان در اسرع وقت با ارائه ويزا و پاسخ مثبت اجازه دهند كه هيئت ما وارد اين كشور شود تا بتوانند بررسي كنند كه اين اتفاق و رفتار نادرست با اتباع ايراني به چه دليل انجام شده و مقامات سعودي چه پاسخي براي آن دارند تا بتوانيم نسبت به وضعيت بقيه ايرانياني كه در عربستان گرفتار هستند، اقدامات لازم را انجام دهيم.
پرهيز از تحريك در خليج فارس
مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ در خصوص هدف قرار گرفتن يك قايق اماراتي توسط ناو آمريكايي در خليج فارس گفت: همه توانايي كشور براي برقراري امنيت در منطقه و همچنين امنيت و ثبات در خليج فارس به كار برده شده است.
وي خاطرنشان كرد: اينكه بارها اعلام كرديم حضور نيروهاي خارجي مي تواند تهديد كننده امنيت منطقه باشد، نشانه هاي آن را مي توان از حوادثي كه رخ مي دهد پيدا كرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: قطعا كشورهاي منطقه با كمك هم مي توانند بهترين شكل امنيت را برقرار كنند و توانايي هاي دفاعي خود را در كنار هم قرار دهند و هيچ نيازي به حضور نيروهاي خارجي در منطقه نيست.
اظهارات رئيس ام آي 6 را پيگيري حقوقي مي كنيم
وي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات رئيس MI6 انگليس درباره برنامه هسته اي كشورمان، با بيان اينكه به طور جدي در حال پيگيري و بررسي جزئيات اين اظهارات هستيم، گفت: چنانچه مسجل شود كه اين اظهارات مستند و رسميت دارد، كاملا نشانگر دخالت انگلستان در مسائل داخلي كشور ما و ايجاد فتنه انگيزي در مقابله با منافع ملي ماست.
مهمان پرست افزود: اين مسئله حتما از مسير قانوني و حقوقي خود پيگيري خواهد شد، به دنبال اين هستيم تا ببينيم اين اظهارات چه ميزان صحت دارد و چقدر مستند است.
 


علي لاريجاني در ديدار با آيت الله يزدي خبر داد

دستور رهبر انقلاب به مجمع تشخيص براي تصويب سياست هاي كلي قانون انتخابات

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: رهبر معظم انقلاب دستور تصويب سياست هاي كلي قانون انتخابات را به مجمع تشخيص مصلحت نظام داد.
علي لاريجاني در ديدار با آيت الله يزدي كه ظهر ديروز صورت گرفت ادامه داد: به طور حتم اگر تعيين و تصويب اين سياست ها صورت گيرد كار مجلس براي تغيير قانون انتخابات تسهيل مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تاكتيك و سياست هاي كشورهاي استكباري عليه ايران تغيير پيدا كرده است.
لاريجاني ادامه داد: در 2 سال اخير سياست اين كشورها افزايش فشار اقتصادي بر ايران و به تبع آن بر مردم بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه موضع گيري غربي ها در موضوع سوريه يك بغض قديمي است، يادآور شد: پيش بيني مي شود كه در منطقه به غير از حوادث كنوني اتفاقات جديدي هم به وجود مي آيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: وجود دو جبهه پايداري و اصولگرايي و نقش مراجع عالي عظام به طور حتم در پرشورتر بودن انتخابات تاثيرگذار بوده است.
لاريجاني با بيان اينكه مجلس نهم از نظر سطح علمي از جايگاه مناسبي برخوردار است، توضيح داد: در دوره جديد مدارك نمايندگان به 106 دكترا، 130 فوق ليسانس و بقيه نمايندگان دوره قبل تقسيم شده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه نمايندگان دوره جديد از نظر تعهد، دينداري، تجربه و تخصص در شرايط خوبي قرار دارند و به طور حتم مي توانند به مجلس كمك كنند.
قانون انتخابات
نواقص بسياري دارد
همچنين آيت الله محمد يزدي در اين ديدار با تاكيد بر اينكه مجلس بايد تمركز خود را بر تغيير قانون انتخابات بگذارد گفت: در انتخابات مجلس كه چند ماه پيش برگزار شد از اول تا آخر مراحل نواقصي ديده شد كه بايد اين مشكلات برطرف شود.
اين عضو شوراي نگهبان قانون اساسي ادامه داد: متاسفانه به علت نبود قوانين مناسب انتخاباتي، ديده شده است كه نمايندگان بعد از حضور در مجلس زماني كه درباره موضوعات اظهارنظر مي كنند مسائل شخصي خودشان را هم در نظر مي گيرند.
آيت الله يزدي، نيز خواستار ارائه طرحي كارشناسي از سوي نمايندگان يا مركز پژوهش هاي مجلس شد و افزود: هم اكنون قانون انتخابات با وجود الكترونيكي شدن نواقص بسياري دارد، از اين رو تغيير و اصلاح قانون امري ضروري است.
مشكل اصلي كشور اقتصادي است
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در ديدار با آيت الله مسعودي خميني نيز با بيان اينكه مشكل اصلي كشور مشكل اقتصادي است بر حل هرچه سريعتر اين مشكلات تاكيد كرد.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه مجلس نهم بايد موتور محرك براي حل مسائل كشور باشد تصريح كرد: اين موضوع تنها با پيگيري و تلاش بخش هاي اجرايي محقق مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره گزارش هاي ارائه شده از سوي وزرا در دوره نهم مجلس توضيح داد: مقامات دولتي در گزارش هاي خود مسائل مختلفي را ارائه كردند و نمايندگان هم به همين صورت تعيين موضع كردند.
وي با بيان اينكه هم اكنون صنايع كشور با مشكلات زيادي روبرو هستند گفت: متاسفانه در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و با وجود فرمايشات مقام معظم رهبري، بانك ها همكاري نزديكي با صنايع ندارند.
نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به مشكلات كشاورزان در توليد محصول خود افزود: اجراي ناقص قانون هدفمند كردن يارانه ها موجب بروز مشكلات زيادي براي اين افراد شده است كه مسئولان بايد هرچه سريعتر چاره اي براي آن بيانديشند.
اين نماينده مجلس نهم با تاكيد بر اينكه هم اكنون مشكل اصلي كشور ابعاد اقتصادي دارد افزود: خوشبختانه مجلس و به تبع آن كميسيون هاي تخصصي براي حل اين مشكلات فعال شده است.
آيت الله مسعودي خميني نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه مسئولان اجرايي كشور نبايد ديد جزئي نگر داشته باشند گفت: به طور حتم حل مشكلات اقتصادي مردم نيازمند نگرش كلان و برنامه ريزي منظم است.
وي با اشاره به گذشت 33 سال از انقلاب و انتقاد از چگونگي ارتباط بين نسل هاي انقلاب تاكيد كرد: در كلان شهرها بايد براي ارتباط بين نسل ها افراد متخصص تربيت شوند و مجلس هم مي تواند در ايجاد اين پل نقش بسزايي داشته باشد.
ديدار لاريجاني
با آيت الله مصباح يزدي
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه ديدارهاي روز گذشته خود با علما با حضور در موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني با آيت الله مصباح يزدي ديدار و گفت وگو كرد.
لاريجاني در اين ديدار گزارشي از انتخابات مجلس و برنامه هاي دستگاه قانونگذاري كشور به آيت الله مصباح يزدي ارائه كرد.
كاهش مشكلات كشور
با تلاش مسئولان
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با آيت الله مومن عضو فقهاي شوراي نگهبان و نماينده مردم قم در مجلس خبرگان رهبري نيز ديدار و گفت وگو كرد.
لاريجاني در اين ديدار با ارزيابي مثبت از تلاش نمايندگان مجلس نهم در جهت احقاق حقوق مردم، كاهش مشكلات موجود جامعه را منوط به تلاش هرچه بيشتر مسئولين دانست.
در ادامه اين ديدار آيت الله مومن با بيان اينكه كشور ايران منشا صدور انقلاب به تمام جهان بوده است، گفت: كشورهاي استكباري براي متوقف كردن ملت ايران از اقدامات خرابكارانه دست برنمي دارند.
وي در ادامه با اشاره به افزايش تحريم هاي كشورهاي استكباري عليه ملت ايران، افزود: به طور حتم مقام معظم رهبري انسان متفكر و وارسته اي است از اين رو ايشان تمام مسائل را مد نظر قرار مي دهند.
 


در مكتب امام

همه انسان ها حتي انبياء
در حال امتحان هستند
انسان در اين دنيا،
هر انساني كه باشد از انسان هاي بزرگ مثل انبياء و اولياء تا هر كجا كه برسد،
مورد امتحان است.
امتحان (الهي) ملازم با وجود انسان است.
و هيچ انساني بدون امتحان نخواهد در اين عالم زيست كند.
صحيفه نور - ج 13 - ص 234

 


در نامه هاي جداگانه به رئيس جمهور

لاريجاني اعضاي ناظر در برخي دستگاه هاي اجرايي را منصوب كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه هاي جداگانه اي به رئيس جمهور اعضاي ناظر در برخي دستگاه هاي اجرايي را منصوب كرد.
علي لاريجاني در نامه هاي جداگانه اي به محمود احمدي نژاد، محمدرضا باهنر را با استناد به ماده 5 قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور به مدت يكسال به عنوان عضو شوراي عالي مديريت بحران كشور منصوب كرد.
لاريجاني همچنين فاطمه رهبر و لاله افتخاري را به عنوان اعضاي شوراي فرهنگي اجتماعي زنان معرفي كرد و از آنان خواست هر سه ماه يكبار، گزارش اقدامات را به معاونت نظارت مجلس شوراي اسلامي ارسال كنند.
رئيس قوه مقننه همچنين در حكمي ارسلان فتحي پور، غلامرضا مصباحي مقدم، رضا رحماني و عباس رجايي روساي كميسيون هاي اقتصادي، برنامه و بودجه و محاسبات، صنايع و معادن و كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي را به عنوان عضو شوراي گفت وگوي دولت با بخش خصوصي معرفي كرد.
لاريجاني در حكم ديگري مهرداد بذرپاش و بهروز نعمتي را به عنوان اعضاي كميته بررسي پيشنهاد اتاق بازرگاني و شوراي اصناف در جهت اصلاح قوانين و مقررات محل توليد و سرمايه گذاري منصوب كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي را به عنوان ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي اشتغال منصوب كرد.
حسين مظفر معاون نظارت مجلس و عبدالرضا رحماني فضلي رئيس ديوان محاسبات نيز به عنوان اعضاي شوراي دستگاه هاي نظارتي انتخاب شدند.
رئيس قوه مقننه سيدمسعود ميركاظمي و غلامرضا مصباحي مقدم روساي كميسيون هاي انرژي و برنامه و بودجه و محاسبات را نيز به عنوان اعضاي هيئت عالي نظارت بر منابع نفتي منصوب كرد.
 


اعتراض ايران به كشتار مسلمانان در ميانمار

مقامات جمهوري اسلامي ايران با ابراز نگراني شديد از كشتار مسلمانان ميانمار، خواستار اقدام قاطع مجامع جهاني براي جلوگيري از جنايت عليه مسلمانان اين كشور شدند.
در حالي كه اين روزها اخبار نگران كننده اي از كشتار مسلمانان ميانمار به دست بودائيان افراطي منتشر شده است، مقامات ايران به ابراز نگراني شديد از اين جنايات خواستار جلوگيري دولت ميانمار از جنايت عليه مسلمانان شدند. علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه نخستين كنفرانس علمي بين المللي پيرامون عدم تعهد در جمع خبرنگاران درخصوص كشتار مسلمانان در ميانمار عنوان كرد: بيانيه اي از سوي وزارت خارجه منتشر شد و ما از دولت ميانمار خواستيم تا درخصوص حادثه ناگواري كه اتفاق افتاده بررسي هاي لازم را انجام دهد.
صالحي افزود: از نظر جمهوري اسلامي ايران موضوع كاملا جدي است و دولت ميانمار توجه لازم را به بررسي اين موضوع خواهد داشت و آنهايي كه در اين موضوع مقصر هستند به عدالت سپرده خواهند شد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز ضمن ابراز نگراني شديد از حادثه فوق، خواستار اقدامات سريع و جدي توسط دولت ميانمار، مجامع بين المللي و سازمان همكاري اسلامي جهت روشن شدن ابعاد اين فاجعه و بررسي علل و توقف خشونتها در صورت تائيد اخبار واصله در اين خصوص شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: احترام به حقوق پيروان اديان و فراهم آوردن زمينه هاي بهره مندي از حقوق شهروندي براي اقليتهاي ديني و قومي اصلي پذيرفته شده در همه مكاتب مي باشد و انتظار مي رود دولت ميانمار شرايط لازم را براي همبستگي و وحدت ملي و حقوق مربوط به مسلمانان در آن كشور فراهم نمايد و از هرگونه اعمال خشونت و وقوع فجايع انساني در اين زمينه جلوگيري بعمل آورد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي جمهوري اسلامي ايران هم در اين مورد گفت: ايران نمي تواند در برابر اين ظلم بزرگ بي تفاوت باشد. سردار سرتيپ پاسدار «سيدمسعود جزايري» تاكيد كرد كه اگر اين گونه موضوعات به طور مستمر در دستور كار اين دستگاه هاي مسئول نباشد، حوادثي همانند فجايع منطقه بالكان و بوسني و هرزگوين تكرار خواهد شد.
سردار جزايري افزود: براين اساس لازم است كه دستگاههايي همانند وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سكوت ساير كشورهاي اسلامي و ديگر جوامع متعهد را نسبت به اين حادثه مهم هوشيار و فعال سازند.
همچنين ستاد حقوق بشر با انتشار بيانيه اي اخبار مربوط به كشتار گسترده مسلمانان در ميانمار را نگران كننده دانسته و از مسئولان اين كشور خواسته است تا اقداماتي فوري براي پايان خشونت ها انجام دهند.
گفتني است جمعي از فعالان دانشجويي از تشكل هاي مختلف نيز با دعوت عمومي از تمامي فعالان رسانه اي و غير رسانه اي ستاد مردمي حمايت از مستضعفان ميانمار را تشكيل مي دهند.
قرار بر اين است اين ستاد در بخش هاي مختلف در جهت فضاسازي داخلي و كمك هاي خارجي با تشكيل واحدهاي مختلف شروع به كار كند.
 


اعتراض محسن رضايي به تحريف نام خليج فارس در گوگل

به دنبال كارشكني هاي اخير سايت گوگل در خصوص نامگذاري خليج فارس در موتور جستجوي خود، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نامه اي اعتراض آميز خطاب به لري پيج مديرعامل شركت گوگل نوشت.
در بخشي از نامه محسن رضايي آمده است: نام خليج فارس طي قرون متمادي مورد استفاده جغرافي دانان، محققين، سياستمداران و مورخين بوده است اما در اقدامي سؤال برانگيز و غيرحرفه اي در موتور جستجوگر گوگل تحريف شده است كه اين مسئله با جريان آزاد و مطمئن اطلاعات در شاهراه جهاني اينترنت در تناقض است، اين قبيل تحريفات نه تنها با جريان سالم فرهنگي در تناقض است بلكه باعث تفارق بين ملت ها شده و با رسالت اخلاق حرفه اي رسانه اي درتضاد است.
محسن رضايي در بخش ديگري از نامه خود به مديرعامل گوگل تأكيد كرد: انتظار مي رود شركت گوگل بستري براي ايجاد دوستي، مهرباني و صلح در بين ملت ها باشد نه محلي براي مفارقت و ايجاد تنش ميان ملت ها. ملت فرهنگ مدار و صلح طلب و نوع دوست ايران انتظار دارد با اصلاح اين اشتباه بزرگ تاريخي در مسير امانتداري و اطلاع رساني دقيق، درست و كامل قرار گيريد.
 


فهمي هويدي: براي مصر خجالت آور است كه با ايران رابطه نداشته باشد

 

تحليلگر برجسته جهان عرب با لحني عتاب آميز عليه مخالفان از سرگيري روابط ايران و مصر موضع گرفت و تاكيد كرد: همه كشورهاي جهان به غير از آمريكا، اسرائيل و مصر با ايران روابط ديپلماتيك دارند.
«فهمي هويدي» تحليلگر برجسته جهان عرب در مقاله اي كه ديروز از سوي الجزيره منتشر شد، تاكيد كرد: در تفكر سنتي استعمارگرانه كشوري با اهميت مصر از لحاظ جغرافيايي و تاريخي نبايد مستقل باشد.
وي در اين مقاله اضافه كرد: اكنون ايران و تركيه به مهمترين بازيگران سياسي در خاورميانه تبديل شده اند.
هويدي تاكيد كرد: تنها مسئله اي كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، روابط مصر با ايران است كه به نظر مي رسد تبديل به خط قرمزي براي مصر شده كه گذشته از عبور، حتي نزديك شدن به آن نيز ممنوع است.
وي اضافه كرد: البته با وجود اينكه شايد هنوز براي باز شدن كامل پرونده ايران در ميان اولويت هاي سياست خارجي مصر زود باشد، اما نگراني برخي كشورهاي عربي درباره برقراري روابط مصر با ايران تعجب برانگيز است، در حالي كه آنها از عادي سازي روابط مصر و اسرائيل ابراز نگراني و نارضايتي نمي كنند.
هويدي در ادامه تحليل خود گفت: من خجالت مي كشم كه همه كشورهاي جهان به غير از آمريكا، اسرائيل و مصر با ايران روابط ديپلماتيك دارند و تعجب مي كنم از اينكه همه كشورهاي حاشيه خليج فارس روابط ديپلماتيك و اقتصادي با ايران دارند و ميانگين مبادلات تجاري شان با اين كشور در بالاترين سطح (11 تا 13 ميليارد ريال) قرار دارد، اما اگر مصر دست به اقدام مشابه بزند از سوي آنها محكوم مي شود.
تحليلگر برجسته جهان عرب در ادامه مقاله خود اشاره كرد كه همچنين اين ادعا كه هرگونه روابط قاهره با تهران در حمايت از ايران در برابر كشورهاي حاشيه خليج فارس خواهد بود، شگفت آور است. اين اظهارنظري دروغ و زشت است كه نبايد در حق كشوري مانند مصر مطرح شود، كشوري كه ريشه هاي عربي و ملي خود را بر هر مسئله اي ترجيح مي دهد.
هويدي در بخش ديگري از مقاله انتقادآميز خود، خاطرنشان مي كند: در همين راستا بايد اذعان كرد كه مؤسسات و سازمانهاي عربي در ايجاد اين ذهنيت غلط براي برخي از مردم مصر نقش داشته اند، ذهنيتي كه بر مبناي آن برخي از مردم مصر؛ ايران، حزب الله و حماس را سه دشمن مي دانند. در حالي كه اسرائيل خارج از اين ليست قرار دارد.
وي افزود: آنچه كه من درك مي كنم اين است كه برقراري روابط ميان كشورها به معناي توافق آنها در مسائل سياسي نيست، در موضوع مصر و ايران من شك ندارم كه اين روابط مي تواند به حل اختلافات كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس با ايران و نگراني هاي آنها منجر شود.
هويدي در پايان گفت: البته من نگرانم كه مسئله امنيت خليج فارس به عنوان دستاويزي براي فشار بر ايران و تلاش براي سرنگوني نظام آن استفاده شود، چون مشكل اصلي بين تهران و كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس نيست؛ بلكه بين ايران و آمريكا و اسرائيل است. اما جهان عرب در اينجا بدون اينكه بهره اي ببرد به عنوان يك عنصر فشار مورد استفاده ابزاري قرار مي گيرد.
همه مصري ها از روابط تهران -قاهره حمايت مي كنند
در همين حال، رهبر حزب الغد مصر خواستار از سرگيري روابط تهران و قاهره براساس احترام به مذاهب دو طرف شد و گفت: همه مصري ها از اين روابط استقبال مي كنند.
به گزارش فارس، مصطفي موسي اضافه كرد: ما دخالت در امور مصر را نمي پذيريم و نمي توان برنامه ها و دستان پنهاني را كه براي نابودي اين كشور و انقلاب آن كار مي كنند، انكار كرد.
رهبر حزب الغد مصر در پاسخ به اين سوال كه نظر شما در باره از سرگيري روابط ايران و مصر چيست، بيان داشت: بين همه كشورها با يكديگر روابط سياسي انسان دوستانه و ديني وجود دارد و من با برقراري رابطه با ايران موافقم البته به شرطي كه احترام دو ملت به قوت خود باقي بماند و دو كشور در زمينه هاي ديني در امور يكديگر دخالت نكنند.
وي اضافه كرد : اما درباره راه هاي حمايت از اين روابط بايد گفت كه همه ما مصري ها خواه مسلمان و مسيحي از اين روابط استقبال مي كنيم و مي خواهيم كه دين خارج از بازي سياسي و نيات براي برقراري روابط صادقانه باشد كه اينكه طرحي براي دخالت ديني در امور دو كشور وجود داشته باشد.

 


سخنگوي كميسيون قضايي خبرداد

رسيدگي مجدد لايحه اصلاح قانون مجازات اسلامي در كميسيون قضايي مجلس

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس گفت: شوراي نگهبان ايراداتي را به لايحه اصلاح و بازنگري در قانون مجازات اسلامي وارد دانسته كه در كميسيون قضايي مجلس پيگيري مي شود.
محمد علي اسفناني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه لايحه اصلاح و بازنگري در قانون مجازات اسلامي در كميسيون قضايي مجلس بررسي و به شوراي نگهبان ارسال شده است اظهار داشت: شوراي نگهبان در بررسي اين لايحه به 400 ماده ايراد گرفته كه برخي از آنها جزو لايحه اعاده شده از سوي شوراي نگهبان بوده كه كميسيون قضايي رسيدگي مجدد آن را در دستور كار دارد.
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس با اشاره به تصويب لايحه اصلاح و بازنگري در قانون مجازات اسلامي ادامه داد: كميسيون قضايي بايد اصلاحات مورد نظر شوراي نگهبان را بررسي كند تا اصلاحات مورد نظر اعمال و لايحه در مجلس نهم به تصويب برسد.
اسفناني در تحليل ايرادات مطرح شده از سوي شوراي نگهبان افزود: با توجه به اينكه به 400 ماده از لايحه قانون مجازات اسلامي ايراد گرفته شده كميسيون وارد بررسي ويژه مي شود تا اصلاحات مورد نظر شوراي نگهبان عملياتي و قانون به همه مراجع قضايي ارجاع شود.
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس خاطر نشان كرد: در حال حاضر اصلاحات از شوراي نگهبان به كميسيون ارجاع نشده و در صورت ارجاع، كميسيون قضايي با بررسي هاي لازم قطعا نتيجه را در رسانه ها اعلام خواهد كرد.
 


اعتبار گواهينامه رانندگي 10 ساله شد

رئيس پليس راهور ناجا جزئيات تغييرات گواهينامه هاي رانندگي را اعلام كرد.
به گزارش مهر، سردار دكتر اسكندر مومني با اشاره به آخرين وضعيت تغيير گواهينامه ها گفت: در قانون جديد گواهينامه ها از 6 نوع به سه نوع كاهش يافته است. اعتبار گواهينامه ها براي افراد تا سن 65 سالگي به 10 سال افزايش يافت. البته از 65 سالگي به بالا هر پنج سال يكبار گواهينامه ها بايد تمديد شود و گواهينامه افراد بالاي 70 سال نيز هر دو سال يكبار تمديد مي شود.
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه گواهينامه هاي غيرهوشمند از نيمه دوم امسال در دو مرحله تغيير كرده و جديد مي شوند گفت: هم اكنون سه هزار و 790 راننده به علت گرفتن نمره منفي بين 20 تا 30 در آستانه توقيف گواهينامه و محروميت از رانندگي هستند. در تابستان نيز 886 راننده به علت كسب حد نصاب نمره منفي از رانندگي محروم شدند.
به گفته وي، از اين پس تمامي آزمونهاي رانندگي توسط افسران شاغل پليس راهور گرفته مي شود. همچنين نظارتها روي آموزشگاه ها انجام مي شود. ميزان تخلفات و تصادفات هنرآموزان هر آموزشگاه در سامانه هاي پليس مشخص است و پليس مي تواند روي آموزشگاه ها نظارت داشته باشد.
رئيس پليس راهور با بيان اينكه از مهرماه افرادي كه مي خواهند گواهينامه دريافت كنند بايد در آموزشگاه هاي ويژه دوره بگذرانند، گفت: تاسيس آموزشگاه هاي موتورسيكلت مراحل نهايي خود را طي مي كند و از مهرماه اين مراكز آغاز به كار مي كنند.
وي افزود: هم اكنون دارندگان گواهينامه 60 كشور عضو كنوانسيون وين مي توانند به مدت 6 ماه در ايران رانندگي كنند.
مومني با اشاره به راه اندازي سامانه مردمي گزارش تخلفات رانندگي گفت: براساس قانون سامانه اي تا پايان ماه مبارك رمضان راه اندازي مي شود كه هموطنان مي توانند تخلفات رانندگي را ثبت و به اين سامانه ارسال كنند. هم اكنون بيش از 95 درصد رانندگان قانون را رعايت مي كنند و با افتتاح اين سامانه حاشيه امن تعداد اندك رانندگان متخلف نيز ناامن مي شود.

 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پايگاه قرآني «كتاب مبين» رونمايي شد

پايگاه قرآني «كتاب مبين» با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي رونمايي شد.
از ويژگي هاي اين پايگاه دسترسي به قرآن كريم با ترجمه به 20 زبان رايج دنياست و آيه ها و سوره ها به سهولت با ترجمه هاي مد نظر كاربران مختلف قابل دسترسي است.
از ديگر ويژگي هاي بارز اين پايگاه رسم الخط آن به خط استاد «ني ريزي» مي باشد و همچنين در اين پايگاه رسم الخط «عثمان طه» نيز قابل دسترسي و ملاحظه است.
فضاي مجازي قرآني «كتاب مبين» گنجينه اي از ترتيل 70 قاري برجسته دنيا در آن تعبيه شده و در اين پايگاه 70 دوره كامل ختم قرآن به زبان هاي مختلف نيز قابل دسترسي است.
بخش تلاوت ماندگار از ديگر قسمت هاي ويژه اين پايگاه قرآني است كه با ورق زدن هر صفحه تلاوت هاي گوناگون شنيده مي شود.
اين پايگاه در سه فاز و بخش تعبيه شده كه بخش نخست آن شامل موارد فوق بوده و فاز دوم آن مربوط به كودكان و نوشكوفه هاي قرآني و آموزش هاي قرآني است.
فاز سوم نيز مربوط به امور پژوهش هاي قرآني به زبان هاي مختلف با گنجاندن حداقل 10 هزار مقاله و متن به زبان فارسي كه طي امسال و سال آينده و در دو مرحله رونمايي و به بهره برداري خواهد رسيد.
 


ناجا اعلام كرد بيماري و مسافرت مجوز روزه خواري در ملأعام نيست

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در اطلاعيه اي اعلام كرد كه بيماري و مسافرت مجوز روزه خواري در انظار عمومي نيست.
نيروي انتظامي در اطلاعيه اي ضمن تبريك حلول ماه پر بركت رمضان توجه عموم هموطنان به ويژه متصديان اماكن عمومي و اصناف كشور را به رعايت نكات زير جلب كرد:
1) روزه خواري در ملأعام از نظر شرعي حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقيب است. بديهي است، معذوراتي مانند بيماري و مسافرت مجوز روزه خواري در انظار عمومي نيست.
2) متصديان هتل ها، رستوران هاي بين راهي، مهمانپذيرها، پايانه ها، فرودگاه و راه آهن صرفاً براي مسافران خود مي توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذيربط با رعايت شئونات اسلامي و پوشش فضاي مربوطه فعاليت كنند اما ارايه خدمات توسط ساير مراكز پذيرايي از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
3) از همه هموطنان بخصوص رانندگان وسائط نقليه عمومي و خصوصي انتظار مي رود از تظاهر به روزه خواري، استعمال دخانيات و ايجاد آلودگي صوتي پرهيز كنند.
4) از آنجائي كه فضاي كشور در اين روزها آكنده از عطر بندگي و معنويت است، شايسته است بيش از هميشه در رعايت عفاف و حجاب، مهرباني و كمك به ايتام و مستمندان و ديگر وظايف انساني اهتمام ورزند.
5) نيروي انتظامي تمام تلاش خود را براي تسهيل عبور و مرور و سالم سازي فضاي عمومي به كار خواهد بست و انتظار مي رود مردم ضمن همكاري و همياري با پليس در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طريق تلفن 110 اطلاع رساني كنند.
در پايان اين اطلاعيه آمده است كه بي ترديد امسال نيز همانند سال هاي گذشته مردم مؤمن و پارسا از اين فرصت ضيافت، كمال استفاده و فيض معنوي را خواهند برد و خادمان خود در نيروي انتظامي را براي ايجاد و برقراري فضايي سالم و آرام همراهي مي كنند.

 


اطلاعيه معاونت حقوقي رياست جمهوري

اعلام مستندات مصوبات تاييدشده دولت از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي

معاونت حقوقي رياست جمهوري در واكنش به انتشار گسترده برخي اخبار در رسانه ها مبني بر مغايرت برخي مصوبات دولت با قوانين، مستندات مصوبات تاييد شده دولت از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي را اعلام كرد.
معاونت حقوقي رياست جمهوري در اطلاعيه اي در واكنش به انتشار گسترده برخي اخبار در رسانه ها مبني بر مغايرت برخي مصوبات دولت با قوانين ،مستندات مصوبات تاييد شده دولت از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است :از ابتداي سال1390 تا هفتم تيرماه 1391 رئيس مجلس شوراي اسلامي 990 مصوبه دولت را بررسي وعدم مغايرت آنها را با قوانين احراز وتاييد نموده است كه مستندات آن اعلام شده است.
توجه به اين نكته ضروري است كه هر يك از مصوبات مورد تاييد مشتمل بر يك يا چندين بند است وبه اين ترتيب تعداد احكام تاييد شده چندين برابر رقم فوق است.
از آنجا كه اخبار مربوط به مغايرت مصوبات دولت با قوانين به طور گسترده در رسانه ها منعكس مي شودولي اخبار مربوط به تاييد مصوبات دولت اعلام نمي شود مراتب به منظور تشحيذ اذهان عمومي اعلام مي گردد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14