(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 مرداد 1391 - شماره 20265

حديث دشت عشق
فوتبال سهميه المپيك بعدي را هم نمي گيرد عباسي:
اميدوارم در رشته اي جديد مدال بگيريم
اخبار كوتاه از فوتبال
حركت رونالدينيويي فدراسيون فوتبال
جلب موافقت AFC براي حذف جام حذفي و تلاش در فدراسيون براي برگزاري جام حذفي!
هفته دوم ليگ برتر فوتبال
ميهماني سايپا در شب ميزباني از استقلال
كشتي گير متهم به قتل تسليم شد
رضازاده عنوان كرد
اميدواري به كسب مدال توسط هر 6 وزنه بردار
روي خط المپيك
جنگ قدرت بعد از بازي هاي لندن در كميته ملي المپيك
دنيامالي: احتمال تعليق انتخابات كميته المپيك هم وجود دارد
صعود كوهنوردان استان مركزي به بلندترين ديواره جهان


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار وظيفه شهيد «رمضانعلي چتري»
زندگي ساده مرگ باشكوه!
او ساده مي زيست و اغلب روزها را روزه بود و شب ها را در پايگاه بسيج حضوري فعال داشت. با تمام سختي هايي كه در زندگي روزمره داشت، دست و پنجه نرم مي كرد و در نهايت انساني وارسته شده بود كه خود را رزمنده اي آماده براي حضور در نبرد حق عليه باطل ديد و به جبهه هاي نور عليه ظلمت اعزام شد. در عمليات بدر شركت كرد. وي در منطقه عملياتي هورالهويزه در تاريخ 20/12/1363 به شهادت رسيد و پيكر مطهرش پس از يازده سال به وطن بازگشت. سرباز بسيجي شهيد «رمضانعلي چتري»، سال 1345 متولد شد و در 20/12/1363 در منطقه هورالعظيم به شهادت رسيد.
 


فوتبال سهميه المپيك بعدي را هم نمي گيرد عباسي:

اميدوارم در رشته اي جديد مدال بگيريم

وزير ورزش و جوانان در فاصله كمتر از دو روز مانده به آغاز سي امين دوره بازي هاي المپيك ابراز اميدواري كرد كه كاروان ايران امسال بتواند در رشته اي غير از كشتي، وزنه برداري و تكواندو هم مدال بگيرد و در عين حال در مورد وضعيت فوتبال براي المپيك آتي هم توضيح داد.
محمد عباسي با اشاره به اينكه كاروان ورزش ايران در اكثر ادوار بازي هاي المپيك شركت داشته است اما اين براي نخستين بار است كه با 54 ورزشكار در 14 رشته عازم اين بازي ها مي شود گفت: البته در المپيك پكن هم با حضور يك رشته تيمي (بسكتبال) تعداد ورزشكاران اعزامي ايران 54 نفر بود اما تاكنون كاروان ايران به اين تعداد ورزشكار المپيكي در بخش انفرادي نداشته است.
وزير ورزش و جوانان در مورد پيش بيني خود و اين وزارتخانه مبني بر تعداد مدال هاي كسب شده توسط ورزشكاران ايران در اين دوره از بازي هاي المپيك از اشاره به رقم دقيق امتناع كرد و يادآور شد: پيش بيني كسب تعداد مدال و مدال آوران، انتظار ملت ايران را به نسبت ورزشكاران بالا مي برد. در اين شرايط بخشي از دغدغه ورزشكار اين مي شود كه نبايد انتظار ايجاد شده از بين برود. وي ادامه داد: اين موضوع از نظر روحي روي عملكرد ورزشكار تأثير مي گذارد. حال آنكه ورزشكاران ما همين كه موفق به كسب سهميه المپيك شده اند يعني قهرمانند؛ اين واقعيتي است كه رئيس جمهوري هم در مراسم بدرقه كاروان ورزش ايران روي آن تأكيد داشتند و گفتند كه كسب سهميه از قهرماني ارزشمندتر است.
وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه اميدواريم براي نخستين بار در رشته اي غير از كشتي، وزنه برداري و تكواندو صاحب مدال المپيك شويم در خصوص تغييرات اعمال شده در راس برخي فدراسيون ها در آستانه بازي هاي المپيك گفت: تصميمات در نظام مديريتي طبيعي است. تغييرات ايجاد شده امر جديدي نبود. از زماني كه ورزش داراي سازمان تربيت بدني بود تا امروز اين كار انجام شده است. به همين دليل تصور نمي كرديم حساسيت هاي بي مورد به دنبال داشته باشد.
وي تأكيد كرد: در مورد تغييرات، بزرگ نمايي هايي شد كه بابت آن تذكر لازم را داديم. نبايد بزرگ نمايي مي شد چون نگراني ها را بيشتر مي كرد. از طرفي نمي توانستيم هر لحظه براي هر موردي پاسخي داشته باشيم چون خود اين پاسخ ها هم جوابي به دنبال داشت! حالا هم مشكلي نيست و همه اعضاي كاروان به سلامت راهي لندن مي شوند.
عباسي گفت: بايد در آستانه المپيك همه توجهات معطوف به اين رويداد مي شد. برخي دقت داشته باشند مسائل شخصي را دخالت ندهند و اينكه بخواهند از اين شرايط سوء استفاده كنند، خوب نيست.
عباسي در پاسخ به اين پرسش كه «چرا ورزشكاران ايران خيلي كم موفق به كسب مدال در المپيك مي شوند؟»، اظهار داشت: يادمان باشد ما با بيش از 200 كشور جهان رقابت داريم و اين كار راحتي نيست. در اين شرايط همين كه توانستيم 54 سهميه انفرادي بگيريم، گام مثبت بزرگي است. برخي سال ها در برخي رشته ها اصلاً نماينده نداشتيم يا تعدادشان كم بود اما امروز شرايط آنها فرق كرده است و اين يعني اينكه ورزش ايران كم كم در حال رخنه كردن در المپيك است.
«جاي فوتبال در كاروان ورزش ايران براي المپيك 2012 خالي است. فكر مي كنيد چرا سال هاست كه فوتبال ايران از كسب سهميه المپيك ناكام مي ماند؟» «آيا فوتبال ايران مي تواند اميدي براي كسب سهميه المپيك 2016 داشته باشد؟»، پاسخ عباسي به اين پرسش منفي بود. وي گفت: فكر نمي كنم با رتبه اي كه فوتبال ايران در جهان دارد، حالا حالاها و به اين سرعت بتواند به پيشرفتي در اين حد برسد. البته تا آن زمان پيشرفت زيادي خواهيم داشت اما گمان نمي كنم سهميه بگيريم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پيشنهاد برگزاري رقابت هاي فوتسال باشگاه هاي جهان در ايران
ايران پيشنهاد برگزاري رقابتهاي فوتسال باشگاههاي جهان را به كنفدراسيون فوتبال آسيا مي دهد.ترابيان رئيس كميته فوتسال دراين رابطه گفت: قرار است به كنفدراسيون فوتبال آسيا براي برگزاري رقابتهاي باشگاههاي جهان پيشنهاد دهيم. با توجه به نفوذ خوبي كه داريم مي توانيم كنفدراسيون فوتبال آسيا را مجاب كنيم تا فيفا را براي برگزاري رقابتهاي جام باشگاههاي فوتسال جهان مجاب كند.
مجيدي: مثل برخي نمي خواهم نوه و نتيجه ام را هم به استقلال بياورم
كاپيتان پيشين استقلال گفت: مثل برخي نيستم كه بخواهم نوه و نتيجه و نبيره شان در استقلال باشد يا فقط زماني كه در استقلال هستم اين تيم موفق شود. فرهاد مجيدي اظهار كرد: من به خاطر استقلال و هوادارانش مي خواستم به اين تيم برگردم. به دفتر فتح الله زاده رفتم تا قرارداد امضا كنم اما او به من گفت قلعه نويي گفته كاپيتان تيم من جواد نكونام است. نكونام بازيكن بزرگي و كاپيتان تيم ملي هم است اما استقلال چارچوب خودش را دارد. احساس كردم اگر اين مسئله را قبول كنم به هواداران و تاريخچه استقلال بي احترامي كرده ام. از دوستان هم مي خواهم اگر با بازيكنان صادق نيستند حداقل با مردم صادق باشند. وي در پايان گفت: من منتي سر استقلال نمي گذارم. هر چه دارم از استقلال است و اگر امسال خداحافظي نكنم سال آينده از فوتبال خداحافظي مي كنم و مثل برخي نيستم كه بخواهم نوه و نتيجه و نبيره شان در استقلال باشد يا فقط زماني كه در استقلال هستم اين تيم موفق شود. مردم ما باهوش هستند.
نكونام بازوبند كاپيتاني را به رحمتي داد
دروازه بان تيم فوتبال استقلال به عنوان كاپيتان اول اين تيم معرفي شد. امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از بازي با سايپا مهدي رحمتي را به عنوان كاپيتان استقلال اعلام كرد و گفت با درخواست نكونام اين كار صورت گرفته است. سرمربي آبي پوشان پيش از اين جواد نكونام را به عنوان كاپيتان اول استقلال معرفي كرده بود.
 


حركت رونالدينيويي فدراسيون فوتبال

جلب موافقت AFC براي حذف جام حذفي و تلاش در فدراسيون براي برگزاري جام حذفي!

در حالي كه فدراسيون فوتبال تلاش زيادي كرد تا رضايت AFC را براي حذف جام حذفي بگيرد، سرپرست سازمان ليگ از احتمال برگزاري اين مسابقات خبر داد.
غلامرضا بهروان درباره برگزاري مسابقات جام حذفي گفت: در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تصويب شد مسابقات جام حذفي كشور فصل 92-91 و تقويم مسابقات ليگ برتر و ساير شرايط ارائه شده مرتبط جهت حضور تيم ها در مسابقات جام حذفي كشور در صورت موافقت هيئت رئيسه سازمان ليگ برتر برگزار شود.
سرپرست سازمان ليگ در حالي تلاش مي كند مسابقات جام حذفي در فصل جاري برگزار شود كه مسئولان فدراسيون فوتبال در اجلاس AFC يكي از مباحث مهم خود را در خصوص حذف اين مسابقات در ليگ جاري بنا گذاشتند و توانستند موافقت كنفدراسيون فوتبال آسيا را براي حذف مسابقات بگيرند.
نكته عجيب اين است كه معلوم نيست در فدراسيون فوتبال بر چه اساسي تصميم گيري مي شود و چرا به يكباره در همان مجموعه گروه ديگري به دنبال تغيير برنامه هستند. حدود يك ماه فوتبال ايران بابت تصميم فدراسيون مبني بر حذف جام حذفي به دليل برنامه هاي تيم ملي درگير بود و خيلي از باشگاه ها و مربيان با اين تصميم مخالف بودند اما فدراسيون فوتبال بدون توجه به اين انتقادات از AFC نظر موافق گرفت اما اينك هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال به دنبال برگزاري جام حذفي است!
آيا نمي شد اين طرح پيش از مطرح شدن حذف جام حذفي در AFC در ايران مورد بررسي قرار مي گرفت؟ اين چه سياستي است كه فدراسيون در پيش گرفته و اصلا گير افتادن در گردونه اي كه فقط سرگيجه مي آورد براي چيست؟
 


هفته دوم ليگ برتر فوتبال

ميهماني سايپا در شب ميزباني از استقلال

ادامه محروميت قلعه نويي، بازگشت نكونام به ليگ برتر فوتبال ايران و بازي انتقامي فولاد با قهرمان ليگ از مهمترين اتفاقات هفته دوم ليگ دوازدهم است.
هفته دوم از دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور امشب با برگزاري هفت ديدار به پايان مي رسد كه مسابقات اين هفته تحت تاثير پخش نشدن بازي هاي ليگ از صداوسيما قرار دارد. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي پاياني هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت:
در حساس ترين ديدار استقلال به ديدار سايپا مي رود. شاگردان امير قلعه نويي در حالي اين هفته در ورزشگاه آزادي پذيراي سايپاست كه براساس قرعه سايپا ميزبان اين بازي است! شايد جالب ترين نكته اين بازي تقابل مجيد صالح، دستيار قلعه نويي با تيمي باشد كه فصل گذشته هدايت آن را به عنوان سرمربي برعهده داشت.
از سوي ديگر، نارنجي پوشان كرجي كه ناچارند بازي خانگي خود را در خانه حريف برگزار كنند در حالي به مصاف تيم پرمهره استقلال مي روند كه در هفته نخست موفق شدند، مدافع عنوان نايب قهرماني ليگ را در تبريز متوقف كنند. همچنين سايپا بايد برنامه دقيقي براي كنترل بازيكنان نام دار آبي پوشان داشته باشد؛ بازيكناني كه احتمالا با حضور جواد نكونام در اين بازي، بيش از هر زماني براي حريفان دلهره آور مي شوند.
ديدار تيم هاي سايپا و استقلال ساعت 30و22 دقيقه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
علاقه مندان فوتبال امشب، شاهد ديدار قهرمان فصل گذشته با فولاد هم هستند. سپاهاني ها كه سه فصل پياپي قهرماني ليگ برتر را از آن خود كرده اند، براي رسيدن به چهارمين جام متوالي بايد مسير سختي را طي كنند. آنها در ديدار نخست خود به سختي و تنها با يك گل از سد مس كرمان گذشتند و اين هفته بايد به مصاف تيمي بروند كه با هدايت حسين فركي، اميد زيادي براي بالانشيني و كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا دارد.
برنامه كامل از هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه: 4/5/91
¤ فولاد خوزستان - سپاهان
¤ آلومينيوم هرمزگان - داماش
¤ ذوب آهن اصفهان - صباي قم
¤ مس كرمان - نفت تهران
¤ پيكان - تراكتورسازي تبريز
¤ ملوان بندرانزلي - نفت آبادان
¤ سايپاي البرز - استقلال تهران (ساعت 22.30)
- تمام ديدارهاي فوق به جز بازي استقلال - سايپا ساعت 22 برگزار مي شود.
 


كشتي گير متهم به قتل تسليم شد

ملي پوش سابق كشتي فرنگي كه پس از ارتكاب به قتل متواري شده بود، خودش را به ماموران نيروي انتظامي معرفي كرد.
ايرج مهري، مربي «ب . ق»، ملي پوش سابق كشتي فرنگي با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: از طريق يكي از شاگردانم متوجه شدم كه او اوايل هفته جاري، خود را تسليم نيروي انتظامي كرده است. مهري با بيان اين كه «ب . ق» خودش را براي مسابقات جهاني سال آينده آماده مي كرد، افزود: اميدواريم در ماه مبارك رمضان از مشكلي كه ناخواسته برايش ايجاد شده رهايي يابد، چرا كه او يك سرمايه ملي و از پهلوانان با اخلاق كشور است.
ملي پوش سابق كشتي فرنگي روز جمعه نهم تير ماه امسال به همراه برادرش براي شكار به ارتفاعات كرمانشاه رفته بود كه در مسير بازگشت در محلي به شنا كردن مشغول مي شوند، اما ممانعت برخي افراد حاضر در محل به درگيري لفظي و فيزيكي منجر مي شود كه در نهايت او با تفنگ شكاري خود فرد ممانعت كننده را به قتل مي رساند و متواري مي شود.
 


رضازاده عنوان كرد

اميدواري به كسب مدال توسط هر 6 وزنه بردار

رئيس فدراسيون وزنه برداري با يادآوري اينكه وزنه برداري ايران در بازي هاي المپيك لندن 6 نماينده دارد، گفت: به ورزشكارانمان در هر 6 وزن اعزامي براي مدال آوري اميدواريم اگرچه المپيك رويدادي متفاوت از ساير اردوهاست.
حسين رضازاده با بيان اينكه وزنه برداري ايران با حضور در مسابقات جهاني 2010 و 2011 صاحب 6 سهميه شد، اظهار داشت: تيم وزنه برداري ايران در قالب دو گروه عازم لندن مي شود. هفتم مردادماه اولين گروه اعزام خواهد شد و با فاصله سه روز يعني دهم مردادماه هم گروه دوم به لندن اعزام مي شود.
رئيس فدراسيون وزنه برداري با بيان اينكه هر 6 وزنه بردار ايران در گروه A بازي هاي المپيك قرار دارند، تصريح كرد: سيزده مردادماه رقابت هاي دسته 85 كيلوگرم آغاز مي شود. زمان آغاز رقابت ها 7 بعدازظهر به وقت لندن و 30:22 به وقت ايران است. رضازاده در مورد پيش بيني خود نسبت به عملكرد وزنه برداران ايراني شركت كننده در المپيك سي ام و مدال آوري آنها گفت: به هر 6 وزنه بردارمان براي كسب مدال اميدواريم اگرچه المپيك شرايطي متفاوت از ديگر رويدادها دارد. وزنه برداري يك رشته ركوردي است و ركوردها در آن با كوچكترين اختلاف وزن و چگونگي انتخاب وزنه ها، جابه جا مي شود.
رئيس فدراسيون وزنه برداري در پايان تاكيد كرد: اميدوارم روز رقابت هر يك از وزنه برداران مان، روز خوبي براي آنها باشد. اميدوارم بتوانند در روز رقابت شان، ركورد تمرينات شان را بزنند و مدال بگيرند.
 


روي خط المپيك

شيطنت رسانه هاي صهيونيستي درباره اظهارات افشارزاده
رسانه هاي رژيم صهيونيستي ديروز با شيطنت در انتشار اظهارات دبير كل كميته ملي المپيك ايران اعلام كردند كه ورزشكاران ايراني در المپيك مقابل نمايندگان رژيم صهيونيستي به ميدان خواهند رفت.
قبل از شروع مسابقات المپيك 2012 مسئولان رژيم صهيونيستي تلاش زيادي داشتند تا با لابي هاي خود همچون عرصه هاي سياسي شيطنت كرده و مقدمات حاشيه سازي براي كاروان ايران را فراهم كنند.
اقدام اصلي صهيونيست ها در كشتي بود، حس رويارويي يا عدم رويارويي ورزشكاران ايراني با نماينده هاي رژيم صهيونيستي آنها را به شدت آزار مي دهد و به همين دليل آنها در مرحله انتخابي المپيك 2012 دست به شيطنت هاي زيادي زدند، اما با حذف نماينده هاي اسرائيلي تيرشان به سنگ خورد.
همين امر سبب شده تا از روزها پيش از شروع بازي ها اين مسئله موضوع مهم محفل هاي خبري و ورزشي شود تا جايي كه امروز رسانه هاي اسرائيلي با شيطنت در تغيير اظهارات بهرام افشارزاده سعي كردند صحبت هاي دبير كل كميته ملي المپيك ايران را آن طور كه خودشان دوست دارند، بازتاب دهند.
افشارزاده در دهكده ورزشكاران در پاسخ به خبرنگاران اعلام كرد كه ايران به روح ورزش احترام گذاشته و ورزشكاران ايراني به دليل مليت ساير شركت كنندگان رقابت ها را تحريم نخواهند كرد. وي همچنين گفته است: ما با تبعيت از رفتار ورزشي با ورزشكاران كشورها مبارزه خواهيم كرد.
اين در حالي است كه رسانه هاي اسرائيلي كه از گرفتن جواب از افشارزاده براي مبارزه ورزشكاران ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي عاجز ماندند، سعي كردند با تغيير در محتواي صحبت ها تيتر اين خبر را به اين شكل تعيير دهند: «ورزشكاران ايراني مقابل نمايندگان اسرائيل بازي خواهند كرد»
اين در حالي است كه افشارزاده هيچ صحبتي در اين خصوص نداشته و از لفظ اسرائيل در ميان صحبت هايش استفاده نكرده است.

چرا ميراسماعيلي و رودكي به لندن مي روند؟
در حالي كه جودو ايران هيچ نماينده اي در بازيهاي المپيك 2012 ندارد، آرش ميراسماعيلي و محمدرضا رودكي به لندن سفر خواهند كرد!
جواد محجوب تنها جودوكار ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن بود كه به دليل آنچه «بيماري حاد گوارشي» اعلام شد، از حضور در اين رقابت ها بازماند، اين در حالي است كه قرار بود تيم ملي جودو ايران متشكل از او، آرش ميراسماعيلي و محمدرضا رودكي هفتم مرداد عازم لندن شوند.
اعزام تيم جودو به المپيك لندن در نوع خود جالب است؛ رودكي جودوكار وزن 100 + كيلوگرم ايران به دليل مصدوميت در المپيك مبارزه نخواهد كرد اما اعلام شده بود براي روحيه دادن به جواد محجوب ديگر جودوكار ايران به لندن خواهد رفت كه محجوب هم به اين بازيها اعزام نخواهد شد.
حال اين سوال پيش مي آيد وقتي ايران هيچ نماينده اي در رقابتهاي جودو المپيك ندارد، سفر آرش ميراسماعيلي و محمدرضا رودكي و يا محجوب به لندن چه ضرورتي دارد؟ هنوز مشخص نيست محجوب به اين بازي ها اعزام خواهد شد يا خير.
همچنين محمد علي رستگار سرپرست فدراسيون جودو نيز دوم مرداد ايران را به مقصد لندن براي شركت در مجمع فدراسيون جهاني جودو پيش از بازي هاي المپيك ترك كرد.
پرچم ايران در دهكده بازي ها به اهتزاز درآمد
پرچم جمهوري اسلامي ايران با حضور مسئولان ستاد برگزاري بازي هاي المپيك 2012 در دهكده به اهتزاز درآمد.
مراسم اهتزاز پرچم جمهوري اسلامي ايران دوشنبه شب گذشته و با حضور مسئولان ستاد برگزاري بازي ها، بهرام افشارزاده سرپرست كاروان، تعدادي از ورزشكاران و روساي فدراسيون هاي حاضر در دهكده برگزار شد.
شيرجه اعتراض آميز راننده تاكسي از روي پل لندن به درون رودخانه
يك راننده تاكسي در اعتراض به ممنوعيت تردد تاكسي ها در مسير ورزشكاران المپيكي از روي برج پل لندن به درون رودخانه تايمز شيرجه زد.
پليس اين مرد را از آب بيرون كشيد و به دليل بر هم زدن نظم عمومي وي را بازداشت كرد.
مقامات پليس لندن اعلام كردند اين مرد خوش شانس بوده كه پس از شيرجه با سر از ارتفاع 8 متري به درون رودخانه زنده مانده است. در يك روز گرم تابستاني در لندن چند صد تاكسي لندني با به صدا در آوردن بوق هايشان در نزديكي دفتر شهردار لندن اعتراض خود را نشان دادند.
رانندگان تاكسي نگران هستند كه در مسيرهاي ديگر ترافيك خطي ايجاد شود و از درآمد آنها در طول برگزاري بازي ها كم شود. 25 هزار راننده تاكسي لندني خواهان تردد در تمام مسيرها شدند. تاكسي هاي مشكي رنگ در حال حاضر تنها اجازه دارند در دو سوم مسير 160 كيلومتري تردد كنند.
67 هزار گوشي دزديده يا گم خواهد شد
كارشناسان امنيتي لندن پيش بيني كردند كه حدود 67 هزار گوشي در طول برگزاري بازي هاي المپيك دزديده يا گم خواهد شد.
با نزديك شدن به بازي هاي المپيك لندن 2012 كارشناسان امنيتي هشدار دادند كه احتمالا 67 هزار گوشي موبايل در طول برگزاري رقابت هاي المپيك دزديده يا گم خواهد شد. به دليل افزايش گسترده در استفاده از تلفن همراه و افزايش محبوبيت استفاده از وسايلي مثل تبلت كارشناسان پيش بيني كردند كه بيش از هميشه شاهد گم شدن اين گونه وسايل ارتباطي خواهيم بود. در حالي كه حدود 50 هزار گوشي موبايل در هر دو هفته در لندن گم يا دزديده مي شود با ورود يك ميليون نفر ديگر به شهر در هر روز يكي از كارشناسان امنيتي افزايش 17 هزار تايي در اين آمار در طول بازي ها را پيش بيني كرد.

وقتي المپيك، لندن را به پادگان تبديل مي كند
در حالي كه تنها چند روز تا آغاز مسابقات المپيك باقي مانده، لندن كه ميزبان اين بازي هاست از بيم حملات تروريستي به پادگاني بزرگ تبديل شده است. با نزديك شدن به زمان آغاز بازي هاي المپيك لندن، ارتش به همراه شركت امنيتي جي فور اس، به بهانه تامين امنيت مسابقات، اين شهر را به حالت نظامي در آورده اند. انگليس بنا دارد براي جلوگيري از حملات تروريستي، بزرگترين عمليات امنيتي در دوران صلح را براي اين مسابقات اجرا كند. در اين طرح كه «گرگ تنها» نام گرفته است، بيش از 40هزار نيروي امنيتي، ارتش و پليس مشاركت خواهند كرد. علاوه بر اين، سامانه هاي موشكي زمين به هوا نيز در 6 نقطه در شرق لندن مستقر شده است، كه البته استقرار اين موشك ها اعتراضات زيادي را نيز در انگليس به دنبال داشته است.
 


جنگ قدرت بعد از بازي هاي لندن در كميته ملي المپيك

دنيامالي: احتمال تعليق انتخابات كميته المپيك هم وجود دارد

رئيس پيشين فدراسيون قايقراني در نشست خبري خود درباره موضوعات مختلف از جمله بركناري اش از فدراسيون، شرايط حاكم بر مديريت ورزش و ... صحبت كرد.
احمد دنيامالي رئيس بركنارشده فدراسيون قايقراني در نشست خبري خود درباره مسايل اخير ورزش ايران با اهالي رسانه به گفت و گو پرداخت كه چكيده اي از صحبت هاي وي در ذيل مي آيد:
¤ مديريت ورزشي بايد بپذيرد كه هر اختياري جاي خودش را دارد. همه ملاحظات قانوني را مد نظر قرار بدهد. يك تفكري است كه هميشه به آن اشاره مي شود، يعني انگار حق وزير يا سازمان اين بوده تا اين اتفاق ها بيفتد. دوستان به تاريخچه اشاره مي كنند كه هميشه اين اتفاق مي افتاده اما شرايط مكان و زمان كنوني تغيير كرده است. هم اكنون قوانين زيادي در عرصه جهاني تغيير كرده است.
دنبال پول و شهرت هستند
¤ بزرگترين آسيب امروز ورزش از قشري است كه دنبال پول و شهرت هستند. افراد زيادي در ورزش هستند كه حتي شناخته شده نيستند و كارشان را انجام مي دهند، چرا كه آنها دنبال جاه طلبي نيستند و نمي خواهند از ورزش نمد درست كنند. مطمئن باشيد با اين شرايط روزي مي آيد كه ما در ورزش با مافيايي سازمان يافته روبه رو شويم و نتوانيم كاري انجام دهيم.اگر جلوگيري نكنيم و امثال بنده بخواهيم سكوت كنيم اين مافياي سازمان يافته و ساختار شكن كارش را به راحتي انجام خواهد داد و حاكميت نامريي اش را توسعه خواهد داد. بايد اين حاكميت نامرئي را شفاف كنيم چرا كه آنها از زلال بودن مي ترسند. اين مافيا كه از فوتبال شروع شده و در حال نفوذ به ورزش هاي ديگر است و عناصري چون پول و زور و شهرت دارد در حال ريشه دواني است و ما بايد جلو آن را بگيريم.
اختلاف وزارت ورزش و كميته ملي المپيك
¤ وزارت ورزش و كميته ملي المپيك با هم مشكلات زيادي دارند و خلاءهاي قانوني كه درباره وظايف اين مجموعه ها داريم تضاد ايجاد مي كند و مسايل شخصي مي شود و به ورزش ضربه خواهند خورد. نماينده هاي ورزش به جاي استيضاح به فكر توجه به بحث هاي قانوني باشند. بايد قوانين را بر اساس منشور المپيك و مجامع بين المللي شكل دهيم و با اين كار فعاليتي زيربنايي براي آينده ورزش انجام دهيم. اعتقادي به استيضاح ندارم اما به عنوان ورزشي تعلقي به سازمان ورزش ايران دارم.
تيغ تيز استيضاح زير گلوي وزير
¤اگر تيغ تيز استيضاح زير گلوي وزير باشد به نفع ورزش نيست. بايد توجه كنيم كه اگر نتايج المپيك لندن چه خوب باشد و چه بد كسي نمي تواند وزير را مقصر يا مسبب بداند. معتقدم بهترين المپيك را پيش رو داريم اما اگر هر اتفاقي بيفتد مسئولش يك نفر نيست. ورزش فعاليت تيمي است و همه در كنار يكديگر كار مي كنند.
¤ اين ماجراها اين فرصت را به وجود آورد كه دوستان ما متوجه شدند هركاري كه دلشان مي خواهد را نمي توانند انجام دهند. هنوز يكسري از فدراسيون موافق طبع آقايان نيست اما بايد به نظر مجمع احترام بگذاريم. گذشت روزهايي كه ورزش زير نظر فعاليت هاي آمرانه بود. ورزش ايران بالغ شده و مي داند چه كار بايد بكند.
مناظره تلويزيوني با وزير
¤ بيش از 20 نامه به وزارتخانه و كميته رسيده است كه برخي از آنها توسط رسانه ها منتظر مي شدند. رسانه ها هم زير فشار بودند. حالا از آقاي وزير مي خواهم اين نامه ها را منتشر كنند. چرا نمي خواهند اين نامه ها را همكاران رسانه اي در اختيار داشته باشند. در حوزه قايقراني بيش از 8 نامه به ايران رسيده است. اگر وزير قابل بدانند حاضرم در يك مناظره تلويزيوني با او صحبت كنم. اگر خودش نمي خواهد مي توانم با معاون ورزشي او صحبت كنم. سال ها معاون وزير بودم و مي توانم با مسئولان ورزشي برابر مردم حرف بزنم. مي توانيم دوستان خوبي باشيم حتي تضاد آرا هم داشته باشيم.
اين اظهارات مناسب ورزش نيست
¤ درباره موضوع هايي كه در رسانه ها منتشر شده و صحبت هايي كه از طرف وزارتخانه با الفاظي سطح پايين زده شده بايد بگويم كه اين اظهارات مناسب ورزش نيست. ورزش ايران كلاس خودش را دارد و هميشه در عرصه جهاني بزرگ بوده و اين كلمه ها در شان ورزش نيست كه از طرف يك مسئول در سطح معاون وزير زده شود. البته جرات ندارند درباره من اينگونه حرف بزنند اما درباره ديگر فدراسيون ها هرچه خواسته اند گفته اند. همه اشتباه مي كنند. از كار كردن نبايد بترسيم و اگر اشتباهي كرديم گردن بگيريم. چه كسي مدعي مي شود كه اشتباه نكرده است؟ به جاي اينكه ديگران را تحت فشار قرار دهيم به فكر خودمان باشيم. بايد همه چيز را شفاف كنيم. من هم مي توانم خطاكار باشم اما همه بايد تلاش كنيم كه اين اشتباه ها كمتر شود.
بي تدبيري آقايان را با تدبير و عقل و جوانمردي جواب دادم
¤ روز دوشنبه نامه اي به فدراسيون جهاني ارسال كردم كه براي ورزشكاران ايراني مشكلي پيش نيايد. اين وظيفه من بود و بي تدبيري آقايان را با تدبير و عقل و جوانمردي انجام دادم. خيلي ها گفتند اين كار را انجام نده چرا كه بعد المپيك كارشان را ادامه مي دهند اما نمي توانم با سرنوشت اين ورزشكاران بازي كنم. اين ورزشكاران تلاش كردند و از بيت المال براي آنها هزينه شده است. 50 روز سكوت كردم و چيزي نگفتم و تنها براي المپيك بود تا فضا پرتنش نشود. من مستقل كار مي كنم و براي آبرويم كه يك روز توسط يك عزيزي مطرح شد تا پاي جانم مي ايستم.
احتمال تعليق انتخابات
¤ آقاي وزير به آبروي من اشاره كرد و من هم گفتم كه به فكر آبروي من نباشد. بپرسيد كه من تا امروز حتي يك ريال حقوق نگرفتم اما امروز بپرسيد چه هزينه هايي انجام مي شود. از خريد ماشين تا رهن خانه هاي متفاوت. من دليل بركناري ام را نمي دانم. يك دليل از وزير خواستم اما جوابي نداشت. دوستان درباره انتخابات كميته ملي المپيك صحبت كردند كه بايد اخطار بدهم احتمال تعليق انتخابات كميته ملي المپيك هم وجود دارد. از طرف فدراسيون جهاني من رئيس هستم و از طرف آقايان من بركنار شده ام. بعد از المپيك شاهد جنگ قدرتي خواهيم داشت كه اميدوارم فضا تلطيف شود و دوستان فضايي را ايجاد كنند كه مجامع جهاني بيش از اين ورود نكنند.
حضور رييس جمهور در انتخابات كميته ملي المپيك
¤ سوال ديگر مبني بر اين بود كه رئيس جمهور مي خواهد در انتخابات كميته ملي المپيك شركت كند. آيا اين مساله تاثيري دارد؟ دنيامالي گفت: در برخي كشورهاي اين اتفاق مي افتد. نمي توانيم بگوييم كه چون رئيس جمهور چند ماه به پايان كار دارد و مي خواهد در كميته ملي المپيك وارد شود. كميته بين المللي المپيك به مسايل سياسي توجه مي كند و نمي خواهد سياست در ورزش نفوذ كند. اخطارهايي از مجامع جهاني آمده است اما دوستان توجه نكردند. اميدوارم كاروان دست پر از المپيك برگردد تا پس از اين رقابت ها همه چيز شفاف شود.
پيشنهاد به كميته جهاني
¤ هميشه دولت جديد كه وارد كار مي شود با رئيس كميته ملي المپيكي رو به رو مي شود كه چند ماه قبل انتخاب شده و معلوم نيست با دولت سازگار است يا خير. اميدوارم خود مجمع كميته ملي المپيك كه توانايي درست كردن اين شرايط را دارد اين فضا را درست كند. مي توانيم به كميته جهاني المپيك پيشنهاد بدهيم تا انتخابات ايران بعد از انتخابات رياست جمهوري انجام شود.
وزير مي خواست رئيس كاغذي باشم
¤ درباره جلسه خودم با وزير بايد بگويم كه در آن جلسه اساس صحبت ها بر روي بازگشت من به فدراسيون بود. آقاي عباسي گفتند كه به عنوان رئيس فدراسيون به مجامع بين المللي معرفي مي شوند و شما به عنوان مدير اجرايي عازم لندن شويد كه من گفتم هرگز به عنوان مدير كاغذي كاري نمي كنم.گفتند كه مجمع مي گذاريم كانديد شو كه من گفتم نمي توانيم مجمع برگزار كنيم. اگر بگذاريم و من كانديد شوم كار شما درباره خودم را تاييد كردم. حتي به وزير گفتم مي خواهيد مجمع برگزار كنيد و هركس را كه مي خواهيد انتخاب كنيد؟
اگر من را برگردانند آسمان به زمين مي آيد
¤ جايگاه ها ابهت نمي آرود بلكه شان خود آدم است كه ابهت مي آورد. دوستان فكر مي كنند اگر من را برگردانند آسمان به زمين مي آيد. آقاي وزير گله كرد كه بعد از گوانجو من به روال سابق كه عهد كرده بودم از ورزش چيزي دريافت نكنم 10 سكه ارسالي وزير را پس فرستادم. شما رئيس فدراسيون خود را نمي شناسيد. نمي دانيد اخلاقش چطور است. من نيز گفتم كه هيچوقت چيزي دريافت نكردم و هميشه تشكر مي كردم و هديه را بازمي گردانيم.
يك ريگ كوچك در كفش من وجود ندارد
¤ منشي را هم كه مي خواهيد تغيير دهيد صدايش مي كنيم و با تشكر سمت را از او مي گيريم اما اين رفتار با من نشد. گفته بودم هر وقت خواستيد با يك اشاره استعفا خواهم داد. قبلا خواهش كردم و اكنون هم خواهش مي كنم كه هرچيزي دارند كه دليلي بر عدم كار درست من بوده بگويند. به دوستان گفته هم حتي يك ريگ كوچك در كفش من وجود ندارد. دليل بركناري من جز بي تدبري و بي سليقگي نيست. به اين باور رسيم كه در ورزش ايران افراد قد بلند را مي زنند. يزداني خرم كه براي ورزش ايران زحمت كشيد را بركنار كردند. نمي توانستند اجازه دهند كه مجمع برگزار شود. امروز اگر نتايج خوبي گرفتيم در كشتي نتايج كار يزداني خرم است اما اگر نتيجه نگرفتيم مقصر او نيست. حوزه ورزش غير سياسي است. كريم صفايي چرا بركنار شد؟ در يك جلسه معاون ورزشي گفت كه بايد مربيان كره اي بركنار شوند. مگر حد معاون ورزشي اين است.
¤ واقعيت اين است كه با مجموعه اي كه هرطور خواستند برخورد كردند و حتي مسخره كردند نمي توان كار كرد. علاقه داريم در ورزش باشيم اما نه به هر قيمتي. شايد مجبور باشيم ده ، يازده ماه صبر كنيم.
كسي جرات ندارد با من اين موضوع را طرح كند
¤ هم اكنون استعفا جايي ندارد. اگر از زنگي آبادي استعفا گرفتند كسي جرات ندارد با من اين موضوع را طرح كند. از نظر حقوقي درست نيست. فدراسيون جهاني مي داند كه استعفا معنايي ندارد. نمي توان يك نفر را بركنار كرد و بعد از او استعفا گرفت. براي مديريت افكار عمومي اين كار را انجام مي دهند كه من زير بار آن نخواهم رفت. ماندن و مقاومت من عين منافع ملي است. مردم تضاد آرا را دوست دارند به اين شرط كه از چارچوب خارج نشويم اما مشكل ما اين است كه چون نمي توانيم استدلال كنيم به فكر تهمت زدن هستيم.
¤ دنيامالي درباره جلسه با وزير و نوسان هاي تصميم هاي وزير درباره قايقراني نيز گفت: درست كه وزير قرار بود بعد از سفرش به آفريقا شرايط بازگشتم را مهيا كند اما نمي دانم چرا اين گونه نشد. در آن جلسه مذاكرات به بازگشت من به فدراسيون ختم شد.
 


صعود كوهنوردان استان مركزي به بلندترين ديواره جهان

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت كوهنوردي استان مركزي از موفقيت كوهنوردان استان در صعود به بلندترين ديواره جهان خبر داد.
«سيامك رضايي» گفت: تيم اعزامي جمهوري اسلامي ايران به پاكستان به منظور صعود به برج «ترانگو» بلندترين ديواره جهان به ارتفاع 6 هزار و 239 متر موفق به صعود اين ديواره از طريق يكي از سخت ترين مسيرها به نام «مسير اسلواني» شدند.
وي افزود: اين تيم متشكل از دو ورزشكار از شهرستان اراك به نام هاي عباس محمدي و پژمان زعفري بود كه پيش از اعزام از حمايت هاي مادي و معنوي اداره ورزش و جوانان اراك بهره مند شدند.
رئيس هيئت كوهنوردي استان مركزي، از اعزام تيم كوهنوردي استان به قله چين خبر داد و گفت: تيم منتخب كوهنوردان استان در قالب تيم امداد كوهستان جمعيت هلال احمر استان و تحت حمايت مالي اين جمعيت به منظور صعود به قله هفت هزار و 524 متري «موستاق» چين به اين كشور اعزام شدند.
وي اظهار داشت: اين تيم متشكل از 8 كوهنورد به اسامي، سيامك رضايي، علي علي محمدي، مهدي عابدي، كيوان خوشخو، علي سليماني، حميدرضا احمدي، وحيد مهرباني و خسرو آجرلو است.
 


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14