(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 مرداد 1391 - شماره 20265

شهادت يكي از نيروهاي گردان تخريب
گروه مهندسي رزمي صاحب الزمان(عج)
پزشكي قانوني اعلام كرد
مرگ روزانه 12 تن در حوادث موتورسيكلت
نجات 1000 حادثه ديده حوادث دريايي
طرح ويژه برخورد با اغذيه فروشان متخلف اجرا شد
سردار مؤمني خبر داد
افزايش زمان آموزش رانندگي
آتش سيگار پيكان را به خاكستر تبديل كرد
هشدار ناجا درباره آگهي هاي استخدام بانوان
كف زن 10ميليوني در دام دوربين مخفي قهوه خانه افتاد
آموزش و پرورش اعلام كرد
امتحانات شهريور در روزهاي برگزاري اجلاس عدم تعهد برگزار نمي شود
حوادث كوتاه از كشور
وضعيت بيماري و سلامت خود را از سامانه گوياي 8999 جويا شويد
اهداي اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي به 5 نفر
نيشابوري ها به عرضه نامناسب مرغ اعتراض كردند
سازمان داوطلبان هلال احمر؛
توزيع سبد غذايي ماه رمضان بين 250 هزار نيازمند
براي تعيين تكليف در باره وضعيت مالكيت مغازه ها صورت گرفت
تجمع جمعي از كسبه فولادشهر در مقابل شهرداري
استعفاي وزير به دنبال غرق كشتي مسافري
دمپايي علفي
رانش زمين و افشاي انبار مهمات
خودروهاي الكل سنج
سونامي ايدز در ميان سياهان آمريكا


شهادت يكي از نيروهاي گردان تخريب

گروه مهندسي رزمي صاحب الزمان(عج)

اصفهان- خبرنگاركيهان:
يكي از نيروهاي گردان تخريب گروه 40مهندسي رزمي صاحب الزمان(عج) در حين پاكسازي ميادين مين در منطقه شمال غرب كشور به درجه رفيع شهادت نائل شد.
پاسدار شهيد «حجت الله كرمي» از نيروهاي گردان تخريب گروه 40 مهندسي رزمي صاحب الزمان(عج) هميشه در مبارزه با اشرار و فتنه گران در جنوب شرق و شمال غرب پيشقدم بود.
شهيد كرمي در اسفندماه سال 1361ديده به جهان گشود و از نيروهاي فعال در مسجد، بسيج، نمازجمعه و هيئت هاي مذهبي بود كه سرانجام وي را به سوي سپاه اسلام راهنمايي كرد.
روحيه ايثار، شهادت طلبي، فداكاري و گذشت و عمل مخلصانه از جمله ويژگي هاي اين شهيد بود. وي در مهرماه سال 83 به سپاه رفت و با فراگيري آموزش هاي عمومي و تخصصي از نيروهاي كارآزموده مهندسي رزمي و تخريب سپاه شد.
 


پزشكي قانوني اعلام كرد

مرگ روزانه 12 تن در حوادث موتورسيكلت

سازمان پزشكي قانوني شمار افرادي كه تا ابتداي تيرماه در حوادث رانندگي موتورسيكلت ها جان خود را از دست داده اند، يك هزار و 163 تن، معادل 3/24 درصد از كل تلفات رانندگي در اين مدت اعلام كرد.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني از كل تلفات حوادث موتورسيكلت ها در بهار امسال، يك هزار و 110 تن را مردان و 53 تن را زنان تشكيل مي دهند.
براساس اين گزارش در سه ماهه نخست امسال به ترتيب استان هاي خراسان رضوي با 130، تهران با 109 و فارس با 99 فوتي بيشترين تلفات حوادث موتورسيكلت سواران را داشته اند.
همچنين نسبت تلفات حوادث موتورسيكلت سواران به كل حوادث رانندگي در استان هاي بوشهر با 8/46درصد، گلستان با 1/42 درصد و خراسان رضوي با 6/36درصد بيش از ساير استان ها بوده است.
براساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني در سه ماهه نخست امسال بيشتر متوفيات حوادث موتورسيكلت ها مردان جوان بودند به بيان ديگر افراد با گروه سني 18 تا 29 سال با 6/49 درصد بيشترين تعداد كشته هاي اين حوادث را دربرمي گيرند،
پس از آن افراد بالاي 50 سال با 3/16درصد، 30 تا 39 سال با 2/12درصد، 11 تا 17 سال با 9/9درصد، 40 تا 49 سال با 2/9درصد و زير 10 سال با 6/2درصد در رتبه هاي بعدي مرگ موتورسواران قرار دارند.
به گزارش ايسنا، در سال گذشته چهارهزار و 832 تن در تصادفات موتورسيكلت ها جان خود را از دست دادند كه اين رقم 24 درصد كل متوفيات تصادفات سال 90 است. همچنين از كل متوفيات حوادث رانندگي موتورسيكلت ها در آن سال چهار هزار و 578 تن مرد و 245 تن زن بودند.
براساس پژوهشي كه با عنوان بررسي اپيدميولوژيك موتورسواران متوفي در حوادث رانندگي ايران طي سال 1389 در سازمان پزشكي قانوني انجام شد، 79 درصد فوت شدگان در تصادفات موتورسيكلت ها راكبان، 20درصد سرنشين و يك درصد نامعلوم گزارش شده است. همچنين 4/59 درصد مرگ و مير موتورسواران به دليل ضربه به سر اتفاق مي افتد و شكستگي هاي متعدد با 22 درصد در رتبه دوم علت مرگ موتورسواران قرار دارد.از آنجا كه ضربه به سر علت اصلي فوت افراد است الزام موتورسواران در استفاده از كلاه ايمني تأثير به سزايي در كاهش مرگ و مير آنان دارد. همچنين با توجه به آن كه اكثر موتورسواران متوفي مردان جوان هستند تمركز براي آموزش و اطلاع رساني به اين قشر از اهميت خاصي برخوردار است. از سويي نظر به اين كه حدود نيمي از حادثه ديدگان تصادفات موتورسيكلت ها در بيمارستان فوت مي كنند بررسي امكانات بيمارستان ها و تسريع در انجام اقدامات اورژانسي در نجات جان مصدومان بسيار موثر است.
 


نجات 1000 حادثه ديده حوادث دريايي

امدادگران و نجاتگران ساحلي و دريايي جمعيت هلال احمر در اجراي طرح كاهش غريق درياي خزر، در تابستان سال جاري يكهزار و 657 حادثه ديده از مخاطرات دريايي در استان هاي شمالي كشور را نجات دادند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر افزود: در اجراي اين طرح، امدادگران و نجات گران ياد شده با اجراي يكهزار و 657 عمليات امداد و نجات در محيط هاي دريايي به ارائه خدمات اوليه نجات پرداختند.
«احمدرضا شجيعي» اضافه كرد: در اجراي اين عمليات به يكهزار و 657 حادثه ديده حوادث ياد شده خدمات امداد و نجات دريايي و ساحلي ارائه شد كه از اين تعداد حادثه ديده يكهزار و 81 نفر از آنها در داخل طرح سالم سازي دريا و 576 نفر ديگر از آنها خارج از طرح سالم سازي دريا از خدمات امدادي گروه هاي ياد شده بهره مند شدند.
وي افزود: همچنين در اجراي عمليات نجات غريق از سوي نجات گران هلال احمر به 66 نفر از افراد گرفتار و مضطر در دريا خدمات نجات از آب ارائه شد كه از اين تعداد غريق 54 نفر در محل از سوي امدادگران درمان و 12 نفر از آنها با قيد فوريت هاي امدادي به مراكز درماني منتقل شدند.
شجيعي افزود: هم اكنون پنج مركز اصلي جستجو و نجات دريايي در داخل طرح سالم سازي دريا در استان هاي ياد شده براي پشتيباني و هدايت عمليات امداد و نجات دريايي فعال است.
وي اظهار داشت: هم اكنون 45 پايگاه امدادي نيز با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس مجهز در خارج از طرح سالم سازي دريا و در نقاط پرخطر درياي خزر مستقر شدند.
نجات 656 مصدوم
با كمك بالگردهاي امدادي
656 مصدوم و حادثه ديده انواع حوادث و سوانح جاده اي، سيل و آب گرفتگي، افراد گم شده و مضطر در محيط هاي كوهستان در سه ماهه نخست امسال با كمك نيروهاي امداد و نجات هوايي و بالگردهاي امدادي هلال احمر نجات يافتند.
گفتني است بالگردهاي امدادي جمعيت هلال احمر اكنون در 9 نقطه كشور شامل تهران، آذربايجان شرقي، كرمانشاه، همدان، خوزستان، فارس، كرمان، خراسان رضوي و مازندران مستقر هستند.
شهروندان در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري و پيچيده انواع حوادث و سوانح جاده اي، دريايي و كوهستاني با شماره 147 نداي امداد سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگيرند.

 


طرح ويژه برخورد با اغذيه فروشان متخلف اجرا شد

طرح ويژه برخورد با اغذيه فروشان متخلف در ماه مبارك رمضان در پايتخت اجرا شد.
ماموران پليس پايتخت در ادامه طرح برخورد با تظاهر به روزه خواري در اماكن عمومي، طرح ويژه برخورد با اغذيه فروشان متخلف را به مرحله اجرا گذاشتند.براساس اين طرح ماموران پليس امنيت و اماكن تهران بزرگ ضمن بازرسي از اغذيه فروشي ها و قهوه خانه هاي پايتخت با تخلفات آنها در اين خصوص برخورد و نسبت به پلمب و اخذ تعهد از واحدهاي متخلف اقدام كردند.
 


سردار مؤمني خبر داد

افزايش زمان آموزش رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از افزايش زمان آموزش رانندگي خبر داد.
سردار مؤمني با اشاره به اينكه هم اكنون آزمون نهايي آموزشگاه هاي رانندگي براي صدور گواهينامه توسط افسران بازنشسته نيروي انتظامي انجام مي شود، تاكيد كرد: در آيين نامه جديد اين آزمون نهايي توسط افسران كادر شاغل در پليس راهور انجام مي شود، چرا كه گلايه هايي از سوي شهروندان در اين خصوص وجود داشت كه بعضا افراد فاقد صلاحيت گواهينامه رانندگي مي گيرند كه بدين ترتيب مهارت رانندگي اصل اول در دريافت گواهينامه رانندگي خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه صدور گواهينامه هاي جديد از نيمه دوم امسال برابر تدابير اتخاذ شده آغاز مي شود، گفت: افزايش كيفيت آموزش و مهارت رانندگي و رفاه مردم مهم ترين عواملي بوده است كه در گواهينامه هاي جديد مد نظر قرار گرفته است.
مؤمني با اشاره به اينكه تمامي متقاضيان دريافت گواهينامه موتورسيكلت نيز بايد در كلاس هاي آموزشي شركت كنند، افزود: مقدمات لازم براي صدور گواهينامه هاي موتورسيكلت در آموزشگاه ها فراهم شده است كه از مهرماه به طور سراسري در كل كشور صدور گواهينامه رانندگي موتورسيكلت نيز به آموزشگاه هاي معتبر موتورسيكلت سپرده خواهد شد.
 


آتش سيگار پيكان را به خاكستر تبديل كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
يك دستگاه پيكان مجهز به سامانه سوخت گيري گاز مايع «ال پي جي» بر اثر بي احتياطي راننده هنگام سوخت گيري در آتش سوخت.
صاحب اين خودرو در روستاي «طول لات» رحيم آباد شهرستان رودسر در حال كشيدن سيگار اقدام به سوخت گيري از كپسول گاز مايع كرد كه بر اثر آتش سيگار كپسول هاي گاز منفجر و متعاقب آن خودروي وي در آتش سوخت.
در اين انفجار، صاحب خودرو از ناحيه دست دچار سوختگي شديد شد كه توسط اورژانس به بيمارستان انتقال يافت.
 


هشدار ناجا درباره آگهي هاي استخدام بانوان

رئيس مركز اطلاع رساني ناجا درباره آگهي هايي كه در روزنامه ها يا خيابان هاي سطح شهر براي استخدام خانم ها ديده مي شود، هشدار داد و گفت: اگر استخدام در اين بازار با هوشياري متقاضيان همراه نباشد، باعث آسيب خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر سرهنگ غني لو افزود: دقت و جدي گرفتن امور كاري و قناعت به حقوق كم، باعث شده است بيشتر بنگاه ها به سمت جذب خانم ها بروند و برخي هم با عنوان شركت كه ممكن است ثبت هم نشده باشد يا اصلا شركتي در كار نباشد، از اين روند سوء استفاده مي كنند.
وي اظهار كرد: خانم هايي كه مي خواهند با استفاده از اين آگهي ها استخدام شوند، حتما از ماهيت شركت خبردار باشند و محل استقرار شركت در ساختمان هاي اداري و تجاري باشد نه اينكه فردي منزل خود را شركت معرفي كند.
غني لو گفت: همچنين ضروري است خانم ها قبل از استخدام از نوع فعاليت شركت هم آگاه شوند و اگر شركتي فعاليتي غيرقانوني مانند تكثير سي دي ها و دي وي دي هاي غيرمجاز يا توزيع داروهاي قاچاق دارد، به تنهايي براي خودداري از جذب در آنها كافي است.
وي افزود: اگر خانم هايي اشتباها در اين گونه آگهي ها جذب شركتي شدند و حقوق آنها ضايع شد، مي توانند آن را از طريق مجتمع هاي قضايي و همچنين پليس 110 شهرهاي خود پيگيري كنند.
 


كف زن 10ميليوني در دام دوربين مخفي قهوه خانه افتاد

متهم سابقه داري كه با كف زني 10ميليون تومان پول بادآورده به دست آورده بود توسط دوربين مخفي قهوه خانه شناسايي و دستگير شد.
23 خرداد سال جاري فردي با مراجعه به كلانتري 118 ستارخان به ماموران گفت: امروز به سفره خانه اي در خيابان شادمهر رفته بودم كه در آنجا مبلغ 10 ميليون تومان را جا گذاشتم كه پس از مراجعه مجدد به قهوه خانه متوجه شدم پول ها را به سرقت برده اند.
با ارجاع پرونده به پايگاه دوم پليس آگاهي، مالباخته در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: از مدتي پيش قصد خريد ماشين داشتم تا اينكه پس از مدتي موفق به تهيه مبلغ 10ميليون تومان به صورت وام شدم؛ در روز 23 خرداد و در حالي كه به همراه يكي از دوستانم براي بازديد ماشين يكي از بستگان به غرب تهران رفته بوديم، به پيشنهاد من و براي كشيدن قليان به سفره خانه اي در خيابان شادمهر رفتيم.وي ادامه داد: زماني كه بر روي يكي از ميزهاي سفره خانه در حال كشيدن قليان بوديم، به علت گرمي هواي داخل سفره خانه و براي آنكه در نزديكي باد كولر قرار بگيريم محل نشستن خود را تغيير داده اما فراموش كردم تا كيف دستي حاوي مبلغ 10ميليون تومان را بردارم.
با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص اينكه سفره خانه مجهز به دوربين هاي مداربسته است، كارآگاهان با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته داخل سفره خانه موفق به شناسايي تصوير فردي شدند كه پس از پيدا كردن كيف دستي حاوي پول، آن را به آرامي برداشته و قبل از بازگشت مالباخته براي پيدا كردن كيف، به سرعت از داخل سفره خانه خارج شده است.
با شناسايي سارق كيف به نام حسين، كارآگاهان اقدام به شناسايي محل سكونت وي در خيابان مالك اشتر كرده اما پس از مراجعه به اين محل اطلاع پيدا كردند كه وي پس از اين سرقت اقدام به جابه جايي از محل سكونت خود كرده است.
با توجه به شيوه و شگرد متهم در ارتكاب جرايم و احتمال تردد وي در سفره خانه ها بويژه سفره خانه هاي مناطق غرب و جنوب غرب تهران، اين محل ها تحت مراقبت هاي پليسي و نامحسوس كارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در روز 19تير، كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي موفق به دستگيري حسين در داخل سفره خانه اي در منطقه دولت آباد شدند.
 


آموزش و پرورش اعلام كرد

امتحانات شهريور در روزهاي برگزاري اجلاس عدم تعهد برگزار نمي شود

دبير ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام 11 ميليون و 800 هزار دانش آموز و همچنين برگزار نشدن امتحانات شهريور ماه دانش آموزان همزمان با روزهاي برگزاري اجلاس عدم تعهد خبر داد.
قاسم مستقيم با بيان اين مطلب گفت: از 12 ميليون و 350 هزار دانش آموزي كه در كشور وجود دارد، يازده ميليون و 800 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي در مدارس ثبت نام كرده اند.
وي افزود: دانش آموزاني كه به دليل جابجايي منزل هنوز اقدام به ثبت نام نكرده اند، مي توانند با مراجعه به سايت ثبت نام اقدام كنند. همچنين دانش آموزاني كه در مردادماه و يا شهريور ماه بايد امتحان درس تجديدي بدهند دغدغه و نگراني نداشته باشند و آنها نيز مي توانند پس از كسب نمره قبولي اقدام به ثبت نام از طريق سايت كنند.
مستقيم ادامه داد: دانش آموزان ثبت نام نشده نيز نگران نباشند، آنها مي توانند مردادماه براي ثبت نام در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه و در شهريور ماه همه روزه به مدارس مراجعه كنند.وي درباره امتحانات دانش آموزان در شهريور ماه نيز توضيح داد: امتحانات دانش آموزان تجديدي در شهريور ماه برگزار مي شود اما در روزهاي برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران امتحاني برگزار نمي شود.

 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري خواهران قاتل
زاهدان-فارس: دو خواهر كه با هدف انتقام جويي از فردي با خوراندن قرص هاي خواب آور وي را به قتل رسانده بودند در زاهدان دستگير شدند.
اين دو در پي كشف جسد مقتول با نام احمد-ك كه آثار خفگي بر روي گلوي وي وجود داشت به دام پليس افتادند. افسانه و راحله-م پس از دستگيري در كمتر از 24 ساعت از وقوع قتل مسائل شخصي و ناموسي را علت قتل اعلام كردند و گفتند: مقتول با يكي از آنان رابطه جنسي برقرار كرده بود كه با ترفند او را به منزل خود كشانده و با خوراندن شربت حاوي قرص هاي خواب آور نامبرده را بيهوش و سپس خفه كرده و جسدش را با قرار دادن داخل چمدان در خرابه اي رها كردند.
شكارچي در دام
بجنورد-فارس: يك شكارچي متخلف كه مبادرت به شكار يك راس قوچ وحشي كرده بود در شيروان دستگير شد. از وي يك قبضه سلاح دولول شكاري كشف شد. همچنين از متهم يك تخته پوست مربوط به حيوان وحشي به دست آمد.
مرگ جوان موتورسوار
نايين-خبرنگار كيهان: فرماندهي انتظامي شهرستان نايين گفت: راكب موتورسيكلت در برخورد با كاميون جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمد علي يوسلياني گفت: در اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت در محله محمديه نايين با يك دستگاه كاميون راكب موتورسيكلت كه جوان 15 ساله به نام الف-ع بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
كارشناسان علت وقوع اين حادثه را بي احتياطي از جانب راكب موتورسيكلت به علت عدم رعايت حق تقدم اعلام كرده اند.
سقوط درخت بر روي قاچاقچي چوب
رشت-خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان شفت از مرگ يك قاچاقچي چوب بر اثر سقوط درخت در اين شهرستان خبر داد و گفت: فردي به نام الف-س 35 ساله در بيمارستان امام حسن مجتبي(ع) شهرستان شفت جان سپرد.
سرهنگ فرداد فكوري افزود: اين فرد شبانه براي قطع درخت به صورت غيرمجاز به جنگل رفته بود كه با قطع يك درخت، تنه آن بر روي خودش سقوط كرد و پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد.
اين فرد پيش از اين چندين فقره پرونده محكوميت درخصوص قاچاق چوب داشت.
دستگيري كلاهبردار فراري
¤جاعل حرفه اي با چندين فقره كلاهبرداري و جعل پس از سالها فرار در رشت دستگير شد.
كارآگاهان آگاهي استان گيلان توانستند مخفيگاه اين متهم را شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير كنند.
اين جاعل اهل تهران است و با اسم مستعار دكتر موفق شده بود با تشكيل پرونده ساختگي تصادف خسارت دريافت كند. وي پس از سالها كلاهبرداري و فراري شدن دستگير و به مراجع قضايي تحويل شد.
واژگوني پيكان
برازجان-خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پيكان كه با چهار سرنشين از گناوه به سمت برازجان در حركت بود در فاصله برازجان به آب پخش واژگون شد. در اثر اين حادثه قاسم خورشيد ديد راننده پيكان و زني به نام سكينه 50 ساله جان خود را از دست دادند. سكينه نوشادي همسر راننده و عصمت ساكني 60 ساله در اين حادثه مجروح و به بيمارستان 17شهريور برازجان منتقل شدند.
 


وضعيت بيماري و سلامت خود را از سامانه گوياي 8999 جويا شويد

مسئول فناوري هاي نوين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مردم مي توانند هرگونه سؤال در مورد وضعيت بيماري ها و سلامت خود در ماه مبارك رمضان را از سامانه گوياي 8999 بپرسند.
«اميرحسين اسدي» افزود: سامانه اطلاعات بهداشت و سلامت يا مركز مشاوره مختص سؤالات مربوط به تمام بيماري هاست كه هنوز بطور رسمي رونمايي نشده است اما به مناسبت ماه مبارك رمضان، مردم مي توانند از قسمت ويژه رمضان اين سامانه بهره ببرند.
وي خاطرنشان كرد مردم از سراسر كشور درباره تمام موضوعات سلامت مانند سؤالات تغذيه، بيماري ها و تاثير روزه بر سلامت را از اين سامانه گويا، بپرسند.
مسئول فناوري هاي نوين وزارت بهداشت اظهار داشت: 18 نفر مشاور مستقر و حدود 20 نفر مشاور «آنكال» حاضر در سايت سامانه- متشكل از متخصصان گوناگون از متخصص تغذيه تا روانشناس، آماده پاسخگويي به سؤالات مردمي هستند.
اسدي تاكيد كرد ظرفيت پاسخگويي روزانه اين سامانه بيش از 10 هزار نفر است.
مردم پس از تماس با 8999 «مركز مشاوره از راه دور بركاتل» با اپراتور ارتباط برقرار كرده و پس از ارايه توضيحاتي درباره سن و بيماري موردنظر به متخصص مربوطه وصل مي شود.
 


اهداي اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي به 5 نفر

اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي شده در مشهد، به پنج بيمار نيازمند پيوند زده شد و آن ها حيات دوباره يافتند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد اعضاي بدن «مرتضي حسن زاده» 35 ساله پس از رضايت خانواده وي و انجام مراحل تاييد مرگ مغزي در بيمارستان منتصريه مشهد به بيماران نيازمند پيوند و اهدا شد.براساس اين گزارش كبد اين مرحوم در بيمارستان نمازي شيراز به مرد 55 ساله اهل كازرون استان فارس پيوند زده شد.
قرنيه هاي اين بيمار مرگ مغزي براي اهداي عضو به بيمارستان خاتم الانبيا«ص» مشهد ارسال شد و قسمتي از پوست بدن وي نيز به زن 44 ساله اهل سبزوار و مرد 32 ساله اهل زاهدان كه دچار سوختگي شده بودند، پيوند زده شد.
گفتني است اين سيصد و بيست و هشتمين عمل اهداي عضو از بيماران مرگ مغزي در دانشگاه علوم پزشكي مشهد است.
 


نيشابوري ها به عرضه نامناسب مرغ اعتراض كردند

نيشابور- خبرنگار كيهان:
در پي كمبود و عرضه نامناسب مرغ، گروهي از مردم نيشابور با تجمع و راهپيمايي در خيابان اصلي شهر اعتراض خود را به اين وضعيت اعلام كردند.
گروهي از معترضين پس از طي مسير در محل مسجد جامع نيشابور حضور يافتند و در برنامه نماز ظهر و عصر ماه مبارك رمضان شركت كردند. مسئولان محلي براي توضيح وضعيت و تدابير اتخاذ شده در مسجد جامع اين شهر حضور يافتند و مردم را به آرامش دعوت كردند.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري نيشابور با حضور در جمع معترضان درباره افزايش قيمت ها و كمبود عرضه گفت: مرغ با قيمت 4700 و 5200 عرضه مي شد، يك عده هم سوءاستفاده مي كردند و كار نظارت را مشكل كرده بودند.
حسين اسداللهي افزود: تصميم بر اين شد كه مرغ با قيمت تعادلي يعني 4700 تا 5200 تومان عرضه شود كه در همين چند روز اخير بالغ بر 70 تن مرغ در نيشابور توزيع شد و اين روند ادامه داشت تا اينكه توليدكنندگان تصميمي گرفتند و مرغ كشتار نشد و اين مشكل به وجود آمد.
وي ضمن عذرخواهي از وقفه ايجاد شده، از تشكيل جلسه ستاد تنظيم بازار به رياست فرماندار خبر داد و گفت: اولين تصميم اين بود كه تا اطلاع ثانويه هيچ گونه گوشت مرغي از شهرستان خارج نشود، تصميم دوم اين بود كه ما از شهرهاي مجاور خواستيم 20 تن مرغ حمل شود و ان شاءالله ما 20 تن مرغ با قيمت تعادلي را عرضه خواهيم كرد، تصميم سوم اين بود كه در كنار قيمت تعادلي با قيمت تمام شده هم عرضه شود تا بازار سامان خودش را بگيرد.

 


سازمان داوطلبان هلال احمر؛

توزيع سبد غذايي ماه رمضان بين 250 هزار نيازمند

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر ايران از توزيع سبد كالا ميان 250 هزار خانوار نيازمند در قالب طرح هماي رحمت خبر داد.
فرحناز رافع افزود: امسال در طرح هماي رحمت، 250 هزار خانوار سبدهاي غذايي كه به همت داوطلبان و خيران هلال احمر تهيه شده است را دريافت مي كنند.
وي با بيان اين كه از مردم خير كشورمان درخواست داريم تا همچنان كمك هاي خود را به نيازمندان در قالب طرح هماي رحمت هلال احمر افزايش دهند، تصريح كرد: دو شماره حساب 03-843171 بانك ملت شعبه هجرت براي دريافت كمك هاي مردمي استان تهران و شماره حساب كشوري 42-15000000آماده دريافت كمك هاي نقدي مردم است.
رافع با بيان اين كه مردم مي توانند كمك هاي غيرنقدي خود را نيز به خانه هاي داوطلب و شعب هلال احمر در شهرستان ها و مراكز استان ها ارائه دهند، گفت: در سال جاري هفتمين دو ره طرح ملي هماي رحمت در ماه مبارك رمضان با كمك خيران و داوطلبان هلال احمر براي رفع مشكلات نيازمندان بخصوص خانواده هاي زندانيان و سرپرستان خانوارهايي كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي نيستند، اجرا مي شود.
وي با اشاره به اين كه سبد كالاي رمضان شامل برنج، روغن، شكر، حبوبات، خرما و گردو است. در مورد برخي شايعات مبني بر حذف مرغ از سبد كالاي خانوارهاي نيازمند گفت: مرغ در سبد طرح هماي رحمت هيچ وقت نبوده است.

 


براي تعيين تكليف در باره وضعيت مالكيت مغازه ها صورت گرفت

تجمع جمعي از كسبه فولادشهر در مقابل شهرداري

فولادشهر- خبرنگار كيهان:
جمعي از كسبه فولادشهر با تجمع جلوي شهرداري اين شهر نسبت به عدم امنيت شغلي خود اعتراض كردند.
تجمع كنندگان با حمل پلاكاردي خطاب به استاندار اصفهان، از وي در مورد حل مشكلشان استمداد طلبيدند.
اين تعداد از كسبه فولادشهري حدود 30 تا 40 سال است به كسب و كار در بالغ بر 400 مغازه مشغول هستند هنوز مالك محل هاي كسب خود نبوده و بر سر واگذاري اين مغازه ها با شهرداري اختلاف نظر دارند.
تجمع كنندگان اظهار داشتند با وجود ده ها جلسه نمايندگان آنان با مسئولين شهر و شهرستان، نماينده مجلس، فرماندار، شهرداري و شركت عمران فولادشهر براي رفع مشكلاتشان تاكنون هيچگونه نتيجه قابل قبولي از جلسات به دست نيامده است درحالي كه همه زندگي ما اين مغازه است.طي اسناد موجود قرار بر اين بود كه مغازه ها با قيمت كارشناسي سال 1370 به كسبه واگذار شود كه شهرداري تاكنون از اين موضوع طفره رفته است. وي با اظهار اين مسئله كه با تغيير هر شهردار و به مرور زمان قراردادهاي ما هم تغيير پيدا كرده و حق فروش و سرقفلي و داشتن پروانه كسب از كسبه سلب شده است،گفت: شهرداري و شركت عمران اين شهر به جاي حل مشكل، ما را سرگردان كرده اند و اخيراً نيز شهرداري پرونده افراد را براي تخليه به دادگستري ارسال كرده است. الله وردي داوودي فر افزود: شهرداري درحالي مدعي مالكيت اين مغازه هاست كه كسبه، اين مغازه ها را از كارخانه ذوب آهن تحويل گرفته و به هنگام تحويل شهر، اين اماكن از سوي ذوب آهن به صورت امانت در اختيار شهرداري قرار داده شد و اكنون شهرداري در انتقال اين مغازه ها با كسبه همكاري نمي كند.
شهردار فولادشهر در اين رابطه گفت: شهرداري به دنبال راه حل قانوني اين مسئله است كه هم مطالبات كسبه را پاسخگو باشد و هم حق و حقوق قانوني شهرداري حفظ شود. سام محمدي با اظهار اين مطلب كه اين مشكل بيش از 30 سال است كه وجود دارد و زمان بيشتري براي بررسي را مي طلبد، افزود: در صورت عدم حصول نتيجه، اختلاف موجود را از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهيم كرد.

 


استعفاي وزير به دنبال غرق كشتي مسافري

مقامات زنگبار روز دوشنبه اعلام كردند: شمار اجساد كشف شده در حادثه غرق كشتي مسافري تانزانيايي به هفتاد و هشت نفر رسيد و شصت و شش نفر نيز ناپديد شده اند و به همين علت، يك وزير اين كشور از سمت خود كنار رفت.
دستكم يكصد و چهل و پنج نفر از مسافران كشتي ام وي اسكاگيت نجات يافتند. پليس هفته گذشته اعلام كرد: هيچ اميدي به زنده ماندن ناپديدشدگان نيست. به گزارش خبرگزاري فرانسه، حمد مسعود حمد وزير حمل و نقل دريايي تانزانيا نيز به همين علت روز دوشنبه استعفا كرد.
 


دمپايي علفي

انبوهي از كفش هايي كه تجربه اي از پابرهنگي را براي انسان به همراه دارند در بازار يافت مي شوند؛ اما دمپايي ابري «كوسا» با استفاده از مواد خاص قصد دارد انسان را با زمين زير پاي وي نزديك تر كند.
اين ماده در حقيقت چمن مصنوعي است كه كوسا در زير هر پا قرار داده و نوعي احساس نرمي و لطافت به انسان مي بخشد و قدم برداشتن بر روي چمن هاي تازه چيده شده را براي فرد تداعي مي كند.
شركت كوسا مدعي شده كه اين چمن مطابق با خط پاي افراد است و راحتي مشابه با يك صندل داراي طراحي سفارشي را دارد.
البته اين شركت همچنين اذعان كرده كه چمن مصنوعي در ابتداي امر كمي تنگ و ناراحت است اما پس از كمي راه رفتن، به شكل حالت طبيعي پا درآمده و مثل يك دستكش با پا منطبق مي شود. پس از مدتي ممكن است اين چمن ها صاف شود كه نياز به كركدار شدن دارد و احتمالا مانند يك بالش مي توان آن را بالا آورد.
اين دمپايي با قيمت حدود 30 دلار به بازار عرضه شده است.
 


رانش زمين و افشاي انبار مهمات

در دوره جنگ جهاني دوم، ساحل «ماپلتون» درانگلستان به عنوان يك منطقه آموزشي براي نيروهاي اين كشور شناخته مي شد. پس از جنگ اين منطقه پاكسازي شد و مورد استفاده مردم قرار گرفت.
چند روز پيش بر اثر رانش زمين در اين منطقه يك انبار مخفي در زير صخره ها نمايان شد. نكته جالب اين جاست كه اين انبار محلي براي نگهداري نارنجك و موشك بوده است.
در اين انبار مخفي كه بيش از 60 سال پنهان مانده بود نزديك به هزار نارنجك و راكت عمل نكرده وجود داشت و مسئولين اعلام كرده اند كه برخي از اين راكت ها همچنان قابليت انفجار دارند.در تحقيقات بيشتر مشخص شد اين مواد منفجره بيشتر براي آموزش نيروها بوده است اما قدرت انفجاري آن ها همچنان مي تواند تلفاتي را به جاي گذارد و از همين رو اين منطقه بار ديگر بسته شده است تا به ايمني كامل برسد.
به گفته برخي از مسئولين اين منطقه براي انتقال دادن اين مهمات بيش از يك هفته زمان لازم است چرا كه بايد در نهايت دقت آن ها را به يك مكان امن منتقل كنند.
 


خودروهاي الكل سنج

از ابتداي ماه آينده ميلادي تمامي دارندگان وسايل نقليه شخصي در فرانسه ملزم مي شوند خودروهاي خود را به دستگاه هاي الكل سنج تنفسي تجهيز كنند.
به گزارش ايسنا، اين قانون به منظور كاهش موارد رانندگي در حالت مستي در اين كشور پيشنهاد شد و به تصويب رسيد.
تمامي دارندگان وسايل نقليه موتوري در فرانسه ملزم به رعايت اين قانون هستند و در صورتي كه راننده اي بدون تجهيز خودرو خود به دستگاه هاي الكل سنج اقدام به رانندگي كند، خودرواش توقيف و به پرداخت جريمه محكوم خواهد شد.
آمارهاي منتشر شده در اين كشور نشان مي دهد يك سوم سوانح رانندگي مرگبار در فرانسه به علت رانندگي در هنگام مستي بوده است. قانون تجهيز خودروهاي نقليه به دستگاه هاي الكل سنج در دولت ساركوزي به تصويب رسيده بود.
 


سونامي ايدز در ميان سياهان آمريكا

اگرچه ايدز در كشورهاي در حال توسعه در حال گسترش است اما كنفرانس بين المللي ايدز نشان مي دهد كه اپيدمي ايدز در آمريكا چقدر گسترده است.
ميشل سيديبه، رئيس اداره ايدز سازمان ملل متحد شيوع ايدز در ميان سياهان آمريكايي را شوكه كننده خواند. از حدود 2/1ميليون آمريكايي مبتلا به ويروس HIV تقريبا نيمي را زنان و مردان سياهپوست تشكيل مي دهند.
به نوشته آسوشيتدپرس دسترسي به درمان تنها يك مانع براي آنان است و تداوم استفاده از دارو در طول زندگي مشكلي ديگر.
كتلين سبليون، وزير بهداشت آمريكا اعلام كرده كه دولت اين كشور در تلاش براي مشاركت با گروه هاي جامعه براي كمك به اين دسته از افراد است.
براي مثال در اين راه برخي برنامه هاي ارسال پيامك به افرادي كه بيشتر در خطر ابتلا به اين ويروس هستند در جنوب آمريكا طراحي شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14