(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

سرگرداني 3 خانواده در پي اشتباه پزشك اهوازي
واگذاري آپارتمان هاي مدرن به كوخ نشينان لرستان
ايران در كيهان
پكيج هاي نوين تصفيه فاضلاب در اصفهان طراحي و ساخته شد
پذيرش طلاب در مدارس علميه كاشان كاهش مي يابد
اعتبار 900 ميليارد ريالي به صنايع تبديلي خراسان رضوي
گيلان به 130 دستگاه دياليز نياز دارد
فاضلاب آبادان 2 سال ديگر به بهره برداري مي رسد
بسته هاي آموزشي بين معلمان مازندران توزيع شد
موتورسواران عامل 63 درصد تصادفات در يزد
يادداشت خبرنگار
امكانات خدماتي موجود مسكن مهر فولاد شهرمناسب نيست
وجود 68 زنداني ديه در استان همدان
توزيع قبض تلفن ثابت در خوانسار حذف شد
مديركل زندان هاي همدان: آدامس نيكوتين جايگزين سيگار زندانيان مي شود
اجراي طرح مسجد محوري در يزد
برگزاري همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي بسيج در فيروزآباد
افتتاح 800 پايگاه مقاومت بسيج در خراسان رضوي
انتصابات جديد در شهرستان ها


سرگرداني 3 خانواده در پي اشتباه پزشك اهوازي

مرد مي گويد يك سال است كه از كارش استعفا داده است. با كار كردن اين ور و آن ور، اموراتش مي گذرد، علت استعفايش را مي پرسم كه او مي گويد: به خاطر اينكه همسرم هر دو كليه اش را از دست داده است من مجبور بودم كارم را گاه و بي گاه رها كنم و پيگير كارهاي پزشكي او باشم. من ديدم اين طور هيچ فايده اي ندارد طبعا كسي چنين نيروي كاري را نمي پذيرد. من هم مجبور شدم استعفا دهم.
از او مي خواهم حال و وضع خانواده و همسرش و اوضاع و احوال زندگي اش را توضيح دهد كه او اين چنين مي گويد: حدودا دو سال پيش همسرم هر دو كليه اش را از دست داد و مجبور شد با هزينه گزافي دياليز انجام دهد. عمل دياليز ادامه داشت تا اينكه پزشكان به ما گفتند عمل دياليز ديگر جوابگو نيست و بايد هر چه سريع تر پيوند انجام شود. خودم و تعدادي از بستگان نزديك همسرم آزمايش داديم تا كه شايد بتوانيم به او كليه بدهيم اما متأسفانه هيچ كدام شرايط لازمه را نداشتيم.
وقتي انسان ببيند يكي از اعضاي خانواده اش در حال درد كشيدن است، مسلما تاب نمي آورد. من هم راهي نديدم جز اين كه تصميم گرفتم تا يك كليه خودم را بفروشم و هزينه اش را خرج خريدن يك كليه براي همسرم كنم و بتوانم او را نجات دهم.
بعد از مدت ها يك نفر پيدا شد تا كليه مرا بخرد. ما هم شروع كرديم به آزمايش دادن، 2 ماه پياپي آزمايش هاي سنگين، از روانپزشك تا چك كردن تار و پود بدن انسان... تا خيلي ها از نزديك تجربه نكنند سختي كار بر ايشان قابل درك نيست. تمامي كارها انجام شد. از آنجايي كه ما در اهواز بوديم و پزشكان و بيمارستان ها در اهواز براي 8 ماه آينده نوبت دادند، ما مجبور شديم به خاطر شرايط حاد و اضطراري همسرم به همراه آن آقايي كه قرار بود كليه مرا پيوند بگيرد به اصفهان رفتيم. در اصفهان هر پزشكي كه مي خواست مدارك پزشكي ما را رويت كند تنها به برگه آزمايشات و نسخه پزشك اهوازي نگاه مي كرد و به عكس هاي كليه توجهي نمي كرد. تمام كارها انجام شد تا اينكه يك روز مانده به عمل، يك پزشك بالاي سر من آمد و نگاهي به عكس هاي عمل انداخت و بعد از بالا و پايين رفتن با خونسردي تمام و بدون آگاهي از دل درد كشيده من و همسرم گفت: اين عمل نمي تواند انجام شود چرا كه كليه راست شما دو شريان انتقال خون دارد و چنين عملي در ايران انجام نمي شود.
با تمام سختي هايي كه كشيده بودم، برگشتم اهواز و به دفتر پزشكي كه رأي اشتباه داده بود و 2 ماه دربه دري ما را رقم زده بود رفتم، او بي آنكه به وضع اضطراري همسرم فكر بكند و حتي حال آن مردي را كه قرار بود من به او كليه بدهم را درك كند، پاي برگه اي را امضا كرده بود كه من و همسرم و آن مرد را سرگردان كرده بود و به نوعي با جان 3 آدم بازي كرده بود.
وقتي به دفتر آن پزشك مراجعه كردم، او از من خواست تا برگه جواب و به عبارت ديگر نسخه اي را كه به اشتباه تجويز كرده بود را به دستش بدهم تا نسخه جديدي به من بدهد، آن هم بعد از اينكه كار از كار گذشته بود و من تنها براي گلايه و شكايت به مطب او آمده بودم و تغيير دادن آن فايده اي نداشت.
من هوشم را به كار گرفتم و عكس هاي سي تي اسكن را دست او دادم و برگه را برداشتم و گفتم چند لحظه اي بيرون مي روم و برمي گردم. در حال خروج بودم كه منشي دكتر آمد و گفت دكتر مي گويد مهرم را همراهم نياورده ام، برگه را بده تا پايين آن را پاراف كنم كه نظر اشتباه صادر شده است اما من كه به نيت او پي برده بودم و مي دانستم كه مي خواهد آن را از بين ببرد، بدون تحويل دادن برگه بيرون رفتم و به اتاق يكي از مسئولين بيمارستان كه مي دانستم آدم مومن و منصفي است مراجعه كردم كه او هم كار مرا تأييد كرد و به نيت پليد آنها براي ناپديد كردن آن برگه اشاره كرد. در ادامه با اتاق آن پزشك تماس گرفت و گفت: سر ما كه نمي تواني كلاه بگذاري، سريع يك نسخه با تصحيح جواب قبلي بنويس، مهر كن، بفرست دفتر من.
آن دكتر كه تا دقايقي پيش ادعا مي كرد مهرش را نياورده طولي نكشيد كه نسخه اي مهر شده، آن هم با مهري پررنگ امضا كرد و فرستاد.
هوش پزشكي آن دكتر به هوش من كارگر فايق نيامد. جواب اشتباهش با جان 3 آدم بازي كرد، همسرم كه در بدترين شرايط است، آن مردي كه قرار بود از من كليه بگيرد و حال و وضعش از همسرم دست كمي نداشت و من كه بدنم آن همه آزمايشات و خرج هاي سنگين را تحمل كرده بود.
در آخر به من مي گويد من از اين واهمه دارم كه افراد ديگري به وضعيت ما دچار شوند، خواهش مي كنم حرف هايم را انتقال دهيد تا پزشكان هوشيار و مسئولين هوشيارتر شوند.
اهواز- خبرنگار كيهان
 


واگذاري آپارتمان هاي مدرن به كوخ نشينان لرستان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي مناطق گل سفيد، 123 آپارتمان مدرن براي انتقال ساكنان كوي علي آباد آماده تحويل شده است.
با اجراي طرح توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي مناطق گل سفيد و ضلع غربي پل كرگانه كه طي ماه هاي گذشته به بهره برداري رسيدند، تعداد 123 واحد آپارتمان شيك براي انتقال ساكنان كوي علي آباد از كوخ هايي به نام واحد مسكوني احداث شده است كه در فاز اول اسباب كشي كوخ نشينان به آپارتمان هاي شيك و مدرن 23 واحد به بهره برداري رسيد و 100 واحد ديگر بزودي افتتاح مي شود.
در اين مراسم كه جمعي از مردم و مسئولان استان حضور داشتند، استاندار گفت: دو سال قبل به محض انتصاب به اين سمت در ديدار با صاحب نظران و كارشناسان از جمله حجت الاسلام والمسلمين سليمي مديركل وقت اطلاعات استان، سكونت گاه هاي غيررسمي اين خطه شناسايي و براي توانمندسازي هر يك از محلات، بسته جداگانه اي مطابق با ويژگي هاي آنها تدوين شد و به اجرا درآمد.
دكتر حبيب الله دهمرده افزود: در كنار اجراي پروژه هاي راه آهن، آزادراه، جاده ها، صنايع توليدي و صدها پروژه ديگر در استان طرح توانمندسازي سكونت گاه هاي غيررسمي كه بنا به گفته دست اندركاران، كسي جرأت ورود به آنجاها را نمي كرد به اجرا درآمد كه به گونه اي معجزه آسا با موفقيت اجرا شد.
استاندار گفت: در راستاي تقويت بنيه مالي اهالي، خانه هاي آنان كه حتي فاقد سند بود با 20 تا 50درصد بيشتر از قيمت كارشناسي خريداري شد و آپارتمان هاي نوساز بين آنان كه مايل نبودند در جاي ديگر مسكن تهيه كنند به قيد قرعه واگذار شد. استاندار گفت: واحدهاي مسكوني نوسازي به قيمت تمام شده به متقاضيان واگذار و اقساط آنها به بانك پرداخت مي شود.
 


ايران در كيهان

احداث پل
رودسر- خبرنگاركيهان: فرماندار رودسر از آغاز عمليات اجرايي ساخت پل ماچيان اين شهرستان خبر داد و گفت: براي ساخت اين پل كه براثر سيل اخير به كلي تخريب شده 35ميليارد ريال اعتبار نياز است. رضا دوست جلالي با اشاره به اينكه پيمانكار اين پروژه مشخص و كارگاه ساخت پل نيز تجهيز شده افزود: به منظور تردد خودروها و رفت وآمد مردم پلي موقت با استفاده از لوله هاي بتني درحال احداث است ولي روند پيشرفت كار ساخت آن به كندي صورت مي گيرد از اينرو تمام سعي ما، ساخت اين راه دسترسي موقت در مدت زمان كوتاه است.
توليد برنج
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي فيروزآباد گفت: سطح زير كشت برنج در سال زراعي جاري 2500هكتار است كه پيش بيني مي كنيم با متوسط برداشت 5تن در هر هكتار حدود 12500تن برنج توليد داشته باشيم. مهندس ايرج دهقاني زمان برداشت برنج در فيروزآباد را اواخر مهرماه بيان و گفت: نوع برنج كاشت شده «چمپا محلي» است و 20درصد مزارع هم زير كشت بذر لنجاني رفته اند.
ساخت پايانه مسافربري
زرين شهر- خبرنگاركيهان: شهردار زرين شهر گفت: باتوجه به نياز روزافزون شهر زرين شهر و موقعيت جغرافيائي اين شهر زيباترين و جديدترين پروژه پايانه مسافربري با اعتبار 100ميليارد ريال در قسمت ورودي شهر درحال اجراست كه در كشور به لحاظ اجراي سازه و سقف فلزي بي مانند است.
ذاكر هرندي در ادامه گفت: تاكنون مبلغ 30ميليارد ريال آن هزينه شده و مجوز اجراي مرحله دوم آن كه با اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال برآورد شده از شوراي اسلامي شهر گرفته شده است.
كاهش غرق شدگان در دريا
رشت- خبرنگاركيهان: فرمانده مرزباني نيروي انتظامي استان گيلان از نجات 400 غريق در نقاط خطرآفرين سواحل استان از ابتداي طرح سالم سازي دريا تا مردادماه امسال خبر داد و گفت: سال قبل 20نفر در مدت مذكور در سواحل گيلان غرق شدند و اين آمار در سال جاري به 5نفر كاهش يافته است.
مرتضوي با بيان اينكه گيلان داراي 270كيلومتر مرز دريايي است كه حراست آن برعهده مرزباني نيروي انتظامي است افزود: حضور مستمر نيروهاي مرزباني در دريا ساحل و همچنين برنامه ريزي هاي مناسب سبب كاهش غرق شدگان در سواحل استان شده است.
بهره برداري پروژه پوشش رودخانه
همدان- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان همدان گفت: در راستاي اجراي پروژه هاي توانمندسازي سكونتگاه هاي غيررسمي پروژه ديواركشي و پوشش رودخانه حصار امام به بهره برداري رسيد.
محمدعلي اسدي افزود: اين پروژه با اعتبار 4ميليارد و 500ميليون ريال طي مدت 8ماه به اجرا درآمده است.
وي يادآور شد: در سال 90 مبلغ 22ميليارد ريال براي اجراي 7پروژه شامل 3فقره ديواركشي و پوشش رودخانه، احداث 2باب كتابخانه عمومي و 2باب كانون فرهنگي ورزشي در 5منطقه هدف شهر همدان هزينه شده است.
ارائه تسهيلات
اصفهان-خبرنگاركيهان: رئيس سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: شرايط مطلوبي براي ساخت مسكن مهر به صورت خود مالكي در بافت فرسوده فراهم شده و تاكنون اين تسهيلات براي حدود 2هزار واحد براي كل استان ابلاغ شده است. حسين جعفري افزود: به ازاي هر واحد مسكوني براي ساختمان هاي معمولي 20ميليون تومان، براي ساختمان هاي غيرصنعتي 22ميليون تومان و براي ساختمان هاي تمام صنعتي 25ميليون تومان تسهيلات درنظر گرفته شده كه شرايط مطلوبي براي ساخت مسكن مهر به صورت خود مالكي در بافت فرسوده فراهم شده است.
 


پكيج هاي نوين تصفيه فاضلاب در اصفهان طراحي و ساخته شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پكيج هاي نوين تصفيه فاضلاب توسط يكي از شركت هاي مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان ساخته شد.
محمود شيخ زين الدين، رئيس شهرك علمي و تحقيقات اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: پكيج هاي نوين تصفيه بيولوژيكي فاضلاب پس از طراحي، ساخت و مونتاژ در كارگاه به محل پروژه منتقل و نصب و راه اندازي مي شوند. شيخ زين الدين ادامه داد: قابليت حمل و نقل آسان، انرژي مصرفي كمتر (30 تا 50 درصد)، قابليت نصب در مناطق مختلف آب و هوايي از جمله مزاياي پكيج هاي نوين تصفيه فاضلاب است.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت: پكيج هاي نوين تصفيه آب و فاضلاب براي تصفيه فاضلاب مجتمع هاي مسكوني، بيمارستان ها، صنايع كوچك و كارگاه هاي صنعتي، شهرك هاي صنعتي، هتل ها، پادگان هاي نظامي و دانشگاه ها قابل استفاده است.


پذيرش طلاب در مدارس علميه كاشان كاهش مي يابد

كاشان-خبرنگار كيهان:
معاون آموزش مركز حوزه علميه كاشان گفت: ميزان پذيرش طلاب مدارس علميه كاشان براي سال تحصيلي آينده حدود 50 درصد كاهش مي يابد.
حجت الاسلام حسين خباز كيفي سازي را دليل كاهش ميزان پذيرش طلاب در مدارس علميه اين شهرستان اعلام كرد.
وي با اشاره به رقابت 110 داوطلب در حوزه امتحاني كاشان، عنوان كرد: امسال با كيفي تر كردن شرايط پذيرش به جاي 450 متقاضي تحصيل در 11مدرسه علميه كاشان تنها 250 طلبه از سراسر كشور پذيرش مي شوند.
در منطقه كاشان و آران و بيدگل 11 مدرسه علميه ويژه آقايان و سه حوزه علميه ويژه خواهران فعاليت دارند.
 


اعتبار 900 ميليارد ريالي به صنايع تبديلي خراسان رضوي

مشهد-خبرنگار كيهان:
مدير صنايع كشاورزي خراسان رضوي از اختصاص 900 ميليارد ريال اعتبار به صنايع تبديلي و تكميلي از محل تسهيلات توسعه بخش كشاورزي در اين استان خبرداد.
اسماعيل نامني با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اينكه خراسان رضوي به عنوان قطب صنايع تبديلي و تكميلي كشور محسوب مي شود، اين ميزان تسهيلات تحول خوبي را در بخش صنايع وابسته به بخش كشاورزي ايجاد خواهد كرد.
وي واحدهاي موجود صنايع تبديلي تحت پوشش سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي را 400 واحد عنوان و اظهار داشت: اين تعداد واحد توليدي ظرفيت فرآوري 5/3 ميليون تن محصول و همچنين اشتغال 70 هزار نفر را فراهم كرده است.


گيلان به 130 دستگاه دياليز نياز دارد

رشت-خبرنگاركيهان:
استان گيلان نياز به 130 دستگاه دياليز دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان با اعلام اين خبر و با بيان اينكه در هر ماه 10 هزار و 500 دياليز در 13 مركز درماني استان انجام مي شود گفت: بسياري از دستگاه هاي دياليز گيلان قديمي است از اين رو نياز به 130 دستگاه دياليز براي جايگزين كردن با دستگاه هاي قديمي است.
مرتضي رهبر نرخ هر دستگاه دياليز را بالغ بر 330 ميليون ريال برآورد كرد و گفت: نرخ هر تخت دياليز 35 ميليون ريال است.
 


فاضلاب آبادان 2 سال ديگر به بهره برداري مي رسد

اهواز- خبرنگار كيهان:
سرپرست شركت آبفاي خوزستان گفت: عمليات اجرايي فاضلاب آبادان با استفاده از اوراق مشاركت دو سال ديگر به پايان مي رسد.
محمدعلي صنيعي نژاد افزود: طرح جامع فاضلاب اين شهر شامل 700 كيلومتر شبكه و 24 ايستگاه پمپاژ تا پايان سال 90 با صرف هزينه اي بالغ بر 320 ميليارد ريال حدود 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. وي اضافه كرد: در سال جاري نيز از محل اعتبار فروش اوراق مشاركت عمليات اجرايي مناطق ديگر آبادان (شهري و شركتي) در دستور كار قرار گرفت كه در ماه گذشته كلنگ عمليات اجرايي فاضلاب منطقه سليج غربي، كوي فرهنگيان، شطيط و علوانيه آغاز شد و پيمانكاران آن در حال تجهيز كارگاه هستند.
سرپرست شركت آبفاي خوزستان اذعان داشت: مناقصه عمليات مناطق مسكوني پالايشگاه شامل مناطق وليعصر، بهار و قدس برگزار شده و در سال جاري عمليات اجرايي آن نيز آغاز مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا عمليات اجرايي فاضلاب مناطق فيه، كوي ملت، اميرآباد، بوارده و بريم نيز در سال جاري آغاز مي شود كه به اين ترتيب تقريبا تمام مناطق شهري و شركتي را شامل مي شود.


بسته هاي آموزشي بين معلمان مازندران توزيع شد

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش مازندران از توزيع بسته هاي آموزشي ويژه معلمان پايه ششم ابتدايي خبر داد.
«منيره موحدي»به خبرنگار كيهان گفت: يك هزار و 812 كلاس پايه ششم در استان مازندران پذيراي دانش آموزان اين پايه نوين تحصيلي است كه براي معلمان پايه ششم ابتدايي استان دوهزار و 280 بسته آموزشي تهيه و توزيع شد.
وي ادامه داد: جزوات آموزشي كه مدرسان و مولفان كشوري تهيه كردند براي آموزش معلمان اين پايه ارائه و همچنين تمامي معلمان پايه ششم دوره هاي آموزشي ضمن خدمت را به طور مستمر مي گذرانند.
معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش مازندران به هوشمندسازي كلاس هاي پايه ششم ابتدايي اشاره كرد و گفت: تا پايان شهريورماه امسال تمامي كلاس هاي پايه ششم استان هوشمندسازي مي شوند.
موحدي خاطرنشان كرد: دو درس تفكر و پژوهش و كار و فناوري دو موضوع جديد آموزشي در پايه ششم ابتدايي هستند كه نيازمند سيستم آموزشي الكترونيكي است.


موتورسواران عامل 63 درصد تصادفات در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
63 درصد تصادفات را در يزد موتورسيكلت سواران تشكيل مي دهند.
فرمانده انتظامي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: يكي از معضلات اصلي در حمل ونقل، ترافيك و تصادفات موتورسيكلت سواران هستند كه غالبا قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي كنند.
سرتيپ «منوچهر امان اللهي» افزود: با وجود كاهش 13 درصدي تصادفات امسال در اين استان بالغ بر 63 درصد اين تصادفات توسط راكبين موتورسيكلت صورت گرفته است.


يادداشت خبرنگار

لزوم توجه به جاده هاي لرستان
سال 1382 كلنگ احداث چهار خطه دورود- داران به زمين زده و مقرر شد براساس اولويت بندي و باتوجه به حادثه خيز بودن مسير اليگودرز- اصفهان عمليات اجرايي اين طرح از اين مسير و همچنين دو راهي دورود به سمت اليگودرز آغاز شود، اما متاسفانه امروز پس از گذشت 9 سال با اجراي تمام فازهاي طرح مذبور، مهمترين مسير آن كه مسير60 كيلومتري حد فاصل اليگودرز به بويين مياندشت است به فراموشي سپرده شده، هر چند نماينده مردم اليگودرز از اختصاص 10 ميليارد تومان اعتبار براي شروع عمليات چهار خطه اين مسير در سال جاري خبر داد اما همچنان مردم در انتظار اين روز لحظه شماري مي كنند.
همچنين جاده فعلي شول آباد در محدوده پل حوضيان يكي از مناطقي است كه پس از آبگيري سد حوضيان زير آب رفته و از اين پس تردد در مسير مذكور امكان پذير نخواهد شد كه در همين راستا، وزارت راه و شهرسازي احداث جاده جديد را پس از گلوگاه ايست بازرسي در دستور كار قرارداد و تاكنون نيز زيرسازي اين مسير انجام شده است، اما آنچه مهم است پيش بيني هاي لازم جهت احداث زيرگذر و يا رمپ هاي استاندارد، صورت نگرفته است، اين در حالي است كه اين جاده داراي تردد سنگيني است و عدم احداث زيرگذرهاي استاندارد در جاده فعلي شايد تاكنون بدليل قابل قبول تغيير مسير موجه بود، اما اينكه كه مسيري دائمي و اصلي براي سه بخش «ززوماهرو»، «بشارت»، و همچنين تعداد زيادي از روستاهاي بخش مركزي در حال احداث است بايد پيش بيني هاي لازم صورت گرفته و با در نظر گرفتن چهار خطه شدن مسير نسبت به احداث زيرگذر مناسب و استاندارد اقدام شود تا شاهد كاهش آمار تصادفات در اين تقاطع باشيم. زيرا اگر مسئولين راه و شهرسازي از هم اكنون به فكر نباشند بايد دوباره داستان كمربندي و جاده روستاي سنج را بازخواني كنيم كه پس از احداث و تكميل كمربندي و در هنگام افتتاح مسئولين تازه به فكر افتادند كه جاده روستاي سنج نيازمند زيرگذر است و متأسفانه ضمن تخريب بخشي ازاين جاده نسبت به احداث زيرگذر اقدام كردند كه با وجود هدر رفتن بيت المال تاكنون اين كمربندي به بهره برداري نرسيده است.
اليگودرز- خبرنگار كيهان


امكانات خدماتي موجود مسكن مهر فولاد شهرمناسب نيست

فولاد شهر- خبرنگار كيهان:
امام جمعه فولادشهر گفت: امكانات خدماتي موجود مسكن مهر اين شهر از جمله مراكز خدماتي، فرهنگي و تفريحي جوابگوي ساكنان طرح نيست.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين محمودآبادي گفت: عدم امكانات موردنياز ساكنان مسكن مهر فولاد شهر موجب نارضايتي مردم شده و مسئولان كشور و استان بايد توجه بيشتري به رفع مشكلات و كمبودهاي موجود اين طرح داشته باشند.
وي از شهر داري خواست تا با حساسيت بيشتري فعاليت هاي فرهنگي و تفريحي شهر را دنبال كند.
امام جمعه فولادشهر افزود: چنانچه مسئولان در جهت رفع كمبودها تلاش نكنند به ناچار از تريبون نماز جمعه با مسئولان صحبت مي كنم.
وي گفت: امكانات اين شهر 70 هزارنفري همانند يك شهر 7 هزار نفري است و اين شهر بايد جايگاه واقعي خود را پيدا كرده و با استقرار بخشداري و فرمانداري ويژه و راه اندازي سازمان تبليغات و ارشاد مطالبات مردم پيگيري شود. وي افزود: شهرداري و شركت عمران نيروهايي را جذب كرده اند كه هيچ گونه تخصصي نداشته و كارآمد نيستند و اين از مشكلات موجود است.


وجود 68 زنداني ديه در استان همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون ستاد ديه كشور گفت: در حال حاضر 13 هزار زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور تحمل حبس مي كنند.
«محمدعلي ساري» در مراسم جشن گلريزان زندانيان جرايم غيرعمد استان همدان، افزود: از اين تعداد، 3600 نفر به دليل ناتواني در پرداخت مهريه و حدود 6هزار نفر به علت جرايم مربوط به چك در زندان به سر مي برند.
وي ادامه داد: روند افزايش آمار زندانيان غيرعمد در جامعه نگران كننده است كه بخشي از آن به رفتارهاي خود افراد برمي گردد و بخشي ديگر از فراموش شدن فريضه ديني امر به معروف و نهي از منكر ناشي مي شود.
ساري تحقق امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه ضروري دانست و يادآور شد: مردم نيازمند اطلاع رساني هستند و اگر احياي اين فريضه تحقق يابد، قطعا تاثيرگذار خواهد بود.
معاون ستاد ديه كشور در ادامه اظهار داشت: ميزان ديه كامل در ماه حرام 126 ميليون تومان است و اگر نيروي انتظامي خودروهاي فاقد بيمه را متوقف كند وبيمه شخص ثالث انجام شود، هيچ زنداني ديه در كشور نخواهيم داشت.
وي اعلام كرد: سال گذشته توانستيم تعداد 10هزار و 870 نفر زنداني جرايم غيرعمد را با بهره گيري از كمك هاي خيرين و گذشت شاكيان آزاد كنيم.
در اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين «سيدعلي اصغر حسيني» مدير عامل ستاد ديه استان همدان نيز گفت: ستاد ديه استان همدان، در سال گذشته بزرگترين پرونده ديه كل كشور كه 101 شاكي و 7ميليارد و 500 ميليون تومان ديه داشت را به دست خيرين و نيكوكاران پرتوان اين ستاد بررسي و حل كرد و زنداني آن پس از 14 سال از زندان آزاد شد.
وي افزود: همچنين با جلب رضايت شكات به مبلغ 5ميليارد و 100ميليون تومان، در سال گذشته تعداد 433 نفر زنداني از زندانهاي استان همدان آزاد شدند.
وي اعلام كرد: در حال حاضر تعداد 350زنداني واجدالشرايط جرايم غيرعمد در زندان هاي استان، منتظر كمك هاي خيران و نيكوكاران هستند.
حجت الاسلام حسيني خاطر نشان ساخت: 228نفر از اين زندانيان به علت جرايم ناشي از تصادفات منجر به صدمه و فوت، مهريه، نفقه و چك تحمل حسب مي كنند.
وي به غلط بودن باور قديمي «مهريه را كي داده، كي گرفته» اشاره كرد و يادآور شد: متاسفانه عكس اين باور صادق است كه نمونه آن وجود 68 زنداني مهريه در استان است.
يادآوري مي شود در هفتمين همايش جشن گلريزان زندانيان جرايم غيرعمد استان همدان زمينه آزادي 50 زنداني فراهم شد.


توزيع قبض تلفن ثابت در خوانسار حذف شد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
صدور قبض تلفن ثابت در شهرستان خوانسار حذف شد.
رئيس اداره مخابرات شهرستان خوانسار با اعلام اين خبر گفت: مشتركان تلفن ثابت در شهرستان خوانسار مي توانند اطلاعات قبوض تلفن ثابت خود را از مرداد ماه به صورت الكترونيكي و از طريق سامانه 1818يا وب سايت دريافت كنند.
مسعود اسدي اضافه كرد: با اشاره به وجود حدود 15 هزار مشترك تلفن ثابت در شهرستان خوانسار گفت: بيش از 70 درصد پرداخت قبوض تلفن ثابت در شهرستان خوانسار به صورت الكترونيكي است و انتظار مي رود طرح حذف قبوض نيز در اين شهرستان با موفقيت اجرا شود.
رئيس اداره مخابرات خوانسار همچنين از نصب و راه اندازي يك مركز جديد BSC تلفن همراه در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين مركز، سايت هاي BTS تلفن همراه را پوشش مي دهد كه با راه اندازي مركز دوم BSC در خوانسار، ترافيك شبكه ارتباطات سيار كاهش مي يابد.
اسدي با اشاره به نصب و راه اندازي يك سايت جديد BTS تلفن همراه در شهرستان خوانسار نيز گفت: با نصب اين سايت جديد تعداد BTS تلفن همراه در اين شهرستان به 16 سايت رسيد.
وي با بيان اين كه خوانسار داراي بيشترين ضريب نفوذ تلفن همراه در بين شهرهاي استان اصفهان است، ادامه داد: ضريب نفوذ تلفن همراه اپراتور اول در اين شهر 165 درصد است.


مديركل زندان هاي همدان: آدامس نيكوتين جايگزين سيگار زندانيان مي شود

همدان - خبرنگاركيهان:
مديركل زندان هاي استان همدان گفت: آدامس نيكوتين جايگزين سيگار براي زندانيان متقاضي ترك سيگارمي شود.
« كريم ملكي» افزود: اولين كلينيك مشاوره ترك دخانيات استان در اردوگاه حرفه آموزي و كاردرماني زندان همدان راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: دراين كلينيك كه با پيگيري سرپرست بهداشت و درمان اداره كل زندان ها و كلينيك مثلثي اردوگاه حرفه آموزي ايجاد شده، مراجعان تحت نظر پزشك و روانشناس قرارگرفته و پس از تشكيل پرونده، براساس روش هاي علمي پذيرفته شده جهاني، فرآيند ترك دخانيات انجام مي شود.
مديركل زندان هاي همدان خاطرنشان كرد: دراين روش ها، از داروهاي جايگزين نيكوتين سيگار و از جمله آدامس نيكوتين و بروپروپيون و... براي متقاضيان ترك استفاده مي شود.
ملكي اعلام كرد: اين طرح و روش ها، به زودي در ساير زندانهاي استان نيز به اجرا در مي آيد.
 


اجراي طرح مسجد محوري در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
در راستاي خدمت رساني بهتر به مددجويان تحت پوشش كميته امداد، طرح مسجد محوري در محله هاي يزد در حال اجراست.
مديركل كميته امداد امام خميني استان در همايش بانوان خير بالاترين افتخار اين نهاد را اعتمادسازي و خدمت بي منت به نيازمندان دانست.
محمد اكبري با اشاره به رسالت هاي كميته امداد امام خميني(ره) افزود: اعتمادسازي، ترويج فرهنگ انفاق و توسعه مشاركت هاي مردمي از مهمترين رسالت هاي اين نهاد در سال جاري است.
مريم عبدالحسين زاده، مديركل امور بانوان استانداري يزد هم در اين همايش ضمن قدرداني از زحمات امدادگران كميته امداد امام خميني استان يزد گفت: اين نهاد همواره در رسيدگي به امور نيازمندان و كمك به محرومان و نيازمندان واقعي جامعه پيشقدم بوده است. عبدالحسين زاده به حضور پرشور بانوان دوشادوش مردان در همه عرصه هاي اجتماعي اشاره كرد و افزود: بانوان خير در جامعه مي توانند حلقه رابط بين نيازمندان و سازمان هاي حمايتي باشند.


برگزاري همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي بسيج در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج مستضعفين درفيروزآباد برگزار شد.
همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج مستضعفين مساجد و محلات در سپاه ناحيه فيرزآباد برگزار شد.
فرمانده سپاه فيروزآباد در اين همايش گفت: حضور روحانيت در مجموعه بسيج و پايگاه هاي مقاومت مايه خير و بركت، ايجاد معنويت، بصيرت و سلامت اعتقادي در بسيج مي شود.
سرهنگ «شمشاد محبي» انتظار مقام معظم رهبري از بسيجيان را بصيرت، اخلاص، عمل به موقع و يه اندازه دانستند و گفت: محور ايجاد ترفع مقام معظم رهبري در بسيج شجره طيبه صالحين مي باشد كه اساس آن روحانيت و طلاب است.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين «علي علي پور» مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فيروزآباد گفت: مهمترين كار ما، برگزاري محافل انس با قرآن كريم در مصلاي نمازجمعه درهر جمعه ماه مبارك رمضان با حضور قاريان ممتاز بين المللي قرآن است كه در اولين مرحله قاري بين المللي از كشور مصر با صوت رساي خود، آيات كتاب الهي را قرائت كرد.
 


افتتاح 800 پايگاه مقاومت بسيج در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
40 سالن ورزشي -فرهنگي و 800 پايگاه مقاومت بسيج در خراسان رضوي با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين افتتاح شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم افتتاح سالن فرهنگي ورزشي شهيد محمد طالع زاري در مشهد، افتتاح اين 800 پايگاه و 40 سالن ورزشي و فرهنگي را اقدامي بسيار مهم عنوان و اظهار كرد: اين اماكن با كمك مردم، خيرين، بسيجيان و كمك 10 درصدي سازمان بسيج مستضعفان راه اندازي شده است.
سردار نقدي با اشاره به تعداد كم حوزه هاي مقاومت بسيج در مشهد، تصريح كرد: 450 سالن ورزشي با عنوان 9 دي در سراسر كشور در حال راه اندازي است كه از اين تعداد 100 سالن در حال ساخت بوده و در حال پيگيري ساخت يك ورزشگاه محلي براي پايگاه هاي بسيج محلات هستيم.
 


انتصابات جديد در شهرستان ها

خوانسار-خبرنگار كيهان: طي مراسمي عبداله سرپرست به عنوان رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان خوانسار معرفي شد.
قاين-خبرنگار كيهان: طي مراسمي سيدحامد علوي به سمت مدير آموزش و پرورش شهرستان قاين منصوب شد.
خرامه-خبرنگار كيهان: طي حكمي محمد ميرزايي به رياست اداره جهاد كشاورزي خرامه منصوب شد.
ورامين-خبرنگار كيهان: طي مراسمي هوشنگ كوليوند به عنوان رئيس جديد آموزش و پرورش شهرستان قرچك تعيين شد.
خوراسگان-خبرنگار كيهان: طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين مرتضي كياني به عنوان امام جمعه فهجاورستان منصوب شد.
اروميه-خبرنگار كيهان: طي مراسمي اصغر پيام به عنوان فرماندار شهرستان شوط معرفي شد.
سمنان-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي وزير كشور، حسن سعدالدين به عنوان فرماندار شهرستان سمنان منصوب شد.
طبس-خبرنگار كيهان: طي مراسمي طالبيان به عنوان سرپرست فرمانداري شهرستان طبس معرفي شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14