(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

حديث دشت عشق
توقف استقلال، اولين شكست سپاهان و ادامه تيره روزي هاي ذوب آهن
صدرنشيني ملوان و شاهكار پرسپوليس با حضور در جمع فانوس به دست ها !
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي مقتدرانه بارسلونا و توقف رئال مادريد
بسكتبال قهرماني جوانان آسيا- مغولستان
ايران در آستانه صعود به يك چهارم پاياني آسيا
بسكتبال جام ويليام جونز
پيروزي مهرام مقابل تيم ملي چين تايپه
عليرغم درخواست IOC مبني بر ممنوعيت برگزاري انتخابات رؤساي فدراسيون ها صورت مي گيرد
ضرب الاجل وزارت ورزش براي تعيين رؤساي جديد فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري
كميته بين المللي المپيك از ايران توضيح خواست
سليمي و حدادي پرسپوليسي شدند
پاداش برابر پارالمپيكي ها با المپيكي ها
اعزام تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان به رقابت هاي جهاني
هفته سوم ليگ برتر فوتسال دومين شكست منصوري و پيروزي پرگل شهرداري در دربي تبريز
تيم ملي واليبال عازم اسلووني شد


حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «علي جعفر اسدي فرد»
من به عنوان يك مسلمان قدم در اين راه گذاشتم
اگر روزگار بر من ناسازگاري كند و اگر مانند كوهي بلند جلويم باشد، هيچ نمي ترسم و به ياري خدا پيروزي را به دست خواهم آورد و تا آخرين لحظه هاي عمرم از زحمت و كوشش باز نخواهم ايستاد. آرزويم اين است كه در راه دين مبين اسلام گام بردارم و انقلاب را به رهبري امام عزيز اين پير جماران و با همت مردم متعهد نسبت به اسلام به پيروزي برسانيم. تشكر و سپاس بي پايان خدايي را كه مرا در بين همه كشورها در ايران و در بين اين همه رهبر ها رهبري چون خميني بت شكن عطا فرمود. من به عنوان يك فرد مسلمان و حكم شرعي و ديني كه داشتم قدم در اين راه گذاشتم. كه خداوند چنين سعادتي نصيب من كرد. اگر چه در ميان شما نيستم خداوند منان شهادت را نصيبم كرد. پاسدار شهيد «علي جعفر اسدي فرد» سال 1344 در رومشگان لرستان متولد شد و در 24/5/1364 در عمليات عاشوراي 2 (منطقه چنگوله در جنوب مهران) به شهادت رسيد.
 


توقف استقلال، اولين شكست سپاهان و ادامه تيره روزي هاي ذوب آهن

صدرنشيني ملوان و شاهكار پرسپوليس با حضور در جمع فانوس به دست ها !

در پايان رقابت هاي هفته پنجم ليگ برتر فوتبال، ملوان با متوقف كردن استقلال در تهران به صدر جدول رسيد و پرسپوليس با شكست برابر داماش به رده شانزدهم و به جمع فانوس به دست هاي ليگ، سقوط كرد.
هفته پنجم ليگ برتر فوتبال در شرايطي طي روزهاي جمعه، شنبه و يكشنبه با 9 ديدار به اتمام رسيد كه جالب توجه ترين نتيجه در بازي داماش و پرسپوليس رقم خورد؛ جايي كه سرخ پوشان پايتخت، يك هفته مانده به شهرآورد سنتي فوتبال ايران، با شكست برابر حريف شمالي شان به رده شانزدهم جدول سقوط كردند.
تيم پرسپوليس كه در چهار هفته ابتدايي دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر تنها چهار امتياز كسب كرده بود، در جديدترين شاهكار خود برابر تيم 10نفره داماش گيلان تن به شكست داد تا روند ناكامي اين تيم همچنان ادامه داشته باشد. در اين ديدار كه در حضور بيش از 10هزار نفر و به قضاوت احمد صالحي برگزار شد، ژوزه مانوئل در تركيب اصلي خود از علي كريمي، محمد قاضي و كريم انصاريفرد استفاده نكرد و نيمه اول نتوانست موقعيتي را روي دروازه حريف ايجاد كند تا در شروع نيمه دوم علي كريمي را به ميدان بفرستد.
داماش گيلان هم كه در نيمه اول پا به پاي پرسپوليس بازي كرده بود، در شروع نيمه دوم و در دقيقه 46 با اخراج رسول بروش 10نفره به بازي ادامه داد. با وجود اينكه پرسپوليس در نيمه دوم با يك بازيكن بيشتر به بازي ادامه داد اما عملا نتوانست از اين برتري نفري استفاده كند و هرچند محمد قاضي و كريم انصاريفرد هم در ادامه به جمع سرخپوشان اضافه شدند اما برخلاف جريان بازي اين داماش گيلان بود كه از ضعف خط دفاعي پرسپوليس استفاده كرد و در دقيقه 68 توسط حسين ابراهيمي به گل برتري دست پيدا كرد و با حفظ آن به 3 امتياز با ارزش دست پيدا كرد.
تيم فوتبال استقلال هم در شرايطي از شكست برابر ملوان گريخت كه ملوان در دقيقه 23 توسط محمد نزهتي به گل رسيد و استقلال در دقيقه 73 توسط آرش برهاني گل تساوي را به ثمر رساند.
در نيمه اول استقلال شرايط مطلوبي نداشت و نتوانست موقعيت خطرناكي را روي دروازه مهمان شمالي خود ايجاد كند اما در نيمه دوم براي جبران گل خورده به ميدان رفت و صاحب موقعيت هاي خوبي نيز شد اما مهاجمان اين تيم نتوانستند از اين موقعيت ها به خوبي استفاده كنند تا در نهايت به يك امتياز اين بازي خانگي اكتفا كنند.
در ساير ديدارهاي مهم اين هفته شامگاه شنبه تيم هاي سپاهان و سايپا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند كه در پايان سايپا با نتيجه 2 بر صفر حريف مدعي خود را شكست داد.
سجاد شهباززاده (28) و ميلاد غريبي (3+90) براي سايپا گلزني كردند تا صدرنشين ليگ (تا قبل از هفته پنجم) شكست سنگين خانگي را تجربه كند. در اين ديدار فرشيد طالبي مدافع تيم فوتبال سپاهان دردقيقه 55 با كارت قرمز داور از زمين اخراج شد.
تيم ذوب آهن هم كه عنوان نايب قهرماني آسيا را در كارنامه خود دارد با شكست برابر تيم گهر دورود همچنان در قعر جدول باقي ماند. در ورزشگاه انقلاب كرج تيم گهر دورود كه اولين سال حضور خود در رقابت هاي ليگ برتر را سپري مي كند، در ديدار برابر ذوب آهن با گل دقيقه 52 آرمان قاسمي برابر تيم ذوب آهن بحران زده به پيروزي رسيد. تيم اصفهاني با اين شكست همچنان بدون امتياز در قعر جدول قرار دارد. نتايج ساير ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤ فولاد خوزستان صفر- مس كرمان1
گل: رضا عنايتي (75)
¤ صباي قم1- فجرسپاسي شيراز1
گل: ديويد ويركوم (27) براي صباي قم- سيدمحمدرضا حسيني (65) براي فجر
¤ آلومينيوم هرمزگان1- راه آهن1
گل: رضا ناصحي (50) براي آلومينيوم و عليرضا عباسفرد (47) براي راه آهن
اخراج: وحيد عسگري (53) از آلومينيوم- محمدرضا ماماني (54) از راه آهن
¤ نفت تهران1- پيكان تهران2
گل ها: مهدي خيري (1+90) براي نفت و روح الله سلطاني (14) و جلال كاملي مفرد(30) براي پيكان
اخراج: هادي شكوري (87) از نفت تهران
¤ تراكتورسازي تبريز3- صنعت نفت آبادان 2
گل: فلاويو لوپز (11) و محمد ابراهيمي (26) و مدافع حريف (4+90) براي تراكتورسازي- سجاد مشكل پور(1) و روح الله عرب(63) براي نفت آبادان


اخبار كوتاه از فوتبال

ژوزه:دربي را هم ببازم اخراج نمي شوم!
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با بيان اينكه مشكلات اين تيم از فصل گذشته برجاي مانده و بازيكنان هنوز ذهنيت شان را درست نكرده اند گفت: بعيد مي دانم حتي اگر دربي را هم ببازيم مديريت باشگاه فرد جديدي را جاي من بياورد.
مانوئل ژوزه پس از شكست يك بر صفر تيمش برابر داماش گيلان در جمع خبرنگاران گفت: تيم ما از فصل گذشته ضربه مي خورد و متاسفانه نفرات جديد هم نتوانستند با جو تيم خود را هماهنگ كنند. وي عوض كردن ذهنيت باشگاه و بازيكنان را راه حل خروج پرسپوليس از بحران موجود خواند و گفت: پرسپوليس با عجله بسته شده است. ما بايد فكري كنيم و اين مشكلات را برطرف كنيم.اين مربي پرتغالي خاطرنشان كرد: مي دانستم پرسپوليس چه مشكلي دارد و قبول مسئوليت كرديم. امروز هم مي گويم مسئوليت شكست و ناكامي تيم با من است.
ژوزه خيلي با اطمينان از آينده اش در پرسپوليس صحبت كرد و گفت: 36 سال است كه دارم كار مي كنم اما در اين مدت فقط سه بار اخراج شده ام. اين آمار خوبي است و خوبتر اينكه آخرين اخراج من از يك تيم برمي گردد به 15 سال پيش. اين بخشي از زندگي من است و شايد در يك باشگاه دوام نياورم و اخراجم كنند. مي دانم كه تماشاگران ناراحت هستند و مديران باشگاه هم ناراحتند. متاسفانه در اين شرايط كسي جام ها و افتخارات من را نمي بيند چرا كه در باشگاه هاي بزرگ كسي صبر و تحمل ندارد. من مثل همه ناراحتم اما اين را بدانيد كه در پرسپوليس مي مانم و روزي هم كه بروم با سر بالا مي روم چون هر انچه دانسته ام را براي اين تيم انجام داده ام.وي افزود: فكر نمي كنم مديريت باشگاه شخص ديگري را به جاي من بياورد اما اگر شخص ديگري را هم بياورد اطمينان داشته باشيد در اين شرايط تيم درست نمي شود و يك گام به عقب برمي دارد. ما بايد كاري كنيم پرسپوليس آماده تر شود نه اينكه با تغييرات انتظار موفقيت تيم را داشته باشيم.وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه اگر پرسپوليس دربي را ببازد حتما بركنار مي شود گفت: من اين طور فكر نمي كنم و ما تمام تلاش خود را براي اين بازي خواهيم كرد.
هرندي: 10 نفره چهار برابر پرسپوليس موقعيت داشتيم
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان پيروزي برابر پرسپوليس را به هواداران اين تيم تقديم كرد و گفت: من به آنها بدهكار بودم و خوشحالم كه برابر پرسپوليس به پيروزي رسيديم.
اميد هرندي گفت: ما در ديدار برابر پرسپوليس با اينكه يك نيمه كامل را 10 نفره بازي كرديم اما چهار موقعيت گل داشتيم در حالي كه پرسپوليس هيچ موقعيت گلي نداشت. كمتر مربي هست كه با وجود 10 نفره بودن تيمش هجومي بازي كند اما من افشين چاووشي را به ميدان فرستادم.وي ادامه داد: مي دانستم كه عمق دفاع پرسپوليس مشكل دارد و از همين نقطه هم به تيم حريف ضربه زديم.
كنفدراسيون آسيا محروميت بن همام را افزايش داد
كنفدراسيون فوتبال آسيا محروميت«محمد بن همام» را به مدت 20 روز ديگر افزايش داد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا 20 روز ديگر به محروميت 30 روزه بن همام افزوده تا بتواند تحقيقات بيشتري در خصوص پرونده فساد مالي رئيس پيشين اين كنفدراسيون به عمل آورد. مسئولان اي اف سي «لوييس فريه»، رئيس پيشين اف بي آي، را استخدام كرده اند تا در خصوص اين پرونده رسيدگي به عمل آورد.بر پايه گزارش آسوشيتدپرس، مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا بر اين عقيده اند كه بن همام در زمان تصدي رياست اين كنفدراسيون، براي خود و خانواده اش سوء استفاده مالي كرده و همچنين به جمعي از حاميان خود پول نقد پرداخت كرده است.طبق اعلام رئيس كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا، لين كيا تونگ، محروميت 30 روزه بن همام 20 روز ديگر افزايش پيدا كرده است.
3 بازيكن كم كار پرسپوليس شناسايي شدند
پس از جلسه رويانيان و مشاورانش، 3 بازيكن كم كار پرسپوليس معرفي و شناسايي شدند.
پس از شكست پرسپوليس مقابل داماش صبح ديروز رويانيان در جلسه اي با مشاوران خود شركت كرد تا دلايل عدم نتيجه گيري پرسپوليس در ديدارهاي گذشته را بررسي كند.حاضران در اين جلسه به اين نتيجه رسيدند كه 3 بازيكن پرسپوليس كه فصل گذشته نيز براي اين تيم مشكلاتي ايجاد كردند در اين فصل با تمام وجود بازي نمي كنند و درصدد مشكل آفريني هستند. همچنين رويانيان و مشاورانش به اين نتيجه رسيدند كه افرادي از بيرون به فكر تحريك اين 3 بازيكن و نتيجه نگرفتن پرسپوليس هستند.حاضران در اين جلسه تصميم گرفتند با توجه به در پيش بودن بازي روز جمعه با استقلال، صحبت درباره اين موضوع را به بعد از دربي موكول كنند و مديرعامل پرسپوليس پس از اين ديدار در اين باره توضيخات بيشتري ارائه كند.
قلعه نويي: اين بهترين بازي استقلال بود
امير قلعه نويي مي گويد استقلال بهترين بازي خود را از ابتداي فصل تاكنون مقابل ملوان به نمايش گذاشته است.
سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از تساوي اين تيم مقابل ملوان در نشست خبري اظهار كرد: امروز بهترين بازي مان را در پنج ديداري كه تا الان در ليگ برتر انجام داده ايم به نمايش گذاشتيم. البته كمي هم بدشانس بوديم كه توپ 30 درصدي حريف وارد دروازه مان شد. امشب عدالت در فوتبال رعايت نشد چون ما بايد با اختلاف سه يا چهار گل اين بازي را مي برديم. با اين حال بازيكنان در اين بازي خيلي خوب كار كردند و اين بازي من را خيلي به آينده اميدوار كرد.
قلعه نويي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او درباره نگراني هواداران استقلال پيش از داربي پرسيده بود گفت: اين مساوي براي استقلال اصلا نگران كننده نيست. چطور پرسپوليس بازي خود را باخته است اما شما مي گوييد اين مساوي براي استقلال نگران كننده است؟ طبيعي است كه همه هواداران هر دو تيم دوست دارند داربي را ببرند و اين موضوع كه استقلال داربي گذشته را واگذار كرده است اصلا به امسال ارتباطي ندارد. آن بازي تمام شد و جمعه اين هفته داستان ديگري رقم خواهد خورد.
وي در پايان درباره شايعه بازگشت مجيدي به استقلال و آماده باش باشگاه براي حضور او در نيم فصل در اين تيم گفت: من در اين باره خبري ندارم.
كاكا در راه منچستريونايتد
در حالي كه رئال مادريد خود را براي ورود لوكا مودريچ آماده مي كند منچستريونايتد به كاكا ستاره برزيلي رئال پيشنهاد قراردادي قرضي به مدت يك فصل ارائه كرده است.
دو باشگاه گالاتاسراي و ميلان نيز خواهان جذب بهترين بازيكن فيفا در سال 2007 هستند اما به نظر مي رسد پيشنهاد يونايتد جدي تر است.سرآلكس فرگوسن قصد دارد كاكا را به تركيب رويايي اين فصل خود اضافه كند اما نگران آماده نبودن و مصدوميت هاي پي در پي اين ستاره 30 ساله است.
دستمزد كاكا بسيار نزديك به دستمزد هفتگي 250 هزار پوندي رابين فان پرسي و وين روني است اما با وجود اينكه رئال مادريد مخالف انتقال او به يك تيم رقيب در رقابت هاي ليگ قهرمانان است اما فرار از پرداخت دستمزد بازيكني كه كل فصل را روي نيمكت مي نشيند براي سران رئال انگيزه اي مناسب محسوب مي شود.
پيشنهاد كي روش به پورغلامي
فرهاد پورغلامي مي گويد كه از كسب يك امتياز مقابل استقلال در تهران راضي است. سرمربي تيم فوتبال ملوان پس از كسب تساوي مقابل استقلال در هفته پنجم ليگ برتر اظهار كرد: ما بازي را خيلي خوب كنترل كرديم و به گل هم رسيديم اما در نيمه دوم دو تعويض اجباري كه داشتيم كار را برايمان سخت كرد.وي افزود: اگر اين وضعيت براي ما پيش نمي آمد مطمئنا بازي با روند بهتري براي ملوان پيش مي رفت. متاسفانه بعد ازاين تعويض هاي اجباري ميانه ميدان را از دست داديم. به بازيكنان گوشزد كرده بودم كه استقلال از كناره ها به دنبال سانتر روي دروازه ماست و بر روي يك لحظه غفلت يكي از همين سانترها به گل مساوي تبديل شد.فرهاد پورغلامي در ادامه درباره حضور مازيار زارع در پست مدافع مياني در دقايقي از بازي گفت: پس از مصدوميت مدافع مان مجبور شديم از مازيار در خط دفاع استفاده كنيم. كي روش طي صحبتي كه با ما داشت از ما خواست كه از مازيار زارع در پست مدافع مياني استفاده كنيم. من خيلي دوست دارم به تيم ملي كمك كنيم اما اگر مازيار را از خط مياني به خط دفاع بياوريم كار ما در ميانه ميدان سخت مي شود و بايد فكري به حال اين مسئله كنيم.وي افزود: كي روش اجبار نكرده كه از زارع در اين پست استفاده كنيم و فقط به عنوان يك همكار به ما پيشنهاد داده است. نظر او اين بود كه مازيار در خط دفاع كارآيي بهتري دارد.
مدافع قهرماني به سختي از سد ساوتهمپتون گذشت
تيم فوتبال منچسترسيتي مدافع عنوان قهرماني رقابتهاي ليگ برتر در هفته نخست فصل جديد اين رقابتها به سختي از سد تيم تازه صعود كرده ساوتهمپتون گذشت. در اين ديدار كه يكشنبه شب در حضور بيش از 46 هزار تماشاگر ورزشگاه اتحاد برگزار شد ابتدا «داويد سيلوا» يك ضربه پنالتي را در دقيقه 17 از دست داد. «كارلوس توز» در دقيقه 40 سيتي را پيش انداخت اما« ريكي لامبرت» در دقيقه 59 بازي را براي ساوتهمپتون به تساوي كشاند. «استيون ديويس» در دقيقه 68 گل دوم مهمان را هم به ثمر رساند تا سيتي 2 بر يك عقب بيفتد. اما در ادامه بازي«ادين ژكو» در دقيقه 72 و«سمير نصري» در دقيقه 80 براي شاگردان روبرتو مانچيني گلزني كردند تا سيتي به سختي از سد ميهمان تازه وارد خود بگذرد.در ديگر ديدار برگزار شده تيم چلسي موفق شد در زمين ويگان با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي برسد. «برانيسلاو ايوانوويچ» مدافع اين تيم در دقيقه 2 و« فرانك لمپارد» از روي نقطه پنالتي در دقيقه 7 براي شاگردان دي متئو گلزني كردند.


پيروزي مقتدرانه بارسلونا و توقف رئال مادريد

هفته اول ليگ فوتبال اسپانيا با پيروزي پرگل بارسلونا و توقف رئال مادريد پيگيري شد.
در ادامه بازي هاي اولين هفته از پيكارهاي لاليگا، بارسلونا در ورزشگاه خانگي خود نيوكمپ پذيراي رئال سوسيداد بود كه با نتيجه 5 بر يك به برتري رسيد تا كاتالان ها شروعي مقتدرانه با هدايت تيتو ويلانووا داشته باشند.
گل هاي آبي و اناري پوشان را در اين بازي پويول (4)، مسي (11 و 16)، پدرو(41)و داويد ويا (84 )به ثمر رساندند. تك گل تيم ميهمان سوسيداد نيز توسط كاسترو (9) زده شد. در ديگر ديدار برگزار شده شاگردان خوزه مورينيو در ورزشگاه سانتياگو برنابئو ميزبان والنسيا بودند كه در اولين گام مقابل خفاش ها متوقف شدند.
در اين ديدار هيگواين در دقيقه 10 اولين گل اين ديدار را به ثمر رساند تا قهرمان فصل گذشته لاليگا پيش بيفتد اما در ادامه جوناس در دقيقه 42 كار را به تساوي كشاند تا نتيجه يك بر يك، پاياني بر اين ديدار حساس باشد.


بسكتبال قهرماني جوانان آسيا- مغولستان

ايران در آستانه صعود به يك چهارم پاياني آسيا

تيم بسكتبال جوانان ايران نخستين ديدار خود در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان را با پيروزي برابر بحرين به پايان رساند.
مرحله دوم بيست و دومين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني جوانان آسيا و انتخابي جهان از ديروز در اولانباتور مغولستان آغاز شد. تيم بسكتبال جوانان ايران كه در گروه F اين مرحله قرار گرفته است، نخستين ديدار خود را مقابل بحرين برگزار كرد. بسكتباليست هاي جوان ايران در پايان اين ديدار به برتري 87 بر 76 دست يافتند.
اين چهارمين برد متوالي تيم بسكتبال جوانان ايران در اين رقابت ها محسوب مي شود. تيم ايران در مرحله مقدماتي با شكست دادن قزاقستان، عربستان و فيليپين به عنوان صدرنشين راهي مرحله دوم شد.
در ادامه مسابقات بسكتبال قهرماني جوانان آسيا، تيم ايران امروز دومين ديدار خود در مرحله دوم را برابر اندونزي برگزار مي كند. البته با پيروزي كه تيم ملي برابر بحرين بدست آورد راه نسبتاً همواري تا يك چهارم دارد. چين تايپه، عربستان و فيليپين ديگر حريفان ايران در اين مرحله هستند.
البته امتياز ديدارهاي برگزار شده در مرحله مقدماتي رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا براي مرحله دوم نيز لحاظ خواهد شد. با اين حساب پيروزي تيم ايران مقابل فيليپين و عربستان كه در گروه D مرحله مقدماتي به دست آمد، براي مرحله دوم نيز محسوب مي شود و تيم ايران آخرين ديدار خود در اين مرحله را روز چهارشنبه مقابل چين تايپه برگزار مي كند.
بيست و دومين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا و انتخابي جهان تا پنجم شهريور ماه ادامه دارد. در پايان اين رقابت ها سه تيم برتر سهميه حضور در پيكارهاي جهاني را كسب مي كنند.


بسكتبال جام ويليام جونز

پيروزي مهرام مقابل تيم ملي چين تايپه

سومين روز مسابقات بسكتبال قهرماني جام ويليام جونز با پيروزي مهرام مقابل تيم ملي كشور ميزبان يعني چين تايپه همراه بود.
سي و چهارمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني جام ويليام جونز ديروز با برگزاري ديدارهاي روز سوم در چين تايپه پيگيري شد.مهرام كه به نمايندگي از ايران در اين رقابت ها شركت كرده است، در جريان ديدارهاي امروز برابر تيم ملي كشور ميزبان به برتري 75 بر 64 دست يافت.
بعد از شكست دادن تيم هاي لبنان و ژاپن، اين سومين پيروزي متوالي مهرام در رقابت هاي جام ويليام جونز بود. شاگردان مصطفي هاشمي امروز با قرعه استراحت روبرو هستند و فردا چهارمين ديدار خود را برابر نماينده آمريكا برگزار مي كنند.
مهرام به منظور آماده سازي بيشتري جهت حضور در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در اين مسابقات شركت كرده است. اين در حالي است كه تيم ملي ايران طي 3 دوره پيشين عنوان قهرماني اين مسابقات را از آن خود كرده بود.
 


عليرغم درخواست IOC مبني بر ممنوعيت برگزاري انتخابات رؤساي فدراسيون ها صورت مي گيرد

ضرب الاجل وزارت ورزش براي تعيين رؤساي جديد فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري

در حالي كه كميته بين المللي المپيك، ايران را از برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي منع كرده، وزارت ورزش و جوانان قصد دارد در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري تكليف رؤساي فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري را روشن كند.
پس از ايجاد تغيير در رأس 5 فدراسيون ورزشي پيش از بازي هاي المپيك لندن حواشي بسيار زيادي در ورزش ايران به وجود آمد كه كميته بين المللي المپيك هم به نحوه ايجاد اين تغييرات واكنش نشان داد.
ارسال نامه هاي متعدد IOC و فدراسيون هاي جهاني قايقراني، تير و كمان و دوچرخه سواري و همچنين تلاش اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك براي منصرف كردن وزارت ورزش و جوانان از برگزاري مجامع انتخاباتي نتيجه داد تا جايي كه محمد عباسي موافقت كرد تا پايان بازيهاي المپيك هيچ انتخاباتي برگزار نشود اما نام نويسي از كانديداهاي احراز پست رياست چندين فدراسيون انجام شد كه اين موضوع انتقادات بسياري از كارشناسان ورزش را به دنبال داشت چرا كه ممكن بود IOC موضع جديد و جدي تري مقابل ايران بگيرد.
با پايان يافتن بازيهاي المپيك در نهايت وزارت ورزش و جوانان تصميم گرفت با سرعت هرچه تمام تكليف 13فدراسيوني را كه با سرپرست اداره مي شوند، روشن كند. آن هم با برگزاري انتخابات فدراسيون هايي كه ورزش ايران را قبل از المپيك تهديد به تعليق مي كردند.
وزارت ورزش در شرايطي قصد دارد چهارشنبه و پنجشنبه برگزاري مجامع انتخاباتي را با فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري آغاز كند كه نه تنها مجامع جهاني رشته هاي مربوطه تغييرات صورت گرفته را به رسميت نشناختند بلكه در نامه بلند بالاي اخير كميته بين المللي المپيك هم ورزش ايران تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسيون ها از برگزاري مجامع منع شده است!
خبرهاي رسيده حاكي از اين است كه ترتيب برگزاري انتخابات فدراسيون ها با دستور شخص وزير بوده و وزارتخانه قصد دارد تا 2-3 ماه آينده وضعيت رياست ساير فدراسيون ها را مشخص كند.
در حال حاضر 13 فدراسيون با سرپرست اداره مي شوند كه قرار است در گام نخست چهارشنبه مجمع قايقراني و پنجشنبه انتخابات دوچرخه سواري از ساعت 10 صبح به رياست حميد سجادي معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان در محل هتل المپيك برگزار شود.
نكته جالب اينكه پنجشنبه گذشته زمان برگزاري مجامع انتخاباتي تعيين و به فدراسيون هاي مربوطه اعلام شده اما وزارت ورزش سكوت كرده و هيچ گونه اطلاع رساني در اين رابطه صورت نگرفته است!
گفتني است كميته بين المللي المپيك طي نامه اي تفصيلي از كميته ملي المپيك ايران خواست كه مشكلات مربوط به استقلال برخي از فدراسيون هاي ورزشي را هرچه سريعتر با همكاري دولت برطرف كند. در بخشي از اين نامه آمده است از كميته ملي المپيك ايران درخواست مي شود كه از تك تك فدراسيون هاي ورزشي بخواهد كه آيين نامه و ساختار خود را براي بررسي، اظهارنظر و بازبيني مجدد به فدراسيون جهاني متناظر ارسال كند. به اين ترتيب تا زماني كه اين كار صورت نگيرد، هيچ گونه انتخاباتي در فدراسيون هاي ورزشي ايران مورد تاييد قرار نخواهد گرفت و كميته بين المللي المپيك آن را به رسميت نخواهد شناخت.
با توجه به نامه كميته بين المللي المپيك بايد منتظر ماند و ديد آيا انتخابات دو فدراسيون قايقراني و دوچرخه سواري پايان هفته برگزار مي شود يا خير.
 


كميته بين المللي المپيك از ايران توضيح خواست

كميته بين المللي المپيك ( IOC ) با ارسال نامه اي به كميته ملي المپيك پيگير وضعيت فدراسيون هاي ورزشي معلق ايران شد. در اين نامه تاكيد شده است كه فدراسيون هاي ورزشي بايد مستقل باشند و هيچ دخالتي در امور آنها صورت نگيرد.
در نامه اي كه روز جمعه گذشته با امضاي »پر ميرو«، مدير روابط بين الملل كميته بين الملي المپيك، و »حسين المسلم«، مدير فني شوراي المپيك آسيا، به كميته ملي المپيك ايران به رياست محمد علي آبادي و دبيركلي بهرام افشارزاده ارسال شده، آمده است:
»پيش از هر چيز به خاطر جلسه پرباري كه با شما و ديگر نمايندگان فدراسيون هاي بين المللي در لندن داشتيم تشكر مي كنيم و همچنين اميدواريم كه كاروان شما با صحت و سلامت پس از پشت سر گذاشتن اين المپيك موفق به خانه بازگشته باشد.»
»همانگونه كه در جلسه لندن هم با هم بحث كرديم مي خواهيم بر موضوع مورد بحث خود در خصوص خودمختاري شماري از فدراسيون هاي ورزشي تاكيد كنيم.»
در ادامه اين نامه به سه بند و تعداد زيادي تبصره اشاره شده كه طي آن به دولت اجازه نمي دهد تا در امور فدراسيون هاي ورزشي بويژه فدراسيون هاي شنا، دوچرخه سواري، تيروكمان و قايقراني دخالت كند.
طبق قوانين المپيك هرگونه تغيير و تحول در فدراسيون ها بايد از طريق برگزاري انتخابات صورت پذيرد و دولت كاملا بايد به اين انتخابات احترام بگذارد كه از طريق اين نامه بر آنها تاكيد شده است.
در پايان اين نامه از مسئولان كميته ملي المپيك ايران خواسته شده هر چه سريع تر در ارتباط با اين موضوع به مقامات كميته بين المللي المپيك پاسخ بدهند.
 


سليمي و حدادي پرسپوليسي شدند

احسان حدادي و بهداد سليمي، مدال آوران المپيكي ايران، به عضويت باشگاه پرسپوليس درآمدند.
احسان حدادي، پرتابگر ديسك ايران كه در بازي هاي المپيك 2012 لندن به مدال نقره دست پيدا كرد عصر روز شنبه با حضور در دفتر محمد رويانيان به عضويت تيم دووميداني پرسپوليس درآمد. حدادي علاوه بر شركت در رقابت هاي داخلي، در مسابقات بين المللي داياموند هم با نام پرسپوليس حضور پيدا خواهد كرد.
پيش از اين بهداد سليمي كه در فوق سنگين رقابت هاي وزنه برداري المپيك 2012 لندن به مدال طلا رسيده، با مسئولان باشگاه پرسپوليس براي پيوستن به اين باشگاه به توافق رسيده بود. سليمي هم عصر روز شنبه با حضور در دفتر مدير عامل پرسپوليس قرارداد خود را با اين باشگاه به ثبت رساند.
حدادي در راه سوئيس
نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن براي حضور در مسابقات دايموند ليگ چهارشنبه راهي سوئيس مي شود.
يازدهمين مرحله از مسابقات دايموند ليگ از پنج شنبه هفته جاري به مدت 3 روز در شهر لوزان سوئيس برگزار مي شود و احسان حدادي كه نايب قهرماني پرتاب ديسك المپيك 2012 لندن را يدك مي كشد، بامداد پنج شنبه راهي اين كشور خواهد شد. وي با بيان اينكه به دليل تحريم ها اسپانسر خود را از دست داده بودم و البته طبيعي بود كه پس از مدال آوري در المپيك بتوانم اسپانسر ديگري پيدا كنم افزود: اما من بايد پنجشنبه عازم مسابقات شوم و حالا پس از عضويت در باشگاه پرسپوليس با آسودگي خاطر در اين رقابت ها شركت مي كنم.حدادي با بيان اينكه اميدوارم بهترين عملكردم را در زمان حضورم در پرسپوليس ارائه دهم، گفت: تا پايان خرداد سال بعد با پرسپوليس قرارداد دارم. اميدوارم از اين به بعد در ليگ دو و ميداني هم بتوانيم شاهد حضور هواداران پرسپوليس باشيم و من مطمئنم كه طرفداران ميليوني باشگاه ما را تنها نخواهند گذاشت. من پنجشنبه به سوئيس مي روم و پس از آن هم بايد به انگليس بروم كه البته هنوز مشكل ويزاي من براي اين سفر رفع نشده، اما آقاي داوري با آقاي خسروي وفا صحبت هاي لازم را انجام داده اند تا من بتوانم در قالب تيم ملي پارالمپيك به لندن بروم. پس از آن به ايران بازمي گردم و چند روز بعد براي شركت در رقابت هاي جايزه بزرگ استوني و زاگرب ايران را ترك خواهم كرد. ضمن اينكه در شهريور ليگ قهرماني كشور آغاز مي شود و من در تمامي مسابقاتي كه شركت مي كنم با باشگاه پرسپوليس طرف قرارداد هستم.
 


پاداش برابر پارالمپيكي ها با المپيكي ها

وزير ورزش و جوانان در بازديد از اردوي تيم هاي اعزامي به بازيهاي پارالمپيك از پرداخت پاداش نقدي به ورزشكاران قبل از اعزام به لندن خبر داد.
محمد عباسي كه عصر روز يكشنبه با حضور در فدراسيون جانبازان و معلولان از نزديك در جريان آخرين وضعيت تيم هاي اعزامي به بازيهاي 2012 پارالمپيك لندن قرار گرفت، در جمع ورزشكاران گفت: خوشبختانه نتايجي كه در بازيهاي المپيك رقم خورد زمينه را براي موفقيت ورزشكاران ما در بازيهاي پارالمپيك فراهم كرده است.
وي ادامه داد: با نتايج مطلوبي كه در المپيك كسب شد حالا همه ورزشكاران پارالمپيكي از نظر روحي و رواني در شرايط خوبي قرار دارند و اميدوارم آنها بتوانند با همت و غيرتي كه دارند براي ورزش ايران افتخارآفريني كنند و با دست پر به كشور باز گردند. مردم هم دعا خواهند كرد كه اين اتفاق بيفتد.
وزير ورزش و جوانان در مورد پرداخت پاداش 10 ميليون توماني به ورزشكاران اعزامي به بازيهاي پارالمپيك گفت: دستور پرداخت اين مبلغ قبل از اعزام به صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان داده شده و انشاءالله تا قبل از سفر تيم ها به بازيهاي پارالمپيك، اين پاداش به ورزشكاران اهدا خواهد شد.
وي در مورد ميزان پاداش ورزشكاران قهرمان پارالمپيك نيز گفت: ما به اين عزيزان هم مثل قهرمانان المپيكي پاداش خواهيم داد. دارنده مدال طلا 200 سكه، نقره 150 سكه و برنز 100 سكه دريافت خواهند كرد.
محمد عباسي در پايان ابراز اميدواري كرد ورزشكاران ايران بتوانند با تلاش و غيرتي كه به كار خواهند گرفت نتايج مطلوبي در بازيهاي پارالمپيك بگيرند و ادامه دهنده راه موفقيت ورزشكاران ايران در المپيك باشند.
مراسم بدرقه كاروان پارالمپيك امروزبرگزار مي شود
مراسم بدرقه كاروان اعزامي ايران به بازيهاي پارالمپيك 2012 لندن امروز با حضور تمامي ورزشكاران اعزامي، مربيان و مسوولان تيم ها در محل فدراسيون جانبازان و معلولين برگزار مي شود.
در اين مراسم كه از ساعت 18 برگزار خواهد شد، محمود خسروي وفا رييس فدراسيون جانبازان و معلولين و حجت الاسلام راشد يزدي براي ورزشكاران سخنراني خواهند كرد. قرار است آخرين برنامه ريزي ها و شرايط مختلف پيرامون حضور كاروان ايران در لندن براي تيم ها تشريح شود.
نخستين گروه از كاروان پارالمپيك ايران دوم شهريور راهي لندن خواهد شد. چهاردهمين دوره بازيهاي پارالمپيك لندن از روز هشتم شهريور به طور رسمي افتتاح خواهد شد.
 


اعزام تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان به رقابت هاي جهاني

تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان ايران براي حضور در رقابتهاي جهاني 2012 آذربايجان در دو گروه راهي باكو خواهند شدند.
تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران همراه با 3 داور، بامداد روز يكشنبه براي شركت در رقابت هاي قهرماني سال 2012 جهان راهي باكو آذربايجان شد.
بنا بر اين گزارش، فدراسيون كشتي آذربايجان اعلام كرده بيش از 40 كشور جهان براي شركت در رقابت هاي قهرماني كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان سال 2012 جهان در باكو، اعلام آمادگي كرده اند.
اين رقابت ها در رشته مردان و زنان طي روزهاي31 مرداد تا 6 شهريورماه برگزار خواهد شد و پيش بيني مي شود در مجموع بيش از 800 نفر اعم از كشتي گير، كادر فني تيم ها و داوران بين المللي در باكو حضور پيدا كنند. تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران نيز با تركيب كامل در اين دوره از رقابت ها شركت خواهند كرد.طبق گفته سرمربيان تيم هاي اعزامي ايران، تيم هاي روسيه، آذربايجان، تركيه، گرجستان، قزاقستان از جمله رقيبان سرسخت كشورمان در اين دوره از رقابت ها خواهند بود.


هفته سوم ليگ برتر فوتسال

دومين شكست منصوري و پيروزي پرگل شهرداري در دربي تبريز

تيم فوتسال شهيد منصوري در هفته سوم ليگ برتر ميزبان شركت ملي حفاري بود كه بار ديگر در قرچك شكست خورد .
در ادامه هفته سوم ليگ برتر فوتسال شنبه شب 4 ديدار به صورت همزمان از ساعت 30:22 برگزار شد كه تيم هاي حفاري، شهرداري تبريز، فرش آرا و راه ساري توانستند به برتري دست يابند .
تيم فوتسال شهيد منصوري قرچك كه به علت تخلف هوادارانش در هفته اول از حضور آنها در سالن محروم بود ميزبان شركت حفاري اهواز بود و در پايان 2 بر يك در قرچك شكست خورد. منصوري در هفته اول نيز در حالي كه ميزبان ميثاق بود با نتيجه سنگين هفت بر صفر باخت. شاگردان سيدمهدي ابطحي با اين پيروزي 9 امتيازي شدند و منصوري 3 امتيازي باقي ماند .
در دربي تبريز شهرداري با نتيجه پرگل 8 بر 2 برابر دبيري به برتري رسيد تا اولين پيروزي تيم تازه وارد در ليگ برتر رقم بخورد. دبيري در اين فصل از رقابت ها مصطفي نظري و جواد اصغري مقدم را در اختيار گرفته است تا بتواند حضوري پرقدرت در ليگ داشته باشد. دبيري 3 امتيازي باقي ماند و شهرداري هم 3 امتيازي شد . نتايج كامل مسابقات هفته سوم به شرح زير است :
¤شهيد منصوري قرچك يك - شركت ملي حفاري ايران 2
¤فرش آرا مشهد 5 - صباي قم 4
¤شهرداري تبريز 8 - دبيري تبريز 2
¤راه ساري 4 - ميثاق تهران يك
در آغاز هفته سوم شب جمعه 2 ديدار برگزار شد كه نتايج زير به دست آمد :
¤جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي 4 - گاز خوزستان 3
¤لبنيات ارژن شيراز يك - گيتي پسند اصفهان 6
در پايان اين هفته گيتي پسند با 9 امتياز به صدر جدول صعود كرد و شركت ملي حفاري به علت تفاضل گل كمتر در رده دوم قرار گرفت .
 


تيم ملي واليبال عازم اسلووني شد

تيم ملي واليبال ا يران كه مسابقات زيرگروه ليگ جهاني را پيش رو دارد، امروز عازم اسلووني شد تا به منظور آماده سازي بيشتر جهت حضور در اين رقابت ها برگزار كننده ديدارهاي تداركاتي در اين كشور باشد.
تيم ملي واليبال ايران در چارچوب رقابت هاي گزينشي المپيك طي روزهاي دهم و دوازدهم شهريورماه برگزار كننده دو ديدار برابر تيم ملي مصر در قاهره خواهد بود. به همين منظور اين تيم صبح امروز سه شنبه عازم اسلووني شد تا پيش از ديدار با مصر، برگزار كننده چند ديدار تداركاتي در اين كشور باشد.
پرتغال، كرواسي، نروژ و تيم ملي ميزبان تيم هايي هستند كه ملي پوشان واليبال كشورمان در اسلووني برگزاركننده ديدارهاي تداركاتي مقابل آنها خواهد بود. اين ديدارها در شهر واري بور برگزار مي شود.
براي سفر به اسلووني و بعد ازآن شركت در رقابت هاي گزينشي ليگ جهاني، سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان چهارده بازيكن را در تركيب تيم اعزامي قرار داده است. شهرام محمودي، سعيد مصطفي وند، سامان فائزي، سعيد معروف، فرهاد قائمي، محمد موسوي، حمزه زريني، فرهاد ظريف، عليرضا نادي، امير غفور،، مجتبي ميرزاجانپور، مهدي مهدوي، آرش كشاورزي و ياشار شاهيني بازيكنان منتخب خوليو ولاسكو هستند. البته از مجموع اين چهارده بازيكن، تنها دوازده بازيكن به كميته كنترل مسابقات انتخابي ليگ جهاني معرفي خواهند شد. ديدارهاي تداركاتي تيم ملي واليبال در اسلووني از دوم شهريورماه آغاز مي شود و ملي پوشان ايران در نخستين ديدار به مصاف پرتغال مي روند.
تيم ملي واليبال ايران در صورت پيروزي در مجموع ديدارهاي برگزار شده مقابل مصر، طي روزهاي 17 و 19 شهريورماه در تهران به مصاف ژاپن خواهد رفت.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14