(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

پليس راه اعلام كرد 89 كشته
، 616 مجروح و توقيف 6200 خودرو در تعطيلات عيد فطر
يك روز خاص در قشم
تصادف مرگبار در محور خواجه - اهر
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد خبر داد
عضويت 2500 وكيل در مجمع وكلا و حقوقدانان نيكوكار
آخرين خبرها از مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي
پزشكي قانوني اعلام كرد
257 نفرآمار رسمي فوت شدگان زلزله
اهداي اعضاي بيمار كاشاني جان چند نفررانجات داد
انفجار مخزن گاز خودرو در قاين
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن هشدار به خانواده ها:
 شاكيان اين دو شيطان صفت به پليس مراجعه كنند
اجراي آزمايشي قانون تعرفه خدمات پرستاري از نيمه شهريور
دستگيري قاتل فراري در كاشان
برادران شرور جنت آباد دستگير شدند
جسد عضو شوراي اسلامي شهر ساري پيدا شد
تولد نوزادي با 32 دندان
صدور257 برگ جريمه براي زن اماراتي
تخريب 40 منزل در زلزله اندونزي
آتش هزاران آمريكايي را آواره كرد


پليس راه اعلام كرد 89 كشته

، 616 مجروح و توقيف 6200 خودرو در تعطيلات عيد فطر

فرمانده پليس راه كشور از وقوع 89 فقره تصادف فوتي، 616 فقره تصادف جرحي و توقيف 6200 خودرو و موتورسيكلت متخلفان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اين كه از آغاز تعطيلات اخير تاكنون با حدود 60 هزار مورد سرعت غيرمجاز، 50 هزار مورد عدم استفاده از كمربند ايمني، 12 هزار مورد سبقت غيرمجاز و بيش از 7 هزار و 500 مورد تجاوز به چپ در جاده هاي كشور برخورد شده است، اظهار كرد: در اين مدت حدود سه هزار و 200 دستگاه خودرو و سه هزار دستگاه موتورسيكلت رانندگان و راكبان متخلف توقيف و روانه پاركينگ ها شده اند.
وي با بيان اين كه گواهينامه 260 راننده متخلفي كه ميزان نمره منفي آنها به بيش از 30 نمره رسيده بود در اين مدت ضبط شد، افزود: برابر اعلام قبلي، ماموران پليس راه كشور در اين مدت با تخلف تجاوز به چپ و سبقت غيرمجاز و تردد در شانه خاكي به طور جدي برخورد كردند.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اين كه در تعطيلات اخير 89 فقره تصادف فوتي و 616 فقره تصادف جرحي رخ داد گفت: همچنان خستگي و خواب آلودگي، عدم توجه به جلو و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه با بيش از 35 درصد، بيشترين علت وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تخطي از سرعت مجاز با 21 درصد و انحراف به چپ با 17 درصد در صدر علل رخداد تصادفات بوده اند.
وي با اشاره به اين كه مهمترين تصادف روز يكشنبه برخورد 5 دستگاه وسيله نقليه در محور اهر- تبريز به دليل انحراف به چپ يك دستگاه پرايد بود، خاطرنشان كرد: متاسفانه در اين حادثه 5 تن در صحنه كشته شدند. همچنين در اين مدت در 19 فقره تصادف فوتي 25 تن در صحنه كشته و در 202 فقره تصادف جرحي 315 تن از هموطنان مجروح شدند.
فرمانده پليس راه از احضار رانندگاني كه تخلفات حادثه ساز و تجاوز به چپ داشته و يا شانه خاكي رفته اند، خبر داد و گفت: برابر اعلام قبلي اين دسته از رانندگان متخلف از طريق دوربين هاي ثبت تخلف، دوربين هاي نظارتي، ماموران كنترل نامحسوس و بازرسان كنترل نامحسوس شناسايي شده اند و پس از پايان تعطيلات احضار شده و خودروي آ نها توقيف مي شود.
 


يك روز خاص در قشم

قشم- خبرنگاركيهان:
پهن كردن سفره عيد فطر از سنت هاي ديرينه مردم جزيره قشم است.
ساكنان جزيره قشم از يك هفته مانده به روز عيد فطر، فكر و ذهن شان به هرچه باشكوه تر برگزار كردن آن معطوف مي شود. به همين دليل، خانم هاي قشمي دست به خانه تكاني مي زنند و مردها نيز هزينه انداختن سفره و برگزاري هرچه باشكوه تر روز عيد فطر را متقبل مي شوند و هرچه از دستشان برمي آيد در اين زمينه انجام مي دهند.عيدي دادن به كوچكترها يكي ديگر از سنت هاي ساكنان جزيره قشم در روز عيد فطر است لذا بزرگترها مي كوشند با تهيه اسكناس هاي نو دل كوچكترها را شاد كنند، هرچند كه تهيه اسكناس كار مشكلي محسوب مي شود ولي قشمي ها با جان و دل آن را مي پذيرند. ناگفته نماند كه بانك هاي اين جزيره مي كوشند براي عيد فطر پول نو در اختيار ساكنان قشم قرار دهند.
در روز عيد فطر مردم لباس هايي كه براي بزرگداشت اين روز تهيه كرده اند به تن مي كنند و به سمت محل برگزاري نماز عيد فطر به راه مي افتند.
بعد از برگزاري نماز عيد فطر، زيارت اهل قبور و ملا قات با بزرگ خاندان و علماي دين، ديد و بازديدهاي خانگي آغاز مي شود.
ديد و بازديدها تا قبل از اذان ظهر ادامه دارد و بعد از اذان ظهر و استراحت خانواده ها، ديد و بازديد بانوان قشمي از ساعت اوليه غروب تا پاسي از شب آغاز مي شود و بانوان نيز لباس نو كه مخصوص اين روز خريداري كرده اند به تن مي كنند و عطر مي زنند و به ديدار همديگر مي روند.
در اين روز غني و فقير بدون استثنا سفره روز عيد فطر در منازل خود مي اندازند. هركسي به اندازه توان مالي خود سفره مي اندازد.
در تمامي خانه ها باز است. هركسي مي تواند در روز عيد فطر وارد خانه ها شود و سر هر سفره اي كه دوست دارد بنشيند و از آن سفره تناول كند.
سفره روز عيد فطر غريبه و آشنا نمي شناسد در اين روز همه مشغول ديد و بازديد هستند و در اين روز هيچ كس به مسافرت نمي رود و براي برگزاري عيد فطر لحظه شماري مي كنند.
در اين روز مردم براي دادن عيدي به همديگر سبقت مي گيرند و عيدي دادن و عيدي گرفتن يكي از سنت هاي حسنه مردم قشم است.جزيره قشم در استان هرمزگان تنها منطقه اي است كه در آن تمام 67 روستا و شهر قشم، سفره روز عيد فطر مي اندازند.ناگفته نماند يكي از مهمترين اعمال روز عيد فطر در قشم دستگيري مستمندان و فقراست و در اين روز كساني كه بضاعت مالي دارند به فقرا رسيدگي مي كنند و نيازهاي آنها را برآورده مي كنند.
 


تصادف مرگبار در محور خواجه - اهر

برخورد يك دستگاه آمبولانس 123 با پژو در محور خواجه به سمت اهر، 7 كشته و 6 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي، پس از اعلام وقوع اين حادثه به اپراتور پايگاه فوريت هاي پزشكي اهر، آمبولانس هاي هريس، اهر و خواجه به محل حادثه اعزام شدند.
بر اساس اين گزارش به علت شدت برخورد، 5 تن در دم جان باخته و 8 تن ديگر نيز به بيمارستان امام رضا(ع) تبريز منتقل شدند كه 2 تن از مصدومان نيز به علت شدت جراحات وارده، در بيمارستان جان خود را از دست دادند.
به گفته شاهدان عيني، علت تصادف سبقت غيرمجاز يك دستگاه پرايد از آمبولانس 123 بود، كه راننده آمبولانس نيز به علت عدم كنترل خودرو با پژو برخورد مي كند.
 


معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد خبر داد

عضويت 2500 وكيل در مجمع وكلا و حقوقدانان نيكوكار

سرويس اجتماعي-
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) از عضويت 2500 وكيل نيكوكار در مجمع وكلا و حقوقدانان نيكوكار خبر داد.
منصور قمشه با بيان اين مطلب افزود: خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد مي توانند براي مشاوره حقوقي به وكلاي نيكوكار در شعبات حل اختلاف ويژه كميته امداد امام خميني(ره) مراجعه كنند، همچنين دفاتر حقوقي و قضايي امداد در تمام فصول سال آماده ارائه خدمات در رابطه با مشكلات حقوقي و قضايي خانواده ها است.
وي با اشاره به اينكه مددكاري و معاضدت حقوقي خانواده ها از اقدامات موثر در بخش حقوقي امداد است، تصريح كرد: اكنون 110شعبه حل اختلاف ويژه امداد و خانواده هاي تحت پوشش در كشور و يك مجتمع حل اختلاف ويژه خانواده هاي اين نهاد نيز در تهران به ارائه خدمات مي پردازد.
قمشه در ادامه با اشاره به حمايت هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به كمك هاي دولت محترم مبني بر تخصيص 20درصد از قرض الحسنه بانك ها براي اشتغال و كارآفريني خانواده ها، اظهار داشت: كميته امداد در سال گذشته توانست رتبه برتر را در ايجاد مشاغل خانگي كسب كند و برنامه اصلي كميته امداد نيز در راستاي اشتغال و توانمندسازي خانواده هاست.
وي خاطرنشان كرد: انشاءالله با كمك مجلس و دولت بتوانيم توانمندي و اشتغال خانواده ها را در مسير قانون پنجم توسعه اجرا نماييم.
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني همچنين از تصويب طرح يك فوريت معافيت مالياتي خيرين و نيكوكاراني كه جهت محرومان به كميته امداد كمك مي كنند خبر داد.


 


آخرين خبرها از مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: اگر مديريت استان تشخيص دهد، تسهيلات مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي «علي نيكزاد» در جلسه بازسازي مناطق زلزله زده افزود: پرداخت تسهيلات مقاوم سازي خانه هاي روستايي آسيب ديده از زمين لرزه اخير در استان و همچنين تحويل مصالح ساختماني در اين ستادها انجام خواهد شد و روستائيان نيازي به مراجعه به شهرها براي دريافت تسهيلات يا مصالح ندارند.
وي با بيان اينكه اختيار پرداخت تسهيلات به عهده استان گذاشته شده، خاطرنشان كرد: دولت پرداخت 125 ميليون ريال تسهيلات را تصويب كرده؛ اما اگر مديريت استان تشخيص دهد اين مبلغ قابل افزايش تا سقف 140 ميليون ريال است.
«نيكزاد» در زمينه جابجايي برخي روستاها نيز گفت: در روستاهايي كه به تشخيص استانداري و بنياد مسكن بايد جابجا شوند وزارت راه و شهرسازي آماده است زمين مورد نياز را بدون هيچ هزينه اي در اختيار روستائيان قرار دهد.
وي در ادامه از آمادگي بانك مسكن براي پرداخت تسهيلات براي احداث يا مرمت واحدهاي مسكوني آسيب ديده شهري خبر داد و افزود: اين تسهيلات بعد از ارزيابي خسارت هاي وارد شده توسط بنياد مسكن و نظام مهندسي ساختمان از محل تسهيلات مسكن مهر و بدون در نظر گرفتن بند «ج» قابل پرداخت است.
«نيكزاد» همچنين بر ضرورت بازسازي راه هاي روستايي آسيب ديده از زمين لرزه و احداث واحدهاي دامي مورد نياز روستائيان مناطق زلزله زده تأكيد كرد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در هر نقطه اي كه مقاوم سازي صورت گرفته تلفات زلزله كمتر بوده، افزود: مقاوم سازي خانه هاي روستايي يكي از سياست هاي محوري دولت هاي نهم و دهم است و تاكنون از 28 هزار واحد مسكوني روستايي در 3 شهرستان اهر، هريس و ورزقان، 8 هزار واحد در اين دولت مقاوم سازي شده است.
كمك رساني
به مناطق زلزله زده
رئيس بازرسي منطقه 5 كشور تلاش هاي انجام شده در حوزه كمك رساني به مناطق زلزله زده و آسيب ديده را مطلوب دانست.
«اكبر غفاري» ظهر ديروز در بازديد از مناطق زلزله زده شهرستان اهر اظهار كرد: از دومين روز از بروز زلزله دفاتر بازرسي در ستادهاي مديريت بحران شهرستان هاي آسيب ديده مستقر شده اند و بر نحوه كمك رساني و امور مربوط به اين حادثه نظارت دارند.
حضور سرتيپ نقدي
در مناطق زلزله زده
رئيس سازمان بسيج مستضعفين صبح ديروز با حضور در مناطق زلزله زده آذربايجان ضمن ابراز همدردي با ساكنان اين مناطق از نزديك در جريان خسارات وارد شده و نحوه كمك رساني به زلزله زدگان قرار گرفت.
سرتيپ بسيجي «محمدرضا نقدي» صبح ديروز به همراه استاندار آذربايجان شرقي و فرمانده سپاه عاشورا در مناطق زلزله زده هريس، ورزقان و اهر حضور يافت.
وي كه چهره به چهره با زلزله زدگان صحبت مي كرد، گفت: خبر درگذشت جمعي از مردم عزيز و شريف استان آذربايجان شرقي بويژه كودكان معصوم و مادران مظلوم آن ديار در حادثه زلزله، قلب هاي پاك ايرانيان را متأثر و عزاداران اين مصيبت كرد.
نقدي خواستار تسريع در بازسازي خانه هاي روستائيان با توجه به نزديكي فصل سرما در اين منطقه شد.
گزارش فارس حاكي است، جلسه ستاد بحران استان آذربايجان شرقي همچنين با حضور سرتيپ نقدي به منظور بررسي نحوه كمك رساني و امدادرساني به زلزله زدگان و مشكلات آنان تشكيل جلسه داده است.
اسكان 100 هزار زلزله زده
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اسكان اضطراري 100 هزار و 340نفر از زلزله زدگان آذربايجان شرقي خبر داد.
«محمود مظفر» با اشاره به خدمات امدادي ارائه شده در زمين لرزه آذربايجان شرقي اظهار داشت: تا ساعت 12 روز يكشنبه 29 مرداد حدود 100 هزار و 340 نفر از زلزله زدگان آذربايجان شرقي با همت امدادگران هلال احمر اسكان اضطراري يافتند.
وي با اشاره به برپايي 25 هزار و 85 چادر امدادي براي اسكان زلزله زدگان آذربايجان شرقي افزود: در اين زمينه 65 هزار و 914 ست اقلام زيستي نيز بين زلزله زدگان توزيع شده است.
«مظفر» ادامه داد: در مجموع تاكنون 342هزار و 381 بسته غذايي بين آسيب ديدگان زلزله شهرستان هاي ورزقان، هريس و اهر توزيع شده است.
به گفته رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر تاكنون براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي حدود 869 دستگاه سرويس بهداشتي نصب شده است.
برقراري جريان گاز طبيعي
به گفته مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي، جريان گاز بيش از 18هزار خانوار روستايي با وقوع زلزله قطع شده بود كه هم اكنون گاز 16هزار و 500 خانوار وصل شده است.
«ولي الله ديني» بعدازظهر ديروز در بازديد از مناطق زلزله زده اظهار كرد: عمليات بازسازي و تعميرات اساسي تأسيسات گاز در 9 روستاي آسيب ديده از زلزله اخير استان ادامه دارد.
وي با حضور مستمر در مناطق زلزله زده استان و نظارت بر روند انجام عمليات توسط اكيپ هاي اعزامي شركت گاز استان، افزود: با وقوع زلزله در 3 شهر اهر، ورزقان و هريس بلافاصله اكيپ هاي عملياتي و امدادي با حضور در محل حادثه و تعيين مناطق حادثه خيز، نشت گاز را در 24 ساعت اوليه بروز زلزله مهار و به سرعت نسبت به انجام عمليات نشت يابي و تعميراتي اقدام كردند.
«ديني» ادامه داد: با تلاش شبانه روزي كاركنان شركت گاز استان در 48 ساعت اول بروز حادثه جريان گاز 3 شهر و 112 روستاي تابعه وصل شده و عمليات بازسازي در 9 روستا ادامه دارد و در 9 روستاي باقي مانده نيز به دليل تخريب 100 درصدي روستاها عملاً انجام عمليات مقدور نبوده و بديهي است همزمان با آواربرداري و عمليات بازسازي، اقدام لازم براي وصل جريان گاز اين مناطق خواهد شد.
ديني ميزان خسارت اوليه وارده بر تأسيسات گاز را 2 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: بيشترين آسيب وارده در حوزه گاز، مربوط به انشعابات و علمك هاي گاز ناشي از ريزش ساختمان ها بوده و به شبكه هاي توزيع گاز كه از مقاومت بالايي برخوردار هستند، خسارت وارد نشده است.
مديرعامل شركت گاز استان به مردم مناطق زلزله ديده توصيه كرد، به منظور رعايت نكات ايمني و در زمان بروز قطعي گاز از دستكاري علمك هاي گاز خودداري كرده و مراتب را به نيروهاي پست امداد با شماره تماس 194 اعلام كنند.
زلزله نويدبخش زندگي شد
در حالي كه وقوع زلزله 6 ريشتري بسياري از شهروندان ورزقاني را داغدار و مصيبت زده كرده، اما در بين اين حوادث يك زوج جوان ورزقاني به آرزوي 12 ساله شان رسيدند.
روان پورحسن 29 ساله كه 12 سال پيش ازدواج كرده اما دراين مدت در حسرت بچه دار شدن به سر مي برد، ساكن روستاي «زغن آباد» است كه در زلزله 6 ريشتري روز شنبه 21 مرداد ماه 100 درصد تخريب و با خاك يكسان شد.
اين خانم روز شنبه پس از آنكه وضعيت عمومي اش وخيم مي شود توسط شوهرش به درمانگاه صحرايي شهرستان ورزقان منتقل مي شود تا تحت مراقبت و مداوا قرار گيرد.
شوهر وي كه از وضعيت عمومي خانمش نگران و دلهره داشت بعد از چند دقيقه معاينه توسط پزشكان مستقر در اين درمانگاه خبر خوشي را مي شنود كه وي 12 سال در انتظار شنيدنش بود. پزشكان به شوهر وي اطلاع مي دهند كه همسرش چند روزه باردار است.
حفظ ابنيه تاريخي در برابر زلزله
مدير دفتر تدوين پرونده هاي ثبت جهاني كشور از انجام اقدامات ايمني و رفع خطر حين زلزله در ابنيه تاريخي مناطق زلزله زده شهرستان اهر خبر داد.
«محمد طالبيان» در بازديد از خانه عطايي شهرستان اهر افزود: اقدامات استحكام بخشي حين زلزله فرصت كافي را براي نگهداري بنا به وجود مي آورد كه با توجه به پس لرزه هاي نسبتا قوي رخ داده پس از زلزله اصلي در اين دو شهرستان، اقدامات حين زلزله در اين ابنيه به خوبي جواب داده است.
وي با بيان اينكه بايد استحكام بخشي ابنيه تاريخي و مطالعات فعاليت رفع خطر را در آثار تاريخي سراسر كشور افزايش داد، اظهار كرد: با بهره برداري از فرم هاي استانداردهاي جهاني در بررسي نوع آسيب هاي وارده به ابنيه پس از زلزله و نحوه مرمت آنها از نتايج مطالعات صورت گرفته در اين مناطق مي توان در كشور و حتي جهان استفاده كرد.
خانه عطايي شهرستان اهر با 50 درصد آسيب ديدگي از زلزله اخير آذربايجان شرقي، يكي از چندين اثر ثبتي و تاريخي خسارت ديده از زلزله به شمار مي رود، كه بيشترين ميزان تخريب را بر اثر زمين لرزه داشته است.
نماز عيد فطر در ورزقان
مردم داغدار و مصيبت ديده ورزقان ديروز نماز عيد فطر را به امامت حجت الاسلام والمسلمين «قربانعلي اسماعيلي» امام جمعه ورزقان اقامه كردند.حجت الاسلام قربانعلي اسماعيلي امام جمعه ورزقان ازحضور حضرت آيت الله خامنه اي مقام عظماي ولايت در مناطق زلزله زده به ويژه شهرستان ورزقان به عنوان مرهمي بر مصائب و سختي هاي مردم اين مناطق قدرداني كرد.
وي با قدرداني از مشاركت گسترده مردم در كمك رساني به زلزله زدگان آذربايجان بويژه ورزقان گفت: اين حادثه دردناك در ماه مبارك رمضان، دل همه ايرانيان را به درد آورد و مايه غم و اندوه ملت مسلمان ايران شد.
امام جمعه ورزقان بر ضرورت تسريع اسكان حادثه ديدگان منطقه تاكيد كرد و افزود: مسئولان بايد قبل از فرا رسيدن فصل سرما نسبت به اسكان قطعي زلزله زدگان بويژه ورزقان همت كنند و جلب رضايت مردم را اصل در امور قرار دهند.
اين مراسم با حضور نيروهاي امدادي هلال احمر مستقر در منطقه و مسئولان برگزار شد.
 


پزشكي قانوني اعلام كرد

257 نفرآمار رسمي فوت شدگان زلزله

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور آخرين آمار رسمي فوت شدگان زلزله آذربايجان شرقي را 257 نفر اعلام كرد و گفت: اختلاف اصلي آمار پزشكي قانوني با آمار وزير بهداشت بيشتر به دليل دفن فوت شدگان بدون جواز دفن است.
احمد شجاعي در گفت وگو با فارس با اشاره به آخرين اطلاعات در خصوص تعداد فوت شدگان زلزله آذربايجان شرقي گفت: بر اساس آخرين اطلاعات به دست آمده و تاييد شده از ادارات پزشكي قانوني و مراكز امدادي و بيمارستاني و فرمانداري ها تاكنون تعداد جانباختگان به 257 نفر رسيده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه علت اختلاف آمار پزشكي قانوني با اعلام آمار متوفيان توسط وزير بهداشت در زمينه فوت شدگان چيست، افزود: اين اختلاف به دو دليل بوده است. اول به دليل آن بود كه تعدادي از فوت شدگان را 2 بار حساب كرده بودند و ديگري به دليل خاكسپاري برخي اجساد بدون جواز دفن بود.
 


اهداي اعضاي بيمار كاشاني جان چند نفررانجات داد

كاشان-خبرنگاركيهان:
مدير روابط عمومي دانشگاه پيام نور كاشان با اشاره به مرگ مغزي يكي از كارمندان اين دانشگاه، از اهداي اعضاي او به چند بيمار نيازمند خبر داد.
اميرحسين پارسا گفت: «عليرضا سيديان مقدم فيني» كارمند كتابخانه دانشگاه پيام نور كاشان در شب بيست ويكم ماه مبارك رمضان بر اثر حادثه برق گرفتگي، دچار مرگ مغزي شد.
وي افزود: بعد از تلاش 6 روزه تيم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كاشان و تاييد مرگ مغزي ايشان با رضايت خانواده وي براي اهداي اعضاي او به بيماران نيازمند، به بيمارستان امام خميني(ره) تهران منتقل شد.
 


انفجار مخزن گاز خودرو در قاين


قاين- خبرنگاركيهان:
انفجار مخزن گاز خودرويي در قاين 2 كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت.
مخزن گاز يك دستگاه وانت در حين سوخت گيري در جايگاه غفاري آرين شهر قاين دچار حادثه تركيدگي شد.در اين حادثه 2 نفر از مراجعان به جايگاه جان خود را از دست دادند و يك نفر هم زخمي شد.


رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن هشدار به خانواده ها:

شاكيان اين دو شيطان صفت به پليس مراجعه كنند

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار عكس دو شيطان صفت زورگير از شاكيان خواست كه براي طرح شكايت به پليس مراجعه كنند.
سرهنگ عباسعلي محمديان با اعلام انتشار بدون پوشش تصاوير دو متهم به ربايش دختران و آزار و اذيت آنها از دستگيري اين دو تن خبر داد و از شاكيان احتمالي خواست كه بدون هرگونه نگراني و ضمن اعتماد كامل به مجموعه پليس آگاهي به اداره شانزدهم مراجعه و نسبت به طرح شكايت خود از متهمان پرونده اقدام كنند.
وي با اشاره به اين موضوع كه رسيدگي به اين پرونده در مراحل مقدماتي قرار دارد و هر دو متهم با قرار بازداشت در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند، گفت: از تمام شهروندان درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود از ارتكاب ديگر جرايم ارتكابي توسط متهمان را از طريق شماره تلفن هاي 51055516، 51055575 و 51055573 در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
گفتني است در روز سوم دي ماه سال گذشته خانم جواني به همراه مادرش با مراجعه به كلانتري 158كيانشهر به ماموران گفت: توسط دو سرنشين يك دستگاه خودروي سواري مورد آزار و اذيت و همچنين سرقت طلا و جواهرات همراه خود قرار گرفته ام.با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه سوم دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات شاكي
شاكي پرونده در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در روز اول دي در مسير رفتن به مدرسه بودم كه يك دستگاه خودروي سواري، با دو سرنشين جوان، در مقابل پاي من توقف كرد. يكي از سرنشينان آن با طرح اين موضوع كه قصد آشنايي با من را دارد، خواهش كرد تا شماره تلفن همراهش را دريافت كنم؛ پس از رد و بدل شدن شماره هاي تماس، در حدود ساعت 30:20 همان روز اين جوان كه در اولين برخورد خود را سياوش معرفي كرده بود، با معرفي خود به نام كامران، با من براي فرداي آن روز قرار ملاقات گذاشت.
شاكي گفت: در زمان حركت ماشين و در حالي كه كامران در صندلي عقب ماشين در كنار من نشسته بود، امير راننده اتومبيل به سمت تهرانپارس و از آنجا به سمت لشگرك تغيير مسير داد؛ در حالي كه مي خواستم از راننده درخواست كنم تا به سمت شهر برگردد، ناگهان كامران ضمن ضرب و شتم به سمت من حمله ور شد و قصد داشت تا با تهديد من را مورد آزار و اذيت قرار دهد كه در برابر او مقاومت كردم اما ناگهان ماشين در حاشيه جاده كه كاملا خاكي بود توقف كرد و امير نيز به كمك كامران آمد.
وي افزود: امير طلا و جواهراتم را كه شامل يك جفت گوشواره، يك رشته زنجير و پلاك، يك رشته دستبند و همچنين گوشي تلفن همراهم بود سرقت كرد و من را نيز در منطقه كيانشهر از ماشين پياده و هر دو نفر به سرعت از محل متواري شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوءاستفاده مجرمان به ويژه مجرمان سابقه دار از رفتارهاي پرخطر برخي جوانان و نوجوانان در ارتكاب جرايم شان گفت: يكي از اهداف پليس آگاهي از اطلاع رساني عملكرد يگان هاي خود، ارائه هشدارهاي لازم به اعضاي خانواده ها در خصوص مراقبت از اعضاي جوان خانواده و همچنين پرهيز اين افراد از انجام برخي رفتارهاي پرخطر اجتماعي است كه در بسياري از موارد مجرمان و افراد فرصت طلب با سوءاستفاده از همين رفتارهاي پرخطر به ظاهر كم اهميت و بي توجهي افراد به هشدارها و اطلاع رساني هاي انجام شده از سوي پليس، اقدام به ارتكاب جرايم خود مي كنند.

 


اجراي آزمايشي قانون تعرفه خدمات پرستاري از نيمه شهريور

قائم مقام وزير بهداشت در امور پرستاري گفت: قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري از نيمه دوم شهريور به صورت آزمايشي در 3 بيمارستان كشور اجرا مي شود.
سيده فاطمه حق دوست اسكويي در اين زمينه اظهار كرد: اين 3 بيمارستان عبارتند از بيمارستان مفيد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، بيمارستان روانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران و بيمارستان امين دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و تاكنون جلسات متعددي در خصوص پيگيري و نحوه اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري گذاشته شده است و مقرر شد كه از نيمه دوم شهريور امسال مطالعه آزمايشي اين قانون در اين بيمارستانها اجرايي شود.
وي ادامه داد: در اجراي آزمايشي پرداختها از طريق كارانه و مبتني بر عملكرد است و بر اين اساس رقم دريافتي پرستاران مناسب خواهد بود.
قائم مقام وزير بهداشت در امور پرستاري افزود: اجراي آزمايشي اين قانون همه پرستاران اين 3 بيمارستان را شامل مي شود.

 


دستگيري قاتل فراري در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
قاتلي كه دو ماه پيش مردي 36 ساله را در شهر قمصر كاشان به قتل رسانده و تحت تعقيب پليس كاشان بود، با عمليات ماموران پليس آگاهي شهرستان در يكي از ميادين اصلي شهر كاشان شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان كاشان با تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي قتل جواني به نام عليرضا، 36 ساله در شهر قمصر و با توجه به اهميت موضوع و بازتاب اين خبر در بين شهروندان رسيدگي به اين پرونده در دستور كار پليس كاشان قرار گرفت.
سرهنگ «منوچهر صفايي» گفت: با انجام تحقيقات سرانجام كارآگاهان فرد متهم به قتل به نام اميرحسين -ش، 25 ساله را در يكي از ميادين اصلي شهر كاشان شناسايي و طي يك اقدام غافلگيرانه دستگير كردند.
به گفته وي متهم به همراه پرونده، براي انجام مراحل قانوني، تحويل مراجع قضايي شد.
 


برادران شرور جنت آباد دستگير شدند

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري دو برادر كه از اراذل و اوباش محدوده غرب تهران بودند خبر داد و گفت: اين دو متهم مدتي پيش با همدستي هم 21 خودرو را در جنت آباد تخريب كرده بودند.
سرهنگ عليرضا محرابي با اشاره به اقدامات تيم عمليات ويژه اين يگان براي دستگيري دو برادر كه از اراذل و اوباش محدوده غرب تهران بودند گفت: با گزارش هاي ارسالي از سوي شهروندان محدوده غرب تهران خصوصاً محدوده جنت آباد، در خصوص اقدامات دو شرور در اين محدوده و تخريب اموال خصوصي، اقدامات مأموران اداره عمليات ويژه اين يگان براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز شد.
وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه دو برادر به نام هاي مجتبي و محسن كه از اراذل و اوباش سطح سه غرب تهران هستند چند شب پيش در درگيري با شهروندان محدوده جنت آباد، اقدام به عربده كشي و تخريب خودروهاي پارك شده در كنار خيابان كرده اند كه متعاقب آن با تماس شهروندان با پليس از محل متواري شده اند.
محرابي ادامه داد: بر همين اساس نتيجه تحقيقات به قاضي كشيك دادسراي اوين اعلام و طي دستور صادر شده از سوي مقام قضايي بررسي براي شناسايي محل اختفاي متهمان ادامه يافت تا اينكه مأموران موفق شدند هر دو شرور را در شهرستان شهريار شناسايي و پس از دريافت مجوز و نيابت قضايي هر دو متهم را بازداشت كنند.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: در بازرسي هاي انجام شده از محل اختفاي متهمان 7 چماق، يك قبضه قمه و يك قبضه كارد كشف و ضبط و در اين راستا 2 دستگاه خودروي متهمان توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
 


جسد عضو شوراي اسلامي شهر ساري پيدا شد

جسد عضو شوراي شهر ساري كه در درياي مازندران غرق شده بود كشف شد.
به گزارش خبرنگار فارس از ساري، سيدعلي بهروش به همراه دو فرزندش به نام هاي سيد بنيامين و سيد بهمن 27 و 22 ساله، عصر يكشنبه در درياي مازندران «در ويلاي ساحلي درياي گوهرباران» غرق شدند.
با جستجو براي كشف اجساد، صبح دوشنبه جسد سيدعلي بهروش پيدا و جستجو براي كشف جسد دو فرزند اين عضو شوراي شهر مازندران ادامه دارد.
 


تولد نوزادي با 32 دندان

نوزاد دختري با 32 دندان و 24 انگشت در دست و پا در روز عيد فطر در كردستان عراق متولد شد.
به گزارش خبرگزاري عراقي «براثا»، منابع آگاه پزشكي در منطقه «سوران» واقع در استان اربيل كردستان اعلام كردند كه روز يك شنبه نوزاد دختري با 32 دندان كامل و 4 انگشت اضافي متولد شد.
«گلفين علي» رئيس بخش اداري بيمارستان تخصصي زنان و زايمان در سوران گفت: اين نوزاد در بيمارستان ما با 24 انگشت در دست و پا و نيز 32 دندان متولد شد. دندانهاي او در يك سطح و به يك اندازه نيستند بلكه برخي از دندان ها كوتاه و برخي بلند هستند.
وي افزود: پدر و مادر اين نوزاد از ساكنان روستاي «آموكان» از بخش هاي منطقه «حرير» هستند و اين كودك به طور طبيعي متولد شده است.
وي با نادر خواندن اين موضوع گفت كه اين نخستين بار است كه در اين بيمارستان چنين نوزادي متولد شده است.
برخي از پزشكان اين بيمارستان درباره دليل اين پديده نادر معتقدند كه زياد بودن درصد كلسيم و فسفر و نيز اختلال هورموني در بدن موجب چنين امري مي شود.
«كاوه محمود» متخصص اطفال درباره اين نوزاد دختر گفت: پديدار شدن چنين امري در اين نوزاد به اختلال در كروموزمها مربوط مي شود و اين كودك مشكل عقلي و ذهني ندارد. ضمن اينكه اين كودك كوتاه قد خواهد بود.وي افزود: تولد چنين نوزادي در جهان استثنا نيست اما براي نخستين بار چنين نوزادي در سوران متولد شده است.گفته مي شود كه ازدواج پدر و مادر اين كودك فاميلي بوده است.
 


صدور257 برگ جريمه براي زن اماراتي

زني در دبي طي سه ماه رانندگي، 257 برگ جريمه به مبلغ كل 54 هزار و 763 دلار دريافت كرده است.
به گفته مقامات راهنمايي و رانندگي دبي؛ رانندگان متخلف در صورت همكاري، مشمول تخفيف و پرداخت قسطي جريمه هاي خود مي شوند.اما برعكس، افرادي كه سعي در فرار از قانون داشته و جريمه هاي خود را به موقع پرداخت نكنند، مشمول سختگيري مسئولين و افزايش صعودي جريمه ها مي شوند.تيم هاي رسيدگي و نظارت در پوشش نامحسوس، در اين منطقه تشكيل شده و ماشين هايي را كه جريمه هاي خود را طي يك بازه زماني مشخص پرداخت نكرده باشند، متوقف مي كنند.اخطارهاي پليس براي پرداخت جريمه ها و در نهايت توقيف وسيله نقليه، اقدامي براي پرداخت به موقع جريمه ها در دبي است.
 


تخريب 40 منزل در زلزله اندونزي

يك مقام اندونزيايي از كشته و زخمي شدن 15 نفر بر اثر وقوع زمين لرزه 3/6 ريشتري در جزيره سولاوسي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام اندونزيايي گزارش داد كه بر اثر وقوع زمين لرزه 3/6 ريشتري در جزيره سولاوسي دست كم سه نفر از جمله يك كودك 9 ساله كشته و 12 فرد ديگر زخمي شدند.
گفته مي شود كه بر اثر اين زمين لرزه 40 منزل مسكوني ويران شده و احتمال افزايش تلفات وجود دارد.
مقامات اندونزي اعلام كردند كه پيش تر در 23 فروردين ماه در پي زمين لرزه 9/8 ريشتري در منطقه «آچه» 5 نفر كشته و چهار نفر ديگر زخمي شدند.
در پي اين زمين لرزه تمامي منازل مسكوني در اندونزي تخليه شد و پس لرزه ها در شمال سوماترا احساس شد. تايلند نيز در پي بروز اين زلزله بخش هايي از سواحل خود را در درياي «آندومان» تخليه كرد.
 


آتش هزاران آمريكايي را آواره كرد

آتش سوزي در مناطق شمالي آمريكا هزاران نفر از مردم را آواره كرد.
در پي آتش سوزي در كاليفرنيا و آيداهو بيش از دو هزار نفر از ساكنان اينگونه مناطق مجبور به ترك منازل خود شدند.
به گزارش يونايتدپرس از كاليفرنيا به نقل از مري آلدريچ سخنگوي اداره آتش نشاني وقوع آتش سوزي در دوازده هزار هكتار از اراضي شمالي آمريكا و تخريب هفت باب منزل مسكوني سبب شد مقامات دولتي وضعيت اضطراري در اينگونه مناطق اعلام كنند. همچنين سه هزار نفر از ساكنان تهاما County Tehama كه در معرض تهديد شعله هاي آتش قرار گرفته اند منازل خود را ترك كردند.
حجم شعله هاي آتش بگونه اي است كه يكهزار نفر از نيروهاي آتش نشاني در حال كنترل و مهار شعله هاي آن هستند. اين در حالي است كه هنوز علت اصلي آتش سوزي در دوازده هزار هكتار از اراضي شمالي اين كشور كه از شنبه آغاز شده هنوز مشخص نيست.
دست اندركاران اداره آتش نشاني كاليفرنيا با توجه به شدت و وسعت آتش سوزي در اينگونه مناطق گفتند: «هشتادوهشت هزار و پانصد هكتار از اراضي كاليفرنيا و آيداهو در شعله هاي آتش مي سوزند در حاليكه ماموران آتش نشاني تاكنون تنها توانسته اند پنج درصد از آتش سوزي را مهار كنند. همچنين دست اندركاران اداره آتش نشاني پيش بيني مي كنند در صورت نياز برخي ديگر از ساكنان مناطق همجوار بايد منازل خود را ترك كنند. افزون بر آن، ماموران آتش نشاني مستقر در منطقه هالستيد Halstead در شمال غربي استنلي Halstead تاكنون موفق شدند از نود و دو هزار هكتار از اراضي اين منطقه كه در شعله هاي آتش مي سوزد تنها سه درصد شعله هاي آتش را مهار كنند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14