(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صهيونيست ها كم فروشي مي كنند! (يادداشت روز)
رئيس جمهور: هيئت علمي دانشگاه ها بزرگترين سرمايه معنوي وانساني ملت ايران هستند
رشوه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
فرقاني خبر داد
حضور 100 كشور در اجلاس تهران
به مناسبت عيد فطر صورت گرفت
پيام تبريك احمدي نژاد و لاريجاني به سران كشورهاي اسلامي
روزنامه دي پي نيوز:
سفر مرسي به تهران نقشه راه آمريكا را تغيير مي دهد
رشوه انگليس به مقامات سعودي براي فروش سلاح به عربستان لو رفت (خبر ويژه)
معاريو: حزب الله مي تواند براي ده ها هزار اسرائيلي جهنم برپا كند (خبر ويژه)
خيرخواهي آقاي خروج از حاكميت براي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)
اعتماد به نفس سلطنت طلبان خيلي بالاست اين هم سندش! (خبر ويژه)


صهيونيست ها كم فروشي مي كنند! (يادداشت روز)

«رقص مرگ»- MACABRE- ترجمه آزادي است كه يك روزنامه نگار معروف اسرائيلي براي تهديدهاي اخير نتانياهو درباره حمله نظامي به ايران، برگزيده است. «ناهوم پارنه آ» مي نويسد «آقاي نتانياهو با تهديد ايران به حمله نظامي، همه ما را به رقص مرگ دعوت مي كند» و روزنامه اسپانيايي كوريره دالاسرا با اشاره به نظر اين روزنامه نگار اسرائيلي مي نويسد «نخست وزير اسرائيل در حالي شهروندان[!] اسرائيلي را به رقص مرگ دعوت مي كند كه بسياري از ديگر مقامات اسرائيلي در توانايي اسرائيل براي حمله نظامي به ايران ترديدهاي جدي دارند و ايران را نه فقط قدرتمندترين كشور منطقه بلكه يك قدرت فرامنطقه اي مي دانند.» اين روزنامه اسپانيايي در ادامه مي نويسد «روز جمعه صدها نفر از صلح طلبان اسرائيلي[!] در مقابل خانه مجلل ايهود باراك دست به تظاهرات زده و در حالي كه به شكل مخصوصي مي رقصيدند، سرودي با اين مضمون را مي خواندند كه؛ من نمي خواهم براي ايران بميرم».
تهديد جمهوري اسلامي ايران به حمله نظامي از سوي آمريكا و اسرائيل اگرچه سابقه اي درازمدت دارد ولي نگاهي گذرا به شرايط زماني و مختصات پيراموني اين تهديدها به وضوح نشان مي دهد هرگاه حريف موقعيت خود را در منطقه از دست رفته و ضعيف تر ارزيابي مي كند، تهديدها غليظ تر شده و اوج بيشتري مي گيرند تا آنجا كه مي توان گفت غلظت تهديدها با توان حريف، نسبت معكوس دارد.
اين روزها و مخصوصا در هفته پاياني ماه مبارك رمضان كه تظاهرات جهاني و پرشكوهتر از هميشه روز قدس، نماد ديگري از نفرت ملت هاي مسلمان و انزجار آنان نسبت به صهيونيست هاي كودك كش را به نمايش گذارده است، مقامات رژيم صهيونيستي بازي نه چندان تازه ديگري را به صحنه آورده اند. اين بازي را يك وبلاگر آمريكايي به نام «سيلورستاين» كليد زد. او در وبلاگ خود مدعي شد سند و يادداشتي از يك سياستمدار اسرائيلي به دست آورده است كه از حمله قريب الوقوع اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران حكايت مي كند! ادعاي سيلورستاين بلافاصله از سوي رسانه هاي اسرائيلي و آمريكايي بازتاب يافت كه با توجه به گمنام بودن اين وبلاگر آمريكايي غيرطبيعي به نظر مي رسيد و از هماهنگي قبلي حكايت داشت.
ادعاي آمادگي اسرائيل براي حمله با توجه به شرايط بحراني و شكننده اي كه اين رژيم جعلي با آن روبروست به اندازه اي مضحك است كه راديو فردا
-شايد براي حفظ پرستيژ خود- در تحليل سند ياد شده مي گويد «به اعتقاد بسياري از ناظران سياسي و كارشناسان نظامي سندي كه آقاي سيلورستاين در وبلاگ خود منتشر كرده است مي تواند بخشي از يك عمليات رواني اسرائيل باشد تا از يكسو نشانه اقتدار اسرائيل تلقي شود! و از ديگرسو كشورهاي مذاكره كننده را براي پيشگيري از جنگ، به افزايش تحريم ها عليه ايران ترغيب كند!»
گفتني است در حالي كه بخش فارسي زبان بي بي سي، روي اين به اصطلاح سند تمركز كرده و مانور مي داد، شبكه جهاني و انگليسي زبان بي بي سي با انتشار يادداشت ادعايي سيلورستاين، اعلام كرد «هيچ نشانه اي وجود ندارد كه بتوان تاييد كرد اين سند متعلق به دولت اسرائيل است»! همزمان با ترفند ياد شده «ماتان ويلناي» وزير دفاع غيرنظامي اسرائيل كه قرار است جاي خود را به «آوي ديچر» رئيس پيشين سازمان اطلاعات داخلي اسرائيل- شين بث- بدهد و به عنوان سفير رژيم صهيونيستي عازم چين شود، در اظهاراتي كه آشكارا به وحشت و دلهره يهوديان ساكن فلسطين اشاره داشت، گفت؛ «جايي براي دلهره وجود ندارد. جنگ ما با ايران 30 روز بيشتر به طول نمي انجامد و در آن فقط 500 تن از شهروندان اسرائيلي كشته خواهند شد»! اين اظهارنظر «ماتان ويلناي» نيز بلافاصله در رسانه هاي آمريكايي و اروپايي بازتاب گسترده اي مي يابد و علاوه بر آن كه يهوديان مهاجر و اشغالگر ساكن فلسطين را به وحشت فرو مي برد، افكار عمومي مردم آمريكا را نيز با نگراني شديد روبرو مي كند تا آنجا كه «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا به صحنه آمده و در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «فاكس نيوز» به دلداري مردم آمريكا پرداخته و مي گويد «واشنگتن باور ندارد كه اسرائيل براي حمله نظامي به ايران آماده شده باشد» و در همان حال روزنامه صهيونيستي و انگليسي زبان «جروزالم پست» تخمين 500 كشته را به استهزاء گرفته و مي نويسد؛ «با حرافي نمي توان قدرت ايران را ناديده گرفته و دست به حماقت زد» و روزنامه آمريكايي نيويوركر تذكر اين نكته را ضروري مي بيند كه «اگر به قول آقاي ماتان ويلناي، اسرائيل از چنين توان و قدرت نظامي برخوردار است چرا در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه از اين قدرت و امكانات خبري نبوده است»؟! و «دويچه وله» خبرگزاري رسمي آلمان با اشاره به ماهيت «رواني- تبليغاتي» اظهارات ماتان ويلناي مي نويسد؛ «اگر اسرائيل در پي ترساندن ايران بوده است بايستي پاسخ خود را از رهبر ايران گرفته باشد كه در آستانه سالروز تظاهرات ضد اسرائيلي- روز قدس- گفت؛ زائده دروغين و جعلي اسرائيل بايد از جغرافياي جهان محو شود».
درباره ادعاي وزير دفاع غيرنظامي اسرائيل كه در صورت بروز جنگ، تلفات احتمالي اين رژيم را 500 نفر تخمين زده است بايد گفت؛ باز هم صهيونيست ها به روال هميشگي و به عادت اجداد خود دست به «كم فروشي»! زده اند، زيرا تعداد يهوديان اشغالگري كه در اولين ساعات درگيري از وحشت سكته مي كنند نيز بسيار بيشتر از رقم 500 نفر است و احتمالا از چند هزارنفر نيز فراتر خواهد رفت چرا كه به قول قرآن و به گواهي شواهدي كه به وضوح قابل استناد است؛ اين قوم از همه مردم نسبت به دنيا حريص ترند و به شدت از مرگ وحشت دارند. و اما رقم كشته شدگان به قول سيدحسن نصرالله، دستكم ده ها هزار اسرائيلي در نخستين روزهاي بعد از شروع جنگ احتمالي خواهد بود و به گفته پروفسور عاموس ناطواع از مؤسسه «علوم و تكنولوژي تخنيون» در مصاحبه با معاريو، فقط حمله موشكي ايران به منطقه حيفا كه تاسيسات پتروشيمي، بيوشيمي، پالايشگاه هاي نفت و گاز و مخازن آمونياك و هيدروژن و اتيلن در آن قرار دارد، دستكم 70هزار كشته و مجروح برجاي خواهد گذاشت كه هيچ راهي براي مقابله با اين فاجعه نيز وجود ندارد.
بنابراين بايد گفت؛ اسرائيلي ها درباره تلفات خود، هم كم فروشي مي كنند و چندهزار نفري كه با شروع جنگ از وحشت سكته كرده و مي ميرند را فقط 500 نفر اعلام مي كنند و هم دست به تقلب مي زنند و ده ها هزار اسرائيلي كه در نخستين روزهاي بعد از شروع جنگ به هلاكت مي رسند را «زنده»! به حساب مي آورند. در همين زمينه به نكات زير توجه كنيد؛
الف: از نگاه جامعه شناختي ، جامعه اسرائيل يك «جامعه موزائيكي» است با اين توضيح كه بخش هاي مختلف آن اگرچه در انگيزه كسب درآمد- بخوانيد غارتگري- مشترك هستند ولي تنها با دو نياز «امنيت» و «سرپناه» به يكديگر پيوند خورده اند و چنانچه سردمداران رژيم صهيونيستي قادر به تامين اين دو نياز نباشند- كه اين روزها در تامين آن با مشكلات جدي روبرو هستند- جامعه جعلي اسرائيل به سمت فروپاشي ميل مي كند.
ب: در شرايط كنوني كه به گزارش 182 صفحه اي مركز مطالعات امنيتي اسرائيل- I.N.S.S رژيم صهيونيستي روي قوس نزولي قدرت قرار دارد، تفاوت هاي پنهان در قالب «اختلاف» فرصت بروز يافته اند، كه از آن جمله مي توان به اختلافات رو به رشد ميان «يهوديان غربي(اشكنازي ها) و يهوديان شرقي»، «يهوديان متدين به آئين يهود و يهوديان لائيك»، «يهودي ها و صهيونيست ها»، «يهوديان سفيدپوست و يهوديان سياه پوست آفريقايي تبار»، «يهوديان نسل قديم(وفاداران) و يهوديان نسل جديد(بي علاقه ها)»، «يهوديان دوتابعيتي و يهوديان تك تابعيتي»، «يهوديان ثروتمند و يهوديان فقير» اشاره كرد... و به قول خداي سبحان؛ «شما آنان را متحد مي بينيد و حال آن كه دلهاشان سخت متفرق است» (آيه 14 سوره مباركه حشر).
ج: به گزارش مستند و ميداني «اورشليم پست» كه در «هاآرتص» نيز بازنشر يافته است، طي سال هاي اخير و مخصوصا بعد از جنگ 33 روزه كه توان ارتش اسرائيل در تامين امنيت يهوديان مهاجر با ترديد جدي روبرو شده است، ميزان جذب يهوديان جديد به صفر نزديك شده و فلش مهاجرت به فلسطين اشغالي جهت معكوس پيدا كرده است. برپايه اين گزارش، خروج دوتابعيتي ها از اسرائيل شتاب چشمگيري يافته است. توضيح آن كه نزديك به 5/1 ميليون نفر از يهوديان مهاجر را دومليتي ها يا دوتابعيتي ها تشكيل مي دهند. اين عده بيشترين ايام سال را در آمريكا و كشورهاي اروپايي كه موطن اصلي آنهاست سپري مي كنند و تنها يك تا دو ماه از سال را در فلسطين اشغالي ساكن هستند. دولت اسرائيل از دوتابعيتي شدن يهوديان آفريقايي و آسيايي تبار به شدت جلوگيري مي كند كه اگر اين مانع برداشته شود بيش از 2 ميليون يهودي آفريقايي و آسيايي تبار، فلسطين اشغالي را ترك مي كنند.
د: آمريكا دو شكست سخت در حمله نظامي به افغانستان و عراق را در كارنامه خود دارد و اسرائيل، دو شكست بزرگ در جنگ 33 روزه و 22 روزه را و هر 4 جنگ ياد شده قبل از تحولات اخير منطقه و بيداري اسلامي صورت پذيرفته است و به نوشته مشترك «مك گاورن» و «اليزابت مور» از مسئولان عالي رتبه سابق سازمان سيا، «آيا آقاي رئيس جمهور و مشاورانشان تحولات منطقه را نمي بينند و نمي دانند كه در صورت حمله نظامي به ايران، اسرائيل در مراحل اوليه از بين مي رود و آمريكا و اروپا با بحراني فاجعه آميز و مرگبار روبرو مي شوند» و دقيقا به همين علت است كه آمريكا و اسرائيل در ماجراي سوريه از حضور و درگيري مستقيم اجتناب مي ورزند و اين ماموريت را به گونه اي نيابتي- PROXY WAR- به تركيه، عربستان و قطر تحميل كرده اند.
و اما، اين چند نكته نيز اشاره كردني است كه؛
1- جنگ مشترك آمريكا و اسرائيل عليه ايران اسلامي در همه عرصه هاي نظامي و اقتصادي و... از نخستين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده و حتي يك روز هم متوقف نشده است ولي مسئله آن است كه به قول هفته نامه آمريكايي ويكلي استاندارد «استراتژيست هاي كاخ سفيد درباره نقش و جايگاه كنوني آمريكا در منطقه با [امام] خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اشتراك نظر دارند كه مي گفت؛ آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.»
2- تهديدهاي اسرائيل اگرچه عمليات رواني است ولي در صورتي كه واقعيت داشت، مي توانستيم با جرأت بگوييم كه رژيم صهيونيستي بي آن كه بخواهد خواسته و آرزوي ديرينه جمهوري اسلامي ايران و همه ملت هاي مسلمان را برآورده خواهد كرد، چرا كه به قول سيدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در سخنان اخيرش به مناسبت روز جهاني قدس؛ «حمله نظامي صهيونيست ها عليه ايران، به انتظار 32 ساله جمهوري اسلامي ايران براي نابود كردن اسرائيل پايان مي دهد و اين يك فرصت طلايي است كه تل آويو بعد از 32 سال انتظار به ايران اعطاء خواهد كرد.»
حسين شريعتمداري


رئيس جمهور: هيئت علمي دانشگاه ها بزرگترين سرمايه معنوي وانساني ملت ايران هستند

رئيس جمهور اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشورمان را بالاترين سرمايه هاي معنوي و انساني ملت ايران دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر شنبه در ديدار اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي سراسر كشور حركت علمي كشورمان را پرشتاب و افتخارآميز دانست و افزود: انصافا اقداماتي كه طي سال هاي اخير در آموزش عالي انجام شده افتخارآميز است و كشورمان در تمامي عرصه ها بخصوص علم و فناوري جايگاه بالايي دارد.
رئيس جمهور باتاكيد بر شناخت ماموريت ها و هدف گذاري براي رسيدن به قله هاي بلند، خاطرنشان كرد: ماموريت نظام آموزش و پرورش در چهل سال اخير اين بوده است كه دانش آموزان را وارد دانشگاه كنيم و همه امور تعليم و تربيت تحت تاثير اين هدف قرار دارد و همه همت دانشگاه هم تبديل دانشجو به هيات علمي است و اگر اين چرخه ادامه پيدا كند، قطعا با مشكل مواجه خواهيم شد و اين در حالي است كه ماموريت و هدف گذاري اصلي بايد تربيت نيروي انساني عالم، پاك، شجاع و كارآمد در همه عرصه هاي اداره كشور باشد.
احمدي نژاد افزود: كار فرهنگي صرفا مختص عده خاصي نيست و بايد در متن فعاليت هاي دانشگاهيان قرار بگيرد.
رئيس جمهور تاكيد كرد: دانشگاه بايد محل آزادانديشي و حق طلبي باشد و دانشجو بايد در دانشگاه ها عدالت، صداقت و راستي را بياموزد.


رشوه (گفت و شنود)

گفت: روزنامه ساندي تايمز فاش كرد كه دولت انگليس به شاهزاده هاي سعودي براي فروش اسلحه به عربستان، رشوه هاي كلان داده است.
گفتم: تره به تخمش ميره، غلومي به باباش، مگه آل سعود دلارهاي بي زبان نفتي را براي قتل عام مسلمانان و چند روز سلطنت بيشتر به آمريكا و انگليس و اسرائيل نمي دهد؟
گفت: پس ساندي تايمز چه چيز جديدي را كشف كرده است؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! آقاي لبنياتي به يك خل و چل گفت؛ دوغ قبول، آبميوه پاكتي قبول، نوشابه قبول، شير شيشه اي هم قبول ولي آب معدني رو ديگه واسه چي تكون ميدي؟!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ بركناري ژنرال هاي هم قسم با اسرائيل و آمريكا در ارتش مصر مرحله دوم از انقلاب اسلامي ملت مسلمان آن كشور است و بر مردم غيور آن بلاد است تا از دستاوردهاي انقلابشان با چنگ و دندان حراست نمايند و هميشه در حمايت از رئيس جمهور خود باشند.
0043-0919
¤ فشار حكومت آل سعود بر شيعيان اين كشور يك اقدام ضدحقوق بشري است. مجامع بين المللي بايد جلوي اين سركوب و فشار را بگيرند.
قاسمي
¤ مقامات تركيه يا خود را هم رديف آمريكا گذاشته اند يا انتظار پاداش از آن قدرت استكباري دارند در هر دو صورت به جز انزجار جهاني و ذلت هيچ چيز ديگري نصيب شان نخواهد شد.
سليمان بلغار
¤ فرمانده ناتو در عمليات ليبي به درستي گفته سوريه ليبي نيست. اما باز هم حقيقت را كتمان كرده است، چون حكومت ليبي از درون پوسيده بود و هيچ جايگاه مردمي نداشت، حال آن كه سوريه يك حكومت مردمي است كه ارتش و ملت حامي رهبران خود هستند و اگر 10 سال ديگر تجاوز بيگانگان ادامه داشته باشند، با صلابت هرچه بيشتر مقاومت مي كنند.
يك دبير بازنشسته
¤ ضمن تشكر و قدرداني از مسئولين دستگاه قضايي به علت برخورد قاطع با پرونده فساد بانكي درخواست مي شود نسبت به ساير تخلفات اقتصادي و شكايت صورت گرفته و احكام صادره عليه حلقه انحرافي قاطعانه اقدام نمايند تا موجب خشنودي خداوند متعال و رضايتمندي ملت شريف و انقلابي ايران اسلامي را فراهم كرده باشند.
8580---0918
¤ آقاي وزير آموزش و پرورش؛ حتماً شنيده ايد كه فرهنگيان بازنشسته در سال 90 حدود 4 ماه بيمه طلايي داشتند، اين بيمه در كنار بيمه آتيه سازان، البته كار خداپسندانه اي بود و جاي تشكر دارد. اما چرا قبلاً از مجلس مصوبه نخواستيد مگر براي شاغلان كه بيمه طلايي را اجرا كرده ايد، از مجلس مصوبه گرفته ايد؟ حقيقتاً بازنشستگان پس از 30 سال كار نياز به بيمه طلايي دارند. اي كاش قرارداد بيمه طلايي كاركنان را با شرط پذيرش بيمه طلايي بازنشستگان با بيمه ها قرارداد مي بستند.
فرهنگي بازنشسته از گيلان
¤ بحمدالله مشاهده مي شود در برنامه هاي كودك و نوجوان و بخصوص شبكه پويا كه كارتن ها و فيلم هاي انيميشن براي بچه ها پخش مي شود، برنامه را با پخش احاديثي از ائمه اطهار(ع) آغاز مي كنند. لذا لازم است براي تربيت نسل جوان اين سنت حسنه تداوم داشته باشد.
يك پيام
¤ 90درصد ساختمان هاي منطقه سراب فرسوده است، با توجه به پس لرزه هاي اخير لازم است مسئولان در اين خصوص علاج واقعه قبل از وقوع نمايند.
يك شهروند
¤ چرا براي سرويس دهي به معلولان كاري انجام نمي دهند؟ الان چندين ماه است كه كارت ماشين و خودروهاي آنها شارژ نشده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
خانم شيرزاد
¤ آب روستاي قره جارلو از توابع شهرستان ماكو، نزديك چند ماه قطع است و مردم تابستان گرم و داغ را با دهان روزه در شرايط سختي سپري كردند. از فرماندار تقاضاي رسيدگي داريم.
ميلاد
¤ از آقاي ضرغامي تقاضا داريم در پخش و ساخت سريال ها و فيلم ها دقت كنند. قبح روابط غيرشرعي بين دختر و پسر نبايد در رسانه ملي ريخته شود.
7821---0919
¤ به مسئولين شهرداري و حوادث غيرمترقبه عرض مي كنم اگر خداي ناكرده زلزله اي در تهران بوقوع بپيوندد با وجود وسايل نقليه 3-2 ميليوني در خيابانها و كوچه هاي تنگ و بن بست چگونه امكان امدادرساني وجود دارد؟
دباغ زاده
¤ براي راه اندازي يك واحد توليد گوشت بلدرچين در استان گلستان با 30 نفر كارآفرين مدت 6 سال است كه در رفت و آمد به جهاد كشاورزي و گير كردن در سيستم بوروكراسي سرگردانم. از وزير جهاد كشاورزي درخواست رفع مشكل ياد شده را دارم.
6504---0911
¤ از مسئولين استان سيستان و بلوچستان درخواست مي شود تدبيري در خصوص محل استقرار نمايشگاه هاي اتومبيل در سطح شهر زاهدان كه در برخي موارد به محل نزاع و درگيري تبديل مي شود اقدام نمايند.
5170---0915
¤ در اين ستون مرتب شكايت فرهنگيان را چاپ مي كنيد كه مثلاً فلان سبد كالا مقداري دير دستشان رسيده يا بيمه طلايي آنها چه شده است. خداوند را شاهد مي گيرم در بعضي از سازمان ها درصدي از امكانات و تسهيلات معلمين را ندارند. يعني اصلاً سبد كالا براي آنان مفهوم ندارد و يا سه ماه از تابستان را تعطيل نيستند در ضمن ايام عيد هم سركار مي روند حقوقشان هم برابر حقوق امروز فرهنگيان نيست ولي مثل آنان زمين و زمان را خبر نمي كنند. چرا يك عده تا اين حد ناشكر تشريف دارند و امكانات و تسهيلاتي كه از آنها برخوردارند به چشم نمي آورند.
پيكر
¤ بيشتر از يك ساعت است كه در صف سوخت گاز در ميدان آرژانتين معطل هستيم دليل آن هم اين است كه در اين جايگاه فقط يك پمپ كار مي كند تو رابه خدا بنويسيد در اين ماه عزيز مردم را تا اين حد عذاب ندهند. خدا را خوش نمي آيد.
يك راننده تاكسي
¤ از مسئولين صدا و سيما مي خواهيم نابغه قرآني آقاي علي اميني وامثال ايشان را از طريق رسانه ملي براي عموم مردم معرفي و درباره آن ها تبليغ بكنند.
9731-0917
¤ مهريه هاي سنگين باعث شده پسران جوان ازدوج نكنند آنهايي هم كه تن به ازدواج مي دهند با اولين مشكلي كه در زندگي مشترك آنان به وجود مي آيد زن مهريه سنگين خودش را به اجرا مي گذارد و كار به زندان افتادن مرد ختم مي گردد. بهتر اين است كه در امر ازدواج در خصوص مهريه از طرق قانون سقف تعيين شود مثلاً حداقل 14 سكه حداكثر 30 سكه مهريه تعيين گردد تا ازدواج هاي آسان رونق بگيرد و به رشد جمعيت كشور نيز خللي وارد نشود.
عابديان
¤ خواهم زخدا كه بي ولايم نكند
غرق گنهم، ولي رهايم نكند
يك خواسته دارم زخداي تو علي(ع)
در هر دو جهان از تو جدايم نكند
9155-0916
¤ اوايل ماه مبارك رمضان به اداره اماكن مسعوديه اطلاع داده شد، مغازه اي كه فطير (كلوچه فومني) مي پزد و بسياري از خريداران، آن را در حالت داغ مصرف مي كنند، نبايد در ساعت اوليه روز اقدام به پخت نمايد، ولي متأسفانه به علت اينكه در حاشيه شهر قرار گرفته از سوي مسئولين اماكن توجهي نشد و همين امر باعث گرديد كه برخي افراد با خريد از آن اقدام به روزه خواري نمايند مشابه همين مغازه ها در سطح شهر تا عصر اغلب تعطيل اند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي داريم.
يكي از اهالي مسعوديه
¤ متولد 1313 و بيكار در گوشه منزل بدون داشتن حقوق بازنشستگي و بيمه تنها با حقوق يارانه 500،45 توماني و 40 هزار توماني كميته امداد زندگي را مي گذرانم. همسرم فوت كرده و سه فرزندم نيز پس از تشكيل زندگي هر كدام در گوشه اي تنها قادر به تأمين زندگي خود هستند و از تأمين و نگهداري من عاجزند از مردم نيكوكار و خير درخواست مي كنم مرا دريابند.
غلامحسين عزيز پور از فولادشهر
¤ از مسئولين محترم ساري درخواست مي شود به برج غيراستانداردي كه در خيابان معلم كوچه شهيد طهماسبي در حال ساخت است قبل از هرگونه فاجعه اي رسيدگي نمايند (كه علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد.
مهدوي از ساري
¤ سريال هاي «چمدان و خداحافظ بچه» آيا در جهت مقابله با فيلم آمريكايي 300 هستند يا در جهت همان فيلم گام برمي دارند. مسئولين اين رسانه ملي چه پاسخي براي ملت دارند؟
8854-0913
¤ در مورد گرانيهاي اخير تمام جرايد پرشده از شعار مبارزه با گرانفروشي ولي در عمل چيزي مشاهده نمي شود و سودجويان و زالوصفتان با، حرص و ولع بيشتر به مكيدن خون مردم مشغولند. به قول معروف (دوصدگفته چون نيم كردار نيست).
6306- 0919
¤ از طرح دو فوريتي آقاي حسيني نماينده ميانه مبني بر بيمه همگاني تقدير وتشكر مي شود. دعاي خير مردم بدرقه راهشان.
4813-0919
¤ خبر داريم كه حق فني داروخانه ها افزايش يافته ولي اكثر داروخانه هاي خوراسگان اصفهان بدون داشتن مسئول فني اين مبلغ را دريافت مي كنند. آيا دريافت اين وجه از مردم شرعي و قانوني است؟
0142-0913
¤ معلول جسمي حركتي از ناحيه پاي چپ در ماهشهر هستم. بنويسيد مسئولين بهزيستي اين شهر علي رغم معلوليتم مدت 7 سال مستمري بنده را قطع كرده اند. از طريق بهزيستي خوزستان پيگير قضيه شده ام ولي تاكنون نتيجه نگرفته ام. بعد از خدا اميد ما به شما مطبوعات است كه صداي ما را به گوش مقامات در مركز برسانيد.
7199-0936
¤ ضمن تقدير و تشكر از رسانه ملي در پوشش مراسم احياء از چندين شبكه تقاضا مي شود پس از شب هاي قدر و در طول سال نسبت به پخش بخش هايي از دعا و مناجات سحرها و سخنراني ها براي تذكر و يادآوري و تضرع در پيشگاه حق ادامه دهند كه بسيار مفيد و تأثيرگذار خواهد بود.
اصغر كردبچه
¤ از اقدام سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشورمان به نوبه خود تشكر مي كنم اما خطاب به اين عزيزان مي گويم علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد.
9126---0912
¤ ضمن تشكر از نمايندگان وظيفه شناس درخصوص اعتراض به خروج متهمه فائزه هاشمي از كشور، گويا قوه قضائيه اين خاندان را وراي قانون مي داند و به همين دليل هم افراد فرصت طلب معمولا پشت سر اين خاندان سنگر مي گيرند.
مهدي درخشنده
¤ شهرداري به جاي طرح «غنچه هاي شهر» و تبليغات زودهنگام انتخاباتي لطف كند بدهي شهروندان كه ولي نعمت انقلابند را تسويه كنند. بدهي 20 ميلياردي و 20 ساله شهرداري منطقه 22 به كثيري از شهروندان شهرك گلستان بابت زمين هاي غصب شده كي تسويه مي شود؟!
8516---0919
¤ يكي از عوامل بسيار مهم در بالا بردن قيمت ها در كشور صنعت خودروسازي است كه براساس نظر كارشناسان منصف قيمت خودروي توليدي 30 تا 40% از قيمت اصلي آن گران تر است.
0458---0912
¤ اگر پول هاي بي حساب و كتاب كه در فوتبال خرج مي شود در ساير رشته ها هزينه مي شد قطعا مدال هاي بيشتري در المپيك كسب مي كرديم.
توكلي از اليگودرز
¤ با اصرار بچه ها براي صرف افطار در فضاي سبز به بوستان ولايت رفتيم ولي هنگام اذان متأسفانه نمازخانه بوستان بزرگ ولايت بسته بود چرا؟
1667---0919
¤ چرا در جريان برگزاري كنفرانس دوستان واقعي سوريه در تهران صدا و سيما از نام بردن كشورهاي شركت كننده خودداري مي كرد؟ مگر مردم نامحرم هستند؟! فقط يك بار دكتر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در يكي از بخش هاي خبري نام اين كشورها را اعلام كرد. بايد تكرار مي شد.
5461---0918
¤ وقتي در مورد نرخ ارز هنوز هيچ تصميم قطعي گرفته نشده چرا بعضي از مسئولين با رسانه اي كردن ديدگاه خويش و بيان اخبار ناقص بازار را آشفته مي كنند. واقعا جاي تأسف دارد كه با مصاحبه بعضي از مسئولين بازار دلالي يك عده رونق مي گيرد و دود آن به چشم مردم مي رود.
6091---0915
¤ از روزنامه ها مي خواهيم از آخرين وضعيت سهام عدالت گزارشي تهيه و به اطلاع مردم برسانند. جمع زيادي از هم وطنان با برگه هاي سهام كه روي دستشان مانده نمي دانند چه بكنند و تكليف سود سهام آنان چه مي شود؟
8949---0912
¤ سفر وزير خارجه آمريكا به تركيه به دليل شكست هاي پي درپي نيروهاي تروريست آنها در سوريه است. خانم كلينتون سراسيمه به اين منطقه آمد بلكه چاره اي پيدا كند. رسانه هاي همسو هر چه مي خواهند تحليل بكنند ولي واقعيت حكايت از شكست طرح آمريكايي ها عليه سوريه دارد.
6091---0915
¤ نرخ اجاره مسكن در شهرستان بوشهر در مقايسه بامدت مشابه سال قبل افزايش 250 درصدي داشته است. يكي از دلايل مهم اين وضعيت دلال بازي هاي صاحبان بنگاه املاك مي باشد. اگر بگويم تعداد آنها در اين شهر از تعداد مغازه هاي سوپر بيشتر است گزاف نگفته ام.
6277---0917
¤ در برنامه «بدون خط خوردگي» تلويزيون، خبرنگار برنامه درباره حوادث سوريه براي كارشناسان به گونه اي طرح سؤال مي كرد كه گويا كار دولت و مقاومت مردم سوريه تمام است- از قول ما بنويسيد ناسلامتي اين افراد بايد به نيروهاي درگير با اشرار و تروريست ها در سوريه روحيه بدهند نه اينكه خودشان را ببازند.
8847---0919
¤ از قرار معلوم براي بيمارستان شهرستان بجستان دستگاه سونوگرافي خريداري شده است. ولي معلوم نيست چرا اين دستگاه را نصب نمي كنند و بيماران مراجعه كننده را مورد معاينه قرار نمي دهند از مسئولين بيمارستان براي بهره برداري از اين دستگاه درخواست مساعدت و همكاري داريم.
عليشاهي
¤ شبيخون فرهنگي و تقليد كوركورانه بعضي از خانم ها از برنامه هاي ماهواره آنان را وادار كرده كه ابروي زيبا و خدادادي خودشان را با دست خويش از بين ببرند و به جاي آن هر روز با مواد رنگي به جاي ابروي خود خط بكشند. جالب اينكه با اين كار نه تنها زيبا نمي شوند بلكه به خاطر زشتي كار مورد تمسخر قرار مي گيرند.
در پايان اين يك بيت شعر را اضافه كنيد.
خلق را تقليدشان بر باد داد
اي دو صد لعنت بر اين تقليد باد
راستگو
¤با توجه به قول متعدد مسئولين مبني بر پرداخت طلب سه ماهه اول سال جاري با حقوق تيرماه متأسفانه سازمان بازنشستگي كشوري از پرداخت طلب بازنشستگان آموزش و پرورش فريدن امتناع نموده است از مسئولين امر درخواست برخورد لازم را با خاطيان دارم.
809---09133
¤ از سازمان آب و فاضلاب سليمانيه منطقه14 شهرداري درخواست مي شود نسبت به اصلاح فشار آب خيابان فرشته آزادي اقدام نمايد مردم در عسر و حرجند- براي غسل شبهاي احيا حدود يك ساعت به اذان مغرب به حمام رفته و حدود يك ساعت پس از اذان از حمام خارج شدم چرا كه فشار آب آنقدر پايين بود كه آب جاري نمي شد و روزهاي جمعه نيز استحمام براي ما حرام است چرا كه آبي در لوله هاي منازل ما جاري نيست. ساختمانهاي چند واحدي با استفاده از بند «پ» براي ساختمان خود مكش نصب نموده اند كه كل آب كوچه ها را براي ساختمان هاي خود مي كشد و برخي نيز با نصب محزن آب و... ولي ساختمانهاي فاقد اين دو چيز بايد بر بي آبي صبركنند.
تعدادي از اهالي خيابان فرشته آزادي
¤ به عنوان يك كارگر ساده اعلام مي كنم اگر كسي خانه برايم تهيه نمايد حاضرم تا زنده هستم براي او كارگري نمايم.
2375---0918
¤ به خانم اشراقي مي گويم اگر مي خواهيد نظر حضرت امام خميني(ره) را درباره حجاب و حجاب برتر بدانيد به خاطرات خانم دباغ مراجعه كنند آنجا كه امام به ايشان سفارش كرده بودند حالا كه مبارزه به آن صورت تمام شده بهتر است ديگر چادر سر كنيد.
2272---0912
¤ سجده شكر قهرمان تكواندوكار ايران پس از پيروزي در مسابقات المپيك لندن افتخارآميز و آموزنده بود. اي كاش همه قهرمانان در ميدان مسابقات اين عمل را انجام بدهند.
8114---0912
¤ درمراحل جوي آب خيابان هاي اطراف ميدان خراسان مثل خيابان غياثي موش ها به اندازه بچه گربه شده اند.شهرداري تهران به جاي توليد انواع نشريه اين موش ها را از بين ببرد تا به بهداشت و سلامت شهروندان خللي وارد شود.
طباطبايي
¤ در شهرستان ساري در خيابان معلم كوچه طهماسبي يك دستگاه برج غيراستاندارد درحال ساخت است، وظيفه شهروندي خود دانستم قبل از اينكه به دليل عدم رعايت اصول مهندسي در اين ساخت و ساز فاجعه اي رخ بدهد و تلفاتي درپي داشته باشد مسئولين امر جلوگيري نمايند.
مهدوي
نسبت به عملكرد ضعيف وزارت خارجه كشورمان در قبال دخالت هاي دولت تركيه در مسائل خاورميانه از جمله موضوع سوريه گله مند هستيم. منظور اين نيست كه اقدام به قطع رابطه بكنيم ولي تا اين حد هم مواضع انفعالي و از روي ضعف مسئولين وزارت خارجه درمقابل دولتمردان تركيه پذيرفته نيست.
عليمرداني
¤ دولتمردان فعلي آمريكا با خوش خدمتي هايي كه به آمريكا و اسراييل مي كنند ثابت كردند در نقش عامل صهيونيسم هستند. حال كه دستشان رو شده حق اين است كه مردم غيرتي اين كشور اين عناصر نامطلوب را كنار بزنند.
عليمرداني
¤ عوامل فتنه و انحراف بدانند ملتي كه چند صدهزار شهيد و جانباز تقديم انقلاب و اسلام كرده و حسرت شنيدن يك آخ را بر دل استكبارجهاني گذاشته با بالا و پايين شدن قيمت چند قلم كالا با اصل نظام و انقلاب معامله نخواهدكرد.
نيك نام


فرقاني خبر داد

حضور 100 كشور در اجلاس تهران

سخنگوي شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها از حضور 100 كشور در اجلاس تهران خبر داد.
محمدرضا فرقاني در نشست خبري خود كه در محل نهاد معاونت اجرايي رئيس جمهور برگزار شد ادامه داد: تاكنون 35 كشور در سطح سران، 5 كشور در سطح معاون اول و يك كشور نيز در سطح رئيس مجلس براي حضور در اجلاس تهران اعلام آمادگي كرده اند و در مجموع 41 كشور در عالي ترين سطح در اين اجلاس شركت مي كنند.
وي ادامه داد: 27 كشور در سطح وزراي خارجه، 5 كشور در سطح فرستاده ويژه رئيس جمهور و ساير كشورها نيز در سطح قائم مقام وزير امور خارجه، مديركل و نماينده ويژه در سازمان ملل متحد در اجلاس تهران شركت خواهند كرد و در روزهاي آينده نيز آمار جديدي از كشورهاي شركت كننده اعلام خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اينكه سياست هاي خصمانه كشورهاي غربي بر اين نكته متمركز شده است كه برخي ميهمانان شاخص در تهران حضور نيابند گفت: به محض اعلام نام آقاي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد براي حضور در اين اجلاس فشارهاي زيادي بر وي براي عدم حضور در تهران وارد شده است.
سخنگوي ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در پاسخ به سؤال ديگري درباره حضور محمد مرسي رئيس جمهور مصر در اين اجلاس گفت: همان طور كه در جلسه قبل نيز گفتم آقاي مرسي اعلام آمادگي كردند تا در اين اجلاس حضور پيدا كنند، اما تاكنون هيچ درخواست رسمي در اين خصوص به ما نرسيده است.
فرقاني در پاسخ به سؤال ديگري در مورد اينكه آيا بحث حمايت از عضويت فلسطين در اجلاس تهران نهايي خواهد شد يا خير، گفت: جنبش عدم تعهد همواره از حقوق ملت فلسطين حمايت كرده است و در بيانيه ها و اعلاميه هاي قبلي اين اجلاس نيز اين موضوع ذكر شده است. اما تاكنون اطلاع خاصي از اينكه موضوع فوق توسط اين كشورها در كميته فلسطين و يا اجلاس وزراي خارجه مطرح شود به ما نرسيده است.
به گزارش فارس، سخنگوي ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در پاسخ به سؤالي در مورد اينكه ايده هايي در خصوص پول واحد مشترك بين كشورهاي عضو گروه نم و يا بانك مشترك توسط برخي از مسئولان اقتصادي كشور مطرح شده است ادامه داد: چنين موضوعاتي تنها در سطح ايده است و در اجلاس عدم تعهد در تهران مطرح نيست اما مي تواند در طول 3 سال آينده كه رياست اين اجلاس بر عهده ايران است مطرح شود.
حضور بان كي مون قطعي است
سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: برخلاف شايعات مطرح شده حضور دبيركل سازمان ملل در اجلاس تهران قطعي است.
فرقاني در گفت وگو با فارس اخبار منتشر شده مبني بر انصراف دبيركل سازمان ملل از شركت در اجلاس نم را غيرواقعي دانست و گفت: تماس ها، درخواست ها و فشارها براي عدم شركت بان كي مون در اجلاس غيرمتعدها درتهران تأثيري نداشته و دبيركل سازمان ملل حتماً به تهران مي آيند.
 


به مناسبت عيد فطر صورت گرفت

پيام تبريك احمدي نژاد و لاريجاني به سران كشورهاي اسلامي

رئيس جمهور و رئيس مجلس در پيام هايي به سران كشورهاي اسلامي فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به آنان تبريك گفتند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در پيامي به روسا و سران كشورهاي اسلامي ضمن تبريك عيد باشكوه سعيد فطر گفت كه اميدوارم با تمسك به آموزه هاي رفيع دين مبين اسلام و آيات نوراني كتاب وحي، بيش از پيش شاهد تقويت پيوندهاي دوستي ميان همه ملت ها به ويژه ملت هاي اسلامي براساس معنويت و مهرورزي و استقرار صلح و امنيت پايدار در سراسر جهان باشيم.
رئيس جمهور همچنين در پيام جداگانه اي فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان همكاري اسلامي تبريك گفت.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيامي به روساي جمهور كشورهاي اسلامي فرا رسيدن عيد فطر در اين كشورها را تبريك گفت. در بخشي از پيام لاريجاني آمده است: امروز عزم راسخ مردان و زنان و جوانان مسلمان در پهنه وسيع جهان اسلام براي قيام عليه ظلم و ستم روز افزون نظام هاي وابسته و خواست آنها مبني بر تعيين سرنوشت خويش از طريق ايجاد نظام هاي مردم سالار و اعاده عزت و هويت ديني شان به عنوان رخداد بزرگ قرن حاضر، منشأ تحولات بنيادين در تمام شئون حيات جوامع اسلامي و معادلات منطقه اي و بين المللي مي باشد كه فردايي نيك و درخشان را به همه ما نويد داده و سرآغاز طلوع فجر خورشيد پرفروغ تمدن اسلامي خواهد بود.
 


روزنامه دي پي نيوز:

سفر مرسي به تهران نقشه راه آمريكا را تغيير مي دهد

انتشار خبر سفر رئيس جمهور مصر به تهران براي اجلاس غيرمتعهدها مورد توجه رسانه ها و تحليلگران قرار گرفته و آن را چالشي براي آمريكا عنوان مي كنند.
در حالي كه چند روز بيشتر به اجلاس كشورهاي غيرمتعهد در تهران باقي نمانده است، منابع خبري متعدد از جمله خبرگزاري رسمي مصر به نقل از دفتر رياست جمهوري اين كشور، از سفر محمد مرسي به تهران خبر دادند.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه آمريكا تمام تلاش خود را به كار بسته تا از حضور شخصيت هاي بانفوذ و بين المللي در اين اجلاس جلوگيري كند و در آخرين اقدام هر چند گفته مي شود تصميم بان كي مون، دبيركل سازمان ملل براي سفر به تهران تغيير يافته است اما براساس اخبار منتشر شده گويا اين فشارها و تطميع ها تاكنون درباره رئيس جمهور جديد مصر، براي كاخ سفيد موفق آميز نبوده است.
در همين زمينه روزنامه سوئدي دي پي نيوز نوشت: آمريكا پس از پيروزي انقلاب مصر سعي داشت موقعيت از دست رفته خود در اين سفر را بازپس بگيرد، ولي موافقت مرسي براي سفر به تهران، نقشه راه آمريكا را تغيير داد.
خبرگزاري چيني شين هوا نيز در تحليلي درباره تصميم مرسي نوشت: اين رويكرد ديپلماتيك بين مصر و ايران بر اوضاع خاورميانه تاثير مثبت مي گذارد.
خبرگزاري شين هوا همچنين خاطرنشان كرد: بهبود روابط بين دو كشور بزرگ و بانفوذ خاورميانه بر معادلات سياسي منطقه نيز تاثيرگذار خواهد بود.
در اين تفسير آمده است: مصر با بهبود روابط با جمهوري اسلامي ايران راهبرد ديپلماتيك جديد خود را نيز نشان خواهد داد.
خبرگزاري چين در ادامه، همكاري بين قاهره و تهران را براي وحدت در جهان اسلام مفيد دانست.
همچنين «مخلص قطب» معاون سابق وزير خارجه مصر در مصاحبه با ايرنا گفت: سفر مرسي به ايران سفر بسيار مهمي براي رئيس جمهور كشوري با موقعيت منطقه اي و بين المللي مصر به كشور بزرگي همچون ايران با اين حجم از امكانات است.
وي افزود: مجموعه اين عوامل باعث مي شود كه اين سفر به موفقيت بيانجامد.
«احمد كمال ابوالمجد» معاون سابق رئيس شوراي حقوق بشر مصر نيز گفت: شرايط منطقه، جهان و مصر اقتضا مي كند كه ما در همه جبهه ها بدون توجه به تفسيرها و بيانيه هاي منتشر شده از سوي مخالفين يا افراد كم اطلاع، به حركت خود ادامه دهيم.
«ابوالمجد» تاكيد كرد: تحريم راه حل بهبود اوضاع نيست به ويژه كه روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف مي تواند سازنده باشد.
«هشام زعزوع» وزير گردشگري جديد مصر در اين باره تاكيد كرد كه بازار ايران تشنه برقراري روابط بين دو كشور است.
وي افزود: آن گونه كه بعضي تصور مي كنند ايران فقط داراي گردشگري ديني نيست بلكه داراي تفريحگاه هاي سياحتي متنوع و گردشگري فرهنگي است و فراهم كردن تسهيلات گردشگري ميان دو كشور از وظايف موسسات ذير بط مصر است. گفتني است با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و حمايت حاكم وقت مصر از شاه مخلوع، روابط دو كشور تيره و در پي سازش قاهره با تل آويو در سال 1997 كاملا قطع شد.


رشوه انگليس به مقامات سعودي براي فروش سلاح به عربستان لو رفت (خبر ويژه)

رشوه انگليسي ها به مقامات سعودي براي فروش تسليحات به عربستان دردسرساز شده است.
در تازه ترين رسوايي شاهزاده ها و مقامات سعودي، روزنامه ساندي تايمز انگليس گزارش داد: وزارت دفاع در حال تحقيق درباره پرداخت رشوه 5/9ميليون پوندي به مسئولان سعودي از سوي يك شركت امنيتي بريتانيايي است.
«جان انگد توماس» نويسنده اين گزارش، در مورد ماجراي اين رشوه دهي و سوابق آن نوشت: پيمانكار انگليسي وزارت دفاع حتي پس از اطلاع وزارتخانه از موضوع رشوه، پرداخت مبلغ ياد شده را در مدت دو سال متوقف نكرد.
به گزارش العالم به نقل از ساندي تايمز، شركت «جي .پي.تي» اداره برنامه ريزي كه واردكننده تجهيزات نظامي براي عربستان به ارزش دو ميليارد دلار است، مبلغ ياد شده را در حساب هاي محرمانه در جزيره كايمان واريز كرده و پس از بررسي اين حساب ها، مشخص شده، يكي از اين حساب ها، متعلق به يكي از اعضاي خاندان سعودي است.
ساندي تايمز نوشت: افشاي اين پرونده جديد رشوه ممكن است ديويد كامرون نخست وزير انگليس را درگير بحراني ديپلماتيك كند.
در اين گزارش آمده است:در سال 2006 توني بلر، نخست وزير وقت انگليس تحقيق درباره پرداخت رشوه به مسئولان عربستان از سوي شركت پي.آي.اي را به بهانه حفظ امنيت ملي انگليس متوقف كرد. در اين رشوه دهي كه به معامله يمامه معروف بود، براي خريد 72 فروند جنگنده مدرن يورو فايتر، شركت سازنده بيش از دو ميليارد دلار رشوه به مقامات سعودي به خصوص بندربن سلطان رئيس فعلي سازمان اطلاعات عربستان پرداخت كرده بود.


معاريو: حزب الله مي تواند براي ده ها هزار اسرائيلي جهنم برپا كند (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي با بررسي تهديد اخير سيدحسن نصرالله درباره «ايجاد جهنم براي اسرائيل در صورت بروز جنگ» را جدي ارزيابي كرد.
سيدحسن نصرالله اخيرا در واكنش به تهديدهاي نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران و لبنان گفته بود: «ما مي توانيم حيات ميليون ها صهيونيست در كل فلسطين اشغالي را به جهنمي واقعي تبديل كنيم. مي توانيم چهره اسرائيل را عوض كنيم. بله. ما مي توانيم اين كار را بكنيم... هزينه و تبعات جنگ با لبنان براي اسرائيلي ها بسيار بسيار سنگين خواهد بود. برخي اهداف در فلسطين اشغالي وجود دارد كه مي شود با تعدادي موشك دقيق نقطه زن- آن هم تنها با تعداد كمي از اين موشك ها، نه تعداد زياد- آنها را هدف قرار داد و ما اين موشك ها را در اختيار داريم. زدن اين اهداف زندگي صدها هزار نفر از صهيونيست ها را به جهنمي واقعي تبديل خواهد كرد. در آن صورت بايد از ده ها هزار كشته اسرائيلي حرف زد نه از 300 كشته يا 500 كشته».
دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفته بود: «اسرائيلي ها بايد خوب بفهمند كه هزينه و تبعات جنگ با لبنان بسيار بسيار برايشان گران تمام خواهد شد و با تبعات و هزينه هاي جنگ 33روزه قابل مقايسه نيست. تاكيد مي كنم كه با آن قابل مقايسه نيست.»
در پي انتشار اين تهديد، روزنامه معاريو به نقل از كارشناسان صهيونيست اعلام كرد حزب الله اين قدرت را دارد كه براي اسرائيلي ها جهنم درست كند. به گزارش رجانيوز به نقل از الاخبار، معاريو از قول كارشناسان نوشت: حمله به خليج حيفا، 25هزار كشته و زخمي در منطقه اي به شعاع 5 كيلومتر برجاي مي گذارد. اميدي به عمليات نجات نيست. تاسيسات واقع در حيفا و شمال آن مثلثي خطرناك- و البته جذاب براي دشمنان اسرائيل- تشكيل مي دهد. اين مثلث شامل تاسيسات پتروشيمي و بيوشيمي و پالايشگاه هاي نفت و گاز، به اضافه تعدادي از مخازن بزرگ آمونياك و تاسيسات هيدروژن و مخازن اتيلن مي شود.
روزنامه معاريو، به نقل از يكي از كارشناسان اسرائيلي نوشت: در صورت مورد اصابت قرار گرفتن اين اماكن، آتشي عظيم ايجاد خواهد شد و چيره شدن بر آتشي با اين حجم به هيچ وجه ممكن نخواهد بود، حتي اگر هزار نفر اضافي هم در سيستم آتش نشاني اسرائيل به كار گرفته شود.
اين روزنامه مي افزايد: بهترين آمادگي در دنيا هم نمي تواند جلوي اين فاجعه را بگيرد كه موشكي حامل كلاهك انفجاري 500 كيلوگرمي به يك مخزن برخورد نكند و با انفجار آن، كل زيرساخت هاي موجود در اطرافش را تخريب نكند.
طبق گزارش هاي كارشناسان «موسسه علوم تكنولوژيك تخنيون» و كارشناسان اطفاي حريق، طوفان آتش ناشي از چنين حادثه اي به حجمي خواهد بود كه موجب صدمه ديدن 25 هزار نفر در شعاع 5 كيلومتري از كانون آتش سوزي خواهد شد.
گفتني است كه بعد از جنگ 33روزه، شهرداري حيفا از شركتي انگليسي درخواست كرد كه گزارشي پيرامون خطرات احتمالي در صورت اينكه فقط مخزن آمونياك واقع در حيفا مورد اصابت موشك قرار بگيرد، تهيه كند. در گزارشي كه اين شركت انگليسي تهيه كرد- بدون درنظر گرفتن تراكم جمعيتي ساكنان آن مكان- چنين تخمين زده شد كه ايجاد آتش در مخزن آمونياك حيفا به ايجاد ابر ضخيمي از دود منجر خواهد شد كه مجموعا حدود 16كيلومتر را دربر خواهد گرفت و اين حجمي است كه شهر عكا و شمال آن را مي پوشاند.
پروفسور «عاموس ناطواع» از «موسسه علوم تكنولوژيك تخنيون» در گفتگو با روزنامه معاريو مي گويد «طي مباحثاتي كه در اواخر دهه 90 ميلادي رخ داد، چنين تخمين زده شد كه عدد كشته و زخمي هاي چنين آتشي حدود 70 هزار نفر خواهد بود.» و البته گزارشي كه «بازرس دولت» در سال 2003 تهيه كرد، از رقمي بزرگتر از اين سخن گفته است.
معاريو با تاكيد بر اينكه در صورت وقوع بحران بايد 300 هزار نفر همزمان از منطقه تخليه شوند و اين امكان وجود ندارد، از قول «افارييم ليؤور»- رئيس هيئت دولتي «هدايت آمادگي ها در مورد زلزله» مي گويد «سيستم هاي تكنولوژيكي كه در اطراف اين تاسيسات قرار داده شده براي حفاظت آنها از خطرات جنگ يا حملات تروريستي يا زمين لرزه نيست. هيچ نقطه شناسايي نشده اي در خليج حيفا براي دشمنان اسرائيل يا نقطه اي كه دشمن نتواند آن را هدف قرار دهد وجود ندارد. و حتي اگر يك موشك براي ايجاد ضربه مورد نظر دشمن كافي نباشد، در آن صورت دشمن ده موشك يا صد موشك يا هزار موشك شليك خواهد كرد و دشمن، چنين ميزاني از موشك را در اختيار دارد.»


خيرخواهي آقاي خروج از حاكميت براي هاشمي رفسنجاني (خبر ويژه)

عضو مستعفي حزب مشاركت، اصلاح طلبان را پس از انتخابات سال 88 دچار تناقض و حيرت توصيف كرد.
عباس عبدي در مصاحبه با دنياي تجارت، گفته است: پس از انتخابات سال 88 و اتفاقاتي كه رخ داد اصلاح طلبان با نوعي تناقض در راهبردهاي خود مواجه شدند و بهت و حيرت آنها نيز ناشي از همين وضع است.
وي با بيان اينكه «خاتمي سعي كرده از كنار ايده تشكيل شوراي اصلاحات با حضور عبدالله نوري و موسوي خوئيني ها رد شود و تن به چنين مشاركتي ندهد»، گفت: وضعيت فعلي به گونه اي است كه اصلاح طلبان نه براي خلق فرصت كاري مي كنند و نه حتي شرايط آن را دارند كه اگر فرصتي پيش آيد قادر باشند كه بهره برداري نمايند.
وي كه در دوره اصلاحات از ايده راديكال خروج از حاكميت دفاع مي كرد، درباره ظرفيت هاشمي رفسنجاني گفت: آقاي هاشمي ظرفيت هاي فراواني داشته و دارد، هرچند در گذشته، نصايح خيرخواهان خود را نشنيد و از اين ظرفيت ها در جاي ديگر و بصورت نادرستي استفاده كرد. داشتن ظرفيت يك چيز است و استفاده درست و كارآمد از آن چيز ديگري است. حضور در انتخابات مجلس ششم و رياست جمهوري سال 84 از جمله موارد استفاده نادرست از ظرفيت ها است كه اگر در آينده هم چنين رفتارهايي ادامه يابد، جز محدود شدن اين ظرفيت نتيجه ديگري ندارد. ظرفيت اصلي و واقعي آقاي هاشمي در پاليتي است و نه در جامعه، و ايشان در صورت آگاهي به اين ظرفيت در موقع مناسب مي تواند به عنوان يك كاتاليزور ميان جامعه و پاليتي وارد عمل شود و آنها را به يكديگر وصل كند. هرگونه كوششي براي ايفاي نقشي بيش از اين موجب اختلال در اصل اين ظرفيت هم خواهد شد. مثلا اگر بكوشند كه به عنوان سخنگو و يا نماينده جامعه وارد ميدان يا تعامل با قدرت شوند شاهد همان وضعي خواهيم بود كه در انتخابات مجلس ششم و 84 و 88 بوديم.
وي افزود: اين ظرفيت محدود ولي بسيار مهم است. بسياري از واكنش هاي شيميايي بدون حضور كاتاليزور انجام نمي شوند هر چند كاتاليزور در اصل جابجايي اتم ها و مولكول ها حضور عيني ندارد و در موازنه نهايي محاسبه نمي شود. رفتار ايشان در سه سال اخير، هر ناظر بي طرف بيروني را اميدوار مي كند كه آقاي هاشمي برخلاف سال هاي 76 تا 88، به جايگاه واقعي و ظرفيت خود آشنايي لازم را پيدا كرده است و مي تواند تاريخي ترين نقش خود را ايفا كند. البته ايشان هم مثل سايرين از وجود برخي افراد يا دوستاني كه در واقع رفتار دشمنانه دارند در امان نيستند و بايد مراقب بود كه اين افراد به هر دليلي جامعه و خودشان را نسبت به ظرفيت ايشان دچار توهم نكنند. كساني هستند كه در كنار گود نشسته اند تا شرايطي پيش آيد كه به واسطه آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و از اين طريق براي خود جايي باز كنند. به نظرم دوره اين كار گذشته و بايد آقاي هاشمي را براي ايفاي نقش تاريخي كه مي توان ايفا كند همراهي كرد. نقشي كه برجسته تر از هر كار ديگر ايشان در گذشته است.


اعتماد به نفس سلطنت طلبان خيلي بالاست اين هم سندش! (خبر ويژه)

اقدام تبليغاتي سلطنت طلبان درباره راه اندازي گروه موسوم به شوراي ملي با اعتراض ديگر محافل ضدانقلاب روبرو شد.
اين طيف از سلطنت طلبان با انتشار بيانيه اي بدون امضا و هويت مدعي تشكيل شوراي ملي شده اند. در واكنش به اقدام مذكور، يكي از عناصر ضدانقلاب در شبكه بالاترين نوشت: شوراي ملي نيز مخفيانه به بازار آمد. پس از انواع و اقسام كنگره هاي ملي و ضد ملي و كنفرانسهاي پشت درهاي بسته نوبت به تشكيل شوراي ملي نيز رسيد! در يكي از وبلاگها در مورد تشكيل كميته موقت شوراي ملي صحبت شده است كميته موقتي كه هيچ اسمي از اعضاي آن به بيرون درز نكرده است. گويا فرهنگ «در مقابل عمل انجام شده قرار دادن» مي رود عمومي شود و تعدادي به شماره شايد كمتر از انگشتان يك دست براي خودشان كنگره و شورا مي زنند و سپس به شكل مضحكي فراخوان مي دهند كه آي ملت اين شورا و اين شما! بشتابيد كه مي خواهيم ايران را آزاد كنيم!
بالاترين نوشت: دليل پنهانكاري اوليه اين افراد در عدم اعتماد به نفس و باور خودشان توسط خودشان مي باشد كه مي دانند هيچ وجهه اي بين مردم ندارند، سنگي در تاريكي مي اندازند و منتظر اصابت احتمالي مي نشينند، اگر به هدف خورد آنگاه خودشان را نشان مي دهند و اگر نخورد مثل تمام اين سالها همان پنهان باقي مي ماند و سرخوردگي و تبعات رواني چنين بازي هاي كودكانه اي برايشان هيچ ارزشي ندارد. آقاي رضا پهلوي اگر پشت اين قضيه باشند بايد پرسيد چرا آغاز اعلام چنين شوراي دهان پركني توسط يك وبلاگ ساده و فردي صورت گرفته كه كوچكترين سابقه سياسي ندارد و معرف حضور افكار عمومي نيست؟! به نظر مي آيد گاه و بي گاه كساني به نمايندگي يا با ادعاي ارتباط با آقاي رضا پهلوي به ميدان مي آيند كه يا توسط خود ايشان مأمور شده اند بدين طريق افكار عمومي را محك بزنند يا اينكه خودسرانه اقدام به اين كار مي كنند، اگر فرض اول درست باشد اين عده، بازيچه آقاي رضا پهلوي شده اند و اگر فرض دوم صحيح باشد آقاي رضا پهلوي بازيچه آنها شده است!


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14