(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شيمون پرز:
از ترس عواقب حمله به ايران شب ها خواب ندارم!
سيدحسن نصرالله:
حمله صهيونيست ها به ايران پايان 32 سال انتظار براي نابودي اسرائيل است
در مكتب امام
آمادگي 400 طلبه براي فعاليت در اردوهاي راهيان نور
سفير ايران در لبنان:
تهران در قبال تحولات سوريه دست بسته باقي نمي ماند
سرگئي لاوروف:
اظهارات نسنجيده درباره برنامه هسته اي ايران نتيجه معكوس داد
فارين پاليسي:
 1+5 بايد بسته جامع تري را به ايران پيشنهاد كند
امير عبداللهيان:
ايران تصميمي براي بازگشت سفيرش به بحرين ندارد
اخبار ادبي و هنري
دنيس راس:
آمريكا و اسرائيل قادر به نابودي برنامه هسته اي ايران نيستند
ستاد كل نيروهاي مسلح:
صنعت دفاعي هنگامه تهديد درس پشيمان كننده اي به دشمنان مي دهد
درگيري تكاوران ارتش با 50 قايق دزدان دريايي
رايزني صالحي با وزير خارجه ليبي درباره اتباع ربوده شده ايراني


شيمون پرز:

از ترس عواقب حمله به ايران شب ها خواب ندارم!

رئيس رژيم صهيونيستي طي اظهاراتي گفت از ترس عواقب و جنبه هاي حمله به ايران شب ها نمي تواند بخوابد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت؛ پرز در ادامه افزود: تصور عواقب و جنبه هاي حمله به ايران نمي گذارد شبها بخوابم و نگراني ام از وقوع چنين حمله اي غيرقابل توصيف است.
وي ادامه داد: بديهي است تل آويو بدون كمك واشنگتن قادر به اقدامي عليه ايران نيست و آمريكا اخلاقا موظف است به ما كمك كند!
پرز با متهم ساختن نتانياهو و باراك به ايجاد وحشت ميان شهرك نشينان صهيونيست در مورد پاسخ كوبنده ايران، خاطرنشان كرد: منافع آمريكا و اسرائيل در گرو توقف برنامه هسته اي ايران است اما ظاهرا اوباما با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده علاقه چنداني به اقدام جدي عليه ايران يا همكاري با تل آويو ندارد.
در همين حال يك مقام سياسي اين رژيم نيز اعتراف كرد، حمله به ايران نتيجه اي بهتر از جنگ 33 و 22 روزه براي رژيم اسرائيل نخواهد داشت.
«نائومي چازان» معاون سابق رئيس پارلمان رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه حمله اسرائيل به ايران نيز به سرنوشتي همچون جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 و جنگ 22 روزه غزه دچار خواهد شد.
وي در اين خصوص مي نويسد: تعداد كشته هاي غيرنظامي چنين جنگي غيرقابل تخمين است و اسرائيل ظرفيت تخريب تاسيسات هسته اي ايران را ندارد.
اين تحليلگر صهيونيست بزرگ نمايي مسئله ايران بهترين راه براي نتانياهو مي داند تا شكست هاي داخلي را تحت الشعاع قرار دهد.
يك روزنامه تركيه نيز در گزارشي حمله اسرائيل به ايران را احمقانه و پيامدهاي آن براي تل آويو را بسيار سخت عنوان كرد.
روزنامه حريت چاپ تركيه مي نويسد: در حالي كه آمريكا معتقد است هنوز تلاش هاي ديپلماتيك براي حل مسئله هسته اي ايران وجود دارد اما مقام هاي اسرائيلي هر روز صحبت از جنگ مي كنند و همانطور كه مقام هاي ايراني تهديد كرده اند چنين اقدامي مي تواند احمقانه باشد و پيامدهاي آن براي اسرائيل بسيار زيانبار خواهد بود.
حريت مي نويسد: اظهارات مقام هاي ايران در پاسخ به سخناني است كه بنيامين نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير دفاع ]جنگ[ اسرائيل در روزهاي اخير مدام از اين صحبت كرده اند كه بطور جدي به اقدام نظامي عليه تاسيسات اتمي ايران فكر مي كنند در حالي كه ايران اين تهديد را «جنگ رواني» مي داند.

 


سيدحسن نصرالله:

حمله صهيونيست ها به ايران پايان 32 سال انتظار براي نابودي اسرائيل است

دبيركل حزب الله لبنان طي سخناني به مناسبت روز قدس به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه هرگونه حمله آنها 32 سال انتظار ايران براي نابودي اسرائيل را فراهم خواهد كرد.
سيدحسن نصرالله در اين سخنان كه به طور مستقيم از شبكه خبري المنار پخش شد با اشاره به لحن تند اخير مقامات رژيم صهيونيستي در قبال ايران گفت: همانند گذشته، بار ديگر سخنان مقامات اسرائيلي عليه ايران و نوار غزه تند شده است و موضوع سوريه را به كنار كشانده و روزنه هاي قاچاق اسلحه [به داخل سوريه] را باز كرده اند.
وي افزود: طي يك سال و نيم گذشته موضع اسرائيلي ها براساس برداشت هاي مختلف براي حمله به برنامه هسته اي ايران است اين در حالي است كه تمامي جهان مي داند برنامه هسته اي ايران صلح آميز بوده و ايران نيز بارها اعلام كرده كه به برنامه صلح آميز هسته اي صلح آميز پايبند است.
دبيركل حزب الله لبنان اضافه كرد: اسرائيل مي داند كه در اين موضوع به جهان دروغ گفته است اما مشكل اسرائيل آن است كه ايران كشوري اسلامي و قدرتمند است و در برابرش افق هاي بزرگتري از قدرتمندي و شكوفايي و پيشرفت علمي وجود دارد.
سيدحسن نصرالله گفت: ايران با وجود تمامي توطئه ها قدرتمند است و به آرمان هاي خود درباره مسئله فلسطين و قدس پايبند است و پايبندي ايران به موضوع فلسطين فراتر از چانه زني هاي سياسي است.
وي افزود: ايران ثابت كرده كه پايبندي به موضوع فلسطين نهايي و قاطعانه بوده و در بدترين تهديدها، ايران ادبيات خود در قبال فلسطين را تغيير نداده است و با وجود آن كه تحريم ها عليه ايران تشديد يافت اما امام خميني ايستاد و گفت كه اسرائيل غده سرطاني است كه به زودي محو خواهد شد.
دبيركل حزب الله لبنان اضافه كرد: مشكل اسرائيل با ايران، آن است كه ايران در كنار تمامي جنبش هاي مقاومت در منطقه ايستاده است و امروزه ايران دشمن نخست اسرائيل به شمار مي آيد.
سيدحسن نصرالله گفت: كشورهاي عربي مي توانند از سوريه هر سلاحي را خريداري كنند در حالي كه غرب بر اسرائيل فشار مي آورد تا روسيه معامله فروش سلاح را متوقف كند، در روز قدس اگر ما مسلمانان و اسلامي ها اعتقاد داريم كه اسرائيل باطل مطلق است و ايران ضد اسرائيل است پس اين به معناي آن است كه ايران حق مطلق است و بايد در كنار آن بايستيم.
نصرالله اظهار داشت: آيا شايسته نيست كه حاكماني عربي كه عليه ايران توطئه مي كنند بدانند كه به طرح هاي اسرائيلي خدمت مي كنند زيرا اسرائيل اعلام مي كند كه دشمن آن ايران است و به همين دليل در اسرائيل جنجال بر سر نحوه برخورد با ايران وجود دارد و نتانياهو و باراك خواهان حمله به ايران هستند و با اجماع تقريبي فرماندهان نظامي براي حمله به ايران مواجه هستند و اختلافات در اين زمينه نيز به معادله هزينه و فايده اقدام نظامي برمي گردد و اين تفكر اسرائيلي است آنها از آغاز جنگ عليه كشورهاي عربي دريغ نمي كنند و چيزي كه باعث ترديد آنها در اقدام به جنگ و حمله به ايران مي شود بحث و بررسي هاي مربوط به هزينه و فوايد آن است، ارتش اسرائيل به فرماندهان خود تاكيد مي كند كه جنگ عليه ايران ده ها هزار كشته خواهد داشت و اگر ايران ضعيف بود اسرائيل ترديدي نداشت و از مدت ها قبل تاسيسات هسته اي ايران را بمباران كرده بود اما بحث و جدل بر سر اين بمباران به خاطر آن است كه ايران قدرتمند و شجاع است و همه ما مي دانيم كه اگر ايران از سوي اسرائيل هدف قرار گيرد، پاسخ ايران كوبنده و تكان دهنده خواهد بود و اسرائيل فرصت طلايي را به ايران كه از 32 سال قبل آرزوي آن را دارد، اعطا خواهد كرد.
زندگي صهيونيست ها را جهنم مي كنيم
دبيركل حزب الله لبنان گفت: اسرائيل واقعا از حمله به ايران مي ترسد و اين مسئله واقعا مهم است و اين يك عبرتي است كه هر ملت عربي از خطر اسرائيلي در امان باشد، منطق روشني وجود دارد كه مي گويد تنها قدرتمندان در جهان محترم شمرده مي شوند بنابراين هر كشور عربي اگر مي خواهد از تجاوزات اسرائيل در امان باشد بايد قدرتمند باشد.
وي افزود: در خصوص لبنان نيز ما شاهد تهديدات عليه لبنان بوديم و حتي سخن از تخريب لبنان به ميان مي آوردند، ما منكر قدرت ويرانگر اسرائيل نيستيم و منكر آن نيستيم كه تفكر اسرائيلي تروريستي است و پيش از اين آن را انجام داده است اما آنچه كه در لبنان تازگي دارد اين است كه من نمي گويم ما اسرائيل را ويران خواهيم كرد بلكه مي توانم بگويم كه ما مي توانيم زندگي ميليون ها صهيونيست در فلسطين را به جهنم واقعي تبديل كنيم و چهره اسرائيل را تغيير دهيم.
حمله به ايران يعني
پايان موجوديت اسرائيل
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم روز جهاني قدس گفت: جنگ با لبنان هزينه بسيار زيادي را طلب مي كند و اهدافي در فلسطين اشغالي وجود دارند كه به راحتي و تعداد اندكي موشك مي توان آنها را هدف گرفت، من به اسرائيلي ها مي گويم كه اگر شما اهدافي در كشور ما داريد كه تهديد به هدف قرار دادن آنها مي كنيد، بدانيد كه ما نيز در مقابل در سرزمين هاي اشغالي داراي چنين اهدافي هستيم كه اصابت موشك هاي ما به آن ها ده ها هزار صهيونيست را به درك واصل خواهد كرد و ما در اينجا از ده ها هزار كشته اسرائيلي و موشك هاي هدف گرفته به سوي آنها سخن مي گوئيم و در هر مرحله از جنگ لحظه اي در به كار گرفتن آنها عليه اين اهداف ترديد نخواهيم كرد و اسرائيلي ها بايد از ميزان هزينه تجاوز خود به لبنان كه بسيار سنگين است، آگاه و مطلع باشند.
دبيركل حزب ا لله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: چند روز پيش ما مناسبت 14 اوت را پشت سر گذاشتيم، در اين روز بين ژنرال هاي اسرائيلي و ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي نشستي به گفته تلويزيون اسرائيل براي تصميم گيري درباره حمله نظامي به ايران برگزار شد و طي آن ژنرال هاي اسرائيلي باراك را متهم كردند كه درس هاي لازم را از سال 2006 نگرفته است و اين نشان مي دهد كه بيم هراس اين جنگ حتي تا سال 2012 نيز بر اسرائيل سايه افكنده است.
دبيركل حزب الله لبنان گفت كه اسرائيلي ها هم اكنون در حال بررسي اين امر هستند كه چگونه از فرصت هاي پيش آمده در لبنان استفاده كنند و بر مقاومت غلبه كنند، اما اولمرت و پرز مرتكب حماقت بزرگي شدند، چون جنگ ژوئيه همچنان بر تصميم گيري ها و عقل نظامي اسرائيل سايه افكنده است و من هم اكنون به نتانياهو و باراك مي گويم كه اگر آن حماقت به شكست استراتژيك اسرائيل منجر شد، اطمينان داشته باشيد، حماقت شما در حمله به ايران به قيمت موجوديت اسرائيل تمام خواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: تحولات منطقه به سود قضيه فلسطين پيش مي رود.
نصرالله همچنين افزود: ما به موضوع سوريه به چشم جنگ اعراب-اسرائيل مي نگريم و كشورهايي كه پيشتر به فلسطين فشار مي آورند تا در مواضع خود كوتاه بيايد هم اكنون خود را براي جنگي داخلي و جنگ فتنه در سوريه مهيا كرده اند.
خاطرنشان مي شود، خبر سخنان سيدحسن نصرالله به مناسبت روز قدس پيش از اين در شماره روز شنبه به صورت كوتاه كار شده بود كه به جهت اهميت اين سخنان مشروح آن در بالا تكرار شده است.
 


در مكتب امام

معني تزكيه نفوس
تزكيه نفوس (هم) به اين است كه:
- خودخواهي ها(ي انسان) از بين برود
- خودبيني ها از بين برود
- رياست طلبي ها از بين برود
- دنيا طلبي ها از بين برود!
صحيفه نور - ج 14 - ص 393
 


آمادگي 400 طلبه براي فعاليت در اردوهاي راهيان نور

معاون پژوهش موسسه روايت سيره شهد از آمادگي 400 طلبه راوي براي فعاليت در اردوهاي راهيان نور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «سيد حميد مشتاقي نيا» ديروز به خبرگزاري فارس گفت: با آغاز فعاليت موسسه روايت سيره شهدا، گروهي از طلاب دوره جنگ در مساجد به تفحص سيره شهدا پرداختند و به تدريج فعاليت هاي آن ها گسترش يافت.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه با تجربه تر بودند و دوره هاي فن بلاغت و فن بيان را گذرانده بودند، دوره هاي آموزش روايتگري را پشت سرگذاشتند.
معاون پژوهش موسسه روايت سيره شهدا يادآور شد: در دوره جديد فعاليت ها علاوه بر بحث تامين نيازهاي راويان، آسيب شناسي نسبت به فضاي مكتوبات عرصه دفاع مقدس صورت گرفت.
مشتاقي نيا با اشاره به مسائلي كه سبب مظلوميت ادبيات، فرهنگ و انديشه دفاع مقدس مي شود، گفت: هر اندازه زمان مي گذرد برخي از كساني كه به عنوان يادگاران دفاع مقدس به عنوان گنجينه محسوب مي شوند از دست رفته يا به فراموشي سپرده مي شوند بنابراين در اين عرصه خلأ شديد احساس مي شود.
 


سفير ايران در لبنان:

تهران در قبال تحولات سوريه دست بسته باقي نمي ماند

سفير كشورمان در لبنان تأكيد كرد كه ايران نمي تواند در قبال روند تحولات در سوريه دست بسته باقي بماند و تلاش دشمنان بازي با آتش است.
«غضنفر ركن آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در مصاحبه با روزنامه لبناني «البناء» گفت: تا زماني كه اكثر مردم سوريه از نظام «بشار اسد» حمايت مي كنند، ما مطمئن هستيم كه فرصتي براي سرنگوني اين نظام وجود ندارد.
به گزارش ايرنا، سفير ايران افزود: همه كساني كه در سوريه دخالت مي كنند، خواهان ايجاد اصلاحات در اين كشور نيستند بلكه آنها بيشتر به دنبال نابودي سوريه هستند و طرح آنها بيشتر حول نجات اسرائيل مي چرخد تا نجات نظام سوريه.
ركن آبادي ضمن حمايت از خواسته هاي قانوني مردم سوريه در انجام اصلاحات در اين كشور تأكيد كرد: ما انكار نمي كنيم كه در سوريه برخي اشتباهات رخ داده ولي يقين داريم كه خارجي ها چشم به ايجاد اصلاحات در سوريه ندوختند چرا كه اصلاحات با قتل و كشتار انجام
نمي شود.
وي افزود: ما مي دانيم كه آنها جرأت انجام حمله نظامي به سوريه را ندارند چون مي دانند سوريه مثل كشور ليبي و تونس نيست.
ركن آبادي با تأكيد بر ايجاد راه حل سياسي در سوريه گفت: ايران مخالف هرگونه دخالت نظامي در سوريه بوده و مطمئن است كه اين كشور سرانجام سرفراز و پيروز از اين مرحله بيرون خواهد آمد.
ركن آبادي با بعيد دانستن انجام حمله نظامي به ايران اظهار كرد: اگر همه دنيا هم عليه جمهوري اسلامي بسيج شود، قادر نخواهند بود نظام ايران را شكست دهند چرا كه حمايت مردم از رهبري خود بزرگترين قدرت در ايران را شكل مي دهد و ايران نيز جواب دندان شكني را به هر گونه حمله خارجي خواهد داد؛ ضمن آنكه شرايط كنوني منطقه نيز به اسرائيل اجازه چنين حمله اي را نمي دهد.
سفير جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: ما نسبت به آينده درخشان كشورهاي مقاومت در منطقه مطمئن هستيم چرا كه انقلاب كشورهاي عربي منطقه نقش بسزايي در اين زمينه از خود به جا گذاشته اند.
 


سرگئي لاوروف:

اظهارات نسنجيده درباره برنامه هسته اي ايران نتيجه معكوس داد

وزير خارجه روسيه اظهارات نسنجيده و غيرمنطقي درباره برنامه هسته اي ايران را مضر و داراي نتيجه معكوس عنوان كرد.
«سرگئي لاوروف» در گفت وگو با اسكاي نيوز عربي گفت: صحبت از ماجراجويي و بيان اظهارات تحريك آميز درباره برنامه هسته اي ايران نتايج عكس در پي دارد.
وي افزود: مذاكرات اخير ايران و گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) و اتحاديه اروپا در استانبول و مسكو را يك شكست تلقي نمي كنم.
لاوروف تأكيد كرد: آنهايي كه مي گويند اين مذاكرات يك شكست بوده به سادگي در پي لفاظي بوده كه اين اقدام نادرست بوده و نتايج عكسي را در پي دارد.
به گزارش مهر وزير خارجه روسيه گفت: فكر مي كنم كه مي توانيم از پيشرفت در جريان مذاكرات هسته اي ايران در استانبول و مسكو و مذاكرات بعدي سخن بگوييم زيرا دو طرف نظرات خود را بسيار شفاف بيان كرده و به توصيف جزئيات پرداخته كه هرگز چنين نبوده است.
لاوروف گفت: مذاكرات تنها روش براي حل برنامه هسته اي ايران است. مسكو اميدوار است كه تمام طرفين در جريان مذاكرات هسته اي ايفاي نقش كنند.
لاوروف پيشتر پس از ديدار با «رفيق عبدالسلام» همتاي تونسي اش بر لزوم حل ديپلماتيك و سياسي موضوع هسته اي ايران تأكيد كرده بود.
وي با هشدار درباره اقدام به گزينه هاي ديگر عليه برنامه هسته اي ايران، گفته بود: هرگونه راه حل نظامي در اين مسئله (موضوع هسته اي ايران) به فاجعه اي براي تمام منطقه تبديل مي شود.
در همين حال ژنرال «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت: مقامات واشنگتن ديدگاه و تحليل متفاوتي نسبت به مقامات تل آويو در مورد برنامه هسته اي ايران دارند.
وي افزود: اين تفاوت ديدگاه ناشي از تفاوت در گزارش سازمان هاي اطلاعاتي دو طرف در مورد فعاليتهاي هسته اي ايران است.
به گفته اين مقام آمريكايي نگراني رژيم صهيونيستي از دستيابي ايران به فناوري هسته اي بسيار بيشتر از واشنگتن است، زيرا اين رژيم مدعي است كه موجوديتش در اين صورت به خطر مي افتد. اين در حالي است كه آمريكايي ها چنين نگراني نداشته و عجله اي براي توقف برنامه هسته اي ايران ندارند.
رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا هفته گذشته نيز گفت: براساس اطلاعاتي كه از توانايي هاي ارتش اسرائيل دارم، معتقدم اسرائيل نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
اين اظهارات ژنرال دمپسي در حالي ايراد مي شود كه مقامات و رسانه هاي صهيونيستي در روزهاي اخير تبليغات سنگيني را درباره امكان حمله به ايران انجام داده اند.
 


فارين پاليسي:

1+5 بايد بسته جامع تري را به ايران پيشنهاد كند

فارين پاليسي به نقل از برخي تحليلگران مطرح سياسي اذعان كرده است كه گروه 1+5 بايد پيشنهاد جامع تري را در مذاكرات خود با ايران، ارائه كند.
فارين پاليسي در اين مقاله كه به قلم «جيمز تراوب» به رشته تحرير درآمده است، نوشت: گروه 1+5 بايد بسته اي جامع را به ايران ارائه مي كرد. گروهي از ديپلمات هاي آمريكايي كه تجربه اي طولاني در خصوص ايران دارند، نظير «نيكلاس برنز» و «دنيس راس»، بيان مي كنند كه براي آزمايش حسن نيت ايران، بايد آن چه ايرانيان مي خواستند نظير «حق غني سازي» اورانيوم براي مقاصد صلح آميز به آنان پيشنهاد مي شد.
به گزارش فارس نيكلاس برنز اخيرا پيشنهاد كرد كه رئيس جمهور بعدي، هر كس كه باشد، باب مذاكرات مستقيم با ايران را باز كند، مذاكراتي كه همه مسائل در آن مطرح شود.
وي مي افزايد كه ايالات متحده نبايد گروگان برنامه عجولانه نتانياهو، نخست وزير اسرائيل باقي بماند؛ پيشنهادي كه تنها يك ديپلمات بازنشسته مي تواند بدهد.
اين مقاله اما در نهايت از آن ابراز نگراني كرده است كه اسرائيل واقعا طرحي براي حمله به ايران داشته باشد و دولت اوباما نيز با يك بيانيه حق حمله اسرائيل عليه برنامه هسته اي ايران را به رسميت بشناسد.
 


امير عبداللهيان:

ايران تصميمي براي بازگشت سفيرش به بحرين ندارد

معاون وزير خارجه ايران هرگونه توافق با حكومت بحرين را رد كرد و تاكيد كرد كه ايران تصميمي براي بازگشت سفيرش به منامه ندارد.
حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به انتشار اخباري مبني بر توافق تهران و منامه براي بازگشت سفير بحرين به تهران به ايسنا گفت: بازگشت سفير بحرين به تهران تصميم حكومت بحرين است اما تهران در شرايط تداوم سركوب مردم مسلمان بحرين تصميمي براي بازگشت سفير به بحرين اتخاذ نخواهد كرد.
وي با اشاره به نقض فاحش حقوق بشر و تداوم راهكار نظامي امنيتي در قبال مردمي كه با روش مسالمت آميز مطالبات خود را دنبال مي كنند، افزود: راهكار در بحرين صرفا سياسي و مبتني بر گفت وگو و مذاكره واقعي است و اميدواريم حكومت بحرين با توجه به مطالبات دمكراتيك مردم، زمينه گفت وگو را با پايان دادن به شرايط نظامي فراهم كرده و كاربرد گازهاي كشنده شيميايي عليه مردمش را متوقف كند.
 


اخبار ادبي و هنري

مدير سينمايي حوزه هنري: ارشاد اكران
فيلم هاي مشكل دار را قبل از حوزه متوقف كرده بود
مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره گفت: وزارت ارشاد قبل از حوزه هنري اكران گشت ارشاد و خصوصي را در چند شهر متوقف كرده بود. سهيل جهان بيگلري، مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره در گفت وگو با فارس به برخي موارد مطرح شده از سوي سيدضيا هاشمي، رئيس شوراي صنفي نمايش در برنامه جمعه شب هفت پرداخت. وي تصريح كرد: حوزه هنري براساس حق قانوني خود تصميمي گرفته است و قرار است از آثار ارزشي، اخلاقي و خانوادگي حمايت كند، اين حق حوزه هنري به عنوان يك نهاد فرهنگي و انقلابي است كه چنين سياستگذاري داشته باشد. اگر آقايان نسبت به اين حق اعتراض و انتقاد دارند و معتقدند حوزه هنري اشتباه كرده است، مواضعشان را روشن كنند، اگر حوزه هنري اشتباه كرده بايد ميانجيگري شود، اما تلاش براي احياي سينماي اخلاقي و خانوادگي اشتباه نيست و نيازي به ميانجيگري وجود ندارد.
بيگلري افزود: فشار آوردن بر حوزه هنري براي بيان فهرست فيلم هاي ارزشي، براي ايجاد حاشيه هاي جديد عليه اين نهاد است. ما اگر انتخابي هم داشته ايم، نخواسته ايم با نفي ديگر فيلم ها فضاي سينما را غبارآلود كرده و تهيه كنندگان و پخش كنندگان را دچار مشكلاتي بيشتر از آنچه با آن دست به گريبانند، بكنيم. 200 سينماي كشور تحت سيطره دولت هستند و ما نمي خواستيم فيلمسازاني كه آثارشان در سينماهاي حوزه اكران نمي شود فرصت اكران در اين سينماها را از دست بدهند. ضمن اين كه اگر ما بخواهيم فيلمي را نمايش ندهيم پخش كننده و تهيه كننده را فرا مي خوانيم و دلايلمان را مي گوييم و حتي عنوان مي كنيم كه اگر آنها قصد كاري را داشته باشند كه به تحكيم خانواده و اخلاق در جامعه كمك كند از آن حمايت مي كنيم.
اعتراف كارگردان سريال ضدشيعي
به حمايت دولت هاي قطر و عربستان
كارگردان سريال «الفاروق عمر» با اشاره به مخالفت هاي گسترده با اين سريال به حمايت هاي رسانه هاي دولتي عربستان و قطر از آن اعتراف كرد.
حاتم علي در گفت وگو با پايگاه سوري «دي پرس» مخالفت با سريال الفاروق عمر از سوي الازهر و ايران را مخالفت سني هاي تندرو و شيعيان تندرو خوانده و در عين حال اعتراف كرده است كه: دولتي يا شبه دولتي بودن شبكه تلويزيوني قطر و شبكه «mbc» عربستان سعودي موجب شد تا بتوانيم در برابر فشارها ايستادگي كنيم و سريال به راحتي پخش شود و در اندونزي و تركيه هم همين گونه بوده است.
وي همچنين از تلاش براي توليد نسخه سينمايي اين سريال خبر داد و گفت: اين طرح به تهيه كنندگان ارائه شده تا ببينيم چه تصميمي مي گيرند.
سياست هاي فرهنگي دولت اصلاحات
عامل گسترش عرفان هاي دروغين
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سياست هاي فرهنگي دولت اصلاحات را عامل گسترش عرفان هاي كاذب دانست.
بهمن دري كه در جمع اساتيد شاغل در مراكز سپاه سخن مي گفت، به سياست تساهلي و تسامحي دوره اصلاحات كه منجر به ظهور عرفان هاي كاذب و نوظهور شده است اشاره كرد و گفت: آنچه مسلم است ظهور عرفان هاي بدلي و دروغين در طي دو دهه اخير بويژه گسترش آن در دوران اصلاحات بخش مهمي از سياست هاي تهاجم فرهنگي دشمن است كه براي ايجاد بحران هويت ديني در كشور با سرمايه هاي هنگفت مالي شكل گرفت. در بررسي سير تكوين عرفان هاي نوپديد، چاپ و نشر كتاب جايگاه بسيار مهمي دارد و بي ترديد خيل كتاب هاي به چاپ رسيده در دوران اصلاحات با دستمايه قرار دادن ترويج عرفان هاي ساختگي، نقش بسزايي در گسترش آن در جامعه داشته است.
نويسنده «پايي كه جا ماند»
زندان هاي مخفي آمريكا را افشا مي كند
نويسنده كتاب «پايي كه جا ماند» از نگارش كتاب جديد خود با عنوان «زندان هاي مخفي آمريكا در جهان» خبر داد.
سيدناصر حسيني پور به فارس گفت: قصد دارم زندان هاي مخفي آمريكا در جهان و همه كشورها را هدف بررسي قرار دهم و اسنادي را كه در اين زمينه وجود دارد انتشار دهم.
وي در خصوص ضرورت پرداختن به اين موضوع گفت: به نظر من با شعار نمي شود دموكراسي آمريكا را نقد كرد و زير سؤال برد. بايد تك تك مفاهيم دموكراسي و ليبراليسم آمريكا را به زير ذره بين برد و پس از بررسي به نقد آنها اقدام كرد. براي نمونه اگر مي خواهيم تفكر استعماري، استكباري يا درنده خويي دولتمردان آمريكا را به مردم نشان دهيم بايد به طور مصداقي عمل كنيم. اين كارها بايد هدفمند انجام شوند و مطمئنا توليد چنين آثاري فرصت بسياري مي خواهند و نياز به تحقيقات فراواني دارند.
كارگردان معروف هاليوود خودكشي كرد
توني اسكات كارگردان فيلم هايي چون «تاپ گان» و «روزهاي تندر» بر اثر پريدن از يك پل در لس آنجلس درگذشت.
به گزارش سي ان ان، ماموران اداره تحقيق در مرگ هاي مشكوك لس آنجلس مرگ اسكات را تاييد كردند و گفتند او خود را از روي پل وينسنت توماس در نزديكي سن پدرو به پايين پرت كرده است.
به گفته آنها، يك يادداشت در ماشين تويوتا پريوس توني اسكات كه كنار پل پارك شده بود، پيدا شده است. اين تهيه كننده و كارگردان بريتانيايي كه هنگام مرگ 68 ساله بود، ساعت 30:12يكشنبه از روي پل پريد و جنازه اش چهار ساعت بعد از آب گرفته شد.
اسكات و برادر فيلمسازش ريدلي اسكات شركت «اسكات فري پروداكشنز» را تشكيل دادند كه پروژه هاي بسياري را در دست توليد داشت. توني اسكات آخرين بار سال 2010 فيلم «توقف ناپذير» با بازي دنزل واشنگتن را روي پرده سينماها داشت. واشنگتن در هفت فيلم ديگر اسكات از جمله «مد سرخ»، «مردي در آتش»، «آشنا پنداري» و «گروگانگيري در پلهام يك، دو، سه» نيز بازي كرده بود.
 


دنيس راس:

آمريكا و اسرائيل قادر به نابودي برنامه هسته اي ايران نيستند

مشاور سابق اوباما با اشاره به دستيابي ايران به چرخه كامل سوخت هسته اي تصريح مي كند آمريكا و اسرائيل ديگر نمي توانند پيشرفت هسته اي ايران را تخريب كنند.
«دنيس راس»، يكي از مقامات سابق وزارت خارجه و شوراي امنيت ملّي آمريكا در مقاله اي در روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز راههاي پيش روي آمريكا براي كاستن از تب جنگ در ميان مقامات اسرائيل را تشريح كرد.
به گزارش فارس، راس در مقدمه مقاله خود به تفاوت هاي ديدگاه مقامات دولت اوباما و مقامات اسرائيل در زمينه كاركردهاي ديپلماسي براي بازدارندگي برنامه هسته اي ايران اشاره مي كند و مي نويسد در حالي كه دولت آمريكا هنوز معتقد است ديپلماسي مي تواند موضوع هسته اي ايران را حل كند، مقامات اسرائيلي نظر ديگري دارند و معتقدند زمان ديپلماسي سرآمده است.
اين مقام سابق آمريكايي مي نويسد با آنكه آمريكا و اسرائيل هر دو از لحاظ پيشگيري از برنامه هسته اي ايران هم رأي هستند، آنها از لحاظ اقدامات لازم براي «پيشگيري كردن از پيشرفت هاي هسته اي ايران» با يكديگر تفاوت دارند.
دنيس راس در باره كاربرد واژه «پيشگيري» در عبارت بالا مي نويسد: «به اين دليل از واژه پيشگيري استفاده مي كنم كه نه اسرائيل و نه آمريكا نمي توانند توان ايران براي ساختن بمب اتم را به طور كامل از بين ببرند. هر كدام از اين دو كشور مي توانند با اقدام نظامي ايران را عقب برانند، اما هيچيك نمي توانند مهارت يا توانايي فني و مهندسي ايران براي ساخت بمب هسته اي ايران را از بين ببرند.»
وي كه از سال 2009 تا 2011 به عنوان مشاور ويژه اوباما در امور خاورميانه و آسياي جنوبي فعاليت كرده است، مي افزايد: «از سال 2007، يعني همان موقع كه ايران توانست به چرخه كامل سوخت هسته اي برسد، براي انجام اين كار دير شد.»
 


ستاد كل نيروهاي مسلح:

صنعت دفاعي هنگامه تهديد درس پشيمان كننده اي به دشمنان مي دهد

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي به مناسبت روز صنعت دفاعي كشور، تاكيد كرد: بي ترديد صنعت دفاعي «نماد اقتدار و توليد ملي» به شمار رفته و در هنگامه خطر و تهديد دشمن، درس هاي سخت و پشيمان كننده اي به دشمنان انقلاب اسلامي مي دهد.
ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه خود به مناسبت 31 مرداد (روز صنعت دفاعي) با تبريك اين روز به كاركنان خدوم و ولايي و انقلابي وزارت دفاع و ديگر فعالان اين عرصه راهبردي، حساس و سرنوشت ساز كشور تاكيد كرده است: «بي ترديد صنعت دفاعي» «نماد اقتدار و توليد ملي» به شمار رفته و با برخورداري از توانمندي هاي سرشار بومي و قابليت هاي پاسخگويي به نيازهاي نظام و ملت ايران در عرصه هاي دفاعي خواهد توانست در هنگامه خطر و تهديد دشمن درس هاي سخت و پشيمان كننده اي به دشمنان انقلاب اسلامي بدهد.»
ارتش جمهوري اسلامي نيز به همين مناسبت بيانيه اي صادر و تاكيد كرده است؛ «31 مرداد، يادآور بيش از سه دهه ايثار و شجاعت جهادگراني است كه در سايه تدابير حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه اي عزيز (مدظله العالي) و با تاسي از شعار انقلابي «ما مي توانيم» امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) توانسته اند با طراحي و ساخت محصولات نوين دفاعي و البته متناسب با تهديدات سخت و نرم، آمادگي روزافزون كشور را رقم زده و با قطع هرگونه وابستگي نظامي، موجبات اقتدار نظام و نيروهاي مسلح كشورمان را فراهم آورند و هر روز آماده تر و مجهزتر براي حفظ دستاوردهاي انقلاب ظاهر شوند.»
سپاه پاسداران نيز طي بيانيه اي با گراميداشت اين روز عنوان كرد؛ «تفكر جهادي و بسيجي و رويكرد خلاق و نوآورانه مجموعه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و عملياتي شدن دستاوردهاي آنان در حوزه هاي موشكي، هوايي، دريايي، ارتباطات و الكترونيك، تسليحات، مهمات، خودروهاي زرهي و تاكتيكي و ده ها مورد ديگر در صحنه ماموريت هاي ارتش و سپاه، صنعت دفاعي كشور را نماد اقتدار و توليد ملي در نظام جمهوري اسلامي قرار داده و اين پيام سترگ را منتشر مي كند كه فرزندان ملت رشيد و مجاهد ايران در اجراي رسالت خطير خود در حراست از استقلال و تماميت ارضي كشور و آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي همواره مهياي فداكاري و جانبازي و خلق حماسه هاي ماندگار و سرنوشت ساز در مصاف با دشمنان هستند.»


 


درگيري تكاوران ارتش با 50 قايق دزدان دريايي

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش صبح شنبه از نجات 2 فروند كشتي تجاري ايراني از چنگ دزدان دريايي توسط تكاوران اين نيرو خبر داد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير سيدمحمود موسوي معاون عمليات نيروي دريايي ارتش با اعلام اينكه تكاوران غيور اين نيرو در آستانه فرارسيدن عيد سعيد فطر با خلق حماسه اي ديگر عيدي مردم شريف ايران را دادند، اظهار داشت: دو فروند كشتي تجاري ايراني در موقعيت هاي 15 و 26 مايلي شمال غربي راس باب المندب به ترتيب مورد تهاجم 20 و 30 فروند قايق تندرو دزدان دريايي قرار گرفتند كه اين دزدان پس از مواجهه با اجراي آتش به موقع و پرحجم تكاوران نيروي دريايي از محدوده متواري شدند.
وي افزود: ارزش تقريبي محموله هاي اين دو كشتي ميليون ها دلار برآورد شده است. كشتي ها هم اكنون با سلامت كامل در حال ادامه مسير به سمت مقصد
هستند.
 


رايزني صالحي با وزير خارجه ليبي درباره اتباع ربوده شده ايراني

وزير امور خارجه كشورمان در تماس تلفني با همتاي ليبيايي خود ضمن پيگيري وضعيت اتباع ربوده شده ايراني بر ضرورت تلاش جهت آزادي و بازگشت سريع اتباع كشورمان تاكيد كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علي اكبر صالحي در راستاي تلاش هاي به عمل آمده جهت آزادي 7 تن از اعضاي جمعيت هلال احمر ايران كه از سوي يك گروه ناشناس ليبيايي در شهر بنغازي ربوده شده اند، با عاشور بن خليل تلفني گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه ليبي نيز در اين گفت وگوي تلفني ضمن تبريك فرا رسيدن عيد سعيد فطر ابراز اميدواري كرد كه با ادامه تلاش ها و اقداماتي كه دولت ليبي در جهت آزادي اتباع ربوده شده ايراني در دست انجام دارد اين افراد هرچه زودتر آزاد و به آغوش خانواده هاي خود بازگردند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14