(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 مرداد 1391 - شماره 20286

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در جمع پرشكوه نمازگزاران عيد سعيد فطر
رهبر انقلاب : هرجا آمريكا ايستاده ، آنجا جبهه باطل است
وزير دفاع در پاسخ به ادعاهاي اسرائيل:
نيروهاي مسلح به هر تجاوزي پاسخ كوبنده خواهند داد
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي :
دولت ها و ملت هاي اسلامي مراقب توطئه پنهان سازي مسئله فلسطين باشند
مهمانپرست سوء قصد به جان رئيس شوراي فتواي اهل سنت عراق را محكوم كرد
پاي درس علي (ع)


در جمع پرشكوه نمازگزاران عيد سعيد فطر

رهبر انقلاب : هرجا آمريكا ايستاده ، آنجا جبهه باطل است

 
رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي عيد سعيد فطر با هشدار درباره خطاي در تحليل، تاكيد كردند؛ سعي كنيم در تحليلهامان، در شناخت حوادث، دچار خطا و اشتباه نشويم. بدانيم كه آمريكا و صهيونيسم دشمنان امت اسلامي اند؛ سردمداران رژيمهاي جبار، دشمنان امت اسلامي اند. اگر ديديم در يك جائي آنها در يك جهت قرار گرفتند، بدانيم كه آن جهت، جهت باطلي است.
متن كامل خطبه هاي آيت الله خامنه اي در عيد سعيد فطر، در جمع نمازگزاران به شرح زير است؛
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
و الحمد للّه ربّ العالمين. احمده و استعينه و استغفره و اتوكّل عليه و اصلّي و اسلّم علي حبيبه و نجيبه و خيرته في خلقه و حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشير رحمته و نذير نقمته سيّدنا و نبيّنا ابي القاسم المصطفي محمّد و علي ءاله الأطيبين الأطهرين المنتجبين الهداه المهديّين سيّما بقيّه اللّه في الأرضين. و صلّ علي ائمّه المسلمين و هداه المستضعفين و حماه المؤمنين.
همه برادران و خواهران عزيز را دعوت ميكنم به رعايت تقواي الهي؛ و تبريك عرض ميكنم عيد سعيد فطر را، كه روز رحمت است، روز مغفرت است، روز اجر و پاداش است براي مؤمنين، براي نيكوكاران، براي كساني كه براي خدا و در راه خدا عملي انجام دادند و حركتي كردند و دلهاي خود را به خداي رحيم و غفور نزديك كردند. خدا را شكر ميكنيم كه يك بار ديگر، يك ماه رمضان ديگر و يك عيد فطر ديگر را نصيب ما كرد؛ بايد اين نعمت الهي را قدر بدانيم.
بحمداللّه ماه رمضان امسال، آنطوري كه انسان از خبرها در گوشه و كنار ميشنيد يا مشاهده ميكرد، ماه رمضان مباركي بود؛ دلها متوجه خدا، متوجه حقيقت و معنويت، قشرهاي مختلف مردم در اجتماعات ديني، در تلاوت قرآن، در شبهاي مبارك و پرخير و بركت قدر، با توسل خود، با دعاي خود، فضاي معنوي مؤثر و ماندگاري را در كشور به وجود آوردند؛ اين را بايد مغتنم شمرد و بر توفيق آن، خداي متعال را سپاسگزاري كرد.
همچنين مردم در يك بعد ديگر قضيه، كه نگاه به مسائل دنياي اسلام و مسائل امت اسلامي است، از خود حركت نمايان و درخشاني را نشان دادند و آن، حركت روز قدس بود؛ يادگار بزرگ امام را گرامي داشتند، از ملت مظلوم فلسطين و از يك مسئله اساسي و مهم دنياي اسلام جانبداري و حمايت كردند؛ در هواي گرم، با دهان روزه، در راهپيمائي حضور پيدا كردند؛ كه جاي سپاسگزاري دارد. از همه ملت ايران سپاسگزاري ميكنيم به خاطر اين حركت بجا و بموقع، كه بلاشك تأثيرات بزرگي در دنياي اسلام خواهد داشت؛ ان شاءاللّه.
امسال ملتهاي ديگر هم با ملت ايران بيش از سالهاي قبل هماهنگي و هماوائي داشتند. در برخي از كشورها كه تسلط و سيطره بازماندگان رژيمهاي طاغوتي مانع ميشد از اينكه مردم احساسات خود را در مورد فلسطين بروز بدهند، امسال بحمداللّه مردم توانستند در آن كشورها هم وارد ميدان شوند؛ و اين جرياني است كه ان شاءاللّه ادامه خواهد داشت. بايد از خداي متعال بخواهيم كه عبادات مردم عزيز را در اين ماه، با قبول خود و لطف ويژه و خاص خود، ارزش و اعتبار ببخشد؛ همچنان كه در دعاي صحيفه سجاديه آمده است: «يا من يجتبي صغير ما يتحف به و يشكر يسير ما يعمل له ... يا من يدنو الي من دنا منه و يا من يدعو الي نفسه من ادبر عنه». اين دعائي است كه امام سجاد (عليه السّلام) در مثل امروزي - روز عيد فطر - آن را ميخواندند و تعليم دادند كه بخوانند.
يك گام به سمت خدا برداريد، خداي متعال شما را به خود نزديك ميكند. آن كساني كه به حقيقت، به معنويت، به خدا و به دين پشت كرده اند، خداي متعال از روي رأفت و رحمت، آنها را دعوت ميكند و فرا ميخواند؛ اين لطف و رحمت الهي است. جوانهاي عزيزمان نورانيتهائي را كه در اين ماه به دست آوردند، ان شاءاللّه براي خود حفظ كنند؛ اين ذخيره را براي تمام طول عمر و لااقل براي اين يك سال تا عيد فطر آينده و تا ماه رمضان آينده، براي خود نگه دارند. انس با قرآن را، توجه به خدا را، ذكر را، حضور در صحنه هائي كه خداي متعال دوست ميدارد بندگانش در آن صحنه ها حضور پيدا كنند - چه صحنه هاي مربوط به درون خود ما، چه آنچه كه مربوط به گستره دنياي اسلام و جامعه ما و امت اسلامي است - براي خود نگه داريم، حفظ كنيم؛ و خداي متعال هم بركت خواهد داد.
پروردگارا! رحمت و بركت خود را بر اين ملت و بر همه امت مسلمان نازل بفرما. پروردگارا! اين ملت عزيز را و همچنين امت اسلامي را بر دشمنانشان پيروز كن. پروردگارا! اين رابطه معنوي و قلبي ما با معنويت را، با روحانيت حقيقي را، روزبه روز بيشتر بفرما.
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
قل هو اللّه احد. اللّه الصّمد. لم يلد و لم يولد. و لم يكن له كفوا احد.
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
الحمد للّه ربّ العالمين والصّلاه و السّلام علي سيّدنا و نبيّنا محمّد و ءاله الطّاهرين و صلّ علي اميرالمؤمنين والصّدّيقه الطّاهره سيّده نساءالعالمين و الحسن و الحسين سبطي الرّحمه و امامي الهدي و عليّ بن الحسين و محمّدعليّ و جعفربن محمّد و موسي بن جعفر و عليّ بن موسي و محمّدبن عليّ و عليّ بن محمّد و الحسن بن عليّ و الخلف القائم المهديّ صلواتك عليهم اجمعين وصلّ علي ائمّه المسلمين و حماه المستضعفين و هداه المؤمنين. اوصيكم عباداللّه بتقوي اللّه.
همه برادران و خواهران نمازگزار را كه در اين اجتماع عظيم حضور داريد، دعوت ميكنم به رعايت تقوا و پرهيزگاري. آنچه كه در اين خطبه عرض ميكنم: يكي دو مسئله مربوط به كشور خودمان و جامعه خودمان يا مربوط به امت اسلامي است. آنچه كه مربوط به ماست، در درجه اول، حادثه تلخ و مصيبت بار زلزله است براي جمعي از هم ميهنان عزيز ما. اگرچه در يك نقطه از كشور و گروهي از مردم در اين حادثه آسيب ديدند، ليكن غم براي همه مردم كشور است. انسان اين را ميداند و احساس ميكند و تجربه ها هم همين را نشان ميدهد كه مردم كشور ما در برابر يك چنين حوادثي كه در گوشه اي از كشور به وقوع مي پيوندد، هرگز بي تفاوت نبوده اند؛ در اين حادثه هم بحمداللّه مردم وارد شدند و باز هم بايد ادامه پيدا كند. حادثه، حادثه تلخي است؛ ويراني هاي زيادي است؛ تلفاتي هم وجود داشته است، كه مسئولين آمار تلفات و حوادث را ذكر كردند. آنچه كه بر عهده مسئولين و بر عهده آحاد مردم است، كمك به وظائفي است كه بر دوش ماست.
بحمداللّه كارهاي خوبي انجام گرفته است؛ انسان وقتي از نزديك مي بيند، اين را مشاهده ميكند؛ از كساني هم كه خودشان آسيب ديده هستند، وقتي انسان ميپرسد، ميداند كه كارهاي خوبي انجام گرفته است؛ ليكن كار ادامه دارد؛ وظائف، وظائف سنگين تر و بزرگتر در راه است؛ بايد ان شاءاللّه مسئولين بتوانند آثار اين حادثه را بكلي زائل كنند؛ علاوه بر اين، اين را تبديل كنند به يك وسيله اي، براي اينكه اين منطقه يك صفحه جديد و درخشاني را ان شاءاللّه در زندگي خود شروع كند؛ و آباداني اي كه به آنجا داده ميشود، بر اثر تلاش خود مردم و همت مسئولان و همكاري هائي كه في مابين هست، ان شاءاللّه بكلي خاطرات اندوه زاي اين منطقه را زائل كند.
يك مسئله، مسئله روز قدس است. روز قدس، اين حركتي كه امام بزرگوار ما آن را آغاز كردند و بحمداللّه روزبه روز بهتر و سال به سال گرمتر اين حركت ادامه دارد، يك حركت بسيار عميق و پرمعنائي است؛ اين فقط يك راهپيمائي نيست؛ خوني است كه در اين روز در رگهاي امت اسلامي ميدود؛ علي رغم كساني كه ميخواهند مسئله فلسطين و ملت فلسطين به دست فراموشي سپرده شود، اين مسئله را روزبه روز زنده تر ميكند؛ و همين جور خواهد بود. وظائف سنگيني بر دوش مسئولان كشورهاي اسلامي است، كه اميدواريم خداوند همه را هدايت كند به آنچه كه وظيفه آنهاست، و كمك كند كه بتوانند اين وظائف را انجام بدهند.
البته مسائل دنياي اسلام در اين برهه از زمان، مسائل بي نظيري است. اين تحولاتي كه در دنياي اسلام اتفاق افتاده است، تحولات عجيب و تكان دهنده و تعيين كننده مسير امت اسلامي در آينده است. اميدواريم ان شاءاللّه همچنان كه تاكنون ملتهاي اين منطقه توانسته اند كارهاي بزرگي را انجام بدهند و مسئولان كارهاي شايسته اي انجام داده اند، اين آهنگ رفتار همچنان ادامه پيدا كند و دشمنان امت اسلامي كه روزبه روز ترفندهاي خود را پيچيده تر ميكنند و با همه قوا، با همه توان، از همه اطراف وارد اين ميدان ميشوند، نتوانند بر همت امت اسلامي غلبه كنند؛ و البته ان شاءاللّه نخواهند توانست غلبه كنند. روزگار تازه اي آغاز شده است، وضع جديدي در دنياي اسلام به وجود آمده است، و اين وضع بر روي زندگي همه ملتهاي جهان بتدريج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان شاءاللّه.
سعي كنيم در تحليلهامان، در شناخت حوادث، دچار خطا و اشتباه نشويم. بدانيم كه آمريكا و صهيونيسم دشمنان امت اسلامي اند؛ سردمداران رژيمهاي جبار، دشمنان امت اسلامي اند. اگر ديديم در يك جائي آنها در يك جهت قرار گرفتند، بدانيم كه آن جهت، جهت باطلي است، جهت غلطي است؛ دچار خطاي در تحليل نشويم. آنها هرگز براي ملتهاي مسلمان دل نمي سوزانند؛ هرچه بتوانند، تخريب ميكنند و در روندها اخلال ميكنند. امروز همين جنجالهائي كه آنها در واقع به راه مي اندازند، اگرچه گاه از زبان بعضي افراد غافل هم تكرار ميشود؛ اختلافات مذهبي، اختلافات قومي، اختلافات نژادي و زباني؛ اينها را عمده ميكنند؛ در حالي كه در اسلام اينها نيست؛ «انّ اكرمكم عند اللّه اتقيكم»؛همه يكي هستند، همه با هم برادرند. بايد همه ما بيدار باشيم، بصير باشيم، چشمهامان را باز كنيم، دچار خطاي تحليل نشويم.
پروردگارا! به محمد و آل محمد، حركت عظيم امت اسلامي را به خير و سعادت عمومي اين امت منتهي بفرما. دشمنان امت اسلامي را ذليل كن.
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
والعصر. انّ الانسان لفي خسر. الّا الّذين ءامنوا و عملوا الصّالحات و تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر.
والسّلام عليكم و رحمه اللّه و بركاته


وزير دفاع در پاسخ به ادعاهاي اسرائيل:

نيروهاي مسلح به هر تجاوزي پاسخ كوبنده خواهند داد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به ادعاهاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي گفت: به هر تجاوزي پاسخ كوبنده خواهيم داد.
سردار احمد وحيدي در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات وزير سابق دفاع داخلي رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه اسرائيل براي جنگ با ايران آماده مي شود، گفت: مقامات رژيم صهيونيستي دچار اختلافات شديد سياسي در ميان خود هستند و اينگونه اظهارات هيچ ارزشي ندارد.
وي به اختلافات ميان مسئولان نظامي و سياسي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و افزود: بيداري اسلامي اين رژيم را در انزوا فرو برده است و آنها براي مطرح كردن دوباره خود و در راستاي عمليات رواني بحث تلاش براي حمله به جمهوري اسلامي را مطرح مي كنند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه مقامات جنگ طلب رژيم غاصب صهيونيستي با اظهارات جنگ افروزانه خود در مسير انهدام و فروپاشي ارتش و ماشين جنگي اين رژيم قدم برمي دارند، تأكيد كرد: صهيونيست ها امروز از سايه خود نيز هراس دارند لذا تلاش مي كنند با هياهو وجنگ رواني اين فضاي نااميدكننده را مهار كنند اما بايد بدانند با حرفهاي تبليغاتي مشكلاتشان پايان نخواهد يافت.
سردار وحيدي با تأكيد بر اينكه واكنش نيروهاي مسلح به هرگونه تهديد و يا حمله رژيم صهيونيستي به جمهوري اسلامي ايران قاطع خواهد بود، گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در بالاترين سطح آمادگي دفاعي و نظامي قرار دارند و به هر متجاوزي پاسخ كوبنده خواهند داد.
گفتني است وزير دفاع داخلي رژيم صهيونيستي طي سخناني مدعي شده در صورت حمله اين رژيم به تأسيسات هسته اي ايران، جنگ در گرفته ميان ايران و رژيم صهيونيستي تنها حدود يك ماه طول خواهد كشيد و ميزان تلفات آن 500 نفر خواهد بود!


رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي :

دولت ها و ملت هاي اسلامي مراقب توطئه پنهان سازي مسئله فلسطين باشند


حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي تاكيد كردند؛ امروز مسئله فلسطين به بركت بيداري اسلامي، بار ديگر به يك مسئله اصلي دنياي اسلام تبديل شده است؛ نبايد بگذاريد اين برجستگي و اين امتياز از بين برود و زير توطئه ها و ترفندهاي دشمنان مسلمانها و دشمنان امت اسلامي پنهان بماند.
مسئولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي پس از نماز عيد سعيد فطر با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند. متن كاملات بيانات معظم له در اين ديدار به شرح زير است؛
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
تبريك عرض ميكنم اين عيد بزرگ را به همه شما حضار محترم و ميهمانان عزيز و سفراي كشورهاي اسلامي و به همه ملت بزرگ و مؤمن ايران و به سراسر امت اسلامي در همه كشورهاي مسلمان و در همه جهان.
مهم اين است كه قدر اين موقعيتها را بدانيم. خداوند متعال عيد سعيد فطر را براي امت اسلام و براي پيامبر عظيم الشأن مايه عزت و ذخر و شرف و كرامت قرار داد؛ «ولمحمّد صلّي اللّه عليه و ءاله ذخرا و شرفا و كرامه و مزيدا»؛ مايه ازدياد عزت و شرف امت اسلامي و پيامبر عظيم الشأن است. اين بسته به اين است كه ما مسلمانها، با اين موقعيتها و با اين مناسبتها چگونه رفتار كنيم. ملتهاي مسلمان ميتوانند ماه رمضان و عيد فطر را وسيله اي قرار بدهند براي عزت؛ نردباني قرار بدهند به سمت علوّ معنوي و مادي و عزت دنيا و آخرت. بايد بيدار باشيم، بايد از اين موقعيتها استفاده كنيم.
ملتهاي مسلمان در طول دهها سال تحت سلطه و ستم مستكبران عالم قرار داشتند. جنگهاي بين المللي كه بين قدرتهاي مستكبر عالم واقع شد، از اروپا شروع شد؛ استعمارگران عالم به جان هم افتادند، اما ملتهاي مسلمان را، ملتهاي اين منطقه را درگير تبعات و مشكلات اين جنگها قرار دادند. دنباله همين جنگها بود كه زائده خطرناك مهلك صهيونيستي در منطقه حساس ما، ميان كشورهاي اسلامي و در قلب دنياي اسلام به وجود آمد. به دنبال همين جنگها بود كه بناي غلط و هندسه معيوب سازمان ملل و شوراي امنيت و دولتهاي داراي حق وتو شكل گرفت. يعني همان دستها و سرپنجه هاي خونيني كه آن جنگهاي مهلك را به راه انداختند، به دنبال آن خواستند اختيار دنيا را به دست بگيرند و اين منطقه حساس و مهم و سرشار از نعمت و مركز اتحاد بالقوه دنياي اسلام را تحت سيطره خود درآورند؛ و همين كار را كردند. ما غافل بوديم؛ ملتهاي مسلمان در خواب بودند؛ به آنها هجوم آورده شد؛ سرنوشت آنها با مشكلات پيچيده و عظيمي كه هنوز درگير آن مشكلاتند، در آميخته شد. ما غفلت كرديم. سران كشورهاي اسلامي در يك روزگاري غفلت كردند و فريب بازي قدرتها را خوردند.
امروز احساس ميشود، ديده ميشود كه اين پرده غفلت از روي ذهنهاي كشورهاي منطقه و ملتهاي مسلمان دارد برچيده ميشود؛ اين را بايد مغتنم شمرد. منطقه حساس ما، شمال آفريقا و منطقه غرب آسيا - كه اروپائي ها به ميل خودشان اسم «خاورميانه» را روي آن گذاشتند و مركز حساس قلب دنياست - امروز به بركت بيداري اسلامي، در حال تعيين سرنوشت آينده اين منطقه است. اين موقعيت را بايد بشناسيم، آن را قدر بدانيم؛ نگذاريم اين موقعيت مهم و حساس از دست برود. مسئله قدس شريف و فلسطين مظلوم در متن اين قضايا قرار دارد و در قلب حوادث خاورميانه است.
منطقه حساس ما، بسياري از مسائل و مشكلاتش به خاطر وجود اين غده سرطاني صهيونيستي است، كه دستهاي آلوده به خون قدرتهاي بزرگ، با همه توان ميخواهند آن را حفظ كنند. آمريكائي ها صريح ميگويند، ديگر قدرتهاي مسلط دنيا هم به طور صريح ابراز ميكنند كه سرنوشت خودشان را وابسته كرده اند به سرنوشت رژيم صهيونيستي. اين به ضرر آنهاست.
امروز مسئله فلسطين به بركت بيداري اسلامي، بار ديگر به يك مسئله اصلي دنياي اسلام تبديل شده است؛ نبايد بگذاريد اين برجستگي و اين امتياز از بين برود و زير توطئه ها و ترفندهاي دشمنان مسلمانها و دشمنان امت اسلامي پنهان بماند. مسئله فلسطين يك مسئله اصلي است. در طول زمان، ملتها دولتهاي خودشان را با موضعگيري آنها در قضيه فلسطين محك ميزدند. البته فشار استبداد و استكبار و اختناق و زور نمي گذاشته است كه خواسته ملتها آشكار شود. امسال در قضاياي روز قدس و راهپيمائي ملتهاي منطقه، به كوري چشم صهيونيستها، ملتها توانستند حرف دل خودشان را در اين قضيه بزنند و ان شاءاللّه روزبه روز بيشتر و گرمتر خواهد شد.
البته دشمن بيكار نمي نشيند و بيكار ننشسته است؛ توطئه هاي دشمن پيچيده تر شده است. مسئولان كشورهاي اسلامي، دولتهاي كشورهاي مسلمان، نخبگان -چه نخبگان سياسي، چه نخبگان فرهنگي، چه روشنفكران، چه علماي دين - وظيفه دارند حقيقت را براي ملتها روشن كنند. امروز باز وسيله قديمي اي را كه هميشه در دست قدرتهاي مستكبر و مستبد به عنوان يك ابزاري براي غلبه بر ملتها بوده، به كار انداخته اند و آن، مسئله اختلاف است؛ اختلاف بين سران كشورها، بين دولتها، بين ملتها، با بهانه هاي گوناگون. نقشه هميشگي و ماندگار استكبار اين است كه اختلاف بيندازد؛ يا قوميت ها و ناسيوناليسم گري ها را در ميان ملتها زنده كند؛ اختلافاتي را كه به طور طبيعي در زبانها، در نژادها، در رنگ پوستها، در مذهبها وجود دارد، عمده كند. كار استكبار اين است؛ هميشه همين كار را كرده است. از قديم گفتند: «تفرقه بينداز و حكومت كن». امروز همين نقشه را دارند دنبال ميكنند. ما بايد به خود بيائيم، ما بايد حواس خودمان را جمع كنيم؛ هم دولتها، هم ملتها.
برخلاف واقع، آن چيزي را كه خطر اصلي و تهديد اصلي براي اين منطقه، بلكه براي بشريت است - يعني صهيونيسم- پنهان ميكنند. صهيونيسم خطري براي كل بشريت است. امروز دولتهاي غربي هم دستخوش تصرفات صهيونيستها هستند؛ آنها هم دارند چوب اين مراكز ثروت و قدرت را ميخورند؛ ملتهاي منطقه هم كه معلوم است، چه كشيدند از دست صهيونيستها. اين ترورها كار آنهاست، اين اختلافات ملتها كار آنهاست، به وسيله ابزارهاي گوناگون آنهاست؛ بايد بهوش باشيم. اين خطر را كه خطر اصلي منطقه است، پنهان ميكنند، مخفي ميكنند و واقعيت سازي ميكنند؛ به دروغ خطرهائي را كه وجود ندارد، عمده ميكنند و بين مسلمانها اختلاف مي اندازند. بايد حواسمان جمع باشد. عرب و عجم، شيعه و سني، مذاهب مختلف، رنگ پوستها نبايد بين ما اختلاف ايجاد كند؛ «و جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفوا». اين شعبه شعبه شدن، اين قبيله قبيله شدن، اين نژاد نژاد شدن، مايه اختلاف نيست؛ «انّ اكرمكم عنداللّه اتقيكم». محور، چيز ديگر است؛ معيار، چيز ديگر است. مسابقه بيفتد ميان ملتهاي مسلمان در عمل به اسلام، در ايجاد برادري، در تلاش براي ملتها، در سرپيچي كردن از اراده قدرتهاي بزرگ و در رأس آنها آمريكا. ملتهاي مسلمان بايد ببينند هر جا كه سياست آمريكائي و سياست صهيونيستي دارد ايجاد اختلاف ميكند، بدانند كه اين اختلاف مضر است؛ فريب نخورند.
قضاياي منطقه ما قضاياي مهمي است؛ ملتها بيدار شدند. چند كشور مسلمان، چند ملت مسلمان توانستند بر اثر اين بيداري، بر وضعيتي كه مورد علاقه استكبار بود، فائق بيايند. ملتها دهها سال سرمايه گذاري و تلاش آمريكا را در مصر و در تونس و در برخي از مناطق ديگر باطل كردند، آتش زدند و از بين بردند. اين، بيداري است؛ اين را بايد حفظ كرد. بايد معيار اين باشد كه ببينيم دشمن آشكار اسلام و مسلمانها كجا قرار گرفته است، آنجا باطل است؛ نقطه مقابل آن، نقطه حق است؛ اين معيار است؛ اين معيار را بايد در نظر بگيريم. و به نظر ما واضح ترين مصداق، همين مسئله اتحاد و اتفاق بين ملتهاست. آنها ميخواهند بين ملتهاي مسلمان اختلاف بيندازند؛ ما بايد بدانيم كه اين اختلاف باطل است؛ در آيات قرآن، اين منهيّ است؛ تفرقه، اختلاف، گلاويز شدن با يكديگر، ميان ملتهاي مسلمان، سم مهلك است؛ از اين بايد اجتناب كنيم.
از خداي متعال كمك بخواهيم. اين فرصت ماه رمضان فرصت بسيار مهمي بود كه ان شاءاللّه ملتهاي مسلمان از آن استفاده كرده باشند. فرصت عيد فطر، فرصت بزرگي است. فرصتها از دست ميروند - «تمرّ مرّ السّحاب» - بايستي از آنها لحظه اي استفاده كرد.
پروردگارا ! ملتهاي مسلمان را بر استفاده از فرصتهائي كه در اختيار آنها قرار ميدهي، موفق بفرما. پروردگارا ! يكپارچگي و وحدت امت اسلامي را بر اين ملت مظلوم ارزاني بدار. ما را در اين راه، موفق به اداي وظيفه مان بفرما.
والسّلام عليكم و رحمه اللّه و بركاته


مهمانپرست سوء قصد به جان رئيس شوراي فتواي اهل سنت عراق را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اي، سوء قصد به جان شيخ «مهدي الصميدعي» رئيس هيات فتواي اهل سنت عراق را محكوم كرد.
رامين مهمانپرست، در اين بيانيه نسبت به تلاش هاي دشمنان به منظور ايجاد شكاف و اختلافات مذهبي در ميان امت اسلامي هشدار داد.
مهمانپرست افزود: تشديد اقدامات تروريستي در عراق عليه مردم مسلمان اين كشور اعم از شيعه و سني و به ويژه ناديده گرفتن حرمت و قداست ماه مبارك رمضان توسط تروريست ها نشان از ماهيت حقيقي طراحان و عاملان اين گونه اقدامات جنايتكارانه دارد.
وي ابراز اميدواري كرد: مردم مسلمان عراق با انسجام ملي و تمسك به وحدت اسلامي مانع تحقق اهداف دشمنان امت اسلامي گردند.
شيخ «مهدي الصميدعي» رئيس فتواي اهل سنت عراق صبح روز يكشنبه بعد از برگزاري نماز عيد سعيد فطر در مسجدي در منطقه اليرموك بغداد، به هنگام خروج از مسجد در جريان انفجار يك خودروي بمب گذاري شده ترور شد.
يادآوري مي شود الصميدعي از علمايي بود كه در سال هاي گذشته مخالفت شديد خود را با القاعده اعلام كرده بود و از دولت وحدت ملي در عراق حمايت مي كرد.
الصميدعي بيش از اين 6 سال نيز در زندان هاي آمريكايي در عراق زنداني بود.


پاي درس علي (ع)

چنين روزي
روز عيد است
اين عيد، (عيد) كسي است كه:
خداوند روزه اش را پذيرفته است
و نمازش را ستوده است
و هر روز كه (انسانها) خدا را نافرماني نكنند، آن روز
(برايشان) روز عيد است.
نهج البلاغه
حكمت 428
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14