(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مهر 1391 - شماره 20330

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
دولت به حمايت از مراكز توليدي توجه بيشتري كند
در مكتب امام
طرح سؤال از رئيس جمهور به كميسيون هاي تخصصي ارجاع شد
امام جمعه قم :
تحريم ها براي ملت ما تازگي ندارد
معاون اول دستگاه قضا تاكيد كرد
مبارزه با مفاسد اقتصادي پيش نياز اقتصاد مقاومتي
محسن رضايي:
پهپاد حزب الله سيستم دفاعي اسرائيل را شكست
فارين پاليسي:
اسرائيل با ترسيم خطوط قرمز متعدد براي ايران به «چوپان دروغگو» بدل شده است
هشدار شديد روزنامه روسي:
حمله به ايران صف اجساد نظاميان آمريكايي را تا كاخ سفيد مي كشاند
كنگره سرداران و 4000 شهيد تداركات و پشتيباني سپاه برگزارشد
رايزني صالحي و امير قطر درباره تحولات منطقه
3 مقام ارشد آمريكايي:
مردم آمريكا حق دارند هزينه هاي جنگ احتمالي با ايران را بدانند
دبيركل جمعيت ملي الوفاق مطرح كرد
حمايت رسانه اي ايران از انقلاب بحرين
حميدرضا ترقي:
بازاريان در بسياري مقاطع انقلاب از شبه روشنفكران جلوتر بوده اند
گزارش سوم احمد شهيد درباره ايران منتشر شد
فردا برگزار مي شود
تجمع بزرگ بسيجيان و مردم در محكوميت اهانت به پيامبر اسلام(ص)


حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

دولت به حمايت از مراكز توليدي توجه بيشتري كند

خطيب نمازجمعه تهران گفت: هدفمند كردن يارانه ها يك كار بسيار بزرگ بود اما رساندن پول به مردم و در كنار آن بي توجهي به حمايت از مراكز توليد سبب دردسرهايي نيز مي شود.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي، سياسي جمعه با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي، گفت: سفر رهبر فرزانه و نوراني ما به خراسان شمالي، خراساني كه نام باب الرضا را بر خود دارد، از حوادث مهم و قابل ملاحظه اين هفته است.
وي افزود: در شرايطي كه دنيا ما را مورد شديدترين تحريم ها قرار داده و ملت ايران در حال تحمل فشارهاي شديد اقتصادي است تا ملت را نسبت به انقلاب و نظام كم علاقه كنند مردم مومن، خداشناس، فهيم و بصير آن خطه حماسه اي بزرگ آفريدند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: خراسان شمالي استاني است كه از نظر حضور قوميت هاي مختلف موقعيت منحصر به فردي دارد و اقوام مختلفي همچون پارس، ترك و تركمن در آن حضور دارند.
وي افزود: در كنار اينها، خراسان شمالي از استان هاي مرزي ما محسوب مي شود و علاوه بر شيعيان بزرگوار، برادران عزيز اهل سنت نيز در آن زندگي مي كنند.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: اين مسئله نشان مي دهد كه رهبري سلطنت نيست، جمهوري مطلق نيست بلكه استمرار حركت انبيا است و قبل از آنكه رهبري در بين مردم حكومت كند به اذن خداوند در دل هاي مردم جاي گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: اين مسئله به عنوان يك اعتقاد و سرمايه تمام نشدني ملت ما را در مقابل تمام درندگي ها و خباثت ها بيمه مي كند.
وي افزود: نكته ديگر محورهاي سخنان مقام معظم رهبري در اين سفر است.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره اينكه تحريم هاي موجود به دليل مسائل هسته اي نيست، بيان داشت: اگر ما دست از هسته اي برداريم آيا اين عناد و دشمني غيرقابل وصف آنها در مقابل ما به پايان مي رسد؟ اين سخن مقام معظم رهبري براساس واقعيتي ملموس و روشن است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: طي 33 سال گذشته ما بيش از 70 نوع تحريم را تجربه كرده ايم. در زماني كه ما فاقد موشك و قدرت هسته اي بوديم در آن زمان ما را تحريم كردند و آمريكا انبار و دارايي هاي ما را بلوكه كرد اما سلاح ما در آن زمان ايمان، دين و جهاد بود.
وي افزود: مشكلات اقتصادي كه در اثر تحريم چند كشور قدرتمند، زورگو، مشرك و بي رحم بوجود آمده، نمي تواند ملتي را كه جان به كف گرفته است به راحتي از پاي بيندازد.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به اينكه مشكل امروز كشورهاي غربي با ايران عقيده و فرهنگ نظام جمهوري اسلامي ايران است، تصريح كرد: حضرت امام خميني(ره) اسلام را از يك اسلام فكري و حاشيه اي به متن جامعه آورد. امروز ملت ايران بيدار شدند همين مسئله سبب شد تا وابستگي ها را قطع كند و قدرت امام(ره) آمريكا را از اين كشور دور كرد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با بيان اين مطلب كه لحاظ شدن برخي تدبيرها از سوي دولت سبب وارد آمدن فشارهاي كمتري بر مردم مي شد، گفت: هدفمند كردن يارانه ها يك كار بسيار بزرگ بود اما رساندن پول به مردم و در كنار آن بي توجهي به حمايت از مراكز توليد سبب چنين دردسرهايي نيز مي شود.
وي ادامه داد: اگر پولي در اختيار مردم قرار مي گيرد بايد مجرايي نيز براي آن درنظر گرفته شود تا چنين گرفتاري هايي به وجود نيايد.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: حالا اينكه عده اي بهانه جو با اعمال خود چماقي را به دست دشمنان دادند به هيچ عنوان قابل توجه نيست اما بايد به مراكز توليدي توجه ويژه اي شود.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي گفت: اين امر ولايت و قرآن است كه يك كشور اسلامي نبايد از لحاظ فرهنگي و نظامي زير سلطه كفار قرار بگيرد. ملت ما نيز ان شاءالله در مسير خودكفايي حركت خواهد كرد و مقابله با اين مسئله را با يك جهاد و احيا و كمك به كارگاه هاي توليدي جلو خواهد برد تا اين مشكلات حل شود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به درگيري هاي مرزي تركيه و سوريه گفت: گويا كشور تركيه با طراحي قبلي ناتو و قلقلك هاي آنان به دنبال حمله به كشوري است كه خار چشم اسرائيل است.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: ما از تركيه و ملت تركيه انتظار داريم تا با حمله به يك كشور اسلامي كه در جايگاه مقابله با اسرائيل است در جهت تضعيف جهان اسلام حركت نكند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه با اشاره به تظاهرات مردم بحرين و مقابله با فضاي بسته اين كشور تصريح كرد: با وجود اين كه حكومت بحرين خاك خود را تحت اشغال نيروهاي نظامي عربستان قرار داده است اما مردم اين كشور اعتراض خود را نسبت به اعمال حكومت بحرين نشان دادند.
وي افزود: همين مسئله نشان مي دهد كه با وجود حضور بيگانگان مردم بحرين باز هم در اين مسير حركت مي كنند و ان شاءالله به پيروزي خواهند رسيد.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين فرا رسيدن شهادت حضرت جوادالائمه (ع) را به تمام مسلمين و به خصوص شيعيان آن حضرت تسليت گفته و سالروز شهادت شهيد محراب آيت الله اشرفي اصفهاني را نيز گرامي داشت.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه اين هفته نيز با تاكيد بر اينكه مسيري كه اسلام براي زندگي بشر ترسيم كرده است، بسيار زيباست، يادآور شد: در دين شما هيچ امر ناپسندي وجود ندارد و همه دستورات فقهي و توصيه هاي اخلاقي و معارف آن كامل است.
وي با بيان اينكه كتاب دين شما در مقايسه با كتاب هايي كه در آنها دست برده شده و داراي مشكلات فراوان از جمله خرافات هستند تحريف نشده است، گفت: افراط و تفريط در دين شما وجود ندارد و همچنين تندروي و كندروي در آن ممنوع شده و مسيري كه در آن حركت مي كنيد متعادل و متوازن است اما ديگران از راست يا چپ منحرف شده و سقوط مي كنند.
ايران قطب ترانزيت مخابراتي منطقه مي شود
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ايران به دليل موقعيت جغرافيايي مي تواند به عنوان ترانزيت و هاب منطقه اي قرار بگيرد و در اين زمينه قراردادهاي مخابراتي با روسيه، آذربايجان، تركيه و چند كشور ديگر منعقد شده است.
به گزارش فارس رضا تقي پور در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران اظهار داشت: ضريب نفوذ تلفن همراه به 91 درصد رسيده است و نشان مي دهد نسبت به ابتداي سال 84 حدود 5/7 برابر افزايش يافته است.
وي افزود: هم اكنون حدود 52 هزار و 704 روستا تحت نفوذ شبكه مخابراتي هستند و حتي روستاهاي داراي 5 خانوار هم در اين شبكه حضور دارند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: هم اكنون ايران با 119 كشور ارتباط رومينگ دارد؛ در واقع هر فردي كه به يكي از اين كشورها برود مي تواند با تلفن همراه فعلي خود ارتباط برقرار كند.
تقي پور با بيان اينكه فعاليت هاي تجاري مخابراتي در كشور توسط بخش خصوصي انجام مي شود گفت: 5 اپراتور ثابت، 4 اپراتور تلفن همراه، 38 اپراتور خدمات اينترنت بي سيم و 18 اپراتور اينترنت باسيم و 7 اپراتور خدمات ماهواره اي توسط شركت هاي بخش خصوصي انجام مي شود.
وي با اشاره به همكاري هاي منطقه اي و بين المللي مخابراتي گفت: يكي از اهداف ما همواره حضور فعال در مجامع بين المللي بوده است به طوري كه معمولاً ايران يكي از مؤثرترين اعضاي اين مجامع بوده و اغلب پيشنهاداتي كه در اين مجامع تصويب مي شود پيشنهاد ايران بوده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: ايران به دليل موقعيت جغرافيايي خاص خود مي تواند به عنوان ترانزيت و هاب منطقه اي قرار بگيرد و با توجه به اين مسئله قراردادهاي مخابراتي متعددي با كشورهاي همسايه مانند روسيه، آذربايجان، تركيه و چند كشور ديگر منعقد شده تا ايران بتواند بسياري از ارتباطات شمال به جنوب و غرب به شرق را پوشش دهد.
تقي پور اضافه كرد: با توجه به آسيب هايي كه در شبكه اينترنت وجود دارد و كشورهاي غربي هم به عدم امنيت اطلاعات در اينترنت اذعان دارند شبكه ملي اطلاعات راه اندازي مي شود.
وي افزود: تمام تلاش ما اين است كه تا پايان برنامه پنجم اين طرح نهايي شود تا به صورت پايدار مسائل ارتباطي و اطلاعاتي را در اين شبكه پوشش دهيم.
 


در مكتب امام

مشاركت از بازار نظارت از دولت
بازار را شريك كنيد در كارها، بازار را كنار نگذاريد يعني، كارهايي كه از بازار نمي آيد و معلوم است كه نمي تواند بازار انجام بدهد، آن كارها را دولت انجام بدهد.
كارهايي كه از بازار مي آيد جلويش را نگيريد. يعني، مشروع هم نيست. آزادي مردم نبايد سلب بشود. دولت بايد نظارت بكند.
صحيفه نور - ج 19- ص 35
 


طرح سؤال از رئيس جمهور به كميسيون هاي تخصصي ارجاع شد

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از تقديم طرح سؤال از رئيس جمهور به رياست صحن علني مجلس با هدف ارائه به كميسيون هاي مربوطه خبر داد.
«عبدالرضا مصري» نماينده مردم كرمانشاه و سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طرح سؤال از رئيس جمهور از سوي امضاكنندگان اين طرح روز چهارشنبه تقديم محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس كه رياست صحن علني را بر عهده داشت، شد.
وي همچنين به «فارس» گفت: اين طرح براي رسيدگي به كميسيون هاي مربوطه ارجاع داده شده است.
بنابراين گزارش طبق آئين نامه داخلي مجلس، در صورتي كه يك چهارم تعداد نمايندگان مجلس، طرح سؤال از رئيس جمهور را امضا كنند و براي رسيدگي به هيئت رئيسه ارائه دهند، هيئت رئيسه موظف است طرح را به كميسيون هاي مربوطه ارجاع داده و رئيس جمهور نيز طبق آئين نامه داخلي پارلمان بايد حداكثر يك ماه پس از اعلام وصول گزارش كميسيون هاي تخصصي در زمينه طرح سؤال از هيئت رئيسه، در صحن علني براي پاسخگويي به سؤالات پرسشگران، حضور يابند.
 


امام جمعه قم :

تحريم ها براي ملت ما تازگي ندارد

ملت ايران در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تحريم ها و تهديدات بسياري از سوي دشمنان روبه رو بوده اند و اين تحريم ها چيزي نيست كه براي ما تازگي داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي ديروز نمازجمعه با اشاره به مشكلات اقتصادي پيش روي جامعه اضافه كرد: تمام اين مشكلات با تلاش مسئولان و همراهي مردم حل شدني هستند.
وي گراني را يكي از مهم ترين مشكلات اقتصادي كشور دانست و ادامه داد: بخشي از اين فراز و نشيب هاي اقتصادي به تحريم ها و عوامل خارجي مربوط مي شود كه در اين مورد مقاومت تنها راه است اما بخش ديگري از مشكلات مربوط به نقص مديريت است كه بايد برطرف شود.
امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع مردم خراسان شمالي بيان كرد: اين سخنان تكليف مسئولان را در اين زمينه روشن كرد.
سعيدي با اشاره به مشكلات هشت سال جنگ تحميلي خاطر نشان كرد: در آن زمان نيروهاي نظامي كشور حتي از كمترين امكانات براي مقابله با دشمن برخودار نبودند و توان و تجربه كافي براي ايستادگي در برابر دشمن را نداشتند.
وي گفت: آتش افروزي استكبار موجب شد ملت ايران هشت سال در اين جنگ نابرابر دست و پنجه نرم كرده و با وجود تحريم هاي فراوان بر دشمنان چيره شود.
امام جمعه قم ادامه داد: پس از جنگ تحميلي نيز شيطان بزرگ با ايادي داخلي و خارجي خود تلاش كرد تا نظام اسلامي را از حركت خود باز دارد اما ملت ايران در برابر تمام اراده هاي شيطاني ايستاد و لحظه اي ميدان را خالي نكرد.
وي با اشاره به نقش رهبري در پشت سر گذاشتن بحران هاي گوناگون اضافه كرد: امروز نظام اسلامي استوار در برابر دشمنان ايستاده است و پس از اين نيز با وجود تجربه هاي ارزشمندي كه به دست آورده است، از تمام مشكلات عبور خواهد كرد و داغ نظاره شكست اين امت را بر دل استكبار خواهد گذاشت.
سعيدي با اشاره به آياتي از قرآن كه به مومنان وعده نصرت مي دهد، گفت: اگر در برابر مشكلات مقاومت نشان دهيم، اين وعده شامل حال ما خواهد شد.
وي با اشاره به فرا رسيدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علي(ع) و روز ازدواج بيان كرد: بايد مسئولان با برنامه هايي جوانان را به ازدواج هاي آسان ترغيب كنند.
سعيدي سختگيري در ازدواج را مخالف تعاليم اهل بيت(ع) دانست و اظهار كرد: اگر مراسم ازدواج آسان گرفته شود، اين سنت محمدي در ميان جامعه رواج بيشتري پيدا خواهد كرد.
وي پرهيز از گناه در جريان برگزاري مراسم ازدواج و پايبندي به معارف قرآن را دو راه براي ايجاد بركت در زندگي مشترك دانست.
امام جمعه قم گفت: يكي ديگر از مسائل مرتبط با ازدواج، مسئله تكثير نسل است كه بسيار مورد تاكيد رهبر انقلاب قرار دارد.
وي تكثير نسل را عامل قدرت امت اسلامي و تشيع دانست و بيان داشت: مسئولان بايد براي اين موضوع برنامه ريزي هاي دقيق داشته باشند.
سعيدي با اشاره به فرا رسيدن روز ورزش ادامه داد: مسئولان بايد ورزش را از ديد اسلام نگاه كرده و در اين زمينه از نگاه غرب گرايانه پرهيز كنند. وي بيان كرد: در اسلام به ورزش به عنوان عاملي براي سلامت و نشاط جامعه نگاه مي شود و هيچ گاه به عنوان يك شغل و يك تجارت مدنظر قرار نمي گيرد.
 


معاون اول دستگاه قضا تاكيد كرد

مبارزه با مفاسد اقتصادي پيش نياز اقتصاد مقاومتي

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه قوانين و مقرراتي كه سبب سوء استفاده مفسدان از آنها شده است، حتما بايد اصلاح شود، گفت: اگر اين منافذ موجود در قوانين و مقررات اصلاح نشود، احتمال اختلاس ديگري نيز وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي با تاكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتي يك ضرورت اجتناب ناپذير براي كشور است، گفت: قواي سه گانه و همه اجزاي حكومت براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد تعامل و همكاري داشته باشند و در اين راستا از بخشي نگري صرف نظر شود و به مسئله اصلي كشور بپردازند و مسائل اصلي را به مسائل فرعي و مسائل فرعي را تبديل به مسائل اصلي نكنند.
وي با بيان اينكه اقتصاد و معيشت بايد دغدغه همه اجزاي نظام باشد، گفت: متاسفانه اين موضوع دغدغه برخي از مسئولان نشده است و اين ضرورت است كه انگيزه و انديشه همه مسئولان سمت و سوي اقتصادي و توليد ملي به خود بگيرد.
معاون اول قوه قضائيه كه در تماس تلفني در برنامه «ديروز، امروز، فردا» سخن مي گفت افزود: بدون توجه به توليد ملي، اقتصاد مقاومتي معنا ندارد و مجلس شوراي اسلامي بايد قوانين مورد نياز در خصوص اقتصاد مقاومتي را به تصويب برساند.
رئيسي در پاسخ به اين پرسش كه آيا قوه قضائيه در راستاي اقتصاد مقاومتي گام برداشته است يا خير، گفت كه قوه قضائيه كميته اي را با محوريت شعار امسال و با شركت همه اجزاي مسئول تشكيل داده و كارهاي اساسي براي حمايت از كار و سرمايه و توليد ملي را بررسي مي كنند. وي ادامه داد: در حمايت از سرمايه و توليد ملي ما دفتري در سازمان بازرسي كل كشور فعال كرده ايم كه اگر سرمايه گذاران و كارآفرينان با مشكلي مواجه شدند، اين سازمان مي تواند اين قضايا را دنبال كند.
معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه مبارزه با مفسدان اقتصادي پيش نياز اقتصاد مقاومتي است، تصريح كرد: امنيت اقتصادي بدون مبارزه اقتصادي معنا ندارد و مقام معظم رهبري نيز در اين راستا منشوري را دارند كه جامع است كه وظيفه هر سه قوه در آن تعيين شده و مشكلات و موانع نيز در آن منشور ذكر شده است. رئيسي اضافه كرد: در فرمان هشت ماده اي يك سري كارها كه حتما بايد در آنها اصلاح بسترها و زمينه ها براي فساد صورت بگيرد، آورده شده است.
وي با بيان اينكه قوانين و مقرراتي كه سبب سوء استفاده مفسدان از آنها شده است، حتما بايد اصلاح شود، گفت: اگر اين منافذ موجود در قوانين و مقررات اصلاح نشود، احتمال اختلاس ديگري نيز وجود دارد.
معاون اول قوه قضائيه در پايان اظهار داشت: ما بايد در تحقق اقتصاد مقاومتي قرارگاهي را فعال كنيم كه همه هدف هاي دشمن را ابتدا شناسايي و سپس در جهت خنثي كردن آن عمل كند.
 


محسن رضايي:

پهپاد حزب الله سيستم دفاعي اسرائيل را شكست

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: پرواز پهپاد حزب الله در سرزمين هاي اشغالي، سيستم دفاعي اسرائيل را شكست.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در حاشيه دومين كنفرانس ملي دانشجويي كارآفريني در پاسخ به سوالي درباره پرواز پهپاد حزب الله بر فراز آسمان سرزمين هاي اشغالي اظهار داشت: اين پرواز نشان داد كه سيستم دفاعي رژيم اسرائيل بسيار ضعيف تر از آن چيزي است كه آنها ادعا مي كردند و مردمي كه در سرزمين هاي اشغالي هستند از ادعاهاي پوچ دولتمردانشان بيشتر آگاه شدند.
رضايي با طرح اين سوال كه معلوم نيست چند پرواز ديگر در آسمان رژيم صهيونيستي صورت گرفته است ادامه داد: شايد پرواز هاي بيشتري در سرزمين هاي اشغالي صورت گرفته است و رژيم صهيونيستي تنها متوجه همين پرواز شده باشد كه اين يك سوال در فكر مردم سرزمين هاي اشغالي است.
به گزارش فارس، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال ديگري در خصوص حضورش در انتخابات رياست جمهوري آينده هم گفت: هنوز تصميمي در اين رابطه نگرفته ام.
همچنين رضايي گفت در مورد اظهارات اخير هاشمي درباره لزوم بازگشت كشور به مسير سابق، نظري ندارد.

 


فارين پاليسي:

اسرائيل با ترسيم خطوط قرمز متعدد براي ايران به «چوپان دروغگو» بدل شده است

نشريه آمريكايي «فارين پاليسي» در گزارشي اذعان كرده است كه رژيم اسرائيل با ترسيم خطوط قرمز متعدد عليه برنامه هسته اي ايران و عدول از آنها اعتبار خود را از دست داده است.
«گراهام آليسون«، در مقاله اي كه فارين پاليسي آن را منتشر كرده است ضمن اشاره به اختلافات سران واشنگتن و تل آويو با يكديگر بر سر تعيين آنچه خط قرمز براي برنامه هسته اي ايران خوانده مي شود، به خطوط قرمزي اشاره كرده است كه پيش از اين از سوي اسرائيل براي برنامه هسته اي ايران تعيين شده بود اما پس از گذر ايران از آن، خط قرمزي ديگر از سوي تل آويو براي تهران ترسيم شد.
به گزارش فارس، اسرائيل پيش تر و در سال 2004 يعني زماني كه شارون نخست وزير اسرائيل بود توان فني ايران براي عملياتي كردن تاسيسات غني سازي را به عنوان خط قرمز اعلام كرده بود اما پس از نزديك شدن ايران به اين توانمندي، شائول موفاز، وزير دفاع وقت اعلام كرد كه اين تنها توانمندي غني سازي اورانيوم است نه آنچه اسرائيل خط قرمز مي داند.
وقتي ايران شروع به غني سازي اورانيوم كرد، ايهود اولمرت در سال 2006 خط قرمز جديدي را ترسيم كرد. خط قرمز آن زمان تعداد مشخصي از آبشارهاي غني سازي نام گرفت.
نويسنده مقاله تصريح كرده است كه اين روش نشان از يك رويكرد دارد. اين رويكرد اين است كه چون ايران از يك خط قرمز مي گذرد اسرائيل خط قرمز ديگري ترسيم مي كند!
بيشتر ناظران در ترسيم چنين خطي از عملكرد اسرائيل ناتوان بوده اند... مرور اين سوابق يادآور داستان چوپان دروغگو است. سريال هشدارها، اعتبار اسرائيل را خدشه دار كرده است.
 

 


هشدار شديد روزنامه روسي:

حمله به ايران صف اجساد نظاميان آمريكايي را تا كاخ سفيد مي كشاند

يك روزنامه روسي «با هشدار شديد به مقامات آمريكايي درباره اقدام نظامي احتمالي عليه ايران، تأكيد كرد كه در صورت وقوع اين حمله اجساد نظاميان آمريكايي تا جلوي درهاي كاخ سفيد كشيده مي شوند.
روزنامه روسيسكايا گازتا روسيه در گزارشي اعلام كرد: حمله جنگنده هاي آمريكايي به تأسيسات هسته اي ايران براي واشنگتن بدون خسارت نخواهد بود.
به گزارش مهر، در ادامه اين گزارش آمده است: ايران از سيستم دفاع موشكي ساخت روسيه بهره مي برد كه مي تواند سبب غافلگيري جنگنده هاي آمريكايي شود. اين بدان معناست كه در صورت وقوع اين حمله، صف اجساد آمريكايي تا پشت درهاي كاخ سفيد كشيده مي شود و اوباما ديگر نخواهد توانست وارد كاخ سفيد شود.
خاطر نشان مي شود مقامات آمريكايي اخيراً به طور رسمي از همراهي با نتانياهو در زمينه تعيين خط قرمز عليه ايران خودداري كرده و گزينه نظامي عليه ايران را دور از دسترس مي دانند.
اذعان وزير دفاع آمريكا به توان سايبري ايران
وزير دفاع آمريكا با اذعان به افزايش توان سايبري ايران اعتراف كرد كشورش ممكن است با يك حمله سايبري پرل هاربري روبرو شود.
به گزارش نيويورك تايمز، «لئون پانتا» روز گذشته ضمن هشدار درباره حملات سايبري كشورهايي همچون روسيه، چين و ايران عليه سيستم هاي برق، حمل و نقل، شبكه هاي اقتصادي و دولت آمريكا تأكيد كرد كه احتمالا ايالات متحده نمونه حمله ارتش ژاپن به پايگاه نظامي آمريكا در بندر «پرل هاربر» در جنگ جهاني دوم را بار ديگر تجربه خواهد كرد.
وزير دفاع آمريكا كه در موزه هوا و فضاي آمريكا در نيويورك صحبت مي كرد، تصويري تيره از چگونگي چنين حملاتي را ترسيم كرد.
نيويورك تايمز در ادامه مي نويسد: پانتا اين اظهارات را در واكنش به پيشرفت هاي فني و افزايش توان كشورهايي همچون روسيه، چين و ايران ايراد كرد.
پانتا گفت: يك كشور يا يك گروه افراطي مي تواند از اين نوع حملات سايبري براي به دست گيري كنترل بخش هاي مهم زيرساخت ها استفاده كند.
وزير دفاع آمريكا اظهار داشت: آنها مي توانند قطارهاي مسافربري را از ريل خارج كنند، يا حتي اقدامات خطرناك انجام دهند و قطارهاي حاوي مواد شيميايي كشنده را از ريل خارج كنند.
پانتا افزود: اين كشورها مي توانند آب شهرهاي اصلي آمريكا را آلوده و سيستم برق بخش هاي بزرگ را قطع كنند.
در همين حال مقامات ارشد وزارت دفاع آمريكا تاكيد كردند كه اظهارات پانتا اغراق آميز نيست و وي مسئول موج اخير حملات سايبري به مؤسسات اقتصادي مالي بود.
به نوشته اين رسانه آمريكايي، مقامات پنتاگون تاييد كردند كه پانتا تلاش زيادي را براي تصويب يك قانون در كنگره آمريكا يا كپيتال هيل كرده است، زيرا بايد استانداردهاي جديدي در زيرساخت هاي بخش دولتي و خصوصي همچون نيروگاه هاي برق و آب و خطوط گاز اعمال شود.
به گزارش نيويورك تايمز اظهارات پانتا در حالي است كه هكرهاي ايراني در يك سال گذشته چندين بار مؤسسه هاي بانك آمريكا، جي پي مورگان و سيتي گروپ را هدف قرار داده اند.
 


كنگره سرداران و 4000 شهيد تداركات و پشتيباني سپاه برگزارشد

كنگره سرداران و 4000 شهيد تداركات و پشتيباني سپاه، روز پنج شنبه در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار شد.
در اين كنگره كه مسئولان لشكري و كشوري حضور داشتند؛ علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در سخناني اظهار كرد: «خيلي ها علي رغم ايجاد سر و صدا در صحنه بين المللي، به دليل خصوصيات سپاه، جرأت تعرض به ايران را ندارند». با وجودي كه امروزه با شكل ديگري از تحريم ها در كشور مواجهيم اما باز هم اين تحريم ها آنقدر كه دشمن در رسانه هايش بزرگ مي كند، بزرگ نيست.
لاريجاني با بيان اين كه «سپاه در درون مردم زيست و گسترش پيدا كرد»، تصريح كرد: سپاه قدرت بازدارنده در كشور است و شايد در خاورميانه چنين چيزي با اين قدرت قوي وجود نداشته باشد.
در اين كنگره همچنين سردار جمال الدين آبرومند معاون هماهنگ كننده فرمانده سپاه و رييس كنگره سرداران و 4000 شهيد تداركات و پشتيباني سپاه گفت: وظيفه تداركات در دفاع مقدس تامين نياز رزمندگان در سخت ترين شرايط بود و اعتماد به نصرت الهي، مردمي بودن و همچنين خدمت كردن به رزمنده ها از جمله ويژگي هاي پشتيباني سپاه محسوب مي شد.
سردار علي فضلي، جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين نيز در حاشيه اين كنگره گفت: اعزام كاروان هاي راهيان نور را به لبنان و سوريه در دستور كار داريم كه فعلا به دليل وجود شرايط خاص امنيتي از اين اعزام پرهيز شده است اما در شرايط مقتضي اعزام مي شوند.
 


رايزني صالحي و امير قطر درباره تحولات منطقه

وزير امور خارجه كشورمان روز پنجشنبه در ديدار با امير قطر راه هاي گسترش همكاري هاي دوجانبه، تحولات منطقه اي و بين المللي را بررسي كردند.
به گزارش پايگاه خبري روسيا اليوم، در جريان سفر صالحي و هيئت همراه وي به دوحه پايتخت قطر و ديدار با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، مهمترين رخدادهاي منطقه و در صدر آنها تحولات سوريه بررسي شد.
روسيه اليوم افزود: اين ديدار درپي تلاش هاي اخير تهران به منظور يافتن راه حلي براي آزادي 48 شهروند ايراني است كه اوايل ماه اوت گذشته از سوي يك گروه مسلح مخالف نظام سوريه ربوده شدند.
اين گروه شبه نظامي سوري، گروگان هاي ايراني را به همكاري با دمشق متهم و آنان را به قتل تهديد كرده است.
علي اكبر صالحي در همين حال، روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: خبرنگاران روز گذشته(چهارشنبه) براساس برداشت هاي خود به نقل از من درباره سفر آقاي آمانو به تهران مطالبي را عنوان كرده اند كه نادرست است.
وي ادامه داد: روز گذشته در جمع خبرنگاران مطرح كردم كه ما آمادگي داريم كه درباره مطالعات ادعايي و بحث پي ام دي در چارچوب يك مداليته با آژانس همكاري كنيم و قرار است سفير جمهوري اسلامي ايران در آژانس نيز با مسئولان آژانس در اين زمينه صحبت كنند.
 


3 مقام ارشد آمريكايي:

مردم آمريكا حق دارند هزينه هاي جنگ احتمالي با ايران را بدانند

3 كارشناس و مقام سابق آمريكا ضمن اذعان به ناشناخته بودن هزينه هاي احتمالي جنگ با ايران، بر حق مردم آمريكا در خصوص اطلاع از هزينه هاي چنين جنگي در صورت تصميم سران اين كشور به ورود به آن، تأكيد كردند.
«توماس پيكرينگ»، سفير سابق آمريكا در روسيه، فلسطين اشغالي و اردن، «ژنرال آنتوني زيني»، از فرماندهان سابق ارتش آمريكا و ژنرال چهار ستاره بازنشسته و «جيم والش»، كارشناس امنيت بين المللي و سلاح هاي هسته اي در يادداشتي در شيكاگوتريبون تصريح كردند كه مردم آمريكا حق دارند از هزينه هاي حمله احتمالي اين كشور به ايران مطلع شوند.
اين سه نفر كه چندي پيش در تنظيم گزارشي در خصوص هزينه- فايده نبرد با ايران به يك گروه 30 نفره از مقامات ارشد و اسبق سياست خارجي و نظامي ايالات متحده پيوسته بودند، ضمن تأكيد بر لزوم دورانديشي در خصوص برنامه هسته اي ايران و هوشياري در برخورد با اين كشور، بار ديگر و همان طور كه در گزارش گروه 30 نفره نيز تصريح شده است، اذعان كردند كه حمله به ايران برنامه هسته اي اين كشور را متوقف نخواهد كرد.
اين سه تن البته بر يك پيش فرض اشتباه اما هميشگي رسانه هاي خارجي در خصوص ايران مبني بر خطرناك بودن برنامه هسته اي ايران تأكيد كرده اند اما در ضمن اذعان كرده اند كه جوامع اطلاعاتي ايالات متحده و رژيم اسرائيل توافق دارند كه ايران هنوز تصميمي براي توليد سلاح هسته اي نگرفته است و به قول لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا، اگر ايران چنين تصميمي اتخاذ كند، ايالات متحده اندكي بيش از يك سال فرصت خواهد داشت تا با آن به مقابله برخيزد.
به گزارش فارس اين يادداشت در بخش ديگري اذعان كرده است كه نبرد با ايران هزينه هايي در بردارد كه ميزان اين هزينه با توجه به روشن نبودن دقيق نوع و دامنه واكنش ايران به يك حمله نظامي، به درستي قابل پيش بيني نيست. ايران احتمالا هم به صورت مستقيم و هم به صورت غيرمستقيم و از طريق گروه هايي همچون حزب الله لبنان به چنين حمله اي پاسخ خواهد داد.
اين جنگ همچنين مي تواند به افزايش دامنه درگيري ها در سوريه و ساير كشورهاي عربي بينجامد. جنگي بزرگ تر در خاورميانه مي تواند موقعيت اسرائيل را نيز تضعيف كرده و اهداف و منافع ايالات متحده در منطقه را نيز به خطر افكند.
 


دبيركل جمعيت ملي الوفاق مطرح كرد

حمايت رسانه اي ايران از انقلاب بحرين

دبيركل جمعيت الوفاق بر حمايت رسانه اي ايران از انقلاب بحرين تاكيد كرد.
شيخ علي سلمان در گفت وگو با پايگاه خبري اليوم السابع مصر گفت كه بنا به دعوت مركز پژوهش هاي اقتصادي و راهبردي «النيل» به قاهره آمده است تا در سميناري درباره انقلاب بحرين پس از گذشت 18 ماه از آغاز و بررسي حقيقت اوضاع بحرين شركت كند.
براساس اين گزارش، هيئتي از معارضان بحرين اعم از «رضي الموسوي» معاون دبيركل جبهه عمل دموكراتيك (وعد) و تعدادي از نمايندگان و رهبران احزاب بحريني از ائتلاف «سند منامه» در قاهره حضور دارند و قرار است شيخ علي سلمان نيز با تعداد زيادي از احزاب معارض و گروه هاي سياسي و اسلامي در قاهره ديدار و گفت وگو كند.
شيخ سلمان افزود كه در اين ديدارها بسياري از مسائل مربوط به قضيه بحرين از جمله حقوق بشر در بحرين، دستاوردهاي انقلاب و افق هاي آينده، دخالت هاي منطقه اي و بين المللي در انقلاب بحرين و تلاش براي ناكام گذاشتن انقلاب از قبيل تعامل طائفه اي با انقلاب و دخالت عربستان سعودي به واسطه نيروهاي سپر جزيره و همسويي كشورهاي حوزه خليج فارس با رژيم آل خليفه به بهانه كمك ايران به معارضان بحرين را مورد بررسي قرار خواهد داد.
دبيركل جمعيت الوفاق همچنين گفت كه با رئيس حزب «المصريين الاحرار» و پس از آن نيز با «ايمن نور» دبيركل حزب «الموتمر» (كنگره) ديدار خواهد كرد.
شيخ سلمان در ادامه تاكيد كرد كه انقلاب در بحرين ادامه خواهد داشت و تا تحقق كامل اهدافش اعم از گسترش سلطه قانون اساسي، تحقق دموكراسي، تاسيس مجلس قانونگذاري داراي اختيارات كامل، ايجاد دستگاه قضايي مستقل و مطمئن و دستگاه هاي امنيتي براي خدمت به شهروندان، هرگز متوقف نخواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي افزود كه انقلاب در بحرين هيچ ارتباطي با ايران ندارد و تنها چيزي كه ايران انجام داده است پوشش رسانه اي انقلاب بحرين است.
وي همچنين تعطيلي جمعيت الوفاق را رد و تاكيد كرد كه هنوز تعدادي از اعضاي اين جمعيت در بازداشت هستند و تعداد آنها به 1600 نفر رسيده است.
 


حميدرضا ترقي:

بازاريان در بسياري مقاطع انقلاب از شبه روشنفكران جلوتر بوده اند

معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي، گفت: جامعه اصناف همواره جزو نيروهاي اصلي انقلاب محسوب مي شوند كه شناخت آنها از مسائل پشت پرده كشور نشان مي دهد آنها از بسياري از شبه روشنفكران جلوترند.
حميدرضا ترقي، در گفت وگو با فار س، گفت: عمده ترين عامل داشتن مواضع صحيح از سوي قشر بازاري كشور در مقابل تحركات دشمنان جمهوري اسلامي ايران در مقاطع مختلفي چون انقلاب اسلامي، فتنه 88 و نابساماني ايجاد شده در وضعيت بازار، ناشي از شناخت درست بازاريان كشور از راه و خط ولايت است.
وي افزود: بازاريان كساني هستند كه با اجتهاد در برابر نفس و تحليل هاي متكي بر ديدگاه هاي ملي تحولات سياسي را مورد بررسي قرار مي دهند از اين رو در شناسايي توطئه هاي دشمنان نگاه و تفكر قوي دارند. ترقي تصريح كرد: جامعه اصناف كشور به دليل نزديكي به قشر روحانيت و علماي بلندپايه كشور همواره در طول دوران انقلاب اسلامي و پس از آن جزء نيروهاي اصلي محسوب مي شوند لذا آنها نسبت به مسائلي كه در پشت پرده كشور روي مي دهد از بسياري از روشنفكران در مقاطع مختلف جلوتر هستند.
معاون بين الملل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: بيانيه اي كه جامعه اصناف و بازار نسبت به نابساماني كه در وضعيت اقتصادي كشورمان توسط يكسري عوامل وابسته به بيگانگان ايجاد شده بود، صادر كردند؛ مشخص كرد كه اين قشر از جامعه به تمام اتفاقاتي كه در كشور رخ مي دهد واقف هستند و اجازه نخواهد داد عناصر وابسته به اپوزيسيون در امور داخلي كشور دخالت كنند.
وي تاكيد كرد: بازاريان از زمان شروع مبارزات انقلابي همواره در كنار امام خميني(ره) بوده اند و حال نيز اين مسير را در كنار مقتداي خود يعني رهبر معظم انقلاب طي مي كنند.
 


گزارش سوم احمد شهيد درباره ايران منتشر شد

گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران سومين گزارش خود درباره آنچه كه نقض حقوق بشر ناميده را منتشر كرد.
احمد شهيد پيش از اين نيز بدون مستنداتي ادعاهايي را عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح كرده بود. وي در گزارش 23 صفحه اي اخير خود مطالبي را تحت عناوين حقوق شهروندي و سياسي، حقوق فرهنگي، اجتماعي و حقوق كودك و... مطرح كرده است.
احمد شهيد در صدد است تا محتواي اين گزارش را در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل مطرح كند.
 


فردا برگزار مي شود

تجمع بزرگ بسيجيان و مردم در محكوميت اهانت به پيامبر اسلام(ص)

ناحيه مقاومت بسيج امام خميني(ره) اعلام كرد تجمع بزرگ بسيجيان و مردم در محكوميت اهانت عوامل استكبار جهاني به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) فردا برگزار مي شود.
اين تجمع بزرگ با حضور هزاران نفر از بسيجيان، دانش آموزان، اصناف، ائمه جماعت و آحاد مردم روز يكشنبه(فردا) در ضلع شمالي ميدان بهارستان برگزار خواهد شد.
گفتني است؛ در پي انتشار يك فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي در اهانت به پيامبر اسلام(ص) تاكنون اقشار مختلف مردم و گروه ها و تشكل هاي سياسي و اجتماعي با برپايي تجمعات و تظاهرات، اين اقدام وقيحانه دشمنان اسلام را محكوم كرده اند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14