(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مهر 1391 - شماره 20334

جزييات اعترافات ضارب 12شهروند تهراني
در چهارصد و نود و نهمين جلسه شوراي شهر مطرح شد
انتقاد از وضعيت مناسب سازي معابر و اماكن براي تردد معلولان
با ارزش 70ميليون توماني
فيل ماهي 400 كيلوگرمي در آستانه اشرفيه صيد شد
جمع آوري خط 2717 خيابان صفا-ميدان بهارستان
جدال بر سر تملك مجتمع آموزشي در خوزستان
12 نفر در تصادف رانندگي در اليگودرز كشته و زخمي شدند
رئيس صندوق رفاه وزارت علوم:
وام تحصيلي صددرصدي شد
قاچاقچي كراك در زندان مركزي اصفهان اعدام شد
فرود اضطراري هواپيماي تهران- تبريز در فرودگاه مهرآباد
رويدادهاي خارجي
احداث بزرگترين مركز تفريحي لبنان در مرز رژيم صهيونيستي
مهدهاي كودك شبانه افزايش مي يابد
اصفهان و تهران ركورددار بيماري ام اس
كشف 88 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي قشم
با استفاده از تاريكي شب
شناور ضارب در آب هاي عمان متواري شد
كوچكترين نسخه قرآن كريم
دختر نابغه
كره چشم مرموز در سواحل فلوريدا


جزييات اعترافات ضارب 12شهروند تهراني

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ جزييات جنايت خيابان مدني و اعترافات اوليه مرد جنايتكار را تشريح كرد.
سرهنگ خانچرلي در اين رابطه گفت: ساعت 30/11روز دوشنبه يك ضارب در فاصله حدود 700 متري، 4 زن و 7 مرد را با ضربه هاي چاقو مجروح كرد كه يكي از مردان بر اثر شدت جراحات جان سپرد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: بلافاصله تحقيقات محلي از شاهدان آغاز شد و ماموران دريافتند ضارب فراري ابتدا وارد يك قصابي شده و پس از گرفتن چاقويي از مرد قصاب او را به عنوان اولين قرباني خود مجروح كرده بود. او سپس به هر فردي كه در مسيرش روبرو مي شد حمله ور شده و او را با ضربه چاقو مجروح مي كرد.
آخرين قرباني او نيز پسر جواني بود كه در برابر متهم مقاومت كرده و در حالي كه دستش مجروح شده بود چاقو را از دستان ضارب فراري گرفت.
وي با اشاره به بررسي دوربين هاي مداربسته محل حادثه خاطرنشان كرد: يك ساعت پس از حادثه، هويت و محل شناسايي متهم از سوي ماموران شناسايي شد و تيم هاي عملياتي تحقيقات براي دستگيري او را آغاز كردند.
در جريان رديابي هاي پليسي مشخص شد ضارب پس از اين جنايت خود از تهران گريخته و به قم رفته است. در حالي كه ماموران تمام راه هاي فرار متهم را بسته بودند او 6 ساعت پس از حادثه خود را در شهر قم تسليم كرد.
سرهنگ خانچرلي در مورد هويت ضارب گفت: متهم به نام حسين 23ساله با مادربزرگش در خيابان شهيد مدني زندگي مي كرد. او داراي سه فقره سابقه اعتياد، زورگيري و سرقت موتورسيكلت مي باشد.
حسين در بازجويي هاي اوليه به انگيزه خاصي اشاره نكرده و مدعي است حوالي ظهر به خانه مادربزرگش رفته و به دليل عصبانيتي كه در وجودش بوده دست به اين كار زده است. گذشته اين فرد نيز نشان مي دهد پدر او در يك كشتارگاه كار مي كرده و متهم با سلاخي و كار با چاقو آشنايي كامل داشته است.
وي درباره وضعيت مجروحان حادثه نيز گفت: تعدادي از مجروحان به صورت سرپايي مداوا شده و بقيه هنوز در بيمارستان امام حسين(ع) بستري هستند البته پزشكان اعلام كرده اند حال هيچ كدام از مجروحان وخيم نيست.
سرهنگ خانچرلي در پاسخ به پرسشي در خصوص اعتياد متهم به مواد مخدر نيز گفت: تاكنون او در اين زمينه حرف خاصي نزده است. متهم نه اعتياد را تاييد و نه تكذيب مي كند. در حال حاضر او در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفته تا انگيزه اصلي اش از اين كار مشخص شود همچنين آزمايش هاي لازم براي بررسي اعتياد او انجام شده كه تاكنون نتيجه آن در اختيار ما قرار نگرفته است.
آغاز بازجويي از عامل حادثه
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران با بيان اينكه بازجويي از متهم وقوع حادثه در خيابان مدني تهران آغاز شده است گفت: مجروحان و متهم اين حادثه به پزشكي قانوني مي روند.
فريدون اميرآبادي با بيان اينكه متهم فعلا در بازداشت موقت است گفت: مجروحان اين حادثه به پزشكي قانوني اعزام مي شوند تا درباره ميزان جراحت آنها كارشناسان پزشكي قانوني نظر دهند.
اميرآبادي گفت: متهم براي اينكه مشخص شود داراي سلامت عقل و روان بوده است يا خير به پزشكي قانوني منتقل خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر بازجويي از اين متهم ادامه دارد.
آخرين وضعيت مجروحان
رئيس بيمارستان امام حسين(ع) گفت: يك نفر از مجروحان زير دستگاه تنفس مصنوعي است.
محمد آقاجاني با اشاره به اينكه 11مجروح حادثه حمله يك فرد مصرف كننده شيشه كه دچار مصدوميت شده بودند به اين بيمارستان با آمبولانس هاي 115انتقال يافتند، اظهار داشت: متاسفانه يك نفر از اين افراد كه مرد 30ساله اي بود در بدو ورود به بيمارستان به دليل خونريزي ناشي از ضربه چاقو جان سپرد.
وي افزود: براي 10مجروح ديگر نيز با اقدامات اورژانسي و بيمارستاني در سريع ترين زمان ممكن فرآيند مداوا و عمل هاي جراحي صورت پذيرفت و اكنون 4 نفر از اين افراد جراحي عمومي شده و بستري هستند.
آقاجاني تصريح كرد: 2 نفر از اين مجروحان در بخش مراقبت هاي ويژه بستري اند كه يك نفر از آنان كه يك مرد 20 ساله است از دستگاه تنفس مصنوعي استفاده مي كند ولي در مجموع وضعيت آنان تحت كنترل است.
رئيس بيمارستان امام حسين(ع) با بيان اينكه 2 نفر از اين مجروحان از بيمارستان مرخص شده اند، گفت: 2 نفر ديگر از اين مجروحان نيز به ساير مراكز درماني منتقل شدند.
جزييات حادثه
از زبان شاهدان
يك شاهد عيني اعلام كرد: در حادثه حمله يك فرد شرور به عابران در خيابان شهيد مدني وي قصد داشت به زور وارد يك مدرسه دخترانه شود كه مسئولان مدرسه اجازه ندادند.
وي افزود: اين فرد شرور يكي از اولياي مدرسه گلستان را زخمي و پسربچه 9 ساله اي را هم با چاقو زد و مادر اين پسربچه هم از پشت مورد ضربات چاقوي اين فرد قرار گرفت.
بعد هم در وحيديه يك فروشنده را با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد. آنچه از تعداد زخمي ها مشخص است 16نفر زخمي شدند.
يكي از كسبه كه داراي مغازه ميوه فروشي است در رابطه با جزييات حادثه گفت: حوالي ظهر بود كه قصد داشتم مغازه را براي استراحت تعطيل كنم كه متوجه سر و صدايي شدم وقتي به خيابان آمدم مرد خشمگيني را در چند متري خود ديدم كه با سلاح سرد اقدام به مجروح كردن رهگذران خيابان مي كرد. هيچ چيز جلودار مرد خشمگين نبود و او همانطور كه فحاشي مي كرد هر فردي را كه جلوي او قرار مي گرفت مجروح مي كرد.
يكي ديگر از اهالي محل كه خانه اش در چند متري محل حادثه بود گفت: عامل جنايت حالت عادي نداشت و اصلا نمي دانست چكار مي كند او به قدري خشمگين شده بود كه حتي قصد داشت به مغازه ها نيز حمله كند.
 


در چهارصد و نود و نهمين جلسه شوراي شهر مطرح شد

انتقاد از وضعيت مناسب سازي معابر و اماكن براي تردد معلولان

در چهارصد و نود و نهمين جلسه شوراي شهر تهران، برخي اعضا به وضعيت نامناسب معابر و اماكن دولتي و عمومي در خصوص تردد معلولان جسمي، حركتي، نابينايان و سالمندان انتقاد كردند.
به گزارش فارس در ادامه چهارصد و نود و نهمين جلسه شوراي شهر تهران، حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر با اشاره به لايحه شهر دوستدار سالمند و بررسي آن اظهار داشت: با توجه به اهميت اين موضوع كميسيون فرهنگي و اجتماعي لايحه اي را كه در اختيار داشت بررسي و در نهايت به هيئت رئيسه ارسال كرد.
وي اظهار اميدواري كرد با تصويب لايحه شهر دوستدار سالمند بتوان خدمات خوبي را به جامعه سالمند ارائه كرد.
گل مكاني مديرعامل شركت شهر سالم در ادامه جلسه با اشاره به نقش اجتماعي سالمندان خاطرنشان كرد: در لايحه اي كه شوراي شهر و كميسيون فرهنگي ارسال شده است به موضوعات متعددي از جمله احترام سالمندان، توسعه فرهنگ احترام به سالمندان، مناسب سازي معابر و اماكن براي تردد سالمندان و همچنين رايگان نمودن خدمات حمل و نقل به سالمندان اشاره شده است.
وي تصريح كرد: در لايحه مدنظر بنا داريم خدمات اجتماعي و فرهنگي را به سالمندان و به اين قشر افزايش دهيم.
گلمكاني به راه اندازي مجتمع هاي فرهنگي ورزشي سالمندان اشاره كرد و گفت: در پنج قسمت از شهر تهران پنج باشگاه سالمندان با مشاركت بخش خصوصي داير خواهد شد.
در ادامه جلسه مرتضي طلايي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه در 35 سال آينده از هر 4 شهروند يك شهروند بالاي 65 سال و سالمند خواهيم داشت افزود: رويكرد اين لايحه استفاده از ظرفيت هاي موجود شهرداري و توجه به سالمندان است.
طلايي بيان داشت: تصويب لايحه شهر دوستدار سالمند مي تواند گام خوبي براي حمايت از سالمندان و مناسب سازي معابر و اماكن براي آنها و حتي قشرهاي ديگر از جمله معلولان و كودكان داشته باشد.
در ادامه جلسه هادي ساعي عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران با اشاره به روز جهاني نابينايان و عصاي سفيد خاطرنشان كرد: متأسفانه وضعيت معابر و اماكن براي حضور سالمندان، معلولان جسمي و حركتي و نابينايان مناسب نيست.
وي با اشاره به مصوبات شوراي شهر در دوره دوم گفت: متأسفانه بسياري از اين مصوبات اجرايي نشده است و تا زماني كه اين مصوبات عملياتي نشود اتفاق خوبي در اين بخش نمي افتد.
پروين احمدي نژاد ديگر عضو شهر تهران درباره لايحه شهر دوستدار سالمند اظهار داشت: اين لايحه با ديگر لوايح فعلي موازي كاري دارد و بايد برخي تبصره ها و بندهاي آن تغيير كند.
در پايان جلسه و با توجه به اهميت لايحه اشاره شده مجدداً اين لايحه به كميسيون ارجاع و قرار شد در زمان ديگري در صحن مطرح شود.
 


با ارزش 70ميليون توماني

فيل ماهي 400 كيلوگرمي در آستانه اشرفيه صيد شد

رشت- خبرنگار كيهان:
فيل ماهي 400كيلوگرمي در بندر كياشهر شهرستان آستانه اشرفيه صيد شد.
مديركل شيلات استان گيلان با اعلام خبر فوق گفت: در نخستين روز از آغاز فصل صيد، صيادان كياشهري يك فيل ماهي به وزن 400كيلوگرم صيد كردند كه براي مولدگيري به مركز تكثير و بازسازي ذخاير ماهيان خاوياري شهيد بهشتي بندركياشهر فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار ما، حجت سعيدي در ادامه با بيان اينكه در بين گونه هاي خاوياري درياي خزر فيل ماهي مرغوبترين خاويار را دارد افزود: اين فيل ماهي كه ارزش آن 700ميليون ريال است 60كيلوگرم خاويار دارد.
گفتني است قدمت ماهيان خاوياري در درياي خزر به 400ميليون سال پيش برمي گردد و در واقع اين گونه ماهيان، هم عصر دايناسورها محسوب مي شوند و به فسيل زنده درياي خزر مشهورند.
 


جمع آوري خط 2717 خيابان صفا-ميدان بهارستان

روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه اي از جمع آوري خط 2717 (خيابان صفا-ميدان بهارستان) خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است:
به علت اصلاح هندسي ميدان شهدا و تغييرات ترافيكي بوجود آمده برابر مصوبه كميته محترم حمل و نقل ترافيك خط 2717 (خيابان صفا-ميدان بهارستان) از مورخه 25/7/91 جمع آوري و مسافرين محترم مي توانند از ايستگاه تعبيه شده در ضلع شمال شرق ميدان شهدا جهت عزيمت به بهارستان استفاده نمايند.
 


جدال بر سر تملك مجتمع آموزشي در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
تملك مجتمع آموزشي پژوهشي صنعت آب و برق خوزستان توسط بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي با اعتراض روبرو شد.
همزمان با ادعاي مالكيت بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي بر مجتمع عالي آموزشي پژوهشي صنعت آب و برق، اين بنياد ضمن جلوگيري از ورود «دانشجويان به اين مكان، اقدام به خط چيني و حفاري براي نصب فنس در زمين مجتمع كرد.
مدير امور اداري، پشتيباني و كارشناس حقوقي مجتمع عالي آموزشي پژوهشي صنعت آب و برق خوزستان در اين مورد به خبرنگار كيهان گفت: اين مجتمع به عنوان مستأجر شركت برق منطقه اي خوزستان شناخته شده اما از سال 85 بنياد مستضعفان با ادعاي تملك، نسبت به تنظيم شكايت عليه آن اقدام كرد.
عقيل سجادي در ادامه افزود: با طرح اين ادعا، 27 تير سال جاري جهت بررسي موضوع جلسه اي در دفتر مشاور حقوقي استاندار برگزار شد كه طي آن مقرر شد اداره كل اموال بنياد مستضعفان به مدت يك ماه از اجراي حكم خودداري كند و اداره كل راه و شهرسازي نيز در اين مدت پيگيري هاي لازم را جهت رفع مشكل انجام دهد.
وي با بيان اينكه متأسفانه در اين مدت زمان اقدامي صورت نگرفت اظهار داشت: بنياد مستضعفان نيز 2 ماه پس از پايان مدت مقرر نسبت به خط چيني و حفاري جهت نصب فنس اقدام كرد كه با اعتراض دانشجويان همراه شد.
مدير امور اداري، پشتيباني و كارشناس حقوقي مجتمع عالي آموزشي پژوهشي صنعت آب و برق خوزستان ادامه داد: در همين راستا جلسه اي با حضور دادورز پرونده،نماينده حقوقي شركت برق منطقه اي و نماينده حقوقي بنياد مستضعفان در محل مجتمع برگزار شد كه طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد اجراي حكم تا اطلاع ثانوي و اتخاذ تصميم از سوي مقامات بالاتر تأخير يابد.
وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي اذعان داشت: با اين اقدام فضاي نامطلوبي بر دانشگاه حاكم شده است كه اميدواريم اين مشكل با تدبير مسئولان حل شود.
گفتني است مجتمع عالي آموزشي پژوهشي صنعت آب و برق خوزستان با بيش از يك هزار دانشجو در سال 87 به عنوان مجتمع آموزشي پژوهشي برتر در ميان دانشگاه هاي جامع سراسر كشور شناخته شد.
 


12 نفر در تصادف رانندگي در اليگودرز كشته و زخمي شدند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
بر اثر تصادف 4 دستگاه خودرو در محور اليگودرز به اصفهان 4 نفر كشته و 8 نفر نيز مجروح شدند.
صبح ديروز بر اثر برخورد دو دستگاه پيكان سواري در كيلومتر 15محور اليگودرز- اصفهان 3 نفر از سرنشينان هر دو خودرو كشته و 2 نفر ديگر به شدت زخمي شدند كه با تلاش امدادگران هلال احمر اليگودرز اجساد كشته شدگان از بين آهن پاره ها بيرون كشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، همچنين شب گذشته بر اثر برخورد يك دستگاه سمند با پيكان سواري در كيلومتر 3 همين محور يكي از سرنشينان سواري سمند كشته و 6 نفر ديگر از هر دو خودرو نيز زخمي شدند كه 4 نفر از اين افراد جهت درمان به شهرستان بروجرد اعزام شدند. علت حادثه از سوي كارشناسان پليس راه در دست بررسي است.
شايان ذكر است:محور اليگودرز- اصفهان يكي از مسيرهاي پرتردد با عرض كم و پيچهاي خطرناك است كه همواره تصادفات خونيني را در پي داشته است بطوري كه از ابتداي سال جاري تاكنون بنابر آمار ارائه شده بيش از 100نفر در اين مسير كشته و زخمي شده اند كه جا دارد وزارت راه و شهرسازي جهت اجراي ادامه عمليات چهار بانده حد فاصل اليگودرز- بويين مياندشت اقدامي اساسي انجام دهد.
 


رئيس صندوق رفاه وزارت علوم:

وام تحصيلي صددرصدي شد

رئيس صندوق رفاه وزارت علوم ميزان پرداخت برخي از وام هاي دانشجويي از جمله وام تحصيلي در سال تحصيلي جاري را 100 درصد اعلام كرد.
كيوان مراديان، رئيس صندوق رفاه وزارت علوم ميزان پرداخت برخي از وام هاي دانشجويي از جمله وام تحصيلي در سال تحصيلي جاري را 100 درصد اعلام كرد و گفت: در پرداخت وام شهريه به مرحله اي خواهيم رسيد كه هم 100 درصد دانشجويان خواستار و هم 100 درصد ميزان شهريه را پوشش دهد. به گفته وي در حال حاضر وام شهريه دانشجويان حداكثر 75 درصد شهريه را پوشش مي هد.
رئيس صندوق رفاه وزارت علوم ميزان وام شهريه در مقطع كارشناسي را 75 درصد كل شهريه اعلام كرد و گفت: ميزان وام شهريه دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد تا يك ميليون تومان و ميزان وام شهريه دانشجويان مقطع دكترا تا 2 و نيم ميليون تومان است.به گفته وي سال گذشته بيش از 80 درصد متقاضيان وام شهريه دريافت كردند.
 


قاچاقچي كراك در زندان مركزي اصفهان اعدام شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
يك قاچاقچي مواد مخدر كه در زمينه حمل و نگهداري مواد مخدر «كراك» فعاليت مي كرد، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرنگار ما، محكوم عليه، فردي به نام «فضل احمد- ب» فرزند خدابخش بود كه به جرم حمل و نگهداري مقدار 16كيلو و 700گرم كراك به موجب راي شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
بر اساس اين گزارش، حكم مذكور مورد تاييد دادستان كل كشور قرار گرفت و پس از انجام تشريفات قانوني در محوطه زندان مركزي اصفهان به اجرا در آمد.
 


فرود اضطراري هواپيماي تهران- تبريز در فرودگاه مهرآباد

روز گذشته هواپيماي مسافربري كه حامل گروهي از مسئولان كشوري بود به دليل نقص فني در مهرآباد فرود اضطراري كرد.
به گزارش خبرنگار مهر كه از مسافران اين پرواز بود، پرواز شماره 5250 هواپيمايي آتا قرار بود رأس ساعت 6 بامداد تهران را به مقصد تبريز ترك كند. مسافران اين پرواز را شهروندان عادي و برخي مسئولان اعم از قناعت استاندار گلستان، عيسي امامي نماينده مردم گرگان در مجلس، كرباسي معاون سازمان بهزيستي كشور و عبودي معاون سازمان داوطلبان هلال احمر تشكيل مي دادند.
پرواز با تاخير حدود 15 دقيقه اي انجام شد. هواپيما روي باند پرواز قرار گرفت و با موفقيت پرواز كرد. هنوز چند دقيقه اي از پرواز نگذشته بود كه ارتفاع پروازي كاهش يافت و هواپيما با ارتفاع بسيار پايين روي تهران چرخ مي زد. پس از يك چرخش طولاني هواپيما به سرعت ارتفاع خود را كاهش داد به طوريكه برخي مسافران متوجه شدند هواپيما در حال فرود اضطراري است.
نكته قابل تامل ترس و وحشت مسافران همراه با بوقهاي مداوم داخل هواپيما بود. برخي مسافران صندلي هاي جلو را گرفته بودند و دعا مي خواندند و برخي ديگر از وحشت ارتفاع پايين را نگاه مي كردند.
هواپيما به سرعت روي باند فرودگاه مهرآباد نشست. خلبان نيز نقص فني و عدم رديابي، تعيين ارتفاع و سرعت را دليل فرود اضطراري عنوان كرد. مسافران حدود 7 دقيقه همچنان در هواپيما منتظر دستور خروج شدند كه بالاخره صادر شد.
بنابه اين گزارش تا دو ساعت هيچ هواپيماي جايگزيني براي مسافران تبريز نبود و مسئولان فرودگاه روي بليت هاي باطله نوشتند علت تاخير پروازي است!
 


رويدادهاي خارجي

احداث بزرگترين مركز تفريحي لبنان در مرز رژيم صهيونيستي

پروژه احداث بزرگترين منطقه تفريحي بين المللي لبنان در جنوب اين كشور و در كنار رودخانه «وزاني» به رغم افزايش تهديدات رژيم صهيونيستي آغاز شده و پيش بيني مي شود كه تكميل اين پروژه حدود 7 سال طول بكشد.
گزارش خبرنگار ايرنا از جنوب لبنان حاكي است، صهيونيست ها از سازمان ملل خواسته اند تا مانع اقدامات لبنان در ساخت مجموعه هاي سياحتي و تفريحي در حاشيه رودخانه «حاصباني» و رفت و آمد مردم در اين مناطق كشور شود.
دليل ظاهري مخالفت اسرائيل در خصوص ساخت اين مجموعه هاي تفريحي 40 هكتاري كه در فاصله سه كيلومتري مزارع اشغالي «شبعا» قرار دارند، آلودگي رودخانه حاصباني اعلام شده كه در نهايت به درياچه «طبريا» در شمال فلسطين اشغالي مي ريزد.مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كرده اند كه از آب اين رودخانه براي مصارف شهري استفاده مي شود و همچنين ابراز نگراني كردند كه با ساخت اين تفريحگاهها در مقدار آب رودخانه نيز تغيير حاصل شود.چندي پيش نيز رژيم صهيونيستي تانك هاي مركاوا و خودروهاي هامر خود را در اطراف رودخانه «الوزاني» در مرز لبنان با فلسطين اشغالي مستقر كرد، اما مردم منطقه براي تفريح به اماكن تفريحي در اطراف اين رودخانه، به شكل هميشگي بويژه در روزهاي تعطيل پايان هفته، رفت و آمد مي كنند.
به گفته چندي پيش يك افسر ارتش رژيم صهيونيستي به روزنامه «جروز الم پست»، اين رژيم نسبت به افزايش تفريح گاهها در جنوب لبنان بويژه در حاشيه رود الوزاني نگران است، چرا كه ممكن است از اين اماكن و مراكز تفريحي به منظور حمله به اسرائيل استفاده شود.«خليل عبدالله» يكي از دست اندركاران اين پروژه با اظهار تعجب از نگراني رژيم صهيونيستي از اين طرح به خبرنگار ايرنا گفت: رژيم صهيونيستي اين پروژه را تهديدي براي مرزهاي شمالي خود مي داند؛ در حالي كه اين طرح صرفا براي جذب جهانگردان به لبنان و رشد صنعت جهانگردي ساخته مي شود.وي افزود:رژيم صهيونيستي به دنبال بروز هرگونه تشنج يا مشكل با لبنان، تهديدهاي خود را از سر كينه و حقد عليه اين پروژه كه منافع زيادي براي لبنان دارد، آغاز مي كند.خليل عبدالله ادامه داد: روستاي تفريحي وزاني در تابستان سال گذشته ميلادي سود زيادي را عايد لبنان كرد و محل تفريح و آسايش بيش از 30 هزار جهانگرد از كشورهاي عربي و خارجي بوده است.وي با اشاره به اتهامات رژيم صهيونيستي عليه عوامل احداث روستاي تفريحي وزاني تاكيد كرد: اين گونه اتهامات پوچ است و ما كار خودمان را علي رغم اين تهديدات، ادامه خواهيم داد.خليل عبدالله اظهار داشت: اين تفريحگاه در خاك لبنان و در مساحتي بالغ بر 40 هزار مترمربع با هدف توسعه صنعت جهانگردي تكميل خواهد شد.وي درباره هزينه و مدت ساخت اين تفريحگاه افزود: مدت ساخت اين پروژه هفت سال پيش بيني شده و هزينه ساخت پايان اين پروژه ممكن است از مرز 13ميليون دلار نيز بگذرد.
گفتني است، عمليات ساخت بخش اول اين تفريحگاه كه شامل سالن هاي عروسي، استخر، رستوران و اتاق هاي پذيرايي است با هزينه اي بالغ بر سه ميليون دلار به پايان رسيده است.
 


مهدهاي كودك شبانه افزايش مي يابد

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي از توسعه مهدهاي كودك شبانه در صورت نياز و تقاضاي بازار خبر داد.
دكتر محمد نفريه با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر تعداد اندكي مهدكودك شبانه در كشور فعاليت مي كنند كه اكثر آنها نيز در اطراف كارخانجات و مراكزي كه كار شبانه دارند، داير هستند.
وي با اشاره به اينكه در صورت نياز بازار تعداد مهدهاي كودك شبانه افزايش پيدا كند، گفت: تعداد زناني كه در شيفت شب كار مي كنند زياد نيست اما باز هم چنانچه تقاضا باشد نسبت به ايجاد مهد شبانه اقدام مي كنيم.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي تاكيد كرد: در حال حاضر 10 درصد از جامعه هدف كودكان تحت پوشش مهدهاي كودك هستند و از خدمات آنها بهره مند مي شوند.
نفريه از تدوين بسته هاي آموزشي براي مربيان مهدها خبر داد و گفت: به منظور ارائه محتواي مناسب آموزشي، چهار بسته آموزشي ويژه مربيان در نظر گرفته و به مهدهاي كودك سراسر كشور ابلاغ شده است. با اين اقدام از اين پس تمامي مربيان بايد براي ارائه مطالب آموزشي از اين بسته ها استفاده كنند.
 


اصفهان و تهران ركورددار بيماري ام اس

دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران با اشاره به شيوع اين بيماري در كشور افزود: شيوع بيماري ام اس در شهرهاي تهران و اصفهان نسبت به شهرهاي ديگر كشور بيشتر است.
دكتر اميررضا عظيمي گفت: براساس آمارها پيش بيني مي شود كه طي 10 سال آينده از هر خانوار ايراني يك نفر مبتلا به اين بيماري خواهد شد.
وي از برگزاري نهمين دوره كنگره بين المللي ام اس در روزهاي 11 و 12 آبان ماه جاري خبر داد و اظهار داشت: ارائه جديدترين شيوه هاي تشخيص و درمان بيماري ام اس از اهداف اصلي نهمين كنگره بين المللي ام اس است.
عظيمي نقش فاكتورهاي محيطي در ام اس، ژنتيك در ام اس، ايمونولوژي در ام اس، پاتوفيزيولوژي، بيولوژي و علوم پايه پزشكي در ام اس، توانبخشي، حاملگي در ام اس، تشخيص ام اس، تشخيص هاي افتراقي، درمان ام اس، اپيدميولوژي و نقش آن در كنترل بيماري ام اس و عوارض دارويي از موضوعات مورد بحث اين كنگره ذكر كرد.
به گفته دبير كنگره ام اس اين كنگره از سوي دانشگاه علوم پزشكي تهران، انجمن مغز و اعصاب ايران و مركز تحقيقات ام اس سينا در هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد.
 


كشف 88 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي قشم

 قشم- خبرنگار كيهان:
يك فروند لنج باري حامل 88 هزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران درياباني نيروي انتظامي استان هرمزگان كشف و ضبط شد.
فرمانده يگان درياباني قشم گفت: طي عمليات مشترك اين يگان و يگان درياباني بندرعباس 88هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك فروند لنج باري در آب هاي ساحلي قشم كشف و ضبط شد.
سرهنگ عبدالله لشكري افزود: در جريان اين عمليات 12 نفر خدمه لنج مزبور دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شهرستان قشم شدند. فرمانده يگان درياباني قشم تصريح كرد: گازوئيل قاچاق كشف شده براي تحويل به شناورهاي بيگانگان در آب هاي بين المللي بارگيري شده بود. وي اظهار داشت: ارزش اقتصادي گازوئيل كشف شده 88 ميليون تومان است.
 


با استفاده از تاريكي شب

شناور ضارب در آب هاي عمان متواري شد

جاسك- خبرنگار كيهان:
يك فروند لنج باري با يك شناور در درياي عمان برخورد كرد.
حسين جهانخواه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اين حادثه براي لنج باري مرسل با 130 تن بار صادراتي ميوه و تره بار در آب هاي جاسك رخ داد.وي ادامه داد: لنج مذكور به دليل نداشتن ديد و چراغ با شناور برخورد كرد و از ناحيه سينه دچار آسيب شد و شناور ضارب از فرصت تاريكي استفاده و متواري شد.جهانخواه گفت: خوشبختانه به خدمه لنج آسيبي وارد نشد ولي لنج ياد شده يك ميليارد و 700 ميليون ريال خسارت ديده است.
 


كوچكترين نسخه قرآن كريم

كوچكترين نسخه قرآن كريم توسط فردي در بيروت لبنان نگهداري مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الوطن، اين قرآن دست نويس كه 5/2سانتي متر طول دارد، در نزد فردي لبناني به نام «حسن عبد ربه» نگهداري مي شود و عرض صفحات آن از 1سانتي متر تجاوز نمي كند.قدمت اين قرآن 604 صفحه اي، به حدود 400 سال پيش و همزمان با دوران حكومت عثماني ها مي رسد و با جوهر طلايي نگارش يافته است.صاحب اين قرآن اميدوار است بتواند آن را در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برساند.
 


دختر نابغه

براساس آزمايشهاي انجام شده توسط انجمن بهره هوشي منسا يك دختر 15 ساله هندي تبار با ضريب هوشي 162 از آلبرت اينشتين و استفان هاوكينگ باهوشتر است.
به گزارش مهر، «فابيولا مان» دختر 15 ساله اي از لندن با داشتن ضريب هوشي 162 از اينشتين و هاوكيينگ سبقت گرفته است. اين بهره هوشي وي را در صدر باهوشترين افراد جهان كه يك درصد جهان را تشكيل مي دهند، قرار داده است. گفته مي شود كه ضريب هوشي هاوكينگ 160 بوده و ضريب هوشي اين دختر 15 ساله 162 اعلام شده است و دست كم روي كاغذ بهره هوشي وي بيشتر است.منسا بزرگترين و قديمي ترين انجمن ضريب هوشي بالا در جهان است. اين سازمان غيرانتفاعي به روي افرادي كه بهره هوشي بالاتر از حد استاندارد دارند، گشوده مي شود. منسا به طور رسمي از گروه هاي ملي و سازمان پوششي منسا اينترنشنال تشكيل شده و دفتر ثبت شده آن در شهر «لينكو لنشاير» انگلستان است.فابيولا اظهار داشت: وقتي درباره وجود انجمن منسا مطلع شدم تصميم گرفتم در آزمون اين شركت كنم من هميشه به معماها علاقمند بودم و از پدر و مادرم ملتمسانه خواستم كه مبلغ اين آزمون را پرداخت كنند.«فابيولا» دانش آموز مدرسه دخترانه نخبگان «نورث وود» لندن است. وي براي اين آزمون سه ساعته در دانشكده پزشكي دانشگاه كالج لندن حضور يافت و در اين رابطه گفت: پرسشها اندكي گمراه كننده تر از آزمونهاي بهره هوشي آنلاين بودند و ما وقت زيادي براي پاسخ به آنها نداشتيم.اين دختر 15 ساله هندي تبار كه گفته مي شود ريشه پرتغالي دارد داراي كمربند بنفش در رشته كاراته است و اكنون در كلاسهاي تكواندو شركت مي كند و مثل همه بچه هاي باهوش شطرنج بازي مي كند، پيانو و گيتار مي نوازد.وي به نوشتن خلاقانه علاقمند است و در حال حاضر روي يك داستان بلند كار مي كند.
 


كره چشم مرموز در سواحل فلوريدا

دانشمندان مي گويند كره چشم مرموز و غول آسايي كه هفته گذشته در سواحل فلوريدا كشف شد، احتمالا متعلق به يك شمشيرماهي بزرگ است.
به گزارش مهر، اثر برش بر روي كره چشم حاكي از آن است كه اين كره چشم توسط يك ماهيگير كه ماهي را از دريا گرفته، از سر ماهي در دريا جدا شده است.گفته مي شد اين كره چشم به يك وال يا يك ماهي مركب تعلق دارد اما مقامات شيلات فلوريدا مي گويند يك شمشير ماهي كه وزنش مي تواند به هزار پوند برسد مالك اين كره چشم بوده است.
«جوان هررا» از موسسه تحقيقات حيات وحش و شيلات در پترسبورگ مي گويد: كارشناسان بسياري از طريق سايت و از راه دور اين چشم را مشاهده و بررسي كرده اند و براساس رنگ، اندازه، ساختار و همچنين وجود استخوان در اطراف چشم معتقدند اين كره چشم به يك شمشير ماهي است.وي افزود بر پايه برشهاي مستقيمي كه در اطراف چشم ديده مي شود معتقديم كه اين كره چشم توسط يك ماهيگير از بدن ماهي جدا شده است.
 


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14